Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na letiště začal jezdit nejdelší autobus v Česku. Je to zážitek, říká řidič

Cestující na Letiště Václava Havla vozí od pondělí 25 metrů dlouhý autobus Van Hool AGG 300, do kterého se vejde až dvě stě lidí. Zajímavostí je, že má motor před druhou nápravou a sedačky v kloubech, takže se za jízdy pohybují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

C10h41a87r82l25e23s 30W57i54e56n18e54r 7198367661352

Nejlepší by bylo prodloužení metra. Nejen, že by turisté nemuseli tahat kufry, Praha se veřejně zostouzet neexistujícím eskalátorem ve Veleslavíně, ale také by to umožnilo mnohým zaměstnancům, kteří dnes používají auto, je nechat doma.

Nevím, do jaké míry jsou pravdivé fámy o lobby txikářů, kteří zaplatili či dokonce stále platí těm, kteří prozatím s úspěchem blokují řešení METRO, ale nechce se mi věřit, že v naprosto neutrální analýze by nesmyslnosti, které Praha prozatím implementovala, měla šanci. Otázka, na kterou mnozí by rádi znali odpověď, je kdo platí/platil a kdo bere/bral.

0/0
23.11.2016 12:58

A21n44t55o67n84í67n 60S39c48h50i42n97d10l90e47r 8183987305439

jak čteme jinde - autobus dojezdil - no pochopitelně - před týdnem jsem psal, že je takový autobus blbost, a někdo se tomu tady smál...

0/−2
16.11.2016 10:56

E90d86a 54D18r90á83b53e30k 7249932253587

jasně, autobus je blbost protože mu kleklo topení ;-D ještě nějakej fór?

+1/0
17.11.2016 22:40

J33i44ř52í 18P79r55a85ž94á42k 9800582441732

místo 148 „klasických kloubových busů" linky 119 pro max. 156 lidí by každým směrem denně jezdilo "pouze" 128 těch "velkokapacitních" pro max. 181 lidí. To není řešení.

0/0
16.11.2016 8:50

J79o31z56e63f 19K98o55s87t91e75l47a66n36s64k83ý 8405462469446

Pekná mašinka. Len ma trochu prekvapilo, že v tej otoči nie je žiadne ochranné zábradlie ako bolo napr. v Ikarusoch. Ja som mal najradšej práve toto miesto. Alebo potom hneď vedľa vodiča.

0/0
15.11.2016 21:09

J32i91ř19í 62P57r81a66ž62á23k 9350112201382

Komu prospěje nákup několika úplně odlišných busů? Zkuste hádat. Kapacita pouze o 17% vyšší, než má normální kloubový bus, tedy nepatrné zlepšení. Určitě bude pomalejší, tkže se vykompenzuje ta vyšší kapacita.

Což kdyby se radní konečně odhodlali postavit železnici? Komu prospívá, že železnice není?

0/−3
15.11.2016 18:57
Foto

P20a43v20e61l 96F66r14u94m69e69r40t 5687144517538

Velké plus za předsuvné dveře. R^ Tedy ty, co se otvírají vně podél vozu jako např. v metru či nových tramvajích.

Není nic horšího, než dveře u současných nízkopodlažních busů, které se otvírají dovnitř. Jinak autobus je to pěkný i po designové stránce.

A to, že se cestující chovají stádovitě, to je jejich problém. Vidím to každý den v metru. Muzeum A ve špičce směr Dejvice, první 3 vagóny narvané k prasknutí a v posledním vagonu spousta volného místa. Hlavně, že si všichni naivně myslí, že budou první u eskalátorů, ale opak je pravdou.

0/0
15.11.2016 15:34

J90a11n 63V94a44l23o21u80c70h 6672977818510

Však pokud by došlo ke koupi, pořídily by se dveře levnější otočné (jako v současných busech):-(.

