Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy MHD pražskými tunely nepojedou. Kvůli bezpečnosti i efektivitě

V pražském tunelu Blanka nebo Strahovském tunelu nebudou jezdit autobusy pražské MHD. Rozhodl o tom dnes magistrátní výbor pro dopravu. Důvodem je mimo jiné bezpečnost, ekologie nebo nesouhlas některých dotčených městských částí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19a68r28t32i63n 23R67u94z90i66c70k79a 1712388936687

Co je tunel Blanka, kdyz ofiko se jmenuji tunely Zlichovsky, Mrazovka, Strahovsky, Brusnicky, Dejvicky, Bubenecsky?

0/0
18.1.2017 12:51
Foto

D66a63v45i77d 72Z62á65p56a29l 9475545267402

Rozhodně bych zrušil tramvaj 22, vůbec celé metro a všechny nevytíženější autobusové linky. Jsou populární a tudíž jsou nákladné...

Argumentace dotyčných mi připadá jako z nějaké humoristické knížky...

+1/0
18.1.2017 12:31

J39a74n 58S93l10o35v64í17k 3539537690798

A od kdy zakážou jezdit tunelem metro ? Kvůli bezpečnosti.

0/0
18.1.2017 11:53
Foto

V85o18j84t85ě42c70h 31P18a66v84l93í29k 5704501564128

Asi by někdo měl založit podobnou galerii jako jsou oblíbené "Kim se dívá na ...", nebo "Rusko popírá, že ...", která by se jmenovala "Praha 6 nesouhlasí s ...".

+1/0
18.1.2017 11:32

P71a12v26e68l 51R64e61z90n22i85c71e12k 3385604224202

Podle původních plánů Ropid přitom měly autobusy jezdit Blankou hned po otevření. Ukázalo se ale, že by byly příliš oblíbené a jejich provoz by byl pro město nákladný

Zdroj: http://praha.idnes.cz/autobusy-mhd-v-tunelu-blanka-nepojedou-dyx-/praha-zpravy.aspx?c=A170117_161226_praha-zpravy_rsr

Zprovoznili MHD, ale chteli jim tam jezdit lidi ... co dodat

+3/0
18.1.2017 10:21

P74e96t85r 54C80i69h86l75á32ř 6170721537799

„Ve Strahovském tunelu pak je horší osvětlení a viditelnost, není tam světlojako v Blance, tudíž je tam snížena bezpečnost cestujících,“ řekl Tomčík....to jako autobusy nemají světla? nebo není v autobusech osvětlení? nebo se chystá zrušení těch linek, které jezdí za tmy, protože prostě tma? ;-D

+5/0
18.1.2017 9:54

P39a32v58e78l 61R45e51z36n10i38c31e55k 3925724564972

asi je tam vetsi sance osahavani peknych slecen.. jinak si to neumim vysvetlit..

anebo asi byla planovana zastavka v tunelu.. pak to slabsi osvetleni asi muze byt nebezpecim pro cestujici co vystoupi...

0/0
18.1.2017 10:22

J28o78s15e71f 83K53o72m64á11r31e11k 5244492454439

Ta poslední věta mluví za vše ;-D

+1/0
18.1.2017 9:28

M90i17l20o82s62l22a33v 76P25r70o82c74h68a63z97k86a 7964398766138

To je dobře, aspoň tam nebudou překážet, jako v ostatních částech města.

0/−1
18.1.2017 8:12

R37a66d80e95k 85N58o93v76a39k 9444363869630

Důvody pro nezavedení linek v článku jsou zástupné a nesmyslné.

Město prostě NECHCE aby existovalo kapacitní rychlé spojení MHD.

Ono by to totiž mj příliš vyčnívalo v porovnání rychlosti jízdy a výkonů oproti drtivé většině linek.

Jen se podívejte místo aby se hledaly způsoby jak to udělat, hledají se stále důvody proč by to nemělo jít. Ono by stačilo třeba kopnout RENCAR konečně do pozadí a spravovat si reklamu na vozech sami a hned by byly zaplacené dvě tunelové linky.

A to není jediná nevýhodná smlouva v DPHMP...

+3/0
18.1.2017 7:07

M93a40r48t81i89n 92R85u94z12i89c11k11a 1772148106127

Radsi rozsirte tramvajovou sit smerem na jih mesta... Pankrac, Krc, Lhotka, Kamyk, Sporilov, Jizni mesto...

Autobusy by mely spise ubyvat...

