Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Radnice vypnula semafory. Řidiči zmatkují, chodcům jde o zdraví

Vypnout semafory usazené před lety kvůli budování Městského okruhu se rozhodla minulý měsíc radnice Prahy 6. Slibovala si od toho zklidnění provozu na rušné křižovatce, sklidila však tvrdou kritiku. Řada místních raději přestala pouštět děti přes přechod samotné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66a88t29r85i47k 20E42g96e52r 2188850969391

Vážená redakce, semafor který znázorňujete byl opět zařazen do provozu!

0/0
4.11.2016 23:40

M18a13r12t80i36n 32P62a55š67e90k 8469826475145

Kterého de*ila tohle napadlo? Dneska jsem viděl, jak tam auto srazilo chodce, pohled teda nic moc...

0/0
31.10.2016 22:39

M34a84r43t68i23n 37K93a74r73á68s44e31k 1588564569354

Tak při sražení chodce jsou co se debilů týče možnosti jen dvě. Když nepočítám že to byla jen něčí nepozornost a debil tam vůbec nemusel být.

Né samozřejmě jsem vás pochopil, ale chci tím říct, že vypnutý semafor nemůže za sražení chodce, protože i bez semaforu máme pravidla, jak se má chovat chodec a řidič, aby se nestrazili. Jen je potřeba je znát a používat, což je povinnost každého kdo je účastníkem silničního provozu.

+3/0
31.10.2016 22:45

J53a18n 29B94u18l76v71a16s 5557501942411

Myslet bolí, radši se necháme řídit a ovládat...lidstvo degeneruje. Jinak ten nadpis článku jak z bulváru...radnice by měla vyvěsit na úřední desce na FB výtah z vyhlášky jak se řídit na takovéto křižovatce.

+2/0
31.10.2016 21:08

V97í96t 82M13r98h15a17l 1225199483710

Tohle dělat častěji, alespoň to řidiče a řidičky donutí opět přemýšlet nad dopravními předpisy.

+8/−3
31.10.2016 17:06

J68a44n 42B38a43r45t15ů72n16ě97k 9422478379623

Bohužel kroky na pražském magistrátu resp. na radnici P6 vzbuzují dojem, že e tam banda nevzdělanců nebo parta třináctiletých dětí.

1.) "překvápko" příbytku aut po spuštění Blanky

2.) různá zužování a snižování počtu pruhů (např. u Kulaťáku)

3.) nevybudování podchodu na tramvaj Dejvická na Svatovítské (i přesto, že došlo k zúžení průjezdnosti na jeden pruh a přitom přibyly auta viz bod 1.

4.) nesmyslná umísťování semaforů, vypínání semaforů, zavírání výjezdů z Blanky a jiné diletantské úkony, jejiž cena převyšuje například viz bod 3.

5.) vykašlání se na P+R a radši vytáhnout z lidí prachy formou placení zón

6.) spuštění zón za nesmyslných podmínek, cen a kapacity vs. počet oprávnění.

7.) ??? bojím se co přijde dál ???

+11/0
31.10.2016 17:01

R52o95b57e22r37t 22H72o41m62o76l75k84a 2410312532481

Co je na bodu 6) myšleno nesmyslnými podmínkami? Jakože "jsi rezident, můžeš tu parkovat, máš přednost před cizími" vám přijde nesmyslné?

0/−4
31.10.2016 18:33
Foto

M44a26r14t46i59n 59P74i48š38t69o50r76a 8878438646599

Ano i to. Ale zjevné je to u řadového nárůstu ceny pro podnikatele a další vozidla.

0/0
31.10.2016 19:34

R54o49b55e18r59t 98H81o35m98o37l81k64a 2610572132821

Myslíte menší slevu? Standardní cena je 30k na rok. Na první a druhé auto má rezident slevu. Podnikatel jen na první.

0/0
31.10.2016 19:50
Foto

M29a67r63t26i43n 90P13i92š31t18o83r66a 8718948536289

O ceně tu nemůžeme hovořit, je to uměle stanovený poplatek. Stejně uměle je stanovena i ta sleva. A je pravděpodobné, že se to bude korigovat. Stejně jako řada dalších parametrů (hodinové poplatky, separace městských částí).

