Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nechci pražský expres. Metro D bude mít stanice, říká náměstek Dolínek

Postavit metro D z Písnice na Pankrác bez zastávek je podle náměstka primátorky Petra Dolínka ten nejhorší scénář. Přesto je příprava i této varianty stavby podle něj pro Prahu prospěšná, uvedl v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43a91r76t16i34n 54R14u36z18i41c72k65a 1752718756157

Proc se nerealizovala trat Hl.Nadr.-Kacerov-Nem.Krc-Lhotka-Pisnice-Vestec-Jinonice-Velke Popovice...?

0/0
9.12.2016 17:05

M14a70r89t78i40n 43R72u45z35i13c69k19a 1702878676807

http://www.zelpage.cz/clanky/zeleznicni-trat-praha-jesenice-velke-popovice?lang=cs

0/0
9.12.2016 17:06

V27í47t 97K79o20u95b70a 6866280254578

Pro vstup do metra stačí díra do země o par stech metrech čtverečních. nechápu proč se v této zemi po vzoru dob velkého Ruska pořád budují ty gigantické paláce, vestibuly o tisících metrech čtverečních s třemi nadzemními patry a architektonické "skvosty" které po pár letech vypadají jak z hororového filmu.

0/0
25.11.2016 23:31

P11e89t85r 11V60i51m97r 9490814211

Z Kačerova se měly radši protáhnout vlakové koleje a mělo jezdit "S" v 15 minutovém taktu z Hlavního naštěstí, Vršovic, Nemocnice Krč , Libuš, Písnice a Vestec.

0/0
25.11.2016 8:10
Foto

J72o39s10e29f 41P80a30v83l93í65k 2293730917471

Politici a úředníci se s oblibou vyjadřují slovy: JÁ chci/nechci... Zastupují snad samotného nejvyššího hybatele?

0/0
24.11.2016 10:08

M37a73r95t93i18n 98K13ř59í24ž 9843702540487

ne, tuto funkci má výhradně Ovčáček.

+3/−1
24.11.2016 10:08

M12a19r67t71i48n 84K68ř53í18ž 9963602780257

Jó, metro D. Když jsme se v roce 1983 stěhovali do Modřan, už se mělo začít kopat. Je pěkné, že se některé věci v čase nemění a slouží tak jako takový záchytný bod v jinak nejisté době plné změn.

+7/0
24.11.2016 10:03

J49a12k33u59b 38K36ř97í47z 4724867543140

Pokud jedna firma vyhraje ražbu tunelu a druhá začne o rok později se stanicemi, můžou oba projekty dokončit ve stejný čas a tím celkově ušetřit 1 rok

+1/0
24.11.2016 9:53
Foto

B41o82h18u22m24i25l 57P85r41o27c74h36á93z80k88a 2323921293751

:D :D :D Vy naivo. Technologie na tuhle akci stejně mají pouze tři firmy a jejich subdodavatelé, které vždy budují v součinnosti. SOutěž je jen taková reality show pro diváky.

+3/0
24.11.2016 10:07

K44a25r92e59l 10L36a64n56a 43I56n10g38. 9316221662

Postaví současná vláda opravdu to Déčko nebo metro stavět opravdu uměli jen komunisti ? Už se o něm mluví a píše někdy od roku 1987 ? A to tehdy stála jízdenka dvě koruny ! Navíc dnes už vyjde levněji cesta autem ...

+2/−4
24.11.2016 9:52

M17a12r60t41i92n 81K12ř91í82ž 9313372960657

Mýlíte se snad ve všech bodech, co jste napsal:

1) po revoluci se postavilo více stanic metra než před ní

2) projekt metra D je o hodně staší

3) jízdenka byla za korunu

4) v žádném případě není levnější jet autem než metrem.

+9/0
24.11.2016 10:06

L56u47k74á54š 53Š20m20a88h48e32l 2177854592684

Byl jste rychlejší.:-)

+1/0
24.11.2016 10:09

M23a39r40t88i52n 23K36ř73í85ž 9703612350927

:-)

0/0
24.11.2016 10:09

K41a32r19e37l 71L38a98n98a 94I80n55g84. 9216121772

Celkem máte pravdu, pane Kříži, ALE

1. do revoluce otvírali stanice metra komunisté 16 let (1973 - 1989), od listopadu 1989 je to už roků 26...

