Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro až do středních Čech, hejtmanka chce linku D prodloužit do Jesenice

Do Jesenice u Prahy by mohlo být protaženo pražské metro, které by v tomto úseku jezdilo po povrchu. S návrhem přišla hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO), podle které je metro jednodušší volba, než prodloužení tramvajové tratě, o které uvažovalo předešlé vedení kraje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65a72t30r94i18k 67Š79e23b14e63s48t21a 4873672116955

Hejtmanka středočeského kraje, jen vybrakovala můj nápad, který říkám ještě od dob, kdy jsem v Jesenici působil kdy jsem šel proti zamýšleným tzv. metrobusům jako nesmyslu, který bude jen obtěžovat občany.

Můj nápad byl - a samozřejmě lze dohledat na internetu i FB, kde jsme to psal mnohokrát - prodloužit metro do Jesenice, konkrétně až k okruhu, kde se zřídí terminál pro autobusy a obrovské P+R parkoviště (obé jsou v ochranném pásmu dálnice, kde nelze stavět bytové domy). A několik cesto do Prahy by přestalo být tak ucpané, tedy by se mnohonásobně zklidnila doprava v Jesenici, Vestci, a pražských Kunraticích, Šeberově, Písnici, a čtvrtích Chodov a částečně i Lhotka.

.

JERMANKA jen zkombinovala nápad metra do Jesenice se zhůvěřilostí "metrobusu" jedoucího na povrchu (hluk, ochranné nezastavitelné pásmo.... přinášející jen stížnosti a komplikace).

+1/−1
5.1.2017 10:44

V88á41c52l45a81v 37S88v98o29b65o10d36a 5406768629

To je ta Jesenice,kam přijel František Koudelka na taneční zábavu se slovy: "tak kde je ten prďola,co tady čepuje to pivo?" ;-D

+5/0
4.1.2017 11:25

P94a27t34r59i97k 11Š58e24b35e91s66t22a 4693512146945

Vzhledem k tomu, že ve Středočeském kraji jsou Jesenice dvě, tak se to neví :-)

0/0
5.1.2017 10:45
Foto

B98o68h55u74m89i17l 89P64r37o83c30h75á52z66k53a 2823371103521

Skvělé. Takto bude v budoucnu Praha mít metro v Brně dřív než Brno :)

+12/0
4.1.2017 0:10

J93i62ř17í 13B93o40č27e26k 6531244255283

kapacita soupravy metra je cca 1000 lidí. i když budu brát interval 10 minut, vychází mi 6000 lidí za hodinu, což asi bude celá Jesenice. nejsem dopravní expert, ale nebude efektivnější prodloužit tu tramvaj. stejné to je s prodloužením metra na letiště

+1/−1
3.1.2017 23:32

T57o24m69á11š 66Z83e11m72a87n 3365688324235

Prodloužit tramvaj kam? Resp. odkud?

Z Modřan? Skrz Modřanskou rokli?

Nebo snad z Hostivaře skrz Jižňák?

Z depa Písnice je to na okraj Jesenice jen 3,5 km a mimo zástavbu.

0/−1
4.1.2017 0:03

R79o81m71a68n 47P83o83l69á98č20e41k 5916659615

Plán na to taky existuje;-) Dokonce to myslím bylo i tady. První fáze Depo - Jesenice jako trat bez napojení na sít.

0/0
4.1.2017 0:05

P43a72t90r46i50k 21Š65e72b60e81s65t86a 4973352376645

to byl "metrobus"....

0/0
5.1.2017 10:47

M66a92r83t89i23n 57R55u57z15i40c41k58a 1582138386197

Samostatna trat s vlastni vozovnou od konecne metra do Jesenice... o prodlouzeni nejde, ... Pripadne pak propojeni s modranskou trati.

