Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tramvaj zdemolovala auto, srážka poslouží jako odstrašující případ

Pražský dopravní podnik natočil simulaci srážky auta s tramvají jedoucí rychlostí 40 km/h. Video má posloužit jako odstrašující příklad řidičům, kteří leckdy nevědí, jak se v provozu s tramvají zachovat. Stoupá také počet nehod s chodci, kteří si neuvědomují, že tramvaj má na přechodu přednost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M84a89r12t24i34n 10R97y59š40a91v45ý 1706415253192

schází mi záběry zevnitř vozidla od spolujezdce. Škoda, že je tam nedali

+2/0
24.10.2016 13:01
Foto

S91t24a88n17i32s51l31a60v 16T74e73s77a28ř 9627594782214

test stupidní, článek taky

- z tramvaje udělali obrněný vlak, aby byla větší destrukce

- ani tu kameru do auta neumějí přidělat

- a tendenční novinář video nazve "Tramvaj sešrotovala auto", protože kdyby po pravdě napsal "Tramvaj napíchla a odsunula auto", tak by asi nedostal prémie za kliknutí.

PR RvRvRv Novinařina RvRvRv

+1/−2
24.10.2016 11:21

M12a95r51t56i33n 94R75u93z39i42c89k62a 1432338496847

Videl jsem srazku tramvaje s autem na vlastni oci a to od zacatku, kdy ridic vjel primo pred ni, vypadalo to stejne, uvnitr zranene dite a ridic, auto musel vyprostovat specialni vuz. Presto dost casto vidim, jak nekdo s autem vjede na tramvajovy pas, kde ridic tramvaje musi prudce brzdit, nehlede na to, ze jednou jsem take musel pomahat pani co se zranila pri prudkem brzdeni uvnitr vozu.

Nechapu co je na tom k nepochopeni a ani proc ridici, navic s detmi, takto riskuji.

Proc jsou zapojeny 3 vozy je snad jasne, jeden vuz predstavuje cestujici (hmotnost) navic berte to tak, ze tramvaj T3 je nejlehcim vozem v provozu a privarene sprahlo, pokud narazi kolmo, nebo pokud se vuz vzprici, tak projede dovnitr... neni tak tezke si to domyslet.

+1/0
24.10.2016 16:18

A23l75o42i25s 98S68l28á42m67e50č18k58a 2366302412772

Něco podobného jsem viděl před lety v Liberci na Šalďáku. Tramvaj proti trabantu...

Řidič tramvaje byl pohotový a zastavil poměrně rychle. Jen řidič v trabantu se divil, proč má díru ve dveřích a na kolenou položené spřáhlo. :-P

+1/0
22.10.2016 12:31

J41a66n 59N38o28v67á44k 4896927413379

A jak to dopadne, když se crash test dělá s náklaďákem máme zde: https://goo.gl/nW2Mte

+1/0
21.10.2016 13:44

J22a88n 70N53o41v49á37k 4436487833459

A jak to dopadne při crash testu tramvaje s náklaďákem máme zde: https://www.novinky.cz/krimi/418268-v-modranech-se-srazila-tramvaj-s-nakladnim-autem-dva-zraneni-omezena-doprava.html

+1/0
21.10.2016 13:43

L94u12k36á33š 23O65m54á67č44k13a 5221584831116

Co tohle je? To se natáčelo nějakým prehistorickým GoPro? Kameru přišroubovat a nastavit na vysoké FPS, aby se záznam dal dobře zpomalit. Tohle je naprosto k ničemu.

+1/0
21.10.2016 9:31

M66a89r55t93i17n 97H35r15o37u89d30n78ý 5797632274857

Video naprosto ho o h...

a) kamera uvnitř měla být napevno přišroubovaná, aby destruktivní účinek na bok vozidla bylo možno sledovat po celou dobu nárazu.

b) měli ukázat i záběry zevnitř i zvenku vozidla po nárazu, jak to vypadá "po".

+3/0
20.10.2016 22:00

J91a96n 39C56i30g64l36e91r 7448301340484

Trestný čin vyhrožování... :-P

+1/−1
20.10.2016 18:30

M72i91c19h76a22l 69J39a82r47o87š 7534750472685

Viděl jsem podobnou nehodu na vlastní oči v 80. letech na Letné, ta destrukce ale nebyla to nejhorší - táhlo propíchlo nádrž a auto okamžitě blaflo. Řekl bych, že na vystoupení měli tak 10 sekund, kdyby bývali dokázali otevřít dveře.

