Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha upřednostní autobusy, plynulý průjezd zajistí preferenční pruhy

Autobusy uvízlé v kolonách budou brzy minulostí. Praha v dubnu chystá zvýšit počet pruhů určených autobusům na problematických místech v centru. jenže tím sníží počet pruhů pro auta například ve vytížené Průmyslové ulici nebo za výjezdem z Blanky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D81a59v27i50d 64R14y42c59h97e54t32s94k33ý 9746531930930

může mi někdo vysvětlit proč je neobolševik a ekoterorista v čele dopravního odboru?

0/0
22.1.2017 9:09

T18o19m 24P63á70l28e80k 1361656809648

No problemo, já je ignoruju a policajty jsem tam viděl jen jednou. Chce to mít oči otevřené. A pokud žádný bus neblokuju, tak nevím, proč bych tam nemohl jet. 8-o

0/0
20.1.2017 21:59

M61a53r18t62i13n 48Š49t21ě94p61á59n26e82k 3187253853621

Ted si ti, co je volili stoupnou pekne pred zrcadlo a plivnou si do obliceje.

0/0
18.1.2017 9:55

T30o90m51á41š 64H98u81d33e85č33e20k 3403453249973

Aha, tak tak se řeší problém s dopravními zácpami! Omezí se počet průjezdných pruhů. To by snad nevymyslel ani pacient psychiatrické léčebny až po uši napíchaný "dobrůtkami". Nechcete ty psychopaty na radnici poslat buďto do Bohnic nebo do kytek?

+1/0
17.1.2017 22:28

S33l77á97v54e46k 68J90i83n35d41ř97i42c58h 7927413559559

Preferenční pruh "pomohl" už na mnoha místech, dříve bezproblémový Veleslavín je nyní pravidelně ucpaný (po zřízení pruhu pro autobusy)... Rv

+1/0
17.1.2017 18:38
Foto

J41a28r16o73s39l32a96v 53D35o39u27š24a 3382794584476

no jestli udělají vyhrazený pruh pro busy na Chlumecké do Horních Počernic, tak se budou auta štosovat už od Rajské Zahrady a autobusy do něj ani nevjedou.

+2/0
11.1.2017 13:12

J60a91k14u20b 70F48e92i38f17a25r 7109659666329

MHD nevyužívám, nicméně proti preferenčním pruhů nic nemám. Avšak pouze v případě, že není tento pruh vytvořen na úkor již existujícího průběžného pruhu. To se potom kolony osobních aut akorát prodlouží a posunou někam dál a ten autobus v nich stejně někde skončí. Někde je možné vozovku rozšířit, jinde však ne. Tam by stálo za úvahu např. pruhy pro osobní auta zúžit. Např. v UK je více užších pruhů a pak je i místo pro MHD.

+2/0
8.1.2017 10:28

Z39d54e77n64e97k 27K18o33z92á54k 1111101203397

Jestli je pan Šubrt z firmy Ropid tak se nedivím že má tak propracované návrhy jak udělat BUS pruhy. A co pane Šubrt se přijet podívat třeba na tu křižovatku Náchodská x Božanovského protože tato křižovatka byla předělána aby z Božanovské odjely BUSY jako preference a to brzdí ulici Náchodskou nechte lépe seřídit jednu křižovatku a nemusíte dělat BUS pruh. Jezdím tudy dost často protože bydlím v Zelenči.Jedte třeba na Harfu kde mají tramvaje přednostní vjezd a když jedete od Kbelské po Poděbradské do centra tak je zde kolona jen proto že MHD má přednost a na ostatní již nezbývá čas.

+4/0
7.1.2017 23:44

J73o68s95e61f 49S94c96h10m36i44d84t 5923357763662

Extrémně mě baví sledovat, jak tu místní automobilový mozky (Čermák, Zababa, Horten,...) spřádaj ty svoje fantasmagorický teorie o tom, že auta jsou spásou světa. Přeci jediný, co způsobuje, že to tak nějak nefunguje, je to, že všichni neustále tý IAD hážou klacky pod nohy. A pak přijde Martin Šubrt a všechny ty jejich blbosti vyvrátí naprosto chirurgickou argumentací podloženou skutečnejma vědomostma a tvrdejma datama.

