Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha plánuje zrychlit vybrané trasy MHD, někde až o desítky minut

Nové pruhy a změny v semaforech pomohou autobusům a tramvajím v Praze na deseti problematických trasách, kde nabírají až půlhodinové zpoždění. Vyplývá to z dokumentu, který vypracoval organizátor pražské MHD Ropid. Dokument v úterý schválili pražští radní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I90v57a36n89a 15N54o87v87á 2812682109828

MHD by mělo začít využívat zalomení časoprostoru a červí díry.

0/0
15.11.2016 8:51

I61v85a18n18a 75N43o86v37á 2792222799278

Strakonická je typický příklad diletantismu radnice. Jezdím zde 13 let skoro denně a do otevření Blanky se dalo projet celkem vždy, ráno občas zdržení do 10-15 min., velmi výjimečně zásadní kolona. Nyní po Blance a prouhu u Barrandovského mostu jsou kolony každé ráno. Pokud ještě seberou v Chuchli jeden pruh, zastaví se to tu úplně. Prostě, kdyby úřednická netáhla raději nedělala nic a táhla pryč, bylo by to lepší pro všechny.

+3/0
15.11.2016 8:45

P26e40t33r 75V37e15s61e18l73ý 6971146879440

Oni si nedají pokoj, nedají a nedají a pak jim najednou lidi zvolí "Trumpa" a oni se diví. RvEURv

+4/0
15.11.2016 4:46

T36o46m74á73š 42H57u68d16e23č76e34k 3433803239713

Vy, řidiči, kteří za každý ujetý kilometr (nebo odestátou minutu v koloně) platíte brutální daně, vyližte si perdele! Proč? Protože my, úředníci a melouni, víme, co je pro vás nejlepší!

+3/0
14.11.2016 23:03

V86i31k94t78o76r 18Š72e74d30i22v60ý 8766171910196

Průmyslová nebo Strakonická - asi tak deset autobusů MHD za hodinu. Kvůli tomu vyhrazený pruh? Tohle už opravdu je čistá sabotáž dopravy ve městě. ;-€

+2/0
14.11.2016 9:29

M62a81r29t73i48n 95M22a62l46o64s 6205213131626

no tak pokud bude P+R a rychly bus, treba stoupne poptavka a frekvence.

0/0
14.11.2016 14:03

V98i41k56t91o88r 31Š52e12d34i21v36ý 8626711530616

To by asi stálo za to začít stavět nejdřív P+R, ne? Vyhrazený pruh se potom dá udělat za pár dní - když opravdu busů přibude.

+2/0
14.11.2016 15:46

M81a80r61t24i13n 23T51e24s16a73ř 2745731675587

Takže teď tam všici stojí 20 minut. Jeden pruh dají autobusům a levej pruh bude parkoviště na hodinu. Super ;-D

+4/0
11.11.2016 10:15

R24a65d96e69k 21J31a79n13a84t27a 9695666594562

Proč myslíte? Příčinou zácp v Praze není to, že někde na jedné z ulic na okraji města je jeden pruh místo dvou. Úzkým hrdlem je samotné centrum, kam se všichni tlačí, se všech směrů.

Pokud bude pruh pro autobusy, tak to víc lidí motivuje k použití bus+metra, protože se to stane rychlejší, než když auto/autobus trčí v zácpě.

+1/−2
11.11.2016 11:03

P18e47t85r 34Č67e10r63m83á57k 9958985499570

Nesmysl, nikoho to nijak nenamotivuje, trend je právě opačný a lidé z mhd utíkají do aut, takže to skutečně ty nůžky rozvírá a přidává to prostor přesně na té druhé straně než je potřeba.

+1/0
12.11.2016 12:34

P27a49v27e23l 56S83l53a20m54a 9389922591327

Darmojedi z Ropidu objevili Ameriku ;-D Tohle jim x let říká kde kdo. Teď si to můžou nechat patentovat[>-]Rv

0/0
10.11.2016 14:09

P80e77t94r 44Š53k46o63d93a 5157680874500

Petrovice - Háje nezrychlí. To by se musela rozšířit silnice o další pruh, což je nereálné.

Průmyslová - zřejmě zaberou pravý pruh pro autobusy. A v levém bude "parkoviště".

Buď jsou to výkřiky do tmy, nebo se na Magistrátu rodí další šílený plán.

