Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajoví veteráni budou mít vlastní linku, začne jezdit na jaře

Po vzoru londýnské linky dvoupatrových autobusů, bude mít také Praha pro vyřazené tramvaje speciální trasu. Linka s číslem 23 se stane útočištěm historických „té trojek“ a jejich modernějších variant. Ze všech ostatních linek tyto typy tramvají zmizí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T95o83m53á14š 42M30a85j39e95r 6654645915711

Pokud linka 23 šla protáhnout až na Kubánské náměstí jak jezdila kdysi, byla by to pecka. To by pak šlo o historickou liku.

+1/0
12.12.2016 20:18

R20o36b68e66r96t 32P53r29a63ž94á35k 4868596945180

Historicky jezdila 23 ze Záběhlic do Podbaby.

+1/0
13.12.2016 8:59

M75a10r17t25i47n 66R13u29z15i43c62k84a 1422928196727

Ano, :-) do Zbehlic uz trat nevede, ale na Sporilov ano, historicky koncila i na Nam. bratri Synku, coz se nabizi misto te Zvonarky...

+1/0
13.12.2016 9:07

M29a88r62t22i84n 87R73u58z49i11c58k42a 1872278266827

do Zabehlic ;-D

0/0
13.12.2016 9:14
Foto

P35a76v63l95í57n49a 54K14o16h16o63u32t43o46v21á 3362547329169

Nejen sedačky, ale hlavně má tato tramvaj okna. V létě to neocenitelnou pomůcku k dýchání a aby člověk horkem nezkolaboval.

+5/0
12.12.2016 0:46

L97i95b81o32r 86M36o58h74o46u17t 3706407868272

Navíc má poklopy ve střeše což je absolutně dokonalý vynález.A protože okna nejsou vytažená až ke stropu,je tam i trochu víc stínu.

+1/0
13.12.2016 16:50

R79i59c64h39a22r24d 79H44l57a16d77í34k 2505243139899

S intervalem 30 minut odlehcit pretizene lince 22? To si autor clanku musel vymyslet :)

0/0
11.12.2016 21:05
Foto

M32a87r65t21i28n 85Š52u54b75r69t 1985731184965

V pracovní dny už by linka centrum přetížila ve špičkách moc, v době kdy 22 má interval 4 minuty potřeba není. Proto interval 30 minut. Ale o víkendu, kdy 22 jezdí v intervalu 7,5 minuty, má tato linka od IPP po Hrad již často problémy. Snížení intervalu na 6 minut by rozhodilo proložení spojů v Hostivaři a na Bílé Hoře s linkami 25 a 26, proto o víkendu bude mít 23 interval 15 minut a pojede vždy v půlce intervalu linky 22 ob jeden spoj. Takže pomůže každé druhé dvaadvacítce. Postupně v dalších letech, až začnou být vyřazovány i vozy T3RP je možné, že se interval ještě zahustí těmito vozy. Zatím by nebylo efektivní ponechávat větší rezervu starších vozů.

+4/0
11.12.2016 21:45

M45a74r75t15i63n 85R55u95z41i17c36k62a 1472758536617

Porad mi tak nejak neni uplne jasne ukonceni na Zvonarce, to uz by lepsi byla smycka na Otakarove?

Sice je to jedna z neobsluhovanych zastavek a trojuhelnik neni na frekventovane silnici, ale i tak... mj. neni tam mozne udelat kompletni smycku? Je tam teda hodne tesno...

0/0
13.12.2016 9:01

P84a43t71r55i83k 82E74g75e97r 2938160209621

Skvělý sice se mi šotouš nelíbí, ale patřím mezi ně. Vrátil bych také linku 19 do trasy Kubánské náměstí - Lehovec a nebo ji vedl až na Radlickou, což by znamenalo zkrácení nebo zrušení linky 7, ale tu bych raději viděl místo linky 13.

