Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava Vinohradské vyjde na 610 milionů, začne za dva roky

Za dva roky začne rekonstrukce významné pražské ulice. Na Vinohradské přibudou pítka, stromy či lavičky a změnou projdou také zastávky. Na návrhu oprav se podílela i veřejnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K50a49r77e24l 35D74r33d82a 6193915347979

V Plzni řeší řidiče osobáků, co zastavují na zastávkách MHD. Minule jsem vykládal kolegy z auta na Floře. Situace nic moc. Tady se nikde u metra zastavit nedá. Tady třeba koukám na trhovce u centra na Floře. Ti stojí na chodníku. Projekt přitom chce sebrat jeden jízdní pruh!

https://goo.gl/maps/eeHMmYJS3rz

Na Praze 11 u metra zřizují místa K+R. Když už se Vinohradská dělá nově, co myslet i na řidiče osobáků a potřebu návaznosti na MHD?

https://cs.wikipedia.org/wiki/K%2BR

0/0
7.9.2016 6:46

V88l61a90d53i68m83í83r 95H10o62l67ý 8434291636727

Co přeměnit Vinohradskou kompletně na cyklostezku?

To pracovníky z IPR nenapadlo?

I tramvaje zrušit, protože způsobují hluk a když vjede cyklista kolem do tramvajové koleje, hrozí mu ošklivý úraz.

Chodníky by se také daly zúžit, protože po přestavbě by po nich chodili jen místní obyvatelé, ostatní by na Vinohradskou nic netáhlo. Firmy a živnostníci, provozující tam nyní své obchody, by nejspíš odešli jinam.

Rozhodně by ale stouply ceny bytů, protože by jejich majitelé měli božský klid.

Místo hluku tramvají a automobilů, by usínali za tichého šumění galusek houfů cyklistů.

0/0
5.9.2016 17:05

K66a66r92e71l 53D96r92d77a 6293195957759

Šel jsem Vinohradskou, když byla ta celopražská akce cyklistů se srazem na Jiřího z Poděbrad. Jezdci se zrovna hrnuli od Václaváku. To je "vychovaná cháska". Kdo měl pocit, že to po cyklopruhu moc nejede a desítky cyklistů tvoří dokonce kolony třeba na světlech, tak to bral po chodníku mezi chodci. Jedna holka před námi spadla, blokovala chvíli celý chodník a máváním kola všechny kolem sebe ohrožovala se nám k tomu hrozně omlouvala, že jako zdržuje provoz. To že se motá na chodníku se zbraní v ruce brala jako právo na prostor.

Tak snad, ideální ulice budoucnosti. Betonové zátarasy zleva zprava, chránící stezku pro chodce. Uprostřed co nejširší pruh pro cyklisty, aby si vzájemně nepřekáželi.

A hlavně žádné stromy, ty by bránili cyklistům v průjezdu.

(U nás jsou stromy celé olámané. To je takový cyklistický sport, razit cyklostezku korunami stromů.) ;-D

0/0
6.9.2016 7:19

K57a47r29e19l 86D94r29d19a 6143735877329

Dva cíle projektu. Bezbariérová Praha. Vinohrady s Vinohradskou jsou v tomto smyslu odstrašující. A co se týká ulic, sodou jsou pravidelně tramvajové trati, které nelze bezbariérově překonat.

Pak jde o široké chodníky pro chodce. Když tady měl Svoboda výpravu z Vídně, tak nám Rakušané tvrdili, že šířka chodníků je výrazem demokracie. A Praha je naopak pověstná nesmyslným zužováním chodníků a maximálním omezováním chodců. Tedy výraz Prahy pak působí spíš jak z dob ČSSR.

Ono přitom nestačí chodníky zaflákat sloupy pro tramvaje, lampami, parkovacími hodinami... Projekt nově navrhuje zúžení chodníků, aby se sem daly nasázet stromy. V podstatě řešení popírá cíl projektu, co nejvíce zohlednit chodce. Zvláštní, za sebe bych zeleň bral, ale i tak je to na chodníku bariéra a způsobuje kolize chodců. A zrušit kvůli stromům nedostatkové parkování je zhůvěřilost.

