Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražská MHD v novém roce: posílení metra i více spojů na letiště

Po letošní revoluci v jízdních řádech tramvají i autobusů čekají příští rok městskou hromadnou dopravu v Praze jen drobné změny. V metru lze očekávat kratší intervaly, do ulic vyjede legendární tramvaj T3 a příměstské spoje budou rozšířeny do další oblasti Středočeského kraje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24i80l71o38š 97Ž25a86t78e96č42k93a 9506207732

Zruseni pasma do Motola po cely den a do Letnan jen rano? Letnany by si to zaslouzili minimalne i v odpoledni spicce..

0/0
29.12.2016 19:09

M31a72r52t53i66n 80R13u10z29i65c60k19a 1312618776867

Ja nevim, jezdim casto a prijde mi, ze to metro pobira uz ted... posileni vikendoveho provozu a prodlouzeni spicek ano, ale to pasmovani se dle meho moc nevyplati, zatim. Jedine Becko je silene natriskane a cecko ve spickach nestaci.

0/0
30.12.2016 5:37

P87a32t28r84i81k 52E74g33e49r 2148930219351

Metro s vlaky pojme nejvíce cestujících, pak následují tramvaje a kloubové autobusy. Minibusovou linku 148 bych však prodloužil do trasy Náměstí Míru (A) - I.P. Pavlova (C) - Lazarská - Karlovo náměstí (B) - Újezd - Nemocnice pod Petřínem. Linky 100 a 119 bych propojil do trasy Nádraží Veleslavín (A) - Divoká Šárka - Terminál 1 - Terminál 2 - Zličín (B) přičemž úsek U Hangáru - K Letišti by byl obsluhován již pouze v tomto směru linkami 100, 119 a linkou 191 obousměrně.

0/0
29.12.2016 18:48

L23u11k30á42š 23K85l48i18n98k29á63č85e24k 3611169778

Zajímalo by mě, jak to bude s integrací Kladna. Už se o tom mluví docela dlouho a pořád se to odkládá. Nevíte jestli je aktuální termín spuštění ten červen 2017 a jak to pak bude s expresama na Kladno? Budou dál jezdit soukromý přímý autobusy nebo budou nahrazený nějakou Ropidem objednávanou linkou?

0/0
29.12.2016 18:42

Z87d92e34n11ě20k 53K70o32v34á91ř 9788979289145

Já vyjadřuji údiv nad tím, že se ROPID chystá snížit 7,5 minutový interval metra o víkendu. Takto racionální krok, po nejrůznějších přečíslovávání busů a tramvají, prohazovaní tras a vracení tras do původního stavu, bych nečekal. Super.

Snad interval dají na 5 minut.

0/0
29.12.2016 18:31

M62a86r90t73i15n 63Š39t76r17o74s 4399787880138

spíš to bude jen 6 minut, ale i to je úspěch

0/0
29.12.2016 21:27

J63i98ř67í 89P68r55a60ž20á68k 9200252681402

Z busů na lince 119 by měli odstranit nějaké sedačky a udělat tak více místa na zavazadla. Na část sedadel si stejně nikdo nesedá, protože jso obsazena kufry, které se nikam nevejdou.

+5/0
29.12.2016 16:52
Foto

M96a18r31t17i49n 88Š93u66b76r93t 1495551514475

Zatím jezdí na letiště autobusy, které byly vysoutěženy v rámci velkého kontraktu na nákup autobusů a podmínky výběru obsahují i počet sedaček. Výraznější úprava vozidel je pak v tomto ohledu složitá, protože by pak podoba vozidla neodpovídala podmínkám a to by mohlo vyvolat stížnosti neúspěšných uchazečů. Proto se letos testovaly dva nové autobusy, aby bylo možné zjistit spotřebu a parametry a lépe připravit menší výběrové řízení na autobusy určené právě pro potřeby dopravy na letiště. A v něm už nepochybně bude zohledněn vhodný počet sedaček i rozmístění úložných prostorů. I nyní zkoušený dvoukloubový autobus má spíše parametry dálkového spoje s mnoha sedačkami, ale testuje se z hlediska spotřeby a možností průjezdnosti. Také v podobném typu vozidla jako nově dodaném by bylo sedaček podstatně méně a více prostorů pro zavazadla.

