Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prahu čekají zřejmě škrty tramvajových spojů kvůli hluku

Praze a dopravnímu podniku (DPP) hrozí to, že budou muset redukovat počet tramvajových spojů. Důvodem jsou nová hygienická pravidla pro výpočet hlukových limitů. Týká se to tratí, které čeká rekonstrukce, nebo už ji mají za sebou, ale neprošly ještě kolaudací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67a51n 34B74á21r83t54a 3730166548

Proč je vlastně Praha tak strašně proti trolejbusům když jinak jezdí v každém větším městě?

Trolejbusy jsou podle mě operativnější než tramvaje (vyhnou se překážkám, stavba nové tratě nebo přeložka je mnohem rychlejší a levnější atd) a jsou tišší.

Tramvaje jezdící v Praze jsou opravdu neuvěřitelně hlučné. V každé zatáčce díky pevným nápravám a malým poloměrům zatáček příšerně kvílí, nové tramvaje od Škody při jízdě rachotí jako žebřiňák naložený železným šrotem proloženým skleněnými lahvemi jedoucí po hrbolaté dlažbě (u starých jen občas klapne kolo ve spáře mezi kolejemi). To opravdu nešlo vyrobit tramvaj s odpruženými podvozky (to ty staré jsou) bez pevných náprav s každým kolem (nebo každým druhým) poháněným nezávisle? V Rakousku takové tramvaje jezdí, proč se tedy nekoupily tam?

0/0
29.12.2016 21:07

K98a98r35e83l 35D20r79d37a 6823245267469

15T mi přijdou vcelku fajn. Konečně po T3 trochu změna k civilizaci. Až na ten český šlendrián. Třeba ty chlazené sedačky, co mají za zády větrání z ulice. V zimě soda. Pak ty dřevěné sedačky a padání z nich... atd.

Podle mě 15T umí sportovní jízdu jak osobáky. Jízdu stylu brzda plyn. Sami o sobě asi nejsou hlučnější, ale umožňují ostřejší styl jízdy, která působí větší hluk. Podle mě to mají v ruce řidiči a těm je nějaké rušení okolí trati ukradené. Tak hlavně že mají radost ze života. ;-D

A 15T v Praze mají jasnou logiku. Je to reklama na české výrobky a vcelku vydařený český byznys. Každý, kdo chce tuto reklamu hatit, že hygienici, by si měl uvědomit jaké dalekosáhlé důsledky pro českou ekonomiku tím páchá. ;-D

0/−1
30.12.2016 4:58

J44i15ř48í 12K96r97e50j96č97í89k 2517658694266

Trolejbusy už dávno netáhnou a nikde se nestaví jako nový systém. Tam kde jsou spíš dožívají z podstaty...

Kombinují v sobě totiž nevýhody tramvají i autobusů.

Z tramvají v Praze mají pevné nápravy jen ty nejstarší typy a zrovna ty v obloucích jezdí nejtišeji.

Podvozky odpružené pochopitelně jsou, ale díky nízkopodlažnosti zbývá na kvalitnější odpružení příliš málo místa. Systém pohonu vozů 15T a Ulf je velmi podobný, ani jeden typ nemá klasické nápravy.

0/−1
30.12.2016 22:04

K81a64r97e16l 61D94r96d98a 6163365697369

To je kolorit DPP, nadávat na bezbariérovost kdykoliv se to hodí. Rv

Minule mi tady někdo vysvětloval pojízdné železářství. Prudkým brzděním se vybrousí na kole ploška, která se další jízdou musí rozklepat do kulata. Proto tramvaje za jízdy pořád klepou. Protože bylo třeba před tím zprudka brzdit.

A 15T se jezdí stylem brzda plyn, kde o prudké brzdění není nouze. Pohledem laika, to je hlavní důvod proč 15T za jízdy připomínají rachtající železářství. Je to ale vůz od vozu jiné. Má to tedy v ruce konkrétní řidič.

