Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha je na zimu připravena, má přes sto sypačů a tramvaj s radlicí

Zatímco minulý rok vyráželi silničáři do ulic až 31. prosince, letos se zima přihlásila o měsíc a půl dříve. Na boj se zimou chystají pražští silničáři až 123 sypačů. Dopravní podnik se zase vybavil speciální tramvají s radlicí, která bude v případě kalamity prohrnovat koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50i69r48o94s91l68a47v 27S20u46c62h14y 5340989140510

Ten článek stojí za to si dobře uložit. Alespoň do první opravdové sněhové nadílky. 5 cm sněhu a uvidíme. O připravenosti na zimu jsem slýchával každým rokem, a každým rokem byli silničáři sněhem zaskočeni. Pak se vymlouvají, že podle normy mají vyjet až x minut poté, co přestane sněžit. Jenže to už je všude kalamita a nikam nedojedou.

0/0
12.11.2016 22:38
Foto

T49o23m80á97š 53C48h26r85a12s36t91n41ý 2551674601683

Koukám---koukám, sjezd z Budějovické na Modřany, sníh. Asi jim to nehrne a nesype...

0/−2
12.11.2016 8:16

P83a14t97r28i28k 97E56g37e18r 2358310909221

Všichni teď myslí, že sníh nebo spíše začátek z 10. listopadu nic neznamenalo. Teprve uvidíme zda se nebude opakovat situace z roku 2014. Udeřit silné mrazy opět mohou, ale už by to nemělo být tak hrozné díky mazácí tramvaji. Silničáři vždy přednostně protahují nejdůležitější úseky. Pamatuji si také dopravu při stávce v roce 2011 kdy nejezdilo metro a na lince 213 jezdil ČSAD Polkost.

0/0
12.11.2016 7:46

J79a79n 39H18o36z57á88k 2541255284117

Jen aby je zima nepřekvapila tím, že bude padat sníh !

+1/0
12.11.2016 6:53

R53o61m92a64n 76N15o70v51a85k 6939291302106

haha. to si povime az napadnou 2 cm snehu a v Praze bude tyden kalamita ;-D

0/−2
11.11.2016 20:38

P84e32t50r 65N53e89t27o27l34i72c31k56ý 4618336284205

Opravdu je nutné to číst v každé diskuzi o sněhu v Praze pětkrát?

+1/0
12.11.2016 8:41

M70i24r68o84s95l74a65v 15G90r59o13s63s78m15a28n60n 8592389324

Solení sběrných komunikací je v pořádku, jinak to nejde. Nerozumím však solení stovek kilometrů nevýznamných obslužných komunikací se slabým provozem bez MHD v rovině. Škoda soli a zbytečně poškozování materiálů i okolní zeleně.

0/0
11.11.2016 19:59

P14a17v33e10l 35J11e83ř28á88b71e18k 7251802514417

Mimo Prahu solí skoro i v chatových oblastech. Štěrk by zanesl kanály, kamínek propíchal pneumatiky - tak raději sůl, aby si řidiči nestěžovali.

0/0
11.11.2016 20:24

M25i79r60o44s14l19a66v 45G74r92o85s62s47m29a54n69n 8952329104

Kdo mluví o štěrku?

0/0
11.11.2016 20:39

P24e12t47r 23Č43e83r22m56á76k 9428815449310

Je to nejefektivnější a nejekonomičtější způsob, tak proto. Močovina je velmi drahá na to jí používat plošně, drť se zase musí na jaře uklízet.

0/0
12.11.2016 12:54

M21i46r88o47s10l24a34v 23G47r71o57s17s48m47a45n97n 8432119224

A kdo mluví o močovině nebo o drti?

0/0
12.11.2016 20:09

P91e80t36r 38Č76e66r26m60á90k 9628885129910

Jiný inertní ani neinertní materiál se běžně nepoužívá ;-)

0/0
12.11.2016 20:43

J58i64ř51í 10P39r16a69ž80á96k 9860762401882

Nové tramvaje T15 prý projedou max 6 cm sněhu. Od jejich nasazení do provozu pořádně nenasněžilo. To jsem zvědav, jestli ta jedina tramvaj s radlicí prohrne všechny koleje až začne pořádně sněžit.

