Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajoví veteráni budou mít vlastní linku, začne jezdit na jaře

Po vzoru londýnské linky dvoupatrových autobusů, bude mít také Praha pro vyřazené tramvaje speciální trasu. Linka s číslem 23 se stane útočištěm historických „té trojek“ a jejich modernějších variant. Ze všech ostatních linek tyto typy tramvají zmizí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T86o80m12á20š 23M98a85j21e23r 6834325435621

Pokud linka 23 šla protáhnout až na Kubánské náměstí jak jezdila kdysi, byla by to pecka. To by pak šlo o historickou liku.

+1/0
12.12.2016 20:18

R13o52b40e59r96t 53P31r80a31ž91á98k 4668216645800

Historicky jezdila 23 ze Záběhlic do Podbaby.

+1/0
13.12.2016 8:59

M26a76r30t57i64n 26R20u17z25i75c37k15a 1392718566547

Ano, :-) do Zbehlic uz trat nevede, ale na Sporilov ano, historicky koncila i na Nam. bratri Synku, coz se nabizi misto te Zvonarky...

+1/0
13.12.2016 9:07

M80a62r91t20i52n 15R21u29z22i15c18k89a 1372808386917

do Zabehlic ;-D

0/0
13.12.2016 9:14
Foto

P16a86v53l11í29n50a 26K84o81h94o75u42t86o46v15á 3152927869689

Nejen sedačky, ale hlavně má tato tramvaj okna. V létě to neocenitelnou pomůcku k dýchání a aby člověk horkem nezkolaboval.

+5/0
12.12.2016 0:46

L94i64b20o10r 62M84o20h14o59u15t 3896937208662

Navíc má poklopy ve střeše což je absolutně dokonalý vynález.A protože okna nejsou vytažená až ke stropu,je tam i trochu víc stínu.

+1/0
13.12.2016 16:50

R46i77c58h42a63r47d 92H19l89a90d12í87k 2355463279399

S intervalem 30 minut odlehcit pretizene lince 22? To si autor clanku musel vymyslet :)

0/0
11.12.2016 21:05
Foto

M75a13r89t74i33n 98Š28u28b58r45t 1185491624105

V pracovní dny už by linka centrum přetížila ve špičkách moc, v době kdy 22 má interval 4 minuty potřeba není. Proto interval 30 minut. Ale o víkendu, kdy 22 jezdí v intervalu 7,5 minuty, má tato linka od IPP po Hrad již často problémy. Snížení intervalu na 6 minut by rozhodilo proložení spojů v Hostivaři a na Bílé Hoře s linkami 25 a 26, proto o víkendu bude mít 23 interval 15 minut a pojede vždy v půlce intervalu linky 22 ob jeden spoj. Takže pomůže každé druhé dvaadvacítce. Postupně v dalších letech, až začnou být vyřazovány i vozy T3RP je možné, že se interval ještě zahustí těmito vozy. Zatím by nebylo efektivní ponechávat větší rezervu starších vozů.

+4/0
11.12.2016 21:45

M71a89r25t37i95n 51R94u48z55i18c19k61a 1112718176537

Porad mi tak nejak neni uplne jasne ukonceni na Zvonarce, to uz by lepsi byla smycka na Otakarove?

Sice je to jedna z neobsluhovanych zastavek a trojuhelnik neni na frekventovane silnici, ale i tak... mj. neni tam mozne udelat kompletni smycku? Je tam teda hodne tesno...

0/0
13.12.2016 9:01

P93a29t11r71i78k 53E76g80e90r 2438860829191

Skvělý sice se mi šotouš nelíbí, ale patřím mezi ně. Vrátil bych také linku 19 do trasy Kubánské náměstí - Lehovec a nebo ji vedl až na Radlickou, což by znamenalo zkrácení nebo zrušení linky 7, ale tu bych raději viděl místo linky 13.