2. - 3. zase bohužel plusové body pro minulost, To déčko by komunisti postavili v letech 1992 - 1998. Najděte si Večerní Prahu z doby před rokem 1989... Cena lístku byla nízká právě proto, že byl mj. zájem na ochraně ovzduší a podpoře rozvoje dopravní infrastruktury...

4. Od Libušské sokolovny na Budějárnu projedu autem necelý litr PHM (tak za cca 26 Kč) a lístek stojí 40 Kč. (Neuvažuji variantu jízdy načerno, o které možná přemýšlíte, to pak samozřejmě je MHD levnější !) Ale tím nechci rozhodně shazovat dnešní dobu, jen holt nyní je spíše podpora automobilové dopravy !

+2/−2
24.11.2016 10:41

J67a78n 52Č54e43k23a88l 7619525424834

Komunisti a zájem na ochraně ovzduší... ;-D;-D;-D

+1/0
24.11.2016 12:40

J83a39n 82V61a14l91o27u26c77h 6652397948440

No plány soudruhů a realita byly taky někdy hodně vzdálené. Takže plány sice byly (vč. termínů v tisku), ale už tehdy byla proti původním záměrům výstavba zpožděna.

Navíc je trochu rozdíl stavět metro v centru, kde už bez něj vše (i s tehdejší mnohem menší mírou motorizace) kolabovalo a mimo centrum, kde "už to tak nehoří".

A jízdné za korunu je taky trochu zavádějící, neboť bylo nepřestupné. Takže busem k metru, z něj tramvají do cíle už byly 3Kč, tedy s ohledem na kupní sílu cenově srovnatelné s dneškem (kdy si za těch 90 minut navíc kdekoli vystoupíte, něco nakoupíte a vlezete do dalšího spoje).

To, že je blbost stavět metro bez zastávky a navíc lidi na Pankráci "vyplivnout" do céčka, které už je teď na hranici kapacity (D má smysl jen pokud bude min. až na nám. Míru s přestupem na A a tramvaje), a přesto se o tom uvažuje, je bohužel smutný fakt. O téměř nutnosti o něm uvažovat jako o automatickém bez "fíry" nemluvě (kromě mzdových úspor to umožňuje operativně vložit vlak při nějaké monstr-akci či při nějakém problému na přibližně souběžné trase a pak odsud organizovat náhradní dopravu - což v praxi může třeba být jen odklon busů od stanic trasy C k D).

0/0
24.11.2016 13:03

K57a59r68e27l 58L83a13n41a 21I57n15g17. 9286171912

Zcela souhlasím s většinou, ale stavět metro v centru je přeci jen složitější než na poli (viz trasa na Černý Most, část Béčka...). Hlavní ale je STAVĚT !!!

0/0
24.11.2016 14:41

L79u52k70á65š 93Š87m54a68h25e43l 2757634662934

a) Hodně částí metra bylo postaveno po roce 1989, např. většina béčka.

b) Jízdenka na metro stála v roce 1987 jednu korunu, do 10 let pro seniory bylo metro zdarma.

c) Cesta autem zasekanou Prahou vyjde levněji tak do 3 zastávek metra, a to ještě musíte srovnávat s jednotlivou jízdenkou (a ne ročním kuponem).

0/0
24.11.2016 10:07

M33a22r38e83k 17M95a82l53ý 1702128671380

Ještě by to chtělo (když už je pan Dolínek tak obratný v multitaskingu) věnovat se paralelně taky dostavbě vnějšího okruhu, spojit D1 s hradeckou a boleslavskou dálnicí jako první krok a pak pokračovat dál na teplickou a nakonec to protáhnout až na letiště. Protože jet ze severního okraje Prahy na Plzeň nebo Příbram centrem Prahy je nesmysl :-(

+4/0
24.11.2016 9:49

K52a71r80e77l 53N84o84v35o46t34n93y 4727104562132

Nevím zda je pan náměstek tak obratný v konání více věcí najednou, avšak dle mé osobní zkušenosti, pokud za něj něco nevyřeší jeho asistenti či podřízení, tak to není hodno jeho pozornosti;-D;-D;-D

0/0
25.11.2016 8:32

P89e53t83r 81B30a45u47d86i44š 7759331206206

"Maličký" rozdíl je v tom, že dálnice staví stát, ne Praha. Zrovna v tomhle Dolínek asi už víc tlačit nemůže. Spíše nevím, proč se až teď začíná hýbat dostavba MO.

