Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha plánuje zrychlit vybrané trasy MHD, někde až o desítky minut

Nové pruhy a změny v semaforech pomohou autobusům a tramvajím v Praze na deseti problematických trasách, kde nabírají až půlhodinové zpoždění. Vyplývá to z dokumentu, který vypracoval organizátor pražské MHD Ropid. Dokument v úterý schválili pražští radní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I62v75a55n66a 50N80o56v27á 2322292109748

MHD by mělo začít využívat zalomení časoprostoru a červí díry.

0/0
15.11.2016 8:51

I94v56a69n53a 41N32o19v74á 2702592279708

Strakonická je typický příklad diletantismu radnice. Jezdím zde 13 let skoro denně a do otevření Blanky se dalo projet celkem vždy, ráno občas zdržení do 10-15 min., velmi výjimečně zásadní kolona. Nyní po Blance a prouhu u Barrandovského mostu jsou kolony každé ráno. Pokud ještě seberou v Chuchli jeden pruh, zastaví se to tu úplně. Prostě, kdyby úřednická netáhla raději nedělala nic a táhla pryč, bylo by to lepší pro všechny.

+3/0
15.11.2016 8:45

P82e64t58r 86V80e56s68e75l73ý 6211606269710

Oni si nedají pokoj, nedají a nedají a pak jim najednou lidi zvolí "Trumpa" a oni se diví. RvEURv

+4/0
15.11.2016 4:46

T65o67m51á23š 22H17u78d18e45č25e49k 3873113619973

Vy, řidiči, kteří za každý ujetý kilometr (nebo odestátou minutu v koloně) platíte brutální daně, vyližte si perdele! Proč? Protože my, úředníci a melouni, víme, co je pro vás nejlepší!

+3/0
14.11.2016 23:03

V30i98k65t45o14r 71Š12e91d93i74v70ý 8626531350626

Průmyslová nebo Strakonická - asi tak deset autobusů MHD za hodinu. Kvůli tomu vyhrazený pruh? Tohle už opravdu je čistá sabotáž dopravy ve městě. ;-€

+2/0
14.11.2016 9:29

M64a43r45t93i47n 22M46a54l70o45s 6805243701246

no tak pokud bude P+R a rychly bus, treba stoupne poptavka a frekvence.

0/0
14.11.2016 14:03

V74i30k25t69o89r 10Š23e73d10i49v41ý 8306971620676

To by asi stálo za to začít stavět nejdřív P+R, ne? Vyhrazený pruh se potom dá udělat za pár dní - když opravdu busů přibude.

+2/0
14.11.2016 15:46

M69a73r23t28i90n 66T33e71s66a37ř 2765311945887

Takže teď tam všici stojí 20 minut. Jeden pruh dají autobusům a levej pruh bude parkoviště na hodinu. Super ;-D

+4/0
11.11.2016 10:15

R37a86d71e12k 64J59a57n56a44t52a 9455326794452

Proč myslíte? Příčinou zácp v Praze není to, že někde na jedné z ulic na okraji města je jeden pruh místo dvou. Úzkým hrdlem je samotné centrum, kam se všichni tlačí, se všech směrů.

Pokud bude pruh pro autobusy, tak to víc lidí motivuje k použití bus+metra, protože se to stane rychlejší, než když auto/autobus trčí v zácpě.

+1/−2
11.11.2016 11:03

P73e79t57r 61Č81e73r49m27á34k 9428495849650

Nesmysl, nikoho to nijak nenamotivuje, trend je právě opačný a lidé z mhd utíkají do aut, takže to skutečně ty nůžky rozvírá a přidává to prostor přesně na té druhé straně než je potřeba.

+1/0
12.11.2016 12:34

P33a75v91e35l 54S70l23a85m93a 9759792641697

Darmojedi z Ropidu objevili Ameriku ;-D Tohle jim x let říká kde kdo. Teď si to můžou nechat patentovat[>-]Rv

0/0
10.11.2016 14:09

P30e32t11r 72Š97k54o62d81a 5637930824500

Petrovice - Háje nezrychlí. To by se musela rozšířit silnice o další pruh, což je nereálné.

Průmyslová - zřejmě zaberou pravý pruh pro autobusy. A v levém bude "parkoviště".

Buď jsou to výkřiky do tmy, nebo se na Magistrátu rodí další šílený plán.

