Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dlouho nic, pak dva autobusy najednou. Na delších linkách běžný jev

Marně čekáte na zpožděný autobus. Když ale konečně dorazí, je narvaný lidmi k prasknutí a v těsném závěsu za ním přijíždí tentýž spoj, téměř prázdný. Tento fenomén opakovaně zažívá čtenářka Lucie Krupičková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Preference i pro tramvaje

Bydlím na Radlické a do práce na Smíchov jezdím MHD, tedy tramvají č.7Kromě toho, že by asi bylo vhodné zkrátit intervaly , alespoň ve špičce, je další problém křižovatka Radlická - Křížová, kde je na kolejích současně levý odbočovací pruh pro auta, kde je velký provoz.Důsledkem je , že se zde tramvaj zdrží dvě až tři červené. Na tomto místě by chtělo poslat auta jen do jednoho pruhu a preferovat tramvaje. Jinak jízda dvou tramvají na lince 7 je běžné, prý se s tím nedá nic dělat

0/0
22.12.2016 20:11

J34o82z26e69f76a 12N28o80v61a94k31o61v38a 7176195470734

Ja take nechapu, proc linka c 180 stale jezdi z Dejvic az na Zlicin, kdyz mezi tim Motol, jako spadova stanice na Metro. A naopak projeni Nove Butovice-Repy je po prekopani 164 tragedie.

0/−2
18.11.2016 14:17

J73a12n 54J80o58r25d18a54n 5221927309

Tak to dopada, kdyz jizdni rady navrhuji dementi!

Na stejne trase jedou dve linky, kazda interval 15 minut a nejde to nastavit tak, aby se cca po 7 az 8 minutach stridaly.

Je "lepsi", kdyz jedou po minute a pak cestujici 14 minut cekaji.

To je jasne, ze pak jeden z nich je narvany k prasknuti a druhy prazdny.

Chce to premyslet pri sestavovani jizdnich radu a ne se trapne a hloupe vymlouvat na kolony.

0/0
9.11.2016 23:28

J40a16n 20P27r49i53c18h39y34s33t39a12l 8611848733

Reseni problemu existuje:

Ten druhy poloprazdny autobus predjede ten preplneny. Sice pokracuji ve dvou, ale nesjedou se 4.

+1/0
9.11.2016 22:52

Host

Re: [Trol]

A při tom by stačilo vykašlat se na formalismus, šaškárny a bílou stávku. R^

V předpisech je pravidlo, že se v zastávce na znamení musí zastavit pokud.... stojí tam jiný bus..... Spousta řidičů zastavuje i protože tam stojí jiný bus stejný linky, který není přeplněn na dveře/nechání lidí v zastávce.

0/0
15.1.2017 20:53

D33a28v91i53d 61D92o67b55e39š 3385242897

Když se začaly zavádět metrobusy, tak spousta lidí argumentovala tím, že budou nabírat zpoždění a bude se dít přesně toto řetězení. Tento argument nebyl příliš přijímán. Nehledě na to, že DP se chlubí minimálním množstvím zpožděných spojů. Neuvádí ale, že mají svoje tabulky, kde je uvedená tolerance oproti jízdnímu řádu - čím déle od vyjetí z konečné, tím může být zpoždění delší - semafory, kočárky, skupina lidí, která spoj zdrží atd. Odjet dříve nesmí nikdy. Já to chápu, a v podstatě souhlasím, aby řidiči neriskovali kvůli dohnání jedné, dvou minut. Nicméně při dlouhé trase je "dovolené zpoždění", které se ještě nebere jako zpoždění i k deseti minutám. Prakticky to znamená, že extrémně dlouhé, rizikové metrobusy nejezdí vůbec podle JŘ a docela často se sjíždějí. Podle mě jediným řešením je tyto busy rozdělit. Například 125 a bývalá 271 na Skalku mohly zůstat jako dvě linky. Lidí, kteří by potřebovali např. na Hájích přestoupit, je minimum. http://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/autobusum-125-a-183-se-od-zari-vyhnete-hrozi-potize/r~i:article:755396/

