Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči ignorovali cvičné uzavření výjezdu z Blanky, couvali do tunelu

Správce pražských komunikací zkouší, jak by to vypadalo, kdyby se uzavřel výjezd z tunelu Blanka na Prašném mostě. Po tomto opatření volá Praha 6 kvůli zvýšené dopravě. První test ale nedopadl valně. Za necelé čtyři hodiny projelo zákazem vjezdu přes čtyřicet řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a72n 83Z27a74b41a52b50a 8724934948614

A vůbec se jim nedivím. Třeba dneska to ve Strahovským tunelu blikalo jak na Vánoce. A to byl poloprázdný. Najednou se rozsvítili červené kříže ve všech pruzích asi na 15 vteřin, a to opakovaně v různých intervalech

0/0
12.10.2016 14:59

M49a25r43t83i41n 47R60ů75ž22i59č68k32a 9754721878379

no a jak si se zachoval? zastavil jsi ne :D ... dál jsi přece nemohl jet :D

0/0
14.10.2016 6:29

A90n79n27a 87K13r36a84t27o28c42h78v50í76l31o64v68á 4947341984585

Nebylo by lepší zainvestovat do urychlení oprav Korunovační než zkoušet tyhle experimenty?

+1/0
12.10.2016 9:19

V71a86š44e29k 30Ř11í86h74a 2963203388462

Co čekat od Pražáka.

+1/−3
12.10.2016 1:48

F49i71l32i84p 89G67a75l32a95š 2117147894698

Aha, máte přesné informace o SPZ, tedy respektive o bydlištích řidičů, kteří do zákazu vjeli? Pochybuji...

0/0
12.10.2016 6:20

P38e21t52r 64K44e32ř 8263104112918

Blanku využívají zejména mimopražští!!!

0/0
12.10.2016 8:37

M71i59c26h10a38l 38K74o88ž80e92n17ý 4276915400952

klokoti

+2/0
12.10.2016 0:03
Foto

M92i72l37a97n 53H81ř26e15b18í76k 6464527513792

absurdistán !!

+4/0
11.10.2016 21:07

I20v37a54n77a 21N16o83v61á 2392102429248

Vyrobíme tunel pro auta a pak ho zavřem, protože tudy jedou auta? To vymyslela Krnda?

+4/−1
11.10.2016 20:41

G17a96b71r77i96e25l 59H91o17r33t72e27n 9831859623824

Ne, to bohužel vymysleli úředníci u nás na Praze 6. Patrně potřebují zakrýt svoji naprostou neschopnost při projektování dopravní infrastruktury v minulosti a nulovou aktivitu před dopředu dlouho dobře známým efektem uzavření Korunovační.

+2/0
11.10.2016 23:48

I79v57a85n58a 63N60o36v25á 2942212179788

Ouřada - zhouba lidstva.

+1/0
12.10.2016 1:37

V66a91š39e22k 90Ř55í20h47a 2173923268532

Tunaly se kvůli regulaci dopravy uzavírají běžně. Jen tupci toto ignorují.

+2/−3
12.10.2016 1:49

P45e28t17r 91K52e67ř 8243384362368

Tunely se uzavírají běžně, ale vždy je tato skutečnost návěstěna včas, aby jste mohl reagovat. Blankou jezdím denně a regulaci zažívám zcela běžně. Ale to co je popsáno v článku jsem tam ještě neviděl. Snížení rychlosti není nikdy zvýrazněno ani návěstěno. Spousta řidičů pak tuto změnu vůbec nezaregistruje. Ano uznávám, je to jejich chyba, ale výsledek shodný. Při uzavření vjezdu, nebo výjezdu není informace předem žádná. V místě uzávěry to již mnoho platné není. Pokud je u Troji uzavřen vjezd do Blanky a na nájezdu mostu Barikádníků svítí pouze info o dojezdu kamsi, pak to mnoho účelné není. Taktéž info v tunelu o zákazu otáčení řidiče mnoho proti blížícím se potížím nevaruje. Řidiči pak zmatkují a děje se přesně to co je popsáno. Naopak v pátek odpoledne je již tradicí, že je návěst o koloně v celém tunelu s následným snížením rychlosti a ve skutečnosti zde žádná kolona ani problém není. Bezdůvodné převádění z pruhu do pruhu, informace o stavu v místě kde je již dávno kolona... a takto bych mohl pokračovat. Nejen v Evropě ale i u nás jsou tunely, ve kterých vše co je neobvyklé se zvýrazňuje. Změna rychlosti bliká, důležitá sdělení mají proměnlivou barvu, atp. Je nutné co nejvíce upoutat pozornost řidiče. Zajistit aktuálnost a logiku sdělení. Pokud chce správa tunelů dosáhnout požadovaných záměrů, bude muset opravdu hodně přidat na své práci a efektivitě užití aplikovaných zařízení.

