- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A já získám Nobelovu cenu, ale zatím není jasne kdy. Tak takovou vypovídací hodnotu má článek.
Původně byl projekt koncipován tak, že metro A povede až na letiště a bude se stavět na tři etapy a postupně otevírat, tak aby byly maximálně využity ty razící stroje, které stály miliardu a nyní rezaví někde ve skladu Metrostavu (ano, ČR je zatraceně bohatá země). První úsek měl být Dejvická - Petřiny, pak Petřiny - Dlouhá Míle a finále Dlouhá Míle - Letiště VH, T2. Železnice, díky zarputilosti ji táhnout po povrchu přes Ořechovku místo pod zemí (Němci postavili před WWII Nord-Sued S-Bahn Tunnel v Berlíně, proč to taky netáhli po povrchu?), je v podstatě zablokovaná a pořád to akorát živí různé "studijníky", kteří dělají už x-tou variantu. Začalo se s přípravou stavby metra a dokonce stavět. Jenže pak skončila rada ODS+ČSSD na Magistrátu a noví politici se takzvaně "vymezovali" proto těm stávajícím. Jedním z těch "vymezení" bylo zastavení přípravy stavby pokračování A dále k letišti. Důsledek: poněkud nepochopitelná trasa A, nejnesmyslnější terminál v Evropě na Veleslavíně, železnice která není a dlouho nebude, rezavějící stroje, na straně druhé, dobře stále fungující business taxikářů jezdících na letiště, chybějící rozsáhlé P+R u stanice Dlouhá Míle (které by hodně pomohlo řešit dojíždění Středočechů do Prahy), místo toho nesmyslné modré zóny v P6, no prostě jen samá pozitiva a jistoty. Z toho je vidět, jací kašpaři nám vládnou a hlavně jaký matroš si vlastně volíme
Mé jediné doporučení je, připojme se jako 17. Bundesland k Německu, zaveďme zde německý pořádek a ono to půjde. Tenhle národ si skutečně neumí racionálně vládnout a toto je klasická ukázka jeho neschopnosti.
Můžeme se dohadovat, co bude dříve, jestli trasa D nebo tenhle eskalátor...
Já bych řekl, že to bude rychle...2035...nebo takový nějaký blízký datum...
Původně tam přestupní terminál nebyl plánován, nakonec ale někdejší vedení města rozhodlo, že trasa metra A bude končit u nemocnice v Motole a nepovede dál směrem k letišti...
Takže by kufry mělo turistům nosit někdejší vedení města.
Tak k Letisti je planovana trat zeleznice z Masarykova nadr., to je v planu uz hezky dlouho, takze metro se planovalo dal na Petriny a Motol. Se zprovoznenim dalsiho useku se pocitalo, ale nedava to az tak smysl, dopadne to jako metro do Letnan...
Domnivam se, ze trasovani Acka melo byt v teto fazi takove, ze by umoznovalo obrat ve stanici Veleslavin a dalsi prodlouzeni melo byt Petriny a Vypich, kde by jezdily jen kazda druha souprava a dalsi pokracovani spise na Repy.
Letiste by melo byt napojene na zeleznicni dopravu, vsude se to vyplaci, tedy na vlaky po VRT a zeleznicni spoje EC/IC... Myslim, ze by se mi nelibilo se trmacet s kufry z vlaku do metra a z metra na letisti, ted dokonce jeste z prestupem na bus...
Nádraží Veleslavín je snad nejblběji provedenej "dopravní uzel" v Evropě .... nechápu logiku = nový dopravní uzel, co má odlehčit Dejvické, tak na co by tam byly eskalátory, když to můžou tahat brigádníci... ta konečná autobusů taky není zrovna ideální, na výjezdu kolikrát bývají potíže ... nevim, proč to všechno kolem infrastruktury v Praze dělají lidi, co tomu prostě nerozumí ... copak je tak za těžko najmout někoho, kdo ví, co dělá?
U DPP prosim zadnou logiku nehledej..nenajdes.
na Florenci eskalator k hlavnimu atobusaku neni odjakziva, a jezdi tam mnohonasobek lidi se zavazadlem- a to nikdo neresi, tam jsou jenom obycejni lidi
Na Dejvicke take neni eskalator... jen vytahy bokem,...
A kdy budou eskalátory třeba na Kobylisích na západním vstupu.... Tam to není ani kryté, takže v zimě pěkně o ústa a nikoho to netankuje...
Na východu to samé u busů do Bohnic...
Řekl bych, že je to komplexní problém, který se nedotýká jen těch turistů. České obyvatelstvo pomalu stárne, ale naši politici a úředníci nemyslí na to, jak to těm babičkám a dědečkům usnadnit. Stejné je to i ve stanicích, kde eskalátory jsou, ale všechny vedou stejným směrem, nebo se rekonstruují tramvajové zastávky, ale přístřešky se udělají jen v jednom směru.
Veleslavín je vůbec vymyšlený géniem i na povrchu.... Pokud to snad dělal dopravní inženýr, tak musel být v těžkým rauši. Vřele doporučuji se podívat, jak se autobusům vyjíždí......
Jen by si to chtělo uvědomit, že tam autobusy být neměly...