Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za uvolněné kolo sanitky při jízdě nemůže sabotáž, policie viní řidiče

Kriminalisté vyhodnotili říjnovou nehodu sanitky, které se při převozu pacienta uvolnilo kolo, jako přestupek. Podle policejního vyšetřovatele totiž v první řadě chyboval řidič, který si šrouby nezkontroloval. Původně zkoumala policie dál i možnost cizího zavinění, nakonec ale případ odložila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41i39c50h17a84l 25M85i67n60a73ř91í72k 9702406889688

Klasika, lzivy nadpis.

V clanku je pak napsano, ze policie nevi kdo to kolo uvolnil a pripad odlozila. Ten kdo vymyslel ten nadpis ma asi velky problem chapanim.

0/0
25.12.2016 9:49

L63u18b33o15š 61V58o62s89e33c40k79ý 9664217473471

viník nebyl nalezen, tak byl určen [>-]

+6/0
22.12.2016 10:23

M65i93l33o98š 44P77a65l96u56d51a 2336256965368

Úžasně napsaný článek, redaktor asi zřejmě nemá policii vůbec v lásce a nebo neví o čem píše!!! Možná oboje. Jen tu lidem blbnete hlavy. Celá věc má dvě roviny, dopravní nehodu, která byla způsobena povoleným kolem, což by řidič kontrolou zjistil. Samozřejmě je nereálné, aby to pokaždé šlo a proto také předpokládám, že správním orgánem nebude potrestán. Policie ovšem jinou možnost než oznámení na odbor dopravy nemá. Druhá rovina je prověřování kdo kolo povolil a tam to stále běží. Tak o co pane Vám pane redaktore jde????

0/0
21.12.2016 10:40

M46a13r16i81a94n 59K61r21a71l 6254812764597

U sanitky jde pri kazdem vyjezdu o krajni nouzi. Toho si meli vsimnout i policiste a vyhodnotit, ze o prestupek nemuze jit.

+3/0
22.12.2016 10:12

T83o53m45á29š 56Ž23i35t36n78ý 6471400541891

No geniální rozhodnutí hodné policajta...

Takže řidič si musí před každou jízdou zkontrolovat vozidlo (jestli mu během přestávky na kafe někdo neukradl šroubky)

Takže reálná situace:

záchranka má výjezd k infarktu - řidič přijde k autu a přesně dle požadavku zákona obejde všechna kola, přetáhne si šrouby momentovým klíčem, změří tlak, pak ukontroluje hladiny provozních kapalin, zkontroluje osvětlení vozidla a pak teprve vyjíždí. Teda vlastně už ne, to už na místo jedou havrani ;-D

R^

+9/−3
21.12.2016 9:29

J96i20ř76í 63K37ü42h64r 2620866370726

No nemusí. Měl by dle zákona vyrážet do provozu s vozidlem, které neohrožuje svým technickým stavem ostatní. Jak to řidič udělá je jeho věc.

Pokud máte automobil uzamčen v garáži, tak máte dost dobrou šanci, že vám ty kola náhodný kolemjdoucí nepovolil. Např.....

+1/0
21.12.2016 14:51

S83t26a86n84i54s31l18a26v 66C27h81y52t21r32a 3764123707109

Vyhláška mluví jasně. Řidič musí před jízdou zkontrolovat stav vozidla. Navíc je snad někdo zodpovědný za vozový park záchranky.

Představte si, že by vás to uvolněné kolo trefilo a zranilo. Přejdete to s tím, že řidič za to nemůže? To asi těžko.

0/0
22.12.2016 9:58

J66i65ř75í 37K14ü62h51r 2430186860496

Jaká vyhláška? Dle vyhlášky se po cestách nejezdí. Na to máme zákon.

0/0
22.12.2016 11:22

B21o96h95u26s71l44a39v 35K50r81á56l39í24k 2861720249676

Ve vyhlášce máte tak maximálně význam a podobu dopravních značek.

0/0
23.12.2016 21:41

P65e40t60r 39B93a62č29a71v96č56í21k 3343438201239

Tak to rozhodl opravdový znalec! To snad je možné jen v Bananistánu, Kokršpanělských ostrovech a v Čechii!

