Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádraží Veleslavín získá chybějící eskalátor, ale zatím není jasné kdy

Pražský dopravní podnik zahájí výstavbu chybějícího eskalátoru ve stanici metra A Veleslavín. Představenstvu to uložila dozorčí rada Dopravního podniku. Stanice metra byla zprovozněna v novém úseku metra A z Dejvic do Motola loni v dubnu. Cestujícím, zejména na ruzyňské letiště, tam kvůli chybějícímu eskalátoru začali nosit zavazadla nosiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J55a45n52a 78K12o17z31á48k40o87v98á 22V45o79l47r69á96b31o19v83á 9533864215461

A já získám Nobelovu cenu, ale zatím není jasne kdy. Tak takovou vypovídací hodnotu má článek.

0/−2
15.9.2016 11:20

P49e11t17r 82K93a55r43a87f84i21á86t 3490957626300

Původně byl projekt koncipován tak, že metro A povede až na letiště a bude se stavět na tři etapy a postupně otevírat, tak aby byly maximálně využity ty razící stroje, které stály miliardu a nyní rezaví někde ve skladu Metrostavu (ano, ČR je zatraceně bohatá země). První úsek měl být Dejvická - Petřiny, pak Petřiny - Dlouhá Míle a finále Dlouhá Míle - Letiště VH, T2. Železnice, díky zarputilosti ji táhnout po povrchu přes Ořechovku místo pod zemí (Němci postavili před WWII Nord-Sued S-Bahn Tunnel v Berlíně, proč to taky netáhli po povrchu?), je v podstatě zablokovaná a pořád to akorát živí různé "studijníky", kteří dělají už x-tou variantu. Začalo se s přípravou stavby metra a dokonce stavět. Jenže pak skončila rada ODS+ČSSD na Magistrátu a noví politici se takzvaně "vymezovali" proto těm stávajícím. Jedním z těch "vymezení" bylo zastavení přípravy stavby pokračování A dále k letišti. Důsledek: poněkud nepochopitelná trasa A, nejnesmyslnější terminál v Evropě na Veleslavíně, železnice která není a dlouho nebude, rezavějící stroje, na straně druhé, dobře stále fungující business taxikářů jezdících na letiště, chybějící rozsáhlé P+R u stanice Dlouhá Míle (které by hodně pomohlo řešit dojíždění Středočechů do Prahy), místo toho nesmyslné modré zóny v P6, no prostě jen samá pozitiva a jistoty. Z toho je vidět, jací kašpaři nám vládnou a hlavně jaký matroš si vlastně volíme

Mé jediné doporučení je, připojme se jako 17. Bundesland k Německu, zaveďme zde německý pořádek a ono to půjde. Tenhle národ si skutečně neumí racionálně vládnout a toto je klasická ukázka jeho neschopnosti.

+8/−2
15.9.2016 8:37

D49a29n98i39e55l 69S27o73b38o91t84a 9469114506170

Můžeme se dohadovat, co bude dříve, jestli trasa D nebo tenhle eskalátor...

+2/0
15.9.2016 8:24

T15o11m58á41š 41C62h15r23a65s45t41n64ý 2331604681603

Já bych řekl, že to bude rychle...2035...nebo takový nějaký blízký datum...

+5/0
15.9.2016 1:24

M29a10r67e87k 43J34a86n 2803902784832

Váš optimismus bych chtěl mít. :-)

+3/0
15.9.2016 6:40

V43l53a12d70i95m85í43r 13H81o48l47ý 8304881866237

Původně tam přestupní terminál nebyl plánován, nakonec ale někdejší vedení města rozhodlo, že trasa metra A bude končit u nemocnice v Motole a nepovede dál směrem k letišti...

Takže by kufry mělo turistům nosit někdejší vedení města.

+7/0
15.9.2016 0:31

M84a73r20t38i61n 49R77u33z34i27c10k82a 1292708756707

Tak k Letisti je planovana trat zeleznice z Masarykova nadr., to je v planu uz hezky dlouho, takze metro se planovalo dal na Petriny a Motol. Se zprovoznenim dalsiho useku se pocitalo, ale nedava to az tak smysl, dopadne to jako metro do Letnan...

Domnivam se, ze trasovani Acka melo byt v teto fazi takove, ze by umoznovalo obrat ve stanici Veleslavin a dalsi prodlouzeni melo byt Petriny a Vypich, kde by jezdily jen kazda druha souprava a dalsi pokracovani spise na Repy.

Letiste by melo byt napojene na zeleznicni dopravu, vsude se to vyplaci, tedy na vlaky po VRT a zeleznicni spoje EC/IC... Myslim, ze by se mi nelibilo se trmacet s kufry z vlaku do metra a z metra na letisti, ted dokonce jeste z prestupem na bus...

+1/0
15.9.2016 8:08

P60e50t82r 31P79e21t42r 6703682468273

Protože vést trať z motole na letiště znamená, že po cestě nebudou žádné zastávky (není tam moc obyvatel) a ještě pojedete rychlým metrem delší dobu okružní jízdou delší dobu než autobusem napřímo...

