Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plánovači vybrali dvě možnosti návratu tramvají na Václavské náměstí

Vládci Prahy dostali k jednání dvě varianty návratu tramvají na Václavské náměstí. Tramvajová trať z Vinohradské ulice by mohla vést k hlavnímu nádraží buď Opletalovou ulicí, nebo Wilsonovou a následně Vrchlického sady. Vyplývá to z materiálu, který pro Prahu vypracoval Institut plánování a rozvoje (IPR).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B21o46h45u10s62l45a97v 82K72r22á31l73í68k 2951140189566

Chaotický článek.

0/0
29.10.2016 11:14

B27ě31l98a 41H85o55r95á29k34o58v78á 1268852879280

Kurňa co blbnou? To by mohli dát zpátečnicky tramvaj také na Karlův most, když už tam kdysi byla! Ještě dát na Václavák trolejbusy a maj to komplet!

Proč nejdřív nedokončí léta plánované trasy?

Je to jako s opravama nepatrně poškozených silnic a ty opravdu špatné se neopravují...

0/−2
8.10.2016 17:05

K62a37r43e89l 27D51r91d53a 6693545327159

Dělá se nově Václavák, proto se to řeší.

+1/0
10.10.2016 7:15

M84i90c96h26a42l 82J85a67n30a14t67a 4346900486796

:D :D

0/0
11.10.2016 8:50

K38a86r28e65l 85D33r12d21a 6403625247899

Masaryčka se slavně prodala Pentě. Penta přitom zahlcuje dopravou ulice Na Florenci, Havlíčkovu a Hybernskou, (i Opletalovu). Je projekt, jak prostor mezi Florencem, Masaryčkou a Hlaváčem komplet překopat. (Penta ostatně začínala s projektem na zrušení Masaryčky a přeložení na Hlaváč.)

Stále tady chybí komplexní řešení pro přesun chodců a cestujících mezi metrem (3-4-5 stanic), všemi zdejšími nádražími a mezi Karlínem, Žižkovem, Vinohrady a Václavákem. Chybí vyřešení dopravy pro komerční zástavbu Penty. (Penta uvažovala překopání magistrály a nově řešené nájezdy a změny magistrály.)

Byl bych pro nastřelení Centrálního terminálu Praha, mělo jít o podzemní prostory od Florence po Hlavní nádraží. Bez Penty to nyní nepůjde. A ta po výhodném obchodu s nákupem Masaryčky šetří a navrhuje jen bariérové přechody přes železniční trať po povrchu.

Takovému komplexnímu řešení by slušely tramvaje na magistrále. Z Vinohradské na Vltavskou. Krásně by zde měli cestující z Hlaváče 1 stanici na Masaryčku a Florenc. Napojení na Bubny. (Proč tady vlastně nejezdí autobus MHD? Pokud by byl zájem, tak po magistrále může jezdit linka co spojí Florenc, Masaryčku, Hlaváč a Vinohrady. A nic takového zde není. Není zájem, ale tramvaje jsou třeba? )

Osobně propaguji místo Opletalky trať podél Italské u zdi kolejiště Hlavního nádraží. Vinohradskou a Seifertovu by spojila stejně dobře jako Opletalka. Přitom by jen zrušila smetiště a křoví, kde bydlí bezdomovci.

Bez znalosti a upřesnění projektu Penty mi dohady o nějaké trapné trati přijdou vytržené z kontextu. Prostě se tramvajová doprava snaží honem předběhnout lepší řešení, které třeba tramvaje potřebovat nebude. Tak hlavně stihnout nasázet sem koleje dřív, než to tady bude řešeno třeba zcela jinak. Tedy, ono musí být jasno, jak bude vypadat Václavák. Ale i tak mi to bez Penty přijde jako zcestná debata. Rv

0/−1
7.10.2016 13:55

R66o51b87e45r81t 81P79r65a62ž27á91k 4808416525740

člověče, na to musí být nějaká diagnóza. ;-D;-D;-D

+2/0
7.10.2016 14:55

V80á70c50l37a51v 10S54v80o32b85o12d14a 5626708539

Z toho mi jde hlava kolem.:-P

+2/0
7.10.2016 16:01

P24e22t43r 70N20e86t97o27l66i39c58k71ý 4788296504285

Až na to, že žádné takové řešení neznáte

+1/0
7.10.2016 19:23

K87a55r81e87l 48D57r50d28a 6623215707649

Vidím debatu z roku 2008. Praha chce Masaryčku zrušit. SŽDC tvrdí, že by to bylo drahé a že naopak uvažují o vzniku Centrálního terminálu Masaryčka, Hlaváč, Florenc. Vše v zájmu Středočechů.

