Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po nosičích přijdou strkači. Doprava na letiště stále drhne

Do autobusů na letiště se pravidelně nevejdou všichni cestující a situace se tak stává již neúnosnou. „Máme obavu, abychom pro linku 119 nemuseli najímat natlačovače a nevzbudili pak podobný světový ohlas jako s nosiči kufrů na Veleslavíně,“ říká s mírnou nadsázkou Martin Fafejta, vedoucí odboru projektování dopravy Ropidu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

metro

[>-][>-];-D

0/0
29.11.2016 4:02

P85a51v12e63l 68R87i61c66h92t77e11r 5161403385570

A co takhle. Metro Nádraží Veleslavín a odtud nová větev na letiště. Metro z Motola by pokračovalo na Řepy a dále.... Výstavba záchytných parkovišť musí být samozřejmostí. MHD nepobere všechny, kteří jezdí do Prahy za prací a stávající parkoviště vlastně neexistují

0/0
15.11.2016 8:57

K58a90r10e15l 27N60o17v16o12t61n54y 4987554692412

Stále nechápu, proč se neprodlouží metro z Petřin na Dědinu a stále se preferuje tramvaj na Dědinu? Dál by pak metro už jako nadzemka mohlo spojit nyní skomírající Šestku , Staré letiště a LVH. Pacienty do Motola by z Petřin zvládly autobusy. Za Chalupoidu by měli oba aktéři (Bém a Chalupa) dostat pálku jako za sabotáž!

0/0
14.11.2016 16:27

M93a93r92t44i27n 63R29u93z16i67c35k72a 1622488646987

Natlacovaci uz existuji v Japonsku...

0/0
13.11.2016 11:32

J28a67n 97D42l30o95u80h91ý 8426780493490

Co se vrátit k myšlence metra?

+3/0
12.11.2016 13:03

P19a68t42r91i34k 97E83g17e70r 2228730379641

Rychlodráha Masarykovo nádraží - Letiště Ruzyně - Kladno je lepší pojede sem CityElefant který má 3 vagóny a jedno patro. To je daleko lepší než metro. Tramvaj by měla být dalším přístupem MHD s autobusy, ale vlak pak část autobusů zruší a tramvaje možná také.

0/−2
13.11.2016 6:36

M84a42r79t54i97n 68R51u12z43i85c10k22a 1482448236127

Souhlasim s vlakem, esus muze byt 2x 3 vagony se dvema patry, a od Veleslavina stavbe prakticky nic nebrani... Tramvaj jako doplnkova doprava nebo pri vyluce bude zadouci...

Dle meho by bylo i vhodne, aby tam zajizdely i dalskove vlaky...

0/−2
13.11.2016 11:37

K60a65r76e23l 20N34o73v74o10t73n77y 4407924852532

A jaké intervaly vlakové soupravy pan odborník doporučuje? 1x za hodinu? To je lepší metro.

0/0
14.11.2016 16:29

P40a43v57e86l 26O35b92d73r37ž47á16l33e67k 6296524888842

Na to už je pozdě - Metro se stočilo do kopce v Motole a odtamtud se pěkných pár let nehne. A i kdyby, bude to už na letiště pořádný výlet.

Reálnější je železnice, proti té jsou ovšem až fanaticky obyvatelé a vedení Prahy 6, kteří zablokují jakoukoliv reálně postavitelnou variantu.

0/−1
14.11.2016 11:24

P81a56v15e45l 59R27i39c20h67t78e80r 5301373575250

Milý příteli neznalý věci. Tramvaj na Dědinu bude končit hned za sídlištěm v polích. O napojení na letiště nikdo nikdy nemluvil. A zároveň si nedovedu představit jakou frekvenci by musela tramvaj mít. Její kapacita zdaleka nedosahuje kapacity metra.....

0/0
15.11.2016 8:48

R88a54d66i64m 61S28i87m18u86n37e39k 2170860666534

a přitom stačilo metro postavit na letiště a na šestce vybudovat velké záchytné parkoviště... ale to je moc logické...

+9/0
12.11.2016 12:54

P31a20v88e95l 83O86b50d92r23ž14á46l29e47k 6546714458782

Logické a taxikáři by přišli o výdělky. Proto Bém i Chalupa dělali dlouhá léta vše pro to, aby na letiště nevedlo ani metro, ali železnice.

0/0
14.11.2016 11:25

M31i26c77h11a64l 90H70u95s72e69k 9774163520404

Za to může Tonda Blaník :-P

+1/0
12.11.2016 12:25

R72i66c45h67a90r34d 53H70l74a94d41í62k 2275413809429

Je to ostuda vsech primatoru,primatorky a jejich nevzdelanych namestku,ze vsech politickych stran,ze jiz,alespon na N.Veleslavin, nejezdi nova a zmodernizovana zeleznicni trat. Ono i prodlouzeni tramvaji z Divoke Sarky pres Dedinu, ukoncene v polich,misto rovnou u Terminalu 3,mluvi samo o sobe.

+3/−2
12.11.2016 8:49

P45a50v57e17l 89R18i64c88h39t49e91r 5321243195440

Tramvaj končící v polích je nesmysl, který jen zahustí dopravu na sídlišti kudy už teď jezdí kamiony, autobusy a řídiči se vyhýbají věčně přecpané Evropské ulici.

