Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit: příspěvky podle vláken | příspěvky podle času
Preference i pro tramvaje

Bydlím na Radlické a do práce na Smíchov jezdím MHD, tedy tramvají č.7Kromě toho, že by asi bylo vhodné zkrátit intervaly , alespoň ve špičce, je další problém křižovatka Radlická - Křížová, kde je na kolejích současně levý odbočovací pruh pro auta, kde je velký provoz.Důsledkem je , že se zde tramvaj zdrží dvě až tři červené. Na tomto místě by chtělo poslat auta jen do jednoho pruhu a preferovat tramvaje. Jinak jízda dvou tramvají na lince 7 je běžné, prý se s tím nedá nic dělat

Ja take nechapu, proc linka c 180 stale jezdi z Dejvic az na Zlicin, kdyz mezi tim Motol, jako spadova stanice na Metro. A naopak projeni Nove Butovice-Repy je po prekopani 164 tragedie.

Tak to dopada, kdyz jizdni rady navrhuji dementi!

Na stejne trase jedou dve linky, kazda interval 15 minut a nejde to nastavit tak, aby se cca po 7 az 8 minutach stridaly.

Je "lepsi", kdyz jedou po minute a pak cestujici 14 minut cekaji.

To je jasne, ze pak jeden z nich je narvany k prasknuti a druhy prazdny.

Chce to premyslet pri sestavovani jizdnich radu a ne se trapne a hloupe vymlouvat na kolony.

Reseni problemu existuje:

Ten druhy poloprazdny autobus predjede ten preplneny. Sice pokracuji ve dvou, ale nesjedou se 4.

Re: [Trol]

A při tom by stačilo vykašlat se na formalismus, šaškárny a bílou stávku. R^

V předpisech je pravidlo, že se v zastávce na znamení musí zastavit pokud.... stojí tam jiný bus..... Spousta řidičů zastavuje i protože tam stojí jiný bus stejný linky, který není přeplněn na dveře/nechání lidí v zastávce.

Když se začaly zavádět metrobusy, tak spousta lidí argumentovala tím, že budou nabírat zpoždění a bude se dít přesně toto řetězení. Tento argument nebyl příliš přijímán. Nehledě na to, že DP se chlubí minimálním množstvím zpožděných spojů. Neuvádí ale, že mají svoje tabulky, kde je uvedená tolerance oproti jízdnímu řádu - čím déle od vyjetí z konečné, tím může být zpoždění delší - semafory, kočárky, skupina lidí, která spoj zdrží atd. Odjet dříve nesmí nikdy. Já to chápu, a v podstatě souhlasím, aby řidiči neriskovali kvůli dohnání jedné, dvou minut. Nicméně při dlouhé trase je "dovolené zpoždění", které se ještě nebere jako zpoždění i k deseti minutám. Prakticky to znamená, že extrémně dlouhé, rizikové metrobusy nejezdí vůbec podle JŘ a docela často se sjíždějí. Podle mě jediným řešením je tyto busy rozdělit. Například 125 a bývalá 271 na Skalku mohly zůstat jako dvě linky. Lidí, kteří by potřebovali např. na Hájích přestoupit, je minimum. http://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/autobusum-125-a-183-se-od-zari-vyhnete-hrozi-potize/r~i:article:755396/

Pane Dobeš lžete ani u jedne linky není dojezdovy čas 10 minut maximalne 4 min. a to u 177. tak laskavě nelžete když o tom nic nevíte

Re: [Trol]

ROPID má toleranci pro přesnou jízdu autobusů -59 až +179 sekund, tedy minuta náskok až tři minuty zpoždění. Co je mimo, to je ve statistikách.

Myslím, že máte na mysli vyrovnávačku, tedy předepsaný čas na konečné nad rámec zákonného odpočinku a bezpečnostní přestávky. Z té vyplývá ale akorát to, že dispečer má ulehčenou práci, ne že někdo bude tvrdit že se jelo přesně.

