Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tramvaj zdemolovala auto, srážka poslouží jako odstrašující případ

Pražský dopravní podnik natočil simulaci srážky auta s tramvají jedoucí rychlostí 40 km/h. Video má posloužit jako odstrašující příklad řidičům, kteří leckdy nevědí, jak se v provozu s tramvají zachovat. Stoupá také počet nehod s chodci, kteří si neuvědomují, že tramvaj má na přechodu přednost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M72a25r26t92i54n 32R92y57š49a94v89ý 1796905233412

schází mi záběry zevnitř vozidla od spolujezdce. Škoda, že je tam nedali

+2/0
24.10.2016 13:01
Foto

S60t93a83n24i27s15l47a15v 52T84e85s12a88ř 9957554882304

test stupidní, článek taky

- z tramvaje udělali obrněný vlak, aby byla větší destrukce

- ani tu kameru do auta neumějí přidělat

- a tendenční novinář video nazve "Tramvaj sešrotovala auto", protože kdyby po pravdě napsal "Tramvaj napíchla a odsunula auto", tak by asi nedostal prémie za kliknutí.

PR RvRvRv Novinařina RvRvRv

+1/−2
24.10.2016 11:21

M16a37r14t20i65n 81R47u72z31i53c72k40a 1472148256187

Videl jsem srazku tramvaje s autem na vlastni oci a to od zacatku, kdy ridic vjel primo pred ni, vypadalo to stejne, uvnitr zranene dite a ridic, auto musel vyprostovat specialni vuz. Presto dost casto vidim, jak nekdo s autem vjede na tramvajovy pas, kde ridic tramvaje musi prudce brzdit, nehlede na to, ze jednou jsem take musel pomahat pani co se zranila pri prudkem brzdeni uvnitr vozu.

Nechapu co je na tom k nepochopeni a ani proc ridici, navic s detmi, takto riskuji.

Proc jsou zapojeny 3 vozy je snad jasne, jeden vuz predstavuje cestujici (hmotnost) navic berte to tak, ze tramvaj T3 je nejlehcim vozem v provozu a privarene sprahlo, pokud narazi kolmo, nebo pokud se vuz vzprici, tak projede dovnitr... neni tak tezke si to domyslet.

+1/0
24.10.2016 16:18

A76l46o97i42s 79S10l33á35m20e72č17k68a 2306132602922

Něco podobného jsem viděl před lety v Liberci na Šalďáku. Tramvaj proti trabantu...

Řidič tramvaje byl pohotový a zastavil poměrně rychle. Jen řidič v trabantu se divil, proč má díru ve dveřích a na kolenou položené spřáhlo. :-P

+1/0
22.10.2016 12:31

J16a68n 73N63o19v31á94k 4216467513949

A jak to dopadne, když se crash test dělá s náklaďákem máme zde: https://goo.gl/nW2Mte

+1/0
21.10.2016 13:44

J61a73n 73N14o79v69á93k 4226597573559

A jak to dopadne při crash testu tramvaje s náklaďákem máme zde: https://www.novinky.cz/krimi/418268-v-modranech-se-srazila-tramvaj-s-nakladnim-autem-dva-zraneni-omezena-doprava.html

+1/0
21.10.2016 13:43

L49u16k13á78š 10O91m73á77č52k28a 5911794331776

Co tohle je? To se natáčelo nějakým prehistorickým GoPro? Kameru přišroubovat a nastavit na vysoké FPS, aby se záznam dal dobře zpomalit. Tohle je naprosto k ničemu.

+1/0
21.10.2016 9:31

M40a61r98t55i50n 85H95r38o14u70d61n45ý 5677362984367

Video naprosto ho o h...

a) kamera uvnitř měla být napevno přišroubovaná, aby destruktivní účinek na bok vozidla bylo možno sledovat po celou dobu nárazu.

b) měli ukázat i záběry zevnitř i zvenku vozidla po nárazu, jak to vypadá "po".

+3/0
20.10.2016 22:00

J89a11n 45C60i29g66l59e39r 7308131470674

Trestný čin vyhrožování... :-P

+1/−1
20.10.2016 18:30

M98i76c69h93a49l 36J49a17r93o66š 7184710582215

Viděl jsem podobnou nehodu na vlastní oči v 80. letech na Letné, ta destrukce ale nebyla to nejhorší - táhlo propíchlo nádrž a auto okamžitě blaflo. Řekl bych, že na vystoupení měli tak 10 sekund, kdyby bývali dokázali otevřít dveře.

