Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha plánuje zrychlit vybrané trasy MHD, někde až o desítky minut

Nové pruhy a změny v semaforech pomohou autobusům a tramvajím v Praze na deseti problematických trasách, kde nabírají až půlhodinové zpoždění. Vyplývá to z dokumentu, který vypracoval organizátor pražské MHD Ropid. Dokument v úterý schválili pražští radní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I87v90a71n11a 69N38o73v40á 2122632719158

MHD by mělo začít využívat zalomení časoprostoru a červí díry.

0/0
15.11.2016 8:51

I29v16a90n68a 80N64o15v10á 2152322459418

Strakonická je typický příklad diletantismu radnice. Jezdím zde 13 let skoro denně a do otevření Blanky se dalo projet celkem vždy, ráno občas zdržení do 10-15 min., velmi výjimečně zásadní kolona. Nyní po Blance a prouhu u Barrandovského mostu jsou kolony každé ráno. Pokud ještě seberou v Chuchli jeden pruh, zastaví se to tu úplně. Prostě, kdyby úřednická netáhla raději nedělala nic a táhla pryč, bylo by to lepší pro všechny.

+3/0
15.11.2016 8:45

P42e21t71r 29V46e36s80e74l66ý 6771206169760

Oni si nedají pokoj, nedají a nedají a pak jim najednou lidi zvolí "Trumpa" a oni se diví. RvEURv

+4/0
15.11.2016 4:46

T41o64m97á48š 17H29u29d50e58č29e11k 3273583729923

Vy, řidiči, kteří za každý ujetý kilometr (nebo odestátou minutu v koloně) platíte brutální daně, vyližte si perdele! Proč? Protože my, úředníci a melouni, víme, co je pro vás nejlepší!

+3/0
14.11.2016 23:03

V18i44k16t81o67r 36Š69e37d27i12v20ý 8646361890406

Průmyslová nebo Strakonická - asi tak deset autobusů MHD za hodinu. Kvůli tomu vyhrazený pruh? Tohle už opravdu je čistá sabotáž dopravy ve městě. ;-€

+2/0
14.11.2016 9:29

M61a37r79t61i14n 33M49a12l66o25s 6265213901626

no tak pokud bude P+R a rychly bus, treba stoupne poptavka a frekvence.

0/0
14.11.2016 14:03

V51i27k29t76o18r 80Š58e43d14i34v18ý 8156941700306

To by asi stálo za to začít stavět nejdřív P+R, ne? Vyhrazený pruh se potom dá udělat za pár dní - když opravdu busů přibude.

+2/0
14.11.2016 15:46

M15a18r64t23i67n 88T48e88s77a20ř 2885831935137

Takže teď tam všici stojí 20 minut. Jeden pruh dají autobusům a levej pruh bude parkoviště na hodinu. Super ;-D

+4/0
11.11.2016 10:15

R25a52d19e58k 45J63a60n91a44t58a 9815586124932

Proč myslíte? Příčinou zácp v Praze není to, že někde na jedné z ulic na okraji města je jeden pruh místo dvou. Úzkým hrdlem je samotné centrum, kam se všichni tlačí, se všech směrů.

Pokud bude pruh pro autobusy, tak to víc lidí motivuje k použití bus+metra, protože se to stane rychlejší, než když auto/autobus trčí v zácpě.

+1/−2
11.11.2016 11:03

P75e37t94r 27Č54e40r45m19á18k 9568765939610

Nesmysl, nikoho to nijak nenamotivuje, trend je právě opačný a lidé z mhd utíkají do aut, takže to skutečně ty nůžky rozvírá a přidává to prostor přesně na té druhé straně než je potřeba.

+1/0
12.11.2016 12:34

P78a40v98e96l 91S73l49a10m19a 9659942461347

Darmojedi z Ropidu objevili Ameriku ;-D Tohle jim x let říká kde kdo. Teď si to můžou nechat patentovat[>-]Rv

0/0
10.11.2016 14:09

P65e53t25r 29Š64k84o40d45a 5947120824920

Petrovice - Háje nezrychlí. To by se musela rozšířit silnice o další pruh, což je nereálné.

Průmyslová - zřejmě zaberou pravý pruh pro autobusy. A v levém bude "parkoviště".

Buď jsou to výkřiky do tmy, nebo se na Magistrátu rodí další šílený plán.

