Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

odhlásit
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

P21a24v53e40l 71S97l20a79m19a 9909812421817

Diletatnství Ropidu nezná mezí aneb jeden příklad za vše: Linka 510 přiveze cestující do zastávky I.P. Pavlova kde jim hlášení ve voze oznámí přestup na další noční linky. Řada z nich směřuje logicky na vlak z Hlavní nádraží. Pokud ovšem nastoupí do linky 511 která na přestup přijede ve stejném směru jízdy , tak se dostanou na nádraží ale do Hostivaře:-/. poněvadž linky jedoucí směr centrum odjíždí ze zcela jiné zastávky a z jiné ulice.Pochopit proč 510 nezajíždí rovnou k Hl.. nádraží zřejmě netuší ani rychlokvašení Mgr z RopiduRv

0/0
doporučit
11.10.2016 9:28

J95o36s26e47f 62V78e18s84e78l28ý 6829701945

Nápad sjednotit či upravit orientační systém považuji za účelný. Konkrétně bych navíc doporučil radikálně zjednodušit název konečných stanic hlavně u tramvají, a to i za cenu zkrácení vůči formálnímu názvu. U tramvají odvozených z T3 není spodní - a přitom hlavní - část názvu konečné na čele vozu z pozice cestujícího na refýži skoro vidět.

Všude bych tedy zrušil přídomek Sídliště, takže by nám zůstalo jen "Barrandov", "Modřany", "Petřiny", "Ďáblice" a pod. Pro počítačové hledání a jízdní řády klidně může zůstat formální název příslušné konečné stanice nezměněn. (Neumím programovat, ale dovedu si představit jakýsi příkaz, že Barrandov se rovná Sídliště Barrandov.)

Totéž bych udělal i s Nádražím Podbaba, Hostivař atd., opět zde myslím jen na hlavní orientaci v čele vozu. Aby neutrpěla informační hodnota, ale zlepšila se čitelnost, neměl by být problém použít tady třeba známý symbol "mašinky".

A poslední drobnost - všude, kde se hovoří o stanici s přestupem na metro, zásadně a důsledně použít slovo metro v názvu stanice: Metro Petřiny, Metro Dejvická, Metro Anděl a všechny další. Mají to tak v Berlíně i Moskvě a v mnoha jiných metropolích, kde jsem cizincem, a přiznávám, že mi to tam pomáhá. Analogicky soudím, že by to samé cizinec v Praze rovněž uvítal. A Pražanům by to snad nevadilo. Kdoví, možná by nebylo na škodu doplnit slůvko "metro" také ke každému nápisu nad stanicí metra směrem do ulice. Známé "M" tam může zůstat pro ozdobu.

0/−1
doporučit
10.10.2016 13:06

P90e35t57r 97N71e84c49h12a43n43i49c12k24ý 7943396238860

Také by bylo fajn namluvit hlášení někým kdo umí Anglicky

0/0
doporučit
10.10.2016 9:52

K60a52r86e49l 64D92r56d43a 6313265887209

Po eskalátorech se v pražském metru normálně chodí. Nevím proč sem píší nějací venkované, co eskalátor v životě neviděli. ;-D

Spíš, hulvátů je mezi námi plno. Neumím si představit, že někde bude v tom davu pobídka "spěchejte". Patrně by dík pražským hulvátům vzala za své bezpečnost. Tady by se hrálo o strkanici a davovou psychózu. Obávám se, že informační systém vždy povede ke klidu a pohodě - s jasným cílem, aby cestujícím ujíždějící spoje netrhaly žíly a DPP měl snadný život. Aneb DPP spíš řeší jak vymýtit dobíhání MHD. Vzorný cestující je jen ten, co čeká 10 minut na zastávce. Ostatní cestující jsou odpad. ;-D

Pak, ty cedule v metru ukazují příjezd podle plotu. Čas příjezdu průběžně posunují. Takže šíření nepřesné informace napříč stanicí nemá moc velký smysl. Obecně považují světelné cedule v metru za amatérské řešení. Potřebujete čas, a nic, potřebujete čas příjezdu, a nic, občas se to složí a je to mrtvé (představuji si modrou obrazovku Windows). To zase někdo ušetřil. V 21. století miniaturní displej, co poskytuje na střídačku několik informací a nikdy tu potřebnou. :-P