+1/0
20.10.2016 18:11

J12o42z27e64f 33D47u78h26a37c90e44k 7721580733120

spatne, zaujimavy by bol detail na to ako ta tyc na predku saliny napichla figurinu vodica ako maso na spajlu

+1/0
20.10.2016 16:14

P68e34t47r 48Č38e38r37n11i66c94k41ý 6865907410

Podle mého názoru mělo být použito vozidlo Audi Q7, případně BMW X5 a ne Mitsubishi Lancer z doby, kdy ještě Vyšehrad byl "dřevěnej".

Takhle se na to nějaký majitel SUV podívá a řekne si, že jeho se to netýká, protože on nemá přeci starou, odepsanou "pikslu".

Navíc všechna tato videa jsou zbytečná, protože každý, kdo má v hlavě mozek a ne jogurt, si je vědom toho, že "přetahovat" se z tramvají prostě automaticky znamená prohru...o vlacích ani nemluvě...

I Jeremy Clarkson na to poukazuje: https://www.youtube.com/watch?v=q0GWIwFjrcE

+6/0
20.10.2016 13:22

P33e92t72r 11Č17e63r26n22i64c78k98ý 6875827480

Chyba...;-D

...s tramvají.

+1/0
20.10.2016 13:22

M77a59r76t76i74n 15R34u41z69i33c30k82a 1742408596687

No, ono prave bohuzel tech kdo ma mozek ubyva a casteji pribyva tech, co si mysli, ze se v tom Audi, BMW mohou s 60t vlakem + nekolik tun cestujicich rovnat...

0/−1
24.10.2016 16:21

J90i60ř87í 83C14á96s70e70k 7519207849563

Se asi v dopravním podniku nudí.

+1/0
20.10.2016 13:13

V68á67c48l49a55v 87H32o17s28c64h 8216848162901

amaterismus, to tam tam kamerka byla v aute na suchac? me zajima hlavne prubeh destrukce v aute!!! No nic, jdu pracovat a potom na obed.

+1/−2
20.10.2016 12:06

D32e49j80a34n 87T85a62d94i87c 7482106977437

25 let stare auto, jedna kamera v interieru ktera spadne, crash test o nicem. Ten crash test by byl super kdyby byla pouzita aspon Octavia II, minimalne 3 GoPro kamery, ktere nespadnou a klidne i modernejsi salina, i kdyz je pravda ze tyto stare hruzy porad brazdi nase "silnice".

+2/−2
20.10.2016 10:54

R79a87d15o35v64a30n 77M71a11l84í79n36s86k18ý 1510505367488

Chybí mi tam dvě postatné věci: pohled zevnitř, kde až to táhlo bylo a jak se promáčkly dveře, a pohled zvenku ze strany nárazu.

+2/0
20.10.2016 10:33
Foto

R12a77d23e74k 30K89o26n31e98č93n73ý 8795983491568

Za takové natočení crash testu bych se sakra styděl! Čekal jsem hlavně záběry z interiéru auta, to jsem ještě nezažil. Z venku to znám. Video k ničemu. Rv

+2/−1
20.10.2016 9:44

J54a51n 29B23o38h55a64t37ý 7287300648102

Oni se tím ještě chlubí, že předpotopními spřáhly s 50 let starou koncepcí napichují lidi v autech. To snad není možné. Ta spřáhla v téhle nebezpečné podobě by tam samozřejmě už dávno neměla být. Když pojedete se snímatelným tažným zařízením bez vozíku, dostanete flastr. Tramvajáci si točí filmy. 8-o

+4/−6
20.10.2016 8:34

M96i11l77a20n 54V60o10l96e30k 5299153666249

Tak ještě odmontovat nárazníky u vlaků?

+2/0
20.10.2016 8:59

J18i43ř31í 83Š97t31ě84d39r79a 5410652321377

Důležité slovo v příspěvku je "SNÍMATELNÝ". Pevná tažná zařízení se stále vyrábějí a montují.

+5/0
20.10.2016 9:42

M96a91r47t49i94n 53R65u88z29i29c31k82a 1282288976527

A tramvaje jezdi i 40 let stare...

+1/0
24.10.2016 16:23

D35a34l45i61b97o30r 22M43a53t29y98á78š 1706266687218

Ano a víc krve.

+1/0
20.10.2016 6:12

A87l26e63š 17L59i80p34o61w11s34k88ý 6232101102793

Souprava kolem 40 tun se brzdí asi špatně a při použití kolejové brzdy zraníte mnohem více lidí, vlastně téměř všechny v tramvaji. Hlavně ty stojící. Je to dilema.....

