Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na letiště začal jezdit nejdelší autobus v Česku. Je to zážitek, říká řidič

Cestující na Letiště Václava Havla vozí od pondělí 25 metrů dlouhý autobus Van Hool AGG 300, do kterého se vejde až dvě stě lidí. Zajímavostí je, že má motor před druhou nápravou a sedačky v kloubech, takže se za jízdy pohybují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

C10h68a32r22l52e49s 11W41i89e51n62e72r 7228887551752

Nejlepší by bylo prodloužení metra. Nejen, že by turisté nemuseli tahat kufry, Praha se veřejně zostouzet neexistujícím eskalátorem ve Veleslavíně, ale také by to umožnilo mnohým zaměstnancům, kteří dnes používají auto, je nechat doma.

Nevím, do jaké míry jsou pravdivé fámy o lobby txikářů, kteří zaplatili či dokonce stále platí těm, kteří prozatím s úspěchem blokují řešení METRO, ale nechce se mi věřit, že v naprosto neutrální analýze by nesmyslnosti, které Praha prozatím implementovala, měla šanci. Otázka, na kterou mnozí by rádi znali odpověď, je kdo platí/platil a kdo bere/bral.

0/0
23.11.2016 12:58

A26n71t38o76n80í85n 86S51c11h32i82n79d74l88e76r 8543817545409

jak čteme jinde - autobus dojezdil - no pochopitelně - před týdnem jsem psal, že je takový autobus blbost, a někdo se tomu tady smál...

0/−2
16.11.2016 10:56

E63d41a 90D77r46á52b95e86k 7289442453917

jasně, autobus je blbost protože mu kleklo topení ;-D ještě nějakej fór?

+1/0
17.11.2016 22:40

J29i35ř14í 28P38r57a46ž46á24k 9800802211302

místo 148 „klasických kloubových busů" linky 119 pro max. 156 lidí by každým směrem denně jezdilo "pouze" 128 těch "velkokapacitních" pro max. 181 lidí. To není řešení.

0/0
16.11.2016 8:50

J65o30z65e10f 74K18o90s66t57e91l44a34n93s90k34ý 8835982689166

Pekná mašinka. Len ma trochu prekvapilo, že v tej otoči nie je žiadne ochranné zábradlie ako bolo napr. v Ikarusoch. Ja som mal najradšej práve toto miesto. Alebo potom hneď vedľa vodiča.

0/0
15.11.2016 21:09

J64i39ř63í 54P70r70a48ž95á45k 9170262811592

Komu prospěje nákup několika úplně odlišných busů? Zkuste hádat. Kapacita pouze o 17% vyšší, než má normální kloubový bus, tedy nepatrné zlepšení. Určitě bude pomalejší, tkže se vykompenzuje ta vyšší kapacita.

Což kdyby se radní konečně odhodlali postavit železnici? Komu prospívá, že železnice není?

0/−3
15.11.2016 18:57
Foto

P78a56v79e32l 40F85r53u36m54e34r70t 5427684927438

Velké plus za předsuvné dveře. R^ Tedy ty, co se otvírají vně podél vozu jako např. v metru či nových tramvajích.

Není nic horšího, než dveře u současných nízkopodlažních busů, které se otvírají dovnitř. Jinak autobus je to pěkný i po designové stránce.

A to, že se cestující chovají stádovitě, to je jejich problém. Vidím to každý den v metru. Muzeum A ve špičce směr Dejvice, první 3 vagóny narvané k prasknutí a v posledním vagonu spousta volného místa. Hlavně, že si všichni naivně myslí, že budou první u eskalátorů, ale opak je pravdou.

0/0
15.11.2016 15:34

J66a22n 62V25a22l74o56u89c12h 6742947388360

Však pokud by došlo ke koupi, pořídily by se dveře levnější otočné (jako v současných busech):-(.

