Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha je na zimu připravena, má přes sto sypačů a tramvaj s radlicí

Zatímco minulý rok vyráželi silničáři do ulic až 31. prosince, letos se zima přihlásila o měsíc a půl dříve. Na boj se zimou chystají pražští silničáři až 123 sypačů. Dopravní podnik se zase vybavil speciální tramvají s radlicí, která bude v případě kalamity prohrnovat koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74i80r85o58s17l40a27v 62S57u81c36h56y 5900179650890

Ten článek stojí za to si dobře uložit. Alespoň do první opravdové sněhové nadílky. 5 cm sněhu a uvidíme. O připravenosti na zimu jsem slýchával každým rokem, a každým rokem byli silničáři sněhem zaskočeni. Pak se vymlouvají, že podle normy mají vyjet až x minut poté, co přestane sněžit. Jenže to už je všude kalamita a nikam nedojedou.

0/0
12.11.2016 22:38

T96o82m76á51š 60C31h15r54a78s51t90n56ý 2841564211273

Koukám---koukám, sjezd z Budějovické na Modřany, sníh. Asi jim to nehrne a nesype...

0/−2
12.11.2016 8:16

P11a88t88r60i72k 36E69g16e59r 2628370299111

Všichni teď myslí, že sníh nebo spíše začátek z 10. listopadu nic neznamenalo. Teprve uvidíme zda se nebude opakovat situace z roku 2014. Udeřit silné mrazy opět mohou, ale už by to nemělo být tak hrozné díky mazácí tramvaji. Silničáři vždy přednostně protahují nejdůležitější úseky. Pamatuji si také dopravu při stávce v roce 2011 kdy nejezdilo metro a na lince 213 jezdil ČSAD Polkost.

0/0
12.11.2016 7:46

J63a11n 18H20o36z71á72k 2161425714537

Jen aby je zima nepřekvapila tím, že bude padat sníh !

+1/0
12.11.2016 6:53

R74o41m79a64n 49N69o77v11a69k 6189541122286

haha. to si povime az napadnou 2 cm snehu a v Praze bude tyden kalamita ;-D

0/−2
11.11.2016 20:38

P15e26t69r 23N70e91t97o93l85i52c24k49ý 4828456574835

Opravdu je nutné to číst v každé diskuzi o sněhu v Praze pětkrát?

+1/0
12.11.2016 8:41

M48i21r67o27s45l84a40v 56G14r66o88s83s36m58a91n18n 8982889154

Solení sběrných komunikací je v pořádku, jinak to nejde. Nerozumím však solení stovek kilometrů nevýznamných obslužných komunikací se slabým provozem bez MHD v rovině. Škoda soli a zbytečně poškozování materiálů i okolní zeleně.

0/0
11.11.2016 19:59

P19a11v59e44l 50J72e58ř88á87b65e25k 7651332294267

Mimo Prahu solí skoro i v chatových oblastech. Štěrk by zanesl kanály, kamínek propíchal pneumatiky - tak raději sůl, aby si řidiči nestěžovali.

0/0
11.11.2016 20:24

M31i95r86o83s81l29a84v 23G18r14o12s23s67m36a59n15n 8492929404

Kdo mluví o štěrku?

0/0
11.11.2016 20:39

P48e81t88r 76Č27e53r86m95á51k 9908885109640

Je to nejefektivnější a nejekonomičtější způsob, tak proto. Močovina je velmi drahá na to jí používat plošně, drť se zase musí na jaře uklízet.

0/0
12.11.2016 12:54

M64i19r37o95s31l24a17v 85G33r87o50s40s47m58a89n61n 8382599744

A kdo mluví o močovině nebo o drti?

0/0
12.11.2016 20:09

P71e92t80r 43Č41e29r68m40á94k 9328425329280

Jiný inertní ani neinertní materiál se běžně nepoužívá ;-)

0/0
12.11.2016 20:43

J13i47ř58í 58P98r63a83ž35á85k 9530242931472

Nové tramvaje T15 prý projedou max 6 cm sněhu. Od jejich nasazení do provozu pořádně nenasněžilo. To jsem zvědav, jestli ta jedina tramvaj s radlicí prohrne všechny koleje až začne pořádně sněžit.

