Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tramvaj zdemolovala auto, srážka poslouží jako odstrašující případ

Pražský dopravní podnik natočil simulaci srážky auta s tramvají jedoucí rychlostí 40 km/h. Video má posloužit jako odstrašující příklad řidičům, kteří leckdy nevědí, jak se v provozu s tramvají zachovat. Stoupá také počet nehod s chodci, kteří si neuvědomují, že tramvaj má na přechodu přednost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M81a72r40t36i57n 82R23y93š15a10v58ý 1416395943282

schází mi záběry zevnitř vozidla od spolujezdce. Škoda, že je tam nedali

+2/0
24.10.2016 13:01
Foto

S30t43a83n23i68s92l85a25v 95T67e69s84a21ř 9807464282154

test stupidní, článek taky

- z tramvaje udělali obrněný vlak, aby byla větší destrukce

- ani tu kameru do auta neumějí přidělat

- a tendenční novinář video nazve "Tramvaj sešrotovala auto", protože kdyby po pravdě napsal "Tramvaj napíchla a odsunula auto", tak by asi nedostal prémie za kliknutí.

PR RvRvRv Novinařina RvRvRv

+1/−2
24.10.2016 11:21

M39a26r22t77i74n 35R63u75z60i17c74k72a 1502138686447

Videl jsem srazku tramvaje s autem na vlastni oci a to od zacatku, kdy ridic vjel primo pred ni, vypadalo to stejne, uvnitr zranene dite a ridic, auto musel vyprostovat specialni vuz. Presto dost casto vidim, jak nekdo s autem vjede na tramvajovy pas, kde ridic tramvaje musi prudce brzdit, nehlede na to, ze jednou jsem take musel pomahat pani co se zranila pri prudkem brzdeni uvnitr vozu.

Nechapu co je na tom k nepochopeni a ani proc ridici, navic s detmi, takto riskuji.

Proc jsou zapojeny 3 vozy je snad jasne, jeden vuz predstavuje cestujici (hmotnost) navic berte to tak, ze tramvaj T3 je nejlehcim vozem v provozu a privarene sprahlo, pokud narazi kolmo, nebo pokud se vuz vzprici, tak projede dovnitr... neni tak tezke si to domyslet.

+1/0
24.10.2016 16:18

A73l17o58i42s 44S17l36á23m12e55č25k76a 2456932882742

Něco podobného jsem viděl před lety v Liberci na Šalďáku. Tramvaj proti trabantu...

Řidič tramvaje byl pohotový a zastavil poměrně rychle. Jen řidič v trabantu se divil, proč má díru ve dveřích a na kolenou položené spřáhlo. :-P

+1/0
22.10.2016 12:31

J82a45n 63N64o68v64á54k 4826767473959

A jak to dopadne, když se crash test dělá s náklaďákem máme zde: https://goo.gl/nW2Mte

+1/0
21.10.2016 13:44

J52a82n 56N61o93v62á35k 4776467383909

A jak to dopadne při crash testu tramvaje s náklaďákem máme zde: https://www.novinky.cz/krimi/418268-v-modranech-se-srazila-tramvaj-s-nakladnim-autem-dva-zraneni-omezena-doprava.html

+1/0
21.10.2016 13:43

L90u36k70á96š 11O38m40á73č10k76a 5701214171806

Co tohle je? To se natáčelo nějakým prehistorickým GoPro? Kameru přišroubovat a nastavit na vysoké FPS, aby se záznam dal dobře zpomalit. Tohle je naprosto k ničemu.

+1/0
21.10.2016 9:31

M48a24r60t96i68n 62H89r60o60u74d29n49ý 5307462394177

Video naprosto ho o h...

a) kamera uvnitř měla být napevno přišroubovaná, aby destruktivní účinek na bok vozidla bylo možno sledovat po celou dobu nárazu.

b) měli ukázat i záběry zevnitř i zvenku vozidla po nárazu, jak to vypadá "po".

+3/0
20.10.2016 22:00

J13a96n 48C22i48g61l35e37r 7898531160154

Trestný čin vyhrožování... :-P

+1/−1
20.10.2016 18:30

M36i87c70h43a41l 11J95a92r71o86š 7844760262715

Viděl jsem podobnou nehodu na vlastní oči v 80. letech na Letné, ta destrukce ale nebyla to nejhorší - táhlo propíchlo nádrž a auto okamžitě blaflo. Řekl bych, že na vystoupení měli tak 10 sekund, kdyby bývali dokázali otevřít dveře.

