Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit: příspěvky podle vláken | příspěvky podle času

MHD je téměř zdarma už teď a to je špatně. Stejně jako město nedoplácí na cestu do práce autem, nemělo by doplácet ani na MHD. Lístek nestojí 24 korun, stojí něco přes stovku a zbytek za vás zaplatí bez ohledu na svá přání všichni ostatní. To není správné.

Cokoli je zdarma, se nadužívá. Často neuvěřitelným způsobem, který by si předem nikdo nedovedl představit.

Nedávno jsme měli v TV gaye, co prošel Prostřeno a Výměnou manželek. Na netu někdo vytahuje jeho dluhy. Měl tam exekuci za pražskou MHD. Sérii neuhrazených 800 Kč pokut. Drsný život na ulici v Praze za asistence DPP. Ten chlapec šlapal do roztrhání, aby uhradil poplatky za MHD. Vlastně se DPP stal jeho pasákem. ;-D

Dnes je pokuta 1500 Kč, když je uhrazena obratem, snižuje se na 800 Kč. Revizorů jako blech. Když mají den, potkávám je 4x za jízdu. Opruz. Naštěstí mají dobrou taktiku. Taťků od rodin si nevšímají. Cíleně se zaměřují na studenty a mladé lidi, kteří nemají problém z kapsy taťky od rodiny klidně 800 Kč na potkání zaplatit. ;-D

A dobří jsou cizinci. Neumí česky, motají se v metru, neví kam jít a která bije, ale přiběhne pomocníček revizor a celou skupinku obere o 4.800 tis. Kč na pokutách. Ti dobří lidé všem Čechům děkují za ochotu a určitě do vlídné Prahy přijedou zase příště a s velkou radostí. ;-D

A ještě by měl DPP prozradit, jak se domlouvá s páchnoucími bezdomovci? To jim rozdává nějaké pagery? Kdykoliv vůz zaneřádí puch hniloby, žádný revizor se nikde v okruhu 10 km nevyskytuje. ;-D Jednou jsem ale kontrolu jízdenek zažil. Revizor nad bezdomáčem mávl rukou a šel kontrolovat ostatní. Empatická kontrola. ;-D

Jo, tohle umět z MHD vystrnadit. Revizory vyházet. Jak na to? Faktem je, že ježdění na lístky je neskutečně drahé. A celé je to od toho, aby pražská MHD vydělávala na turistech. Přitom ta úspora, celý ten humbuk s jízdným zrušit.

Tak auto vs. MHD každopádně ve špičce těžce prosrává, problém jsou spíš víkendy, kdy MHD není příliš konkurenceschopná...

Jenom a někdy a někde, obecně to rozhodně neplatí. Pokud se tedy bavíme o rychlosti přesunu.

Kdy a kde ve špičce ne ? Vyjma pár specifických destinací po okruhu kolem Prahy je všude v centru MHD rychlejší.

Nesmysl, i ve špičce je jízda autem na mnoha trasách rychlejší, ne každá trasa totiž vede přes jižní spojku nebo magistrálu, a naopak né každý jede metrem od domu k domu. Takže neexistuje obecná teze co je rychlejší.

Něco toho ročně po Praze najezdim a vyjma pár specifických případů je většinou MHD rychlejší než auto. Srovnat s MHD se může maximálně motorka.

Já tu žiju celý svůj život a jezdím každý den, a témeř nikde nikdy nebylo mhd rychlejší, takže to je jen Váš subjektivní dojem, stejně jako ten můj. Nic to tedy nemění na tom že nejde řici který způsob přepravy je rychlejší, někde auto, jinde mhd.

Praha hlavně těžko najde konkurenci v poměru ceny jednotlivé jízdenky a ročního předplatného. Před snížením ceny kupónu se argumentovalo úspěchem podobné úpravy ve Vídni. Tam ale ani po zlevnění ročního jízdného jednotlivá jízdenka zdaleka nestojí >trojnásobek nákladů na jeden den roční jízdenky. Když v Praze jedna jízda stála 12Kč, měsíční kupón byl za 400. Od té doby se zdražuje jen jednotlivé jízdné.

To je jako s revizory. Pražáci mají tramvajenku, za lístky jezdí přespolní. Tak je natáhneme!!!

Vezměme si příklad ze Slovenska. Když tam umožnili některým skupinám obyvatel vlaky zdarma (děti, studenti, senioři), tak se nežinýrovali a zpřístupnili to všem občanům EU.

Přespolní mají také tramvajenky, to vůbec není vázané na to odkud kdo je ;-)

Já ne, ale mě se nevyplatí, v Praze jsem se sice narodil, ale teď už jezdím málo.

O to nejde, většina pražanů ji nemá, reagoval jsem na to že právě ten přístup je otevřený maximálně - koupit si jí může každý.

