Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za uvolněné kolo sanitky při jízdě nemůže sabotáž, policie viní řidiče

Kriminalisté vyhodnotili říjnovou nehodu sanitky, které se při převozu pacienta uvolnilo kolo, jako přestupek. Podle policejního vyšetřovatele totiž v první řadě chyboval řidič, který si šrouby nezkontroloval. Původně zkoumala policie dál i možnost cizího zavinění, nakonec ale případ odložila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57i78c64h26a25l 32M76i44n58a77ř18í45k 9502226199958

Klasika, lzivy nadpis.

V clanku je pak napsano, ze policie nevi kdo to kolo uvolnil a pripad odlozila. Ten kdo vymyslel ten nadpis ma asi velky problem chapanim.

0/0
25.12.2016 9:49

L18u96b11o47š 86V36o48s64e14c41k44ý 9304777423781

viník nebyl nalezen, tak byl určen [>-]

+6/0
22.12.2016 10:23

M22i87l45o40š 42P49a33l61u96d84a 2686836515258

Úžasně napsaný článek, redaktor asi zřejmě nemá policii vůbec v lásce a nebo neví o čem píše!!! Možná oboje. Jen tu lidem blbnete hlavy. Celá věc má dvě roviny, dopravní nehodu, která byla způsobena povoleným kolem, což by řidič kontrolou zjistil. Samozřejmě je nereálné, aby to pokaždé šlo a proto také předpokládám, že správním orgánem nebude potrestán. Policie ovšem jinou možnost než oznámení na odbor dopravy nemá. Druhá rovina je prověřování kdo kolo povolil a tam to stále běží. Tak o co pane Vám pane redaktore jde????

0/0
21.12.2016 10:40

M21a47r67i97a94n 96K19r29a70l 6214312394987

U sanitky jde pri kazdem vyjezdu o krajni nouzi. Toho si meli vsimnout i policiste a vyhodnotit, ze o prestupek nemuze jit.

+3/0
22.12.2016 10:12

T21o83m87á56š 65Ž25i98t95n56ý 6151800761561

No geniální rozhodnutí hodné policajta...

Takže řidič si musí před každou jízdou zkontrolovat vozidlo (jestli mu během přestávky na kafe někdo neukradl šroubky)

Takže reálná situace:

záchranka má výjezd k infarktu - řidič přijde k autu a přesně dle požadavku zákona obejde všechna kola, přetáhne si šrouby momentovým klíčem, změří tlak, pak ukontroluje hladiny provozních kapalin, zkontroluje osvětlení vozidla a pak teprve vyjíždí. Teda vlastně už ne, to už na místo jedou havrani ;-D

R^

+9/−3
21.12.2016 9:29

J83i44ř13í 61K27ü52h95r 2490926930756

No nemusí. Měl by dle zákona vyrážet do provozu s vozidlem, které neohrožuje svým technickým stavem ostatní. Jak to řidič udělá je jeho věc.

Pokud máte automobil uzamčen v garáži, tak máte dost dobrou šanci, že vám ty kola náhodný kolemjdoucí nepovolil. Např.....

+1/0
21.12.2016 14:51

S31t82a44n68i91s26l33a19v 12C49h21y76t18r38a 3134673527299

Vyhláška mluví jasně. Řidič musí před jízdou zkontrolovat stav vozidla. Navíc je snad někdo zodpovědný za vozový park záchranky.

Představte si, že by vás to uvolněné kolo trefilo a zranilo. Přejdete to s tím, že řidič za to nemůže? To asi těžko.

0/0
22.12.2016 9:58

J63i41ř86í 31K48ü23h73r 2260196920776

Jaká vyhláška? Dle vyhlášky se po cestách nejezdí. Na to máme zákon.

0/0
22.12.2016 11:22

B42o58h28u89s22l34a82v 79K40r13á40l80í70k 2731160719666

Ve vyhlášce máte tak maximálně význam a podobu dopravních značek.

0/0
23.12.2016 21:41

P93e33t24r 84B53a30č39a61v87č10í43k 3313938751179

Tak to rozhodl opravdový znalec! To snad je možné jen v Bananistánu, Kokršpanělských ostrovech a v Čechii!

