Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádraží Veleslavín získá chybějící eskalátor, ale zatím není jasné kdy

Pražský dopravní podnik zahájí výstavbu chybějícího eskalátoru ve stanici metra A Veleslavín. Představenstvu to uložila dozorčí rada Dopravního podniku. Stanice metra byla zprovozněna v novém úseku metra A z Dejvic do Motola loni v dubnu. Cestujícím, zejména na ruzyňské letiště, tam kvůli chybějícímu eskalátoru začali nosit zavazadla nosiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J23a60n59a 32K58o55z57á35k10o35v77á 33V78o12l51r21á46b66o69v47á 9313564775861

A já získám Nobelovu cenu, ale zatím není jasne kdy. Tak takovou vypovídací hodnotu má článek.

0/−2
15.9.2016 11:20

P72e28t57r 53K68a95r94a48f73i65á65t 3200557956540

Původně byl projekt koncipován tak, že metro A povede až na letiště a bude se stavět na tři etapy a postupně otevírat, tak aby byly maximálně využity ty razící stroje, které stály miliardu a nyní rezaví někde ve skladu Metrostavu (ano, ČR je zatraceně bohatá země). První úsek měl být Dejvická - Petřiny, pak Petřiny - Dlouhá Míle a finále Dlouhá Míle - Letiště VH, T2. Železnice, díky zarputilosti ji táhnout po povrchu přes Ořechovku místo pod zemí (Němci postavili před WWII Nord-Sued S-Bahn Tunnel v Berlíně, proč to taky netáhli po povrchu?), je v podstatě zablokovaná a pořád to akorát živí různé "studijníky", kteří dělají už x-tou variantu. Začalo se s přípravou stavby metra a dokonce stavět. Jenže pak skončila rada ODS+ČSSD na Magistrátu a noví politici se takzvaně "vymezovali" proto těm stávajícím. Jedním z těch "vymezení" bylo zastavení přípravy stavby pokračování A dále k letišti. Důsledek: poněkud nepochopitelná trasa A, nejnesmyslnější terminál v Evropě na Veleslavíně, železnice která není a dlouho nebude, rezavějící stroje, na straně druhé, dobře stále fungující business taxikářů jezdících na letiště, chybějící rozsáhlé P+R u stanice Dlouhá Míle (které by hodně pomohlo řešit dojíždění Středočechů do Prahy), místo toho nesmyslné modré zóny v P6, no prostě jen samá pozitiva a jistoty. Z toho je vidět, jací kašpaři nám vládnou a hlavně jaký matroš si vlastně volíme

Mé jediné doporučení je, připojme se jako 17. Bundesland k Německu, zaveďme zde německý pořádek a ono to půjde. Tenhle národ si skutečně neumí racionálně vládnout a toto je klasická ukázka jeho neschopnosti.

+8/−2
15.9.2016 8:37

D81a60n46i64e84l 88S50o89b87o88t61a 9989634976380

Můžeme se dohadovat, co bude dříve, jestli trasa D nebo tenhle eskalátor...

+2/0
15.9.2016 8:24

T46o69m90á62š 37C20h80r91a69s88t78n81ý 2771964511143

Já bych řekl, že to bude rychle...2035...nebo takový nějaký blízký datum...

+5/0
15.9.2016 1:24

M55a60r76e28k 56J43a66n 2253862184292

Váš optimismus bych chtěl mít. :-)

+3/0
15.9.2016 6:40

V28l17a98d14i41m20í63r 83H72o50l65ý 8264721136627

Původně tam přestupní terminál nebyl plánován, nakonec ale někdejší vedení města rozhodlo, že trasa metra A bude končit u nemocnice v Motole a nepovede dál směrem k letišti...

Takže by kufry mělo turistům nosit někdejší vedení města.

+7/0
15.9.2016 0:31

M93a60r39t37i72n 71R40u55z93i82c75k89a 1192278626917

Tak k Letisti je planovana trat zeleznice z Masarykova nadr., to je v planu uz hezky dlouho, takze metro se planovalo dal na Petriny a Motol. Se zprovoznenim dalsiho useku se pocitalo, ale nedava to az tak smysl, dopadne to jako metro do Letnan...

Domnivam se, ze trasovani Acka melo byt v teto fazi takove, ze by umoznovalo obrat ve stanici Veleslavin a dalsi prodlouzeni melo byt Petriny a Vypich, kde by jezdily jen kazda druha souprava a dalsi pokracovani spise na Repy.

Letiste by melo byt napojene na zeleznicni dopravu, vsude se to vyplaci, tedy na vlaky po VRT a zeleznicni spoje EC/IC... Myslim, ze by se mi nelibilo se trmacet s kufry z vlaku do metra a z metra na letisti, ted dokonce jeste z prestupem na bus...

+1/0
15.9.2016 8:08

P58e94t98r 27P17e95t48r 6223652158923

Protože vést trať z motole na letiště znamená, že po cestě nebudou žádné zastávky (není tam moc obyvatel) a ještě pojedete rychlým metrem delší dobu okružní jízdou delší dobu než autobusem napřímo...

