Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sanitce se při převozu pacienta uvolnilo kolo, poškodilo dvě auta

Sanitě se v Praze ve středu odpoledne během jízdy uvolnilo zadní kolo, poté odlétlo do protisměru a poškodilo dvě projíždějící auta. Zraněn nikdo nebyl. Pražská záchranná služba podá trestní oznámení na neznámého pachatele pro podezření z trestného činu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D80a48v64i65d 91R66y43c80h73e18t93s91k10ý 9146511400900

To my mě zajímalo jestli fízlové kontrolují před každou jízdou utažení kol a hladinu brzdovky. Ten zákon je teda vrcholně pokrytecký..

0/0
7.10.2016 10:59

J80a37n 22M70o74t52ů81r30e68k 7140352271299

"řidič je povinnen před každou jízdou zkontrolovat auto"

- pořád se to v diskuzi objevuje. Může mi někdo napsat, který zákon toto nařizuje??

- a je povinnost ho kontrolovat osobně?

0/−1
6.10.2016 7:43

M67i32r45o30s62l62a39v 12B56u92d54a 9872232137172

- zákon 361 § 5 1) a

- osobně, bohužel

+2/0
6.10.2016 7:51

M88i31r25o16s77l83a35v 15B54u49d16a 9942822457322

pak ještě § 10 1) a ale ten se týká provozovatele

+1/0
6.10.2016 7:54

M62i17r63o53s49l71a56v 79B50u87d10a 9882342447672

Proto já vždy říkám, že každý řidič poruší zákon ještě než vůbec vyjede. :-)

+2/0
6.10.2016 7:57

J82a60n 48M74o41t47ů88r29e49k 7450412271899

Jakto? Co porušuje?

0/−2
6.10.2016 8:02

M79i56r66o56s66l33a40v 46B33u68d62a 9452422517732

Honzo, nejste moc bystrý. Doporučoval bych pár hodin v autoškole.

+2/0
6.10.2016 8:03

J27a76n 93M10o69t86ů66r54e56k 7180132831739

Hmm, a odpověď mi dáte? Vámi uvedený zákon nic o kontrole neuvádí. A že jen musít použít způsobilé auto. Moje auto způsobilé je, takže nic neporušuji. Takže si nechte ty řeči o bystrosti a odpovězte na otázku, co porušuji.

0/0
6.10.2016 8:13

M86i24r18o17s53l65a98v 93B30u53d31a 9102132307592

To je pak těžké vám něco vysvětlovat. Jak poznáte, že vaše auto je způsobilé když ho nezkontrolujete? Víte jistě, že momentálně nemáte povolené šrouby na kolech, máte dostatek brzdové kapaliny atd?

Nejste opravdu bystrý.

0/0
6.10.2016 8:16

J90a85n 38M97o94t24ů12r71e50k 7410562121239

No o bystrosti a rozlišování pojmů a dojmů asi s vámi diskutovat nebudu. Jak zjistím zda je nebo není způsobilé zákon neurčuje. A nic neříká o "vědění a nevědění". Moje auto způsobilé je a žádný zákon před jízdou neporušuji.

0/−2
6.10.2016 8:21

M12i20r48o63s48l65a59v 19B60u55d90a 9752512797952

Máte pravdu, nediskutujte, je to zbytečné.;-)

+1/0
6.10.2016 8:24

J33a72n 10M66o65t16ů63r69e78k 7140882581849

Dle vaší logiky "každý řidič poruší zákon ještě než vůbec vyjede" vlastně tvrdíte, že všechna auta jsou nezpůsobilá k jizdě ;-D

0/−1
6.10.2016 8:22

M51i66r75o96s62l85a90v 20B14u67d60a 9462702507392

Když myslíte. Naprosto zbytečné s vámi diskutovat:-P

0/0
6.10.2016 8:25

J40a46n 32M52o44t15ů48r77e40k 7890452161479

V tom se shodneme, již zbytečná diskuze, nashledanou.

