Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj shání dotace na tramvaj v Jesenici u Prahy, má pomoci dopravě

Značné části Středočechů dojíždějících za prací do Prahy, především v regionech Praha-východ a západ, cestu často komplikují ranní kolony. Rada kraje tento týden proto schválila záměr na vybudování tramvajové trati, která naváže na metro D. Projekt vyjde na dvě a půl miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42a64v60e88l 84M35a72r23e88š 2366128533681

Neříká se takové tramvaji vlak ?

+1/0
10.9.2016 23:27

V46í97t94ě35z51s69l69a88v 25S21c72h93m83i71t52t 5500489919183

Tatranská električka také není vlak.

#

0/0
11.9.2016 13:43

A72d92a46m 57P78o97c93h27e 7628406970295

Není to jedno?

0/0
11.9.2016 13:56

Z21d12e84n42ě25k 52V50a56l39e13n42t27a 3535860938114

Kdyby tam tu vietnamskou tržnici v době individuální výstavby zvané Vestec/Jesnice odstřihli od Vídeňské, tak by také velmi ulevili dopravě ;-DR^

+1/0
10.9.2016 10:07

M63a29r71t50i43n 92K80u75b98í49k 9267369566513

Nechápu jak někoho může napadnout nepropojená tramvajová síť, nebo je to v článku zamlčeno?! Každý jen trochu chápající člověk by měl vědět, že tramvaj musí mít i další zázemí jako jsou ústřední dílny pro revize a opravy, servis, vozovny, myčky atd. To je jako to metro D, které má být bez strojvedoucích, takže vozy neboudou moci na jiné trasy metra, stejně tak sevis bude oddělený. Prostě aby bylo vše co nejdražší a firmy si vydělaly. Já bych nedivil ani tomu, že tramvaje do dílen povezou na kamionech, aby si vydělal i další dopravce.

+7/0
9.9.2016 21:26

K16a57r26e91l 61L91a97n38g37r 2972977440788

Metro D je úsměvná část - vozy se vemou kdoví kde, výrobce tu DP Praha poslal kde dnu, díky svému stylu "placení", technologii co nemá ve světě obdoby stát zašmelil němcům. Takže co tam bude jezdit nikdo neví ;-D

0/−5
9.9.2016 21:30

J68i59ř29í 14K90r13e92j63č43í67k 2577848284316

"výrobce tu DP Praha poslal kde dnu" ? Jako že DP Praha poslal ke dnu Siemens ?

Jste maličko mimo, že...

+7/0
9.9.2016 21:41

K19a42r74e36l 23L10a87n95g84r 2102617350118

Mimo jste tak trošku vy ;-). Bylo posláno ke dnu ČKD Dopravní Systémy - výrobce nového metra. Siemens to tam šel jen vytunelovat ze strany technologie. Nebo se tam snad tramvaje a metro stále vyrábí? Jen tak naokraj Siemens chtěl zlikvidovat zlikvidovat všechnu dokumentaci nesouvisející s metrem a tramvajema, takže všechny dokumenty a výkresy na staré lokomotivy a vozy by lehly popelem, nebýt snahy pár zaměstnanců a tlaku ze strany archivu kam se pak vše odvezlo.

0/0
10.9.2016 9:53

Z12d34e90n73ě51k 97V24a21l26e79n45t35a 3335630878724

To je konspirace ;-D, pán bude asi z toho archivu a v pracovní době se hodně nudí co R^ .... je vidět co zaměstnávají v DP již jenom ne na silnicích ;-D ....

0/0
10.9.2016 10:10

K89a67r16e43l 70L88a94n62g70r 2842447900728

Zkuste si sehnat nějakého bývalého konstruktéra z DS ať vám řekne co se tam dělo v době kdy to převzal Siemens. ;-) Potvrdí vám jen to co jsem tu psal, šli po technologii, výroba je nezajímala. Dokončit zakázku co museli dodělat a odvézt technologii a dokumentaci k ní. Zbytek zlikvidovat. Neplacení záloh na práci a materiál - to byl standart DP Praha v letech 1995 až 1999 i když to měli ve smlouvách.

0/0
10.9.2016 11:19

J74i28ř51í 64K11r89e38j51č92í15k 2867138204926

Směšné, nic víc k tomu nemá smysl dodávat...

