- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Klasika, lzivy nadpis.
V clanku je pak napsano, ze policie nevi kdo to kolo uvolnil a pripad odlozila. Ten kdo vymyslel ten nadpis ma asi velky problem chapanim.
viník nebyl nalezen, tak byl určen
Úžasně napsaný článek, redaktor asi zřejmě nemá policii vůbec v lásce a nebo neví o čem píše!!! Možná oboje. Jen tu lidem blbnete hlavy. Celá věc má dvě roviny, dopravní nehodu, která byla způsobena povoleným kolem, což by řidič kontrolou zjistil. Samozřejmě je nereálné, aby to pokaždé šlo a proto také předpokládám, že správním orgánem nebude potrestán. Policie ovšem jinou možnost než oznámení na odbor dopravy nemá. Druhá rovina je prověřování kdo kolo povolil a tam to stále běží. Tak o co pane Vám pane redaktore jde????
U sanitky jde pri kazdem vyjezdu o krajni nouzi. Toho si meli vsimnout i policiste a vyhodnotit, ze o prestupek nemuze jit.
No geniální rozhodnutí hodné policajta...
Takže řidič si musí před každou jízdou zkontrolovat vozidlo (jestli mu během přestávky na kafe někdo neukradl šroubky)
Takže reálná situace:
záchranka má výjezd k infarktu - řidič přijde k autu a přesně dle požadavku zákona obejde všechna kola, přetáhne si šrouby momentovým klíčem, změří tlak, pak ukontroluje hladiny provozních kapalin, zkontroluje osvětlení vozidla a pak teprve vyjíždí. Teda vlastně už ne, to už na místo jedou havrani
No nemusí. Měl by dle zákona vyrážet do provozu s vozidlem, které neohrožuje svým technickým stavem ostatní. Jak to řidič udělá je jeho věc.
Pokud máte automobil uzamčen v garáži, tak máte dost dobrou šanci, že vám ty kola náhodný kolemjdoucí nepovolil. Např.....
Tak to rozhodl opravdový znalec! To snad je možné jen v Bananistánu, Kokršpanělských ostrovech a v Čechii!
Kdyby zadní kolo u tohoto typu vozidlo upadávalo i u jiných aut, jak ve službách zdravotnictví, tak přepravy zboží apod., dalo by se říci, že je to z nedbalosti řidiče. Protože přiznejme si, šrouby na kolech prakticky nikdo nekontroluje, Utáhnou je v servisu, či při domácí výměně a jen výjimečně někdo šrouby překontroluje třeba po stu kilometrech od montáži kol.
Protože se uvolňuji kola jen na jedné nápravě a na jednom kole, je to dost zajímavé. Buď na Černém Mostě mají nějaký zajímavý servis (může se uvolnit první matice / šroub, který se při montáži dává, protože ten se zpravidla na poprvé nedotahuje napevno), nebo je to konstrukční problém (staří řidiči mí říkávali, abych si levou stranu víc hlídal) a nebo je tam skutečně nějaká magor, který si hraje. Jinak k rozumbradům - nikde není napsáno, že musím obíhat před jízdou kola s klíčem. Ale, že mám vozidlo před jízdou prohlédnout. Takže dle mě stačí vizuální kontrola matic kol.
Mimochodem - mohou mi říci ti, co tu komentují prohlídky auta před jízdou, kdy si naposledy například kontrolovali, zda jim svítí brzdová světla?
Obávám se, že sami to ani nedokáží.
Kdo to sám neumí, tak malá rad:
musíte být rychlejší než světlo. Sešlápnu pedál brzdy a jak ho pustím, musím doběhnou za auto tak rychle, než světla zhasnou. Chce to jen cvik a trénovat
Je to chyba řidiče, jednoznačně i jen optickým pohledem před nasednutím do vozu poznám povolené matice. Za chvíli se to nestane...
Drazí přispívající, plkáte tady jeden, přes druhého a je zbytečné cokoliv z příspěvků od většiny respondentů číst. Každému z vás, negativistů, přeji nehodu, způsobenou vlivem technické závady, bez škody na čemkoliv, bez zranění!!! Následné vyšetřování nehodovkou, kriminálkou, úsudek státním zástupcem a trestní příkaz, případně rozsudek samosoudcem! Nikdo o problémech z těchto, nemá jakoukoliv zkušenost, jen tabulkové výklady k tzv. trestnému činu! Soudní znalci řeší situaci podle předlohy nehodovky, ale zkuste se odvolat!?! Čili, přesvědčí mě někdo z šoférů, navíc od záchranky, že chodí kontrolovat utažení kol? Obecně víme, že čím víc utahujeme, tím více se štefty natahují... A pokud jedete zachraňovat kohokoliv, nemáte čas kontrolovat cokoliv! Kluci z RLP, serte na kybicy z webu a dělejte dál svoji, myslím, že záslužnou práci! Pavel Šíp.
Tak na náklaďáku a autobusu jsem utažení matic kontroloval ráno (na každém kole alespoň tři matky) a pak obvykle ještě jednou v průběhu dne. Kvůli vytahavani steftu se to dělá jen klíčem proti směru utažení. Bez prvního ranního vyzkoušeni, bych ven nevyjel.
Já se nasměju, až se tohle někdy stane na autě PČR.
No, nějak si neumím představit, že naloží pacienta a řidič - místo toho, aby odjel co nejrychleji do nemocnice - vezme klíč a začne obcházet sanitku a bude dotahovat jednotlivé šrouby na kolech ......
Stačí aby je zkontroloval před začátkem směny a po celou směnu hlídal, ať mu je nikdo nepovolí.