Vlak je mnohem elegantnější řešení, rychlejší a hlavně pohodlnější.

+1/0
15.9.2016 11:30

M88a20t94t31e48o 55K84o12u21n31o14v41s38k19y 1880461228823

Nádraží Veleslavín je snad nejblběji provedenej "dopravní uzel" v Evropě .... nechápu logiku = nový dopravní uzel, co má odlehčit Dejvické, tak na co by tam byly eskalátory, když to můžou tahat brigádníci... ta konečná autobusů taky není zrovna ideální, na výjezdu kolikrát bývají potíže ... nevim, proč to všechno kolem infrastruktury v Praze dělají lidi, co tomu prostě nerozumí ... copak je tak za těžko najmout někoho, kdo ví, co dělá?

+5/−2
15.9.2016 0:04

P25e63t65r 65B54o27x13a17n 1961683150494

U DPP prosim zadnou logiku nehledej..nenajdes.

0/0
15.9.2016 2:22

P44e16t33r 26P55e52t82r 6603712578793

Mohu se vás jako odborníka zeptat, jak DPP ovlivňuje vedení metra a potom odbočovací pruhy na Evropské?

Pokud vím tak výstavbu metra řídí hlavně Praha a se silnicema už DPP nemá vůbec nic společného.

0/0
15.9.2016 11:32

M18a72r54t45i22n 83R62u50z40i92c94k61a 1972958296147

1) Na Dejvicke taky nebyly eskalatory ve smeru k busu 119 a myslim, ze ani nebyly nikde z ulice? Je tam vytah z vestibulu uprostred a nikdo jej nepouzival protoze byl bokem...

2) Ten eskalator az tak treba neni, tak nejak se v projektu pocitalo se stanici vlaku smerem k letisti a ta se jeste nezacala stavet, ale mela byt uz nekolik let hotova a tam se pocita s eskalatory i vytahy...

+6/0
15.9.2016 8:01
Foto

M54a85r42t31i68n 56P67i48š52t69o80r39a 8808728666469

1) To je pravda. Většina však očekávala, že stanice postavená o 37 let později přinese nějaký pokrok v komfortu.

0/0
15.9.2016 18:51

M12a79r13t24i24n 33R18u54z97i72c84k44a 1882298906937

Ano, ale proc investovat do neceho, co pozdeji nebude tolik potreba? Na jinych stanicich take se dnes jezdici schody nestavi... Osobne mi nejvic prave vadi zpozdovani rekonstrukce trati na Kladno a Letiste... A o tomto problemu by se tu vubec nepsalo,...

Ale v celkove cene za metro se ten jeden eskalator mohl zaplatit, avsak jeste vice mi vadi chyby v projektu? - zrealizovane, jako treba odtoky pod schody, za deste se tam nekdo zabije...

0/0
16.9.2016 17:16

T86o95m24a22s 28N87o98v78y 7918806778

na Florenci eskalator k hlavnimu atobusaku neni odjakziva, a jezdi tam mnohonasobek lidi se zavazadlem- a to nikdo neresi, tam jsou jenom obycejni lidi

+10/0
14.9.2016 23:33

M75a80r82t47i25n 78R70u53z53i96c56k29a 1192968226407

Na Dejvicke take neni eskalator... jen vytahy bokem,...

+1/0
15.9.2016 8:09

R73o69m71a33n 39P50o91l39á11č80e85k 5676369975

A kdy budou eskalátory třeba na Kobylisích na západním vstupu.... Tam to není ani kryté, takže v zimě pěkně o ústa a nikoho to netankuje...

Na východu to samé u busů do Bohnic...

+2/0
14.9.2016 23:25

J29i75ř97í 54S46t10a54n74ě38k 2253785320789

Řekl bych, že je to komplexní problém, který se nedotýká jen těch turistů. České obyvatelstvo pomalu stárne, ale naši politici a úředníci nemyslí na to, jak to těm babičkám a dědečkům usnadnit. Stejné je to i ve stanicích, kde eskalátory jsou, ale všechny vedou stejným směrem, nebo se rekonstruují tramvajové zastávky, ale přístřešky se udělají jen v jednom směru.

+1/0
14.9.2016 23:11
Foto

M63a22r35i51e 88M88e47t16l48i89c10k91á 9171544831272

Veleslavín je vůbec vymyšlený géniem i na povrchu.... Pokud to snad dělal dopravní inženýr, tak musel být v těžkým rauši. Vřele doporučuji se podívat, jak se autobusům vyjíždí......

+7/−1
14.9.2016 21:48

P49a80v26e16l 52O52b80d89r92ž27á88l60e19k 6566464808502

Jen by si to chtělo uvědomit, že tam autobusy být neměly...

+6/0
14.9.2016 21:51

R61o54m33a62n 89P85o74l28á52č44e58k 5586729305

Veleslavín je dělaný jako dočasný.... Jak píše Pavel. Ani se s ním nepočítalo...