+8/0
10.11.2016 10:28

A65l48e72n78a 42P11r11o67c69h98a23z14k59o84v65a 8386537757283

mně by zajímalo, jak budou autobusy jezdit po zatravněných tramvajových pásech ;-D

+1/0
10.11.2016 9:51

R39a32d18i15m 78J64a91n37o22t18a 5304421452950

Mate nekdo povedomi o tom, proc byla vybudovana zastavka (tramvajovy ostruvek) na Stvanici, kdyz tam neni zadny prechod a je prakticky nemozne prejit nekam? Je to jen aby se clovek zastavil, spocital si auta a zase nasedl a jel dal? ;-)

0/0
10.11.2016 9:16

R24a98d17e11k 37J39a32n93a44t66a 9955546114242

Abyste se dostal na ostrov Štvanice přece (který byl jinak špatně z MHD dostupný). Že tam není přechod, neznamená, že nesmíte silnici přejít.

0/0
10.11.2016 18:13

R14a10d73i17m 50J36a63n63o43t39a 5664981762180

OK. Az to nekdo vyzkousi, at da vedet. Pracji v tom dome, co je primo vedle a provoz tam je zbesilost, vbehnout tam muze jen blazen ;-)

+1/0
11.11.2016 15:06

V73i54k60t77o80r 68Š63e69d66i30v51ý 8486871160376

A že na Štvanici proudí davy ve dne v noci, že?

+1/0
14.11.2016 9:21

P73e48t82r 20Č90e22r18m18á56k 9348935699590

Tento nebezpečný nesmysl si vymyslel starosta Prahy 7, a funkční není právě kvůli tomu že se řeší ta nebezpečnost pro provoz, kdy je každému soudnému jasné že zastávka uprostřed magistrály nemá co dělat, ale pár ekoteroristů má jiný názor...

+1/0
12.11.2016 12:37

H44e72l70e69n40a 55A84p69o21l45í76n30o55v49á 2393164864975

A co takhle aspoň skloubit inteligentní semafor pro tramvaje se semaforem pro vedle jedoucí auta? U Tančícího domu vyjedu na zelenou rovně k Mánesu. Tam při dojezdu na semaforu padne červená, vedle jedoucí tramvaj jede rovně dál a my ostatní stojíme ze všech směrů jak blbci.

Po změně tramvajových linek opravdu nehodlám MHD jezdit - tramvaj č. 4 jede ze zastávky Minská, aspoň je to napsané na jízdním řádu. Ale když se podíváte pořádně a s pomocí lupy, tak zjistíte, že některé spoje jezdí z úplně jiné zastávky za rohem na Moskevské a tam pro změnu žádný jízdní řád pro tramvaj č. 4 není. Navíc jezdí jen v pracovní dny a pouze ve špičce. Tramvaj č. 24 pro změnu taky nejezdí o víkendu. To je skutečně motivace pro používání MHD, když se bez přestupu nedostanu dál než o pár zastávek.

0/−2
10.11.2016 8:47

J87o75s56e16f 65J27ů26z66a 1278618463527

V článku 9. listopadu večer vidím: Strakonická (Sedlec - Dejvice). Autor zjevně Prahu nezná, jinak by něco takového nenapsal, ani kdyby to v původním materiálu bylo. A tam to není, je tam jeden řádek s osou PO-05 Strakonická a další řádek PO-06a Sedlec-Dejvice.

+6/0
10.11.2016 8:23

J31a55k73u93b 20F31e56i80f77a57r 7609519136379

Ubrat pruh autům a vyhradit pro MHD není řešení. To je stejné jako se zónama. Jen se problém posune dál, avšak ten autobus v tom bude stát stejně.

Bohužel vedení Prahy se stále bojuje s následky a neřeší příčiny. Ale to by se museli soudruzi zamyslet.....

0/0
10.11.2016 8:17

J46a42r69o65s67l77a49v 47K94a80d82l87e66c 5141519242881

Tak hlavně aby cestující stačili nastupovat a vystupovat; a udrželi se na tyči.

+1/0
10.11.2016 8:07

K67a17r74e91l 55D73r81d55a 6294832397

Chybí zde zásadní opatření. Povinnost zaměstnance přestěhovat se ke svému pracovišti na docházkovou vzdálenost do 2 měsíců od získání pracovní smlouvy. ;-D

Tady se pořád preferuje MHD. Auta se v Praze fakticky zrušila. Ale celé je to o přejíždění za prací na nesmyslné vzdálenosti. Tak když už ten bolševický fašismus tak hezky zavádíme, tak proč ne komplet? ;-D

(Pokud nějaký šťoura hodlá řešit, že žena a muž pracují jinde. I to má řešení. Nová práce, nová žena bydlící ve správném místě, a ze zákona.) ;-D

+2/−2
10.11.2016 7:10

P27a19v28e95l 63Š61e89b78e33k 8564953772740

Že by štěrk a tráva v kolejišti byl omyl?

