Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plánovači vybrali dvě možnosti návratu tramvají na Václavské náměstí

Vládci Prahy dostali k jednání dvě varianty návratu tramvají na Václavské náměstí. Tramvajová trať z Vinohradské ulice by mohla vést k hlavnímu nádraží buď Opletalovou ulicí, nebo Wilsonovou a následně Vrchlického sady. Vyplývá to z materiálu, který pro Prahu vypracoval Institut plánování a rozvoje (IPR).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B27o29h20u63s77l40a94v 13K42r91á14l92í75k 2491210169656

Chaotický článek.

0/0
29.10.2016 11:14

B71ě62l20a 57H32o45r25á16k45o91v32á 1248882359340

Kurňa co blbnou? To by mohli dát zpátečnicky tramvaj také na Karlův most, když už tam kdysi byla! Ještě dát na Václavák trolejbusy a maj to komplet!

Proč nejdřív nedokončí léta plánované trasy?

Je to jako s opravama nepatrně poškozených silnic a ty opravdu špatné se neopravují...

0/−2
8.10.2016 17:05

K47a21r50e81l 64D83r76d73a 6613935347849

Dělá se nově Václavák, proto se to řeší.

+1/0
10.10.2016 7:15

M80i93c44h79a72l 93J61a11n33a63t68a 4966730486706

:D :D

0/0
11.10.2016 8:50

K94a13r80e27l 12D78r67d37a 6383705347119

Masaryčka se slavně prodala Pentě. Penta přitom zahlcuje dopravou ulice Na Florenci, Havlíčkovu a Hybernskou, (i Opletalovu). Je projekt, jak prostor mezi Florencem, Masaryčkou a Hlaváčem komplet překopat. (Penta ostatně začínala s projektem na zrušení Masaryčky a přeložení na Hlaváč.)

Stále tady chybí komplexní řešení pro přesun chodců a cestujících mezi metrem (3-4-5 stanic), všemi zdejšími nádražími a mezi Karlínem, Žižkovem, Vinohrady a Václavákem. Chybí vyřešení dopravy pro komerční zástavbu Penty. (Penta uvažovala překopání magistrály a nově řešené nájezdy a změny magistrály.)

Byl bych pro nastřelení Centrálního terminálu Praha, mělo jít o podzemní prostory od Florence po Hlavní nádraží. Bez Penty to nyní nepůjde. A ta po výhodném obchodu s nákupem Masaryčky šetří a navrhuje jen bariérové přechody přes železniční trať po povrchu.

Takovému komplexnímu řešení by slušely tramvaje na magistrále. Z Vinohradské na Vltavskou. Krásně by zde měli cestující z Hlaváče 1 stanici na Masaryčku a Florenc. Napojení na Bubny. (Proč tady vlastně nejezdí autobus MHD? Pokud by byl zájem, tak po magistrále může jezdit linka co spojí Florenc, Masaryčku, Hlaváč a Vinohrady. A nic takového zde není. Není zájem, ale tramvaje jsou třeba? )

Osobně propaguji místo Opletalky trať podél Italské u zdi kolejiště Hlavního nádraží. Vinohradskou a Seifertovu by spojila stejně dobře jako Opletalka. Přitom by jen zrušila smetiště a křoví, kde bydlí bezdomovci.

Bez znalosti a upřesnění projektu Penty mi dohady o nějaké trapné trati přijdou vytržené z kontextu. Prostě se tramvajová doprava snaží honem předběhnout lepší řešení, které třeba tramvaje potřebovat nebude. Tak hlavně stihnout nasázet sem koleje dřív, než to tady bude řešeno třeba zcela jinak. Tedy, ono musí být jasno, jak bude vypadat Václavák. Ale i tak mi to bez Penty přijde jako zcestná debata. Rv

0/−1
7.10.2016 13:55

R86o84b46e95r38t 20P39r21a64ž97á86k 4448266405710

člověče, na to musí být nějaká diagnóza. ;-D;-D;-D

+2/0
7.10.2016 14:55

V45á87c85l22a67v 19S37v13o66b89o53d66a 5926128359

Z toho mi jde hlava kolem.:-P

+2/0
7.10.2016 16:01

P16e50t11r 69N60e24t47o27l72i67c62k19ý 4598406154925

Až na to, že žádné takové řešení neznáte

+1/0
7.10.2016 19:23

K81a84r47e94l 91D50r83d21a 6433765577439

Vidím debatu z roku 2008. Praha chce Masaryčku zrušit. SŽDC tvrdí, že by to bylo drahé a že naopak uvažují o vzniku Centrálního terminálu Masaryčka, Hlaváč, Florenc. Vše v zájmu Středočechů.