0/0
16.11.2016 7:08

P22e55t58r 41F20o83j54t46a 2202121535220

Tak kdy ho nasadí na linku 191, která jezdí pořád plná!!!!!!!!!!!;-)

0/0
15.11.2016 13:15

J25a79n 19K15a92r21l12í76č14e39k 5328541119688

Do autobusu se vejde až 200 lidí, kteří si mohou svá zavazadla za menší poplatek nechat poslat poštou. U linky z letiště bych čekal, že se s kufry bude počítat.

A sedačky v kloubech jsou tam proto, aby se tudy hůř procházelo?

0/0
15.11.2016 12:04

J84a32n 66V77a56l45o56u27c24h 6982757388320

Kloub není kolonáda, v každém článku jsou dveře. Ale chápu, že nalézt po schodech do KT8, v druhém článku lézt dolů a nahoru a ve třetím si sednout (ač volno je i v prvním) je oblíbeným "sportem" cestovatelů s taškami na kolečkách a berlemi.

Ale celkem mne překvapuje, jak málo je v 2. a 3. článku sedaček bez podesty, když pohon je v prvním. Pokud by tam podesta nebyla, není problém (i v zapůjčeném busu) vyhodit pár sedaček a místa by bylo dost. Ale pokud je tam podélný schod, už to z hlediska bezpečnosti tak jednoduché není. Nicméně i to by v případě zakázky asi výrobce dokázal řešit.

+1/0
15.11.2016 12:22

J84a48n 95K56a20r19l12í96č93e46k 5848181639918

Nikdy se Vám nestalo, že je v jednom článku busu nebo tramvaje narváno a chcete si proto přejít do sousedního, volnějšího? Mně (např. na lince 184) běžně...

0/0
15.11.2016 12:25

R61a31d82e32k 14S39k50l97á32d79a41l 4557187642968

To už je rezavý teď? 6. foto.

0/0
15.11.2016 10:16

J65a20n 39Č63e88k27a38l 7179815224454

Kdyby radši pracovali na zprovoznění trati...

+1/0
15.11.2016 9:51

O97n71d90r84e81j 68P92a52t94e94k 5400750709971

Výborně a místo kamionů teď mohou Prahou jezdit roadtrainy jako v Austrálii.

Lidé na TSK z tohoto nápadu DP šílí, na autobus nejsou uzpůsobeny zastávky, dojde k olamování a vyvracení obrub v křižovatkách atd... Prostě další skvělý nápad hned po zatravnění trati na Průbežné ve Strašnicích! Co bude další? Autobus šitroký přes dva jízdní pruhy? No - Alespoň pro řidiče je to zážitek! Rv!!

+1/−1
15.11.2016 9:40
Foto

L80u85k25a26s 24Z64m11i46z98i38k 8362553540738

proto se to nyní testuje, aby se vědělo víc... ty chytrá hlavo

+1/0
15.11.2016 10:47

O74n32d24r10e20j 68P40a78t17e46k 5960710619651

Mám 10 let znalostí o tom jak autobusy a těžká nákladní doprava devastuje v Praze komunikace. Netřeba testovat co se ví už dávno.

A tu hlavu si nechte, spravuji komunikace na území HMP.

0/0
15.11.2016 12:09

J68a12n 34V43a67l64o18u40c22h 6892677578440

Vzhledem k natáčecí 3. a 4. nápravě, které skoro kopírují 2. je průjezd snazší než u kloubáků s motorem vzadu.

+2/0
15.11.2016 12:16

O60n72d61r58e36j 24P28a76t72e79k 5400650129671

Natáčecí souprava je jedna věc, řidič druhá.

Řada křižovatek se dnes projektuje tak aby tam projela pohodlně lecjaká obluda s návěsem a přesto si to leckde kamiony jedou zadkem po obrubách nebo po vnějších prstencích kruháčů...

0/0
15.11.2016 14:39

J12o77z78e28f 52K12o45s77t95e13l91a86n88s64k44ý 8195332429616

Pokiaľ viem, ten autobus bude jazdiť len na jednej linke - na letisko.

