Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedmnáct metrů široké chodníky a pítka. Václavské náměstí se změní

Víc než deset let uběhlo od vyhlášení architektonické soutěže do prvního reálného kroku k začátku rekonstrukce Václavského náměstí, tedy přesněji řečeno jeho spodní poloviny. „Kopnout“ by měli dělníci příští rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

C67h60r15i20s78t77i81a48n 79M17o66r20g45e30n93s41t85e23r83n 5335776556684

Ja bych tam pustil autobus, neco jako 194. Namesti Republiky-Mustek-Narodni trida a pak nekudy zpatky. Ve Vidni jezdi okolo Stephansdomu taky nekolik autobusu a stale plnych. Ale nesmelo by se to zabit tricetiminutovym intervalem.

+1/0
8.9.2016 16:41

M50a68r22t33i21n 14R91u57z50i43c47k32a 1952958586257

Ano, ale v te Vidmi mi to prislo desne, kdyz z bocni ulicky na pesi zone se na me vyritil autobus...

Nemyslim si, ze je to dobry napad, bud tam obnovme klasickou dopravu a tedy omezi se shromazdiste lidi na mustku (mam na mysli tramvaj, klidne bez troleji), pak zustane pesi zona, nebo tam neobnovujme dopravu vubec ev. jen od po vaclavskem nam. kde se pobliz mustu otoci zpet...

U horni casti namesti mam jasno, tam je doprava dulezita a tam bych tramvaj vedl podel rozsirenych chodniku (na misto jednoho ze 2-3 jizdnich/parkovacich pruhu) a stred namesti by zustal volny.

0/0
9.9.2016 12:39

K27a15r95e93l 21D24r58d10a 6253365707489

Já se cítím hrozně na náměstí Republiky, když se na mě za chůze vyřítí tramvaj a navíc když víme, že nezastavuje na fleku. ;-D (Když tady potřebuje v té zatáčce vozíčkář přejet koleje, "kupodivu" nemá vůbec šanci současně překontrolovat, zda z ulic Na Poříčí či Revoluční nějaká tramvaj nejede. Proto je na vozíku. Nebezpečné místo.)

Můstek, 28. října, Na Příkopě byly s tramvajemi hrozné. Návrat tramvají by zcela zničil pražskou pěší zónu. Podle mě chodci tramvaje vytlačili.

Kvůli hluku a nebezpečí bych tramvaje nevracel ani na horní část náměstí. Zvlášť, když DPP deklaruje, že mu jde hlavně o provážení cestujících odnikud nikam přes Václavské náměstí. Tramvajovou magistrálu na Václaváku opravdu nepotřebujeme. Ponechal bych nejlépe stávající stav.

Pokud tady bude vozovka po celé délce náměstí. Pro pár zájemců seniorského věku by tady nějaká ta 194 byla dobrá. Mohla by mít na délce náměstí 3 zastávky. Interval tak 15 minut. A mohla by sloužit i pro jednotlivé hotelové hosty. Tedy poskytovat návaznost na Hlavní nádraží, Masarykovo nádraží, Florenc... Možná i nějaký ten okruh Italská, Mírák, Žitná, Štěpánská, celé Václavské náměstí, Opletalova. "Turistický okruh."

(Třeba by se potvrdil zájem lidí z Vinohrad o nutnou povrchovou dopravu právě do Jindřišské a podpořilo by to úvahy o návratu tramvají.) ;-)R^

0/0
9.9.2016 19:00

K40a85r45e34l 21D91r63d50a 6653545707449

To se dělá projekt pro chodce a pak se tam naflákají hrubé žulové kostky, na kterých se dámám zvrtne střevíček, vozíčkář to neprojede a sportovec musí vyrazit v pohorkách do centra Prahy. (Viz Můstek.) Rv

Skvělé jsou ty vjezdy do garáží uprostřed Václaváku. Pro opilé cizince hledající kde spadnout na beton z 5 metrové výšky je to ideální. Pokud to snad vyřeší parkování, jsem zvědav na výsledek a cenu parkovného.

