Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit: příspěvky podle vláken | příspěvky podle času
metro

[>-][>-];-D

A co takhle. Metro Nádraží Veleslavín a odtud nová větev na letiště. Metro z Motola by pokračovalo na Řepy a dále.... Výstavba záchytných parkovišť musí být samozřejmostí. MHD nepobere všechny, kteří jezdí do Prahy za prací a stávající parkoviště vlastně neexistují

  • vlákno
  • Maxikovic
  • 15.11.2016 8:57

Stále nechápu, proč se neprodlouží metro z Petřin na Dědinu a stále se preferuje tramvaj na Dědinu? Dál by pak metro už jako nadzemka mohlo spojit nyní skomírající Šestku , Staré letiště a LVH. Pacienty do Motola by z Petřin zvládly autobusy. Za Chalupoidu by měli oba aktéři (Bém a Chalupa) dostat pálku jako za sabotáž!

Natlacovaci uz existuji v Japonsku...

Co se vrátit k myšlence metra?

Rychlodráha Masarykovo nádraží - Letiště Ruzyně - Kladno je lepší pojede sem CityElefant který má 3 vagóny a jedno patro. To je daleko lepší než metro. Tramvaj by měla být dalším přístupem MHD s autobusy, ale vlak pak část autobusů zruší a tramvaje možná také.

  • vlákno
  • Patrik Eger
  • 13.11.2016 6:36

Souhlasim s vlakem, esus muze byt 2x 3 vagony se dvema patry, a od Veleslavina stavbe prakticky nic nebrani... Tramvaj jako doplnkova doprava nebo pri vyluce bude zadouci...

Dle meho by bylo i vhodne, aby tam zajizdely i dalskove vlaky...

A jaké intervaly vlakové soupravy pan odborník doporučuje? 1x za hodinu? To je lepší metro.

Na to už je pozdě - Metro se stočilo do kopce v Motole a odtamtud se pěkných pár let nehne. A i kdyby, bude to už na letiště pořádný výlet.

Reálnější je železnice, proti té jsou ovšem až fanaticky obyvatelé a vedení Prahy 6, kteří zablokují jakoukoliv reálně postavitelnou variantu.

Milý příteli neznalý věci. Tramvaj na Dědinu bude končit hned za sídlištěm v polích. O napojení na letiště nikdo nikdy nemluvil. A zároveň si nedovedu představit jakou frekvenci by musela tramvaj mít. Její kapacita zdaleka nedosahuje kapacity metra.....

  • vlákno
  • Maxikovic
  • 15.11.2016 8:48

a přitom stačilo metro postavit na letiště a na šestce vybudovat velké záchytné parkoviště... ale to je moc logické...

Logické a taxikáři by přišli o výdělky. Proto Bém i Chalupa dělali dlouhá léta vše pro to, aby na letiště nevedlo ani metro, ali železnice.

Za to může Tonda Blaník :-P

Je to ostuda vsech primatoru,primatorky a jejich nevzdelanych namestku,ze vsech politickych stran,ze jiz,alespon na N.Veleslavin, nejezdi nova a zmodernizovana zeleznicni trat. Ono i prodlouzeni tramvaji z Divoke Sarky pres Dedinu, ukoncene v polich,misto rovnou u Terminalu 3,mluvi samo o sobe.

Tramvaj končící v polích je nesmysl, který jen zahustí dopravu na sídlišti kudy už teď jezdí kamiony, autobusy a řídiči se vyhýbají věčně přecpané Evropské ulici.

  • vlákno
  • Maxikovic
  • 15.11.2016 8:51

25 let se plánuje modernizace železnice do Kladna a naletiště. Také „to nejde“. Ptám se: Cui bono? Rychlá doprava na letiště by pomohlacestujícím, ale taxikáři by přišli o výnosná ryta. O vazbách taxikářů namagistrát ví asi každý. Praha 6 dokázala, že byla dána přednost stavbě metrapřed železnicí. Železnice na letiště a do Kladna by výrazně pomohla ozdravitživotní prostředí v Praze a snížila by i potřebný počet parkovacích míst vPraze, protože mimopražští by zaparkovali u nejbližší žel. stanice a dojeli doPrahy vlakem. Jen z letiště jedou do Prahy stovky busů každým směrem denně.Cestování je nekomfortní, protože busy nejsou uzpůsobeny na převozzavazadel.