„Naprostá většina těch, kteří nejezdili MHD, ale autem kvůli penězům, už nyní jezdí. A ten zbytek dalším zlevněním stejně nepřesvědčíme - tito lidé nepoužívají MHD z jiných důvodů než finančních,“ říká mluvčí Ropidu Filip Drápal. A netvrdil náhodou Dolínek (ČSSD) při zaváděný modrých zón pravý opak ??? Tak jako tak - jeden z těch pánů lže a měli by ho vyhodit :-P

Oba vyhodit.

Buď oba lžou. Oba mluví, co se jim zrovna hodí do krámu.

Nebo jsou oba blbí a nevědí, co říkají.

Prostě vyhodit oba.

Stačilo by, kdyby lítačka platila i pro příměstskou dopravu.

Ale dyt plati, zalezi jaky tam mate nahrany kupon..

Ani nemusí být zdarma, ale líbilo by se mi, kdyby Lítačka měla nějaký výhody navíc. Třeba moct s sebou o víkendu vzít jednoho člověka zadarmo. Přistupovat k té MHD progresivně.

Když jsem v Praze bydlel, jezdil jsem pouze MHD. Protože jsem si ovšem nemohl dovolit bydlení v Praze, stejně jako těch 300 000 lidí, co každý den ze SČ dojíždí jezdím autem. MHD je cenově srovnatelná, nicméně časově nekonkurenceschopná. Dříve jsem alespoň mohl chodit 25minut na zastávku, 20 minut jet na Bulovku a 10 minut tramvají na Žižkov. Teď musím jet 45minut na Ládví a 35minut na Jiřího z Poděbrad. Takže díky, radši ty kolony.

Mně to moc nepomůže, jedu tím dvakrát měsíčně.

Za trest bys měl platit stovku za jednoduchý lístek!!

Ropid samozřejmě nemůže chtít dopravu zdarma, protože kdopak by je platil, aby občas přečíslovávali linky a dělali permanentní bordel v dopravních spojeních.

MHD již tedkom nestíhá. Hlavně ale že máme o litr levnější tramvsjenku...

A co jezdici chodniky? Tak jak popsal Asimov v Ocelovych jeskynich?

Jeďte po jezdícím chodníku z Hájů do Dejvic :)

Me je divne, ze kdyz se tam kapacitne vejdou auta, proc by se tam kapacitne nevlezla MHD. Chapu metro a tramvaje. ale co autobusy?

kam?

Roční kupon na MHD mám, i když jej použiji tak na hranici návratnosti při 32 Kč za jednu jízdu (moc více než 100 x za rok nejedu). Kupuji ho jen abych nemusel řešit jízdenky a jejich platnosti. I kdyby mi chtělo město za MHD platit, tak ho využiji i nadále jen na cesty za pivními dýchánky a kulturou v centru, kde opravdu nejde zaparkovat. Běžné cestování MHD zabere s čekáním a přestupy minimálně dvojnásobek času a za to mi to nestojí. Navíc někdy jsou cesty zpříjemněny přítomností bezdomovců, či nemytých stavebních dělníků a to je pak zážitek opravdu hodný posečkání dalšího spoje.

V dopravní špičce je metro opravdu mnohem lepší.

Ano. Pokud bydlíte na metru a pracujete na metru.

I kdyby.... popojet pár stanic busem

Právě... metro samotné je bezpochyby "mnohem lepší" než auto. Ale kombince metro a bus, příp. metro a tramvaj už tak "mnohem lepší" být nemusí, záleží odkud kam se jede.

Předpokládám, že "mnohem lepší" je chápáno jako "mnohem rychlejší", protože co se týče kultury cestování, tak tam je auto vždy mnohem lepší :-)

No mě nepomůže ani kdyby byla zadarmo neb s ní jezdím jen v nejnutnějších případech, moc kodrcá a mým plotýnkám se to vůbec nelíbí.

No a jsme u toho, o čem se potichu hovoří už dlouho.

Přesun dalších lidí do MHD znamená kolaps MHD, neb Praha nemá prostor / možnosti na další zkapacitňování MHD.

Takže všechny ty "boje" proti autům v Praze povedou k čemu? K přehlcení a kolapsu MHD.

Už dnes ve špičkách tramvaje a metro jen tak tak stíhájí ... a samotná MHD - hlavně tramvaje - vytváří kolony ... typicky trasa nám. Míru - I.P.Pavlova - Karlovo nám. - kde ve špičce stojí i 4 - 5 tramvají za sebou a čekají a čekají ...

Pravdou je, že posílení tramvajové dopravy od září ji v některých úsecích, hlavně v centru, neúměrně zahustilo a zpomalilo. Přitom část spojů není adekvátně vytížena.

Bez kšeftíku by ledaskdo zkolaboval, žejo šíbři.

Nevěřím, že Talinn na MHD zdarma vydělává. To budou opět nějaké pseudovýpočty, které bych chtěl vidět někde na papíře. Podle mě je nejlepší model mírného zpoplatnění, zhruba na úrovni jako v Praze za celoroční předplatné. Možná bych si ještě dokázal představit mírně levnější dlouhodobé předplatné a naopak dražší jednorázové jízdenky.

