Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prahu čekají zřejmě škrty tramvajových spojů kvůli hluku

Praze a dopravnímu podniku (DPP) hrozí to, že budou muset redukovat počet tramvajových spojů. Důvodem jsou nová hygienická pravidla pro výpočet hlukových limitů. Týká se to tratí, které čeká rekonstrukce, nebo už ji mají za sebou, ale neprošly ještě kolaudací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a53n 43B36á34r55t33a 3370356698

Proč je vlastně Praha tak strašně proti trolejbusům když jinak jezdí v každém větším městě?

Trolejbusy jsou podle mě operativnější než tramvaje (vyhnou se překážkám, stavba nové tratě nebo přeložka je mnohem rychlejší a levnější atd) a jsou tišší.

Tramvaje jezdící v Praze jsou opravdu neuvěřitelně hlučné. V každé zatáčce díky pevným nápravám a malým poloměrům zatáček příšerně kvílí, nové tramvaje od Škody při jízdě rachotí jako žebřiňák naložený železným šrotem proloženým skleněnými lahvemi jedoucí po hrbolaté dlažbě (u starých jen občas klapne kolo ve spáře mezi kolejemi). To opravdu nešlo vyrobit tramvaj s odpruženými podvozky (to ty staré jsou) bez pevných náprav s každým kolem (nebo každým druhým) poháněným nezávisle? V Rakousku takové tramvaje jezdí, proč se tedy nekoupily tam?

0/0
29.12.2016 21:07

K48a67r65e33l 84D89r25d44a 6563885447349

15T mi přijdou vcelku fajn. Konečně po T3 trochu změna k civilizaci. Až na ten český šlendrián. Třeba ty chlazené sedačky, co mají za zády větrání z ulice. V zimě soda. Pak ty dřevěné sedačky a padání z nich... atd.

Podle mě 15T umí sportovní jízdu jak osobáky. Jízdu stylu brzda plyn. Sami o sobě asi nejsou hlučnější, ale umožňují ostřejší styl jízdy, která působí větší hluk. Podle mě to mají v ruce řidiči a těm je nějaké rušení okolí trati ukradené. Tak hlavně že mají radost ze života. ;-D

A 15T v Praze mají jasnou logiku. Je to reklama na české výrobky a vcelku vydařený český byznys. Každý, kdo chce tuto reklamu hatit, že hygienici, by si měl uvědomit jaké dalekosáhlé důsledky pro českou ekonomiku tím páchá. ;-D

0/−1
30.12.2016 4:58

J23i82ř12í 55K14r28e46j35č76í56k 2897408364896

Trolejbusy už dávno netáhnou a nikde se nestaví jako nový systém. Tam kde jsou spíš dožívají z podstaty...

Kombinují v sobě totiž nevýhody tramvají i autobusů.

Z tramvají v Praze mají pevné nápravy jen ty nejstarší typy a zrovna ty v obloucích jezdí nejtišeji.

Podvozky odpružené pochopitelně jsou, ale díky nízkopodlažnosti zbývá na kvalitnější odpružení příliš málo místa. Systém pohonu vozů 15T a Ulf je velmi podobný, ani jeden typ nemá klasické nápravy.

0/−1
30.12.2016 22:04

K81a65r50e65l 86D71r39d94a 6713545487699

To je kolorit DPP, nadávat na bezbariérovost kdykoliv se to hodí. Rv

Minule mi tady někdo vysvětloval pojízdné železářství. Prudkým brzděním se vybrousí na kole ploška, která se další jízdou musí rozklepat do kulata. Proto tramvaje za jízdy pořád klepou. Protože bylo třeba před tím zprudka brzdit.

A 15T se jezdí stylem brzda plyn, kde o prudké brzdění není nouze. Pohledem laika, to je hlavní důvod proč 15T za jízdy připomínají rachtající železářství. Je to ale vůz od vozu jiné. Má to tedy v ruce konkrétní řidič.