0/−1
31.12.2016 8:31

J90i69ř12í 13K39r11e84j30č16í29k 2367188864556

To není nadávání, ale konstatování faktu, jste-li ovšem schopen rozpoznat ten rozdíl...

Prudká brždění má skutečně na svědomí řidič, jen je to v 90% řidič souběžné IAD a ve zbytku mají prsty chodci, takže vaše házení bláta zase nenašlo očekávaný cíl.

Ale nedělám si iluze, že to nebudete zkoušet znova.

Hezký den ;-)

0/0
31.12.2016 13:23

K33a18r56e19l 56D69r23d18a 6373255397759

Přínosná diskuse, schválně jsem si dnes v Olšanské překontroloval, co zbylo po přejetém chodci. Sprejová značky už pomalu smyl déšť. Pár dnů a už není poznat, kde tramvaj přejela chodce. Jde to mizení rychle. A to se krev umývá rovnou po nehodě.

Tak se otočím a na mém oblíbeném přejezdu jsou čerstvé sprejové značky a shrnuté žbrdlení. Tramvaj tady naprasila nějaké auto do zábradlí. Je to pěkně čerstvé, sváteční... Presovaný plech také počítají hygienici do hlukových limitů? ;-D

Ulice plná nehod. To je tady fakt krvelečná trať nebo je to tak po celé Praze? Jako že je třeba plnit plán na 100 metrů tramvajové trati nejméně 2 nehody za čtvrtletí? ;-D

0/−1
29.12.2016 19:47

J62i30ř49í 45K98r22e41j70č16í80k 2947938594506

Polkni prášek... ;-)

0/−1
30.12.2016 22:05

K79a49r19e62l 38D88r29d15a 6713875517959

Mňo, vysoká nehodovost tramvají je jejich hlavní nevýhodou.

0/−1
31.12.2016 8:34

J78i10ř22í 81K41r85e72j62č48í63k 2807708294246

Máte nějaké vlastní použitelné statistiky ? ;-D

Samozřejmě oproti metru mají tramvaje nehodovost vyšší, naproti tomu oproti okolní dopravě, autobusy nevyjímaje, řádově nižší.

0/0
31.12.2016 13:24

M76a26r48t52i23n 61K58u16b88í73k 9977749856493

Za takový nápad je odpovědná EU a celÁ současné mašinérie, která převrací všechno na ruby. Jenom miláčků aut se nic nedotkene, že jezdí středem prahy již od roku 1973 dálnice nikoho nezajímá, ale chudáci tramvaje vadí. PATRNĚ ZA TÍM STOJÍ TAXÍKÁŘSKÉ A AUTOBUSOVÉ SOUKROMÉ FIRMY. Nevymlouvejte se na hluk a navíc ve středu Prahy již dávno skoro nikdo nebydlí, domy vlastní většinou italští spekulatni.

+1/−1
28.12.2016 18:22

P56a56v58e60l 92N12o42v41á57k 2333483186300

Podporuju.Tramvaji je zbytečně moc a brzdí dopravu:-)

0/−4
28.12.2016 14:38

A96d12a26m 67P48o42c24h22e 7128666280735

Zbytečně moc, takže jich dáme méně. Budou ještě narvanější. A jak konkrétně brzdí jakou dopravu?

+2/0
28.12.2016 15:00

T89o47m71a20s 47K83o65h10o33u15t 7919141297762

Děsivý svět děsivých lidí. Jak jen se to mohlo stát, že s příchodem "demokracie" ovládli náš svět děsivý lidé, kteří ho den za dnem dělají děsivějším a děsivějším. Tu nemůžeme toto a onde nemůžeme něco jiného. To je ta svoboda, co jsme jaksi čekali?

+2/0
28.12.2016 13:44

J26i80ř44í 67Č24e13r15n40ý 7612146721

Hlučné tramvaje... k smíchu ! Dříve byly staré tramvaje na kliku a s vlečňákem. Nikomu to nepřipadalo hlučné.