Co jsem viděl elektronické cedule u tramvají, jsou na tom s tím posouváním času podobně. Spíš jsem měl minule pocit, že zde byla informace o spoji, který vůbec nepřijel. Že to v principu ukazuje příjezd podle jízdního řádu, dorovnává čas se skutečností, ale vypadlý spoj to zahodí až těsně před příjezdem. Jinými slovy, cestující v pohodě sleduje jak mu jede tramvaj. A ono nic. Místo příjezdu jen údaj zmizí. Ano, chce to více chytrých řešení po Praze. ;-D

0/0
doporučit
10.10.2016 7:47

V42í95t 69K69o76u17b83a 6326200294958

3x změníme trasy linek tramvají a autobusů abychom měli záminku utratit miliardu za nové nálepky a ulejt stovky milionů nějakým bratrancům

+5/−2
doporučit
8.10.2016 10:45

P91e78t62r 92P76e44t47r 6823782708903

Pravda, když totiž změníme trasy linek autobusů tramvají tak se najednou změní i poloha zastávek...takže v metru na staroměstské se budou muset předělat cedule, výstup z metra najednou nepovede na stejnojmenou tram zastávku ale na lehovec...chápu vás správně?

+2/0
doporučit
8.10.2016 11:01

P66a40t82r54i36k 42E10g63e49r 2688600919111

Na tramvajové zastávce Staroměstská se mi líbí světelná tabule která nám zobrazuje linku, cílovou stanici, čas do odjezdu takových panelů by to chtělo více. Do vestibulů stanic metra by se podobný systém hodil také.

0/0
doporučit
8.10.2016 10:04

P47e78t42r 47P87e54t89r 6753412558943

Metro je už má, jsou to ty LED panely u nástupišť ale chtělo by je to dát i před eskalátory, aby člověk věděl, zda má spěchat nebo ne.

A pokud jde o tram tak na nově zrekonstruované zastávky se takové panely dávaí, vím, že jsou i na malostranské, na jiných zastávkách jsou zase ty s časem odjezdu a číslem linky, což taky celkem postačuje.

+3/−2
doporučit
8.10.2016 11:02

M69a12r98t78i98n 83R42u19z48i50c38k39a 1852318806517

Na eskalatorech se stoji a urcite nebeha... Je to nebezpecne...

+2/−3
doporučit
8.10.2016 11:35

J31i56ř78i37n41a 86S60a55v97o11v98a 1941345806253

jak kde, zatím jich je velmi málo; nedávno byla rekonstruována celá Evropská a Kulaťák a podobná tam není nikde; nejbližší je na Špejcharu (Hradčanská), ale ta tam je už léta.... :-P

stejně tak byla nedávno rekonstruována trať mezi Karlákem, Václavákem, Národní - cedule s odjezdy nikde žádná; a zejména v centru by se hodily;

0/0
doporučit
8.10.2016 14:05

P35a83t87r84i34k 42E31g64e65r 2358500539601

Vážený pane Petře,

jak uvádí pan Růžička na eskátorech se skutečně naběhá, nejen, že je to nebezpečné, ale každý pohyb po eskalátorech schody ničí! Proto jsou pohyblivé. DP původně zvažoval hlášení kam vlak jede, ale raději od toho dal ruce pryč. Líbí se mi světelná trubka nad kolejištěm u nástupiště s vybranými stanicemi přes které vlak jede a dále vylepšení displeje ve vagónech. Škoda, že čeština není vidět třeba v Chorvatsku na více místech, v Itálii třeba není vůbec.

0/−1
doporučit
8.10.2016 15:07

P18e48t56r 25N17e12c68h29a61n28i62c82k50ý 7533806978840

Zkusil jste někdy stát na schodech na Míráku nebo Petřinách? Za tu dobu metrem přejedete z jedné strany Prahy na druhou

0/0
doporučit
10.10.2016 9:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.