Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy MHD pražskými tunely nepojedou. Kvůli bezpečnosti i efektivitě

V pražském tunelu Blanka nebo Strahovském tunelu nebudou jezdit autobusy pražské MHD. Rozhodl o tom dnes magistrátní výbor pro dopravu. Důvodem je mimo jiné bezpečnost, ekologie nebo nesouhlas některých dotčených městských částí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56a83r97t79i58n 32R81u87z21i25c85k22a 1802888156597

Co je tunel Blanka, kdyz ofiko se jmenuji tunely Zlichovsky, Mrazovka, Strahovsky, Brusnicky, Dejvicky, Bubenecsky?

0/0
18.1.2017 12:51
Foto

D63a97v20i71d 66Z18á16p44a87l 9305615657522

Rozhodně bych zrušil tramvaj 22, vůbec celé metro a všechny nevytíženější autobusové linky. Jsou populární a tudíž jsou nákladné...

Argumentace dotyčných mi připadá jako z nějaké humoristické knížky...

+1/0
18.1.2017 12:31

J59a69n 92S21l31o54v13í83k 3779787530118

A od kdy zakážou jezdit tunelem metro ? Kvůli bezpečnosti.

0/0
18.1.2017 11:53
Foto

V61o87j20t60ě80c55h 72P66a11v30l65í29k 5934631624728

Asi by někdo měl založit podobnou galerii jako jsou oblíbené "Kim se dívá na ...", nebo "Rusko popírá, že ...", která by se jmenovala "Praha 6 nesouhlasí s ...".

+1/0
18.1.2017 11:32

P76a35v54e48l 14R19e66z24n33i33c69e37k 3335144904402

Podle původních plánů Ropid přitom měly autobusy jezdit Blankou hned po otevření. Ukázalo se ale, že by byly příliš oblíbené a jejich provoz by byl pro město nákladný

Zdroj: http://praha.idnes.cz/autobusy-mhd-v-tunelu-blanka-nepojedou-dyx-/praha-zpravy.aspx?c=A170117_161226_praha-zpravy_rsr

Zprovoznili MHD, ale chteli jim tam jezdit lidi ... co dodat

+3/0
18.1.2017 10:21

P19e50t11r 87C21i80h35l57á84ř 6390961217659

„Ve Strahovském tunelu pak je horší osvětlení a viditelnost, není tam světlojako v Blance, tudíž je tam snížena bezpečnost cestujících,“ řekl Tomčík....to jako autobusy nemají světla? nebo není v autobusech osvětlení? nebo se chystá zrušení těch linek, které jezdí za tmy, protože prostě tma? ;-D

+5/0
18.1.2017 9:54

P82a54v17e30l 78R23e50z54n49i20c30e78k 3695594924432

asi je tam vetsi sance osahavani peknych slecen.. jinak si to neumim vysvetlit..

anebo asi byla planovana zastavka v tunelu.. pak to slabsi osvetleni asi muze byt nebezpecim pro cestujici co vystoupi...

0/0
18.1.2017 10:22

J90o41s52e45f 36K31o82m96á78r27e68k 5154742344639

Ta poslední věta mluví za vše ;-D

+1/0
18.1.2017 9:28

M63i27l14o12s54l10a77v 39P70r98o98c65h15a74z65k38a 7824558396268

To je dobře, aspoň tam nebudou překážet, jako v ostatních částech města.

0/−1
18.1.2017 8:12

R34a32d85e12k 29N36o13v27a34k 9234713259780

Důvody pro nezavedení linek v článku jsou zástupné a nesmyslné.

Město prostě NECHCE aby existovalo kapacitní rychlé spojení MHD.

Ono by to totiž mj příliš vyčnívalo v porovnání rychlosti jízdy a výkonů oproti drtivé většině linek.

Jen se podívejte místo aby se hledaly způsoby jak to udělat, hledají se stále důvody proč by to nemělo jít. Ono by stačilo třeba kopnout RENCAR konečně do pozadí a spravovat si reklamu na vozech sami a hned by byly zaplacené dvě tunelové linky.

A to není jediná nevýhodná smlouva v DPHMP...

+3/0
18.1.2017 7:07

M20a31r22t63i84n 36R14u17z85i22c29k11a 1982958946597

Radsi rozsirte tramvajovou sit smerem na jih mesta... Pankrac, Krc, Lhotka, Kamyk, Sporilov, Jizni mesto...