0/0
18.1.2017 5:44
Foto

T44o14m84á71š 41A16n33d35e24r96l14e 2282551464807

Autor téhle hlášky by měl v práci rezignovat a svěřit se do ústavní péče. Nebo se aspoň projet nočním busem.

"Ve Strahovském tunelu pak je horší osvětlení a viditelnost, není tam světlo jako v Blance, tudíž je tam snížena bezpečnost cestujících"

Zdroj: http://praha.idnes.cz/autobusy-mhd-v-tunelu-blanka-nepojedou-dyx-/praha-zpravy.aspx?c=A170117_161226_praha-zpravy_rsr

+2/0
18.1.2017 1:57

M43a95r20t74i32n 59Š14t16r46o90s 4189347760788

Proč se neřekne skutečný důvod, a sice, že by autobusy odebíraly cestující kolejové dopravě, která je levnější. A taky, že podporovat MHD je potřeba hlavně na relacích, kde není dostatečně kapacitní silniční síť - a pražské okruhy právě jsou tou kapacitní komunikací. Nadto, problém okruhů je, že na nich busy nemohou mít moc časté zastávky...

+4/−1
17.1.2017 22:31

T94o17m54á92š 74Z94e40m51a24n 3325878164225

Souhlas

za obdobný názor jsem nasbíral kupu mínusů.

0/0
17.1.2017 23:22

M67i92c87h66a48l 65H19i67r15k67a 4387766510403

Argument ... byly by příliš oblíbené ... jsem ještě u MHD nezažil 8-o, Praha chce asi raději vozit vzduch ...přitom tento argument zase používají při rušení spojů ...Rv

+3/0
17.1.2017 20:21

G96a48b80r33i80e56l 55H29o89r59t34e79n 9501499903804

Je to jeden z argumentů, navíc chybně formulovaný - prostě jste naletěl tomu, čemu novináři říkají "licence" a slušní lidé "překrucování faktů".

+3/0
17.1.2017 20:33
Foto

M87a86r26t46i46n 23Š57u33b68r68t 1665211884485

Aktuálně máme od městských částí 50 požadavků na posílení autobusových spojů cca v nákladech za 230 milionů korun ročně. Peníze by problém v těchto dnech nebyly, ale problém je, že všichni dopravci začali narážet na kapacitní možnosti vozového parku a počet řidičů. Řidiči jsou v předdůchodovém věku a noví nepřicházejí, výběrová řízení na nové vozy se táhnou a ani obnovy vozidel se moc plynule nedaří. Takže reálně můžeme letos a příští rok posílit provoz v objemu za cca 70-80 milionů korun, na to ještě jsou vozy a řidiči, i když část posil už budou večery, noc a víkendy. Bus v jednom z tunelů, Blanka, nebo Strahovský, je za 30-40 milionů Kč ročně, v obou za cca 60-70 milionů. Tj, kromě věcí uvedených v článku je to o volbě. Máme zahodit 50 požadavků městských částí, kde často jde o zřízení základního spojení, které nemá alternativu, a zavést busy v tunelech, které alternativu mají? Nebo máme začít řešit často velmi oprávněné požadavky téměř všech městských částí a busy v tunelech zatím odložit?

+2/0
17.1.2017 21:27
Foto

B25r26o32n64i42s13l43a97v 16G59a66b47r13y38š 2422679241

Pane Šubrte, mám Vás za člověka na svém místě, snad jako jednoho z mála. :-) Opravdu Vám nechci dávat nic za vinu. Za finanční problémy v dopravě však mohou ti, kterým se zodpovídáte.

Už jsem dříve psal, že by se vám teď hodila ta suma, kterou kdosi utratil za červenou kartu a kterou dnes nahrazuje zelená.

Ale zajímá mě, z jakého důvodu dochází ke snižování počtu spojů během pracovního dne. Loni v říjnu bylo v Praze v pracovním dni vypravováno 28 696 spojů, dnes je to "pouhých" 27 407 spojů. Zhubly především autobusy. Zmizelo cca 1 100 spojů. Většinou autobusy mizí, když se rozšíří jiný kvalitativně vyšší druh dopravy, ale tady to moc nechápu.