+2/0
11.12.2016 20:02

M64a29r74t59i54n 81R61u35z35i73c36k23a 1472168486797

Tak s cislama linek by jsme si mohli hrat dlouho, treba 7 je puvodni 27, 16 jezdi z Hloubetina do Kosir a to byla drive 15 i kdyz pres centrum, 14 z Hloubetina na Sporilov, to byla drive take 19 a treba 26 jedouci z Veleslavina na Zizkov a Vinohrady, to byla drive 11...

Me by se libila spise 10 jako tangenta z Dablic do Hostivare, vratit 7 cislo 27 a 15 precislovat na 7, take historicky jezdila na Smichove, Male Strane a Zizkova, a dvojice linek 15-16 z Motola na Floru odtud 15 do Hloubetina a 16 na Cernokosteleckou nebo na Kuban...

Ale vice mi spise chybi investice do novych trati, klidne by mohli vest na Jizni Mesto, Lhotku/Kamyk pres Kacerov a Pankrac, Dvorecky most, prodlouzeni z Cernokostelecke k Outletu a do Prumyslove, do Mecholup, most z Ulice Komunardu do Karlina/Invalidovny, z Vysocan od Kolbenovy kratkym tunelem a zahloubena do Letnan, do Bohnic a do Suchdola... a po vyreseni dopravy v ulici V Holesovickach take v teto ulici

Doufam, ze po rekonstrukcich trati se zacnou stavet dalsi trate..

Skoda jen, ze se ceka pouze na metro D, jiz drive mohla uzemi obslouzit tramvaj a zeleznice od Hl.Nadr./Kacerova pres Pisnici dal do Jesenice a Popovic. Metro D pak stacilo vest od Zalesi/nem. Krc spise smerem k Modranum.

0/0
13.12.2016 8:57

L84i52b19o18r 95V44a46v42ř18í15k 7523872533572

Nějak se mi to nelíbí...

0/−6
11.12.2016 19:40

P52a74v24e56l 22R31ů36ž52i46č52k41a 5939498463488

Jako fanda T3 jsem rozhodně pro. :-)

+8/0
11.12.2016 17:41

F53i78l49i66p 52H36e48r12c34í21k 9199662627205

Skvělá zpráva. Jsou to nejlepší tramvaje. Posílí se navíc 22, takže to má jenom výhody :-)

+4/0
11.12.2016 17:39

R45o29b26e30r31t 47P68r89a63ž73á65k 4378406875800

Proč ty nejlepší tramvaje jezdily pouze v zemích RVHP a nevyvážely se na západ za valuty?

0/0
11.12.2016 18:18

J96i92ř10í 24K64r15e48j17č14í72k 2347568144846

To by ego západu neuneslo. Krom toho by to ČKD ani nezvládalo vyrobit...

+1/−1
11.12.2016 18:29

M82a33r28t34i43n 74R40u39z11i29c29k32a 1572128966617

Na zapade tramvaje koncepce PCC jezdily, tedy treba v USA ano, vsak CKD koupilo licenci... jenze zatimco tam se tramvaje rusili temer uplne a tam kde zustali sel vyvoj dal... u nas nikoliv, u nas se s ruznyma modifikacema vyrabeli stale, u nas se vyvoj zastavil...

V 90. letech byl uz rozdil obrovsky a myslim, ze jeste dnes jsme tak uplne se nedostali v kvalite a usporadanim na uroven jinych tramvaji na zapade... 15T jako asi nejmodernejsi je porad vychytavana a musim rict, ze na krizenich je o dost hlucnejsi nez jejich konkurenti o prostoru uvnitr a treba o zakryvanem informacnim panelu dvermi radeji nemluvim... jinak uz je to celkem sovnatelna tramvaj, uvital bych v jednom voze jen jednu radu sedadel...

