Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec bloudění v MHD. Chystá se nový orientační systém

Problém, který umí potrápit nejen cizince a mimopražské, ale i rodilého Pražana. Stojíte ve stanici metra či na nástupišti tramvaje a nevíte, kudy dál. Přestože by vás mohla nasměrovat jednoduchá cedule či rozcestník, narážíte na zmatečný systém.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24a21v56e35l 37S35l29a49m61a 9409872111637

Diletatnství Ropidu nezná mezí aneb jeden příklad za vše: Linka 510 přiveze cestující do zastávky I.P. Pavlova kde jim hlášení ve voze oznámí přestup na další noční linky. Řada z nich směřuje logicky na vlak z Hlavní nádraží. Pokud ovšem nastoupí do linky 511 která na přestup přijede ve stejném směru jízdy , tak se dostanou na nádraží ale do Hostivaře:-/. poněvadž linky jedoucí směr centrum odjíždí ze zcela jiné zastávky a z jiné ulice.Pochopit proč 510 nezajíždí rovnou k Hl.. nádraží zřejmě netuší ani rychlokvašení Mgr z RopiduRv

0/0
11.10.2016 9:28

J38o63s25e39f 94V14e97s22e53l47ý 6959931935

Nápad sjednotit či upravit orientační systém považuji za účelný. Konkrétně bych navíc doporučil radikálně zjednodušit název konečných stanic hlavně u tramvají, a to i za cenu zkrácení vůči formálnímu názvu. U tramvají odvozených z T3 není spodní - a přitom hlavní - část názvu konečné na čele vozu z pozice cestujícího na refýži skoro vidět.

Všude bych tedy zrušil přídomek Sídliště, takže by nám zůstalo jen "Barrandov", "Modřany", "Petřiny", "Ďáblice" a pod. Pro počítačové hledání a jízdní řády klidně může zůstat formální název příslušné konečné stanice nezměněn. (Neumím programovat, ale dovedu si představit jakýsi příkaz, že Barrandov se rovná Sídliště Barrandov.)

Totéž bych udělal i s Nádražím Podbaba, Hostivař atd., opět zde myslím jen na hlavní orientaci v čele vozu. Aby neutrpěla informační hodnota, ale zlepšila se čitelnost, neměl by být problém použít tady třeba známý symbol "mašinky".

A poslední drobnost - všude, kde se hovoří o stanici s přestupem na metro, zásadně a důsledně použít slovo metro v názvu stanice: Metro Petřiny, Metro Dejvická, Metro Anděl a všechny další. Mají to tak v Berlíně i Moskvě a v mnoha jiných metropolích, kde jsem cizincem, a přiznávám, že mi to tam pomáhá. Analogicky soudím, že by to samé cizinec v Praze rovněž uvítal. A Pražanům by to snad nevadilo. Kdoví, možná by nebylo na škodu doplnit slůvko "metro" také ke každému nápisu nad stanicí metra směrem do ulice. Známé "M" tam může zůstat pro ozdobu.

0/−1
10.10.2016 13:06

P67e37t24r 83N50e40c95h79a29n85i11c31k19ý 7453186638860

Také by bylo fajn namluvit hlášení někým kdo umí Anglicky

0/0
10.10.2016 9:52

K35a92r35e40l 41D44r13d91a 6923945647329

Po eskalátorech se v pražském metru normálně chodí. Nevím proč sem píší nějací venkované, co eskalátor v životě neviděli. ;-D

Spíš, hulvátů je mezi námi plno. Neumím si představit, že někde bude v tom davu pobídka "spěchejte". Patrně by dík pražským hulvátům vzala za své bezpečnost. Tady by se hrálo o strkanici a davovou psychózu. Obávám se, že informační systém vždy povede ke klidu a pohodě - s jasným cílem, aby cestujícím ujíždějící spoje netrhaly žíly a DPP měl snadný život. Aneb DPP spíš řeší jak vymýtit dobíhání MHD. Vzorný cestující je jen ten, co čeká 10 minut na zastávce. Ostatní cestující jsou odpad. ;-D

