Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prahu čekají zřejmě škrty tramvajových spojů kvůli hluku

Praze a dopravnímu podniku (DPP) hrozí to, že budou muset redukovat počet tramvajových spojů. Důvodem jsou nová hygienická pravidla pro výpočet hlukových limitů. Týká se to tratí, které čeká rekonstrukce, nebo už ji mají za sebou, ale neprošly ještě kolaudací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a22n 41B32á30r51t23a 3600976908

Proč je vlastně Praha tak strašně proti trolejbusům když jinak jezdí v každém větším městě?

Trolejbusy jsou podle mě operativnější než tramvaje (vyhnou se překážkám, stavba nové tratě nebo přeložka je mnohem rychlejší a levnější atd) a jsou tišší.

Tramvaje jezdící v Praze jsou opravdu neuvěřitelně hlučné. V každé zatáčce díky pevným nápravám a malým poloměrům zatáček příšerně kvílí, nové tramvaje od Škody při jízdě rachotí jako žebřiňák naložený železným šrotem proloženým skleněnými lahvemi jedoucí po hrbolaté dlažbě (u starých jen občas klapne kolo ve spáře mezi kolejemi). To opravdu nešlo vyrobit tramvaj s odpruženými podvozky (to ty staré jsou) bez pevných náprav s každým kolem (nebo každým druhým) poháněným nezávisle? V Rakousku takové tramvaje jezdí, proč se tedy nekoupily tam?

0/0
29.12.2016 21:07

K94a23r88e77l 47D12r36d19a 6393615757429

15T mi přijdou vcelku fajn. Konečně po T3 trochu změna k civilizaci. Až na ten český šlendrián. Třeba ty chlazené sedačky, co mají za zády větrání z ulice. V zimě soda. Pak ty dřevěné sedačky a padání z nich... atd.

Podle mě 15T umí sportovní jízdu jak osobáky. Jízdu stylu brzda plyn. Sami o sobě asi nejsou hlučnější, ale umožňují ostřejší styl jízdy, která působí větší hluk. Podle mě to mají v ruce řidiči a těm je nějaké rušení okolí trati ukradené. Tak hlavně že mají radost ze života. ;-D

A 15T v Praze mají jasnou logiku. Je to reklama na české výrobky a vcelku vydařený český byznys. Každý, kdo chce tuto reklamu hatit, že hygienici, by si měl uvědomit jaké dalekosáhlé důsledky pro českou ekonomiku tím páchá. ;-D

0/−1
30.12.2016 4:58

J77i14ř94í 49K18r87e86j79č86í69k 2307358184296

Trolejbusy už dávno netáhnou a nikde se nestaví jako nový systém. Tam kde jsou spíš dožívají z podstaty...

Kombinují v sobě totiž nevýhody tramvají i autobusů.

Z tramvají v Praze mají pevné nápravy jen ty nejstarší typy a zrovna ty v obloucích jezdí nejtišeji.

Podvozky odpružené pochopitelně jsou, ale díky nízkopodlažnosti zbývá na kvalitnější odpružení příliš málo místa. Systém pohonu vozů 15T a Ulf je velmi podobný, ani jeden typ nemá klasické nápravy.

0/−1
30.12.2016 22:04

K67a93r73e32l 63D50r53d92a 6613375767599

To je kolorit DPP, nadávat na bezbariérovost kdykoliv se to hodí. Rv

Minule mi tady někdo vysvětloval pojízdné železářství. Prudkým brzděním se vybrousí na kole ploška, která se další jízdou musí rozklepat do kulata. Proto tramvaje za jízdy pořád klepou. Protože bylo třeba před tím zprudka brzdit.

A 15T se jezdí stylem brzda plyn, kde o prudké brzdění není nouze. Pohledem laika, to je hlavní důvod proč 15T za jízdy připomínají rachtající železářství. Je to ale vůz od vozu jiné. Má to tedy v ruce konkrétní řidič.