+1/0
20.10.2016 18:11

J85o50z59e71f 31D37u76h61a64c32e59k 7811520583700

spatne, zaujimavy by bol detail na to ako ta tyc na predku saliny napichla figurinu vodica ako maso na spajlu

+1/0
20.10.2016 16:14
Foto

P54e90t42r 74Č29e27r29n72i32c56k57ý 6595537390

Podle mého názoru mělo být použito vozidlo Audi Q7, případně BMW X5 a ne Mitsubishi Lancer z doby, kdy ještě Vyšehrad byl "dřevěnej".

Takhle se na to nějaký majitel SUV podívá a řekne si, že jeho se to netýká, protože on nemá přeci starou, odepsanou "pikslu".

Navíc všechna tato videa jsou zbytečná, protože každý, kdo má v hlavě mozek a ne jogurt, si je vědom toho, že "přetahovat" se z tramvají prostě automaticky znamená prohru...o vlacích ani nemluvě...

I Jeremy Clarkson na to poukazuje: https://www.youtube.com/watch?v=q0GWIwFjrcE

+6/0
20.10.2016 13:22
Foto

P85e34t61r 70Č87e89r14n10i23c90k50ý 6825767160

Chyba...;-D

...s tramvají.

+1/0
20.10.2016 13:22

M27a83r69t55i15n 59R96u67z66i57c52k48a 1392928106277

No, ono prave bohuzel tech kdo ma mozek ubyva a casteji pribyva tech, co si mysli, ze se v tom Audi, BMW mohou s 60t vlakem + nekolik tun cestujicich rovnat...

0/−1
24.10.2016 16:21

J90i50ř51í 98C92á44s68e76k 7529457799133

Se asi v dopravním podniku nudí.

+1/0
20.10.2016 13:13

V18á65c68l11a42v 58H27o27s95c59h 8916858812431

amaterismus, to tam tam kamerka byla v aute na suchac? me zajima hlavne prubeh destrukce v aute!!! No nic, jdu pracovat a potom na obed.

+1/−2
20.10.2016 12:06

D85e31j77a86n 72T23a58d70i90c 7572486177387

25 let stare auto, jedna kamera v interieru ktera spadne, crash test o nicem. Ten crash test by byl super kdyby byla pouzita aspon Octavia II, minimalne 3 GoPro kamery, ktere nespadnou a klidne i modernejsi salina, i kdyz je pravda ze tyto stare hruzy porad brazdi nase "silnice".

+2/−2
20.10.2016 10:54

R74a48d89o52v96a93n 38M65a34l97í35n31s43k42ý 1180405197178

Chybí mi tam dvě postatné věci: pohled zevnitř, kde až to táhlo bylo a jak se promáčkly dveře, a pohled zvenku ze strany nárazu.

+2/0
20.10.2016 10:33
Foto

R65a76d24e56k 95K63o93n73e87č55n68ý 8575393361938

Za takové natočení crash testu bych se sakra styděl! Čekal jsem hlavně záběry z interiéru auta, to jsem ještě nezažil. Z venku to znám. Video k ničemu. Rv

+2/−1
20.10.2016 9:44

J68a74n 29B11o31h35a61t82ý 7187630878452

Oni se tím ještě chlubí, že předpotopními spřáhly s 50 let starou koncepcí napichují lidi v autech. To snad není možné. Ta spřáhla v téhle nebezpečné podobě by tam samozřejmě už dávno neměla být. Když pojedete se snímatelným tažným zařízením bez vozíku, dostanete flastr. Tramvajáci si točí filmy. 8-o

+4/−6
20.10.2016 8:34

M78i41l13a51n 15V23o43l91e20k 5749803746129

Tak ještě odmontovat nárazníky u vlaků?

+2/0
20.10.2016 8:59

J45i97ř39í 40Š39t60ě11d41r20a 5810772361987

Důležité slovo v příspěvku je "SNÍMATELNÝ". Pevná tažná zařízení se stále vyrábějí a montují.

+5/0
20.10.2016 9:42

M11a88r77t76i63n 59R52u67z73i21c76k47a 1632558286667

A tramvaje jezdi i 40 let stare...

+1/0
24.10.2016 16:23

D76a91l65i32b95o31r 52M56a62t56y35á96š 1636766517148

Ano a víc krve.

+1/0
20.10.2016 6:12

A34l64e24š 56L25i37p16o37w84s60k97ý 6442831212723

Souprava kolem 40 tun se brzdí asi špatně a při použití kolejové brzdy zraníte mnohem více lidí, vlastně téměř všechny v tramvaji. Hlavně ty stojící. Je to dilema.....

