Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za uvolněné kolo sanitky při jízdě nemůže sabotáž, policie viní řidiče

Kriminalisté vyhodnotili říjnovou nehodu sanitky, které se při převozu pacienta uvolnilo kolo, jako přestupek. Podle policejního vyšetřovatele totiž v první řadě chyboval řidič, který si šrouby nezkontroloval. Původně zkoumala policie dál i možnost cizího zavinění, nakonec ale případ odložila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82i56c45h64a98l 58M88i92n82a54ř84í25k 9772146379328

Klasika, lzivy nadpis.

V clanku je pak napsano, ze policie nevi kdo to kolo uvolnil a pripad odlozila. Ten kdo vymyslel ten nadpis ma asi velky problem chapanim.

0/0
25.12.2016 9:49

L42u56b86o62š 69V32o65s88e53c82k21ý 9384767943601

viník nebyl nalezen, tak byl určen [>-]

+6/0
22.12.2016 10:23

M84i53l11o32š 93P20a86l96u51d78a 2346986135588

Úžasně napsaný článek, redaktor asi zřejmě nemá policii vůbec v lásce a nebo neví o čem píše!!! Možná oboje. Jen tu lidem blbnete hlavy. Celá věc má dvě roviny, dopravní nehodu, která byla způsobena povoleným kolem, což by řidič kontrolou zjistil. Samozřejmě je nereálné, aby to pokaždé šlo a proto také předpokládám, že správním orgánem nebude potrestán. Policie ovšem jinou možnost než oznámení na odbor dopravy nemá. Druhá rovina je prověřování kdo kolo povolil a tam to stále běží. Tak o co pane Vám pane redaktore jde????

0/0
21.12.2016 10:40

M40a17r62i64a66n 83K22r63a80l 6784282234327

U sanitky jde pri kazdem vyjezdu o krajni nouzi. Toho si meli vsimnout i policiste a vyhodnotit, ze o prestupek nemuze jit.

+3/0
22.12.2016 10:12

T51o71m36á32š 60Ž88i94t71n93ý 6911980551461

No geniální rozhodnutí hodné policajta...

Takže řidič si musí před každou jízdou zkontrolovat vozidlo (jestli mu během přestávky na kafe někdo neukradl šroubky)

Takže reálná situace:

záchranka má výjezd k infarktu - řidič přijde k autu a přesně dle požadavku zákona obejde všechna kola, přetáhne si šrouby momentovým klíčem, změří tlak, pak ukontroluje hladiny provozních kapalin, zkontroluje osvětlení vozidla a pak teprve vyjíždí. Teda vlastně už ne, to už na místo jedou havrani ;-D

R^

+9/−3
21.12.2016 9:29

J95i11ř19í 68K98ü71h77r 2650856680596

No nemusí. Měl by dle zákona vyrážet do provozu s vozidlem, které neohrožuje svým technickým stavem ostatní. Jak to řidič udělá je jeho věc.

Pokud máte automobil uzamčen v garáži, tak máte dost dobrou šanci, že vám ty kola náhodný kolemjdoucí nepovolil. Např.....

+1/0
21.12.2016 14:51

S51t94a57n36i10s69l25a40v 55C30h23y38t25r52a 3304833447299

Vyhláška mluví jasně. Řidič musí před jízdou zkontrolovat stav vozidla. Navíc je snad někdo zodpovědný za vozový park záchranky.

Představte si, že by vás to uvolněné kolo trefilo a zranilo. Přejdete to s tím, že řidič za to nemůže? To asi těžko.

0/0
22.12.2016 9:58

J35i41ř15í 93K26ü90h86r 2850296660856

Jaká vyhláška? Dle vyhlášky se po cestách nejezdí. Na to máme zákon.

0/0
22.12.2016 11:22

B55o69h26u62s61l26a27v 15K18r33á49l13í51k 2471740189986

Ve vyhlášce máte tak maximálně význam a podobu dopravních značek.

0/0
23.12.2016 21:41

P44e64t77r 43B42a74č19a77v53č77í98k 3853778611789

Tak to rozhodl opravdový znalec! To snad je možné jen v Bananistánu, Kokršpanělských ostrovech a v Čechii!