0/0
11.11.2016 19:51

M15i94r46o75s57l42a41v 69G51r50o83s17s21m80a82n63n 8432599574

T15 je tank, to by Vám Vladimir Vladimirovič dal.

Tramvaj 15T zvládne i více než 6 cm. Ve skutečnosti to není často třeba, protože intervaly jsou krátké, takže tramvaje si hrnou samy. Na to ostatní je pluh. A pozornějšímu čtenáři neuniklo, že pluhů je 9.

+3/0
11.11.2016 20:09

J68i65ř58í 82P95r44a68ž37á40k 9400942921592

Dík za info. Ale vyhodnotil jsem si to i tak, že když bude přes noc sněžit, kdy intervaly jsou cca 45 min, tak tramvaje ráno nevyjedou.;-(

0/0
11.11.2016 21:15

J97i87ř60í 30P24r25a15ž55á70k 9310162241662

Obávám se, že nemáte pravdu:

https://www.novinky.cz/ekonomika/225354-nove-prazske-tramvaje-budou-mit-ve-snehu-problem-rika-zastupitel-top-09.html

0/0
12.11.2016 8:10

M91i27r34o86s27l63a37v 29G71r33o56s21s49m40a88n15n 8102399564

Věříte 5 let starému článku, nebo pětileté praxi? Pokud se v zimě zastaví tramvaje, je to většinou kvůli zapadaným vyhýbkám, které nejde stavět. Ještě jsem neviděl, aby tramvaj neprojela sníh na volné trati.

+2/0
12.11.2016 12:20

P57e34t19r 33Č30e62r49m28á54k 9128975439510

Vzhledem k tomu že za 5 let pořádně nesněžilo tak ;-) Faktem je že novodobým problémem je spíš namrzání trolejí, superhypermoderní tramvaje za stovky milionů korun mají totiž oproti starším tramvajím menší odběr.

0/0
12.11.2016 12:57

M68i38r52o50s12l53a23v 41G65r40o35s64s13m19a73n83n 8252499704

To úplně není pravda. Ale budiž. Namrzání trolejí je problém spíše výjimečný než novodobý. Nejnižší spotřebu mají vozy T3R.P (modernizace T3), navíc vlak má dva pantografy. 15T má spotřebu mírně vyšší a vše jedním sběračem. Navíc mají trochu vyšší přítlak, takže při kalamitě nějakou dobu držely. Ale když už byla trolej místy obalená, odmítala citlivá technika fungovat. Starým tramvajím stačil i kousek kontaktu, aby se hnuly. Navíc stačil kontakt na jednom sběrači. A pokud přece zastavila, dalo se manuálně pantografem mlátit o dráty, aby led trochu opadal. Ale nevím, jestli Vás to zajímá. Většinou si melete to své :-)

+1/0
12.11.2016 20:35

P91e59t66r 41Č81e93r14m34á76k 9458815269730

Neříkám že je to plošný nebo častý problém, nicméně novodobý skutečně ano (narozdíl od sněhu který se naopak stává v podstatě historií) a ten důvod je právě v tom poklesu příkonu který vedením prochází, a tudíž to potom snadněji namrzá. K těm problémům se pak skutečně přidává i jiná technika a celkově to ústí v ty situace co byly k vidění v posledních pár letech.

Jinak nejde o to co koho zajímá, ale co je realita, když tu tak často píšete úplný bludy zrovna z mého oboru tak je holt potřeba to uvádět na pravou míru, nic osobního ;-)

0/0
12.11.2016 20:52

M88i15r51o21s87l47a12v 55G25r24o91s93s83m67a26n52n 8752439384

Skladník ve šroubárně? Pardon, na Institutu dopravního inženýrství? Ta situace nastala v posledních pár letech jednou, trvala 2 dny, postihla celou Prahu bez rozdílu příkonu v sekcích, které jsou velmi odlišné. Důvodem bylo výjimečné počasí. Postižena byla i jiná města a železniční síť. Trochu lépe na tom údajně byla jen jižní polovina Česka, kde je železnice napájena střídavým proudem 25 kV 50Hz. Třeba znáte důvod.

