- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ten článek stojí za to si dobře uložit. Alespoň do první opravdové sněhové nadílky. 5 cm sněhu a uvidíme. O připravenosti na zimu jsem slýchával každým rokem, a každým rokem byli silničáři sněhem zaskočeni. Pak se vymlouvají, že podle normy mají vyjet až x minut poté, co přestane sněžit. Jenže to už je všude kalamita a nikam nedojedou.
Koukám---koukám, sjezd z Budějovické na Modřany, sníh. Asi jim to nehrne a nesype...
Všichni teď myslí, že sníh nebo spíše začátek z 10. listopadu nic neznamenalo. Teprve uvidíme zda se nebude opakovat situace z roku 2014. Udeřit silné mrazy opět mohou, ale už by to nemělo být tak hrozné díky mazácí tramvaji. Silničáři vždy přednostně protahují nejdůležitější úseky. Pamatuji si také dopravu při stávce v roce 2011 kdy nejezdilo metro a na lince 213 jezdil ČSAD Polkost.
Jen aby je zima nepřekvapila tím, že bude padat sníh !
haha. to si povime az napadnou 2 cm snehu a v Praze bude tyden kalamita
Opravdu je nutné to číst v každé diskuzi o sněhu v Praze pětkrát?
Solení sběrných komunikací je v pořádku, jinak to nejde. Nerozumím však solení stovek kilometrů nevýznamných obslužných komunikací se slabým provozem bez MHD v rovině. Škoda soli a zbytečně poškozování materiálů i okolní zeleně.
Mimo Prahu solí skoro i v chatových oblastech. Štěrk by zanesl kanály, kamínek propíchal pneumatiky - tak raději sůl, aby si řidiči nestěžovali.
Nové tramvaje T15 prý projedou max 6 cm sněhu. Od jejich nasazení do provozu pořádně nenasněžilo. To jsem zvědav, jestli ta jedina tramvaj s radlicí prohrne všechny koleje až začne pořádně sněžit.
T15 je tank, to by Vám Vladimir Vladimirovič dal.
Tramvaj 15T zvládne i více než 6 cm. Ve skutečnosti to není často třeba, protože intervaly jsou krátké, takže tramvaje si hrnou samy. Na to ostatní je pluh. A pozornějšímu čtenáři neuniklo, že pluhů je 9.
Výborně, jen si počkám až napadne prvních pár cenťáků sněhu, a potom jako obvykle zkolabuje MHD a rádio a TV bude plné zpráv o sněhové kalamitě v Praze
Ale kolaps není o technice na prohrnování, ale o řidičích, kteří ujedou tu vrstvičku na ledovku do chvíle, než se tam dostane sypač a pluh.
Na venkově se jezdí v pohodě ve sněhu po nárazníky, ale v Praze, protože to jede auto za autem, centimetr sněhu je během chvilky změněn ujetou klouzačku. A tam nepomůže nic, než počkat na štěrk, písek nebo sůl.
Na ty 4 cm sněhu u muzea to bude stačit