0/0
16.11.2016 7:08

P46e41t61r 90F64o19j56t91a 2542321425790

Tak kdy ho nasadí na linku 191, která jezdí pořád plná!!!!!!!!!!!;-)

0/0
15.11.2016 13:15

J41a49n 61K31a78r92l53í39č23e70k 5228711169758

Do autobusu se vejde až 200 lidí, kteří si mohou svá zavazadla za menší poplatek nechat poslat poštou. U linky z letiště bych čekal, že se s kufry bude počítat.

A sedačky v kloubech jsou tam proto, aby se tudy hůř procházelo?

0/0
15.11.2016 12:04

J24a97n 62V49a92l98o84u61c57h 6382187498140

Kloub není kolonáda, v každém článku jsou dveře. Ale chápu, že nalézt po schodech do KT8, v druhém článku lézt dolů a nahoru a ve třetím si sednout (ač volno je i v prvním) je oblíbeným "sportem" cestovatelů s taškami na kolečkách a berlemi.

Ale celkem mne překvapuje, jak málo je v 2. a 3. článku sedaček bez podesty, když pohon je v prvním. Pokud by tam podesta nebyla, není problém (i v zapůjčeném busu) vyhodit pár sedaček a místa by bylo dost. Ale pokud je tam podélný schod, už to z hlediska bezpečnosti tak jednoduché není. Nicméně i to by v případě zakázky asi výrobce dokázal řešit.

+1/0
15.11.2016 12:22

J94a94n 61K46a77r31l24í12č73e58k 5598901749538

Nikdy se Vám nestalo, že je v jednom článku busu nebo tramvaje narváno a chcete si proto přejít do sousedního, volnějšího? Mně (např. na lince 184) běžně...

0/0
15.11.2016 12:25

R51a38d74e29k 89S83k88l93á57d38a14l 4397427942788

To už je rezavý teď? 6. foto.

0/0
15.11.2016 10:16

J90a33n 23Č39e88k57a44l 7609345434494

Kdyby radši pracovali na zprovoznění trati...

+1/0
15.11.2016 9:51

O90n72d49r48e13j 57P28a54t42e33k 5820180279641

Výborně a místo kamionů teď mohou Prahou jezdit roadtrainy jako v Austrálii.

Lidé na TSK z tohoto nápadu DP šílí, na autobus nejsou uzpůsobeny zastávky, dojde k olamování a vyvracení obrub v křižovatkách atd... Prostě další skvělý nápad hned po zatravnění trati na Průbežné ve Strašnicích! Co bude další? Autobus šitroký přes dva jízdní pruhy? No - Alespoň pro řidiče je to zážitek! Rv!!

+1/−1
15.11.2016 9:40
Foto

L24u11k46a32s 41Z48m87i29z33i82k 8352453610848

proto se to nyní testuje, aby se vědělo víc... ty chytrá hlavo

+1/0
15.11.2016 10:47

O95n16d76r49e84j 49P92a26t53e19k 5350560219871

Mám 10 let znalostí o tom jak autobusy a těžká nákladní doprava devastuje v Praze komunikace. Netřeba testovat co se ví už dávno.

A tu hlavu si nechte, spravuji komunikace na území HMP.

0/0
15.11.2016 12:09

J61a55n 17V24a94l73o74u56c97h 6382927948610

Vzhledem k natáčecí 3. a 4. nápravě, které skoro kopírují 2. je průjezd snazší než u kloubáků s motorem vzadu.

+2/0
15.11.2016 12:16

O71n49d66r23e66j 95P42a58t36e55k 5420330779701

Natáčecí souprava je jedna věc, řidič druhá.

Řada křižovatek se dnes projektuje tak aby tam projela pohodlně lecjaká obluda s návěsem a přesto si to leckde kamiony jedou zadkem po obrubách nebo po vnějších prstencích kruháčů...

0/0
15.11.2016 14:39

J97o56z37e95f 84K37o10s66t76e74l20a50n86s20k48ý 8185482569896

Pokiaľ viem, ten autobus bude jazdiť len na jednej linke - na letisko.

