Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

M35i34l22o74š 29Ž95a57t78e40č12k25a 9156757742

Zruseni pasma do Motola po cely den a do Letnan jen rano? Letnany by si to zaslouzili minimalne i v odpoledni spicce..

0/0
doporučit
29.12.2016 19:09

M62a94r95t74i85n 33R54u81z98i56c70k72a 1172978166167

Ja nevim, jezdim casto a prijde mi, ze to metro pobira uz ted... posileni vikendoveho provozu a prodlouzeni spicek ano, ale to pasmovani se dle meho moc nevyplati, zatim. Jedine Becko je silene natriskane a cecko ve spickach nestaci.

0/0
doporučit
30.12.2016 5:37

P91a26t95r21i62k 31E91g68e75r 2348160219411

Metro s vlaky pojme nejvíce cestujících, pak následují tramvaje a kloubové autobusy. Minibusovou linku 148 bych však prodloužil do trasy Náměstí Míru (A) - I.P. Pavlova (C) - Lazarská - Karlovo náměstí (B) - Újezd - Nemocnice pod Petřínem. Linky 100 a 119 bych propojil do trasy Nádraží Veleslavín (A) - Divoká Šárka - Terminál 1 - Terminál 2 - Zličín (B) přičemž úsek U Hangáru - K Letišti by byl obsluhován již pouze v tomto směru linkami 100, 119 a linkou 191 obousměrně.

0/0
doporučit
29.12.2016 18:48

L63u42k67á34š 76K94l23i17n23k17á46č15e52k 3341659138

Zajímalo by mě, jak to bude s integrací Kladna. Už se o tom mluví docela dlouho a pořád se to odkládá. Nevíte jestli je aktuální termín spuštění ten červen 2017 a jak to pak bude s expresama na Kladno? Budou dál jezdit soukromý přímý autobusy nebo budou nahrazený nějakou Ropidem objednávanou linkou?

0/0
doporučit
29.12.2016 18:42

Z56d87e59n71ě34k 20K97o19v63á22ř 9408139379975

Já vyjadřuji údiv nad tím, že se ROPID chystá snížit 7,5 minutový interval metra o víkendu. Takto racionální krok, po nejrůznějších přečíslovávání busů a tramvají, prohazovaní tras a vracení tras do původního stavu, bych nečekal. Super.

Snad interval dají na 5 minut.

0/0
doporučit
29.12.2016 18:31

M60a26r42t49i45n 23Š12t48r40o12s 4929987770188

spíš to bude jen 6 minut, ale i to je úspěch

0/0
doporučit
29.12.2016 21:27

J58i16ř19í 96P36r64a29ž46á56k 9490172521442

Z busů na lince 119 by měli odstranit nějaké sedačky a udělat tak více místa na zavazadla. Na část sedadel si stejně nikdo nesedá, protože jso obsazena kufry, které se nikam nevejdou.

+5/0
doporučit
29.12.2016 16:52
Foto

M58a69r63t63i20n 78Š24u55b29r71t 1125871514105

Zatím jezdí na letiště autobusy, které byly vysoutěženy v rámci velkého kontraktu na nákup autobusů a podmínky výběru obsahují i počet sedaček. Výraznější úprava vozidel je pak v tomto ohledu složitá, protože by pak podoba vozidla neodpovídala podmínkám a to by mohlo vyvolat stížnosti neúspěšných uchazečů. Proto se letos testovaly dva nové autobusy, aby bylo možné zjistit spotřebu a parametry a lépe připravit menší výběrové řízení na autobusy určené právě pro potřeby dopravy na letiště. A v něm už nepochybně bude zohledněn vhodný počet sedaček i rozmístění úložných prostorů. I nyní zkoušený dvoukloubový autobus má spíše parametry dálkového spoje s mnoha sedačkami, ale testuje se z hlediska spotřeby a možností průjezdnosti. Také v podobném typu vozidla jako nově dodaném by bylo sedaček podstatně méně a více prostorů pro zavazadla.

0/0
doporučit
29.12.2016 17:42

J17i56ř57í 77P35r41a88ž59á57k 9130432751722

Obdobný 2kloubový bus jezdí v Hamburgu. Podívejte se na video, kde v době okolo 3 min. vybočuje zadní část busu nad chodník. Jestli je zkoušený bus obdobný, tak bude kosit chodce, nebo zábradlí. Vypadá to, že tato obluda je určena spíš na pojíždění po letištní ploše.

