Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj shání dotace na tramvaj v Jesenici u Prahy, má pomoci dopravě

Značné části Středočechů dojíždějících za prací do Prahy, především v regionech Praha-východ a západ, cestu často komplikují ranní kolony. Rada kraje tento týden proto schválila záměr na vybudování tramvajové trati, která naváže na metro D. Projekt vyjde na dvě a půl miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P22a55v85e81l 12M68a79r55e94š 2766808973901

Neříká se takové tramvaji vlak ?

+1/0
10.9.2016 23:27

V35í97t71ě11z26s15l38a93v 14S10c88h45m59i69t88t 5160269739883

Tatranská električka také není vlak.

#

0/0
11.9.2016 13:43

A75d74a60m 74P71o38c23h12e 9682700767322

Není to jedno?

0/0
11.9.2016 13:56

Z18d21e90n68ě26k 64V83a56l62e20n84t17a 3555960458514

Kdyby tam tu vietnamskou tržnici v době individuální výstavby zvané Vestec/Jesnice odstřihli od Vídeňské, tak by také velmi ulevili dopravě ;-DR^

+1/0
10.9.2016 10:07

M97a90r48t78i12n 91K32u26b73í33k 9987719136133

Nechápu jak někoho může napadnout nepropojená tramvajová síť, nebo je to v článku zamlčeno?! Každý jen trochu chápající člověk by měl vědět, že tramvaj musí mít i další zázemí jako jsou ústřední dílny pro revize a opravy, servis, vozovny, myčky atd. To je jako to metro D, které má být bez strojvedoucích, takže vozy neboudou moci na jiné trasy metra, stejně tak sevis bude oddělený. Prostě aby bylo vše co nejdražší a firmy si vydělaly. Já bych nedivil ani tomu, že tramvaje do dílen povezou na kamionech, aby si vydělal i další dopravce.

+7/0
9.9.2016 21:26

K68a33r36e77l 80L34a68n11g72r 2512427270358

Metro D je úsměvná část - vozy se vemou kdoví kde, výrobce tu DP Praha poslal kde dnu, díky svému stylu "placení", technologii co nemá ve světě obdoby stát zašmelil němcům. Takže co tam bude jezdit nikdo neví ;-D

0/−5
9.9.2016 21:30

J64i88ř53í 29K74r91e70j13č77í31k 2977298264886

"výrobce tu DP Praha poslal kde dnu" ? Jako že DP Praha poslal ke dnu Siemens ?

Jste maličko mimo, že...

+7/0
9.9.2016 21:41

K73a93r91e64l 21L53a59n50g61r 2792767250218

Mimo jste tak trošku vy ;-). Bylo posláno ke dnu ČKD Dopravní Systémy - výrobce nového metra. Siemens to tam šel jen vytunelovat ze strany technologie. Nebo se tam snad tramvaje a metro stále vyrábí? Jen tak naokraj Siemens chtěl zlikvidovat zlikvidovat všechnu dokumentaci nesouvisející s metrem a tramvajema, takže všechny dokumenty a výkresy na staré lokomotivy a vozy by lehly popelem, nebýt snahy pár zaměstnanců a tlaku ze strany archivu kam se pak vše odvezlo.

0/0
10.9.2016 9:53

Z82d96e27n96ě45k 84V65a66l37e30n14t34a 3795410988904

To je konspirace ;-D, pán bude asi z toho archivu a v pracovní době se hodně nudí co R^ .... je vidět co zaměstnávají v DP již jenom ne na silnicích ;-D ....

0/0
10.9.2016 10:10

K11a37r58e64l 45L94a17n80g86r 2312737740238

Zkuste si sehnat nějakého bývalého konstruktéra z DS ať vám řekne co se tam dělo v době kdy to převzal Siemens. ;-) Potvrdí vám jen to co jsem tu psal, šli po technologii, výroba je nezajímala. Dokončit zakázku co museli dodělat a odvézt technologii a dokumentaci k ní. Zbytek zlikvidovat. Neplacení záloh na práci a materiál - to byl standart DP Praha v letech 1995 až 1999 i když to měli ve smlouvách.

0/0
10.9.2016 11:19

J37i72ř51í 59K80r87e15j59č34í62k 2437598314466

Směšné, nic víc k tomu nemá smysl dodávat...

