Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Radnice vypnula semafory. Řidiči zmatkují, chodcům jde o zdraví

Vypnout semafory usazené před lety kvůli budování Městského okruhu se rozhodla minulý měsíc radnice Prahy 6. Slibovala si od toho zklidnění provozu na rušné křižovatce, sklidila však tvrdou kritiku. Řada místních raději přestala pouštět děti přes přechod samotné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32a98t91r96i44k 13E73g66e18r 2578540919731

Vážená redakce, semafor který znázorňujete byl opět zařazen do provozu!

0/0
4.11.2016 23:40

M27a22r79t12i87n 78P57a79š61e19k 8199486305895

Kterého de*ila tohle napadlo? Dneska jsem viděl, jak tam auto srazilo chodce, pohled teda nic moc...

0/0
31.10.2016 22:39

M33a45r16t72i44n 66K67a10r87á68s15e36k 1728114979934

Tak při sražení chodce jsou co se debilů týče možnosti jen dvě. Když nepočítám že to byla jen něčí nepozornost a debil tam vůbec nemusel být.

Né samozřejmě jsem vás pochopil, ale chci tím říct, že vypnutý semafor nemůže za sražení chodce, protože i bez semaforu máme pravidla, jak se má chovat chodec a řidič, aby se nestrazili. Jen je potřeba je znát a používat, což je povinnost každého kdo je účastníkem silničního provozu.

+3/0
31.10.2016 22:45

J93a11n 36B18u60l90v12a34s 5767421472261

Myslet bolí, radši se necháme řídit a ovládat...lidstvo degeneruje. Jinak ten nadpis článku jak z bulváru...radnice by měla vyvěsit na úřední desce na FB výtah z vyhlášky jak se řídit na takovéto křižovatce.

+2/0
31.10.2016 21:08

V52í46t 81M87r94h82a82l 1435729513810

Tohle dělat častěji, alespoň to řidiče a řidičky donutí opět přemýšlet nad dopravními předpisy.

+8/−3
31.10.2016 17:06

J57a17n 59B22a90r43t81ů52n83ě77k 9622258249473

Bohužel kroky na pražském magistrátu resp. na radnici P6 vzbuzují dojem, že e tam banda nevzdělanců nebo parta třináctiletých dětí.

1.) "překvápko" příbytku aut po spuštění Blanky

2.) různá zužování a snižování počtu pruhů (např. u Kulaťáku)

3.) nevybudování podchodu na tramvaj Dejvická na Svatovítské (i přesto, že došlo k zúžení průjezdnosti na jeden pruh a přitom přibyly auta viz bod 1.

4.) nesmyslná umísťování semaforů, vypínání semaforů, zavírání výjezdů z Blanky a jiné diletantské úkony, jejiž cena převyšuje například viz bod 3.

5.) vykašlání se na P+R a radši vytáhnout z lidí prachy formou placení zón

6.) spuštění zón za nesmyslných podmínek, cen a kapacity vs. počet oprávnění.

7.) ??? bojím se co přijde dál ???

+11/0
31.10.2016 17:01

R93o80b72e53r13t 48H66o33m29o82l45k31a 2330482772281

Co je na bodu 6) myšleno nesmyslnými podmínkami? Jakože "jsi rezident, můžeš tu parkovat, máš přednost před cizími" vám přijde nesmyslné?

0/−4
31.10.2016 18:33
Foto

M25a60r31t58i54n 60P52i41š89t42o43r59a 8948428736839

Ano i to. Ale zjevné je to u řadového nárůstu ceny pro podnikatele a další vozidla.

0/0
31.10.2016 19:34

R65o73b56e88r12t 69H28o47m43o89l82k39a 2380552212581

Myslíte menší slevu? Standardní cena je 30k na rok. Na první a druhé auto má rezident slevu. Podnikatel jen na první.

0/0
31.10.2016 19:50
Foto

M13a15r59t47i64n 91P87i48š30t29o22r23a 8158338736349

O ceně tu nemůžeme hovořit, je to uměle stanovený poplatek. Stejně uměle je stanovena i ta sleva. A je pravděpodobné, že se to bude korigovat. Stejně jako řada dalších parametrů (hodinové poplatky, separace městských částí).