0/0
6.10.2016 8:27

J50a68n 58M59o16t73ů66r93e78k 7930222651879

tam nic o tom, že musí něco kontrolovat není, natož osobně.

0/0
6.10.2016 8:01

M85i28r15o48s29l94a65v 33B39u41d81a 9452242797132

Ale je, jen si to špatně vykládáte.

0/0
6.10.2016 8:02

J88a44n 16M27o78t53ů69r44e18k 7100402961829

Špatně si vykládám, že v zákoně není napsáno nic o tom, že musíte auto před každou jízdou kontrolovat? Nic takového tam není, není si co špatně vykládat. Jak docílíte, že je vaše auto způsobilé je na vás.

0/0
6.10.2016 8:15

M44i60r52o19s86l55a29v 30B71u91d70a 9502502247202

Házení hrachu na zeď...8-o

0/0
6.10.2016 8:18

J37a75n 24M91o93t62ů15r43e86k 7940862441269

Dokázal jste, že tomu nerozumíte.

Přeji vám hezký den, nashledanou.

0/−1
6.10.2016 8:24

M82i96r47o88s97l81a87v 77B88u72d57a 9682592827262

Naopak, dokázal jste, že tomu nerozumíte vy. Hlavně vůbec nechápete souvislosti. Přeji také hezký den.

0/0
6.10.2016 8:27

J52a45n 75M38o38t58ů17r42e85k 7470122301399

Někdy je ta dechová zkouška taková úsměvná, nebo to jakože "byl tak opilý, že mu upadla kola"? :-)

+9/0
6.10.2016 7:19

D27a64v23i10d 21T12o46m74a53n 9805527672367

Mně nabourali zaparkované auto. Bylo zaparkované tak, jak má být, údržbáři s multikárou jeli po chodníku a nabourali do něj zezadu (ikdyž samozřejmě nepřesahovalo na chodník, nevešli se tam, úzký chodník). Po příjezdu policie jsem i dýchal. Zkrátka předpis je předpis ;)

Jinak byli super, dokonce i našli tu multikáru a zjistili řidiče. Řidič nesouhlasil. Byl kamerový záznam, byli svědci. Na magistrátu rozhodli, že proti němu nic nemají a nic z toho nebylo. Záznam měli, svědci nezájem.

0/0
6.10.2016 15:59

B41ě47l13a 65H33o43r79á87k90o50v29á 1578162669740

To jsem zvědavá jak si budou řidiči Kodiaqu kontrolovat dotažení šroubů, když ani za milion nedostanou bez příplatku klíč na kola a nikdo jiný nemá odpovědnost!?

0/−2
6.10.2016 1:05

M64i61l50a94n 61W58e60l34s58e57r 5562578458511

A jeste jedna poznamka. Dostal jsem od pojistovny Allianz novy navrh pojisteni. A kdyz jsem tech 40-50 stranek vseobecnych podminek procital, tak je tam odstavec o tom, ze pojisteni se nevztahuje na to, kdyz vam upadne kolo. Nekecam.

+3/0
5.10.2016 22:45

M97i64c32h69a12l 26K68a38m30i24n68s49k50ý 7361238

Zajímavé, že tu nikdo nepíše o stavu vozidla a tak, jako v nedávném článku, kdy upadlo kolo z VW Sharan v Havířově...

+2/0
5.10.2016 22:29

M93i51r15o45s71l19a91v 40B57u16d76a 9802232537172

To psal jeden zoufalec. Také byl náležitě ohodnocen:-)

0/0
6.10.2016 7:19

M75i85l44a45n 91W85e95l86s13e50r 5152358418351

pred 4 lety jsem si nechal v pneuservisu v Treboni prezout gumy na nove hlinikove rafky. Po cca 15km se mi v kopci z Lisova do CB zacal trast volant.... Chvili mi trvalo, nez jsem prisel na duvod. Srouby v prednim kole byly povolene, skoro pryc.....Nasranej jsem volal zpatky do trebonskeho pneuservisu, ze jsem se mohl zabit. A oni me v klidu odkazali na drobnou vetu dole na fakture, kde me nabadaji, abych si po 10km zkontroloval utazeni sroubu na ALU diskach.......

