Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava Vinohradské vyjde na 610 milionů, začne za dva roky

Za dva roky začne rekonstrukce významné pražské ulice. Na Vinohradské přibudou pítka, stromy či lavičky a změnou projdou také zastávky. Na návrhu oprav se podílela i veřejnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K80a40r65e21l 29D22r29d25a 6333475547159

V Plzni řeší řidiče osobáků, co zastavují na zastávkách MHD. Minule jsem vykládal kolegy z auta na Floře. Situace nic moc. Tady se nikde u metra zastavit nedá. Tady třeba koukám na trhovce u centra na Floře. Ti stojí na chodníku. Projekt přitom chce sebrat jeden jízdní pruh!

https://goo.gl/maps/eeHMmYJS3rz

Na Praze 11 u metra zřizují místa K+R. Když už se Vinohradská dělá nově, co myslet i na řidiče osobáků a potřebu návaznosti na MHD?

https://cs.wikipedia.org/wiki/K%2BR

0/0
7.9.2016 6:46

V95l24a73d95i97m98í79r 35H44o26l12ý 8464451936547

Co přeměnit Vinohradskou kompletně na cyklostezku?

To pracovníky z IPR nenapadlo?

I tramvaje zrušit, protože způsobují hluk a když vjede cyklista kolem do tramvajové koleje, hrozí mu ošklivý úraz.

Chodníky by se také daly zúžit, protože po přestavbě by po nich chodili jen místní obyvatelé, ostatní by na Vinohradskou nic netáhlo. Firmy a živnostníci, provozující tam nyní své obchody, by nejspíš odešli jinam.

Rozhodně by ale stouply ceny bytů, protože by jejich majitelé měli božský klid.

Místo hluku tramvají a automobilů, by usínali za tichého šumění galusek houfů cyklistů.

0/0
5.9.2016 17:05

K12a18r96e36l 67D94r48d47a 6673835987759

Šel jsem Vinohradskou, když byla ta celopražská akce cyklistů se srazem na Jiřího z Poděbrad. Jezdci se zrovna hrnuli od Václaváku. To je "vychovaná cháska". Kdo měl pocit, že to po cyklopruhu moc nejede a desítky cyklistů tvoří dokonce kolony třeba na světlech, tak to bral po chodníku mezi chodci. Jedna holka před námi spadla, blokovala chvíli celý chodník a máváním kola všechny kolem sebe ohrožovala se nám k tomu hrozně omlouvala, že jako zdržuje provoz. To že se motá na chodníku se zbraní v ruce brala jako právo na prostor.

Tak snad, ideální ulice budoucnosti. Betonové zátarasy zleva zprava, chránící stezku pro chodce. Uprostřed co nejširší pruh pro cyklisty, aby si vzájemně nepřekáželi.

A hlavně žádné stromy, ty by bránili cyklistům v průjezdu.

(U nás jsou stromy celé olámané. To je takový cyklistický sport, razit cyklostezku korunami stromů.) ;-D

0/0
6.9.2016 7:19

K61a11r85e43l 17D95r81d71a 6923515897889

Dva cíle projektu. Bezbariérová Praha. Vinohrady s Vinohradskou jsou v tomto smyslu odstrašující. A co se týká ulic, sodou jsou pravidelně tramvajové trati, které nelze bezbariérově překonat.

Pak jde o široké chodníky pro chodce. Když tady měl Svoboda výpravu z Vídně, tak nám Rakušané tvrdili, že šířka chodníků je výrazem demokracie. A Praha je naopak pověstná nesmyslným zužováním chodníků a maximálním omezováním chodců. Tedy výraz Prahy pak působí spíš jak z dob ČSSR.

Ono přitom nestačí chodníky zaflákat sloupy pro tramvaje, lampami, parkovacími hodinami... Projekt nově navrhuje zúžení chodníků, aby se sem daly nasázet stromy. V podstatě řešení popírá cíl projektu, co nejvíce zohlednit chodce. Zvláštní, za sebe bych zeleň bral, ale i tak je to na chodníku bariéra a způsobuje kolize chodců. A zrušit kvůli stromům nedostatkové parkování je zhůvěřilost.