+2/0
28.12.2016 10:49

T15o59m42a71s 36K54o89h39o86u13t 7649701317192

Ani ty tramvaje/lanovky v San Franciscu nejsou na točnách tišší... - a přesto stále mohou jezdit, přestože to je v mnoha směrech šílená Kalifornie.

0/0
28.12.2016 13:45

T49o81m18a96s 90K20o21h48o70u25t 7439761447512

A jak se brzdilo? Sypal se na koleje písek takovou trubicí od řidiče. Primitivní, ale účiné. Když jedeta z Mt. Washington dolů vláčkem, pořád tam brzdí tak, že na koleje v kvaltu dávají dřevěná břevna... - obdoba našeho sypání písku na koleje. Stýská se mi po starém světě.

0/0
28.12.2016 14:14

P25a68t58r84i67k 46E42g33e33r 2378950609121

Na úseku I.P. Pavlova - Bruselská - Nuselské schody - Otakarova resp. Náměstí Bratří Synků má jezdit 6 a 11 JŘ však přes den dodržovány nejsou. Myslím si, že 14 by nemusela jezdit na Spořilov protože cestující mohou využít autobus 136 jeho odklonění z Ďáblic a Kobylis přes Letňany do Čakovic také nechápu když sem jezdí metro C a šlo to navést na linku 183. To je jako by linku 177 odklonili na Palmovku. Jenže raději nic nepsat jinak to skutečně tak bude! Tramvají s přidáním linek 2, 15 a 21 jezdí více, v příštím roce se mluví o historické 23, ale ne a ne zavést zpět 19. 16 dříve přitom jezdila na úseku Nádraží Braník - Spojovací.

0/−1
28.12.2016 9:00

J74o42s73e61f 19K23a57r74f30í95k 7432705936600

Aktivista, ekolog, hygienik, památkář, sdružení přátel brouka hovnivála... Všechno je to jenom banda "korektní výraz":-P

+3/0
28.12.2016 8:27

J65a87n 26T38a59r20a47b24a 4276546799129

On nekdo bere hygieniky vazne? Stavebni urad muze kolaudovat i bez nich.

+1/0
28.12.2016 8:15

K83a76r26e58l 79D10r39d18a 6463165967639

Mám kancelář nad přejezdem přes trať. Co deset minut tady řidič tramvaje vyšiluje a zběsile cinká na auta, co mu "jako" nedala přednost. Fakt je ten hluk otravný. Co je druhým lidem do nějakých tramvajáckých problémů? Ale vědět o nich musí. O to se tramvajáci usilovně starají. Občas rána a zastavený provoz. Ať mi někdo vykládá, jak skvěle tichou a bezproblémovou městskou dopravou jsou tramvaje.

Minule jsem tady měl barevnou hudbu. Blikalo mi to modře do monitoru snad tři hodiny. Otrava otravná. Pak jsem vykoukl ven. Vyndavali pro změnu chodce zpod tramvaje. Zase někdo... Rv

Hlavně že chodec nemá přednost před tramvají... Ale zkuste si ve špičce v centru přejít Vodičkovu nebo Národní. Skřípějící a rachtající tramvaje se hrnou neustále z obou stran a chodec nemá na přechodu šanci. Štvaná zvěř. ;-)

Musí se nechat jediné. Kultura cestování je sestupná v pořadí metro, tramvaj, autobus. Tramvaj má svůj smysl. Ale chápal bych jí jako menší metro. Tedy na trasách, kam se metro nevyplatí. To zběsilé hemžení tramvají centrem mi přijde samoúčelné. Snaha ukrást metru, co nejvíc cestujících. Rv

Škrty tramvají v centru vítám. ;-)R^ (A místo toho mi je lupnou na Háje. Rv;-D)

0/−15
28.12.2016 6:46

K33a63r85e76l 93D72r24d23a 6733845757459

A do Opletalky. Rv;-D Je to jako mor...

