Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nechci pražský expres. Metro D bude mít stanice, říká náměstek Dolínek

Postavit metro D z Písnice na Pankrác bez zastávek je podle náměstka primátorky Petra Dolínka ten nejhorší scénář. Přesto je příprava i této varianty stavby podle něj pro Prahu prospěšná, uvedl v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20a48r19t96i87n 94R25u90z32i77c87k37a 1582208266937

Proc se nerealizovala trat Hl.Nadr.-Kacerov-Nem.Krc-Lhotka-Pisnice-Vestec-Jinonice-Velke Popovice...?

0/0
9.12.2016 17:05

M83a85r42t84i78n 40R64u51z48i90c66k44a 1622428686627

http://www.zelpage.cz/clanky/zeleznicni-trat-praha-jesenice-velke-popovice?lang=cs

0/0
9.12.2016 17:06

V89í96t 65K25o70u39b33a 6956450654388

Pro vstup do metra stačí díra do země o par stech metrech čtverečních. nechápu proč se v této zemi po vzoru dob velkého Ruska pořád budují ty gigantické paláce, vestibuly o tisících metrech čtverečních s třemi nadzemními patry a architektonické "skvosty" které po pár letech vypadají jak z hororového filmu.

0/0
25.11.2016 23:31

P54e52t95r 36V28i20m56r 9960544791

Z Kačerova se měly radši protáhnout vlakové koleje a mělo jezdit "S" v 15 minutovém taktu z Hlavního naštěstí, Vršovic, Nemocnice Krč , Libuš, Písnice a Vestec.

0/0
25.11.2016 8:10
Foto

J84o93s40e17f 53P54a49v13l57í56k 2693440297741

Politici a úředníci se s oblibou vyjadřují slovy: JÁ chci/nechci... Zastupují snad samotného nejvyššího hybatele?

0/0
24.11.2016 10:08

M67a22r59t78i23n 55K19ř87í43ž 9743362960947

ne, tuto funkci má výhradně Ovčáček.

+3/−1
24.11.2016 10:08

M94a40r26t51i85n 71K18ř20í22ž 9713832620857

Jó, metro D. Když jsme se v roce 1983 stěhovali do Modřan, už se mělo začít kopat. Je pěkné, že se některé věci v čase nemění a slouží tak jako takový záchytný bod v jinak nejisté době plné změn.

+7/0
24.11.2016 10:03

J78a56k42u17b 80K83ř18í75z 4614597963950

Pokud jedna firma vyhraje ražbu tunelu a druhá začne o rok později se stanicemi, můžou oba projekty dokončit ve stejný čas a tím celkově ušetřit 1 rok

+1/0
24.11.2016 9:53
Foto

B28o41h33u74m15i96l 42P26r57o53c18h27á40z27k58a 2573651573101

:D :D :D Vy naivo. Technologie na tuhle akci stejně mají pouze tři firmy a jejich subdodavatelé, které vždy budují v součinnosti. SOutěž je jen taková reality show pro diváky.

+3/0
24.11.2016 10:07

K86a93r59e69l 39L41a11n66a 54I22n86g28. 9776651542

Postaví současná vláda opravdu to Déčko nebo metro stavět opravdu uměli jen komunisti ? Už se o něm mluví a píše někdy od roku 1987 ? A to tehdy stála jízdenka dvě koruny ! Navíc dnes už vyjde levněji cesta autem ...

+2/−4
24.11.2016 9:52

M88a53r76t85i46n 65K85ř30í68ž 9303122330897

Mýlíte se snad ve všech bodech, co jste napsal:

1) po revoluci se postavilo více stanic metra než před ní

2) projekt metra D je o hodně staší

3) jízdenka byla za korunu

4) v žádném případě není levnější jet autem než metrem.

+9/0
24.11.2016 10:06

L49u65k59á28š 94Š11m96a19h33e81l 2627444722954

Byl jste rychlejší.:-)

+1/0
24.11.2016 10:09

M74a70r44t66i89n 48K73ř72í68ž 9143882710627

:-)

0/0
24.11.2016 10:09

K30a17r38e11l 19L39a76n75a 14I55n37g10. 9826641562

Celkem máte pravdu, pane Kříži, ALE

1. do revoluce otvírali stanice metra komunisté 16 let (1973 - 1989), od listopadu 1989 je to už roků 26...

