Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava Vinohradské vyjde na 610 milionů, začne za dva roky

Za dva roky začne rekonstrukce významné pražské ulice. Na Vinohradské přibudou pítka, stromy či lavičky a změnou projdou také zastávky. Na návrhu oprav se podílela i veřejnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K94a41r53e59l 39D53r57d83a 6533605717329

V Plzni řeší řidiče osobáků, co zastavují na zastávkách MHD. Minule jsem vykládal kolegy z auta na Floře. Situace nic moc. Tady se nikde u metra zastavit nedá. Tady třeba koukám na trhovce u centra na Floře. Ti stojí na chodníku. Projekt přitom chce sebrat jeden jízdní pruh!

https://goo.gl/maps/eeHMmYJS3rz

Na Praze 11 u metra zřizují místa K+R. Když už se Vinohradská dělá nově, co myslet i na řidiče osobáků a potřebu návaznosti na MHD?

https://cs.wikipedia.org/wiki/K%2BR

0/0
7.9.2016 6:46

V76l47a39d49i64m44í44r 15H94o31l22ý 8484371406667

Co přeměnit Vinohradskou kompletně na cyklostezku?

To pracovníky z IPR nenapadlo?

I tramvaje zrušit, protože způsobují hluk a když vjede cyklista kolem do tramvajové koleje, hrozí mu ošklivý úraz.

Chodníky by se také daly zúžit, protože po přestavbě by po nich chodili jen místní obyvatelé, ostatní by na Vinohradskou nic netáhlo. Firmy a živnostníci, provozující tam nyní své obchody, by nejspíš odešli jinam.

Rozhodně by ale stouply ceny bytů, protože by jejich majitelé měli božský klid.

Místo hluku tramvají a automobilů, by usínali za tichého šumění galusek houfů cyklistů.

0/0
5.9.2016 17:05

K32a39r35e53l 66D20r43d43a 6913275357379

Šel jsem Vinohradskou, když byla ta celopražská akce cyklistů se srazem na Jiřího z Poděbrad. Jezdci se zrovna hrnuli od Václaváku. To je "vychovaná cháska". Kdo měl pocit, že to po cyklopruhu moc nejede a desítky cyklistů tvoří dokonce kolony třeba na světlech, tak to bral po chodníku mezi chodci. Jedna holka před námi spadla, blokovala chvíli celý chodník a máváním kola všechny kolem sebe ohrožovala se nám k tomu hrozně omlouvala, že jako zdržuje provoz. To že se motá na chodníku se zbraní v ruce brala jako právo na prostor.

Tak snad, ideální ulice budoucnosti. Betonové zátarasy zleva zprava, chránící stezku pro chodce. Uprostřed co nejširší pruh pro cyklisty, aby si vzájemně nepřekáželi.

A hlavně žádné stromy, ty by bránili cyklistům v průjezdu.

(U nás jsou stromy celé olámané. To je takový cyklistický sport, razit cyklostezku korunami stromů.) ;-D

0/0
6.9.2016 7:19

K98a16r74e72l 70D10r91d70a 6233225297879

Dva cíle projektu. Bezbariérová Praha. Vinohrady s Vinohradskou jsou v tomto smyslu odstrašující. A co se týká ulic, sodou jsou pravidelně tramvajové trati, které nelze bezbariérově překonat.

Pak jde o široké chodníky pro chodce. Když tady měl Svoboda výpravu z Vídně, tak nám Rakušané tvrdili, že šířka chodníků je výrazem demokracie. A Praha je naopak pověstná nesmyslným zužováním chodníků a maximálním omezováním chodců. Tedy výraz Prahy pak působí spíš jak z dob ČSSR.

Ono přitom nestačí chodníky zaflákat sloupy pro tramvaje, lampami, parkovacími hodinami... Projekt nově navrhuje zúžení chodníků, aby se sem daly nasázet stromy. V podstatě řešení popírá cíl projektu, co nejvíce zohlednit chodce. Zvláštní, za sebe bych zeleň bral, ale i tak je to na chodníku bariéra a způsobuje kolize chodců. A zrušit kvůli stromům nedostatkové parkování je zhůvěřilost.