0/0
11.9.2016 21:40

P62e38t10r 89U45l98l33m94a41n55n 2917408237392

U toho metra s Vámi nemohu souhlasit. Čas jde dál a nemůžeme donekonečna stavět metro vhodné pro technicky zastaralé vozy.

+3/0
9.9.2016 22:17

A38d12a66m 62P33o48c50h60e 7938696310725

To jistě. Ale rozhodně můžeme stavět alespoň tak kompatibilní systém, aby vozy mohly přinejmenším projet do depa po jiné lince.

0/0
11.9.2016 13:57

J58i31ř95í 62P29r39ů60š95a 7425332705949

Zase oddělená tramvaj má i své výhody....vzhledem k trase mimo centrum půjde spíš o něco na způsob lehkého vlaku,takže jiné parametry a nemusí být úplně kompatibilní a přechodné na pražskou tramvajovou síť. Ústřední dílny na co? Tak jako je po Praze několik vozoven tady taky vznikne jedna a nebo se o údržbu postará výrobce, dnes je to víceméně standart že se soutěží cena vozidel plus údržba na 10 let. Každá trasa metra má svoje depo tak proč by je nemohla mít i trasa D?

+1/0
9.9.2016 22:52

R98o90b48e79r86t 94S71v70o76b98o22d89a 6483331786705

Ale i trasa D bude mít svoje depo. DEPO PÍSNICE. A bude na těch polích vedle SAPY.

0/0
10.9.2016 10:06

P51e11t44r 40K67a71r50a12f97i78á36t 3610787266950

Naváže na prodloužení tram. trati z Modřan, které se plánuje 25 let.

0/−2
9.9.2016 22:54

J15a41n 71N63e42m98e70c 9738976967600

Abych se přiznal, spíše bych čekal něco jako pokračování "D" - nadzemka ... ale nějak mám z toho článku pocit, že je to spíše "výstřel do tmy" a taky mi tam chybí koncepce. Tak jako se před 15-ti lety z pozemků udělaly stavební a nikdo nepřemýšlel o obslužnosti, dnes se plánují trati a nikdo nepřemýšlí, jak se za 15 a více let (roku 2023 nevěřím) budou využívat ...

0/0
9.9.2016 23:25

P95e59t18r 15P23e94t59r 6883542408873

Kazda trasa ma jiny zabezpecovac takze ani mezi trasami A B C nemohou vozy jen tak prejizdet. Maximalne manipulacne. A to pujde urcite i s trasou D

+1/0
10.9.2016 11:14

P39a36t37r50i46k 80E17g68e20r 2908590129171

Mám rozumět tomu, že tato tramvajová trať bude od té pražské oddělena? Proč? Vždyť ji lze napojit na trať Levského / Sídliště Modřany přes metro Libuš chce město vést také tramvaje. Podle mě se nemusí stavět až bude metro D. Jen ať cestující dojedou dál Jesenice - Vestec - Písnice - Libuš - Modřany - Braník - Karlovo náměstí (B) - Václavské náměstí (A/B) - Hlavní nádraží (C) - ... a ať jezdí za hranice Prahy linky 31, 33, 37.

+5/−4
9.9.2016 20:52

M57a75r69t46i71n 79R37u46z42i17c75k89a 1922918646407

No to uz bude vyhodnejsi vest ji na Kacerov a Pankrac nez objezdem cele Prahy 12 az na Palackeho mam. Stejne je treba resit vhodnejsi dopravu i kolem Kunratic, VU, Ikemu...

+4/0
10.9.2016 11:23

P12a89t71r64i26k 12E45g35e90r 2618890659381

Tak jasně, ale to zase neudělají protože tu má jezdit metro. Možná však pochopí časem, že tramvaj se více využije o tom teď uvažuje Praha 11. Která se tramvaje také jen tak nejspíše nedočká. Stejný problém jako Praha 12 mají na Praze 15 kam nevede metro ani tramvaj a vlak využívá jen část cestujících.

0/0
10.9.2016 20:39

M86a68r45t56i10n 57R47u34z22i26c73k13a 1502958286617

Prave ze ne, metro povede o kus vedle, jedine stanice na trase budou Depo Pisnice a Nemocnice Krc. Mezi nimi to bude porad autobus...