+2/−4
20.12.2016 23:44

P30a75v55e29l 85J35e48ř86á46b76e30k 7281192354607

Kdyby zadní kolo u tohoto typu vozidlo upadávalo i u jiných aut, jak ve službách zdravotnictví, tak přepravy zboží apod., dalo by se říci, že je to z nedbalosti řidiče. Protože přiznejme si, šrouby na kolech prakticky nikdo nekontroluje, Utáhnou je v servisu, či při domácí výměně a jen výjimečně někdo šrouby překontroluje třeba po stu kilometrech od montáži kol.

Protože se uvolňuji kola jen na jedné nápravě a na jednom kole, je to dost zajímavé. Buď na Černém Mostě mají nějaký zajímavý servis (může se uvolnit první matice / šroub, který se při montáži dává, protože ten se zpravidla na poprvé nedotahuje napevno), nebo je to konstrukční problém (staří řidiči mí říkávali, abych si levou stranu víc hlídal) a nebo je tam skutečně nějaká magor, který si hraje. Jinak k rozumbradům - nikde není napsáno, že musím obíhat před jízdou kola s klíčem. Ale, že mám vozidlo před jízdou prohlédnout. Takže dle mě stačí vizuální kontrola matic kol.

Mimochodem - mohou mi říci ti, co tu komentují prohlídky auta před jízdou, kdy si naposledy například kontrolovali, zda jim svítí brzdová světla?

Obávám se, že sami to ani nedokáží.

Kdo to sám neumí, tak malá rad:

musíte být rychlejší než světlo. Sešlápnu pedál brzdy a jak ho pustím, musím doběhnou za auto tak rychle, než světla zhasnou. Chce to jen cvik a trénovat ;-)

+6/−3
20.12.2016 22:57

J49a40r48o82s76l76a36v 19K27a44d76l54e73c 5861289112171

Je to chyba řidiče, jednoznačně i jen optickým pohledem před nasednutím do vozu poznám povolené matice. Za chvíli se to nestane...

+1/−5
21.12.2016 9:11

Z70d43e18n47ě40k 52H37á41j27e52k 6237622730443

Tak to bude tím optickým pohledem.

+5/0
21.12.2016 9:22

J19a45n 46S17e80d85l59á43ř 7457937657385

Tak třeba Superman měl i rengtenový pohled :-P

+1/0
21.12.2016 13:48

V84l19a80d73a 10M28u74s22i56l 9750266228183

Ads Kadlec..

Moc bych tomu neveril...

0/0
22.12.2016 10:15

P86a20v51e59l 33Š22í56p 8520109668188

Drazí přispívající, plkáte tady jeden, přes druhého a je zbytečné cokoliv z příspěvků od většiny respondentů číst. Každému z vás, negativistů, přeji nehodu, způsobenou vlivem technické závady, bez škody na čemkoliv, bez zranění!!! Následné vyšetřování nehodovkou, kriminálkou, úsudek státním zástupcem a trestní příkaz, případně rozsudek samosoudcem! Nikdo o problémech z těchto, nemá jakoukoliv zkušenost, jen tabulkové výklady k tzv. trestnému činu! Soudní znalci řeší situaci podle předlohy nehodovky, ale zkuste se odvolat!?! Čili, přesvědčí mě někdo z šoférů, navíc od záchranky, že chodí kontrolovat utažení kol? Obecně víme, že čím víc utahujeme, tím více se štefty natahují... A pokud jedete zachraňovat kohokoliv, nemáte čas kontrolovat cokoliv! Kluci z RLP, serte na kybicy z webu a dělejte dál svoji, myslím, že záslužnou práci! Pavel Šíp.

+4/−2
20.12.2016 21:25

J37i79ř46í 25Š56t37ě96d24r81a 5120672281607

Tak na náklaďáku a autobusu jsem utažení matic kontroloval ráno (na každém kole alespoň tři matky) a pak obvykle ještě jednou v průběhu dne. Kvůli vytahavani steftu se to dělá jen klíčem proti směru utažení. Bez prvního ranního vyzkoušeni, bych ven nevyjel.

0/0
21.12.2016 22:59

P52a52v93e86l 60T86v43r28d33o97ň 7921759184826

Ten Kühr je nasazený provokatér?

+5/0
20.12.2016 20:24

J21i80ř19í 84K84ü51h71r 2460296800596

Ano.

+1/0
20.12.2016 20:28

H65o29n77z12a 40F16á29t90o90r 2179795274680

Já se nasměju, až se tohle někdy stane na autě PČR.

