Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nechci pražský expres. Metro D bude mít stanice, říká náměstek Dolínek

Postavit metro D z Písnice na Pankrác bez zastávek je podle náměstka primátorky Petra Dolínka ten nejhorší scénář. Přesto je příprava i této varianty stavby podle něj pro Prahu prospěšná, uvedl v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65a97r66t13i29n 62R49u97z15i60c19k46a 1342798106857

Proc se nerealizovala trat Hl.Nadr.-Kacerov-Nem.Krc-Lhotka-Pisnice-Vestec-Jinonice-Velke Popovice...?

0/0
9.12.2016 17:05

M55a62r72t65i26n 36R39u26z37i97c95k83a 1842798246567

http://www.zelpage.cz/clanky/zeleznicni-trat-praha-jesenice-velke-popovice?lang=cs

0/0
9.12.2016 17:06

V62í21t 21K15o74u31b15a 6126740904348

Pro vstup do metra stačí díra do země o par stech metrech čtverečních. nechápu proč se v této zemi po vzoru dob velkého Ruska pořád budují ty gigantické paláce, vestibuly o tisících metrech čtverečních s třemi nadzemními patry a architektonické "skvosty" které po pár letech vypadají jak z hororového filmu.

0/0
25.11.2016 23:31

P55e64t41r 53V13i42m88r 9690704471

Z Kačerova se měly radši protáhnout vlakové koleje a mělo jezdit "S" v 15 minutovém taktu z Hlavního naštěstí, Vršovic, Nemocnice Krč , Libuš, Písnice a Vestec.

0/0
25.11.2016 8:10
Foto

J93o39s39e68f 49P74a31v65l64í22k 2343460627831

Politici a úředníci se s oblibou vyjadřují slovy: JÁ chci/nechci... Zastupují snad samotného nejvyššího hybatele?

0/0
24.11.2016 10:08

M22a67r93t20i34n 57K69ř90í34ž 9113822610947

ne, tuto funkci má výhradně Ovčáček.

+3/−1
24.11.2016 10:08

M54a92r51t95i19n 53K18ř68í81ž 9813462340557

Jó, metro D. Když jsme se v roce 1983 stěhovali do Modřan, už se mělo začít kopat. Je pěkné, že se některé věci v čase nemění a slouží tak jako takový záchytný bod v jinak nejisté době plné změn.

+7/0
24.11.2016 10:03

J83a46k19u78b 98K19ř11í57z 4404457483780

Pokud jedna firma vyhraje ražbu tunelu a druhá začne o rok později se stanicemi, můžou oba projekty dokončit ve stejný čas a tím celkově ušetřit 1 rok

+1/0
24.11.2016 9:53
Foto

B45o22h77u12m14i37l 84P86r79o75c72h23á26z24k91a 2533241393851

:D :D :D Vy naivo. Technologie na tuhle akci stejně mají pouze tři firmy a jejich subdodavatelé, které vždy budují v součinnosti. SOutěž je jen taková reality show pro diváky.

+3/0
24.11.2016 10:07

K56a84r77e73l 33L80a55n11a 73I60n47g23. 9566131272

Postaví současná vláda opravdu to Déčko nebo metro stavět opravdu uměli jen komunisti ? Už se o něm mluví a píše někdy od roku 1987 ? A to tehdy stála jízdenka dvě koruny ! Navíc dnes už vyjde levněji cesta autem ...

+2/−4
24.11.2016 9:52

M73a40r40t65i77n 53K60ř46í75ž 9173722950627

Mýlíte se snad ve všech bodech, co jste napsal:

1) po revoluci se postavilo více stanic metra než před ní

2) projekt metra D je o hodně staší

3) jízdenka byla za korunu

4) v žádném případě není levnější jet autem než metrem.

+9/0
24.11.2016 10:06

L84u26k57á42š 10Š59m90a92h67e48l 2537314582354

Byl jste rychlejší.:-)

+1/0
24.11.2016 10:09

M21a36r41t62i25n 20K98ř50í61ž 9223572610417

:-)

0/0
24.11.2016 10:09

K94a47r12e65l 59L84a92n26a 56I12n14g22. 9966211332

Celkem máte pravdu, pane Kříži, ALE

1. do revoluce otvírali stanice metra komunisté 16 let (1973 - 1989), od listopadu 1989 je to už roků 26...