0/−7
28.12.2016 6:50

J16a97n 46V50a63l59o25u29c81h 6172387808580

A zkoušel jste si spočítat, zda by se v centru cestující z tramvají do metra (i když by se interval snížil až na hranici propustnosti trati, ale to by pak i metro kolabovalo, když by nějaký blbec nemohl 90s počkat na další vlak a rozrážel už zavírající se dveře a na toto 10s zpoždění už by při tom intervalu musely zpomalovat následné vlaky?) vůbec vešli? Mimochodem - vyhnat tramvaj z centra měli už soudruzi, ale i ti si to nakonec rozmysleli (a právě díky tramvajím se Praha po povodních 2002 nezastavila).

Ano, Praha má předimenzované linkové vedení - moc linek, aby bylo méně přestupů, ale tím vzniká mnohem více směrových požadavků na jednotlivých křižovatkách a pak už tramvaje zdržují samy sebe; zapráskává tratě sólo vozy (z hlediska průjezdu křižovatkou či odbavení ve stanici vyjde nastejno, zda jede sólo či souprava/kloubová tramvaj, takže sice sólo vůz pár lidem ušetří přestup, ale mnohonásobně více jich zdrží), ale jen se 3 linkami metra (navíc v centru se dvěma hodně hlubokými) to bez tramvají nejde.

+7/0
28.12.2016 7:29

K71a25r42e40l 85D24r59d90a 6623155947339

Já spíš mířím na tramvajové filozofy, co si z upřednostňován povrchové MHD dopravy dělají koníček. V Praze lze volit cestu MHD mnoha způsoby. Sportem je metro ignorovat, a to i u mladých "sportovců".

Přitom doprava po povrchu obtěžuje ostatní obyvatele víc, a je jedno zda se jede autem, autobusem nebo tramvají, případně na kole.

Osobně si umím představit třeba linku Barandov - Motol, co bude pouze navážet lidi k Andělu. Apod. Skutečně je třeba vyhlídková jízda Lazarskou a Vodičkovou jako bonus? Bezdomovci, co neplatí jízdné, a jezdí z konečné na konečnou, by to asi neunesli. ;-D

0/−3
28.12.2016 11:24

A70d30a54m 39P65o38c98h11e 7798526800635

Stále netušíte, čím tramvaj tedy nahradit...

0/−1
28.12.2016 14:08

J88i53ř85í 90K76r80e25j35č15í27k 2327568814826

OK, přistoupím na vaši hru, tedy čím konkrétně chcete tramvaje nahradit ?

Metro to zjevně být nemůže, busy nemají potřebnou kapacitu, navíc jsou hlučnější a mají větší exhalace.

+2/0
28.12.2016 21:04

A87d70a25m 54P52o92c51h26e 7918396700885

Marná otázka, zkoušel jsem ji na něj již minimálně dvacetkrát..

0/−1
28.12.2016 21:15

K25a77r39e78l 77D28r43d78a 6503415387689

Já nikde o žádné nahrazování neuvažuji. Tak nechápu o čem diskutujete?

Téma je škrtnutí spojů pro dodržení hlukových limitů. Jsem pro. Ona musí tramvaj ve špičce projíždět Vodičkovou každou minutu?

Když diskutovat, tak jak z toho udělat 2-3 minuty? Asi tak jak jezdí metro? Při tom množství linek, co se cpou centrem...

Vybudovat Václaváky, Opletalky, další Ječnou a provoz centrem jen rozptýlit? To je řešení? To je jen kosmetická úprava nesmyslného stavu.

Šel bych cestou linek, co se centru vyhnou v kombinaci s linkou, co bude centrem projíždět. To by Praze ulevilo. Ale bylo by to možná v praxi příliš komplikované.

0/0
29.12.2016 6:24

J23i80ř88í 69K28r52e96j96č57í81k 2507388844356

Jelikož tramvaje jezdí v centru na pokraji své kapacity, tak každé jejich omezení musí nutně znamenat náhradu něčím jiným a metro to díky hlubokému založení a dlouhým mezistaničním úsekům, být nemůže.

Takže by to nutně musely být hlučné a neekologické autobusy...