0/−1
31.12.2016 8:31

J28i56ř40í 98K21r81e11j37č43í37k 2367798434346

To není nadávání, ale konstatování faktu, jste-li ovšem schopen rozpoznat ten rozdíl...

Prudká brždění má skutečně na svědomí řidič, jen je to v 90% řidič souběžné IAD a ve zbytku mají prsty chodci, takže vaše házení bláta zase nenašlo očekávaný cíl.

Ale nedělám si iluze, že to nebudete zkoušet znova.

Hezký den ;-)

0/0
31.12.2016 13:23

K73a28r14e34l 91D62r69d27a 6443425447169

Přínosná diskuse, schválně jsem si dnes v Olšanské překontroloval, co zbylo po přejetém chodci. Sprejová značky už pomalu smyl déšť. Pár dnů a už není poznat, kde tramvaj přejela chodce. Jde to mizení rychle. A to se krev umývá rovnou po nehodě.

Tak se otočím a na mém oblíbeném přejezdu jsou čerstvé sprejové značky a shrnuté žbrdlení. Tramvaj tady naprasila nějaké auto do zábradlí. Je to pěkně čerstvé, sváteční... Presovaný plech také počítají hygienici do hlukových limitů? ;-D

Ulice plná nehod. To je tady fakt krvelečná trať nebo je to tak po celé Praze? Jako že je třeba plnit plán na 100 metrů tramvajové trati nejméně 2 nehody za čtvrtletí? ;-D

0/−1
29.12.2016 19:47

J97i35ř88í 84K52r67e72j57č68í39k 2487868574476

Polkni prášek... ;-)

0/−1
30.12.2016 22:05

K34a80r85e40l 66D92r87d38a 6763345877369

Mňo, vysoká nehodovost tramvají je jejich hlavní nevýhodou.

0/−1
31.12.2016 8:34

J44i23ř89í 11K22r97e63j14č83í74k 2487578844686

Máte nějaké vlastní použitelné statistiky ? ;-D

Samozřejmě oproti metru mají tramvaje nehodovost vyšší, naproti tomu oproti okolní dopravě, autobusy nevyjímaje, řádově nižší.

0/0
31.12.2016 13:24

M17a84r65t43i78n 26K76u54b38í88k 9417139746513

Za takový nápad je odpovědná EU a celÁ současné mašinérie, která převrací všechno na ruby. Jenom miláčků aut se nic nedotkene, že jezdí středem prahy již od roku 1973 dálnice nikoho nezajímá, ale chudáci tramvaje vadí. PATRNĚ ZA TÍM STOJÍ TAXÍKÁŘSKÉ A AUTOBUSOVÉ SOUKROMÉ FIRMY. Nevymlouvejte se na hluk a navíc ve středu Prahy již dávno skoro nikdo nebydlí, domy vlastní většinou italští spekulatni.

+1/−1
28.12.2016 18:22

P68a58v63e95l 25N32o58v66á67k 2273503336530

Podporuju.Tramvaji je zbytečně moc a brzdí dopravu:-)

0/−4
28.12.2016 14:38

A62d58a41m 37P55o97c84h13e 7728426550715

Zbytečně moc, takže jich dáme méně. Budou ještě narvanější. A jak konkrétně brzdí jakou dopravu?

+2/0
28.12.2016 15:00

T59o89m84a11s 68K18o32h22o85u24t 7259841607682

Děsivý svět děsivých lidí. Jak jen se to mohlo stát, že s příchodem "demokracie" ovládli náš svět děsivý lidé, kteří ho den za dnem dělají děsivějším a děsivějším. Tu nemůžeme toto a onde nemůžeme něco jiného. To je ta svoboda, co jsme jaksi čekali?

+2/0
28.12.2016 13:44

J45i58ř28í 96Č26e38r92n33ý 7902796561

Hlučné tramvaje... k smíchu ! Dříve byly staré tramvaje na kliku a s vlečňákem. Nikomu to nepřipadalo hlučné.