2. - 3. zase bohužel plusové body pro minulost, To déčko by komunisti postavili v letech 1992 - 1998. Najděte si Večerní Prahu z doby před rokem 1989... Cena lístku byla nízká právě proto, že byl mj. zájem na ochraně ovzduší a podpoře rozvoje dopravní infrastruktury...

4. Od Libušské sokolovny na Budějárnu projedu autem necelý litr PHM (tak za cca 26 Kč) a lístek stojí 40 Kč. (Neuvažuji variantu jízdy načerno, o které možná přemýšlíte, to pak samozřejmě je MHD levnější !) Ale tím nechci rozhodně shazovat dnešní dobu, jen holt nyní je spíše podpora automobilové dopravy !

+2/−2
24.11.2016 10:41

J16a90n 86Č44e28k28a49l 7209435544574

Komunisti a zájem na ochraně ovzduší... ;-D;-D;-D

+1/0
24.11.2016 12:40

J84a62n 43V64a44l84o48u27c94h 6552647818920

No plány soudruhů a realita byly taky někdy hodně vzdálené. Takže plány sice byly (vč. termínů v tisku), ale už tehdy byla proti původním záměrům výstavba zpožděna.

Navíc je trochu rozdíl stavět metro v centru, kde už bez něj vše (i s tehdejší mnohem menší mírou motorizace) kolabovalo a mimo centrum, kde "už to tak nehoří".

A jízdné za korunu je taky trochu zavádějící, neboť bylo nepřestupné. Takže busem k metru, z něj tramvají do cíle už byly 3Kč, tedy s ohledem na kupní sílu cenově srovnatelné s dneškem (kdy si za těch 90 minut navíc kdekoli vystoupíte, něco nakoupíte a vlezete do dalšího spoje).

To, že je blbost stavět metro bez zastávky a navíc lidi na Pankráci "vyplivnout" do céčka, které už je teď na hranici kapacity (D má smysl jen pokud bude min. až na nám. Míru s přestupem na A a tramvaje), a přesto se o tom uvažuje, je bohužel smutný fakt. O téměř nutnosti o něm uvažovat jako o automatickém bez "fíry" nemluvě (kromě mzdových úspor to umožňuje operativně vložit vlak při nějaké monstr-akci či při nějakém problému na přibližně souběžné trase a pak odsud organizovat náhradní dopravu - což v praxi může třeba být jen odklon busů od stanic trasy C k D).

0/0
24.11.2016 13:03

K45a65r18e64l 34L36a49n27a 97I74n44g69. 9356221422

Zcela souhlasím s většinou, ale stavět metro v centru je přeci jen složitější než na poli (viz trasa na Černý Most, část Béčka...). Hlavní ale je STAVĚT !!!

0/0
24.11.2016 14:41

L22u55k37á67š 21Š12m98a39h82e90l 2677294732784

a) Hodně částí metra bylo postaveno po roce 1989, např. většina béčka.

b) Jízdenka na metro stála v roce 1987 jednu korunu, do 10 let pro seniory bylo metro zdarma.

c) Cesta autem zasekanou Prahou vyjde levněji tak do 3 zastávek metra, a to ještě musíte srovnávat s jednotlivou jízdenkou (a ne ročním kuponem).

0/0
24.11.2016 10:07

M26a77r50e19k 92M97a62l19ý 1842848171140

Ještě by to chtělo (když už je pan Dolínek tak obratný v multitaskingu) věnovat se paralelně taky dostavbě vnějšího okruhu, spojit D1 s hradeckou a boleslavskou dálnicí jako první krok a pak pokračovat dál na teplickou a nakonec to protáhnout až na letiště. Protože jet ze severního okraje Prahy na Plzeň nebo Příbram centrem Prahy je nesmysl :-(

+4/0
24.11.2016 9:49

K39a86r87e98l 93N19o71v15o15t49n27y 4957694902462

Nevím zda je pan náměstek tak obratný v konání více věcí najednou, avšak dle mé osobní zkušenosti, pokud za něj něco nevyřeší jeho asistenti či podřízení, tak to není hodno jeho pozornosti;-D;-D;-D

0/0
25.11.2016 8:32

P36e35t72r 66B17a74u47d81i96š 7929601416236

"Maličký" rozdíl je v tom, že dálnice staví stát, ne Praha. Zrovna v tomhle Dolínek asi už víc tlačit nemůže. Spíše nevím, proč se až teď začíná hýbat dostavba MO.