+1/−1
7.1.2017 18:53

P23e32t40r 85Č13e98r71m46á73k 9808415389370

Tak bavit se můžete, to je tak všechno. Fakta jaksi nelze měnit.

Lidí z oboru je nás tu více, ať už laiků (zdravím Grossmanna) nebo skutečných jako je zástupce ROPIDU p. Šubrt. Ten sice nic chirurgicky neříká, pouze z pohledu toho kdo pochopitelně prosazování zájmů MHD má v popisu práce, uvádí věci z důvodových zpráv ropidu. Zcela legitimní činnost, nicméně nijak neměnící fakta v dopravě, která se skutečně netočí jen okolo MHD (byť podle peněz a medií to tak asi je). R^

+3/0
7.1.2017 21:27

J98a59k19u69b 38F62e64i47f29a47r 7269719346389

Na Strži....no to je taky pecka. Tam jezdí 2 linky tak jednou po 20 minutách. To bude kolona až ke kojeneckému ústavu.

+4/0
7.1.2017 12:26

G27a43b79r15i91e40l 65H79o31r69t24e17n 9401119323324

"(...)v jednom autobuse se přepraví násobně větší počet lidí než v jednom automobilu(...)"

Na vyhrazený pruh na Milady Horákové koukám z okna. Ve špičce tam projíždí cca deset autobusů za hodinu. I kdyby byly plné, jde o cca 2000 lidí. Těchto 2000 lidí blokuje jízdní pruh, kudy by se za stejný čas v klidu mohlo přepravit cca 20000 lidí auty.

Vím, že zelení smradi mozek na matematiku nepoužívají, takže se na Matěje Stropnického nemohu zlobit, ale v diskuzi na internetu bych očekával trochu racionálnější uvažování.

+11/−1
7.1.2017 9:54

M79a17r65t69i11n 76Č35a24p64e71k 6220291937834

Váš odhad ohledně aut je hondně nadnesený. 20000 míst nabízí 4000 aut. A ukažte mi jízdní pruh, hlavně ve městě, který má takovou kapacitu.

+2/0
7.1.2017 10:14

Ř24e24h77o70ř 53V12l92a74s49á97k 2704284381486

20000 lidí v automobilech skrz jeden pruh je mimo současnou realitu. To by muselo v každém sedět pět lidí a a musel by provoz pěkně odsýpat.

0/0
7.1.2017 12:58
Foto

M55a30r32t62i24n 95Š67u18b15r64t 1365501174645

Ehm. Tak celková intenzita automobilů na ulici Milady Horákové za den ve směru do centra činí cca 16 000 vozidel. Z tohoto počtu zde za hodinu projede 7 % vozidel, tedy 1 120 vozidel. Kapacitu komunikace neurčuje počet pruhů v nějakém úseku, ale kapacita návazných křižovatek a následně počet pruhů na návazných úsecích - aby to mělo kam odjíždět.

Hlavní hodnotou je tzv. saturovaný tok vozidel, které maximálně projedou přes stopčáru následné křižovatky. Ten se v jednom pruhu pohybuje maximálně od 1 600 do 2 000 vozidel za hodinu. A pokud navazuje jen jeden jízdní pruh, nemá smysl před křižovatkou honit auta pruhy dvěma, protože stejně dál nedojedou. Pokud je Vaší představou, že může za hodinu po ulici Milady Horákové projet dvěma pruhy 20 000 vozidel, tak nejen že jste zcela mimo dopravní matematiku, ale i zcela mimo fyzikální zákony.

Omezujícím faktorem pro automobily jsou zásadně automobily samy a jediný faktor, který může komunikační sítí bez jejího funkčního zastavení protáhnout více lidí, je něco, co veze pokud možno co nejvíc lidí najednou. Při 20 000 aut za hodinu by konec kolony začínající na Letné byl někde u Kladna a vozidlo z Kladna, které by vyjelo ráno, by na Letné bylo snad večer. Aby auta alespoň nějak jezdila, jaksi je potřeba aby nějací lidé jezdili MHD. V New Yorku také nemá každý auto a jede na Manhattan metrem či taxíkem, protože jinak by to tam nešlo ani smysluplně zásobovat.

