Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plánovači vybrali dvě možnosti návratu tramvají na Václavské náměstí

Vládci Prahy dostali k jednání dvě varianty návratu tramvají na Václavské náměstí. Tramvajová trať z Vinohradské ulice by mohla vést k hlavnímu nádraží buď Opletalovou ulicí, nebo Wilsonovou a následně Vrchlického sady. Vyplývá to z materiálu, který pro Prahu vypracoval Institut plánování a rozvoje (IPR).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B20o67h70u75s96l81a45v 32K68r60á49l69í22k 2511160309776

Chaotický článek.

0/0
29.10.2016 11:14

B47ě80l79a 15H37o98r89á16k50o10v54á 1588282719660

Kurňa co blbnou? To by mohli dát zpátečnicky tramvaj také na Karlův most, když už tam kdysi byla! Ještě dát na Václavák trolejbusy a maj to komplet!

Proč nejdřív nedokončí léta plánované trasy?

Je to jako s opravama nepatrně poškozených silnic a ty opravdu špatné se neopravují...

0/−2
8.10.2016 17:05

K50a42r79e90l 17D75r98d44a 6783595687379

Dělá se nově Václavák, proto se to řeší.

+1/0
10.10.2016 7:15

M11i87c57h95a55l 10J77a84n40a11t29a 4816670806686

:D :D

0/0
11.10.2016 8:50

K56a80r89e72l 50D87r81d29a 6793705257239

Masaryčka se slavně prodala Pentě. Penta přitom zahlcuje dopravou ulice Na Florenci, Havlíčkovu a Hybernskou, (i Opletalovu). Je projekt, jak prostor mezi Florencem, Masaryčkou a Hlaváčem komplet překopat. (Penta ostatně začínala s projektem na zrušení Masaryčky a přeložení na Hlaváč.)

Stále tady chybí komplexní řešení pro přesun chodců a cestujících mezi metrem (3-4-5 stanic), všemi zdejšími nádražími a mezi Karlínem, Žižkovem, Vinohrady a Václavákem. Chybí vyřešení dopravy pro komerční zástavbu Penty. (Penta uvažovala překopání magistrály a nově řešené nájezdy a změny magistrály.)

Byl bych pro nastřelení Centrálního terminálu Praha, mělo jít o podzemní prostory od Florence po Hlavní nádraží. Bez Penty to nyní nepůjde. A ta po výhodném obchodu s nákupem Masaryčky šetří a navrhuje jen bariérové přechody přes železniční trať po povrchu.

Takovému komplexnímu řešení by slušely tramvaje na magistrále. Z Vinohradské na Vltavskou. Krásně by zde měli cestující z Hlaváče 1 stanici na Masaryčku a Florenc. Napojení na Bubny. (Proč tady vlastně nejezdí autobus MHD? Pokud by byl zájem, tak po magistrále může jezdit linka co spojí Florenc, Masaryčku, Hlaváč a Vinohrady. A nic takového zde není. Není zájem, ale tramvaje jsou třeba? )

Osobně propaguji místo Opletalky trať podél Italské u zdi kolejiště Hlavního nádraží. Vinohradskou a Seifertovu by spojila stejně dobře jako Opletalka. Přitom by jen zrušila smetiště a křoví, kde bydlí bezdomovci.

Bez znalosti a upřesnění projektu Penty mi dohady o nějaké trapné trati přijdou vytržené z kontextu. Prostě se tramvajová doprava snaží honem předběhnout lepší řešení, které třeba tramvaje potřebovat nebude. Tak hlavně stihnout nasázet sem koleje dřív, než to tady bude řešeno třeba zcela jinak. Tedy, ono musí být jasno, jak bude vypadat Václavák. Ale i tak mi to bez Penty přijde jako zcestná debata. Rv

0/−1
7.10.2016 13:55

R11o48b46e10r55t 68P71r87a27ž91á14k 4988586505860

člověče, na to musí být nějaká diagnóza. ;-D;-D;-D

+2/0
7.10.2016 14:55

V36á48c22l97a32v 35S16v51o62b87o85d28a 5486298689

Z toho mi jde hlava kolem.:-P

+2/0
7.10.2016 16:01

P77e34t39r 85N75e46t93o10l73i23c95k92ý 4508636764905

Až na to, že žádné takové řešení neznáte

+1/0
7.10.2016 19:23

K24a10r11e55l 79D66r72d91a 6873935957829

Vidím debatu z roku 2008. Praha chce Masaryčku zrušit. SŽDC tvrdí, že by to bylo drahé a že naopak uvažují o vzniku Centrálního terminálu Masaryčka, Hlaváč, Florenc. Vše v zájmu Středočechů.

