Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči ignorovali cvičné uzavření výjezdu z Blanky, couvali do tunelu

Správce pražských komunikací zkouší, jak by to vypadalo, kdyby se uzavřel výjezd z tunelu Blanka na Prašném mostě. Po tomto opatření volá Praha 6 kvůli zvýšené dopravě. První test ale nedopadl valně. Za necelé čtyři hodiny projelo zákazem vjezdu přes čtyřicet řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a11n 47Z56a93b49a31b15a 8184854338404

A vůbec se jim nedivím. Třeba dneska to ve Strahovským tunelu blikalo jak na Vánoce. A to byl poloprázdný. Najednou se rozsvítili červené kříže ve všech pruzích asi na 15 vteřin, a to opakovaně v různých intervalech

0/0
12.10.2016 14:59

M24a11r46t94i36n 29R93ů83ž37i19č64k75a 9824701908559

no a jak si se zachoval? zastavil jsi ne :D ... dál jsi přece nemohl jet :D

0/0
14.10.2016 6:29

A44n81n11a 48K67r42a33t50o76c77h40v89í73l97o55v65á 4887841534735

Nebylo by lepší zainvestovat do urychlení oprav Korunovační než zkoušet tyhle experimenty?

+1/0
12.10.2016 9:19

V86a16š64e60k 98Ř85í46h42a 2453703738322

Co čekat od Pražáka.

+1/−3
12.10.2016 1:48

F57i74l69i35p 84G84a72l81a76š 2947287574878

Aha, máte přesné informace o SPZ, tedy respektive o bydlištích řidičů, kteří do zákazu vjeli? Pochybuji...

0/0
12.10.2016 6:20

P13e20t38r 63K98e86ř 8963274272688

Blanku využívají zejména mimopražští!!!

0/0
12.10.2016 8:37

M38i26c50h49a81l 94K89o15ž15e13n17ý 4416975380292

klokoti

+2/0
12.10.2016 0:03
Foto

M79i14l21a71n 95H90ř86e16b71í94k 6744177783452

absurdistán !!

+4/0
11.10.2016 21:07

I83v75a15n40a 16N40o18v43á 2442902859868

Vyrobíme tunel pro auta a pak ho zavřem, protože tudy jedou auta? To vymyslela Krnda?

+4/−1
11.10.2016 20:41

G89a22b53r79i71e21l 10H43o28r81t85e55n 9311769503194

Ne, to bohužel vymysleli úředníci u nás na Praze 6. Patrně potřebují zakrýt svoji naprostou neschopnost při projektování dopravní infrastruktury v minulosti a nulovou aktivitu před dopředu dlouho dobře známým efektem uzavření Korunovační.

+2/0
11.10.2016 23:48

I77v53a16n86a 21N68o31v37á 2122102919968

Ouřada - zhouba lidstva.

+1/0
12.10.2016 1:37

V21a46š69e30k 84Ř19í10h74a 2613903328632

Tunaly se kvůli regulaci dopravy uzavírají běžně. Jen tupci toto ignorují.

+2/−3
12.10.2016 1:49

P17e44t27r 11K89e58ř 8193384882978

Tunely se uzavírají běžně, ale vždy je tato skutečnost návěstěna včas, aby jste mohl reagovat. Blankou jezdím denně a regulaci zažívám zcela běžně. Ale to co je popsáno v článku jsem tam ještě neviděl. Snížení rychlosti není nikdy zvýrazněno ani návěstěno. Spousta řidičů pak tuto změnu vůbec nezaregistruje. Ano uznávám, je to jejich chyba, ale výsledek shodný. Při uzavření vjezdu, nebo výjezdu není informace předem žádná. V místě uzávěry to již mnoho platné není. Pokud je u Troji uzavřen vjezd do Blanky a na nájezdu mostu Barikádníků svítí pouze info o dojezdu kamsi, pak to mnoho účelné není. Taktéž info v tunelu o zákazu otáčení řidiče mnoho proti blížícím se potížím nevaruje. Řidiči pak zmatkují a děje se přesně to co je popsáno. Naopak v pátek odpoledne je již tradicí, že je návěst o koloně v celém tunelu s následným snížením rychlosti a ve skutečnosti zde žádná kolona ani problém není. Bezdůvodné převádění z pruhu do pruhu, informace o stavu v místě kde je již dávno kolona... a takto bych mohl pokračovat. Nejen v Evropě ale i u nás jsou tunely, ve kterých vše co je neobvyklé se zvýrazňuje. Změna rychlosti bliká, důležitá sdělení mají proměnlivou barvu, atp. Je nutné co nejvíce upoutat pozornost řidiče. Zajistit aktuálnost a logiku sdělení. Pokud chce správa tunelů dosáhnout požadovaných záměrů, bude muset opravdu hodně přidat na své práci a efektivitě užití aplikovaných zařízení.