+1/0
31.10.2016 19:58

R21o26b39e91r74t 44H87o45m43o77l46k32a 2760192852791

Cena se teď pár let měnit nebude. Zvyšovala se v dubnu, takže další nárůst zas až tak za 5 let, spíš později. Až odpadnou emoce. Hodinové poplatky se taky měnit nebudou, minimálně podobně dlouho. A netuším, co máte na mysli separací MČ. V únoru 2018 už najedou i poslední MČ (3, 7) na nový systém, který je na 5,6,8. 1 a 2 jsou momentálně v přechodné fázi, kdy dožívají parkovací karty (na 2 ode dneška). A pak už bude mít všechno kompletně v rukou magistrát... Myslíte, že si to zas nechá vzít?

0/0
31.10.2016 20:17

K66a66r57e30l 79N48o25v63o46t62n86y 4507244252632

A to máte odkud?

0/0
7.11.2016 14:03

R13o82b63e52r45t 28H21o18m83o78l27k81a 2640532792251

Z ceníku.

0/0
7.11.2016 14:06

P21a32v14e98l 15O47b33d48r72ž10á75l55e22k 6576474308282

V jiných městech si může roční parkovací kartu koupit klidně i Pražák.

+1/0
31.10.2016 20:39

R24o43b48e23r65t 50H60o55m58o72l50k61a 2660592192651

Jenže v Praze je problém, že sem jezdí víc aut, než je parkovacích míst. Čili kdyby si všichni koupili kartu, vrátí se stav na to, co bylo před zónami = nebude moct zaparkovat nikdo.

0/−2
31.10.2016 20:41

M46a75r28t19i25n 57K64a59r24á79s44e52k 1658944369414

Když má někdo v místě firmu, nebo tam bydlí (kupodivu v bytech po Praze bydlí i jiní lidé, než samotní majitelé) tak tam stejně někde zaparkují. Je úplně jedno, jestli má firma slevu na jedno auto, nebo na tři. Když budu potřebovat k podnikání zrovna tři auta, tak budu mít a budu parkovat tři auta. Jen mě to bude stát víc peněz, ale parkovacích míst tím nepřibude. Řešení je budování parkovacích míst a né vyhánění aut pryč z míst kde parkovat potřebují. Ty auta nikam nezmizí jen proto, že není kde zaparkovat. jen se přelijí na místa bez modrého pruhu a zaparkují tak zoufale, že tím zkomplikují život dalším řidičům. A to za to ještě zaplatí daleko vyšší cenu, než kolik stojí nájem srovnatelné výměry bytu i s energiema a vodou.

0/0
31.10.2016 23:02

K95a63r50e20l 40N12o54v80o52t53n56y 4747814852152

Ne ale třeba to, že si radnice uzurpuje právo mi diktovat, jaký mám používat vůz. Pro info- mám dvě auta a jde o to, že za jedno místo v zónách, chtějí jednou ode mne 1200 Kč a pokud si dovolím přijet druhým tak už 12000- ač jako rezident mám právo parkovat za 1200! A to jsem psal jak na magistrát P6 tak panu Dolínkovi na MHMP a zatím nic! Takže snad ještě mail Krnáčové, pak ombudsman a že by to nechali dojít až ÚS?

