Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejdelší autobus v Česku musel po pár hodinách do dílen kvůli závadám

Jen pár hodin po zahájení zkušebních jízd s cestujícími byl pětadvacetimetrový dvoukloubový autobus testovaný na pražské letištní lince 119 odtažen do opravy. Příčinou byly problémy se vzduchovou soustavou a nedostatečné vytápění. Ve středu odpoledne se autobus vrátil do provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T96o11m35á50š 53V13e72l57č34o12v67s66k61ý 4643868729198

To je dobré, to by mne nenapadlo. Až mi auto nebude topit, taky ho odtáhnu ;-D

0/0
17.11.2016 0:24

S12t40a90n76i41s91l70a31v 86R97o83s23e66c17k34ý 9905779201929

Tome, a co brzdy?

0/0
17.11.2016 7:06

S38t92a16n61i76s69l39a73v 21R34o13s81e35c20k52ý 9625989811559

Už je opravený?

0/0
16.11.2016 18:25

J64a19n 64P29a65v14l87i44c66a 1940430741833

S tím bych tak chtěl jezdit. 200 lidí za sebou, někde blbě zabrzdím a to by bylo, aby si někdo nenamlel hubu. Na krku hned ublížení na zdraví a obecné ohrožení...

0/0
16.11.2016 17:24

J53i92ř44í 25Š94t78ě24d17r11a 5270592961837

V Karose může být lidí 150, to už vyjde stejně.

+1/0
16.11.2016 17:41

V26á57c12l23a54v 35P19o31u55s83t73k73a 3500561872

NO to ale má ten řidič i s 30 lidmi.

0/0
16.11.2016 18:50

J34i72ř78í 77P58r28a37ž42á75k 9370662291672

Ještě že tak. Dříve než někoho zabije. Jestli Admin dovolí link, tak se podívejte na provozovaný bus v Hamburgu, na videu sledujte od 2:50 do 3:15.

https://vimeo.com/58064898

0/0
16.11.2016 17:15

J48a63k90u15b 32Š81a87f40a41n52d49a 7175657621971

Tohle vám udělá současný kloubák taky.

+1/0
16.11.2016 17:42

J19i69ř51í 54P31r36a81ž38á47k 9800472641872

Myslím, že ne. Protože to by bylo hodně zohýbaných zábradlí. U nás jezdí normální kloubové busy po ulicích, které jsou ohraničeny zábradlími a nenaráží do nich. Tady vidíte, že zadek busu vybočil daleko do chodníku.

0/0
16.11.2016 18:12

J25a35k85u86b 16Š51a81f90a91n67d51a 7685687571921

Ano, zde vybočil více než by bylo zdrávo ale vybočují všechna vozidla která mají zadní nápravu daleko od konce. Tedy i normální autobus nebo návěs kamionu.

+1/0
16.11.2016 18:29

J29i38ř69í 92Š65t39ě32d16r84a 5220962411667

Vypadá to, že 4. náprava velice slušně kopíruje stopu 3. nápravy.

0/0
16.11.2016 22:35

P35a53v33e83l 26D10v24o16ř65á62k 8118235792161

Tak já myslel, že jen soudruhům z NDR se občas něco nevyvedlo. A ono i v Holandsku,...

+2/0
16.11.2016 16:58

S26t11a10n85i62s78l88a18v 18H21e53r98m57a91n 9297109743183

Na zkušebni provoz měl skrze delky vyjimku.( technicka vyhlaška o rozměrech vozidel ) Na odtah měl dalši ?

+1/0
16.11.2016 16:46

M20a25r65t48i44n 66J51u67r42e86č62k75a 2683784841331

Nejsem si jist, zda vlečení vozidla je považováno za jízdní soupravu a tudíž by na ní bylo zapotřebí novou vyjímku. Vyhláška sice hovoří, že jízdní souprava se může skládat z více motorových vozidel, otázkou je, zda toto platí i pro tažení, protože pak by řidič skupiny B o váze vozu 1,8t už nemohl táhnout druhé takovéto vozidlo (např. dodávka dodávku).

+1/0
16.11.2016 17:19

J16i14ř84í 35Š44t62ě76d26r44a 5220392261517

Neplatí. Jízdní soupravu tvoří jedno (nebo více motorových vozidel) a zároveň jedno (nebo více) přípojné vozidlo. Musí být splněny obě podmínky zároveň.

0/0
16.11.2016 22:30

J32i85ř65í 86Š92t13ě64d50r76a 5660422431937

Autobus musí mít výjimku při schvalování technické způsobilosti, protože maximální povolenou délku pro dvoukloubové autobusy přesahuje o ti metry. Samotný odtah již další vyjímku nepotřebuje, protože se nejedná o jízdní soupravu (autobus není přípojné vozidlo). Při tažení něktrých kloubových autobusů se používá i doprovodné vozidlo podle pravidel nadrozměru.

