Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj shání dotace na tramvaj v Jesenici u Prahy, má pomoci dopravě

Značné části Středočechů dojíždějících za prací do Prahy, především v regionech Praha-východ a západ, cestu často komplikují ranní kolony. Rada kraje tento týden proto schválila záměr na vybudování tramvajové trati, která naváže na metro D. Projekt vyjde na dvě a půl miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78a73v41e49l 95M45a25r27e77š 2926268933181

Neříká se takové tramvaji vlak ?

+1/0
10.9.2016 23:27

V31í69t50ě44z89s72l24a28v 97S22c87h74m30i62t17t 5400549689553

Tatranská električka také není vlak.

#

0/0
11.9.2016 13:43

A66d48a10m 11P44o46c51h69e 9102390587352

Není to jedno?

0/0
11.9.2016 13:56

Z61d60e19n24ě72k 80V77a68l12e88n93t80a 3605530738744

Kdyby tam tu vietnamskou tržnici v době individuální výstavby zvané Vestec/Jesnice odstřihli od Vídeňské, tak by také velmi ulevili dopravě ;-DR^

+1/0
10.9.2016 10:07

M82a18r85t33i33n 70K36u68b30í68k 9167979486133

Nechápu jak někoho může napadnout nepropojená tramvajová síť, nebo je to v článku zamlčeno?! Každý jen trochu chápající člověk by měl vědět, že tramvaj musí mít i další zázemí jako jsou ústřední dílny pro revize a opravy, servis, vozovny, myčky atd. To je jako to metro D, které má být bez strojvedoucích, takže vozy neboudou moci na jiné trasy metra, stejně tak sevis bude oddělený. Prostě aby bylo vše co nejdražší a firmy si vydělaly. Já bych nedivil ani tomu, že tramvaje do dílen povezou na kamionech, aby si vydělal i další dopravce.

+7/0
9.9.2016 21:26

K23a87r48e86l 35L23a21n47g44r 2582757100528

Metro D je úsměvná část - vozy se vemou kdoví kde, výrobce tu DP Praha poslal kde dnu, díky svému stylu "placení", technologii co nemá ve světě obdoby stát zašmelil němcům. Takže co tam bude jezdit nikdo neví ;-D

0/−5
9.9.2016 21:30

J77i54ř29í 49K89r71e75j85č91í53k 2347118904346

"výrobce tu DP Praha poslal kde dnu" ? Jako že DP Praha poslal ke dnu Siemens ?

Jste maličko mimo, že...

+7/0
9.9.2016 21:41

K49a92r13e74l 79L29a97n74g16r 2412737280608

Mimo jste tak trošku vy ;-). Bylo posláno ke dnu ČKD Dopravní Systémy - výrobce nového metra. Siemens to tam šel jen vytunelovat ze strany technologie. Nebo se tam snad tramvaje a metro stále vyrábí? Jen tak naokraj Siemens chtěl zlikvidovat zlikvidovat všechnu dokumentaci nesouvisející s metrem a tramvajema, takže všechny dokumenty a výkresy na staré lokomotivy a vozy by lehly popelem, nebýt snahy pár zaměstnanců a tlaku ze strany archivu kam se pak vše odvezlo.

0/0
10.9.2016 9:53

Z63d44e72n36ě57k 33V27a57l24e10n28t25a 3365720278314

To je konspirace ;-D, pán bude asi z toho archivu a v pracovní době se hodně nudí co R^ .... je vidět co zaměstnávají v DP již jenom ne na silnicích ;-D ....

0/0
10.9.2016 10:10

K43a23r84e44l 88L70a54n40g83r 2942797530138

Zkuste si sehnat nějakého bývalého konstruktéra z DS ať vám řekne co se tam dělo v době kdy to převzal Siemens. ;-) Potvrdí vám jen to co jsem tu psal, šli po technologii, výroba je nezajímala. Dokončit zakázku co museli dodělat a odvézt technologii a dokumentaci k ní. Zbytek zlikvidovat. Neplacení záloh na práci a materiál - to byl standart DP Praha v letech 1995 až 1999 i když to měli ve smlouvách.

0/0
10.9.2016 11:19

J48i87ř75í 71K20r21e51j28č26í76k 2777728764356

Směšné, nic víc k tomu nemá smysl dodávat...