+1/−2
20.12.2016 20:17

V91á22c33l89a13v 81P53o48u48s53t85k43a 3710261812

Čemu se budete smát?

+2/0
20.12.2016 20:20

H76o87n15z33a 23F37á94t67o64r 2269925914720

Jak si budou sami sobě říkat, že si měli zkontrolovat šrouby u kol před výjezdem.

0/−2
20.12.2016 20:26

J83i27ř75í 41K62ü49h92r 2710286810426

To jim bude říkat GIBS.

+1/0
20.12.2016 20:29

O47n37d20ř26e74j 91N68o67v88á47k 9237124119569

No, nějak si neumím představit, že naloží pacienta a řidič - místo toho, aby odjel co nejrychleji do nemocnice - vezme klíč a začne obcházet sanitku a bude dotahovat jednotlivé šrouby na kolech ......

+8/0
20.12.2016 19:19

J14i41ř96í 54K67ü72h20r 2880806630316

Stačí aby je zkontroloval před začátkem směny a po celou směnu hlídal, ať mu je nikdo nepovolí.

+3/−4
20.12.2016 19:26

V77á54c79l31a33v 20P58o16u72s85t84k26a 3770911712

Jo jasně. ;-D

+4/−1
20.12.2016 19:27

O57n35d12ř35e70j 24N73o83v57á18k 9957274599189

Vždyť o tom píšu - výjezd, sanitka odstavená na ulici / chodníku = bez dozoru, naloží pacoše - a řidič jde kontrolovat šrouby .....

+2/−2
20.12.2016 19:28

J32i57ř55í 55K94ü96h47r 2870456650366

Buď to a nebo řidič musí vozidlo hlídat.

+1/−1
20.12.2016 19:34

V64á94c38l70a29v 25P29o61u95s25t84k86a 3540921162

Řidič IZS je součástí zdravotnického personálu při zásahu, asistuje školenému zdravotníkovi, nebo lékaři při výkonu zásahu, skutečně nemůže hlídat auto, nebo měnit žárovky, zachraňuje životy.

+5/−1
20.12.2016 19:37

J13i69ř31í 23K37ü92h98r 2970506370386

No tak potom musí dotahovat šrouby.......

+1/−2
20.12.2016 19:42

V69á82c94l34a68v 88P46o97u15s29t45k23a 3380921752

No to rozhodně nemusí.

+2/−1
20.12.2016 19:48

J64i63ř91í 47K70ü11h62r 2870926770666

Ano. Musíte jen dvě věci a dotahování šroubů mezi ně rozhodně nepatří.

+1/−1
20.12.2016 19:51

J32a37n 43B65i95r87e42š 9896554468664

Platit daně a chcípnout?

0/−1
20.12.2016 19:52

J70i56ř94í 49K56ü87h86r 2670556910306

Platit daně nemusíte, umřít ano.

+1/−1
20.12.2016 20:15

V60á37c45l15a12v 66P37o17u93s12t56k12a 3650191642

Nejprve se musíte narodit, abyste mohl zemřít.

0/0
20.12.2016 20:18

J48i32ř57í 80K48ü46h39r 2960916450516

Narodit se nemusíte. A takhle do minulosti sem to brát nechtěl. To by se pak museli narodit i vaši rodiče, poznat se.....To samé prarodiče.....člověk musel vynalézt oheň.

Prostě v životě musíte jen umřít a stárnout. Daně fakt platit nemusíte.

0/0
20.12.2016 20:33

P30a53v73e11l 34J31e73ř12á76b15e30k 7891842744617

Člověk oheň nevynalezl, jen se naučil ho využívat a následně využít přírodní mechanismy k jeho založení.

0/0
20.12.2016 22:45

J48i51ř63í 24K53ü38h40r 2910486630206

No jo.....máte pravdu. Ale to není podstatné. Důležité je, že se jedná o věci budoucí a ne o to, co se kdy muselo stát.

Resp. co se stalo a ne že muselo.

+1/0
20.12.2016 22:59

J74i53r82i 30O40s52v69a59l45d 2835424926767

Řidič IZS je pořád řidič, na kterého se vztahuje Zákon o provozu na pozemních komunikacích.