https://vimeo.com/58064898

0/0
doporučit
29.12.2016 17:47
Foto

M78a24r68t92i42n 91Š78u53b77r76t 1475821294625

Parametry dvouklobového busu z hlediska průjezdnosti zatím řidiči shledávají lepšími, než u prodloužených kloubových autobusů (viz vůz, co byl v Praze v létě). Vybočení druhého kloubu obecně je zcela shodné s vybočením druhého kloubu běžného kloubového busu. Navíc dvoukloubový autobus má poslední nápravu řiditelnou, takže v některých ohledech vybočuje i méně než běžný kloubový autobus a stopu drží lépe. Testovalo se při průjezdu nejen na Veleslavíně, ale dvoukloub projel bez problémů i obratiště na druhé straně ulice, stejně jako obratiště na Suchdole. Řidiče to vozidlo spíše pozitivně překvapuje, ale testování stále probíhá. Teoreticky se dá navrhnout dvoukloubový bus s takovou délkou svých částí, že jsou obě kratší než běžný druhý článek kloubového busu. A z toho vyplývá i menší vybočení.

0/0
doporučit
29.12.2016 17:57

M62a39r43t16i18n 83R63u21z88i98c70k81a 1212548986217

Mel jsem tu cest, dvoukloubaky by se obecne hodily mozna i na jinych linkach, ale co jsem si vsiml, je problem s delkou zastavek - zalivu, nevejde se... i u Terminalu 2 - vystup je problem zajet k hrane obrubniku, kdyz v nastupni stoji jiny bus.

0/0
doporučit
30.12.2016 5:42

J59i30ř43í 16P45r41a59ž78á69k 9950722561392

Budou busy na linku 119 na CNG? Prý Pražská plynárenská nabídla, že zdarma postaví plničku, ale DP to odmítl... :-(

Ono je to na Evropské s emisemi hodně špatné, jsou překračovány limity dané legislativou. Měřicí stanice byly přesunuty od Evopské do Suchdola, takže formálně jsou limity znečištění splněnyy, ale skutečnost je jiná. Už jsou na Praze 6 i "rakovinové domy" u jisté výpadovky, kde prý je vyšší limit úmrtnosti.

Uvažovali "odborníci" z DP při vypisování výběrového řízení o ceně provozu, jiných náhradních dílech, jiném vybavení dílny pro pár busů,...?

0/0
doporučit
29.12.2016 17:54
Foto

M79a19r94t15i77n 36Š29u24b95r35t 1905181674355

Proto se ta vozidla zkouší, aby pro případné výběrové řízení byly všechny podklady o provozních nákladech známé. Právě u plynového pohonu je potřeba velmi pečlivě zvažovat odlišné technické vlastnosti vozidel, cenu, pravidla bezpečnosti a další věci, které při vozovém parku o 1000 busech a průběžné obnově nejsou jednoduché. DP se aktuálně orientuje především na elektrický pohon, nejperspektivnější se zdají projekty hybridních trolejbusů, pro něž je možné rozvíjet napájení z existující napájecí sítě tramvají.

0/0
doporučit
29.12.2016 18:08

J69i31ř59í 80P33r53a66ž26á27k 9490232271302

U vozidla, které často zastavuje a rozjíždí vozit těžké baterie, tedy mrtvou zátěž, z toho plyne požadavek na robustnější konstrukci vozidla, více energie na rozjezdy a výfuk tohoto busu ve tvaru komína někde v Tušimicích.... Životnost baterií je omezená, při započtení životního cyklu elektrobusu nevychází příznivě ani vliv na živ. prostředí. Vzpomeňte na NiCd baterie ve vozech metra.

0/0
doporučit
29.12.2016 18:19

M78a64r45t22i21n 17R81u18z88i75c75k42a 1272788966637

Po hybridnich trolejbusech volam dlouho - at uz dostupnejsi nafta-elektrina nebo dle meho jeste neprilis vhodne baterie-elektrina, elektrobusy jsou sice budoucnost, ale pro prazsky teren to neni uplne vhodne, nektere linky by prakticky mohli byt cele trolejbusove, takova 176 z Karlaku na Strahov, 137 v useku Andel - Waltrovka nebo treba 191 od Andela na Petriny... I treba stoupani v prosecke je dlouhe...

A trolejbusy jsou velmi tiche a neprodukuji emise primo v ulicich mesta... U Prahy je skoda, ze se je nepodarilo vratit na nektere narocne linky uz v 90 letech. Nemyslim si, ze by byl problem v menirnach a napajeni, tedy v jejich cene. Rad bych videl srovnani mezi cenou menirny a klasickym trolejbusem (ev. hybrid klasika) a cenou za elektrobus na baterie napajeny z tram site.

Take si myslim, ze klasicky trolejbus bude mnohem prostornejsi. Soucasny elektrobus, ktery jezdi na 124 ze Zelivskeho je tak nejak malo prostorny a opet se vracime k mene dverim.

