Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

M43i59l11o27š 98Ž31a58t82e75č56k52a 9206977442

Zruseni pasma do Motola po cely den a do Letnan jen rano? Letnany by si to zaslouzili minimalne i v odpoledni spicce..

0/0
doporučit
29.12.2016 19:09

M52a35r85t32i66n 97R39u89z37i10c96k52a 1692418156457

Ja nevim, jezdim casto a prijde mi, ze to metro pobira uz ted... posileni vikendoveho provozu a prodlouzeni spicek ano, ale to pasmovani se dle meho moc nevyplati, zatim. Jedine Becko je silene natriskane a cecko ve spickach nestaci.

0/0
doporučit
30.12.2016 5:37

P51a39t61r98i84k 75E10g89e88r 2458340499271

Metro s vlaky pojme nejvíce cestujících, pak následují tramvaje a kloubové autobusy. Minibusovou linku 148 bych však prodloužil do trasy Náměstí Míru (A) - I.P. Pavlova (C) - Lazarská - Karlovo náměstí (B) - Újezd - Nemocnice pod Petřínem. Linky 100 a 119 bych propojil do trasy Nádraží Veleslavín (A) - Divoká Šárka - Terminál 1 - Terminál 2 - Zličín (B) přičemž úsek U Hangáru - K Letišti by byl obsluhován již pouze v tomto směru linkami 100, 119 a linkou 191 obousměrně.

0/0
doporučit
29.12.2016 18:48

L32u93k15á50š 94K79l63i47n54k87á88č21e15k 3591149748

Zajímalo by mě, jak to bude s integrací Kladna. Už se o tom mluví docela dlouho a pořád se to odkládá. Nevíte jestli je aktuální termín spuštění ten červen 2017 a jak to pak bude s expresama na Kladno? Budou dál jezdit soukromý přímý autobusy nebo budou nahrazený nějakou Ropidem objednávanou linkou?

0/0
doporučit
29.12.2016 18:42

Z39d89e53n46ě33k 26K89o21v23á68ř 9518449969865

Já vyjadřuji údiv nad tím, že se ROPID chystá snížit 7,5 minutový interval metra o víkendu. Takto racionální krok, po nejrůznějších přečíslovávání busů a tramvají, prohazovaní tras a vracení tras do původního stavu, bych nečekal. Super.

Snad interval dají na 5 minut.

0/0
doporučit
29.12.2016 18:31

M42a58r22t67i42n 94Š55t56r89o76s 4679897630508

spíš to bude jen 6 minut, ale i to je úspěch

0/0
doporučit
29.12.2016 21:27

J50i92ř35í 71P34r60a97ž91á86k 9250102411822

Z busů na lince 119 by měli odstranit nějaké sedačky a udělat tak více místa na zavazadla. Na část sedadel si stejně nikdo nesedá, protože jso obsazena kufry, které se nikam nevejdou.

+5/0
doporučit
29.12.2016 16:52
Foto

M90a81r52t45i66n 59Š21u38b76r52t 1725631574275

Zatím jezdí na letiště autobusy, které byly vysoutěženy v rámci velkého kontraktu na nákup autobusů a podmínky výběru obsahují i počet sedaček. Výraznější úprava vozidel je pak v tomto ohledu složitá, protože by pak podoba vozidla neodpovídala podmínkám a to by mohlo vyvolat stížnosti neúspěšných uchazečů. Proto se letos testovaly dva nové autobusy, aby bylo možné zjistit spotřebu a parametry a lépe připravit menší výběrové řízení na autobusy určené právě pro potřeby dopravy na letiště. A v něm už nepochybně bude zohledněn vhodný počet sedaček i rozmístění úložných prostorů. I nyní zkoušený dvoukloubový autobus má spíše parametry dálkového spoje s mnoha sedačkami, ale testuje se z hlediska spotřeby a možností průjezdnosti. Také v podobném typu vozidla jako nově dodaném by bylo sedaček podstatně méně a více prostorů pro zavazadla.

0/0
doporučit
29.12.2016 17:42

J49i22ř84í 56P69r75a49ž27á86k 9950272831972

Obdobný 2kloubový bus jezdí v Hamburgu. Podívejte se na video, kde v době okolo 3 min. vybočuje zadní část busu nad chodník. Jestli je zkoušený bus obdobný, tak bude kosit chodce, nebo zábradlí. Vypadá to, že tato obluda je určena spíš na pojíždění po letištní ploše.