0/0
10.10.2016 7:21

K39a47r66e71l 27D61r71d80a 6923245707219

Dneska jsem dal Jičínskou. Rv:-P To je městotvornost. Rv

Vyjdu z áčka a 136. Asi jela pozdě, tak to řidič bral hlava nehlava. Na tom zdejším tankodromu to bylo zase o život. Vlál jsem prostorem.

Jičínská je dík tramvajím zničenou ulicí. Samý sloup a drát. Kočičí hlavy. Opravy vozovky jsou tady roky k ničemu. Pro auta jen nebezpečný tankodrom. Zničené chodníky. Chodci tady nemají kde chodit. Minule na hadry rozšvihaný cyklista, co si myslel, že ten rozflákaný chodník projede. Bordel a posprejované zdi. Vše v zájmu tramvají. Rv

Koukal jsem minule, Jičínská je dnes jediná možná náhrada zaseknuté Ječné a Vodičkovy. Spojka mezi Vinohrady a Žižkovem. Opletalka se má stát obdobnou spojkou jen přímo v centru. Jičínskou beru jako vzor, jak si tramvajová lobby představuje civilizovaný život v Opletalce a na Václaváku. ;-D

0/−3
7.10.2016 13:22

R31o50b68e49r98t 55P28r52a35ž84á60k 4848176645400

Za rozbité chodníky může tramvaj? Za dlážděný povrch taky? Za posprejované zdi taky? A to všechno (včetně rozšvihaného cyklisty) bude i v Opletalce? A prášek jste si na to vzal?

+3/0
7.10.2016 14:57

P24e10t27r 57N27e46t88o83l43i30c95k46ý 4418776424225

I za Hitlera podle Drdy může tramvaj.

0/0
7.10.2016 20:38

J87a69r75o83m70í98r 25K70a43p31l39a89n 7138614162864

Radní pro dopravu Dolínek rok 2014 - tramvaj na Václavák není prioritou. Tentýž radní rok 2016 - tramvaj na Václavák je klíčová stavba, rozhodnu do několika týdnů. WTF? 8-o

+1/0
7.10.2016 10:37

L20i96b40o66r 92M96o22h92o83u60t 3846167778592

Tramvaj na Václavák určitě patří a nejlíp stejně jak kdysi-po celé délce a na Příkopy,nám,Republiky.Překročit magistrálu od koně na Vinohradskou bude stejně jednoduché jako u IP Pavlova.Propojení Národní-Příkopy bude tak jako tak chybět.

+8/−2
7.10.2016 8:08

P80e21t57r 51T48o95m46e87k 1566522100111

Určitě nepatří. Byla by tam naprosto zbytečná.

+1/−2
7.10.2016 13:07

R85o83b24e58r92t 39P67r89a59ž30á80k 4128546945720

To je právě omyl. Jezdila by nacpaná.

+1/0
7.10.2016 14:58

P62e89t85r 47N40e64t64o71l58i77c55k19ý 4668906724185

Nějaký argument by nebyl? Vám osobně se nehodí, takže je zbytečná?

0/0
7.10.2016 20:39

O83n23d91r95e36j 19P68a12t90e75k 5200680319891

Je neuvěřitelné, že o naší Praze rozhodují politicky dosazení nepražáci...

Tak teď už to jen z Václavák protáhnout přes Staromák do Dlouhé a Pařížské čímž vznikne napojení nábřeží a Revoluční!

+3/0
7.10.2016 7:24

M75a49r92e10k 73T35ů65m65a 4622708316282

Rekonstrukce Václaváku je nutná, současný stav už je neúnosný, ale na druhou stranu si tu nikdo nepoožil zásadní otázku. Co s magistrálou? Ze dne na den ji zrušit nemůžeme, do tunelu ji dostat taky kvůli metru nemůžeme, a každá její případná uzavírka způsobí dopravní chaos! Myslím, že tramvaj by to víceméně jen umocnila.

