Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na letiště začal jezdit nejdelší autobus v Česku. Je to zážitek, říká řidič

Cestující na Letiště Václava Havla vozí od pondělí 25 metrů dlouhý autobus Van Hool AGG 300, do kterého se vejde až dvě stě lidí. Zajímavostí je, že má motor před druhou nápravou a sedačky v kloubech, takže se za jízdy pohybují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

C95h91a43r88l51e59s 84W62i37e57n12e73r 7988807421632

Nejlepší by bylo prodloužení metra. Nejen, že by turisté nemuseli tahat kufry, Praha se veřejně zostouzet neexistujícím eskalátorem ve Veleslavíně, ale také by to umožnilo mnohým zaměstnancům, kteří dnes používají auto, je nechat doma.

Nevím, do jaké míry jsou pravdivé fámy o lobby txikářů, kteří zaplatili či dokonce stále platí těm, kteří prozatím s úspěchem blokují řešení METRO, ale nechce se mi věřit, že v naprosto neutrální analýze by nesmyslnosti, které Praha prozatím implementovala, měla šanci. Otázka, na kterou mnozí by rádi znali odpověď, je kdo platí/platil a kdo bere/bral.

0/0
23.11.2016 12:58

A22n94t79o69n56í27n 98S10c43h51i84n31d42l21e40r 8253397835689

jak čteme jinde - autobus dojezdil - no pochopitelně - před týdnem jsem psal, že je takový autobus blbost, a někdo se tomu tady smál...

0/−2
16.11.2016 10:56

E18d97a 71D20r44á21b54e26k 7539332803427

jasně, autobus je blbost protože mu kleklo topení ;-D ještě nějakej fór?

+1/0
17.11.2016 22:40

J62i84ř90í 13P67r82a26ž86á78k 9920422551982

místo 148 „klasických kloubových busů" linky 119 pro max. 156 lidí by každým směrem denně jezdilo "pouze" 128 těch "velkokapacitních" pro max. 181 lidí. To není řešení.

0/0
16.11.2016 8:50

J73o63z29e26f 26K85o44s25t21e34l64a49n84s44k58ý 8115102559766

Pekná mašinka. Len ma trochu prekvapilo, že v tej otoči nie je žiadne ochranné zábradlie ako bolo napr. v Ikarusoch. Ja som mal najradšej práve toto miesto. Alebo potom hneď vedľa vodiča.

0/0
15.11.2016 21:09

J62i19ř32í 45P51r17a71ž42á22k 9950892251652

Komu prospěje nákup několika úplně odlišných busů? Zkuste hádat. Kapacita pouze o 17% vyšší, než má normální kloubový bus, tedy nepatrné zlepšení. Určitě bude pomalejší, tkže se vykompenzuje ta vyšší kapacita.

Což kdyby se radní konečně odhodlali postavit železnici? Komu prospívá, že železnice není?

0/−3
15.11.2016 18:57
Foto

P25a20v70e56l 35F10r36u46m45e26r50t 5607364637828

Velké plus za předsuvné dveře. R^ Tedy ty, co se otvírají vně podél vozu jako např. v metru či nových tramvajích.

Není nic horšího, než dveře u současných nízkopodlažních busů, které se otvírají dovnitř. Jinak autobus je to pěkný i po designové stránce.

A to, že se cestující chovají stádovitě, to je jejich problém. Vidím to každý den v metru. Muzeum A ve špičce směr Dejvice, první 3 vagóny narvané k prasknutí a v posledním vagonu spousta volného místa. Hlavně, že si všichni naivně myslí, že budou první u eskalátorů, ale opak je pravdou.

0/0
15.11.2016 15:34

J47a67n 84V78a46l64o92u89c51h 6272777188530

Však pokud by došlo ke koupi, pořídily by se dveře levnější otočné (jako v současných busech):-(.