0/0
12.10.2016 8:37

J65a89n 83Z98a74b31a89b26a 8774704298134

Napsat to až před výjezd je blbina, potřebuješ vyjet už na konci strahovského...

+1/0
11.10.2016 20:38
Foto

M32a81r22t64i70n 21P76i75š56t85o30r51a 8798758506309

na informačních tabulích před tunelem svítilo

+2/0
11.10.2016 23:08

P47e52t90r 62K17e22ř 8793784452848

V článku psali pouze o návěsti. Místo ani vzdálenost nebyla určena. Ze svých zkušeností mám naopak shodný názor jako p. Zababa

0/0
12.10.2016 8:40

P43a77v83e45l 23F61r44y13c 4224458879343

Řešením je ponechat tunel otevřený a vysvětlit Praze 6, že k odlehčení dojde po dostavbě severní části obchvatu Prahy.

+7/0
11.10.2016 20:37

P87e96t61r 23V50o78ň68k42a 2297973809693

Jaký to má význam?!? Před tunelem nebo v tunelu se dozvíte, že křižovatka na které odbočujete je uzavřena a jinudy se jet nedá. Být těmi řidiči, vytvořím kolonu vozidel, která čeká až bude křižovatka otevřena. Zastavím , vypnu motor a až to otevřete pojedu dál. Ono by je to brzo přestalo bavit když by měli kolony čekajících aut už před tunelem.;-D

+8/0
11.10.2016 19:58

P78e34t79r 65K95e20ř 8113434292848

Nepřestalo, to je zcela běžný jev již v současnosti.

0/0
12.10.2016 8:41

M76i97l90a21n 72V68o17l75e63k 5159413226649

"„Potvrdilo mi to důvod, proč jsem byl proti tomu“ řekl Dolínek nyní." Takže on už dopředu věděl, že řidiči budou ignorovat dopravní značení? Já myslel, že říkal "uzavření výjezdu by přivedlo více aut do ulic na povrchu". Nebo je to totéž? V politice se asi na drobné rozdíly tak nekouká.

+1/0
11.10.2016 19:44

M92a11r93t70i11n 19P13l64a45t96i24l 9661873801778

Pan Kolář by měl přestat vymýšlet nesmysly, ale měl by začít něco dělat. Třeba zaúkolovat městskou policii, aby něco dělala. Od škol zmizela a výpalné za parkování za ně hlídá najatá firma. Tak by si mohli stoupnout na silnici od Prašňáku na Kulaťák a řídit provoz na křížení silnic. A také organizovat hloupé řidiče, kteří svojí neznalostí blokují žluté pruhy na Kulaťáku a tím zabraňují výjezdu řidičů do ulic. Ti pak stojí a čekají, až se to místo uvolní. Určitě by to pomohlo plynulosti provozu víc, než zavřít výjezd z tunelu....

+1/0
11.10.2016 18:44

M17a11r43e54k 15T12u29r62n31o39v16e98c 7345522430746

Fakt si myslte, že křižovatka řízená nějakým příslušníkem (navíc jsem to snad nikdy neviděl dělat někoho z městské policie, to byla spíš doména té státní), bude řízena efektivněji, než světelnou signalizací? To si spíš dovedu představit, že by se upravovaly délky jendotlivých intervalů oné světelné signalizace podle vytížení křižovatky - a to už dnes jde - ať už na místě, nebo z nějakého dispečinku - proto je také spousta křižovatek opatřených nejrůznějšími kamerami a čidly...

0/0
12.10.2016 6:37

M38a65r69t85i64n 12P49l10a33t25i30l 9411103761548

Nevšiml jsem si, že by byl provoz na kulaťáku řízen světelnými signály, kromě jednoho přechodu na výjezdu z něj. Za to si každý den všímám blbů, co zastaví na žlutých pruzích a znemožní z kulaťáku vyjíždět.