0/0
7.10.2016 1:47

K52a10r25e83l 57D32r67d57a 6723275417139

Tunel padl pod stůl díky penězům, ne kvůli metru. Stále je občas ve hře. Céčku by se vyhnul a áčko je hluboké. Metro nepřekáží.

Asi je aktuálnější zrušení magistrály. Resp. její utlumení, nějaké to zklidňování dopravy podle AutoMatu.

+1/0
7.10.2016 9:35

V76á36c79l27a45v 48K87ř54í12ž 3367862786695

tyhle naše radní by potřebovali třeba v Paříži, vyšvihli by jim na Champs Elysée tramvaje. Taky Trafalgar Square by kolejema získalo...

+2/−3
6.10.2016 22:40

M73a90r97e82k 27T57u39r34n14o90v25e11c 7745912610456

No vtip je v tom, že pod tou Champs Elysée jezdí metro a není to moc hluboko - pár schodů a jste na nástupišti. Vlastně taková podzemní tramvaj. Ale jet třeba z Můstku na Muzeum může asi opravdu jen turista nebo masochista...

+10/0
6.10.2016 23:12

O62n42d13r31e60j 95P96a97t84e48k 5260310439721

:-)!

0/0
7.10.2016 7:25

P50e72t37r 15N87e57t76o58l88i10c83k73ý 4518316884115

Pokud to odpovídá přepravní poptávce, proč ne

0/0
7.10.2016 23:14

J43a72r95o92s65l73a54v 75K47r22á93l 6100835417188

Jeden by si myslel, když je pod Václavákem metro, tramvaj na povrchu ve stejném směru je kapku zbytečná. Bych to viděl tak, že někdo si chce pořádně vydělat. Asi jako s nádražím v Brně.

+4/−7
6.10.2016 21:34

A22d12a70m 27P74o37c47h86e 7728866840825

Soudruzi v roce 71 taky mysleli, že metro tramvaj nahradí. A taky nechápali, proč je uzel na I. P. Pavlova tak přetížený. A co je to dopravní obslužnost.

+15/−2
6.10.2016 21:36

K23a31r76e32l 55D75r95d47a 6813575467799

Bla, bla... Zkuste to vysvětlit.

Podle mě je v tramvajové síti užitečná možnost objížděk jako na silnici. Není to důležité, není to podstatné, ale tramvajová lobby to chce. Město si musí říct, zda do každé druhé ulice pustí koleje nebo nechá jen hlavní trasy, které budou při výluce prostě stát. Prosazuje se v centru první varianta za cenu zničení Prahy a odstrčení veškeré další dopravy mimo tramvají. To je podle mě jádro sporu.

Ty zdvojené trati mají pro cestující nevýhodu, že v jejich směru pojede víc spojů jinými trasami. Takže se jim na jejich zastávce zhorší intervaly a vznikne chaos. Dopravní obslužnost se zhorší.

0/−3
7.10.2016 9:50

P83e98t81r 39N50e45t82o57l15i67c74k61ý 4498606714355

Moc kvalitní argument "bla bla". Ale každá fobie je léčitelná. A prý zničení Prahy. Ona jedna tramvaj totiž zbourá Pražský hrad. A alternativu k tramvajím stále neznáte, jen kecy o iluminátské tramvajové lobby.

0/0
7.10.2016 23:16

P16e35t19r 29P77e87t71r 6613252458703

Metro v centru je uz ted hrozne pretizene a napr linku C jiz nejde zkapacitnit. Jak to tedy chcete resit jinak jak tramvaji?

A to nemluvim o adventu, kdy se clovek nevleze ani do prvni soupravy.

Mhd na prednost pred auty, pokud tam muzou auta tak tam muze i tramvaj, pokud se tam oboji nevejde tak ma automobilova doprava ustoupit tramvaji. Na tom neni nic k nepochopeni

+1/0
7.10.2016 11:11

K54a17r45e70l 39D53r33d46a 6903375647569

Hlavní nádraží dostane déčko. Měl tady být Centrální terminál Praha...

Mj. zcela chybí využití MHD v Italské a Wilsonově. Pokud by těch křiklounů o MHD bylo dost, tak tady jezdí autobusy MHD. Poptávka patrně není. Pro spojení Florenc - Vinohrady by to přitom sloužilo dobře. Cestující dávají přednost metru...

