Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Změny pražské MHD nekončí, městská část žádá i nedělní linku ke kostelu

Jízdní řád a vedení řady linek pražských autobusů se změní v sobotu, další úpravy se ale už plánují už plánují. Zatímco letošní změna tramvají bude na deset let, autobusy jsou teprve na začátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F25i27l60i42p 11B72o23ř27i35l 7100557405434

Kéž by zavedli ten slibovaný autobus Blankou. Nějakou výmluvu si vždy najdou. Když už magistrát zavádí modré zóny a znemožní tak rychlé spojení severovýchodu s Dejvicemi, tak ať uvolní prostředky na autobus Blankou. Stála majlant, tak ať se pořádně využívá.

0/0
29.10.2016 15:36

L18u49d58e81k 13N14e59c19h43l53e84b40a 1543529801601

Jedinným koncepčním řešením je zavést stejný princip jako u modrých zón. Zakoupený listek bude platit jen v určité městské časti, jeho cena bude navýšena a bude vycházet z místa trvalého pobytu cestujícího. Tímto řešením dojde k okamžitému navýšení kapacity MHD a přinese i větší komfort cestujícím.... Nebo jak to Dolinek vždy vysvětluje :-P

0/−1
14.10.2016 9:36
Foto

R11o12b41e84r41t 61P45l84o15c96h 4976892751153

Další problém je, že když budou noční tramvajové linky začínat číslem 91 bude nutné přečíslovat i nostalgickou linku :-P

0/0
13.10.2016 21:37

M66a42r40t61i13n 98R82u35z38i62c82k62a 1812738756117

No, ja to chapu, ze dochazi cisla a v mestske doprave je znacne mnostvi volnych cisel a budou i dal ubyvat... takze ano... Nicmene jedna vec me trochu zarazi, proc linky, jejichz spoje jsou castecne cvedeny za mesto musi mit dvoji cislovani,... posledni dobou se stejne prevadi na linky 3xx, takze bych soubehy zrusil a klidne at za mesto jezdi i cisla 2xx, nejmarkantnejsi je to treba u Jiren, ktere jsou v TP 0 i 1, ale musi tam byt linky s cisly 3xx

Bych byl pro to, aby tramvaje byly cislovany 1-50, bez ohledu na to, zda budou jezdit pouze po meste nebo i za mesto, skolni a ucelove linky 51-89 ev. pismena AA-ZZ, autobusy (proc ne i tolejbusy) 101-700, nocni linky (pokud nebudou zavedeny celodenni linky) 900-999 + prip. 90-99 (zde je riziko, ze nebude 10 cisel stacit pokud se sit rozsiri)...

Taky muzeme uvolnit pismena z metra, tam nebude tolik problem poctem, bud je pojmenovat nebo M1-Mx, nebo MA-MZ

0/0
13.10.2016 17:01

R55o29m41a66n 34P96o23l54á11č56e13k 5736759155

Pokud někdo prosadí metro do Motola v plné parádě, tak obratem požaduji to samé do Letnan! Tam jezdí 3x více lidí! a "dlouhé" spoje jsou občas slušný dobytčák...

+9/−1
13.10.2016 15:28

P15a68t42r37i85k 51E98g91e49r 2808770749721

V tom případě Vám ROPID, ale nejspíše zruší souběh linky 177 Kobylisy - Prosek no viděl bych to na zkrácení Sídliště Ďáblice - Třebenická - Zahradní Město - Jesenická přičemž na Chodov bych viděl náhradu linkou 195 a z Kobylis by se dala posílit linka 144 a 200 a jejich konečné přehodit.

0/0
13.10.2016 15:41

M77a12r78t78i70n 18R13u50z77i58c19k80a 1682288846607

linka 200 uz snad ani nejde posilit, tam je interval 2min...

0/0
13.10.2016 16:39

R56o95m18a58n 32P57o23l29á53č87e33k 5116639795

Pochybuji... 177 má hlavní úkol tranzit z Vysočan, takže oslabení bych se fakt nebál... Navíc těch "pár" busů stojí pár kč. vs posílení metra.