0/0
16.11.2016 7:08

P53e31t28r 31F19o98j33t74a 2732111755100

Tak kdy ho nasadí na linku 191, která jezdí pořád plná!!!!!!!!!!!;-)

0/0
15.11.2016 13:15

J29a40n 26K91a80r84l24í53č88e93k 5538201219778

Do autobusu se vejde až 200 lidí, kteří si mohou svá zavazadla za menší poplatek nechat poslat poštou. U linky z letiště bych čekal, že se s kufry bude počítat.

A sedačky v kloubech jsou tam proto, aby se tudy hůř procházelo?

0/0
15.11.2016 12:04

J10a32n 30V28a39l56o90u81c91h 6232977298500

Kloub není kolonáda, v každém článku jsou dveře. Ale chápu, že nalézt po schodech do KT8, v druhém článku lézt dolů a nahoru a ve třetím si sednout (ač volno je i v prvním) je oblíbeným "sportem" cestovatelů s taškami na kolečkách a berlemi.

Ale celkem mne překvapuje, jak málo je v 2. a 3. článku sedaček bez podesty, když pohon je v prvním. Pokud by tam podesta nebyla, není problém (i v zapůjčeném busu) vyhodit pár sedaček a místa by bylo dost. Ale pokud je tam podélný schod, už to z hlediska bezpečnosti tak jednoduché není. Nicméně i to by v případě zakázky asi výrobce dokázal řešit.

+1/0
15.11.2016 12:22

J37a39n 18K73a66r19l78í27č34e75k 5968691419628

Nikdy se Vám nestalo, že je v jednom článku busu nebo tramvaje narváno a chcete si proto přejít do sousedního, volnějšího? Mně (např. na lince 184) běžně...

0/0
15.11.2016 12:25

R64a64d58e77k 17S19k40l97á10d53a54l 4707287182478

To už je rezavý teď? 6. foto.

0/0
15.11.2016 10:16

J47a12n 93Č60e44k86a23l 7809305854114

Kdyby radši pracovali na zprovoznění trati...

+1/0
15.11.2016 9:51

O42n60d74r55e32j 57P96a92t35e27k 5430450899191

Výborně a místo kamionů teď mohou Prahou jezdit roadtrainy jako v Austrálii.

Lidé na TSK z tohoto nápadu DP šílí, na autobus nejsou uzpůsobeny zastávky, dojde k olamování a vyvracení obrub v křižovatkách atd... Prostě další skvělý nápad hned po zatravnění trati na Průbežné ve Strašnicích! Co bude další? Autobus šitroký přes dva jízdní pruhy? No - Alespoň pro řidiče je to zážitek! Rv!!

+1/−1
15.11.2016 9:40
Foto

L20u38k38a63s 28Z95m90i69z78i86k 8732133190968

proto se to nyní testuje, aby se vědělo víc... ty chytrá hlavo

+1/0
15.11.2016 10:47

O75n51d82r38e91j 16P76a79t33e53k 5310960729341

Mám 10 let znalostí o tom jak autobusy a těžká nákladní doprava devastuje v Praze komunikace. Netřeba testovat co se ví už dávno.

A tu hlavu si nechte, spravuji komunikace na území HMP.

0/0
15.11.2016 12:09

J81a30n 14V66a13l51o34u57c83h 6272117898190

Vzhledem k natáčecí 3. a 4. nápravě, které skoro kopírují 2. je průjezd snazší než u kloubáků s motorem vzadu.

+2/0
15.11.2016 12:16

O71n80d87r81e28j 48P10a27t82e44k 5150530839411

Natáčecí souprava je jedna věc, řidič druhá.

Řada křižovatek se dnes projektuje tak aby tam projela pohodlně lecjaká obluda s návěsem a přesto si to leckde kamiony jedou zadkem po obrubách nebo po vnějších prstencích kruháčů...

0/0
15.11.2016 14:39

J39o15z83e41f 31K32o65s86t58e81l16a10n66s72k27ý 8675642369126

Pokiaľ viem, ten autobus bude jazdiť len na jednej linke - na letisko.