0/0
29.12.2016 17:16

K10a87r22e72l 61D55r30d87a 6653475957359

Pohybuji se centrem zpravidla kolem 17-18 hodiny. V centru je přetramvajováno a přitom často jezdí poloprázdné tramvaje. To má být provoz na hraně kapacity?

Večer zajíždím do centra mezi 21-24 hodinou. Pokud by byl interval dlouhý, může si Praha MHD strčit za klobouk. Minule jsem se svezl 15T sám. Jindy jedeme 3-4. Tomu říkám ekonomická MHD. Rv

0/0
29.12.2016 19:34

J49i13ř22í 12K41r55e41j56č41í70k 2147818964486

Tvé pozorování se zjevně neshoduje s pozorováním ostatních cestujících, ale to už mě u tebe ani nepřekvapí...

0/0
29.12.2016 21:11

K42a72r41e43l 37D10r93d52a 6283555657779

Zkuste ty své bajky doložit. Pokud možno bez urážek druhých.

0/0
30.12.2016 5:03

J78i81ř48í 35K25r50e72j92č13í92k 2847548494936

Jelikož se linky v centru před nedávnem posilovaly, tak dokládat nic nemusím, ber to prostě jako fakt.

0/0
30.12.2016 16:14

K95a38r93e38l 82D40r74d23a 6233565557329

A když nahrazování, trasy metra A a B pro nedostatek cestujících nejezdí na svém maximu. Tak hlavně, že paralelně k nim jezdí po povrchu po stejné trase tramvaje za miliardy.

0/0
29.12.2016 6:26

A20d94a40m 96P84o65c46h63e 7768586170165

Ano, jediná použitá kapacitní doprava v ulici je mor. Bohužel jen pro Káju, fanatického tramvajofoba.

+1/−1
28.12.2016 10:01

J54i62ř18í 13F45o48g86e86l 2920421146642

A co bylo dříve? Kancelář pisatele nebo tramvajová trať?

Řešení je nabíledni...:-P

+2/−1
28.12.2016 7:57

K57a88r71e35l 12D65r68d90a 6783925407779

Hloupost.

0/−2
28.12.2016 11:34

A62d15a17m 28P18o85c26h46e 7308876830305

Nojo, Drda, čekal jsem, jak se té hovadiny jako jediný chytne. Sice netuší, kde konkrétně a čím tramvaj nahradit, neumí ani říct, kde ta jeho strašlivě hlučná a krvelačná trať stojí, ale lézt do diskuze, to jo

0/−1
28.12.2016 9:59

K32a71r77e73l 69D68r39d76a 6893745487959

Olšanská. Chodce tady vyprošťovali asi před třemi nedělemi.

Co mě může dostat, na Olšanském náměstí teď komplet rekonstruovali semafory. Stálo to miliony z veřejných peněz. A co na to tramvajáci? V klidu spí. Stav, kdy auta a tramvaj dostanou zelenou a auta se nahrnou na trať před rozjíždějící se tramvaj, která musí brzdit a řidič cinkat ne celé náměstí, zůstal.

To byl takový problém zajistit tady nekolizní tramvajovou dopravu, když se to tady jednou za 50 let předělává? To nepochopíš. Rv:-P

Přitom by stačilo, aby tramvaj vyjela 5 vteřin před auty a byl by navěky klid.

Jo, ochranné pásmo veřejného prostoru proti hluku, znamená leda tak plošný zákaz tramvají v Praze. Když to tramvajáci jinou cestou, než přes zvonek, neumí. Rv

0/−2
28.12.2016 11:33

A93d20a60m 20P89o26c36h61e 7318396500395

Jasně, já vím, jiné dopravní prostředky nikdy nebourají a tramcajáci bourají naschvál. A těší je vraždit, proto to dělají. Jasně.

0/−1
28.12.2016 14:07

J40i68ř77í 16K25r66e44j69č14í50k 2137408874936

Hezké.

