Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dlouho nic, pak dva autobusy najednou. Na delších linkách běžný jev

Marně čekáte na zpožděný autobus. Když ale konečně dorazí, je narvaný lidmi k prasknutí a v těsném závěsu za ním přijíždí tentýž spoj, téměř prázdný. Tento fenomén opakovaně zažívá čtenářka Lucie Krupičková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Preference i pro tramvaje

Bydlím na Radlické a do práce na Smíchov jezdím MHD, tedy tramvají č.7Kromě toho, že by asi bylo vhodné zkrátit intervaly , alespoň ve špičce, je další problém křižovatka Radlická - Křížová, kde je na kolejích současně levý odbočovací pruh pro auta, kde je velký provoz.Důsledkem je , že se zde tramvaj zdrží dvě až tři červené. Na tomto místě by chtělo poslat auta jen do jednoho pruhu a preferovat tramvaje. Jinak jízda dvou tramvají na lince 7 je běžné, prý se s tím nedá nic dělat

0/0
22.12.2016 20:11

J29o67z85e78f52a 30N83o41v83a42k46o84v12a 7596635380104

Ja take nechapu, proc linka c 180 stale jezdi z Dejvic az na Zlicin, kdyz mezi tim Motol, jako spadova stanice na Metro. A naopak projeni Nove Butovice-Repy je po prekopani 164 tragedie.

0/−2
18.11.2016 14:17

J23a38n 78J18o27r41d25a21n 5601827439

Tak to dopada, kdyz jizdni rady navrhuji dementi!

Na stejne trase jedou dve linky, kazda interval 15 minut a nejde to nastavit tak, aby se cca po 7 az 8 minutach stridaly.

Je "lepsi", kdyz jedou po minute a pak cestujici 14 minut cekaji.

To je jasne, ze pak jeden z nich je narvany k prasknuti a druhy prazdny.

Chce to premyslet pri sestavovani jizdnich radu a ne se trapne a hloupe vymlouvat na kolony.

0/0
9.11.2016 23:28

J25a12n 55P84r78i36c39h50y59s76t19a91l 8181628743

Reseni problemu existuje:

Ten druhy poloprazdny autobus predjede ten preplneny. Sice pokracuji ve dvou, ale nesjedou se 4.

+1/0
9.11.2016 22:52

Host

Re: [Trol]

A při tom by stačilo vykašlat se na formalismus, šaškárny a bílou stávku. R^

V předpisech je pravidlo, že se v zastávce na znamení musí zastavit pokud.... stojí tam jiný bus..... Spousta řidičů zastavuje i protože tam stojí jiný bus stejný linky, který není přeplněn na dveře/nechání lidí v zastávce.

0/0
15.1.2017 20:53

D18a80v68i96d 64D11o54b32e43š 3815712617

Když se začaly zavádět metrobusy, tak spousta lidí argumentovala tím, že budou nabírat zpoždění a bude se dít přesně toto řetězení. Tento argument nebyl příliš přijímán. Nehledě na to, že DP se chlubí minimálním množstvím zpožděných spojů. Neuvádí ale, že mají svoje tabulky, kde je uvedená tolerance oproti jízdnímu řádu - čím déle od vyjetí z konečné, tím může být zpoždění delší - semafory, kočárky, skupina lidí, která spoj zdrží atd. Odjet dříve nesmí nikdy. Já to chápu, a v podstatě souhlasím, aby řidiči neriskovali kvůli dohnání jedné, dvou minut. Nicméně při dlouhé trase je "dovolené zpoždění", které se ještě nebere jako zpoždění i k deseti minutám. Prakticky to znamená, že extrémně dlouhé, rizikové metrobusy nejezdí vůbec podle JŘ a docela často se sjíždějí. Podle mě jediným řešením je tyto busy rozdělit. Například 125 a bývalá 271 na Skalku mohly zůstat jako dvě linky. Lidí, kteří by potřebovali např. na Hájích přestoupit, je minimum. http://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/autobusum-125-a-183-se-od-zari-vyhnete-hrozi-potize/r~i:article:755396/