0/0
12.10.2016 7:00

P83e87t39r 68K61e70ř 8853174612738

Má to funkční háček. Pokud i za dozoru policie dochází k předjíždění řidiče jenž žluté pruhy volné nechal, pak i tento na ně vjede. Nic jiného mu ani nezbývá

0/0
12.10.2016 8:45

M47i71r40o93s19l78a22v 11K32a84š10p28a93r 3232157611431

Řidič couvající do (v) tunelu by měl přijít o papíry, jako kompenzaci by měl dostat papíry na hlavu.

+2/−4
11.10.2016 18:26

J30a88n 81S87l62o54v84í32k 3219937830808

Oni asi necouvali přímo v hlavní trase tunelu, ale když odbočili do výjezdu a až tam zjistili, že to je uzavřené. Každopádně to je špatně.

+4/0
11.10.2016 18:56

S13t51a57n 17N22o26v39á18k 5167245465184

Stupidní debil vydá stupidní zákaz a stupidní tele to bude bez odporu dodržovat.

+1/0
11.10.2016 22:30

M39i77r90o53s64l92a26v 63K98a37š64p28a79r 3842847271551

A stupidní vůl bude do tunelu couvat:-)

0/−1
11.10.2016 23:46

O70n97d83ř37e29j 28K42r51y20š81t96o74f 6533361

Je to zůžení do 1 pruhu a také hlavně nesmyslně umístěné přechody přímo na hranu kruhového objezdu,které svým umístěním celou byť v tomto případě minimální výhodu ,,kruháku" zcela eliminují.

+3/0
11.10.2016 18:25

F16i51l73i57p 84G62a40l67a28š 2777297804758

A ještě bych rád připomněl ten geniální semafor u tramvajového ostrůvku, ale pouze v jednom směru ;-D

0/0
12.10.2016 6:19

M86a39r37t36i41n 22R61ů44ž26i61č79k19a 9584571128539

a ono se dá těm cedulím věřit?

hlásí kolona a jede to normálně 70 celou dobu... dají tam 50, že prý vozidlo a nikde nic...

já vím, že je potřeba sledovat značky, ale když jich tam je moc a moc světel, ventilátory zakrývají šipky nad vozovkou a pod.

+2/−1
11.10.2016 17:42
Foto

M20i29c87h55a10l 58N76a15j37m10a63n 7249133786160

Kde konkrétně ventilátory v zakrývají značení?

+1/0
11.10.2016 17:43

M18a47r52t55i22n 82R55ů64ž62i90č91k89a 9884931488359

v tunelu Blanka ... stačí se dívat ... hezky to bliká když se točí

až zítra pojedu, tak se podívám který je to km... pokud nezapomenu :)

+1/−1
11.10.2016 17:46
Foto

M14i38c23h17a58l 40N35a74j37m62a31n 7989413576470

Tak to jo..... Oni jsou projektanti uplní blbci, že? Dají značení hned za ventilátory.....

Ale tedˇvážně, v tunelovém komplexu Blanka tento problém není - trošinku jsem se kolem toho pohyboval (jak kolem ventilátorů, tak kolem značení.....).

+1/−1
11.10.2016 17:50

M40a46r55t70i70n 16R11ů88ž69i64č63k35a 9644171678869

tak to zkusím nezapomenout... protože je

+1/0
11.10.2016 18:05
Foto

M21a87r73t58i85n 89P71i56š76t22o77r27a 8588608566339

Je možné, že to v nějakém místě nastane. Ale je dost času značení přečíst před, nebo po, kdy se to nepřekrývá.

0/0
11.10.2016 23:15

M14a53r61t53i42n 32R76ů29ž13i48č52k52a 9944151708669

ano, času bývá dost, ale je to nepříjemné... v době kdy se plánuje na PC, tak si takové věci dají snad prověřit před stavbou - 3D model

- - -

ale dneska ráno byl 2x omezen provoz na 50 (Trója->Malovanka)... nějaký kamion začal ztrácet gumu a i když byl levý pruh zavřený, tak to stejně některá auta ignorovala :(

0/0
14.10.2016 6:16

D69a74v20i20d 66T98y60k50a73č 6988933586385

Nevite kdo navrhoval umisteni kabelu, ktere byly zatopeny? To nebyli asi projektanti, ze? :)))