+2/0
11.12.2016 20:02

M52a24r15t36i60n 69R13u57z44i59c26k43a 1352558586837

Tak s cislama linek by jsme si mohli hrat dlouho, treba 7 je puvodni 27, 16 jezdi z Hloubetina do Kosir a to byla drive 15 i kdyz pres centrum, 14 z Hloubetina na Sporilov, to byla drive take 19 a treba 26 jedouci z Veleslavina na Zizkov a Vinohrady, to byla drive 11...

Me by se libila spise 10 jako tangenta z Dablic do Hostivare, vratit 7 cislo 27 a 15 precislovat na 7, take historicky jezdila na Smichove, Male Strane a Zizkova, a dvojice linek 15-16 z Motola na Floru odtud 15 do Hloubetina a 16 na Cernokosteleckou nebo na Kuban...

Ale vice mi spise chybi investice do novych trati, klidne by mohli vest na Jizni Mesto, Lhotku/Kamyk pres Kacerov a Pankrac, Dvorecky most, prodlouzeni z Cernokostelecke k Outletu a do Prumyslove, do Mecholup, most z Ulice Komunardu do Karlina/Invalidovny, z Vysocan od Kolbenovy kratkym tunelem a zahloubena do Letnan, do Bohnic a do Suchdola... a po vyreseni dopravy v ulici V Holesovickach take v teto ulici

Doufam, ze po rekonstrukcich trati se zacnou stavet dalsi trate..

Skoda jen, ze se ceka pouze na metro D, jiz drive mohla uzemi obslouzit tramvaj a zeleznice od Hl.Nadr./Kacerova pres Pisnici dal do Jesenice a Popovic. Metro D pak stacilo vest od Zalesi/nem. Krc spise smerem k Modranum.

0/0
13.12.2016 8:57

L64i47b76o11r 23V83a64v12ř61í22k 7613102983172

Nějak se mi to nelíbí...

0/−6
11.12.2016 19:40

P69a79v45e43l 88R91ů31ž36i86č15k50a 5139508833558

Jako fanda T3 jsem rozhodně pro. :-)

+8/0
11.12.2016 17:41

F22i58l36i26p 91H42e55r39c18í48k 9679592137735

Skvělá zpráva. Jsou to nejlepší tramvaje. Posílí se navíc 22, takže to má jenom výhody :-)

+4/0
11.12.2016 17:39

R48o17b12e57r37t 89P45r97a91ž65á65k 4628386605700

Proč ty nejlepší tramvaje jezdily pouze v zemích RVHP a nevyvážely se na západ za valuty?

0/0
11.12.2016 18:18

J59i19ř43í 80K56r49e63j34č83í17k 2737248504366

To by ego západu neuneslo. Krom toho by to ČKD ani nezvládalo vyrobit...

+1/−1
11.12.2016 18:29

M93a31r42t28i61n 48R96u47z55i22c92k19a 1232658706597

Na zapade tramvaje koncepce PCC jezdily, tedy treba v USA ano, vsak CKD koupilo licenci... jenze zatimco tam se tramvaje rusili temer uplne a tam kde zustali sel vyvoj dal... u nas nikoliv, u nas se s ruznyma modifikacema vyrabeli stale, u nas se vyvoj zastavil...

V 90. letech byl uz rozdil obrovsky a myslim, ze jeste dnes jsme tak uplne se nedostali v kvalite a usporadanim na uroven jinych tramvaji na zapade... 15T jako asi nejmodernejsi je porad vychytavana a musim rict, ze na krizenich je o dost hlucnejsi nez jejich konkurenti o prostoru uvnitr a treba o zakryvanem informacnim panelu dvermi radeji nemluvim... jinak uz je to celkem sovnatelna tramvaj, uvital bych v jednom voze jen jednu radu sedadel...