+2/0
28.12.2016 10:49

T13o57m75a65s 24K95o26h17o34u65t 7419721647982

Ani ty tramvaje/lanovky v San Franciscu nejsou na točnách tišší... - a přesto stále mohou jezdit, přestože to je v mnoha směrech šílená Kalifornie.

0/0
28.12.2016 13:45

T18o28m20a66s 48K42o56h75o85u62t 7369831747262

A jak se brzdilo? Sypal se na koleje písek takovou trubicí od řidiče. Primitivní, ale účiné. Když jedeta z Mt. Washington dolů vláčkem, pořád tam brzdí tak, že na koleje v kvaltu dávají dřevěná břevna... - obdoba našeho sypání písku na koleje. Stýská se mi po starém světě.

0/0
28.12.2016 14:14

P27a78t36r98i14k 54E64g59e55r 2558700279981

Na úseku I.P. Pavlova - Bruselská - Nuselské schody - Otakarova resp. Náměstí Bratří Synků má jezdit 6 a 11 JŘ však přes den dodržovány nejsou. Myslím si, že 14 by nemusela jezdit na Spořilov protože cestující mohou využít autobus 136 jeho odklonění z Ďáblic a Kobylis přes Letňany do Čakovic také nechápu když sem jezdí metro C a šlo to navést na linku 183. To je jako by linku 177 odklonili na Palmovku. Jenže raději nic nepsat jinak to skutečně tak bude! Tramvají s přidáním linek 2, 15 a 21 jezdí více, v příštím roce se mluví o historické 23, ale ne a ne zavést zpět 19. 16 dříve přitom jezdila na úseku Nádraží Braník - Spojovací.

0/−1
28.12.2016 9:00

J76o36s13e13f 84K62a97r17f19í81k 7652525466980

Aktivista, ekolog, hygienik, památkář, sdružení přátel brouka hovnivála... Všechno je to jenom banda "korektní výraz":-P

+3/0
28.12.2016 8:27

J37a71n 23T38a40r30a98b89a 4546396429689

On nekdo bere hygieniky vazne? Stavebni urad muze kolaudovat i bez nich.

+1/0
28.12.2016 8:15

K20a43r58e71l 63D94r30d43a 6793495827589

Mám kancelář nad přejezdem přes trať. Co deset minut tady řidič tramvaje vyšiluje a zběsile cinká na auta, co mu "jako" nedala přednost. Fakt je ten hluk otravný. Co je druhým lidem do nějakých tramvajáckých problémů? Ale vědět o nich musí. O to se tramvajáci usilovně starají. Občas rána a zastavený provoz. Ať mi někdo vykládá, jak skvěle tichou a bezproblémovou městskou dopravou jsou tramvaje.

Minule jsem tady měl barevnou hudbu. Blikalo mi to modře do monitoru snad tři hodiny. Otrava otravná. Pak jsem vykoukl ven. Vyndavali pro změnu chodce zpod tramvaje. Zase někdo... Rv

Hlavně že chodec nemá přednost před tramvají... Ale zkuste si ve špičce v centru přejít Vodičkovu nebo Národní. Skřípějící a rachtající tramvaje se hrnou neustále z obou stran a chodec nemá na přechodu šanci. Štvaná zvěř. ;-)

Musí se nechat jediné. Kultura cestování je sestupná v pořadí metro, tramvaj, autobus. Tramvaj má svůj smysl. Ale chápal bych jí jako menší metro. Tedy na trasách, kam se metro nevyplatí. To zběsilé hemžení tramvají centrem mi přijde samoúčelné. Snaha ukrást metru, co nejvíc cestujících. Rv

Škrty tramvají v centru vítám. ;-)R^ (A místo toho mi je lupnou na Háje. Rv;-D)

0/−15
28.12.2016 6:46

K50a31r76e19l 17D96r69d55a 6673545377879

A do Opletalky. Rv;-D Je to jako mor...

