Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajoví veteráni budou mít vlastní linku, začne jezdit na jaře

Po vzoru londýnské linky dvoupatrových autobusů, bude mít také Praha pro vyřazené tramvaje speciální trasu. Linka s číslem 23 se stane útočištěm historických „té trojek“ a jejich modernějších variant. Ze všech ostatních linek tyto typy tramvají zmizí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T13o90m17á94š 87M39a63j49e83r 6924645765121

Pokud linka 23 šla protáhnout až na Kubánské náměstí jak jezdila kdysi, byla by to pecka. To by pak šlo o historickou liku.

+1/0
12.12.2016 20:18

R68o94b44e49r80t 63P80r27a46ž39á86k 4368376515440

Historicky jezdila 23 ze Záběhlic do Podbaby.

+1/0
13.12.2016 8:59

M10a21r63t84i87n 69R14u58z85i28c83k56a 1272298516617

Ano, :-) do Zbehlic uz trat nevede, ale na Sporilov ano, historicky koncila i na Nam. bratri Synku, coz se nabizi misto te Zvonarky...

+1/0
13.12.2016 9:07

M23a37r62t93i92n 45R33u76z71i48c11k66a 1612308676597

do Zabehlic ;-D

0/0
13.12.2016 9:14
Foto

P86a29v48l72í39n78a 87K41o63h45o57u31t95o17v63á 3972937769729

Nejen sedačky, ale hlavně má tato tramvaj okna. V létě to neocenitelnou pomůcku k dýchání a aby člověk horkem nezkolaboval.

+5/0
12.12.2016 0:46

L98i74b57o51r 64M86o85h23o49u67t 3476967658592

Navíc má poklopy ve střeše což je absolutně dokonalý vynález.A protože okna nejsou vytažená až ke stropu,je tam i trochu víc stínu.

+1/0
13.12.2016 16:50

R33i68c97h79a77r32d 43H49l30a40d56í86k 2115793639849

S intervalem 30 minut odlehcit pretizene lince 22? To si autor clanku musel vymyslet :)

0/0
11.12.2016 21:05
Foto

M13a71r83t56i68n 84Š39u77b83r85t 1525651484725

V pracovní dny už by linka centrum přetížila ve špičkách moc, v době kdy 22 má interval 4 minuty potřeba není. Proto interval 30 minut. Ale o víkendu, kdy 22 jezdí v intervalu 7,5 minuty, má tato linka od IPP po Hrad již často problémy. Snížení intervalu na 6 minut by rozhodilo proložení spojů v Hostivaři a na Bílé Hoře s linkami 25 a 26, proto o víkendu bude mít 23 interval 15 minut a pojede vždy v půlce intervalu linky 22 ob jeden spoj. Takže pomůže každé druhé dvaadvacítce. Postupně v dalších letech, až začnou být vyřazovány i vozy T3RP je možné, že se interval ještě zahustí těmito vozy. Zatím by nebylo efektivní ponechávat větší rezervu starších vozů.

+4/0
11.12.2016 21:45

M25a48r91t70i71n 48R65u27z25i54c39k59a 1542278936777

Porad mi tak nejak neni uplne jasne ukonceni na Zvonarce, to uz by lepsi byla smycka na Otakarove?

Sice je to jedna z neobsluhovanych zastavek a trojuhelnik neni na frekventovane silnici, ale i tak... mj. neni tam mozne udelat kompletni smycku? Je tam teda hodne tesno...

0/0
13.12.2016 9:01

P84a16t58r64i64k 75E22g19e90r 2488390299951

Skvělý sice se mi šotouš nelíbí, ale patřím mezi ně. Vrátil bych také linku 19 do trasy Kubánské náměstí - Lehovec a nebo ji vedl až na Radlickou, což by znamenalo zkrácení nebo zrušení linky 7, ale tu bych raději viděl místo linky 13.