0/0
1.11.2016 18:12

R50o65b88e74r81t 28H20o12m65o78l87k97a 2840162182881

No, mohli by po vás rovnou chtít plnou cenu = 30000,- za rok. Buďte rád, že máte alespoň na první dvě auta slevu. Osobně nevidím důvod, proč by člověk měl mít dvě auta - když má jen jeden zadek. A jestli nutně musíte mít dvě, napište to druhé na manželku nebo někoho podobného. Každopádně myslím, že za 20 let od zavedení zón nejste první, kdo se rozčiluje, protože se mu to nelíbí. Každopádně na tom není nic protiprávního, takže si můžete klidně stěžovat třeba na lampárně. Nebo zatím můžete ještě pár let auto odložit někde dál, kde zóny zatím nejsou. Ale věřte mi, že do 20 let je má celá Praha bez výjimky. Zrovna dneska cestou na oběd jsem okolo Budějovické slyšel místní lidi nadávat, že od rozšíření zón se tam hodně zahustily ulice a nemají kde parkovat... Udělat zóny jen někde je totiž dost nekoncepční a vždycky to mnohem víc vytočí lidi kteří bydlí mimo zóny, než ty kteří bydlí v zónách. (4 roky bydlím na Praze 7 v modré zóně a vím o čem mluvím.)

0/0
1.11.2016 18:32

K62a46r18e64l 12N19o98v34o44t30n47y 4667704112892

Pokud mi zákon nezakazuje vlastnictví více aut, tak mě nemůže MČ či MHMP vydírat svojí vyhláškou, jasné? A co když bych byl vdovec, na koho ten druhý vůz mám napsat? Díky za radu;-D

0/0
7.11.2016 14:06

R77o37b73e93r85t 75H30o54m23o85l60k84a 2410512132681

Ale nikdo vás přeci nevydírá... Jen není nutné, aby jeden fyzický zadek zabíral dvě parkovací stání ve městě, kde je jedno stání na 3 obyvatele (přibližně).

0/0
7.11.2016 15:32

R74o44b64e93r38t 73H31o13m40o65l63k40a 2600802532411

Jo, a když už jste u toho... Kdyby vám zákon zakazoval vlastnictví dvou a více aut, asi vy nemělo smysl tohle všechno vůbec řešit... :-D

0/0
7.11.2016 16:09

T64o87m20á69š 20B22l31a23ž41e90k 4948782501

Tak hlavně bych nasadil radary na měření rychlosti...;-)

0/−4
31.10.2016 16:56

D33a67v81i40d 60C71e32r16u16t60t13i 6168701620290

Ty už to hulení normálně fakt přeháněj ;-D;-D;-D;-D;-D. A pak,že tady lidi málo hulej!! Ještě bych sundal vvrámci zkvalitnění života všechny. Pravidlo pravé ruky by jistě ke zklidnění také přispělo..

+3/0
31.10.2016 16:03

V21l89a92s41t41i29m29i52l 41H42a57l61b22i50c61h 8463775516618

Udělejte to jako v USA.Na všechny ulice jdoucí do křižovatky nainstalujte STOP.Tím pádem všechna vozidla musí před křižovatkou zastavit.Pokud se rozjedou dvě najednou,tak to nikdy nebude velká rána.

+2/0
31.10.2016 14:44

M16a97r81t98i98n 18Š31v34o57r36c 9169633498590

Bohužel na Praze 6 vládnou dopravní tataři. Rozvrtali kulaťák a tím celou tuto oblast a dále svoje geniální metody uplatňují i v jiných částech Prahy 6. Starosto, prober se a něco s tím udělej !

+5/0
31.10.2016 14:34

J11a11n 51N97o62t47a 6302145243500

teď ať chrápe, jeho napády jsou naprosto šílené

+1/0
31.10.2016 16:55

P96e12t20r 19S64e53d24l34á64k 1191554312397

Až páté auto je pustilo na přechodu?!?! Škandál!!!!!! :-D :-D

+4/0
31.10.2016 13:55

J89i92ř33í 20K94ü70h25r 2340786180126

Policie to ovšem vůbec neřeší. Nebo jste někdy slyšel o někom, kdo by dostal pokutu, za omezení chodce na přechodu?

+1/−3
31.10.2016 15:18

D20u49š20a47n 25P14e40š12e82k 3405119954970

Opětovné zapnutí může trvat i dva měsíce ...

A to, proboha, proč?8-o8-o8-o?!

+4/0
31.10.2016 13:54

T21o68m14á22š 80M97a40t14ě79j 9705608143382

Protože jak to bylo chvíli bez proudu, tak se záhadně vypařily měděné kabely.

