Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit: příspěvky podle vláken | příspěvky podle času

Ja bych tam pustil autobus, neco jako 194. Namesti Republiky-Mustek-Narodni trida a pak nekudy zpatky. Ve Vidni jezdi okolo Stephansdomu taky nekolik autobusu a stale plnych. Ale nesmelo by se to zabit tricetiminutovym intervalem.

Ano, ale v te Vidmi mi to prislo desne, kdyz z bocni ulicky na pesi zone se na me vyritil autobus...

Nemyslim si, ze je to dobry napad, bud tam obnovme klasickou dopravu a tedy omezi se shromazdiste lidi na mustku (mam na mysli tramvaj, klidne bez troleji), pak zustane pesi zona, nebo tam neobnovujme dopravu vubec ev. jen od po vaclavskem nam. kde se pobliz mustu otoci zpet...

U horni casti namesti mam jasno, tam je doprava dulezita a tam bych tramvaj vedl podel rozsirenych chodniku (na misto jednoho ze 2-3 jizdnich/parkovacich pruhu) a stred namesti by zustal volny.

Já se cítím hrozně na náměstí Republiky, když se na mě za chůze vyřítí tramvaj a navíc když víme, že nezastavuje na fleku. ;-D (Když tady potřebuje v té zatáčce vozíčkář přejet koleje, "kupodivu" nemá vůbec šanci současně překontrolovat, zda z ulic Na Poříčí či Revoluční nějaká tramvaj nejede. Proto je na vozíku. Nebezpečné místo.)

Můstek, 28. října, Na Příkopě byly s tramvajemi hrozné. Návrat tramvají by zcela zničil pražskou pěší zónu. Podle mě chodci tramvaje vytlačili.

Kvůli hluku a nebezpečí bych tramvaje nevracel ani na horní část náměstí. Zvlášť, když DPP deklaruje, že mu jde hlavně o provážení cestujících odnikud nikam přes Václavské náměstí. Tramvajovou magistrálu na Václaváku opravdu nepotřebujeme. Ponechal bych nejlépe stávající stav.

Pokud tady bude vozovka po celé délce náměstí. Pro pár zájemců seniorského věku by tady nějaká ta 194 byla dobrá. Mohla by mít na délce náměstí 3 zastávky. Interval tak 15 minut. A mohla by sloužit i pro jednotlivé hotelové hosty. Tedy poskytovat návaznost na Hlavní nádraží, Masarykovo nádraží, Florenc... Možná i nějaký ten okruh Italská, Mírák, Žitná, Štěpánská, celé Václavské náměstí, Opletalova. "Turistický okruh."

(Třeba by se potvrdil zájem lidí z Vinohrad o nutnou povrchovou dopravu právě do Jindřišské a podpořilo by to úvahy o návratu tramvají.) ;-)R^

To se dělá projekt pro chodce a pak se tam naflákají hrubé žulové kostky, na kterých se dámám zvrtne střevíček, vozíčkář to neprojede a sportovec musí vyrazit v pohorkách do centra Prahy. (Viz Můstek.) Rv

Skvělé jsou ty vjezdy do garáží uprostřed Václaváku. Pro opilé cizince hledající kde spadnout na beton z 5 metrové výšky je to ideální. Pokud to snad vyřeší parkování, jsem zvědav na výsledek a cenu parkovného.

Dělá se jen spodní část. Dnes jsou tady všude hrůzné (bez)bariérové přechody a je jich tady málo. Tak na tom se moc nemění. Snad ta bezbariérovost bude akorát lepší.

Osobně bych potřeboval zajisti plynulý přechod z Jindřišské do Vodičkovy po obou stranách ulice. Vidím opět pěkně hloupé řešení. Zase kličkování kolem dokola přes turisty a s pořádnou "komerční" zacházkou kolem obchodů. To to fakt nešlo vyřešit lépe?

Bude obnoven vchod do metra. Mohl by šikovně fungovat jako podchod pro chodce na přetíženém přechodu. Doufám že architekty nenapadlo nějaké geniální řešení s napříč otočeným pevným schodištěm a bez eskalátorů. Pokud bych sem chtěl dostat chodce a ulevit tramvajím, dal bych sem eskalátor v obou směrech.

A pak ty otřesné pasáže. Václavák má plno šikovných pasáží, kde se dá vyhnout davům, ale snad všechny jsou bariérové (Lucerna, Alfa, Jindřišská...). Není možné ty 2-3-5 schodů v 21. století už konečně rozkopat? ;-)

A co je otřes, neřeší se horní část. Takže nechutná debata o zavedení tramvají a bezohledném zničení Vrchlického sadů či horní části Václaváku bude další roky vesele pokračovat. Navrhuji propojit tratí Seifertovu a Vinohradskou v nevyužitém prostoru za Hlavním nádraží a vyřešit současně elegantně i přístup chodců směrem do Italské. R^

Pane Drdo, nezklamal jste. Plky jako obvykle.