0/0
12.10.2016 8:37

J75a79n 46Z81a87b91a12b59a 8694284578674

Napsat to až před výjezd je blbina, potřebuješ vyjet už na konci strahovského...

+1/0
11.10.2016 20:38
Foto

M62a93r42t26i16n 46P77i69š66t35o21r67a 8518708186689

na informačních tabulích před tunelem svítilo

+2/0
11.10.2016 23:08

P10e66t83r 79K12e85ř 8543574342978

V článku psali pouze o návěsti. Místo ani vzdálenost nebyla určena. Ze svých zkušeností mám naopak shodný názor jako p. Zababa

0/0
12.10.2016 8:40

P53a59v77e88l 44F57r90y50c 4844898849163

Řešením je ponechat tunel otevřený a vysvětlit Praze 6, že k odlehčení dojde po dostavbě severní části obchvatu Prahy.

+7/0
11.10.2016 20:37

P88e53t70r 11V24o18ň38k74a 2727283919453

Jaký to má význam?!? Před tunelem nebo v tunelu se dozvíte, že křižovatka na které odbočujete je uzavřena a jinudy se jet nedá. Být těmi řidiči, vytvořím kolonu vozidel, která čeká až bude křižovatka otevřena. Zastavím , vypnu motor a až to otevřete pojedu dál. Ono by je to brzo přestalo bavit když by měli kolony čekajících aut už před tunelem.;-D

+8/0
11.10.2016 19:58

P74e88t26r 71K22e15ř 8683444722568

Nepřestalo, to je zcela běžný jev již v současnosti.

0/0
12.10.2016 8:41

M67i88l35a18n 43V70o81l60e85k 5129793556949

"„Potvrdilo mi to důvod, proč jsem byl proti tomu“ řekl Dolínek nyní." Takže on už dopředu věděl, že řidiči budou ignorovat dopravní značení? Já myslel, že říkal "uzavření výjezdu by přivedlo více aut do ulic na povrchu". Nebo je to totéž? V politice se asi na drobné rozdíly tak nekouká.

+1/0
11.10.2016 19:44

M82a65r93t57i79n 83P15l16a17t83i87l 9721713441858

Pan Kolář by měl přestat vymýšlet nesmysly, ale měl by začít něco dělat. Třeba zaúkolovat městskou policii, aby něco dělala. Od škol zmizela a výpalné za parkování za ně hlídá najatá firma. Tak by si mohli stoupnout na silnici od Prašňáku na Kulaťák a řídit provoz na křížení silnic. A také organizovat hloupé řidiče, kteří svojí neznalostí blokují žluté pruhy na Kulaťáku a tím zabraňují výjezdu řidičů do ulic. Ti pak stojí a čekají, až se to místo uvolní. Určitě by to pomohlo plynulosti provozu víc, než zavřít výjezd z tunelu....

+1/0
11.10.2016 18:44

M80a50r27e38k 47T98u28r61n66o53v35e76c 7885702480456

Fakt si myslte, že křižovatka řízená nějakým příslušníkem (navíc jsem to snad nikdy neviděl dělat někoho z městské policie, to byla spíš doména té státní), bude řízena efektivněji, než světelnou signalizací? To si spíš dovedu představit, že by se upravovaly délky jendotlivých intervalů oné světelné signalizace podle vytížení křižovatky - a to už dnes jde - ať už na místě, nebo z nějakého dispečinku - proto je také spousta křižovatek opatřených nejrůznějšími kamerami a čidly...

0/0
12.10.2016 6:37

M50a91r33t31i23n 42P30l63a37t64i71l 9791263621738

Nevšiml jsem si, že by byl provoz na kulaťáku řízen světelnými signály, kromě jednoho přechodu na výjezdu z něj. Za to si každý den všímám blbů, co zastaví na žlutých pruzích a znemožní z kulaťáku vyjíždět.