A také, Praha neumí údržbu zeleně. Pár stromů u centra na Floře je soda. Trvale je to smetiště pro kuřáky plné nedopalků. Během roku pořád nějaký nepořádek. 50% stromů kolem centra zašlo, bylo pokáceno a nikdo nežádá jejich obnovu. Místo chodníku je zde pak jen blátivé místo k ničemu s pařezem. A pak takovou hrůzu někdo vezme přes kopírák a ordinuje ji celé ulici? Kapku nedomyšlenost.

0/0
5.9.2016 14:38

K65a11r63e54l 88D45r31d47a 6893265267269

OPRAVA. Stromy jsou v Jičínské obnoveny a je zde alej stromů. Takto to zde vypadalo tak před dvěma roky. Možná ještě déle, protože některé kmeny jsou mladých stromků, některé jsou tak mohutné, že se do chodníku málem nevejdou. (Spoléhal jsem na fotku a svůj špatný pocit. Sázet sem museli dost velké stromky.)

https://goo.gl/maps/LPtdqDkyhqH2

Přetrvává nějakých 7-8 odstraněných stromů z dob parkoviště za centrem. Nechutný prostor, kde je stále nepořádek. Přitom klid. Jak je někde klidné zákoutí, likvidují ho automaticky bezdomovci.

https://goo.gl/maps/Y94S7zQAYTS2

A většina chodců v Jičínské používá tuhle otřesnou zúženou stezku pro chodce. Špína, nepořádek, parkující auta. Přitom projet autem kodrcavou Jičínskou je za trest a je to důležitá spojka pro tramvaje. Hnus, co může v Praze pro chodce existovat a není to myšleno jako dočasné provizorium.

Aby se tato obludnost elegantně zakončila, tak ji bude korunovat nový přechod přes Vinohradskou. To má logiku. Kanál kam vozíčkář nesmí, aby tady nezapadl do nějaké díry. ;-D

https://goo.gl/maps/FrrWJwGPKg72

0/0
6.9.2016 10:03

K30a31r46e77l 20D37r94d16a 6713265187779

Detaily podrobněji.

http://www.iprpraha.cz/studievinohradska

0/0
5.9.2016 13:49

M94í25l46a 75P65i40š74t61ě26l22á33k 7773537413

Někde jsem četl, že se má zastávka Radhošťská posouvat k Jiřímu z Poděbrad a tady o tom nic nepíši, takže se asi nic dělat nebude.

0/0
5.9.2016 13:48

T79o47m38á89š 16V60e26j58m55e54l79k69a 8338442119

No za 610 mil. Kč se mohlo udělat něco potrebnejsiho než opravovat ulici která je v pohodě. Vyhozené peníze.

+1/−2
5.9.2016 8:28

V91i91k59t38o47r 45Š21e49d16i10v23ý 8596841500686

Ta ulice je v pohodě pouze z Vašeho zpátečnického a zkostnatělého pohledu.

Ve skutečnosti je málo humanizovaná, neláká cyklisty, nepotkáte tam pouličního muzikanta.

Naštěstí pokrokoví pracovníci IPR dobře vědí, že lpět na ulici jako prostoru určeném pro dopravu po městě je překonaný pohled.

+5/−1
5.9.2016 8:38

L15a34d53i42s82l62a35v 34B86u28r71d44a 2987874308215

Tak nevím, myslel jste to ironicky, nebo vážně. Pokud ironicky, moc se to nepovedlo, protože přesně takto se vývoj opravdu ubírá.

0/0
5.9.2016 8:45

J60a14n 37Z80a20b41a85b93a 8134414118274

To nebude ironie, to bude sarkasmus ;-D;-D

0/0
5.9.2016 9:08

V49i98k60t12o97r 69Š13e20d64i98v89ý 8686181380336

Spíš bych řekl, že vývoj je tímto směrem poměrně surově tlačen.

Nepotkal jsem nikoho, kdo by postrádal cyklopruhy na páteřních komunikacích (mimo profesionálních aktivistů), na nedostatek míst pro automobilovou dopravu si stěžuje kdekdo. Lavičky a pítka přitáhnou spíš bezďáky ...