A jen tak mimochodem, buspruh na ulici MIlady Horákové u Hradčanské je tuším od července 2016 zrušen. Právě v důsledku snížení intenzit provozu busů.

+5/0
7.1.2017 13:07

M50i29r28o46s84l46a54v 98G39r68o57s29s39m14a67n67n 8972819474

20 000 lidí jedním pruhem? Zelený smrad jste Vy. Protože matematiku nepoužíváte.

+2/0
7.1.2017 13:31

M86i68l43a49n 58N15o97v26á16k 2180225435125

Praha 6 by se nepotýkla s dlouhodobým zahlcením dopravou, kdyby se již 26 let nebránila výstavbě Veleslavínské radiály. Za tuto dobu mohla být již několikrát postavena a problémy vyřešeny. Občané Prahy 6 zahlcení dopravou chtějí, jinak by nevolili polickou reprazintaci, kterou mají a v minulosti měli.

+2/0
7.1.2017 7:42

J94a38n 34N29o78v34ý 5423905929552

Autobus který veze ve špičce třeba i ke stovce lidí, nemůže být blokován osobními auty. Kdyby všichni z busu šli do auta, tak se v koloně nehne vůbec nikdo. Místo aby ti v autech byli vděční za to, že díky lidem, kteří jedou v buse MHD, mají sami lepší průjezdnost, tak ještě někteří zcela nepochopitelně prskají, že je to upřednostňovaní někoho na úkor druhého. Argumentace úplne mimo mísu.:-P

+9/−7
6.1.2017 23:10

R90o62m15a93n 66P63o49l47á66č53e12k 5306959175

Já si myslím, že tu nikdo není pruhům, ale to provedení je na nic i pro tu MHD... viz můj výpis níže...

Navíc cpát pruh na Průmyslovou bez dokončeného MO je prasárna...

+6/0
6.1.2017 23:12

J79a68n 41N86o30v48ý 5893265359542

No proti pruhům jsou tu zcela evidentně pánové Čermák a Hrbek. Z jejich příspěvků si je představuji jako velice důležité jedince jezdíci sami v autíčku, kterým by ještě měli autobusy s plebsem uhýbat.

0/−3
6.1.2017 23:22

P34e10t79r 48Č87e72r48m56á92k 9228525859530

Jak si vy co představujete je vcelku vaše věc, to že nerozumíte dopravě také. V situaci kdy počet lidí používající mhd klesá a naopak počet aut roste, kdy klesá cena jízdného v mhd a roste silniční daň, v situaci kdy se z veřejných rozpočtu dotuje MHD 15 miliardami, je opravdu šílené aby auta měla uhýbat mhd. R^

+2/−11
6.1.2017 23:33
Foto

M20a41r62t66i70n 55Š88u98b73r42t 1275481194925

Ve většině uvedených pruhů auta MHD neuhábají. Na Ústecké se využije vyšrafovaného pruhu, na Chlumecké volného pruhu k předjetí, na Úvalské jde o část komunikace před bezpečnějším přechodem, kam z návazné křižovatky jedou auta vždy jedním pruhem, na Tupolevově, jde o pět o využití vyšrafované části komunikace, na Svatovítské jízdu po kolejích a úpravu vjezdu na Kulaťák, aby auta autobus objela. Na Evropské se řeší, aby se auta po zařazení do jednoho pruhu nemusela rozjet znovu do dvou a zas zipovat, takže zdržují sama sebe. Pokud MHD bude stát v kolonách aut, tak ty kolony aut budou za chvilku vypadat tak, že použití auta bude téměř nemožné. Kdokoliv jede MHD, tak přece pomáhá tomu, že provoz automobilů ve městě je snesitelný. Lidé, co dojedou busy na metro C, a v Nuseláku jich je na cestě do centra 140 000 denně, jaksi pomáhají tomu, že těch 45 000 aut nad tím vůbec do centra projede. Kdyby jen 10 000 lidí z těch busů a pak metra vzalo auto, stojí magistrála ráno od Opatova a popojíždí naprosto minimální rychlostí, někdy by stála zcela a použití auta by ztratilo smysl.