0/0
12.10.2016 7:00

P56e88t41r 43K56e63ř 8793374422258

Má to funkční háček. Pokud i za dozoru policie dochází k předjíždění řidiče jenž žluté pruhy volné nechal, pak i tento na ně vjede. Nic jiného mu ani nezbývá

0/0
12.10.2016 8:45

M21i67r80o90s22l66a70v 66K91a64š50p58a12r 3652277221611

Řidič couvající do (v) tunelu by měl přijít o papíry, jako kompenzaci by měl dostat papíry na hlavu.

+2/−4
11.10.2016 18:26

J66a67n 81S65l87o20v63í93k 3439417170678

Oni asi necouvali přímo v hlavní trase tunelu, ale když odbočili do výjezdu a až tam zjistili, že to je uzavřené. Každopádně to je špatně.

+4/0
11.10.2016 18:56

S17t17a75n 21N62o42v50á17k 5957665975784

Stupidní debil vydá stupidní zákaz a stupidní tele to bude bez odporu dodržovat.

+1/0
11.10.2016 22:30

M25i75r14o70s90l71a28v 80K88a95š96p71a53r 3152567731461

A stupidní vůl bude do tunelu couvat:-)

0/−1
11.10.2016 23:46

O58n15d97ř62e59j 26K52r86y25š60t57o31f 6553631

Je to zůžení do 1 pruhu a také hlavně nesmyslně umístěné přechody přímo na hranu kruhového objezdu,které svým umístěním celou byť v tomto případě minimální výhodu ,,kruháku" zcela eliminují.

+3/0
11.10.2016 18:25

F86i51l16i60p 27G28a91l75a61š 2527207694458

A ještě bych rád připomněl ten geniální semafor u tramvajového ostrůvku, ale pouze v jednom směru ;-D

0/0
12.10.2016 6:19

M62a69r64t88i94n 91R12ů96ž13i47č61k72a 9874871208439

a ono se dá těm cedulím věřit?

hlásí kolona a jede to normálně 70 celou dobu... dají tam 50, že prý vozidlo a nikde nic...

já vím, že je potřeba sledovat značky, ale když jich tam je moc a moc světel, ventilátory zakrývají šipky nad vozovkou a pod.

+2/−1
11.10.2016 17:42
Foto

M49i71c26h11a53l 90N20a36j85m63a97n 7839163946370

Kde konkrétně ventilátory v zakrývají značení?

+1/0
11.10.2016 17:43

M27a95r55t86i97n 29R68ů54ž33i51č25k35a 9784271728169

v tunelu Blanka ... stačí se dívat ... hezky to bliká když se točí

až zítra pojedu, tak se podívám který je to km... pokud nezapomenu :)

+1/−1
11.10.2016 17:46
Foto

M84i51c13h45a50l 66N78a34j36m83a10n 7909213846170

Tak to jo..... Oni jsou projektanti uplní blbci, že? Dají značení hned za ventilátory.....

Ale tedˇvážně, v tunelovém komplexu Blanka tento problém není - trošinku jsem se kolem toho pohyboval (jak kolem ventilátorů, tak kolem značení.....).

+1/−1
11.10.2016 17:50

M68a85r51t16i84n 89R68ů51ž87i26č29k10a 9754731728479

tak to zkusím nezapomenout... protože je

+1/0
11.10.2016 18:05
Foto

M29a11r21t93i48n 65P37i57š91t68o71r86a 8168188826479

Je možné, že to v nějakém místě nastane. Ale je dost času značení přečíst před, nebo po, kdy se to nepřekrývá.

0/0
11.10.2016 23:15

M63a65r73t28i93n 37R13ů64ž96i35č82k44a 9734911168869

ano, času bývá dost, ale je to nepříjemné... v době kdy se plánuje na PC, tak si takové věci dají snad prověřit před stavbou - 3D model

- - -

ale dneska ráno byl 2x omezen provoz na 50 (Trója->Malovanka)... nějaký kamion začal ztrácet gumu a i když byl levý pruh zavřený, tak to stejně některá auta ignorovala :(

0/0
14.10.2016 6:16

D16a82v87i95d 71T29y78k20a92č 6818433976825

Nevite kdo navrhoval umisteni kabelu, ktere byly zatopeny? To nebyli asi projektanti, ze? :)))