+1/−1
9.11.2016 15:11

P75a66v17e24l 63R18o97d50r 6551846138221

Pane Dobeš lžete ani u jedne linky není dojezdovy čas 10 minut maximalne 4 min. a to u 177. tak laskavě nelžete když o tom nic nevíte

+1/0
10.11.2016 12:10

Host

Re: [Trol]

ROPID má toleranci pro přesnou jízdu autobusů -59 až +179 sekund, tedy minuta náskok až tři minuty zpoždění. Co je mimo, to je ve statistikách.

Myslím, že máte na mysli vyrovnávačku, tedy předepsaný čas na konečné nad rámec zákonného odpočinku a bezpečnostní přestávky. Z té vyplývá ale akorát to, že dispečer má ulehčenou práci, ne že někdo bude tvrdit že se jelo přesně.

Propojení 271 Skalka-Hostivař-Petrovice-Háje a 125 Háje-Litochlebák-Chodovec-(ryhlík)-Smícháč bylo řešení požadavku MČ Petrovice(chtěli spojení Sídliště Petrovice-Smícháč, nechtěli platit km navíc pro souběh 125-271 Petrovice-Háje). A já to spojení považuji za docela dobré, za nesmyslné naopak považuji protisměrné ukončení linek, jak to ROPID předváděl s 217 na Stadion Strahov.

0/0
15.1.2017 21:09

L84u98k78á22š 50O43b10e91r95m83a90j89e61r 6679410374710

Řešení je, a to velmi jednoduché. Rozdělení nesmyslně dlouhé linky na dvě kratší, které se v kritickém, nejvytíženějším místě budou překrývat. Většina cestujících stejně nejede z konečné na konečnou, ale z okraje města do centra, či naopak. Tohle už se v praxi nekolikrát osvědčilo - například když jedna chytrá hlava sloučila linky 207 a 133. Po asi dvou letech se vrátil původní stav, protože prodloužená 133 při cestě ze Staroměstské jezdila běžně po dvojicích už okolo Ohrady.

Ještě mě napadlo, proč teď Ropid udělat takový binec v linkách na severovýchodě Prahy. Místo nesmyslné snahy naplnit metro C v úseku z Letňan do Ládví, mohla být spádovost z Čakovic mířená spíše právě k Ládví a na Kobylisy. Stačilo k tomu protáhnout linku 144, z Kobylis přes Ládví, Štěpničnou, pak po Liberecké ulici a Kostelecké ulici, s ukončením někde v Čakovicích. Hodně by to urychlilo dopravu z Čakovic do centra, vždyť by to ušetřilo minimálně polovinu jízdní doby. A linky z Letňanského sídliště by vozili cestující k metru do stanice Letňany, tak jako dnes.

+1/0
9.11.2016 9:47

M59i79c88h34a63l 42C72h26a19l74u92p63a 6448280479243

Že předělávají linky bych ještě pochopil, ale k čemu je dobré nechat linku a jenom jí změnit číslo, to fakt nevím. Udělali to asi u třech linek.

+1/0
9.11.2016 21:33

B79o68h62u23s55l15a94v 37K32r92á91l74í27k 2611940769696

Pokud jste si nepřečetl zdůvodnění těch změn, tak se nedivte, že nevíte.

0/0
18.11.2016 17:32

M77i94c14h24a87l 30C65h16a95l40u67p17a 6388610649523

A to zdůvodnění je kde?

0/0
18.11.2016 17:45

Host

Re:

Chystají se změny v číselných řadách.

Dneska platí 100-299 Praha, 3XX příměsto, 4XX mimo Prahu, 5XX noční Praha + několik účelových linek(školáci, jeden spoj ráno), 6XX noční příměsto, 7XX zvláštní linky(na výstaviště když tam je akce, při výlukách,...)

