Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Radnice vypnula semafory. Řidiči zmatkují, chodcům jde o zdraví

Vypnout semafory usazené před lety kvůli budování Městského okruhu se rozhodla minulý měsíc radnice Prahy 6. Slibovala si od toho zklidnění provozu na rušné křižovatce, sklidila však tvrdou kritiku. Řada místních raději přestala pouštět děti přes přechod samotné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10a24t36r61i72k 49E38g40e58r 2688360489201

Vážená redakce, semafor který znázorňujete byl opět zařazen do provozu!

0/0
4.11.2016 23:40

M30a80r18t33i27n 63P44a95š20e89k 8329686845835

Kterého de*ila tohle napadlo? Dneska jsem viděl, jak tam auto srazilo chodce, pohled teda nic moc...

0/0
31.10.2016 22:39

M34a27r95t16i64n 91K65a43r39á48s46e42k 1458274989654

Tak při sražení chodce jsou co se debilů týče možnosti jen dvě. Když nepočítám že to byla jen něčí nepozornost a debil tam vůbec nemusel být.

Né samozřejmě jsem vás pochopil, ale chci tím říct, že vypnutý semafor nemůže za sražení chodce, protože i bez semaforu máme pravidla, jak se má chovat chodec a řidič, aby se nestrazili. Jen je potřeba je znát a používat, což je povinnost každého kdo je účastníkem silničního provozu.

+3/0
31.10.2016 22:45

J26a57n 48B69u79l15v75a53s 5537801442411

Myslet bolí, radši se necháme řídit a ovládat...lidstvo degeneruje. Jinak ten nadpis článku jak z bulváru...radnice by měla vyvěsit na úřední desce na FB výtah z vyhlášky jak se řídit na takovéto křižovatce.

+2/0
31.10.2016 21:08

V89í34t 13M92r87h65a13l 1235619613710

Tohle dělat častěji, alespoň to řidiče a řidičky donutí opět přemýšlet nad dopravními předpisy.

+8/−3
31.10.2016 17:06

J56a54n 86B51a69r85t84ů28n26ě96k 9532728749303

Bohužel kroky na pražském magistrátu resp. na radnici P6 vzbuzují dojem, že e tam banda nevzdělanců nebo parta třináctiletých dětí.

1.) "překvápko" příbytku aut po spuštění Blanky

2.) různá zužování a snižování počtu pruhů (např. u Kulaťáku)

3.) nevybudování podchodu na tramvaj Dejvická na Svatovítské (i přesto, že došlo k zúžení průjezdnosti na jeden pruh a přitom přibyly auta viz bod 1.

4.) nesmyslná umísťování semaforů, vypínání semaforů, zavírání výjezdů z Blanky a jiné diletantské úkony, jejiž cena převyšuje například viz bod 3.

5.) vykašlání se na P+R a radši vytáhnout z lidí prachy formou placení zón

6.) spuštění zón za nesmyslných podmínek, cen a kapacity vs. počet oprávnění.

7.) ??? bojím se co přijde dál ???

+11/0
31.10.2016 17:01

R25o13b28e50r52t 61H82o56m33o53l15k44a 2530542782241

Co je na bodu 6) myšleno nesmyslnými podmínkami? Jakože "jsi rezident, můžeš tu parkovat, máš přednost před cizími" vám přijde nesmyslné?

0/−4
31.10.2016 18:33
Foto

M85a14r63t84i90n 24P92i63š16t66o68r62a 8278448456609

Ano i to. Ale zjevné je to u řadového nárůstu ceny pro podnikatele a další vozidla.

0/0
31.10.2016 19:34

R37o72b71e61r84t 71H18o98m88o98l30k42a 2460342412391

Myslíte menší slevu? Standardní cena je 30k na rok. Na první a druhé auto má rezident slevu. Podnikatel jen na první.

0/0
31.10.2016 19:50
Foto

M48a12r20t49i19n 88P38i10š20t63o44r84a 8928308386889

O ceně tu nemůžeme hovořit, je to uměle stanovený poplatek. Stejně uměle je stanovena i ta sleva. A je pravděpodobné, že se to bude korigovat. Stejně jako řada dalších parametrů (hodinové poplatky, separace městských částí).

