Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro až do středních Čech, hejtmanka chce linku D prodloužit do Jesenice

Do Jesenice u Prahy by mohlo být protaženo pražské metro, které by v tomto úseku jezdilo po povrchu. S návrhem přišla hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO), podle které je metro jednodušší volba, než prodloužení tramvajové tratě, o které uvažovalo předešlé vedení kraje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57a44t72r87i59k 40Š76e26b58e28s25t82a 4263682666755

Hejtmanka středočeského kraje, jen vybrakovala můj nápad, který říkám ještě od dob, kdy jsem v Jesenici působil kdy jsem šel proti zamýšleným tzv. metrobusům jako nesmyslu, který bude jen obtěžovat občany.

Můj nápad byl - a samozřejmě lze dohledat na internetu i FB, kde jsme to psal mnohokrát - prodloužit metro do Jesenice, konkrétně až k okruhu, kde se zřídí terminál pro autobusy a obrovské P+R parkoviště (obé jsou v ochranném pásmu dálnice, kde nelze stavět bytové domy). A několik cesto do Prahy by přestalo být tak ucpané, tedy by se mnohonásobně zklidnila doprava v Jesenici, Vestci, a pražských Kunraticích, Šeberově, Písnici, a čtvrtích Chodov a částečně i Lhotka.

.

JERMANKA jen zkombinovala nápad metra do Jesenice se zhůvěřilostí "metrobusu" jedoucího na povrchu (hluk, ochranné nezastavitelné pásmo.... přinášející jen stížnosti a komplikace).

+1/−1
5.1.2017 10:44

V20á13c72l19a93v 83S61v74o37b83o43d41a 5486378749

To je ta Jesenice,kam přijel František Koudelka na taneční zábavu se slovy: "tak kde je ten prďola,co tady čepuje to pivo?" ;-D

+5/0
4.1.2017 11:25

P15a19t97r95i37k 42Š46e46b68e84s31t68a 4673962506415

Vzhledem k tomu, že ve Středočeském kraji jsou Jesenice dvě, tak se to neví :-)

0/0
5.1.2017 10:45
Foto

B54o11h54u23m10i59l 65P17r73o81c96h60á74z96k45a 2763311533201

Skvělé. Takto bude v budoucnu Praha mít metro v Brně dřív než Brno :)

+12/0
4.1.2017 0:10

J73i28ř71í 38B43o73č66e14k 6331724255933

kapacita soupravy metra je cca 1000 lidí. i když budu brát interval 10 minut, vychází mi 6000 lidí za hodinu, což asi bude celá Jesenice. nejsem dopravní expert, ale nebude efektivnější prodloužit tu tramvaj. stejné to je s prodloužením metra na letiště

+1/−1
3.1.2017 23:32

T77o85m52á88š 39Z93e23m74a54n 3525898324555

Prodloužit tramvaj kam? Resp. odkud?

Z Modřan? Skrz Modřanskou rokli?

Nebo snad z Hostivaře skrz Jižňák?

Z depa Písnice je to na okraj Jesenice jen 3,5 km a mimo zástavbu.

0/−1
4.1.2017 0:03

R45o85m71a70n 49P54o47l24á86č76e22k 5816719215

Plán na to taky existuje;-) Dokonce to myslím bylo i tady. První fáze Depo - Jesenice jako trat bez napojení na sít.

0/0
4.1.2017 0:05

P44a58t87r29i73k 32Š18e15b82e17s77t64a 4303372496825

to byl "metrobus"....

0/0
5.1.2017 10:47

M97a87r94t42i82n 28R77u78z89i19c39k16a 1662828726417

Samostatna trat s vlastni vozovnou od konecne metra do Jesenice... o prodlouzeni nejde, ... Pripadne pak propojeni s modranskou trati.