0/−7
28.12.2016 6:50

J42a26n 40V96a98l85o81u72c69h 6262517638580

A zkoušel jste si spočítat, zda by se v centru cestující z tramvají do metra (i když by se interval snížil až na hranici propustnosti trati, ale to by pak i metro kolabovalo, když by nějaký blbec nemohl 90s počkat na další vlak a rozrážel už zavírající se dveře a na toto 10s zpoždění už by při tom intervalu musely zpomalovat následné vlaky?) vůbec vešli? Mimochodem - vyhnat tramvaj z centra měli už soudruzi, ale i ti si to nakonec rozmysleli (a právě díky tramvajím se Praha po povodních 2002 nezastavila).

Ano, Praha má předimenzované linkové vedení - moc linek, aby bylo méně přestupů, ale tím vzniká mnohem více směrových požadavků na jednotlivých křižovatkách a pak už tramvaje zdržují samy sebe; zapráskává tratě sólo vozy (z hlediska průjezdu křižovatkou či odbavení ve stanici vyjde nastejno, zda jede sólo či souprava/kloubová tramvaj, takže sice sólo vůz pár lidem ušetří přestup, ale mnohonásobně více jich zdrží), ale jen se 3 linkami metra (navíc v centru se dvěma hodně hlubokými) to bez tramvají nejde.

+7/0
28.12.2016 7:29

K47a27r70e31l 13D29r86d87a 6633865197539

Já spíš mířím na tramvajové filozofy, co si z upřednostňován povrchové MHD dopravy dělají koníček. V Praze lze volit cestu MHD mnoha způsoby. Sportem je metro ignorovat, a to i u mladých "sportovců".

Přitom doprava po povrchu obtěžuje ostatní obyvatele víc, a je jedno zda se jede autem, autobusem nebo tramvají, případně na kole.

Osobně si umím představit třeba linku Barandov - Motol, co bude pouze navážet lidi k Andělu. Apod. Skutečně je třeba vyhlídková jízda Lazarskou a Vodičkovou jako bonus? Bezdomovci, co neplatí jízdné, a jezdí z konečné na konečnou, by to asi neunesli. ;-D

0/−3
28.12.2016 11:24

A89d82a56m 69P86o10c65h15e 7698396470635

Stále netušíte, čím tramvaj tedy nahradit...

0/−1
28.12.2016 14:08

J33i43ř93í 66K19r87e34j78č22í59k 2697798974336

OK, přistoupím na vaši hru, tedy čím konkrétně chcete tramvaje nahradit ?

Metro to zjevně být nemůže, busy nemají potřebnou kapacitu, navíc jsou hlučnější a mají větší exhalace.

+2/0
28.12.2016 21:04

A64d35a49m 98P77o38c31h52e 7198126340135

Marná otázka, zkoušel jsem ji na něj již minimálně dvacetkrát..

0/−1
28.12.2016 21:15

K82a26r85e58l 87D17r79d17a 6973685357309

Já nikde o žádné nahrazování neuvažuji. Tak nechápu o čem diskutujete?

Téma je škrtnutí spojů pro dodržení hlukových limitů. Jsem pro. Ona musí tramvaj ve špičce projíždět Vodičkovou každou minutu?

Když diskutovat, tak jak z toho udělat 2-3 minuty? Asi tak jak jezdí metro? Při tom množství linek, co se cpou centrem...

Vybudovat Václaváky, Opletalky, další Ječnou a provoz centrem jen rozptýlit? To je řešení? To je jen kosmetická úprava nesmyslného stavu.

Šel bych cestou linek, co se centru vyhnou v kombinaci s linkou, co bude centrem projíždět. To by Praze ulevilo. Ale bylo by to možná v praxi příliš komplikované.

0/0
29.12.2016 6:24

J77i74ř62í 39K40r39e23j76č70í62k 2457398644706

Jelikož tramvaje jezdí v centru na pokraji své kapacity, tak každé jejich omezení musí nutně znamenat náhradu něčím jiným a metro to díky hlubokému založení a dlouhým mezistaničním úsekům, být nemůže.

Takže by to nutně musely být hlučné a neekologické autobusy...