+1/0
31.10.2016 19:58

R17o53b16e80r82t 27H38o23m94o63l95k90a 2920592272801

Cena se teď pár let měnit nebude. Zvyšovala se v dubnu, takže další nárůst zas až tak za 5 let, spíš později. Až odpadnou emoce. Hodinové poplatky se taky měnit nebudou, minimálně podobně dlouho. A netuším, co máte na mysli separací MČ. V únoru 2018 už najedou i poslední MČ (3, 7) na nový systém, který je na 5,6,8. 1 a 2 jsou momentálně v přechodné fázi, kdy dožívají parkovací karty (na 2 ode dneška). A pak už bude mít všechno kompletně v rukou magistrát... Myslíte, že si to zas nechá vzít?

0/0
31.10.2016 20:17

K34a39r23e25l 33N95o51v48o43t70n51y 4307374332162

A to máte odkud?

0/0
7.11.2016 14:03

R67o69b40e35r91t 28H60o55m31o72l96k54a 2540912462171

Z ceníku.

0/0
7.11.2016 14:06

P59a46v62e60l 63O16b23d65r21ž12á67l46e21k 6746184858712

V jiných městech si může roční parkovací kartu koupit klidně i Pražák.

+1/0
31.10.2016 20:39

R57o38b30e61r34t 35H62o73m82o91l51k36a 2500952552951

Jenže v Praze je problém, že sem jezdí víc aut, než je parkovacích míst. Čili kdyby si všichni koupili kartu, vrátí se stav na to, co bylo před zónami = nebude moct zaparkovat nikdo.

0/−2
31.10.2016 20:41

M63a91r83t73i71n 51K60a56r74á23s88e59k 1238444569644

Když má někdo v místě firmu, nebo tam bydlí (kupodivu v bytech po Praze bydlí i jiní lidé, než samotní majitelé) tak tam stejně někde zaparkují. Je úplně jedno, jestli má firma slevu na jedno auto, nebo na tři. Když budu potřebovat k podnikání zrovna tři auta, tak budu mít a budu parkovat tři auta. Jen mě to bude stát víc peněz, ale parkovacích míst tím nepřibude. Řešení je budování parkovacích míst a né vyhánění aut pryč z míst kde parkovat potřebují. Ty auta nikam nezmizí jen proto, že není kde zaparkovat. jen se přelijí na místa bez modrého pruhu a zaparkují tak zoufale, že tím zkomplikují život dalším řidičům. A to za to ještě zaplatí daleko vyšší cenu, než kolik stojí nájem srovnatelné výměry bytu i s energiema a vodou.

0/0
31.10.2016 23:02

K20a81r95e63l 25N54o34v20o98t85n80y 4247714392692

Ne ale třeba to, že si radnice uzurpuje právo mi diktovat, jaký mám používat vůz. Pro info- mám dvě auta a jde o to, že za jedno místo v zónách, chtějí jednou ode mne 1200 Kč a pokud si dovolím přijet druhým tak už 12000- ač jako rezident mám právo parkovat za 1200! A to jsem psal jak na magistrát P6 tak panu Dolínkovi na MHMP a zatím nic! Takže snad ještě mail Krnáčové, pak ombudsman a že by to nechali dojít až ÚS?