+2/−1
20.10.2016 0:18

L82e19o75š 86L84i56t82e51r48á42k 5529786101812

Jojo, je to vždycky chyba řidičů automobnilů, že? Když auto odbočuje doleva přes koleje a nemůže pokračovat, co udělá tramvaják? Začne cinkat a vůbec nezpomalí. Auto buď uhne, nebo je řidič mrtvý. Vinohradská. Být to dvě auta, řešilo by se, proč řidič na hlavní nezastavil, když měl spoustu času. Ale tramvaják, to je pán, ten nebrzdí.

+8/−7
19.10.2016 23:03

M10a63r49t56i61n 89S48t27a22c38h 7911401662

Nejsem sice tramvaják, ale pokud se nemýlím, tak při určitém stupni brždění se spustí zvonek automaticky ...

+3/0
19.10.2016 23:10
Foto

P87a22v20e79l 73P52o79k47o22r17n93ý 2106644910222

Když řidič nemůže pokračovat za křižovatkou v jízdě, nesmí do ní vjíždět. Možná že to řidiči v Praze někdy pochopí a neblokují třeba jízdu autům, co vyrazí na zelenou a nemohou dál, křižovatku blokují ti, co nemohou odjet, protože dál je to ucpané. A tak stojí všichni.

+5/−1
20.10.2016 8:24

M45a55r42t37i51n 87M37a97t17o94u65š97e43k 9896777186988

To máte sice pravdu, ale jen z části. Jsou nepřehledné úseky, kam bez najetí nemáte šanci vůbec zjistit zda je volno. Typicky směr Vokovice - Dejvice odbočka do Studentské. Až nájezdem na koleje zjistíte, zda z protisměru můžete bezpečně projet. Když nemůžete zůstanete stát na kolejích. Někdy hodně dlouho, že stihne dojet tramvaj, jejíž řidič zvoní jako blázen, byť stojí v zastávce a k jakémukoli ohrožení nedochází, stejně tak řidič nemá moc šancí se odtud dostat jinak.

+3/−1
20.10.2016 11:47

J72i45ř12í 77K94r61e15j66č92í87k 2107988564446

Jojo, vždycky je to chyba řidiče automobilu, nedat přednost vlaku se prostě nevyplácí...

Fyziku nepřečůráš !

+2/−2
20.10.2016 9:26

P26e44t15r 88Č69e50r63m42á59k 9918555219460

Nejde o fyziku, ta je právě tak jasná že tomu rozumí i ten tramvaják, jde o to jejich duševno, tedy že to "mají na háku". ;-)

+2/−2
20.10.2016 11:16

J82i74ř71í 47K49r70e90j31č68í40k 2167778624546

Kdyby to bylo jak píšete, mám každý den asi 100 sestřelů, takže prosím přestaňte šířit bludy. ;-)

+1/0
20.10.2016 12:33

J36i52ř40í 92E81r72b89e75n 1383914356457

"Když auto odbočuje doleva přes koleje a nemůže pokračovat", tak si jeho řidič zaslouží flastr za porušení zákona o provozu na pozemních komunikacích - ten takové jednání přímo zakazuje!!!

.

§ 21 Odbočování

(5) Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, (...), tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen, a cyklistům jedoucím v jízdním pruhu pro cyklisty.

.

§ 22 Jízda křižovatkou

(3) Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce.

+2/0
20.10.2016 10:41

P58e17t26r 34Č64e93r30m89á66k 9278315959770

Vůbec nechápete o co tu jde - nikdo nijak nezpochybňoval že ty auta tam nemají v ten okamžik být, řešilo se chování tramvajáků v takové situaci!!!!!!

+1/0
20.10.2016 11:19

J39i26ř37í 47K80r60e61j26č19í70k 2597868124786

Takže se řeší následek a nikoli příčina ? Že si vás někdo dovolí upozornit, že pácháte přestupek a zdržujete půlku Prahy ?

Směšné...

+5/0
20.10.2016 12:35
Foto

R81a53d56e39k 22K40o32n46e36č37n48ý 8505493601408

Říkal jsem si, že musíte být tramvaják, za ty mínuska ;-)

No, tramvajáci v Brně zase zdržují půlku Brna tím, že vjedou do křižovatky i když vidí že neprojedou a tak ji ucpou. Nebo často jezdí když už svítí signál stůj. Pak taky ty nehody. Auto už může doleva ale tramvaj jede a většinou rychle a tak to logicky nemůže ubrzdit. Ne všichni jsou stejní ale pár blbů se najde na obou stranách.