0/0
13.12.2016 9:14

L71i73b46o95r 80M30o84h19o22u51t 3296127648252

Nelíbila se mi 14T a bohužel 15T také není zrovna moc tramvaj,spíše polovlak nebo TRAK-trmavaj/vlak? Příliš těžká do města,málo "stavebnicová aby dokázala jako Combino od Bombardiera kombinovat počet článků,uvnitř zbytečně vysoká,špatně větraná,pro řidiče šílená sluneční víheň kde není kousek stínu a klima nic nezachrání,sedačky oproti laminátkám horší,navíc od T3 přes T6 i KT měly stejně rozmístěné venkovní osvětlení,hlavně blinkry a to je také dost zásadní.Tramvaj má být lehká,obratná,uvnitř prostorná a úměrně pohodlná,solidně větraná a konstrukčně nepřekombinovaná.

0/0
13.12.2016 17:07

M97a61r85t90i49n 18R32u54z15i56c35k71a 1592348836347

no ja s vami tak nejak souhlasim, navrzena i kvalitou prace je proste porad o dost pozadu... tedy ty prazske, jine nemohu soudit...

14T prevlecena vektra aneb jak udelat z neprodejne tramvaje atraktivni - dat ji novy design - a ve spolupraci s politiky ziskat pro ni zakazku...

U ni je velky problem s tim, ze zatizeni na napravu je na hrane pro tramvajove vozidlo a spolu s neotocnymi podvozky velmi velmi nevhodna pro tramvajovou sit..., 15T je tezsi, ale ma zatizeni nizsi...

0/0
14.12.2016 19:41

J14a29n 87V80a25l31o58u52c22h 6182867318530

Že by se při exportu na Západ musely do USA platit licenční poplatky (třeba za podvozky či komponenty silové výzbroje), na které se za Železnou oponou nějak "pozapomnělo"?

Navíc T3 byla moderní pár let po svém vzniku, pak už prudce zastarávala, ale vyráběla se bez podstatných změn, protože hlavní odběratel, SSSR, upřednostň́oval možnost oprav šroubovákem a kladivem. A ony zmiňované SU(CS) jsou jen lehce upravené "neodebrané" exportní vozy (protože oficiálně se pro ČSSR mohly od r.1976 dodávat jen vozy s polovodičovou regulací, ale ty se jaksi nedařilo dotáhnout do sériové výroby, tak se to "neodebraným" exportem obešlo, aby po té, co padla koncepce "v centru Prahy pouze metro, přebytečné tramvaje ptodat do zbyrku republiky", bylo vůbec čím jezdit).

+3/0
11.12.2016 21:09

R22o89b31e27r58t 10P27r67a41ž13á45k 4758806345380

To jsem měl přesně na mysli. Zase tak úžasné ty T3 nebyly. Navíc urychlily devastaci pražské tramvajové infrastruktury, která na tak těžké vozy (s takovým odběrem elektřiny) nebyla stavěna.

0/0
13.12.2016 8:58

M73a35r25t37i82n 49R90u93z28i39c21k78a 1722158746277

Tak devastaci trati zpusobila jako obvykle zanedbana udrzba, opravovalo se az kdyz to bylo temer neunosne... po T3 prisli o dost tezsi KT8 a T6...

0/0
13.12.2016 16:20

P58a79t42r96i69k 14E27g47e43r 2618170549291

Myslíte, že pojede třeba jen v trase Radošovická - Vypich?

0/0
11.12.2016 20:04

R70o22m83a28n 23P75o41l82á57č56e28k 5966619475

Zapomnělo se jaksi napsat, že to půjde z peněz na běžný provoz... Takže obyvatelé Prahy, kde mají busy o víkendu po 30 -40 mnutách opět utřou, hlavně aby se turista náhodou nemačkal a nebo měl atrakci...

0/−10
11.12.2016 15:40

J76o66s15e98f 37C30h34o72d70o15u17n78s93k92ý 4281666789310

To si zjistil kde? Nic takovýho není pravda, je na to odklepnutý speciální rozpočet.

+5/0
11.12.2016 17:40

R53o59m65a31n 65P58o12l91á90č97e45k 5136109235

A? Jsou to pořád peníze města;-)

0/−6
11.12.2016 18:28

A22d56a98m 50P80o24c40h86e 7248716840625

A u jiných linek to nevadí, zato u téhle ano?

