Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádraží Veleslavín získá chybějící eskalátor, ale zatím není jasné kdy

Pražský dopravní podnik zahájí výstavbu chybějícího eskalátoru ve stanici metra A Veleslavín. Představenstvu to uložila dozorčí rada Dopravního podniku. Stanice metra byla zprovozněna v novém úseku metra A z Dejvic do Motola loni v dubnu. Cestujícím, zejména na ruzyňské letiště, tam kvůli chybějícímu eskalátoru začali nosit zavazadla nosiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J73a84n97a 15K61o40z32á26k83o31v51á 75V86o51l65r51á27b37o66v65á 9833224175881

A já získám Nobelovu cenu, ale zatím není jasne kdy. Tak takovou vypovídací hodnotu má článek.

0/−2
15.9.2016 11:20

P32e77t88r 80K48a50r86a47f29i18á60t 3640687156100

Původně byl projekt koncipován tak, že metro A povede až na letiště a bude se stavět na tři etapy a postupně otevírat, tak aby byly maximálně využity ty razící stroje, které stály miliardu a nyní rezaví někde ve skladu Metrostavu (ano, ČR je zatraceně bohatá země). První úsek měl být Dejvická - Petřiny, pak Petřiny - Dlouhá Míle a finále Dlouhá Míle - Letiště VH, T2. Železnice, díky zarputilosti ji táhnout po povrchu přes Ořechovku místo pod zemí (Němci postavili před WWII Nord-Sued S-Bahn Tunnel v Berlíně, proč to taky netáhli po povrchu?), je v podstatě zablokovaná a pořád to akorát živí různé "studijníky", kteří dělají už x-tou variantu. Začalo se s přípravou stavby metra a dokonce stavět. Jenže pak skončila rada ODS+ČSSD na Magistrátu a noví politici se takzvaně "vymezovali" proto těm stávajícím. Jedním z těch "vymezení" bylo zastavení přípravy stavby pokračování A dále k letišti. Důsledek: poněkud nepochopitelná trasa A, nejnesmyslnější terminál v Evropě na Veleslavíně, železnice která není a dlouho nebude, rezavějící stroje, na straně druhé, dobře stále fungující business taxikářů jezdících na letiště, chybějící rozsáhlé P+R u stanice Dlouhá Míle (které by hodně pomohlo řešit dojíždění Středočechů do Prahy), místo toho nesmyslné modré zóny v P6, no prostě jen samá pozitiva a jistoty. Z toho je vidět, jací kašpaři nám vládnou a hlavně jaký matroš si vlastně volíme

Mé jediné doporučení je, připojme se jako 17. Bundesland k Německu, zaveďme zde německý pořádek a ono to půjde. Tenhle národ si skutečně neumí racionálně vládnout a toto je klasická ukázka jeho neschopnosti.

+8/−2
15.9.2016 8:37

D29a33n96i26e48l 97S55o89b11o93t60a 9979784596110

Můžeme se dohadovat, co bude dříve, jestli trasa D nebo tenhle eskalátor...

+2/0
15.9.2016 8:24

T17o61m77á18š 82C83h51r50a76s42t44n13ý 2551784891103

Já bych řekl, že to bude rychle...2035...nebo takový nějaký blízký datum...

+5/0
15.9.2016 1:24

M82a22r36e46k 41J86a95n 2673902754862

Váš optimismus bych chtěl mít. :-)

+3/0
15.9.2016 6:40

V87l86a87d51i17m86í28r 10H97o86l59ý 8314261776827

Původně tam přestupní terminál nebyl plánován, nakonec ale někdejší vedení města rozhodlo, že trasa metra A bude končit u nemocnice v Motole a nepovede dál směrem k letišti...

Takže by kufry mělo turistům nosit někdejší vedení města.

+7/0
15.9.2016 0:31

M29a82r14t94i98n 21R20u92z76i85c51k22a 1682308656197

Tak k Letisti je planovana trat zeleznice z Masarykova nadr., to je v planu uz hezky dlouho, takze metro se planovalo dal na Petriny a Motol. Se zprovoznenim dalsiho useku se pocitalo, ale nedava to az tak smysl, dopadne to jako metro do Letnan...

Domnivam se, ze trasovani Acka melo byt v teto fazi takove, ze by umoznovalo obrat ve stanici Veleslavin a dalsi prodlouzeni melo byt Petriny a Vypich, kde by jezdily jen kazda druha souprava a dalsi pokracovani spise na Repy.

Letiste by melo byt napojene na zeleznicni dopravu, vsude se to vyplaci, tedy na vlaky po VRT a zeleznicni spoje EC/IC... Myslim, ze by se mi nelibilo se trmacet s kufry z vlaku do metra a z metra na letisti, ted dokonce jeste z prestupem na bus...

+1/0
15.9.2016 8:08

P27e16t95r 63P63e87t90r 6363252378783

Protože vést trať z motole na letiště znamená, že po cestě nebudou žádné zastávky (není tam moc obyvatel) a ještě pojedete rychlým metrem delší dobu okružní jízdou delší dobu než autobusem napřímo...

