Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit: příspěvky podle vláken | příspěvky podle času

Kéž by zavedli ten slibovaný autobus Blankou. Nějakou výmluvu si vždy najdou. Když už magistrát zavádí modré zóny a znemožní tak rychlé spojení severovýchodu s Dejvicemi, tak ať uvolní prostředky na autobus Blankou. Stála majlant, tak ať se pořádně využívá.

Jedinným koncepčním řešením je zavést stejný princip jako u modrých zón. Zakoupený listek bude platit jen v určité městské časti, jeho cena bude navýšena a bude vycházet z místa trvalého pobytu cestujícího. Tímto řešením dojde k okamžitému navýšení kapacity MHD a přinese i větší komfort cestujícím.... Nebo jak to Dolinek vždy vysvětluje :-P

Další problém je, že když budou noční tramvajové linky začínat číslem 91 bude nutné přečíslovat i nostalgickou linku :-P

No, ja to chapu, ze dochazi cisla a v mestske doprave je znacne mnostvi volnych cisel a budou i dal ubyvat... takze ano... Nicmene jedna vec me trochu zarazi, proc linky, jejichz spoje jsou castecne cvedeny za mesto musi mit dvoji cislovani,... posledni dobou se stejne prevadi na linky 3xx, takze bych soubehy zrusil a klidne at za mesto jezdi i cisla 2xx, nejmarkantnejsi je to treba u Jiren, ktere jsou v TP 0 i 1, ale musi tam byt linky s cisly 3xx

Bych byl pro to, aby tramvaje byly cislovany 1-50, bez ohledu na to, zda budou jezdit pouze po meste nebo i za mesto, skolni a ucelove linky 51-89 ev. pismena AA-ZZ, autobusy (proc ne i tolejbusy) 101-700, nocni linky (pokud nebudou zavedeny celodenni linky) 900-999 + prip. 90-99 (zde je riziko, ze nebude 10 cisel stacit pokud se sit rozsiri)...

Taky muzeme uvolnit pismena z metra, tam nebude tolik problem poctem, bud je pojmenovat nebo M1-Mx, nebo MA-MZ

Pokud někdo prosadí metro do Motola v plné parádě, tak obratem požaduji to samé do Letnan! Tam jezdí 3x více lidí! a "dlouhé" spoje jsou občas slušný dobytčák...

V tom případě Vám ROPID, ale nejspíše zruší souběh linky 177 Kobylisy - Prosek no viděl bych to na zkrácení Sídliště Ďáblice - Třebenická - Zahradní Město - Jesenická přičemž na Chodov bych viděl náhradu linkou 195 a z Kobylis by se dala posílit linka 144 a 200 a jejich konečné přehodit.

  • vlákno
  • Patrik Eger
  • 13.10.2016 15:41

linka 200 uz snad ani nejde posilit, tam je interval 2min...

Pochybuji... 177 má hlavní úkol tranzit z Vysočan, takže oslabení bych se fakt nebál... Navíc těch "pár" busů stojí pár kč. vs posílení metra.

Presne tak. Uz jsem jim to rano psal a sdeleni, ze je to drahe.. Hlavne, ze do Motola jim to drahe neprijde..

Hlavne je to nesmysl, tedy jde jen o kratky usek, takze to tam nebude drazsi nez jinde, ale jezdi to tam skoro prazdne,...

Jenže do Letňan není interval 10 minut i v části odpolední špičky. V té době se A bez pásmového provozu dostane k intervalu 5 minut, který je na C v Letňanech teď i s pásmovým provozem. Na druhou stranu, na to, aby jezdilo do Motola vše i v ranní špičce, kdy je i přes pásmový provoz slušný interval, Vaše výhrady platí.

Za Ládví jezdí cca 32 000 lidí... Do Motola 10 000... Ten objem provozu do Motola je naprosto adekvátní...

Ovšem v Motole naveze autobus lidi k metru, tam si počkají až 10 minut ve špicce, a když jedou na druhý konec, ještě občas dalších pět minut na vlak, který jede až tam. U řady cest JZM - Praha 6 narostla doba cesty trvající kolem čtvrthodiny či o málo víc o 10 - 15 minut. Tam není problém kapacita, ale doby přepravy. A paradoxně to musí řešit mimo jiné jeden z těch, kteří varovali před tím, že při prodloužení metra do Motola v této podobě takové problémy vzniknou.