0/0
15.11.2016 21:11

O34n78d15r54e87j 70P56a42t87e95k 5310920779651

Zatím...;-)

0/0
15.11.2016 21:15

T96o16m61á43š 71Ž24i55t97n82ý 6751580651481

Jako nouzovka - než se dostaví železnice - je to lepší než to co je ted.

+1/0
15.11.2016 9:30

M35i63c42h62a56l 97G13r77i87v95a33l89s57k94ý 8683562807735

Kdy se začne stavět žel. trať na letiště a opravovat do Kladna.

+1/0
15.11.2016 8:17

M20a24r31t91i58n81a 75L61e27v16á 6356958399

Nikdy, už se to plánuje od 80. let a neudělalo se vůbec nic.

+5/0
15.11.2016 8:33

P95a31v32e31l 78O55b42d74r94ž74á87l19e20k 6386524248292

Až proti tomu přestanou protestovat obyvatelé Prahy 6.

0/0
15.11.2016 22:18
Foto

M85i51r12o11s47l51a27v 42S15t59e86i93n80e95r 6518904653375

Samozřejmě musí mít takový autobus vyhrazený jízdní pruh a patřičně dimenzované zatáčky, otočný kruh na obou koncích trasy, jako tramvaj. Pak s ním jistě žádný problém nebude. Na provinční letišťátko jako Ruzyně se metro opravdu nevyplatí.

0/−4
15.11.2016 7:58

J68i35ř72í 88V10o47n98d25r49á43č81e47k 5536324470964

Jestli má řiditelné všechny nehnané nápravy, tak to s tou otočkou nebude tak hrozné

+3/−1
15.11.2016 9:19

P30a82t93r37i57k 79E14g87e73r 2958550799231

Dnes v 7:16 hod. autobus nejel, vyjel standardní 1. v pořadí.

Na celé trase nebyla vidět žádná nehoda jen ve směru do centra kolona.

0/0
15.11.2016 7:47

M77i45l27a53n 11V83o88l56e95k 5519633126329

Z technického hlediska není délka kloubových autobusů nijak omezena, ale pro ostatní účastníky provozu může být nepříjemným překvapením i tento.

+1/0
15.11.2016 7:30

J12i82ř60í 66V16o64n56d83r75á68č96e38k 5786884300834

Zvědav bych byl, co se stane až zasněží a bude mět jet tochu do kopečka.

0/−3
15.11.2016 6:22

M25a14r91t29i11n 70V96o64j93á52č47e58k 9503337411396

do jakýho kopečka ?

+5/0
15.11.2016 9:07

J35i34ř76í 30V37o16n89d90r32á39č12e76k 5296244310944

To je, když se silnice trochu zvedne;-)

0/−4
15.11.2016 9:20

E67d71a 79D46r70á82b31e40k 7849942723627

mezi letištěm a Kulaťákem (pro mimopražské to je Vítězné náměstí vizte googlemaps) se silnice zpravidla nezvedá

+1/0
17.11.2016 22:44

O26n97d43ř51e36j 67Č13a53p21k98a 6551191243114

Jestli má dost silný motor, pojede líp, než normální kloubák (nebude se lámat).

0/0
15.11.2016 11:13

J95a71n 68V30a44l78o30u52c89h 6772527948680

Cestující se naženou nad hnanou nápravu jako svého času v Ikarusech;-D.

+1/0
15.11.2016 12:23

M51a13r46t45i41n 42N36e73b34e95s59k49ý 7616210767832

Tak se v klidu zamyslete, co asi tak dělá normální kloubový autobus s hnacím agregátem ve "vlečňáku".

0/0
15.11.2016 14:28

E25d70u32a68r86d 58B71r64e60j93c41h72a 7188643985413

Když taxikářská loby dokázala odklonit trasu metra z letiště do Motola, jak si myslíte, že dopadne test takového autobusu ?

+2/−1
15.11.2016 6:08

R97a60d50e74k 63N24o75v87a36k 9714753189790

Ten je dlouhej jak obchvat Brna!