0/0
10.10.2016 7:21

K59a79r76e26l 93D19r13d79a 6473705417879

Dneska jsem dal Jičínskou. Rv:-P To je městotvornost. Rv

Vyjdu z áčka a 136. Asi jela pozdě, tak to řidič bral hlava nehlava. Na tom zdejším tankodromu to bylo zase o život. Vlál jsem prostorem.

Jičínská je dík tramvajím zničenou ulicí. Samý sloup a drát. Kočičí hlavy. Opravy vozovky jsou tady roky k ničemu. Pro auta jen nebezpečný tankodrom. Zničené chodníky. Chodci tady nemají kde chodit. Minule na hadry rozšvihaný cyklista, co si myslel, že ten rozflákaný chodník projede. Bordel a posprejované zdi. Vše v zájmu tramvají. Rv

Koukal jsem minule, Jičínská je dnes jediná možná náhrada zaseknuté Ječné a Vodičkovy. Spojka mezi Vinohrady a Žižkovem. Opletalka se má stát obdobnou spojkou jen přímo v centru. Jičínskou beru jako vzor, jak si tramvajová lobby představuje civilizovaný život v Opletalce a na Václaváku. ;-D

0/−3
7.10.2016 13:22

R81o52b83e96r92t 37P75r61a81ž67á23k 4588796825150

Za rozbité chodníky může tramvaj? Za dlážděný povrch taky? Za posprejované zdi taky? A to všechno (včetně rozšvihaného cyklisty) bude i v Opletalce? A prášek jste si na to vzal?

+3/0
7.10.2016 14:57

P66e70t25r 17N98e26t43o67l86i61c41k77ý 4688266694795

I za Hitlera podle Drdy může tramvaj.

0/0
7.10.2016 20:38

J27a23r93o16m94í73r 52K34a35p45l18a82n 7908654282454

Radní pro dopravu Dolínek rok 2014 - tramvaj na Václavák není prioritou. Tentýž radní rok 2016 - tramvaj na Václavák je klíčová stavba, rozhodnu do několika týdnů. WTF? 8-o

+1/0
7.10.2016 10:37

L21i14b45o18r 32M62o42h71o48u84t 3956457608592

Tramvaj na Václavák určitě patří a nejlíp stejně jak kdysi-po celé délce a na Příkopy,nám,Republiky.Překročit magistrálu od koně na Vinohradskou bude stejně jednoduché jako u IP Pavlova.Propojení Národní-Příkopy bude tak jako tak chybět.

+8/−2
7.10.2016 8:08

P16e45t21r 86T95o44m85e76k 1196922280891

Určitě nepatří. Byla by tam naprosto zbytečná.

+1/−2
7.10.2016 13:07

R81o62b17e60r75t 31P42r95a65ž64á79k 4618576645800

To je právě omyl. Jezdila by nacpaná.

+1/0
7.10.2016 14:58

P32e66t20r 76N17e72t74o38l72i70c13k68ý 4828586444935

Nějaký argument by nebyl? Vám osobně se nehodí, takže je zbytečná?

0/0
7.10.2016 20:39

O52n89d42r79e78j 63P87a18t74e12k 5640920519651

Je neuvěřitelné, že o naší Praze rozhodují politicky dosazení nepražáci...

Tak teď už to jen z Václavák protáhnout přes Staromák do Dlouhé a Pařížské čímž vznikne napojení nábřeží a Revoluční!

+3/0
7.10.2016 7:24

M59a39r40e63k 63T19ů98m25a 4202268176342

Rekonstrukce Václaváku je nutná, současný stav už je neúnosný, ale na druhou stranu si tu nikdo nepoožil zásadní otázku. Co s magistrálou? Ze dne na den ji zrušit nemůžeme, do tunelu ji dostat taky kvůli metru nemůžeme, a každá její případná uzavírka způsobí dopravní chaos! Myslím, že tramvaj by to víceméně jen umocnila.