https://vimeo.com/58064898

0/0
doporučit
29.12.2016 17:47
Foto

M93a55r42t21i35n 59Š13u73b14r54t 1195171774345

Parametry dvouklobového busu z hlediska průjezdnosti zatím řidiči shledávají lepšími, než u prodloužených kloubových autobusů (viz vůz, co byl v Praze v létě). Vybočení druhého kloubu obecně je zcela shodné s vybočením druhého kloubu běžného kloubového busu. Navíc dvoukloubový autobus má poslední nápravu řiditelnou, takže v některých ohledech vybočuje i méně než běžný kloubový autobus a stopu drží lépe. Testovalo se při průjezdu nejen na Veleslavíně, ale dvoukloub projel bez problémů i obratiště na druhé straně ulice, stejně jako obratiště na Suchdole. Řidiče to vozidlo spíše pozitivně překvapuje, ale testování stále probíhá. Teoreticky se dá navrhnout dvoukloubový bus s takovou délkou svých částí, že jsou obě kratší než běžný druhý článek kloubového busu. A z toho vyplývá i menší vybočení.

0/0
doporučit
29.12.2016 17:57

M72a96r30t70i23n 16R20u85z16i39c55k34a 1912648136847

Mel jsem tu cest, dvoukloubaky by se obecne hodily mozna i na jinych linkach, ale co jsem si vsiml, je problem s delkou zastavek - zalivu, nevejde se... i u Terminalu 2 - vystup je problem zajet k hrane obrubniku, kdyz v nastupni stoji jiny bus.

0/0
doporučit
30.12.2016 5:42

J34i60ř68í 65P65r94a65ž26á22k 9590832221942

Budou busy na linku 119 na CNG? Prý Pražská plynárenská nabídla, že zdarma postaví plničku, ale DP to odmítl... :-(

Ono je to na Evropské s emisemi hodně špatné, jsou překračovány limity dané legislativou. Měřicí stanice byly přesunuty od Evopské do Suchdola, takže formálně jsou limity znečištění splněnyy, ale skutečnost je jiná. Už jsou na Praze 6 i "rakovinové domy" u jisté výpadovky, kde prý je vyšší limit úmrtnosti.

Uvažovali "odborníci" z DP při vypisování výběrového řízení o ceně provozu, jiných náhradních dílech, jiném vybavení dílny pro pár busů,...?

0/0
doporučit
29.12.2016 17:54
Foto

M13a76r77t44i13n 51Š95u25b82r20t 1725221864255

Proto se ta vozidla zkouší, aby pro případné výběrové řízení byly všechny podklady o provozních nákladech známé. Právě u plynového pohonu je potřeba velmi pečlivě zvažovat odlišné technické vlastnosti vozidel, cenu, pravidla bezpečnosti a další věci, které při vozovém parku o 1000 busech a průběžné obnově nejsou jednoduché. DP se aktuálně orientuje především na elektrický pohon, nejperspektivnější se zdají projekty hybridních trolejbusů, pro něž je možné rozvíjet napájení z existující napájecí sítě tramvají.

0/0
doporučit
29.12.2016 18:08

J86i85ř43í 93P98r87a78ž92á49k 9510222381172

U vozidla, které často zastavuje a rozjíždí vozit těžké baterie, tedy mrtvou zátěž, z toho plyne požadavek na robustnější konstrukci vozidla, více energie na rozjezdy a výfuk tohoto busu ve tvaru komína někde v Tušimicích.... Životnost baterií je omezená, při započtení životního cyklu elektrobusu nevychází příznivě ani vliv na živ. prostředí. Vzpomeňte na NiCd baterie ve vozech metra.

0/0
doporučit
29.12.2016 18:19

M79a18r20t39i92n 25R82u39z61i20c31k49a 1682878126247

Po hybridnich trolejbusech volam dlouho - at uz dostupnejsi nafta-elektrina nebo dle meho jeste neprilis vhodne baterie-elektrina, elektrobusy jsou sice budoucnost, ale pro prazsky teren to neni uplne vhodne, nektere linky by prakticky mohli byt cele trolejbusove, takova 176 z Karlaku na Strahov, 137 v useku Andel - Waltrovka nebo treba 191 od Andela na Petriny... I treba stoupani v prosecke je dlouhe...

A trolejbusy jsou velmi tiche a neprodukuji emise primo v ulicich mesta... U Prahy je skoda, ze se je nepodarilo vratit na nektere narocne linky uz v 90 letech. Nemyslim si, ze by byl problem v menirnach a napajeni, tedy v jejich cene. Rad bych videl srovnani mezi cenou menirny a klasickym trolejbusem (ev. hybrid klasika) a cenou za elektrobus na baterie napajeny z tram site.

Take si myslim, ze klasicky trolejbus bude mnohem prostornejsi. Soucasny elektrobus, ktery jezdi na 124 ze Zelivskeho je tak nejak malo prostorny a opet se vracime k mene dverim.