+8/0
10.11.2016 10:28

A16l95e14n75a 81P63r87o90c51h84a24z39k26o67v52a 8296117977103

mně by zajímalo, jak budou autobusy jezdit po zatravněných tramvajových pásech ;-D

+1/0
10.11.2016 9:51

R92a91d60i50m 48J54a35n87o85t12a 5114381912500

Mate nekdo povedomi o tom, proc byla vybudovana zastavka (tramvajovy ostruvek) na Stvanici, kdyz tam neni zadny prechod a je prakticky nemozne prejit nekam? Je to jen aby se clovek zastavil, spocital si auta a zase nasedl a jel dal? ;-)

0/0
10.11.2016 9:16

R28a58d65e46k 13J40a87n87a22t84a 9155926834142

Abyste se dostal na ostrov Štvanice přece (který byl jinak špatně z MHD dostupný). Že tam není přechod, neznamená, že nesmíte silnici přejít.

0/0
10.11.2016 18:13

R55a35d60i83m 63J11a90n88o64t56a 5594491932760

OK. Az to nekdo vyzkousi, at da vedet. Pracji v tom dome, co je primo vedle a provoz tam je zbesilost, vbehnout tam muze jen blazen ;-)

+1/0
11.11.2016 15:06

V84i88k23t91o72r 20Š66e12d15i25v70ý 8196211790166

A že na Štvanici proudí davy ve dne v noci, že?

+1/0
14.11.2016 9:21

P55e57t63r 49Č78e62r35m28á47k 9378105609620

Tento nebezpečný nesmysl si vymyslel starosta Prahy 7, a funkční není právě kvůli tomu že se řeší ta nebezpečnost pro provoz, kdy je každému soudnému jasné že zastávka uprostřed magistrály nemá co dělat, ale pár ekoteroristů má jiný názor...

+1/0
12.11.2016 12:37

H11e16l95e19n63a 13A98p98o91l41í81n26o11v50á 2193894734515

A co takhle aspoň skloubit inteligentní semafor pro tramvaje se semaforem pro vedle jedoucí auta? U Tančícího domu vyjedu na zelenou rovně k Mánesu. Tam při dojezdu na semaforu padne červená, vedle jedoucí tramvaj jede rovně dál a my ostatní stojíme ze všech směrů jak blbci.

Po změně tramvajových linek opravdu nehodlám MHD jezdit - tramvaj č. 4 jede ze zastávky Minská, aspoň je to napsané na jízdním řádu. Ale když se podíváte pořádně a s pomocí lupy, tak zjistíte, že některé spoje jezdí z úplně jiné zastávky za rohem na Moskevské a tam pro změnu žádný jízdní řád pro tramvaj č. 4 není. Navíc jezdí jen v pracovní dny a pouze ve špičce. Tramvaj č. 24 pro změnu taky nejezdí o víkendu. To je skutečně motivace pro používání MHD, když se bez přestupu nedostanu dál než o pár zastávek.

0/−2
10.11.2016 8:47

J31o83s43e17f 92J19ů70z40a 1508668513847

V článku 9. listopadu večer vidím: Strakonická (Sedlec - Dejvice). Autor zjevně Prahu nezná, jinak by něco takového nenapsal, ani kdyby to v původním materiálu bylo. A tam to není, je tam jeden řádek s osou PO-05 Strakonická a další řádek PO-06a Sedlec-Dejvice.

+6/0
10.11.2016 8:23

J91a21k56u65b 95F18e15i17f16a22r 7799249236749

Ubrat pruh autům a vyhradit pro MHD není řešení. To je stejné jako se zónama. Jen se problém posune dál, avšak ten autobus v tom bude stát stejně.

Bohužel vedení Prahy se stále bojuje s následky a neřeší příčiny. Ale to by se museli soudruzi zamyslet.....

0/0
10.11.2016 8:17

J46a48r38o52s45l53a94v 15K25a27d55l18e95c 5351789222461

Tak hlavně aby cestující stačili nastupovat a vystupovat; a udrželi se na tyči.

+1/0
10.11.2016 8:07

K56a23r10e29l 34D60r15d42a 6134822677

Chybí zde zásadní opatření. Povinnost zaměstnance přestěhovat se ke svému pracovišti na docházkovou vzdálenost do 2 měsíců od získání pracovní smlouvy. ;-D

Tady se pořád preferuje MHD. Auta se v Praze fakticky zrušila. Ale celé je to o přejíždění za prací na nesmyslné vzdálenosti. Tak když už ten bolševický fašismus tak hezky zavádíme, tak proč ne komplet? ;-D

(Pokud nějaký šťoura hodlá řešit, že žena a muž pracují jinde. I to má řešení. Nová práce, nová žena bydlící ve správném místě, a ze zákona.) ;-D

+2/−2
10.11.2016 7:10

P51a69v29e42l 55Š70e41b86e15k 8224563792750

Že by štěrk a tráva v kolejišti byl omyl?