+8/0
10.11.2016 10:28

A16l67e93n40a 17P10r69o71c73h62a63z67k13o23v82a 8166467637183

mně by zajímalo, jak budou autobusy jezdit po zatravněných tramvajových pásech ;-D

+1/0
10.11.2016 9:51

R91a73d45i28m 84J87a23n52o62t85a 5624211802380

Mate nekdo povedomi o tom, proc byla vybudovana zastavka (tramvajovy ostruvek) na Stvanici, kdyz tam neni zadny prechod a je prakticky nemozne prejit nekam? Je to jen aby se clovek zastavil, spocital si auta a zase nasedl a jel dal? ;-)

0/0
10.11.2016 9:16

R72a50d26e58k 79J46a37n33a87t58a 9285246374402

Abyste se dostal na ostrov Štvanice přece (který byl jinak špatně z MHD dostupný). Že tam není přechod, neznamená, že nesmíte silnici přejít.

0/0
10.11.2016 18:13

R40a63d56i57m 51J59a95n75o70t48a 5184521932570

OK. Az to nekdo vyzkousi, at da vedet. Pracji v tom dome, co je primo vedle a provoz tam je zbesilost, vbehnout tam muze jen blazen ;-)

+1/0
11.11.2016 15:06

V16i85k20t50o81r 38Š40e72d65i56v66ý 8266791680856

A že na Štvanici proudí davy ve dne v noci, že?

+1/0
14.11.2016 9:21

P85e10t70r 59Č82e21r97m38á15k 9688305429950

Tento nebezpečný nesmysl si vymyslel starosta Prahy 7, a funkční není právě kvůli tomu že se řeší ta nebezpečnost pro provoz, kdy je každému soudnému jasné že zastávka uprostřed magistrály nemá co dělat, ale pár ekoteroristů má jiný názor...

+1/0
12.11.2016 12:37

H79e77l50e37n51a 78A26p12o47l76í41n98o98v67á 2963104894345

A co takhle aspoň skloubit inteligentní semafor pro tramvaje se semaforem pro vedle jedoucí auta? U Tančícího domu vyjedu na zelenou rovně k Mánesu. Tam při dojezdu na semaforu padne červená, vedle jedoucí tramvaj jede rovně dál a my ostatní stojíme ze všech směrů jak blbci.

Po změně tramvajových linek opravdu nehodlám MHD jezdit - tramvaj č. 4 jede ze zastávky Minská, aspoň je to napsané na jízdním řádu. Ale když se podíváte pořádně a s pomocí lupy, tak zjistíte, že některé spoje jezdí z úplně jiné zastávky za rohem na Moskevské a tam pro změnu žádný jízdní řád pro tramvaj č. 4 není. Navíc jezdí jen v pracovní dny a pouze ve špičce. Tramvaj č. 24 pro změnu taky nejezdí o víkendu. To je skutečně motivace pro používání MHD, když se bez přestupu nedostanu dál než o pár zastávek.

0/−2
10.11.2016 8:47

J78o37s89e83f 47J47ů91z21a 1458188573157

V článku 9. listopadu večer vidím: Strakonická (Sedlec - Dejvice). Autor zjevně Prahu nezná, jinak by něco takového nenapsal, ani kdyby to v původním materiálu bylo. A tam to není, je tam jeden řádek s osou PO-05 Strakonická a další řádek PO-06a Sedlec-Dejvice.

+6/0
10.11.2016 8:23

J80a61k95u44b 91F87e15i39f73a11r 7519839476329

Ubrat pruh autům a vyhradit pro MHD není řešení. To je stejné jako se zónama. Jen se problém posune dál, avšak ten autobus v tom bude stát stejně.

Bohužel vedení Prahy se stále bojuje s následky a neřeší příčiny. Ale to by se museli soudruzi zamyslet.....

0/0
10.11.2016 8:17

J38a60r82o53s11l37a24v 44K50a14d15l94e39c 5121449402421

Tak hlavně aby cestující stačili nastupovat a vystupovat; a udrželi se na tyči.

+1/0
10.11.2016 8:07

K18a53r42e95l 79D12r64d74a 6194932607

Chybí zde zásadní opatření. Povinnost zaměstnance přestěhovat se ke svému pracovišti na docházkovou vzdálenost do 2 měsíců od získání pracovní smlouvy. ;-D

Tady se pořád preferuje MHD. Auta se v Praze fakticky zrušila. Ale celé je to o přejíždění za prací na nesmyslné vzdálenosti. Tak když už ten bolševický fašismus tak hezky zavádíme, tak proč ne komplet? ;-D

(Pokud nějaký šťoura hodlá řešit, že žena a muž pracují jinde. I to má řešení. Nová práce, nová žena bydlící ve správném místě, a ze zákona.) ;-D

+2/−2
10.11.2016 7:10

P59a77v84e16l 45Š25e19b40e37k 8914173292890

Že by štěrk a tráva v kolejišti byl omyl?