0/0
7.10.2016 1:47

K43a88r71e61l 59D46r31d69a 6363705257849

Tunel padl pod stůl díky penězům, ne kvůli metru. Stále je občas ve hře. Céčku by se vyhnul a áčko je hluboké. Metro nepřekáží.

Asi je aktuálnější zrušení magistrály. Resp. její utlumení, nějaké to zklidňování dopravy podle AutoMatu.

+1/0
7.10.2016 9:35

V11á67c78l11a11v 15K18ř80í86ž 3177202736375

tyhle naše radní by potřebovali třeba v Paříži, vyšvihli by jim na Champs Elysée tramvaje. Taky Trafalgar Square by kolejema získalo...

+2/−3
6.10.2016 22:40

M29a93r34e94k 37T79u25r72n54o29v97e46c 7225522270716

No vtip je v tom, že pod tou Champs Elysée jezdí metro a není to moc hluboko - pár schodů a jste na nástupišti. Vlastně taková podzemní tramvaj. Ale jet třeba z Můstku na Muzeum může asi opravdu jen turista nebo masochista...

+10/0
6.10.2016 23:12

O80n39d88r23e55j 62P95a39t97e24k 5150170359461

:-)!

0/0
7.10.2016 7:25

P36e78t97r 34N39e51t95o73l97i90c98k21ý 4568476804635

Pokud to odpovídá přepravní poptávce, proč ne

0/0
7.10.2016 23:14

J87a62r89o19s15l77a31v 59K80r66á97l 6940965227748

Jeden by si myslel, když je pod Václavákem metro, tramvaj na povrchu ve stejném směru je kapku zbytečná. Bych to viděl tak, že někdo si chce pořádně vydělat. Asi jako s nádražím v Brně.

+4/−7
6.10.2016 21:34

A17d46a17m 92P29o48c87h22e 7758746160405

Soudruzi v roce 71 taky mysleli, že metro tramvaj nahradí. A taky nechápali, proč je uzel na I. P. Pavlova tak přetížený. A co je to dopravní obslužnost.

+15/−2
6.10.2016 21:36

K96a24r43e15l 57D57r43d35a 6513275267419

Bla, bla... Zkuste to vysvětlit.

Podle mě je v tramvajové síti užitečná možnost objížděk jako na silnici. Není to důležité, není to podstatné, ale tramvajová lobby to chce. Město si musí říct, zda do každé druhé ulice pustí koleje nebo nechá jen hlavní trasy, které budou při výluce prostě stát. Prosazuje se v centru první varianta za cenu zničení Prahy a odstrčení veškeré další dopravy mimo tramvají. To je podle mě jádro sporu.

Ty zdvojené trati mají pro cestující nevýhodu, že v jejich směru pojede víc spojů jinými trasami. Takže se jim na jejich zastávce zhorší intervaly a vznikne chaos. Dopravní obslužnost se zhorší.

0/−3
7.10.2016 9:50

P57e56t47r 52N72e53t11o76l84i26c90k74ý 4488536614255

Moc kvalitní argument "bla bla". Ale každá fobie je léčitelná. A prý zničení Prahy. Ona jedna tramvaj totiž zbourá Pražský hrad. A alternativu k tramvajím stále neznáte, jen kecy o iluminátské tramvajové lobby.

0/0
7.10.2016 23:16

P10e50t24r 44P97e47t34r 6453462608493

Metro v centru je uz ted hrozne pretizene a napr linku C jiz nejde zkapacitnit. Jak to tedy chcete resit jinak jak tramvaji?

A to nemluvim o adventu, kdy se clovek nevleze ani do prvni soupravy.

Mhd na prednost pred auty, pokud tam muzou auta tak tam muze i tramvaj, pokud se tam oboji nevejde tak ma automobilova doprava ustoupit tramvaji. Na tom neni nic k nepochopeni

+1/0
7.10.2016 11:11

K46a62r86e32l 89D30r75d45a 6713115457489

Hlavní nádraží dostane déčko. Měl tady být Centrální terminál Praha...

Mj. zcela chybí využití MHD v Italské a Wilsonově. Pokud by těch křiklounů o MHD bylo dost, tak tady jezdí autobusy MHD. Poptávka patrně není. Pro spojení Florenc - Vinohrady by to přitom sloužilo dobře. Cestující dávají přednost metru...