Autobusy by mely spise ubyvat...

0/0
18.1.2017 5:44
Foto

T89o65m86á50š 21A90n48d48e92r80l41e 2452911134657

Autor téhle hlášky by měl v práci rezignovat a svěřit se do ústavní péče. Nebo se aspoň projet nočním busem.

"Ve Strahovském tunelu pak je horší osvětlení a viditelnost, není tam světlo jako v Blance, tudíž je tam snížena bezpečnost cestujících"

Zdroj: http://praha.idnes.cz/autobusy-mhd-v-tunelu-blanka-nepojedou-dyx-/praha-zpravy.aspx?c=A170117_161226_praha-zpravy_rsr

+2/0
18.1.2017 1:57

M90a23r52t85i72n 66Š42t87r94o49s 4599467800748

Proč se neřekne skutečný důvod, a sice, že by autobusy odebíraly cestující kolejové dopravě, která je levnější. A taky, že podporovat MHD je potřeba hlavně na relacích, kde není dostatečně kapacitní silniční síť - a pražské okruhy právě jsou tou kapacitní komunikací. Nadto, problém okruhů je, že na nich busy nemohou mít moc časté zastávky...

+4/−1
17.1.2017 22:31

T20o80m87á19š 45Z91e76m79a21n 3225298184685

Souhlas

za obdobný názor jsem nasbíral kupu mínusů.

0/0
17.1.2017 23:22

M77i21c69h71a29l 89H72i68r64k28a 4317836780123

Argument ... byly by příliš oblíbené ... jsem ještě u MHD nezažil 8-o, Praha chce asi raději vozit vzduch ...přitom tento argument zase používají při rušení spojů ...Rv

+3/0
17.1.2017 20:21

G55a50b58r43i21e36l 35H73o72r71t67e80n 9431939713334

Je to jeden z argumentů, navíc chybně formulovaný - prostě jste naletěl tomu, čemu novináři říkají "licence" a slušní lidé "překrucování faktů".

+3/0
17.1.2017 20:33
Foto

M79a26r18t48i21n 13Š26u46b13r94t 1325401984535

Aktuálně máme od městských částí 50 požadavků na posílení autobusových spojů cca v nákladech za 230 milionů korun ročně. Peníze by problém v těchto dnech nebyly, ale problém je, že všichni dopravci začali narážet na kapacitní možnosti vozového parku a počet řidičů. Řidiči jsou v předdůchodovém věku a noví nepřicházejí, výběrová řízení na nové vozy se táhnou a ani obnovy vozidel se moc plynule nedaří. Takže reálně můžeme letos a příští rok posílit provoz v objemu za cca 70-80 milionů korun, na to ještě jsou vozy a řidiči, i když část posil už budou večery, noc a víkendy. Bus v jednom z tunelů, Blanka, nebo Strahovský, je za 30-40 milionů Kč ročně, v obou za cca 60-70 milionů. Tj, kromě věcí uvedených v článku je to o volbě. Máme zahodit 50 požadavků městských částí, kde často jde o zřízení základního spojení, které nemá alternativu, a zavést busy v tunelech, které alternativu mají? Nebo máme začít řešit často velmi oprávněné požadavky téměř všech městských částí a busy v tunelech zatím odložit?

+2/0
17.1.2017 21:27
Foto

B61r45o72n29i19s97l77a27v 56G84a88b60r13y30š 2592269721

Pane Šubrte, mám Vás za člověka na svém místě, snad jako jednoho z mála. :-) Opravdu Vám nechci dávat nic za vinu. Za finanční problémy v dopravě však mohou ti, kterým se zodpovídáte.

Už jsem dříve psal, že by se vám teď hodila ta suma, kterou kdosi utratil za červenou kartu a kterou dnes nahrazuje zelená.

Ale zajímá mě, z jakého důvodu dochází ke snižování počtu spojů během pracovního dne. Loni v říjnu bylo v Praze v pracovním dni vypravováno 28 696 spojů, dnes je to "pouhých" 27 407 spojů. Zhubly především autobusy. Zmizelo cca 1 100 spojů. Většinou autobusy mizí, když se rozšíří jiný kvalitativně vyšší druh dopravy, ale tady to moc nechápu.