0/−1
31.12.2016 8:31

J90i89ř19í 36K46r81e62j77č28í30k 2527328984286

To není nadávání, ale konstatování faktu, jste-li ovšem schopen rozpoznat ten rozdíl...

Prudká brždění má skutečně na svědomí řidič, jen je to v 90% řidič souběžné IAD a ve zbytku mají prsty chodci, takže vaše házení bláta zase nenašlo očekávaný cíl.

Ale nedělám si iluze, že to nebudete zkoušet znova.

Hezký den ;-)

0/0
31.12.2016 13:23

K18a87r44e71l 21D74r91d57a 6103435787169

Přínosná diskuse, schválně jsem si dnes v Olšanské překontroloval, co zbylo po přejetém chodci. Sprejová značky už pomalu smyl déšť. Pár dnů a už není poznat, kde tramvaj přejela chodce. Jde to mizení rychle. A to se krev umývá rovnou po nehodě.

Tak se otočím a na mém oblíbeném přejezdu jsou čerstvé sprejové značky a shrnuté žbrdlení. Tramvaj tady naprasila nějaké auto do zábradlí. Je to pěkně čerstvé, sváteční... Presovaný plech také počítají hygienici do hlukových limitů? ;-D

Ulice plná nehod. To je tady fakt krvelečná trať nebo je to tak po celé Praze? Jako že je třeba plnit plán na 100 metrů tramvajové trati nejméně 2 nehody za čtvrtletí? ;-D

0/−1
29.12.2016 19:47

J33i56ř61í 82K87r39e10j65č58í55k 2447678294536

Polkni prášek... ;-)

0/−1
30.12.2016 22:05

K58a72r21e62l 45D96r43d86a 6523305167369

Mňo, vysoká nehodovost tramvají je jejich hlavní nevýhodou.

0/−1
31.12.2016 8:34

J82i37ř94í 97K42r19e92j67č75í39k 2307658464646

Máte nějaké vlastní použitelné statistiky ? ;-D

Samozřejmě oproti metru mají tramvaje nehodovost vyšší, naproti tomu oproti okolní dopravě, autobusy nevyjímaje, řádově nižší.

0/0
31.12.2016 13:24

M91a98r62t59i41n 10K13u90b31í42k 9847879806433

Za takový nápad je odpovědná EU a celÁ současné mašinérie, která převrací všechno na ruby. Jenom miláčků aut se nic nedotkene, že jezdí středem prahy již od roku 1973 dálnice nikoho nezajímá, ale chudáci tramvaje vadí. PATRNĚ ZA TÍM STOJÍ TAXÍKÁŘSKÉ A AUTOBUSOVÉ SOUKROMÉ FIRMY. Nevymlouvejte se na hluk a navíc ve středu Prahy již dávno skoro nikdo nebydlí, domy vlastní většinou italští spekulatni.

+1/−1
28.12.2016 18:22

P18a89v69e19l 61N81o13v27á38k 2623573126580

Podporuju.Tramvaji je zbytečně moc a brzdí dopravu:-)

0/−4
28.12.2016 14:38

A36d84a82m 42P90o95c97h42e 7508876890705

Zbytečně moc, takže jich dáme méně. Budou ještě narvanější. A jak konkrétně brzdí jakou dopravu?

+2/0
28.12.2016 15:00

T73o36m78a45s 73K64o56h30o21u34t 7669491597562

Děsivý svět děsivých lidí. Jak jen se to mohlo stát, že s příchodem "demokracie" ovládli náš svět děsivý lidé, kteří ho den za dnem dělají děsivějším a děsivějším. Tu nemůžeme toto a onde nemůžeme něco jiného. To je ta svoboda, co jsme jaksi čekali?

+2/0
28.12.2016 13:44

J83i81ř88í 80Č33e95r83n96ý 7542646451

Hlučné tramvaje... k smíchu ! Dříve byly staré tramvaje na kliku a s vlečňákem. Nikomu to nepřipadalo hlučné.

