Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit: příspěvky podle vláken | příspěvky podle času

Především parkovací domy ve městě. Kdy už jim to dojde bože...

V 80. letech se běžně stavěly současně se sídlišti. Dnes jich je většina nevyužitých nebo slouží něčemu jinému, a obyvatelé parkují před svými domy na ulici ve třech řadách.

Nemusí každý jezdit do zeměstnání autem.Pro mimopražské by bylo dobré vybudovat do větších měst rychlodráhu,ale např. do Kladna se to plánuje už roky.

P+R zdarma pro Pražany s roční jízdenkou MHD je vynikající myšlenka.

Mám roční jízdenku, ale bydlím na okraji Prahy mimo metro. Potřebuji dojet na metro a tam na něj přesednout, myslím že nejsem jediný. Jenže kvůli chybějícím P+R a nyní i kvůli modrým zónám (nově třeba všechny stanice metra na Pze 8) teď u metra ani Pražan nezaparkuje!

Čili řešením je stavět P+R u metra, ne kdekoli na kraji sídlišť u bus či tram. Pak se zbavíme aut přes město, protože to bude pro řidiče i výhodnější úspora času než stát v zácpách.

Ďolínku, když chceš parkoviště u vlakové zastávky, běž se podívat např. do Běchovic na jeho vytíženost. Z kapacity 93 míst je běžně obsazeno jedno nebo dvě. Maximálně tři.

Parkoviště jsou potřeba u metra. A ne s nedostatečnou kapacitou 100 na parkoviště, ale aspoň tisíc.

(pozn. kolik že je v Praze aut? 750k?)

Proč je to parkoviště i běchovického nádraží tak málo vytížené?

  • vlákno
  • Bronislav Gabryš ml.
  • 19.10.2016 22:49

Protože vypadá jako uzavřené, když pojedete okolo, uvidíte. Navíc tam nefunguje online aktualizace počtu volných míst na webu DPP

To je špatný. To je pak P+R k ničemu.

  • vlákno
  • Bronislav Gabryš ml.
  • 21.10.2016 15:53

Budu hádat. Že je to socan?

Lidi se na nějaká záchytná parkoviště totálně vykašlou.

Pokolikáte se tohle vyzkouší? Projekt jak z učebnice blbosti.

To bych neřekl... Lidi by je rádi využívali, ale pokud máte pár stovek míst u D1, kde projede ráno několik desítek tisíc aut, tak je to výsměch...

"Pak v lokalitě logicky posílíme i autobusovou dopravu, buď k železnici, nebo na metro na Smíchov."

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

A kde na to vezmou řidiče, když jsou všede letáky "přijmeme řidiče autobusů a tramvají"? Vždyť do polovojenské organizace DP se nikomu nechce!

  • vlákno
  • Svecberg
  • 19.10.2016 13:36

Ale jasně že to je TLACHÁNÍ!! ... Kdyby nebylo, tak by se se všechny podobné akce uz dávno realizovaly PŘED zavedením modrých zon, které takto slouží výhradně k okrádaní rezidentů (kteří platí, I když nezaparkuji - zatimco navštěvníci platí AŽ když zaparkují) - a jak to tak čtu - tak tento princip má dále posílit. A jak řekl včera ROPID "Zatímco v­ menším městě, jako je Frýdek, nebyl problém přidat další spoje, v­ metropoli to možné není. " Takže pan Dolínek (ČSSD) opět skutečně tlachá ...

Co to je za blba? Parkovačku a s tramvajenkou (+metro + bus) na CELÝ den za padesátku? To já nakoupím dvacet lístků na parkovišti a budu je rozdávat turistům. Víte vůbec, kolik stojí jednodenní jízdenka na MHD v Praze?

110 ;-), ale počítám, že to bude vázané na RZ.

Stejně je to nesmysl, protože to zvýhodňuje řidiče nad lidma, který do auta vůbec nesednou. Což je poměrně divnej způsob, jak snižovat dopravní zátěž.

