Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha plánuje zrychlit vybrané trasy MHD, někde až o desítky minut

Nové pruhy a změny v semaforech pomohou autobusům a tramvajím v Praze na deseti problematických trasách, kde nabírají až půlhodinové zpoždění. Vyplývá to z dokumentu, který vypracoval organizátor pražské MHD Ropid. Dokument v úterý schválili pražští radní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I48v78a33n29a 32N28o14v43á 2582572849488

MHD by mělo začít využívat zalomení časoprostoru a červí díry.

0/0
15.11.2016 8:51

I96v72a40n35a 65N34o43v25á 2562532219338

Strakonická je typický příklad diletantismu radnice. Jezdím zde 13 let skoro denně a do otevření Blanky se dalo projet celkem vždy, ráno občas zdržení do 10-15 min., velmi výjimečně zásadní kolona. Nyní po Blance a prouhu u Barrandovského mostu jsou kolony každé ráno. Pokud ještě seberou v Chuchli jeden pruh, zastaví se to tu úplně. Prostě, kdyby úřednická netáhla raději nedělala nic a táhla pryč, bylo by to lepší pro všechny.

+3/0
15.11.2016 8:45

P78e53t22r 92V32e51s75e72l79ý 6631386559580

Oni si nedají pokoj, nedají a nedají a pak jim najednou lidi zvolí "Trumpa" a oni se diví. RvEURv

+4/0
15.11.2016 4:46

T89o67m50á33š 49H81u64d78e83č32e98k 3673103629463

Vy, řidiči, kteří za každý ujetý kilometr (nebo odestátou minutu v koloně) platíte brutální daně, vyližte si perdele! Proč? Protože my, úředníci a melouni, víme, co je pro vás nejlepší!

+3/0
14.11.2016 23:03

V78i86k36t37o55r 54Š75e20d34i81v90ý 8816841140846

Průmyslová nebo Strakonická - asi tak deset autobusů MHD za hodinu. Kvůli tomu vyhrazený pruh? Tohle už opravdu je čistá sabotáž dopravy ve městě. ;-€

+2/0
14.11.2016 9:29

M68a27r80t45i97n 82M20a75l73o88s 6425493551536

no tak pokud bude P+R a rychly bus, treba stoupne poptavka a frekvence.

0/0
14.11.2016 14:03

V53i92k68t14o95r 84Š53e36d82i10v81ý 8786421680416

To by asi stálo za to začít stavět nejdřív P+R, ne? Vyhrazený pruh se potom dá udělat za pár dní - když opravdu busů přibude.

+2/0
14.11.2016 15:46

M66a96r59t93i25n 15T27e32s12a79ř 2365131235477

Takže teď tam všici stojí 20 minut. Jeden pruh dají autobusům a levej pruh bude parkoviště na hodinu. Super ;-D

+4/0
11.11.2016 10:15

R94a15d97e32k 66J41a23n86a84t98a 9605576844262

Proč myslíte? Příčinou zácp v Praze není to, že někde na jedné z ulic na okraji města je jeden pruh místo dvou. Úzkým hrdlem je samotné centrum, kam se všichni tlačí, se všech směrů.

Pokud bude pruh pro autobusy, tak to víc lidí motivuje k použití bus+metra, protože se to stane rychlejší, než když auto/autobus trčí v zácpě.

+1/−2
11.11.2016 11:03

P97e65t64r 24Č77e18r75m39á47k 9348505359300

Nesmysl, nikoho to nijak nenamotivuje, trend je právě opačný a lidé z mhd utíkají do aut, takže to skutečně ty nůžky rozvírá a přidává to prostor přesně na té druhé straně než je potřeba.

+1/0
12.11.2016 12:34

P90a88v76e92l 71S16l40a76m12a 9599222111557

Darmojedi z Ropidu objevili Ameriku ;-D Tohle jim x let říká kde kdo. Teď si to můžou nechat patentovat[>-]Rv

0/0
10.11.2016 14:09

P54e80t97r 97Š45k39o87d28a 5657460654570

Petrovice - Háje nezrychlí. To by se musela rozšířit silnice o další pruh, což je nereálné.

Průmyslová - zřejmě zaberou pravý pruh pro autobusy. A v levém bude "parkoviště".

Buď jsou to výkřiky do tmy, nebo se na Magistrátu rodí další šílený plán.