Tento systém tak trochu přesává stačit, tak pro příměto chtějí uvolnit řadu 270-299. Já sem proti tomu.

0/0
15.1.2017 21:16

P74e81t98r 77P23e26t53r 6843602118693

Já hlavně doteď nepochopil, proč, když teda přijede ten první naplněný a druhý prázdný...tak proč řidič nezapne mozek a nepustí jej před sebe! Neříkám, že mu má dát náskok 10 minut ale dobrá minuta bohatě stačí na to, aby se lidi přestali cpát do toho přeplněného a nastupovali do poloprázdného. to jim doteď nedošlo?

+6/0
9.11.2016 9:42

M50a96r97t57i79n 25S92t65a33n42ě10k 3901473950167

problem je v tom , ze by pak ten "zpozdeny " byl jeste vice zpozdeny a ten co ho predjede odjede z konecne driv nez ten zpozdeny

0/0
18.11.2016 13:05

C58h74r36i30s93t41i36a32n 51M78o95r97g55e61n50s29t63e85r60n 5255196966824

Staci aby alespon na hlavnich zastavkach byl displej s aktualnim casem prijezdu autobusu. Kdy cestujici uvidi ze za minutu prijede dalsi, tak pockaji na ten dalsi, prazdnejsi.

+3/−1
8.11.2016 20:23

M87i90l44a95n 41V19e74s89e60l81ý 1178661783576

i když budou stát v jedné zastávce za sebou, tak lidi vezmou útokem ten první, naprosto perfektně je to vidět u tramvají, třeba 9 a 22, stojí dvě soupravy za sebou, první je narvaná, že řidič nemůže zavřít dveře, v druhé jsou i volné sedačky. A lidi klidně běží zezadu kolem prázdné, aby se nasardinkovali do té první narvané. No a za chvíli už jsou za sebou tři, čtyři,.... ;-D

+1/0
9.11.2016 1:17

M39a17r38e23k 74T55u77r83n27o46v14e81c 7235452150866

No takhle jak jste to napsal, tak to asi moc jasné není... :-) Když třeba na Národní uvidím, že tam stojí 22 a 9, tak se nebudu cpát do té 9 jen proto, že je prázdnější. Protože já potřebuji většinou tam, co jede ta 22. :-)

Ale jo, asi jste tím myslel buď dvě 22 nebo dvě 9... Je fakt, že zrovna u těchto linek to "sjíždění" vídám docela často. Na té Národní jsem pravidelně míval smůlu, že třeba 9 jely asi tři a 22 pořád nikde...

0/0
18.11.2016 12:36

A79n95t61o90n48í38n 58N45o94v22á76k 7871447260487

To by nejdřív musely mít všechny busy a i tramvaje GPS a průběžně hlásit polohu. Pak by se dalo informovat o poloze a zpoždění a lidi by se podle toho mohli zařídit, v Brně už to zvládli.

+1/0
10.11.2016 17:33

C93h70r71i33s77t32i12a44n 50M15o14r73g96e91n58s95t38e84r73n 5115206156874

Tramvaje GPS maji.

0/−1
11.11.2016 2:25

Host

Re:

Technicky vzato, z družic to není, GPS nemají.

(Ne že by to vadilo. V skutečnosti mají zastávky, které hlásí na dispečink průjezd, na nových tratích prostá většina, kde je úsek bez kontrolního bodu delší, tam to doplní hlásič zastávek.) Tedy dispečer DPP má ty data v reálném čase, jenom je odmítá sdělit. Busy ostatních dopravců jsou vidět na https://ropid.cz/zastavkova-tabla/ .

0/0
15.1.2017 21:39

J19a11r57o92s28l62a78v 88T48o10m97a19n 6206519220367

A co takhle nedělat ty linky tak nemožně dlouhé, jako je třeba totálně zhůvěřilá 149, která prostě nikdy nejede včas!

