Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha je na zimu připravena, má přes sto sypačů a tramvaj s radlicí

Zatímco minulý rok vyráželi silničáři do ulic až 31. prosince, letos se zima přihlásila o měsíc a půl dříve. Na boj se zimou chystají pražští silničáři až 123 sypačů. Dopravní podnik se zase vybavil speciální tramvají s radlicí, která bude v případě kalamity prohrnovat koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i97r49o23s13l64a68v 10S50u60c44h75y 5430799740270

Ten článek stojí za to si dobře uložit. Alespoň do první opravdové sněhové nadílky. 5 cm sněhu a uvidíme. O připravenosti na zimu jsem slýchával každým rokem, a každým rokem byli silničáři sněhem zaskočeni. Pak se vymlouvají, že podle normy mají vyjet až x minut poté, co přestane sněžit. Jenže to už je všude kalamita a nikam nedojedou.

0/0
12.11.2016 22:38

T68o22m54á28š 84C57h73r72a68s76t71n23ý 2851504121353

Koukám---koukám, sjezd z Budějovické na Modřany, sníh. Asi jim to nehrne a nesype...

0/−2
12.11.2016 8:16

P69a20t53r93i68k 70E88g97e10r 2708570989361

Všichni teď myslí, že sníh nebo spíše začátek z 10. listopadu nic neznamenalo. Teprve uvidíme zda se nebude opakovat situace z roku 2014. Udeřit silné mrazy opět mohou, ale už by to nemělo být tak hrozné díky mazácí tramvaji. Silničáři vždy přednostně protahují nejdůležitější úseky. Pamatuji si také dopravu při stávce v roce 2011 kdy nejezdilo metro a na lince 213 jezdil ČSAD Polkost.

0/0
12.11.2016 7:46

J72a58n 42H17o14z22á31k 2431325594487

Jen aby je zima nepřekvapila tím, že bude padat sníh !

+1/0
12.11.2016 6:53

R33o76m53a35n 92N54o24v98a58k 6189161322356

haha. to si povime az napadnou 2 cm snehu a v Praze bude tyden kalamita ;-D

0/−2
11.11.2016 20:38

P79e58t96r 32N56e27t24o98l73i45c95k28ý 4388166804375

Opravdu je nutné to číst v každé diskuzi o sněhu v Praze pětkrát?

+1/0
12.11.2016 8:41

M80i91r46o60s15l70a91v 27G62r15o55s56s57m50a27n66n 8352179364

Solení sběrných komunikací je v pořádku, jinak to nejde. Nerozumím však solení stovek kilometrů nevýznamných obslužných komunikací se slabým provozem bez MHD v rovině. Škoda soli a zbytečně poškozování materiálů i okolní zeleně.

0/0
11.11.2016 19:59

P55a25v97e86l 15J44e48ř58á40b57e17k 7631482434717

Mimo Prahu solí skoro i v chatových oblastech. Štěrk by zanesl kanály, kamínek propíchal pneumatiky - tak raději sůl, aby si řidiči nestěžovali.

0/0
11.11.2016 20:24

M76i26r68o71s29l19a65v 78G69r50o71s66s50m33a28n38n 8912309784

Kdo mluví o štěrku?

0/0
11.11.2016 20:39

P34e21t81r 14Č41e25r65m21á60k 9698555509160

Je to nejefektivnější a nejekonomičtější způsob, tak proto. Močovina je velmi drahá na to jí používat plošně, drť se zase musí na jaře uklízet.

0/0
12.11.2016 12:54

M23i85r72o11s96l63a86v 27G88r45o38s45s42m77a97n35n 8222289244

A kdo mluví o močovině nebo o drti?

0/0
12.11.2016 20:09

P42e69t18r 60Č94e21r37m55á63k 9978155199230

Jiný inertní ani neinertní materiál se běžně nepoužívá ;-)

0/0
12.11.2016 20:43

J98i64ř53í 64P59r26a41ž38á43k 9600452741532

Nové tramvaje T15 prý projedou max 6 cm sněhu. Od jejich nasazení do provozu pořádně nenasněžilo. To jsem zvědav, jestli ta jedina tramvaj s radlicí prohrne všechny koleje až začne pořádně sněžit.