0/0
8.12.2016 21:53

K79a12r69e51l 60V16a71c22h50u83t 9953572569673

Praha si staví "expres" odněkud-někam? - No jo, Praha, jiný svět ležící MIMO celý zbytek ČR! - Nedivím se, že se lidé žijící v zahraničí ptají, zda Praha sousedí s ČR?

Ono to tak opravdu vypadá, že Praha a ČR jsou dva úplně rozdílné pojmy... :-/

Ca takhle postavit metro i jinde? ;-) Myslím, že jinde by to nemusely být vyhozené peníze...

0/−10
24.11.2016 9:10

K73a75r59e53l 48V11a61c36h83u22t 9283982399913

Třeba by to pomohlo, třeba by pak už nemuseli všichni chtít bydlet jen v Praze... ;-)

+4/0
24.11.2016 9:12

J14o90s15e43f 76K57a35r12f78í75k 7452635296340

Btw - by mě zajímalo, kde jinde v republice je potřeba přepravit takové kvanta lidí, aby se metro alespoň v náznacích vyplatilo;-)

+9/0
24.11.2016 9:13

K84a51m75i18l 60P16y73t15e46l49a 8222390611529

Jedině snad metro Ostrava - Praha, Brno - Praha, případně Bratislava - Praha ;)

+2/0
24.11.2016 9:17

J28o57s32e61f 76K79a17r59f77í62k 7792975426700

Praha Ostrava jezdí tramvaj (LeoExpres) Mno a do Brna to sou 2 stanice autobusem;-D;-)

+4/−1
24.11.2016 9:42

D96a83n18i84e81l 37T51e42n45č20l 1475320271971

na Sněžce :-D

+1/0
24.11.2016 9:17

J54a65n 31Č47e95k81a83l 7309525834854

Tam prosadí Zeman přístav na průplavu Dunaj-Labe...

0/0
24.11.2016 9:33

J48o26s34e72f 22M38i62š73k12o18v61s41k37ý 6562346113851

O tom, že Praha je trochu jiný svět než zbytek Česka, netřeba polemizovat. Na druhou stranu nevím, kde jinde byste v Česku chtěl stavět metro.

+5/0
24.11.2016 9:34

L21u22k23á53š 61Š19m15a22h40e42l 2117594862754

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Brn%C4%9Bnsk%C3%A9_metro

;-D;-D;-D

+1/0
24.11.2016 10:11
Foto

B41o33h97u42m20i26l 68P33r80o84c58h25á89z91k34a 2933891703801

Nikdo nikomu nebrání postavit si metro jinde.

+3/0
24.11.2016 10:16

P97e18t40r 70N41e86t17o28l60i80c95k60ý 4238256414295

Praha by měla za své peníze postavit metro někde v Horní Dolní, jo? Vtipná myšlenka

0/0
24.11.2016 12:22

P17e38t24r 23N83e26t87o40l37i94c45k29ý 4238876464515

Měli by okamžitě rovnou razit až na náměstí Míru, jinak udělají C v centru pro smrtelníky nepoužitelné, ostatně i dost vytížené A může zažít nemalý nápor. Tak to dopadá, když se metro staví z okraje do centra a ne obráceně.

+2/−1
24.11.2016 9:06

J40o78s87e66f 11K62a65r55f13í97k 7172515846340

...Tak to dopadá, když se metro staví z okraje do centra a ne obráceně. ...

To metro bude jednosměrné a nebo jak by se mělo stavět metro z centra na okraj?:-P

+3/0
24.11.2016 9:15

M44a98r57t71i27n 64K75ř56í95ž 9803302980427

Ne, jen z Písnice do centra. Tam se budou hromadit přebytečné vlaky.

+4/0
24.11.2016 10:02

J46o50s87e15f 72K44a53r30f44í37k 7732285536710

;-DR^

0/0
24.11.2016 10:12

K68a20r85e19l 46L54a13n59a 46I70n50g70. 9816751822

Tak už řešil dopravu horníků Jára Cimrman, že chtěl, aby dolů jezdilo více osob než nahoru, bohužel ale časem zjistil, že v dole se hromadí horníci...

0/0
24.11.2016 11:01

P81e16t46r 11N30e29t14o25l91i44c16k41ý 4148106714825

Také jste naprosto nepochopil můj příspěvek, evidentně

0/0
24.11.2016 12:23

P53e72t91r 17N46e20t71o82l53i39c85k14ý 4268646114625

Kupodivu jsem to myslel tak, že se má začínat centrálními úseky

+1/0
24.11.2016 12:21

K76a46r61e30l 37N27o33v52o63t93n92y 4737394232982

No tak se sám pochválil co se mu povedlo např."zavést parkovací zóny tam, kde si to vyžádaly městské části!Proč neřekl zavést PASKVIL zvaný parkovací zóny!!