+12/−1
6.1.2017 23:49

J55a70n 54N65o74v37ý 5603695659822

počkejte, teď Vám taky napíše, že nerozumíte MHD, a já se uprskám smíchy.;-D

+1/−2
6.1.2017 23:54

M10i59l92o14s55l37a82v 63H93r25b30e55k 7665806295690

Tak už prskej...

+1/−1
6.1.2017 23:58

P45e54t59r 67Č62e98r77m78á92k 9848475569770

Jak taky, tenhle člověk narozdíl od Vás alespoň která bije ;-)

+1/−1
7.1.2017 0:45

P57e92t50r 75Č78e65r20m62á84k 9538465589620

Ve většině těchto nových možná nikoliv, což stále však znamená že ve velké části ano, a v těch stávajících téměř vždy. Je krásné jak si berete příklady které vyhovují vaší verzi příběhu, ale vraťme se do reality. Takže jak je to s tou Průmyslovou? Tady se nebude ubírat polovina kapacity komunikace??

Pak Vám evidentně uniká smysl příběhu - důležité je aby v kolonách nestála auta, pak nebude ani povrchová MHD, opačne to nefunguje.

Rozhodně neplatí že kdekoliv jede MHD je provoz automobilů snesitelnější. Opět učebnicově diletanský přístup k řešení provozu na Průmyslové je toho příkladem - zde MHD pojede a auta budou naopak stát o mnoho nesnesitelněji, v čase s přibývajícím provozem to bude ještě markantnější.

A pohádky na závěr vynechte - nikdo si nemyslí že 100% stávajích uživatelů MHD přejde na osobní dopravu, to logicky není možné, ono bude bohatě stačit až to jenom přiblíží té úrovni západu, takže 40tis lidí z toho nuseláku nebude dole ale nahoře, a bude už pozdě řešit jak s tím naložit, protože když to šlo tak někdo bláhově řešil buspruhy...

+1/−4
7.1.2017 0:44

M54a93r71t10i13n 72Č45a14p91e15k 6190961307104

Ano, někdo tam "bláhově" udělal BUS pruhy, aby zabránil propadu počtu cestujících v MHD. Ten začarovaný kruh je známý: Lidé přesedají do aut proto, že je MHD pomalá. A MHD je pomalá kvůli autům a jejich kolonám. Takže každý další člověk co přesedne do auta MHD zpomalí a to přesvědčí další lidi k přesednutí do auta a to MHD znovu zpomalí a kruh pokračuje dál.

Takže nevím proč si stěžujete, když se někdo snaží tenhle kolotoč zastavit. Žádné jiné možnosti, než vyhrazené pruhy a preference na křižovatkách nejsou.

+2/0
7.1.2017 9:56

J80a23n 21Z69a88b35a85b45a 8324794798874

Na několika z jmenovaných míst je ten pruh je pro tu zmíněnou čárku a ničemu to nepomůže. Na jiných mám za cíl ne pomoci MHD, ale znepříjemnit situaci řidičům, protože ani nyní tam problém není.

+1/0
7.1.2017 10:04

J25a18n 17Z60a11b22a19b98a 8544834168924

A ještě jedna poznámka. Když po rekonstrukci tramvají a semaforů na Švehlově třídě zavedli téměř absolutní přednost MHD, tak se totálně ucpali příjezdy na ní. Poté co se nastavil zpět normální režim, tak není problém nikde...

+1/0
7.1.2017 10:06
Foto

M81a73r21t72i65n 86Š40u77b57r64t 1395481734825

To je zajímavé, preference po rekonstrukci Švehlovy právě na místě nějaký čas nebyla, byly tam pevné cykly řízení. Až cca po roce se preference spustila, tj. zlepšení tedy nastalo až poté...

+1/0
7.1.2017 13:11

M57i32r75o19s70l91a29v 24G57r36o96s41s14m95a87n30n 8552969164

Na Švehlově je v současné době preference tramvají na všech SSZ, kromě sjezdu ze spojky. Jsem rád, že "problém nikde". Protože preference nefungovala pouze několik měsíců ihned po rekonstrukci trati, kdy světla běhala v pevných programech.