Nyní se prosazuje nereálná verze železnice z Dejvic do Veleslavína v tunelu,což by mnohonásobně zdražilo investiční i provozní náklady oproti povrchovétrati. Může za tím být snaha developerů o získání lukrativních pozemků v místěsoučasné jednokolejky. Těch pozemků je hodně, protože železnice má ochrannépásmo 30 metrů na každou stranu.

Ještě pár let by mohla být stavba modernizované železnice financovánaz dotací EU. Zvítězí konečně zdravý rozum a potřeba obyvatel icestujících, nebo zájem menšiny prospěšnou stavbu na další desetiletíznemožní?

V současné době ve Veleslavíně dochází k 1004 pohybů busů (MHD +regionální), emise překračují zákonem dané limity. Měřicí stanice ČHMÚ bylypřemístěny do klidnějších oblastí Suchdola aBřevnova, takže „papírově“ naměřené hodnoty emisí vyhovují zákonu. Lidé ale veskutečnosti žijí ve více znečištěném prostředí.

Metro bylo nesmyslně odkloněno z Veleslavína do Motola,kde většinu času vozí pouze vzduch.

Z letiště ve špičce odjíždí každou minutu busdo centra, větší kapacitu letištní terminál dle sdělení ROPIDu nemá. Úvahy okoupi velkokapacitních, 25 metrů dlouhých, 3 článkových busů jsou takénereálné. Tato monstra jedou pomaleji, než klasický kloubový bus, navíc by bylproblematický výjezd ve Veleslavíně a hlavně by byl drahý servis, nutnost držetjiné náhradní díly na pár busů,...

Ono by nebyl problém prodloužit metro do Řep a pak už po povrchu na letiště.

To by problém byl z několika důvodů: délka trasy by byla neúměrná - podívejte se na mapu. Byla by to jedna serpentina za druhou, takže by to nepřineslo zrychlení jízdní doby. Investiční náklady by byly extrémní. Do Řep by prodloužení asi mělo cenu, ale dál by jelo nezastavěným územím. Bylo by lepší spojit konečné tras, ale to už dnes asi nepůjde - s tím se mělo počítat před posledním prodloužením B a A.

Ano metro mělo být propojeno i v jiných přestupcích stanicích než Muzeum (A/C), Můstek (A/B), Florenc (B/C) jsem pro propojení Nemocnice Motol - Nové Butovice důvod možná stavba vysuté dráhy Sídliště Barrandov - Nové Botovice. Určitě bych zvažoval propojení Letiště pomocí tramvaje když se má prodlužovat na Dědínskou což moc nepodporuji vedení přímo po Evropské by bylo lepší. Sliby jsou na rok 2020. Dále si myslím, že metro mělo vést s odbočkou Českomoravská na Prosek a až do Bohnic. Zde se dokonce v roce 2003 uvažovalo s návratem trolejbusů do Prahy, ale tramvaje sem snad povedou a přes most pojedou až na Suchdol.Uvidíme zda na povrchu pojede metro až do Počernic. Místo tramvají do Hostivaře povede metro a bude prodlouženo až do Petrovic zde by bylo dobré propojení s linkou z Hájů a ještě stanice Uhříněves. Také by bylo dobré spojení Štěrbohol a sídliště Rohožník. Budoucnost je v rozšíření tramvajové sítě. Škoda, že tramvaje nejezdí také pod zemí, ale třeba se to změní. Tramvaje pod zemí nemusejí být v takové hloubce a navíc cestující nebudou padat do kolejiště z takové výšky bylo by to jednodušší.

  • vlákno
  • Patrik Eger
  • 13.11.2016 6:31

Postavit klasickou přestupní stanici je o hodně dražší, než kdyby propojili koncové stanice smyčkou, takže vlaky by pokračovaly plynule z konečné jedné trasy na druhou.






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.