0/0
11.9.2016 21:40

P92e84t58r 53U56l80l53m71a27n87n 2827718917892

U toho metra s Vámi nemohu souhlasit. Čas jde dál a nemůžeme donekonečna stavět metro vhodné pro technicky zastaralé vozy.

+3/0
9.9.2016 22:17

A42d52a61m 52P73o53c74h21e 9522530257602

To jistě. Ale rozhodně můžeme stavět alespoň tak kompatibilní systém, aby vozy mohly přinejmenším projet do depa po jiné lince.

0/0
11.9.2016 13:57

J74i12ř27í 46P17r70ů21š45a 7605552345519

Zase oddělená tramvaj má i své výhody....vzhledem k trase mimo centrum půjde spíš o něco na způsob lehkého vlaku,takže jiné parametry a nemusí být úplně kompatibilní a přechodné na pražskou tramvajovou síť. Ústřední dílny na co? Tak jako je po Praze několik vozoven tady taky vznikne jedna a nebo se o údržbu postará výrobce, dnes je to víceméně standart že se soutěží cena vozidel plus údržba na 10 let. Každá trasa metra má svoje depo tak proč by je nemohla mít i trasa D?

+1/0
9.9.2016 22:52

R33o72b59e76r70t 86S87v48o28b60o85d73a 6243351986325

Ale i trasa D bude mít svoje depo. DEPO PÍSNICE. A bude na těch polích vedle SAPY.

0/0
10.9.2016 10:06

P60e80t41r 15K37a94r15a50f53i79á80t 3210597566380

Naváže na prodloužení tram. trati z Modřan, které se plánuje 25 let.

0/−2
9.9.2016 22:54

J86a27n 19N28e11m93e96c 9508646647750

Abych se přiznal, spíše bych čekal něco jako pokračování "D" - nadzemka ... ale nějak mám z toho článku pocit, že je to spíše "výstřel do tmy" a taky mi tam chybí koncepce. Tak jako se před 15-ti lety z pozemků udělaly stavební a nikdo nepřemýšlel o obslužnosti, dnes se plánují trati a nikdo nepřemýšlí, jak se za 15 a více let (roku 2023 nevěřím) budou využívat ...

0/0
9.9.2016 23:25

P42e24t26r 53P31e80t71r 6883842788233

Kazda trasa ma jiny zabezpecovac takze ani mezi trasami A B C nemohou vozy jen tak prejizdet. Maximalne manipulacne. A to pujde urcite i s trasou D

+1/0
10.9.2016 11:14

P29a24t38r66i18k 33E89g16e76r 2888710329981

Mám rozumět tomu, že tato tramvajová trať bude od té pražské oddělena? Proč? Vždyť ji lze napojit na trať Levského / Sídliště Modřany přes metro Libuš chce město vést také tramvaje. Podle mě se nemusí stavět až bude metro D. Jen ať cestující dojedou dál Jesenice - Vestec - Písnice - Libuš - Modřany - Braník - Karlovo náměstí (B) - Václavské náměstí (A/B) - Hlavní nádraží (C) - ... a ať jezdí za hranice Prahy linky 31, 33, 37.

+5/−4
9.9.2016 20:52

M55a15r16t97i37n 62R39u75z50i61c62k90a 1342108576987

No to uz bude vyhodnejsi vest ji na Kacerov a Pankrac nez objezdem cele Prahy 12 az na Palackeho mam. Stejne je treba resit vhodnejsi dopravu i kolem Kunratic, VU, Ikemu...

+4/0
10.9.2016 11:23

P48a69t71r59i72k 96E94g89e43r 2858730609581

Tak jasně, ale to zase neudělají protože tu má jezdit metro. Možná však pochopí časem, že tramvaj se více využije o tom teď uvažuje Praha 11. Která se tramvaje také jen tak nejspíše nedočká. Stejný problém jako Praha 12 mají na Praze 15 kam nevede metro ani tramvaj a vlak využívá jen část cestujících.

0/0
10.9.2016 20:39

M86a86r70t90i26n 96R26u73z73i60c31k48a 1472778616747

Prave ze ne, metro povede o kus vedle, jedine stanice na trase budou Depo Pisnice a Nemocnice Krc. Mezi nimi to bude porad autobus...