A také, Praha neumí údržbu zeleně. Pár stromů u centra na Floře je soda. Trvale je to smetiště pro kuřáky plné nedopalků. Během roku pořád nějaký nepořádek. 50% stromů kolem centra zašlo, bylo pokáceno a nikdo nežádá jejich obnovu. Místo chodníku je zde pak jen blátivé místo k ničemu s pařezem. A pak takovou hrůzu někdo vezme přes kopírák a ordinuje ji celé ulici? Kapku nedomyšlenost.

0/0
5.9.2016 14:38

K88a39r62e72l 63D37r28d75a 6353665267179

OPRAVA. Stromy jsou v Jičínské obnoveny a je zde alej stromů. Takto to zde vypadalo tak před dvěma roky. Možná ještě déle, protože některé kmeny jsou mladých stromků, některé jsou tak mohutné, že se do chodníku málem nevejdou. (Spoléhal jsem na fotku a svůj špatný pocit. Sázet sem museli dost velké stromky.)

https://goo.gl/maps/LPtdqDkyhqH2

Přetrvává nějakých 7-8 odstraněných stromů z dob parkoviště za centrem. Nechutný prostor, kde je stále nepořádek. Přitom klid. Jak je někde klidné zákoutí, likvidují ho automaticky bezdomovci.

https://goo.gl/maps/Y94S7zQAYTS2

A většina chodců v Jičínské používá tuhle otřesnou zúženou stezku pro chodce. Špína, nepořádek, parkující auta. Přitom projet autem kodrcavou Jičínskou je za trest a je to důležitá spojka pro tramvaje. Hnus, co může v Praze pro chodce existovat a není to myšleno jako dočasné provizorium.

Aby se tato obludnost elegantně zakončila, tak ji bude korunovat nový přechod přes Vinohradskou. To má logiku. Kanál kam vozíčkář nesmí, aby tady nezapadl do nějaké díry. ;-D

https://goo.gl/maps/FrrWJwGPKg72

0/0
6.9.2016 10:03

K20a86r19e57l 76D16r22d98a 6333275347579

Detaily podrobněji.

http://www.iprpraha.cz/studievinohradska

0/0
5.9.2016 13:49

M82í93l50a 62P31i60š60t27ě17l46á38k 7413747823

Někde jsem četl, že se má zastávka Radhošťská posouvat k Jiřímu z Poděbrad a tady o tom nic nepíši, takže se asi nic dělat nebude.

0/0
5.9.2016 13:48

T39o64m32á50š 93V83e77j17m96e19l71k24a 8268442769

No za 610 mil. Kč se mohlo udělat něco potrebnejsiho než opravovat ulici která je v pohodě. Vyhozené peníze.

+1/−2
5.9.2016 8:28

V89i65k21t38o24r 80Š43e77d22i14v16ý 8656881280726

Ta ulice je v pohodě pouze z Vašeho zpátečnického a zkostnatělého pohledu.

Ve skutečnosti je málo humanizovaná, neláká cyklisty, nepotkáte tam pouličního muzikanta.

Naštěstí pokrokoví pracovníci IPR dobře vědí, že lpět na ulici jako prostoru určeném pro dopravu po městě je překonaný pohled.

+5/−1
5.9.2016 8:38

L57a77d81i92s76l57a75v 81B33u49r79d75a 2967404898175

Tak nevím, myslel jste to ironicky, nebo vážně. Pokud ironicky, moc se to nepovedlo, protože přesně takto se vývoj opravdu ubírá.

0/0
5.9.2016 8:45

J44a25n 50Z26a80b27a13b59a 8114944858204

To nebude ironie, to bude sarkasmus ;-D;-D

0/0
5.9.2016 9:08

V46i87k27t88o87r 34Š60e93d41i32v66ý 8296241830866

Spíš bych řekl, že vývoj je tímto směrem poměrně surově tlačen.

Nepotkal jsem nikoho, kdo by postrádal cyklopruhy na páteřních komunikacích (mimo profesionálních aktivistů), na nedostatek míst pro automobilovou dopravu si stěžuje kdekdo. Lavičky a pítka přitáhnou spíš bezďáky ...