+2/0
28.12.2016 10:49

T59o51m95a83s 44K75o48h81o28u90t 7179751487922

Ani ty tramvaje/lanovky v San Franciscu nejsou na točnách tišší... - a přesto stále mohou jezdit, přestože to je v mnoha směrech šílená Kalifornie.

0/0
28.12.2016 13:45

T88o91m54a37s 24K60o25h92o40u48t 7239591617162

A jak se brzdilo? Sypal se na koleje písek takovou trubicí od řidiče. Primitivní, ale účiné. Když jedeta z Mt. Washington dolů vláčkem, pořád tam brzdí tak, že na koleje v kvaltu dávají dřevěná břevna... - obdoba našeho sypání písku na koleje. Stýská se mi po starém světě.

0/0
28.12.2016 14:14

P66a73t89r38i33k 79E37g15e15r 2338360889901

Na úseku I.P. Pavlova - Bruselská - Nuselské schody - Otakarova resp. Náměstí Bratří Synků má jezdit 6 a 11 JŘ však přes den dodržovány nejsou. Myslím si, že 14 by nemusela jezdit na Spořilov protože cestující mohou využít autobus 136 jeho odklonění z Ďáblic a Kobylis přes Letňany do Čakovic také nechápu když sem jezdí metro C a šlo to navést na linku 183. To je jako by linku 177 odklonili na Palmovku. Jenže raději nic nepsat jinak to skutečně tak bude! Tramvají s přidáním linek 2, 15 a 21 jezdí více, v příštím roce se mluví o historické 23, ale ne a ne zavést zpět 19. 16 dříve přitom jezdila na úseku Nádraží Braník - Spojovací.

0/−1
28.12.2016 9:00

J11o76s37e92f 74K22a42r40f16í91k 7522275506830

Aktivista, ekolog, hygienik, památkář, sdružení přátel brouka hovnivála... Všechno je to jenom banda "korektní výraz":-P

+3/0
28.12.2016 8:27

J43a58n 65T45a31r25a85b75a 4616266279469

On nekdo bere hygieniky vazne? Stavebni urad muze kolaudovat i bez nich.

+1/0
28.12.2016 8:15

K24a22r61e85l 48D13r86d71a 6343905627219

Mám kancelář nad přejezdem přes trať. Co deset minut tady řidič tramvaje vyšiluje a zběsile cinká na auta, co mu "jako" nedala přednost. Fakt je ten hluk otravný. Co je druhým lidem do nějakých tramvajáckých problémů? Ale vědět o nich musí. O to se tramvajáci usilovně starají. Občas rána a zastavený provoz. Ať mi někdo vykládá, jak skvěle tichou a bezproblémovou městskou dopravou jsou tramvaje.

Minule jsem tady měl barevnou hudbu. Blikalo mi to modře do monitoru snad tři hodiny. Otrava otravná. Pak jsem vykoukl ven. Vyndavali pro změnu chodce zpod tramvaje. Zase někdo... Rv

Hlavně že chodec nemá přednost před tramvají... Ale zkuste si ve špičce v centru přejít Vodičkovu nebo Národní. Skřípějící a rachtající tramvaje se hrnou neustále z obou stran a chodec nemá na přechodu šanci. Štvaná zvěř. ;-)

Musí se nechat jediné. Kultura cestování je sestupná v pořadí metro, tramvaj, autobus. Tramvaj má svůj smysl. Ale chápal bych jí jako menší metro. Tedy na trasách, kam se metro nevyplatí. To zběsilé hemžení tramvají centrem mi přijde samoúčelné. Snaha ukrást metru, co nejvíc cestujících. Rv

Škrty tramvají v centru vítám. ;-)R^ (A místo toho mi je lupnou na Háje. Rv;-D)

0/−15
28.12.2016 6:46

K30a83r48e72l 35D67r96d85a 6153395527709

A do Opletalky. Rv;-D Je to jako mor...

