- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"V době, kdy se stavělo v domovních blocích, tak jak je nám to ostatně nejpříjemnější"? To se jako chce vracet do dob, kdy veřejný prostor byl tvořen jen přeplněnými uspěchanými ulicemi tísněnými hradbou domů ze všech stran? A komunistům vyčítá, že dbali na oslunění bytů, aby lidé nebydleli ve vlhkých, temných, plesnivých bytech? To teda pardón, ale řekl bych, že Le Corbusier byl větší architekt než nějaký Lukeš. Hlavně že snobsky nadává na Džona Dovanyho, i když Maršmeloun je mnohem větší hrůza.
Lepší skanzen než novoty typu tančícího domu nebo chobotnice.
Ani tak nevadí, že jsou to novoty, jako že to je falešná a nepraktická architektura - něco jako fasádistické rekonstrukce starých domů, jen v podobě novostavby.
No nevím, ale takové Holašovice? Je to skanzen? Dá se tam bydlet? Je nutné tam postavit třeba na návsi Tančící dům, Maršmeloun? Byla by to oživující architektura? Nevím, nevím.
Skanzen se z centra Prahy stává hlavně proto, že prakticky přestalo být místem k bydlení. A snažit se kompenzovat to tím, že zbývající volné místo zastavíme moderními bytovkami, kde si stejně normální smrtelník byt nepořídí, protože si ho nebude moct dovolit, mi přijde na hlavu.
Památková ochrana podle ochranářů? Zpevnit železniční viadukt železobetonem rozhodně ne, to je hrdelní zločit, v roce 1850 železobeton nexistoval! Je na něm trakční vedení ...
Je pravda, že hotel Don Giovanni je dost hrozný. Já být jeho architektem, tak chodím s pytlem na hlavě.
Ano Historik architektury asi nebude architektem, Stejně jako psycholok není lékařem. Ale je pravdou, že Praze 21.století chybí architektonický výhled budoucího užívání hlavního města! Rozhodně architekt nemůže být developerem, jinak by asi výstavba a funkčnost města musela vypadat jinak. Satelity devadesátých let, ani Severní a Jižní město stejně jako Severojižní maistrála není to pravé dědictví stavebních vzdělanců nedávné minulosti. Bohužel tito vzdělanci mají podobné vzdělání ve stavebnictví jako ti dnešní, jen v jejich době byli omezováni režimem jedné strany. A pokud Ještědský vysílač a Tančící dům jsou srovnatelné stavby profese architekt tak jak pro koho. Desetiletí utíkají a názory na to co je a není přínosné a nezaměnitelné se podle toho mění. Jsou stavby nadčasové a ty ostatní
Že se neprotestovalo za první republiky? To se mi nechce úplně věřit;-). Stačí se podívat jaký řev způsobila Eifelova věž v Paříži...
Jenom nebyl internet, facebook aby se o tom dochovaly záznamy.
A spolky evidetně fungovaly;-) Viz Poslední mohykán s Marvanem.
To byli Francouzi, ti řvali proti všemu. Tady to tak nebylo.
Tak mi najednou přijde, jestli tenhleten Lukeš není na výplatní pásce některého z developerů?? Dříve mi jeho názory byly celkem sympatické, ale toto mi přijde jako poměrně tendenční líčení pražských poměrů jak v dobách minulých, tak i ve současnosti.
no jenže těch x milionů turistů sem právě na ten skanzen jezdí. Když si prohlédnete na youtubu travel vlogy, tak se téměř nikdo nejde podívat na ten váš tančící dům nebo národní technickou knihovnu a další skvosty moderní architektury. Všichni lezou na hrad, jsou na starém městě a nejdál dojdou na Vyšehrad. Oceňují tu jednotnost a styl. Na moderní architekturu ať jedou do Londýna.
Město není jen pro turisty, ale i pro jeho obyvatele. Bohužel v Praze to moc vidět neni