0/0
8.11.2016 17:57

P64a77t61r20i85k 44E64g60e52r 2458250479131

Praha 11 a Praha 15 už na ROPID odeslali žádost o vedení linky 125 v oblasti Jižního Města po trase linky 170 a linku 154 přečíslovat na 126 a vést v trase Háje - Volha - Dědinova. Místo 175 by měla jezdit 154. Linka 197 by měla být zkrácena na Chodov. Zda tomu ROPID vyhoví v roce 2017 se uvidí. Linka 170 měla být zkrácena na sídliště Spořilov za to linka 118 prodloužena na Jižní Město.

0/0
8.11.2016 14:14

S70t24a37n 88N82o61v31á29k 5397825815704

"Je to však náročnější na dispečerskou práci dopravce"

Poslední věta vysvětluje vše...

+4/−3
8.11.2016 11:49

R25e64n72é 98C81v47r54k25a57l 9186329586936

Není to jen o lenosti dopravce. Třeba u jmenované 125: zpoždění si veze od Jižní spojky před Barrandovským mostem. Kde ji chcete následně otočit, mimo Smíchov? A to nemluvě o naštvání velkého počtu lidí nutným přestupem - otočit totiž musíte ten první, nejvíc plný bus...

+6/−1
8.11.2016 12:35

J12o74s45e96f 49C82h46o41d85o77u85n69s29k37ý 4881896169350

U některých linek by se vlastně stávalo, že by téměř žádný spoj nedojel na konečnou, kdyby se měli otáčet neustále do času.

+1/0
8.11.2016 13:44

P94a79t48r69i78k 90E61g69e96r 2698310549611

Mě není jasná trasa linky 136 Sídliště Čakovice - Jižní Město. Kratší je linka 195 Krasova / Avia Letňany - Jesenická. Takže si říkám linka 177 a 152 to by šlo 177 mít v trase Poliklinika Mazurská - Jesenická a 195 Krausova / Avia Letňany - Chodov. Cestující z Čakovic nepojede 136 až na Jižní Město k tomu využije metro C. Proto bych prodloužil ze Smíchova linku 118 na Jižní Město a 170 měl v trase Radotín - Barrandov - Budějovická - Spořilov. Strakonická často také stojí a tak přes Barrandov by to mohlo být lepší. Pal by se dalo pohrát ještě s linkou 120 která by mohla doplnit linku 230. U DP mám kolegy a tak zhruba vím co cestují chtějí. Linka 277 Opatov - Skalka také nebyla špatná.

0/0
8.11.2016 14:26

Host

Re:

Vynechání několika zastávek(což má speciální případ zmiňované otočení před konečnou) je jedno z řešení, samozřejmě při něm musí dispečer použít mozek.

Další varianta je rozdělení spoje. (Z Hájů vyjede dispečerská záloha na

125, některý z později projíždějích busů 125 tam může skončit. Dispečerskou zálohou myšlen bus i s řidičem.)

Další varianta je - představme si, že podle plánu měl bus přijet na konečnou, tam stát nějaký čas(zatímco by řidič měl odpočinek). Člověk si odpočinout musí, ale bus může jet dál(taky to funguje jenom někdy, je potřeba aspoň volný řidič.)

Ne vždycky platí, že první bus je ten nejvíc zpožděný, někdy se předjedou. Na narovnání do intervalu není potřeba držet se pořadovek. Naopak, při rovnání metra po mimořádnosti je běžné, že se napřed rovná do pravidelného intervalu a pak se prohodí pořadová čísla vlaků. Jasně, pro dopravce je lepší, když se km vozu ujeté za den blíží plánu(i kvůli plánování prohlídek a údržby), ale párkrát do roka se to odchýlit může, pokud se nepřetáčí tachometry.

0/0
15.1.2017 22:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.