Pak, ty cedule v metru ukazují příjezd podle plotu. Čas příjezdu průběžně posunují. Takže šíření nepřesné informace napříč stanicí nemá moc velký smysl. Obecně považují světelné cedule v metru za amatérské řešení. Potřebujete čas, a nic, potřebujete čas příjezdu, a nic, občas se to složí a je to mrtvé (představuji si modrou obrazovku Windows). To zase někdo ušetřil. V 21. století miniaturní displej, co poskytuje na střídačku několik informací a nikdy tu potřebnou. :-P

Co jsem viděl elektronické cedule u tramvají, jsou na tom s tím posouváním času podobně. Spíš jsem měl minule pocit, že zde byla informace o spoji, který vůbec nepřijel. Že to v principu ukazuje příjezd podle jízdního řádu, dorovnává čas se skutečností, ale vypadlý spoj to zahodí až těsně před příjezdem. Jinými slovy, cestující v pohodě sleduje jak mu jede tramvaj. A ono nic. Místo příjezdu jen údaj zmizí. Ano, chce to více chytrých řešení po Praze. ;-D

0/0
10.10.2016 7:47

V70í72t 60K41o43u66b90a 6356770884578

3x změníme trasy linek tramvají a autobusů abychom měli záminku utratit miliardu za nové nálepky a ulejt stovky milionů nějakým bratrancům

+5/−2
8.10.2016 10:45

P14e82t19r 77P24e17t85r 6683882588653

Pravda, když totiž změníme trasy linek autobusů tramvají tak se najednou změní i poloha zastávek...takže v metru na staroměstské se budou muset předělat cedule, výstup z metra najednou nepovede na stejnojmenou tram zastávku ale na lehovec...chápu vás správně?

+2/0
8.10.2016 11:01

P22a12t68r62i36k 92E20g90e57r 2448410579581

Na tramvajové zastávce Staroměstská se mi líbí světelná tabule která nám zobrazuje linku, cílovou stanici, čas do odjezdu takových panelů by to chtělo více. Do vestibulů stanic metra by se podobný systém hodil také.

0/0
8.10.2016 10:04

P22e49t89r 74P77e27t37r 6193452458303

Metro je už má, jsou to ty LED panely u nástupišť ale chtělo by je to dát i před eskalátory, aby člověk věděl, zda má spěchat nebo ne.

A pokud jde o tram tak na nově zrekonstruované zastávky se takové panely dávaí, vím, že jsou i na malostranské, na jiných zastávkách jsou zase ty s časem odjezdu a číslem linky, což taky celkem postačuje.

+3/−2
8.10.2016 11:02

M57a31r65t88i83n 16R36u75z72i14c60k57a 1712798396977

Na eskalatorech se stoji a urcite nebeha... Je to nebezpecne...

+2/−3
8.10.2016 11:35

J25i85ř41i22n72a 35S60a65v73o26v20a 1891715306563

jak kde, zatím jich je velmi málo; nedávno byla rekonstruována celá Evropská a Kulaťák a podobná tam není nikde; nejbližší je na Špejcharu (Hradčanská), ale ta tam je už léta.... :-P

stejně tak byla nedávno rekonstruována trať mezi Karlákem, Václavákem, Národní - cedule s odjezdy nikde žádná; a zejména v centru by se hodily;

0/0
8.10.2016 14:05

P75a65t48r15i15k 36E31g16e50r 2188640839531

Vážený pane Petře,

jak uvádí pan Růžička na eskátorech se skutečně naběhá, nejen, že je to nebezpečné, ale každý pohyb po eskalátorech schody ničí! Proto jsou pohyblivé. DP původně zvažoval hlášení kam vlak jede, ale raději od toho dal ruce pryč. Líbí se mi světelná trubka nad kolejištěm u nástupiště s vybranými stanicemi přes které vlak jede a dále vylepšení displeje ve vagónech. Škoda, že čeština není vidět třeba v Chorvatsku na více místech, v Itálii třeba není vůbec.

0/−1
8.10.2016 15:07

P60e91t28r 94N48e28c22h33a14n33i56c32k70ý 7103246678940

Zkusil jste někdy stát na schodech na Míráku nebo Petřinách? Za tu dobu metrem přejedete z jedné strany Prahy na druhou

0/0
10.10.2016 9:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.