Auta se vytěsňují a strkají pod zem. Tramvaje město ochromí na desítky let. A je to intenzivní doprava, co do zklidněného centra také nepatří.

0/−2
7.10.2016 12:43

R31o72b39e54r80t 32P68r66a14ž95á27k 4358116135800

Déčko, pane Drdo, je vlhký sen Metrostavu. Obávám se, že se ho nedožiju ani já, ani vy.

+2/0
7.10.2016 15:34

P42e20t32r 11N15e22t13o63l24i97c92k11ý 4548726184885

Jo, dostane, za padesát let a uzlu na I. P. PAVLOVA moc pomůže. A v čem spočívá to ohromení asi taky netušíte

0/0
7.10.2016 23:17

K24r63y12š91t70o68f 92L52a23n77í92k 1459500445615

tak na vaclavaku snad uz tramvaje jsou..

kazdopadne zastávka primo před halou hlavního nadrazi by mela velky smysl, strachat se v desti ci snehu, pripadne mezi povykujícími fetaky a bezdomovci s kufrem na tramvaj je nyní obohacujici zážitek.

a co se tyka hlavního nadrazi, vyraznym zlepsenim, a mozna ani ne moc drahym, by bylo vybudovani podchodu (vychodu) smerem k VSE.

+8/0
6.10.2016 20:56

M30a85r48e42k 34T49u98r40n35o27v19e24c 7565862310246

Tak on tam východ v podstatě je, jen to není úplně oficiální. Ale občas tam chodím (protože mi to ušetří opravdu spoustu času) - podchodem projdu na poslední nástupiště a z něj pak člověk přejde jen asi dvoje koleje. Rozhlédnout se pro mě není problém. Občas potkám i nějaké nádražáky a zatím nikdy žádný problém.

Jinak Praha 2 o nějaké spojení z Hlaváku dozadu také stojí - konkrétně do Italské. Ale jestli to chápu správně, tak jde o to, že postavit tam třeba "jen" schody dnes není možné. Cokoliv se dnes postaví, musí být zároveň i bezbariérové. Tzn. by tam musel být výtah. A to by stálo o pár desítek miliónů navíc asi, takže se raději nestaví nic.

0/−1
6.10.2016 23:11

K93r94y16š13t70o98f 20L20a73n27í78k 1879370285675

jj, je to divna doba, když se nemůže zkratit cesta 99% cestujícím proto, ze 1% (mozna ani to ne) by tu zkratku nemohlo používat, pricemz by se pro ne ale oproti soucasnemu stavu nic nezmenilo. tak to holt budou porad obcházet (objizdet) všichni, pripadne jako vy porusovat zakazy.

kazdopadne kdyby se severni podchod prodlouzil cca o 50m (jizni by se na nej dal pripadne navázat) a pote se s nim vylezlo na povrch, je tam nejaka ucelova komunikace, která by se dala vyuzit, upravit a prodlouzit na zastávku MHD - Namesti Winstona Chrchila. asi by to bylo nutne i oplotit, ale to prece není nijak nakladne. nebo s podchodem vylezt az u te zastávky a dat tam i eskalátory, coz by uz ale bylo nakladnejsi. a nebo schody z jizniho podchodu do Spanelske, to je zase ale dost do kopce.

+1/−1
7.10.2016 1:06

M22a78r45e71k 24T15u39r82n49o25v33e75c 7735602530456

No ta účelová komunikace - to je silnice, kterou se normálně zajíždí k terminálu autovlaků. A po ní myslím normálně lidi courají a courat můžou. Stejně jako kolem toho samotného terminálu autovlaků - jak by se tam také jinak dostali. Byť samozřejmě kdyby tam byl větší pěší provoz, asi by to stálo za to na ní udělat nějaký oddělený chodník, když už ne s obrubníkem, tak ho alespoň oddělit bílou čárou. A nic by se ani prodlužovat nemuselo.

A jinak jde opravdu jen o to, překonat dvoje koleje. Kdyby prodlužování podchodu bylo moc nákladné, tak by stačilo tam dát třeba světelnou signalizaci, která by v momentě, kdy přes ty koleje něco jede, chodce zastavila. To by snad tolik stát nemuselo - ale kde není vůle...