Propojení 271 Skalka-Hostivař-Petrovice-Háje a 125 Háje-Litochlebák-Chodovec-(ryhlík)-Smícháč bylo řešení požadavku MČ Petrovice(chtěli spojení Sídliště Petrovice-Smícháč, nechtěli platit km navíc pro souběh 125-271 Petrovice-Háje). A já to spojení považuji za docela dobré, za nesmyslné naopak považuji protisměrné ukončení linek, jak to ROPID předváděl s 217 na Stadion Strahov.

Řešení je, a to velmi jednoduché. Rozdělení nesmyslně dlouhé linky na dvě kratší, které se v kritickém, nejvytíženějším místě budou překrývat. Většina cestujících stejně nejede z konečné na konečnou, ale z okraje města do centra, či naopak. Tohle už se v praxi nekolikrát osvědčilo - například když jedna chytrá hlava sloučila linky 207 a 133. Po asi dvou letech se vrátil původní stav, protože prodloužená 133 při cestě ze Staroměstské jezdila běžně po dvojicích už okolo Ohrady.

Ještě mě napadlo, proč teď Ropid udělat takový binec v linkách na severovýchodě Prahy. Místo nesmyslné snahy naplnit metro C v úseku z Letňan do Ládví, mohla být spádovost z Čakovic mířená spíše právě k Ládví a na Kobylisy. Stačilo k tomu protáhnout linku 144, z Kobylis přes Ládví, Štěpničnou, pak po Liberecké ulici a Kostelecké ulici, s ukončením někde v Čakovicích. Hodně by to urychlilo dopravu z Čakovic do centra, vždyť by to ušetřilo minimálně polovinu jízdní doby. A linky z Letňanského sídliště by vozili cestující k metru do stanice Letňany, tak jako dnes.

Že předělávají linky bych ještě pochopil, ale k čemu je dobré nechat linku a jenom jí změnit číslo, to fakt nevím. Udělali to asi u třech linek.

Pokud jste si nepřečetl zdůvodnění těch změn, tak se nedivte, že nevíte.

A to zdůvodnění je kde?

Re:

Chystají se změny v číselných řadách.

Dneska platí 100-299 Praha, 3XX příměsto, 4XX mimo Prahu, 5XX noční Praha + několik účelových linek(školáci, jeden spoj ráno), 6XX noční příměsto, 7XX zvláštní linky(na výstaviště když tam je akce, při výlukách,...)

Tento systém tak trochu přesává stačit, tak pro příměto chtějí uvolnit řadu 270-299. Já sem proti tomu.

Já hlavně doteď nepochopil, proč, když teda přijede ten první naplněný a druhý prázdný...tak proč řidič nezapne mozek a nepustí jej před sebe! Neříkám, že mu má dát náskok 10 minut ale dobrá minuta bohatě stačí na to, aby se lidi přestali cpát do toho přeplněného a nastupovali do poloprázdného. to jim doteď nedošlo?

problem je v tom , ze by pak ten "zpozdeny " byl jeste vice zpozdeny a ten co ho predjede odjede z konecne driv nez ten zpozdeny

Staci aby alespon na hlavnich zastavkach byl displej s aktualnim casem prijezdu autobusu. Kdy cestujici uvidi ze za minutu prijede dalsi, tak pockaji na ten dalsi, prazdnejsi.

i když budou stát v jedné zastávce za sebou, tak lidi vezmou útokem ten první, naprosto perfektně je to vidět u tramvají, třeba 9 a 22, stojí dvě soupravy za sebou, první je narvaná, že řidič nemůže zavřít dveře, v druhé jsou i volné sedačky. A lidi klidně běží zezadu kolem prázdné, aby se nasardinkovali do té první narvané. No a za chvíli už jsou za sebou tři, čtyři,.... ;-D

No takhle jak jste to napsal, tak to asi moc jasné není... :-) Když třeba na Národní uvidím, že tam stojí 22 a 9, tak se nebudu cpát do té 9 jen proto, že je prázdnější. Protože já potřebuji většinou tam, co jede ta 22. :-)

Ale jo, asi jste tím myslel buď dvě 22 nebo dvě 9... Je fakt, že zrovna u těchto linek to "sjíždění" vídám docela často. Na té Národní jsem pravidelně míval smůlu, že třeba 9 jely asi tři a 22 pořád nikde...