0/0
29.12.2016 17:16

K61a18r41e79l 33D90r42d16a 6153185917639

Pohybuji se centrem zpravidla kolem 17-18 hodiny. V centru je přetramvajováno a přitom často jezdí poloprázdné tramvaje. To má být provoz na hraně kapacity?

Večer zajíždím do centra mezi 21-24 hodinou. Pokud by byl interval dlouhý, může si Praha MHD strčit za klobouk. Minule jsem se svezl 15T sám. Jindy jedeme 3-4. Tomu říkám ekonomická MHD. Rv

0/0
29.12.2016 19:34

J71i61ř98í 90K35r94e10j29č30í12k 2757908224786

Tvé pozorování se zjevně neshoduje s pozorováním ostatních cestujících, ale to už mě u tebe ani nepřekvapí...

0/0
29.12.2016 21:11

K88a57r42e30l 79D56r92d27a 6553715747289

Zkuste ty své bajky doložit. Pokud možno bez urážek druhých.

0/0
30.12.2016 5:03

J44i43ř87í 71K69r54e47j75č67í60k 2767788364496

Jelikož se linky v centru před nedávnem posilovaly, tak dokládat nic nemusím, ber to prostě jako fakt.

0/0
30.12.2016 16:14

K39a45r49e58l 41D50r67d53a 6123835727839

A když nahrazování, trasy metra A a B pro nedostatek cestujících nejezdí na svém maximu. Tak hlavně, že paralelně k nim jezdí po povrchu po stejné trase tramvaje za miliardy.

0/0
29.12.2016 6:26

A37d45a70m 53P16o37c26h17e 7598656410575

Ano, jediná použitá kapacitní doprava v ulici je mor. Bohužel jen pro Káju, fanatického tramvajofoba.

+1/−1
28.12.2016 10:01

J42i31ř53í 45F21o37g79e62l 2920401266572

A co bylo dříve? Kancelář pisatele nebo tramvajová trať?

Řešení je nabíledni...:-P

+2/−1
28.12.2016 7:57

K77a95r39e34l 59D90r41d13a 6983845267129

Hloupost.

0/−2
28.12.2016 11:34

A15d23a54m 49P62o29c88h73e 7138906260205

Nojo, Drda, čekal jsem, jak se té hovadiny jako jediný chytne. Sice netuší, kde konkrétně a čím tramvaj nahradit, neumí ani říct, kde ta jeho strašlivě hlučná a krvelačná trať stojí, ale lézt do diskuze, to jo

0/−1
28.12.2016 9:59

K95a31r42e73l 14D20r90d96a 6283235757199

Olšanská. Chodce tady vyprošťovali asi před třemi nedělemi.

Co mě může dostat, na Olšanském náměstí teď komplet rekonstruovali semafory. Stálo to miliony z veřejných peněz. A co na to tramvajáci? V klidu spí. Stav, kdy auta a tramvaj dostanou zelenou a auta se nahrnou na trať před rozjíždějící se tramvaj, která musí brzdit a řidič cinkat ne celé náměstí, zůstal.

To byl takový problém zajistit tady nekolizní tramvajovou dopravu, když se to tady jednou za 50 let předělává? To nepochopíš. Rv:-P

Přitom by stačilo, aby tramvaj vyjela 5 vteřin před auty a byl by navěky klid.

Jo, ochranné pásmo veřejného prostoru proti hluku, znamená leda tak plošný zákaz tramvají v Praze. Když to tramvajáci jinou cestou, než přes zvonek, neumí. Rv

0/−2
28.12.2016 11:33

A96d91a56m 68P33o38c58h56e 7148516400965

Jasně, já vím, jiné dopravní prostředky nikdy nebourají a tramcajáci bourají naschvál. A těší je vraždit, proto to dělají. Jasně.

0/−1
28.12.2016 14:07

J81i40ř10í 72K50r51e53j86č79í29k 2377388574666

Hezké.

