Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po nosičích přijdou strkači. Doprava na letiště stále drhne

Do autobusů na letiště se pravidelně nevejdou všichni cestující a situace se tak stává již neúnosnou. „Máme obavu, abychom pro linku 119 nemuseli najímat natlačovače a nevzbudili pak podobný světový ohlas jako s nosiči kufrů na Veleslavíně,“ říká s mírnou nadsázkou Martin Fafejta, vedoucí odboru projektování dopravy Ropidu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

metro

[>-][>-];-D

0/0
29.11.2016 4:02

P49a63v48e79l 45R66i30c34h82t78e32r 5671743555880

A co takhle. Metro Nádraží Veleslavín a odtud nová větev na letiště. Metro z Motola by pokračovalo na Řepy a dále.... Výstavba záchytných parkovišť musí být samozřejmostí. MHD nepobere všechny, kteří jezdí do Prahy za prací a stávající parkoviště vlastně neexistují

0/0
15.11.2016 8:57

K78a90r20e77l 44N74o83v19o15t73n20y 4407624302272

Stále nechápu, proč se neprodlouží metro z Petřin na Dědinu a stále se preferuje tramvaj na Dědinu? Dál by pak metro už jako nadzemka mohlo spojit nyní skomírající Šestku , Staré letiště a LVH. Pacienty do Motola by z Petřin zvládly autobusy. Za Chalupoidu by měli oba aktéři (Bém a Chalupa) dostat pálku jako za sabotáž!

0/0
14.11.2016 16:27

M46a97r50t36i43n 77R67u78z84i33c62k25a 1832938986137

Natlacovaci uz existuji v Japonsku...

0/0
13.11.2016 11:32

J95a15n 22D39l53o62u83h56ý 8696670313550

Co se vrátit k myšlence metra?

+3/0
12.11.2016 13:03

P50a72t73r58i56k 44E92g67e71r 2548540449511

Rychlodráha Masarykovo nádraží - Letiště Ruzyně - Kladno je lepší pojede sem CityElefant který má 3 vagóny a jedno patro. To je daleko lepší než metro. Tramvaj by měla být dalším přístupem MHD s autobusy, ale vlak pak část autobusů zruší a tramvaje možná také.

0/−2
13.11.2016 6:36

M56a42r20t65i88n 59R56u88z88i26c41k59a 1342228336677

Souhlasim s vlakem, esus muze byt 2x 3 vagony se dvema patry, a od Veleslavina stavbe prakticky nic nebrani... Tramvaj jako doplnkova doprava nebo pri vyluce bude zadouci...

Dle meho by bylo i vhodne, aby tam zajizdely i dalskove vlaky...

0/−2
13.11.2016 11:37

K96a73r59e30l 96N21o62v76o21t51n20y 4457514672122

A jaké intervaly vlakové soupravy pan odborník doporučuje? 1x za hodinu? To je lepší metro.

0/0
14.11.2016 16:29

P46a50v83e97l 27O42b10d37r57ž65á65l89e26k 6836694408132

Na to už je pozdě - Metro se stočilo do kopce v Motole a odtamtud se pěkných pár let nehne. A i kdyby, bude to už na letiště pořádný výlet.

Reálnější je železnice, proti té jsou ovšem až fanaticky obyvatelé a vedení Prahy 6, kteří zablokují jakoukoliv reálně postavitelnou variantu.

0/−1
14.11.2016 11:24

P43a43v58e31l 86R47i77c96h22t22e53r 5361813445470

Milý příteli neznalý věci. Tramvaj na Dědinu bude končit hned za sídlištěm v polích. O napojení na letiště nikdo nikdy nemluvil. A zároveň si nedovedu představit jakou frekvenci by musela tramvaj mít. Její kapacita zdaleka nedosahuje kapacity metra.....

0/0
15.11.2016 8:48

R77a79d88i90m 31S74i81m82u97n55e27k 2290690636954

a přitom stačilo metro postavit na letiště a na šestce vybudovat velké záchytné parkoviště... ale to je moc logické...

+9/0
12.11.2016 12:54

P21a31v35e36l 75O21b64d68r13ž90á62l21e79k 6636134248452

Logické a taxikáři by přišli o výdělky. Proto Bém i Chalupa dělali dlouhá léta vše pro to, aby na letiště nevedlo ani metro, ali železnice.

0/0
14.11.2016 11:25

M21i39c17h80a45l 90H59u24s52e21k 9824493130484

Za to může Tonda Blaník :-P

+1/0
12.11.2016 12:25

R31i78c91h51a89r39d 70H23l22a51d14í76k 2355613719899

Je to ostuda vsech primatoru,primatorky a jejich nevzdelanych namestku,ze vsech politickych stran,ze jiz,alespon na N.Veleslavin, nejezdi nova a zmodernizovana zeleznicni trat. Ono i prodlouzeni tramvaji z Divoke Sarky pres Dedinu, ukoncene v polich,misto rovnou u Terminalu 3,mluvi samo o sobe.

+3/−2
12.11.2016 8:49

P30a86v75e62l 25R54i27c83h80t23e53r 5891833615500

Tramvaj končící v polích je nesmysl, který jen zahustí dopravu na sídlišti kudy už teď jezdí kamiony, autobusy a řídiči se vyhýbají věčně přecpané Evropské ulici.

