Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Změny pražské MHD nekončí, městská část žádá i nedělní linku ke kostelu

Jízdní řád a vedení řady linek pražských autobusů se změní v sobotu, další úpravy se ale už plánují už plánují. Zatímco letošní změna tramvají bude na deset let, autobusy jsou teprve na začátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F51i83l93i25p 20B70o23ř73i82l 7770157945134

Kéž by zavedli ten slibovaný autobus Blankou. Nějakou výmluvu si vždy najdou. Když už magistrát zavádí modré zóny a znemožní tak rychlé spojení severovýchodu s Dejvicemi, tak ať uvolní prostředky na autobus Blankou. Stála majlant, tak ať se pořádně využívá.

0/0
29.10.2016 15:36

L64u49d77e42k 25N36e92c31h34l85e21b42a 1423169741281

Jedinným koncepčním řešením je zavést stejný princip jako u modrých zón. Zakoupený listek bude platit jen v určité městské časti, jeho cena bude navýšena a bude vycházet z místa trvalého pobytu cestujícího. Tímto řešením dojde k okamžitému navýšení kapacity MHD a přinese i větší komfort cestujícím.... Nebo jak to Dolinek vždy vysvětluje :-P

0/−1
14.10.2016 9:36
Foto

R82o14b67e49r94t 88P19l48o12c65h 4566312481133

Další problém je, že když budou noční tramvajové linky začínat číslem 91 bude nutné přečíslovat i nostalgickou linku :-P

0/0
13.10.2016 21:37

M21a86r17t96i64n 98R77u37z56i63c90k28a 1262968816817

No, ja to chapu, ze dochazi cisla a v mestske doprave je znacne mnostvi volnych cisel a budou i dal ubyvat... takze ano... Nicmene jedna vec me trochu zarazi, proc linky, jejichz spoje jsou castecne cvedeny za mesto musi mit dvoji cislovani,... posledni dobou se stejne prevadi na linky 3xx, takze bych soubehy zrusil a klidne at za mesto jezdi i cisla 2xx, nejmarkantnejsi je to treba u Jiren, ktere jsou v TP 0 i 1, ale musi tam byt linky s cisly 3xx

Bych byl pro to, aby tramvaje byly cislovany 1-50, bez ohledu na to, zda budou jezdit pouze po meste nebo i za mesto, skolni a ucelove linky 51-89 ev. pismena AA-ZZ, autobusy (proc ne i tolejbusy) 101-700, nocni linky (pokud nebudou zavedeny celodenni linky) 900-999 + prip. 90-99 (zde je riziko, ze nebude 10 cisel stacit pokud se sit rozsiri)...

Taky muzeme uvolnit pismena z metra, tam nebude tolik problem poctem, bud je pojmenovat nebo M1-Mx, nebo MA-MZ

0/0
13.10.2016 17:01

R77o63m47a54n 10P73o46l54á18č75e39k 5386399595

Pokud někdo prosadí metro do Motola v plné parádě, tak obratem požaduji to samé do Letnan! Tam jezdí 3x více lidí! a "dlouhé" spoje jsou občas slušný dobytčák...

+9/−1
13.10.2016 15:28

P79a71t82r30i73k 34E34g44e51r 2748500549561

V tom případě Vám ROPID, ale nejspíše zruší souběh linky 177 Kobylisy - Prosek no viděl bych to na zkrácení Sídliště Ďáblice - Třebenická - Zahradní Město - Jesenická přičemž na Chodov bych viděl náhradu linkou 195 a z Kobylis by se dala posílit linka 144 a 200 a jejich konečné přehodit.

0/0
13.10.2016 15:41

M14a58r75t71i22n 65R30u87z91i82c92k13a 1472508626887

linka 200 uz snad ani nejde posilit, tam je interval 2min...

0/0
13.10.2016 16:39

R87o68m49a97n 95P82o29l45á95č32e57k 5566429225

Pochybuji... 177 má hlavní úkol tranzit z Vysočan, takže oslabení bych se fakt nebál... Navíc těch "pár" busů stojí pár kč. vs posílení metra.