+2/−4
20.12.2016 23:44

P62a44v18e93l 18J63e77ř85á93b69e45k 7931152144757

Kdyby zadní kolo u tohoto typu vozidlo upadávalo i u jiných aut, jak ve službách zdravotnictví, tak přepravy zboží apod., dalo by se říci, že je to z nedbalosti řidiče. Protože přiznejme si, šrouby na kolech prakticky nikdo nekontroluje, Utáhnou je v servisu, či při domácí výměně a jen výjimečně někdo šrouby překontroluje třeba po stu kilometrech od montáži kol.

Protože se uvolňuji kola jen na jedné nápravě a na jednom kole, je to dost zajímavé. Buď na Černém Mostě mají nějaký zajímavý servis (může se uvolnit první matice / šroub, který se při montáži dává, protože ten se zpravidla na poprvé nedotahuje napevno), nebo je to konstrukční problém (staří řidiči mí říkávali, abych si levou stranu víc hlídal) a nebo je tam skutečně nějaká magor, který si hraje. Jinak k rozumbradům - nikde není napsáno, že musím obíhat před jízdou kola s klíčem. Ale, že mám vozidlo před jízdou prohlédnout. Takže dle mě stačí vizuální kontrola matic kol.

Mimochodem - mohou mi říci ti, co tu komentují prohlídky auta před jízdou, kdy si naposledy například kontrolovali, zda jim svítí brzdová světla?

Obávám se, že sami to ani nedokáží.

Kdo to sám neumí, tak malá rad:

musíte být rychlejší než světlo. Sešlápnu pedál brzdy a jak ho pustím, musím doběhnou za auto tak rychle, než světla zhasnou. Chce to jen cvik a trénovat ;-)

+6/−3
20.12.2016 22:57

J74a83r38o27s13l35a19v 30K54a27d20l42e40c 5171229452481

Je to chyba řidiče, jednoznačně i jen optickým pohledem před nasednutím do vozu poznám povolené matice. Za chvíli se to nestane...

+1/−5
21.12.2016 9:11

Z14d94e44n70ě50k 22H47á86j81e84k 6257982340793

Tak to bude tím optickým pohledem.

+5/0
21.12.2016 9:22

J10a24n 75S90e15d25l42á67ř 7737577677435

Tak třeba Superman měl i rengtenový pohled :-P

+1/0
21.12.2016 13:48

V20l78a45d73a 59M84u49s90i76l 9940706458663

Ads Kadlec..

Moc bych tomu neveril...

0/0
22.12.2016 10:15

P70a91v78e98l 39Š73í58p 8130159718558

Drazí přispívající, plkáte tady jeden, přes druhého a je zbytečné cokoliv z příspěvků od většiny respondentů číst. Každému z vás, negativistů, přeji nehodu, způsobenou vlivem technické závady, bez škody na čemkoliv, bez zranění!!! Následné vyšetřování nehodovkou, kriminálkou, úsudek státním zástupcem a trestní příkaz, případně rozsudek samosoudcem! Nikdo o problémech z těchto, nemá jakoukoliv zkušenost, jen tabulkové výklady k tzv. trestnému činu! Soudní znalci řeší situaci podle předlohy nehodovky, ale zkuste se odvolat!?! Čili, přesvědčí mě někdo z šoférů, navíc od záchranky, že chodí kontrolovat utažení kol? Obecně víme, že čím víc utahujeme, tím více se štefty natahují... A pokud jedete zachraňovat kohokoliv, nemáte čas kontrolovat cokoliv! Kluci z RLP, serte na kybicy z webu a dělejte dál svoji, myslím, že záslužnou práci! Pavel Šíp.

+4/−2
20.12.2016 21:25

J77i12ř40í 29Š74t51ě89d77r85a 5310752491857

Tak na náklaďáku a autobusu jsem utažení matic kontroloval ráno (na každém kole alespoň tři matky) a pak obvykle ještě jednou v průběhu dne. Kvůli vytahavani steftu se to dělá jen klíčem proti směru utažení. Bez prvního ranního vyzkoušeni, bych ven nevyjel.

0/0
21.12.2016 22:59

P73a30v21e89l 86T70v32r25d86o44ň 7721569644746

Ten Kühr je nasazený provokatér?

+5/0
20.12.2016 20:24

J44i52ř64í 54K97ü49h10r 2430206400136

Ano.

+1/0
20.12.2016 20:28

H33o64n72z52a 91F27á85t56o13r 2339425794190

Já se nasměju, až se tohle někdy stane na autě PČR.

