Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nechci pražský expres. Metro D bude mít stanice, říká náměstek Dolínek

Postavit metro D z Písnice na Pankrác bez zastávek je podle náměstka primátorky Petra Dolínka ten nejhorší scénář. Přesto je příprava i této varianty stavby podle něj pro Prahu prospěšná, uvedl v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a64r29t26i61n 57R15u69z22i26c55k32a 1952808796197

Proc se nerealizovala trat Hl.Nadr.-Kacerov-Nem.Krc-Lhotka-Pisnice-Vestec-Jinonice-Velke Popovice...?

0/0
9.12.2016 17:05

M17a48r70t98i49n 85R69u81z80i33c90k33a 1952518866447

http://www.zelpage.cz/clanky/zeleznicni-trat-praha-jesenice-velke-popovice?lang=cs

0/0
9.12.2016 17:06

V86í47t 42K31o82u96b70a 6466830194238

Pro vstup do metra stačí díra do země o par stech metrech čtverečních. nechápu proč se v této zemi po vzoru dob velkého Ruska pořád budují ty gigantické paláce, vestibuly o tisících metrech čtverečních s třemi nadzemními patry a architektonické "skvosty" které po pár letech vypadají jak z hororového filmu.

0/0
25.11.2016 23:31

P59e31t37r 58V50i95m60r 9640554651

Z Kačerova se měly radši protáhnout vlakové koleje a mělo jezdit "S" v 15 minutovém taktu z Hlavního naštěstí, Vršovic, Nemocnice Krč , Libuš, Písnice a Vestec.

0/0
25.11.2016 8:10
Foto

J95o92s47e40f 32P73a74v23l27í32k 2793930717341

Politici a úředníci se s oblibou vyjadřují slovy: JÁ chci/nechci... Zastupují snad samotného nejvyššího hybatele?

0/0
24.11.2016 10:08

M35a43r94t10i92n 88K49ř70í89ž 9443722300257

ne, tuto funkci má výhradně Ovčáček.

+3/−1
24.11.2016 10:08

M76a34r36t13i13n 55K21ř22í72ž 9283132600267

Jó, metro D. Když jsme se v roce 1983 stěhovali do Modřan, už se mělo začít kopat. Je pěkné, že se některé věci v čase nemění a slouží tak jako takový záchytný bod v jinak nejisté době plné změn.

+7/0
24.11.2016 10:03

J75a74k58u83b 79K63ř30í43z 4694117353700

Pokud jedna firma vyhraje ražbu tunelu a druhá začne o rok později se stanicemi, můžou oba projekty dokončit ve stejný čas a tím celkově ušetřit 1 rok

+1/0
24.11.2016 9:53
Foto

B30o82h45u80m26i23l 14P29r70o28c11h15á58z60k90a 9212189594680

:D :D :D Vy naivo. Technologie na tuhle akci stejně mají pouze tři firmy a jejich subdodavatelé, které vždy budují v součinnosti. SOutěž je jen taková reality show pro diváky.

+3/0
24.11.2016 10:07

K46a26r23e34l 28L36a30n43a 47I59n94g93. 9876541852

Postaví současná vláda opravdu to Déčko nebo metro stavět opravdu uměli jen komunisti ? Už se o něm mluví a píše někdy od roku 1987 ? A to tehdy stála jízdenka dvě koruny ! Navíc dnes už vyjde levněji cesta autem ...

+2/−4
24.11.2016 9:52

M88a50r90t51i53n 27K97ř11í64ž 9833632500347

Mýlíte se snad ve všech bodech, co jste napsal:

1) po revoluci se postavilo více stanic metra než před ní

2) projekt metra D je o hodně staší

3) jízdenka byla za korunu

4) v žádném případě není levnější jet autem než metrem.

+9/0
24.11.2016 10:06

L20u27k14á30š 44Š81m97a49h85e44l 2857854322344

Byl jste rychlejší.:-)

+1/0
24.11.2016 10:09

M58a43r80t77i19n 62K15ř43í91ž 9193522740157

:-)

0/0
24.11.2016 10:09

K94a91r13e17l 24L16a85n61a 48I19n19g58. 9126681632

Celkem máte pravdu, pane Kříži, ALE

1. do revoluce otvírali stanice metra komunisté 16 let (1973 - 1989), od listopadu 1989 je to už roků 26...

