Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit: příspěvky podle vláken | příspěvky podle času

Diletatnství Ropidu nezná mezí aneb jeden příklad za vše: Linka 510 přiveze cestující do zastávky I.P. Pavlova kde jim hlášení ve voze oznámí přestup na další noční linky. Řada z nich směřuje logicky na vlak z Hlavní nádraží. Pokud ovšem nastoupí do linky 511 která na přestup přijede ve stejném směru jízdy , tak se dostanou na nádraží ale do Hostivaře:-/. poněvadž linky jedoucí směr centrum odjíždí ze zcela jiné zastávky a z jiné ulice.Pochopit proč 510 nezajíždí rovnou k Hl.. nádraží zřejmě netuší ani rychlokvašení Mgr z RopiduRv

Nápad sjednotit či upravit orientační systém považuji za účelný. Konkrétně bych navíc doporučil radikálně zjednodušit název konečných stanic hlavně u tramvají, a to i za cenu zkrácení vůči formálnímu názvu. U tramvají odvozených z T3 není spodní - a přitom hlavní - část názvu konečné na čele vozu z pozice cestujícího na refýži skoro vidět.

Všude bych tedy zrušil přídomek Sídliště, takže by nám zůstalo jen "Barrandov", "Modřany", "Petřiny", "Ďáblice" a pod. Pro počítačové hledání a jízdní řády klidně může zůstat formální název příslušné konečné stanice nezměněn. (Neumím programovat, ale dovedu si představit jakýsi příkaz, že Barrandov se rovná Sídliště Barrandov.)

Totéž bych udělal i s Nádražím Podbaba, Hostivař atd., opět zde myslím jen na hlavní orientaci v čele vozu. Aby neutrpěla informační hodnota, ale zlepšila se čitelnost, neměl by být problém použít tady třeba známý symbol "mašinky".

A poslední drobnost - všude, kde se hovoří o stanici s přestupem na metro, zásadně a důsledně použít slovo metro v názvu stanice: Metro Petřiny, Metro Dejvická, Metro Anděl a všechny další. Mají to tak v Berlíně i Moskvě a v mnoha jiných metropolích, kde jsem cizincem, a přiznávám, že mi to tam pomáhá. Analogicky soudím, že by to samé cizinec v Praze rovněž uvítal. A Pražanům by to snad nevadilo. Kdoví, možná by nebylo na škodu doplnit slůvko "metro" také ke každému nápisu nad stanicí metra směrem do ulice. Známé "M" tam může zůstat pro ozdobu.

Také by bylo fajn namluvit hlášení někým kdo umí Anglicky

Po eskalátorech se v pražském metru normálně chodí. Nevím proč sem píší nějací venkované, co eskalátor v životě neviděli. ;-D

Spíš, hulvátů je mezi námi plno. Neumím si představit, že někde bude v tom davu pobídka "spěchejte". Patrně by dík pražským hulvátům vzala za své bezpečnost. Tady by se hrálo o strkanici a davovou psychózu. Obávám se, že informační systém vždy povede ke klidu a pohodě - s jasným cílem, aby cestujícím ujíždějící spoje netrhaly žíly a DPP měl snadný život. Aneb DPP spíš řeší jak vymýtit dobíhání MHD. Vzorný cestující je jen ten, co čeká 10 minut na zastávce. Ostatní cestující jsou odpad. ;-D

Pak, ty cedule v metru ukazují příjezd podle plotu. Čas příjezdu průběžně posunují. Takže šíření nepřesné informace napříč stanicí nemá moc velký smysl. Obecně považují světelné cedule v metru za amatérské řešení. Potřebujete čas, a nic, potřebujete čas příjezdu, a nic, občas se to složí a je to mrtvé (představuji si modrou obrazovku Windows). To zase někdo ušetřil. V 21. století miniaturní displej, co poskytuje na střídačku několik informací a nikdy tu potřebnou. :-P

Co jsem viděl elektronické cedule u tramvají, jsou na tom s tím posouváním času podobně. Spíš jsem měl minule pocit, že zde byla informace o spoji, který vůbec nepřijel. Že to v principu ukazuje příjezd podle jízdního řádu, dorovnává čas se skutečností, ale vypadlý spoj to zahodí až těsně před příjezdem. Jinými slovy, cestující v pohodě sleduje jak mu jede tramvaj. A ono nic. Místo příjezdu jen údaj zmizí. Ano, chce to více chytrých řešení po Praze. ;-D

3x změníme trasy linek tramvají a autobusů abychom měli záminku utratit miliardu za nové nálepky a ulejt stovky milionů nějakým bratrancům

Pravda, když totiž změníme trasy linek autobusů tramvají tak se najednou změní i poloha zastávek...takže v metru na staroměstské se budou muset předělat cedule, výstup z metra najednou nepovede na stejnojmenou tram zastávku ale na lehovec...chápu vás správně?

Na tramvajové zastávce Staroměstská se mi líbí světelná tabule která nám zobrazuje linku, cílovou stanici, čas do odjezdu takových panelů by to chtělo více. Do vestibulů stanic metra by se podobný systém hodil také.

  • vlákno
  • Patrik Eger
  • 8.10.2016 10:04

Metro je už má, jsou to ty LED panely u nástupišť ale chtělo by je to dát i před eskalátory, aby člověk věděl, zda má spěchat nebo ne.

A pokud jde o tram tak na nově zrekonstruované zastávky se takové panely dávaí, vím, že jsou i na malostranské, na jiných zastávkách jsou zase ty s časem odjezdu a číslem linky, což taky celkem postačuje.

Na eskalatorech se stoji a urcite nebeha... Je to nebezpecne...

jak kde, zatím jich je velmi málo; nedávno byla rekonstruována celá Evropská a Kulaťák a podobná tam není nikde; nejbližší je na Špejcharu (Hradčanská), ale ta tam je už léta.... :-P

stejně tak byla nedávno rekonstruována trať mezi Karlákem, Václavákem, Národní - cedule s odjezdy nikde žádná; a zejména v centru by se hodily;

Vážený pane Petře,

jak uvádí pan Růžička na eskátorech se skutečně naběhá, nejen, že je to nebezpečné, ale každý pohyb po eskalátorech schody ničí! Proto jsou pohyblivé. DP původně zvažoval hlášení kam vlak jede, ale raději od toho dal ruce pryč. Líbí se mi světelná trubka nad kolejištěm u nástupiště s vybranými stanicemi přes které vlak jede a dále vylepšení displeje ve vagónech. Škoda, že čeština není vidět třeba v Chorvatsku na více místech, v Itálii třeba není vůbec.

  • vlákno
  • Patrik Eger
  • 8.10.2016 15:07

Zkusil jste někdy stát na schodech na Míráku nebo Petřinách? Za tu dobu metrem přejedete z jedné strany Prahy na druhou






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.