Dělá se jen spodní část. Dnes jsou tady všude hrůzné (bez)bariérové přechody a je jich tady málo. Tak na tom se moc nemění. Snad ta bezbariérovost bude akorát lepší.

Osobně bych potřeboval zajisti plynulý přechod z Jindřišské do Vodičkovy po obou stranách ulice. Vidím opět pěkně hloupé řešení. Zase kličkování kolem dokola přes turisty a s pořádnou "komerční" zacházkou kolem obchodů. To to fakt nešlo vyřešit lépe?

Bude obnoven vchod do metra. Mohl by šikovně fungovat jako podchod pro chodce na přetíženém přechodu. Doufám že architekty nenapadlo nějaké geniální řešení s napříč otočeným pevným schodištěm a bez eskalátorů. Pokud bych sem chtěl dostat chodce a ulevit tramvajím, dal bych sem eskalátor v obou směrech.

A pak ty otřesné pasáže. Václavák má plno šikovných pasáží, kde se dá vyhnout davům, ale snad všechny jsou bariérové (Lucerna, Alfa, Jindřišská...). Není možné ty 2-3-5 schodů v 21. století už konečně rozkopat? ;-)

A co je otřes, neřeší se horní část. Takže nechutná debata o zavedení tramvají a bezohledném zničení Vrchlického sadů či horní části Václaváku bude další roky vesele pokračovat. Navrhuji propojit tratí Seifertovu a Vinohradskou v nevyužitém prostoru za Hlavním nádraží a vyřešit současně elegantně i přístup chodců směrem do Italské. R^

0/0
7.9.2016 15:22

R87o58b25e75r97t 97P97r45a36ž96á66k 4288806605570

Pane Drdo, nezklamal jste. Plky jako obvykle.

0/0
7.9.2016 19:56

K36a20r22e17l 84D42r52d27a 6643965227219

Zalezte. Všechno jsou to věcné připomínky. A dost důležité. Jen nehodlám pořád řešit s hulváty z dopravy jejich trapné tramvaje jako "nejhlavnější problém Václavského náměstí", pro který se pak dělá špatně a bez prodiskutování i všechno ostatní. Rv

Jsou tisíce jiných problémů na Václaváku, než jen tramvaje. Přitom návrat tramvají na Václavák v jakékoliv podobě je hrozná prasárna. Rv

Dokonce i jen naznačená tramvajová trať na Můstku či "venkovský historizující plac" na náměstí Republiky, na kterých dnes chodci zakopávají, je prasárnou co Praze nesou tramvaje. Rv

0/0
9.9.2016 10:23

M14a41r17t59i71n 43R61u16z61i97c81k11a 1272388356217

Co se tyce dlazby, myslim, ze udrzovana dlazba patri k historickemu centru, nemam s tim problem a ani nevidim problem pro vozickare - samozrejme je treba to udelat poradne...

Vjezdy do garazi na Vaclavskem namesti a jinde v centru mi neprijdou jako dobry napad, zvlaste na Vaclavskem namesti, ktere tam bude hnat auta, coz je v rozporu s tim, o co se mesto snazi a to o parkovani mimo centrum. Jedine mozne je u rezidentu, ale ani to neni zrovna dobry napad.

Spodni cast namesti je nyni vhodna pro rekonstrukci, takze se s ni muze zacit,... ocekavam, ze horni cast bude nasledovat jak to bude mozne, rad bych spodni cast videl jako pesi zonu s moznosti vjezdu zasobovani a to ve stejne urovni, tedy odlisene jen dlazbou nikoli obrubniky, tim by bezbarierovost mela byt po cele plose...

Prechody Jindrisska - Vodickova, tak samozrejme souhlasim, myslim si, ze by vjezd z Jindrisske mel byt resen stejne jako z Vodickovy a tak by pesi dolni cast Vacl. nam, mela koncit chodnikem a obratem pro auta na druhe strane koleji a tedy volny pohyb chodcu po obou stranach soucasne tram. trati.

