Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro až do středních Čech, hejtmanka chce linku D prodloužit do Jesenice

Do Jesenice u Prahy by mohlo být protaženo pražské metro, které by v tomto úseku jezdilo po povrchu. S návrhem přišla hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO), podle které je metro jednodušší volba, než prodloužení tramvajové tratě, o které uvažovalo předešlé vedení kraje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P76a16t77r13i11k 21Š12e37b97e57s61t51a 4983462626785

Hejtmanka středočeského kraje, jen vybrakovala můj nápad, který říkám ještě od dob, kdy jsem v Jesenici působil kdy jsem šel proti zamýšleným tzv. metrobusům jako nesmyslu, který bude jen obtěžovat občany.

Můj nápad byl - a samozřejmě lze dohledat na internetu i FB, kde jsme to psal mnohokrát - prodloužit metro do Jesenice, konkrétně až k okruhu, kde se zřídí terminál pro autobusy a obrovské P+R parkoviště (obé jsou v ochranném pásmu dálnice, kde nelze stavět bytové domy). A několik cesto do Prahy by přestalo být tak ucpané, tedy by se mnohonásobně zklidnila doprava v Jesenici, Vestci, a pražských Kunraticích, Šeberově, Písnici, a čtvrtích Chodov a částečně i Lhotka.

.

JERMANKA jen zkombinovala nápad metra do Jesenice se zhůvěřilostí "metrobusu" jedoucího na povrchu (hluk, ochranné nezastavitelné pásmo.... přinášející jen stížnosti a komplikace).

+1/−1
5.1.2017 10:44

V85á97c45l74a92v 48S95v26o96b71o77d98a 5836308789

To je ta Jesenice,kam přijel František Koudelka na taneční zábavu se slovy: "tak kde je ten prďola,co tady čepuje to pivo?" ;-D

+5/0
4.1.2017 11:25

P12a30t49r16i27k 41Š97e79b17e63s20t69a 4593622636895

Vzhledem k tomu, že ve Středočeském kraji jsou Jesenice dvě, tak se to neví :-)

0/0
5.1.2017 10:45
Foto

B82o32h64u13m23i55l 47P29r37o19c61h16á39z42k13a 2533761783591

Skvělé. Takto bude v budoucnu Praha mít metro v Brně dřív než Brno :)

+12/0
4.1.2017 0:10

J31i58ř40í 44B46o87č27e38k 6201814785463

kapacita soupravy metra je cca 1000 lidí. i když budu brát interval 10 minut, vychází mi 6000 lidí za hodinu, což asi bude celá Jesenice. nejsem dopravní expert, ale nebude efektivnější prodloužit tu tramvaj. stejné to je s prodloužením metra na letiště

+1/−1
3.1.2017 23:32

T62o43m81á94š 76Z28e27m65a56n 3815308774175

Prodloužit tramvaj kam? Resp. odkud?

Z Modřan? Skrz Modřanskou rokli?

Nebo snad z Hostivaře skrz Jižňák?

Z depa Písnice je to na okraj Jesenice jen 3,5 km a mimo zástavbu.

0/−1
4.1.2017 0:03

R79o91m50a73n 59P66o91l79á13č42e40k 5516869275

Plán na to taky existuje;-) Dokonce to myslím bylo i tady. První fáze Depo - Jesenice jako trat bez napojení na sít.

0/0
4.1.2017 0:05

P24a94t27r36i46k 58Š71e97b71e57s47t35a 4343592236135

to byl "metrobus"....

0/0
5.1.2017 10:47

M48a38r62t37i65n 95R75u64z59i25c85k66a 1592118506527

Samostatna trat s vlastni vozovnou od konecne metra do Jesenice... o prodlouzeni nejde, ... Pripadne pak propojeni s modranskou trati.

