Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajoví veteráni budou mít vlastní linku, začne jezdit na jaře

Po vzoru londýnské linky dvoupatrových autobusů, bude mít také Praha pro vyřazené tramvaje speciální trasu. Linka s číslem 23 se stane útočištěm historických „té trojek“ a jejich modernějších variant. Ze všech ostatních linek tyto typy tramvají zmizí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T46o53m58á27š 24M78a73j61e85r 6784215125201

Pokud linka 23 šla protáhnout až na Kubánské náměstí jak jezdila kdysi, byla by to pecka. To by pak šlo o historickou liku.

12.12.2016 20:18

R55o71b40e75r60t 19P80r21a69ž68á69k 4458196515190

Historicky jezdila 23 ze Záběhlic do Podbaby.

13.12.2016 8:59

M82a68r45t83i19n 68R52u31z46i83c20k50a 1832798986707

Ano, :-) do Zbehlic uz trat nevede, ale na Sporilov ano, historicky koncila i na Nam. bratri Synku, coz se nabizi misto te Zvonarky...

13.12.2016 9:07

M20a55r66t76i69n 54R55u86z44i87c67k84a 1432778166547

do Zabehlic ;-D

13.12.2016 9:14
Foto

P19a14v26l76í36n11a 29K51o20h86o30u17t17o87v43á 3372587289849

Nejen sedačky, ale hlavně má tato tramvaj okna. V létě to neocenitelnou pomůcku k dýchání a aby člověk horkem nezkolaboval.

12.12.2016 0:46

L65i19b79o98r 37M11o68h24o63u22t 3656857588252

Navíc má poklopy ve střeše což je absolutně dokonalý vynález.A protože okna nejsou vytažená až ke stropu,je tam i trochu víc stínu.

13.12.2016 16:50

R35i16c16h72a54r60d 15H38l89a49d67í34k 2145763579669

S intervalem 30 minut odlehcit pretizene lince 22? To si autor clanku musel vymyslet :)

11.12.2016 21:05
Foto

M60a76r55t44i77n 95Š90u28b60r66t 1565111914495

V pracovní dny už by linka centrum přetížila ve špičkách moc, v době kdy 22 má interval 4 minuty potřeba není. Proto interval 30 minut. Ale o víkendu, kdy 22 jezdí v intervalu 7,5 minuty, má tato linka od IPP po Hrad již často problémy. Snížení intervalu na 6 minut by rozhodilo proložení spojů v Hostivaři a na Bílé Hoře s linkami 25 a 26, proto o víkendu bude mít 23 interval 15 minut a pojede vždy v půlce intervalu linky 22 ob jeden spoj. Takže pomůže každé druhé dvaadvacítce. Postupně v dalších letech, až začnou být vyřazovány i vozy T3RP je možné, že se interval ještě zahustí těmito vozy. Zatím by nebylo efektivní ponechávat větší rezervu starších vozů.

11.12.2016 21:45

M50a71r65t93i51n 11R83u22z33i21c77k91a 1642288936977

Porad mi tak nejak neni uplne jasne ukonceni na Zvonarce, to uz by lepsi byla smycka na Otakarove?

Sice je to jedna z neobsluhovanych zastavek a trojuhelnik neni na frekventovane silnici, ale i tak... mj. neni tam mozne udelat kompletni smycku? Je tam teda hodne tesno...

13.12.2016 9:01

P21a28t55r38i18k 87E38g91e64r 2578600719941

Skvělý sice se mi šotouš nelíbí, ale patřím mezi ně. Vrátil bych také linku 19 do trasy Kubánské náměstí - Lehovec a nebo ji vedl až na Radlickou, což by znamenalo zkrácení nebo zrušení linky 7, ale tu bych raději viděl místo linky 13.

11.12.2016 20:02

M57a69r85t77i32n 91R66u42z63i35c84k10a 1652358536597

Tak s cislama linek by jsme si mohli hrat dlouho, treba 7 je puvodni 27, 16 jezdi z Hloubetina do Kosir a to byla drive 15 i kdyz pres centrum, 14 z Hloubetina na Sporilov, to byla drive take 19 a treba 26 jedouci z Veleslavina na Zizkov a Vinohrady, to byla drive 11...

Me by se libila spise 10 jako tangenta z Dablic do Hostivare, vratit 7 cislo 27 a 15 precislovat na 7, take historicky jezdila na Smichove, Male Strane a Zizkova, a dvojice linek 15-16 z Motola na Floru odtud 15 do Hloubetina a 16 na Cernokosteleckou nebo na Kuban...

Ale vice mi spise chybi investice do novych trati, klidne by mohli vest na Jizni Mesto, Lhotku/Kamyk pres Kacerov a Pankrac, Dvorecky most, prodlouzeni z Cernokostelecke k Outletu a do Prumyslove, do Mecholup, most z Ulice Komunardu do Karlina/Invalidovny, z Vysocan od Kolbenovy kratkym tunelem a zahloubena do Letnan, do Bohnic a do Suchdola... a po vyreseni dopravy v ulici V Holesovickach take v teto ulici

Doufam, ze po rekonstrukcich trati se zacnou stavet dalsi trate..