0/0
13.10.2016 16:50

M60i87l58o33š 45Ž52a32t76e42č64k72a 9646367202

Presne tak. Uz jsem jim to rano psal a sdeleni, ze je to drahe.. Hlavne, ze do Motola jim to drahe neprijde..

+1/0
13.10.2016 16:33

M33a55r26t33i24n 41R91u84z68i26c49k30a 1882598356817

Hlavne je to nesmysl, tedy jde jen o kratky usek, takze to tam nebude drazsi nez jinde, ale jezdi to tam skoro prazdne,...

0/0
13.10.2016 18:09

J84o11s86e96f 96J31ů32z45a 1828428373797

Jenže do Letňan není interval 10 minut i v části odpolední špičky. V té době se A bez pásmového provozu dostane k intervalu 5 minut, který je na C v Letňanech teď i s pásmovým provozem. Na druhou stranu, na to, aby jezdilo do Motola vše i v ranní špičce, kdy je i přes pásmový provoz slušný interval, Vaše výhrady platí.

0/−1
13.10.2016 20:47

R62o53m85a67n 30P12o95l96á71č10e86k 5316879755

Za Ládví jezdí cca 32 000 lidí... Do Motola 10 000... Ten objem provozu do Motola je naprosto adekvátní...

0/0
13.10.2016 21:16

J28o42s83e24f 63J72ů51z59a 1788708773387

Ovšem v Motole naveze autobus lidi k metru, tam si počkají až 10 minut ve špicce, a když jedou na druhý konec, ještě občas dalších pět minut na vlak, který jede až tam. U řady cest JZM - Praha 6 narostla doba cesty trvající kolem čtvrthodiny či o málo víc o 10 - 15 minut. Tam není problém kapacita, ale doby přepravy. A paradoxně to musí řešit mimo jiné jeden z těch, kteří varovali před tím, že při prodloužení metra do Motola v této podobě takové problémy vzniknou.

0/−2
13.10.2016 21:24

P23a12t33r80i49k 80E13g22e31r 2258400819101

ROPID má nevyužitou řadu 40 - 90, 92 - 99, pak by se našlo pár čísel z řady 1xx. Nevím jestli je zrovna rozumné školní linky značit 270 - 299 když jede jen 1x denně 1 spoj, maximálně 3. Já bych pro tyto linky bral označení 81 - 89, metrobusy mohl ROPID označit M1 - M39. V Brně si vystačí s řadou 1 - 99 kdy už n89 - n99 jsou noční autobusy, noční tramvaje ani trolejbusy po Brně nejezdí. Praha by mohla mít také jen noční autobusy, myslím si, že když mrzlo tak to silně a těžce Praha nesla, ale zvládla to a zvládla to i při stávce kdy nejezdilo metro. Rozšiřování vítám již dnes jezdí autobusy 100 - 299 v Praze, 300 - 399 na okraji Prahy a ve Středočeském kraji, 400 - 499 pouze ve Středočeském kraji, 500 - 599 noční v Praze, 600 - 699 nezařazeno, 700 - 799 veletržní linky či linky při DOD, 800 - 999 nezařazeno. Uvidíme zda ROPID zasáhne dál třeba Kutná Hora a Pardubice, Beroun a Rokycany, Plzeň, Praha a Kladno, Louny.

0/0
13.10.2016 15:15

K85a62r37e20l 84N23o65v19o31t12n88ý 7619676789646

"Některé požadavky městských částí jsou nezvyklé, například na zavedení linky, která by svážela věřící v neděli do kostela."

Tak to asi někdo myslel jen jako žert, to už je hodně přes čáru 8-o.

+2/−3
13.10.2016 15:14

P37a12t73r24i89k 90E88g93e73r 2898590159271

Tak co když existuje H1 tak by mohla i K1 snad při noci kostelů ano. Jinak souhlasím, že by to bylo hodně drahé.

0/0
13.10.2016 15:18

R74o53m12a12n 11P24o77l19á24č48e93k 5566219295

Proč ne... Když existují školní spoje, tak proč by nemohly existovat "kostelní" spoje.