Ale co se tyce tramvaji, tak jih Prahy je uplne zavisly na autobusech a metru C... tramvaj by se mohla vratit ve smeru od Pankrace na Kacerov a dal k nemocnici Krc, klidne az do Jesenice ev. i dal na Novodvorskou, Kamyk, Modrany... stejne tak i na Jiznim Meste by dost tramvaje pomohli.

+1/0
6.1.2017 15:45

R10o12m69a39n 54P82o29l44á81č30e92k 5356339415

Největší problém u letiště je ten, tramvaj se nedostane k Terminálům 1+2... Leda pod zemí a pak už je celkem jedno co tam pod tou zemí stavím...

+2/0
4.1.2017 0:04

P41a66t10r92i12k 88Š59e61b28e29s61t75a 4313712156485

nejste dopravní expert - přes Jesenici dojíždí asi 250tis. lidí do práce, tj. 500tis. cestujících denně...

+1/0
5.1.2017 10:46

Ř69e16h94o46ř 34V57l53a72s93á54k 2424914831756

Tak k tomuto číslu bych opravdu rád viděl zdroj. :-)

0/0
5.1.2017 21:32

V81a38c35l82a54v 10N58a18v48r62a39t48i82l 7491769771618

Jesenice sice je mala vesnice ale okolo je spousta satelitu které dohromady mají vic obyvatel nez Brno

0/0
5.1.2017 14:17

P56e39t43r 59N86o39v86o17t83n22y 1361980561

To střízlivění po novoročních oslavách je náročné, někdo to nedá ani do 3. ledna.

+4/0
3.1.2017 23:12

P56e67t76r 52M47a32c50h47á27č15e88k 9617674423

Tož já bych to protáhl až do Holomóca ...

+5/0
3.1.2017 22:37

D17a84n73i13e95l 25P92a85n61e50k 6252931982480

Kazde poradne mesto, ktere disponuje metrem ma propojene metro s letistem. To jen u nas ho navrhujeme na propojeni do Jesenice a predhazujeme nejakou nesmyslnou rychlodrahu. Aneb jak rikal Tonda Blanik. To nebude na ho**o jen dopoledne to bude na ho**o cely den!

+6/−6
3.1.2017 22:23

P74e69t86r 31N18o91v16o71t70n40y 1121530371

Tak za metro do Motola přece Blaník může. :-)

+1/0
3.1.2017 23:13
Foto

B23o39h33u53m96i29l 95P79r32o20c19h40á82z62k70a 2153361363521

Metro na letiště? Když jsou terminály co by kamenem dohodil od nádraží v Hostivici? Tak jo, no.

+2/0
4.1.2017 0:08

M33a11r72t57i28n 66P52a74j36t45l 3241431115523

Každé pořádné město nemá metro až na letiště. Např. Amsterdam má vlak, kterým jsme byli za pár minut v centru s jednou zastávkou. A to je trošku větší letiště než tenhle pražský prďola.

+2/0
4.1.2017 0:28

V86a79c55l38a95v 27K74u12b67i52s 5581771909347

Naopak vetsina ma na letiste vlaky expresy nebo busy. Dublin Londyn Pariz Rim Barcelona Viden

+3/0
4.1.2017 2:54

J38a44r65o44s13l58a29v 35J50o81s15e85f 5542530690444

Třeba se u Jesenice připravuje výstavba letiště!

0/0
4.1.2017 8:24

M17a76r17i86u95s82z 24H76u39d19e77c31z43e29k 8970509751274

Co to tam huli za matroš?

+2/0
3.1.2017 22:10

J46i90ř78í 78N39o52v32á60k 8384731329201

No jémine! Když to bába chce, ať si ho postaví. Ale ZA SVÝ!!

Nebo může poprosit Bureše, třeba by přispěl a možná by ho protáhli až k Čapímu hnízdu. ;-D

+6/−2
3.1.2017 21:35

M72i30c42h32a44l 81K69o13n38e55č30n88ý 8149932802971

Máte nějaký konkrétní návrh, nebo jen prudíte?