A také, Praha neumí údržbu zeleně. Pár stromů u centra na Floře je soda. Trvale je to smetiště pro kuřáky plné nedopalků. Během roku pořád nějaký nepořádek. 50% stromů kolem centra zašlo, bylo pokáceno a nikdo nežádá jejich obnovu. Místo chodníku je zde pak jen blátivé místo k ničemu s pařezem. A pak takovou hrůzu někdo vezme přes kopírák a ordinuje ji celé ulici? Kapku nedomyšlenost.

0/0
5.9.2016 14:38

K66a89r23e74l 77D81r20d30a 6623315367889

OPRAVA. Stromy jsou v Jičínské obnoveny a je zde alej stromů. Takto to zde vypadalo tak před dvěma roky. Možná ještě déle, protože některé kmeny jsou mladých stromků, některé jsou tak mohutné, že se do chodníku málem nevejdou. (Spoléhal jsem na fotku a svůj špatný pocit. Sázet sem museli dost velké stromky.)

https://goo.gl/maps/LPtdqDkyhqH2

Přetrvává nějakých 7-8 odstraněných stromů z dob parkoviště za centrem. Nechutný prostor, kde je stále nepořádek. Přitom klid. Jak je někde klidné zákoutí, likvidují ho automaticky bezdomovci.

https://goo.gl/maps/Y94S7zQAYTS2

A většina chodců v Jičínské používá tuhle otřesnou zúženou stezku pro chodce. Špína, nepořádek, parkující auta. Přitom projet autem kodrcavou Jičínskou je za trest a je to důležitá spojka pro tramvaje. Hnus, co může v Praze pro chodce existovat a není to myšleno jako dočasné provizorium.

Aby se tato obludnost elegantně zakončila, tak ji bude korunovat nový přechod přes Vinohradskou. To má logiku. Kanál kam vozíčkář nesmí, aby tady nezapadl do nějaké díry. ;-D

https://goo.gl/maps/FrrWJwGPKg72

0/0
6.9.2016 10:03

K40a72r25e12l 22D13r53d34a 6583955887759

Detaily podrobněji.

http://www.iprpraha.cz/studievinohradska

0/0
5.9.2016 13:49

M89í58l93a 55P96i95š81t52ě91l25á89k 7423757393

Někde jsem četl, že se má zastávka Radhošťská posouvat k Jiřímu z Poděbrad a tady o tom nic nepíši, takže se asi nic dělat nebude.

0/0
5.9.2016 13:48

T56o91m29á65š 13V42e45j16m15e43l69k69a 8228242969

No za 610 mil. Kč se mohlo udělat něco potrebnejsiho než opravovat ulici která je v pohodě. Vyhozené peníze.

+1/−2
5.9.2016 8:28

V96i73k71t44o26r 77Š94e39d27i15v72ý 8876601580826

Ta ulice je v pohodě pouze z Vašeho zpátečnického a zkostnatělého pohledu.

Ve skutečnosti je málo humanizovaná, neláká cyklisty, nepotkáte tam pouličního muzikanta.

Naštěstí pokrokoví pracovníci IPR dobře vědí, že lpět na ulici jako prostoru určeném pro dopravu po městě je překonaný pohled.

+5/−1
5.9.2016 8:38

L79a94d46i19s70l17a28v 53B62u28r15d76a 2437964578335

Tak nevím, myslel jste to ironicky, nebo vážně. Pokud ironicky, moc se to nepovedlo, protože přesně takto se vývoj opravdu ubírá.

0/0
5.9.2016 8:45

J33a47n 36Z24a29b60a24b70a 8664674418694

To nebude ironie, to bude sarkasmus ;-D;-D

0/0
5.9.2016 9:08

V81i32k46t98o95r 44Š35e51d26i59v94ý 8906301390746

Spíš bych řekl, že vývoj je tímto směrem poměrně surově tlačen.

Nepotkal jsem nikoho, kdo by postrádal cyklopruhy na páteřních komunikacích (mimo profesionálních aktivistů), na nedostatek míst pro automobilovou dopravu si stěžuje kdekdo. Lavičky a pítka přitáhnou spíš bezďáky ...