0/0
29.12.2016 17:42

J21i84ř59í 71P41r64a67ž67á35k 9330872391722

Obdobný 2kloubový bus jezdí v Hamburgu. Podívejte se na video, kde v době okolo 3 min. vybočuje zadní část busu nad chodník. Jestli je zkoušený bus obdobný, tak bude kosit chodce, nebo zábradlí. Vypadá to, že tato obluda je určena spíš na pojíždění po letištní ploše.

https://vimeo.com/58064898

0/0
29.12.2016 17:47
Foto

M52a51r28t80i58n 46Š33u42b68r85t 1675881884935

Parametry dvouklobového busu z hlediska průjezdnosti zatím řidiči shledávají lepšími, než u prodloužených kloubových autobusů (viz vůz, co byl v Praze v létě). Vybočení druhého kloubu obecně je zcela shodné s vybočením druhého kloubu běžného kloubového busu. Navíc dvoukloubový autobus má poslední nápravu řiditelnou, takže v některých ohledech vybočuje i méně než běžný kloubový autobus a stopu drží lépe. Testovalo se při průjezdu nejen na Veleslavíně, ale dvoukloub projel bez problémů i obratiště na druhé straně ulice, stejně jako obratiště na Suchdole. Řidiče to vozidlo spíše pozitivně překvapuje, ale testování stále probíhá. Teoreticky se dá navrhnout dvoukloubový bus s takovou délkou svých částí, že jsou obě kratší než běžný druhý článek kloubového busu. A z toho vyplývá i menší vybočení.

0/0
29.12.2016 17:57

M45a86r14t27i44n 26R18u49z34i18c48k82a 1142718386817

Mel jsem tu cest, dvoukloubaky by se obecne hodily mozna i na jinych linkach, ale co jsem si vsiml, je problem s delkou zastavek - zalivu, nevejde se... i u Terminalu 2 - vystup je problem zajet k hrane obrubniku, kdyz v nastupni stoji jiny bus.

0/0
30.12.2016 5:42

J96i28ř19í 25P51r25a58ž23á90k 9190272141522

Budou busy na linku 119 na CNG? Prý Pražská plynárenská nabídla, že zdarma postaví plničku, ale DP to odmítl... :-(

Ono je to na Evropské s emisemi hodně špatné, jsou překračovány limity dané legislativou. Měřicí stanice byly přesunuty od Evopské do Suchdola, takže formálně jsou limity znečištění splněnyy, ale skutečnost je jiná. Už jsou na Praze 6 i "rakovinové domy" u jisté výpadovky, kde prý je vyšší limit úmrtnosti.

Uvažovali "odborníci" z DP při vypisování výběrového řízení o ceně provozu, jiných náhradních dílech, jiném vybavení dílny pro pár busů,...?

0/0
29.12.2016 17:54
Foto

M98a91r81t51i69n 31Š80u31b16r53t 1235641134265

Proto se ta vozidla zkouší, aby pro případné výběrové řízení byly všechny podklady o provozních nákladech známé. Právě u plynového pohonu je potřeba velmi pečlivě zvažovat odlišné technické vlastnosti vozidel, cenu, pravidla bezpečnosti a další věci, které při vozovém parku o 1000 busech a průběžné obnově nejsou jednoduché. DP se aktuálně orientuje především na elektrický pohon, nejperspektivnější se zdají projekty hybridních trolejbusů, pro něž je možné rozvíjet napájení z existující napájecí sítě tramvají.

0/0
29.12.2016 18:08

J19i41ř74í 41P60r13a85ž88á49k 9780732521302

U vozidla, které často zastavuje a rozjíždí vozit těžké baterie, tedy mrtvou zátěž, z toho plyne požadavek na robustnější konstrukci vozidla, více energie na rozjezdy a výfuk tohoto busu ve tvaru komína někde v Tušimicích.... Životnost baterií je omezená, při započtení životního cyklu elektrobusu nevychází příznivě ani vliv na živ. prostředí. Vzpomeňte na NiCd baterie ve vozech metra.

0/0
29.12.2016 18:19

M38a89r35t34i97n 13R95u35z26i65c41k44a 1502578606897

Po hybridnich trolejbusech volam dlouho - at uz dostupnejsi nafta-elektrina nebo dle meho jeste neprilis vhodne baterie-elektrina, elektrobusy jsou sice budoucnost, ale pro prazsky teren to neni uplne vhodne, nektere linky by prakticky mohli byt cele trolejbusove, takova 176 z Karlaku na Strahov, 137 v useku Andel - Waltrovka nebo treba 191 od Andela na Petriny... I treba stoupani v prosecke je dlouhe...

A trolejbusy jsou velmi tiche a neprodukuji emise primo v ulicich mesta... U Prahy je skoda, ze se je nepodarilo vratit na nektere narocne linky uz v 90 letech. Nemyslim si, ze by byl problem v menirnach a napajeni, tedy v jejich cene. Rad bych videl srovnani mezi cenou menirny a klasickym trolejbusem (ev. hybrid klasika) a cenou za elektrobus na baterie napajeny z tram site.

Take si myslim, ze klasicky trolejbus bude mnohem prostornejsi. Soucasny elektrobus, ktery jezdi na 124 ze Zelivskeho je tak nejak malo prostorny a opet se vracime k mene dverim.