+1/−1
9.11.2016 15:11

P21a50v54e62l 40R69o11d96r 6671406898981

Pane Dobeš lžete ani u jedne linky není dojezdovy čas 10 minut maximalne 4 min. a to u 177. tak laskavě nelžete když o tom nic nevíte

+1/0
10.11.2016 12:10

Host

Re: [Trol]

ROPID má toleranci pro přesnou jízdu autobusů -59 až +179 sekund, tedy minuta náskok až tři minuty zpoždění. Co je mimo, to je ve statistikách.

Myslím, že máte na mysli vyrovnávačku, tedy předepsaný čas na konečné nad rámec zákonného odpočinku a bezpečnostní přestávky. Z té vyplývá ale akorát to, že dispečer má ulehčenou práci, ne že někdo bude tvrdit že se jelo přesně.

Propojení 271 Skalka-Hostivař-Petrovice-Háje a 125 Háje-Litochlebák-Chodovec-(ryhlík)-Smícháč bylo řešení požadavku MČ Petrovice(chtěli spojení Sídliště Petrovice-Smícháč, nechtěli platit km navíc pro souběh 125-271 Petrovice-Háje). A já to spojení považuji za docela dobré, za nesmyslné naopak považuji protisměrné ukončení linek, jak to ROPID předváděl s 217 na Stadion Strahov.

0/0
15.1.2017 21:09

L33u32k33á87š 49O45b28e86r98m64a66j17e39r 6919850784230

Řešení je, a to velmi jednoduché. Rozdělení nesmyslně dlouhé linky na dvě kratší, které se v kritickém, nejvytíženějším místě budou překrývat. Většina cestujících stejně nejede z konečné na konečnou, ale z okraje města do centra, či naopak. Tohle už se v praxi nekolikrát osvědčilo - například když jedna chytrá hlava sloučila linky 207 a 133. Po asi dvou letech se vrátil původní stav, protože prodloužená 133 při cestě ze Staroměstské jezdila běžně po dvojicích už okolo Ohrady.

Ještě mě napadlo, proč teď Ropid udělat takový binec v linkách na severovýchodě Prahy. Místo nesmyslné snahy naplnit metro C v úseku z Letňan do Ládví, mohla být spádovost z Čakovic mířená spíše právě k Ládví a na Kobylisy. Stačilo k tomu protáhnout linku 144, z Kobylis přes Ládví, Štěpničnou, pak po Liberecké ulici a Kostelecké ulici, s ukončením někde v Čakovicích. Hodně by to urychlilo dopravu z Čakovic do centra, vždyť by to ušetřilo minimálně polovinu jízdní doby. A linky z Letňanského sídliště by vozili cestující k metru do stanice Letňany, tak jako dnes.

+1/0
9.11.2016 9:47

M56i32c51h95a64l 77C38h19a32l56u60p48a 6618760499503

Že předělávají linky bych ještě pochopil, ale k čemu je dobré nechat linku a jenom jí změnit číslo, to fakt nevím. Udělali to asi u třech linek.

+1/0
9.11.2016 21:33

B77o96h41u78s30l43a92v 45K52r74á21l84í87k 2551110779256

Pokud jste si nepřečetl zdůvodnění těch změn, tak se nedivte, že nevíte.

0/0
18.11.2016 17:32

M28i53c83h66a57l 37C66h55a59l40u23p71a 6358600139883

A to zdůvodnění je kde?

0/0
18.11.2016 17:45

Host

Re:

Chystají se změny v číselných řadách.

Dneska platí 100-299 Praha, 3XX příměsto, 4XX mimo Prahu, 5XX noční Praha + několik účelových linek(školáci, jeden spoj ráno), 6XX noční příměsto, 7XX zvláštní linky(na výstaviště když tam je akce, při výlukách,...)