Zalezte. Všechno jsou to věcné připomínky. A dost důležité. Jen nehodlám pořád řešit s hulváty z dopravy jejich trapné tramvaje jako "nejhlavnější problém Václavského náměstí", pro který se pak dělá špatně a bez prodiskutování i všechno ostatní. Rv

Jsou tisíce jiných problémů na Václaváku, než jen tramvaje. Přitom návrat tramvají na Václavák v jakékoliv podobě je hrozná prasárna. Rv

Dokonce i jen naznačená tramvajová trať na Můstku či "venkovský historizující plac" na náměstí Republiky, na kterých dnes chodci zakopávají, je prasárnou co Praze nesou tramvaje. Rv

Co se tyce dlazby, myslim, ze udrzovana dlazba patri k historickemu centru, nemam s tim problem a ani nevidim problem pro vozickare - samozrejme je treba to udelat poradne...

Vjezdy do garazi na Vaclavskem namesti a jinde v centru mi neprijdou jako dobry napad, zvlaste na Vaclavskem namesti, ktere tam bude hnat auta, coz je v rozporu s tim, o co se mesto snazi a to o parkovani mimo centrum. Jedine mozne je u rezidentu, ale ani to neni zrovna dobry napad.

Spodni cast namesti je nyni vhodna pro rekonstrukci, takze se s ni muze zacit,... ocekavam, ze horni cast bude nasledovat jak to bude mozne, rad bych spodni cast videl jako pesi zonu s moznosti vjezdu zasobovani a to ve stejne urovni, tedy odlisene jen dlazbou nikoli obrubniky, tim by bezbarierovost mela byt po cele plose...

Prechody Jindrisska - Vodickova, tak samozrejme souhlasim, myslim si, ze by vjezd z Jindrisske mel byt resen stejne jako z Vodickovy a tak by pesi dolni cast Vacl. nam, mela koncit chodnikem a obratem pro auta na druhe strane koleji a tedy volny pohyb chodcu po obou stranach soucasne tram. trati.

Obnoveny vstup do metra vitam, ale nemyslim, ze je nutne zde mit eskaltory dva, staci jeden oboumerny, ale vzhledem k neohleduplnosti lidi by i tak fungoval vetsinou jednim smerem. K tomu musim dodat, ze nikdo nebude ulici podchazet, vzdy bude chtit jit primo a tudiz spise omezeni dopravy jako na strane Vodickovy ulice.

Barierove pasaze, to je problem, ale nejsou tam jen tak, jde o to, ze jde o pruchody nekolika domy a ty maji ruzne urovne podlazi, bezbarierovost lze castecne resit lehkou konstrukci po ktere muze vozickar projet, pripadne bychom meli byt ohleduplni a pomoci jim... Samozrejme nekde se to resit da i stavebni upravou.

Historizující hrubá dlažba je pro vozíčkáře obtížně sjízdná. (Ona je obtížně sjízdná i pro auta.) Na ploše pro chodce je to fakticky bariéra. V době rekonstrukcí s cílem odstranění bariér, je pak položení hrubé dlažby vytvoření bariéry a popřením smyslu celé akce.

Přijatelná je pro vozíčkáře drobná tradiční chodníková dlažba. Kritizuji "silniční žulovou dlažbu", která je použita na Můstku a na náměstí Republiky - tady hrubší v kolejišti a jemnější na ploše náměstí. Špatně sjízdné jsou obě.

Ideální je asfalt nebo co nejvíce hladká dlažba. Některá města volí pro historická centra záměrně atypické "středověké" dlažby a jsou pak komplet bariérová. Je to takový novodobý mor, který památkáři s ohledem na funkci chodníků nezvládají.

Podzemní garážová státní otevřela možnost rekonstrukce náměstí. To bylo podmínkou, aby byla dostupná náhrada za zrušená parkovací stání na povrchu. Filozofická úvaha, že sem auta nepatří, mi přijde mimo řešenou problematiku.

Vjezdy přímo na Václavském náměstí se mi příliš nelíbí. Bojím se také, že cena parkování bude zásadně jinde, než na povrchu. Uvítal bych spíš parkování zdarma po nějakou dobu, jako v nákupním centru.