+1/0
20.10.2016 18:11

J95o98z42e92f 86D73u14h27a26c29e60k 7531530453340

spatne, zaujimavy by bol detail na to ako ta tyc na predku saliny napichla figurinu vodica ako maso na spajlu

+1/0
20.10.2016 16:14

P28e12t72r 76Č10e66r63n97i20c11k66ý 6925867130

Podle mého názoru mělo být použito vozidlo Audi Q7, případně BMW X5 a ne Mitsubishi Lancer z doby, kdy ještě Vyšehrad byl "dřevěnej".

Takhle se na to nějaký majitel SUV podívá a řekne si, že jeho se to netýká, protože on nemá přeci starou, odepsanou "pikslu".

Navíc všechna tato videa jsou zbytečná, protože každý, kdo má v hlavě mozek a ne jogurt, si je vědom toho, že "přetahovat" se z tramvají prostě automaticky znamená prohru...o vlacích ani nemluvě...

I Jeremy Clarkson na to poukazuje: https://www.youtube.com/watch?v=q0GWIwFjrcE

+6/0
20.10.2016 13:22

P54e19t85r 79Č82e94r40n91i11c37k47ý 6735687740

Chyba...;-D

...s tramvají.

+1/0
20.10.2016 13:22

M92a56r61t25i85n 46R22u68z50i13c69k67a 1382448446817

No, ono prave bohuzel tech kdo ma mozek ubyva a casteji pribyva tech, co si mysli, ze se v tom Audi, BMW mohou s 60t vlakem + nekolik tun cestujicich rovnat...

0/−1
24.10.2016 16:21

J84i17ř20í 39C23á74s50e67k 7729627399863

Se asi v dopravním podniku nudí.

+1/0
20.10.2016 13:13

V19á71c49l62a91v 94H32o27s53c15h 8776118662411

amaterismus, to tam tam kamerka byla v aute na suchac? me zajima hlavne prubeh destrukce v aute!!! No nic, jdu pracovat a potom na obed.

+1/−2
20.10.2016 12:06

D50e44j76a23n 37T11a57d66i54c 7612666587457

25 let stare auto, jedna kamera v interieru ktera spadne, crash test o nicem. Ten crash test by byl super kdyby byla pouzita aspon Octavia II, minimalne 3 GoPro kamery, ktere nespadnou a klidne i modernejsi salina, i kdyz je pravda ze tyto stare hruzy porad brazdi nase "silnice".

+2/−2
20.10.2016 10:54

R78a81d21o57v22a82n 82M80a40l40í29n15s46k48ý 1210645407118

Chybí mi tam dvě postatné věci: pohled zevnitř, kde až to táhlo bylo a jak se promáčkly dveře, a pohled zvenku ze strany nárazu.

+2/0
20.10.2016 10:33
Foto

R41a38d55e42k 10K32o94n49e12č85n61ý 8145933101358

Za takové natočení crash testu bych se sakra styděl! Čekal jsem hlavně záběry z interiéru auta, to jsem ještě nezažil. Z venku to znám. Video k ničemu. Rv

+2/−1
20.10.2016 9:44

J46a86n 47B71o93h30a87t82ý 7587680138452

Oni se tím ještě chlubí, že předpotopními spřáhly s 50 let starou koncepcí napichují lidi v autech. To snad není možné. Ta spřáhla v téhle nebezpečné podobě by tam samozřejmě už dávno neměla být. Když pojedete se snímatelným tažným zařízením bez vozíku, dostanete flastr. Tramvajáci si točí filmy. 8-o

+4/−6
20.10.2016 8:34

M92i31l64a18n 54V89o31l65e26k 5169323486219

Tak ještě odmontovat nárazníky u vlaků?

+2/0
20.10.2016 8:59

J34i26ř43í 79Š94t78ě36d35r14a 5200122341267

Důležité slovo v příspěvku je "SNÍMATELNÝ". Pevná tažná zařízení se stále vyrábějí a montují.

+5/0
20.10.2016 9:42

M67a17r21t49i72n 82R40u28z59i55c79k31a 1522588146787

A tramvaje jezdi i 40 let stare...

+1/0
24.10.2016 16:23

D69a30l79i24b32o82r 94M70a49t77y73á34š 1196666277538

Ano a víc krve.

+1/0
20.10.2016 6:12

A16l30e73š 62L57i14p66o59w65s79k15ý 6662861102733

Souprava kolem 40 tun se brzdí asi špatně a při použití kolejové brzdy zraníte mnohem více lidí, vlastně téměř všechny v tramvaji. Hlavně ty stojící. Je to dilema.....