0/0
8.12.2016 21:53

K19a35r81e67l 97V64a44c81h87u46t 9893892779413

Praha si staví "expres" odněkud-někam? - No jo, Praha, jiný svět ležící MIMO celý zbytek ČR! - Nedivím se, že se lidé žijící v zahraničí ptají, zda Praha sousedí s ČR?

Ono to tak opravdu vypadá, že Praha a ČR jsou dva úplně rozdílné pojmy... :-/

Ca takhle postavit metro i jinde? ;-) Myslím, že jinde by to nemusely být vyhozené peníze...

0/−10
24.11.2016 9:10

K56a97r27e65l 82V59a92c91h10u86t 9303462929153

Třeba by to pomohlo, třeba by pak už nemuseli všichni chtít bydlet jen v Praze... ;-)

+4/0
24.11.2016 9:12

J84o45s11e30f 74K74a26r21f52í36k 7732445216300

Btw - by mě zajímalo, kde jinde v republice je potřeba přepravit takové kvanta lidí, aby se metro alespoň v náznacích vyplatilo;-)

+9/0
24.11.2016 9:13

K12a16m92i90l 51P14y89t87e27l20a 8492590261269

Jedině snad metro Ostrava - Praha, Brno - Praha, případně Bratislava - Praha ;)

+2/0
24.11.2016 9:17

J35o94s47e60f 71K39a96r51f45í68k 7252135256450

Praha Ostrava jezdí tramvaj (LeoExpres) Mno a do Brna to sou 2 stanice autobusem;-D;-)

+4/−1
24.11.2016 9:42

D55a90n90i47e48l 72T88e92n92č38l 1935870241951

na Sněžce :-D

+1/0
24.11.2016 9:17

J28a90n 79Č25e57k98a84l 7579885234714

Tam prosadí Zeman přístav na průplavu Dunaj-Labe...

0/0
24.11.2016 9:33

J81o33s60e70f 34M75i48š87k53o42v35s29k12ý 6212536373411

O tom, že Praha je trochu jiný svět než zbytek Česka, netřeba polemizovat. Na druhou stranu nevím, kde jinde byste v Česku chtěl stavět metro.

+5/0
24.11.2016 9:34

L12u18k65á83š 25Š10m32a53h88e10l 2547264592974

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Brn%C4%9Bnsk%C3%A9_metro

;-D;-D;-D

+1/0
24.11.2016 10:11
Foto

B11o76h74u66m48i38l 31P67r61o55c10h70á62z91k71a 2773131143711

Nikdo nikomu nebrání postavit si metro jinde.

+3/0
24.11.2016 10:16

P52e54t79r 56N87e65t32o37l26i44c75k92ý 4718926444335

Praha by měla za své peníze postavit metro někde v Horní Dolní, jo? Vtipná myšlenka

0/0
24.11.2016 12:22

P51e36t54r 14N97e19t43o55l20i83c54k46ý 4398816214955

Měli by okamžitě rovnou razit až na náměstí Míru, jinak udělají C v centru pro smrtelníky nepoužitelné, ostatně i dost vytížené A může zažít nemalý nápor. Tak to dopadá, když se metro staví z okraje do centra a ne obráceně.

+2/−1
24.11.2016 9:06

J50o53s16e52f 31K29a86r10f26í10k 7152335856620

...Tak to dopadá, když se metro staví z okraje do centra a ne obráceně. ...

To metro bude jednosměrné a nebo jak by se mělo stavět metro z centra na okraj?:-P

+3/0
24.11.2016 9:15

M37a76r28t67i29n 50K58ř10í72ž 9423212330467

Ne, jen z Písnice do centra. Tam se budou hromadit přebytečné vlaky.

+4/0
24.11.2016 10:02

J14o21s84e97f 43K33a78r51f27í85k 7912125316490

;-DR^

0/0
24.11.2016 10:12

K54a86r97e14l 20L69a57n55a 76I28n70g61. 9696461502

Tak už řešil dopravu horníků Jára Cimrman, že chtěl, aby dolů jezdilo více osob než nahoru, bohužel ale časem zjistil, že v dole se hromadí horníci...

0/0
24.11.2016 11:01

P80e72t40r 97N82e81t87o40l11i70c98k17ý 4208206894355

Také jste naprosto nepochopil můj příspěvek, evidentně

0/0
24.11.2016 12:23

P65e97t11r 14N22e73t38o11l63i88c58k43ý 4658366804635

Kupodivu jsem to myslel tak, že se má začínat centrálními úseky

+1/0
24.11.2016 12:21

K41a11r45e22l 61N14o48v66o65t55n95y 4437204612462

No tak se sám pochválil co se mu povedlo např."zavést parkovací zóny tam, kde si to vyžádaly městské části!Proč neřekl zavést PASKVIL zvaný parkovací zóny!!