Tedy, běžný řidič o možnost parkování nakonec může přijít přemrštěnou cenou a v okolí vzniknou problémy s parkováním. Ale na náměstí Republiky jsou vjezdy na parkoviště vcelku bezproblémové. Třeba to dopadne takto i na Václavském náměstí.

Přechod na kraji Jindřišské je přetížený a jsou zde trvalé kolize chodců s tramvajemi. Přitom kdo tady potřebuje vejít do podchodu metra, nebude hledat nenápadný vchod za rohem, ale použije přechod.

Jediným řešením je nabídnou chodcům praktickou a lákavou alternativu.

Eskalátor jen jedním směrem takovou alternativou dnes není. (Nějaký automaticky obousměrný jako na Hájích v těch zdejší davech chodců, by byl samozřejmě zcela nevyhovující.) Kde kdo pevné schody považuje za bariéru a raději zůstane na povrchu. Pevné schody by měly být jen alternativou.

V podchodu je Albert, občerstvení, řada obchodů. Podle mě je dosud zcela bariérový. Možná je zde výtah přes obchodní dům Debenhams, ale pro vozíčkáře je to stále nepříjemně řešený prostor. U nového vchodu by měl být tedy automaticky také výtah a druhý třeba před Academií u zastávky tramvaje. (Pokud je zde místo na vjezdy do parkovišť, místo na výtah by zde mělo také být.)

(Shodou okolností, zdejší McDonald's se přemístil z povrchu do podzemí. Výtah je zde přes sousední vchod do domu. Je tak nešikovně řešen, že se zde vozíčkář vytočí jen velmi obtížně. Je lepší jet jinam. Takže první rekonstrukce Václavského náměstí dopadla z pohledu bezbariérovosti hrozně. A to jde o zbrusu nové řešení. Schválené mudrci, co nejspíš tvoří i tento projekt.)

A co se týká pasáží, že to není o složitém řešení, víme. Ale 25 let na to Praha kašle. A nějaká případná pomoc je hloupost na druhou, když je bezbariérová cesta vedle po chodníku. Přitom do pasáže Lucerna a jejích obchodů musí umět vozíčkář zajet z osmi vchodů a všude bariéry a schody. Bezohledný arogantní Kocourkov-Havel. Jen hrozná ostuda v centru Česka. Rv

Spodní část václváku ze které udělali pěší zónu měli upravit už dávno. Vypadá to tam jak po válce, hnus špína po dešti kaluže hlavně že tam zevluje městská policie.....

Jedině návrat tramvají (jsou již i akumulátorové, takže jedou bez pantografů i několik km) by toto místo rehabilitoval, to co tam vybudují bude paskvil, náměstí bude naprosto znehodnoceno, bude vypadat jako nepovedný park, na stromy budou zvracet akorát opilí turisté, pro Pražany toto řešení nemá žádný význam. Jestli to takto znehodnotí bude to na dalších sto let zničené. Možná v tom je i účel, aby se tam již nemohly konat ani demostrace. V lese se špatně demonstruje. Jedině tramvaje by pomohly rozrušit tuto oázu kriminality a turistického procovství. Bez tramvají je i těžko dostupný Obecní dům, metro je na jednu stanici naprosto nevhodné. I vytěsnění aut z náměstí je nesmysl, ty hotely tam mohou rovnou zavřít. V této podobě to bude mrtvé náměstí, když to přeženu- nebude mít daleko k Černobylu.Pane Lomecký, kondoluji vám.;-€

jaké vytěsnění aut? taxík tam do hotelu turistu doveze akorát už nebude před každým hotelem čekat nastartovaných 20 taxíků a lovit cizince za nekřestěnské ceny.

Bez tramvají to nedává smysl.

Nejlepší kdyby bylo jako před zrušením tramvají i spropojením Příkopy-Vinohradská a úplně nejlíp i k ND.

Celkem to vitam, ... Co se tyce dolni casti namesti, tak urcite, ale radeji bych videl alespon jednu z tech odstranenych kasen zpatky...

Horni cast namesti by ale melo byt s verejnou dopravou, ve velmi podobne uprave...

No zajímavý. Kdyby se zamysleli i nad tím, že ne každý chce sednou do restaurace udělali tam i nějaký stánek s nepredrazemou klobásou a pod. Jinak sem koukal, to zmizí i ta kavárna,co je v tramvaji na kraji horní části? Ale kopnout mají až příští rok do té doby ještě pár návrhů jistě bude. :)

Můžete si tam místo na stánek pronajmout a prodávat klobásu za 15,-. V tom vám samozřejmě nikdo nebrání.

A bude hned víc místa pro dealování...:-P






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.