Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budova hlavního nádraží slouží 145 let, stanici přezdívali „zámecká“

Na stavbu jižní tratě z Prahy na Vídeň dlouho nebyly peníze. Premiérový vlak přisupěl na parostrojní stanici Františka Josefa 14. prosince 1871, ale stačilo pár desetiletí a nádraží přestalo kapacitně stačit. Tak se novorenesanční budova dočkala začátkem 20. století secesní přestavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F37r52a13n63t54i22š48e80k 35Š82i72m51ů86n21e59k 5586822310811

No a kolik vlaků do Vídně po té dráze dneska jezdí?? Před třiceti lety jsem tudy jel do Vídně a docela jsem se divil. Na české straně rychlík s elektrickou lokomotivou a na rakouské straně se z rychlíku stal courák který stavěl na každé mezi.. A Franz - Josef Bahnhof?? To je taková špinavá díra pod jedním barákem ve Vídni.....Nutno vidět!!

Ale treba se to už změnilo a už to tam trochu po evropsku sviští.... Nebo ne????

0/0
19.12.2016 11:10

T32o74m59á91š 84M23o65r23a76v72č82í67k 3517626873755

Před 145 lety postavena v polích, severní část Václaváku ústila do širých vinic a polí... Dnes se to považuje za centrum a ještě nedávno to bylo za hranicí města. Těžko v té době mohl někdo tušit jak se Praha rozroste, protože v té době se moc hranice a hradby staletí neměnily. Aby mohly mnohé vlaky na Masarykovo nádr., musely se otevřít městské brány, které se na noc zavíraly.

+1/0
17.12.2016 22:31

R16o53b12e70r92t 92P45r55a89ž88á17k 4648656235460

Pane, v době, kdy se otevírala "dražeň" Praha, existovaly samostatné obce Karlín, Libeň apod..

0/0
17.12.2016 22:47

T34o76m79á57š 90M14o77r52a70v68č97í82k 3667586193895

Ano, po celém Rakousku - Uhersku existovaly samostatné obce, co tím chcete říct?

0/0
17.12.2016 22:49

R83o45b58e71r81t 75P76r79a61ž80á66k 4558386325750

Chci tím říci, že tam nebyla širá pole, ale rozvíjející se města.

0/0
17.12.2016 22:50

T16o21m16á68š 30M27o85r17a27v24č48í33k 3277316333465

Tak to se mýlíte, mrkněte na druhé vojenské mapování. Tam máte zaznamenaný každý šutr, pole, barák.......

+1/0
17.12.2016 22:52

T72o33m39á96š 74M81o77r87a62v93č14í80k 3217526963845

https://mapy.cz/19stoleti?x=14.4353253&y=50.0805757&z=15

0/0
17.12.2016 22:56

D25a39v74i16d 60K47o13s30t62e27l72n63í64k 9605376551

Ty staré fotky jsou dobré. Jen by u kazde z nich nemuslo byt napsano ...na dobove fotografii. Je jasne ze ta fotografie je dobova a ne z budoucnosti.

Rok nebo aspon desetileti vzniku fotky by byl k veci.

+5/0
17.12.2016 19:24

B43o58h43u18s65l98a45v 18K45r34á90l42í64k 2901120469136

"Historická budova hlavního nádraží v Praze na dobové fotografii | foto: Grandi Stazioni"

Já sice vím, že na stavbě českých železnic pracovala spousta Italů, včetně pana Negrelliho - ale že by fotku Fridrichovy budovy fakt pořídila firma Grandi Stazioni? ;-D

+2/0
17.12.2016 15:20

R95o36b42e16r92t 70K65o71c91i93á54n 5299597256977

Ty staré fotky Prahy (ne jen tyto, ale celkově) jsou úžasné. Neříkám, že tehdy byla Praha hezčí nebo ošklivější, ale prostě je úžasné (pravda, někdy negativně, někdy pozitivně) sledovat tu proměnu okolí, lidí a všeho v čase.

+1/0
17.12.2016 11:58

P39e53t52r 64S18v47o51b16o73d75a 6704522126783

To byly krásné nádražní budovy! Kdo to nádraží pak zpras...tedy pokazil???? ;-€

0/−1
17.12.2016 9:19

R39o30b62e80r61t 27P56r41a29ž11á51k 4498476105370

Ona ta Fantova budova pořád stojí. Jen otevřením nové haly poněkud ztratila využití.

+2/0
17.12.2016 22:49

M53a23r90e15k 40S26a65j61d58a 2935470866888

Za tu magistralu by mel nekdo viset!!Pohroma pro centrum Prahy!

+10/0
17.12.2016 9:04

T90o10m29á94š 94H29a88t25a25n 3979963439450

Ať Pražané zajistí aby tam bylo živo, hlavní průjezd městem ať tam postaví......

0/0
17.12.2016 11:33

R21o95b21e45r17t 94K11o68c73i47á26n 5389207726977

Auta do města patří, můžete se rozčilovat, může se vám to hnusit, ale to je tak vše, co s tím můžete dělat. Magistrála je potřeba. Měla být lépe řešena okolo muzea, ale celkově jí odsuzovat je nesmyslné a laciné.

+3/−9
17.12.2016 12:00

T13o95m28á13š 33M18o53r40a20v51č30í51k 3147186633975

Máte pravdu v tom, že odsuzovat něco, co ve své době plnilo určitou funkci je laciné. Byla to právě magistrála, která odlehčila historické centrum Prahy. Měla vzniknout už před 100 lety jako obdoba Ringstrasse a nikdo netvrdí, že by se po dokončení okruhů nemohla nějak humanizovat.

+1/0
17.12.2016 22:47

T75o16m43á82š 29M50o61r81a12v79č92í88k 3417556573775

Jediný problém magistrály je neexistence dokončených okruhů. Ve své době, kdy byla poprvé naplánovaná měla vést po okraji města, místo zrušených hradeb a i ti komunisti ji stavěli jen z toho důvodu, aby odvedli dopravu z centra (ano, magistrála je/byla na okraji centra) Bohužel doba pokročila a negativně se projevuje neexistence okruhů.

+1/0
17.12.2016 22:42

R89o78b51e26r94t 10P24r42a86ž86á66k 4148956535790

Ale magistrála vede po bývalých hradbách.

0/0
17.12.2016 22:44

T27o68m38á62š 39M44o66r63a30v76č77í50k 3507156723465

A já tvrdím, že ne?

+1/0
17.12.2016 22:49

R30o19b74e92r36t 27P84r56a58ž21á43k 4678856625730

No, píšete, že, cituji "měla vést". A ona vede.

0/0
17.12.2016 22:52

T24o96m83á49š 18M24o86r28a24v60č43í83k 3627736323465

Je to trošku kostrbaté, ale ta naplánovaná "Ringstrasse" v 19. století se nakonec nepostavila, stejně tak padly plány i z první republiky. Postavilo se to až v 70. letech.

0/0
17.12.2016 22:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.