+1/−2
20.12.2016 20:17

V24á29c44l21a37v 20P18o83u63s29t54k69a 3440411762

Čemu se budete smát?

+2/0
20.12.2016 20:20

H39o11n98z84a 67F35á41t72o82r 2249535334420

Jak si budou sami sobě říkat, že si měli zkontrolovat šrouby u kol před výjezdem.

0/−2
20.12.2016 20:26

J52i41ř20í 70K10ü72h36r 2210926960206

To jim bude říkat GIBS.

+1/0
20.12.2016 20:29

O76n59d93ř19e44j 38N41o63v17á76k 9717484149879

No, nějak si neumím představit, že naloží pacienta a řidič - místo toho, aby odjel co nejrychleji do nemocnice - vezme klíč a začne obcházet sanitku a bude dotahovat jednotlivé šrouby na kolech ......

+8/0
20.12.2016 19:19

J19i74ř81í 52K14ü19h38r 2340506580316

Stačí aby je zkontroloval před začátkem směny a po celou směnu hlídal, ať mu je nikdo nepovolí.

+3/−4
20.12.2016 19:26

V55á71c55l89a17v 43P86o69u88s24t67k62a 3150601892

Jo jasně. ;-D

+4/−1
20.12.2016 19:27

O27n42d55ř81e58j 32N74o42v68á18k 9287434309589

Vždyť o tom píšu - výjezd, sanitka odstavená na ulici / chodníku = bez dozoru, naloží pacoše - a řidič jde kontrolovat šrouby .....

+2/−2
20.12.2016 19:28

J16i88ř49í 28K36ü91h34r 2310356820366

Buď to a nebo řidič musí vozidlo hlídat.

+1/−1
20.12.2016 19:34

V23á26c57l25a63v 83P73o18u27s49t49k20a 3820951262

Řidič IZS je součástí zdravotnického personálu při zásahu, asistuje školenému zdravotníkovi, nebo lékaři při výkonu zásahu, skutečně nemůže hlídat auto, nebo měnit žárovky, zachraňuje životy.

+5/−1
20.12.2016 19:37

J94i81ř37í 57K60ü60h38r 2470236800976

No tak potom musí dotahovat šrouby.......

+1/−2
20.12.2016 19:42

V53á85c26l68a68v 36P66o42u39s94t81k17a 3470821452

No to rozhodně nemusí.

+2/−1
20.12.2016 19:48

J17i17ř41í 57K73ü84h43r 2620836160806

Ano. Musíte jen dvě věci a dotahování šroubů mezi ně rozhodně nepatří.

+1/−1
20.12.2016 19:51

J84a71n 53B27i10r62e43š 9366364228564

Platit daně a chcípnout?

0/−1
20.12.2016 19:52

J87i12ř35í 38K83ü51h39r 2770226680306

Platit daně nemusíte, umřít ano.

+1/−1
20.12.2016 20:15

V93á28c97l51a41v 73P60o69u49s19t61k36a 3780921562

Nejprve se musíte narodit, abyste mohl zemřít.

0/0
20.12.2016 20:18

J95i41ř97í 11K65ü96h73r 2620886400936

Narodit se nemusíte. A takhle do minulosti sem to brát nechtěl. To by se pak museli narodit i vaši rodiče, poznat se.....To samé prarodiče.....člověk musel vynalézt oheň.

Prostě v životě musíte jen umřít a stárnout. Daně fakt platit nemusíte.

0/0
20.12.2016 20:33

P39a58v16e49l 36J27e78ř59á43b69e74k 7691842304667

Člověk oheň nevynalezl, jen se naučil ho využívat a následně využít přírodní mechanismy k jeho založení.

0/0
20.12.2016 22:45

J15i27ř37í 89K59ü92h64r 2320806880686

No jo.....máte pravdu. Ale to není podstatné. Důležité je, že se jedná o věci budoucí a ne o to, co se kdy muselo stát.

Resp. co se stalo a ne že muselo.

+1/0
20.12.2016 22:59

J59i42r51i 11O70s11v19a43l71d 2945724756557

Řidič IZS je pořád řidič, na kterého se vztahuje Zákon o provozu na pozemních komunikacích.