0/0
11.9.2016 0:03

M75i82l33a41n 17V37e28s98e71l36ý 1578191263636

Izolovaná trať by musela mít i vlastní depo. Trať do Libuše se snad už plánuje, pak už by to bylo jen kousek do Jesenice, ale co se týká linkového vedení, tak každá, která pojede až do centra, je tím pádem víc náchylná na nepravidelnosti způsobené zácpami nebo nehodami. Z provozních důvodů by bylo asi jistější ji ukončit v místě, kde není takové ohrožení nepravidelnostmi, na stávající kolejové síti třeba smyčka Dvorce, přestup by byl ve společných zastávkách se stávajícími linkami z Braníka, lépe nový přestup v Modřanech u stejné nástupní hrany. A to nezmiňuju ani případné rozdíly v intervalech jednotlivých spojů, a nebo možné technické odlišnosti vozů, které by jezdily mimo město, např. by nemusely mít motory na všech nápravách, byly třeba obousměrné pro možnost obratu na úvrati, nebo by byly i delší a pod.

0/0
11.9.2016 17:34

J51a87n 78V27a62l74o91u98c18h 6122417348740

Když mluvíte o tramvaji, nedávejte ani na ilustrační fotku šalinu :-) (navíc půlstoletí starý typ u článku o nové trati...).

+6/0
9.9.2016 20:11

K18a49r20e34l 29L42a24n67g13r 2502287500598

A kolik těch nových se do toho kopce bez problémů vysápe? ;-D

0/−3
9.9.2016 21:17

J67i70ř29í 89K48r16e57j19č19í43k 2687308244866

Všechny !

+5/0
9.9.2016 21:41

M82a75r74t30i10n 82K62u20ř58í61t11k38a 6757116958485

Zrovna ta na fotce dost těžko.

+3/−1
10.9.2016 7:36

P46e60t75r 13A17g30u79l27á63r 4347758640984

Tak to je pecka. Až se tohle povede, tak v Praze zavedou takový systém parkování, že lidé z podobných míst ne, že budou moci jezdit MHD do práce, ale budou muset.

0/0
9.9.2016 19:15

P16e50t14r 14P55e41t90r 6373302288673

Jako, ze by se jim vybudovala tram trat za nekolik miliard a oni by pak jezdili autem?

0/0
9.9.2016 21:01

R95o56b21e66r87t 19M39á56s23l70o 1951181537217

Kdyby raději otevřeli Břežansko-písnický sjezd na okruh, to by ulevilo dopravě.

+16/0
9.9.2016 18:38

R79a61d94o56m66í74r 16J96a21h52n 6210964340302

ten otevřou až Komořaňáci přestanou blokovat sjezd u nich. když bude v Komořanech i v Písnici, bude to fungovat. když bude jen v Písnici, bude to kolaps.

+1/0
9.9.2016 18:45

R68a14d20o26m41í17r 16J59a18h22n 6390534930292

Když jsem šel v roce 1976 do první třídy v Písnici, říkalo se, že tam to metro bude jezdit už napřesrok;-D

+8/−1
9.9.2016 18:35

V51i37k19t41o59r 91Š74e78d94i80v62ý 8536611980456

Nojo, na vsi se vyprávěj všelijaký bajky.

+4/0
9.9.2016 19:13

R68o55m89a83n 19P86o18l60á79č76e45k 5146309525

Tohle není o vesnici, ale metro už bylo plánované do této oblasti ( jih Prahy) už od prvního kopnutí do země...

Časem se měnilo jenom verze jestli to bude odbočka C a nebo nová trasa...

+2/−1
9.9.2016 19:36

P81a27t23r79i86k 55E82g43e78r 2478410549891

Dříve zde snad vyjede tramvaj. Protože to metro D by už mělo jezdit nejpozději v roce 2024. Kamarádi z Prahy 4 už těm slibům nevěří.

0/0
9.9.2016 20:55

V18i39k62t86o55r 17Š23e49d66i48v68ý 8846411420766

Jo, to znám. "Síť pražského metra v roce 2100" ;-D

+1/0
10.9.2016 10:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.