0/0
13.10.2016 16:50

M72i14l55o26š 41Ž95a41t13e27č71k19a 9716867872

Presne tak. Uz jsem jim to rano psal a sdeleni, ze je to drahe.. Hlavne, ze do Motola jim to drahe neprijde..

+1/0
13.10.2016 16:33

M88a27r36t83i71n 54R62u15z10i56c60k30a 1392398756887

Hlavne je to nesmysl, tedy jde jen o kratky usek, takze to tam nebude drazsi nez jinde, ale jezdi to tam skoro prazdne,...

0/0
13.10.2016 18:09

J18o73s54e78f 20J88ů56z31a 1188658573837

Jenže do Letňan není interval 10 minut i v části odpolední špičky. V té době se A bez pásmového provozu dostane k intervalu 5 minut, který je na C v Letňanech teď i s pásmovým provozem. Na druhou stranu, na to, aby jezdilo do Motola vše i v ranní špičce, kdy je i přes pásmový provoz slušný interval, Vaše výhrady platí.

0/−1
13.10.2016 20:47

R51o76m87a34n 95P40o56l78á95č73e83k 5866599665

Za Ládví jezdí cca 32 000 lidí... Do Motola 10 000... Ten objem provozu do Motola je naprosto adekvátní...

0/0
13.10.2016 21:16

J13o98s65e20f 66J11ů37z38a 1638458263177

Ovšem v Motole naveze autobus lidi k metru, tam si počkají až 10 minut ve špicce, a když jedou na druhý konec, ještě občas dalších pět minut na vlak, který jede až tam. U řady cest JZM - Praha 6 narostla doba cesty trvající kolem čtvrthodiny či o málo víc o 10 - 15 minut. Tam není problém kapacita, ale doby přepravy. A paradoxně to musí řešit mimo jiné jeden z těch, kteří varovali před tím, že při prodloužení metra do Motola v této podobě takové problémy vzniknou.

0/−2
13.10.2016 21:24

P76a98t69r15i74k 16E96g77e63r 2338670359341

ROPID má nevyužitou řadu 40 - 90, 92 - 99, pak by se našlo pár čísel z řady 1xx. Nevím jestli je zrovna rozumné školní linky značit 270 - 299 když jede jen 1x denně 1 spoj, maximálně 3. Já bych pro tyto linky bral označení 81 - 89, metrobusy mohl ROPID označit M1 - M39. V Brně si vystačí s řadou 1 - 99 kdy už n89 - n99 jsou noční autobusy, noční tramvaje ani trolejbusy po Brně nejezdí. Praha by mohla mít také jen noční autobusy, myslím si, že když mrzlo tak to silně a těžce Praha nesla, ale zvládla to a zvládla to i při stávce kdy nejezdilo metro. Rozšiřování vítám již dnes jezdí autobusy 100 - 299 v Praze, 300 - 399 na okraji Prahy a ve Středočeském kraji, 400 - 499 pouze ve Středočeském kraji, 500 - 599 noční v Praze, 600 - 699 nezařazeno, 700 - 799 veletržní linky či linky při DOD, 800 - 999 nezařazeno. Uvidíme zda ROPID zasáhne dál třeba Kutná Hora a Pardubice, Beroun a Rokycany, Plzeň, Praha a Kladno, Louny.

0/0
13.10.2016 15:15

K97a82r96e92l 43N88o67v29o53t85n57ý 7649976989556

"Některé požadavky městských částí jsou nezvyklé, například na zavedení linky, která by svážela věřící v neděli do kostela."

Tak to asi někdo myslel jen jako žert, to už je hodně přes čáru 8-o.

+2/−3
13.10.2016 15:14

P55a22t23r52i18k 87E63g57e18r 2908980779881

Tak co když existuje H1 tak by mohla i K1 snad při noci kostelů ano. Jinak souhlasím, že by to bylo hodně drahé.

0/0
13.10.2016 15:18

R80o12m79a41n 40P84o68l28á40č44e29k 5556579875

Proč ne... Když existují školní spoje, tak proč by nemohly existovat "kostelní" spoje.