+1/0
16.11.2016 18:58

M45a12r54i42e 52M74a24l34í84k24o25v48á 2735575472488

Prý je ta kraksna vyrobena v roce 2010. Jestli je to dinosaurus provozovaný šest let někde v Beneluxu, má nárok na to být prostě ojetou kraxnou a asi to budou vyhozené peníze. Jestli ovšem šest let stál někde na parkovišti a najednou má jezdit v tom chaosu po Praze, tak má taky nárok na bebíčko ze šoku, což ovšem nemění nic na věci, že je to stále nepojízdná stará kraksna. :-D

0/−1
16.11.2016 16:22

O13n31d37ř35e26j 20N10o96v87á75k 9757304829389

Pak ale nechápu, že 4měsíční nájem (!!!) stojí tolik, jako nový (!!!) (standardní) autobus ....

+3/0
16.11.2016 16:35

L46u52k91á49š 26K74l70i12n69k64á12č27e46k 3701499488

No on se ten autobus musí i nějak dopravit z Nizozemska sem a zpátky a taky je na něm vidět že ho kvůli zkušebnímu provozu polepovali do pražských barev (což mi připadá docela zbytečný) což taky asi není zadarmo...

+2/0
16.11.2016 17:05

O28n55d26ř11e73j 44N14o17v77á35k 9117574539759

To není nový autobus?

Proč si na test vzali 5 let starý vrak - a to ještě za brutální cenu nájmu - jeslti je pravda, co píšou kolegové níže?

Takže všechny ty pochvalné články jsou vlastně o ničem, protože interiér / výbava může být úplně jiný, pokud Praha koupí nový autobus?

+3/−2
16.11.2016 16:19

L98u92k51á55š 77K71l56i33n40k72á77č10e61k 3721339978

5 let starý autobus by rozhodně neměl být vrak. Autobusy mají běžně výrobcem udávanou životnost cca 12 let, ale lze v běžném provozu najít i mnohem starší.

No a jestli si chtěli vyzkoušet jestli tu linku zvládne dvou kloubový autobus, tak chápu že si ho na pár měsíců půjčili, protože kdyby koupupili nový a neosvědčil se, tak co pak s ním? A kdyby se osvědčil, rozhodli se jich koupit víc a výběrový řízení by vyhrál jiný výrobce tak by jim zůstal jed en unikát a byl by problém se servisem. A zas tolik za těch pár let vývoj nejpokročil aby byl tenhle autobus o tolik odlišný od nových .

+3/0
16.11.2016 17:02

J72i38ř56í 49Š56t29ě14d80r64a 5120472831707

1) 5 let starý autobus není vrak.

2) Výbava interiér / výbava je taková, jakou si dopravce objedná. I to je důvodem a součástí testování.

0/0
16.11.2016 22:25

V89á72c23l58a92v 65J18ů74z89a 6921777906

Tu brutální cenu nájmu kolega (jen jeden) níže vynásobil deseti.

A právě s ohledem na cenu je to výrazn výhodnější, než si půjčovat nový.

Spíš je otázka, jestli se měl půjčovat autobus v příměstské konfiguaci (mnoho sedadel, málo místa na zavazadla a pro stojící, málo dveří), ale hádal bych, že není mnoho testovacích vozů na vývěr,

0/0
16.11.2016 23:16

K94a25r53e33l 72L81a41n83a 79I62n71g10. 9146291782

Je to proti logice !!! Příště už prý bude 100metrový a dvacetidvéřový...

0/0
16.11.2016 16:18

Z88d69e90n75ě33k 71F62l50i98n63t51a 9682163241324

Teda jak se s tímhle couvá ? 8-o

+1/0
16.11.2016 16:04

M82a45r78t57i61n 14K60a57r90á29s15e98k 9908373108228

Ma to zadni riditelnou napravu, takze by to nemel byt zas neresitelny problem. Ale prochazka ruzovym sadem to asi nebude...

+2/0
16.11.2016 16:14

P54a72t85r28i15k 97E27g53e29r 2418730539681

Blbě. To tramvaj KT8D5 nebo Škoda 15T to má určitě jednodušší.

0/0
16.11.2016 18:02

M31a23r34c68e56l 78B36í31l55ý 2673742382219

Chudák řidič, řídit takový hovado :-/

0/0
16.11.2016 16:02

O10n56d27ř71e70j 22N97o51v95á94k 9307944279839

V minulém článku (prý) řidič tvrdil, že to je stejné jako každý jiný kloubový autobus ...

0/0
16.11.2016 16:16

J27o34s38e29f 39Š16e88m68e15l80í39k 7449571730907

V soutěži o název autobusu se na přední místa dere "Prasklá bublina".

0/0
16.11.2016 15:18

P97e15t21r 89H92a97h70n 1353569696618

Když se nejsou schopni dohodnout na metru, aspoň tam mohli tím středním pruhem natáhnout tram!

+2/−1
16.11.2016 15:06

J55a27n 34P28r14i73c38h94y18s95t27a48l 8441328323

Zase do toho pan autor cpe tu propagandu. To je vazne takovy problem napsat clanek o autobusu neutralne?