+3/0
11.10.2016 18:14

F82i40l19i18p 39G31a20l55a24š 2537877214548

Né, blázníte? To přece není chyba projektanta.. To byla chyba tisku ;-D

0/0
12.10.2016 6:22

M55a46r46t29i61n 71R51ů20ž57i83č49k45a 9664151918219

tak až dneska jsem zase jel Blankou (Trója->Malovanka)... tak ten větrák, který kryje značení o otevření/zavření pruhu je u začátku odbočení na Karlovy Vary - pokud jedu v pravém pruhu, tak levý krajní ventilár zakrývá levou značku nad pruhem (většinou zelenou šipku) ... to problikávání je nepříjemné, ale člověk už si zvykl

pokud s tím máte co do činění, tak to není dobrá vizitka :( ... neříkám, že jsou úplní blbci, ale pár chyb tam udělali

mám Peugeot Partner ... trošku vyšší posez než obyčejné osobní auto, ale i tak by to nemělo nastat a myslím, že směrem od Malovanky je také jeden podobný, ale to si nejsem jistý

ono záleží v kterém pruhu... v prvém to nepoznáte

0/0
14.10.2016 6:28

T78o43m38á28š 89V29e18l43č43o64v82s59k21ý 4543308329978

To jsem jel takhle cvičně do práce...

+2/0
11.10.2016 17:27

P22e52t24r 13S54o46k32o16l 8272351557681

Tak třeba taky cvičně projeli zákazem. Já si to ještě myslím nikdy nezkusil a láká mne to. :-P

+2/0
11.10.2016 17:35

S71t72a26n28i43s45l20a59v 92S63v36o37b13o84d95a 1873903986128

Tak důležité je, že teďkons víme, že lze tyto zákazy v budoucnu s klidem ignorovat ;-)

+4/−2
11.10.2016 16:56

P62e27t47r 54H61a76r17i33p95r16a21s71a92d 61H73a71j91i66č 8413760194207

A víte kolik je to bude stát na pokutách? Neukáznění řidiči jsou problém obecně, ale v tunelu jsou několikanábně nebezpečnější.

0/0
11.10.2016 17:05

B71o15h57u25s85l10a68v 50K44r25á28l32í92k 2501340289636

Důležité je, že řidiči teď vědí, že ty proměnné značky se nemají brát vážně a že si s nimi akorát pořád někdo hraje.

+3/0
11.10.2016 17:07

P50a36v21e23l 53O80b91d42r74ž38á23l14e30k 6586324918512

Praha 6 nechce, aby lidi jezdili hromadnou dopravou (když všechno zmodřila, aby nikdo nemohl odstavit auto u metra) ... a pak se diví, že jsou Dejvice plné popojíždějících aut.

Ať udělají jakékoliv omezení, ta auta nikam nezmizí. Ti lidé v nich někam potřebují a pojedou tam - když neexistuje rozumná (z hlediska ceny, pohodlí a doby přepravy) alternativa.

+15/0
11.10.2016 16:50

L54u41d95v45í90k 17G64a55j71d94o53š69í68k 2325473734132

Jistě. Automobilová doprava se chová jako voda. Ta nateče všude tam kam může - všude tam, kam jí to dovolíte. Čím větší díru uděláte, tím více je vody. JEDINÁ možnost jak zklidňovat dopravu je zakazovat vjezd.

Nepochybně nepopulární, ale jediné možné řešení.

+4/−7
11.10.2016 17:04

J90a50n 97B95u28b33i65k 9812201702557

všem nebo jenom ostatním kromě Vás?:-P

+6/0
11.10.2016 17:07

L46u23d65v94í39k 50G94a91j31d27o59š28í56k 2665813844472

Pravidlo je jednoduché. V první fázi zakázat tranzit skrz oblast to ve většině případů stačí. Takových oblastí už je třeba po Praze spousta. Čtvrti, kam můžete vjet, ale není možné je projet a pokračovat dál. Musíte se vrátit a proto tam vjíždějí jen lidi, kteří mají v oblasti cíl cesty.

Pokud ani tohle nestačí nebo to nejde zařídit, pak se přidávají pěší zóny s omezením na 30 km/h a retardéry, aby se vjezd řidičům co nejvíce znepříjemnil.

Další fáze už je jen vjezd na povolenky vydávane obecním úřadem pouze rezidentům (např. v KRNAPu)

+1/−2
11.10.2016 17:21

G71a16b15r74i39e27l 67H81o93r54t36e17n 9401629793464

Zapomněl jste na finální fázi, kdy obec zjistí, že v dané lokalitě přestali bydlet lidi. Této fázi se odborně říká "oživení" a nákladově je obvykle součtem všech předchozích fází, kterým se říká odborně "zklidnění".

+11/0
11.10.2016 17:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.