Vlak je mnohem elegantnější řešení, rychlejší a hlavně pohodlnější.

+1/0
15.9.2016 11:30

M64a78t80t62e46o 98K56o20u11n16o80v49s31k93y 1750781468783

Nádraží Veleslavín je snad nejblběji provedenej "dopravní uzel" v Evropě .... nechápu logiku = nový dopravní uzel, co má odlehčit Dejvické, tak na co by tam byly eskalátory, když to můžou tahat brigádníci... ta konečná autobusů taky není zrovna ideální, na výjezdu kolikrát bývají potíže ... nevim, proč to všechno kolem infrastruktury v Praze dělají lidi, co tomu prostě nerozumí ... copak je tak za těžko najmout někoho, kdo ví, co dělá?

+5/−2
15.9.2016 0:04

P85e60t83r 21B71o75x69a47n 1131903150624

U DPP prosim zadnou logiku nehledej..nenajdes.

0/0
15.9.2016 2:22

P76e67t92r 12P60e67t55r 6453462458303

Mohu se vás jako odborníka zeptat, jak DPP ovlivňuje vedení metra a potom odbočovací pruhy na Evropské?

Pokud vím tak výstavbu metra řídí hlavně Praha a se silnicema už DPP nemá vůbec nic společného.

0/0
15.9.2016 11:32

M23a65r69t54i69n 43R98u85z44i63c34k89a 1602658796667

1) Na Dejvicke taky nebyly eskalatory ve smeru k busu 119 a myslim, ze ani nebyly nikde z ulice? Je tam vytah z vestibulu uprostred a nikdo jej nepouzival protoze byl bokem...

2) Ten eskalator az tak treba neni, tak nejak se v projektu pocitalo se stanici vlaku smerem k letisti a ta se jeste nezacala stavet, ale mela byt uz nekolik let hotova a tam se pocita s eskalatory i vytahy...

+6/0
15.9.2016 8:01

M18a86r76t60i53n 28P95i52š13t81o38r90a 8258218906429

1) To je pravda. Většina však očekávala, že stanice postavená o 37 let později přinese nějaký pokrok v komfortu.

0/0
15.9.2016 18:51

M48a25r63t96i16n 16R24u77z68i91c29k28a 1222438136517

Ano, ale proc investovat do neceho, co pozdeji nebude tolik potreba? Na jinych stanicich take se dnes jezdici schody nestavi... Osobne mi nejvic prave vadi zpozdovani rekonstrukce trati na Kladno a Letiste... A o tomto problemu by se tu vubec nepsalo,...

Ale v celkove cene za metro se ten jeden eskalator mohl zaplatit, avsak jeste vice mi vadi chyby v projektu? - zrealizovane, jako treba odtoky pod schody, za deste se tam nekdo zabije...

0/0
16.9.2016 17:16

T93o86m87a36s 59N67o68v68y 7468736118

na Florenci eskalator k hlavnimu atobusaku neni odjakziva, a jezdi tam mnohonasobek lidi se zavazadlem- a to nikdo neresi, tam jsou jenom obycejni lidi

+10/0
14.9.2016 23:33

M65a61r70t93i28n 52R43u56z21i50c26k69a 1122808616827

Na Dejvicke take neni eskalator... jen vytahy bokem,...

+1/0
15.9.2016 8:09

R83o36m76a34n 89P47o35l49á31č33e12k 5166889565

A kdy budou eskalátory třeba na Kobylisích na západním vstupu.... Tam to není ani kryté, takže v zimě pěkně o ústa a nikoho to netankuje...

Na východu to samé u busů do Bohnic...

+2/0
14.9.2016 23:25

J94i37ř69í 41S22t21a17n30ě34k 2983695100559

Řekl bych, že je to komplexní problém, který se nedotýká jen těch turistů. České obyvatelstvo pomalu stárne, ale naši politici a úředníci nemyslí na to, jak to těm babičkám a dědečkům usnadnit. Stejné je to i ve stanicích, kde eskalátory jsou, ale všechny vedou stejným směrem, nebo se rekonstruují tramvajové zastávky, ale přístřešky se udělají jen v jednom směru.

+1/0
14.9.2016 23:11
Foto

M39a53r70i28e 34M78e16t85l83i19c96k76á 9741234441532

Veleslavín je vůbec vymyšlený géniem i na povrchu.... Pokud to snad dělal dopravní inženýr, tak musel být v těžkým rauši. Vřele doporučuji se podívat, jak se autobusům vyjíždí......

+7/−1
14.9.2016 21:48

P96a28v40e50l 32O93b31d41r42ž48á48l70e76k 6156514348302

Jen by si to chtělo uvědomit, že tam autobusy být neměly...

+6/0
14.9.2016 21:51

R47o78m20a76n 62P83o80l20á49č18e53k 5596449455

Veleslavín je dělaný jako dočasný.... Jak píše Pavel. Ani se s ním nepočítalo...