+2/0
11.12.2016 23:30

A93d49a15m 35P75o78c62h35e 7788946670545

No a co? Ta linka se nezřizuje jen kvůli historickým vozům.

+3/0
11.12.2016 17:50

F23i54l42i15p 64K74a69d78e23ř18á43b89e91k 6144543325325

Poslední měsíce čtu pouze o tom, jak se legendární T3ky šrotují, prodávají na Ukrajinu a že na jaře dojezdí - a teď tahle skvělá zpráva. Děkuji! Legenda a červený symbol Prahy a pražských ulic musí alespoň takhle zůstat.

+6/0
11.12.2016 13:40

M12a77r50c90e77l44a 40H16o38r14á94č97k73o47v42á 7927732713858

Nechápu proč ty laminátové sedačky nemohou zase zavést? Byly opravdu nejlepší. Pamatuji si to z mládí, krásně topily a perfektně se do nich vklouzlo. Navíc to bylo hygienické, určitě víc než nějaký hadr co je dnes v autobusech. Škoda, třeba se to jednou vrátí, pořád doufám.

+12/0
11.12.2016 12:21

J55i84ř73í 68P38r78a97ž29á79k 9360222661452

Sedačky byly klouzavé, nepohodlné. Ty nové plastové jsou lepší, i když také trochu kloužou. Neškodilo by zdrsnění povrchu výstupky, nebo měkčím potahem z pěnového plastu, jako např. ve Vídni.

0/−8
11.12.2016 13:07

P71a42v73e49l 45S31l20a75d90o24v85n39í39k 6717843137476

Klouzavé jsou ty dřevěné v T15. Tam se zase dala přednost designu před funkčností.

0/0
12.12.2016 21:58

J91i27ř65í 21P38r58a40ž91á94k 9150142751112

Ty jsou ještě horší než laminátové.

0/0
12.12.2016 22:01

R37o39b84e25r70t 61P80r96a31ž40á96k 4468206635620

Nemohou je zavést kvůli autorským právům. Je to patentovaný design.

0/0
11.12.2016 18:17

L92i46b64o21r 88V49a63v37ř62í96k 7783252183372

V nových tramvajích se zavádějí sedačky plastové. Co se týká hygieny tak jsou na tom stejně jako sedačky laminátové. Sedadlo bylo hygienické, ale ta kulatá noha pod nimi ve, které bylo vámi vyzdvihované topení neumožňovala dobré vyčištění podlahy kolem celé sedačky. Proto se dne nejnovější sedadla montuj ke stěnám.

+3/0
11.12.2016 19:43

M16a72r79t83i95n 18R81u62z38i44c54k28a 1322318656847

Prvni sedacky byly calounene? Nebyla to nahodou cervena kozenka?

Novinkou take nebylo sezeni podelne, to uz bylo i u nekterych starsich tramvaji, dokonce i nektery z vozu ma prehazovani operadel tak, aby byly vzdy po smeru jizdy...

0/0
11.12.2016 11:13

G23a17b28r42i54e83l 51H50o82r64t71e27n 9941759173344

Čalouněné červenou koženkou...?

+8/0
11.12.2016 11:40

V27í10t 51P24r87č18í13k 9898810184490

Přiznám se, že bych mnohem víc uvítal, kdyby tramvajoví veteráni zůstali v provozu na více linkách jako dosud. Plánovaná linka je svou trasou předurčena stát se spíš turistickou atrakcí, než aby sloužila běžným Pražanům. Ale "pokrok" se nedá zastavit; je dobře, že tyto krásné stroje úplně nezmizí z pražských ulic.

+15/0
11.12.2016 9:34

P56a39v35e21l 29J81o44n74á57š 5591335249985

Klobouk dolů!

+3/0
11.12.2016 9:20

J54o46s38e21f 65K41o79m72á71r36e32k 5554232404669

Pecka! Absolutní pecka! Děkujeme :)

+8/0
11.12.2016 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.