- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Lanovka je nesmysl. Nema dostatecnou prepravni kapacitu. Ve spicce potrebujete presouvat najednou stovky lidi do zoo a zpet. Nedovedu si takovou lanovku predstavit
A co nadzemka, jednokolejka, vyhled shora na zoo... :-)
Ale ted vazne, zoo nutne potrebuje kapacitni dopravu, ani kloubaky nestaci a troja je zahlcena auty. Propojeni Dejvic, Troji-ZOO, Bohnic a Holesovic je idealni tramvajovou trati,... Od stanice metra Kobylisy do Bohnic, pak dolu smerem k Podbabe a od trojskeho mostu k ZOO a pres ostrov do Podbaby... A citelne pak chybi trat do Suchdola.. Vyrazne usnadni cestovani z Prahy 6 na Prahu 7 a 9, druhou vetvi nez vse pres letnou, zoroven obslouzi zoo...
Skoda jen, ze metro D od Pankrace nebylo navrzeno smerem Vinohrady, Zizkov, Palmovka, Bulovka, Kobylisy, Bohnice, Suchdol...
Tohle řešení je jen pro Pražáky, venkovani tíhnou k metru a nemají rádi přestupy. Každý přestup znamená komplikace a možnost chyby (sedne na jiný směr atd.). Přijede metrem (většinou z P+R) do Holešovic a tam přesedne na autobus. Nedostanete ho do metra na Dejvickou, pak tramvají do Podbaby a nakonec na lanovku. Pokud by ale tramvaj jezdila od metra Kobylisy, tak má šanci, protože kodrcat se busem někam ke Krakovu nebude.
A venkovani jsou 60% návštěvníků ZOO a právě ti tvoří nárazový provoz, ať už víkendový nebo letní.
Idealne 2 vetve tram., od trojskeho mostu k zoo a do podbaby a z podbaby k zoo do bohnic a dal do kobylis...
Jde jen o sezónní provoz, hlavně o slunných víkendech. Autobus je asi ekonomicky nejpřijatelnější, i když nejspíš nejméně atraktivní. Atraktivní jsou cesty lodí - ale je to dost napálené.
Jel jste nekdy v tech slunych dnech busem nacpanych k prasknuti, co uz ted jezdi v tak kratkych intervalech pod okny obyvatel troji?
V lanovce spatřuji jedinou, bohužel i tak čistě teoretickou výhodu, a to rychlost výstavby. Především v porovnání s výstavbou tunel.
Vzhledem k zoufalé dopravní obslužnosti pod "kulaťákem" mi ovšem se i tato jediná pseudovýhoda naprosto vytrácí....
Pokud by byla řeč o lanovce tak jsem spíše pro vysutou dráhu a to na úsek Suchdol - Zoologická zahrada - Krakov. Tramvaj by byla také rozumnějším řešením protože by nejspíše vedla z Kobylis přes Krakov - Zoologická zahrada - Suchdol - Podbaba.
A mezi Krakovem a ZOO by to byla zubačka, ne? Anebo "polo-lanovka" jako v Terstu...
To si museli dopřát pořádně silný matroš, aby přišli na takový nesmysl.
mnohem dulezitejsi je vnejski okruh pres suchdol ktery uz je davno naplanovany jen se nestavi, tohle je jen utraceni penez za nove vymysly
Tohle už je totální výsměch všem do obličeje...
Na ROPIDu říkají, že nemůžou posilovat dopravu a pak se objeví, že je x milionů na studii lanovky, která je na první pohled naprosto nesmyslná...
Proč nesmyslná? Byla by to zároveň turistická atrakce, akorát že by vedla nad čističkou, což by asi nebylo úplně nejatraktivnější.
Nesmyslná je k ZOO naopak tramvaj. Tu má smysl protáhnout od Podbaby na Suchdol, a po nějakém vysokém mostě do Bohnic a na Kobylisy, ale ne k ZOO...,