Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budova hlavního nádraží slouží 145 let, stanici přezdívali „zámecká“

Na stavbu jižní tratě z Prahy na Vídeň dlouho nebyly peníze. Premiérový vlak přisupěl na parostrojní stanici Františka Josefa 14. prosince 1871, ale stačilo pár desetiletí a nádraží přestalo kapacitně stačit. Tak se novorenesanční budova dočkala začátkem 20. století secesní přestavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F60r93a84n52t30i14š63e13k 49Š26i21m71ů98n25e79k 5426782960961

No a kolik vlaků do Vídně po té dráze dneska jezdí?? Před třiceti lety jsem tudy jel do Vídně a docela jsem se divil. Na české straně rychlík s elektrickou lokomotivou a na rakouské straně se z rychlíku stal courák který stavěl na každé mezi.. A Franz - Josef Bahnhof?? To je taková špinavá díra pod jedním barákem ve Vídni.....Nutno vidět!!

Ale treba se to už změnilo a už to tam trochu po evropsku sviští.... Nebo ne????

0/0
19.12.2016 11:10

T76o43m24á88š 19M27o59r29a91v75č44í81k 3547906343195

Před 145 lety postavena v polích, severní část Václaváku ústila do širých vinic a polí... Dnes se to považuje za centrum a ještě nedávno to bylo za hranicí města. Těžko v té době mohl někdo tušit jak se Praha rozroste, protože v té době se moc hranice a hradby staletí neměnily. Aby mohly mnohé vlaky na Masarykovo nádr., musely se otevřít městské brány, které se na noc zavíraly.

+1/0
17.12.2016 22:31

R56o48b70e98r68t 54P97r91a11ž24á65k 4768766475890

Pane, v době, kdy se otevírala "dražeň" Praha, existovaly samostatné obce Karlín, Libeň apod..

0/0
17.12.2016 22:47

T33o19m23á76š 32M45o15r75a34v70č84í71k 3367156433665

Ano, po celém Rakousku - Uhersku existovaly samostatné obce, co tím chcete říct?

0/0
17.12.2016 22:49

R80o73b16e33r92t 18P97r37a32ž44á31k 4868936615820

Chci tím říci, že tam nebyla širá pole, ale rozvíjející se města.

0/0
17.12.2016 22:50

T51o53m84á21š 71M41o23r11a72v50č72í45k 3387836813705

Tak to se mýlíte, mrkněte na druhé vojenské mapování. Tam máte zaznamenaný každý šutr, pole, barák.......

+1/0
17.12.2016 22:52

T86o67m57á84š 12M70o24r96a25v21č84í54k 3877246273805

https://mapy.cz/19stoleti?x=14.4353253&y=50.0805757&z=15

0/0
17.12.2016 22:56

D72a87v43i28d 51K92o70s35t66e72l42n81í30k 9715696531

Ty staré fotky jsou dobré. Jen by u kazde z nich nemuslo byt napsano ...na dobove fotografii. Je jasne ze ta fotografie je dobova a ne z budoucnosti.

Rok nebo aspon desetileti vzniku fotky by byl k veci.

+5/0
17.12.2016 19:24

B49o72h43u29s46l75a79v 79K39r87á94l60í55k 2681230589336

"Historická budova hlavního nádraží v Praze na dobové fotografii | foto: Grandi Stazioni"

Já sice vím, že na stavbě českých železnic pracovala spousta Italů, včetně pana Negrelliho - ale že by fotku Fridrichovy budovy fakt pořídila firma Grandi Stazioni? ;-D

+2/0
17.12.2016 15:20

R90o72b49e50r63t 29K92o95c32i27á39n 5389417766527

Ty staré fotky Prahy (ne jen tyto, ale celkově) jsou úžasné. Neříkám, že tehdy byla Praha hezčí nebo ošklivější, ale prostě je úžasné (pravda, někdy negativně, někdy pozitivně) sledovat tu proměnu okolí, lidí a všeho v čase.

+1/0
17.12.2016 11:58

P50e41t14r 24S79v96o44b95o17d62a 6874632976203

To byly krásné nádražní budovy! Kdo to nádraží pak zpras...tedy pokazil???? ;-€

0/−1
17.12.2016 9:19

R78o97b58e82r57t 38P98r29a13ž85á53k 4498336245580

Ona ta Fantova budova pořád stojí. Jen otevřením nové haly poněkud ztratila využití.

+2/0
17.12.2016 22:49

M50a51r96e21k 52S19a24j63d98a 2775360566768

Za tu magistralu by mel nekdo viset!!Pohroma pro centrum Prahy!

+10/0
17.12.2016 9:04

T42o86m74á65š 94H85a52t29a79n 3549833479530

Ať Pražané zajistí aby tam bylo živo, hlavní průjezd městem ať tam postaví......

0/0
17.12.2016 11:33

R31o37b28e69r40t 72K30o47c65i21á89n 5519547106647

Auta do města patří, můžete se rozčilovat, může se vám to hnusit, ale to je tak vše, co s tím můžete dělat. Magistrála je potřeba. Měla být lépe řešena okolo muzea, ale celkově jí odsuzovat je nesmyslné a laciné.

+3/−9
17.12.2016 12:00

T43o58m15á31š 80M32o86r26a21v87č53í47k 3707386693955

Máte pravdu v tom, že odsuzovat něco, co ve své době plnilo určitou funkci je laciné. Byla to právě magistrála, která odlehčila historické centrum Prahy. Měla vzniknout už před 100 lety jako obdoba Ringstrasse a nikdo netvrdí, že by se po dokončení okruhů nemohla nějak humanizovat.

+1/0
17.12.2016 22:47

T23o72m98á87š 85M45o38r47a62v36č38í75k 3747836233505

Jediný problém magistrály je neexistence dokončených okruhů. Ve své době, kdy byla poprvé naplánovaná měla vést po okraji města, místo zrušených hradeb a i ti komunisti ji stavěli jen z toho důvodu, aby odvedli dopravu z centra (ano, magistrála je/byla na okraji centra) Bohužel doba pokročila a negativně se projevuje neexistence okruhů.

+1/0
17.12.2016 22:42

R84o87b85e30r49t 61P65r31a43ž21á16k 4818856355580

Ale magistrála vede po bývalých hradbách.

0/0
17.12.2016 22:44

T18o94m24á76š 78M55o21r77a96v30č66í67k 3547926203505

A já tvrdím, že ne?

+1/0
17.12.2016 22:49

R36o73b13e61r82t 52P49r56a60ž16á77k 4538746385560

No, píšete, že, cituji "měla vést". A ona vede.

0/0
17.12.2016 22:52

T61o37m77á29š 80M60o17r44a93v73č19í87k 3107816933215

Je to trošku kostrbaté, ale ta naplánovaná "Ringstrasse" v 19. století se nakonec nepostavila, stejně tak padly plány i z první republiky. Postavilo se to až v 70. letech.

0/0
17.12.2016 22:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.