0/0
7.1.2017 13:38

P27e87t24r 24Č23e78r45m48á11k 9408595789670

Přesněji řečeno nikoliv aby zabránil propadu počtu cestrujicích, ale aby pouze zpomalil to tempo propadu, o zvratu trendu nelze uvažovat ani omylem.

Pak vycházíte ze špatné logiky - lidé nepřesedají do aut z mhd jen kvůli rychlosti (ta je totiž velmi závislá na konkrétní trase, způsobu užívání, a také době, nelze plošně říci že by auto bylo rychlejší), ale především kvůli komfortu, praktičností a také stále větší dostupnosti - vše souvisí s rostoucí životní úrovní. Tudíž celá následná konstrukce je mylná, o rychlosti to primárně není.

Tudíž nikdo tím že někdo brzdí to co nezvratně roste nijak žádný kolotoč nezastaví, což vidíme dnes a denně - přes všechny tyto omezení počet uživatelů aut roste na úkor počtu lidí v mhd (v relativních počtech).

0/0
7.1.2017 20:18
Foto

M86a27r64t85i33n 45Š22u24b72r66t 1265831744345

Na Průmyslové došlo loni k úpravě signalizace u Černokostelecké, která překvapivě pomohla zkrátit kolony aut od Hostivaře. Tudíž se ukázalo, že by vyhrazení buspruhu mohlo být zkušebně realizováno, protože parametry návazného SSZ a modelové výpočty ukázaly, že se tato realizace kvůli té úpravě semaforu na kapacitě pro ostatní dopravu neprojeví. Opět platí, že kapacitu zajišťuje návazný semafor, ne počet pruhů na úseku před ním. Když buspruh skončí před semaforem tak, aby tam byly stále 2 řadící pruhy, autům z hlediska délky stání v koloně taková úprava nevadí. Stojí opticky dál, ale časově stejně dlouho. Ale busu o 3 až 5 minut pomůže. Každé opatření tohoto typu vždy projednává pečlivě Policie a někdy se i pečlivě modeluje v mikrosimulacích.

40 tisíc lidí z Nuseláku nemůže být z metra nahoře nikdy, to by bohužel magistrálu nebylo pro průjezd autem 24 hodin možné použít. Taková kapacita tam není fyzikálně možná, už jen 10 000 aut navíc by znamenalo naprostý kolaps.

+1/0
7.1.2017 13:17

P81e44t89r 36Č19e41r41m55á93k 9428185619390

Opět chyba hned v úvodu - kapacitu nezajišťuje semafor, ten pouze řeší propustnost. Tudíž samotnou úpravou SSZ lze dosáhnout pouze toho že se dá regulovat jak je který úsek z hlediska kapacity vytížen a kde se tedy vytvoří kolony v případě překročení této kapacity. Tudíž pakliže se někde nastaví SSZ tak jak píšete, ovlivní to navazující křižovatky tím že se ty kolony posunou tam, resp. dále než jsou nyní.

Tudíž doprava bude stát časově rozhodně déle (už jen samotné napojení bus pruhů před křižovatkou znamená vždy komplikaci a tedy potenciální časovou prodlevu, to samé způsobují reakce řidičů, a v neposlední řadě do toho vstupuje situace na dalších křižovatkách).

Modelace vynechte, ty děláme dnes a denně a vždy záleží co kdo dodá za vstupní data a co z nich (ne)chce získat za výstup. Vyjádření policie je v té samé rovině - řeší to pouze ve formální rovině.

A k nuseláku - utíkáte z příběhu zdatně ale marně, nejde o to co se kam kde fyzicky vejde, ale jaká bude fyzicky ta poptávka - a to těch 40tis představuje velmi optimistické číslo, realita může být daleko horší, takže je otázka jak tento nápor pojmout aby ten kolaps nenastal. A buspruhy to opravdu nejsou R^

0/−1
7.1.2017 20:38

P35a53v28e83l 97J56e39ř54á85b41e12k 7961202834917

Nedokončený MO si musíme vyřešit s těmi, co dali povolení k výstavbě v Běchovicích, přestože věděli, že v blízkosti té výstavby povede trasa okruhu.