Zákon o provozu na pozemních komunikacích: Řidič je povinen užít vozidlo, které splňuje technické podmínky stanovené zvláštním právním předpisem. Zvláštní předpis je Zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích který říká: Silniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

+5/0
20.12.2016 20:40

V94á83c62l97a88v 91P70o82u85s46t39k92a 3240701192

Takže nic o povinné kontrole šroubů, že? :-P

0/−1
21.12.2016 5:53

J91a10n 32B97i37r28e66š 9776464938794

Doufám, že ve Vašem případě uzná za vhodné, že je momentálně potřeba vyměnit i vstřiky a palivový filtr + rovnou vyměníme i žhavicí svíčky.....

+2/−2
20.12.2016 19:51

J25a69n 34B63i25r66e88š 9496594918374

Vy jste Rimmer jak vyšitej :-) ;-D;-D;-D

0/0
20.12.2016 19:41

T18o23m22á87š 46Ž67i48t71n21ý 6271710881181

No právě že tady je problém že mu to možná nějaký **** povolil během směny. Nebo to u toho auta musí stát stráž i když jde na záchod??

0/0
21.12.2016 9:31

J35i45r61i 57O34s73v53a16l88d 2685714556667

Koblihožvýkalové se toho potřebovali zbavit před koncem roku, přece je nějaký psychopat který "jenom" uvolňuje kola na sanitkách nepřipraví o roční prémie. Doufám že až toho policajta který to překonvertoval na přestupek a hodil to řidiči na hlavu postihne infarkt tak zásah začne pečlivou půlhodinovou kontrolou technického stavu sanitky.

+3/−4
20.12.2016 19:04

A79n60t56o29n89i92n 47C67h46a16l41o47u78p16k85a 8198846669130

Třeba se jim příště povolovač odvděčí a povolí kola u kamionu mířícího na vánoční trh...

0/0
20.12.2016 19:07

M81i86r94o76s93l76a31v 86B12u28č81e76k 6603393221934

Spousta příspěvků, propadá spravedlivému, ale mylnému hněvu ! Je vytvářen dojem, že řidič sanitky je vytížen, jako letec 2 sv. války RAF. Tedy, že se vrátí z mise, nedopije svou kávu a opět letí ...

1) Za stav vozidla - šrouby, je odpovědný řidič - nemůže to být ani nikdo jiný ...

2) V případě DN, zastavení PČR je pokutován on - nemůže to být ani nikdo jiný ...

3) Je otázkou další, jak je pojištěn, jaký ve vnitřní řád technického zázemí ...

4) Nemůže nastat situace, že jede zachraňovat. ale pobije sebe, lékaře, pacienta - či jiného účastníka, bez ohledu na akutnost situace - stále nese odpovědnost ...

+6/−6
20.12.2016 18:59

A93n65t32o58n10i43n 50C54h84a14l38o43u79p15k48a 8518626409170

Tak dobře. Sanitka parkuje na dvoře. Řidič sedí v baráku. Je hlášen výjezd. Řidič běží (aspoň já si to tak představuji), aby byl u pacienta co nejdříve. Má kontrolovat šrouby? Ano, má mít vozidlo v pořádku. Ale odmítám potírat řidiče sanitky za to, že mu to někdo v mezidobí povolil. A pak jsou další situace. Sanitka na chodníku při zásahu. Sanitka v nemocnici při odevzdání pacienta. Povolené šrouby nejsou vidět na první pohled, jako prázdná pneumatika.

+9/−4
20.12.2016 19:06

J87i73ř74í 47K43ü33h89r 2650796510386

A koho chcete trestat, když ne toho, co za vozidlo nese zodpovědnost a má dle zákona před jízdou zkontrolovat vše podstatné?

+3/−1
20.12.2016 19:24

V47á70c56l28a82v 89P12o89u51s52t74k11a 3810371542

Tak konkrétně. Který zákon? Který paragraf a co konkrétně má kontrolovat?

0/−3
20.12.2016 19:28

O72n86d67ř76e37j 91N55o11v77á23k 9887274809949

Provozovatel vozidla nesmí

a) přikázat ani dovolit, aby bylo v provozu na pozemních komunikacích užito vozidlo, které nesplňuje podmínky stanovené zvláštním právním předpisem

Silniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud

a) pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) poškozuje životní prostředí nad míru stanovenou prováděcím právním předpisem,

c) provozovatel vozidla neprokáže jeho technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích způsobem stanoveným tímto zákonem,

d) byly na vozidle provedeny neschválené změny anebo zásahy do identifikátorů vozidla, například VIN.

+2/0
20.12.2016 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.