+6/−1
10.11.2016 6:06

J93a11n 57H98e81r36o93u69d64e65k 9248922493851

Ono by stacilo kdyby autobusy jezdili podle jízdního řádu a nevynechavali časy.

+1/−5
10.11.2016 5:53

M42a95r49e62k 85T64u63r55n96o23v61e35c 7935902160336

Jasně, ony ty autobusy schválně nejezdí podle jízdního řádu a proto jezdí až s půlhodinovým zpožděním... Četl jste ten článek? Často zůstávají někde v kolonách a proto pak nezvládnou do některých stanic přijet na čas, který by odpovídal jízdnímu řádu...

A mimochodem, autobus je podstatné jméno mužského rodu a neživotné. Víte, co to znamená?

+10/0
10.11.2016 6:19

J10a43n 34K35o33ť12á16t59k76o 9875965732849

Neví :-)

0/0
10.11.2016 6:23

J54a36r91o69s37l45a47v 52K35a90d25l29e96c 5871959722871

Tak stává se běžně, že některý vynechá úplně. Není řidič, není záloha nebo točí kvůli zpoždění dřív. Tady má management stále velké mezery.

0/0
10.11.2016 8:09

R45a86d45i64m 32J89a67n26o82t36a 5464711732880

R^;-D Zvlast za ten konec ;-D

+2/0
10.11.2016 9:48

M89i78c11h70a30l 91P96r58o53k63š 6971194272142

Tak ona se tahle situace asi moc nevylepsi tim, ze se kvuli vyhrazenym pruhum pro busy ty kolony vyrazne prodlouzi.

0/0
11.11.2016 8:03

J16a42k70u41b 10M60a19t62ě63j67ů 5745852111975

By me zajimalo, jak chteji ztychlit usek Prosek - Vysocanska, kde jede autobus vlastnim pruhem

0/0
10.11.2016 2:06

T74o77m46á10š 46C27h35r66a13s75t39n91ý 2331474541143

Díru na estrádě využijí jako vstup do metra?

+2/0
10.11.2016 5:40

T79o86m12a76s 13C66e41r49n76y 8223630583783

Na Belohorske jsou nesmyslne vytvorene odbocovaci pruhy do okolni stare zastavby a tim snizena kapacita prujezdu. Radnice Prahy 6 neodpovida na dotazy a tvari se, ze se ji problem netyka (starosta a radni za ANO). Tez nechapu cemu pomohou dalsi pruhy pro autobusy, ktere dale zuzi propustnost hlavnich tepen. Ze by tam byl zajem "sikovne" utratit penize z EU?

0/0
10.11.2016 1:48

M38a93r20e16k 33T43u14r19n29o31v80e33c 7215972780796

Čemu ty pruhy pomohou? No přeci těm autobusům. Zrovna na nějakém namalování nějakého horizontálního značení a přidání pár značek se zase tolik nikdo nenakapsuje.

0/−1
10.11.2016 6:21

J23a47n 86V46a33l97o37u13c72h 6372427908950

Ničemu. O to delší budou kolony pro ostatní , které pak ucpou třeba místo ještě před bus pruhem. To samé tramvaje - "milion" linek, které na křižovatce posílají požadek na preferenci do všech možných odbočení (a zdržují se navzájem). Při polovině hustěji jezdících linek by byl požadavek na méně směrů, častěji by mohly projet dvě soupravy najednou i s nekolizním dalším směrem a celková kapacita křižovatky by se zvýšila. Ale když chce každý jet raději 40min. bez přestupu než 30 i s přesrupem a pak si stěžovat na pomalost, je to těžké...

+1/−2
10.11.2016 7:17

J24a26n 66B67u73b60i94k 9892351442797

byste se divil. Tam létají statisíce za jednu namalovanou křižovatku. Za značku 20 až 50 tisíc.

+1/−1
10.11.2016 9:27

S51t88a58n16i78s65l14a86v 61N35ý38v35l27t 2344795113

Prazaci, volici Karla a zelenych pomatencu. At si to tam vystojej hezky a priste zase volte zelene.

Tramvajove pasy zatravni, dvouproudovky zuzi na jeden, vsude vysoky obrubniky a ostruvky pro chodce.

A kdyz uz to trosku jede tak vymetate jámy a propadle kanaly.

+3/−9
10.11.2016 0:01
Foto

M89a46r78i90e 51M18e93t13l63i22c58k59á 9121884531782

Ty si musíš nahonit ego za každou cenu, že.....

+3/0
10.11.2016 0:05

M66i45c57h73a91l 57K47r67e49j79č65a 5668886976413

Na cem? Vzdyt ma pravdu.