Dnes naštěstí se trochu změnila legislativa - kdo bude chtít stavět v blízkosti třeba dálnice (i jen u trasy navržené dálnice) , bude muset zajisti odhlučnění výstavby (napsal jsem to hodně zjednodušeně)

+1/0
6.1.2017 23:52

R54o31m97a39n 48P54o62l13á21č14e50k 5476369405

MO vs Pražský okruh;-)

+2/0
7.1.2017 0:14

M33i32l76o70s15l86a69v 54H82r27b36e45k 7795956135860

To budou fronty až k vysočanskýmu Tesku...

+1/−1
7.1.2017 0:17

P39e97t57r 48Č10e71r44m77á23k 9848725499160

Absurdní a mimo mísu je max. Vaše logika - tím že seberu polovinu komunikace pro MHD se průjezdnost aut jednoznačně zhorší, takže vděčnost by cítil opravdu jen blázen. Do MHD nikdo díky tomu nepřibude, naopak aut bude stejně víc, protože to je dlouhodobý trend. Takže nejde o to že to je upřednostňování jednoho na úkor druhého, to je jasné jako facka, ale o to že to jde naprosto druhým směrem než by mělo - tam kde potřeba kapacity roste se ubere a tam kde klesá se přidá - zkrátka kocourkov Rv

+4/−5
6.1.2017 23:27

P79a57v19e12l 23J61e19ř34á35b14e95k 7321102484797

Používání osobních aut na dopravu do práce (ne pro ty, kteří převážejí materiál apod.), z míst kde je dobré spojení hromadnou dopravou je nesmysl.

Zatížení prostředí okolo silnice, respektive v obcích odkud auta vyjíždějí a třeba Prahy se dostává na nepříjemnou úroveň.

Takže omezování osobní dopravy ve prospěch hromadné je celkem logický přístup společnosti pro ochranu prostředí a úsporu strategické, neobnovitelní suroviny jako je benzin, nafta, plyn.

Ale protože to slovy omezit nejde, tak lze jen podpořit tu přepravu, která je pro prostředí příznivější.

Takže - víc pruhů pro MHD, ať ti co využívají hromadnou přepravu, mají od společnosti podporu v tom, že se včas dostanou k cíli své cesty.

My v autech si prostě nějakou chvilku počkáme, protože nic, s výjimkou pohodlnosti, nám nebrání jet hromadnou přepravou.

+9/−5
6.1.2017 23:48

P13e13t73r 65Č10e33r73m51á88k 9868405609870

Používání automobilu jako prostředku dopravní přepravy je zcela legitimní nástroj 21.století.

Tato zátěž je stále hluboko pod průměrem bežným v EU, takže problém není na straně počtu aut, ale nepřipravenosti infrastruktury.

Tudíž jakékoliv omezování osobní dopravy ve chvíli kdy nedosáhla ani toho bežného průměru EU je zcela liché (čehož jsme dnes a denně svědky), a naopak preference MHD která svou kvalitou patří už dnes do TOP 5 Evropy a obsluhuje stále nadstandardní procento obyvatel je pouze vyhazování peněz z oken (žádné další % obyvatel není možné přívést) a především prostoru.

Takže pokud současná ekoteroristická lobby bude pokračovat ve svém činění, tak až se v počtu aut dostaneme na tu západní úroveň, nastane totální kolaps dopravy... Rv

+4/−7
7.1.2017 0:07

M98a57r30t24i29n 47Č13a69p27e42k 6660431927624

Je zajímavé, že v EU se snaží o omezování individuální dopravy a snaží se dostat na naše čísla obsazenosti hromadné dopravy. Oni už na západě pochopili, že preference individuální dopravy je pro celou společnost jen nekonečnou černou dírou na peníze, jelikož jí infrastruktura nebude stačit nikdy.

Takže by bylo dobré neopakovat jejich chyby a propad počtu cestujících v MHD zastavit už teď, kdy to bude ještě levné, než ho nechat spadnout na dno a začínat od nuly.

+1/0
7.1.2017 10:03

P14e93t60r 26Č10e33r63m74á19k 9208165489820

To není zajímavé ale logické. Sice se teda nesnaží dostat na "naše čísla", ale obecně dostat více lidí z aut do mhd a to jak restriktivní tak motivační formou.