0/0
15.11.2016 6:01

P82e66t53r 68J30a61n81s71a 8988644534735

Sedadla se pohybují!!!! No to jste objevil neskutečnou věc. Pane novináři. U autobusu. Bez místa na zavazadla.....

0/−6
15.11.2016 4:51

J79i80ř48í 93V11o25n40d60r18á62č59e36k 5186154110934

V kloubu sedačky u jiných vozů nebývají.

+7/0
15.11.2016 6:18

K43a42r24e82l 63F83i77l36i87p 3138865130270

Proč si také myslím, že bude lepší vlak než autobus. stačí se kouknout z okna. V zimě tedy pokud nenamrznout dráty jak předloni ten vlak tam dojede spíš jak bus kde stačí trochu namrznout a je konec. Vlak si může zapískovat dojede. Metro by pak bylo nejlepší.

0/0
15.11.2016 3:44

A68n98t95o95n10i82n 42B37l92a35z55e45k 4568712297171

Prazaci maji postavene metro skoro ke kazdemu panelaku, ale postavit metro k letisti, jak je to bezne v kazdem vetsim civilizovanem meste.....tak to ne.

0/−9
15.11.2016 0:58

J27a59n 24M59o86t37ů66r49e70k 7190952131219

budete se divit, ale prazaci vice oceni metro k panelaku kde bydli, nez k letisti, kam jedou jednou rocne....;-)

+10/0
15.11.2016 7:15

J15i96r37k36a 43V48o63j63v39o18d32i68n 6661497167685

To je jste ale vyblil kravinu, co? ;-D;-D

+5/0
15.11.2016 8:51

R47o17b21e57r29t 70P53r72a53ž39á40k 4428556355890

Je to starý Blažkový syn.

+1/0
15.11.2016 11:05

R85o39b25e87r38t 27P18r22a33ž65á52k 4868516915900

V kterém třeba? Pokud vím, do Schwechattu metro nejezdí, do Frankfurtu, Heathrow ani Roissy (CDG) taky ne.

+1/0
15.11.2016 11:05

J86a59n 80V32a12l84o54u91c43h 6532647828140

Ono ve světě meter k letišti až zase tolik nejezdí. K obsluze letiště by stačil interval max. 10 minut, spíš 15 minut, takže zase by se muselo pásmovat (a když pak po 3 poloprázdných vlacích dejme tomu na Dejvickou přijede plný s cestujícími z letiště, dělá to bordel v celém úseku; stejně tak když cestující v opačném směru ucpávají nástupiště čekáním na vybraný vlak). A na takový interval je drahá jak stavba, tak zejména provoz (světla, větrání a schody musí být v provozu, ať je interval 1,5 nebo 15 minut). Spíš vlak, ale tam (kromě odporu P6) je problém, jak to zaústit do hlaváku (Masna je kvůli ne-přestupu na dálkové vlaky na nic).

+1/0
15.11.2016 12:31

K17a30r18e14l 27N45o39v50o61t77n51y 2381935879910

A co takhle aspon predelat ten vjezd na autobusovy terminal Nadrazi Veleslavin, aby ty autobusy mohly sjizdet z Evropske jeste PRED tou krizovatkou?? Mista je tam dost, aby se usetrilo minimalne 300 m vyhrazeneho pruhu pred svetlama, na kterych by navic ty autobusy timpadem nemusely vubec cekat, nehrozilo by jim, ze se zaseknou diky zacpe pred zavorami, a nadto by se ty dlouhe autobusy nemusely na par metrech otacet temer o 180 stupnu...

Ale to by asi moc davalo smysl...

+3/−2
15.11.2016 0:30

J75o83s11e79f 62N19o52v82a74k 5128862116838

Jedná se o Prahu 6. Tam když rozdávali rozum, tak nikdo nedorazil...

+12/0
15.11.2016 1:23

A33n53t83o61n34í18n 25S44c44h82i34n55d61l78e35r 8803387935189

neuvěřitelná blbost

+1/−13
14.11.2016 22:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.