0/−7
28.12.2016 6:50

J56a67n 90V67a74l24o11u75c75h 6572757288270

A zkoušel jste si spočítat, zda by se v centru cestující z tramvají do metra (i když by se interval snížil až na hranici propustnosti trati, ale to by pak i metro kolabovalo, když by nějaký blbec nemohl 90s počkat na další vlak a rozrážel už zavírající se dveře a na toto 10s zpoždění už by při tom intervalu musely zpomalovat následné vlaky?) vůbec vešli? Mimochodem - vyhnat tramvaj z centra měli už soudruzi, ale i ti si to nakonec rozmysleli (a právě díky tramvajím se Praha po povodních 2002 nezastavila).

Ano, Praha má předimenzované linkové vedení - moc linek, aby bylo méně přestupů, ale tím vzniká mnohem více směrových požadavků na jednotlivých křižovatkách a pak už tramvaje zdržují samy sebe; zapráskává tratě sólo vozy (z hlediska průjezdu křižovatkou či odbavení ve stanici vyjde nastejno, zda jede sólo či souprava/kloubová tramvaj, takže sice sólo vůz pár lidem ušetří přestup, ale mnohonásobně více jich zdrží), ale jen se 3 linkami metra (navíc v centru se dvěma hodně hlubokými) to bez tramvají nejde.

+7/0
28.12.2016 7:29

K54a15r13e24l 63D22r19d66a 6123335107409

Já spíš mířím na tramvajové filozofy, co si z upřednostňován povrchové MHD dopravy dělají koníček. V Praze lze volit cestu MHD mnoha způsoby. Sportem je metro ignorovat, a to i u mladých "sportovců".

Přitom doprava po povrchu obtěžuje ostatní obyvatele víc, a je jedno zda se jede autem, autobusem nebo tramvají, případně na kole.

Osobně si umím představit třeba linku Barandov - Motol, co bude pouze navážet lidi k Andělu. Apod. Skutečně je třeba vyhlídková jízda Lazarskou a Vodičkovou jako bonus? Bezdomovci, co neplatí jízdné, a jezdí z konečné na konečnou, by to asi neunesli. ;-D

0/−3
28.12.2016 11:24

A47d13a35m 58P29o60c18h81e 7188246900445

Stále netušíte, čím tramvaj tedy nahradit...

0/−1
28.12.2016 14:08

J94i14ř59í 76K61r44e54j36č72í54k 2187228904816

OK, přistoupím na vaši hru, tedy čím konkrétně chcete tramvaje nahradit ?

Metro to zjevně být nemůže, busy nemají potřebnou kapacitu, navíc jsou hlučnější a mají větší exhalace.

+2/0
28.12.2016 21:04

A90d75a40m 61P89o65c66h66e 7438766970495

Marná otázka, zkoušel jsem ji na něj již minimálně dvacetkrát..

0/−1
28.12.2016 21:15

K26a37r24e19l 45D46r89d22a 6783675187589

Já nikde o žádné nahrazování neuvažuji. Tak nechápu o čem diskutujete?

Téma je škrtnutí spojů pro dodržení hlukových limitů. Jsem pro. Ona musí tramvaj ve špičce projíždět Vodičkovou každou minutu?

Když diskutovat, tak jak z toho udělat 2-3 minuty? Asi tak jak jezdí metro? Při tom množství linek, co se cpou centrem...

Vybudovat Václaváky, Opletalky, další Ječnou a provoz centrem jen rozptýlit? To je řešení? To je jen kosmetická úprava nesmyslného stavu.

Šel bych cestou linek, co se centru vyhnou v kombinaci s linkou, co bude centrem projíždět. To by Praze ulevilo. Ale bylo by to možná v praxi příliš komplikované.

0/0
29.12.2016 6:24

J89i49ř87í 54K14r73e57j27č46í37k 2787268164766

Jelikož tramvaje jezdí v centru na pokraji své kapacity, tak každé jejich omezení musí nutně znamenat náhradu něčím jiným a metro to díky hlubokému založení a dlouhým mezistaničním úsekům, být nemůže.

Takže by to nutně musely být hlučné a neekologické autobusy...

