Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za uvolněné kolo sanitky při jízdě nemůže sabotáž, policie viní řidiče

Kriminalisté vyhodnotili říjnovou nehodu sanitky, které se při převozu pacienta uvolnilo kolo, jako přestupek. Podle policejního vyšetřovatele totiž v první řadě chyboval řidič, který si šrouby nezkontroloval. Původně zkoumala policie dál i možnost cizího zavinění, nakonec ale případ odložila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66i60c56h88a43l 92M16i80n76a34ř58í92k 9812466839268

Klasika, lzivy nadpis.

V clanku je pak napsano, ze policie nevi kdo to kolo uvolnil a pripad odlozila. Ten kdo vymyslel ten nadpis ma asi velky problem chapanim.

0/0
25.12.2016 9:49

L91u11b14o65š 61V37o18s31e75c41k25ý 9434447363231

viník nebyl nalezen, tak byl určen [>-]

+6/0
22.12.2016 10:23

M73i55l79o15š 82P97a52l56u25d12a 2246276195718

Úžasně napsaný článek, redaktor asi zřejmě nemá policii vůbec v lásce a nebo neví o čem píše!!! Možná oboje. Jen tu lidem blbnete hlavy. Celá věc má dvě roviny, dopravní nehodu, která byla způsobena povoleným kolem, což by řidič kontrolou zjistil. Samozřejmě je nereálné, aby to pokaždé šlo a proto také předpokládám, že správním orgánem nebude potrestán. Policie ovšem jinou možnost než oznámení na odbor dopravy nemá. Druhá rovina je prověřování kdo kolo povolil a tam to stále běží. Tak o co pane Vám pane redaktore jde????

0/0
21.12.2016 10:40

M54a98r15i57a32n 98K93r72a57l 6184382514347

U sanitky jde pri kazdem vyjezdu o krajni nouzi. Toho si meli vsimnout i policiste a vyhodnotit, ze o prestupek nemuze jit.

+3/0
22.12.2016 10:12

T23o11m76á71š 45Ž49i20t83n46ý 6111410101271

No geniální rozhodnutí hodné policajta...

Takže řidič si musí před každou jízdou zkontrolovat vozidlo (jestli mu během přestávky na kafe někdo neukradl šroubky)

Takže reálná situace:

záchranka má výjezd k infarktu - řidič přijde k autu a přesně dle požadavku zákona obejde všechna kola, přetáhne si šrouby momentovým klíčem, změří tlak, pak ukontroluje hladiny provozních kapalin, zkontroluje osvětlení vozidla a pak teprve vyjíždí. Teda vlastně už ne, to už na místo jedou havrani ;-D

R^

+9/−3
21.12.2016 9:29

J49i54ř87í 62K47ü20h98r 2590316420206

No nemusí. Měl by dle zákona vyrážet do provozu s vozidlem, které neohrožuje svým technickým stavem ostatní. Jak to řidič udělá je jeho věc.

Pokud máte automobil uzamčen v garáži, tak máte dost dobrou šanci, že vám ty kola náhodný kolemjdoucí nepovolil. Např.....

+1/0
21.12.2016 14:51

S84t21a37n28i11s96l71a75v 41C73h39y54t47r39a 3774763977879

Vyhláška mluví jasně. Řidič musí před jízdou zkontrolovat stav vozidla. Navíc je snad někdo zodpovědný za vozový park záchranky.

Představte si, že by vás to uvolněné kolo trefilo a zranilo. Přejdete to s tím, že řidič za to nemůže? To asi těžko.

0/0
22.12.2016 9:58

J17i97ř72í 57K14ü59h49r 2830946700276

Jaká vyhláška? Dle vyhlášky se po cestách nejezdí. Na to máme zákon.

0/0
22.12.2016 11:22

B51o74h91u68s66l86a34v 22K90r81á48l38í64k 2681530209106

Ve vyhlášce máte tak maximálně význam a podobu dopravních značek.

0/0
23.12.2016 21:41

P50e32t68r 42B11a70č23a44v46č37í17k 3763788261129

Tak to rozhodl opravdový znalec! To snad je možné jen v Bananistánu, Kokršpanělských ostrovech a v Čechii!