+2/−1
20.10.2016 0:18

L13e85o86š 54L17i29t69e38r76á79k 5149946751542

Jojo, je to vždycky chyba řidičů automobnilů, že? Když auto odbočuje doleva přes koleje a nemůže pokračovat, co udělá tramvaják? Začne cinkat a vůbec nezpomalí. Auto buď uhne, nebo je řidič mrtvý. Vinohradská. Být to dvě auta, řešilo by se, proč řidič na hlavní nezastavil, když měl spoustu času. Ale tramvaják, to je pán, ten nebrzdí.

+8/−7
19.10.2016 23:03

M85a28r12t59i19n 93S11t63a90c91h 7531981832

Nejsem sice tramvaják, ale pokud se nemýlím, tak při určitém stupni brždění se spustí zvonek automaticky ...

+3/0
19.10.2016 23:10
Foto

P59a73v40e97l 42P52o49k94o91r82n71ý 2616914270872

Když řidič nemůže pokračovat za křižovatkou v jízdě, nesmí do ní vjíždět. Možná že to řidiči v Praze někdy pochopí a neblokují třeba jízdu autům, co vyrazí na zelenou a nemohou dál, křižovatku blokují ti, co nemohou odjet, protože dál je to ucpané. A tak stojí všichni.

+5/−1
20.10.2016 8:24

M86a37r55t85i58n 17M25a15t86o63u89š15e77k 9486947936108

To máte sice pravdu, ale jen z části. Jsou nepřehledné úseky, kam bez najetí nemáte šanci vůbec zjistit zda je volno. Typicky směr Vokovice - Dejvice odbočka do Studentské. Až nájezdem na koleje zjistíte, zda z protisměru můžete bezpečně projet. Když nemůžete zůstanete stát na kolejích. Někdy hodně dlouho, že stihne dojet tramvaj, jejíž řidič zvoní jako blázen, byť stojí v zastávce a k jakémukoli ohrožení nedochází, stejně tak řidič nemá moc šancí se odtud dostat jinak.

+3/−1
20.10.2016 11:47

J17i44ř20í 64K46r80e70j51č35í58k 2927458394976

Jojo, vždycky je to chyba řidiče automobilu, nedat přednost vlaku se prostě nevyplácí...

Fyziku nepřečůráš !

+2/−2
20.10.2016 9:26

P27e76t23r 76Č62e46r67m50á76k 9448675529440

Nejde o fyziku, ta je právě tak jasná že tomu rozumí i ten tramvaják, jde o to jejich duševno, tedy že to "mají na háku". ;-)

+2/−2
20.10.2016 11:16

J52i46ř70í 56K95r87e71j53č56í17k 2327508564836

Kdyby to bylo jak píšete, mám každý den asi 100 sestřelů, takže prosím přestaňte šířit bludy. ;-)

+1/0
20.10.2016 12:33

J43i32ř57í 31E69r57b64e72n 1383644706427

"Když auto odbočuje doleva přes koleje a nemůže pokračovat", tak si jeho řidič zaslouží flastr za porušení zákona o provozu na pozemních komunikacích - ten takové jednání přímo zakazuje!!!

.

§ 21 Odbočování

(5) Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, (...), tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen, a cyklistům jedoucím v jízdním pruhu pro cyklisty.

.

§ 22 Jízda křižovatkou

(3) Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce.

+2/0
20.10.2016 10:41

P56e41t66r 67Č74e96r92m45á28k 9148645119960

Vůbec nechápete o co tu jde - nikdo nijak nezpochybňoval že ty auta tam nemají v ten okamžik být, řešilo se chování tramvajáků v takové situaci!!!!!!

+1/0
20.10.2016 11:19

J56i66ř54í 69K68r89e36j15č61í34k 2277288234966

Takže se řeší následek a nikoli příčina ? Že si vás někdo dovolí upozornit, že pácháte přestupek a zdržujete půlku Prahy ?

Směšné...

+5/0
20.10.2016 12:35
Foto

R94a79d78e18k 16K84o63n41e40č85n88ý 8425353561218

Říkal jsem si, že musíte být tramvaják, za ty mínuska ;-)

No, tramvajáci v Brně zase zdržují půlku Brna tím, že vjedou do křižovatky i když vidí že neprojedou a tak ji ucpou. Nebo často jezdí když už svítí signál stůj. Pak taky ty nehody. Auto už může doleva ale tramvaj jede a většinou rychle a tak to logicky nemůže ubrzdit. Ne všichni jsou stejní ale pár blbů se najde na obou stranách.