0/0
15.11.2016 21:11

O95n14d98r44e71j 13P57a72t16e97k 5850980239281

Zatím...;-)

0/0
15.11.2016 21:15

T19o93m52á98š 85Ž79i66t52n84ý 6311160741271

Jako nouzovka - než se dostaví železnice - je to lepší než to co je ted.

+1/0
15.11.2016 9:30

M80i36c98h25a78l 77G51r87i37v40a69l22s38k73ý 8593592877725

Kdy se začne stavět žel. trať na letiště a opravovat do Kladna.

+1/0
15.11.2016 8:17

M82a92r81t57i78n74a 67L77e56v44á 6526298769

Nikdy, už se to plánuje od 80. let a neudělalo se vůbec nic.

+5/0
15.11.2016 8:33

P38a95v84e75l 45O17b82d16r30ž71á39l81e62k 6816854578152

Až proti tomu přestanou protestovat obyvatelé Prahy 6.

0/0
15.11.2016 22:18
Foto

M17i92r95o57s32l81a44v 33S57t33e57i10n31e16r 6458174633415

Samozřejmě musí mít takový autobus vyhrazený jízdní pruh a patřičně dimenzované zatáčky, otočný kruh na obou koncích trasy, jako tramvaj. Pak s ním jistě žádný problém nebude. Na provinční letišťátko jako Ruzyně se metro opravdu nevyplatí.

0/−4
15.11.2016 7:58

J26i52ř96í 23V51o15n66d61r31á52č75e25k 5916804300504

Jestli má řiditelné všechny nehnané nápravy, tak to s tou otočkou nebude tak hrozné

+3/−1
15.11.2016 9:19

P36a58t33r28i15k 24E49g51e86r 2828340159981

Dnes v 7:16 hod. autobus nejel, vyjel standardní 1. v pořadí.

Na celé trase nebyla vidět žádná nehoda jen ve směru do centra kolona.

0/0
15.11.2016 7:47

M64i93l74a98n 50V69o15l17e92k 5519893906709

Z technického hlediska není délka kloubových autobusů nijak omezena, ale pro ostatní účastníky provozu může být nepříjemným překvapením i tento.

+1/0
15.11.2016 7:30

J59i91ř57í 42V41o75n79d80r78á86č82e44k 5356114120544

Zvědav bych byl, co se stane až zasněží a bude mět jet tochu do kopečka.

0/−3
15.11.2016 6:22

M35a67r79t60i62n 66V57o10j26á51č20e25k 9423437161426

do jakýho kopečka ?

+5/0
15.11.2016 9:07

J37i44ř64í 57V93o54n51d58r35á27č84e17k 5906634240684

To je, když se silnice trochu zvedne;-)

0/−4
15.11.2016 9:20

E12d62a 66D82r20á39b17e92k 7439562253887

mezi letištěm a Kulaťákem (pro mimopražské to je Vítězné náměstí vizte googlemaps) se silnice zpravidla nezvedá

+1/0
17.11.2016 22:44

O64n64d47ř45e79j 50Č17a90p46k54a 6601801263314

Jestli má dost silný motor, pojede líp, než normální kloubák (nebude se lámat).

0/0
15.11.2016 11:13

J35a44n 80V50a19l61o36u51c22h 6792757338320

Cestující se naženou nad hnanou nápravu jako svého času v Ikarusech;-D.

+1/0
15.11.2016 12:23

M96a36r70t23i46n 38N61e92b69e79s49k36ý 7496560337312

Tak se v klidu zamyslete, co asi tak dělá normální kloubový autobus s hnacím agregátem ve "vlečňáku".

0/0
15.11.2016 14:28

E57d11u85a65r88d 14B72r21e92j46c63h62a 7228513675683

Když taxikářská loby dokázala odklonit trasu metra z letiště do Motola, jak si myslíte, že dopadne test takového autobusu ?

+2/−1
15.11.2016 6:08

R55a28d19e64k 74N41o24v51a63k 9374643649410

Ten je dlouhej jak obchvat Brna!