Jako obyčejně - na vizualizacích to vypadá nádherně, funkčnost je poněkud horší.

+2/0
5.9.2016 9:17

L14a59d26i48s15l16a21v 92B48u34r46d40a 2337234228555

No a to je právě ten zpátečnický a zkostnatělý pohled: "tohle je páteřní komunikace kam cyklista nesmí, a pěšák jedině podchodem". Vinohradská je důležitá trasa pro automobilovou dopravu, ale to neznamená, že by něměla být použitelná i pro ostatní účastníky dopravy/obyvatele.

+1/−1
5.9.2016 9:36

V88i59k93t32o69r 78Š71e82d95i88v59ý 8176491490376

K tomu, aby byla použitelná pro pěší, stačí trochu víc péče o povrch chodníků. A cyklisté mohou samozřejmě užívat vozovku jako kdokoli jiný.

Nebo si snad myslíte, že po prostavění stovek milionů budou chodci dělat snáz dlouhé kroky?

0/0
5.9.2016 10:09
Foto

J89a50n32a 56K69o97z80á84k77o43v92á 48V19o59l45r66á79b40o85v77á 9223294775391

Úměrně šířce chodníků tam tolik chodců zase nekorzuje, takže bych pruh pro cyklisty spíš ukrojila z nich, než ze silnice, kde jezdí tramvaje a auta. M. j. chudáci lidi co tam bydlí. Zažili jsme to na Sokolovské ve Vysočanech, kde navíc máme mezi kolejemi trávu, takže když v pondělí ráno jedou popeláři, sanitky se můžou uhoukat a je jim to prd platné, protože z toho úzkého pruhu na silnici nikam neuhnete a přes trávu to technicky nejde. Ale zato manifestovat by tu mohly osmistupy a ještě by projelo vedle nich to kolo. Výsledek? Lidé jdoucí do obchodů parkují na chodníku, policajti krčí rameny - stačí si dát za okénko zásobování

+2/0
5.9.2016 11:20

L81a89d46i76s32l20a32v 43B41u83r96d13a 2437714888985

Koleje s trávníkem považuju za jedno z nejhorších řešení, podobně třeba jako samostatné cyklostezky v místě, kde může být cyklopruh nebo sdílená stezka, prostě zbytečně vyhrazená část ulice, nevyužitelná (de facto nebo minimálně de iure) nikým jiným.

+2/0
5.9.2016 14:58

K29a61r22e47l 90D45r78d44a 6863385247499

To ale nemluvíte o zatravněných tratích, ale o tratích s otevřeným kolejovým svrškem, co dělají v Praze nepřekonatelnou bariéru třeba pro vozíčkáře a pro všechny chodce. Zcela úmyslně, aby se zvedla bezpečnost a plynulost tramvajové dopravy. Zase je to něco za něco. Trať kde popojíždí kolona aut, dává přednost chodcům a v ní se posouvá tramvaj, není nic dobrého.

Trávník na trati je dost drahý. Pokud radnice zavětří, že není vhodný, bude všude štěrk plný odpadků. Já koukám na Olšanské na plno nedopalků ve štěrku. Kdo takovou ulici uprostřed Prahy kdy uklidí? Hnus fialový. :-P;-)

0/0
6.9.2016 7:05

L69a18d51i22s37l13a77v 40B26u90r47d10a 2207814268755

A koleje s trávníkem jsou něco jiného než otevřený kolejový svršek?

0/0
6.9.2016 8:38

K28a60r69e75l 96D23r87d23a 6103265267439

Ano jsou. Je to "luxusní zatravněný povrch", který si radnice musí proboxovat a zaplatit jinak dostane erární štěrk a špínu. Vyznělo to, že Vám vadí ta tráva. Přitom je řeč o otevřeném svršku.

0/0
6.9.2016 10:08

L97a11d97i87s32l92a29v 90B24u87r60d30a 2437854308875

Tráva mi vadí ještě víc než štěrk - na rozdíl od "erárního štěrku a špíny" ji navíc musí někdo náročně udržovat, a stejně mezi kolejemi jen živoří. Neboli výsledek je stejný, jen je to dražší.