Auta se vytěsňují a strkají pod zem. Tramvaje město ochromí na desítky let. A je to intenzivní doprava, co do zklidněného centra také nepatří.

0/−2
7.10.2016 12:43

R31o51b12e34r18t 62P12r70a16ž25á33k 4228756325370

Déčko, pane Drdo, je vlhký sen Metrostavu. Obávám se, že se ho nedožiju ani já, ani vy.

+2/0
7.10.2016 15:34

P60e15t21r 20N76e34t10o21l12i96c32k14ý 4318946364345

Jo, dostane, za padesát let a uzlu na I. P. PAVLOVA moc pomůže. A v čem spočívá to ohromení asi taky netušíte

0/0
7.10.2016 23:17

K43r77y69š61t96o36f 84L46a52n62í42k 1109480915215

tak na vaclavaku snad uz tramvaje jsou..

kazdopadne zastávka primo před halou hlavního nadrazi by mela velky smysl, strachat se v desti ci snehu, pripadne mezi povykujícími fetaky a bezdomovci s kufrem na tramvaj je nyní obohacujici zážitek.

a co se tyka hlavního nadrazi, vyraznym zlepsenim, a mozna ani ne moc drahym, by bylo vybudovani podchodu (vychodu) smerem k VSE.

+8/0
6.10.2016 20:56

M57a63r31e94k 85T84u25r54n79o95v51e89c 7325212400966

Tak on tam východ v podstatě je, jen to není úplně oficiální. Ale občas tam chodím (protože mi to ušetří opravdu spoustu času) - podchodem projdu na poslední nástupiště a z něj pak člověk přejde jen asi dvoje koleje. Rozhlédnout se pro mě není problém. Občas potkám i nějaké nádražáky a zatím nikdy žádný problém.

Jinak Praha 2 o nějaké spojení z Hlaváku dozadu také stojí - konkrétně do Italské. Ale jestli to chápu správně, tak jde o to, že postavit tam třeba "jen" schody dnes není možné. Cokoliv se dnes postaví, musí být zároveň i bezbariérové. Tzn. by tam musel být výtah. A to by stálo o pár desítek miliónů navíc asi, takže se raději nestaví nic.

0/−1
6.10.2016 23:11

K87r98y77š96t62o75f 62L78a36n73í34k 1719660215625

jj, je to divna doba, když se nemůže zkratit cesta 99% cestujícím proto, ze 1% (mozna ani to ne) by tu zkratku nemohlo používat, pricemz by se pro ne ale oproti soucasnemu stavu nic nezmenilo. tak to holt budou porad obcházet (objizdet) všichni, pripadne jako vy porusovat zakazy.

kazdopadne kdyby se severni podchod prodlouzil cca o 50m (jizni by se na nej dal pripadne navázat) a pote se s nim vylezlo na povrch, je tam nejaka ucelova komunikace, která by se dala vyuzit, upravit a prodlouzit na zastávku MHD - Namesti Winstona Chrchila. asi by to bylo nutne i oplotit, ale to prece není nijak nakladne. nebo s podchodem vylezt az u te zastávky a dat tam i eskalátory, coz by uz ale bylo nakladnejsi. a nebo schody z jizniho podchodu do Spanelske, to je zase ale dost do kopce.

+1/−1
7.10.2016 1:06

M14a20r55e67k 72T41u48r57n61o24v80e10c 7835932240416

No ta účelová komunikace - to je silnice, kterou se normálně zajíždí k terminálu autovlaků. A po ní myslím normálně lidi courají a courat můžou. Stejně jako kolem toho samotného terminálu autovlaků - jak by se tam také jinak dostali. Byť samozřejmě kdyby tam byl větší pěší provoz, asi by to stálo za to na ní udělat nějaký oddělený chodník, když už ne s obrubníkem, tak ho alespoň oddělit bílou čárou. A nic by se ani prodlužovat nemuselo.

A jinak jde opravdu jen o to, překonat dvoje koleje. Kdyby prodlužování podchodu bylo moc nákladné, tak by stačilo tam dát třeba světelnou signalizaci, která by v momentě, kdy přes ty koleje něco jede, chodce zastavila. To by snad tolik stát nemuselo - ale kde není vůle...