Jako obyčejně - na vizualizacích to vypadá nádherně, funkčnost je poněkud horší.

+2/0
5.9.2016 9:17

L85a92d53i56s12l13a84v 22B72u88r91d24a 2487354638855

No a to je právě ten zpátečnický a zkostnatělý pohled: "tohle je páteřní komunikace kam cyklista nesmí, a pěšák jedině podchodem". Vinohradská je důležitá trasa pro automobilovou dopravu, ale to neznamená, že by něměla být použitelná i pro ostatní účastníky dopravy/obyvatele.

+1/−1
5.9.2016 9:36

V33i18k31t18o36r 76Š88e26d48i15v36ý 8926581600436

K tomu, aby byla použitelná pro pěší, stačí trochu víc péče o povrch chodníků. A cyklisté mohou samozřejmě užívat vozovku jako kdokoli jiný.

Nebo si snad myslíte, že po prostavění stovek milionů budou chodci dělat snáz dlouhé kroky?

0/0
5.9.2016 10:09
Foto

J69a71n57a 21K84o53z94á52k76o66v83á 21V44o20l20r27á30b17o33v28á 9123134905691

Úměrně šířce chodníků tam tolik chodců zase nekorzuje, takže bych pruh pro cyklisty spíš ukrojila z nich, než ze silnice, kde jezdí tramvaje a auta. M. j. chudáci lidi co tam bydlí. Zažili jsme to na Sokolovské ve Vysočanech, kde navíc máme mezi kolejemi trávu, takže když v pondělí ráno jedou popeláři, sanitky se můžou uhoukat a je jim to prd platné, protože z toho úzkého pruhu na silnici nikam neuhnete a přes trávu to technicky nejde. Ale zato manifestovat by tu mohly osmistupy a ještě by projelo vedle nich to kolo. Výsledek? Lidé jdoucí do obchodů parkují na chodníku, policajti krčí rameny - stačí si dát za okénko zásobování

+2/0
5.9.2016 11:20

L58a98d94i95s68l42a22v 64B61u13r48d29a 2957574968125

Koleje s trávníkem považuju za jedno z nejhorších řešení, podobně třeba jako samostatné cyklostezky v místě, kde může být cyklopruh nebo sdílená stezka, prostě zbytečně vyhrazená část ulice, nevyužitelná (de facto nebo minimálně de iure) nikým jiným.

+2/0
5.9.2016 14:58

K22a73r21e97l 19D55r80d92a 6293125337129

To ale nemluvíte o zatravněných tratích, ale o tratích s otevřeným kolejovým svrškem, co dělají v Praze nepřekonatelnou bariéru třeba pro vozíčkáře a pro všechny chodce. Zcela úmyslně, aby se zvedla bezpečnost a plynulost tramvajové dopravy. Zase je to něco za něco. Trať kde popojíždí kolona aut, dává přednost chodcům a v ní se posouvá tramvaj, není nic dobrého.

Trávník na trati je dost drahý. Pokud radnice zavětří, že není vhodný, bude všude štěrk plný odpadků. Já koukám na Olšanské na plno nedopalků ve štěrku. Kdo takovou ulici uprostřed Prahy kdy uklidí? Hnus fialový. :-P;-)

0/0
6.9.2016 7:05

L87a11d43i74s75l88a77v 72B88u42r48d38a 2467874628475

A koleje s trávníkem jsou něco jiného než otevřený kolejový svršek?

0/0
6.9.2016 8:38

K17a96r53e19l 19D23r71d31a 6203705667359

Ano jsou. Je to "luxusní zatravněný povrch", který si radnice musí proboxovat a zaplatit jinak dostane erární štěrk a špínu. Vyznělo to, že Vám vadí ta tráva. Přitom je řeč o otevřeném svršku.

0/0
6.9.2016 10:08

L95a16d93i34s67l45a74v 82B40u58r85d56a 2287594238585

Tráva mi vadí ještě víc než štěrk - na rozdíl od "erárního štěrku a špíny" ji navíc musí někdo náročně udržovat, a stejně mezi kolejemi jen živoří. Neboli výsledek je stejný, jen je to dražší.