0/0
15.11.2016 21:11

O87n31d76r86e94j 68P59a77t38e35k 5100740909271

Zatím...;-)

0/0
15.11.2016 21:15

T13o75m98á69š 41Ž17i66t60n14ý 6711900121251

Jako nouzovka - než se dostaví železnice - je to lepší než to co je ted.

+1/0
15.11.2016 9:30

M18i32c20h27a16l 84G42r89i49v31a69l41s37k34ý 8593712417765

Kdy se začne stavět žel. trať na letiště a opravovat do Kladna.

+1/0
15.11.2016 8:17

M98a29r33t83i43n48a 48L16e49v33á 6366278149

Nikdy, už se to plánuje od 80. let a neudělalo se vůbec nic.

+5/0
15.11.2016 8:33

P94a92v52e51l 54O27b17d92r89ž58á37l63e54k 6396374148812

Až proti tomu přestanou protestovat obyvatelé Prahy 6.

0/0
15.11.2016 22:18
Foto

M17i88r71o93s90l82a91v 34S88t70e78i98n45e19r 6628314263745

Samozřejmě musí mít takový autobus vyhrazený jízdní pruh a patřičně dimenzované zatáčky, otočný kruh na obou koncích trasy, jako tramvaj. Pak s ním jistě žádný problém nebude. Na provinční letišťátko jako Ruzyně se metro opravdu nevyplatí.

0/−4
15.11.2016 7:58

J48i83ř82í 14V53o34n83d19r70á95č30e87k 5196204120664

Jestli má řiditelné všechny nehnané nápravy, tak to s tou otočkou nebude tak hrozné

+3/−1
15.11.2016 9:19

P25a46t54r19i13k 20E60g27e65r 2568370929531

Dnes v 7:16 hod. autobus nejel, vyjel standardní 1. v pořadí.

Na celé trase nebyla vidět žádná nehoda jen ve směru do centra kolona.

0/0
15.11.2016 7:47

M48i73l41a37n 64V88o30l98e12k 5459473206809

Z technického hlediska není délka kloubových autobusů nijak omezena, ale pro ostatní účastníky provozu může být nepříjemným překvapením i tento.

+1/0
15.11.2016 7:30

J21i95ř14í 10V61o68n96d78r92á26č76e16k 5706374330654

Zvědav bych byl, co se stane až zasněží a bude mět jet tochu do kopečka.

0/−3
15.11.2016 6:22

M48a95r96t90i65n 31V32o87j59á54č30e81k 9663237101176

do jakýho kopečka ?

+5/0
15.11.2016 9:07

J98i32ř97í 63V23o64n93d67r94á74č55e56k 5646314920604

To je, když se silnice trochu zvedne;-)

0/−4
15.11.2016 9:20

E95d43a 62D48r50á28b25e89k 7739252493167

mezi letištěm a Kulaťákem (pro mimopražské to je Vítězné náměstí vizte googlemaps) se silnice zpravidla nezvedá

+1/0
17.11.2016 22:44

O47n25d21ř78e25j 68Č16a47p39k68a 6511821123384

Jestli má dost silný motor, pojede líp, než normální kloubák (nebude se lámat).

0/0
15.11.2016 11:13

J94a89n 74V74a33l38o60u69c84h 6322597608660

Cestující se naženou nad hnanou nápravu jako svého času v Ikarusech;-D.

+1/0
15.11.2016 12:23

M80a16r18t89i96n 25N86e30b79e62s75k40ý 7946240557312

Tak se v klidu zamyslete, co asi tak dělá normální kloubový autobus s hnacím agregátem ve "vlečňáku".

0/0
15.11.2016 14:28

E36d90u79a46r21d 33B34r24e98j91c20h55a 7778403875293

Když taxikářská loby dokázala odklonit trasu metra z letiště do Motola, jak si myslíte, že dopadne test takového autobusu ?

+2/−1
15.11.2016 6:08

R64a12d35e41k 30N78o54v67a24k 9184253379980

Ten je dlouhej jak obchvat Brna!