+2/−4
20.12.2016 23:44

P40a41v69e89l 92J86e95ř14á29b86e21k 7251322594267

Kdyby zadní kolo u tohoto typu vozidlo upadávalo i u jiných aut, jak ve službách zdravotnictví, tak přepravy zboží apod., dalo by se říci, že je to z nedbalosti řidiče. Protože přiznejme si, šrouby na kolech prakticky nikdo nekontroluje, Utáhnou je v servisu, či při domácí výměně a jen výjimečně někdo šrouby překontroluje třeba po stu kilometrech od montáži kol.

Protože se uvolňuji kola jen na jedné nápravě a na jednom kole, je to dost zajímavé. Buď na Černém Mostě mají nějaký zajímavý servis (může se uvolnit první matice / šroub, který se při montáži dává, protože ten se zpravidla na poprvé nedotahuje napevno), nebo je to konstrukční problém (staří řidiči mí říkávali, abych si levou stranu víc hlídal) a nebo je tam skutečně nějaká magor, který si hraje. Jinak k rozumbradům - nikde není napsáno, že musím obíhat před jízdou kola s klíčem. Ale, že mám vozidlo před jízdou prohlédnout. Takže dle mě stačí vizuální kontrola matic kol.

Mimochodem - mohou mi říci ti, co tu komentují prohlídky auta před jízdou, kdy si naposledy například kontrolovali, zda jim svítí brzdová světla?

Obávám se, že sami to ani nedokáží.

Kdo to sám neumí, tak malá rad:

musíte být rychlejší než světlo. Sešlápnu pedál brzdy a jak ho pustím, musím doběhnou za auto tak rychle, než světla zhasnou. Chce to jen cvik a trénovat ;-)

+6/−3
20.12.2016 22:57

J56a41r50o17s31l84a77v 92K87a38d87l37e34c 5331489582461

Je to chyba řidiče, jednoznačně i jen optickým pohledem před nasednutím do vozu poznám povolené matice. Za chvíli se to nestane...

+1/−5
21.12.2016 9:11

Z37d33e50n38ě14k 26H77á79j97e28k 6947962410143

Tak to bude tím optickým pohledem.

+5/0
21.12.2016 9:22

J16a11n 70S53e12d79l86á54ř 7317617477805

Tak třeba Superman měl i rengtenový pohled :-P

+1/0
21.12.2016 13:48

V61l14a59d70a 79M79u38s74i87l 9980196868523

Ads Kadlec..

Moc bych tomu neveril...

0/0
22.12.2016 10:15

P25a71v37e32l 65Š82í95p 8550339818358

Drazí přispívající, plkáte tady jeden, přes druhého a je zbytečné cokoliv z příspěvků od většiny respondentů číst. Každému z vás, negativistů, přeji nehodu, způsobenou vlivem technické závady, bez škody na čemkoliv, bez zranění!!! Následné vyšetřování nehodovkou, kriminálkou, úsudek státním zástupcem a trestní příkaz, případně rozsudek samosoudcem! Nikdo o problémech z těchto, nemá jakoukoliv zkušenost, jen tabulkové výklady k tzv. trestnému činu! Soudní znalci řeší situaci podle předlohy nehodovky, ale zkuste se odvolat!?! Čili, přesvědčí mě někdo z šoférů, navíc od záchranky, že chodí kontrolovat utažení kol? Obecně víme, že čím víc utahujeme, tím více se štefty natahují... A pokud jedete zachraňovat kohokoliv, nemáte čas kontrolovat cokoliv! Kluci z RLP, serte na kybicy z webu a dělejte dál svoji, myslím, že záslužnou práci! Pavel Šíp.

+4/−2
20.12.2016 21:25

J62i79ř46í 77Š58t82ě11d88r89a 5320632731297

Tak na náklaďáku a autobusu jsem utažení matic kontroloval ráno (na každém kole alespoň tři matky) a pak obvykle ještě jednou v průběhu dne. Kvůli vytahavani steftu se to dělá jen klíčem proti směru utažení. Bez prvního ranního vyzkoušeni, bych ven nevyjel.

0/0
21.12.2016 22:59

P37a48v24e67l 66T26v17r91d82o10ň 7851189594316

Ten Kühr je nasazený provokatér?

+5/0
20.12.2016 20:24

J64i77ř51í 35K37ü32h33r 2170106430606

Ano.

+1/0
20.12.2016 20:28

H25o15n96z29a 95F30á60t97o17r 2949275684370

Já se nasměju, až se tohle někdy stane na autě PČR.