Obnoveny vstup do metra vitam, ale nemyslim, ze je nutne zde mit eskaltory dva, staci jeden oboumerny, ale vzhledem k neohleduplnosti lidi by i tak fungoval vetsinou jednim smerem. K tomu musim dodat, ze nikdo nebude ulici podchazet, vzdy bude chtit jit primo a tudiz spise omezeni dopravy jako na strane Vodickovy ulice.

Barierove pasaze, to je problem, ale nejsou tam jen tak, jde o to, ze jde o pruchody nekolika domy a ty maji ruzne urovne podlazi, bezbarierovost lze castecne resit lehkou konstrukci po ktere muze vozickar projet, pripadne bychom meli byt ohleduplni a pomoci jim... Samozrejme nekde se to resit da i stavebni upravou.

0/0
9.9.2016 13:02

K42a29r27e52l 59D43r37d40a 6533465857119

Historizující hrubá dlažba je pro vozíčkáře obtížně sjízdná. (Ona je obtížně sjízdná i pro auta.) Na ploše pro chodce je to fakticky bariéra. V době rekonstrukcí s cílem odstranění bariér, je pak položení hrubé dlažby vytvoření bariéry a popřením smyslu celé akce.

Přijatelná je pro vozíčkáře drobná tradiční chodníková dlažba. Kritizuji "silniční žulovou dlažbu", která je použita na Můstku a na náměstí Republiky - tady hrubší v kolejišti a jemnější na ploše náměstí. Špatně sjízdné jsou obě.

Ideální je asfalt nebo co nejvíce hladká dlažba. Některá města volí pro historická centra záměrně atypické "středověké" dlažby a jsou pak komplet bariérová. Je to takový novodobý mor, který památkáři s ohledem na funkci chodníků nezvládají.

0/0
9.9.2016 17:39

K44a41r60e78l 84D86r92d13a 6293475937839

Podzemní garážová státní otevřela možnost rekonstrukce náměstí. To bylo podmínkou, aby byla dostupná náhrada za zrušená parkovací stání na povrchu. Filozofická úvaha, že sem auta nepatří, mi přijde mimo řešenou problematiku.

Vjezdy přímo na Václavském náměstí se mi příliš nelíbí. Bojím se také, že cena parkování bude zásadně jinde, než na povrchu. Uvítal bych spíš parkování zdarma po nějakou dobu, jako v nákupním centru.

Tedy, běžný řidič o možnost parkování nakonec může přijít přemrštěnou cenou a v okolí vzniknou problémy s parkováním. Ale na náměstí Republiky jsou vjezdy na parkoviště vcelku bezproblémové. Třeba to dopadne takto i na Václavském náměstí.

0/0
9.9.2016 17:51

K29a54r95e37l 38D21r89d55a 6173415837449

Přechod na kraji Jindřišské je přetížený a jsou zde trvalé kolize chodců s tramvajemi. Přitom kdo tady potřebuje vejít do podchodu metra, nebude hledat nenápadný vchod za rohem, ale použije přechod.

Jediným řešením je nabídnou chodcům praktickou a lákavou alternativu.

Eskalátor jen jedním směrem takovou alternativou dnes není. (Nějaký automaticky obousměrný jako na Hájích v těch zdejší davech chodců, by byl samozřejmě zcela nevyhovující.) Kde kdo pevné schody považuje za bariéru a raději zůstane na povrchu. Pevné schody by měly být jen alternativou.

V podchodu je Albert, občerstvení, řada obchodů. Podle mě je dosud zcela bariérový. Možná je zde výtah přes obchodní dům Debenhams, ale pro vozíčkáře je to stále nepříjemně řešený prostor. U nového vchodu by měl být tedy automaticky také výtah a druhý třeba před Academií u zastávky tramvaje. (Pokud je zde místo na vjezdy do parkovišť, místo na výtah by zde mělo také být.)

(Shodou okolností, zdejší McDonald's se přemístil z povrchu do podzemí. Výtah je zde přes sousední vchod do domu. Je tak nešikovně řešen, že se zde vozíčkář vytočí jen velmi obtížně. Je lepší jet jinam. Takže první rekonstrukce Václavského náměstí dopadla z pohledu bezbariérovosti hrozně. A to jde o zbrusu nové řešení. Schválené mudrci, co nejspíš tvoří i tento projekt.)