2. - 3. zase bohužel plusové body pro minulost, To déčko by komunisti postavili v letech 1992 - 1998. Najděte si Večerní Prahu z doby před rokem 1989... Cena lístku byla nízká právě proto, že byl mj. zájem na ochraně ovzduší a podpoře rozvoje dopravní infrastruktury...

4. Od Libušské sokolovny na Budějárnu projedu autem necelý litr PHM (tak za cca 26 Kč) a lístek stojí 40 Kč. (Neuvažuji variantu jízdy načerno, o které možná přemýšlíte, to pak samozřejmě je MHD levnější !) Ale tím nechci rozhodně shazovat dnešní dobu, jen holt nyní je spíše podpora automobilové dopravy !

+2/−2
24.11.2016 10:41

J64a91n 57Č70e75k17a44l 7959315904534

Komunisti a zájem na ochraně ovzduší... ;-D;-D;-D

+1/0
24.11.2016 12:40

J97a58n 15V31a22l26o36u66c91h 6632337948750

No plány soudruhů a realita byly taky někdy hodně vzdálené. Takže plány sice byly (vč. termínů v tisku), ale už tehdy byla proti původním záměrům výstavba zpožděna.

Navíc je trochu rozdíl stavět metro v centru, kde už bez něj vše (i s tehdejší mnohem menší mírou motorizace) kolabovalo a mimo centrum, kde "už to tak nehoří".

A jízdné za korunu je taky trochu zavádějící, neboť bylo nepřestupné. Takže busem k metru, z něj tramvají do cíle už byly 3Kč, tedy s ohledem na kupní sílu cenově srovnatelné s dneškem (kdy si za těch 90 minut navíc kdekoli vystoupíte, něco nakoupíte a vlezete do dalšího spoje).

To, že je blbost stavět metro bez zastávky a navíc lidi na Pankráci "vyplivnout" do céčka, které už je teď na hranici kapacity (D má smysl jen pokud bude min. až na nám. Míru s přestupem na A a tramvaje), a přesto se o tom uvažuje, je bohužel smutný fakt. O téměř nutnosti o něm uvažovat jako o automatickém bez "fíry" nemluvě (kromě mzdových úspor to umožňuje operativně vložit vlak při nějaké monstr-akci či při nějakém problému na přibližně souběžné trase a pak odsud organizovat náhradní dopravu - což v praxi může třeba být jen odklon busů od stanic trasy C k D).

0/0
24.11.2016 13:03

K76a72r32e88l 79L26a84n61a 91I39n35g57. 9236301822

Zcela souhlasím s většinou, ale stavět metro v centru je přeci jen složitější než na poli (viz trasa na Černý Most, část Béčka...). Hlavní ale je STAVĚT !!!

0/0
24.11.2016 14:41

L60u96k42á96š 85Š12m88a58h93e56l 2557844622354

a) Hodně částí metra bylo postaveno po roce 1989, např. většina béčka.

b) Jízdenka na metro stála v roce 1987 jednu korunu, do 10 let pro seniory bylo metro zdarma.

c) Cesta autem zasekanou Prahou vyjde levněji tak do 3 zastávek metra, a to ještě musíte srovnávat s jednotlivou jízdenkou (a ne ročním kuponem).

0/0
24.11.2016 10:07

M91a89r41e12k 77M53a89l55ý 1512658941430

Ještě by to chtělo (když už je pan Dolínek tak obratný v multitaskingu) věnovat se paralelně taky dostavbě vnějšího okruhu, spojit D1 s hradeckou a boleslavskou dálnicí jako první krok a pak pokračovat dál na teplickou a nakonec to protáhnout až na letiště. Protože jet ze severního okraje Prahy na Plzeň nebo Příbram centrem Prahy je nesmysl :-(

+4/0
24.11.2016 9:49

K76a75r54e34l 78N29o50v64o12t15n39y 4487304902202

Nevím zda je pan náměstek tak obratný v konání více věcí najednou, avšak dle mé osobní zkušenosti, pokud za něj něco nevyřeší jeho asistenti či podřízení, tak to není hodno jeho pozornosti;-D;-D;-D

0/0
25.11.2016 8:32

P95e96t89r 83B82a82u47d48i79š 7159561356486

"Maličký" rozdíl je v tom, že dálnice staví stát, ne Praha. Zrovna v tomhle Dolínek asi už víc tlačit nemůže. Spíše nevím, proč se až teď začíná hýbat dostavba MO.