0/0
1.11.2016 18:12

R15o21b49e56r81t 34H22o98m15o76l73k86a 2210452122591

No, mohli by po vás rovnou chtít plnou cenu = 30000,- za rok. Buďte rád, že máte alespoň na první dvě auta slevu. Osobně nevidím důvod, proč by člověk měl mít dvě auta - když má jen jeden zadek. A jestli nutně musíte mít dvě, napište to druhé na manželku nebo někoho podobného. Každopádně myslím, že za 20 let od zavedení zón nejste první, kdo se rozčiluje, protože se mu to nelíbí. Každopádně na tom není nic protiprávního, takže si můžete klidně stěžovat třeba na lampárně. Nebo zatím můžete ještě pár let auto odložit někde dál, kde zóny zatím nejsou. Ale věřte mi, že do 20 let je má celá Praha bez výjimky. Zrovna dneska cestou na oběd jsem okolo Budějovické slyšel místní lidi nadávat, že od rozšíření zón se tam hodně zahustily ulice a nemají kde parkovat... Udělat zóny jen někde je totiž dost nekoncepční a vždycky to mnohem víc vytočí lidi kteří bydlí mimo zóny, než ty kteří bydlí v zónách. (4 roky bydlím na Praze 7 v modré zóně a vím o čem mluvím.)

0/0
1.11.2016 18:32

K47a44r86e25l 67N10o91v79o19t66n72y 4737844702462

Pokud mi zákon nezakazuje vlastnictví více aut, tak mě nemůže MČ či MHMP vydírat svojí vyhláškou, jasné? A co když bych byl vdovec, na koho ten druhý vůz mám napsat? Díky za radu;-D

0/0
7.11.2016 14:06

R83o44b52e83r48t 73H86o73m39o97l82k89a 2860512662231

Ale nikdo vás přeci nevydírá... Jen není nutné, aby jeden fyzický zadek zabíral dvě parkovací stání ve městě, kde je jedno stání na 3 obyvatele (přibližně).

0/0
7.11.2016 15:32

R74o96b36e42r78t 84H23o11m15o29l68k47a 2250612472231

Jo, a když už jste u toho... Kdyby vám zákon zakazoval vlastnictví dvou a více aut, asi vy nemělo smysl tohle všechno vůbec řešit... :-D

0/0
7.11.2016 16:09

T43o40m88á52š 67B61l63a84ž60e70k 4568272841

Tak hlavně bych nasadil radary na měření rychlosti...;-)

0/−4
31.10.2016 16:56

D19a15v38i51d 53C97e76r58u38t66t98i 6308501770290

Ty už to hulení normálně fakt přeháněj ;-D;-D;-D;-D;-D. A pak,že tady lidi málo hulej!! Ještě bych sundal vvrámci zkvalitnění života všechny. Pravidlo pravé ruky by jistě ke zklidnění také přispělo..

+3/0
31.10.2016 16:03

V14l49a57s77t59i69m55i56l 61H24a54l22b43i50c81h 8183375946268

Udělejte to jako v USA.Na všechny ulice jdoucí do křižovatky nainstalujte STOP.Tím pádem všechna vozidla musí před křižovatkou zastavit.Pokud se rozjedou dvě najednou,tak to nikdy nebude velká rána.

+2/0
31.10.2016 14:44

M94a23r40t94i70n 63Š70v64o15r72c 9889313278820

Bohužel na Praze 6 vládnou dopravní tataři. Rozvrtali kulaťák a tím celou tuto oblast a dále svoje geniální metody uplatňují i v jiných částech Prahy 6. Starosto, prober se a něco s tím udělej !

+5/0
31.10.2016 14:34

J43a80n 20N22o77t67a 6252625583750

teď ať chrápe, jeho napády jsou naprosto šílené

+1/0
31.10.2016 16:55

P36e97t84r 43S17e56d58l71á34k 1341824152737

Až páté auto je pustilo na přechodu?!?! Škandál!!!!!! :-D :-D

+4/0
31.10.2016 13:55

J53i85ř24í 87K14ü50h82r 2710926370386

Policie to ovšem vůbec neřeší. Nebo jste někdy slyšel o někom, kdo by dostal pokutu, za omezení chodce na přechodu?

+1/−3
31.10.2016 15:18

D98u69š70a94n 58P37e11š41e64k 3635679714770

Opětovné zapnutí může trvat i dva měsíce ...

A to, proboha, proč?8-o8-o8-o?!

+4/0
31.10.2016 13:54

T37o56m57á24š 27M95a91t10ě38j 9175668353632

Protože jak to bylo chvíli bez proudu, tak se záhadně vypařily měděné kabely.

