Diskuze

Oprava Vinohradské vyjde na 610 milionů, začne za dva roky

Za dva roky začne rekonstrukce významné pražské ulice. Na Vinohradské přibudou pítka, stromy či lavičky a změnou projdou také zastávky. Na návrhu oprav se podílela i veřejnost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

K25a22r51e47l 86D70r43d74a

7. 9. 2016 6:46

V Plzni řeší řidiče osobáků, co zastavují na zastávkách MHD. Minule jsem vykládal kolegy z auta na Floře. Situace nic moc. Tady se nikde u metra zastavit nedá. Tady třeba koukám na trhovce u centra na Floře. Ti stojí na chodníku. Projekt přitom chce sebrat jeden jízdní pruh!

https://goo.gl/maps/eeHMmYJS3rz

Na Praze 11 u metra zřizují místa K+R. Když už se Vinohradská dělá nově, co myslet i na řidiče osobáků a potřebu návaznosti na MHD?

https://cs.wikipedia.org/wiki/K%2BR

0 0
možnosti
VH

Co přeměnit Vinohradskou kompletně na cyklostezku?

To pracovníky z IPR nenapadlo?

I tramvaje zrušit, protože způsobují hluk a když vjede cyklista kolem do tramvajové koleje, hrozí mu ošklivý úraz.

Chodníky by se také daly zúžit, protože po přestavbě by po nich chodili jen místní obyvatelé, ostatní by na Vinohradskou nic netáhlo. Firmy a živnostníci, provozující tam nyní své obchody, by nejspíš odešli jinam.

Rozhodně by ale stouply ceny bytů, protože by jejich majitelé měli božský klid.

Místo hluku tramvají a automobilů, by usínali za tichého šumění galusek houfů cyklistů.

0 0
možnosti
KD

K97a66r78e46l 51D86r97d11a

6. 9. 2016 7:19

Šel jsem Vinohradskou, když byla ta celopražská akce cyklistů se srazem na Jiřího z Poděbrad. Jezdci se zrovna hrnuli od Václaváku. To je "vychovaná cháska". Kdo měl pocit, že to po cyklopruhu moc nejede a desítky cyklistů tvoří dokonce kolony třeba na světlech, tak to bral po chodníku mezi chodci. Jedna holka před námi spadla, blokovala chvíli celý chodník a máváním kola všechny kolem sebe ohrožovala se nám k tomu hrozně omlouvala, že jako zdržuje provoz. To že se motá na chodníku se zbraní v ruce brala jako právo na prostor.

Tak snad, ideální ulice budoucnosti. Betonové zátarasy zleva zprava, chránící stezku pro chodce. Uprostřed co nejširší pruh pro cyklisty, aby si vzájemně nepřekáželi.

A hlavně žádné stromy, ty by bránili cyklistům v průjezdu.

(U nás jsou stromy celé olámané. To je takový cyklistický sport, razit cyklostezku korunami stromů.) ;-D

0 0
možnosti
KD

K54a77r56e57l 65D87r10d42a

5. 9. 2016 14:38

Dva cíle projektu. Bezbariérová Praha. Vinohrady s Vinohradskou jsou v tomto smyslu odstrašující. A co se týká ulic, sodou jsou pravidelně tramvajové trati, které nelze bezbariérově překonat.

Pak jde o široké chodníky pro chodce. Když tady měl Svoboda výpravu z Vídně, tak nám Rakušané tvrdili, že šířka chodníků je výrazem demokracie. A Praha je naopak pověstná nesmyslným zužováním chodníků a maximálním omezováním chodců. Tedy výraz Prahy pak působí spíš jak z dob ČSSR.

Ono přitom nestačí chodníky zaflákat sloupy pro tramvaje, lampami, parkovacími hodinami... Projekt nově navrhuje zúžení chodníků, aby se sem daly nasázet stromy. V podstatě řešení popírá cíl projektu, co nejvíce zohlednit chodce. Zvláštní, za sebe bych zeleň bral, ale i tak je to na chodníku bariéra a způsobuje kolize chodců. A zrušit kvůli stromům nedostatkové parkování je zhůvěřilost.

A také, Praha neumí údržbu zeleně. Pár stromů u centra na Floře je soda. Trvale je to smetiště pro kuřáky plné nedopalků. Během roku pořád nějaký nepořádek. 50% stromů kolem centra zašlo, bylo pokáceno a nikdo nežádá jejich obnovu. Místo chodníku je zde pak jen blátivé místo k ničemu s pařezem. A pak takovou hrůzu někdo vezme přes kopírák a ordinuje ji celé ulici? Kapku nedomyšlenost.

0 0
možnosti
KD

K24a14r64e21l 65D65r67d86a

6. 9. 2016 10:03

OPRAVA. Stromy jsou v Jičínské obnoveny a je zde alej stromů. Takto to zde vypadalo tak před dvěma roky. Možná ještě déle, protože některé kmeny jsou mladých stromků, některé jsou tak mohutné, že se do chodníku málem nevejdou. (Spoléhal jsem na fotku a svůj špatný pocit. Sázet sem museli dost velké stromky.)

https://goo.gl/maps/LPtdqDkyhqH2

Přetrvává nějakých 7-8 odstraněných stromů z dob parkoviště za centrem. Nechutný prostor, kde je stále nepořádek. Přitom klid. Jak je někde klidné zákoutí, likvidují ho automaticky bezdomovci.

https://goo.gl/maps/Y94S7zQAYTS2

A většina chodců v Jičínské používá tuhle otřesnou zúženou stezku pro chodce. Špína, nepořádek, parkující auta. Přitom projet autem kodrcavou Jičínskou je za trest a je to důležitá spojka pro tramvaje. Hnus, co může v Praze pro chodce existovat a není to myšleno jako dočasné provizorium.