+7/0
31.10.2016 14:37

V36í35t42ě98z26s27l93a17v 98S25c43h75m19i60t77t 5520479989873

Neberte jména Božího nadarmo!

#

0/0
31.10.2016 21:57

J95i35n97d35ř66i13c52h 80H77r97a40b77e58c 6433857761152

Neschvalují ale takový tranzistorový Adolf by to vyřešil za 24 hodin:-)

0/0
1.11.2016 12:32
Foto

M68a83r23t82i12n 89P21i53š69t45o71r47a 8618608416719

Je to dobrá finta, jak vyřešit přechod přes dva pruhy. Např. u Kulaťáku se kvůli přísnému předpisu vjezdy zredukovaly na jeden pruh, což zásadně omezilo průjezdnost.

Takže lze ponechat dva pruhy, zřídit semafor a trvale ho vypnout.

+3/0
31.10.2016 13:45

J72a17n 13N37o10t75a 6952735463250

tohle mohl vymyslet jen duševně chorý

+2/−2
31.10.2016 13:44

M19a68r47e83k 42J32a82n72e82č63k84a 1147936443851

Inu je vidět, že úředníci ve státní správě jsou odborníci jeden vedle druhého a pak to taky podle toho dopadá. Když už jim zdravej rozum a nohy neslouží, aby aspoň v průběhu dne si osobně ověřili dopravní situaci a nebo se aspoň poradili s Policií, která určitě dopravní situaci v místě dobře zná, natož aby je napadlo pouze zkušebně na nějakou dobu odstavit semafory a situaci nejdříve vyhodnotili, pak tam takový lidé nemají opravdu co dělat. Kdyby nějaký zaměstnanec v soukromém sektoru způsobil svoji neznalostí nebo hloupostí kolaps provozu ve firmě, natož vznikla nějaká škoda na majetku nebo dokonce zdraví, jistě by se to nepřešlo bez patřičné "odměny" takového zaměstnance a provoz by se zaměstnavatel snažil co nejrychleji obnovit. Ale tady si musí každý počkat, než úředník nechá vše laskavě dát do původního stavu s patřičným počtem razítek a podpisů a pak za to bude i povýšen a odměněn za dobře vykonanou "práci". Takže občané mějte prosím trpělivost, úředníci vašeho města se snaží, ale nesmíte na ně moc spěchat ;-)

+2/0
31.10.2016 13:41

M81a95r66t79i42n 25K46a97r15á85s36e82k 1488154929864

Především nebezpečné situace nezpůsobují úředníci, ale samotní řidiči, nebo chodci. I s vypnutými semafory je situace naprosto bezpečná, když se dodržují pravidla. Tady navíc nejde o žádnou nepřehlednou křižovatku, kde někdo nečekaně vyjede z poza rohu. Problém je ten, že řidiči i chodci jsou se zvyšujícím se počtem semaforů čím dál míň schopni používat jiná pravidla, než na červenou stůj a na zelenou jeď. I tahle nedavno vzniklá kritizovaná situace je především o špatně cvičených opicích za volantem.

Semafory můžou být užitečné v dopravních špičkách a když už tam jsou, tak bych je rozhodně nevypínal úplně, protože to může způsobovat zdržení právě ve špičkách, ale těžko to může způsobit nebezpečnou situaci.Začal bych snižovat každodenní dobu jejich zapnutí, až by se ukázalo, kolik hodin denně jsou užitečné (mají pozitivní vliv na plynulost provozu). Opačná extrémní situace je třeba na pankráci, kde jsou semafory co fungují i přes noc, kdy tam projede jedno auto za několik minut, ale semafor namísto toho aby zůstal vypnutý, má všude červenou a podle přijíždějících aut dává zelenou. Jde mu to ale jako psovi pastva, takže namísto užitku pouze zdržuje a auta která by křižovatkou plynule projížděla, musí zastavit, protože se semafor ještě nevzpamatoval z průjezdu předchozího auta.