+7/0
31.10.2016 14:37

V79í20t22ě74z13s43l70a55v 43S47c84h63m22i96t33t 5500509199843

Neberte jména Božího nadarmo!

#

0/0
31.10.2016 21:57

J23i46n59d57ř91i68c54h 96H44r38a70b61e14c 6683947571892

Neschvalují ale takový tranzistorový Adolf by to vyřešil za 24 hodin:-)

0/0
1.11.2016 12:32
Foto

M29a88r59t34i11n 31P92i19š71t59o15r97a 8688588866969

Je to dobrá finta, jak vyřešit přechod přes dva pruhy. Např. u Kulaťáku se kvůli přísnému předpisu vjezdy zredukovaly na jeden pruh, což zásadně omezilo průjezdnost.

Takže lze ponechat dva pruhy, zřídit semafor a trvale ho vypnout.

+3/0
31.10.2016 13:45

J80a22n 27N29o62t29a 6162585463360

tohle mohl vymyslet jen duševně chorý

+2/−2
31.10.2016 13:44

M27a72r84e80k 93J26a49n42e31č60k59a 1607226243661

Inu je vidět, že úředníci ve státní správě jsou odborníci jeden vedle druhého a pak to taky podle toho dopadá. Když už jim zdravej rozum a nohy neslouží, aby aspoň v průběhu dne si osobně ověřili dopravní situaci a nebo se aspoň poradili s Policií, která určitě dopravní situaci v místě dobře zná, natož aby je napadlo pouze zkušebně na nějakou dobu odstavit semafory a situaci nejdříve vyhodnotili, pak tam takový lidé nemají opravdu co dělat. Kdyby nějaký zaměstnanec v soukromém sektoru způsobil svoji neznalostí nebo hloupostí kolaps provozu ve firmě, natož vznikla nějaká škoda na majetku nebo dokonce zdraví, jistě by se to nepřešlo bez patřičné "odměny" takového zaměstnance a provoz by se zaměstnavatel snažil co nejrychleji obnovit. Ale tady si musí každý počkat, než úředník nechá vše laskavě dát do původního stavu s patřičným počtem razítek a podpisů a pak za to bude i povýšen a odměněn za dobře vykonanou "práci". Takže občané mějte prosím trpělivost, úředníci vašeho města se snaží, ale nesmíte na ně moc spěchat ;-)

+2/0
31.10.2016 13:41

M47a29r18t48i97n 74K78a82r63á33s56e77k 1388374989824

Především nebezpečné situace nezpůsobují úředníci, ale samotní řidiči, nebo chodci. I s vypnutými semafory je situace naprosto bezpečná, když se dodržují pravidla. Tady navíc nejde o žádnou nepřehlednou křižovatku, kde někdo nečekaně vyjede z poza rohu. Problém je ten, že řidiči i chodci jsou se zvyšujícím se počtem semaforů čím dál míň schopni používat jiná pravidla, než na červenou stůj a na zelenou jeď. I tahle nedavno vzniklá kritizovaná situace je především o špatně cvičených opicích za volantem.

Semafory můžou být užitečné v dopravních špičkách a když už tam jsou, tak bych je rozhodně nevypínal úplně, protože to může způsobovat zdržení právě ve špičkách, ale těžko to může způsobit nebezpečnou situaci.Začal bych snižovat každodenní dobu jejich zapnutí, až by se ukázalo, kolik hodin denně jsou užitečné (mají pozitivní vliv na plynulost provozu). Opačná extrémní situace je třeba na pankráci, kde jsou semafory co fungují i přes noc, kdy tam projede jedno auto za několik minut, ale semafor namísto toho aby zůstal vypnutý, má všude červenou a podle přijíždějících aut dává zelenou. Jde mu to ale jako psovi pastva, takže namísto užitku pouze zdržuje a auta která by křižovatkou plynule projížděla, musí zastavit, protože se semafor ještě nevzpamatoval z průjezdu předchozího auta.