Ale co se tyce tramvaji, tak jih Prahy je uplne zavisly na autobusech a metru C... tramvaj by se mohla vratit ve smeru od Pankrace na Kacerov a dal k nemocnici Krc, klidne az do Jesenice ev. i dal na Novodvorskou, Kamyk, Modrany... stejne tak i na Jiznim Meste by dost tramvaje pomohli.

+1/0
6.1.2017 15:45

R98o20m55a72n 67P25o21l48á62č44e70k 5396459325

Největší problém u letiště je ten, tramvaj se nedostane k Terminálům 1+2... Leda pod zemí a pak už je celkem jedno co tam pod tou zemí stavím...

+2/0
4.1.2017 0:04

P56a84t42r88i23k 61Š48e23b58e26s80t18a 4383642926125

nejste dopravní expert - přes Jesenici dojíždí asi 250tis. lidí do práce, tj. 500tis. cestujících denně...

+1/0
5.1.2017 10:46

Ř47e10h44o46ř 65V19l81a75s25á81k 2754554781486

Tak k tomuto číslu bych opravdu rád viděl zdroj. :-)

0/0
5.1.2017 21:32

V47a43c67l61a54v 73N77a68v21r92a85t60i38l 7911589851568

Jesenice sice je mala vesnice ale okolo je spousta satelitu které dohromady mají vic obyvatel nez Brno

0/0
5.1.2017 14:17

P55e60t95r 70N94o98v66o46t12n65y 1731400841

To střízlivění po novoročních oslavách je náročné, někdo to nedá ani do 3. ledna.

+4/0
3.1.2017 23:12

P91e43t20r 69M42a74c70h12á47č37e68k 9407324533

Tož já bych to protáhl až do Holomóca ...

+5/0
3.1.2017 22:37

D79a58n52i83e65l 94P28a98n28e51k 6842521432110

Kazde poradne mesto, ktere disponuje metrem ma propojene metro s letistem. To jen u nas ho navrhujeme na propojeni do Jesenice a predhazujeme nejakou nesmyslnou rychlodrahu. Aneb jak rikal Tonda Blanik. To nebude na ho**o jen dopoledne to bude na ho**o cely den!

+6/−6
3.1.2017 22:23

P24e51t18r 14N38o35v10o51t50n68y 1581830251

Tak za metro do Motola přece Blaník může. :-)

+1/0
3.1.2017 23:13
Foto

B53o17h32u36m40i71l 54P86r87o58c80h17á45z66k92a 2253671833881

Metro na letiště? Když jsou terminály co by kamenem dohodil od nádraží v Hostivici? Tak jo, no.

+2/0
4.1.2017 0:08

M40a69r87t94i29n 64P12a96j53t37l 3171831355803

Každé pořádné město nemá metro až na letiště. Např. Amsterdam má vlak, kterým jsme byli za pár minut v centru s jednou zastávkou. A to je trošku větší letiště než tenhle pražský prďola.

+2/0
4.1.2017 0:28

V79a74c90l94a24v 54K80u87b24i35s 5921371959927

Naopak vetsina ma na letiste vlaky expresy nebo busy. Dublin Londyn Pariz Rim Barcelona Viden

+3/0
4.1.2017 2:54

J68a17r36o81s83l68a53v 54J65o22s13e71f 5382740110584

Třeba se u Jesenice připravuje výstavba letiště!

0/0
4.1.2017 8:24

M79a73r54i36u64s91z 11H29u53d39e18c51z55e61k 8120909681184

Co to tam huli za matroš?

+2/0
3.1.2017 22:10

J37i45ř11í 35N98o65v37á34k 8184781909521

No jémine! Když to bába chce, ať si ho postaví. Ale ZA SVÝ!!

Nebo může poprosit Bureše, třeba by přispěl a možná by ho protáhli až k Čapímu hnízdu. ;-D

+6/−2
3.1.2017 21:35

M26i16c86h64a55l 28K81o69n37e76č16n16ý 8389542602111

Máte nějaký konkrétní návrh, nebo jen prudíte?