0/0
15.11.2016 6:01

P43e37t24r 15J47a57n41s79a 8238544564805

Sedadla se pohybují!!!! No to jste objevil neskutečnou věc. Pane novináři. U autobusu. Bez místa na zavazadla.....

0/−6
15.11.2016 4:51

J92i90ř15í 15V41o51n48d73r56á75č92e87k 5236104570464

V kloubu sedačky u jiných vozů nebývají.

+7/0
15.11.2016 6:18

K22a32r13e17l 96F25i64l63i95p 3508405810560

Proč si také myslím, že bude lepší vlak než autobus. stačí se kouknout z okna. V zimě tedy pokud nenamrznout dráty jak předloni ten vlak tam dojede spíš jak bus kde stačí trochu namrznout a je konec. Vlak si může zapískovat dojede. Metro by pak bylo nejlepší.

0/0
15.11.2016 3:44

A48n50t56o78n59i37n 86B49l61a81z65e75k 4628512677441

Prazaci maji postavene metro skoro ke kazdemu panelaku, ale postavit metro k letisti, jak je to bezne v kazdem vetsim civilizovanem meste.....tak to ne.

0/−9
15.11.2016 0:58

J35a90n 46M98o93t67ů90r50e48k 7830772351509

budete se divit, ale prazaci vice oceni metro k panelaku kde bydli, nez k letisti, kam jedou jednou rocne....;-)

+10/0
15.11.2016 7:15

J18i90r21k65a 26V17o34j45v19o63d72i69n 6961597497475

To je jste ale vyblil kravinu, co? ;-D;-D

+5/0
15.11.2016 8:51

R41o44b72e96r28t 69P58r93a82ž61á80k 4598166395750

Je to starý Blažkový syn.

+1/0
15.11.2016 11:05

R58o60b97e53r90t 53P19r45a44ž42á98k 4268366725380

V kterém třeba? Pokud vím, do Schwechattu metro nejezdí, do Frankfurtu, Heathrow ani Roissy (CDG) taky ne.

+1/0
15.11.2016 11:05

J96a17n 50V13a17l48o15u38c31h 6482417278820

Ono ve světě meter k letišti až zase tolik nejezdí. K obsluze letiště by stačil interval max. 10 minut, spíš 15 minut, takže zase by se muselo pásmovat (a když pak po 3 poloprázdných vlacích dejme tomu na Dejvickou přijede plný s cestujícími z letiště, dělá to bordel v celém úseku; stejně tak když cestující v opačném směru ucpávají nástupiště čekáním na vybraný vlak). A na takový interval je drahá jak stavba, tak zejména provoz (světla, větrání a schody musí být v provozu, ať je interval 1,5 nebo 15 minut). Spíš vlak, ale tam (kromě odporu P6) je problém, jak to zaústit do hlaváku (Masna je kvůli ne-přestupu na dálkové vlaky na nic).

+1/0
15.11.2016 12:31

K63a35r73e39l 79N87o23v19o97t16n58y 2921315979370

A co takhle aspon predelat ten vjezd na autobusovy terminal Nadrazi Veleslavin, aby ty autobusy mohly sjizdet z Evropske jeste PRED tou krizovatkou?? Mista je tam dost, aby se usetrilo minimalne 300 m vyhrazeneho pruhu pred svetlama, na kterych by navic ty autobusy timpadem nemusely vubec cekat, nehrozilo by jim, ze se zaseknou diky zacpe pred zavorami, a nadto by se ty dlouhe autobusy nemusely na par metrech otacet temer o 180 stupnu...

Ale to by asi moc davalo smysl...

+3/−2
15.11.2016 0:30

J64o29s53e31f 30N53o64v72a19k 5128322366538

Jedná se o Prahu 6. Tam když rozdávali rozum, tak nikdo nedorazil...

+12/0
15.11.2016 1:23

A32n75t14o58n36í36n 80S18c67h69i46n48d58l29e97r 8113907205859

neuvěřitelná blbost

+1/−13
14.11.2016 22:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.