A co se týká pasáží, že to není o složitém řešení, víme. Ale 25 let na to Praha kašle. A nějaká případná pomoc je hloupost na druhou, když je bezbariérová cesta vedle po chodníku. Přitom do pasáže Lucerna a jejích obchodů musí umět vozíčkář zajet z osmi vchodů a všude bariéry a schody. Bezohledný arogantní Kocourkov-Havel. Jen hrozná ostuda v centru Česka. Rv

0/0
9.9.2016 18:28

P79e69t60r 69N13e76s16v34a56d60b71a 2294465126259

Spodní část václváku ze které udělali pěší zónu měli upravit už dávno. Vypadá to tam jak po válce, hnus špína po dešti kaluže hlavně že tam zevluje městská policie.....

0/0
7.9.2016 8:43

M39a44r31t91i94n 35K42u32b15í47k 9107129426563

Jedině návrat tramvají (jsou již i akumulátorové, takže jedou bez pantografů i několik km) by toto místo rehabilitoval, to co tam vybudují bude paskvil, náměstí bude naprosto znehodnoceno, bude vypadat jako nepovedný park, na stromy budou zvracet akorát opilí turisté, pro Pražany toto řešení nemá žádný význam. Jestli to takto znehodnotí bude to na dalších sto let zničené. Možná v tom je i účel, aby se tam již nemohly konat ani demostrace. V lese se špatně demonstruje. Jedině tramvaje by pomohly rozrušit tuto oázu kriminality a turistického procovství. Bez tramvají je i těžko dostupný Obecní dům, metro je na jednu stanici naprosto nevhodné. I vytěsnění aut z náměstí je nesmysl, ty hotely tam mohou rovnou zavřít. V této podobě to bude mrtvé náměstí, když to přeženu- nebude mít daleko k Černobylu.Pane Lomecký, kondoluji vám.;-€

+3/−2
6.9.2016 22:14

P39e92t12r 56P26e98t25r 6353332108513

jaké vytěsnění aut? taxík tam do hotelu turistu doveze akorát už nebude před každým hotelem čekat nastartovaných 20 taxíků a lovit cizince za nekřestěnské ceny.

0/0
7.9.2016 10:49

V41í68t 37P68r81č75í89k 9358940604210

Bez tramvají to nedává smysl.

+3/−1
6.9.2016 21:59

L85i48b88o19r 46M46o55h32o13u74t 3726777268672

Nejlepší kdyby bylo jako před zrušením tramvají i spropojením Příkopy-Vinohradská a úplně nejlíp i k ND.

+1/0
6.9.2016 20:55

M68a72r30t13i10n 14R21u30z49i62c65k15a 1632328706197

Celkem to vitam, ... Co se tyce dolni casti namesti, tak urcite, ale radeji bych videl alespon jednu z tech odstranenych kasen zpatky...

Horni cast namesti by ale melo byt s verejnou dopravou, ve velmi podobne uprave...

+1/0
6.9.2016 17:52

A75l46e95š 28M16e62t67l17i61c77k78ý 4102964764679

No zajímavý. Kdyby se zamysleli i nad tím, že ne každý chce sednou do restaurace udělali tam i nějaký stánek s nepredrazemou klobásou a pod. Jinak sem koukal, to zmizí i ta kavárna,co je v tramvaji na kraji horní části? Ale kopnout mají až příští rok do té doby ještě pár návrhů jistě bude. :)

+3/0
6.9.2016 14:07

P90e20t10r 23N13e69s31v93a56d10b64a 2984355536419

Můžete si tam místo na stánek pronajmout a prodávat klobásu za 15,-. V tom vám samozřejmě nikdo nebrání.

0/0
7.9.2016 8:44

J82i33n60d92ř97i36c81h 97B60u15c14h22t51a 6322346203330

A bude hned víc místa pro dealování...:-P

+4/0
6.9.2016 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.