0/0
11.11.2016 19:51

M68i97r47o67s84l48a51v 40G17r46o14s34s77m89a69n18n 8332299834

T15 je tank, to by Vám Vladimir Vladimirovič dal.

Tramvaj 15T zvládne i více než 6 cm. Ve skutečnosti to není často třeba, protože intervaly jsou krátké, takže tramvaje si hrnou samy. Na to ostatní je pluh. A pozornějšímu čtenáři neuniklo, že pluhů je 9.

+3/0
11.11.2016 20:09

J36i24ř46í 76P33r42a75ž94á86k 9850982181722

Dík za info. Ale vyhodnotil jsem si to i tak, že když bude přes noc sněžit, kdy intervaly jsou cca 45 min, tak tramvaje ráno nevyjedou.;-(

0/0
11.11.2016 21:15

J84i51ř52í 38P17r94a22ž65á66k 9810902281492

Obávám se, že nemáte pravdu:

https://www.novinky.cz/ekonomika/225354-nove-prazske-tramvaje-budou-mit-ve-snehu-problem-rika-zastupitel-top-09.html

0/0
12.11.2016 8:10

M39i80r36o70s30l19a41v 60G48r38o31s30s24m35a19n52n 8642549184

Věříte 5 let starému článku, nebo pětileté praxi? Pokud se v zimě zastaví tramvaje, je to většinou kvůli zapadaným vyhýbkám, které nejde stavět. Ještě jsem neviděl, aby tramvaj neprojela sníh na volné trati.

+2/0
12.11.2016 12:20

P37e41t49r 36Č47e40r10m37á17k 9278685429540

Vzhledem k tomu že za 5 let pořádně nesněžilo tak ;-) Faktem je že novodobým problémem je spíš namrzání trolejí, superhypermoderní tramvaje za stovky milionů korun mají totiž oproti starším tramvajím menší odběr.

0/0
12.11.2016 12:57

M58i83r12o93s68l25a64v 88G75r21o46s23s30m18a92n69n 8122239124

To úplně není pravda. Ale budiž. Namrzání trolejí je problém spíše výjimečný než novodobý. Nejnižší spotřebu mají vozy T3R.P (modernizace T3), navíc vlak má dva pantografy. 15T má spotřebu mírně vyšší a vše jedním sběračem. Navíc mají trochu vyšší přítlak, takže při kalamitě nějakou dobu držely. Ale když už byla trolej místy obalená, odmítala citlivá technika fungovat. Starým tramvajím stačil i kousek kontaktu, aby se hnuly. Navíc stačil kontakt na jednom sběrači. A pokud přece zastavila, dalo se manuálně pantografem mlátit o dráty, aby led trochu opadal. Ale nevím, jestli Vás to zajímá. Většinou si melete to své :-)

+1/0
12.11.2016 20:35

P36e82t89r 17Č89e54r87m40á29k 9818345429780

Neříkám že je to plošný nebo častý problém, nicméně novodobý skutečně ano (narozdíl od sněhu který se naopak stává v podstatě historií) a ten důvod je právě v tom poklesu příkonu který vedením prochází, a tudíž to potom snadněji namrzá. K těm problémům se pak skutečně přidává i jiná technika a celkově to ústí v ty situace co byly k vidění v posledních pár letech.

Jinak nejde o to co koho zajímá, ale co je realita, když tu tak často píšete úplný bludy zrovna z mého oboru tak je holt potřeba to uvádět na pravou míru, nic osobního ;-)

0/0
12.11.2016 20:52

M95i76r71o40s32l25a82v 49G88r28o61s30s13m23a26n32n 8162679144

Skladník ve šroubárně? Pardon, na Institutu dopravního inženýrství? Ta situace nastala v posledních pár letech jednou, trvala 2 dny, postihla celou Prahu bez rozdílu příkonu v sekcích, které jsou velmi odlišné. Důvodem bylo výjimečné počasí. Postižena byla i jiná města a železniční síť. Trochu lépe na tom údajně byla jen jižní polovina Česka, kde je železnice napájena střídavým proudem 25 kV 50Hz. Třeba znáte důvod.