Tento systém tak trochu přesává stačit, tak pro příměto chtějí uvolnit řadu 270-299. Já sem proti tomu.

0/0
15.1.2017 21:16

P66e88t23r 87P47e44t35r 6873572598213

Já hlavně doteď nepochopil, proč, když teda přijede ten první naplněný a druhý prázdný...tak proč řidič nezapne mozek a nepustí jej před sebe! Neříkám, že mu má dát náskok 10 minut ale dobrá minuta bohatě stačí na to, aby se lidi přestali cpát do toho přeplněného a nastupovali do poloprázdného. to jim doteď nedošlo?

+6/0
9.11.2016 9:42

M13a27r34t43i10n 59S70t45a58n95ě65k 3201493130217

problem je v tom , ze by pak ten "zpozdeny " byl jeste vice zpozdeny a ten co ho predjede odjede z konecne driv nez ten zpozdeny

0/0
18.11.2016 13:05

C74h83r62i32s80t48i60a81n 97M87o21r63g36e80n19s57t78e98r76n 5545516416154

Staci aby alespon na hlavnich zastavkach byl displej s aktualnim casem prijezdu autobusu. Kdy cestujici uvidi ze za minutu prijede dalsi, tak pockaji na ten dalsi, prazdnejsi.

+3/−1
8.11.2016 20:23

M79i70l75a89n 66V40e70s32e13l48ý 1438321593136

i když budou stát v jedné zastávce za sebou, tak lidi vezmou útokem ten první, naprosto perfektně je to vidět u tramvají, třeba 9 a 22, stojí dvě soupravy za sebou, první je narvaná, že řidič nemůže zavřít dveře, v druhé jsou i volné sedačky. A lidi klidně běží zezadu kolem prázdné, aby se nasardinkovali do té první narvané. No a za chvíli už jsou za sebou tři, čtyři,.... ;-D

+1/0
9.11.2016 1:17

M94a37r40e64k 66T51u44r22n47o16v19e76c 7855182410496

No takhle jak jste to napsal, tak to asi moc jasné není... :-) Když třeba na Národní uvidím, že tam stojí 22 a 9, tak se nebudu cpát do té 9 jen proto, že je prázdnější. Protože já potřebuji většinou tam, co jede ta 22. :-)

Ale jo, asi jste tím myslel buď dvě 22 nebo dvě 9... Je fakt, že zrovna u těchto linek to "sjíždění" vídám docela často. Na té Národní jsem pravidelně míval smůlu, že třeba 9 jely asi tři a 22 pořád nikde...

0/0
18.11.2016 12:36

A65n33t52o56n52í20n 71N69o25v67á27k 7881607870467

To by nejdřív musely mít všechny busy a i tramvaje GPS a průběžně hlásit polohu. Pak by se dalo informovat o poloze a zpoždění a lidi by se podle toho mohli zařídit, v Brně už to zvládli.

+1/0
10.11.2016 17:33

C85h96r74i14s49t24i86a74n 63M44o58r38g82e56n62s83t24e70r98n 5175656366604

Tramvaje GPS maji.

0/−1
11.11.2016 2:25

Host

Re:

Technicky vzato, z družic to není, GPS nemají.

(Ne že by to vadilo. V skutečnosti mají zastávky, které hlásí na dispečink průjezd, na nových tratích prostá většina, kde je úsek bez kontrolního bodu delší, tam to doplní hlásič zastávek.) Tedy dispečer DPP má ty data v reálném čase, jenom je odmítá sdělit. Busy ostatních dopravců jsou vidět na https://ropid.cz/zastavkova-tabla/ .

0/0
15.1.2017 21:39

J47a84r30o92s95l36a76v 94T58o55m30a40n 6986209660447

A co takhle nedělat ty linky tak nemožně dlouhé, jako je třeba totálně zhůvěřilá 149, která prostě nikdy nejede včas!