A jak prosím "tramvajáci" ovlivní signální plány SSZ, aby IAD nedostávala volno před nimi ?

Ostatní bláboly snad není ani nutno komentovat...

0/−1
28.12.2016 21:09

K31a20r63e63l 86D86r66d21a 6343965347169

Ona se, blábole, křižovatka v Praze projektuje bez názoru a prosazení zájmu MHD? Jako vážně? Tomu říkám spaní tramvajové lobby. Nejspíš ten spící projektant v pracovní době leda tak nadává tady na diskusích, ale svoji práci očividně nedělá. Rv

0/0
29.12.2016 6:11

J56i14ř60í 32K98r91e30j47č43í10k 2897328604326

Asi překvapivě pro tebe není Dopravní podnik investorem křižovatek v Praze a do nastavení signalizací tak nemá příliš šancí zasahovat. To nemá nic společného se spaním nějaké lobby.

Evidentně se v tom dost plaveš...

0/0
29.12.2016 17:22

K40a77r90e52l 17D29r32d94a 6933265967679

Tedy máme řešení, co aby se DPP konečně zapojil do budování dopravních opatření?

0/0
29.12.2016 19:36

J52i63ř72í 29K43r80e80j19č20í39k 2197818514216

A jste to schopen zařídit ?

Protože toho dlouhodobě není schopen ani zřizovatel jeho zřizovatel, TSK ani Eltodo si do toho mluvit nenechají.

0/0
29.12.2016 21:16

K20a49r60e30l 29D41r12d63a 6553875297819

Moje práce to není.

Minule tady Proběhla rekonstrukce zastávek ve Vysočanech. Všechny ty protesty. Radnice, TSK, policie, aktivisté, spolky vozíčkářů a nevidomých... Nakonec vídeńské zastávky rozštípl snad Martin Šubrt. (Co tady býval pravidelně na diskusi.)

O tom to bude, aby ředitel DPP neřešil jen odměny pro odboráře, ale uměl prosadit své zájmy i do této práce. (Resp. když bezbariérovou zastávku potopí neurčitý názor nevidomých, tak se na řešení křižovatky nikdo neptá lidí odpovědných za provoz tramvají? Jako vážně?)

0/0
30.12.2016 5:19

J89i15ř82í 60K19r44e34j40č48í65k 2747248664196

Neptá. DPP pochopitelně formuluje své požadavky, ale ty nezřídka nejsou akceptovány, viz třeba stav preference na Evropské, Prašném mostě, ve Vršovicích, na Palackého náměstí, atd.

0/0
30.12.2016 16:17

K50a50r22e10l 68D19r10d94a 6193825447739

Odporujete si. Tedy ptá, názor je, ale není prosazen. Chyba toho, kdo to má v popisu práce. Bere naše prachy za nic. ;-)

0/0
31.12.2016 8:21

J95i65ř64í 87K17r84e10j61č89í75k 2367598294736

Nikoliv, to jen vaše mozková kapacita nestačí na pochopení psaného textu.

Zkuste to znova, času máte dost.

0/0
31.12.2016 13:26

T57o21m71a53s 73K46o63h20o89u60t 7519541287192

Zběsilé tramvaje? - zběsilí jsou především cyklisti a všichni jejich pomahači. A jen o zlomek méně zběsilí jsou řidiči aut (osobních, dodávkových, nákladních). Do města patří 1) chodci, 2) metro, 3) tramvaje, 4) trolejbusy a pokud není vyhnutí 5) autobusy. Nikdy cyklisti (ti patří na stezky podél Vltavy) a už vůbec nikdy segwaye.

+1/−1
28.12.2016 13:53

P81a93v94e10l 25N45o47v67á75k 4593578895231

Dopr. Jestli někomu vaší tramvaj, tak ať odstěhuje. Stejně tak ti, kteří otravuji s hlukem z magistrály. Věřím tomu, že jak magistrála, tak tramvajové tratě byly na svém místě dřív, než většina stěžovatelů.

+6/−3
28.12.2016 3:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.