Podle me neni primarnim ukolem MHD vydelavat, ale poskytovat obcanum mesta sluzbu, protoze bez MHD se takove mesto neobejde.

  • vlákno
  • Bronislav Gabryš ml.
  • 18.10.2016 13:21

Taky nepíšu o tom, že by mělo vydělávat, to by pak bylo nutno třeba v Praze veškeré jízdné zdražit na čtyřnásobek. Což je nesmysl, to by pak buď lidí v MHD výrazně ubylo, nebo jezdily davy na černo. Jen by mě zajímalo, jak se v Talinnu dopočítali, že MHD zcela zdarma je pro ně výdělečná.

asi spocitali, ze vyber jizdneho je drazsi, nez co se vybere

Na tohle tema se diskutovalo uz drive kdyz tato zprava prisla. Pry je to proto, ze spousta lidi nemela prihlasene trvale bydliste v Talinnu. Nasledne vedeni mesta prislo s MHD zdarma pro obcany tohoto mesta. A tak si populace mesta ktera doted nemela prihlasene trvale bydliste prihlasila pobyt do Talinnu. Z toho prameni penize od statu, stejne tak to funguje i u nas. MHD tam narozdil od nas je ciste v majetku a vedeni mesta a neni na to najata firma jako u nas Ropid. Tim padem mesto / MHD ziskalo penize.

Jenze to se u nas nestane a ani nemuze. Penize tecou castecne pres ROPID a tim padem nemuze tento model co funguje v Talinnu fungovat i u nas.

R^ Díky za info. Ale to by v Praze asi vážně nefungovalo. Zkrátka by při MHD zcela zdarma muselo město vytasit další cca 4 miliardy Kč a mělo by to pravděpodobně i další negativní dopady (možné přehlcení, riziko ještě většího počtu bezdomovců v dopravních prostředcích...)

Ono by to fungovalo kdyby:

1) Mesto prevzalo veskerou organizacni zalezitost. Tedy by to spadlo zpet cele pod Dorpavni podnik Hl.m.Prahy a bylo by rizeno mestem.

2) z tech 4miliard odectete automaty,ctecky, listky, revizory, litacku, software a spol. Rekl bych, ze ta castka je predevsim diky temto polozkam.

3) Pokud by dotace kterou DPP ziskava od mesta byla navysena o vypalne z modrych zon asi by se castka klidne dorovnala a jeste by zbylo na opravu chodniku.

Ale to se samozrejme nikomu nechce, protoze co lze delat jednoduse musi jit zakonite slozite a pres co nejvice uredniku aby se mohli penize dobre nakrast. Takze ne nefungovalo by to. Ne v CR a ne v Praze ;-)

A prehlceni je blbost. Mozna u metra, ale rozhodne ne u tramvaji nebo autobusu. U tramvaji je problem v jizdnim radu. Potom co ROPID prevzal organizacni agendu jezdi tramvaje vice mene pohromade. Drive to bylo tak, ze kazdou minutu az minutu a pul prijel nejaky spoj. Dnes prijede do zastavky komplet skvadra co je psana na sloupku a pak 5-10minut neprijede nic. Neni se cemu divit, ze velke tepny jako je Andel, Nam. Miru a dalsi prehlcuji.

Velmi pekne napsano.

  • vlákno
  • Bronislav Gabryš ml.
  • 18.10.2016 15:02

ad 3) tady je vidět, jak si zelení odporujete - lidé nemají co jezdit autem, nechceme to a chceme, aby auty nejezdili.

Tak jim zlevníme MHD, případně bude zadarmo, aby auty nejezdili.

A na financování použijeme parkovné zaplacené těmi, co jezdí autem.....

Stejně to stát dělá s daní z benzínu - nejezděte, ale benzín čerpejte.......

Spíš se jim do toho nechce, protože spousta nemakačenek a tunelářů by přišla o šolich a neměla by kde tunelovat např. tisk jízdenek.

Ale neplačte, jsou i města, kde to mají s MHD mnohem horší, než v Praze.

Třeba v Pardubicích je doprava organizována tak, že na nádraží se bez přestupu nedostaneš, přestupní jízdenky neexistují, takže dvacetiminutová jízda na nádraží mě přijde na 2x14=28 korun. Automaty jsou jen někde, lístek u řídiče stojí dvacku a SMS jízdenka je také výrazně dražší, než papírová.

Pardubický a Hradecký kraj mají jednotný tarif IREDO, když si koupím lístek z jednoho konce (třeba v Hlinsku) a jedu třeba do Harrachova, můžu libovolně přestupovat, jet vlakem, busem a MHD všude, kromě Pardubic a Hradce Králové.

Zlatý stříbrný Ropid.

Pan Dlouhy odpovedel driv, napsal bych to stejne.

  • vlákno
  • Bronislav Gabryš ml.
  • 18.10.2016 15:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.