0/0
7.10.2016 6:32

J64a90r63o98m49í44r 41K89a31p75l38a67n 7178694212134

Tak to jste měl štěstí, že jste nepotkal policajty, často schované za sloupem ;-D

0/0
7.10.2016 10:41

M17a59r95e45k 20T24u16r18n63o22v65e86c 7475332460586

Asi ano - také jsem slyšel, že prý už tam někdo pokutu dostal. Ale já zatím potkávám jen další cestující a nebo nádražáky. Ale taky je fakt, že pokud už se tam dostanu, tak je to většinou spíš pozdě odpoledne či večer, tak to třeba není jejich obvyklý čas. Ale chudáci třeba studenti VŠE, pokud tam přijedou ráno či dopoledne. :-)

0/0
7.10.2016 12:32

J30a80r23o95s72l29a28v 77K46a55d50l48e76c 5711749782131

Centrum Prahy potřebuje naopak zklidnit a magistrálu ponořit do tuneluRv

+3/0
6.10.2016 20:52

A30d67a24m 64P18o35c50h84e 7548456360775

Což se s tramvajemi fakt strašně vylučuje

+12/0
6.10.2016 21:36

B53o52h97u38s79l47a36v 56J24i39r86o41u28š97e63k 9735670412918

Hlavně, že se kope a zbytečně se utrácí peníze, znám případ, kdy se pokládal dva roky starý asfaltový koberec, kterému nic nebylo . Pak nemá být v Praze nejnižší nezaměstnannost

+1/−1
6.10.2016 20:15

J47i86ř82i27n64a 31S93a21v54o72v21a 1281835906983

jak se POKLÁDÁ "dva roky starý" asfaltový koberec? to ho nejdřív sundají a pak ZNOVU ten samý položí? ;-)

jo, kdybyste napsal třeba mění, už by vaše věta trochu smysl dávala.....

+4/0
6.10.2016 21:54

B91o12h51u19s95l33a48v 32J88i89r79o82u45š19e70k 9755260222528

Milá paní , to se ten starý asfalt vyfrézuje pokud víte co to je a pak se tam položí a uválcuje vový asfalt je to srozumitelné?

0/0
6.10.2016 22:20

B88o89h69u34s43l17a84v 35J81i82r12o20u13š49e28k 9155610312578

Opravuji nový

0/0
6.10.2016 22:21

J44i67ř97i64n93a 36S83a48v57o12v82a 1951935156403

mně ten postup technologicky jasný je, ale vám zřejmě ne - jinak byste nemohl napsat: "se pokládal dva roky starý asfaltový koberec, kterému nic nebylo" ;-)

prostě dva roky starý asfalt položit nemůžete, ať děláte, co děláte.....

+5/0
7.10.2016 6:38

K12a18r31e77l 18T12r20o97n66n48e85r 2786764430274

Varianta Opletalkou je opsané nouzové vedení tramvajových linek z doby budování metra a magistrály. Trať vedla z Hybernské ulice Opletalkou až k Růžové ulici a odtud do Washingtonovy ulice až na Václavák. Po dobudování stanice metra Hlavní nádraží a úseku magistrály mezi Nádražím Střed (dnes Masaryčka) a Muzeem byla tato trať bez náhrady zrušena. Byla hlučná a už tehdy kolidovala s automobilovým provozem a chodci.

0/0
6.10.2016 20:11

A13d19a54m 67P77o84c89h35e 7758976580685

Hlučnost je už dávno jen jeden z mýtů ohledně tramvají

+4/−5
6.10.2016 20:32

J37a33r97o86s18l15a72v 47K19a82d82l22e55c 5331699412251

Jasně, když při otevřeném okně v létě neslyšíte při průjezdu televizi...Rv

0/0
6.10.2016 20:53

A18d56a17m 15P40o98c72h51e 7358376540215

Víte, on je trochu rozdíl mezi panelovou tratí z 80.let a moderní, odhlučněnou. Navíc každý jouda má dnes protihluková okna. Hlavně, že ostatní prostředky jsou tiché.

+3/−3
6.10.2016 20:58

J82a55r78o58s43l82a74v 67K61a77d73l13e94c 5171299352411

Vůbec nevíte o čem hovoříte...Rv

+3/0
6.10.2016 21:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.