+8/0
10.11.2016 10:28

A93l46e17n56a 80P57r95o45c50h33a19z91k36o54v27a 8186247487523

mně by zajímalo, jak budou autobusy jezdit po zatravněných tramvajových pásech ;-D

+1/0
10.11.2016 9:51

R62a67d33i37m 76J40a12n93o62t16a 5634531322290

Mate nekdo povedomi o tom, proc byla vybudovana zastavka (tramvajovy ostruvek) na Stvanici, kdyz tam neni zadny prechod a je prakticky nemozne prejit nekam? Je to jen aby se clovek zastavil, spocital si auta a zase nasedl a jel dal? ;-)

0/0
10.11.2016 9:16

R97a35d97e82k 94J53a62n76a59t31a 9445876714522

Abyste se dostal na ostrov Štvanice přece (který byl jinak špatně z MHD dostupný). Že tam není přechod, neznamená, že nesmíte silnici přejít.

0/0
10.11.2016 18:13

R28a31d72i79m 22J83a96n34o66t68a 5764541852930

OK. Az to nekdo vyzkousi, at da vedet. Pracji v tom dome, co je primo vedle a provoz tam je zbesilost, vbehnout tam muze jen blazen ;-)

+1/0
11.11.2016 15:06

V89i80k96t11o89r 92Š11e56d43i22v69ý 8846751130466

A že na Štvanici proudí davy ve dne v noci, že?

+1/0
14.11.2016 9:21

P87e48t15r 86Č82e72r89m35á50k 9698355949410

Tento nebezpečný nesmysl si vymyslel starosta Prahy 7, a funkční není právě kvůli tomu že se řeší ta nebezpečnost pro provoz, kdy je každému soudnému jasné že zastávka uprostřed magistrály nemá co dělat, ale pár ekoteroristů má jiný názor...

+1/0
12.11.2016 12:37

H65e31l38e19n59a 72A94p62o30l54í93n69o95v84á 2193124944465

A co takhle aspoň skloubit inteligentní semafor pro tramvaje se semaforem pro vedle jedoucí auta? U Tančícího domu vyjedu na zelenou rovně k Mánesu. Tam při dojezdu na semaforu padne červená, vedle jedoucí tramvaj jede rovně dál a my ostatní stojíme ze všech směrů jak blbci.

Po změně tramvajových linek opravdu nehodlám MHD jezdit - tramvaj č. 4 jede ze zastávky Minská, aspoň je to napsané na jízdním řádu. Ale když se podíváte pořádně a s pomocí lupy, tak zjistíte, že některé spoje jezdí z úplně jiné zastávky za rohem na Moskevské a tam pro změnu žádný jízdní řád pro tramvaj č. 4 není. Navíc jezdí jen v pracovní dny a pouze ve špičce. Tramvaj č. 24 pro změnu taky nejezdí o víkendu. To je skutečně motivace pro používání MHD, když se bez přestupu nedostanu dál než o pár zastávek.

0/−2
10.11.2016 8:47

J79o59s45e27f 63J88ů70z23a 1148638393377

V článku 9. listopadu večer vidím: Strakonická (Sedlec - Dejvice). Autor zjevně Prahu nezná, jinak by něco takového nenapsal, ani kdyby to v původním materiálu bylo. A tam to není, je tam jeden řádek s osou PO-05 Strakonická a další řádek PO-06a Sedlec-Dejvice.

+6/0
10.11.2016 8:23

J74a94k61u45b 34F14e13i20f21a80r 7509269436539

Ubrat pruh autům a vyhradit pro MHD není řešení. To je stejné jako se zónama. Jen se problém posune dál, avšak ten autobus v tom bude stát stejně.

Bohužel vedení Prahy se stále bojuje s následky a neřeší příčiny. Ale to by se museli soudruzi zamyslet.....

0/0
10.11.2016 8:17

J44a90r97o63s86l40a14v 88K75a58d23l11e42c 5661949542181

Tak hlavně aby cestující stačili nastupovat a vystupovat; a udrželi se na tyči.

+1/0
10.11.2016 8:07

K64a34r54e59l 42D34r70d79a 6154902827

Chybí zde zásadní opatření. Povinnost zaměstnance přestěhovat se ke svému pracovišti na docházkovou vzdálenost do 2 měsíců od získání pracovní smlouvy. ;-D

Tady se pořád preferuje MHD. Auta se v Praze fakticky zrušila. Ale celé je to o přejíždění za prací na nesmyslné vzdálenosti. Tak když už ten bolševický fašismus tak hezky zavádíme, tak proč ne komplet? ;-D

(Pokud nějaký šťoura hodlá řešit, že žena a muž pracují jinde. I to má řešení. Nová práce, nová žena bydlící ve správném místě, a ze zákona.) ;-D

+2/−2
10.11.2016 7:10

P64a39v42e11l 73Š28e97b72e59k 8264333352480

Že by štěrk a tráva v kolejišti byl omyl?