0/0
11.9.2016 21:40

P72e86t40r 41U21l59l59m59a52n28n 2607748877892

U toho metra s Vámi nemohu souhlasit. Čas jde dál a nemůžeme donekonečna stavět metro vhodné pro technicky zastaralé vozy.

+3/0
9.9.2016 22:17

A46d20a24m 21P90o53c10h57e 9622730977532

To jistě. Ale rozhodně můžeme stavět alespoň tak kompatibilní systém, aby vozy mohly přinejmenším projet do depa po jiné lince.

0/0
11.9.2016 13:57

J93i40ř76í 74P24r15ů24š57a 7435922555899

Zase oddělená tramvaj má i své výhody....vzhledem k trase mimo centrum půjde spíš o něco na způsob lehkého vlaku,takže jiné parametry a nemusí být úplně kompatibilní a přechodné na pražskou tramvajovou síť. Ústřední dílny na co? Tak jako je po Praze několik vozoven tady taky vznikne jedna a nebo se o údržbu postará výrobce, dnes je to víceméně standart že se soutěží cena vozidel plus údržba na 10 let. Každá trasa metra má svoje depo tak proč by je nemohla mít i trasa D?

+1/0
9.9.2016 22:52

R61o24b63e76r29t 32S97v15o98b24o22d23a 6473321686775

Ale i trasa D bude mít svoje depo. DEPO PÍSNICE. A bude na těch polích vedle SAPY.

0/0
10.9.2016 10:06

P46e25t34r 65K42a66r65a28f81i76á14t 3550607396560

Naváže na prodloužení tram. trati z Modřan, které se plánuje 25 let.

0/−2
9.9.2016 22:54

J53a63n 34N58e75m89e32c 9378396747920

Abych se přiznal, spíše bych čekal něco jako pokračování "D" - nadzemka ... ale nějak mám z toho článku pocit, že je to spíše "výstřel do tmy" a taky mi tam chybí koncepce. Tak jako se před 15-ti lety z pozemků udělaly stavební a nikdo nepřemýšlel o obslužnosti, dnes se plánují trati a nikdo nepřemýšlí, jak se za 15 a více let (roku 2023 nevěřím) budou využívat ...

0/0
9.9.2016 23:25

P53e78t28r 62P36e90t45r 6463212288683

Kazda trasa ma jiny zabezpecovac takze ani mezi trasami A B C nemohou vozy jen tak prejizdet. Maximalne manipulacne. A to pujde urcite i s trasou D

+1/0
10.9.2016 11:14

P89a56t94r58i44k 93E52g28e52r 2548690679681

Mám rozumět tomu, že tato tramvajová trať bude od té pražské oddělena? Proč? Vždyť ji lze napojit na trať Levského / Sídliště Modřany přes metro Libuš chce město vést také tramvaje. Podle mě se nemusí stavět až bude metro D. Jen ať cestující dojedou dál Jesenice - Vestec - Písnice - Libuš - Modřany - Braník - Karlovo náměstí (B) - Václavské náměstí (A/B) - Hlavní nádraží (C) - ... a ať jezdí za hranice Prahy linky 31, 33, 37.

+5/−4
9.9.2016 20:52

M59a23r72t91i86n 23R86u93z89i49c22k85a 1102288506227

No to uz bude vyhodnejsi vest ji na Kacerov a Pankrac nez objezdem cele Prahy 12 az na Palackeho mam. Stejne je treba resit vhodnejsi dopravu i kolem Kunratic, VU, Ikemu...

+4/0
10.9.2016 11:23

P19a24t27r37i83k 72E76g62e26r 2548370849201

Tak jasně, ale to zase neudělají protože tu má jezdit metro. Možná však pochopí časem, že tramvaj se více využije o tom teď uvažuje Praha 11. Která se tramvaje také jen tak nejspíše nedočká. Stejný problém jako Praha 12 mají na Praze 15 kam nevede metro ani tramvaj a vlak využívá jen část cestujících.

0/0
10.9.2016 20:39

M32a47r83t21i58n 13R22u28z53i58c97k40a 1732108176827

Prave ze ne, metro povede o kus vedle, jedine stanice na trase budou Depo Pisnice a Nemocnice Krc. Mezi nimi to bude porad autobus...