Jako obyčejně - na vizualizacích to vypadá nádherně, funkčnost je poněkud horší.

+2/0
5.9.2016 9:17

L14a46d47i31s95l70a49v 48B11u91r40d73a 2317914808705

No a to je právě ten zpátečnický a zkostnatělý pohled: "tohle je páteřní komunikace kam cyklista nesmí, a pěšák jedině podchodem". Vinohradská je důležitá trasa pro automobilovou dopravu, ale to neznamená, že by něměla být použitelná i pro ostatní účastníky dopravy/obyvatele.

+1/−1
5.9.2016 9:36

V45i45k31t89o87r 71Š78e95d74i21v57ý 8306121960396

K tomu, aby byla použitelná pro pěší, stačí trochu víc péče o povrch chodníků. A cyklisté mohou samozřejmě užívat vozovku jako kdokoli jiný.

Nebo si snad myslíte, že po prostavění stovek milionů budou chodci dělat snáz dlouhé kroky?

0/0
5.9.2016 10:09
Foto

J23a24n96a 58K48o87z49á26k76o49v85á 42V29o29l19r40á85b58o58v47á 9513664535261

Úměrně šířce chodníků tam tolik chodců zase nekorzuje, takže bych pruh pro cyklisty spíš ukrojila z nich, než ze silnice, kde jezdí tramvaje a auta. M. j. chudáci lidi co tam bydlí. Zažili jsme to na Sokolovské ve Vysočanech, kde navíc máme mezi kolejemi trávu, takže když v pondělí ráno jedou popeláři, sanitky se můžou uhoukat a je jim to prd platné, protože z toho úzkého pruhu na silnici nikam neuhnete a přes trávu to technicky nejde. Ale zato manifestovat by tu mohly osmistupy a ještě by projelo vedle nich to kolo. Výsledek? Lidé jdoucí do obchodů parkují na chodníku, policajti krčí rameny - stačí si dát za okénko zásobování

+2/0
5.9.2016 11:20

L73a67d35i31s59l91a28v 98B93u11r60d17a 2947324318765

Koleje s trávníkem považuju za jedno z nejhorších řešení, podobně třeba jako samostatné cyklostezky v místě, kde může být cyklopruh nebo sdílená stezka, prostě zbytečně vyhrazená část ulice, nevyužitelná (de facto nebo minimálně de iure) nikým jiným.

+2/0
5.9.2016 14:58

K95a28r53e50l 11D39r58d75a 6643805717709

To ale nemluvíte o zatravněných tratích, ale o tratích s otevřeným kolejovým svrškem, co dělají v Praze nepřekonatelnou bariéru třeba pro vozíčkáře a pro všechny chodce. Zcela úmyslně, aby se zvedla bezpečnost a plynulost tramvajové dopravy. Zase je to něco za něco. Trať kde popojíždí kolona aut, dává přednost chodcům a v ní se posouvá tramvaj, není nic dobrého.

Trávník na trati je dost drahý. Pokud radnice zavětří, že není vhodný, bude všude štěrk plný odpadků. Já koukám na Olšanské na plno nedopalků ve štěrku. Kdo takovou ulici uprostřed Prahy kdy uklidí? Hnus fialový. :-P;-)

0/0
6.9.2016 7:05

L53a58d86i56s69l79a83v 79B62u27r66d84a 2317864478285

A koleje s trávníkem jsou něco jiného než otevřený kolejový svršek?

0/0
6.9.2016 8:38

K68a12r45e63l 36D81r50d32a 6233135247449

Ano jsou. Je to "luxusní zatravněný povrch", který si radnice musí proboxovat a zaplatit jinak dostane erární štěrk a špínu. Vyznělo to, že Vám vadí ta tráva. Přitom je řeč o otevřeném svršku.

0/0
6.9.2016 10:08

L18a59d66i77s29l56a54v 45B23u14r46d24a 2477504238775

Tráva mi vadí ještě víc než štěrk - na rozdíl od "erárního štěrku a špíny" ji navíc musí někdo náročně udržovat, a stejně mezi kolejemi jen živoří. Neboli výsledek je stejný, jen je to dražší.