Skoda jen, ze se ceka pouze na metro D, jiz drive mohla uzemi obslouzit tramvaj a zeleznice od Hl.Nadr./Kacerova pres Pisnici dal do Jesenice a Popovic. Metro D pak stacilo vest od Zalesi/nem. Krc spise smerem k Modranum.

13.12.2016 8:57

L65i72b78o49r 67V12a38v17ř92í38k 7323262363852

Nějak se mi to nelíbí...

11.12.2016 19:40

P62a72v91e56l 74R60ů16ž96i16č57k17a 5309888363888

Jako fanda T3 jsem rozhodně pro. :-)

11.12.2016 17:41

F95i54l62i52p 91H97e31r16c21í38k 9849902457195

Skvělá zpráva. Jsou to nejlepší tramvaje. Posílí se navíc 22, takže to má jenom výhody :-)

11.12.2016 17:39

R29o62b58e48r35t 13P67r72a79ž71á80k 4678186965280

Proč ty nejlepší tramvaje jezdily pouze v zemích RVHP a nevyvážely se na západ za valuty?

11.12.2016 18:18

J43i70ř94í 80K10r72e48j94č37í40k 2417108294986

To by ego západu neuneslo. Krom toho by to ČKD ani nezvládalo vyrobit...

11.12.2016 18:29

M58a53r53t94i67n 31R66u70z20i68c72k39a 1562288586837

Na zapade tramvaje koncepce PCC jezdily, tedy treba v USA ano, vsak CKD koupilo licenci... jenze zatimco tam se tramvaje rusili temer uplne a tam kde zustali sel vyvoj dal... u nas nikoliv, u nas se s ruznyma modifikacema vyrabeli stale, u nas se vyvoj zastavil...

V 90. letech byl uz rozdil obrovsky a myslim, ze jeste dnes jsme tak uplne se nedostali v kvalite a usporadanim na uroven jinych tramvaji na zapade... 15T jako asi nejmodernejsi je porad vychytavana a musim rict, ze na krizenich je o dost hlucnejsi nez jejich konkurenti o prostoru uvnitr a treba o zakryvanem informacnim panelu dvermi radeji nemluvim... jinak uz je to celkem sovnatelna tramvaj, uvital bych v jednom voze jen jednu radu sedadel...

13.12.2016 9:14

L29i28b58o35r 53M29o86h72o12u48t 3336817588752

Nelíbila se mi 14T a bohužel 15T také není zrovna moc tramvaj,spíše polovlak nebo TRAK-trmavaj/vlak? Příliš těžká do města,málo "stavebnicová aby dokázala jako Combino od Bombardiera kombinovat počet článků,uvnitř zbytečně vysoká,špatně větraná,pro řidiče šílená sluneční víheň kde není kousek stínu a klima nic nezachrání,sedačky oproti laminátkám horší,navíc od T3 přes T6 i KT měly stejně rozmístěné venkovní osvětlení,hlavně blinkry a to je také dost zásadní.Tramvaj má být lehká,obratná,uvnitř prostorná a úměrně pohodlná,solidně větraná a konstrukčně nepřekombinovaná.

13.12.2016 17:07

M85a17r40t41i48n 71R60u67z59i53c73k48a 1122738236397

no ja s vami tak nejak souhlasim, navrzena i kvalitou prace je proste porad o dost pozadu... tedy ty prazske, jine nemohu soudit...

14T prevlecena vektra aneb jak udelat z neprodejne tramvaje atraktivni - dat ji novy design - a ve spolupraci s politiky ziskat pro ni zakazku...

U ni je velky problem s tim, ze zatizeni na napravu je na hrane pro tramvajove vozidlo a spolu s neotocnymi podvozky velmi velmi nevhodna pro tramvajovou sit..., 15T je tezsi, ale ma zatizeni nizsi...

14.12.2016 19:41

J62a78n 32V96a83l22o50u44c79h 6392937278510

Že by se při exportu na Západ musely do USA platit licenční poplatky (třeba za podvozky či komponenty silové výzbroje), na které se za Železnou oponou nějak "pozapomnělo"?

Navíc T3 byla moderní pár let po svém vzniku, pak už prudce zastarávala, ale vyráběla se bez podstatných změn, protože hlavní odběratel, SSSR, upřednostň́oval možnost oprav šroubovákem a kladivem. A ony zmiňované SU(CS) jsou jen lehce upravené "neodebrané" exportní vozy (protože oficiálně se pro ČSSR mohly od r.1976 dodávat jen vozy s polovodičovou regulací, ale ty se jaksi nedařilo dotáhnout do sériové výroby, tak se to "neodebraným" exportem obešlo, aby po té, co padla koncepce "v centru Prahy pouze metro, přebytečné tramvaje ptodat do zbyrku republiky", bylo vůbec čím jezdit).

11.12.2016 21:09

R47o44b93e67r71t 45P89r80a80ž41á50k 4538866795860

To jsem měl přesně na mysli. Zase tak úžasné ty T3 nebyly. Navíc urychlily devastaci pražské tramvajové infrastruktury, která na tak těžké vozy (s takovým odběrem elektřiny) nebyla stavěna.