+1/−2
20.12.2016 20:17

V88á17c73l42a79v 78P59o68u98s60t45k20a 3480961362

Čemu se budete smát?

+2/0
20.12.2016 20:20

H50o94n29z47a 80F17á50t21o19r 2719855794340

Jak si budou sami sobě říkat, že si měli zkontrolovat šrouby u kol před výjezdem.

0/−2
20.12.2016 20:26

J19i51ř35í 46K19ü24h45r 2300576900376

To jim bude říkat GIBS.

+1/0
20.12.2016 20:29

O30n82d90ř26e53j 60N19o57v33á34k 9567214759799

No, nějak si neumím představit, že naloží pacienta a řidič - místo toho, aby odjel co nejrychleji do nemocnice - vezme klíč a začne obcházet sanitku a bude dotahovat jednotlivé šrouby na kolech ......

+8/0
20.12.2016 19:19

J86i29ř48í 94K64ü69h92r 2980356590566

Stačí aby je zkontroloval před začátkem směny a po celou směnu hlídal, ať mu je nikdo nepovolí.

+3/−4
20.12.2016 19:26

V35á98c10l33a60v 16P91o14u91s26t96k26a 3330671572

Jo jasně. ;-D

+4/−1
20.12.2016 19:27

O62n38d55ř10e62j 40N59o66v31á94k 9967344929309

Vždyť o tom píšu - výjezd, sanitka odstavená na ulici / chodníku = bez dozoru, naloží pacoše - a řidič jde kontrolovat šrouby .....

+2/−2
20.12.2016 19:28

J44i30ř57í 41K68ü27h61r 2190346710276

Buď to a nebo řidič musí vozidlo hlídat.

+1/−1
20.12.2016 19:34

V64á16c83l62a89v 13P24o37u16s17t64k52a 3340961262

Řidič IZS je součástí zdravotnického personálu při zásahu, asistuje školenému zdravotníkovi, nebo lékaři při výkonu zásahu, skutečně nemůže hlídat auto, nebo měnit žárovky, zachraňuje životy.

+5/−1
20.12.2016 19:37

J74i41ř77í 37K62ü81h98r 2830566950496

No tak potom musí dotahovat šrouby.......

+1/−2
20.12.2016 19:42

V84á64c49l94a53v 13P83o81u96s33t75k14a 3410911822

No to rozhodně nemusí.

+2/−1
20.12.2016 19:48

J95i85ř23í 78K77ü32h43r 2520526300406

Ano. Musíte jen dvě věci a dotahování šroubů mezi ně rozhodně nepatří.

+1/−1
20.12.2016 19:51

J95a18n 45B65i32r36e66š 9496274588874

Platit daně a chcípnout?

0/−1
20.12.2016 19:52

J21i62ř60í 68K51ü98h92r 2980376450456

Platit daně nemusíte, umřít ano.

+1/−1
20.12.2016 20:15

V79á85c22l70a77v 27P27o50u22s95t74k22a 3160741462

Nejprve se musíte narodit, abyste mohl zemřít.

0/0
20.12.2016 20:18

J41i11ř49í 47K91ü73h33r 2170746590286

Narodit se nemusíte. A takhle do minulosti sem to brát nechtěl. To by se pak museli narodit i vaši rodiče, poznat se.....To samé prarodiče.....člověk musel vynalézt oheň.

Prostě v životě musíte jen umřít a stárnout. Daně fakt platit nemusíte.

0/0
20.12.2016 20:33

P18a80v44e59l 53J91e93ř60á38b59e52k 7601572484327

Člověk oheň nevynalezl, jen se naučil ho využívat a následně využít přírodní mechanismy k jeho založení.

0/0
20.12.2016 22:45

J76i46ř90í 45K49ü54h93r 2150666900586

No jo.....máte pravdu. Ale to není podstatné. Důležité je, že se jedná o věci budoucí a ne o to, co se kdy muselo stát.

Resp. co se stalo a ne že muselo.

+1/0
20.12.2016 22:59

J89i53r71i 56O77s46v21a58l19d 2455154626527

Řidič IZS je pořád řidič, na kterého se vztahuje Zákon o provozu na pozemních komunikacích.