Ale co se tyce tramvaji, tak jih Prahy je uplne zavisly na autobusech a metru C... tramvaj by se mohla vratit ve smeru od Pankrace na Kacerov a dal k nemocnici Krc, klidne az do Jesenice ev. i dal na Novodvorskou, Kamyk, Modrany... stejne tak i na Jiznim Meste by dost tramvaje pomohli.

+1/0
6.1.2017 15:45

R10o32m67a10n 96P88o28l20á56č16e31k 5886139595

Největší problém u letiště je ten, tramvaj se nedostane k Terminálům 1+2... Leda pod zemí a pak už je celkem jedno co tam pod tou zemí stavím...

+2/0
4.1.2017 0:04

P84a57t41r43i52k 47Š17e75b47e84s27t42a 4403192796175

nejste dopravní expert - přes Jesenici dojíždí asi 250tis. lidí do práce, tj. 500tis. cestujících denně...

+1/0
5.1.2017 10:46

Ř24e56h52o55ř 86V74l67a37s67á77k 2744734421166

Tak k tomuto číslu bych opravdu rád viděl zdroj. :-)

0/0
5.1.2017 21:32

V36a65c54l54a54v 82N26a24v60r89a11t33i84l 7811829631578

Jesenice sice je mala vesnice ale okolo je spousta satelitu které dohromady mají vic obyvatel nez Brno

0/0
5.1.2017 14:17

P18e39t49r 91N73o45v56o72t20n88y 1141740741

To střízlivění po novoročních oslavách je náročné, někdo to nedá ani do 3. ledna.

+4/0
3.1.2017 23:12

P72e43t43r 40M58a60c86h84á64č95e90k 9107954623

Tož já bych to protáhl až do Holomóca ...

+5/0
3.1.2017 22:37

D54a62n89i85e54l 13P29a65n43e91k 6242611292970

Kazde poradne mesto, ktere disponuje metrem ma propojene metro s letistem. To jen u nas ho navrhujeme na propojeni do Jesenice a predhazujeme nejakou nesmyslnou rychlodrahu. Aneb jak rikal Tonda Blanik. To nebude na ho**o jen dopoledne to bude na ho**o cely den!

+6/−6
3.1.2017 22:23

P80e44t93r 21N48o84v26o67t89n54y 1321310761

Tak za metro do Motola přece Blaník může. :-)

+1/0
3.1.2017 23:13
Foto

B71o53h42u58m91i77l 82P12r20o30c12h59á71z54k17a 2983501253951

Metro na letiště? Když jsou terminály co by kamenem dohodil od nádraží v Hostivici? Tak jo, no.

+2/0
4.1.2017 0:08

M41a88r14t30i12n 78P60a21j45t85l 3711441635323

Každé pořádné město nemá metro až na letiště. Např. Amsterdam má vlak, kterým jsme byli za pár minut v centru s jednou zastávkou. A to je trošku větší letiště než tenhle pražský prďola.

+2/0
4.1.2017 0:28

V36a57c22l10a43v 32K83u45b95i70s 5231901619767

Naopak vetsina ma na letiste vlaky expresy nebo busy. Dublin Londyn Pariz Rim Barcelona Viden

+3/0
4.1.2017 2:54

J40a19r68o48s38l35a88v 86J67o32s40e78f 5402650470254

Třeba se u Jesenice připravuje výstavba letiště!

0/0
4.1.2017 8:24

M48a84r48i36u44s95z 93H98u16d92e22c94z91e42k 8160219271834

Co to tam huli za matroš?

+2/0
3.1.2017 22:10

J79i35ř27í 32N16o37v43á49k 8884891699641

No jémine! Když to bába chce, ať si ho postaví. Ale ZA SVÝ!!

Nebo může poprosit Bureše, třeba by přispěl a možná by ho protáhli až k Čapímu hnízdu. ;-D

+6/−2
3.1.2017 21:35

M90i27c97h79a31l 38K51o34n42e43č25n69ý 8429442232921

Máte nějaký konkrétní návrh, nebo jen prudíte?