Je tedy potřeba si zrekapitulovat výchozí situaci - bylo tam vesměs dosaženo téměř saturovaného stavu infrastruktury, kdy na mnoha místech už není možný její další zkapacitnění aby nedošlo k znatelnému omezení funkčnosti a životního prostředí. A naopak stav MHD je průměrný až podprůměrný. Tudíž to není vůbec o tom že by někdo něco pochopil, ale že se snaží vylepšit to co má rezervy. R^

Tedy zcela opačná situace než u nás.

Tudíž při současné situaci (tedy poměru toho kolik lidí kteří používají auta a mhd) vůbec nemůže být řeč o tom že by se v Praze dal propad cestujících mhd zastavit, v maximu možného se dá pouze zpomalit, což stejně nezabrání tomu nárustu uživatelů aut. Tudíž nyní naší skvělou mhd nechat jak je, masivně investovat do dokončení infrastrukury, a až bude obojí na podobné úrovni, pak se dá rozumně dělat nějaká politika preferencí, do té doby je to pouze zbožné přání a boj s větrnými mlýny,

0/−1
7.1.2017 20:48

M15a15r29t25i82n 11Č31a35p76e82k 6810121617454

Takže když shrnu váš názor: Máme nejdřív investovat do podpory individuální dopravy, abysme pak mohli investovat do hromadné dopravy. Tedy zbytečně promrhat peníze a opakovat chyby jiných i když víme jak to dopadne. Nebylo by lepší investovat rovnou do hromadné dopravy a zbytečně nevyhazovat velké množství peněz do kanálu?

Doprava se nesmí řešit manažerským plánováním, to nepokrývá dostatečně dlouhou dobu. To řeší problémy dneška, protože počítají s tím, že ta firma tady za pár let nemusí být. Kdežto to území tady bude i za 50 - 100 let. Takže nemá smysl podporovat a mohutně investovat do něčeho, o čem víme že je neudržitelné, jako je právě individuální doprava v takovém měřítku jako je dneska.

+1/0
8.1.2017 11:57

M19i84r70o17s31l16a70v 69G57r38o69s39s36m33a34n48n 8202179804

Preference MHD je nástrojem, který vede ke zvýšení kapacity komunikace pro osobní dopravu, aniž by se přitom zvýšil zábor plochy. Důvodem je vysoká efektivita a výkonnost MHD. A prosím, nepleťte si pojmy osobní a individuální doprava.

Kolapsové situace v dopravě vyvolává mimo jiné budování dalších a dalších silničních komunikací, které zvyšují atraktivitu individuální dopravy. Má i jiné důsledky, nepříjemné pro širokou veřejnost, včetně motoristické, jako různá "zpomalovací" opatření, která vznikají na komunikacích méně významných, či dokonce obslužných, protože i tam v důsledku dopravní indukce narůstají intenzity do hodnot, které ovlivňují kvalitu života a vedou k tlaku na místní samosprávu a státní správu.

Nástup automobilismu a ústup MHD ve městech nesouvisel primárně s růstem životní úrovně, ale s kvalitou dopravní politiky měst a celých regionů. A rovněž otázkou, do jaké míry dopravní politika podlehla byznysu. Před necelými 100 lety mělo LA jeden z nejlépe fungujících systémů veřejné dopravy. Pak městské dopravní podniky skoupil místní autoprůmysl, prakticky je zlikvidoval a přiměl lidi jezdit autem, které jim prodával. Kopodivu zabírala auta násobně více místa než tramvaje. Na nedostatek kapacity se reagovalo další a další výstavbou. LA je dnes známo jako město, kde polovinu plochy tvoří dopravní stavby, má největší dopravní zácpy v USA, a MHD realizuje mizivé výkony. Děkuji, ale raději oddělené koleje na ulici a vyhrazené pruhy pro autobusy.

+1/0
7.1.2017 14:00

P64e96t64r 96Č26e82r42m71á37k 9368205789240

Pro začátek - dojmy s pojmy si nepleťte vy - preference MHD formou bus pruhu vede ke snížení efektivity využití kapacity komunikací, protože jak již bylo řečeno, jen málokde dokáže výkon mhd v bus pruhu předčit výkon osobní dopravy bez ní (a tedy zcela lhostejno zdali osobní a nebo individuální!).