Vlak je mnohem elegantnější řešení, rychlejší a hlavně pohodlnější.

+1/0
15.9.2016 11:30

M91a23t33t90e20o 68K58o67u23n63o95v76s75k76y 1930201658653

Nádraží Veleslavín je snad nejblběji provedenej "dopravní uzel" v Evropě .... nechápu logiku = nový dopravní uzel, co má odlehčit Dejvické, tak na co by tam byly eskalátory, když to můžou tahat brigádníci... ta konečná autobusů taky není zrovna ideální, na výjezdu kolikrát bývají potíže ... nevim, proč to všechno kolem infrastruktury v Praze dělají lidi, co tomu prostě nerozumí ... copak je tak za těžko najmout někoho, kdo ví, co dělá?

+5/−2
15.9.2016 0:04

P74e58t79r 42B76o41x24a29n 1241293400904

U DPP prosim zadnou logiku nehledej..nenajdes.

0/0
15.9.2016 2:22

P77e78t71r 42P27e78t53r 6933412538203

Mohu se vás jako odborníka zeptat, jak DPP ovlivňuje vedení metra a potom odbočovací pruhy na Evropské?

Pokud vím tak výstavbu metra řídí hlavně Praha a se silnicema už DPP nemá vůbec nic společného.

0/0
15.9.2016 11:32

M62a52r54t31i39n 30R85u69z77i35c70k50a 1772978596467

1) Na Dejvicke taky nebyly eskalatory ve smeru k busu 119 a myslim, ze ani nebyly nikde z ulice? Je tam vytah z vestibulu uprostred a nikdo jej nepouzival protoze byl bokem...

2) Ten eskalator az tak treba neni, tak nejak se v projektu pocitalo se stanici vlaku smerem k letisti a ta se jeste nezacala stavet, ale mela byt uz nekolik let hotova a tam se pocita s eskalatory i vytahy...

+6/0
15.9.2016 8:01

M90a76r90t54i39n 36P31i85š26t15o42r59a 8248668706339

1) To je pravda. Většina však očekávala, že stanice postavená o 37 let později přinese nějaký pokrok v komfortu.

0/0
15.9.2016 18:51

M30a48r27t88i31n 19R83u97z38i58c62k65a 1162388926437

Ano, ale proc investovat do neceho, co pozdeji nebude tolik potreba? Na jinych stanicich take se dnes jezdici schody nestavi... Osobne mi nejvic prave vadi zpozdovani rekonstrukce trati na Kladno a Letiste... A o tomto problemu by se tu vubec nepsalo,...

Ale v celkove cene za metro se ten jeden eskalator mohl zaplatit, avsak jeste vice mi vadi chyby v projektu? - zrealizovane, jako treba odtoky pod schody, za deste se tam nekdo zabije...

0/0
16.9.2016 17:16

T67o42m61a27s 50N97o79v35y 7308686158

na Florenci eskalator k hlavnimu atobusaku neni odjakziva, a jezdi tam mnohonasobek lidi se zavazadlem- a to nikdo neresi, tam jsou jenom obycejni lidi

+10/0
14.9.2016 23:33

M34a87r36t54i21n 63R46u29z39i80c69k24a 1812918916267

Na Dejvicke take neni eskalator... jen vytahy bokem,...

+1/0
15.9.2016 8:09

R79o72m65a78n 86P21o98l90á81č14e53k 5826319675

A kdy budou eskalátory třeba na Kobylisích na západním vstupu.... Tam to není ani kryté, takže v zimě pěkně o ústa a nikoho to netankuje...

Na východu to samé u busů do Bohnic...

+2/0
14.9.2016 23:25

J90i68ř62í 14S59t20a11n14ě51k 2123695180629

Řekl bych, že je to komplexní problém, který se nedotýká jen těch turistů. České obyvatelstvo pomalu stárne, ale naši politici a úředníci nemyslí na to, jak to těm babičkám a dědečkům usnadnit. Stejné je to i ve stanicích, kde eskalátory jsou, ale všechny vedou stejným směrem, nebo se rekonstruují tramvajové zastávky, ale přístřešky se udělají jen v jednom směru.

+1/0
14.9.2016 23:11
Foto

M62a97r27i79e 34M57e81t10l62i64c89k27á 9221884441722

Veleslavín je vůbec vymyšlený géniem i na povrchu.... Pokud to snad dělal dopravní inženýr, tak musel být v těžkým rauši. Vřele doporučuji se podívat, jak se autobusům vyjíždí......

+7/−1
14.9.2016 21:48

P16a19v63e96l 71O88b11d61r77ž42á81l24e75k 6316634198772

Jen by si to chtělo uvědomit, že tam autobusy být neměly...

+6/0
14.9.2016 21:51

R57o45m92a63n 34P28o34l49á66č38e13k 5716859465

Veleslavín je dělaný jako dočasný.... Jak píše Pavel. Ani se s ním nepočítalo...