+2/0
11.12.2016 20:02

M91a79r76t10i56n 25R18u93z39i17c25k28a 1842558396267

Tak s cislama linek by jsme si mohli hrat dlouho, treba 7 je puvodni 27, 16 jezdi z Hloubetina do Kosir a to byla drive 15 i kdyz pres centrum, 14 z Hloubetina na Sporilov, to byla drive take 19 a treba 26 jedouci z Veleslavina na Zizkov a Vinohrady, to byla drive 11...

Me by se libila spise 10 jako tangenta z Dablic do Hostivare, vratit 7 cislo 27 a 15 precislovat na 7, take historicky jezdila na Smichove, Male Strane a Zizkova, a dvojice linek 15-16 z Motola na Floru odtud 15 do Hloubetina a 16 na Cernokosteleckou nebo na Kuban...

Ale vice mi spise chybi investice do novych trati, klidne by mohli vest na Jizni Mesto, Lhotku/Kamyk pres Kacerov a Pankrac, Dvorecky most, prodlouzeni z Cernokostelecke k Outletu a do Prumyslove, do Mecholup, most z Ulice Komunardu do Karlina/Invalidovny, z Vysocan od Kolbenovy kratkym tunelem a zahloubena do Letnan, do Bohnic a do Suchdola... a po vyreseni dopravy v ulici V Holesovickach take v teto ulici

Doufam, ze po rekonstrukcich trati se zacnou stavet dalsi trate..

Skoda jen, ze se ceka pouze na metro D, jiz drive mohla uzemi obslouzit tramvaj a zeleznice od Hl.Nadr./Kacerova pres Pisnici dal do Jesenice a Popovic. Metro D pak stacilo vest od Zalesi/nem. Krc spise smerem k Modranum.

0/0
13.12.2016 8:57

L19i40b22o82r 15V10a45v17ř82í18k 7493352823792

Nějak se mi to nelíbí...

0/−6
11.12.2016 19:40

P33a18v45e31l 33R74ů61ž58i96č11k84a 5829558973428

Jako fanda T3 jsem rozhodně pro. :-)

+8/0
11.12.2016 17:41

F45i79l29i82p 91H81e18r27c45í89k 9919432697275

Skvělá zpráva. Jsou to nejlepší tramvaje. Posílí se navíc 22, takže to má jenom výhody :-)

+4/0
11.12.2016 17:39

R48o74b81e20r59t 83P16r82a62ž32á64k 4648606425200

Proč ty nejlepší tramvaje jezdily pouze v zemích RVHP a nevyvážely se na západ za valuty?

0/0
11.12.2016 18:18

J96i32ř53í 47K73r47e37j29č52í90k 2977258904986

To by ego západu neuneslo. Krom toho by to ČKD ani nezvládalo vyrobit...

+1/−1
11.12.2016 18:29

M40a40r40t90i41n 58R36u13z71i95c24k35a 1622268966287

Na zapade tramvaje koncepce PCC jezdily, tedy treba v USA ano, vsak CKD koupilo licenci... jenze zatimco tam se tramvaje rusili temer uplne a tam kde zustali sel vyvoj dal... u nas nikoliv, u nas se s ruznyma modifikacema vyrabeli stale, u nas se vyvoj zastavil...

V 90. letech byl uz rozdil obrovsky a myslim, ze jeste dnes jsme tak uplne se nedostali v kvalite a usporadanim na uroven jinych tramvaji na zapade... 15T jako asi nejmodernejsi je porad vychytavana a musim rict, ze na krizenich je o dost hlucnejsi nez jejich konkurenti o prostoru uvnitr a treba o zakryvanem informacnim panelu dvermi radeji nemluvim... jinak uz je to celkem sovnatelna tramvaj, uvital bych v jednom voze jen jednu radu sedadel...