+1/−1
3.1.2017 21:37

P94e34t25r 29H60e56l85l21e97r 5253776214924

Návrh snad zazněl, ne? Konečná stanice - Čapí hnízdo!

+9/−1
3.1.2017 21:41

J94a17k14u38b 51K11o93r96e22c 6214770681923

To je teda hloupý výkřik do tmy

0/0
3.1.2017 23:08

A50n46t19o56n89í70n 23S49v54o64b73o49d13a 3444413859802

obchvat Prahy je v nedohlednu a již se plánuje metro do Jesenice, to snad není pravda, Krnáčová s Jermanovou, to je dvojka :-(

+3/0
3.1.2017 21:21

M16i59c39h41a47l 36K21o40n89e43č28n95ý 8819232472601

Jak souvisí obchvat u Běchovic, s metrem na povrchu?

+4/0
3.1.2017 21:27

A67n15t48o11n50í35n 17S96v52o50b51o40d88a 3484663629202

protože si plánuje metro blíž k domovu, na západ, sever a východ .....

0/0
3.1.2017 21:31

M40i14c27h38a60l 13K20o97n26e10č37n93ý 8529712502351

A to je špatně?

0/0
3.1.2017 21:38

D88a44n38i91e83l 39P80a52n42e87k 6962831792500

Spatne to neni, ale v dobe kdy neni hotovy obchvat, dustojne propojene letiste s centrem je to dost mimo misu...

+3/0
3.1.2017 22:24

M51a75r65k85é50t18a 29Ž31e16m12l38i13č34k34o78v12á 1104770113143

Od nápadu po realizaci, uplyne v české kotlině několik desetiletí.

0/0
3.1.2017 22:35

P98a13v37e69l 35J10e33ř74á95b72e16k 7351272754577

Zásadní otázkou je, proč není obchvat. Alespoň propojení na východní straně okolo Běchovic.

+1/0
3.1.2017 22:51

P60a38v66e30l 41N16o67v37á36k 7621806159553

Tak na to je celkem jednoduchá odpověď. Protože Běchovičští občané

0/0
4.1.2017 6:16

A73n39t87o28n82í75n 50S47v48o94b59o50d84a 3534353439942

A do tunelů auta dávkují, aby nebyla fronta v tunelu :-(

0/0
3.1.2017 23:57

M13i84c58h76a27l 73K42o57n68e97č41n74ý 8109172532941

Určitě. V Londýně prodloužené vnější linky metra jezdí po povrchu. Standardně může být prodloužení linek povrchem do Kladna, Říčan, Brandýsa, Mělníka.

Jen je třeba si přestat hrát na to, že metro musí být vždycky pod zemí.

První, co bych udělal je spojení Prahy a Středočeského kraje do jednoho administrativního celku.

+1/−1
3.1.2017 21:20

J76a11k66u83b 87K52o51r34e19c 6224420171793

Propojení do jednoho administrativního celku je nesmysl. Možna by mohly fungovat nějaké společně orgány ale to je tak vse.

0/0
3.1.2017 23:10

F56i61l41i93p 40G59a95l56a78š 2557647544698

A proč je to nesmysl? Většina, ne-li všechny správní orgány SČK sídlí v Praze. Ubylo by úřadů a tím i úředníků...

0/0
4.1.2017 8:50

J23a76k19u72b 47K87o15r54e17c 6524670581173

Protože se jedná o dva zcela rozdílné celky, které mimochodem se řídí odlišnými předpisy (Praha zákonem o hl. městě Praze, středočeský kraj zákonem o krajích). Hlavní problém je ale ten, že jsou to zcela odlišné celky s úplně jinýma potřebami. Možnost by byla vytvořit orgány pro správu společných věcí, kterým je třeba doprava. Možné by bylo uvažovat o orgánech, které kraj a magistrát vykonává v rámci přenesené působnosti (což by ale znamenalo pouze sloučení některých celků bez snížení počtu úředníků).