0/0
8.12.2016 21:53

K29a30r65e52l 60V32a69c17h39u54t 9503542249153

Praha si staví "expres" odněkud-někam? - No jo, Praha, jiný svět ležící MIMO celý zbytek ČR! - Nedivím se, že se lidé žijící v zahraničí ptají, zda Praha sousedí s ČR?

Ono to tak opravdu vypadá, že Praha a ČR jsou dva úplně rozdílné pojmy... :-/

Ca takhle postavit metro i jinde? ;-) Myslím, že jinde by to nemusely být vyhozené peníze...

0/−10
24.11.2016 9:10

K78a45r15e87l 69V17a71c14h27u25t 9383832519373

Třeba by to pomohlo, třeba by pak už nemuseli všichni chtít bydlet jen v Praze... ;-)

+4/0
24.11.2016 9:12

J88o41s42e96f 98K93a78r46f95í89k 7952205486760

Btw - by mě zajímalo, kde jinde v republice je potřeba přepravit takové kvanta lidí, aby se metro alespoň v náznacích vyplatilo;-)

+9/0
24.11.2016 9:13

K77a41m17i11l 39P20y19t45e77l38a 8272560191929

Jedině snad metro Ostrava - Praha, Brno - Praha, případně Bratislava - Praha ;)

+2/0
24.11.2016 9:17

J27o96s22e53f 55K30a36r63f82í54k 7182765316390

Praha Ostrava jezdí tramvaj (LeoExpres) Mno a do Brna to sou 2 stanice autobusem;-D;-)

+4/−1
24.11.2016 9:42

D76a35n84i17e37l 54T41e27n88č35l 1835590411311

na Sněžce :-D

+1/0
24.11.2016 9:17

J48a78n 11Č80e35k89a75l 7639415374924

Tam prosadí Zeman přístav na průplavu Dunaj-Labe...

0/0
24.11.2016 9:33

J68o27s56e12f 39M74i53š12k80o89v46s20k37ý 6312356423851

O tom, že Praha je trochu jiný svět než zbytek Česka, netřeba polemizovat. Na druhou stranu nevím, kde jinde byste v Česku chtěl stavět metro.

+5/0
24.11.2016 9:34

L75u72k73á53š 48Š10m72a17h90e76l 2497374702594

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Brn%C4%9Bnsk%C3%A9_metro

;-D;-D;-D

+1/0
24.11.2016 10:11
Foto

B78o82h76u62m10i38l 45P97r87o72c32h19á94z16k92a 9352189604460

Nikdo nikomu nebrání postavit si metro jinde.

+3/0
24.11.2016 10:16

P36e63t68r 29N12e91t76o28l41i78c94k69ý 4358286894185

Praha by měla za své peníze postavit metro někde v Horní Dolní, jo? Vtipná myšlenka

0/0
24.11.2016 12:22

P74e38t43r 61N20e75t79o66l80i27c39k48ý 4358796374175

Měli by okamžitě rovnou razit až na náměstí Míru, jinak udělají C v centru pro smrtelníky nepoužitelné, ostatně i dost vytížené A může zažít nemalý nápor. Tak to dopadá, když se metro staví z okraje do centra a ne obráceně.

+2/−1
24.11.2016 9:06

J29o35s78e82f 60K51a96r66f39í13k 7272185796970

...Tak to dopadá, když se metro staví z okraje do centra a ne obráceně. ...

To metro bude jednosměrné a nebo jak by se mělo stavět metro z centra na okraj?:-P

+3/0
24.11.2016 9:15

M92a75r43t94i26n 54K51ř79í29ž 9963242420497

Ne, jen z Písnice do centra. Tam se budou hromadit přebytečné vlaky.

+4/0
24.11.2016 10:02

J74o83s56e91f 62K95a44r28f37í61k 7592145576290

;-DR^

0/0
24.11.2016 10:12

K63a63r26e10l 46L70a63n71a 87I68n16g81. 9226741792

Tak už řešil dopravu horníků Jára Cimrman, že chtěl, aby dolů jezdilo více osob než nahoru, bohužel ale časem zjistil, že v dole se hromadí horníci...

0/0
24.11.2016 11:01

P59e93t36r 67N88e11t31o21l74i64c58k74ý 4508736214785

Také jste naprosto nepochopil můj příspěvek, evidentně

0/0
24.11.2016 12:23

P77e26t18r 79N25e56t18o55l35i66c61k18ý 4768416674685

Kupodivu jsem to myslel tak, že se má začínat centrálními úseky

+1/0
24.11.2016 12:21

K76a39r36e39l 48N38o91v70o88t23n52y 4877664922462

No tak se sám pochválil co se mu povedlo např."zavést parkovací zóny tam, kde si to vyžádaly městské části!Proč neřekl zavést PASKVIL zvaný parkovací zóny!!