+1/0
31.10.2016 19:58

R49o70b47e66r74t 30H39o22m89o12l21k21a 2690692112601

Cena se teď pár let měnit nebude. Zvyšovala se v dubnu, takže další nárůst zas až tak za 5 let, spíš později. Až odpadnou emoce. Hodinové poplatky se taky měnit nebudou, minimálně podobně dlouho. A netuším, co máte na mysli separací MČ. V únoru 2018 už najedou i poslední MČ (3, 7) na nový systém, který je na 5,6,8. 1 a 2 jsou momentálně v přechodné fázi, kdy dožívají parkovací karty (na 2 ode dneška). A pak už bude mít všechno kompletně v rukou magistrát... Myslíte, že si to zas nechá vzít?

0/0
31.10.2016 20:17

K85a31r11e90l 36N23o45v11o80t67n49y 4807504152342

A to máte odkud?

0/0
7.11.2016 14:03

R37o66b19e14r88t 83H73o90m38o84l29k34a 2730882762371

Z ceníku.

0/0
7.11.2016 14:06

P59a58v21e61l 28O11b71d43r22ž56á11l65e93k 6616894418482

V jiných městech si může roční parkovací kartu koupit klidně i Pražák.

+1/0
31.10.2016 20:39

R96o85b82e13r60t 95H71o11m57o20l62k51a 2920212372901

Jenže v Praze je problém, že sem jezdí víc aut, než je parkovacích míst. Čili kdyby si všichni koupili kartu, vrátí se stav na to, co bylo před zónami = nebude moct zaparkovat nikdo.

0/−2
31.10.2016 20:41

M90a21r31t90i93n 71K18a64r47á70s75e36k 1728354439324

Když má někdo v místě firmu, nebo tam bydlí (kupodivu v bytech po Praze bydlí i jiní lidé, než samotní majitelé) tak tam stejně někde zaparkují. Je úplně jedno, jestli má firma slevu na jedno auto, nebo na tři. Když budu potřebovat k podnikání zrovna tři auta, tak budu mít a budu parkovat tři auta. Jen mě to bude stát víc peněz, ale parkovacích míst tím nepřibude. Řešení je budování parkovacích míst a né vyhánění aut pryč z míst kde parkovat potřebují. Ty auta nikam nezmizí jen proto, že není kde zaparkovat. jen se přelijí na místa bez modrého pruhu a zaparkují tak zoufale, že tím zkomplikují život dalším řidičům. A to za to ještě zaplatí daleko vyšší cenu, než kolik stojí nájem srovnatelné výměry bytu i s energiema a vodou.

0/0
31.10.2016 23:02

K39a92r34e91l 89N54o56v97o24t88n27y 4537604802702

Ne ale třeba to, že si radnice uzurpuje právo mi diktovat, jaký mám používat vůz. Pro info- mám dvě auta a jde o to, že za jedno místo v zónách, chtějí jednou ode mne 1200 Kč a pokud si dovolím přijet druhým tak už 12000- ač jako rezident mám právo parkovat za 1200! A to jsem psal jak na magistrát P6 tak panu Dolínkovi na MHMP a zatím nic! Takže snad ještě mail Krnáčové, pak ombudsman a že by to nechali dojít až ÚS?