+1/0
4.1.2017 9:22

P59e42t33r 66K14a41c35a77f22í46r98e80k 2699569573472

..a metro nebo vlak na letiště ��

+1/0
3.1.2017 23:38

M97i54c11h38a27l 39Z74e24l46e74n54ý 6114343485186

Ona neni zla, je jen hloupa

0/0
3.1.2017 21:07

P73e44t32r 10N63o32v22o51t33n29ý 9911119390195

A zrusej na okruhu Tu stovku vymenou za metro?

+2/0
3.1.2017 20:54

M91a77r40t57i17n 18K97ř66í29ž 9893302670187

možná by to chtělo nejdřív začít stavět, aby bylo co prodlužovat....

+2/0
3.1.2017 20:41

M29i39c85h33a52l 72K38o35n45e46č56n92ý 8249852132771

Možná by se chtělo prodlužovat, aby se pak rychle mohlo stavět. Když bude něco (levně ) postaveno, budou úředníci, kteří všechno brzdí postaveni do kouta.

0/0
3.1.2017 21:29

M19a34r37t44i15n 54H95e23i53s27l39e20r 4164246422789

Trochu drahá sranda. Po zemi furt znamená tubusem. Nebo aspoň chránit ty vysokonapěťové vedení při zemi, ze kterých bere proud. I kdyby mělo pantografy (to znamená dražší soupravy), tak furt je problém výšky nástupiště - v Amsterdamu mají jednech kolejích metro a tramvaj - nedokáží sdílet zastávky (-; Nemluvě o nutnosti budovat všechna křížení výhradně mimoúrovňově. Navíc metro je vysoce kapacitní doprava, kterou nemá cenu táhnout mimo hustě obydlenené zóny.

Tramvaj je pro Jesenici mnohem lepší a mnohem lacinější řešení. Jen holt pozemky v Jesenici nezískají větší hodnotu (-;

+5/0
3.1.2017 20:40

Ř95e23h91o21ř 46V95l49a37s11á82k 2554414821636

Ale jo, i ta tramvaj by je zvedla. Momentálně by si bydlení v Jesenici pořídil asi jen šílenec.

Nevýhody vesnice a města v jednom. Hluk, smrad, do přírody daleko, ovšem ke kultuře, na větší úřad nebo vysokou školu taky daleko.

+7/−1
3.1.2017 21:24

D91a32v93i88d 20P65o91k33o13r74n42ý 1714789353422

Nevíte, o čem mluvíte. Hluk a smrad nepřítomen. Do Průhonického parku do 15 minut pěšky, Do Milíčovského lesa do 15 minut na kole, na OC Chodov mimo špičku do 15 minut autem (2 supermarkety v obci na běžné nákupy), do kina na Hájích nebo Hostivaře do 15 minut autem (večer), do divadla do centra večer autem do 30 minut.

0/0
4.1.2017 0:32

Ř27e28h31o14ř 76V96l11a93s90á40k 2224844981426

Všiml jste si, kolikrát jste použil "autem"?

+1/0
5.1.2017 6:09

M31i97c64h40a88l 34K17o25n27e14č75n86ý 8729202262771

Tak jste nám vysvětlil, že nic nejde. Nejde o Jesenici. Časem by to mohlo vést do Jílového.

0/0
3.1.2017 21:24

M73a26r23t94i83n 63H34e36i16s65l90e38r 4134576962809

Nepíšu, že to nejde, jen že to bude zbytečně drahé. Metro je určené pro kapacitní dopravu ve zastavěných centrech, Mělo by cenu myslet o spojení s 10x větším Kladnem, kde bydlí mnohem více lidí a jsou i možnosti, že bude využito oběma směry. A kde bude výhodné organizovat místní dopravu směrem od/k stanici metra.

Na periférii či dokonce do satelitu se opravdu více hodí tramvaj. Lacinější na stavbu a provoz a u které nevadí větší množství zastávek, případně větvení.

+5/0
3.1.2017 23:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.