Aby se tato obludnost elegantně zakončila, tak ji bude korunovat nový přechod přes Vinohradskou. To má logiku. Kanál kam vozíčkář nesmí, aby tady nezapadl do nějaké díry. ;-D

https://goo.gl/maps/FrrWJwGPKg72

0 0
možnosti
MP

Někde jsem četl, že se má zastávka Radhošťská posouvat k Jiřímu z Poděbrad a tady o tom nic nepíši, takže se asi nic dělat nebude.

0 0
možnosti
TV

No za 610 mil. Kč se mohlo udělat něco potrebnejsiho než opravovat ulici která je v pohodě. Vyhozené peníze.

1 2
možnosti

Ta ulice je v pohodě pouze z Vašeho zpátečnického a zkostnatělého pohledu.

Ve skutečnosti je málo humanizovaná, neláká cyklisty, nepotkáte tam pouličního muzikanta.

Naštěstí pokrokoví pracovníci IPR dobře vědí, že lpět na ulici jako prostoru určeném pro dopravu po městě je překonaný pohled.

5 1
možnosti
KD

K94a48r14e14l 32D95r76d70a

5. 9. 2016 6:46

Ty popisy u fotek jsou chybné. Rv

Flora má vcelku dobře vyřešené podchody se vstupem do obchodního centra a metra. Je nutný přechod na povrchu? Nový přechod pro chodce znamená blokovat kolony aut v Jičínské, co nebudou pro chodce moc odbočit, takže ty nekonečné kolony aut porostou. V těch kolonách trčí autobusy MHD. Projet 136 přes Floru bude za trest. (Je tomu tak už dnes.) Navíc tam nějaký matlal, co ho lživě označujete za architekta, namaloval chodce co se prodírají kolem stávajících vstupů do podchodů na tento přechod. Tady skutečně vzniknou nějaké 40 cm široké nebezpečné chodníčky pro tento účel? Rv

("Architekt" tady zahlédl nějakého opilého asociála na kolejích uprostřed křižovatky a už ho má v projektu včetně požadavku na přechod, ne?)

V Italské mi to zavání tramvajovou zastávkou vídeňského typu. Auta projíždějící zastávkou na úrovni ostrůvku. Nebezpečné pro chodce, nepoužitelné pro cyklisty, při tom provozu zcela nevhodné pro auta. Nebo je to myšleno jako auta na tramvajové trati? Ten návrh je nejasný. Ale řešení mi pro Italskou přijde nebezpečné. Rv

Tady jsou 4 chybně popsané fotky z celého projektu a i ty prozrazují, že je to nesmysl připravený někde od stolu. Neřeší to někde v Brně bez návštěvy Vinohradské? :-P

2 1
možnosti

Ale kdepak nesmysl. IPR aplikuje stále stejný postup, kdy se snaží co nejvíc potlačit individuální dopravu (včetně dopravy v klidu). Lidé si totiž myslí, že se potřebují přepravovat - je tedy zapotřebí znechutit jim to všemi možnými prostředky. Takže zúžit, zpomalit, zakázat, zdražit, zkomplikovat ...

4 0
možnosti
AP

Hmm, začne za dva roky? To to teď architekti teprve začínají kreslit nebo co na tom bude trvat 2 roky? Teď pominu tu cenu, třeba ty pítka pro bezďáky budou mít i wifi, tak by to asi odpovídalo ;-)

0 0
možnosti
JV

Ano. Projekt se nejspíš teprve začíná vytvářet. Dost možná na něj teprve běží soutěž. Tohle jsou všechno jenom studie.

0 0
možnosti
MV

OK. A proto byla skoro cely tento rok po částech rozkopaná. Udělat vše najednou? No koho by taková blbost napadla

1 0
možnosti
JK

před 20 měsíci jsem tam koupil byt, tak se zvědavý, jestli ho tohle zhodnotí - nebo naopak ;-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž

18. dubna 2024  14:38,  aktualizováno  19.4 13:45

Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...

Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma

16. dubna 2024  16:33

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela

14. dubna 2024  17:09,  aktualizováno  19:59

Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...

Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr

18. dubna 2024  17:45,  aktualizováno  21:55

Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nesvítilo se tam, řekl policistům muž, který se vloupal do domu střelce z fakulty

18. dubna 2024  11:51

Po čtyřměsíčním pátrání policie zadržela muže podezřelého z vloupání do dvou domů v Hostouni na...

Sedmá příčka mezi národy. Jak české kluby připisovaly body do koeficientu

19. dubna 2024  17:45

Plzeň jako nejhůře třiadvacátý nejlepší klub letošního ročníku evropských pohárů. Česko jako sedmá...

Jen jsem se opřel, popsal muž shození družky do kolejiště metra. Dostal 11 let

19. dubna 2024  15:02

Soud poslal Tomáše Urbana na 11 let do vězení se zvýšenou ostrahou za to, že strčil svou družku do...

Útočník Rekonen je po konci v Plzní další posilou Mladé Boleslavi

19. dubna 2024  14:08

Hokejisty extraligové Mladé Boleslavi posílil finský útočník Aleksi Rekonen. Třicetiletý rodák z...

Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž

18. dubna 2024  14:38,  aktualizováno  19.4 13:45

Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...

Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?

Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...