0/0
15.11.2016 6:01

P23e68t14r 13J30a63n78s89a 8668434924625

Sedadla se pohybují!!!! No to jste objevil neskutečnou věc. Pane novináři. U autobusu. Bez místa na zavazadla.....

0/−6
15.11.2016 4:51

J59i30ř98í 74V98o79n28d21r79á80č31e46k 5686554260864

V kloubu sedačky u jiných vozů nebývají.

+7/0
15.11.2016 6:18

K43a11r60e48l 18F79i78l77i58p 3588915870880

Proč si také myslím, že bude lepší vlak než autobus. stačí se kouknout z okna. V zimě tedy pokud nenamrznout dráty jak předloni ten vlak tam dojede spíš jak bus kde stačí trochu namrznout a je konec. Vlak si může zapískovat dojede. Metro by pak bylo nejlepší.

0/0
15.11.2016 3:44

A78n88t84o26n11i25n 20B24l76a64z57e46k 4528602427471

Prazaci maji postavene metro skoro ke kazdemu panelaku, ale postavit metro k letisti, jak je to bezne v kazdem vetsim civilizovanem meste.....tak to ne.

0/−9
15.11.2016 0:58

J67a44n 73M46o90t55ů64r81e53k 7540792501319

budete se divit, ale prazaci vice oceni metro k panelaku kde bydli, nez k letisti, kam jedou jednou rocne....;-)

+10/0
15.11.2016 7:15

J25i49r86k39a 32V10o90j46v29o66d40i15n 6711667467125

To je jste ale vyblil kravinu, co? ;-D;-D

+5/0
15.11.2016 8:51

R11o64b28e45r39t 90P24r28a50ž96á33k 4338126715550

Je to starý Blažkový syn.

+1/0
15.11.2016 11:05

R45o69b92e60r24t 69P17r30a60ž50á10k 4478766425410

V kterém třeba? Pokud vím, do Schwechattu metro nejezdí, do Frankfurtu, Heathrow ani Roissy (CDG) taky ne.

+1/0
15.11.2016 11:05

J29a88n 28V78a51l89o60u15c90h 6342357688870

Ono ve světě meter k letišti až zase tolik nejezdí. K obsluze letiště by stačil interval max. 10 minut, spíš 15 minut, takže zase by se muselo pásmovat (a když pak po 3 poloprázdných vlacích dejme tomu na Dejvickou přijede plný s cestujícími z letiště, dělá to bordel v celém úseku; stejně tak když cestující v opačném směru ucpávají nástupiště čekáním na vybraný vlak). A na takový interval je drahá jak stavba, tak zejména provoz (světla, větrání a schody musí být v provozu, ať je interval 1,5 nebo 15 minut). Spíš vlak, ale tam (kromě odporu P6) je problém, jak to zaústit do hlaváku (Masna je kvůli ne-přestupu na dálkové vlaky na nic).

+1/0
15.11.2016 12:31

K34a76r67e43l 57N21o94v45o78t15n32y 2421935439670

A co takhle aspon predelat ten vjezd na autobusovy terminal Nadrazi Veleslavin, aby ty autobusy mohly sjizdet z Evropske jeste PRED tou krizovatkou?? Mista je tam dost, aby se usetrilo minimalne 300 m vyhrazeneho pruhu pred svetlama, na kterych by navic ty autobusy timpadem nemusely vubec cekat, nehrozilo by jim, ze se zaseknou diky zacpe pred zavorami, a nadto by se ty dlouhe autobusy nemusely na par metrech otacet temer o 180 stupnu...

Ale to by asi moc davalo smysl...

+3/−2
15.11.2016 0:30

J93o39s52e47f 84N19o77v43a15k 5328302646838

Jedná se o Prahu 6. Tam když rozdávali rozum, tak nikdo nedorazil...

+12/0
15.11.2016 1:23

A64n11t36o87n10í28n 94S82c82h66i89n64d47l94e49r 8823957465569

neuvěřitelná blbost

+1/−13
14.11.2016 22:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.