0/0
10.10.2016 7:21

K22a69r49e33l 67D58r24d79a 6683715737509

Dneska jsem dal Jičínskou. Rv:-P To je městotvornost. Rv

Vyjdu z áčka a 136. Asi jela pozdě, tak to řidič bral hlava nehlava. Na tom zdejším tankodromu to bylo zase o život. Vlál jsem prostorem.

Jičínská je dík tramvajím zničenou ulicí. Samý sloup a drát. Kočičí hlavy. Opravy vozovky jsou tady roky k ničemu. Pro auta jen nebezpečný tankodrom. Zničené chodníky. Chodci tady nemají kde chodit. Minule na hadry rozšvihaný cyklista, co si myslel, že ten rozflákaný chodník projede. Bordel a posprejované zdi. Vše v zájmu tramvají. Rv

Koukal jsem minule, Jičínská je dnes jediná možná náhrada zaseknuté Ječné a Vodičkovy. Spojka mezi Vinohrady a Žižkovem. Opletalka se má stát obdobnou spojkou jen přímo v centru. Jičínskou beru jako vzor, jak si tramvajová lobby představuje civilizovaný život v Opletalce a na Václaváku. ;-D

0/−3
7.10.2016 13:22

R41o48b48e83r36t 41P64r87a85ž96á70k 4278466725880

Za rozbité chodníky může tramvaj? Za dlážděný povrch taky? Za posprejované zdi taky? A to všechno (včetně rozšvihaného cyklisty) bude i v Opletalce? A prášek jste si na to vzal?

+3/0
7.10.2016 14:57

P20e60t47r 97N80e50t21o87l14i72c71k34ý 4918496954315

I za Hitlera podle Drdy může tramvaj.

0/0
7.10.2016 20:38

J52a35r60o23m41í28r 87K65a55p38l18a95n 7248974312854

Radní pro dopravu Dolínek rok 2014 - tramvaj na Václavák není prioritou. Tentýž radní rok 2016 - tramvaj na Václavák je klíčová stavba, rozhodnu do několika týdnů. WTF? 8-o

+1/0
7.10.2016 10:37

L94i68b13o28r 31M73o91h10o30u59t 3436217638172

Tramvaj na Václavák určitě patří a nejlíp stejně jak kdysi-po celé délce a na Příkopy,nám,Republiky.Překročit magistrálu od koně na Vinohradskou bude stejně jednoduché jako u IP Pavlova.Propojení Národní-Příkopy bude tak jako tak chybět.

+8/−2
7.10.2016 8:08

P71e47t88r 75T27o91m85e59k 1576912710801

Určitě nepatří. Byla by tam naprosto zbytečná.

+1/−2
7.10.2016 13:07

R52o51b42e24r72t 15P50r85a39ž33á46k 4768986785430

To je právě omyl. Jezdila by nacpaná.

+1/0
7.10.2016 14:58

P60e92t80r 83N76e11t47o65l69i16c48k79ý 4398106454215

Nějaký argument by nebyl? Vám osobně se nehodí, takže je zbytečná?

0/0
7.10.2016 20:39

O21n56d49r30e49j 67P16a86t38e69k 5770760489111

Je neuvěřitelné, že o naší Praze rozhodují politicky dosazení nepražáci...

Tak teď už to jen z Václavák protáhnout přes Staromák do Dlouhé a Pařížské čímž vznikne napojení nábřeží a Revoluční!

+3/0
7.10.2016 7:24

M22a75r48e57k 34T65ů75m17a 4942798146852

Rekonstrukce Václaváku je nutná, současný stav už je neúnosný, ale na druhou stranu si tu nikdo nepoožil zásadní otázku. Co s magistrálou? Ze dne na den ji zrušit nemůžeme, do tunelu ji dostat taky kvůli metru nemůžeme, a každá její případná uzavírka způsobí dopravní chaos! Myslím, že tramvaj by to víceméně jen umocnila.