0/0
15.11.2016 8:51

J50i81ř40í 79P82r79a62ž47á91k 9180562301452

25 let se plánuje modernizace železnice do Kladna a naletiště. Také „to nejde“. Ptám se: Cui bono? Rychlá doprava na letiště by pomohlacestujícím, ale taxikáři by přišli o výnosná ryta. O vazbách taxikářů namagistrát ví asi každý. Praha 6 dokázala, že byla dána přednost stavbě metrapřed železnicí. Železnice na letiště a do Kladna by výrazně pomohla ozdravitživotní prostředí v Praze a snížila by i potřebný počet parkovacích míst vPraze, protože mimopražští by zaparkovali u nejbližší žel. stanice a dojeli doPrahy vlakem. Jen z letiště jedou do Prahy stovky busů každým směrem denně.Cestování je nekomfortní, protože busy nejsou uzpůsobeny na převozzavazadel.

Nyní se prosazuje nereálná verze železnice z Dejvic do Veleslavína v tunelu,což by mnohonásobně zdražilo investiční i provozní náklady oproti povrchovétrati. Může za tím být snaha developerů o získání lukrativních pozemků v místěsoučasné jednokolejky. Těch pozemků je hodně, protože železnice má ochrannépásmo 30 metrů na každou stranu.

Ještě pár let by mohla být stavba modernizované železnice financovánaz dotací EU. Zvítězí konečně zdravý rozum a potřeba obyvatel icestujících, nebo zájem menšiny prospěšnou stavbu na další desetiletíznemožní?

V současné době ve Veleslavíně dochází k 1004 pohybů busů (MHD +regionální), emise překračují zákonem dané limity. Měřicí stanice ČHMÚ bylypřemístěny do klidnějších oblastí Suchdola aBřevnova, takže „papírově“ naměřené hodnoty emisí vyhovují zákonu. Lidé ale veskutečnosti žijí ve více znečištěném prostředí.

Metro bylo nesmyslně odkloněno z Veleslavína do Motola,kde většinu času vozí pouze vzduch.

Z letiště ve špičce odjíždí každou minutu busdo centra, větší kapacitu letištní terminál dle sdělení ROPIDu nemá. Úvahy okoupi velkokapacitních, 25 metrů dlouhých, 3 článkových busů jsou takénereálné. Tato monstra jedou pomaleji, než klasický kloubový bus, navíc by bylproblematický výjezd ve Veleslavíně a hlavně by byl drahý servis, nutnost držetjiné náhradní díly na pár busů,...

+1/−2
12.11.2016 8:15

J48a46n 58D89l63o37u28h29ý 8976620313170

Ono by nebyl problém prodloužit metro do Řep a pak už po povrchu na letiště.

0/0
12.11.2016 13:06

J77i16ř27í 98P12r39a60ž40á54k 9580312471582

To by problém byl z několika důvodů: délka trasy by byla neúměrná - podívejte se na mapu. Byla by to jedna serpentina za druhou, takže by to nepřineslo zrychlení jízdní doby. Investiční náklady by byly extrémní. Do Řep by prodloužení asi mělo cenu, ale dál by jelo nezastavěným územím. Bylo by lepší spojit konečné tras, ale to už dnes asi nepůjde - s tím se mělo počítat před posledním prodloužením B a A.

+1/0
12.11.2016 14:35

P11a78t96r58i49k 60E68g72e26r 2518800589381

Ano metro mělo být propojeno i v jiných přestupcích stanicích než Muzeum (A/C), Můstek (A/B), Florenc (B/C) jsem pro propojení Nemocnice Motol - Nové Butovice důvod možná stavba vysuté dráhy Sídliště Barrandov - Nové Botovice. Určitě bych zvažoval propojení Letiště pomocí tramvaje když se má prodlužovat na Dědínskou což moc nepodporuji vedení přímo po Evropské by bylo lepší. Sliby jsou na rok 2020. Dále si myslím, že metro mělo vést s odbočkou Českomoravská na Prosek a až do Bohnic. Zde se dokonce v roce 2003 uvažovalo s návratem trolejbusů do Prahy, ale tramvaje sem snad povedou a přes most pojedou až na Suchdol.Uvidíme zda na povrchu pojede metro až do Počernic. Místo tramvají do Hostivaře povede metro a bude prodlouženo až do Petrovic zde by bylo dobré propojení s linkou z Hájů a ještě stanice Uhříněves. Také by bylo dobré spojení Štěrbohol a sídliště Rohožník. Budoucnost je v rozšíření tramvajové sítě. Škoda, že tramvaje nejezdí také pod zemí, ale třeba se to změní. Tramvaje pod zemí nemusejí být v takové hloubce a navíc cestující nebudou padat do kolejiště z takové výšky bylo by to jednodušší.

0/0
13.11.2016 6:31

J94i94ř88í 45P86r60a33ž12á76k 9610632451622

Postavit klasickou přestupní stanici je o hodně dražší, než kdyby propojili koncové stanice smyčkou, takže vlaky by pokračovaly plynule z konečné jedné trasy na druhou.

0/0
13.11.2016 7:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.