+2/0
14.9.2016 23:28

P31e66t41r 44K91u15b21i90š72t95a 7659128915751

Jenomže jste zapomněli, že u nás je jednotka dočasnosti jeden furt. Že třeba silniční stavby, které se nějakým způsobem jen "odfláknou", protože je to přeci "dočasně", slouží i 40-50 let. Např. když se dělala MUK Evropská vs. D0, tak vytížený připojovací pruh směr Evropská->Slaný se taky neudělal, protože je to dočasně, do pokračování SZ části D0. Jenže ta dočasnost už trvá 13 let a bude nejspíš trvat dalších 20. A že tam těch bouraček kvůli dočasnosti už bylo. ;-O

+5/0
14.9.2016 23:36

T67e34r40e11z79a 48H63a52j50k19o81v89a 5387572144600

To samy na bejvetsim autobusovem nadrazi. Z metra jen schodiste...

+4/−1
14.9.2016 21:16
Foto

M96a88r90i95e 59M56e43t86l70i13c66k66á 9711954961312

Pane Dohnale s mínusem, zkuste si na Florenci z metra vyskotačit s kufrem..... fakt záhul...... a že je ta stanice podstatně starší než Veleslavín, že? Jinak chuťovka je i stanice Bořislavka.... Jenže tam už nejsou movití cizinci s kuframa, a naši jsou zřejmě dopravnímu podniku šumák.......

+1/0
14.9.2016 21:46

M36a58r81t42i97n 12R91u46z81i77c25k31a 1612118766627

Za to je borislavka jako stanice velkoprostorova a bezsloupova, uplne pripravena na hromady lidi z terminalu, mi to prijde, ze si projektant spletl desky a prohodil projekty Borislavky a Veleslavina... Na veleslavinu je sloupovi a stanice pusobi mnohem stisneneji, ani nazvy stanic v osvetleni nad nastupistu jsou dany smerem ke zdi nad peronem, takze turiste studuji jen hlavni informacni tabuli pod schodistem...

+1/0
15.9.2016 8:17

P85e22t97r 76P20e94t25r 6203892528393

Veleslavín se zredukuje po výstavbě trati na letiště - nejvíc busů odsud jezdí na letiště a ty se zruší takže pohádka o hromady lidí na terminálu je zbytečná. Terminál to po zprovoznění trati bude hodně malý - ona část busů ve směru na Suchdol, Strahov a Zličín zůstala na Dejvické.

0/0
15.9.2016 11:35

J76i81ř96í 79K54o21c59u62r79e75k 6715624945968

Původní návrh sice počítal s metrem až na letiště, ale právě na Veleslavíně mělo být záchytné parkoviště - P+R, aby ti, co jedou do centra, jeli Metrem.

Ostatně cestující až na posledním místě. Teda kaštani a substrát. :-(

+1/0
14.9.2016 20:58

P53a24v80e41l 22Ř34a68p35e14k 7802596969305

Sotva člověk vyleze z letištní haly, tak pozná, že je ve východní Evropě.

+2/−5
14.9.2016 20:37

T21o41m42á70š 52P54o71l24á64č84e97k 4707205124

Udělat stanici kde vystupuje hodně lidí a ještě s těžkou bagáží může vymyslet jenom blbec.

+9/−1
14.9.2016 20:37

P47a96v86e24l 59O13b78d65r79ž43á77l77e28k 6696504778252

Tedy znovu - v době, kdy se stanice projektovala se předpokládalo že v době stavby (o x let později) už bude dávno v provozu moderní železnice na letiště (taky je ve vestibulu zazděný tunel, kterým se mělo metro pod zemí napojit na železniční stanici Veleslavín).

Že na Dlouhé míli bude obrovské P+R a Veleslavín jako takový bude mít jen lokální význam pro lidi v okolí jako třeba Kolbenova.

Že Praha 6 zvládne přes 10 let blokovat stavbu železnice směr letiště a Kladno, to se prostě nepředpokládalo

+11/0
14.9.2016 21:49

T29o56m89á48š 31P46o14l29á17č33e81k 4887395824

změna projektu se nedala udělat?

+1/−5
14.9.2016 21:55

P70a11v32e30l 38O26b66d10r93ž50á54l60e97k 6926734368112

Metro není psí bouda - celé papírování kolem projektu a povolení trvá 7-8 let. Navíc to částečně platila EU a jak projekt vypadal na začátku, tak se to musí postavit. Nebo začít nové kolečko a otevírat někdy kolem 2022.

+7/−1
14.9.2016 21:59

P73e86t68r 77B23o29x63a26n 1591813930514

Neverim, ze kdyby byla snaha, ze by to neslo. Proste tu bude vymluva puvodniho projektu a hotovo.

+1/−6
15.9.2016 2:26

P79e96t76r 50P60e17t75r 6943482218603

no nejlepší by bylo, když se nebudete vyjadřovat k něčemu, čemu nerozumíte. jak píše kolega - metro není psí bouda a vy očividně znáte stavbu jen té psí boudy

+2/0
15.9.2016 11:37

D57u29š61a49n 92S69o48c21h54a 9806311183111

prvniii

0/−1
14.9.2016 20:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.