+1/0
5.10.2016 22:22

M36i22c17h34a20l 64K16a51m21i73n41s15k33ý 7741638

Po deseti vidím prvně...

0/0
5.10.2016 22:27

M34i44l55a84n 22W48e81l14s14e43r 5372968638111

ja jsem to videl uplne prvne.... A je jedno jestli po 10 nebo 30km. Ten technik se tam vykecaval se slecnou a myslim si, ze to spatne dotahnul. Abych mel za15km povolene srouby na pulku, ale jen na jednom kole neni normalni.

+2/0
5.10.2016 22:37

D94a65v83i60d 15T30o92m69a56n 9135877112337

I kdyby to bylo na místě, jste povinen si jako řidič před jízdou zkontrolovat technický stav. K tomu patří i dotažení šroubů.. A ta věta je na všech fakturách z pneuservisu.

0/0
6.10.2016 16:02

J73i70ř13í 85Z62ý31k33a 9789153591500

mě v pneuservisu sundali auto ze zvedáku, že můžu jet, přitom jsem měl šrouby na zemi. Měli štěstí, že se ten disk udržel na náboji.

0/0
6.10.2016 17:03

M28i85l53a17n 12V89o82t67a51v50a 5264176571532

to je drzost, podávat trestní oznámení. když se to stalo nám, protože to servis při výměně nedotáhl, tak jsme dostali flastr jak řemen s odůvodněním, že je povinností řidiče si před každou jízdou zkontrolovat auto. Takže pochybení řidiče a žádná diskuse

+2/−1
5.10.2016 20:53

E28d53a 69D64r87á51b95e20k 7259182433107

proč drzost? jednak může být viníkem řidič ;-D a zadruhé povinnost zkontrolovat ještě neosvobozuje případného pachatele který to mohl záměrně povolit

0/−1
5.10.2016 23:11

M56i73l75a40n 32V89o16t43a42v28a 5764856661662

i kdyby to někdo povolil záměrně, tak právě povinnost řidiče zkontrolovat vůz před jízdou by odhalila tuto závadu

+1/0
5.10.2016 23:30

J30a30k58u82b 56Š62a55f41a44n76d62a 7245267171531

1. Řidič nemá povinnost toto kontrolovat před každou jízdou.

2. Už vidím, jak saniťák nebo hasiči před výjezdem běhají kolem aut a kontrolují šrouby....

0/−1
6.10.2016 6:59

J17a70n 45M72o11t42ů18r90e20k 7270362111249

ad. 1 - je to jinak, vy musíte použít pouze vozidlo, které je technicky způsobilé. Pokud má povolené šrouby, tak není, tedy vyjet nesmí.

+1/0
6.10.2016 7:23

J21a98k76u83b 96Š31a31f75a60n41d60a 7805547241391

Samozřejmě. Ale těch podmínek je více. A ani zákon nepředpokládá, že si třeba před každou jízdou změříte emise (protože auto, které nesplňuje emisní limity je také k jízdě nezpůsobilé)

0/−1
6.10.2016 7:43

M98i77r18o72s97l88a34v 56B41u23d64a 9332222387472

Emise samozřejmě ne, ale ty neohrožují bezpečnost provozu!

0/0
6.10.2016 8:55

M64i30r60o41s30l44a98v 78B26u94d85a 9772552387832

1. Řidič se musí před jízdou přesvědčit, že vozidlo splňuje podmínky provozu na PK a to bohužel vždy a i když tomu vůbec nerozumí. To je také jedno ze znění zákona které se velice těžko dá dodržet!