+2/0
14.9.2016 23:28

P46e93t84r 79K11u50b69i15š16t59a 7489868915391

Jenomže jste zapomněli, že u nás je jednotka dočasnosti jeden furt. Že třeba silniční stavby, které se nějakým způsobem jen "odfláknou", protože je to přeci "dočasně", slouží i 40-50 let. Např. když se dělala MUK Evropská vs. D0, tak vytížený připojovací pruh směr Evropská->Slaný se taky neudělal, protože je to dočasně, do pokračování SZ části D0. Jenže ta dočasnost už trvá 13 let a bude nejspíš trvat dalších 20. A že tam těch bouraček kvůli dočasnosti už bylo. ;-O

+5/0
14.9.2016 23:36

T66e24r17e13z54a 51H54a75j65k43o29v65a 5557682224530

To samy na bejvetsim autobusovem nadrazi. Z metra jen schodiste...

+4/−1
14.9.2016 21:16
Foto

M22a86r81i13e 13M34e81t29l70i33c78k76á 9721134271232

Pane Dohnale s mínusem, zkuste si na Florenci z metra vyskotačit s kufrem..... fakt záhul...... a že je ta stanice podstatně starší než Veleslavín, že? Jinak chuťovka je i stanice Bořislavka.... Jenže tam už nejsou movití cizinci s kuframa, a naši jsou zřejmě dopravnímu podniku šumák.......

+1/0
14.9.2016 21:46

M96a88r79t82i93n 45R56u88z92i91c28k29a 1462818846237

Za to je borislavka jako stanice velkoprostorova a bezsloupova, uplne pripravena na hromady lidi z terminalu, mi to prijde, ze si projektant spletl desky a prohodil projekty Borislavky a Veleslavina... Na veleslavinu je sloupovi a stanice pusobi mnohem stisneneji, ani nazvy stanic v osvetleni nad nastupistu jsou dany smerem ke zdi nad peronem, takze turiste studuji jen hlavni informacni tabuli pod schodistem...

+1/0
15.9.2016 8:17

P46e93t15r 35P98e19t35r 6633892348823

Veleslavín se zredukuje po výstavbě trati na letiště - nejvíc busů odsud jezdí na letiště a ty se zruší takže pohádka o hromady lidí na terminálu je zbytečná. Terminál to po zprovoznění trati bude hodně malý - ona část busů ve směru na Suchdol, Strahov a Zličín zůstala na Dejvické.

0/0
15.9.2016 11:35

J83i28ř74í 97K91o39c11u51r58e78k 6415694285518

Původní návrh sice počítal s metrem až na letiště, ale právě na Veleslavíně mělo být záchytné parkoviště - P+R, aby ti, co jedou do centra, jeli Metrem.

Ostatně cestující až na posledním místě. Teda kaštani a substrát. :-(

+1/0
14.9.2016 20:58

P35a24v19e42l 63Ř10a33p50e93k 7632366199225

Sotva člověk vyleze z letištní haly, tak pozná, že je ve východní Evropě.

+2/−5
14.9.2016 20:37

T87o97m79á54š 28P13o20l72á15č74e26k 4297375174

Udělat stanici kde vystupuje hodně lidí a ještě s těžkou bagáží může vymyslet jenom blbec.

+9/−1
14.9.2016 20:37

P79a42v64e66l 61O44b17d56r83ž21á53l57e69k 6826594768792

Tedy znovu - v době, kdy se stanice projektovala se předpokládalo že v době stavby (o x let později) už bude dávno v provozu moderní železnice na letiště (taky je ve vestibulu zazděný tunel, kterým se mělo metro pod zemí napojit na železniční stanici Veleslavín).

Že na Dlouhé míli bude obrovské P+R a Veleslavín jako takový bude mít jen lokální význam pro lidi v okolí jako třeba Kolbenova.

Že Praha 6 zvládne přes 10 let blokovat stavbu železnice směr letiště a Kladno, to se prostě nepředpokládalo

+11/0
14.9.2016 21:49

T44o65m29á88š 63P59o98l86á51č24e40k 4617185444

změna projektu se nedala udělat?

+1/−5
14.9.2016 21:55

P25a44v72e26l 70O61b97d68r56ž76á79l50e94k 6426744558502

Metro není psí bouda - celé papírování kolem projektu a povolení trvá 7-8 let. Navíc to částečně platila EU a jak projekt vypadal na začátku, tak se to musí postavit. Nebo začít nové kolečko a otevírat někdy kolem 2022.

+7/−1
14.9.2016 21:59

P88e54t96r 45B84o71x86a89n 1771153670744

Neverim, ze kdyby byla snaha, ze by to neslo. Proste tu bude vymluva puvodniho projektu a hotovo.

+1/−6
15.9.2016 2:26

P92e91t26r 31P12e19t41r 6353202428163

no nejlepší by bylo, když se nebudete vyjadřovat k něčemu, čemu nerozumíte. jak píše kolega - metro není psí bouda a vy očividně znáte stavbu jen té psí boudy

+2/0
15.9.2016 11:37

D28u45š95a71n 22S82o19c14h53a 9766681893711

prvniii

0/−1
14.9.2016 20:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.