0/0
17.1.2017 21:42
Foto

M35a64r68t94i89n 84Š34u49b20r77t 1395341224585

Ale právě dneska problémem nejsou peníze, ty by byly. Ale problémem je stav, kdy řidiči jsou v průměrném věku před důchodem a nové shání složitě i DP. A také výběrová řízení na nová vozidla, která se táhnou a jsou samá odvolání, takže busů ne že nepřibývá, ale sotva se obnovují. Tj. ač máme požadavky na posily za 230 milionů, odjezdit už můžeme jen za 80 a neradi bychom to projezdily jen v tunelech a celý zbytek města nechali na holičkách.

Přemýšlím, jak jste přišel na ty počty spojů. Včetně třístovek v Praze denně je vypraveno cca 23 000 autobusových spojů. Od října platí stejné jízdní řády, naopak pár spojů jsme na základě připomínek cestujících přidávali. Tj. kolísání počtu spojů může být řádově +-100. Ale nedokážu posudit, z jakých dat vycházíte. V Ropidu žádná redukce spojů neproběhla. 15.10.2016 došlo naopak k mírnému navýšení a na základě žádostí MČ jde do Rady tisk, který obsahuje posílení výraznější.

+2/0
17.1.2017 21:49
Foto

B17r26o87n82i17s77l22a43v 54G59a53b60r48y52š 2302279901

Rozumím.:-)

Čtyřikrát ročně si prohlížím výkony pomocí aplikace IDOS, které jsou běžně dostupné. Sleduju stále stejný balík linek, čili metro, tramvaje a městské autobusy linek 100 - 299, dále lodě a lanovku. Nic víc. A právě v tomto balíku jsem objevil tento rozdíl.

Odchylka zhruba 100 spojů je během roku jasná - hlavně prázdniny a vysokoškoláci, kterých ke konci akademického roku zpravidla ubývá.

0/0
17.1.2017 22:01
Foto

M96a92r27t92i15n 85Š94u54b29r84t 1455111304645

Jinak suma za Opencard, která se považuje za ztracenou, je asi 1,5 miliardy. Samozřejmě by se hodila, ale MHD v Praze stojí ročně 18 miliard, tj. zmizela by na nějaké turistické nebo předvánoční výraznější posílení, ale dlouhodobě by systému moc nepomohla. Bohužel. Přes 32 500 spojů denně veškeré MHD v Praze prostě něco stojí a těch 18 miliard tomu odpovídá, byť se to zdá strašně moc.

0/0
17.1.2017 21:51
Foto

B83r12o34n45i98s63l77a39v 97G80a38b71r51y12š 2842979391

Nemám důvod té částce nevěřit.

Ale za těch 1,5 mld. Kč by bylo něco nových tramvají nebo autobusů, případně nových nebo rekonstruovaných tratí.

Ta suma je vysoká, ale na velkoměsto typu Praha je to asi normální. A myslím, že nižší už asi nebude. Podle mě je však lepší dávat peníze na kvalitní MHD.

0/0
17.1.2017 22:05
Foto

M94a90r91t92i32n 90Š92u33b24r62t 1475171244445

Cca 1 km tramvajové trati, 23 nových tramvají a cca 200 autobusů. Na druhou stranu šlo o peníze, které investovalo do systému město, které DP autobusy a tramvaje koupit nesmí. Takže DP si na busy i tramvaje musí vydělat svou činností sám. Na tramvajovou trať by ty peníze ale užitečné byly.

+1/0
17.1.2017 22:10

M14i56c77h25a88l 96H49i45r29k61a 4127116340103

Díky za vysvětlení.

0/0
18.1.2017 15:46

K82a94r11e30l 14Č32e97r93n16ý 6305783542551

"Byly by příliš oblíbené" je pozoruhodný argument.

+2/0
17.1.2017 20:14
Foto

J30i19ř65í 37K93r78á29k35o69r26a 9129113

"Ukázalo se ale, že by (autobusy) byly příliš oblíbené..."

Udělali si autobus, ale lezli jim tam lidi.

+5/0
17.1.2017 20:13

D13a37v73i85d 69Z93a38j84d71á53k 8685162260961

Jednoznacne jsou vic efektivni okruzni jizdy na hodinu nez paterni spoje mezi castmi.Jeste ze je to tam samej odbornik.