0/0
7.10.2016 1:47

K71a17r34e34l 20D84r93d21a 6353305587579

Tunel padl pod stůl díky penězům, ne kvůli metru. Stále je občas ve hře. Céčku by se vyhnul a áčko je hluboké. Metro nepřekáží.

Asi je aktuálnější zrušení magistrály. Resp. její utlumení, nějaké to zklidňování dopravy podle AutoMatu.

+1/0
7.10.2016 9:35

V92á92c86l92a55v 16K33ř69í27ž 3687932716415

tyhle naše radní by potřebovali třeba v Paříži, vyšvihli by jim na Champs Elysée tramvaje. Taky Trafalgar Square by kolejema získalo...

+2/−3
6.10.2016 22:40

M80a74r78e44k 13T60u69r26n63o94v97e62c 7135582910826

No vtip je v tom, že pod tou Champs Elysée jezdí metro a není to moc hluboko - pár schodů a jste na nástupišti. Vlastně taková podzemní tramvaj. Ale jet třeba z Můstku na Muzeum může asi opravdu jen turista nebo masochista...

+10/0
6.10.2016 23:12

O37n75d90r26e90j 64P41a78t82e60k 5870550439671

:-)!

0/0
7.10.2016 7:25

P13e22t61r 92N39e20t25o75l31i69c88k40ý 4398966874405

Pokud to odpovídá přepravní poptávce, proč ne

0/0
7.10.2016 23:14

J52a57r41o86s88l92a13v 54K49r26á43l 6100615517728

Jeden by si myslel, když je pod Václavákem metro, tramvaj na povrchu ve stejném směru je kapku zbytečná. Bych to viděl tak, že někdo si chce pořádně vydělat. Asi jako s nádražím v Brně.

+4/−7
6.10.2016 21:34

A24d82a94m 91P85o10c20h29e 7818676610535

Soudruzi v roce 71 taky mysleli, že metro tramvaj nahradí. A taky nechápali, proč je uzel na I. P. Pavlova tak přetížený. A co je to dopravní obslužnost.

+15/−2
6.10.2016 21:36

K31a37r59e35l 43D89r51d18a 6403245567789

Bla, bla... Zkuste to vysvětlit.

Podle mě je v tramvajové síti užitečná možnost objížděk jako na silnici. Není to důležité, není to podstatné, ale tramvajová lobby to chce. Město si musí říct, zda do každé druhé ulice pustí koleje nebo nechá jen hlavní trasy, které budou při výluce prostě stát. Prosazuje se v centru první varianta za cenu zničení Prahy a odstrčení veškeré další dopravy mimo tramvají. To je podle mě jádro sporu.

Ty zdvojené trati mají pro cestující nevýhodu, že v jejich směru pojede víc spojů jinými trasami. Takže se jim na jejich zastávce zhorší intervaly a vznikne chaos. Dopravní obslužnost se zhorší.

0/−3
7.10.2016 9:50

P20e18t17r 52N22e75t24o23l78i95c73k57ý 4438156124405

Moc kvalitní argument "bla bla". Ale každá fobie je léčitelná. A prý zničení Prahy. Ona jedna tramvaj totiž zbourá Pražský hrad. A alternativu k tramvajím stále neznáte, jen kecy o iluminátské tramvajové lobby.

0/0
7.10.2016 23:16

P42e37t59r 28P37e48t81r 6263882908983

Metro v centru je uz ted hrozne pretizene a napr linku C jiz nejde zkapacitnit. Jak to tedy chcete resit jinak jak tramvaji?

A to nemluvim o adventu, kdy se clovek nevleze ani do prvni soupravy.

Mhd na prednost pred auty, pokud tam muzou auta tak tam muze i tramvaj, pokud se tam oboji nevejde tak ma automobilova doprava ustoupit tramvaji. Na tom neni nic k nepochopeni

+1/0
7.10.2016 11:11

K19a20r43e42l 10D35r26d81a 6763925667179

Hlavní nádraží dostane déčko. Měl tady být Centrální terminál Praha...

Mj. zcela chybí využití MHD v Italské a Wilsonově. Pokud by těch křiklounů o MHD bylo dost, tak tady jezdí autobusy MHD. Poptávka patrně není. Pro spojení Florenc - Vinohrady by to přitom sloužilo dobře. Cestující dávají přednost metru...