+2/−1
20.10.2016 0:18

L35e76o31š 35L50i81t53e11r45á33k 5259786331142

Jojo, je to vždycky chyba řidičů automobnilů, že? Když auto odbočuje doleva přes koleje a nemůže pokračovat, co udělá tramvaják? Začne cinkat a vůbec nezpomalí. Auto buď uhne, nebo je řidič mrtvý. Vinohradská. Být to dvě auta, řešilo by se, proč řidič na hlavní nezastavil, když měl spoustu času. Ale tramvaják, to je pán, ten nebrzdí.

+8/−7
19.10.2016 23:03

M66a93r49t88i61n 76S46t38a40c25h 7211251232

Nejsem sice tramvaják, ale pokud se nemýlím, tak při určitém stupni brždění se spustí zvonek automaticky ...

+3/0
19.10.2016 23:10
Foto

P64a66v12e89l 13P61o77k98o97r42n45ý 2906124330762

Když řidič nemůže pokračovat za křižovatkou v jízdě, nesmí do ní vjíždět. Možná že to řidiči v Praze někdy pochopí a neblokují třeba jízdu autům, co vyrazí na zelenou a nemohou dál, křižovatku blokují ti, co nemohou odjet, protože dál je to ucpané. A tak stojí všichni.

+5/−1
20.10.2016 8:24

M71a27r33t87i87n 36M60a23t21o27u97š47e95k 9886487906198

To máte sice pravdu, ale jen z části. Jsou nepřehledné úseky, kam bez najetí nemáte šanci vůbec zjistit zda je volno. Typicky směr Vokovice - Dejvice odbočka do Studentské. Až nájezdem na koleje zjistíte, zda z protisměru můžete bezpečně projet. Když nemůžete zůstanete stát na kolejích. Někdy hodně dlouho, že stihne dojet tramvaj, jejíž řidič zvoní jako blázen, byť stojí v zastávce a k jakémukoli ohrožení nedochází, stejně tak řidič nemá moc šancí se odtud dostat jinak.

+3/−1
20.10.2016 11:47

J39i65ř39í 46K77r31e35j74č70í36k 2667948174526

Jojo, vždycky je to chyba řidiče automobilu, nedat přednost vlaku se prostě nevyplácí...

Fyziku nepřečůráš !

+2/−2
20.10.2016 9:26

P70e74t22r 60Č67e97r86m36á35k 9388155889780

Nejde o fyziku, ta je právě tak jasná že tomu rozumí i ten tramvaják, jde o to jejich duševno, tedy že to "mají na háku". ;-)

+2/−2
20.10.2016 11:16

J85i62ř39í 13K18r92e54j81č71í66k 2467358484126

Kdyby to bylo jak píšete, mám každý den asi 100 sestřelů, takže prosím přestaňte šířit bludy. ;-)

+1/0
20.10.2016 12:33

J62i22ř64í 34E55r25b20e55n 1763304756867

"Když auto odbočuje doleva přes koleje a nemůže pokračovat", tak si jeho řidič zaslouží flastr za porušení zákona o provozu na pozemních komunikacích - ten takové jednání přímo zakazuje!!!

.

§ 21 Odbočování

(5) Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, (...), tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen, a cyklistům jedoucím v jízdním pruhu pro cyklisty.

.

§ 22 Jízda křižovatkou

(3) Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce.

+2/0
20.10.2016 10:41

P32e21t52r 39Č14e18r72m41á56k 9888175959630

Vůbec nechápete o co tu jde - nikdo nijak nezpochybňoval že ty auta tam nemají v ten okamžik být, řešilo se chování tramvajáků v takové situaci!!!!!!

+1/0
20.10.2016 11:19

J85i23ř96í 87K12r54e24j42č59í83k 2737228724806

Takže se řeší následek a nikoli příčina ? Že si vás někdo dovolí upozornit, že pácháte přestupek a zdržujete půlku Prahy ?

Směšné...

+5/0
20.10.2016 12:35
Foto

R43a63d75e17k 62K81o42n16e31č69n29ý 8375413261758

Říkal jsem si, že musíte být tramvaják, za ty mínuska ;-)

No, tramvajáci v Brně zase zdržují půlku Brna tím, že vjedou do křižovatky i když vidí že neprojedou a tak ji ucpou. Nebo často jezdí když už svítí signál stůj. Pak taky ty nehody. Auto už může doleva ale tramvaj jede a většinou rychle a tak to logicky nemůže ubrzdit. Ne všichni jsou stejní ale pár blbů se najde na obou stranách.

