Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budova hlavního nádraží slouží 145 let, stanici přezdívali „zámecká“

Na stavbu jižní tratě z Prahy na Vídeň dlouho nebyly peníze. Premiérový vlak přisupěl na parostrojní stanici Františka Josefa 14. prosince 1871, ale stačilo pár desetiletí a nádraží přestalo kapacitně stačit. Tak se novorenesanční budova dočkala začátkem 20. století secesní přestavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F97r79a72n34t65i51š26e62k 34Š41i57m48ů58n93e81k 5716942750841

No a kolik vlaků do Vídně po té dráze dneska jezdí?? Před třiceti lety jsem tudy jel do Vídně a docela jsem se divil. Na české straně rychlík s elektrickou lokomotivou a na rakouské straně se z rychlíku stal courák který stavěl na každé mezi.. A Franz - Josef Bahnhof?? To je taková špinavá díra pod jedním barákem ve Vídni.....Nutno vidět!!

Ale treba se to už změnilo a už to tam trochu po evropsku sviští.... Nebo ne????

0/0
19.12.2016 11:10

T59o47m76á86š 11M68o64r73a66v98č27í65k 3877706603425

Před 145 lety postavena v polích, severní část Václaváku ústila do širých vinic a polí... Dnes se to považuje za centrum a ještě nedávno to bylo za hranicí města. Těžko v té době mohl někdo tušit jak se Praha rozroste, protože v té době se moc hranice a hradby staletí neměnily. Aby mohly mnohé vlaky na Masarykovo nádr., musely se otevřít městské brány, které se na noc zavíraly.

+1/0
17.12.2016 22:31

R39o82b69e16r26t 60P86r14a56ž93á31k 4298756315200

Pane, v době, kdy se otevírala "dražeň" Praha, existovaly samostatné obce Karlín, Libeň apod..

0/0
17.12.2016 22:47

T72o70m64á91š 78M25o17r76a57v80č90í78k 3857466403885

Ano, po celém Rakousku - Uhersku existovaly samostatné obce, co tím chcete říct?

0/0
17.12.2016 22:49

R82o84b36e82r53t 39P87r23a98ž14á46k 4148406625480

Chci tím říci, že tam nebyla širá pole, ale rozvíjející se města.

0/0
17.12.2016 22:50

T23o79m93á69š 70M66o50r84a20v28č19í98k 3517336813705

Tak to se mýlíte, mrkněte na druhé vojenské mapování. Tam máte zaznamenaný každý šutr, pole, barák.......

+1/0
17.12.2016 22:52

T95o79m45á50š 38M95o45r72a41v81č80í17k 3517426623465

https://mapy.cz/19stoleti?x=14.4353253&y=50.0805757&z=15

0/0
17.12.2016 22:56

D69a66v90i73d 48K42o98s35t44e70l56n87í83k 9685316721

Ty staré fotky jsou dobré. Jen by u kazde z nich nemuslo byt napsano ...na dobove fotografii. Je jasne ze ta fotografie je dobova a ne z budoucnosti.

Rok nebo aspon desetileti vzniku fotky by byl k veci.

+5/0
17.12.2016 19:24

B24o92h28u93s40l21a24v 41K19r97á89l34í25k 2221870749546

"Historická budova hlavního nádraží v Praze na dobové fotografii | foto: Grandi Stazioni"

Já sice vím, že na stavbě českých železnic pracovala spousta Italů, včetně pana Negrelliho - ale že by fotku Fridrichovy budovy fakt pořídila firma Grandi Stazioni? ;-D

+2/0
17.12.2016 15:20

R27o69b26e40r38t 42K43o75c82i46á31n 5969407416557

Ty staré fotky Prahy (ne jen tyto, ale celkově) jsou úžasné. Neříkám, že tehdy byla Praha hezčí nebo ošklivější, ale prostě je úžasné (pravda, někdy negativně, někdy pozitivně) sledovat tu proměnu okolí, lidí a všeho v čase.

+1/0
17.12.2016 11:58

P46e45t94r 53S78v77o47b93o76d79a 6294472686243

To byly krásné nádražní budovy! Kdo to nádraží pak zpras...tedy pokazil???? ;-€

0/−1
17.12.2016 9:19

R29o39b47e89r92t 43P15r59a36ž28á72k 4268236505970

Ona ta Fantova budova pořád stojí. Jen otevřením nové haly poněkud ztratila využití.

+2/0
17.12.2016 22:49

M10a79r64e56k 58S41a75j65d77a 2245440716338

Za tu magistralu by mel nekdo viset!!Pohroma pro centrum Prahy!

+10/0
17.12.2016 9:04

T79o45m84á63š 64H38a88t68a50n 3769923729400

Ať Pražané zajistí aby tam bylo živo, hlavní průjezd městem ať tam postaví......

0/0
17.12.2016 11:33

R26o16b56e63r84t 43K41o43c50i61á56n 5309557736307

Auta do města patří, můžete se rozčilovat, může se vám to hnusit, ale to je tak vše, co s tím můžete dělat. Magistrála je potřeba. Měla být lépe řešena okolo muzea, ale celkově jí odsuzovat je nesmyslné a laciné.

+3/−9
17.12.2016 12:00

T38o66m34á46š 84M72o82r69a50v57č81í50k 3277286643945

Máte pravdu v tom, že odsuzovat něco, co ve své době plnilo určitou funkci je laciné. Byla to právě magistrála, která odlehčila historické centrum Prahy. Měla vzniknout už před 100 lety jako obdoba Ringstrasse a nikdo netvrdí, že by se po dokončení okruhů nemohla nějak humanizovat.

+1/0
17.12.2016 22:47

T11o90m30á51š 16M24o11r31a71v40č16í73k 3877306773315

Jediný problém magistrály je neexistence dokončených okruhů. Ve své době, kdy byla poprvé naplánovaná měla vést po okraji města, místo zrušených hradeb a i ti komunisti ji stavěli jen z toho důvodu, aby odvedli dopravu z centra (ano, magistrála je/byla na okraji centra) Bohužel doba pokročila a negativně se projevuje neexistence okruhů.

+1/0
17.12.2016 22:42

R95o55b28e88r29t 71P27r66a95ž76á89k 4398476585670

Ale magistrála vede po bývalých hradbách.

0/0
17.12.2016 22:44

T59o79m21á98š 48M14o56r12a72v71č32í55k 3637306763555

A já tvrdím, že ne?

+1/0
17.12.2016 22:49

R49o36b19e20r20t 54P76r73a33ž68á33k 4958866355800

No, píšete, že, cituji "měla vést". A ona vede.

0/0
17.12.2016 22:52

T58o53m73á20š 95M96o90r39a71v37č94í48k 3767306333235

Je to trošku kostrbaté, ale ta naplánovaná "Ringstrasse" v 19. století se nakonec nepostavila, stejně tak padly plány i z první republiky. Postavilo se to až v 70. letech.

0/0
17.12.2016 22:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.