0/0
12.11.2016 21:33

P14e66t15r 70Č67e75r21m48á79k 9848455179510

Ale kdeže, nastala vícekrát akorát že ne v takovém rozsahu jako ta jedna mediálně známá ;-) Jelikož trasy linek jdou křížem krážem Prahou tak se to může stát a taky stává kdekoliv, nesouvisí s to kterou sekcí ale s tím že už holt jezdí čím dál víc moderních nebo zmodernizovaných tramvají.

A na skladníka ze šroubárny máte ty (ne)znalosti ještě docela dobré, ale jak říkám, chce to pilovat a pro večerní studium používat odborné materiály, minimálně tím odpadnou to nesmysly, časem třeba přijde i pochopení o co jde ;-)

0/0
12.11.2016 21:44

M77i66r26o52s45l62a46v 85G39r62o46s63s38m86a86n41n 8712189234

:-D

0/0
12.11.2016 22:05

J24i29ř38í 22P89r15a14ž63á20k 9760122641532

Během těch posledních 5 let v Praze víc než těch 6 cm sněhu nenapadlo. Byl bych rád, abyste měl pravdu. Věřil bych odkazu na technický list, nebo podobný dokument, ale ten jsem na webu nedohledal. Motory a ostatní výzbroj musí být hodně nízko nad kolejí a jaké to má krytí (IP) ?

Pro vaši info svědčí, že jezdí v Rize a tam asi sněží více.

0/0
12.11.2016 14:32

M21i19r51o45s95l72a85v 53G30r27o74s13s67m17a38n88n 8342169184

Samozřejmě že napadlo. A musím se opakovat. Problém nastává v první řadě se zapadanými výhybkami. Pokud se někde nanafouká závěj.

0/0
12.11.2016 20:23

J75i31ř92í 31P49r54a36ž47á41k 9980362191362

Máte nějaké podklady, z nichž tak soudíte?

0/0
12.11.2016 20:45

M97i92r52o29s44l51a45v 97G31r69o93s12s62m18a32n97n 8742739854

Nemám. Ale každý, kdo se v dráze orientuje, ví, že sníh působí problémy hlavně v pohyblivých částech výměn. Mezi jazyk a opornici se dostane sníh, velmi často se v případě tramvají jedná o znečištěnou břečku, kterou tam nahrnou auta nebo radlice. I když si topení se sněhem poradí, nečistoty zůstanou. Jazyk po přestavení nedolehne, výhybka se neuzamkne. Jedinou pohotovou pomocí je šťourátko, kterým je obvykle možné sníh a nečistoty manuálně vyškrábat. Má ho každá tramvaj.

0/0
12.11.2016 21:44

J69i93ř87í 31P28r87a11ž90á68k 9350532531922

To je jasné, výhybky v Praze jsou navíc vyhřívané, nebo ne?

Ale víc než těch 6 cm skutečně v Praze nenapadlo. Uvidíme, jestli to nebude letos.

0/0
12.11.2016 21:46

K17a48r15e74l 63M19a53r82t70i20n54e61c 6988298866454

Výborně, jen si počkám až napadne prvních pár cenťáků sněhu, a potom jako obvykle zkolabuje MHD a rádio a TV bude plné zpráv o sněhové kalamitě v Praze;-D;-D;-D

0/0
11.11.2016 19:28

P13a48v65e34l 49J49e41ř20á70b34e40k 7421602754727

Ale kolaps není o technice na prohrnování, ale o řidičích, kteří ujedou tu vrstvičku na ledovku do chvíle, než se tam dostane sypač a pluh.

Na venkově se jezdí v pohodě ve sněhu po nárazníky, ale v Praze, protože to jede auto za autem, centimetr sněhu je během chvilky změněn ujetou klouzačku. A tam nepomůže nic, než počkat na štěrk, písek nebo sůl.

+3/0
11.11.2016 20:22

M76i25r10o93s24l13a57v 43G64r29o13s98s83m42a69n28n 8672249544

Dalším vlivem je, že zatímco na venkově je snížení rychlosti při sněhu neškodné, v Praze zpomalením dopravy klesne kapacita komunikace pod poptávku a vytvoří se abnormální zácpa.

+1/0
12.11.2016 12:23

J65a85r87o28s53l67a16v 94Č13a39n77ě21k 8327936468768

Na ty 4 cm sněhu u muzea to bude stačit ;-D

+2/0
11.11.2016 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.