0/0
6.9.2016 14:55

K35a13r10e65l 46D70r78d57a 6803235407309

Tak to se neshodneme. Ulice, kde je tráva, mi přijdou vzhledově fajn. A údržba je běžné sekání. Radnicím to dá práci tu trávu zajistit.

Štěrková cesta, která se uprostřed města neuklízí, je hrozná. Trvalý zdroj prachu. Jsem často v Olšanské. Je to otřes. Koneckonců, je ten štěrk nebezpečný pro chodce i pro tramvaje.

Obecně jsem proti takto řešeným tratím. Ale když už to musí být, beru raději trávu.

0/0
6.9.2016 18:12

J75a46n 67V81o63j20t36í23š59e17k 6782601405436

Jenže vy se na to díváte špatně. Chodců tam dost možná tolik nekorzuje právě proto, že to pro korzování není příjemná ulice, třeba je tyhle úpravy přitáhnou.

+1/0
5.9.2016 22:02

V86i92k47t27o15r 18Š57e35d59i40v23ý 8856221650846

Odkud by je přitáhly?

0/0
6.9.2016 0:29

J27a86n 98V62o21j72t14í45š36e49k 6492971825246

Z města? Bydlí v něm skoro milion a půl lidí, a tohle je v podstatě centrum. Třeba konkrétně lidi, kteří bydlí přímo tam a do teď chodili korzovat na Mírák by mohli začít tady a nebo lidi, kteří nekorzovali vůbec se kouknou z okna, řeknou si "jé, to je hezká ulice" a půjdou tam. Ono to takhle napsaný vypadá absurdně, ale děje se to. Na Malostranskym náměstí taky nikdo neposedával, teď se tam na to udělalo místo a vypadá to tam najednou úplně jinak.

+1/0
6.9.2016 0:37

L47a19d62i47s40l62a31v 31B30u81r27d43a 2627804818645

No proto taky koukám že v podstatné části se nic jiného než předlažba v zásadě neplánuje, jen se "potvrdí" parkovací pruh jinou dlažbou a rozšířením chodníku na koncích, a domaluje se ten cyklopruh.

0/0
5.9.2016 14:53

K75a20r72e12l 85D13r43d34a 6893935887209

Ty popisy u fotek jsou chybné. Rv

Flora má vcelku dobře vyřešené podchody se vstupem do obchodního centra a metra. Je nutný přechod na povrchu? Nový přechod pro chodce znamená blokovat kolony aut v Jičínské, co nebudou pro chodce moc odbočit, takže ty nekonečné kolony aut porostou. V těch kolonách trčí autobusy MHD. Projet 136 přes Floru bude za trest. (Je tomu tak už dnes.) Navíc tam nějaký matlal, co ho lživě označujete za architekta, namaloval chodce co se prodírají kolem stávajících vstupů do podchodů na tento přechod. Tady skutečně vzniknou nějaké 40 cm široké nebezpečné chodníčky pro tento účel? Rv

("Architekt" tady zahlédl nějakého opilého asociála na kolejích uprostřed křižovatky a už ho má v projektu včetně požadavku na přechod, ne?)

V Italské mi to zavání tramvajovou zastávkou vídeňského typu. Auta projíždějící zastávkou na úrovni ostrůvku. Nebezpečné pro chodce, nepoužitelné pro cyklisty, při tom provozu zcela nevhodné pro auta. Nebo je to myšleno jako auta na tramvajové trati? Ten návrh je nejasný. Ale řešení mi pro Italskou přijde nebezpečné. Rv

Tady jsou 4 chybně popsané fotky z celého projektu a i ty prozrazují, že je to nesmysl připravený někde od stolu. Neřeší to někde v Brně bez návštěvy Vinohradské? :-P

+2/−1
5.9.2016 6:46

V32i78k94t55o19r 93Š95e19d90i65v39ý 8486511640166

Ale kdepak nesmysl. IPR aplikuje stále stejný postup, kdy se snaží co nejvíc potlačit individuální dopravu (včetně dopravy v klidu). Lidé si totiž myslí, že se potřebují přepravovat - je tedy zapotřebí znechutit jim to všemi možnými prostředky. Takže zúžit, zpomalit, zakázat, zdražit, zkomplikovat ...

