Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha je na zimu připravena, má přes sto sypačů a tramvaj s radlicí

Zatímco minulý rok vyráželi silničáři do ulic až 31. prosince, letos se zima přihlásila o měsíc a půl dříve. Na boj se zimou chystají pražští silničáři až 123 sypačů. Dopravní podnik se zase vybavil speciální tramvají s radlicí, která bude v případě kalamity prohrnovat koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28i70r49o15s27l59a93v 59S47u21c22h42y 5340629430560

Ten článek stojí za to si dobře uložit. Alespoň do první opravdové sněhové nadílky. 5 cm sněhu a uvidíme. O připravenosti na zimu jsem slýchával každým rokem, a každým rokem byli silničáři sněhem zaskočeni. Pak se vymlouvají, že podle normy mají vyjet až x minut poté, co přestane sněžit. Jenže to už je všude kalamita a nikam nedojedou.

0/0
12.11.2016 22:38

T95o94m74á89š 95C74h66r72a77s63t32n73ý 2161514141193

Koukám---koukám, sjezd z Budějovické na Modřany, sníh. Asi jim to nehrne a nesype...

0/−2
12.11.2016 8:16

P87a87t20r57i78k 67E65g77e97r 2468670909851

Všichni teď myslí, že sníh nebo spíše začátek z 10. listopadu nic neznamenalo. Teprve uvidíme zda se nebude opakovat situace z roku 2014. Udeřit silné mrazy opět mohou, ale už by to nemělo být tak hrozné díky mazácí tramvaji. Silničáři vždy přednostně protahují nejdůležitější úseky. Pamatuji si také dopravu při stávce v roce 2011 kdy nejezdilo metro a na lince 213 jezdil ČSAD Polkost.

0/0
12.11.2016 7:46

J78a39n 74H11o36z41á83k 2341375904527

Jen aby je zima nepřekvapila tím, že bude padat sníh !

+1/0
12.11.2016 6:53

R13o75m36a62n 36N29o53v94a16k 6139531462526

haha. to si povime az napadnou 2 cm snehu a v Praze bude tyden kalamita ;-D

0/−2
11.11.2016 20:38

P85e77t37r 38N96e90t59o16l74i85c98k34ý 4568726784205

Opravdu je nutné to číst v každé diskuzi o sněhu v Praze pětkrát?

+1/0
12.11.2016 8:41

M30i83r60o95s66l53a12v 41G13r50o78s91s71m84a82n35n 8922329244

Solení sběrných komunikací je v pořádku, jinak to nejde. Nerozumím však solení stovek kilometrů nevýznamných obslužných komunikací se slabým provozem bez MHD v rovině. Škoda soli a zbytečně poškozování materiálů i okolní zeleně.

0/0
11.11.2016 19:59

P57a14v54e37l 45J41e45ř38á88b37e38k 7791562744847

Mimo Prahu solí skoro i v chatových oblastech. Štěrk by zanesl kanály, kamínek propíchal pneumatiky - tak raději sůl, aby si řidiči nestěžovali.

0/0
11.11.2016 20:24

M84i28r91o50s84l41a75v 95G35r55o22s66s44m89a12n73n 8402349574

Kdo mluví o štěrku?

0/0
11.11.2016 20:39

P30e16t75r 55Č24e63r30m25á22k 9148735709310

Je to nejefektivnější a nejekonomičtější způsob, tak proto. Močovina je velmi drahá na to jí používat plošně, drť se zase musí na jaře uklízet.

0/0
12.11.2016 12:54

M27i85r98o63s42l52a47v 82G81r17o28s81s33m74a11n47n 8852629964

A kdo mluví o močovině nebo o drti?

0/0
12.11.2016 20:09

P54e98t53r 77Č19e71r76m85á63k 9268625919610

Jiný inertní ani neinertní materiál se běžně nepoužívá ;-)

0/0
12.11.2016 20:43

J83i89ř49í 57P89r48a40ž87á85k 9740482971562

Nové tramvaje T15 prý projedou max 6 cm sněhu. Od jejich nasazení do provozu pořádně nenasněžilo. To jsem zvědav, jestli ta jedina tramvaj s radlicí prohrne všechny koleje až začne pořádně sněžit.