0/0
15.11.2016 8:51

J26i90ř18í 23P17r41a41ž33á32k 9920312101462

25 let se plánuje modernizace železnice do Kladna a naletiště. Také „to nejde“. Ptám se: Cui bono? Rychlá doprava na letiště by pomohlacestujícím, ale taxikáři by přišli o výnosná ryta. O vazbách taxikářů namagistrát ví asi každý. Praha 6 dokázala, že byla dána přednost stavbě metrapřed železnicí. Železnice na letiště a do Kladna by výrazně pomohla ozdravitživotní prostředí v Praze a snížila by i potřebný počet parkovacích míst vPraze, protože mimopražští by zaparkovali u nejbližší žel. stanice a dojeli doPrahy vlakem. Jen z letiště jedou do Prahy stovky busů každým směrem denně.Cestování je nekomfortní, protože busy nejsou uzpůsobeny na převozzavazadel.

Nyní se prosazuje nereálná verze železnice z Dejvic do Veleslavína v tunelu,což by mnohonásobně zdražilo investiční i provozní náklady oproti povrchovétrati. Může za tím být snaha developerů o získání lukrativních pozemků v místěsoučasné jednokolejky. Těch pozemků je hodně, protože železnice má ochrannépásmo 30 metrů na každou stranu.

Ještě pár let by mohla být stavba modernizované železnice financovánaz dotací EU. Zvítězí konečně zdravý rozum a potřeba obyvatel icestujících, nebo zájem menšiny prospěšnou stavbu na další desetiletíznemožní?

V současné době ve Veleslavíně dochází k 1004 pohybů busů (MHD +regionální), emise překračují zákonem dané limity. Měřicí stanice ČHMÚ bylypřemístěny do klidnějších oblastí Suchdola aBřevnova, takže „papírově“ naměřené hodnoty emisí vyhovují zákonu. Lidé ale veskutečnosti žijí ve více znečištěném prostředí.

Metro bylo nesmyslně odkloněno z Veleslavína do Motola,kde většinu času vozí pouze vzduch.

Z letiště ve špičce odjíždí každou minutu busdo centra, větší kapacitu letištní terminál dle sdělení ROPIDu nemá. Úvahy okoupi velkokapacitních, 25 metrů dlouhých, 3 článkových busů jsou takénereálné. Tato monstra jedou pomaleji, než klasický kloubový bus, navíc by bylproblematický výjezd ve Veleslavíně a hlavně by byl drahý servis, nutnost držetjiné náhradní díly na pár busů,...

+1/−2
12.11.2016 8:15

J67a33n 49D55l46o26u58h21ý 8586820603550

Ono by nebyl problém prodloužit metro do Řep a pak už po povrchu na letiště.

0/0
12.11.2016 13:06

J26i76ř95í 71P54r89a98ž68á60k 9290252841452

To by problém byl z několika důvodů: délka trasy by byla neúměrná - podívejte se na mapu. Byla by to jedna serpentina za druhou, takže by to nepřineslo zrychlení jízdní doby. Investiční náklady by byly extrémní. Do Řep by prodloužení asi mělo cenu, ale dál by jelo nezastavěným územím. Bylo by lepší spojit konečné tras, ale to už dnes asi nepůjde - s tím se mělo počítat před posledním prodloužením B a A.

+1/0
12.11.2016 14:35

P80a81t17r79i44k 31E91g32e34r 2628790769841

Ano metro mělo být propojeno i v jiných přestupcích stanicích než Muzeum (A/C), Můstek (A/B), Florenc (B/C) jsem pro propojení Nemocnice Motol - Nové Butovice důvod možná stavba vysuté dráhy Sídliště Barrandov - Nové Botovice. Určitě bych zvažoval propojení Letiště pomocí tramvaje když se má prodlužovat na Dědínskou což moc nepodporuji vedení přímo po Evropské by bylo lepší. Sliby jsou na rok 2020. Dále si myslím, že metro mělo vést s odbočkou Českomoravská na Prosek a až do Bohnic. Zde se dokonce v roce 2003 uvažovalo s návratem trolejbusů do Prahy, ale tramvaje sem snad povedou a přes most pojedou až na Suchdol.Uvidíme zda na povrchu pojede metro až do Počernic. Místo tramvají do Hostivaře povede metro a bude prodlouženo až do Petrovic zde by bylo dobré propojení s linkou z Hájů a ještě stanice Uhříněves. Také by bylo dobré spojení Štěrbohol a sídliště Rohožník. Budoucnost je v rozšíření tramvajové sítě. Škoda, že tramvaje nejezdí také pod zemí, ale třeba se to změní. Tramvaje pod zemí nemusejí být v takové hloubce a navíc cestující nebudou padat do kolejiště z takové výšky bylo by to jednodušší.

0/0
13.11.2016 6:31

J66i44ř15í 13P98r41a95ž63á33k 9790842171552

Postavit klasickou přestupní stanici je o hodně dražší, než kdyby propojili koncové stanice smyčkou, takže vlaky by pokračovaly plynule z konečné jedné trasy na druhou.

0/0
13.11.2016 7:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.