+1/0
17.1.2017 20:01

F57i17l19i77p 58G88a28l80a47š 2437257334378

Tak moment.. Jako náklady jsou jedna věc, ale "Himl hergot, donr vetr, krucajs element!" to si dělaj už srandu ne? Napřed vyhlašují jak chtějí aby lidi více jezdili MHD, že zavedou vyhrazené pruhy aby byla plynulejší atd. ale když zjistí, že by se mohlo stát, že by se nějaká linka a tedy postupně i celá MHD mohli stát pro lidi lákavější než jízda autem tak to stopnou kuli nákladům? ;-D;-D

+3/0
17.1.2017 19:32

G25a64b16r53i19e39l 76H45o25r81t95e57n 9231699763964

Konkrétně u Kulaťáku je ten důvod složitější - pokud by ta linka byla tak oblíbená, jak se předpokládá, tak by se tam potřebné autobusy prostě nevešly.

0/0
17.1.2017 20:01

D41a90v83i88d 59Z62a94j97d54á61k 8955572920971

Kulatak je totalni spunt diky svedeni do jednoho pruhu a prechodu kazdych pet metru.

+4/0
17.1.2017 20:05

G96a49b54r21i42e36l 58H83o90r19t84e16n 9731279593244

To myslíte Svatovítskou. Ano - ti samí zelení smradi, kteří dnes nejvíc vřeští na dané téma, vymysleli zúžení výjezdu z Kulaťáku tak, že tam mají zdaleka největší problémy autobusy. A to i přesto, že jsou Pražané zvyklí je pouštět.

+3/0
17.1.2017 20:09
Foto

M62a90r73t29i51n 84Š32u35b40r74t 1195931204825

Jak je uvedeno výše, je tu také limit počtu vozidel a řidičů. Pokud by byly zavedeny busy v tunelech, je to zavedení spojení, které metrem existuje, mírně se zrychlí, ale stojí desítky milionů. Peníze problém nejsou, ale tyto busy v tunelech spotřebují všechny zbylé zdroje vozidel a řidičů a v žádné městské části 2-3 roky neposílí Praha busy ani o spoj, Přitom existuje seznam 50 prioritních požadavků v objemu 230 mil. Kč ročně. A ani ty nejde splnit všechny, odjezdit se dá tak třetina. Každé řešení má i své fyzikální souvislosti.

+1/0
17.1.2017 21:30

D79a91v54i16d 95H88e83l94l20e61r 6436503260646

Teda nezavést trasu autobusů, protože by hrozilo, že by jí Pražané využívali, to bych nečekal. ;-D

+12/0
17.1.2017 19:22
Foto

M47a74r40t69i66n 78Š51u12b46r20t 1285141944485

Nikoliv, vzhledem ke kapacitám, které Praha má (busy, řidiči), se Praha rozhodla pomoci posilovat spojení plošně v rámci celého města a neinvestovat všechny zbylé zdroje vozidel a řidičů na jedno místo. Zvláště když nemá plnou podporu okolních čtvrtí.

+2/0
17.1.2017 21:32

R25o52b51e63r73t 38M74á44s88l18o 1781831837927

Už dávno jsem pochopil, že Magistrát nenávidí auta a chce je z Prahy vyštvat. Ale, že chce ještě při tom sabotovat MHD, to už mi fakt hlava nebere.

+1/0
17.1.2017 19:14

T33o94m77á49š 48Z21e16m35a78n 3705778674405

Nahradit metro autobusem by bylo sabotování MHD..

0/0
17.1.2017 19:23

T26o28m25á40š 61C98h75r25a35s77t50n26ý 2311864971363

No, jakože tím metrem je to nesmyslně dlouhé a navíc s přestupem...

+2/0
17.1.2017 19:28

G28a62b40r98i79e33l 78H79o12r85t79e17n 9631539753474

Můžete jet dvacítkou tramvají bez přestupu.

+2/0
17.1.2017 19:59

M48i60r34o27s67l31a80v 57Z65i40k92m94u96n25d 6688412147498

No kolik to dělá metrem s přestupem ? 17 minut, tram 20 jede 16 minut, za jak dlouho by "TO" projel autobus ? Vyhledávač mapy.cz ukazuje 5,1 km za 6 minut - ten BUS by "asi" někde stavěl, takže řekněme 10 minut.