0/0
11.11.2016 19:51

M73i90r88o29s76l35a50v 75G25r32o72s18s89m90a65n65n 8822659284

T15 je tank, to by Vám Vladimir Vladimirovič dal.

Tramvaj 15T zvládne i více než 6 cm. Ve skutečnosti to není často třeba, protože intervaly jsou krátké, takže tramvaje si hrnou samy. Na to ostatní je pluh. A pozornějšímu čtenáři neuniklo, že pluhů je 9.

+3/0
11.11.2016 20:09

J25i66ř96í 42P34r52a57ž47á32k 9190682341152

Dík za info. Ale vyhodnotil jsem si to i tak, že když bude přes noc sněžit, kdy intervaly jsou cca 45 min, tak tramvaje ráno nevyjedou.;-(

0/0
11.11.2016 21:15

J79i61ř97í 85P96r43a49ž36á50k 9840682671752

Obávám se, že nemáte pravdu:

https://www.novinky.cz/ekonomika/225354-nove-prazske-tramvaje-budou-mit-ve-snehu-problem-rika-zastupitel-top-09.html

0/0
12.11.2016 8:10

M49i10r56o73s32l12a18v 29G81r89o76s57s63m76a29n86n 8272669564

Věříte 5 let starému článku, nebo pětileté praxi? Pokud se v zimě zastaví tramvaje, je to většinou kvůli zapadaným vyhýbkám, které nejde stavět. Ještě jsem neviděl, aby tramvaj neprojela sníh na volné trati.

+2/0
12.11.2016 12:20

P97e67t37r 37Č92e79r68m49á26k 9918735809380

Vzhledem k tomu že za 5 let pořádně nesněžilo tak ;-) Faktem je že novodobým problémem je spíš namrzání trolejí, superhypermoderní tramvaje za stovky milionů korun mají totiž oproti starším tramvajím menší odběr.

0/0
12.11.2016 12:57

M74i58r12o56s90l57a86v 65G25r85o96s70s30m37a43n66n 8302489334

To úplně není pravda. Ale budiž. Namrzání trolejí je problém spíše výjimečný než novodobý. Nejnižší spotřebu mají vozy T3R.P (modernizace T3), navíc vlak má dva pantografy. 15T má spotřebu mírně vyšší a vše jedním sběračem. Navíc mají trochu vyšší přítlak, takže při kalamitě nějakou dobu držely. Ale když už byla trolej místy obalená, odmítala citlivá technika fungovat. Starým tramvajím stačil i kousek kontaktu, aby se hnuly. Navíc stačil kontakt na jednom sběrači. A pokud přece zastavila, dalo se manuálně pantografem mlátit o dráty, aby led trochu opadal. Ale nevím, jestli Vás to zajímá. Většinou si melete to své :-)

+1/0
12.11.2016 20:35

P28e21t69r 17Č21e71r62m93á62k 9628905379180

Neříkám že je to plošný nebo častý problém, nicméně novodobý skutečně ano (narozdíl od sněhu který se naopak stává v podstatě historií) a ten důvod je právě v tom poklesu příkonu který vedením prochází, a tudíž to potom snadněji namrzá. K těm problémům se pak skutečně přidává i jiná technika a celkově to ústí v ty situace co byly k vidění v posledních pár letech.

Jinak nejde o to co koho zajímá, ale co je realita, když tu tak často píšete úplný bludy zrovna z mého oboru tak je holt potřeba to uvádět na pravou míru, nic osobního ;-)

0/0
12.11.2016 20:52

M19i48r82o14s73l71a95v 68G79r90o81s81s40m66a72n51n 8352829954

Skladník ve šroubárně? Pardon, na Institutu dopravního inženýrství? Ta situace nastala v posledních pár letech jednou, trvala 2 dny, postihla celou Prahu bez rozdílu příkonu v sekcích, které jsou velmi odlišné. Důvodem bylo výjimečné počasí. Postižena byla i jiná města a železniční síť. Trochu lépe na tom údajně byla jen jižní polovina Česka, kde je železnice napájena střídavým proudem 25 kV 50Hz. Třeba znáte důvod.