+2/−4
20.12.2016 23:44

P11a57v88e98l 47J84e79ř52á52b64e16k 7151672684177

Kdyby zadní kolo u tohoto typu vozidlo upadávalo i u jiných aut, jak ve službách zdravotnictví, tak přepravy zboží apod., dalo by se říci, že je to z nedbalosti řidiče. Protože přiznejme si, šrouby na kolech prakticky nikdo nekontroluje, Utáhnou je v servisu, či při domácí výměně a jen výjimečně někdo šrouby překontroluje třeba po stu kilometrech od montáži kol.

Protože se uvolňuji kola jen na jedné nápravě a na jednom kole, je to dost zajímavé. Buď na Černém Mostě mají nějaký zajímavý servis (může se uvolnit první matice / šroub, který se při montáži dává, protože ten se zpravidla na poprvé nedotahuje napevno), nebo je to konstrukční problém (staří řidiči mí říkávali, abych si levou stranu víc hlídal) a nebo je tam skutečně nějaká magor, který si hraje. Jinak k rozumbradům - nikde není napsáno, že musím obíhat před jízdou kola s klíčem. Ale, že mám vozidlo před jízdou prohlédnout. Takže dle mě stačí vizuální kontrola matic kol.

Mimochodem - mohou mi říci ti, co tu komentují prohlídky auta před jízdou, kdy si naposledy například kontrolovali, zda jim svítí brzdová světla?

Obávám se, že sami to ani nedokáží.

Kdo to sám neumí, tak malá rad:

musíte být rychlejší než světlo. Sešlápnu pedál brzdy a jak ho pustím, musím doběhnou za auto tak rychle, než světla zhasnou. Chce to jen cvik a trénovat ;-)

+6/−3
20.12.2016 22:57

J88a60r49o48s43l71a11v 84K50a13d77l34e30c 5581279442221

Je to chyba řidiče, jednoznačně i jen optickým pohledem před nasednutím do vozu poznám povolené matice. Za chvíli se to nestane...

+1/−5
21.12.2016 9:11

Z64d46e37n16ě78k 54H71á24j69e79k 6267762930653

Tak to bude tím optickým pohledem.

+5/0
21.12.2016 9:22

J54a75n 38S47e55d37l39á82ř 7407987727485

Tak třeba Superman měl i rengtenový pohled :-P

+1/0
21.12.2016 13:48

V94l68a60d59a 92M35u29s93i49l 9310406108193

Ads Kadlec..

Moc bych tomu neveril...

0/0
22.12.2016 10:15

P15a76v33e72l 91Š84í17p 8550479338588

Drazí přispívající, plkáte tady jeden, přes druhého a je zbytečné cokoliv z příspěvků od většiny respondentů číst. Každému z vás, negativistů, přeji nehodu, způsobenou vlivem technické závady, bez škody na čemkoliv, bez zranění!!! Následné vyšetřování nehodovkou, kriminálkou, úsudek státním zástupcem a trestní příkaz, případně rozsudek samosoudcem! Nikdo o problémech z těchto, nemá jakoukoliv zkušenost, jen tabulkové výklady k tzv. trestnému činu! Soudní znalci řeší situaci podle předlohy nehodovky, ale zkuste se odvolat!?! Čili, přesvědčí mě někdo z šoférů, navíc od záchranky, že chodí kontrolovat utažení kol? Obecně víme, že čím víc utahujeme, tím více se štefty natahují... A pokud jedete zachraňovat kohokoliv, nemáte čas kontrolovat cokoliv! Kluci z RLP, serte na kybicy z webu a dělejte dál svoji, myslím, že záslužnou práci! Pavel Šíp.

+4/−2
20.12.2016 21:25

J90i21ř70í 17Š82t81ě16d37r43a 5400582131637

Tak na náklaďáku a autobusu jsem utažení matic kontroloval ráno (na každém kole alespoň tři matky) a pak obvykle ještě jednou v průběhu dne. Kvůli vytahavani steftu se to dělá jen klíčem proti směru utažení. Bez prvního ranního vyzkoušeni, bych ven nevyjel.

0/0
21.12.2016 22:59

P20a85v89e57l 10T25v32r44d37o38ň 7501609154196

Ten Kühr je nasazený provokatér?

+5/0
20.12.2016 20:24

J47i24ř64í 91K56ü44h12r 2670816640226

Ano.

+1/0
20.12.2016 20:28

H20o67n24z12a 66F77á55t72o69r 2629155934590

Já se nasměju, až se tohle někdy stane na autě PČR.