0/0
6.9.2016 14:55

K61a67r29e24l 90D40r16d61a 6443185447719

Tak to se neshodneme. Ulice, kde je tráva, mi přijdou vzhledově fajn. A údržba je běžné sekání. Radnicím to dá práci tu trávu zajistit.

Štěrková cesta, která se uprostřed města neuklízí, je hrozná. Trvalý zdroj prachu. Jsem často v Olšanské. Je to otřes. Koneckonců, je ten štěrk nebezpečný pro chodce i pro tramvaje.

Obecně jsem proti takto řešeným tratím. Ale když už to musí být, beru raději trávu.

0/0
6.9.2016 18:12

J17a64n 42V66o64j49t71í13š60e87k 6652731415126

Jenže vy se na to díváte špatně. Chodců tam dost možná tolik nekorzuje právě proto, že to pro korzování není příjemná ulice, třeba je tyhle úpravy přitáhnou.

+1/0
5.9.2016 22:02

V14i64k65t30o25r 84Š67e72d69i54v83ý 8106521760526

Odkud by je přitáhly?

0/0
6.9.2016 0:29

J14a42n 21V21o82j37t57í70š78e59k 6962781205266

Z města? Bydlí v něm skoro milion a půl lidí, a tohle je v podstatě centrum. Třeba konkrétně lidi, kteří bydlí přímo tam a do teď chodili korzovat na Mírák by mohli začít tady a nebo lidi, kteří nekorzovali vůbec se kouknou z okna, řeknou si "jé, to je hezká ulice" a půjdou tam. Ono to takhle napsaný vypadá absurdně, ale děje se to. Na Malostranskym náměstí taky nikdo neposedával, teď se tam na to udělalo místo a vypadá to tam najednou úplně jinak.

+1/0
6.9.2016 0:37

L73a12d54i81s88l35a50v 95B24u91r59d13a 2447934878825

No proto taky koukám že v podstatné části se nic jiného než předlažba v zásadě neplánuje, jen se "potvrdí" parkovací pruh jinou dlažbou a rozšířením chodníku na koncích, a domaluje se ten cyklopruh.

0/0
5.9.2016 14:53

K63a95r93e59l 56D54r53d61a 6573735557939

Ty popisy u fotek jsou chybné. Rv

Flora má vcelku dobře vyřešené podchody se vstupem do obchodního centra a metra. Je nutný přechod na povrchu? Nový přechod pro chodce znamená blokovat kolony aut v Jičínské, co nebudou pro chodce moc odbočit, takže ty nekonečné kolony aut porostou. V těch kolonách trčí autobusy MHD. Projet 136 přes Floru bude za trest. (Je tomu tak už dnes.) Navíc tam nějaký matlal, co ho lživě označujete za architekta, namaloval chodce co se prodírají kolem stávajících vstupů do podchodů na tento přechod. Tady skutečně vzniknou nějaké 40 cm široké nebezpečné chodníčky pro tento účel? Rv

("Architekt" tady zahlédl nějakého opilého asociála na kolejích uprostřed křižovatky a už ho má v projektu včetně požadavku na přechod, ne?)

V Italské mi to zavání tramvajovou zastávkou vídeňského typu. Auta projíždějící zastávkou na úrovni ostrůvku. Nebezpečné pro chodce, nepoužitelné pro cyklisty, při tom provozu zcela nevhodné pro auta. Nebo je to myšleno jako auta na tramvajové trati? Ten návrh je nejasný. Ale řešení mi pro Italskou přijde nebezpečné. Rv

Tady jsou 4 chybně popsané fotky z celého projektu a i ty prozrazují, že je to nesmysl připravený někde od stolu. Neřeší to někde v Brně bez návštěvy Vinohradské? :-P

+2/−1
5.9.2016 6:46

V85i70k27t15o56r 55Š95e51d38i27v63ý 8516111180286

Ale kdepak nesmysl. IPR aplikuje stále stejný postup, kdy se snaží co nejvíc potlačit individuální dopravu (včetně dopravy v klidu). Lidé si totiž myslí, že se potřebují přepravovat - je tedy zapotřebí znechutit jim to všemi možnými prostředky. Takže zúžit, zpomalit, zakázat, zdražit, zkomplikovat ...