0/0
12.11.2016 21:33

P61e37t51r 91Č12e96r69m55á96k 9298455949820

Ale kdeže, nastala vícekrát akorát že ne v takovém rozsahu jako ta jedna mediálně známá ;-) Jelikož trasy linek jdou křížem krážem Prahou tak se to může stát a taky stává kdekoliv, nesouvisí s to kterou sekcí ale s tím že už holt jezdí čím dál víc moderních nebo zmodernizovaných tramvají.

A na skladníka ze šroubárny máte ty (ne)znalosti ještě docela dobré, ale jak říkám, chce to pilovat a pro večerní studium používat odborné materiály, minimálně tím odpadnou to nesmysly, časem třeba přijde i pochopení o co jde ;-)

0/0
12.11.2016 21:44

M23i61r75o97s66l62a94v 77G47r24o75s44s73m46a97n35n 8872809114

:-D

0/0
12.11.2016 22:05

J11i53ř64í 45P47r23a49ž24á28k 9900152351792

Během těch posledních 5 let v Praze víc než těch 6 cm sněhu nenapadlo. Byl bych rád, abyste měl pravdu. Věřil bych odkazu na technický list, nebo podobný dokument, ale ten jsem na webu nedohledal. Motory a ostatní výzbroj musí být hodně nízko nad kolejí a jaké to má krytí (IP) ?

Pro vaši info svědčí, že jezdí v Rize a tam asi sněží více.

0/0
12.11.2016 14:32

M29i18r80o31s91l28a85v 23G47r60o24s22s74m56a37n59n 8702309194

Samozřejmě že napadlo. A musím se opakovat. Problém nastává v první řadě se zapadanými výhybkami. Pokud se někde nanafouká závěj.

0/0
12.11.2016 20:23

J48i43ř93í 38P57r25a38ž84á27k 9470762851412

Máte nějaké podklady, z nichž tak soudíte?

0/0
12.11.2016 20:45

M87i95r25o65s65l76a43v 68G93r87o62s92s50m33a71n65n 8212639574

Nemám. Ale každý, kdo se v dráze orientuje, ví, že sníh působí problémy hlavně v pohyblivých částech výměn. Mezi jazyk a opornici se dostane sníh, velmi často se v případě tramvají jedná o znečištěnou břečku, kterou tam nahrnou auta nebo radlice. I když si topení se sněhem poradí, nečistoty zůstanou. Jazyk po přestavení nedolehne, výhybka se neuzamkne. Jedinou pohotovou pomocí je šťourátko, kterým je obvykle možné sníh a nečistoty manuálně vyškrábat. Má ho každá tramvaj.

0/0
12.11.2016 21:44

J70i94ř86í 45P34r78a32ž15á63k 9430672741702

To je jasné, výhybky v Praze jsou navíc vyhřívané, nebo ne?

Ale víc než těch 6 cm skutečně v Praze nenapadlo. Uvidíme, jestli to nebude letos.

0/0
12.11.2016 21:46

K73a81r34e78l 41M71a92r93t85i49n53e54c 6408458176914

Výborně, jen si počkám až napadne prvních pár cenťáků sněhu, a potom jako obvykle zkolabuje MHD a rádio a TV bude plné zpráv o sněhové kalamitě v Praze;-D;-D;-D

0/0
11.11.2016 19:28

P65a28v16e83l 29J24e46ř11á59b89e85k 7421702784357

Ale kolaps není o technice na prohrnování, ale o řidičích, kteří ujedou tu vrstvičku na ledovku do chvíle, než se tam dostane sypač a pluh.

Na venkově se jezdí v pohodě ve sněhu po nárazníky, ale v Praze, protože to jede auto za autem, centimetr sněhu je během chvilky změněn ujetou klouzačku. A tam nepomůže nic, než počkat na štěrk, písek nebo sůl.

+3/0
11.11.2016 20:22

M36i23r91o28s67l98a92v 34G48r70o63s84s54m42a89n93n 8432259234

Dalším vlivem je, že zatímco na venkově je snížení rychlosti při sněhu neškodné, v Praze zpomalením dopravy klesne kapacita komunikace pod poptávku a vytvoří se abnormální zácpa.

+1/0
12.11.2016 12:23

J96a24r61o89s51l59a44v 32Č28a50n85ě60k 8327176248278

Na ty 4 cm sněhu u muzea to bude stačit ;-D

+2/0
11.11.2016 19:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.