0/0
6.9.2016 14:55

K44a31r98e90l 34D95r27d21a 6203625797929

Tak to se neshodneme. Ulice, kde je tráva, mi přijdou vzhledově fajn. A údržba je běžné sekání. Radnicím to dá práci tu trávu zajistit.

Štěrková cesta, která se uprostřed města neuklízí, je hrozná. Trvalý zdroj prachu. Jsem často v Olšanské. Je to otřes. Koneckonců, je ten štěrk nebezpečný pro chodce i pro tramvaje.

Obecně jsem proti takto řešeným tratím. Ale když už to musí být, beru raději trávu.

0/0
6.9.2016 18:12

J20a37n 33V24o13j61t23í81š91e46k 6122321585326

Jenže vy se na to díváte špatně. Chodců tam dost možná tolik nekorzuje právě proto, že to pro korzování není příjemná ulice, třeba je tyhle úpravy přitáhnou.

+1/0
5.9.2016 22:02

V96i29k81t67o74r 62Š39e62d87i12v46ý 8946641820266

Odkud by je přitáhly?

0/0
6.9.2016 0:29

J97a77n 43V58o31j30t91í79š28e47k 6832691105616

Z města? Bydlí v něm skoro milion a půl lidí, a tohle je v podstatě centrum. Třeba konkrétně lidi, kteří bydlí přímo tam a do teď chodili korzovat na Mírák by mohli začít tady a nebo lidi, kteří nekorzovali vůbec se kouknou z okna, řeknou si "jé, to je hezká ulice" a půjdou tam. Ono to takhle napsaný vypadá absurdně, ale děje se to. Na Malostranskym náměstí taky nikdo neposedával, teď se tam na to udělalo místo a vypadá to tam najednou úplně jinak.

+1/0
6.9.2016 0:37

L47a49d89i25s24l13a90v 78B59u29r34d45a 2287644808295

No proto taky koukám že v podstatné části se nic jiného než předlažba v zásadě neplánuje, jen se "potvrdí" parkovací pruh jinou dlažbou a rozšířením chodníku na koncích, a domaluje se ten cyklopruh.

0/0
5.9.2016 14:53

K73a64r74e56l 98D48r23d52a 6433745757989

Ty popisy u fotek jsou chybné. Rv

Flora má vcelku dobře vyřešené podchody se vstupem do obchodního centra a metra. Je nutný přechod na povrchu? Nový přechod pro chodce znamená blokovat kolony aut v Jičínské, co nebudou pro chodce moc odbočit, takže ty nekonečné kolony aut porostou. V těch kolonách trčí autobusy MHD. Projet 136 přes Floru bude za trest. (Je tomu tak už dnes.) Navíc tam nějaký matlal, co ho lživě označujete za architekta, namaloval chodce co se prodírají kolem stávajících vstupů do podchodů na tento přechod. Tady skutečně vzniknou nějaké 40 cm široké nebezpečné chodníčky pro tento účel? Rv

("Architekt" tady zahlédl nějakého opilého asociála na kolejích uprostřed křižovatky a už ho má v projektu včetně požadavku na přechod, ne?)

V Italské mi to zavání tramvajovou zastávkou vídeňského typu. Auta projíždějící zastávkou na úrovni ostrůvku. Nebezpečné pro chodce, nepoužitelné pro cyklisty, při tom provozu zcela nevhodné pro auta. Nebo je to myšleno jako auta na tramvajové trati? Ten návrh je nejasný. Ale řešení mi pro Italskou přijde nebezpečné. Rv

Tady jsou 4 chybně popsané fotky z celého projektu a i ty prozrazují, že je to nesmysl připravený někde od stolu. Neřeší to někde v Brně bez návštěvy Vinohradské? :-P

+2/−1
5.9.2016 6:46

V89i87k56t24o55r 92Š86e49d98i54v73ý 8666111930856

Ale kdepak nesmysl. IPR aplikuje stále stejný postup, kdy se snaží co nejvíc potlačit individuální dopravu (včetně dopravy v klidu). Lidé si totiž myslí, že se potřebují přepravovat - je tedy zapotřebí znechutit jim to všemi možnými prostředky. Takže zúžit, zpomalit, zakázat, zdražit, zkomplikovat ...