0/0
12.11.2016 21:33

P52e50t61r 26Č14e50r89m83á38k 9638335129330

Ale kdeže, nastala vícekrát akorát že ne v takovém rozsahu jako ta jedna mediálně známá ;-) Jelikož trasy linek jdou křížem krážem Prahou tak se to může stát a taky stává kdekoliv, nesouvisí s to kterou sekcí ale s tím že už holt jezdí čím dál víc moderních nebo zmodernizovaných tramvají.

A na skladníka ze šroubárny máte ty (ne)znalosti ještě docela dobré, ale jak říkám, chce to pilovat a pro večerní studium používat odborné materiály, minimálně tím odpadnou to nesmysly, časem třeba přijde i pochopení o co jde ;-)

0/0
12.11.2016 21:44

M58i88r60o81s54l38a91v 57G52r63o48s29s87m35a80n15n 8892529374

:-D

0/0
12.11.2016 22:05

J79i94ř83í 66P56r31a77ž62á82k 9860662151562

Během těch posledních 5 let v Praze víc než těch 6 cm sněhu nenapadlo. Byl bych rád, abyste měl pravdu. Věřil bych odkazu na technický list, nebo podobný dokument, ale ten jsem na webu nedohledal. Motory a ostatní výzbroj musí být hodně nízko nad kolejí a jaké to má krytí (IP) ?

Pro vaši info svědčí, že jezdí v Rize a tam asi sněží více.

0/0
12.11.2016 14:32

M87i57r33o51s15l89a95v 95G89r48o98s85s23m95a26n25n 8192789484

Samozřejmě že napadlo. A musím se opakovat. Problém nastává v první řadě se zapadanými výhybkami. Pokud se někde nanafouká závěj.

0/0
12.11.2016 20:23

J20i94ř32í 38P73r31a13ž59á76k 9740182691842

Máte nějaké podklady, z nichž tak soudíte?

0/0
12.11.2016 20:45

M57i91r40o39s11l39a98v 98G55r40o88s56s83m79a43n34n 8602469734

Nemám. Ale každý, kdo se v dráze orientuje, ví, že sníh působí problémy hlavně v pohyblivých částech výměn. Mezi jazyk a opornici se dostane sníh, velmi často se v případě tramvají jedná o znečištěnou břečku, kterou tam nahrnou auta nebo radlice. I když si topení se sněhem poradí, nečistoty zůstanou. Jazyk po přestavení nedolehne, výhybka se neuzamkne. Jedinou pohotovou pomocí je šťourátko, kterým je obvykle možné sníh a nečistoty manuálně vyškrábat. Má ho každá tramvaj.

0/0
12.11.2016 21:44

J17i28ř94í 60P65r28a59ž29á11k 9390282311812

To je jasné, výhybky v Praze jsou navíc vyhřívané, nebo ne?

Ale víc než těch 6 cm skutečně v Praze nenapadlo. Uvidíme, jestli to nebude letos.

0/0
12.11.2016 21:46

K77a23r38e30l 64M85a24r78t79i48n64e63c 6428818886504

Výborně, jen si počkám až napadne prvních pár cenťáků sněhu, a potom jako obvykle zkolabuje MHD a rádio a TV bude plné zpráv o sněhové kalamitě v Praze;-D;-D;-D

0/0
11.11.2016 19:28

P69a34v25e37l 43J61e66ř62á40b74e21k 7511192964687

Ale kolaps není o technice na prohrnování, ale o řidičích, kteří ujedou tu vrstvičku na ledovku do chvíle, než se tam dostane sypač a pluh.

Na venkově se jezdí v pohodě ve sněhu po nárazníky, ale v Praze, protože to jede auto za autem, centimetr sněhu je během chvilky změněn ujetou klouzačku. A tam nepomůže nic, než počkat na štěrk, písek nebo sůl.

+3/0
11.11.2016 20:22

M36i19r17o77s69l51a22v 69G73r32o94s37s78m39a96n32n 8452699774

Dalším vlivem je, že zatímco na venkově je snížení rychlosti při sněhu neškodné, v Praze zpomalením dopravy klesne kapacita komunikace pod poptávku a vytvoří se abnormální zácpa.

+1/0
12.11.2016 12:23

J41a15r12o92s47l26a56v 74Č89a89n74ě71k 8687816798378

Na ty 4 cm sněhu u muzea to bude stačit ;-D

+2/0
11.11.2016 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.