0/0
29.12.2016 17:16

K61a11r77e37l 46D25r10d63a 6943385977579

Pohybuji se centrem zpravidla kolem 17-18 hodiny. V centru je přetramvajováno a přitom často jezdí poloprázdné tramvaje. To má být provoz na hraně kapacity?

Večer zajíždím do centra mezi 21-24 hodinou. Pokud by byl interval dlouhý, může si Praha MHD strčit za klobouk. Minule jsem se svezl 15T sám. Jindy jedeme 3-4. Tomu říkám ekonomická MHD. Rv

0/0
29.12.2016 19:34

J44i72ř75í 10K69r22e17j32č12í10k 2267788224396

Tvé pozorování se zjevně neshoduje s pozorováním ostatních cestujících, ale to už mě u tebe ani nepřekvapí...

0/0
29.12.2016 21:11

K12a49r32e78l 10D45r91d38a 6683385207109

Zkuste ty své bajky doložit. Pokud možno bez urážek druhých.

0/0
30.12.2016 5:03

J40i70ř43í 88K85r92e26j15č25í22k 2547708364196

Jelikož se linky v centru před nedávnem posilovaly, tak dokládat nic nemusím, ber to prostě jako fakt.

0/0
30.12.2016 16:14

K14a97r54e58l 11D61r58d34a 6853965247729

A když nahrazování, trasy metra A a B pro nedostatek cestujících nejezdí na svém maximu. Tak hlavně, že paralelně k nim jezdí po povrchu po stejné trase tramvaje za miliardy.

0/0
29.12.2016 6:26

A58d97a22m 52P43o16c71h58e 7218766600685

Ano, jediná použitá kapacitní doprava v ulici je mor. Bohužel jen pro Káju, fanatického tramvajofoba.

+1/−1
28.12.2016 10:01

J20i40ř84í 94F33o85g36e76l 2180721366872

A co bylo dříve? Kancelář pisatele nebo tramvajová trať?

Řešení je nabíledni...:-P

+2/−1
28.12.2016 7:57

K40a23r78e19l 47D80r46d56a 6913715307669

Hloupost.

0/−2
28.12.2016 11:34

A16d13a69m 21P63o63c59h91e 7308936890895

Nojo, Drda, čekal jsem, jak se té hovadiny jako jediný chytne. Sice netuší, kde konkrétně a čím tramvaj nahradit, neumí ani říct, kde ta jeho strašlivě hlučná a krvelačná trať stojí, ale lézt do diskuze, to jo

0/−1
28.12.2016 9:59

K31a72r38e62l 20D86r94d50a 6353855647139

Olšanská. Chodce tady vyprošťovali asi před třemi nedělemi.

Co mě může dostat, na Olšanském náměstí teď komplet rekonstruovali semafory. Stálo to miliony z veřejných peněz. A co na to tramvajáci? V klidu spí. Stav, kdy auta a tramvaj dostanou zelenou a auta se nahrnou na trať před rozjíždějící se tramvaj, která musí brzdit a řidič cinkat ne celé náměstí, zůstal.

To byl takový problém zajistit tady nekolizní tramvajovou dopravu, když se to tady jednou za 50 let předělává? To nepochopíš. Rv:-P

Přitom by stačilo, aby tramvaj vyjela 5 vteřin před auty a byl by navěky klid.

Jo, ochranné pásmo veřejného prostoru proti hluku, znamená leda tak plošný zákaz tramvají v Praze. Když to tramvajáci jinou cestou, než přes zvonek, neumí. Rv

0/−2
28.12.2016 11:33

A92d92a49m 72P94o23c22h28e 7688646380265

Jasně, já vím, jiné dopravní prostředky nikdy nebourají a tramcajáci bourají naschvál. A těší je vraždit, proto to dělají. Jasně.

0/−1
28.12.2016 14:07

J82i65ř65í 54K18r75e94j19č29í87k 2287268174186

Hezké.