+1/−2
20.12.2016 20:17

V55á31c10l23a62v 81P30o56u76s71t67k23a 3780481122

Čemu se budete smát?

+2/0
20.12.2016 20:20

H67o61n51z13a 35F44á88t57o17r 2429705594930

Jak si budou sami sobě říkat, že si měli zkontrolovat šrouby u kol před výjezdem.

0/−2
20.12.2016 20:26

J86i45ř55í 42K30ü14h46r 2340436870156

To jim bude říkat GIBS.

+1/0
20.12.2016 20:29

O10n43d65ř43e94j 56N88o86v39á53k 9147174219119

No, nějak si neumím představit, že naloží pacienta a řidič - místo toho, aby odjel co nejrychleji do nemocnice - vezme klíč a začne obcházet sanitku a bude dotahovat jednotlivé šrouby na kolech ......

+8/0
20.12.2016 19:19

J67i25ř65í 73K91ü79h90r 2310356680416

Stačí aby je zkontroloval před začátkem směny a po celou směnu hlídal, ať mu je nikdo nepovolí.

+3/−4
20.12.2016 19:26

V25á35c91l74a12v 76P34o72u45s13t90k78a 3550611602

Jo jasně. ;-D

+4/−1
20.12.2016 19:27

O53n83d30ř49e81j 37N44o40v61á88k 9807604509179

Vždyť o tom píšu - výjezd, sanitka odstavená na ulici / chodníku = bez dozoru, naloží pacoše - a řidič jde kontrolovat šrouby .....

+2/−2
20.12.2016 19:28

J23i77ř17í 95K11ü78h31r 2950216370766

Buď to a nebo řidič musí vozidlo hlídat.

+1/−1
20.12.2016 19:34

V79á43c74l96a76v 45P19o21u41s36t17k11a 3850861132

Řidič IZS je součástí zdravotnického personálu při zásahu, asistuje školenému zdravotníkovi, nebo lékaři při výkonu zásahu, skutečně nemůže hlídat auto, nebo měnit žárovky, zachraňuje životy.

+5/−1
20.12.2016 19:37

J80i93ř40í 85K31ü25h82r 2650326350826

No tak potom musí dotahovat šrouby.......

+1/−2
20.12.2016 19:42

V82á53c82l39a57v 71P92o72u12s93t68k42a 3840521702

No to rozhodně nemusí.

+2/−1
20.12.2016 19:48

J49i19ř80í 15K76ü31h19r 2970976360646

Ano. Musíte jen dvě věci a dotahování šroubů mezi ně rozhodně nepatří.

+1/−1
20.12.2016 19:51

J35a16n 60B96i77r52e71š 9926624648384

Platit daně a chcípnout?

0/−1
20.12.2016 19:52

J11i78ř44í 17K22ü83h19r 2220606550426

Platit daně nemusíte, umřít ano.

+1/−1
20.12.2016 20:15

V59á75c73l83a26v 58P60o72u55s83t13k91a 3460851212

Nejprve se musíte narodit, abyste mohl zemřít.

0/0
20.12.2016 20:18

J14i25ř26í 70K90ü89h15r 2210176110706

Narodit se nemusíte. A takhle do minulosti sem to brát nechtěl. To by se pak museli narodit i vaši rodiče, poznat se.....To samé prarodiče.....člověk musel vynalézt oheň.

Prostě v životě musíte jen umřít a stárnout. Daně fakt platit nemusíte.

0/0
20.12.2016 20:33

P68a18v34e87l 85J74e19ř92á55b84e33k 7921352234417

Člověk oheň nevynalezl, jen se naučil ho využívat a následně využít přírodní mechanismy k jeho založení.

0/0
20.12.2016 22:45

J88i18ř53í 97K86ü97h31r 2110796920956

No jo.....máte pravdu. Ale to není podstatné. Důležité je, že se jedná o věci budoucí a ne o to, co se kdy muselo stát.

Resp. co se stalo a ne že muselo.

+1/0
20.12.2016 22:59

J89i63r51i 54O64s65v82a55l88d 2515484676977

Řidič IZS je pořád řidič, na kterého se vztahuje Zákon o provozu na pozemních komunikacích.