+6/−1
10.11.2016 6:06

J98a45n 48H43e91r47o17u64d13e26k 9258712823211

Ono by stacilo kdyby autobusy jezdili podle jízdního řádu a nevynechavali časy.

+1/−5
10.11.2016 5:53

M20a29r28e57k 95T56u48r58n42o57v48e82c 7445932450386

Jasně, ony ty autobusy schválně nejezdí podle jízdního řádu a proto jezdí až s půlhodinovým zpožděním... Četl jste ten článek? Často zůstávají někde v kolonách a proto pak nezvládnou do některých stanic přijet na čas, který by odpovídal jízdnímu řádu...

A mimochodem, autobus je podstatné jméno mužského rodu a neživotné. Víte, co to znamená?

+10/0
10.11.2016 6:19

J83a39n 85K55o24ť92á90t77k41o 9975355792489

Neví :-)

0/0
10.11.2016 6:23

J24a70r27o62s17l77a54v 11K29a76d85l88e65c 5861989592571

Tak stává se běžně, že některý vynechá úplně. Není řidič, není záloha nebo točí kvůli zpoždění dřív. Tady má management stále velké mezery.

0/0
10.11.2016 8:09

R53a71d36i28m 86J38a26n68o27t29a 5504851582690

R^;-D Zvlast za ten konec ;-D

+2/0
10.11.2016 9:48

M75i10c44h71a39l 85P74r65o48k43š 6181174522952

Tak ona se tahle situace asi moc nevylepsi tim, ze se kvuli vyhrazenym pruhum pro busy ty kolony vyrazne prodlouzi.

0/0
11.11.2016 8:03

J88a36k93u40b 29M87a36t98ě61j61ů 5845532581455

By me zajimalo, jak chteji ztychlit usek Prosek - Vysocanska, kde jede autobus vlastnim pruhem

0/0
10.11.2016 2:06

T87o36m67á52š 59C10h85r54a93s57t23n84ý 2911144371273

Díru na estrádě využijí jako vstup do metra?

+2/0
10.11.2016 5:40

T20o43m41a37s 42C32e88r30n96y 8323690233473

Na Belohorske jsou nesmyslne vytvorene odbocovaci pruhy do okolni stare zastavby a tim snizena kapacita prujezdu. Radnice Prahy 6 neodpovida na dotazy a tvari se, ze se ji problem netyka (starosta a radni za ANO). Tez nechapu cemu pomohou dalsi pruhy pro autobusy, ktere dale zuzi propustnost hlavnich tepen. Ze by tam byl zajem "sikovne" utratit penize z EU?

0/0
10.11.2016 1:48

M58a27r80e49k 86T38u79r90n58o16v66e51c 7935782790556

Čemu ty pruhy pomohou? No přeci těm autobusům. Zrovna na nějakém namalování nějakého horizontálního značení a přidání pár značek se zase tolik nikdo nenakapsuje.

0/−1
10.11.2016 6:21

J37a82n 97V81a50l27o52u26c25h 6222987168700

Ničemu. O to delší budou kolony pro ostatní , které pak ucpou třeba místo ještě před bus pruhem. To samé tramvaje - "milion" linek, které na křižovatce posílají požadek na preferenci do všech možných odbočení (a zdržují se navzájem). Při polovině hustěji jezdících linek by byl požadavek na méně směrů, častěji by mohly projet dvě soupravy najednou i s nekolizním dalším směrem a celková kapacita křižovatky by se zvýšila. Ale když chce každý jet raději 40min. bez přestupu než 30 i s přesrupem a pak si stěžovat na pomalost, je to těžké...

+1/−2
10.11.2016 7:17

J29a89n 86B47u95b76i76k 9722961622337

byste se divil. Tam létají statisíce za jednu namalovanou křižovatku. Za značku 20 až 50 tisíc.

+1/−1
10.11.2016 9:27

S46t68a14n76i89s42l63a51v 43N92ý24v34l86t 2724295153

Prazaci, volici Karla a zelenych pomatencu. At si to tam vystojej hezky a priste zase volte zelene.

Tramvajove pasy zatravni, dvouproudovky zuzi na jeden, vsude vysoky obrubniky a ostruvky pro chodce.

A kdyz uz to trosku jede tak vymetate jámy a propadle kanaly.

+3/−9
10.11.2016 0:01
Foto

M10a64r37i86e 32M19e70t68l29i29c55k26á 9111174571732

Ty si musíš nahonit ego za každou cenu, že.....

+3/0
10.11.2016 0:05

M58i60c23h46a50l 61K82r61e69j65č23a 5568936126233

Na cem? Vzdyt ma pravdu.