0/0
24.11.2016 9:05

J58a73n 87Č96e96k88a68l 7459715444634

Osm kilometrů tunelu bez zastávek je samozřejmě vzdáleno od ideálu, ale dovedu si představit situaci, kdy se začne kutat tunely už ve chvíli, kdy se nahoře budou teprve vykupovat pozemky, protože to pořád neznamená, že se obojí nezprovozní najednou...

+3/0
24.11.2016 8:39

T56o89m43á98š 98T37r42á53v63n66í48č51e55k 9358495491523

Jak toho cloveka nemam rad, tak tohle je rozumne.. Cekat az spekulanti prijdou k rozumu, jezdime dodnes konskym povozem..

+9/0
24.11.2016 8:35

K51a26r97e53l 40L40a36n40a 37I67n14g72. 9186101882

Dříve ale na veřejné dopravě byl zájem... Dnes se podporuje automobilová doprava.

0/0
24.11.2016 9:55

R84a73d69i42m 18J64a94n65o40t84a 5584411202310

Cas od casu si ctu rozhovory s politiky, nedelam to casto, to je pravda, takovy masochista nejsem. Ale temer vzdy, kdyz ctu "cekame, nejde, nevime, sestavujeme tym, bla bla bla", tak si rikam, ze kdybych ja takhle liknave pristupoval v praci k ukolum, jak by to asi resil muj management? Asi vsichni tusime. To je to opravdu tak, ze do statni spravy chodi takovy loseri, ze neumi vzit za praci a nekam se posunout?

0/0
24.11.2016 8:26

J42a70r57o48s26l93a54v 46K19a25d59l16e67c 5701699382801

R^R^R^

0/0
24.11.2016 8:24

P55a65t59r65i81k 65E17g40e86r 2568600669671

Pan Veselovský položil zajímavé otázky panu Dolínkovi který se vyjádřil k tomu jak to bylo myšleno, že metro D bude mít jen stanice Depo Písnice a Pankrác. Šest stanic Písnice - Libuš - Nové Dvory - Nemocnice Krč - Nádraží Krč - Olbrachtova může vzniknout později. Dolínek si však myslí, že se dohodne. Stanice mají vzniknout podobně jako je tomu na Národní třídě tedy v budově developera. Na Můstku vznikne nový vstup. Při černém scénáři by doopravdy metro na 8 kilometrovém úseku nezastavilo. Mluví se i o možné stavbě až do sranice Náměstí Míru. V současné době jezdí přeplněné autobusy 193, 215 ke stanicím metra Kačerov nebo Budějovická a úsek Kačerov - I.P. Pavlova - Muzeum - Hlavní nádraží - Florenc je nejvytíženější. Částečně se Dolínek pokusil metru C ulehčit zavedením tramvajové linky 6. Proto si myslím, že linka 215 by měla vést přes zst. Jemnická - Michelská - Kloboučnická - Nádraží Vršovice - Náměstí Bratří Synků / Otakarova.

0/0
24.11.2016 8:20

R80o97m26a18n 94K95r56a34t90o16c43h48v63í53l 6816127956334

Myslíte linku 215 prodloužit až za Kačerov?

0/0
24.11.2016 8:42

P94a12t14r13i75k 59E64g60e14r 2508170389471

Linka 215 je v současné době vedena v trase Sídliště Libuš - Chýnovská / Nové Dvory - Sídliště Krč - Nemocnice Krč - Kačerov je tak vedena částečně po plánované trase metra D myslím si však, že prodloužení o úsek Jemnická - Michelská - Kloboučnická - Nádraží Vršovice - Náměstí Bratří Synků / Otakarova by byl lepší už z důvodů přestupu na tramvaje 6, 7, 11, 14, 18, 24, vlaky S a autobusy 124, 139, 150, 188, 193.

+1/0
24.11.2016 10:07

K92a78r51e44l 60N88o59v75o72t81n56y 4637584252272

No a pak se naskýtá dotaz, kolika komu developer vysolil za ten vlez?

0/0
26.11.2016 16:29

P27a21t34r38i90k 32Š64e64b63e77s32t65a 4533442906165

jsem myslel, že je to tragéd... ale vyklubal se z něj tragikomik....

0/−4
24.11.2016 8:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.