0/0
13.12.2016 9:14

L37i31b74o17r 47M67o47h94o95u78t 3206557398292

Nelíbila se mi 14T a bohužel 15T také není zrovna moc tramvaj,spíše polovlak nebo TRAK-trmavaj/vlak? Příliš těžká do města,málo "stavebnicová aby dokázala jako Combino od Bombardiera kombinovat počet článků,uvnitř zbytečně vysoká,špatně větraná,pro řidiče šílená sluneční víheň kde není kousek stínu a klima nic nezachrání,sedačky oproti laminátkám horší,navíc od T3 přes T6 i KT měly stejně rozmístěné venkovní osvětlení,hlavně blinkry a to je také dost zásadní.Tramvaj má být lehká,obratná,uvnitř prostorná a úměrně pohodlná,solidně větraná a konstrukčně nepřekombinovaná.

0/0
13.12.2016 17:07

M60a67r25t82i32n 91R33u72z29i83c82k93a 1592578326477

no ja s vami tak nejak souhlasim, navrzena i kvalitou prace je proste porad o dost pozadu... tedy ty prazske, jine nemohu soudit...

14T prevlecena vektra aneb jak udelat z neprodejne tramvaje atraktivni - dat ji novy design - a ve spolupraci s politiky ziskat pro ni zakazku...

U ni je velky problem s tim, ze zatizeni na napravu je na hrane pro tramvajove vozidlo a spolu s neotocnymi podvozky velmi velmi nevhodna pro tramvajovou sit..., 15T je tezsi, ale ma zatizeni nizsi...

0/0
14.12.2016 19:41

J84a20n 32V33a63l76o49u82c61h 6722917458940

Že by se při exportu na Západ musely do USA platit licenční poplatky (třeba za podvozky či komponenty silové výzbroje), na které se za Železnou oponou nějak "pozapomnělo"?

Navíc T3 byla moderní pár let po svém vzniku, pak už prudce zastarávala, ale vyráběla se bez podstatných změn, protože hlavní odběratel, SSSR, upřednostň́oval možnost oprav šroubovákem a kladivem. A ony zmiňované SU(CS) jsou jen lehce upravené "neodebrané" exportní vozy (protože oficiálně se pro ČSSR mohly od r.1976 dodávat jen vozy s polovodičovou regulací, ale ty se jaksi nedařilo dotáhnout do sériové výroby, tak se to "neodebraným" exportem obešlo, aby po té, co padla koncepce "v centru Prahy pouze metro, přebytečné tramvaje ptodat do zbyrku republiky", bylo vůbec čím jezdit).

+3/0
11.12.2016 21:09

R61o47b79e72r52t 44P55r20a78ž93á14k 4938636125900

To jsem měl přesně na mysli. Zase tak úžasné ty T3 nebyly. Navíc urychlily devastaci pražské tramvajové infrastruktury, která na tak těžké vozy (s takovým odběrem elektřiny) nebyla stavěna.

0/0
13.12.2016 8:58

M33a52r17t88i72n 58R93u98z33i15c65k83a 1282428316587

Tak devastaci trati zpusobila jako obvykle zanedbana udrzba, opravovalo se az kdyz to bylo temer neunosne... po T3 prisli o dost tezsi KT8 a T6...

0/0
13.12.2016 16:20

P98a87t76r66i45k 13E31g17e23r 2768370159261

Myslíte, že pojede třeba jen v trase Radošovická - Vypich?

0/0
11.12.2016 20:04

R27o39m98a74n 57P58o18l64á12č71e46k 5666479565

Zapomnělo se jaksi napsat, že to půjde z peněz na běžný provoz... Takže obyvatelé Prahy, kde mají busy o víkendu po 30 -40 mnutách opět utřou, hlavně aby se turista náhodou nemačkal a nebo měl atrakci...

0/−10
11.12.2016 15:40

J66o85s59e37f 76C57h44o15d16o86u44n55s30k31ý 4101756959300

To si zjistil kde? Nic takovýho není pravda, je na to odklepnutý speciální rozpočet.

+5/0
11.12.2016 17:40

R88o82m15a75n 66P19o69l82á22č93e96k 5256409985

A? Jsou to pořád peníze města;-)

0/−6
11.12.2016 18:28

A96d56a64m 31P62o48c59h56e 7808226320215

A u jiných linek to nevadí, zato u téhle ano?