0/0
17.1.2017 21:42
Foto

M68a75r33t79i50n 60Š14u93b82r90t 1565631224885

Ale právě dneska problémem nejsou peníze, ty by byly. Ale problémem je stav, kdy řidiči jsou v průměrném věku před důchodem a nové shání složitě i DP. A také výběrová řízení na nová vozidla, která se táhnou a jsou samá odvolání, takže busů ne že nepřibývá, ale sotva se obnovují. Tj. ač máme požadavky na posily za 230 milionů, odjezdit už můžeme jen za 80 a neradi bychom to projezdily jen v tunelech a celý zbytek města nechali na holičkách.

Přemýšlím, jak jste přišel na ty počty spojů. Včetně třístovek v Praze denně je vypraveno cca 23 000 autobusových spojů. Od října platí stejné jízdní řády, naopak pár spojů jsme na základě připomínek cestujících přidávali. Tj. kolísání počtu spojů může být řádově +-100. Ale nedokážu posudit, z jakých dat vycházíte. V Ropidu žádná redukce spojů neproběhla. 15.10.2016 došlo naopak k mírnému navýšení a na základě žádostí MČ jde do Rady tisk, který obsahuje posílení výraznější.

+2/0
17.1.2017 21:49
Foto

B44r39o50n43i18s57l85a17v 87G47a88b80r66y79š 2972209281

Rozumím.:-)

Čtyřikrát ročně si prohlížím výkony pomocí aplikace IDOS, které jsou běžně dostupné. Sleduju stále stejný balík linek, čili metro, tramvaje a městské autobusy linek 100 - 299, dále lodě a lanovku. Nic víc. A právě v tomto balíku jsem objevil tento rozdíl.

Odchylka zhruba 100 spojů je během roku jasná - hlavně prázdniny a vysokoškoláci, kterých ke konci akademického roku zpravidla ubývá.

0/0
17.1.2017 22:01
Foto

M90a11r53t97i44n 65Š68u73b64r27t 1705581224865

Jinak suma za Opencard, která se považuje za ztracenou, je asi 1,5 miliardy. Samozřejmě by se hodila, ale MHD v Praze stojí ročně 18 miliard, tj. zmizela by na nějaké turistické nebo předvánoční výraznější posílení, ale dlouhodobě by systému moc nepomohla. Bohužel. Přes 32 500 spojů denně veškeré MHD v Praze prostě něco stojí a těch 18 miliard tomu odpovídá, byť se to zdá strašně moc.

0/0
17.1.2017 21:51
Foto

B43r93o69n31i18s61l93a34v 20G37a61b87r85y89š 2692939341

Nemám důvod té částce nevěřit.

Ale za těch 1,5 mld. Kč by bylo něco nových tramvají nebo autobusů, případně nových nebo rekonstruovaných tratí.

Ta suma je vysoká, ale na velkoměsto typu Praha je to asi normální. A myslím, že nižší už asi nebude. Podle mě je však lepší dávat peníze na kvalitní MHD.

0/0
17.1.2017 22:05
Foto

M94a72r71t64i62n 68Š90u98b73r81t 1695521394255

Cca 1 km tramvajové trati, 23 nových tramvají a cca 200 autobusů. Na druhou stranu šlo o peníze, které investovalo do systému město, které DP autobusy a tramvaje koupit nesmí. Takže DP si na busy i tramvaje musí vydělat svou činností sám. Na tramvajovou trať by ty peníze ale užitečné byly.

+1/0
17.1.2017 22:10

M57i75c60h54a85l 95H57i88r57k33a 4667896250453

Díky za vysvětlení.

0/0
18.1.2017 15:46

K56a79r77e13l 70Č92e74r85n49ý 6315803342771

"Byly by příliš oblíbené" je pozoruhodný argument.

+2/0
17.1.2017 20:14
Foto

J32i43ř79í 34K80r80á22k13o21r34a 9449823

"Ukázalo se ale, že by (autobusy) byly příliš oblíbené..."

Udělali si autobus, ale lezli jim tam lidi.

+5/0
17.1.2017 20:13

D96a75v16i24d 47Z97a72j52d54á52k 8925142650811

Jednoznacne jsou vic efektivni okruzni jizdy na hodinu nez paterni spoje mezi castmi.Jeste ze je to tam samej odbornik.