+6/−1
10.11.2016 6:06

J80a18n 78H22e36r43o88u75d35e43k 9708832943611

Ono by stacilo kdyby autobusy jezdili podle jízdního řádu a nevynechavali časy.

+1/−5
10.11.2016 5:53

M54a85r95e82k 22T57u64r17n77o71v64e90c 7135522600446

Jasně, ony ty autobusy schválně nejezdí podle jízdního řádu a proto jezdí až s půlhodinovým zpožděním... Četl jste ten článek? Často zůstávají někde v kolonách a proto pak nezvládnou do některých stanic přijet na čas, který by odpovídal jízdnímu řádu...

A mimochodem, autobus je podstatné jméno mužského rodu a neživotné. Víte, co to znamená?

+10/0
10.11.2016 6:19

J64a21n 21K96o27ť73á65t13k43o 9915495502509

Neví :-)

0/0
10.11.2016 6:23

J83a84r34o79s66l37a34v 46K60a22d65l26e26c 5101109492711

Tak stává se běžně, že některý vynechá úplně. Není řidič, není záloha nebo točí kvůli zpoždění dřív. Tady má management stále velké mezery.

0/0
10.11.2016 8:09

R52a85d33i73m 97J16a71n83o64t36a 5224391792770

R^;-D Zvlast za ten konec ;-D

+2/0
10.11.2016 9:48

M65i24c66h36a87l 78P65r32o84k32š 6201274592972

Tak ona se tahle situace asi moc nevylepsi tim, ze se kvuli vyhrazenym pruhum pro busy ty kolony vyrazne prodlouzi.

0/0
11.11.2016 8:03

J41a11k57u65b 12M92a30t96ě63j27ů 5195862271175

By me zajimalo, jak chteji ztychlit usek Prosek - Vysocanska, kde jede autobus vlastnim pruhem

0/0
10.11.2016 2:06
Foto

T81o72m96á34š 30C42h86r59a11s43t73n61ý 2911854621473

Díru na estrádě využijí jako vstup do metra?

+2/0
10.11.2016 5:40

T51o86m88a21s 84C33e35r63n73y 8773830453263

Na Belohorske jsou nesmyslne vytvorene odbocovaci pruhy do okolni stare zastavby a tim snizena kapacita prujezdu. Radnice Prahy 6 neodpovida na dotazy a tvari se, ze se ji problem netyka (starosta a radni za ANO). Tez nechapu cemu pomohou dalsi pruhy pro autobusy, ktere dale zuzi propustnost hlavnich tepen. Ze by tam byl zajem "sikovne" utratit penize z EU?

0/0
10.11.2016 1:48

M12a18r78e91k 47T25u12r59n23o91v38e65c 7535502560326

Čemu ty pruhy pomohou? No přeci těm autobusům. Zrovna na nějakém namalování nějakého horizontálního značení a přidání pár značek se zase tolik nikdo nenakapsuje.

0/−1
10.11.2016 6:21

J37a40n 37V21a11l78o67u98c38h 6942967498710

Ničemu. O to delší budou kolony pro ostatní , které pak ucpou třeba místo ještě před bus pruhem. To samé tramvaje - "milion" linek, které na křižovatce posílají požadek na preferenci do všech možných odbočení (a zdržují se navzájem). Při polovině hustěji jezdících linek by byl požadavek na méně směrů, častěji by mohly projet dvě soupravy najednou i s nekolizním dalším směrem a celková kapacita křižovatky by se zvýšila. Ale když chce každý jet raději 40min. bez přestupu než 30 i s přesrupem a pak si stěžovat na pomalost, je to těžké...

+1/−2
10.11.2016 7:17

J70a56n 63B13u24b83i40k 9652821982477

byste se divil. Tam létají statisíce za jednu namalovanou křižovatku. Za značku 20 až 50 tisíc.

+1/−1
10.11.2016 9:27

S47t44a90n73i95s81l28a78v 83N16ý51v49l52t 2174155103

Prazaci, volici Karla a zelenych pomatencu. At si to tam vystojej hezky a priste zase volte zelene.

Tramvajove pasy zatravni, dvouproudovky zuzi na jeden, vsude vysoky obrubniky a ostruvky pro chodce.

A kdyz uz to trosku jede tak vymetate jámy a propadle kanaly.

+3/−9
10.11.2016 0:01
Foto

M38a20r92i19e 29M15e20t50l31i81c11k50á 9351714901712

Ty si musíš nahonit ego za každou cenu, že.....

+3/0
10.11.2016 0:05

M56i38c73h63a44l 75K34r41e22j77č69a 5868636156233

Na cem? Vzdyt ma pravdu.