Akorát aby pak v multikulti nemusela být linka i do mešit, synagog atd ;-D;-D

+2/0
13.10.2016 15:29

M90a98r43t29i80n 12Š48t83r29o51s 4259907180958

Zajímalo by mě o jakou linku by šlo konkrétně, v článku o tom nic není. Ono je dost možné, že by obsloužila i jinou poptávku.

0/0
13.10.2016 15:42

A68n63t29o34n18í47n 44S76c98h86i59n53d11l55e23r 8623787665779

nevím, co je na tom žertovného... snad ty linky mají sloužit lidem, a ne jezdit prázdné... - a v neděli konkrétně, se třeba nikam jinam nejezdí, zkuste se na to někdy zaměřit...a pozorovat...

0/−1
18.10.2016 12:04

K71a97r93e39l 70N78o13v77o89t34n59ý 7859206159806

Zkuste si napřed přečíst článek, tak dlouhý vážně není. Pokud chce někdo zavést linku, která by svážela podivíny v neděli někam do kostela, vážně to není žertovné, ale rovnou na facku.

0/0
18.10.2016 18:42

P50e60t29r68a 48M73a84l23a98k56o68v36a 1118920700654

Hm, 60% cestujících v pražské MHD nejsou z prahy - jsou to mimopražští dojíždějící do práce, za zábavou, na nákupy, případně cizinci (turisti)...ale miliardové dotace na MHD jdou z rozpočtu Prahy, stát nepřispěje ani korunu...

+1/−5
13.10.2016 14:55

V72á58c23l46a97v 73J33ů58z55a 6141687536

A ti mimopražští neplatí jízdné? To, že je v pražské MHD příliš mnoho slev a polovina lidí může jezdit zadarmo, roční jízdné je nesmyslně levné, není rozhodnutí státu, tak proč by to měl platit. Plný autobus by si na sebe měl vydělat z jízdného, a pokud ne, tak ať to platí ten, kdo o tom rozhodl.

+2/−1
13.10.2016 15:04

A52d48a11m 49N48ě29m14e62c 4435193271141

Jenže cizinci i ti, co dojíždějí za prací, za zábavou nebo za nákupy, vytvářejí v Praze tržby. Díky MHD také méně zatěžují dopravu (a životní prostředí) ve městě, než kdyby přijeli auty. Navíc bez kuponů (pokud nedojíždějí pravidelně) přispívají na jízdném dopravnímu podniku víc peněz, než my Pražané. Tak co?

+2/0
13.10.2016 15:06

J85i83ř93í 81H11o51d11a84n 6294677863360

Stát přispívá na metro

0/0
13.10.2016 15:07

P95a67t82r75i36k 69E23g43e14r 2408700599551

Já bych zavedl do podzemky turnikety, v tramvaji a v autobuse je mají v Rusku, noční provoz bych zavedl od 22:00 do 6:00 s denním provozem 4:30 - 0:30 kdy do 5:00 a od 23:00 bych dal interval 20 minut pro denní linky.

0/−3
13.10.2016 15:22

M29a87r81t87i18n 31Š62t41r18o60s 4249797510568

Zase Praha právě kvůli tomu dostává do rozpočtu na jednoho občana nejvíc z celé republiky, právě proto, že plní funkce i pro obyvatele mimo město.

+2/0
13.10.2016 15:12

J14i13r83i 34J83a61v73u52r80e46k 7386362722956

Ona je to pravda jen částečně - zase dostává nejméně peněz jako kraj, jen 3,18% z "koláče", třeba Ostravsko má přes 9,5% a vedou Středočeši skoro se 14%.

0/0
13.10.2016 16:34

J82o98s55e23f 44J36ů81z62a 1298968213457

Přispějí i někteří mimopražští, pokud jedou na jednotlivé jízdné. Na jednoho přepraveného cestujícího podle čísel v ročence dopravy připadá tržba kolem 3-4 korun a náklady kolem 14 korun. Přitom plné jednotlivé jízdné na nejkratší vzdálenost je 24 korun. Dotacemi na provoz se doplácí hlavně na obrovské množství bezplatně přepravovaných.

+1/−1
13.10.2016 21:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.