+1/0
20.10.2016 13:24

M69a15r33t56i37n 91R38u95z57i87c28k30a 1722898616677

O brnu mi nemluvte, to co si tam dovoli ridici je fakt masakr... ted nemluvim jen o ridicich aut, ale hlavne o nich...

+1/0
24.10.2016 16:25

M64a91r44t91i97n 92M23a98t43o80u53š17e74k 9276827276818

A teď co s křižovatkou, ze které jinak, než najetím na koleje nezjistíte, zda máte volný průjezd? ano, i takové v Praze jsou...

+2/0
20.10.2016 11:49

M25a82r23t68i87n 25R52u50z34i78c59k73a 1632218426417

Ano jsou, ale prednost musite dat, az pak tam vjet, ...

+1/0
24.10.2016 16:27

P18a60v72e49l 81D83r71o22t20á56r 7933204839884

Šíří se tu v diskuzi zvěsti o tom, že řidiči tramvají schválně narážejí do aut, která dostatečně dlouho dopředu vidí na svém kolejovém pásu. Argumentuje se tím, že když to řidič udělá, tak pak dostane 3 dny placeného volna na psychické zotavení.

Je to stejná blbost jako konspirační teorie o NEpřistání na Měsíci.

1. V tramvaji jsou cestující. Ti mohou svědčit o tom, že auto stálo na kolejišti už dlouho a a tramvaj do něj schválně narazila. To by byl takový skandál, že si to dopravní podniky netroufnou.

2. Všude kolem se pohybují další auta, část z nich už s palubními kamerami. Je nereálné myslet si, že by takové počínání nikdo nenatočil.

3. Ve městech jsou bezpečnostní kamery také. První řidič auta, kterému by se něco takového stalo, by se pídil po tom, která kamera to mohla vidět.

4. Kdyby se to dělo v takovém měřítku, jak tu někteří popisují, byly by desítky svědectví v reportážích různých televizních stanic. V téhle zemi se vykecá naprosto všechno.

+11/−3
19.10.2016 23:03

J81i69ř44í 13K90r73e77j54č94í13k 2287488564676

No jo, ale když ty historky jsou tak oblíbený a každej má nějakou tetu, co má sestřenici, jejímuž starýmu se to jednou málem stalo... :-P

+7/0
19.10.2016 23:10

J43a49n 68C27e42l73l43e19r 4329536413434

Pravda nikoho nezajímá:-)

+1/0
20.10.2016 8:53

R98a51d55i77m 68S57i40m50u88n76e13k 2280170516674

já tedy nevím, ale už se mi stalo, že tramvaj nezpomalila ani trochu a sázela na to, že z těch kolejí sjedu bez ohledu na následky...

+3/−2
19.10.2016 23:55

P40e16t76r 46Č62e44r24m53á75k 9178345929500

Pšt, pravda se tu říkat nesmí, hned budete mít na krku 4-5 cinkalů co budou tvrdit že se to nikdy nemůže stát. Rv

+2/−1
20.10.2016 11:18

P24a48v60e22l 58Š58v40a77r12c49e34r 1590898262267

Asi 3 dny zpět (Praha) - auto zasahovalo do kolejiště tramvaje, řidič tramvaje ho viděl už zdaleka. Nezpomalil, začal zvonit a až to bylo nutný, prudce zabrzdil. Proč?

+2/−2
20.10.2016 8:13

J53a71n 65C97e35l32l74e77r 4259766943804

Takže se vlastně nikomu nic nestalo.

+1/0
20.10.2016 8:42

P64a37v11e11l 61D33r46o10t74á38r 7523154579924

A jak to souvisí s mým příspěvkem? Pokud chcete rozporovat můj příspěvek, měl byste uvést zdokumentované případy tramvají, které nebrzdily.

+2/−1
20.10.2016 9:54

P36e62t13r 37Č21e12r53m97á36k 9318445689930

Těch má policie a pojišťovny desítky za každý rok, takže není potřeba nic rozporovat, vy jste napsal svůj názor, on svou zkušenost.

+1/−1
20.10.2016 11:21

J25i91ř72í 82K95r81e62j59č23í74k 2477338974666

Desítky každý rok ? Kam ve své ubohosti chcete ještě zajít ?

Kdyby byl jediný takový případ, tak je okamžitě ve zprávách na Nově.

+3/0
20.10.2016 12:36

J78o26z78e43f 22D92u76h38a48c25e21k 7481820773200

tipujem na ego

+1/0
20.10.2016 16:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.