A jak prosím "tramvajáci" ovlivní signální plány SSZ, aby IAD nedostávala volno před nimi ?

Ostatní bláboly snad není ani nutno komentovat...

0/−1
28.12.2016 21:09

K97a87r93e29l 82D91r47d45a 6513705727309

Ona se, blábole, křižovatka v Praze projektuje bez názoru a prosazení zájmu MHD? Jako vážně? Tomu říkám spaní tramvajové lobby. Nejspíš ten spící projektant v pracovní době leda tak nadává tady na diskusích, ale svoji práci očividně nedělá. Rv

0/0
29.12.2016 6:11

J49i73ř41í 68K15r54e90j44č90í73k 2207278554766

Asi překvapivě pro tebe není Dopravní podnik investorem křižovatek v Praze a do nastavení signalizací tak nemá příliš šancí zasahovat. To nemá nic společného se spaním nějaké lobby.

Evidentně se v tom dost plaveš...

0/0
29.12.2016 17:22

K68a88r38e77l 63D28r20d65a 6403705627849

Tedy máme řešení, co aby se DPP konečně zapojil do budování dopravních opatření?

0/0
29.12.2016 19:36

J68i48ř59í 46K87r38e10j30č11í79k 2547208234826

A jste to schopen zařídit ?

Protože toho dlouhodobě není schopen ani zřizovatel jeho zřizovatel, TSK ani Eltodo si do toho mluvit nenechají.

0/0
29.12.2016 21:16

K46a23r74e33l 77D76r73d16a 6323585167729

Moje práce to není.

Minule tady Proběhla rekonstrukce zastávek ve Vysočanech. Všechny ty protesty. Radnice, TSK, policie, aktivisté, spolky vozíčkářů a nevidomých... Nakonec vídeńské zastávky rozštípl snad Martin Šubrt. (Co tady býval pravidelně na diskusi.)

O tom to bude, aby ředitel DPP neřešil jen odměny pro odboráře, ale uměl prosadit své zájmy i do této práce. (Resp. když bezbariérovou zastávku potopí neurčitý názor nevidomých, tak se na řešení křižovatky nikdo neptá lidí odpovědných za provoz tramvají? Jako vážně?)

0/0
30.12.2016 5:19

J16i54ř19í 82K43r70e16j30č84í52k 2847548844806

Neptá. DPP pochopitelně formuluje své požadavky, ale ty nezřídka nejsou akceptovány, viz třeba stav preference na Evropské, Prašném mostě, ve Vršovicích, na Palackého náměstí, atd.

0/0
30.12.2016 16:17

K26a34r74e87l 43D27r64d80a 6803965907169

Odporujete si. Tedy ptá, názor je, ale není prosazen. Chyba toho, kdo to má v popisu práce. Bere naše prachy za nic. ;-)

0/0
31.12.2016 8:21

J91i84ř20í 62K25r10e40j24č32í54k 2217288464836

Nikoliv, to jen vaše mozková kapacita nestačí na pochopení psaného textu.

Zkuste to znova, času máte dost.

0/0
31.12.2016 13:26

T14o92m96a93s 38K30o48h96o59u49t 7409431257872

Zběsilé tramvaje? - zběsilí jsou především cyklisti a všichni jejich pomahači. A jen o zlomek méně zběsilí jsou řidiči aut (osobních, dodávkových, nákladních). Do města patří 1) chodci, 2) metro, 3) tramvaje, 4) trolejbusy a pokud není vyhnutí 5) autobusy. Nikdy cyklisti (ti patří na stezky podél Vltavy) a už vůbec nikdy segwaye.

+1/−1
28.12.2016 13:53

P18a34v73e22l 91N37o77v30á19k 4323378835241

Dopr. Jestli někomu vaší tramvaj, tak ať odstěhuje. Stejně tak ti, kteří otravuji s hlukem z magistrály. Věřím tomu, že jak magistrála, tak tramvajové tratě byly na svém místě dřív, než většina stěžovatelů.

+6/−3
28.12.2016 3:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.