2. To je samozřejmě blbost, ale platí bod č1.:-/

0/0
6.10.2016 7:25

J90a56k28u77b 91Š42a19f63a13n34d86a 7515447691411

S bodem 1 nemáte pravdu. Ony totiž kromě zákona existují i prováděcí vyhlášky kde je to popsané.

0/−1
6.10.2016 7:44

M96i18r46o22s76l39a30v 23B93u94d98a 9972902767212

S bodem 1 pravdu mám, řidič musí zkontrolovat vše, co je možné před jízdou, na ulici zkontrolovat. Tedy kola, osvětlení, množství brzdové kapaliny, například atd.

0/0
6.10.2016 8:52

J21a77k28u56b 31Š18a15f44a45n15d54a 7665567161421

Ne, nemáte pravdu. Zákon jako jízdu nebere každé nastartování motoru.

0/−1
6.10.2016 9:15

M92i63r18o83s96l76a40v 42B61u54d70a 9432332827922

V čem nemám pravdu? Tak je snad jasné, že když někde u baráku nastartuju motor, tak se nejedná o jízdu. Je nutné se o tom dohadovat? Nepsal jsem nic jen o nastartování, psal jsem před jízdou. Budeme hledat definici jízdy nebo co?

0/0
6.10.2016 9:27

J43a28k85u90b 23Š19a33f87a48n33d91a 7735117171311

Ne, nechápete. Tím nastartováním jsem myslel, že nastartuji motor a vyjedu (po veřejné komunikaci). Je totiž brát v úvahu, co jsem dělal před tím a v jaké situaci se to děje. Pokud jsem zastavil abych si koupil noviny, ne, nemusím znovu kontrolovat vozidlo. A jestli nevěříte, napište si na ministerstvo dopravy ať se vám k tomu vyjádří. Jinak tato diskuze nikam nevede.

0/0
6.10.2016 9:34

M72i72r17o60s12l44a89v 16B78u44d79a 9442652127602

Ne že bych předtím nechápal, nebylo co chápat. Teď už chápu, když jste to doplnil. V tom případě máte pravdu. To je nevýhody psaných diskusí.

0/0
6.10.2016 9:41

M73i80l61a52n 70V36o79t65a91v33a 5684756691592

1) má

2) od toho tam právě je. Jinak by mohl dělat třeba zdravnotníka, což nedělá

0/0
8.10.2016 22:28
Foto

J15i12ř39í 35D40v80o97ř36á71k 5795589530228

Tak čistě teoreticky mohl někdo tu dvoumontážku povolit . Pokud teda v noci parkuje na veřejně nepřístupném místě . Ale i tak je to věc řidiče a jeho kontroly před jízdou .

+2/0
5.10.2016 19:41

S17t56e43p73a67n 85T86o58t21h 8228589465948

;-D;-D;-D až budeš potřebovat záchranku, tak nejprve řidič záchranky překontroluje momentovým klíčem všechny šrtouby, u dabláče to bude hodně zajímavý čas, poté ještě překontroluje postupně blinkry, majáky, stěrače, jestli má dost benzínu, jestli všechny přístroje v sanitce jsou dostatečně upevněny. Ppodepíše 4 paré o kontrole a poté vyzve posádku k nastoupení do vozu. Osobně překontroluje, jestli se připoutali. No a pak už jen nastartuje a obezřetně projede celé město, protože rychla sanitka některým diskutérům vadí hlavně na křižovatkách. Na všech stopká pěkně zastaví, rozhlédne se, jesli má volno a může zase vyrazit.

Takhle nějak si představuješ rychlou záchranu???

0/−1
6.10.2016 8:11

M92i17r24o37s42l67a29v 55B73u41d49a 9192342317612

Je to dost divné ale on má pravdu, bohužel...zdůrazňuji.

0/0
6.10.2016 9:01
Foto

K47a18r80e92l 26M24a72l18ý 6586584110891

Koupím tu sanitku a udělám z ní obytňák :-)

0/0
5.10.2016 19:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.