+4/0
31.10.2016 14:20
Foto

M49a46r85t80i52n 16P85i13š49t63o88r76a 8778868676239

Pokud by to fungovalo, priority by byly v pořádku:

1. chodci

2. hlavní = Bělohorská

3. vedlejší

Protože většina nedodržuje předpisy přesně, tak to prakticky asi moc nefunguje.

+1/−1
31.10.2016 13:41

P67a51v27e78l 38O92b14d98r71ž69á41l97e16k 6496444678892

Pokud byste dodržoval předpisy přesně (zejména "neomezit" a podobně), tak v Praze mimo nočních hodin daleko nedojedete.

Ostatně na tom končí i všechny pokusy o automatizované řízení aut, kdy se robot drží předpisů a za hodinu ani nevyjede z parkoviště.

+3/0
31.10.2016 14:38

A75l44e67x17a63n43d75r 20Š63í40r 5771360693

"Nikdo si nesmí troufnout semafory zapnout."

"Řešení se plánuje až za dva měsíce." Cože?. že je tam napsáno za dva roky? to snad určitě né.

+2/0
31.10.2016 13:38
Foto

P30e28t27r 22P24r96o86c23h58á56z41k85a 3182816732864

Na jednu stranu je to nesmysl. Měla být připravená úprava křižovatky a ta měla být provedena před vypnutím semaforů. Na druhou stranu to zase naučí řidiče a ostatní účastníky provozu koukat po značkách a chovat se ohleduplně. Pokud jim to nedojde, nakonec tam neprojede a nepřejde nikdo. Ale testovat takové experimenty na rušné křižovatce v Praze to chce mít opravdu odvahu..

+2/0
31.10.2016 13:37

V95e10r29o30n86i11k51a 10V15o13l17h51e68j73n62o35v71á 9120492233809

Tohle fakt mohl vymyslet jen někdo, kdo na té křižovatce osobně v životě nebyl. Ani autem, natož pěšky.;-€

+3/−2
31.10.2016 13:04

R92a34d47o80m76í27r 87J35e30d55l60i11č32k67a 2407586160810

Pojem "zklidnění dopravy" by měli úředně zakázat. Jakmile se tohle spojení někde objeví, tak výsledkem jsou jen kolony, nehody, hluk od retardérů a ohrožení všech účastníků provozu :-(

+18/0
31.10.2016 12:41

M28i75c27h17a20l 88V44í53t83e93k 4165237157417

Tak na tyhle krizovatce vypnout svetla, to uz je na napichnuti na vidle.

+2/−7
31.10.2016 12:38
Foto

V60l16a13d74i81m49i20r 82V63o73j84a57c56e49k 5456164319752

I bez semaforu se dá žít,ale musíte být ukáznění ŘIDIČI.

+5/−5
31.10.2016 12:31

R65o29m31a47n 63P85o23l57á45č32e43k 5936299165

Za to chodci jsou svatoušci ;-)

Ohleduplnost je potřeba na obou stranách

+5/0
31.10.2016 12:35

M49o28j50m26í63r 65M76o66t71y45č21k52a 3322625424930

ukáznění ÚČASTNÍCI SILNIČNÍHO PROVOZU !!!

+3/0
31.10.2016 12:52

M18i76c71h39a57l 85V20í22t51e27k 4605337137867

Stejna logika, jako ze zamky jsou uplne zbytecne, kdyby lidi nekradli.

+2/−1
31.10.2016 12:58

D48a69v54i77d 18R38y98c28h52e65t98s98k56ý 9846351200620

Zavolejte duševnímu bolševikovi a dotačnímu parazitovi z Auto*Matu s jakýmkoliv problémem.

+2/−1
31.10.2016 12:30

J60a25n 50T24o65m32a88s58e62k 3171378733451

Co znamena duševní bolševik?

0/0
31.10.2016 14:13

D14a52v62i83d 95R51y97c53h54e13t94s88k34ý 9156401570380

To je člověk který jezdí na kole i v lednu a auto "nepotřebuje" (ačkoliv mu nějaké auto přivezlo všechno, co k životu denně potřebuje). Tím pádem považuje za nezbytné auta zakázat.

+1/0
31.10.2016 14:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.