0/0
1.11.2016 18:12

R62o88b37e12r70t 78H20o56m12o23l73k47a 2230352952731

No, mohli by po vás rovnou chtít plnou cenu = 30000,- za rok. Buďte rád, že máte alespoň na první dvě auta slevu. Osobně nevidím důvod, proč by člověk měl mít dvě auta - když má jen jeden zadek. A jestli nutně musíte mít dvě, napište to druhé na manželku nebo někoho podobného. Každopádně myslím, že za 20 let od zavedení zón nejste první, kdo se rozčiluje, protože se mu to nelíbí. Každopádně na tom není nic protiprávního, takže si můžete klidně stěžovat třeba na lampárně. Nebo zatím můžete ještě pár let auto odložit někde dál, kde zóny zatím nejsou. Ale věřte mi, že do 20 let je má celá Praha bez výjimky. Zrovna dneska cestou na oběd jsem okolo Budějovické slyšel místní lidi nadávat, že od rozšíření zón se tam hodně zahustily ulice a nemají kde parkovat... Udělat zóny jen někde je totiž dost nekoncepční a vždycky to mnohem víc vytočí lidi kteří bydlí mimo zóny, než ty kteří bydlí v zónách. (4 roky bydlím na Praze 7 v modré zóně a vím o čem mluvím.)

0/0
1.11.2016 18:32

K84a84r28e29l 63N27o12v97o10t66n73y 4927794822902

Pokud mi zákon nezakazuje vlastnictví více aut, tak mě nemůže MČ či MHMP vydírat svojí vyhláškou, jasné? A co když bych byl vdovec, na koho ten druhý vůz mám napsat? Díky za radu;-D

0/0
7.11.2016 14:06

R21o85b88e15r73t 82H96o41m61o60l82k76a 2880752792181

Ale nikdo vás přeci nevydírá... Jen není nutné, aby jeden fyzický zadek zabíral dvě parkovací stání ve městě, kde je jedno stání na 3 obyvatele (přibližně).

0/0
7.11.2016 15:32

R84o87b92e52r68t 75H62o50m98o70l35k14a 2690212452631

Jo, a když už jste u toho... Kdyby vám zákon zakazoval vlastnictví dvou a více aut, asi vy nemělo smysl tohle všechno vůbec řešit... :-D

0/0
7.11.2016 16:09

T32o40m82á36š 36B46l90a10ž11e87k 4868672121

Tak hlavně bych nasadil radary na měření rychlosti...;-)

0/−4
31.10.2016 16:56

D44a34v19i34d 85C65e17r90u88t48t52i 6198361630730

Ty už to hulení normálně fakt přeháněj ;-D;-D;-D;-D;-D. A pak,že tady lidi málo hulej!! Ještě bych sundal vvrámci zkvalitnění života všechny. Pravidlo pravé ruky by jistě ke zklidnění také přispělo..

+3/0
31.10.2016 16:03

V21l70a36s90t48i47m23i66l 44H96a81l57b51i12c51h 8663875756828

Udělejte to jako v USA.Na všechny ulice jdoucí do křižovatky nainstalujte STOP.Tím pádem všechna vozidla musí před křižovatkou zastavit.Pokud se rozjedou dvě najednou,tak to nikdy nebude velká rána.

+2/0
31.10.2016 14:44

M95a36r10t94i45n 35Š78v55o40r51c 9439833278190

Bohužel na Praze 6 vládnou dopravní tataři. Rozvrtali kulaťák a tím celou tuto oblast a dále svoje geniální metody uplatňují i v jiných částech Prahy 6. Starosto, prober se a něco s tím udělej !

+5/0
31.10.2016 14:34

J36a36n 89N26o59t75a 6632965213510

teď ať chrápe, jeho napády jsou naprosto šílené

+1/0
31.10.2016 16:55

P88e88t82r 59S49e86d96l84á31k 1601804762837

Až páté auto je pustilo na přechodu?!?! Škandál!!!!!! :-D :-D

+4/0
31.10.2016 13:55

J70i41ř55í 23K67ü66h35r 2920626970406

Policie to ovšem vůbec neřeší. Nebo jste někdy slyšel o někom, kdo by dostal pokutu, za omezení chodce na přechodu?

+1/−3
31.10.2016 15:18

D41u74š25a75n 70P25e16š42e38k 3885529564460

Opětovné zapnutí může trvat i dva měsíce ...

A to, proboha, proč?8-o8-o8-o?!

+4/0
31.10.2016 13:54

T94o95m90á64š 46M97a94t57ě55j 9585158553272

Protože jak to bylo chvíli bez proudu, tak se záhadně vypařily měděné kabely.