A jak prosím "tramvajáci" ovlivní signální plány SSZ, aby IAD nedostávala volno před nimi ?

Ostatní bláboly snad není ani nutno komentovat...

0/−1
28.12.2016 21:09

K93a80r83e34l 26D80r26d15a 6173695707199

Ona se, blábole, křižovatka v Praze projektuje bez názoru a prosazení zájmu MHD? Jako vážně? Tomu říkám spaní tramvajové lobby. Nejspíš ten spící projektant v pracovní době leda tak nadává tady na diskusích, ale svoji práci očividně nedělá. Rv

0/0
29.12.2016 6:11

J28i35ř80í 76K71r62e18j10č45í37k 2317398944276

Asi překvapivě pro tebe není Dopravní podnik investorem křižovatek v Praze a do nastavení signalizací tak nemá příliš šancí zasahovat. To nemá nic společného se spaním nějaké lobby.

Evidentně se v tom dost plaveš...

0/0
29.12.2016 17:22

K19a68r92e73l 14D31r56d87a 6153275467839

Tedy máme řešení, co aby se DPP konečně zapojil do budování dopravních opatření?

0/0
29.12.2016 19:36

J39i21ř45í 65K60r57e83j47č66í75k 2837478214556

A jste to schopen zařídit ?

Protože toho dlouhodobě není schopen ani zřizovatel jeho zřizovatel, TSK ani Eltodo si do toho mluvit nenechají.

0/0
29.12.2016 21:16

K62a97r18e57l 53D62r94d30a 6633175457249

Moje práce to není.

Minule tady Proběhla rekonstrukce zastávek ve Vysočanech. Všechny ty protesty. Radnice, TSK, policie, aktivisté, spolky vozíčkářů a nevidomých... Nakonec vídeńské zastávky rozštípl snad Martin Šubrt. (Co tady býval pravidelně na diskusi.)

O tom to bude, aby ředitel DPP neřešil jen odměny pro odboráře, ale uměl prosadit své zájmy i do této práce. (Resp. když bezbariérovou zastávku potopí neurčitý názor nevidomých, tak se na řešení křižovatky nikdo neptá lidí odpovědných za provoz tramvají? Jako vážně?)

0/0
30.12.2016 5:19

J95i65ř87í 71K46r74e58j35č77í78k 2877108704706

Neptá. DPP pochopitelně formuluje své požadavky, ale ty nezřídka nejsou akceptovány, viz třeba stav preference na Evropské, Prašném mostě, ve Vršovicích, na Palackého náměstí, atd.

0/0
30.12.2016 16:17

K80a21r78e52l 92D19r35d92a 6753925887969

Odporujete si. Tedy ptá, názor je, ale není prosazen. Chyba toho, kdo to má v popisu práce. Bere naše prachy za nic. ;-)

0/0
31.12.2016 8:21

J69i92ř31í 44K90r80e58j24č43í86k 2807788134466

Nikoliv, to jen vaše mozková kapacita nestačí na pochopení psaného textu.

Zkuste to znova, času máte dost.

0/0
31.12.2016 13:26

T72o61m30a84s 29K29o57h81o91u23t 7199831637522

Zběsilé tramvaje? - zběsilí jsou především cyklisti a všichni jejich pomahači. A jen o zlomek méně zběsilí jsou řidiči aut (osobních, dodávkových, nákladních). Do města patří 1) chodci, 2) metro, 3) tramvaje, 4) trolejbusy a pokud není vyhnutí 5) autobusy. Nikdy cyklisti (ti patří na stezky podél Vltavy) a už vůbec nikdy segwaye.

+1/−1
28.12.2016 13:53

P14a70v71e21l 78N57o77v88á41k 4553448955281

Dopr. Jestli někomu vaší tramvaj, tak ať odstěhuje. Stejně tak ti, kteří otravuji s hlukem z magistrály. Věřím tomu, že jak magistrála, tak tramvajové tratě byly na svém místě dřív, než většina stěžovatelů.

+6/−3
28.12.2016 3:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.