0/0
7.10.2016 6:32

J31a44r60o37m14í22r 79K65a68p29l33a16n 7888804552344

Tak to jste měl štěstí, že jste nepotkal policajty, často schované za sloupem ;-D

0/0
7.10.2016 10:41

M84a78r68e17k 29T51u80r47n56o60v29e44c 7475932610946

Asi ano - také jsem slyšel, že prý už tam někdo pokutu dostal. Ale já zatím potkávám jen další cestující a nebo nádražáky. Ale taky je fakt, že pokud už se tam dostanu, tak je to většinou spíš pozdě odpoledne či večer, tak to třeba není jejich obvyklý čas. Ale chudáci třeba studenti VŠE, pokud tam přijedou ráno či dopoledne. :-)

0/0
7.10.2016 12:32

J41a58r92o49s31l59a34v 10K97a74d11l14e21c 5241519722431

Centrum Prahy potřebuje naopak zklidnit a magistrálu ponořit do tuneluRv

+3/0
6.10.2016 20:52

A35d75a97m 25P55o33c12h92e 7798896560615

Což se s tramvajemi fakt strašně vylučuje

+12/0
6.10.2016 21:36

B60o30h30u34s71l21a57v 31J62i83r63o29u43š16e30k 9755780422448

Hlavně, že se kope a zbytečně se utrácí peníze, znám případ, kdy se pokládal dva roky starý asfaltový koberec, kterému nic nebylo . Pak nemá být v Praze nejnižší nezaměstnannost

+1/−1
6.10.2016 20:15

J45i76ř71i14n67a 84S95a25v13o68v47a 1371785446523

jak se POKLÁDÁ "dva roky starý" asfaltový koberec? to ho nejdřív sundají a pak ZNOVU ten samý položí? ;-)

jo, kdybyste napsal třeba mění, už by vaše věta trochu smysl dávala.....

+4/0
6.10.2016 21:54

B46o24h80u82s85l52a40v 24J21i72r91o44u95š21e27k 9805260112578

Milá paní , to se ten starý asfalt vyfrézuje pokud víte co to je a pak se tam položí a uválcuje vový asfalt je to srozumitelné?

0/0
6.10.2016 22:20

B22o25h82u58s26l66a85v 24J41i27r92o46u35š49e98k 9635830612978

Opravuji nový

0/0
6.10.2016 22:21

J58i58ř92i46n56a 91S93a92v61o29v90a 1501655216773

mně ten postup technologicky jasný je, ale vám zřejmě ne - jinak byste nemohl napsat: "se pokládal dva roky starý asfaltový koberec, kterému nic nebylo" ;-)

prostě dva roky starý asfalt položit nemůžete, ať děláte, co děláte.....

+5/0
7.10.2016 6:38

K85a40r30e41l 31T66r29o65n25n82e92r 2786554180554

Varianta Opletalkou je opsané nouzové vedení tramvajových linek z doby budování metra a magistrály. Trať vedla z Hybernské ulice Opletalkou až k Růžové ulici a odtud do Washingtonovy ulice až na Václavák. Po dobudování stanice metra Hlavní nádraží a úseku magistrály mezi Nádražím Střed (dnes Masaryčka) a Muzeem byla tato trať bez náhrady zrušena. Byla hlučná a už tehdy kolidovala s automobilovým provozem a chodci.

0/0
6.10.2016 20:11

A22d62a96m 64P13o98c63h32e 7458116330715

Hlučnost je už dávno jen jeden z mýtů ohledně tramvají

+4/−5
6.10.2016 20:32

J92a62r22o35s51l79a24v 71K22a32d62l29e75c 5911389362311

Jasně, když při otevřeném okně v létě neslyšíte při průjezdu televizi...Rv

0/0
6.10.2016 20:53

A73d97a24m 47P52o72c78h86e 7688556730865

Víte, on je trochu rozdíl mezi panelovou tratí z 80.let a moderní, odhlučněnou. Navíc každý jouda má dnes protihluková okna. Hlavně, že ostatní prostředky jsou tiché.

+3/−3
6.10.2016 20:58

J76a97r94o30s42l56a71v 61K70a66d36l74e92c 5821109402441

Vůbec nevíte o čem hovoříte...Rv

+3/0
6.10.2016 21:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.