+1/0
20.10.2016 13:24

M65a39r67t55i33n 23R89u20z13i69c73k44a 1372948176487

O brnu mi nemluvte, to co si tam dovoli ridici je fakt masakr... ted nemluvim jen o ridicich aut, ale hlavne o nich...

+1/0
24.10.2016 16:25

M48a61r98t97i65n 48M95a57t26o43u25š35e67k 9806367646788

A teď co s křižovatkou, ze které jinak, než najetím na koleje nezjistíte, zda máte volný průjezd? ano, i takové v Praze jsou...

+2/0
20.10.2016 11:49

M93a94r94t59i71n 88R83u14z68i75c47k42a 1502358466337

Ano jsou, ale prednost musite dat, az pak tam vjet, ...

+1/0
24.10.2016 16:27

P46a49v79e35l 58D54r27o42t19á39r 7893974649514

Šíří se tu v diskuzi zvěsti o tom, že řidiči tramvají schválně narážejí do aut, která dostatečně dlouho dopředu vidí na svém kolejovém pásu. Argumentuje se tím, že když to řidič udělá, tak pak dostane 3 dny placeného volna na psychické zotavení.

Je to stejná blbost jako konspirační teorie o NEpřistání na Měsíci.

1. V tramvaji jsou cestující. Ti mohou svědčit o tom, že auto stálo na kolejišti už dlouho a a tramvaj do něj schválně narazila. To by byl takový skandál, že si to dopravní podniky netroufnou.

2. Všude kolem se pohybují další auta, část z nich už s palubními kamerami. Je nereálné myslet si, že by takové počínání nikdo nenatočil.

3. Ve městech jsou bezpečnostní kamery také. První řidič auta, kterému by se něco takového stalo, by se pídil po tom, která kamera to mohla vidět.

4. Kdyby se to dělo v takovém měřítku, jak tu někteří popisují, byly by desítky svědectví v reportážích různých televizních stanic. V téhle zemi se vykecá naprosto všechno.

+11/−3
19.10.2016 23:03

J31i43ř18í 64K42r98e21j87č75í71k 2257938954726

No jo, ale když ty historky jsou tak oblíbený a každej má nějakou tetu, co má sestřenici, jejímuž starýmu se to jednou málem stalo... :-P

+7/0
19.10.2016 23:10

J58a25n 75C17e77l12l30e40r 4559386303494

Pravda nikoho nezajímá:-)

+1/0
20.10.2016 8:53

R77a61d50i42m 97S85i49m27u53n14e33k 2840920476214

já tedy nevím, ale už se mi stalo, že tramvaj nezpomalila ani trochu a sázela na to, že z těch kolejí sjedu bez ohledu na následky...

+3/−2
19.10.2016 23:55

P58e72t17r 20Č64e58r54m83á92k 9638825299620

Pšt, pravda se tu říkat nesmí, hned budete mít na krku 4-5 cinkalů co budou tvrdit že se to nikdy nemůže stát. Rv

+2/−1
20.10.2016 11:18

P30a89v86e79l 44Š92v30a59r47c43e73r 1380548782287

Asi 3 dny zpět (Praha) - auto zasahovalo do kolejiště tramvaje, řidič tramvaje ho viděl už zdaleka. Nezpomalil, začal zvonit a až to bylo nutný, prudce zabrzdil. Proč?

+2/−2
20.10.2016 8:13

J53a91n 89C23e40l89l71e67r 4479286643904

Takže se vlastně nikomu nic nestalo.

+1/0
20.10.2016 8:42

P33a77v56e78l 25D65r85o95t63á26r 7533504109264

A jak to souvisí s mým příspěvkem? Pokud chcete rozporovat můj příspěvek, měl byste uvést zdokumentované případy tramvají, které nebrzdily.

+2/−1
20.10.2016 9:54

P61e20t39r 43Č80e20r78m35á39k 9118725689870

Těch má policie a pojišťovny desítky za každý rok, takže není potřeba nic rozporovat, vy jste napsal svůj názor, on svou zkušenost.

+1/−1
20.10.2016 11:21

J71i58ř32í 48K60r78e12j96č81í89k 2647588714676

Desítky každý rok ? Kam ve své ubohosti chcete ještě zajít ?

Kdyby byl jediný takový případ, tak je okamžitě ve zprávách na Nově.

+3/0
20.10.2016 12:36

J81o64z36e47f 49D23u24h37a61c37e13k 7461540213970

tipujem na ego

+1/0
20.10.2016 16:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.