0/0
13.12.2016 9:14

L38i14b94o67r 57M38o33h77o55u34t 3846817278502

Nelíbila se mi 14T a bohužel 15T také není zrovna moc tramvaj,spíše polovlak nebo TRAK-trmavaj/vlak? Příliš těžká do města,málo "stavebnicová aby dokázala jako Combino od Bombardiera kombinovat počet článků,uvnitř zbytečně vysoká,špatně větraná,pro řidiče šílená sluneční víheň kde není kousek stínu a klima nic nezachrání,sedačky oproti laminátkám horší,navíc od T3 přes T6 i KT měly stejně rozmístěné venkovní osvětlení,hlavně blinkry a to je také dost zásadní.Tramvaj má být lehká,obratná,uvnitř prostorná a úměrně pohodlná,solidně větraná a konstrukčně nepřekombinovaná.

0/0
13.12.2016 17:07

M63a75r94t70i97n 44R32u44z75i22c73k21a 1632308866477

no ja s vami tak nejak souhlasim, navrzena i kvalitou prace je proste porad o dost pozadu... tedy ty prazske, jine nemohu soudit...

14T prevlecena vektra aneb jak udelat z neprodejne tramvaje atraktivni - dat ji novy design - a ve spolupraci s politiky ziskat pro ni zakazku...

U ni je velky problem s tim, ze zatizeni na napravu je na hrane pro tramvajove vozidlo a spolu s neotocnymi podvozky velmi velmi nevhodna pro tramvajovou sit..., 15T je tezsi, ale ma zatizeni nizsi...

0/0
14.12.2016 19:41

J35a96n 63V33a77l68o28u82c77h 6642967638710

Že by se při exportu na Západ musely do USA platit licenční poplatky (třeba za podvozky či komponenty silové výzbroje), na které se za Železnou oponou nějak "pozapomnělo"?

Navíc T3 byla moderní pár let po svém vzniku, pak už prudce zastarávala, ale vyráběla se bez podstatných změn, protože hlavní odběratel, SSSR, upřednostň́oval možnost oprav šroubovákem a kladivem. A ony zmiňované SU(CS) jsou jen lehce upravené "neodebrané" exportní vozy (protože oficiálně se pro ČSSR mohly od r.1976 dodávat jen vozy s polovodičovou regulací, ale ty se jaksi nedařilo dotáhnout do sériové výroby, tak se to "neodebraným" exportem obešlo, aby po té, co padla koncepce "v centru Prahy pouze metro, přebytečné tramvaje ptodat do zbyrku republiky", bylo vůbec čím jezdit).

+3/0
11.12.2016 21:09

R36o63b24e30r14t 58P27r23a51ž67á35k 4378936375820

To jsem měl přesně na mysli. Zase tak úžasné ty T3 nebyly. Navíc urychlily devastaci pražské tramvajové infrastruktury, která na tak těžké vozy (s takovým odběrem elektřiny) nebyla stavěna.

0/0
13.12.2016 8:58

M93a45r74t12i89n 18R98u86z28i93c71k93a 1562228926427

Tak devastaci trati zpusobila jako obvykle zanedbana udrzba, opravovalo se az kdyz to bylo temer neunosne... po T3 prisli o dost tezsi KT8 a T6...

0/0
13.12.2016 16:20

P47a67t71r48i58k 58E90g58e71r 2698330829381

Myslíte, že pojede třeba jen v trase Radošovická - Vypich?

0/0
11.12.2016 20:04

R37o95m83a40n 45P87o41l89á93č73e62k 5376759955

Zapomnělo se jaksi napsat, že to půjde z peněz na běžný provoz... Takže obyvatelé Prahy, kde mají busy o víkendu po 30 -40 mnutách opět utřou, hlavně aby se turista náhodou nemačkal a nebo měl atrakci...

0/−10
11.12.2016 15:40

J35o42s63e69f 11C58h34o87d68o32u88n34s44k53ý 4251406309840

To si zjistil kde? Nic takovýho není pravda, je na to odklepnutý speciální rozpočet.

+5/0
11.12.2016 17:40

R25o57m89a96n 86P62o20l33á60č52e53k 5936199205

A? Jsou to pořád peníze města;-)

0/−6
11.12.2016 18:28

A81d61a65m 25P17o98c32h34e 7138496370615

A u jiných linek to nevadí, zato u téhle ano?