+4/0
5.9.2016 7:53

J63a98n 11V95o55j60t62í65š63e95k 6452861895496

Pro všechny v těch starejch úzkejch ulicích prostě není místo a IPR zcela správně preferuje chodce, čili lidi, co v ulici pobývají, před těmi, kteří pouze projíždějí.

0/−2
5.9.2016 21:59

K51a12r71e69l 26D13r59d38a 6453885147199

Ono jde i o MHD, která nemůže projíždět a stává se nefunkční a neoblíbenou. Nakonec je to veřejný zájem, který blokuje druhý veřejný zájem a jsme v úplném Kocourkově.

0/0
6.9.2016 6:57

L87a41d33i64s29l82a42v 46B28u65r78d75a 2737124448375

Máte pravdu, 2 fotkyjsou chybně popsané. Jinak ale doporučuju nesoudit jen dle vizualizací, ať ze sebe neděláte hlupáka - podle výkresu rozhodně u Flory nevzniknou nějaké 40 cm široké chodníčky, ale chodník široký cca 2 m.

0/0
5.9.2016 8:44

K92a58r90e95l 50D61r18d14a 6323635397349

Děkuji za upozornění, koukám do výkresu, dávám odkaz sem nahoru.

Na Floře se zruší jízdní pruhy a o ty se rozšíří tramvajový ostrůvek, tím vznikne normální úzký chodník, který umožní obejít vstup do podchodu a pokračovat k přechodu.

Směrem na Želivského padne asi 6 parkovacích míst. Směrem do centra padne odbočovací pruh do Jičínské. Auto, které bude dávat přednost chodcům na přechodu, nově zablokuje průjezd Vinohradskou. Ta samá novinka nastane při výjezdu z Jičínské z Korunní.

Samotný přechod bude "kličkovaný", aby si chodci nemysleli, že tady budou Vinohradskou v klidu přecházet a skákat pod tramvaje.

Jestli jsem to pochopil dobře, to dřívější nahnání chodců do podchodů se ukazuje jako nesmysl, když tady jede vozíčkář. Ty podchody mu nikdo bezbariérové neudělá a obchází se to procházkou přes tři bloky. Takže IPR to nově všechno předělává zpět na bezbariérové přechody na povrchu. Čímž se zazdí automobilová doprava. Pokud tady budou vznikat kolony, bude tady nechutná začuzená křižovatka a představa posedávajících lidí na lavičkách je nesmysl.

+2/0
5.9.2016 14:10

L69a60d48i72s59l65a56v 52B77u32r71d80a 2667174178145

Píšete to naprosto přesně, podchod versus přechod typicky ilustrují dva přístupy - podchod (nadchod) versus přechod rovná se preference automobilů versus preference ostatní dopravy. Stejně tak "pobytová" ulice je asi ideál mnohde dosažitelný až v době, kdy budou převládat elektromobily.

0/0
5.9.2016 15:08
Foto

A83l16b90e50r39t 57P93ě18n94i55č28k90a 2890718565257

Hmm, začne za dva roky? To to teď architekti teprve začínají kreslit nebo co na tom bude trvat 2 roky? Teď pominu tu cenu, třeba ty pítka pro bezďáky budou mít i wifi, tak by to asi odpovídalo ;-)

0/0
5.9.2016 4:19

J60a77n 17V93o95j28t36í11š52e77k 6792491795676

Ano. Projekt se nejspíš teprve začíná vytvářet. Dost možná na něj teprve běží soutěž. Tohle jsou všechno jenom studie.

0/0
5.9.2016 22:04

M34i69l94a10n 95V27o79t32a43v28a 5304896781502

OK. A proto byla skoro cely tento rok po částech rozkopaná. Udělat vše najednou? No koho by taková blbost napadla

+1/0
4.9.2016 19:29

J69i11r34i 85K41u98c34e51r56a 5397960896192

před 20 měsíci jsem tam koupil byt, tak se zvědavý, jestli ho tohle zhodnotí - nebo naopak ;-)

0/0
4.9.2016 18:12

J71a23n 38Z14a25b38a55b74a 8594654308764

A umrtvování další části Prahy pokračuje...