Zákon o provozu na pozemních komunikacích: Řidič je povinen užít vozidlo, které splňuje technické podmínky stanovené zvláštním právním předpisem. Zvláštní předpis je Zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích který říká: Silniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

+5/0
20.12.2016 20:40

V81á28c55l46a86v 88P49o90u97s69t96k85a 3250381192

Takže nic o povinné kontrole šroubů, že? :-P

0/−1
21.12.2016 5:53

J73a24n 75B77i67r93e12š 9506884808804

Doufám, že ve Vašem případě uzná za vhodné, že je momentálně potřeba vyměnit i vstřiky a palivový filtr + rovnou vyměníme i žhavicí svíčky.....

+2/−2
20.12.2016 19:51

J16a49n 98B39i85r70e83š 9476634318974

Vy jste Rimmer jak vyšitej :-) ;-D;-D;-D

0/0
20.12.2016 19:41

T56o27m77á51š 67Ž90i82t73n69ý 6611180111841

No právě že tady je problém že mu to možná nějaký **** povolil během směny. Nebo to u toho auta musí stát stráž i když jde na záchod??

0/0
21.12.2016 9:31

J93i69r37i 93O58s78v76a66l64d 2155824986917

Koblihožvýkalové se toho potřebovali zbavit před koncem roku, přece je nějaký psychopat který "jenom" uvolňuje kola na sanitkách nepřipraví o roční prémie. Doufám že až toho policajta který to překonvertoval na přestupek a hodil to řidiči na hlavu postihne infarkt tak zásah začne pečlivou půlhodinovou kontrolou technického stavu sanitky.

+3/−4
20.12.2016 19:04

A68n83t35o12n77i74n 86C74h66a57l10o25u36p21k66a 8248216299970

Třeba se jim příště povolovač odvděčí a povolí kola u kamionu mířícího na vánoční trh...

0/0
20.12.2016 19:07

M48i23r44o25s42l88a88v 83B53u40č91e22k 6943523741324

Spousta příspěvků, propadá spravedlivému, ale mylnému hněvu ! Je vytvářen dojem, že řidič sanitky je vytížen, jako letec 2 sv. války RAF. Tedy, že se vrátí z mise, nedopije svou kávu a opět letí ...

1) Za stav vozidla - šrouby, je odpovědný řidič - nemůže to být ani nikdo jiný ...

2) V případě DN, zastavení PČR je pokutován on - nemůže to být ani nikdo jiný ...

3) Je otázkou další, jak je pojištěn, jaký ve vnitřní řád technického zázemí ...

4) Nemůže nastat situace, že jede zachraňovat. ale pobije sebe, lékaře, pacienta - či jiného účastníka, bez ohledu na akutnost situace - stále nese odpovědnost ...

+6/−6
20.12.2016 18:59

A98n47t67o83n42i23n 20C37h22a37l78o32u67p20k52a 8538846839600

Tak dobře. Sanitka parkuje na dvoře. Řidič sedí v baráku. Je hlášen výjezd. Řidič běží (aspoň já si to tak představuji), aby byl u pacienta co nejdříve. Má kontrolovat šrouby? Ano, má mít vozidlo v pořádku. Ale odmítám potírat řidiče sanitky za to, že mu to někdo v mezidobí povolil. A pak jsou další situace. Sanitka na chodníku při zásahu. Sanitka v nemocnici při odevzdání pacienta. Povolené šrouby nejsou vidět na první pohled, jako prázdná pneumatika.

+9/−4
20.12.2016 19:06

J78i33ř67í 91K22ü87h89r 2430436740446

A koho chcete trestat, když ne toho, co za vozidlo nese zodpovědnost a má dle zákona před jízdou zkontrolovat vše podstatné?

+3/−1
20.12.2016 19:24

V14á72c60l87a66v 75P52o45u64s34t13k17a 3120151202

Tak konkrétně. Který zákon? Který paragraf a co konkrétně má kontrolovat?

0/−3
20.12.2016 19:28

O66n26d43ř87e47j 36N20o90v95á97k 9407544549949

Provozovatel vozidla nesmí

a) přikázat ani dovolit, aby bylo v provozu na pozemních komunikacích užito vozidlo, které nesplňuje podmínky stanovené zvláštním právním předpisem

Silniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud

a) pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) poškozuje životní prostředí nad míru stanovenou prováděcím právním předpisem,

c) provozovatel vozidla neprokáže jeho technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích způsobem stanoveným tímto zákonem,

d) byly na vozidle provedeny neschválené změny anebo zásahy do identifikátorů vozidla, například VIN.

+2/0
20.12.2016 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.