0/0
11.11.2016 19:51

M45i79r93o95s44l23a41v 24G37r70o83s74s94m76a62n83n 8212639904

T15 je tank, to by Vám Vladimir Vladimirovič dal.

Tramvaj 15T zvládne i více než 6 cm. Ve skutečnosti to není často třeba, protože intervaly jsou krátké, takže tramvaje si hrnou samy. Na to ostatní je pluh. A pozornějšímu čtenáři neuniklo, že pluhů je 9.

+3/0
11.11.2016 20:09

J65i32ř36í 10P10r41a62ž73á74k 9490852491662

Dík za info. Ale vyhodnotil jsem si to i tak, že když bude přes noc sněžit, kdy intervaly jsou cca 45 min, tak tramvaje ráno nevyjedou.;-(

0/0
11.11.2016 21:15

J49i93ř82í 88P45r98a86ž28á89k 9140752751732

Obávám se, že nemáte pravdu:

https://www.novinky.cz/ekonomika/225354-nove-prazske-tramvaje-budou-mit-ve-snehu-problem-rika-zastupitel-top-09.html

0/0
12.11.2016 8:10

M82i13r86o31s50l73a89v 33G38r25o19s79s93m63a81n49n 8652749514

Věříte 5 let starému článku, nebo pětileté praxi? Pokud se v zimě zastaví tramvaje, je to většinou kvůli zapadaným vyhýbkám, které nejde stavět. Ještě jsem neviděl, aby tramvaj neprojela sníh na volné trati.

+2/0
12.11.2016 12:20

P31e27t35r 11Č92e72r47m22á75k 9718745279600

Vzhledem k tomu že za 5 let pořádně nesněžilo tak ;-) Faktem je že novodobým problémem je spíš namrzání trolejí, superhypermoderní tramvaje za stovky milionů korun mají totiž oproti starším tramvajím menší odběr.

0/0
12.11.2016 12:57

M33i35r57o58s85l53a97v 21G59r43o21s78s72m18a51n44n 8152789344

To úplně není pravda. Ale budiž. Namrzání trolejí je problém spíše výjimečný než novodobý. Nejnižší spotřebu mají vozy T3R.P (modernizace T3), navíc vlak má dva pantografy. 15T má spotřebu mírně vyšší a vše jedním sběračem. Navíc mají trochu vyšší přítlak, takže při kalamitě nějakou dobu držely. Ale když už byla trolej místy obalená, odmítala citlivá technika fungovat. Starým tramvajím stačil i kousek kontaktu, aby se hnuly. Navíc stačil kontakt na jednom sběrači. A pokud přece zastavila, dalo se manuálně pantografem mlátit o dráty, aby led trochu opadal. Ale nevím, jestli Vás to zajímá. Většinou si melete to své :-)

+1/0
12.11.2016 20:35

P38e33t53r 56Č57e12r92m57á12k 9618235609620

Neříkám že je to plošný nebo častý problém, nicméně novodobý skutečně ano (narozdíl od sněhu který se naopak stává v podstatě historií) a ten důvod je právě v tom poklesu příkonu který vedením prochází, a tudíž to potom snadněji namrzá. K těm problémům se pak skutečně přidává i jiná technika a celkově to ústí v ty situace co byly k vidění v posledních pár letech.

Jinak nejde o to co koho zajímá, ale co je realita, když tu tak často píšete úplný bludy zrovna z mého oboru tak je holt potřeba to uvádět na pravou míru, nic osobního ;-)

0/0
12.11.2016 20:52

M96i58r55o67s15l33a62v 21G76r40o71s83s23m31a29n64n 8952769704

Skladník ve šroubárně? Pardon, na Institutu dopravního inženýrství? Ta situace nastala v posledních pár letech jednou, trvala 2 dny, postihla celou Prahu bez rozdílu příkonu v sekcích, které jsou velmi odlišné. Důvodem bylo výjimečné počasí. Postižena byla i jiná města a železniční síť. Trochu lépe na tom údajně byla jen jižní polovina Česka, kde je železnice napájena střídavým proudem 25 kV 50Hz. Třeba znáte důvod.