0/0
24.11.2016 9:05

J45a86n 91Č15e63k67a42l 7389175444394

Osm kilometrů tunelu bez zastávek je samozřejmě vzdáleno od ideálu, ale dovedu si představit situaci, kdy se začne kutat tunely už ve chvíli, kdy se nahoře budou teprve vykupovat pozemky, protože to pořád neznamená, že se obojí nezprovozní najednou...

+3/0
24.11.2016 8:39

T43o92m33á53š 74T74r88á44v74n18í73č76e73k 9618595441473

Jak toho cloveka nemam rad, tak tohle je rozumne.. Cekat az spekulanti prijdou k rozumu, jezdime dodnes konskym povozem..

+9/0
24.11.2016 8:35

K65a76r93e89l 11L51a22n56a 73I30n27g95. 9986721382

Dříve ale na veřejné dopravě byl zájem... Dnes se podporuje automobilová doprava.

0/0
24.11.2016 9:55

R77a31d69i54m 42J22a80n31o53t74a 5864381712200

Cas od casu si ctu rozhovory s politiky, nedelam to casto, to je pravda, takovy masochista nejsem. Ale temer vzdy, kdyz ctu "cekame, nejde, nevime, sestavujeme tym, bla bla bla", tak si rikam, ze kdybych ja takhle liknave pristupoval v praci k ukolum, jak by to asi resil muj management? Asi vsichni tusime. To je to opravdu tak, ze do statni spravy chodi takovy loseri, ze neumi vzit za praci a nekam se posunout?

0/0
24.11.2016 8:26

J27a53r13o32s93l72a39v 49K48a41d50l21e95c 5101539702481

R^R^R^

0/0
24.11.2016 8:24

P74a45t44r98i51k 90E15g11e35r 2838550509241

Pan Veselovský položil zajímavé otázky panu Dolínkovi který se vyjádřil k tomu jak to bylo myšleno, že metro D bude mít jen stanice Depo Písnice a Pankrác. Šest stanic Písnice - Libuš - Nové Dvory - Nemocnice Krč - Nádraží Krč - Olbrachtova může vzniknout později. Dolínek si však myslí, že se dohodne. Stanice mají vzniknout podobně jako je tomu na Národní třídě tedy v budově developera. Na Můstku vznikne nový vstup. Při černém scénáři by doopravdy metro na 8 kilometrovém úseku nezastavilo. Mluví se i o možné stavbě až do sranice Náměstí Míru. V současné době jezdí přeplněné autobusy 193, 215 ke stanicím metra Kačerov nebo Budějovická a úsek Kačerov - I.P. Pavlova - Muzeum - Hlavní nádraží - Florenc je nejvytíženější. Částečně se Dolínek pokusil metru C ulehčit zavedením tramvajové linky 6. Proto si myslím, že linka 215 by měla vést přes zst. Jemnická - Michelská - Kloboučnická - Nádraží Vršovice - Náměstí Bratří Synků / Otakarova.

0/0
24.11.2016 8:20

R23o23m50a46n 55K76r23a72t15o98c98h37v82í37l 6136317256794

Myslíte linku 215 prodloužit až za Kačerov?

0/0
24.11.2016 8:42

P76a82t36r22i91k 36E20g75e62r 2978300679871

Linka 215 je v současné době vedena v trase Sídliště Libuš - Chýnovská / Nové Dvory - Sídliště Krč - Nemocnice Krč - Kačerov je tak vedena částečně po plánované trase metra D myslím si však, že prodloužení o úsek Jemnická - Michelská - Kloboučnická - Nádraží Vršovice - Náměstí Bratří Synků / Otakarova by byl lepší už z důvodů přestupu na tramvaje 6, 7, 11, 14, 18, 24, vlaky S a autobusy 124, 139, 150, 188, 193.

+1/0
24.11.2016 10:07

K83a98r34e28l 37N69o59v54o76t56n75y 4687454452702

No a pak se naskýtá dotaz, kolika komu developer vysolil za ten vlez?

0/0
26.11.2016 16:29

P68a62t11r79i19k 13Š77e67b87e11s31t23a 4353792246255

jsem myslel, že je to tragéd... ale vyklubal se z něj tragikomik....

0/−4
24.11.2016 8:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.