+6/−1
10.11.2016 6:06

J46a21n 90H38e96r57o13u93d43e67k 9438392153361

Ono by stacilo kdyby autobusy jezdili podle jízdního řádu a nevynechavali časy.

+1/−5
10.11.2016 5:53

M58a58r27e78k 90T42u63r83n71o29v98e58c 7245922130136

Jasně, ony ty autobusy schválně nejezdí podle jízdního řádu a proto jezdí až s půlhodinovým zpožděním... Četl jste ten článek? Často zůstávají někde v kolonách a proto pak nezvládnou do některých stanic přijet na čas, který by odpovídal jízdnímu řádu...

A mimochodem, autobus je podstatné jméno mužského rodu a neživotné. Víte, co to znamená?

+10/0
10.11.2016 6:19

J50a11n 33K51o59ť68á20t36k77o 9605905662269

Neví :-)

0/0
10.11.2016 6:23

J20a51r76o40s88l60a81v 20K22a25d86l36e61c 5481719392471

Tak stává se běžně, že některý vynechá úplně. Není řidič, není záloha nebo točí kvůli zpoždění dřív. Tady má management stále velké mezery.

0/0
10.11.2016 8:09

R43a20d89i40m 26J41a15n62o75t88a 5474901112400

R^;-D Zvlast za ten konec ;-D

+2/0
10.11.2016 9:48

M50i96c66h61a76l 32P27r35o41k30š 6911384852462

Tak ona se tahle situace asi moc nevylepsi tim, ze se kvuli vyhrazenym pruhum pro busy ty kolony vyrazne prodlouzi.

0/0
11.11.2016 8:03

J25a96k29u47b 95M39a26t80ě75j85ů 5935192701775

By me zajimalo, jak chteji ztychlit usek Prosek - Vysocanska, kde jede autobus vlastnim pruhem

0/0
10.11.2016 2:06

T22o70m44á28š 21C83h45r39a94s86t94n17ý 2291184771683

Díru na estrádě využijí jako vstup do metra?

+2/0
10.11.2016 5:40

T47o87m55a68s 46C78e69r98n93y 8713240693303

Na Belohorske jsou nesmyslne vytvorene odbocovaci pruhy do okolni stare zastavby a tim snizena kapacita prujezdu. Radnice Prahy 6 neodpovida na dotazy a tvari se, ze se ji problem netyka (starosta a radni za ANO). Tez nechapu cemu pomohou dalsi pruhy pro autobusy, ktere dale zuzi propustnost hlavnich tepen. Ze by tam byl zajem "sikovne" utratit penize z EU?

0/0
10.11.2016 1:48

M80a66r66e60k 49T23u70r85n73o27v11e10c 7845122420526

Čemu ty pruhy pomohou? No přeci těm autobusům. Zrovna na nějakém namalování nějakého horizontálního značení a přidání pár značek se zase tolik nikdo nenakapsuje.

0/−1
10.11.2016 6:21

J88a19n 18V12a16l48o16u62c12h 6402427118440

Ničemu. O to delší budou kolony pro ostatní , které pak ucpou třeba místo ještě před bus pruhem. To samé tramvaje - "milion" linek, které na křižovatce posílají požadek na preferenci do všech možných odbočení (a zdržují se navzájem). Při polovině hustěji jezdících linek by byl požadavek na méně směrů, častěji by mohly projet dvě soupravy najednou i s nekolizním dalším směrem a celková kapacita křižovatky by se zvýšila. Ale když chce každý jet raději 40min. bez přestupu než 30 i s přesrupem a pak si stěžovat na pomalost, je to těžké...

+1/−2
10.11.2016 7:17

J33a48n 69B75u18b23i29k 9372551792947

byste se divil. Tam létají statisíce za jednu namalovanou křižovatku. Za značku 20 až 50 tisíc.

+1/−1
10.11.2016 9:27

S17t82a72n70i53s67l61a76v 37N56ý15v61l15t 2664245413

Prazaci, volici Karla a zelenych pomatencu. At si to tam vystojej hezky a priste zase volte zelene.

Tramvajove pasy zatravni, dvouproudovky zuzi na jeden, vsude vysoky obrubniky a ostruvky pro chodce.

A kdyz uz to trosku jede tak vymetate jámy a propadle kanaly.

+3/−9
10.11.2016 0:01
Foto

M60a13r58i18e 79M69e51t49l77i41c34k76á 9871224241432

Ty si musíš nahonit ego za každou cenu, že.....

+3/0
10.11.2016 0:05

M38i22c94h33a74l 45K19r44e78j64č72a 5878286866633

Na cem? Vzdyt ma pravdu.