2. - 3. zase bohužel plusové body pro minulost, To déčko by komunisti postavili v letech 1992 - 1998. Najděte si Večerní Prahu z doby před rokem 1989... Cena lístku byla nízká právě proto, že byl mj. zájem na ochraně ovzduší a podpoře rozvoje dopravní infrastruktury...

4. Od Libušské sokolovny na Budějárnu projedu autem necelý litr PHM (tak za cca 26 Kč) a lístek stojí 40 Kč. (Neuvažuji variantu jízdy načerno, o které možná přemýšlíte, to pak samozřejmě je MHD levnější !) Ale tím nechci rozhodně shazovat dnešní dobu, jen holt nyní je spíše podpora automobilové dopravy !

+2/−2
24.11.2016 10:41

J79a29n 94Č32e11k92a89l 7549965854454

Komunisti a zájem na ochraně ovzduší... ;-D;-D;-D

+1/0
24.11.2016 12:40

J43a51n 75V92a89l23o16u38c43h 6872257528610

No plány soudruhů a realita byly taky někdy hodně vzdálené. Takže plány sice byly (vč. termínů v tisku), ale už tehdy byla proti původním záměrům výstavba zpožděna.

Navíc je trochu rozdíl stavět metro v centru, kde už bez něj vše (i s tehdejší mnohem menší mírou motorizace) kolabovalo a mimo centrum, kde "už to tak nehoří".

A jízdné za korunu je taky trochu zavádějící, neboť bylo nepřestupné. Takže busem k metru, z něj tramvají do cíle už byly 3Kč, tedy s ohledem na kupní sílu cenově srovnatelné s dneškem (kdy si za těch 90 minut navíc kdekoli vystoupíte, něco nakoupíte a vlezete do dalšího spoje).

To, že je blbost stavět metro bez zastávky a navíc lidi na Pankráci "vyplivnout" do céčka, které už je teď na hranici kapacity (D má smysl jen pokud bude min. až na nám. Míru s přestupem na A a tramvaje), a přesto se o tom uvažuje, je bohužel smutný fakt. O téměř nutnosti o něm uvažovat jako o automatickém bez "fíry" nemluvě (kromě mzdových úspor to umožňuje operativně vložit vlak při nějaké monstr-akci či při nějakém problému na přibližně souběžné trase a pak odsud organizovat náhradní dopravu - což v praxi může třeba být jen odklon busů od stanic trasy C k D).

0/0
24.11.2016 13:03

K35a43r29e98l 66L87a39n89a 65I19n25g88. 9846931492

Zcela souhlasím s většinou, ale stavět metro v centru je přeci jen složitější než na poli (viz trasa na Černý Most, část Béčka...). Hlavní ale je STAVĚT !!!

0/0
24.11.2016 14:41

L60u37k27á83š 13Š32m92a42h34e38l 2627464852754

a) Hodně částí metra bylo postaveno po roce 1989, např. většina béčka.

b) Jízdenka na metro stála v roce 1987 jednu korunu, do 10 let pro seniory bylo metro zdarma.

c) Cesta autem zasekanou Prahou vyjde levněji tak do 3 zastávek metra, a to ještě musíte srovnávat s jednotlivou jízdenkou (a ne ročním kuponem).

0/0
24.11.2016 10:07

M35a22r91e13k 51M69a74l58ý 1702558401960

Ještě by to chtělo (když už je pan Dolínek tak obratný v multitaskingu) věnovat se paralelně taky dostavbě vnějšího okruhu, spojit D1 s hradeckou a boleslavskou dálnicí jako první krok a pak pokračovat dál na teplickou a nakonec to protáhnout až na letiště. Protože jet ze severního okraje Prahy na Plzeň nebo Příbram centrem Prahy je nesmysl :-(

+4/0
24.11.2016 9:49

K16a53r85e66l 76N11o38v21o88t82n59y 4977684572132

Nevím zda je pan náměstek tak obratný v konání více věcí najednou, avšak dle mé osobní zkušenosti, pokud za něj něco nevyřeší jeho asistenti či podřízení, tak to není hodno jeho pozornosti;-D;-D;-D

0/0
25.11.2016 8:32

P49e85t73r 37B34a91u13d88i82š 7139951806516

"Maličký" rozdíl je v tom, že dálnice staví stát, ne Praha. Zrovna v tomhle Dolínek asi už víc tlačit nemůže. Spíše nevím, proč se až teď začíná hýbat dostavba MO.