Auta se vytěsňují a strkají pod zem. Tramvaje město ochromí na desítky let. A je to intenzivní doprava, co do zklidněného centra také nepatří.

0/−2
7.10.2016 12:43

R15o52b47e74r34t 63P12r90a37ž86á20k 4758126635370

Déčko, pane Drdo, je vlhký sen Metrostavu. Obávám se, že se ho nedožiju ani já, ani vy.

+2/0
7.10.2016 15:34

P51e70t36r 89N62e30t75o15l13i44c63k73ý 4318276334355

Jo, dostane, za padesát let a uzlu na I. P. PAVLOVA moc pomůže. A v čem spočívá to ohromení asi taky netušíte

0/0
7.10.2016 23:17

K47r74y30š53t75o89f 73L57a62n86í98k 1719320105675

tak na vaclavaku snad uz tramvaje jsou..

kazdopadne zastávka primo před halou hlavního nadrazi by mela velky smysl, strachat se v desti ci snehu, pripadne mezi povykujícími fetaky a bezdomovci s kufrem na tramvaj je nyní obohacujici zážitek.

a co se tyka hlavního nadrazi, vyraznym zlepsenim, a mozna ani ne moc drahym, by bylo vybudovani podchodu (vychodu) smerem k VSE.

+8/0
6.10.2016 20:56

M39a45r97e73k 20T49u13r13n85o38v47e44c 7395692880796

Tak on tam východ v podstatě je, jen to není úplně oficiální. Ale občas tam chodím (protože mi to ušetří opravdu spoustu času) - podchodem projdu na poslední nástupiště a z něj pak člověk přejde jen asi dvoje koleje. Rozhlédnout se pro mě není problém. Občas potkám i nějaké nádražáky a zatím nikdy žádný problém.

Jinak Praha 2 o nějaké spojení z Hlaváku dozadu také stojí - konkrétně do Italské. Ale jestli to chápu správně, tak jde o to, že postavit tam třeba "jen" schody dnes není možné. Cokoliv se dnes postaví, musí být zároveň i bezbariérové. Tzn. by tam musel být výtah. A to by stálo o pár desítek miliónů navíc asi, takže se raději nestaví nic.

0/−1
6.10.2016 23:11

K73r14y61š72t10o81f 20L60a61n96í77k 1369740315145

jj, je to divna doba, když se nemůže zkratit cesta 99% cestujícím proto, ze 1% (mozna ani to ne) by tu zkratku nemohlo používat, pricemz by se pro ne ale oproti soucasnemu stavu nic nezmenilo. tak to holt budou porad obcházet (objizdet) všichni, pripadne jako vy porusovat zakazy.

kazdopadne kdyby se severni podchod prodlouzil cca o 50m (jizni by se na nej dal pripadne navázat) a pote se s nim vylezlo na povrch, je tam nejaka ucelova komunikace, která by se dala vyuzit, upravit a prodlouzit na zastávku MHD - Namesti Winstona Chrchila. asi by to bylo nutne i oplotit, ale to prece není nijak nakladne. nebo s podchodem vylezt az u te zastávky a dat tam i eskalátory, coz by uz ale bylo nakladnejsi. a nebo schody z jizniho podchodu do Spanelske, to je zase ale dost do kopce.

+1/−1
7.10.2016 1:06

M82a13r76e34k 37T33u52r23n84o44v71e43c 7255382540436

No ta účelová komunikace - to je silnice, kterou se normálně zajíždí k terminálu autovlaků. A po ní myslím normálně lidi courají a courat můžou. Stejně jako kolem toho samotného terminálu autovlaků - jak by se tam také jinak dostali. Byť samozřejmě kdyby tam byl větší pěší provoz, asi by to stálo za to na ní udělat nějaký oddělený chodník, když už ne s obrubníkem, tak ho alespoň oddělit bílou čárou. A nic by se ani prodlužovat nemuselo.

A jinak jde opravdu jen o to, překonat dvoje koleje. Kdyby prodlužování podchodu bylo moc nákladné, tak by stačilo tam dát třeba světelnou signalizaci, která by v momentě, kdy přes ty koleje něco jede, chodce zastavila. To by snad tolik stát nemuselo - ale kde není vůle...