+2/−4
10.11.2016 0:20

T18o93m80á67š 33M95o71r24a47v40č32í91k 3217426843885

Na ty ostatní zapomněl. Třeba ANO nebo ČSSD, kteří to tam teď ovládají.

0/0
10.11.2016 0:35

J24i41ř70í 33P91r71o89c66h 6258934247393

To jsou stupidní nápady. Všude kde udělali BUS pruhy a zúžili silnice kvůli cyklistům, kteří tam projedou v létě jeden za hodinu a v zimě jeden za měsíc, se kolony extrémně prodloužili stojí v nich i MHD. Mám pocit, že tam někdo řeší: čím hůře, tím lépe.

+8/−1
9.11.2016 23:57

B24o95h63u31s90l77a26v 81K16r53á90l46í66k 2971560919516

Kvůli cyklistům nikde vozovku nezúžili. Cyklopruh se maluje zásadně jen na přebývající plonkový prostor, do kterého už by se stejně nevešel druhý jízdní pruh pro auta. Nehledě na to, že většina cyklopruhů je navržena tak, že jsou stejně pro cyklisty naprosto nevhodné.

+2/−8
10.11.2016 0:07

K52a96r11e93l 75J58u55r56d62a 6709451138248

Skutecne?? A co treba v bubenske kde zrusili cely a pruh a namalovali cyklisticky dvojpruh !!!!! Kdo nevidel neuveri. Aby starosta mohl dobre jezdit protoze na praze 7 nikdo jiny na kole nejezdi :-((

+8/0
10.11.2016 0:26

M52a38r81t42i98n 51M76a10l11o43s 6265123811696

To je presne ten pripad. Cyklista by tam musel jet z Hlavkova mostu po magistrale v levym pruhu po kostkach. Uzitek pro cyklisty minimalni. Namalovano pry kvuli PCR a vyhledum na svetelnou signalizaci. Jinak by tam byly jen pricne pruhy.

0/0
14.11.2016 14:01

J50i34ř65í 93P24r97o24c72h 6968234447483

Teď jste mě fakt pobavil. Asi žijeme každý v jiném městě.

+4/0
10.11.2016 9:10

J47a17n 74B37u16b79i78k 9902111612647

to je otázka, co si kdo představuje pod pojmem "plonkový prostor". Lidé jako Vy zdá se třeba i celou ulici.......

+4/0
10.11.2016 9:28

P34e97t15r 24P51o50s62p84í90c92h87a15l 7328964757312

to jsou jenom pořád kecy, že někde neprojedu. No jo, jenže to je ten účel tohohle, že se omezí automobilová doprava a podpoří se MHD. Rád jedu autem, často sem línej a nebydlim v dobře dostupný části Prahy, ale autem jezdim hlavně o víkendu nebo mimo špičku, nejsem blázen abych se nervoval někde v kolonách a vůbec mi to nevadí. Prostě si musme zvyknout, že žijeme v historickém městě, které nikdy nebylo a nikdy nebude car-friendly. Máme jednu z nej MHD a já sem pro ji podporovat i na úkor aut, většina lidí autem jezdit nepotřebuje je jenom strašně líná navíc manžel jede jednim, manželka druhým a syn třetím apod. Je prostě doba, že každý musí mít auto (taky ho mám žejo). Neříkám, že nikdo nepotřebuje jezdit autem, ale minimálně polovina určtě ne. Jezdit autem je rozhodnutí ne, a pokud se tak někdo rozhodne a bude stát v koloně jeho problém, pokud mu to za to stojí. Nevidim důvod proč jakkoli podporovat automobilovou dopravu, protože většna z nich nemusí, pokud chtějí ať stojí. Auta v Praze jsou jenom zlo, hluk, smrad, nehody.. proto máme v praze tramvaje a metro, kdyby se místo stavby blanky postavilo déčko za tu cenu, prospělo by to městu mnohem víc.

+10/−3
9.11.2016 23:56

J15a10n 78K41o68ť96á60t13k69o 9355735362459

Dobře :-)

0/0
10.11.2016 6:27

J33a90r68o87s68l41a95v 18K82a72d32l43e37c 5521549582111

R^R^R^

0/0
10.11.2016 8:12

J52a40n 40B58u73b90i32k 9292951372467

lidi by auty do města tolik nejezdili, kdyby:

1/ byl dostatek míst na P+R

2/ byly dokončeny okruhy jak vnější tak městský a nebylo nutno městem projíždět

3/ Ropid neustále nešachoval s linkami ve snaze ušetřit

4/ vlakové linky S nebyly ve špičkách poddimenzované

5/ peníze dané do zbytečných cyklostezek by se použily na rozšiřování sítě metra a tramvají

+1/0
10.11.2016 9:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.