+2/−4
10.11.2016 0:20

T59o17m78á39š 36M71o15r38a27v39č80í32k 3747106273385

Na ty ostatní zapomněl. Třeba ANO nebo ČSSD, kteří to tam teď ovládají.

0/0
10.11.2016 0:35

J57i44ř59í 77P94r77o41c46h 6938444687763

To jsou stupidní nápady. Všude kde udělali BUS pruhy a zúžili silnice kvůli cyklistům, kteří tam projedou v létě jeden za hodinu a v zimě jeden za měsíc, se kolony extrémně prodloužili stojí v nich i MHD. Mám pocit, že tam někdo řeší: čím hůře, tím lépe.

+8/−1
9.11.2016 23:57

B16o37h49u63s66l75a87v 89K28r92á60l44í83k 2321440469146

Kvůli cyklistům nikde vozovku nezúžili. Cyklopruh se maluje zásadně jen na přebývající plonkový prostor, do kterého už by se stejně nevešel druhý jízdní pruh pro auta. Nehledě na to, že většina cyklopruhů je navržena tak, že jsou stejně pro cyklisty naprosto nevhodné.

+2/−8
10.11.2016 0:07

K94a11r66e22l 60J41u38r29d54a 6449631398468

Skutecne?? A co treba v bubenske kde zrusili cely a pruh a namalovali cyklisticky dvojpruh !!!!! Kdo nevidel neuveri. Aby starosta mohl dobre jezdit protoze na praze 7 nikdo jiny na kole nejezdi :-((

+8/0
10.11.2016 0:26

M92a42r37t46i60n 20M12a41l68o17s 6335383471396

To je presne ten pripad. Cyklista by tam musel jet z Hlavkova mostu po magistrale v levym pruhu po kostkach. Uzitek pro cyklisty minimalni. Namalovano pry kvuli PCR a vyhledum na svetelnou signalizaci. Jinak by tam byly jen pricne pruhy.

0/0
14.11.2016 14:01

J50i98ř43í 20P54r95o98c88h 6498664197933

Teď jste mě fakt pobavil. Asi žijeme každý v jiném městě.

+4/0
10.11.2016 9:10

J75a17n 34B47u31b52i36k 9882561662127

to je otázka, co si kdo představuje pod pojmem "plonkový prostor". Lidé jako Vy zdá se třeba i celou ulici.......

+4/0
10.11.2016 9:28

P56e85t83r 35P12o62s42p58í87c31h93a98l 7778554117532

to jsou jenom pořád kecy, že někde neprojedu. No jo, jenže to je ten účel tohohle, že se omezí automobilová doprava a podpoří se MHD. Rád jedu autem, často sem línej a nebydlim v dobře dostupný části Prahy, ale autem jezdim hlavně o víkendu nebo mimo špičku, nejsem blázen abych se nervoval někde v kolonách a vůbec mi to nevadí. Prostě si musme zvyknout, že žijeme v historickém městě, které nikdy nebylo a nikdy nebude car-friendly. Máme jednu z nej MHD a já sem pro ji podporovat i na úkor aut, většina lidí autem jezdit nepotřebuje je jenom strašně líná navíc manžel jede jednim, manželka druhým a syn třetím apod. Je prostě doba, že každý musí mít auto (taky ho mám žejo). Neříkám, že nikdo nepotřebuje jezdit autem, ale minimálně polovina určtě ne. Jezdit autem je rozhodnutí ne, a pokud se tak někdo rozhodne a bude stát v koloně jeho problém, pokud mu to za to stojí. Nevidim důvod proč jakkoli podporovat automobilovou dopravu, protože většna z nich nemusí, pokud chtějí ať stojí. Auta v Praze jsou jenom zlo, hluk, smrad, nehody.. proto máme v praze tramvaje a metro, kdyby se místo stavby blanky postavilo déčko za tu cenu, prospělo by to městu mnohem víc.

+10/−3
9.11.2016 23:56

J83a50n 92K52o87ť78á51t26k35o 9335435692129

Dobře :-)

0/0
10.11.2016 6:27

J85a21r50o93s41l41a63v 67K22a73d85l85e34c 5601159542231

R^R^R^

0/0
10.11.2016 8:12

J35a68n 75B50u82b14i15k 9722581682167

lidi by auty do města tolik nejezdili, kdyby:

1/ byl dostatek míst na P+R

2/ byly dokončeny okruhy jak vnější tak městský a nebylo nutno městem projíždět

3/ Ropid neustále nešachoval s linkami ve snaze ušetřit

4/ vlakové linky S nebyly ve špičkách poddimenzované

5/ peníze dané do zbytečných cyklostezek by se použily na rozšiřování sítě metra a tramvají

+1/0
10.11.2016 9:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.