+3/0
11.10.2016 18:14

F60i67l49i62p 63G36a56l79a44š 2437637134858

Né, blázníte? To přece není chyba projektanta.. To byla chyba tisku ;-D

0/0
12.10.2016 6:22

M20a13r90t45i51n 15R62ů88ž97i20č45k62a 9684521728909

tak až dneska jsem zase jel Blankou (Trója->Malovanka)... tak ten větrák, který kryje značení o otevření/zavření pruhu je u začátku odbočení na Karlovy Vary - pokud jedu v pravém pruhu, tak levý krajní ventilár zakrývá levou značku nad pruhem (většinou zelenou šipku) ... to problikávání je nepříjemné, ale člověk už si zvykl

pokud s tím máte co do činění, tak to není dobrá vizitka :( ... neříkám, že jsou úplní blbci, ale pár chyb tam udělali

mám Peugeot Partner ... trošku vyšší posez než obyčejné osobní auto, ale i tak by to nemělo nastat a myslím, že směrem od Malovanky je také jeden podobný, ale to si nejsem jistý

ono záleží v kterém pruhu... v prvém to nepoznáte

0/0
14.10.2016 6:28

T84o95m53á52š 95V56e72l29č18o26v22s70k52ý 4513788129848

To jsem jel takhle cvičně do práce...

+2/0
11.10.2016 17:27

P68e38t43r 68S86o29k53o98l 8722241157801

Tak třeba taky cvičně projeli zákazem. Já si to ještě myslím nikdy nezkusil a láká mne to. :-P

+2/0
11.10.2016 17:35

S19t89a45n71i82s90l90a67v 56S23v89o94b74o32d79a 1623203206958

Tak důležité je, že teďkons víme, že lze tyto zákazy v budoucnu s klidem ignorovat ;-)

+4/−2
11.10.2016 16:56

P34e76t34r 34H82a84r70i40p95r80a37s90a74d 62H39a72j54i38č 8793610834317

A víte kolik je to bude stát na pokutách? Neukáznění řidiči jsou problém obecně, ale v tunelu jsou několikanábně nebezpečnější.

0/0
11.10.2016 17:05

B87o94h73u63s21l88a34v 18K43r13á47l47í80k 2561350159736

Důležité je, že řidiči teď vědí, že ty proměnné značky se nemají brát vážně a že si s nimi akorát pořád někdo hraje.

+3/0
11.10.2016 17:07

P40a86v20e62l 75O81b59d60r31ž29á92l98e10k 6366884178392

Praha 6 nechce, aby lidi jezdili hromadnou dopravou (když všechno zmodřila, aby nikdo nemohl odstavit auto u metra) ... a pak se diví, že jsou Dejvice plné popojíždějících aut.

Ať udělají jakékoliv omezení, ta auta nikam nezmizí. Ti lidé v nich někam potřebují a pojedou tam - když neexistuje rozumná (z hlediska ceny, pohodlí a doby přepravy) alternativa.

+15/0
11.10.2016 16:50

L12u69d23v93í59k 62G96a92j42d89o20š27í37k 2335983234512

Jistě. Automobilová doprava se chová jako voda. Ta nateče všude tam kam může - všude tam, kam jí to dovolíte. Čím větší díru uděláte, tím více je vody. JEDINÁ možnost jak zklidňovat dopravu je zakazovat vjezd.

Nepochybně nepopulární, ale jediné možné řešení.

+4/−7
11.10.2016 17:04

J69a98n 17B48u38b43i51k 9432271882337

všem nebo jenom ostatním kromě Vás?:-P

+6/0
11.10.2016 17:07

L81u53d95v18í44k 20G43a40j54d20o42š93í76k 2715653634322

Pravidlo je jednoduché. V první fázi zakázat tranzit skrz oblast to ve většině případů stačí. Takových oblastí už je třeba po Praze spousta. Čtvrti, kam můžete vjet, ale není možné je projet a pokračovat dál. Musíte se vrátit a proto tam vjíždějí jen lidi, kteří mají v oblasti cíl cesty.

Pokud ani tohle nestačí nebo to nejde zařídit, pak se přidávají pěší zóny s omezením na 30 km/h a retardéry, aby se vjezd řidičům co nejvíce znepříjemnil.

Další fáze už je jen vjezd na povolenky vydávane obecním úřadem pouze rezidentům (např. v KRNAPu)

+1/−2
11.10.2016 17:21

G36a32b15r51i39e11l 28H49o77r94t60e36n 9951149363794

Zapomněl jste na finální fázi, kdy obec zjistí, že v dané lokalitě přestali bydlet lidi. Této fázi se odborně říká "oživení" a nákladově je obvykle součtem všech předchozích fází, kterým se říká odborně "zklidnění".

+11/0
11.10.2016 17:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.