0/0
8.12.2016 21:53

K78a84r78e56l 37V72a34c86h88u48t 9713852449573

Praha si staví "expres" odněkud-někam? - No jo, Praha, jiný svět ležící MIMO celý zbytek ČR! - Nedivím se, že se lidé žijící v zahraničí ptají, zda Praha sousedí s ČR?

Ono to tak opravdu vypadá, že Praha a ČR jsou dva úplně rozdílné pojmy... :-/

Ca takhle postavit metro i jinde? ;-) Myslím, že jinde by to nemusely být vyhozené peníze...

0/−10
24.11.2016 9:10

K64a46r39e42l 15V82a22c71h18u84t 9803132729233

Třeba by to pomohlo, třeba by pak už nemuseli všichni chtít bydlet jen v Praze... ;-)

+4/0
24.11.2016 9:12

J49o95s82e73f 15K57a68r20f96í79k 7512405846770

Btw - by mě zajímalo, kde jinde v republice je potřeba přepravit takové kvanta lidí, aby se metro alespoň v náznacích vyplatilo;-)

+9/0
24.11.2016 9:13

K61a95m35i64l 48P57y55t34e46l72a 8632740681659

Jedině snad metro Ostrava - Praha, Brno - Praha, případně Bratislava - Praha ;)

+2/0
24.11.2016 9:17

J22o69s71e56f 69K61a73r49f51í87k 7222395986940

Praha Ostrava jezdí tramvaj (LeoExpres) Mno a do Brna to sou 2 stanice autobusem;-D;-)

+4/−1
24.11.2016 9:42

D35a42n61i63e51l 37T93e55n87č54l 1475330651931

na Sněžce :-D

+1/0
24.11.2016 9:17

J71a46n 10Č50e82k98a53l 7839195794834

Tam prosadí Zeman přístav na průplavu Dunaj-Labe...

0/0
24.11.2016 9:33

J24o25s87e56f 82M75i36š27k55o38v20s40k12ý 6202266383281

O tom, že Praha je trochu jiný svět než zbytek Česka, netřeba polemizovat. Na druhou stranu nevím, kde jinde byste v Česku chtěl stavět metro.

+5/0
24.11.2016 9:34

L23u82k11á31š 38Š17m55a79h51e21l 2877264942804

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Brn%C4%9Bnsk%C3%A9_metro

;-D;-D;-D

+1/0
24.11.2016 10:11
Foto

B57o51h83u67m22i77l 67P41r70o71c95h47á47z42k35a 2693481713821

Nikdo nikomu nebrání postavit si metro jinde.

+3/0
24.11.2016 10:16

P25e65t95r 95N81e91t86o80l10i13c34k25ý 4388386434395

Praha by měla za své peníze postavit metro někde v Horní Dolní, jo? Vtipná myšlenka

0/0
24.11.2016 12:22

P81e59t36r 58N26e49t55o50l39i59c41k68ý 4178476254515

Měli by okamžitě rovnou razit až na náměstí Míru, jinak udělají C v centru pro smrtelníky nepoužitelné, ostatně i dost vytížené A může zažít nemalý nápor. Tak to dopadá, když se metro staví z okraje do centra a ne obráceně.

+2/−1
24.11.2016 9:06

J49o54s22e65f 91K55a86r85f29í90k 7852405676460

...Tak to dopadá, když se metro staví z okraje do centra a ne obráceně. ...

To metro bude jednosměrné a nebo jak by se mělo stavět metro z centra na okraj?:-P

+3/0
24.11.2016 9:15

M80a19r18t98i95n 86K87ř44í33ž 9973252490557

Ne, jen z Písnice do centra. Tam se budou hromadit přebytečné vlaky.

+4/0
24.11.2016 10:02

J51o42s55e21f 91K64a18r73f88í83k 7302725896140

;-DR^

0/0
24.11.2016 10:12

K48a71r95e58l 68L19a70n23a 59I59n98g48. 9286631602

Tak už řešil dopravu horníků Jára Cimrman, že chtěl, aby dolů jezdilo více osob než nahoru, bohužel ale časem zjistil, že v dole se hromadí horníci...

0/0
24.11.2016 11:01

P19e87t66r 75N16e41t43o86l44i74c48k12ý 4388176294345

Také jste naprosto nepochopil můj příspěvek, evidentně

0/0
24.11.2016 12:23

P77e33t96r 83N95e61t12o66l79i45c79k29ý 4948616924265

Kupodivu jsem to myslel tak, že se má začínat centrálními úseky

+1/0
24.11.2016 12:21

K88a19r37e73l 42N15o23v97o17t38n18y 4237934702672

No tak se sám pochválil co se mu povedlo např."zavést parkovací zóny tam, kde si to vyžádaly městské části!Proč neřekl zavést PASKVIL zvaný parkovací zóny!!