0/0
30.12.2016 5:58

K73a95r60e48l 98N48o80v25o76t66n11y 2661195529120

Hlavne by meli ale vylepsit prijezd a odjezd autobusu z terminalu na Nadrazi Veleslavin, aby se ty autobusy nemusely aspon pri prijezdu probijet pres svetelnou krizovatku, za kteoru jsou navic casto zavory.

Stacilo by udelat sjezd z Evropske tam, kde driv byval sjezd na benzinovou pumpu, a bylo by to vyresene - navic by se mohl o 300-400 m zkratit vyhrazeny pruh pro autobusy, tudiz by byly mensi zacpy a celkove by bylo provoz plynulejsi.

+2/0
29.12.2016 16:48

J77i26ř11í 51P40r79a29ž24á60k 9160892921752

Také jsem si to myslel, ale nejde to - vznikl by větší problém. Busy by museli zajíždět rovnou na odjezdové stání, což by podstatně zmenšilo kapacitu obratiště a neumožnilo přesné dodržení jízdního řádu. Když je zacpaná křižovatka, tak řidič otvírá už na Evropské, kde lidi mohou vystoupit.

0/0
29.12.2016 16:55

T43o96m20á55š 34S98o74u81k22u14p 4313895180190

Ten terminál vypadá, že je nakreslený naopak. Ale chápu projektanta, že nechtěl aby 4 autobusy stály nad vestibulem metra a zastávka byla 100 metrů od vchodu.

0/0
29.12.2016 17:03

K56a41r12e39l 26N73o62v63o27t48n16y 2291195549810

No kdyz ridic nechava vystoupit lidi rovnou z Evropske, tak to stejne tech 100m od vchodu je.

0/0
29.12.2016 17:26

K98a41r18e55l 15N81o79v55o54t41n20y 2761295649220

On cely ten terminal vypada, ze ho kreslil nekdo, kdo vubec netusil, jaky druh provozu tam bude. Uz jen ty vystupy z metra bez eskalatoru, bezbarierovy vytah v tom uplne nejmene exponovanem rohu krizovatky, a nadavkem jeste kloubove autobusy probijejici se pres zacpu na Evropske a svetelnou krizovatku kde musi udelat na par metrech obrat o 180 stupnu a casto je to tam jeste zacpane kvulu zarovam na te vedlejsi silnici hned za krizovatkou... Stupidneji uz to snad vyresit neslo... :-(

+1/0
29.12.2016 17:30

K79a61r32e70l 71N81o58v76o72t28n22y 2781785719480

To neni nic, co by neslo vyresit zmenou usporadani toho terminalu.

0/0
29.12.2016 17:25

J15i88ř30í 10P22r71a22ž43á12k 9360762851562

Jak? Výjezd musí být do stávající křižovatky, musí být výstupní zastávka, pak místo kde busy čekají až do doby než mají dle jízdního řádu odjet, což je třeba u kladeňáků někdy dost dlouho a čeká jich tam několik. Takže aby se využil celý prostor terminálu, tak jiné řešení není. Obratiště bylo navrhováno na busy MHD a pár regionálních. Většina regionálních měla mít konečnou na Dlouhé Míli, ale vliven neschopnosti radních, zastupitelů i úředníků ke stavbě P+R a terminálu bus na Dlouhé Míli nedošlo. Dnes ve Veleslavíně pojíždí a smrdí přes 1000 busů!

0/0
29.12.2016 17:43
Foto

M96a15r95t42i97n 15Š68u54b96r48t 1815101494645

Bohužel změna uspořádání opravdu tento problém nevyřeší. Pokud byste vjel s busem do terminálu na západní straně, musíte mít výstupní zastávky někde v současných nástupních modrých busů za nástupní busu 119. Pak se bus musí otočit zpět do prostoru terminálu, v místě současného výjezdu by musela být vybudována otočka. Pak musí bus odjet do odstavných stání, kterých by třetina ubyla, pak se vzadu musí znovu otočit, projet kolem výstupních, znovu se otočit a najet do nástupních v současné výstupní, ale ještě o dost vpředu, aby nástupních zastávek bylo dost. Následně by u nového vjezdu musela vzniknout další řízená křižovaka pro výjezd busů.

Samozřejmě by bylo možné teminál překlopit vlastně zrcadlově a všechny odstavy přesunout co nejblíže k metru, přičemž ale výstupní a nástupní zastávky by pak byly od metra pekelně daleko. Výstupní někde u nejzápadnější otočky v terminálu, nástupní naproti. O cca 150 metrů dál než dnes. Obecně by to znamenalo terminál kompletně zbourat a postavit zcela znovu, přičemž celkový výsledek by pravděpodobně byl funkčně horší než ten dnešní...byť ten samozřejmě také není ideální.

+1/0
29.12.2016 17:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.