0/0
12.11.2016 21:33

P91e49t88r 36Č78e78r98m55á92k 9958945589450

Ale kdeže, nastala vícekrát akorát že ne v takovém rozsahu jako ta jedna mediálně známá ;-) Jelikož trasy linek jdou křížem krážem Prahou tak se to může stát a taky stává kdekoliv, nesouvisí s to kterou sekcí ale s tím že už holt jezdí čím dál víc moderních nebo zmodernizovaných tramvají.

A na skladníka ze šroubárny máte ty (ne)znalosti ještě docela dobré, ale jak říkám, chce to pilovat a pro večerní studium používat odborné materiály, minimálně tím odpadnou to nesmysly, časem třeba přijde i pochopení o co jde ;-)

0/0
12.11.2016 21:44

M81i57r80o24s62l82a38v 81G25r22o61s92s81m71a43n79n 8732929154

:-D

0/0
12.11.2016 22:05

J84i52ř68í 23P17r31a75ž87á16k 9760692251802

Během těch posledních 5 let v Praze víc než těch 6 cm sněhu nenapadlo. Byl bych rád, abyste měl pravdu. Věřil bych odkazu na technický list, nebo podobný dokument, ale ten jsem na webu nedohledal. Motory a ostatní výzbroj musí být hodně nízko nad kolejí a jaké to má krytí (IP) ?

Pro vaši info svědčí, že jezdí v Rize a tam asi sněží více.

0/0
12.11.2016 14:32

M80i35r12o65s50l15a11v 22G47r88o75s37s37m43a96n17n 8652749294

Samozřejmě že napadlo. A musím se opakovat. Problém nastává v první řadě se zapadanými výhybkami. Pokud se někde nanafouká závěj.

0/0
12.11.2016 20:23

J12i88ř73í 92P22r44a72ž92á85k 9940322141552

Máte nějaké podklady, z nichž tak soudíte?

0/0
12.11.2016 20:45

M95i80r22o55s69l77a39v 67G90r91o46s62s91m84a79n87n 8782809494

Nemám. Ale každý, kdo se v dráze orientuje, ví, že sníh působí problémy hlavně v pohyblivých částech výměn. Mezi jazyk a opornici se dostane sníh, velmi často se v případě tramvají jedná o znečištěnou břečku, kterou tam nahrnou auta nebo radlice. I když si topení se sněhem poradí, nečistoty zůstanou. Jazyk po přestavení nedolehne, výhybka se neuzamkne. Jedinou pohotovou pomocí je šťourátko, kterým je obvykle možné sníh a nečistoty manuálně vyškrábat. Má ho každá tramvaj.

0/0
12.11.2016 21:44

J11i50ř22í 90P16r42a88ž31á76k 9210252271252

To je jasné, výhybky v Praze jsou navíc vyhřívané, nebo ne?

Ale víc než těch 6 cm skutečně v Praze nenapadlo. Uvidíme, jestli to nebude letos.

0/0
12.11.2016 21:46

K83a30r40e56l 30M51a46r86t45i60n21e96c 6378398296584

Výborně, jen si počkám až napadne prvních pár cenťáků sněhu, a potom jako obvykle zkolabuje MHD a rádio a TV bude plné zpráv o sněhové kalamitě v Praze;-D;-D;-D

0/0
11.11.2016 19:28

P91a15v17e23l 81J13e14ř82á88b15e22k 7791552614567

Ale kolaps není o technice na prohrnování, ale o řidičích, kteří ujedou tu vrstvičku na ledovku do chvíle, než se tam dostane sypač a pluh.

Na venkově se jezdí v pohodě ve sněhu po nárazníky, ale v Praze, protože to jede auto za autem, centimetr sněhu je během chvilky změněn ujetou klouzačku. A tam nepomůže nic, než počkat na štěrk, písek nebo sůl.

+3/0
11.11.2016 20:22

M75i74r30o78s71l54a33v 66G36r43o61s64s89m11a93n78n 8132689724

Dalším vlivem je, že zatímco na venkově je snížení rychlosti při sněhu neškodné, v Praze zpomalením dopravy klesne kapacita komunikace pod poptávku a vytvoří se abnormální zácpa.

+1/0
12.11.2016 12:23

J83a16r17o13s42l80a25v 56Č66a25n38ě65k 8417826138448

Na ty 4 cm sněhu u muzea to bude stačit ;-D

+2/0
11.11.2016 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.