0/0
24.11.2016 9:05

J83a52n 39Č73e69k94a65l 7759235364644

Osm kilometrů tunelu bez zastávek je samozřejmě vzdáleno od ideálu, ale dovedu si představit situaci, kdy se začne kutat tunely už ve chvíli, kdy se nahoře budou teprve vykupovat pozemky, protože to pořád neznamená, že se obojí nezprovozní najednou...

+3/0
24.11.2016 8:39

T19o35m94á63š 67T48r23á54v85n48í96č91e59k 9458275821853

Jak toho cloveka nemam rad, tak tohle je rozumne.. Cekat az spekulanti prijdou k rozumu, jezdime dodnes konskym povozem..

+9/0
24.11.2016 8:35

K88a33r92e52l 85L74a21n44a 52I31n28g55. 9926531602

Dříve ale na veřejné dopravě byl zájem... Dnes se podporuje automobilová doprava.

0/0
24.11.2016 9:55

R60a16d50i14m 71J21a73n50o74t79a 5254811452540

Cas od casu si ctu rozhovory s politiky, nedelam to casto, to je pravda, takovy masochista nejsem. Ale temer vzdy, kdyz ctu "cekame, nejde, nevime, sestavujeme tym, bla bla bla", tak si rikam, ze kdybych ja takhle liknave pristupoval v praci k ukolum, jak by to asi resil muj management? Asi vsichni tusime. To je to opravdu tak, ze do statni spravy chodi takovy loseri, ze neumi vzit za praci a nekam se posunout?

0/0
24.11.2016 8:26

J47a24r34o77s81l89a33v 13K70a65d49l30e51c 5331949902351

R^R^R^

0/0
24.11.2016 8:24

P39a54t53r40i98k 39E75g78e24r 2778580529771

Pan Veselovský položil zajímavé otázky panu Dolínkovi který se vyjádřil k tomu jak to bylo myšleno, že metro D bude mít jen stanice Depo Písnice a Pankrác. Šest stanic Písnice - Libuš - Nové Dvory - Nemocnice Krč - Nádraží Krč - Olbrachtova může vzniknout později. Dolínek si však myslí, že se dohodne. Stanice mají vzniknout podobně jako je tomu na Národní třídě tedy v budově developera. Na Můstku vznikne nový vstup. Při černém scénáři by doopravdy metro na 8 kilometrovém úseku nezastavilo. Mluví se i o možné stavbě až do sranice Náměstí Míru. V současné době jezdí přeplněné autobusy 193, 215 ke stanicím metra Kačerov nebo Budějovická a úsek Kačerov - I.P. Pavlova - Muzeum - Hlavní nádraží - Florenc je nejvytíženější. Částečně se Dolínek pokusil metru C ulehčit zavedením tramvajové linky 6. Proto si myslím, že linka 215 by měla vést přes zst. Jemnická - Michelská - Kloboučnická - Nádraží Vršovice - Náměstí Bratří Synků / Otakarova.

0/0
24.11.2016 8:20

R15o58m39a97n 97K83r14a30t25o70c70h36v13í79l 6486327896324

Myslíte linku 215 prodloužit až za Kačerov?

0/0
24.11.2016 8:42

P26a78t88r89i51k 90E11g16e24r 2948120139751

Linka 215 je v současné době vedena v trase Sídliště Libuš - Chýnovská / Nové Dvory - Sídliště Krč - Nemocnice Krč - Kačerov je tak vedena částečně po plánované trase metra D myslím si však, že prodloužení o úsek Jemnická - Michelská - Kloboučnická - Nádraží Vršovice - Náměstí Bratří Synků / Otakarova by byl lepší už z důvodů přestupu na tramvaje 6, 7, 11, 14, 18, 24, vlaky S a autobusy 124, 139, 150, 188, 193.

+1/0
24.11.2016 10:07

K55a53r28e86l 43N71o22v35o96t17n31y 4197394822682

No a pak se naskýtá dotaz, kolika komu developer vysolil za ten vlez?

0/0
26.11.2016 16:29

P71a36t94r39i90k 87Š35e35b98e26s67t86a 4163952766885

jsem myslel, že je to tragéd... ale vyklubal se z něj tragikomik....

0/−4
24.11.2016 8:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.