Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

P60a43t18r60i94k 64E74g59e38r 2818640299551

Škoda, že jsem byl celou dobu na T2.

0/0
doporučit
13.12.2016 15:07

J79a49n 33K51o38h39o82u11t 5607534447742

Asi jako sdělení, že letoun potřebuje opravu, protože mu chybí křídla a vrtule...

Myslím, že oprava je nutná z jiných důvodů, než opětovná montáž dílů sejmutých pro transport ;-).

+4/0
doporučit
13.12.2016 11:21

J60a19n 68Z34a79t13l71o60u31k16a90l 3247255709315

Máte pravdu, letoun totiž není letuschopný (a nebyl ani když byl kompletní - s křídly a vrtulemi). Letoun byl zakoupen v roce 1991 a do Prahy se dostal jako letuschopný (přeletěl s přídavnými nádržemi z New Foundlandu s registrací N143J). V roce 1991 v Roudnici nad Labem ještě létal na Memorial Air Show.

Poté seděl několik let v Kbelích a chátral, následně byl přemístě na Ruzyň, kde zase chvíli stál a následně byl rozmontován a uložen v hangaru E. ČSA si jej dle různých zdrojů pronajala za "údržbu."

Letoun byl smontován, opatřen stříbrnomodrým nátěrem a registrační značkou OK-XDM (Dakota s touto registrací koupená z válečných zásob skutečně jeden čas u ČSA létala). Má sice na oknech stejné záclonky, jako kdysi měli Dakoty u ČSA, nicméně interiér letadla je nekompletní. Pokud oprava bude znamenat nejenom montáž křídel a vrtulí, ale návrat do vzduchu (popřípadě i rekonstrukce interiéru), bude to super. Letuschopných Lisunovů a Dakot v našich končinách dnes už není a ty co dneska lítají bývají většinou upravené stran motorů a podobně.

+2/0
doporučit
13.12.2016 12:26

M91i29r73e84k 98K13r60o97u61p96a 8736449137742

A to jsou informace, které by autorka do článku mohla dát. Kdyby se chtělo. Ale když nezná ani rozdíl mezi "korbou" a "podvalníkem", nedivím se že to v článku není.

Hlavně mít vydaný "článek", obsah se už neřeší.

0/0
doporučit
13.12.2016 13:20

M31i59r81e63k 25K29r14o65u90p13a 8126619567942

Tak na korbě nákladního vozu si představuju jinak. Asi jako hromadu hlíny na Tatře. Letadlo ale bylo převáženo na podvalníku. Při své velikosti by se fakt na korbu nevešlo.

Já vím že je to slovíčkaření, ale...

+8/0
doporučit
13.12.2016 11:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.