+2/0
11.12.2016 23:30

A51d21a53m 86P73o63c53h77e 7228276160385

No a co? Ta linka se nezřizuje jen kvůli historickým vozům.

+3/0
11.12.2016 17:50

F54i11l58i76p 96K81a44d73e22ř77á51b81e87k 6984323305615

Poslední měsíce čtu pouze o tom, jak se legendární T3ky šrotují, prodávají na Ukrajinu a že na jaře dojezdí - a teď tahle skvělá zpráva. Děkuji! Legenda a červený symbol Prahy a pražských ulic musí alespoň takhle zůstat.

+6/0
11.12.2016 13:40

M89a53r49c69e35l20a 98H79o73r77á89č50k40o96v64á 7557362693168

Nechápu proč ty laminátové sedačky nemohou zase zavést? Byly opravdu nejlepší. Pamatuji si to z mládí, krásně topily a perfektně se do nich vklouzlo. Navíc to bylo hygienické, určitě víc než nějaký hadr co je dnes v autobusech. Škoda, třeba se to jednou vrátí, pořád doufám.

+12/0
11.12.2016 12:21

J50i55ř36í 31P15r62a48ž73á69k 9700972741402

Sedačky byly klouzavé, nepohodlné. Ty nové plastové jsou lepší, i když také trochu kloužou. Neškodilo by zdrsnění povrchu výstupky, nebo měkčím potahem z pěnového plastu, jako např. ve Vídni.

0/−8
11.12.2016 13:07

P33a26v32e72l 65S67l29a89d59o95v33n13í54k 6337813797866

Klouzavé jsou ty dřevěné v T15. Tam se zase dala přednost designu před funkčností.

0/0
12.12.2016 21:58

J35i61ř38í 26P78r16a62ž32á44k 9170862461382

Ty jsou ještě horší než laminátové.

0/0
12.12.2016 22:01

R19o74b13e58r27t 24P74r90a89ž67á50k 4268896585130

Nemohou je zavést kvůli autorským právům. Je to patentovaný design.

0/0
11.12.2016 18:17

L28i60b38o65r 92V81a44v46ř45í24k 7533202683502

V nových tramvajích se zavádějí sedačky plastové. Co se týká hygieny tak jsou na tom stejně jako sedačky laminátové. Sedadlo bylo hygienické, ale ta kulatá noha pod nimi ve, které bylo vámi vyzdvihované topení neumožňovala dobré vyčištění podlahy kolem celé sedačky. Proto se dne nejnovější sedadla montuj ke stěnám.

+3/0
11.12.2016 19:43

M31a60r41t52i30n 86R58u10z94i16c67k15a 1942458926867

Prvni sedacky byly calounene? Nebyla to nahodou cervena kozenka?

Novinkou take nebylo sezeni podelne, to uz bylo i u nekterych starsich tramvaji, dokonce i nektery z vozu ma prehazovani operadel tak, aby byly vzdy po smeru jizdy...

0/0
11.12.2016 11:13

G98a88b56r59i13e83l 77H31o53r56t73e37n 9661449723134

Čalouněné červenou koženkou...?

+8/0
11.12.2016 11:40

V16í49t 68P17r19č72í68k 9708530274640

Přiznám se, že bych mnohem víc uvítal, kdyby tramvajoví veteráni zůstali v provozu na více linkách jako dosud. Plánovaná linka je svou trasou předurčena stát se spíš turistickou atrakcí, než aby sloužila běžným Pražanům. Ale "pokrok" se nedá zastavit; je dobře, že tyto krásné stroje úplně nezmizí z pražských ulic.

+15/0
11.12.2016 9:34

P31a97v87e85l 97J53o58n24á63š 5621185469465

Klobouk dolů!

+3/0
11.12.2016 9:20

J81o20s97e73f 23K30o42m60á42r63e97k 5554762844769

Pecka! Absolutní pecka! Děkujeme :)

+8/0
11.12.2016 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.