Zákon o provozu na pozemních komunikacích: Řidič je povinen užít vozidlo, které splňuje technické podmínky stanovené zvláštním právním předpisem. Zvláštní předpis je Zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích který říká: Silniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

+5/0
20.12.2016 20:40

V37á81c52l40a35v 80P31o89u56s59t10k95a 3660181242

Takže nic o povinné kontrole šroubů, že? :-P

0/−1
21.12.2016 5:53

J71a47n 17B54i93r89e83š 9556504118304

Doufám, že ve Vašem případě uzná za vhodné, že je momentálně potřeba vyměnit i vstřiky a palivový filtr + rovnou vyměníme i žhavicí svíčky.....

+2/−2
20.12.2016 19:51

J66a20n 78B33i88r50e50š 9546704148544

Vy jste Rimmer jak vyšitej :-) ;-D;-D;-D

0/0
20.12.2016 19:41

T89o74m97á70š 15Ž42i13t51n57ý 6961570681831

No právě že tady je problém že mu to možná nějaký **** povolil během směny. Nebo to u toho auta musí stát stráž i když jde na záchod??

0/0
21.12.2016 9:31

J51i44r92i 72O18s52v35a12l38d 2145244216207

Koblihožvýkalové se toho potřebovali zbavit před koncem roku, přece je nějaký psychopat který "jenom" uvolňuje kola na sanitkách nepřipraví o roční prémie. Doufám že až toho policajta který to překonvertoval na přestupek a hodil to řidiči na hlavu postihne infarkt tak zásah začne pečlivou půlhodinovou kontrolou technického stavu sanitky.

+3/−4
20.12.2016 19:04

A32n69t59o55n21i47n 19C26h56a41l56o32u83p51k51a 8978536339190

Třeba se jim příště povolovač odvděčí a povolí kola u kamionu mířícího na vánoční trh...

0/0
20.12.2016 19:07

M51i94r81o54s56l76a46v 27B77u52č61e69k 6823593931194

Spousta příspěvků, propadá spravedlivému, ale mylnému hněvu ! Je vytvářen dojem, že řidič sanitky je vytížen, jako letec 2 sv. války RAF. Tedy, že se vrátí z mise, nedopije svou kávu a opět letí ...

1) Za stav vozidla - šrouby, je odpovědný řidič - nemůže to být ani nikdo jiný ...

2) V případě DN, zastavení PČR je pokutován on - nemůže to být ani nikdo jiný ...

3) Je otázkou další, jak je pojištěn, jaký ve vnitřní řád technického zázemí ...

4) Nemůže nastat situace, že jede zachraňovat. ale pobije sebe, lékaře, pacienta - či jiného účastníka, bez ohledu na akutnost situace - stále nese odpovědnost ...

+6/−6
20.12.2016 18:59

A42n90t11o84n19i58n 67C93h12a46l49o33u11p83k13a 8848806159690

Tak dobře. Sanitka parkuje na dvoře. Řidič sedí v baráku. Je hlášen výjezd. Řidič běží (aspoň já si to tak představuji), aby byl u pacienta co nejdříve. Má kontrolovat šrouby? Ano, má mít vozidlo v pořádku. Ale odmítám potírat řidiče sanitky za to, že mu to někdo v mezidobí povolil. A pak jsou další situace. Sanitka na chodníku při zásahu. Sanitka v nemocnici při odevzdání pacienta. Povolené šrouby nejsou vidět na první pohled, jako prázdná pneumatika.

+9/−4
20.12.2016 19:06

J25i50ř25í 12K77ü74h29r 2400726940706

A koho chcete trestat, když ne toho, co za vozidlo nese zodpovědnost a má dle zákona před jízdou zkontrolovat vše podstatné?

+3/−1
20.12.2016 19:24

V72á72c88l41a19v 17P51o47u98s91t37k86a 3510191362

Tak konkrétně. Který zákon? Který paragraf a co konkrétně má kontrolovat?

0/−3
20.12.2016 19:28

O22n26d93ř48e76j 88N77o89v78á68k 9277884339209

Provozovatel vozidla nesmí

a) přikázat ani dovolit, aby bylo v provozu na pozemních komunikacích užito vozidlo, které nesplňuje podmínky stanovené zvláštním právním předpisem

Silniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud

a) pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) poškozuje životní prostředí nad míru stanovenou prováděcím právním předpisem,

c) provozovatel vozidla neprokáže jeho technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích způsobem stanoveným tímto zákonem,

d) byly na vozidle provedeny neschválené změny anebo zásahy do identifikátorů vozidla, například VIN.

+2/0
20.12.2016 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.