+1/−1
3.1.2017 21:37

P98e14t19r 21H13e29l46l64e56r 5543736884974

Návrh snad zazněl, ne? Konečná stanice - Čapí hnízdo!

+9/−1
3.1.2017 21:41

J39a82k31u38b 11K22o11r64e89c 6164820191973

To je teda hloupý výkřik do tmy

0/0
3.1.2017 23:08

A80n60t39o94n96í54n 15S36v35o14b69o78d48a 3964693319182

obchvat Prahy je v nedohlednu a již se plánuje metro do Jesenice, to snad není pravda, Krnáčová s Jermanovou, to je dvojka :-(

+3/0
3.1.2017 21:21

M10i53c92h71a96l 92K83o77n36e42č58n45ý 8189972362121

Jak souvisí obchvat u Běchovic, s metrem na povrchu?

+4/0
3.1.2017 21:27

A14n48t84o35n61í57n 29S82v71o14b78o61d58a 3614253419432

protože si plánuje metro blíž k domovu, na západ, sever a východ .....

0/0
3.1.2017 21:31

M81i15c38h25a36l 82K66o55n27e69č22n55ý 8899262152421

A to je špatně?

0/0
3.1.2017 21:38

D76a44n57i83e94l 55P52a34n19e98k 6922241322290

Spatne to neni, ale v dobe kdy neni hotovy obchvat, dustojne propojene letiste s centrem je to dost mimo misu...

+3/0
3.1.2017 22:24

M74a26r26k12é36t91a 96Ž86e77m64l28i79č44k86o17v37á 1804860723283

Od nápadu po realizaci, uplyne v české kotlině několik desetiletí.

0/0
3.1.2017 22:35

P80a27v66e57l 47J35e62ř14á15b36e88k 7521322974947

Zásadní otázkou je, proč není obchvat. Alespoň propojení na východní straně okolo Běchovic.

+1/0
3.1.2017 22:51

P94a38v87e89l 23N45o89v65á92k 7651256219643

Tak na to je celkem jednoduchá odpověď. Protože Běchovičští občané

0/0
4.1.2017 6:16

A26n81t28o16n50í14n 47S56v58o68b63o10d39a 3914803509752

A do tunelů auta dávkují, aby nebyla fronta v tunelu :-(

0/0
3.1.2017 23:57

M74i56c46h91a22l 97K92o96n59e81č90n60ý 8739912312241

Určitě. V Londýně prodloužené vnější linky metra jezdí po povrchu. Standardně může být prodloužení linek povrchem do Kladna, Říčan, Brandýsa, Mělníka.

Jen je třeba si přestat hrát na to, že metro musí být vždycky pod zemí.

První, co bych udělal je spojení Prahy a Středočeského kraje do jednoho administrativního celku.

+1/−1
3.1.2017 21:20

J96a87k33u18b 82K11o28r59e47c 6454690331883

Propojení do jednoho administrativního celku je nesmysl. Možna by mohly fungovat nějaké společně orgány ale to je tak vse.

0/0
3.1.2017 23:10

F82i52l19i24p 26G89a68l73a72š 2137827354198

A proč je to nesmysl? Většina, ne-li všechny správní orgány SČK sídlí v Praze. Ubylo by úřadů a tím i úředníků...

0/0
4.1.2017 8:50

J90a31k55u95b 84K76o41r84e41c 6144560421923

Protože se jedná o dva zcela rozdílné celky, které mimochodem se řídí odlišnými předpisy (Praha zákonem o hl. městě Praze, středočeský kraj zákonem o krajích). Hlavní problém je ale ten, že jsou to zcela odlišné celky s úplně jinýma potřebami. Možnost by byla vytvořit orgány pro správu společných věcí, kterým je třeba doprava. Možné by bylo uvažovat o orgánech, které kraj a magistrát vykonává v rámci přenesené působnosti (což by ale znamenalo pouze sloučení některých celků bez snížení počtu úředníků).