0/0
doporučit
30.12.2016 5:58

K87a56r77e49l 18N78o82v27o60t94n43y 2121625359650

Hlavne by meli ale vylepsit prijezd a odjezd autobusu z terminalu na Nadrazi Veleslavin, aby se ty autobusy nemusely aspon pri prijezdu probijet pres svetelnou krizovatku, za kteoru jsou navic casto zavory.

Stacilo by udelat sjezd z Evropske tam, kde driv byval sjezd na benzinovou pumpu, a bylo by to vyresene - navic by se mohl o 300-400 m zkratit vyhrazeny pruh pro autobusy, tudiz by byly mensi zacpy a celkove by bylo provoz plynulejsi.

+2/0
doporučit
29.12.2016 16:48

J16i95ř71í 86P14r52a26ž56á38k 9570632761642

Také jsem si to myslel, ale nejde to - vznikl by větší problém. Busy by museli zajíždět rovnou na odjezdové stání, což by podstatně zmenšilo kapacitu obratiště a neumožnilo přesné dodržení jízdního řádu. Když je zacpaná křižovatka, tak řidič otvírá už na Evropské, kde lidi mohou vystoupit.

0/0
doporučit
29.12.2016 16:55

T93o35m21á84š 64S14o92u72k71u30p 4373965900590

Ten terminál vypadá, že je nakreslený naopak. Ale chápu projektanta, že nechtěl aby 4 autobusy stály nad vestibulem metra a zastávka byla 100 metrů od vchodu.

0/0
doporučit
29.12.2016 17:03

K43a59r23e30l 13N94o14v34o77t80n82y 2591975419270

No kdyz ridic nechava vystoupit lidi rovnou z Evropske, tak to stejne tech 100m od vchodu je.

0/0
doporučit
29.12.2016 17:26

K30a85r41e23l 87N91o48v19o78t96n68y 2621935849670

On cely ten terminal vypada, ze ho kreslil nekdo, kdo vubec netusil, jaky druh provozu tam bude. Uz jen ty vystupy z metra bez eskalatoru, bezbarierovy vytah v tom uplne nejmene exponovanem rohu krizovatky, a nadavkem jeste kloubove autobusy probijejici se pres zacpu na Evropske a svetelnou krizovatku kde musi udelat na par metrech obrat o 180 stupnu a casto je to tam jeste zacpane kvulu zarovam na te vedlejsi silnici hned za krizovatkou... Stupidneji uz to snad vyresit neslo... :-(

+1/0
doporučit
29.12.2016 17:30

K73a95r54e18l 65N42o18v54o67t71n40y 2261535389350

To neni nic, co by neslo vyresit zmenou usporadani toho terminalu.

0/0
doporučit
29.12.2016 17:25

J65i71ř74í 51P84r88a24ž18á98k 9200332801252

Jak? Výjezd musí být do stávající křižovatky, musí být výstupní zastávka, pak místo kde busy čekají až do doby než mají dle jízdního řádu odjet, což je třeba u kladeňáků někdy dost dlouho a čeká jich tam několik. Takže aby se využil celý prostor terminálu, tak jiné řešení není. Obratiště bylo navrhováno na busy MHD a pár regionálních. Většina regionálních měla mít konečnou na Dlouhé Míli, ale vliven neschopnosti radních, zastupitelů i úředníků ke stavbě P+R a terminálu bus na Dlouhé Míli nedošlo. Dnes ve Veleslavíně pojíždí a smrdí přes 1000 busů!

0/0
doporučit
29.12.2016 17:43
Foto

M60a49r11t29i66n 13Š83u38b50r41t 1975191754275

Bohužel změna uspořádání opravdu tento problém nevyřeší. Pokud byste vjel s busem do terminálu na západní straně, musíte mít výstupní zastávky někde v současných nástupních modrých busů za nástupní busu 119. Pak se bus musí otočit zpět do prostoru terminálu, v místě současného výjezdu by musela být vybudována otočka. Pak musí bus odjet do odstavných stání, kterých by třetina ubyla, pak se vzadu musí znovu otočit, projet kolem výstupních, znovu se otočit a najet do nástupních v současné výstupní, ale ještě o dost vpředu, aby nástupních zastávek bylo dost. Následně by u nového vjezdu musela vzniknout další řízená křižovaka pro výjezd busů.

Samozřejmě by bylo možné teminál překlopit vlastně zrcadlově a všechny odstavy přesunout co nejblíže k metru, přičemž ale výstupní a nástupní zastávky by pak byly od metra pekelně daleko. Výstupní někde u nejzápadnější otočky v terminálu, nástupní naproti. O cca 150 metrů dál než dnes. Obecně by to znamenalo terminál kompletně zbourat a postavit zcela znovu, přičemž celkový výsledek by pravděpodobně byl funkčně horší než ten dnešní...byť ten samozřejmě také není ideální.

+1/0
doporučit
29.12.2016 17:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.