Nezvýhodnuji... Např. dojíždění MHD ze 4 pásma vyjde levneji na kupony o cca 3000 ročně. Takže za mě ok.

A to nepočítám spotřebu auta.;-)

Ale zvýhodňuje. Když do auta nesednu vůbec a přijedu do Prahy třeba vlakem, tak mě ta jízdenka stojí 110. A to se přitom Praze vyplatim víc, protože nezabírám to místo na parkovišti.

Ale zase berte v potaz, že ne všichni jsou na hlavních trasách vlaků/busů...

Jakmile jste trochu stranou tak už cesta VHD je hodně špatná...

Trochu nechápu souvislost. Když se vám do Prahy jede vlakem blbě, tak jeďte autem, ale to furt není důvod pro to, aby vám město extra dotovalo jízdenku na MHD.

to není dotace. To je sleva za to, že auto nechám někde na kraji a nepojedu s ním do centra. O zvýhodňování motoristů nemůže být řeč, motoristé platí spousty poplatků a daní, o které si cestující v dopravě nemusí dělat starosti

Ale pan Vojtíšek má přece pravdu. Já když pojedu do Prahy vlakem rovnou, tak nejenže nejedu s autem do centra, dokonce ani to místo na P+R parkovišti nezabírám a za to se mi odvděčej, že mám celodenní jízdenku o 60 korun drazší. ;)

Čili je to v podstatě sleva za to, že jsem přijel autem. Což je teda pěknej nesmysl. A daně jsou pěkně hloupej argument, všichni platěj daně. A hlavně je to úplně jiná debata.

A co by jste jiného cekal od Dolinka (ČSSD)???

Jenze tady nejde primarne o vydelek pro MHD. Tady jde o to, aby auta zustala mimo centrum. A nejlepsi cesta, jak toho dosahnout je, ze se MHD financne vyplati.

MHD se přece finančně vyplatí i za tu stovku. Prodávat to za pade je nerozum. Ale on to stejně jenom tak plácnul, aby vysvětlil princip, a o ceně se stejně povedou sáhodlouhý debaty.

a jak zajistí že jim na to parkoviště v Troji nebudou jezdit auta co do tunelu Blanka přijíždí?

Pražanům bude asi P+R jedno ne? To se staví hlavně pro přespolní...

No, vždyť jo.

Pomůže to zmirnit zacpy v praze, za to to imho stoji

Stavět "jednopodlažní" parkoviště, tzn. pouze plochu, je sice úspora peněz, ale mrhání místem.

A teď je otázkou čeho má Praha víc...

Souhlasím... Na ČM postavit třeba 4 patrové parkoviště znásobí kapacitu a zvýší jeho efektivitu... Je výsměch mít na křižovatce D10 X D11 mít cca 300 parkovacích míst...

Místa. Praha je strašně rozlezlá. Ve městě samozřejmě ne, ale na konečnejch metra je místa na parkoviště mraky. Navíc když místo časem ubude, tak zastavět parkoviště barákama vůbec není problém.

Parkovací dům má sice třeba 4 x větší kapacitu, ale 100 x větší cenu než běžné parkoviště. A každé zaparkování trvá 10 x déle.

A hlavně potřeba nových míst není, alespoň u nás na sídlišti, tak velká. Stačilo by jen pár nových míst ročně. Akorát to nikdo nezorganizuje.

To zní logicky, tak doufejme, že to vyjde.

Teď už jen stačí sloučit všechny pražské parkovací zóny do jedné (a zavést je v celé Praze), aby mohli Pražané parkovat kdekoliv v Praze a nejen před svým bytem, protože pak vlastnictví auta totiž naprosto ztrácí smysl, když jinde parkovat nelze...

Na druhou stranu když bude každej moci parkovat všude, tak ztrácí smysl ty zóny a rovnou nemusej bejt vůbec.

Ne. Zóny jsou proto, aby NÁVŠTĚVNÍCI Prahy nejezdili až do města, ale nechávali auta na P+R.






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.