0/0
8.11.2016 17:57

P85a51t46r76i92k 17E60g42e85r 2678140429731

Praha 11 a Praha 15 už na ROPID odeslali žádost o vedení linky 125 v oblasti Jižního Města po trase linky 170 a linku 154 přečíslovat na 126 a vést v trase Háje - Volha - Dědinova. Místo 175 by měla jezdit 154. Linka 197 by měla být zkrácena na Chodov. Zda tomu ROPID vyhoví v roce 2017 se uvidí. Linka 170 měla být zkrácena na sídliště Spořilov za to linka 118 prodloužena na Jižní Město.

0/0
8.11.2016 14:14

S88t88a39n 30N70o23v65á63k 5937935785364

"Je to však náročnější na dispečerskou práci dopravce"

Poslední věta vysvětluje vše...

+4/−3
8.11.2016 11:49

R66e63n79é 37C36v32r83k13a14l 9636309246896

Není to jen o lenosti dopravce. Třeba u jmenované 125: zpoždění si veze od Jižní spojky před Barrandovským mostem. Kde ji chcete následně otočit, mimo Smíchov? A to nemluvě o naštvání velkého počtu lidí nutným přestupem - otočit totiž musíte ten první, nejvíc plný bus...

+6/−1
8.11.2016 12:35

J83o54s76e68f 59C19h67o71d61o83u65n41s10k78ý 4481526779310

U některých linek by se vlastně stávalo, že by téměř žádný spoj nedojel na konečnou, kdyby se měli otáčet neustále do času.

+1/0
8.11.2016 13:44

P56a52t97r65i50k 96E62g57e41r 2818570709841

Mě není jasná trasa linky 136 Sídliště Čakovice - Jižní Město. Kratší je linka 195 Krasova / Avia Letňany - Jesenická. Takže si říkám linka 177 a 152 to by šlo 177 mít v trase Poliklinika Mazurská - Jesenická a 195 Krausova / Avia Letňany - Chodov. Cestující z Čakovic nepojede 136 až na Jižní Město k tomu využije metro C. Proto bych prodloužil ze Smíchova linku 118 na Jižní Město a 170 měl v trase Radotín - Barrandov - Budějovická - Spořilov. Strakonická často také stojí a tak přes Barrandov by to mohlo být lepší. Pal by se dalo pohrát ještě s linkou 120 která by mohla doplnit linku 230. U DP mám kolegy a tak zhruba vím co cestují chtějí. Linka 277 Opatov - Skalka také nebyla špatná.

0/0
8.11.2016 14:26

Host

Re:

Vynechání několika zastávek(což má speciální případ zmiňované otočení před konečnou) je jedno z řešení, samozřejmě při něm musí dispečer použít mozek.

Další varianta je rozdělení spoje. (Z Hájů vyjede dispečerská záloha na

125, některý z později projíždějích busů 125 tam může skončit. Dispečerskou zálohou myšlen bus i s řidičem.)

Další varianta je - představme si, že podle plánu měl bus přijet na konečnou, tam stát nějaký čas(zatímco by řidič měl odpočinek). Člověk si odpočinout musí, ale bus může jet dál(taky to funguje jenom někdy, je potřeba aspoň volný řidič.)

Ne vždycky platí, že první bus je ten nejvíc zpožděný, někdy se předjedou. Na narovnání do intervalu není potřeba držet se pořadovek. Naopak, při rovnání metra po mimořádnosti je běžné, že se napřed rovná do pravidelného intervalu a pak se prohodí pořadová čísla vlaků. Jasně, pro dopravce je lepší, když se km vozu ujeté za den blíží plánu(i kvůli plánování prohlídek a údržby), ale párkrát do roka se to odchýlit může, pokud se nepřetáčí tachometry.

0/0
15.1.2017 22:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.