+7/0
31.10.2016 14:37

V30í49t38ě53z26s94l35a84v 28S17c21h81m18i59t44t 5730439559803

Neberte jména Božího nadarmo!

#

0/0
31.10.2016 21:57

J88i97n76d71ř70i44c38h 26H98r44a83b28e65c 6703257971842

Neschvalují ale takový tranzistorový Adolf by to vyřešil za 24 hodin:-)

0/0
1.11.2016 12:32
Foto

M91a10r44t35i60n 20P20i76š82t52o64r88a 8458238816249

Je to dobrá finta, jak vyřešit přechod přes dva pruhy. Např. u Kulaťáku se kvůli přísnému předpisu vjezdy zredukovaly na jeden pruh, což zásadně omezilo průjezdnost.

Takže lze ponechat dva pruhy, zřídit semafor a trvale ho vypnout.

+3/0
31.10.2016 13:45

J59a73n 37N31o72t66a 6822815663190

tohle mohl vymyslet jen duševně chorý

+2/−2
31.10.2016 13:44

M84a83r33e92k 25J47a43n46e87č51k54a 1467636473651

Inu je vidět, že úředníci ve státní správě jsou odborníci jeden vedle druhého a pak to taky podle toho dopadá. Když už jim zdravej rozum a nohy neslouží, aby aspoň v průběhu dne si osobně ověřili dopravní situaci a nebo se aspoň poradili s Policií, která určitě dopravní situaci v místě dobře zná, natož aby je napadlo pouze zkušebně na nějakou dobu odstavit semafory a situaci nejdříve vyhodnotili, pak tam takový lidé nemají opravdu co dělat. Kdyby nějaký zaměstnanec v soukromém sektoru způsobil svoji neznalostí nebo hloupostí kolaps provozu ve firmě, natož vznikla nějaká škoda na majetku nebo dokonce zdraví, jistě by se to nepřešlo bez patřičné "odměny" takového zaměstnance a provoz by se zaměstnavatel snažil co nejrychleji obnovit. Ale tady si musí každý počkat, než úředník nechá vše laskavě dát do původního stavu s patřičným počtem razítek a podpisů a pak za to bude i povýšen a odměněn za dobře vykonanou "práci". Takže občané mějte prosím trpělivost, úředníci vašeho města se snaží, ale nesmíte na ně moc spěchat ;-)

+2/0
31.10.2016 13:41

M61a92r60t85i60n 20K98a70r46á50s20e51k 1708634289424

Především nebezpečné situace nezpůsobují úředníci, ale samotní řidiči, nebo chodci. I s vypnutými semafory je situace naprosto bezpečná, když se dodržují pravidla. Tady navíc nejde o žádnou nepřehlednou křižovatku, kde někdo nečekaně vyjede z poza rohu. Problém je ten, že řidiči i chodci jsou se zvyšujícím se počtem semaforů čím dál míň schopni používat jiná pravidla, než na červenou stůj a na zelenou jeď. I tahle nedavno vzniklá kritizovaná situace je především o špatně cvičených opicích za volantem.

Semafory můžou být užitečné v dopravních špičkách a když už tam jsou, tak bych je rozhodně nevypínal úplně, protože to může způsobovat zdržení právě ve špičkách, ale těžko to může způsobit nebezpečnou situaci.Začal bych snižovat každodenní dobu jejich zapnutí, až by se ukázalo, kolik hodin denně jsou užitečné (mají pozitivní vliv na plynulost provozu). Opačná extrémní situace je třeba na pankráci, kde jsou semafory co fungují i přes noc, kdy tam projede jedno auto za několik minut, ale semafor namísto toho aby zůstal vypnutý, má všude červenou a podle přijíždějících aut dává zelenou. Jde mu to ale jako psovi pastva, takže namísto užitku pouze zdržuje a auta která by křižovatkou plynule projížděla, musí zastavit, protože se semafor ještě nevzpamatoval z průjezdu předchozího auta.