0/0
doporučit
30.12.2016 5:58

K93a51r96e77l 16N89o56v19o24t48n13y 2711635909550

Hlavne by meli ale vylepsit prijezd a odjezd autobusu z terminalu na Nadrazi Veleslavin, aby se ty autobusy nemusely aspon pri prijezdu probijet pres svetelnou krizovatku, za kteoru jsou navic casto zavory.

Stacilo by udelat sjezd z Evropske tam, kde driv byval sjezd na benzinovou pumpu, a bylo by to vyresene - navic by se mohl o 300-400 m zkratit vyhrazeny pruh pro autobusy, tudiz by byly mensi zacpy a celkove by bylo provoz plynulejsi.

+2/0
doporučit
29.12.2016 16:48

J91i60ř15í 50P58r60a23ž79á10k 9840262791552

Také jsem si to myslel, ale nejde to - vznikl by větší problém. Busy by museli zajíždět rovnou na odjezdové stání, což by podstatně zmenšilo kapacitu obratiště a neumožnilo přesné dodržení jízdního řádu. Když je zacpaná křižovatka, tak řidič otvírá už na Evropské, kde lidi mohou vystoupit.

0/0
doporučit
29.12.2016 16:55

T82o48m15á73š 68S62o32u96k25u49p 4243885170350

Ten terminál vypadá, že je nakreslený naopak. Ale chápu projektanta, že nechtěl aby 4 autobusy stály nad vestibulem metra a zastávka byla 100 metrů od vchodu.

0/0
doporučit
29.12.2016 17:03

K96a71r14e19l 54N97o30v83o80t22n38y 2471125809710

No kdyz ridic nechava vystoupit lidi rovnou z Evropske, tak to stejne tech 100m od vchodu je.

0/0
doporučit
29.12.2016 17:26

K96a91r88e19l 11N36o75v42o38t13n10y 2681575759200

On cely ten terminal vypada, ze ho kreslil nekdo, kdo vubec netusil, jaky druh provozu tam bude. Uz jen ty vystupy z metra bez eskalatoru, bezbarierovy vytah v tom uplne nejmene exponovanem rohu krizovatky, a nadavkem jeste kloubove autobusy probijejici se pres zacpu na Evropske a svetelnou krizovatku kde musi udelat na par metrech obrat o 180 stupnu a casto je to tam jeste zacpane kvulu zarovam na te vedlejsi silnici hned za krizovatkou... Stupidneji uz to snad vyresit neslo... :-(

+1/0
doporučit
29.12.2016 17:30

K90a61r51e34l 25N17o95v75o71t81n34y 2981665929440

To neni nic, co by neslo vyresit zmenou usporadani toho terminalu.

0/0
doporučit
29.12.2016 17:25

J31i59ř50í 34P28r56a35ž78á15k 9980302381742

Jak? Výjezd musí být do stávající křižovatky, musí být výstupní zastávka, pak místo kde busy čekají až do doby než mají dle jízdního řádu odjet, což je třeba u kladeňáků někdy dost dlouho a čeká jich tam několik. Takže aby se využil celý prostor terminálu, tak jiné řešení není. Obratiště bylo navrhováno na busy MHD a pár regionálních. Většina regionálních měla mít konečnou na Dlouhé Míli, ale vliven neschopnosti radních, zastupitelů i úředníků ke stavbě P+R a terminálu bus na Dlouhé Míli nedošlo. Dnes ve Veleslavíně pojíždí a smrdí přes 1000 busů!

0/0
doporučit
29.12.2016 17:43
Foto

M16a53r38t71i18n 69Š31u76b94r77t 1655631104265

Bohužel změna uspořádání opravdu tento problém nevyřeší. Pokud byste vjel s busem do terminálu na západní straně, musíte mít výstupní zastávky někde v současných nástupních modrých busů za nástupní busu 119. Pak se bus musí otočit zpět do prostoru terminálu, v místě současného výjezdu by musela být vybudována otočka. Pak musí bus odjet do odstavných stání, kterých by třetina ubyla, pak se vzadu musí znovu otočit, projet kolem výstupních, znovu se otočit a najet do nástupních v současné výstupní, ale ještě o dost vpředu, aby nástupních zastávek bylo dost. Následně by u nového vjezdu musela vzniknout další řízená křižovaka pro výjezd busů.

Samozřejmě by bylo možné teminál překlopit vlastně zrcadlově a všechny odstavy přesunout co nejblíže k metru, přičemž ale výstupní a nástupní zastávky by pak byly od metra pekelně daleko. Výstupní někde u nejzápadnější otočky v terminálu, nástupní naproti. O cca 150 metrů dál než dnes. Obecně by to znamenalo terminál kompletně zbourat a postavit zcela znovu, přičemž celkový výsledek by pravděpodobně byl funkčně horší než ten dnešní...byť ten samozřejmě také není ideální.

+1/0
doporučit
29.12.2016 17:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.