+1/0
4.1.2017 9:22

P73e38t85r 53K75a38c68a17f75í38r81e45k 2569129623492

..a metro nebo vlak na letiště ��

+1/0
3.1.2017 23:38

M33i83c50h82a72l 20Z95e14l51e60n91ý 6904133505486

Ona neni zla, je jen hloupa

0/0
3.1.2017 21:07

P61e81t33r 26N40o87v28o37t53n65ý 9111249910725

A zrusej na okruhu Tu stovku vymenou za metro?

+2/0
3.1.2017 20:54

M59a38r73t78i45n 18K29ř16í59ž 9293622410817

možná by to chtělo nejdřív začít stavět, aby bylo co prodlužovat....

+2/0
3.1.2017 20:41

M12i25c45h76a13l 34K89o29n63e32č85n32ý 8619152552951

Možná by se chtělo prodlužovat, aby se pak rychle mohlo stavět. Když bude něco (levně ) postaveno, budou úředníci, kteří všechno brzdí postaveni do kouta.

0/0
3.1.2017 21:29

M26a70r95t14i40n 90H32e28i22s67l42e28r 4554316142629

Trochu drahá sranda. Po zemi furt znamená tubusem. Nebo aspoň chránit ty vysokonapěťové vedení při zemi, ze kterých bere proud. I kdyby mělo pantografy (to znamená dražší soupravy), tak furt je problém výšky nástupiště - v Amsterdamu mají jednech kolejích metro a tramvaj - nedokáží sdílet zastávky (-; Nemluvě o nutnosti budovat všechna křížení výhradně mimoúrovňově. Navíc metro je vysoce kapacitní doprava, kterou nemá cenu táhnout mimo hustě obydlenené zóny.

Tramvaj je pro Jesenici mnohem lepší a mnohem lacinější řešení. Jen holt pozemky v Jesenici nezískají větší hodnotu (-;

+5/0
3.1.2017 20:40

Ř98e16h25o22ř 17V88l97a89s11á53k 2944154871566

Ale jo, i ta tramvaj by je zvedla. Momentálně by si bydlení v Jesenici pořídil asi jen šílenec.

Nevýhody vesnice a města v jednom. Hluk, smrad, do přírody daleko, ovšem ke kultuře, na větší úřad nebo vysokou školu taky daleko.

+7/−1
3.1.2017 21:24

D82a13v72i19d 43P57o66k36o50r21n92ý 1274639443902

Nevíte, o čem mluvíte. Hluk a smrad nepřítomen. Do Průhonického parku do 15 minut pěšky, Do Milíčovského lesa do 15 minut na kole, na OC Chodov mimo špičku do 15 minut autem (2 supermarkety v obci na běžné nákupy), do kina na Hájích nebo Hostivaře do 15 minut autem (večer), do divadla do centra večer autem do 30 minut.

0/0
4.1.2017 0:32

Ř71e73h42o28ř 32V33l55a88s43á88k 2374724161126

Všiml jste si, kolikrát jste použil "autem"?

+1/0
5.1.2017 6:09

M86i94c26h39a65l 84K39o54n46e87č55n95ý 8719642142291

Tak jste nám vysvětlil, že nic nejde. Nejde o Jesenici. Časem by to mohlo vést do Jílového.

0/0
3.1.2017 21:24

M88a34r62t97i39n 78H62e86i65s33l37e23r 4394306152849

Nepíšu, že to nejde, jen že to bude zbytečně drahé. Metro je určené pro kapacitní dopravu ve zastavěných centrech, Mělo by cenu myslet o spojení s 10x větším Kladnem, kde bydlí mnohem více lidí a jsou i možnosti, že bude využito oběma směry. A kde bude výhodné organizovat místní dopravu směrem od/k stanici metra.

Na periférii či dokonce do satelitu se opravdu více hodí tramvaj. Lacinější na stavbu a provoz a u které nevadí větší množství zastávek, případně větvení.

+5/0
3.1.2017 23:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.