0/0
11.9.2016 0:03

M72i44l75a11n 16V43e39s51e39l84ý 1868461193746

Izolovaná trať by musela mít i vlastní depo. Trať do Libuše se snad už plánuje, pak už by to bylo jen kousek do Jesenice, ale co se týká linkového vedení, tak každá, která pojede až do centra, je tím pádem víc náchylná na nepravidelnosti způsobené zácpami nebo nehodami. Z provozních důvodů by bylo asi jistější ji ukončit v místě, kde není takové ohrožení nepravidelnostmi, na stávající kolejové síti třeba smyčka Dvorce, přestup by byl ve společných zastávkách se stávajícími linkami z Braníka, lépe nový přestup v Modřanech u stejné nástupní hrany. A to nezmiňuju ani případné rozdíly v intervalech jednotlivých spojů, a nebo možné technické odlišnosti vozů, které by jezdily mimo město, např. by nemusely mít motory na všech nápravách, byly třeba obousměrné pro možnost obratu na úvrati, nebo by byly i delší a pod.

0/0
11.9.2016 17:34

J42a84n 12V83a67l11o38u73c50h 6252377938640

Když mluvíte o tramvaji, nedávejte ani na ilustrační fotku šalinu :-) (navíc půlstoletí starý typ u článku o nové trati...).

+6/0
9.9.2016 20:11

K65a29r96e19l 72L68a79n53g20r 2612827140878

A kolik těch nových se do toho kopce bez problémů vysápe? ;-D

0/−3
9.9.2016 21:17

J17i41ř81í 73K26r74e18j77č25í22k 2387898424166

Všechny !

+5/0
9.9.2016 21:41

M54a97r92t59i72n 22K77u73ř32í42t74k23a 6777396308325

Zrovna ta na fotce dost těžko.

+3/−1
10.9.2016 7:36

P33e28t78r 78A92g95u91l76á97r 4627848860494

Tak to je pecka. Až se tohle povede, tak v Praze zavedou takový systém parkování, že lidé z podobných míst ne, že budou moci jezdit MHD do práce, ale budou muset.

0/0
9.9.2016 19:15

P17e67t28r 39P62e35t55r 6263122198913

Jako, ze by se jim vybudovala tram trat za nekolik miliard a oni by pak jezdili autem?

0/0
9.9.2016 21:01

R19o43b19e49r97t 12M96á78s56l92o 1871201207627

Kdyby raději otevřeli Břežansko-písnický sjezd na okruh, to by ulevilo dopravě.

+16/0
9.9.2016 18:38

R22a57d15o26m60í20r 36J90a34h24n 6730554830252

ten otevřou až Komořaňáci přestanou blokovat sjezd u nich. když bude v Komořanech i v Písnici, bude to fungovat. když bude jen v Písnici, bude to kolaps.

+1/0
9.9.2016 18:45

R13a74d15o31m18í86r 69J59a86h52n 6770954640162

Když jsem šel v roce 1976 do první třídy v Písnici, říkalo se, že tam to metro bude jezdit už napřesrok;-D

+8/−1
9.9.2016 18:35

V40i55k28t57o18r 76Š49e76d49i10v50ý 8986651280186

Nojo, na vsi se vyprávěj všelijaký bajky.

+4/0
9.9.2016 19:13

R93o75m52a28n 80P74o81l86á66č11e33k 5926629705

Tohle není o vesnici, ale metro už bylo plánované do této oblasti ( jih Prahy) už od prvního kopnutí do země...

Časem se měnilo jenom verze jestli to bude odbočka C a nebo nová trasa...

+2/−1
9.9.2016 19:36

P62a47t64r54i30k 60E77g94e25r 2478160759351

Dříve zde snad vyjede tramvaj. Protože to metro D by už mělo jezdit nejpozději v roce 2024. Kamarádi z Prahy 4 už těm slibům nevěří.

0/0
9.9.2016 20:55

V34i15k79t19o31r 51Š50e91d76i35v76ý 8836401580686

Jo, to znám. "Síť pražského metra v roce 2100" ;-D

+1/0
10.9.2016 10:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.