Pak žijete úplně mimo realitu, tím že postavíte více čističek na odpadní vodu budete motivovat lidí jí více vytvářet??? Asi nikoliv, lidé jí budou vytvářet stejně, a je na vás včas se tomu přispůsobit. Takže tyto laické argumenty z dílny automatu nechte zase spát. ;-) Důsledky pro veřejnost to má tedy pouze takové, že když někdo tu infrastrukturu včas nepřizpůsobí, tak pak musí trpět tím kolapsem. R^

Pak další minela - nástup automobilismu a ústup MHD v Praze souvisí zcela primárně se životní úrovní, kvalita MHD se systematicky zvedá neustále, průběžně se staví nové tratě metra, tramvají, zavádí nové linky, přesto % lidí které jí využívá setrvale klesá, i přes všechny možné motivační (a ryze politické) kroky.

A ano myšlenka propojení businessu je jistě na místě - kauzy jako reklama, jízdenky (Rittig) a další jasně ukazují že těch dnes již téměř 15miliard ročně co spolkne DPP je velmi lákavá příležitost. Není se čemu divit - blbá blanka co stála ročně sotva 4mld byla mediálně přetřásána neustále, zato nákupy nových tramvají a busů za desítky miliard jsou vlastně potichu rozpuštěny a všichni jsou spokojeni.

Takže souhlas - mhd je z hlediska businessu mnohem zajimavější. R^

0/0
7.1.2017 21:06

M48i87r53o88s48l12a83v 41G21r44o57s90s54m52a73n96n 8102379714

Jak říkám, raději oddělené koleje na ulici a vyhrazené pruhy pro autobusy. A více staveb pro veřejnou dopravu.

+1/0
7.1.2017 23:36

P73e31t95r 47Č54e86r53m33á88k 9448435429460

To je samozřejmě obecná fráze se kterou se v zásadě dá souhlasit. Sice povrchová MHD by měla být obecně omezována ve prospěch té podpovrchové (což se kdysi v souvislosti se stavbou metra dělo, dneska to je bohužel opět porušováno), ale v zásadě nemám problém s investicemi pro hromadnou dopravu. Nesmí to však nikdy být na úkor té veřejné.

0/0
8.1.2017 0:11

M59a55r89t48i79n 44Č98a18p33e48k 6520621167164

Povrchová hromadná doprava by se neměla radikálně omezovat jen proto, že tam vede ta podpovrchová. Jednak slouží pro dokrytí oblasti, ale také slouží jako "reklama" - ono tu něco jezdí. To metro není tolik vidět, kdežto tramvajová trať je vidět hned. To samé s auty, jsou všude, ze všech stran se na nás valí reklamy, které nám vnucují názor, že se bez něj neobejdeme - různé požitky z jízdy, svobody atd. To hromadná doprava nabízí také, jen se při jejím využívání musí člověk používat hlavu a ctít základní principy demokracie - tedy, že menšina se musí podřídit většině a ta zase možnostem.

A také si trošku porovnejte pojmy - doprava se dělí na individuální a hromadnou a tyto dvě skupiny se následně dělí na veřejnou a soukromou. Hromadná doprava je většinově veřejná - soukromé jsou jenom zájezdy, kdežto automobilová doprava je většinově soukromá - veřejné je jenom taxi. Takže investice do automobilové dopravy jdou na úkor té veřejné, což jak říkáte nesmí být.

0/0
8.1.2017 12:24

P70e39t68r 74M36u97d48r14y91c51h 7504972127933

Žiji v Irsku a věřte v Dublinu jsou bus line zcela přirozená a funkční záležitost ale také si umím představit že než si na ně zvyknou někteří pražští i mimo pražští "jezdci " tak bude veselo.

+6/−7
6.1.2017 23:03

P77e94t96r 77M11u20d40r98y62c35h 7274652377633

Ještě bych doplnil že právo využívat tyto pruhy samozřejmě krom záchranného systému mají také taxi což je fajn záležitost pokud spěcháte na letiště. ;)

+1/−3
6.1.2017 23:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.