0/0
7.10.2016 6:32

J86a73r17o35m66í70r 36K67a56p35l46a22n 7228704752374

Tak to jste měl štěstí, že jste nepotkal policajty, často schované za sloupem ;-D

0/0
7.10.2016 10:41

M64a33r64e41k 61T45u60r56n30o89v75e38c 7375482930326

Asi ano - také jsem slyšel, že prý už tam někdo pokutu dostal. Ale já zatím potkávám jen další cestující a nebo nádražáky. Ale taky je fakt, že pokud už se tam dostanu, tak je to většinou spíš pozdě odpoledne či večer, tak to třeba není jejich obvyklý čas. Ale chudáci třeba studenti VŠE, pokud tam přijedou ráno či dopoledne. :-)

0/0
7.10.2016 12:32

J16a63r90o62s67l94a46v 21K75a19d76l12e85c 5391109232671

Centrum Prahy potřebuje naopak zklidnit a magistrálu ponořit do tuneluRv

+3/0
6.10.2016 20:52

A43d78a90m 72P23o80c50h22e 7608146750935

Což se s tramvajemi fakt strašně vylučuje

+12/0
6.10.2016 21:36

B97o39h18u40s24l16a58v 79J23i69r68o86u52š64e52k 9685580692908

Hlavně, že se kope a zbytečně se utrácí peníze, znám případ, kdy se pokládal dva roky starý asfaltový koberec, kterému nic nebylo . Pak nemá být v Praze nejnižší nezaměstnannost

+1/−1
6.10.2016 20:15

J89i61ř69i93n69a 13S58a91v81o49v50a 1171905706273

jak se POKLÁDÁ "dva roky starý" asfaltový koberec? to ho nejdřív sundají a pak ZNOVU ten samý položí? ;-)

jo, kdybyste napsal třeba mění, už by vaše věta trochu smysl dávala.....

+4/0
6.10.2016 21:54

B76o78h68u70s70l33a51v 43J54i73r19o14u30š58e38k 9815630892238

Milá paní , to se ten starý asfalt vyfrézuje pokud víte co to je a pak se tam položí a uválcuje vový asfalt je to srozumitelné?

0/0
6.10.2016 22:20

B85o42h38u44s47l37a64v 24J76i39r72o61u76š26e35k 9875730982868

Opravuji nový

0/0
6.10.2016 22:21

J98i67ř47i27n25a 30S59a98v38o43v52a 1671865276773

mně ten postup technologicky jasný je, ale vám zřejmě ne - jinak byste nemohl napsat: "se pokládal dva roky starý asfaltový koberec, kterému nic nebylo" ;-)

prostě dva roky starý asfalt položit nemůžete, ať děláte, co děláte.....

+5/0
7.10.2016 6:38

K83a83r48e43l 30T43r16o18n74n13e81r 2216424870944

Varianta Opletalkou je opsané nouzové vedení tramvajových linek z doby budování metra a magistrály. Trať vedla z Hybernské ulice Opletalkou až k Růžové ulici a odtud do Washingtonovy ulice až na Václavák. Po dobudování stanice metra Hlavní nádraží a úseku magistrály mezi Nádražím Střed (dnes Masaryčka) a Muzeem byla tato trať bez náhrady zrušena. Byla hlučná a už tehdy kolidovala s automobilovým provozem a chodci.

0/0
6.10.2016 20:11

A69d63a82m 75P90o54c48h24e 7238246870375

Hlučnost je už dávno jen jeden z mýtů ohledně tramvají

+4/−5
6.10.2016 20:32

J36a80r33o71s84l44a97v 41K50a48d39l77e52c 5911589722241

Jasně, když při otevřeném okně v létě neslyšíte při průjezdu televizi...Rv

0/0
6.10.2016 20:53

A42d18a27m 20P42o72c88h83e 7208366320445

Víte, on je trochu rozdíl mezi panelovou tratí z 80.let a moderní, odhlučněnou. Navíc každý jouda má dnes protihluková okna. Hlavně, že ostatní prostředky jsou tiché.

+3/−3
6.10.2016 20:58

J69a35r28o42s15l79a37v 50K41a95d76l43e55c 5531319342141

Vůbec nevíte o čem hovoříte...Rv

+3/0
6.10.2016 21:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.