Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budova hlavního nádraží slouží 145 let, stanici přezdívali „zámecká“

Na stavbu jižní tratě z Prahy na Vídeň dlouho nebyly peníze. Premiérový vlak přisupěl na parostrojní stanici Františka Josefa 14. prosince 1871, ale stačilo pár desetiletí a nádraží přestalo kapacitně stačit. Tak se novorenesanční budova dočkala začátkem 20. století secesní přestavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F61r58a67n74t76i48š22e37k 38Š83i55m73ů98n30e10k 5666352620461

No a kolik vlaků do Vídně po té dráze dneska jezdí?? Před třiceti lety jsem tudy jel do Vídně a docela jsem se divil. Na české straně rychlík s elektrickou lokomotivou a na rakouské straně se z rychlíku stal courák který stavěl na každé mezi.. A Franz - Josef Bahnhof?? To je taková špinavá díra pod jedním barákem ve Vídni.....Nutno vidět!!

Ale treba se to už změnilo a už to tam trochu po evropsku sviští.... Nebo ne????

0/0
19.12.2016 11:10

T67o27m41á53š 88M21o56r20a45v26č58í20k 3467256273545

Před 145 lety postavena v polích, severní část Václaváku ústila do širých vinic a polí... Dnes se to považuje za centrum a ještě nedávno to bylo za hranicí města. Těžko v té době mohl někdo tušit jak se Praha rozroste, protože v té době se moc hranice a hradby staletí neměnily. Aby mohly mnohé vlaky na Masarykovo nádr., musely se otevřít městské brány, které se na noc zavíraly.

+1/0
17.12.2016 22:31

R21o54b29e44r19t 98P25r92a75ž89á30k 4428816925860

Pane, v době, kdy se otevírala "dražeň" Praha, existovaly samostatné obce Karlín, Libeň apod..

0/0
17.12.2016 22:47

T93o47m33á60š 80M30o15r77a63v29č38í75k 3217786723185

Ano, po celém Rakousku - Uhersku existovaly samostatné obce, co tím chcete říct?

0/0
17.12.2016 22:49

R58o80b75e88r21t 16P28r36a67ž11á47k 4768986895240

Chci tím říci, že tam nebyla širá pole, ale rozvíjející se města.

0/0
17.12.2016 22:50

T37o52m38á64š 72M23o63r46a33v16č76í64k 3257796323145

Tak to se mýlíte, mrkněte na druhé vojenské mapování. Tam máte zaznamenaný každý šutr, pole, barák.......

+1/0
17.12.2016 22:52

T24o12m80á71š 61M16o14r75a87v29č95í91k 3787816383785

https://mapy.cz/19stoleti?x=14.4353253&y=50.0805757&z=15

0/0
17.12.2016 22:56

D72a15v10i33d 81K24o10s94t93e44l51n82í43k 9505136551

Ty staré fotky jsou dobré. Jen by u kazde z nich nemuslo byt napsano ...na dobove fotografii. Je jasne ze ta fotografie je dobova a ne z budoucnosti.

Rok nebo aspon desetileti vzniku fotky by byl k veci.

+5/0
17.12.2016 19:24

B45o96h33u73s27l28a61v 31K48r62á75l53í27k 2711660519766

"Historická budova hlavního nádraží v Praze na dobové fotografii | foto: Grandi Stazioni"

Já sice vím, že na stavbě českých železnic pracovala spousta Italů, včetně pana Negrelliho - ale že by fotku Fridrichovy budovy fakt pořídila firma Grandi Stazioni? ;-D

+2/0
17.12.2016 15:20

R97o91b19e79r98t 31K98o12c85i76á26n 5639317416477

Ty staré fotky Prahy (ne jen tyto, ale celkově) jsou úžasné. Neříkám, že tehdy byla Praha hezčí nebo ošklivější, ale prostě je úžasné (pravda, někdy negativně, někdy pozitivně) sledovat tu proměnu okolí, lidí a všeho v čase.

+1/0
17.12.2016 11:58

P25e49t56r 81S58v63o60b53o52d78a 6844292476553

To byly krásné nádražní budovy! Kdo to nádraží pak zpras...tedy pokazil???? ;-€

0/−1
17.12.2016 9:19

R77o32b77e10r15t 45P57r92a75ž45á75k 4348706415500

Ona ta Fantova budova pořád stojí. Jen otevřením nové haly poněkud ztratila využití.

+2/0
17.12.2016 22:49

M45a67r26e30k 38S37a77j24d83a 2925220466488

Za tu magistralu by mel nekdo viset!!Pohroma pro centrum Prahy!

+10/0
17.12.2016 9:04

T66o11m24á12š 60H56a18t54a47n 3629253959890

Ať Pražané zajistí aby tam bylo živo, hlavní průjezd městem ať tam postaví......

0/0
17.12.2016 11:33

R32o72b20e16r33t 92K29o12c16i21á67n 5979197276987

Auta do města patří, můžete se rozčilovat, může se vám to hnusit, ale to je tak vše, co s tím můžete dělat. Magistrála je potřeba. Měla být lépe řešena okolo muzea, ale celkově jí odsuzovat je nesmyslné a laciné.

+3/−9
17.12.2016 12:00

T17o92m17á91š 97M18o35r74a31v72č72í24k 3327956973145

Máte pravdu v tom, že odsuzovat něco, co ve své době plnilo určitou funkci je laciné. Byla to právě magistrála, která odlehčila historické centrum Prahy. Měla vzniknout už před 100 lety jako obdoba Ringstrasse a nikdo netvrdí, že by se po dokončení okruhů nemohla nějak humanizovat.

+1/0
17.12.2016 22:47

T11o33m48á15š 14M13o77r68a29v27č45í59k 3887556133515

Jediný problém magistrály je neexistence dokončených okruhů. Ve své době, kdy byla poprvé naplánovaná měla vést po okraji města, místo zrušených hradeb a i ti komunisti ji stavěli jen z toho důvodu, aby odvedli dopravu z centra (ano, magistrála je/byla na okraji centra) Bohužel doba pokročila a negativně se projevuje neexistence okruhů.

+1/0
17.12.2016 22:42

R38o18b46e53r55t 33P97r80a95ž96á88k 4428606775950

Ale magistrála vede po bývalých hradbách.

0/0
17.12.2016 22:44

T16o18m16á66š 74M69o22r94a13v24č48í71k 3807726753845

A já tvrdím, že ne?

+1/0
17.12.2016 22:49

R74o69b31e85r24t 58P53r57a77ž35á67k 4188166245450

No, píšete, že, cituji "měla vést". A ona vede.

0/0
17.12.2016 22:52

T18o51m30á39š 51M81o88r38a80v25č23í43k 3397176603275

Je to trošku kostrbaté, ale ta naplánovaná "Ringstrasse" v 19. století se nakonec nepostavila, stejně tak padly plány i z první republiky. Postavilo se to až v 70. letech.

0/0
17.12.2016 22:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.