+4/0
5.9.2016 7:53

J28a61n 79V92o62j81t95í94š11e84k 6592691295586

Pro všechny v těch starejch úzkejch ulicích prostě není místo a IPR zcela správně preferuje chodce, čili lidi, co v ulici pobývají, před těmi, kteří pouze projíždějí.

0/−2
5.9.2016 21:59

K91a34r24e78l 56D19r52d73a 6533565877979

Ono jde i o MHD, která nemůže projíždět a stává se nefunkční a neoblíbenou. Nakonec je to veřejný zájem, který blokuje druhý veřejný zájem a jsme v úplném Kocourkově.

0/0
6.9.2016 6:57

L45a53d45i42s52l58a47v 35B34u98r77d80a 2917214888745

Máte pravdu, 2 fotkyjsou chybně popsané. Jinak ale doporučuju nesoudit jen dle vizualizací, ať ze sebe neděláte hlupáka - podle výkresu rozhodně u Flory nevzniknou nějaké 40 cm široké chodníčky, ale chodník široký cca 2 m.

0/0
5.9.2016 8:44

K30a96r84e75l 92D45r92d48a 6713535977749

Děkuji za upozornění, koukám do výkresu, dávám odkaz sem nahoru.

Na Floře se zruší jízdní pruhy a o ty se rozšíří tramvajový ostrůvek, tím vznikne normální úzký chodník, který umožní obejít vstup do podchodu a pokračovat k přechodu.

Směrem na Želivského padne asi 6 parkovacích míst. Směrem do centra padne odbočovací pruh do Jičínské. Auto, které bude dávat přednost chodcům na přechodu, nově zablokuje průjezd Vinohradskou. Ta samá novinka nastane při výjezdu z Jičínské z Korunní.

Samotný přechod bude "kličkovaný", aby si chodci nemysleli, že tady budou Vinohradskou v klidu přecházet a skákat pod tramvaje.

Jestli jsem to pochopil dobře, to dřívější nahnání chodců do podchodů se ukazuje jako nesmysl, když tady jede vozíčkář. Ty podchody mu nikdo bezbariérové neudělá a obchází se to procházkou přes tři bloky. Takže IPR to nově všechno předělává zpět na bezbariérové přechody na povrchu. Čímž se zazdí automobilová doprava. Pokud tady budou vznikat kolony, bude tady nechutná začuzená křižovatka a představa posedávajících lidí na lavičkách je nesmysl.

+2/0
5.9.2016 14:10

L54a18d33i14s64l45a52v 58B68u41r11d31a 2927334918555

Píšete to naprosto přesně, podchod versus přechod typicky ilustrují dva přístupy - podchod (nadchod) versus přechod rovná se preference automobilů versus preference ostatní dopravy. Stejně tak "pobytová" ulice je asi ideál mnohde dosažitelný až v době, kdy budou převládat elektromobily.

0/0
5.9.2016 15:08
Foto

A43l85b44e30r76t 56P32ě59n13i31č52k17a 2520928795147

Hmm, začne za dva roky? To to teď architekti teprve začínají kreslit nebo co na tom bude trvat 2 roky? Teď pominu tu cenu, třeba ty pítka pro bezďáky budou mít i wifi, tak by to asi odpovídalo ;-)

0/0
5.9.2016 4:19

J49a59n 79V90o54j76t37í74š46e26k 6572871945636

Ano. Projekt se nejspíš teprve začíná vytvářet. Dost možná na něj teprve běží soutěž. Tohle jsou všechno jenom studie.

0/0
5.9.2016 22:04

M82i69l52a47n 15V84o19t77a97v96a 5854726101422

OK. A proto byla skoro cely tento rok po částech rozkopaná. Udělat vše najednou? No koho by taková blbost napadla

+1/0
4.9.2016 19:29

J92i44r16i 74K60u95c81e42r52a 5117110656582

před 20 měsíci jsem tam koupil byt, tak se zvědavý, jestli ho tohle zhodnotí - nebo naopak ;-)

0/0
4.9.2016 18:12

J68a82n 60Z98a43b63a49b48a 8814634158874

A umrtvování další části Prahy pokračuje...