+1/−1
3.1.2017 21:37

P91e30t83r 64H20e36l17l77e65r 5383466644644

Návrh snad zazněl, ne? Konečná stanice - Čapí hnízdo!

+9/−1
3.1.2017 21:41

J44a53k50u53b 29K45o56r88e20c 6834250791713

To je teda hloupý výkřik do tmy

0/0
3.1.2017 23:08

A87n89t70o88n73í45n 70S34v68o17b89o67d98a 3454233639662

obchvat Prahy je v nedohlednu a již se plánuje metro do Jesenice, to snad není pravda, Krnáčová s Jermanovou, to je dvojka :-(

+3/0
3.1.2017 21:21

M16i45c15h48a93l 12K79o45n84e57č34n19ý 8809462672831

Jak souvisí obchvat u Běchovic, s metrem na povrchu?

+4/0
3.1.2017 21:27

A48n48t26o17n75í63n 10S92v40o74b45o60d84a 3294103439342

protože si plánuje metro blíž k domovu, na západ, sever a východ .....

0/0
3.1.2017 21:31

M52i77c78h74a32l 93K87o90n53e87č87n46ý 8249862702311

A to je špatně?

0/0
3.1.2017 21:38

D83a60n96i95e56l 89P52a44n21e18k 6282651292590

Spatne to neni, ale v dobe kdy neni hotovy obchvat, dustojne propojene letiste s centrem je to dost mimo misu...

+3/0
3.1.2017 22:24

M57a89r83k38é68t88a 19Ž25e53m38l26i32č74k22o56v25á 1874730383113

Od nápadu po realizaci, uplyne v české kotlině několik desetiletí.

0/0
3.1.2017 22:35

P68a12v46e77l 62J34e44ř63á24b74e31k 7701922324397

Zásadní otázkou je, proč není obchvat. Alespoň propojení na východní straně okolo Běchovic.

+1/0
3.1.2017 22:51

P55a39v58e12l 42N73o44v52á66k 7391666769313

Tak na to je celkem jednoduchá odpověď. Protože Běchovičští občané

0/0
4.1.2017 6:16

A64n91t40o91n89í58n 95S54v53o16b74o43d53a 3554103789162

A do tunelů auta dávkují, aby nebyla fronta v tunelu :-(

0/0
3.1.2017 23:57

M54i39c51h82a10l 84K38o71n95e36č33n59ý 8789472942571

Určitě. V Londýně prodloužené vnější linky metra jezdí po povrchu. Standardně může být prodloužení linek povrchem do Kladna, Říčan, Brandýsa, Mělníka.

Jen je třeba si přestat hrát na to, že metro musí být vždycky pod zemí.

První, co bych udělal je spojení Prahy a Středočeského kraje do jednoho administrativního celku.

+1/−1
3.1.2017 21:20

J22a97k32u43b 39K80o43r35e84c 6124330821673

Propojení do jednoho administrativního celku je nesmysl. Možna by mohly fungovat nějaké společně orgány ale to je tak vse.

0/0
3.1.2017 23:10

F87i28l44i72p 60G84a37l34a48š 2637167114298

A proč je to nesmysl? Většina, ne-li všechny správní orgány SČK sídlí v Praze. Ubylo by úřadů a tím i úředníků...

0/0
4.1.2017 8:50

J92a31k72u93b 73K67o79r85e41c 6564770441763

Protože se jedná o dva zcela rozdílné celky, které mimochodem se řídí odlišnými předpisy (Praha zákonem o hl. městě Praze, středočeský kraj zákonem o krajích). Hlavní problém je ale ten, že jsou to zcela odlišné celky s úplně jinýma potřebami. Možnost by byla vytvořit orgány pro správu společných věcí, kterým je třeba doprava. Možné by bylo uvažovat o orgánech, které kraj a magistrát vykonává v rámci přenesené působnosti (což by ale znamenalo pouze sloučení některých celků bez snížení počtu úředníků).