+4/0
5.9.2016 7:53

J26a97n 44V61o40j43t49í46š15e73k 6912301585986

Pro všechny v těch starejch úzkejch ulicích prostě není místo a IPR zcela správně preferuje chodce, čili lidi, co v ulici pobývají, před těmi, kteří pouze projíždějí.

0/−2
5.9.2016 21:59

K39a68r44e17l 21D37r33d72a 6353775337429

Ono jde i o MHD, která nemůže projíždět a stává se nefunkční a neoblíbenou. Nakonec je to veřejný zájem, který blokuje druhý veřejný zájem a jsme v úplném Kocourkově.

0/0
6.9.2016 6:57

L40a98d69i92s74l66a34v 71B10u83r53d88a 2247274128295

Máte pravdu, 2 fotkyjsou chybně popsané. Jinak ale doporučuju nesoudit jen dle vizualizací, ať ze sebe neděláte hlupáka - podle výkresu rozhodně u Flory nevzniknou nějaké 40 cm široké chodníčky, ale chodník široký cca 2 m.

0/0
5.9.2016 8:44

K95a26r50e59l 88D96r63d41a 6663225727409

Děkuji za upozornění, koukám do výkresu, dávám odkaz sem nahoru.

Na Floře se zruší jízdní pruhy a o ty se rozšíří tramvajový ostrůvek, tím vznikne normální úzký chodník, který umožní obejít vstup do podchodu a pokračovat k přechodu.

Směrem na Želivského padne asi 6 parkovacích míst. Směrem do centra padne odbočovací pruh do Jičínské. Auto, které bude dávat přednost chodcům na přechodu, nově zablokuje průjezd Vinohradskou. Ta samá novinka nastane při výjezdu z Jičínské z Korunní.

Samotný přechod bude "kličkovaný", aby si chodci nemysleli, že tady budou Vinohradskou v klidu přecházet a skákat pod tramvaje.

Jestli jsem to pochopil dobře, to dřívější nahnání chodců do podchodů se ukazuje jako nesmysl, když tady jede vozíčkář. Ty podchody mu nikdo bezbariérové neudělá a obchází se to procházkou přes tři bloky. Takže IPR to nově všechno předělává zpět na bezbariérové přechody na povrchu. Čímž se zazdí automobilová doprava. Pokud tady budou vznikat kolony, bude tady nechutná začuzená křižovatka a představa posedávajících lidí na lavičkách je nesmysl.

+2/0
5.9.2016 14:10

L72a85d97i73s67l65a75v 25B73u15r89d48a 2407444818365

Píšete to naprosto přesně, podchod versus přechod typicky ilustrují dva přístupy - podchod (nadchod) versus přechod rovná se preference automobilů versus preference ostatní dopravy. Stejně tak "pobytová" ulice je asi ideál mnohde dosažitelný až v době, kdy budou převládat elektromobily.

0/0
5.9.2016 15:08
Foto

A48l48b90e69r76t 43P74ě70n45i66č29k66a 2680968175757

Hmm, začne za dva roky? To to teď architekti teprve začínají kreslit nebo co na tom bude trvat 2 roky? Teď pominu tu cenu, třeba ty pítka pro bezďáky budou mít i wifi, tak by to asi odpovídalo ;-)

0/0
5.9.2016 4:19

J92a65n 16V34o68j78t83í33š78e71k 6832241895116

Ano. Projekt se nejspíš teprve začíná vytvářet. Dost možná na něj teprve běží soutěž. Tohle jsou všechno jenom studie.

0/0
5.9.2016 22:04

M20i97l36a85n 97V90o50t37a73v52a 5284396751602

OK. A proto byla skoro cely tento rok po částech rozkopaná. Udělat vše najednou? No koho by taková blbost napadla

+1/0
4.9.2016 19:29

J89i81r58i 67K79u30c68e56r20a 5137640636342

před 20 měsíci jsem tam koupil byt, tak se zvědavý, jestli ho tohle zhodnotí - nebo naopak ;-)

0/0
4.9.2016 18:12

J10a68n 66Z45a47b84a47b74a 8784394938544

A umrtvování další části Prahy pokračuje...