To by nejdřív musely mít všechny busy a i tramvaje GPS a průběžně hlásit polohu. Pak by se dalo informovat o poloze a zpoždění a lidi by se podle toho mohli zařídit, v Brně už to zvládli.

Tramvaje GPS maji.

Re:

Technicky vzato, z družic to není, GPS nemají.

(Ne že by to vadilo. V skutečnosti mají zastávky, které hlásí na dispečink průjezd, na nových tratích prostá většina, kde je úsek bez kontrolního bodu delší, tam to doplní hlásič zastávek.) Tedy dispečer DPP má ty data v reálném čase, jenom je odmítá sdělit. Busy ostatních dopravců jsou vidět na https://ropid.cz/zastavkova-tabla/ .

A co takhle nedělat ty linky tak nemožně dlouhé, jako je třeba totálně zhůvěřilá 149, která prostě nikdy nejede včas!

Praha 11 a Praha 15 už na ROPID odeslali žádost o vedení linky 125 v oblasti Jižního Města po trase linky 170 a linku 154 přečíslovat na 126 a vést v trase Háje - Volha - Dědinova. Místo 175 by měla jezdit 154. Linka 197 by měla být zkrácena na Chodov. Zda tomu ROPID vyhoví v roce 2017 se uvidí. Linka 170 měla být zkrácena na sídliště Spořilov za to linka 118 prodloužena na Jižní Město.

  • vlákno
  • Patrik Eger
  • 8.11.2016 14:14

"Je to však náročnější na dispečerskou práci dopravce"

Poslední věta vysvětluje vše...

Není to jen o lenosti dopravce. Třeba u jmenované 125: zpoždění si veze od Jižní spojky před Barrandovským mostem. Kde ji chcete následně otočit, mimo Smíchov? A to nemluvě o naštvání velkého počtu lidí nutným přestupem - otočit totiž musíte ten první, nejvíc plný bus...

U některých linek by se vlastně stávalo, že by téměř žádný spoj nedojel na konečnou, kdyby se měli otáčet neustále do času.

Mě není jasná trasa linky 136 Sídliště Čakovice - Jižní Město. Kratší je linka 195 Krasova / Avia Letňany - Jesenická. Takže si říkám linka 177 a 152 to by šlo 177 mít v trase Poliklinika Mazurská - Jesenická a 195 Krausova / Avia Letňany - Chodov. Cestující z Čakovic nepojede 136 až na Jižní Město k tomu využije metro C. Proto bych prodloužil ze Smíchova linku 118 na Jižní Město a 170 měl v trase Radotín - Barrandov - Budějovická - Spořilov. Strakonická často také stojí a tak přes Barrandov by to mohlo být lepší. Pal by se dalo pohrát ještě s linkou 120 která by mohla doplnit linku 230. U DP mám kolegy a tak zhruba vím co cestují chtějí. Linka 277 Opatov - Skalka také nebyla špatná.

  • vlákno
  • Patrik Eger
  • 8.11.2016 14:26
Re:

Vynechání několika zastávek(což má speciální případ zmiňované otočení před konečnou) je jedno z řešení, samozřejmě při něm musí dispečer použít mozek.

Další varianta je rozdělení spoje. (Z Hájů vyjede dispečerská záloha na

125, některý z později projíždějích busů 125 tam může skončit. Dispečerskou zálohou myšlen bus i s řidičem.)

Další varianta je - představme si, že podle plánu měl bus přijet na konečnou, tam stát nějaký čas(zatímco by řidič měl odpočinek). Člověk si odpočinout musí, ale bus může jet dál(taky to funguje jenom někdy, je potřeba aspoň volný řidič.)

Ne vždycky platí, že první bus je ten nejvíc zpožděný, někdy se předjedou. Na narovnání do intervalu není potřeba držet se pořadovek. Naopak, při rovnání metra po mimořádnosti je běžné, že se napřed rovná do pravidelného intervalu a pak se prohodí pořadová čísla vlaků. Jasně, pro dopravce je lepší, když se km vozu ujeté za den blíží plánu(i kvůli plánování prohlídek a údržby), ale párkrát do roka se to odchýlit může, pokud se nepřetáčí tachometry.






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.