- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zruseni pasma do Motola po cely den a do Letnan jen rano? Letnany by si to zaslouzili minimalne i v odpoledni spicce..
Ja nevim, jezdim casto a prijde mi, ze to metro pobira uz ted... posileni vikendoveho provozu a prodlouzeni spicek ano, ale to pasmovani se dle meho moc nevyplati, zatim. Jedine Becko je silene natriskane a cecko ve spickach nestaci.
Metro s vlaky pojme nejvíce cestujících, pak následují tramvaje a kloubové autobusy. Minibusovou linku 148 bych však prodloužil do trasy Náměstí Míru (A) - I.P. Pavlova (C) - Lazarská - Karlovo náměstí (B) - Újezd - Nemocnice pod Petřínem. Linky 100 a 119 bych propojil do trasy Nádraží Veleslavín (A) - Divoká Šárka - Terminál 1 - Terminál 2 - Zličín (B) přičemž úsek U Hangáru - K Letišti by byl obsluhován již pouze v tomto směru linkami 100, 119 a linkou 191 obousměrně.
Zajímalo by mě, jak to bude s integrací Kladna. Už se o tom mluví docela dlouho a pořád se to odkládá. Nevíte jestli je aktuální termín spuštění ten červen 2017 a jak to pak bude s expresama na Kladno? Budou dál jezdit soukromý přímý autobusy nebo budou nahrazený nějakou Ropidem objednávanou linkou?
Já vyjadřuji údiv nad tím, že se ROPID chystá snížit 7,5 minutový interval metra o víkendu. Takto racionální krok, po nejrůznějších přečíslovávání busů a tramvají, prohazovaní tras a vracení tras do původního stavu, bych nečekal. Super.
Snad interval dají na 5 minut.
spíš to bude jen 6 minut, ale i to je úspěch
Z busů na lince 119 by měli odstranit nějaké sedačky a udělat tak více místa na zavazadla. Na část sedadel si stejně nikdo nesedá, protože jso obsazena kufry, které se nikam nevejdou.
Zatím jezdí na letiště autobusy, které byly vysoutěženy v rámci velkého kontraktu na nákup autobusů a podmínky výběru obsahují i počet sedaček. Výraznější úprava vozidel je pak v tomto ohledu složitá, protože by pak podoba vozidla neodpovídala podmínkám a to by mohlo vyvolat stížnosti neúspěšných uchazečů. Proto se letos testovaly dva nové autobusy, aby bylo možné zjistit spotřebu a parametry a lépe připravit menší výběrové řízení na autobusy určené právě pro potřeby dopravy na letiště. A v něm už nepochybně bude zohledněn vhodný počet sedaček i rozmístění úložných prostorů. I nyní zkoušený dvoukloubový autobus má spíše parametry dálkového spoje s mnoha sedačkami, ale testuje se z hlediska spotřeby a možností průjezdnosti. Také v podobném typu vozidla jako nově dodaném by bylo sedaček podstatně méně a více prostorů pro zavazadla.
Hlavne by meli ale vylepsit prijezd a odjezd autobusu z terminalu na Nadrazi Veleslavin, aby se ty autobusy nemusely aspon pri prijezdu probijet pres svetelnou krizovatku, za kteoru jsou navic casto zavory.
Stacilo by udelat sjezd z Evropske tam, kde driv byval sjezd na benzinovou pumpu, a bylo by to vyresene - navic by se mohl o 300-400 m zkratit vyhrazeny pruh pro autobusy, tudiz by byly mensi zacpy a celkove by bylo provoz plynulejsi.
Také jsem si to myslel, ale nejde to - vznikl by větší problém. Busy by museli zajíždět rovnou na odjezdové stání, což by podstatně zmenšilo kapacitu obratiště a neumožnilo přesné dodržení jízdního řádu. Když je zacpaná křižovatka, tak řidič otvírá už na Evropské, kde lidi mohou vystoupit.