+13/−1
4.9.2016 16:46

L94a94d70i61s82l15a80v 75B94u81r11d19a 2827364988805

Jistě, rozšíření chodníků vždy znamená smrt, zato taková Vltavská, tam to žije;-D

+2/0
5.9.2016 8:47

J49a27n 51Z45a48b36a49b93a 8464964518194

Zkuste se zeptat někoho z okolí zklidněného Vršovického náměstí, resp. Moskevské ulice mezi Žitomirskou a Na Kovárně. Celé "zklidnění" Moskevské mělo za výsledek jenom úbytek už ta nedostatkových parkovacích míst a krach několika místních obchůdků...

+2/0
5.9.2016 9:12

L60a92d21i79s11l86a65v 10B20u80r68d95a 2297884628865

Tak situaci na Moskevské moc neznám, ale pokud krachne obchod přímo u tramvajové zastávky, bude asi příčina trochu jince, než že zastávku někdo přebudoval na vídeňskou, ne?

0/−1
5.9.2016 9:49

V81i51k26t16o63r 67Š97e64d22i68v48ý 8686551760246

To, že kolem nelze projet autem, o zastavení ani nemluvě, to už vliv mít může.

+2/0
5.9.2016 10:35

L84a62d70i25s12l69a30v 17B95u70r97d70a 2687574548265

Pokud se nedá projet kolem, je to v místě těch nových vídeňských zastávek? V takovém případě se přece mezi chodníkem a ostrůvkem taky nedalo zastavit.

0/0
5.9.2016 15:09

V59l72a61d22i94m80í44r 55H92o93l55ý 8674421476957

Ono se tam projet dá, ale nesmí vás chytit policajti.

Rádi a často číhají na řidiče, kteří si nevšimli zákazu vjezdu, instalovaného při přestavbě Moskevské.

0/0
5.9.2016 16:54

J54a43n 65Z82a42b57a73b60a 8264604438304

Nehledě na to, že jsou nadšeni obyvatelé okolních úzkých jednosměrek, dříve naprosto klidných, zatímco dnes jim tam celou drncají auta na rozbité dlažbě

0/0
5.9.2016 12:55

V45i64k96t39o16r 66Š52e88d94i92v63ý 8296141280256

Vltavská plní jedinou funkci - přestupní stanice MHD. Co jiného by se tam také mělo dít, když v těch místech je jenom tramvajová zastávka a vlez do metra?

+1/0
5.9.2016 9:27

L32a17d24i62s74l57a73v 53B37u13r73d21a 2677844228445

Co by se asi tak mělo dít v centru města, na nábřeží...;-D

+2/−1
5.9.2016 9:43

V61i61k60t98o89r 94Š64e48d10i89v58ý 8116601780456

V kolejišti hlavního nádraží také nekypí společenský život. :-/

Vltavská má šanci ožít po připojení do prostoru směrem na SSV - pokud tam vznikne město a ne kancelářská poušť.

+1/0
5.9.2016 10:38

L78a24d42i51s52l12a96v 68B71u70r20d69a 2367424558835

Nechápu, takže Vltavská je v pořádku, protože kolejiště hlavního nádraží nefunguje jako ulice?

+1/0
5.9.2016 15:18

V13i81k57t12o67r 53Š28e34d36i51v74ý 8626831970726

Prostor pro přestup slouží pouze pro přestup. To je v pořádku.

Je to prostor ryze účelový, hezkého na něm není nic. No a? Lepší ošuntělé účelové vybavení, než vrazit miliony do architektonického veledíla, které za chvíli také zajde.

0/0
6.9.2016 9:10

L91a57d66i93s95l35a43v 68B42u63r91d87a 2377784358385

Jaký prostor pro přestup? Bavíme se o monstrózní mimoúrovňové křižovatce v centru, kde se pěšák musí proplétat nekonečnými tunely a rampami. Naprosto znehodnocený a mrtvý prostor.

0/0
6.9.2016 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.