0/0
24.11.2016 9:05

J63a17n 52Č58e72k66a48l 7229975854594

Osm kilometrů tunelu bez zastávek je samozřejmě vzdáleno od ideálu, ale dovedu si představit situaci, kdy se začne kutat tunely už ve chvíli, kdy se nahoře budou teprve vykupovat pozemky, protože to pořád neznamená, že se obojí nezprovozní najednou...

+3/0
24.11.2016 8:39

T35o30m41á53š 80T48r35á20v45n58í13č32e65k 9358385501863

Jak toho cloveka nemam rad, tak tohle je rozumne.. Cekat az spekulanti prijdou k rozumu, jezdime dodnes konskym povozem..

+9/0
24.11.2016 8:35

K78a92r10e13l 76L93a94n68a 64I43n80g19. 9516181932

Dříve ale na veřejné dopravě byl zájem... Dnes se podporuje automobilová doprava.

0/0
24.11.2016 9:55

R85a66d88i66m 59J52a63n48o64t11a 5664181222300

Cas od casu si ctu rozhovory s politiky, nedelam to casto, to je pravda, takovy masochista nejsem. Ale temer vzdy, kdyz ctu "cekame, nejde, nevime, sestavujeme tym, bla bla bla", tak si rikam, ze kdybych ja takhle liknave pristupoval v praci k ukolum, jak by to asi resil muj management? Asi vsichni tusime. To je to opravdu tak, ze do statni spravy chodi takovy loseri, ze neumi vzit za praci a nekam se posunout?

0/0
24.11.2016 8:26

J73a65r71o63s71l28a12v 26K94a90d48l31e12c 5711539482521

R^R^R^

0/0
24.11.2016 8:24

P55a91t52r79i11k 85E72g49e29r 2698800799381

Pan Veselovský položil zajímavé otázky panu Dolínkovi který se vyjádřil k tomu jak to bylo myšleno, že metro D bude mít jen stanice Depo Písnice a Pankrác. Šest stanic Písnice - Libuš - Nové Dvory - Nemocnice Krč - Nádraží Krč - Olbrachtova může vzniknout později. Dolínek si však myslí, že se dohodne. Stanice mají vzniknout podobně jako je tomu na Národní třídě tedy v budově developera. Na Můstku vznikne nový vstup. Při černém scénáři by doopravdy metro na 8 kilometrovém úseku nezastavilo. Mluví se i o možné stavbě až do sranice Náměstí Míru. V současné době jezdí přeplněné autobusy 193, 215 ke stanicím metra Kačerov nebo Budějovická a úsek Kačerov - I.P. Pavlova - Muzeum - Hlavní nádraží - Florenc je nejvytíženější. Částečně se Dolínek pokusil metru C ulehčit zavedením tramvajové linky 6. Proto si myslím, že linka 215 by měla vést přes zst. Jemnická - Michelská - Kloboučnická - Nádraží Vršovice - Náměstí Bratří Synků / Otakarova.

0/0
24.11.2016 8:20

R21o31m41a96n 45K41r64a24t60o69c72h83v94í45l 6276177956714

Myslíte linku 215 prodloužit až za Kačerov?

0/0
24.11.2016 8:42

P94a84t10r80i45k 72E11g13e83r 2918340609951

Linka 215 je v současné době vedena v trase Sídliště Libuš - Chýnovská / Nové Dvory - Sídliště Krč - Nemocnice Krč - Kačerov je tak vedena částečně po plánované trase metra D myslím si však, že prodloužení o úsek Jemnická - Michelská - Kloboučnická - Nádraží Vršovice - Náměstí Bratří Synků / Otakarova by byl lepší už z důvodů přestupu na tramvaje 6, 7, 11, 14, 18, 24, vlaky S a autobusy 124, 139, 150, 188, 193.

+1/0
24.11.2016 10:07

K70a28r58e59l 83N17o50v12o80t64n57y 4207734452822

No a pak se naskýtá dotaz, kolika komu developer vysolil za ten vlez?

0/0
26.11.2016 16:29

P38a89t86r48i47k 34Š17e77b34e36s38t16a 4463492696455

jsem myslel, že je to tragéd... ale vyklubal se z něj tragikomik....

0/−4
24.11.2016 8:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.