+2/0
11.12.2016 23:30

A39d12a38m 86P63o36c75h25e 7778646500895

No a co? Ta linka se nezřizuje jen kvůli historickým vozům.

+3/0
11.12.2016 17:50

F28i50l66i93p 44K50a18d90e55ř44á57b73e65k 6784223565705

Poslední měsíce čtu pouze o tom, jak se legendární T3ky šrotují, prodávají na Ukrajinu a že na jaře dojezdí - a teď tahle skvělá zpráva. Děkuji! Legenda a červený symbol Prahy a pražských ulic musí alespoň takhle zůstat.

+6/0
11.12.2016 13:40

M42a11r92c53e54l78a 67H53o35r39á69č48k24o31v41á 7157742123228

Nechápu proč ty laminátové sedačky nemohou zase zavést? Byly opravdu nejlepší. Pamatuji si to z mládí, krásně topily a perfektně se do nich vklouzlo. Navíc to bylo hygienické, určitě víc než nějaký hadr co je dnes v autobusech. Škoda, třeba se to jednou vrátí, pořád doufám.

+12/0
11.12.2016 12:21

J81i64ř21í 40P14r41a65ž94á53k 9640302841242

Sedačky byly klouzavé, nepohodlné. Ty nové plastové jsou lepší, i když také trochu kloužou. Neškodilo by zdrsnění povrchu výstupky, nebo měkčím potahem z pěnového plastu, jako např. ve Vídni.

0/−8
11.12.2016 13:07

P29a53v45e62l 56S45l73a71d98o50v19n20í47k 6517403237266

Klouzavé jsou ty dřevěné v T15. Tam se zase dala přednost designu před funkčností.

0/0
12.12.2016 21:58

J67i90ř76í 10P73r16a30ž70á88k 9220882831232

Ty jsou ještě horší než laminátové.

0/0
12.12.2016 22:01

R88o15b54e55r29t 69P85r77a57ž38á37k 4498826245120

Nemohou je zavést kvůli autorským právům. Je to patentovaný design.

0/0
11.12.2016 18:17

L29i65b88o34r 80V37a95v39ř18í23k 7543472243912

V nových tramvajích se zavádějí sedačky plastové. Co se týká hygieny tak jsou na tom stejně jako sedačky laminátové. Sedadlo bylo hygienické, ale ta kulatá noha pod nimi ve, které bylo vámi vyzdvihované topení neumožňovala dobré vyčištění podlahy kolem celé sedačky. Proto se dne nejnovější sedadla montuj ke stěnám.

+3/0
11.12.2016 19:43

M67a33r83t87i84n 61R14u65z90i32c69k36a 1472208626487

Prvni sedacky byly calounene? Nebyla to nahodou cervena kozenka?

Novinkou take nebylo sezeni podelne, to uz bylo i u nekterych starsich tramvaji, dokonce i nektery z vozu ma prehazovani operadel tak, aby byly vzdy po smeru jizdy...

0/0
11.12.2016 11:13

G59a90b90r28i50e32l 33H63o12r85t91e75n 9461419733324

Čalouněné červenou koženkou...?

+8/0
11.12.2016 11:40

V71í85t 88P14r52č61í96k 9628970634740

Přiznám se, že bych mnohem víc uvítal, kdyby tramvajoví veteráni zůstali v provozu na více linkách jako dosud. Plánovaná linka je svou trasou předurčena stát se spíš turistickou atrakcí, než aby sloužila běžným Pražanům. Ale "pokrok" se nedá zastavit; je dobře, že tyto krásné stroje úplně nezmizí z pražských ulic.

+15/0
11.12.2016 9:34

P65a63v53e89l 85J76o68n62á62š 5561945509455

Klobouk dolů!

+3/0
11.12.2016 9:20

J10o30s84e97f 68K37o29m58á58r47e64k 5604302574949

Pecka! Absolutní pecka! Děkujeme :)

+8/0
11.12.2016 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.