13.12.2016 8:58

M74a84r69t42i97n 63R45u59z67i29c23k17a 1842428576357

Tak devastaci trati zpusobila jako obvykle zanedbana udrzba, opravovalo se az kdyz to bylo temer neunosne... po T3 prisli o dost tezsi KT8 a T6...

13.12.2016 16:20

P30a25t87r29i59k 55E96g63e38r 2298700899431

Myslíte, že pojede třeba jen v trase Radošovická - Vypich?

11.12.2016 20:04

R42o26m13a79n 10P90o92l59á16č52e65k 5776119945

Zapomnělo se jaksi napsat, že to půjde z peněz na běžný provoz... Takže obyvatelé Prahy, kde mají busy o víkendu po 30 -40 mnutách opět utřou, hlavně aby se turista náhodou nemačkal a nebo měl atrakci...

11.12.2016 15:40

J14o35s84e31f 61C67h34o65d20o39u53n66s58k95ý 4491816519660

To si zjistil kde? Nic takovýho není pravda, je na to odklepnutý speciální rozpočet.

11.12.2016 17:40

R81o30m48a57n 32P73o51l25á54č55e30k 5346949685

A? Jsou to pořád peníze města;-)

11.12.2016 18:28

A53d12a40m 85P36o33c66h64e 7578206640455

A u jiných linek to nevadí, zato u téhle ano?

11.12.2016 23:30

A55d43a80m 63P16o49c93h68e 7378286530475

No a co? Ta linka se nezřizuje jen kvůli historickým vozům.

11.12.2016 17:50

F53i63l82i13p 44K60a23d93e83ř97á45b33e11k 6804383495355

Poslední měsíce čtu pouze o tom, jak se legendární T3ky šrotují, prodávají na Ukrajinu a že na jaře dojezdí - a teď tahle skvělá zpráva. Děkuji! Legenda a červený symbol Prahy a pražských ulic musí alespoň takhle zůstat.

11.12.2016 13:40

M94a93r24c90e66l25a 41H60o19r98á86č53k40o62v13á 7187702573178

Nechápu proč ty laminátové sedačky nemohou zase zavést? Byly opravdu nejlepší. Pamatuji si to z mládí, krásně topily a perfektně se do nich vklouzlo. Navíc to bylo hygienické, určitě víc než nějaký hadr co je dnes v autobusech. Škoda, třeba se to jednou vrátí, pořád doufám.

11.12.2016 12:21

J79i29ř21í 92P36r61a10ž93á29k 9850782181132

Sedačky byly klouzavé, nepohodlné. Ty nové plastové jsou lepší, i když také trochu kloužou. Neškodilo by zdrsnění povrchu výstupky, nebo měkčím potahem z pěnového plastu, jako např. ve Vídni.

11.12.2016 13:07

P69a67v56e89l 13S21l57a69d68o22v77n44í81k 6437743977586

Klouzavé jsou ty dřevěné v T15. Tam se zase dala přednost designu před funkčností.

12.12.2016 21:58

J79i69ř27í 34P40r64a46ž85á43k 9700552321152

Ty jsou ještě horší než laminátové.

12.12.2016 22:01

R98o19b15e66r66t 61P54r10a47ž13á11k 4278756185620

Nemohou je zavést kvůli autorským právům. Je to patentovaný design.

11.12.2016 18:17

L33i67b48o31r 59V47a52v13ř19í53k 7893962383642

V nových tramvajích se zavádějí sedačky plastové. Co se týká hygieny tak jsou na tom stejně jako sedačky laminátové. Sedadlo bylo hygienické, ale ta kulatá noha pod nimi ve, které bylo vámi vyzdvihované topení neumožňovala dobré vyčištění podlahy kolem celé sedačky. Proto se dne nejnovější sedadla montuj ke stěnám.

11.12.2016 19:43

M72a55r20t83i34n 50R31u22z75i44c65k92a 1902228186727

Prvni sedacky byly calounene? Nebyla to nahodou cervena kozenka?

Novinkou take nebylo sezeni podelne, to uz bylo i u nekterych starsich tramvaji, dokonce i nektery z vozu ma prehazovani operadel tak, aby byly vzdy po smeru jizdy...

11.12.2016 11:13

G34a92b61r45i67e67l 62H92o98r47t59e86n 9541299243584

Čalouněné červenou koženkou...?

11.12.2016 11:40

V44í55t 56P16r71č62í13k 9618510494420

Přiznám se, že bych mnohem víc uvítal, kdyby tramvajoví veteráni zůstali v provozu na více linkách jako dosud. Plánovaná linka je svou trasou předurčena stát se spíš turistickou atrakcí, než aby sloužila běžným Pražanům. Ale "pokrok" se nedá zastavit; je dobře, že tyto krásné stroje úplně nezmizí z pražských ulic.

11.12.2016 9:34

P97a10v46e70l 18J46o26n62á76š 5871645399785

Klobouk dolů!

11.12.2016 9:20

J93o74s25e66f 86K38o23m38á83r78e47k 5704972584389

Pecka! Absolutní pecka! Děkujeme :)

11.12.2016 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.