0/0
11.9.2016 0:03

M59i53l87a52n 37V17e10s86e47l90ý 1558401433556

Izolovaná trať by musela mít i vlastní depo. Trať do Libuše se snad už plánuje, pak už by to bylo jen kousek do Jesenice, ale co se týká linkového vedení, tak každá, která pojede až do centra, je tím pádem víc náchylná na nepravidelnosti způsobené zácpami nebo nehodami. Z provozních důvodů by bylo asi jistější ji ukončit v místě, kde není takové ohrožení nepravidelnostmi, na stávající kolejové síti třeba smyčka Dvorce, přestup by byl ve společných zastávkách se stávajícími linkami z Braníka, lépe nový přestup v Modřanech u stejné nástupní hrany. A to nezmiňuju ani případné rozdíly v intervalech jednotlivých spojů, a nebo možné technické odlišnosti vozů, které by jezdily mimo město, např. by nemusely mít motory na všech nápravách, byly třeba obousměrné pro možnost obratu na úvrati, nebo by byly i delší a pod.

0/0
11.9.2016 17:34

J20a89n 70V17a55l47o39u43c92h 6442277158880

Když mluvíte o tramvaji, nedávejte ani na ilustrační fotku šalinu :-) (navíc půlstoletí starý typ u článku o nové trati...).

+6/0
9.9.2016 20:11

K72a97r60e74l 15L26a73n41g18r 2112237110788

A kolik těch nových se do toho kopce bez problémů vysápe? ;-D

0/−3
9.9.2016 21:17

J67i57ř19í 19K11r17e90j66č16í83k 2427438504796

Všechny !

+5/0
9.9.2016 21:41

M31a25r59t53i34n 31K28u37ř88í85t25k50a 6237686238125

Zrovna ta na fotce dost těžko.

+3/−1
10.9.2016 7:36

P88e57t16r 75A78g80u34l83á43r 4207248310664

Tak to je pecka. Až se tohle povede, tak v Praze zavedou takový systém parkování, že lidé z podobných míst ne, že budou moci jezdit MHD do práce, ale budou muset.

0/0
9.9.2016 19:15

P23e28t41r 63P45e52t25r 6573562878783

Jako, ze by se jim vybudovala tram trat za nekolik miliard a oni by pak jezdili autem?

0/0
9.9.2016 21:01

R60o40b68e32r92t 60M92á31s53l14o 1941831367747

Kdyby raději otevřeli Břežansko-písnický sjezd na okruh, to by ulevilo dopravě.

+16/0
9.9.2016 18:38

R10a50d90o75m19í24r 17J95a69h74n 6660834850772

ten otevřou až Komořaňáci přestanou blokovat sjezd u nich. když bude v Komořanech i v Písnici, bude to fungovat. když bude jen v Písnici, bude to kolaps.

+1/0
9.9.2016 18:45

R26a97d53o41m68í37r 25J48a22h11n 6890824270912

Když jsem šel v roce 1976 do první třídy v Písnici, říkalo se, že tam to metro bude jezdit už napřesrok;-D

+8/−1
9.9.2016 18:35

V77i62k28t43o14r 88Š44e11d34i81v46ý 8726711630696

Nojo, na vsi se vyprávěj všelijaký bajky.

+4/0
9.9.2016 19:13

R92o65m19a73n 25P14o54l59á62č25e98k 5586619385

Tohle není o vesnici, ale metro už bylo plánované do této oblasti ( jih Prahy) už od prvního kopnutí do země...

Časem se měnilo jenom verze jestli to bude odbočka C a nebo nová trasa...

+2/−1
9.9.2016 19:36

P88a84t36r96i24k 28E17g56e32r 2788950429251

Dříve zde snad vyjede tramvaj. Protože to metro D by už mělo jezdit nejpozději v roce 2024. Kamarádi z Prahy 4 už těm slibům nevěří.

0/0
9.9.2016 20:55

V72i71k93t95o64r 60Š77e29d45i79v18ý 8116861320126

Jo, to znám. "Síť pražského metra v roce 2100" ;-D

+1/0
10.9.2016 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.