+4/0
31.10.2016 14:20
Foto

M10a86r73t13i30n 34P90i64š88t58o36r37a 8358478306989

Pokud by to fungovalo, priority by byly v pořádku:

1. chodci

2. hlavní = Bělohorská

3. vedlejší

Protože většina nedodržuje předpisy přesně, tak to prakticky asi moc nefunguje.

+1/−1
31.10.2016 13:41

P12a61v24e10l 96O20b47d61r48ž88á30l57e47k 6476214148312

Pokud byste dodržoval předpisy přesně (zejména "neomezit" a podobně), tak v Praze mimo nočních hodin daleko nedojedete.

Ostatně na tom končí i všechny pokusy o automatizované řízení aut, kdy se robot drží předpisů a za hodinu ani nevyjede z parkoviště.

+3/0
31.10.2016 14:38

A77l58e72x47a20n45d23r 38Š52í58r 5491470503

"Nikdo si nesmí troufnout semafory zapnout."

"Řešení se plánuje až za dva měsíce." Cože?. že je tam napsáno za dva roky? to snad určitě né.

+2/0
31.10.2016 13:38
Foto

P56e26t12r 56P75r75o23c98h84á89z49k22a 3642406132434

Na jednu stranu je to nesmysl. Měla být připravená úprava křižovatky a ta měla být provedena před vypnutím semaforů. Na druhou stranu to zase naučí řidiče a ostatní účastníky provozu koukat po značkách a chovat se ohleduplně. Pokud jim to nedojde, nakonec tam neprojede a nepřejde nikdo. Ale testovat takové experimenty na rušné křižovatce v Praze to chce mít opravdu odvahu..

+2/0
31.10.2016 13:37

V27e50r46o32n15i57k88a 56V60o90l26h11e71j53n60o97v23á 9970422143549

Tohle fakt mohl vymyslet jen někdo, kdo na té křižovatce osobně v životě nebyl. Ani autem, natož pěšky.;-€

+3/−2
31.10.2016 13:04

R89a71d45o90m32í91r 67J33e35d55l15i19č94k35a 2177126250440

Pojem "zklidnění dopravy" by měli úředně zakázat. Jakmile se tohle spojení někde objeví, tak výsledkem jsou jen kolony, nehody, hluk od retardérů a ohrožení všech účastníků provozu :-(

+18/0
31.10.2016 12:41

M97i36c55h95a83l 58V22í36t41e38k 4505987657977

Tak na tyhle krizovatce vypnout svetla, to uz je na napichnuti na vidle.

+2/−7
31.10.2016 12:38
Foto

V98l87a36d78i11m40i82r 65V30o33j35a44c20e90k 5766274539942

I bez semaforu se dá žít,ale musíte být ukáznění ŘIDIČI.

+5/−5
31.10.2016 12:31

R96o62m43a76n 98P93o86l85á77č94e60k 5396819355

Za to chodci jsou svatoušci ;-)

Ohleduplnost je potřeba na obou stranách

+5/0
31.10.2016 12:35

M88o17j20m16í98r 38M11o83t61y42č15k31a 3702485484300

ukáznění ÚČASTNÍCI SILNIČNÍHO PROVOZU !!!

+3/0
31.10.2016 12:52

M59i23c84h55a12l 13V63í31t88e41k 4905247627867

Stejna logika, jako ze zamky jsou uplne zbytecne, kdyby lidi nekradli.

+2/−1
31.10.2016 12:58

D14a90v51i98d 54R13y80c69h28e24t92s22k11ý 9106701760330

Zavolejte duševnímu bolševikovi a dotačnímu parazitovi z Auto*Matu s jakýmkoliv problémem.

+2/−1
31.10.2016 12:30

J48a47n 57T45o47m54a36s33e85k 3521878273671

Co znamena duševní bolševik?

0/0
31.10.2016 14:13

D46a86v31i73d 37R24y79c71h92e44t49s88k93ý 9696611890120

To je člověk který jezdí na kole i v lednu a auto "nepotřebuje" (ačkoliv mu nějaké auto přivezlo všechno, co k životu denně potřebuje). Tím pádem považuje za nezbytné auta zakázat.

+1/0
31.10.2016 14:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.