0/−2
16.11.2016 14:59
Foto

V40o50j46t41ě36c63h 34P60a97v89l18í15k 5344841564988

Vy si na to pořád stěžujete, ale já tady propagandu fakt nevidím.

+1/−1
16.11.2016 15:01

J80a58n 77P59r71i43c86h75y65s15t61a64l 8931798653

Misto neutralniho nazvu "ruzynske letiste" nebo "Letiste Praha" tam nacpal tu kontroverzni osobu, ktera se m.j. zaslouzila o rozbiti republiky.

+4/−13
16.11.2016 15:04

P75e67t70r 67H29a87h24n 1433969316658

;-DR^

+1/0
16.11.2016 15:06

J36a37k94u67b 14P20r61o96k46e89š 6663718592963

Nemůže to být protože, se to letiště tak jmenuje?

+8/−1
16.11.2016 15:34

J63o70s75e31f 12V68a65l28a 9330423473633

kontroverzni je dobry. Ale pletete si osoby. Na rozdeleni republiky mel hlavne vliv Vaclav Klaus, a ten jeste zadne letiste nema, pouze Institut. Ten se zase jmenuje po nem. To ovsem tak ve svete byva ze se letiste casto jmenuji podle mistnich velikanu. Treba Charles de Gaulle, JFK, Josef Strauss, O ́Hara, Gandhi nebo Leonardo da Vinci. V Praze je to uplne stejne

+2/0
16.11.2016 17:29
Foto

V27o37j20t65ě25c79h 38P15a17v58l79í97k 5104511134968

Aha, troll.

0/0
17.11.2016 5:18

J43o75s19e94f 20N70o64v27a48k 5218942616108

V mládí jsme do školy jezdili Ikarusem....když bylo opravdu zima, tak s kosou uvnitř autobusu nikdy problém nebyl. Ikarus prostě nedorazil a do školy jsme přicházeli vymrzlí, na třetí hodinu, pěšky. :-)

+2/0
16.11.2016 14:56

K18a14t62e30ř50i91n33a 85S79l74a86v42í54k88o15v89á 6763315590653

Potřebují pražáci autobus pro 200 lidí, nebo je to jen komplex ?

+3/−13
16.11.2016 14:54

J68a84n 56P33r51i52c56h71y92s27t13a84l 8751158983

Nepotrebuji. Potrebuji tam zastavku vlaku, ale Praha 6 jim to porad blokuje.

+4/−1
16.11.2016 15:02

J54o26s76e58f 58P78ř20e62r11o31v62s64k80ý 1592361706891

Předpokládám, že na mezinárodní letiště jezdí jak občané celé republiky, tak i zahraniční návštěvníci, s pražáky to nemá nic společného. Samozřejmě metro nebo vlak by bylo lepší...ale to by musela být snaha na kompetentních místech.

+5/0
16.11.2016 16:00

T45o95m40á33š 56M39á78l96e45k 9611913610702

Rekl bych, ze komplex tu ma nekdo uplne jiny.

+4/−1
16.11.2016 16:32

M11i65c48h89a60l 72T10e71s10a86ř 4578312550111

Tak někdy seberte odvahu, sbalte buchty do ranečku a vypravte se do tej Prahy podívat, ať vidíte:-)

+1/−1
16.11.2016 17:17

J88i87ř75í 21Š65t55ě23d49r79a 5730752961867

současná kapacita je nedostatečná. Odpověď na Vaší otázku bude právě výsledkem tohoto čtyřměsíčního testu

0/0
16.11.2016 22:27

J97i60r23k26a 28V11r39o30u95b25e89k 1986637701277

http://st2.depositphotos.com/3768307/5491/i/950/depositphotos_54911333-Road-train.jpg

;-€ OSTUDY !

0/0
16.11.2016 14:29

M44i19r82o11s10l38a89v 19K69o50n36e16c57n61y 2859741246628

ten znám z dětství z Bibione :-)

0/0
16.11.2016 14:41

P85a11v20e86l 69K39u29r25f80ü91r71s84t 3218123845949

když jsem ještě před asi 15 lety jezdil v zimě do práce Ikarusem, kreslil jsem si na zamrzlé okénko zevnitř různé prkotiny a ze zmrzlé koženkové sedačky jsem si odnášel vlka.. to jsem ještě netušil, že si lze stěžovat na nedostatečnou tepelnou pohodu;-)

+4/−1
16.11.2016 14:14

R14o70m90a73n 95P57o18l51á52č75e91k 5936819675

Technická k nájmu. Vzhledem k tomu, že nájem autobusu na cca 4 měsíce stojí skoro jako nový 12m bus od SORu je tam i dovětek, když nejezdí?

+8/−1
16.11.2016 14:08

V20á50c75l46a76v 68J16ů56z48a 6521807836

A kde se dá tato informace ověřit (že je ten nájem tak drahý)?

+1/0
16.11.2016 15:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.