+2/−4
10.11.2016 0:20

T27o89m76á21š 45M20o40r24a74v10č83í56k 3447266613445

Na ty ostatní zapomněl. Třeba ANO nebo ČSSD, kteří to tam teď ovládají.

0/0
10.11.2016 0:35

J84i28ř64í 73P73r35o77c52h 6268124667313

To jsou stupidní nápady. Všude kde udělali BUS pruhy a zúžili silnice kvůli cyklistům, kteří tam projedou v létě jeden za hodinu a v zimě jeden za měsíc, se kolony extrémně prodloužili stojí v nich i MHD. Mám pocit, že tam někdo řeší: čím hůře, tím lépe.

+8/−1
9.11.2016 23:57

B19o62h75u65s15l11a65v 49K89r71á47l42í44k 2841230619936

Kvůli cyklistům nikde vozovku nezúžili. Cyklopruh se maluje zásadně jen na přebývající plonkový prostor, do kterého už by se stejně nevešel druhý jízdní pruh pro auta. Nehledě na to, že většina cyklopruhů je navržena tak, že jsou stejně pro cyklisty naprosto nevhodné.

+2/−8
10.11.2016 0:07

K29a87r59e72l 83J35u58r11d41a 6519241708558

Skutecne?? A co treba v bubenske kde zrusili cely a pruh a namalovali cyklisticky dvojpruh !!!!! Kdo nevidel neuveri. Aby starosta mohl dobre jezdit protoze na praze 7 nikdo jiny na kole nejezdi :-((

+8/0
10.11.2016 0:26

M72a61r45t16i29n 59M76a74l85o71s 6905643371356

To je presne ten pripad. Cyklista by tam musel jet z Hlavkova mostu po magistrale v levym pruhu po kostkach. Uzitek pro cyklisty minimalni. Namalovano pry kvuli PCR a vyhledum na svetelnou signalizaci. Jinak by tam byly jen pricne pruhy.

0/0
14.11.2016 14:01

J29i29ř24í 74P86r55o37c92h 6488774667393

Teď jste mě fakt pobavil. Asi žijeme každý v jiném městě.

+4/0
10.11.2016 9:10

J12a88n 83B89u74b28i11k 9852451132677

to je otázka, co si kdo představuje pod pojmem "plonkový prostor". Lidé jako Vy zdá se třeba i celou ulici.......

+4/0
10.11.2016 9:28

P87e43t94r 31P87o87s60p85í60c74h56a26l 7618414867262

to jsou jenom pořád kecy, že někde neprojedu. No jo, jenže to je ten účel tohohle, že se omezí automobilová doprava a podpoří se MHD. Rád jedu autem, často sem línej a nebydlim v dobře dostupný části Prahy, ale autem jezdim hlavně o víkendu nebo mimo špičku, nejsem blázen abych se nervoval někde v kolonách a vůbec mi to nevadí. Prostě si musme zvyknout, že žijeme v historickém městě, které nikdy nebylo a nikdy nebude car-friendly. Máme jednu z nej MHD a já sem pro ji podporovat i na úkor aut, většina lidí autem jezdit nepotřebuje je jenom strašně líná navíc manžel jede jednim, manželka druhým a syn třetím apod. Je prostě doba, že každý musí mít auto (taky ho mám žejo). Neříkám, že nikdo nepotřebuje jezdit autem, ale minimálně polovina určtě ne. Jezdit autem je rozhodnutí ne, a pokud se tak někdo rozhodne a bude stát v koloně jeho problém, pokud mu to za to stojí. Nevidim důvod proč jakkoli podporovat automobilovou dopravu, protože většna z nich nemusí, pokud chtějí ať stojí. Auta v Praze jsou jenom zlo, hluk, smrad, nehody.. proto máme v praze tramvaje a metro, kdyby se místo stavby blanky postavilo déčko za tu cenu, prospělo by to městu mnohem víc.

+10/−3
9.11.2016 23:56

J85a75n 70K89o96ť13á90t98k71o 9445325912889

Dobře :-)

0/0
10.11.2016 6:27

J87a51r37o46s32l82a39v 87K64a39d81l71e49c 5341929572571

R^R^R^

0/0
10.11.2016 8:12

J83a17n 87B37u24b95i62k 9172201952437

lidi by auty do města tolik nejezdili, kdyby:

1/ byl dostatek míst na P+R

2/ byly dokončeny okruhy jak vnější tak městský a nebylo nutno městem projíždět

3/ Ropid neustále nešachoval s linkami ve snaze ušetřit

4/ vlakové linky S nebyly ve špičkách poddimenzované

5/ peníze dané do zbytečných cyklostezek by se použily na rozšiřování sítě metra a tramvají

+1/0
10.11.2016 9:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.