+1/0
4.1.2017 9:22

P72e95t26r 96K96a61c55a13f18í17r88e85k 2289629673322

..a metro nebo vlak na letiště ��

+1/0
3.1.2017 23:38

M72i44c25h41a19l 87Z21e62l89e38n64ý 6134813565716

Ona neni zla, je jen hloupa

0/0
3.1.2017 21:07

P65e38t82r 21N41o18v50o65t54n55ý 9261839240825

A zrusej na okruhu Tu stovku vymenou za metro?

+2/0
3.1.2017 20:54

M17a54r15t22i62n 67K21ř61í12ž 9673842830637

možná by to chtělo nejdřív začít stavět, aby bylo co prodlužovat....

+2/0
3.1.2017 20:41

M17i68c95h51a30l 61K44o32n57e45č50n36ý 8249322772701

Možná by se chtělo prodlužovat, aby se pak rychle mohlo stavět. Když bude něco (levně ) postaveno, budou úředníci, kteří všechno brzdí postaveni do kouta.

0/0
3.1.2017 21:29

M85a91r13t96i78n 81H83e59i89s29l88e60r 4144356242359

Trochu drahá sranda. Po zemi furt znamená tubusem. Nebo aspoň chránit ty vysokonapěťové vedení při zemi, ze kterých bere proud. I kdyby mělo pantografy (to znamená dražší soupravy), tak furt je problém výšky nástupiště - v Amsterdamu mají jednech kolejích metro a tramvaj - nedokáží sdílet zastávky (-; Nemluvě o nutnosti budovat všechna křížení výhradně mimoúrovňově. Navíc metro je vysoce kapacitní doprava, kterou nemá cenu táhnout mimo hustě obydlenené zóny.

Tramvaj je pro Jesenici mnohem lepší a mnohem lacinější řešení. Jen holt pozemky v Jesenici nezískají větší hodnotu (-;

+5/0
3.1.2017 20:40

Ř56e54h43o96ř 57V14l94a32s78á60k 2594184631856

Ale jo, i ta tramvaj by je zvedla. Momentálně by si bydlení v Jesenici pořídil asi jen šílenec.

Nevýhody vesnice a města v jednom. Hluk, smrad, do přírody daleko, ovšem ke kultuře, na větší úřad nebo vysokou školu taky daleko.

+7/−1
3.1.2017 21:24

D47a45v42i89d 26P75o81k85o83r34n84ý 1464619113722

Nevíte, o čem mluvíte. Hluk a smrad nepřítomen. Do Průhonického parku do 15 minut pěšky, Do Milíčovského lesa do 15 minut na kole, na OC Chodov mimo špičku do 15 minut autem (2 supermarkety v obci na běžné nákupy), do kina na Hájích nebo Hostivaře do 15 minut autem (večer), do divadla do centra večer autem do 30 minut.

0/0
4.1.2017 0:32

Ř83e28h31o31ř 24V78l69a87s80á23k 2814954791276

Všiml jste si, kolikrát jste použil "autem"?

+1/0
5.1.2017 6:09

M27i32c74h94a14l 80K53o27n23e19č48n53ý 8709692192221

Tak jste nám vysvětlil, že nic nejde. Nejde o Jesenici. Časem by to mohlo vést do Jílového.

0/0
3.1.2017 21:24

M21a51r93t59i94n 42H37e86i49s16l77e56r 4614766442789

Nepíšu, že to nejde, jen že to bude zbytečně drahé. Metro je určené pro kapacitní dopravu ve zastavěných centrech, Mělo by cenu myslet o spojení s 10x větším Kladnem, kde bydlí mnohem více lidí a jsou i možnosti, že bude využito oběma směry. A kde bude výhodné organizovat místní dopravu směrem od/k stanici metra.

Na periférii či dokonce do satelitu se opravdu více hodí tramvaj. Lacinější na stavbu a provoz a u které nevadí větší množství zastávek, případně větvení.

+5/0
3.1.2017 23:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.