+1/0
20.10.2016 13:24

M57a58r23t24i65n 44R90u38z23i21c82k64a 1842718156467

O brnu mi nemluvte, to co si tam dovoli ridici je fakt masakr... ted nemluvim jen o ridicich aut, ale hlavne o nich...

+1/0
24.10.2016 16:25

M51a21r46t90i76n 36M93a84t69o50u89š74e87k 9866507136138

A teď co s křižovatkou, ze které jinak, než najetím na koleje nezjistíte, zda máte volný průjezd? ano, i takové v Praze jsou...

+2/0
20.10.2016 11:49

M13a93r14t25i94n 72R64u69z70i90c53k50a 1352848936247

Ano jsou, ale prednost musite dat, az pak tam vjet, ...

+1/0
24.10.2016 16:27

P89a57v73e22l 65D54r87o17t32á49r 7763574509354

Šíří se tu v diskuzi zvěsti o tom, že řidiči tramvají schválně narážejí do aut, která dostatečně dlouho dopředu vidí na svém kolejovém pásu. Argumentuje se tím, že když to řidič udělá, tak pak dostane 3 dny placeného volna na psychické zotavení.

Je to stejná blbost jako konspirační teorie o NEpřistání na Měsíci.

1. V tramvaji jsou cestující. Ti mohou svědčit o tom, že auto stálo na kolejišti už dlouho a a tramvaj do něj schválně narazila. To by byl takový skandál, že si to dopravní podniky netroufnou.

2. Všude kolem se pohybují další auta, část z nich už s palubními kamerami. Je nereálné myslet si, že by takové počínání nikdo nenatočil.

3. Ve městech jsou bezpečnostní kamery také. První řidič auta, kterému by se něco takového stalo, by se pídil po tom, která kamera to mohla vidět.

4. Kdyby se to dělo v takovém měřítku, jak tu někteří popisují, byly by desítky svědectví v reportážích různých televizních stanic. V téhle zemi se vykecá naprosto všechno.

+11/−3
19.10.2016 23:03

J20i18ř87í 59K69r75e41j80č80í50k 2547468354106

No jo, ale když ty historky jsou tak oblíbený a každej má nějakou tetu, co má sestřenici, jejímuž starýmu se to jednou málem stalo... :-P

+7/0
19.10.2016 23:10

J18a90n 54C60e42l11l74e30r 4949256953794

Pravda nikoho nezajímá:-)

+1/0
20.10.2016 8:53

R54a37d67i54m 47S54i61m81u40n83e73k 2930140226734

já tedy nevím, ale už se mi stalo, že tramvaj nezpomalila ani trochu a sázela na to, že z těch kolejí sjedu bez ohledu na následky...

+3/−2
19.10.2016 23:55

P44e20t47r 21Č56e63r42m56á88k 9478115369540

Pšt, pravda se tu říkat nesmí, hned budete mít na krku 4-5 cinkalů co budou tvrdit že se to nikdy nemůže stát. Rv

+2/−1
20.10.2016 11:18

P20a23v38e42l 32Š12v31a92r36c29e67r 1230618612167

Asi 3 dny zpět (Praha) - auto zasahovalo do kolejiště tramvaje, řidič tramvaje ho viděl už zdaleka. Nezpomalil, začal zvonit a až to bylo nutný, prudce zabrzdil. Proč?

+2/−2
20.10.2016 8:13

J14a77n 79C25e31l63l63e73r 4409816483894

Takže se vlastně nikomu nic nestalo.

+1/0
20.10.2016 8:42

P17a35v40e98l 37D40r33o48t18á81r 7523104769924

A jak to souvisí s mým příspěvkem? Pokud chcete rozporovat můj příspěvek, měl byste uvést zdokumentované případy tramvají, které nebrzdily.

+2/−1
20.10.2016 9:54

P16e30t57r 85Č14e51r84m61á41k 9668835479620

Těch má policie a pojišťovny desítky za každý rok, takže není potřeba nic rozporovat, vy jste napsal svůj názor, on svou zkušenost.

+1/−1
20.10.2016 11:21

J23i37ř73í 47K35r96e70j31č65í94k 2957288154796

Desítky každý rok ? Kam ve své ubohosti chcete ještě zajít ?

Kdyby byl jediný takový případ, tak je okamžitě ve zprávách na Nově.

+3/0
20.10.2016 12:36

J18o16z37e84f 73D93u72h77a58c31e55k 7301170323330

tipujem na ego

+1/0
20.10.2016 16:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.