Proti TRAM 20 opravdu převratná časová úspora. Nehledě na to, že BUS by patrně nestavěl u Anděla v Nádražní, ale jinde, čili + docházková vzdálenost a výsledek bude stejný ...

+2/0
17.1.2017 21:01

G98a63b24r24i63e78l 78H63o15r43t41e54n 9441769213204

Plus čas na projetí Kulaťáku.;-)

0/0
17.1.2017 21:12
Foto

M33a35r88t81i66n 85Š57u90b98r26t 1185641254335

Když jsme počítali zrychlení v minutách při busech ve všech tunelech, tak to za 70 milionů nestojí. Busy čistě na busy v tunelech ještě jsou, ale pak už by nebyly ve městě na cokoliv jiného. A to je podstatný problém. Vyměnit mírné zrychlení dojezdové doby autobusem za metro za to, že ve městě už nebudou žádné busy a řidiči na další plošná posílení. To je velmi složité rozhodnutí. Proto jsou ke schválení ty plošné posily a ty zdroje budou použity tam.

+2/0
17.1.2017 21:35

P16a25v11e29l 21S31l12a70d49o24v93n41í41k 6977893797816

Radnici Prahy 6 asi nenapadlo, že zavedením autobusu do tunelu by mohlo v danou chvíli zmizet z Vítězného náměstí asi 10 aut.:-/

Ale určitě bude vhodné objednat si na to u spřátelené firmy studii za několik miliónů.

+1/0
17.1.2017 19:10

T11o94m80á17š 13Z26e80m42a82n 3615938124425

Spíše by zmizeli lidé z metra a tramvají.

Autem tuhle trasu asi jede málokdo..

+1/0
17.1.2017 19:18

P75e18t24r 90H48a10n22z45a85l 6412376310400

Pokud by bylo spojení Vítězné náměstí - Holešovice, tak tam jezdí lidé téměř výhradně autem! Ono to rozumným způsobem ani jinak nejde :(

+1/0
17.1.2017 20:31
Foto

M18a73r63t69i75n 57Š25u63b23r61t 1825561974105

Tak bus by z tunelu určitě nevyjel tak, aby směřoval do Holešovic. Ty jsou z Vítězného nám. pak i s přestupem dostupné snadněji tramvajemi. Bus byl zvažován pro vazbu na Prosek, Letňany, Ládví či Bohnice, kde se zrychlení jízdní doby už dá využít lépe.

+2/0
17.1.2017 21:37

P20a79v20e19l 66K84u17n85c 9712109338348

Pan Dolínek opět ukázal svou schopnost zdůvodnit cokoli čímkoli.

+1/0
17.1.2017 19:08

P36a20v15e53l 78S27l93a50d43o34v44n82í51k 6237913337196

Aha, tak jsem se dozvěděl, že osvětlení strahovského tunelu je pro řidiče nebezpečné. Tak proč se tudy jezdí?8-o

+5/0
17.1.2017 19:04
Foto

M33a16r14t76i98n 88Š21u58b31r31t 1775601894795

Pro řidiče ne, ale on je rozdíl, když se tam pak začne v případě poruchy pohybovat 110 lidí z kloubového busu. To je skoro 2x víc než u běžného zájezdového busu a v takovou chvíli je už osvětlení poměrně zásadní problém, protože MHD potřebuje dovézt záložní bus, zajistit přestup lidí a další věci. Zvyšuje se tak celková doba, kdy by tunely byly zavřené, a to až násobně.

+1/0
17.1.2017 21:54

R22a35d51e22k 42N22o98v69a58k 9474743929150

A co teprv těch 80tis projíždějících vozidel za den, těm bych zakázal jízdu také! Mohli by se bát...to jsou mi výmluvy. Je tak těžké trochu přisvítit?

Není špatné když něco nejde, ale když se nechce. V tomto případě asi ne u vás ale na straně ROPID/MHMP

0/0
18.1.2017 6:55

J13a20n 29S54v35a85t63e93k 4498426538246

S autobusy v Blance je to jako v Hospodě na mýtince (pravděpodobná velká oblíbenost autobusového spojení ze strany cestujících).

Čili - pořídil si hospodu a vadí mu, že mu tam lezou lidi...;-D

+6/0
17.1.2017 18:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.