+2/0
14.9.2016 23:28

P92e11t32r 57K35u84b15i88š12t13a 7779158175471

Jenomže jste zapomněli, že u nás je jednotka dočasnosti jeden furt. Že třeba silniční stavby, které se nějakým způsobem jen "odfláknou", protože je to přeci "dočasně", slouží i 40-50 let. Např. když se dělala MUK Evropská vs. D0, tak vytížený připojovací pruh směr Evropská->Slaný se taky neudělal, protože je to dočasně, do pokračování SZ části D0. Jenže ta dočasnost už trvá 13 let a bude nejspíš trvat dalších 20. A že tam těch bouraček kvůli dočasnosti už bylo. ;-O

+5/0
14.9.2016 23:36

T84e60r25e37z19a 16H41a35j41k81o89v32a 5527852594500

To samy na bejvetsim autobusovem nadrazi. Z metra jen schodiste...

+4/−1
14.9.2016 21:16
Foto

M57a42r67i41e 83M71e16t53l67i74c42k23á 9681714471622

Pane Dohnale s mínusem, zkuste si na Florenci z metra vyskotačit s kufrem..... fakt záhul...... a že je ta stanice podstatně starší než Veleslavín, že? Jinak chuťovka je i stanice Bořislavka.... Jenže tam už nejsou movití cizinci s kuframa, a naši jsou zřejmě dopravnímu podniku šumák.......

+1/0
14.9.2016 21:46

M75a68r85t26i13n 75R67u49z76i16c51k81a 1982918276727

Za to je borislavka jako stanice velkoprostorova a bezsloupova, uplne pripravena na hromady lidi z terminalu, mi to prijde, ze si projektant spletl desky a prohodil projekty Borislavky a Veleslavina... Na veleslavinu je sloupovi a stanice pusobi mnohem stisneneji, ani nazvy stanic v osvetleni nad nastupistu jsou dany smerem ke zdi nad peronem, takze turiste studuji jen hlavni informacni tabuli pod schodistem...

+1/0
15.9.2016 8:17

P14e40t95r 34P47e41t15r 6713902538893

Veleslavín se zredukuje po výstavbě trati na letiště - nejvíc busů odsud jezdí na letiště a ty se zruší takže pohádka o hromady lidí na terminálu je zbytečná. Terminál to po zprovoznění trati bude hodně malý - ona část busů ve směru na Suchdol, Strahov a Zličín zůstala na Dejvické.

0/0
15.9.2016 11:35

J56i39ř72í 49K24o77c24u64r12e19k 6525984755438

Původní návrh sice počítal s metrem až na letiště, ale právě na Veleslavíně mělo být záchytné parkoviště - P+R, aby ti, co jedou do centra, jeli Metrem.

Ostatně cestující až na posledním místě. Teda kaštani a substrát. :-(

+1/0
14.9.2016 20:58

P75a24v21e66l 75Ř57a42p37e10k 7182966799925

Sotva člověk vyleze z letištní haly, tak pozná, že je ve východní Evropě.

+2/−5
14.9.2016 20:37

T71o29m39á23š 76P88o96l52á84č73e96k 4987825334

Udělat stanici kde vystupuje hodně lidí a ještě s těžkou bagáží může vymyslet jenom blbec.

+9/−1
14.9.2016 20:37

P58a51v58e92l 73O30b75d14r14ž14á63l93e72k 6956834208432

Tedy znovu - v době, kdy se stanice projektovala se předpokládalo že v době stavby (o x let později) už bude dávno v provozu moderní železnice na letiště (taky je ve vestibulu zazděný tunel, kterým se mělo metro pod zemí napojit na železniční stanici Veleslavín).

Že na Dlouhé míli bude obrovské P+R a Veleslavín jako takový bude mít jen lokální význam pro lidi v okolí jako třeba Kolbenova.

Že Praha 6 zvládne přes 10 let blokovat stavbu železnice směr letiště a Kladno, to se prostě nepředpokládalo

+11/0
14.9.2016 21:49

T36o46m88á27š 21P27o45l54á98č91e19k 4267725624

změna projektu se nedala udělat?

+1/−5
14.9.2016 21:55

P72a11v37e65l 32O95b13d43r84ž30á75l44e28k 6796504518182

Metro není psí bouda - celé papírování kolem projektu a povolení trvá 7-8 let. Navíc to částečně platila EU a jak projekt vypadal na začátku, tak se to musí postavit. Nebo začít nové kolečko a otevírat někdy kolem 2022.

+7/−1
14.9.2016 21:59

P35e72t55r 61B53o82x40a49n 1341843400104

Neverim, ze kdyby byla snaha, ze by to neslo. Proste tu bude vymluva puvodniho projektu a hotovo.

+1/−6
15.9.2016 2:26

P28e48t47r 80P18e59t59r 6863752178743

no nejlepší by bylo, když se nebudete vyjadřovat k něčemu, čemu nerozumíte. jak píše kolega - metro není psí bouda a vy očividně znáte stavbu jen té psí boudy

+2/0
15.9.2016 11:37

D24u56š95a46n 18S85o53c88h92a 9546191773761

prvniii

0/−1
14.9.2016 20:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.