+4/0
31.10.2016 14:20
Foto

M60a53r92t10i34n 92P59i58š48t51o11r76a 8928728146369

Pokud by to fungovalo, priority by byly v pořádku:

1. chodci

2. hlavní = Bělohorská

3. vedlejší

Protože většina nedodržuje předpisy přesně, tak to prakticky asi moc nefunguje.

+1/−1
31.10.2016 13:41

P73a83v17e14l 89O30b80d58r74ž83á62l55e74k 6366914748342

Pokud byste dodržoval předpisy přesně (zejména "neomezit" a podobně), tak v Praze mimo nočních hodin daleko nedojedete.

Ostatně na tom končí i všechny pokusy o automatizované řízení aut, kdy se robot drží předpisů a za hodinu ani nevyjede z parkoviště.

+3/0
31.10.2016 14:38

A32l22e84x19a53n64d36r 98Š11í36r 5211670963

"Nikdo si nesmí troufnout semafory zapnout."

"Řešení se plánuje až za dva měsíce." Cože?. že je tam napsáno za dva roky? to snad určitě né.

+2/0
31.10.2016 13:38
Foto

P93e52t76r 16P24r95o79c21h38á70z33k22a 3512596182964

Na jednu stranu je to nesmysl. Měla být připravená úprava křižovatky a ta měla být provedena před vypnutím semaforů. Na druhou stranu to zase naučí řidiče a ostatní účastníky provozu koukat po značkách a chovat se ohleduplně. Pokud jim to nedojde, nakonec tam neprojede a nepřejde nikdo. Ale testovat takové experimenty na rušné křižovatce v Praze to chce mít opravdu odvahu..

+2/0
31.10.2016 13:37

V13e72r24o18n11i68k50a 91V50o63l39h51e77j89n28o54v46á 9170852673129

Tohle fakt mohl vymyslet jen někdo, kdo na té křižovatce osobně v životě nebyl. Ani autem, natož pěšky.;-€

+3/−2
31.10.2016 13:04

R97a30d76o77m54í21r 82J24e85d41l22i76č89k14a 2327476520870

Pojem "zklidnění dopravy" by měli úředně zakázat. Jakmile se tohle spojení někde objeví, tak výsledkem jsou jen kolony, nehody, hluk od retardérů a ohrožení všech účastníků provozu :-(

+18/0
31.10.2016 12:41

M92i83c35h23a72l 42V49í68t60e79k 4145677157527

Tak na tyhle krizovatce vypnout svetla, to uz je na napichnuti na vidle.

+2/−7
31.10.2016 12:38
Foto

V32l38a10d74i93m41i32r 23V39o18j36a77c97e39k 5106984249312

I bez semaforu se dá žít,ale musíte být ukáznění ŘIDIČI.

+5/−5
31.10.2016 12:31

R97o63m96a74n 28P71o17l14á45č14e51k 5326449805

Za to chodci jsou svatoušci ;-)

Ohleduplnost je potřeba na obou stranách

+5/0
31.10.2016 12:35

M72o17j33m67í75r 32M72o58t56y69č69k95a 3142465644510

ukáznění ÚČASTNÍCI SILNIČNÍHO PROVOZU !!!

+3/0
31.10.2016 12:52

M39i59c79h89a46l 17V87í34t62e81k 4135867367857

Stejna logika, jako ze zamky jsou uplne zbytecne, kdyby lidi nekradli.

+2/−1
31.10.2016 12:58

D19a86v85i90d 95R34y31c75h40e47t97s35k15ý 9496151570740

Zavolejte duševnímu bolševikovi a dotačnímu parazitovi z Auto*Matu s jakýmkoliv problémem.

+2/−1
31.10.2016 12:30

J12a66n 80T62o22m72a64s90e36k 3981458433221

Co znamena duševní bolševik?

0/0
31.10.2016 14:13

D50a68v70i30d 82R60y18c28h55e68t27s17k82ý 9486511470810

To je člověk který jezdí na kole i v lednu a auto "nepotřebuje" (ačkoliv mu nějaké auto přivezlo všechno, co k životu denně potřebuje). Tím pádem považuje za nezbytné auta zakázat.

+1/0
31.10.2016 14:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.