+13/−1
4.9.2016 16:46

L87a45d26i14s26l51a19v 21B13u13r19d24a 2737214358465

Jistě, rozšíření chodníků vždy znamená smrt, zato taková Vltavská, tam to žije;-D

+2/0
5.9.2016 8:47

J85a96n 67Z29a61b52a65b88a 8984734878454

Zkuste se zeptat někoho z okolí zklidněného Vršovického náměstí, resp. Moskevské ulice mezi Žitomirskou a Na Kovárně. Celé "zklidnění" Moskevské mělo za výsledek jenom úbytek už ta nedostatkových parkovacích míst a krach několika místních obchůdků...

+2/0
5.9.2016 9:12

L31a71d53i65s54l50a38v 21B57u53r17d92a 2497894238745

Tak situaci na Moskevské moc neznám, ale pokud krachne obchod přímo u tramvajové zastávky, bude asi příčina trochu jince, než že zastávku někdo přebudoval na vídeňskou, ne?

0/−1
5.9.2016 9:49

V31i79k47t79o64r 84Š31e22d49i93v79ý 8106981930426

To, že kolem nelze projet autem, o zastavení ani nemluvě, to už vliv mít může.

+2/0
5.9.2016 10:35

L71a85d64i69s74l90a60v 70B65u27r84d55a 2727314458495

Pokud se nedá projet kolem, je to v místě těch nových vídeňských zastávek? V takovém případě se přece mezi chodníkem a ostrůvkem taky nedalo zastavit.

0/0
5.9.2016 15:09

V24l72a10d14i76m60í47r 50H51o71l53ý 8704221786527

Ono se tam projet dá, ale nesmí vás chytit policajti.

Rádi a často číhají na řidiče, kteří si nevšimli zákazu vjezdu, instalovaného při přestavbě Moskevské.

0/0
5.9.2016 16:54

J56a87n 78Z25a42b77a33b94a 8894754168254

Nehledě na to, že jsou nadšeni obyvatelé okolních úzkých jednosměrek, dříve naprosto klidných, zatímco dnes jim tam celou drncají auta na rozbité dlažbě

0/0
5.9.2016 12:55

V43i25k69t58o22r 45Š27e29d61i58v52ý 8696281240526

Vltavská plní jedinou funkci - přestupní stanice MHD. Co jiného by se tam také mělo dít, když v těch místech je jenom tramvajová zastávka a vlez do metra?

+1/0
5.9.2016 9:27

L89a31d44i71s91l50a83v 16B32u76r41d69a 2427984398835

Co by se asi tak mělo dít v centru města, na nábřeží...;-D

+2/−1
5.9.2016 9:43

V43i28k48t12o33r 32Š19e94d28i51v59ý 8386131960566

V kolejišti hlavního nádraží také nekypí společenský život. :-/

Vltavská má šanci ožít po připojení do prostoru směrem na SSV - pokud tam vznikne město a ne kancelářská poušť.

+1/0
5.9.2016 10:38

L79a70d85i82s21l82a52v 38B82u73r81d70a 2297374128985

Nechápu, takže Vltavská je v pořádku, protože kolejiště hlavního nádraží nefunguje jako ulice?

+1/0
5.9.2016 15:18

V79i59k35t30o59r 32Š94e11d40i92v40ý 8736451690236

Prostor pro přestup slouží pouze pro přestup. To je v pořádku.

Je to prostor ryze účelový, hezkého na něm není nic. No a? Lepší ošuntělé účelové vybavení, než vrazit miliony do architektonického veledíla, které za chvíli také zajde.

0/0
6.9.2016 9:10

L30a48d65i58s26l14a25v 65B12u71r98d20a 2107334518595

Jaký prostor pro přestup? Bavíme se o monstrózní mimoúrovňové křižovatce v centru, kde se pěšák musí proplétat nekonečnými tunely a rampami. Naprosto znehodnocený a mrtvý prostor.

0/0
6.9.2016 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.