ROPID má nevyužitou řadu 40 - 90, 92 - 99, pak by se našlo pár čísel z řady 1xx. Nevím jestli je zrovna rozumné školní linky značit 270 - 299 když jede jen 1x denně 1 spoj, maximálně 3. Já bych pro tyto linky bral označení 81 - 89, metrobusy mohl ROPID označit M1 - M39. V Brně si vystačí s řadou 1 - 99 kdy už n89 - n99 jsou noční autobusy, noční tramvaje ani trolejbusy po Brně nejezdí. Praha by mohla mít také jen noční autobusy, myslím si, že když mrzlo tak to silně a těžce Praha nesla, ale zvládla to a zvládla to i při stávce kdy nejezdilo metro. Rozšiřování vítám již dnes jezdí autobusy 100 - 299 v Praze, 300 - 399 na okraji Prahy a ve Středočeském kraji, 400 - 499 pouze ve Středočeském kraji, 500 - 599 noční v Praze, 600 - 699 nezařazeno, 700 - 799 veletržní linky či linky při DOD, 800 - 999 nezařazeno. Uvidíme zda ROPID zasáhne dál třeba Kutná Hora a Pardubice, Beroun a Rokycany, Plzeň, Praha a Kladno, Louny.

  • vlákno
  • Patrik Eger
  • 13.10.2016 15:15

"Některé požadavky městských částí jsou nezvyklé, například na zavedení linky, která by svážela věřící v neděli do kostela."

Tak to asi někdo myslel jen jako žert, to už je hodně přes čáru 8-o.

Tak co když existuje H1 tak by mohla i K1 snad při noci kostelů ano. Jinak souhlasím, že by to bylo hodně drahé.

  • vlákno
  • Patrik Eger
  • 13.10.2016 15:18

Proč ne... Když existují školní spoje, tak proč by nemohly existovat "kostelní" spoje.

Akorát aby pak v multikulti nemusela být linka i do mešit, synagog atd ;-D;-D

Zajímalo by mě o jakou linku by šlo konkrétně, v článku o tom nic není. Ono je dost možné, že by obsloužila i jinou poptávku.

nevím, co je na tom žertovného... snad ty linky mají sloužit lidem, a ne jezdit prázdné... - a v neděli konkrétně, se třeba nikam jinam nejezdí, zkuste se na to někdy zaměřit...a pozorovat...

Zkuste si napřed přečíst článek, tak dlouhý vážně není. Pokud chce někdo zavést linku, která by svážela podivíny v neděli někam do kostela, vážně to není žertovné, ale rovnou na facku.

Hm, 60% cestujících v pražské MHD nejsou z prahy - jsou to mimopražští dojíždějící do práce, za zábavou, na nákupy, případně cizinci (turisti)...ale miliardové dotace na MHD jdou z rozpočtu Prahy, stát nepřispěje ani korunu...

A ti mimopražští neplatí jízdné? To, že je v pražské MHD příliš mnoho slev a polovina lidí může jezdit zadarmo, roční jízdné je nesmyslně levné, není rozhodnutí státu, tak proč by to měl platit. Plný autobus by si na sebe měl vydělat z jízdného, a pokud ne, tak ať to platí ten, kdo o tom rozhodl.

Jenže cizinci i ti, co dojíždějí za prací, za zábavou nebo za nákupy, vytvářejí v Praze tržby. Díky MHD také méně zatěžují dopravu (a životní prostředí) ve městě, než kdyby přijeli auty. Navíc bez kuponů (pokud nedojíždějí pravidelně) přispívají na jízdném dopravnímu podniku víc peněz, než my Pražané. Tak co?

Stát přispívá na metro

Já bych zavedl do podzemky turnikety, v tramvaji a v autobuse je mají v Rusku, noční provoz bych zavedl od 22:00 do 6:00 s denním provozem 4:30 - 0:30 kdy do 5:00 a od 23:00 bych dal interval 20 minut pro denní linky.

  • vlákno
  • Patrik Eger
  • 13.10.2016 15:22

Zase Praha právě kvůli tomu dostává do rozpočtu na jednoho občana nejvíc z celé republiky, právě proto, že plní funkce i pro obyvatele mimo město.

Ona je to pravda jen částečně - zase dostává nejméně peněz jako kraj, jen 3,18% z "koláče", třeba Ostravsko má přes 9,5% a vedou Středočeši skoro se 14%.

Přispějí i někteří mimopražští, pokud jedou na jednotlivé jízdné. Na jednoho přepraveného cestujícího podle čísel v ročence dopravy připadá tržba kolem 3-4 korun a náklady kolem 14 korun. Přitom plné jednotlivé jízdné na nejkratší vzdálenost je 24 korun. Dotacemi na provoz se doplácí hlavně na obrovské množství bezplatně přepravovaných.






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.