+13/−1
4.9.2016 16:46

L55a28d42i96s83l59a76v 96B46u32r11d17a 2787254938365

Jistě, rozšíření chodníků vždy znamená smrt, zato taková Vltavská, tam to žije;-D

+2/0
5.9.2016 8:47

J34a45n 53Z53a66b29a89b22a 8704144918854

Zkuste se zeptat někoho z okolí zklidněného Vršovického náměstí, resp. Moskevské ulice mezi Žitomirskou a Na Kovárně. Celé "zklidnění" Moskevské mělo za výsledek jenom úbytek už ta nedostatkových parkovacích míst a krach několika místních obchůdků...

+2/0
5.9.2016 9:12

L62a22d24i35s73l29a21v 32B77u32r23d41a 2237394428745

Tak situaci na Moskevské moc neznám, ale pokud krachne obchod přímo u tramvajové zastávky, bude asi příčina trochu jince, než že zastávku někdo přebudoval na vídeňskou, ne?

0/−1
5.9.2016 9:49

V76i15k12t17o58r 40Š80e33d41i83v33ý 8116611220176

To, že kolem nelze projet autem, o zastavení ani nemluvě, to už vliv mít může.

+2/0
5.9.2016 10:35

L70a88d72i14s59l68a88v 91B52u50r73d24a 2117664308395

Pokud se nedá projet kolem, je to v místě těch nových vídeňských zastávek? V takovém případě se přece mezi chodníkem a ostrůvkem taky nedalo zastavit.

0/0
5.9.2016 15:09

V34l16a60d79i95m36í85r 82H55o62l83ý 8544501876377

Ono se tam projet dá, ale nesmí vás chytit policajti.

Rádi a často číhají na řidiče, kteří si nevšimli zákazu vjezdu, instalovaného při přestavbě Moskevské.

0/0
5.9.2016 16:54

J98a76n 70Z10a34b51a49b68a 8694264468234

Nehledě na to, že jsou nadšeni obyvatelé okolních úzkých jednosměrek, dříve naprosto klidných, zatímco dnes jim tam celou drncají auta na rozbité dlažbě

0/0
5.9.2016 12:55

V24i16k88t16o18r 39Š26e12d70i36v16ý 8556891920456

Vltavská plní jedinou funkci - přestupní stanice MHD. Co jiného by se tam také mělo dít, když v těch místech je jenom tramvajová zastávka a vlez do metra?

+1/0
5.9.2016 9:27

L27a76d23i35s18l96a10v 84B86u12r89d59a 2397104648205

Co by se asi tak mělo dít v centru města, na nábřeží...;-D

+2/−1
5.9.2016 9:43

V21i35k20t49o68r 40Š56e94d48i41v58ý 8206961150446

V kolejišti hlavního nádraží také nekypí společenský život. :-/

Vltavská má šanci ožít po připojení do prostoru směrem na SSV - pokud tam vznikne město a ne kancelářská poušť.

+1/0
5.9.2016 10:38

L93a77d61i56s33l51a49v 32B86u16r18d88a 2307314368365

Nechápu, takže Vltavská je v pořádku, protože kolejiště hlavního nádraží nefunguje jako ulice?

+1/0
5.9.2016 15:18

V51i41k35t50o45r 78Š66e35d76i17v82ý 8786231580676

Prostor pro přestup slouží pouze pro přestup. To je v pořádku.

Je to prostor ryze účelový, hezkého na něm není nic. No a? Lepší ošuntělé účelové vybavení, než vrazit miliony do architektonického veledíla, které za chvíli také zajde.

0/0
6.9.2016 9:10

L36a75d14i83s25l44a31v 13B62u87r82d69a 2277814338485

Jaký prostor pro přestup? Bavíme se o monstrózní mimoúrovňové křižovatce v centru, kde se pěšák musí proplétat nekonečnými tunely a rampami. Naprosto znehodnocený a mrtvý prostor.

0/0
6.9.2016 14:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.