Akorát aby pak v multikulti nemusela být linka i do mešit, synagog atd ;-D;-D

+2/0
13.10.2016 15:29

M33a23r22t49i76n 16Š51t31r50o19s 4249267460438

Zajímalo by mě o jakou linku by šlo konkrétně, v článku o tom nic není. Ono je dost možné, že by obsloužila i jinou poptávku.

0/0
13.10.2016 15:42

A35n87t12o44n21í77n 48S50c15h25i34n22d40l37e25r 8763927965599

nevím, co je na tom žertovného... snad ty linky mají sloužit lidem, a ne jezdit prázdné... - a v neděli konkrétně, se třeba nikam jinam nejezdí, zkuste se na to někdy zaměřit...a pozorovat...

0/−1
18.10.2016 12:04

K10a39r43e95l 50N32o70v47o58t61n69ý 7279236489346

Zkuste si napřed přečíst článek, tak dlouhý vážně není. Pokud chce někdo zavést linku, která by svážela podivíny v neděli někam do kostela, vážně to není žertovné, ale rovnou na facku.

0/0
18.10.2016 18:42

P92e52t42r84a 44M78a48l82a17k95o24v63a 1758230160724

Hm, 60% cestujících v pražské MHD nejsou z prahy - jsou to mimopražští dojíždějící do práce, za zábavou, na nákupy, případně cizinci (turisti)...ale miliardové dotace na MHD jdou z rozpočtu Prahy, stát nepřispěje ani korunu...

+1/−5
13.10.2016 14:55

V26á26c65l46a14v 90J91ů60z22a 6491407896

A ti mimopražští neplatí jízdné? To, že je v pražské MHD příliš mnoho slev a polovina lidí může jezdit zadarmo, roční jízdné je nesmyslně levné, není rozhodnutí státu, tak proč by to měl platit. Plný autobus by si na sebe měl vydělat z jízdného, a pokud ne, tak ať to platí ten, kdo o tom rozhodl.

+2/−1
13.10.2016 15:04

A88d45a97m 21N73ě16m44e71c 4445183611801

Jenže cizinci i ti, co dojíždějí za prací, za zábavou nebo za nákupy, vytvářejí v Praze tržby. Díky MHD také méně zatěžují dopravu (a životní prostředí) ve městě, než kdyby přijeli auty. Navíc bez kuponů (pokud nedojíždějí pravidelně) přispívají na jízdném dopravnímu podniku víc peněz, než my Pražané. Tak co?

+2/0
13.10.2016 15:06

J60i56ř36í 98H36o67d94a33n 6514877533100

Stát přispívá na metro

0/0
13.10.2016 15:07

P56a12t30r11i59k 81E71g94e48r 2588920709961

Já bych zavedl do podzemky turnikety, v tramvaji a v autobuse je mají v Rusku, noční provoz bych zavedl od 22:00 do 6:00 s denním provozem 4:30 - 0:30 kdy do 5:00 a od 23:00 bych dal interval 20 minut pro denní linky.

0/−3
13.10.2016 15:22

M12a89r68t78i43n 38Š18t64r84o84s 4569637910338

Zase Praha právě kvůli tomu dostává do rozpočtu na jednoho občana nejvíc z celé republiky, právě proto, že plní funkce i pro obyvatele mimo město.

+2/0
13.10.2016 15:12

J53i53r16i 47J11a91v97u63r70e85k 7426222612456

Ona je to pravda jen částečně - zase dostává nejméně peněz jako kraj, jen 3,18% z "koláče", třeba Ostravsko má přes 9,5% a vedou Středočeši skoro se 14%.

0/0
13.10.2016 16:34

J66o41s12e63f 65J12ů33z77a 1368548173587

Přispějí i někteří mimopražští, pokud jedou na jednotlivé jízdné. Na jednoho přepraveného cestujícího podle čísel v ročence dopravy připadá tržba kolem 3-4 korun a náklady kolem 14 korun. Přitom plné jednotlivé jízdné na nejkratší vzdálenost je 24 korun. Dotacemi na provoz se doplácí hlavně na obrovské množství bezplatně přepravovaných.

+1/−1
13.10.2016 21:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.