Zákon o provozu na pozemních komunikacích: Řidič je povinen užít vozidlo, které splňuje technické podmínky stanovené zvláštním právním předpisem. Zvláštní předpis je Zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích který říká: Silniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

+5/0
20.12.2016 20:40

V34á38c63l41a58v 28P41o71u15s86t97k87a 3430761902

Takže nic o povinné kontrole šroubů, že? :-P

0/−1
21.12.2016 5:53

J22a89n 61B35i46r24e55š 9296284558744

Doufám, že ve Vašem případě uzná za vhodné, že je momentálně potřeba vyměnit i vstřiky a palivový filtr + rovnou vyměníme i žhavicí svíčky.....

+2/−2
20.12.2016 19:51

J76a30n 34B39i77r15e58š 9856884258744

Vy jste Rimmer jak vyšitej :-) ;-D;-D;-D

0/0
20.12.2016 19:41

T97o42m29á31š 47Ž68i66t83n42ý 6961740771471

No právě že tady je problém že mu to možná nějaký **** povolil během směny. Nebo to u toho auta musí stát stráž i když jde na záchod??

0/0
21.12.2016 9:31

J54i31r17i 55O62s77v18a44l85d 2825504216477

Koblihožvýkalové se toho potřebovali zbavit před koncem roku, přece je nějaký psychopat který "jenom" uvolňuje kola na sanitkách nepřipraví o roční prémie. Doufám že až toho policajta který to překonvertoval na přestupek a hodil to řidiči na hlavu postihne infarkt tak zásah začne pečlivou půlhodinovou kontrolou technického stavu sanitky.

+3/−4
20.12.2016 19:04

A75n18t91o38n56i87n 75C47h91a28l15o25u75p86k62a 8438236779120

Třeba se jim příště povolovač odvděčí a povolí kola u kamionu mířícího na vánoční trh...

0/0
20.12.2016 19:07

M52i86r83o55s97l13a32v 21B16u39č21e58k 6783203101924

Spousta příspěvků, propadá spravedlivému, ale mylnému hněvu ! Je vytvářen dojem, že řidič sanitky je vytížen, jako letec 2 sv. války RAF. Tedy, že se vrátí z mise, nedopije svou kávu a opět letí ...

1) Za stav vozidla - šrouby, je odpovědný řidič - nemůže to být ani nikdo jiný ...

2) V případě DN, zastavení PČR je pokutován on - nemůže to být ani nikdo jiný ...

3) Je otázkou další, jak je pojištěn, jaký ve vnitřní řád technického zázemí ...

4) Nemůže nastat situace, že jede zachraňovat. ale pobije sebe, lékaře, pacienta - či jiného účastníka, bez ohledu na akutnost situace - stále nese odpovědnost ...

+6/−6
20.12.2016 18:59

A57n91t13o49n86i11n 98C61h13a11l40o86u90p54k10a 8718156489680

Tak dobře. Sanitka parkuje na dvoře. Řidič sedí v baráku. Je hlášen výjezd. Řidič běží (aspoň já si to tak představuji), aby byl u pacienta co nejdříve. Má kontrolovat šrouby? Ano, má mít vozidlo v pořádku. Ale odmítám potírat řidiče sanitky za to, že mu to někdo v mezidobí povolil. A pak jsou další situace. Sanitka na chodníku při zásahu. Sanitka v nemocnici při odevzdání pacienta. Povolené šrouby nejsou vidět na první pohled, jako prázdná pneumatika.

+9/−4
20.12.2016 19:06

J59i91ř61í 92K35ü33h76r 2680186790686

A koho chcete trestat, když ne toho, co za vozidlo nese zodpovědnost a má dle zákona před jízdou zkontrolovat vše podstatné?

+3/−1
20.12.2016 19:24

V35á14c75l93a14v 51P20o37u24s50t87k31a 3520951712

Tak konkrétně. Který zákon? Který paragraf a co konkrétně má kontrolovat?

0/−3
20.12.2016 19:28

O45n29d60ř38e49j 53N40o51v49á10k 9947974769269

Provozovatel vozidla nesmí

a) přikázat ani dovolit, aby bylo v provozu na pozemních komunikacích užito vozidlo, které nesplňuje podmínky stanovené zvláštním právním předpisem

Silniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud

a) pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) poškozuje životní prostředí nad míru stanovenou prováděcím právním předpisem,

c) provozovatel vozidla neprokáže jeho technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích způsobem stanoveným tímto zákonem,

d) byly na vozidle provedeny neschválené změny anebo zásahy do identifikátorů vozidla, například VIN.

+2/0
20.12.2016 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.