+2/−4
10.11.2016 0:20

T86o72m70á58š 20M44o91r71a56v84č93í92k 3297156123975

Na ty ostatní zapomněl. Třeba ANO nebo ČSSD, kteří to tam teď ovládají.

0/0
10.11.2016 0:35

J18i56ř71í 89P69r60o87c52h 6518774387203

To jsou stupidní nápady. Všude kde udělali BUS pruhy a zúžili silnice kvůli cyklistům, kteří tam projedou v létě jeden za hodinu a v zimě jeden za měsíc, se kolony extrémně prodloužili stojí v nich i MHD. Mám pocit, že tam někdo řeší: čím hůře, tím lépe.

+8/−1
9.11.2016 23:57

B85o50h15u14s32l35a85v 88K53r77á19l85í94k 2871710789976

Kvůli cyklistům nikde vozovku nezúžili. Cyklopruh se maluje zásadně jen na přebývající plonkový prostor, do kterého už by se stejně nevešel druhý jízdní pruh pro auta. Nehledě na to, že většina cyklopruhů je navržena tak, že jsou stejně pro cyklisty naprosto nevhodné.

+2/−8
10.11.2016 0:07

K38a42r65e51l 71J19u94r98d38a 6809971308298

Skutecne?? A co treba v bubenske kde zrusili cely a pruh a namalovali cyklisticky dvojpruh !!!!! Kdo nevidel neuveri. Aby starosta mohl dobre jezdit protoze na praze 7 nikdo jiny na kole nejezdi :-((

+8/0
10.11.2016 0:26

M79a81r33t16i30n 51M80a71l67o43s 6255573301976

To je presne ten pripad. Cyklista by tam musel jet z Hlavkova mostu po magistrale v levym pruhu po kostkach. Uzitek pro cyklisty minimalni. Namalovano pry kvuli PCR a vyhledum na svetelnou signalizaci. Jinak by tam byly jen pricne pruhy.

0/0
14.11.2016 14:01

J69i75ř11í 97P80r89o23c18h 6228864477763

Teď jste mě fakt pobavil. Asi žijeme každý v jiném městě.

+4/0
10.11.2016 9:10

J55a16n 75B51u36b64i69k 9722941842797

to je otázka, co si kdo představuje pod pojmem "plonkový prostor". Lidé jako Vy zdá se třeba i celou ulici.......

+4/0
10.11.2016 9:28

P74e46t89r 17P40o93s26p17í30c72h48a29l 7968394987182

to jsou jenom pořád kecy, že někde neprojedu. No jo, jenže to je ten účel tohohle, že se omezí automobilová doprava a podpoří se MHD. Rád jedu autem, často sem línej a nebydlim v dobře dostupný části Prahy, ale autem jezdim hlavně o víkendu nebo mimo špičku, nejsem blázen abych se nervoval někde v kolonách a vůbec mi to nevadí. Prostě si musme zvyknout, že žijeme v historickém městě, které nikdy nebylo a nikdy nebude car-friendly. Máme jednu z nej MHD a já sem pro ji podporovat i na úkor aut, většina lidí autem jezdit nepotřebuje je jenom strašně líná navíc manžel jede jednim, manželka druhým a syn třetím apod. Je prostě doba, že každý musí mít auto (taky ho mám žejo). Neříkám, že nikdo nepotřebuje jezdit autem, ale minimálně polovina určtě ne. Jezdit autem je rozhodnutí ne, a pokud se tak někdo rozhodne a bude stát v koloně jeho problém, pokud mu to za to stojí. Nevidim důvod proč jakkoli podporovat automobilovou dopravu, protože většna z nich nemusí, pokud chtějí ať stojí. Auta v Praze jsou jenom zlo, hluk, smrad, nehody.. proto máme v praze tramvaje a metro, kdyby se místo stavby blanky postavilo déčko za tu cenu, prospělo by to městu mnohem víc.

+10/−3
9.11.2016 23:56

J16a20n 67K94o84ť39á73t44k14o 9295415772559

Dobře :-)

0/0
10.11.2016 6:27

J83a34r22o88s10l63a17v 72K58a29d90l14e65c 5741379362181

R^R^R^

0/0
10.11.2016 8:12

J45a51n 27B58u58b15i10k 9102501102117

lidi by auty do města tolik nejezdili, kdyby:

1/ byl dostatek míst na P+R

2/ byly dokončeny okruhy jak vnější tak městský a nebylo nutno městem projíždět

3/ Ropid neustále nešachoval s linkami ve snaze ušetřit

4/ vlakové linky S nebyly ve špičkách poddimenzované

5/ peníze dané do zbytečných cyklostezek by se použily na rozšiřování sítě metra a tramvají

+1/0
10.11.2016 9:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.