+1/0
17.1.2017 20:01

F45i50l71i35p 39G73a60l28a35š 2547777984848

Tak moment.. Jako náklady jsou jedna věc, ale "Himl hergot, donr vetr, krucajs element!" to si dělaj už srandu ne? Napřed vyhlašují jak chtějí aby lidi více jezdili MHD, že zavedou vyhrazené pruhy aby byla plynulejší atd. ale když zjistí, že by se mohlo stát, že by se nějaká linka a tedy postupně i celá MHD mohli stát pro lidi lákavější než jízda autem tak to stopnou kuli nákladům? ;-D;-D

+3/0
17.1.2017 19:32

G19a12b42r44i54e42l 29H72o27r68t70e12n 9321179813324

Konkrétně u Kulaťáku je ten důvod složitější - pokud by ta linka byla tak oblíbená, jak se předpokládá, tak by se tam potřebné autobusy prostě nevešly.

0/0
17.1.2017 20:01

D79a50v74i68d 98Z44a71j41d84á94k 8705312780491

Kulatak je totalni spunt diky svedeni do jednoho pruhu a prechodu kazdych pet metru.

+4/0
17.1.2017 20:05

G60a46b48r23i63e49l 22H17o48r70t45e18n 9281819103334

To myslíte Svatovítskou. Ano - ti samí zelení smradi, kteří dnes nejvíc vřeští na dané téma, vymysleli zúžení výjezdu z Kulaťáku tak, že tam mají zdaleka největší problémy autobusy. A to i přesto, že jsou Pražané zvyklí je pouštět.

+3/0
17.1.2017 20:09
Foto

M16a65r78t94i55n 14Š12u40b85r73t 1405101594585

Jak je uvedeno výše, je tu také limit počtu vozidel a řidičů. Pokud by byly zavedeny busy v tunelech, je to zavedení spojení, které metrem existuje, mírně se zrychlí, ale stojí desítky milionů. Peníze problém nejsou, ale tyto busy v tunelech spotřebují všechny zbylé zdroje vozidel a řidičů a v žádné městské části 2-3 roky neposílí Praha busy ani o spoj, Přitom existuje seznam 50 prioritních požadavků v objemu 230 mil. Kč ročně. A ani ty nejde splnit všechny, odjezdit se dá tak třetina. Každé řešení má i své fyzikální souvislosti.

+1/0
17.1.2017 21:30

D70a96v93i76d 18H34e62l18l53e41r 6196713110146

Teda nezavést trasu autobusů, protože by hrozilo, že by jí Pražané využívali, to bych nečekal. ;-D

+12/0
17.1.2017 19:22
Foto

M32a89r26t88i40n 60Š87u14b52r82t 1925551434175

Nikoliv, vzhledem ke kapacitám, které Praha má (busy, řidiči), se Praha rozhodla pomoci posilovat spojení plošně v rámci celého města a neinvestovat všechny zbylé zdroje vozidel a řidičů na jedno místo. Zvláště když nemá plnou podporu okolních čtvrtí.

+2/0
17.1.2017 21:32

R37o88b18e22r57t 88M98á47s23l50o 1731751707967

Už dávno jsem pochopil, že Magistrát nenávidí auta a chce je z Prahy vyštvat. Ale, že chce ještě při tom sabotovat MHD, to už mi fakt hlava nebere.

+1/0
17.1.2017 19:14

T21o47m84á82š 13Z97e17m94a56n 3515688974705

Nahradit metro autobusem by bylo sabotování MHD..

0/0
17.1.2017 19:23

T66o54m21á82š 61C89h55r80a64s32t96n24ý 2221144831753

No, jakože tím metrem je to nesmyslně dlouhé a navíc s přestupem...

+2/0
17.1.2017 19:28

G75a25b64r89i89e91l 15H96o20r52t44e98n 9411419663524

Můžete jet dvacítkou tramvají bez přestupu.

+2/0
17.1.2017 19:59

M58i28r42o92s12l66a21v 84Z24i25k56m24u87n68d 6908932337288

No kolik to dělá metrem s přestupem ? 17 minut, tram 20 jede 16 minut, za jak dlouho by "TO" projel autobus ? Vyhledávač mapy.cz ukazuje 5,1 km za 6 minut - ten BUS by "asi" někde stavěl, takže řekněme 10 minut.

Proti TRAM 20 opravdu převratná časová úspora. Nehledě na to, že BUS by patrně nestavěl u Anděla v Nádražní, ale jinde, čili + docházková vzdálenost a výsledek bude stejný ...

+2/0
17.1.2017 21:01

G80a35b14r17i79e73l 49H23o72r19t55e55n 9491329653534

Plus čas na projetí Kulaťáku.;-)

0/0
17.1.2017 21:12
Foto

M65a92r70t90i73n 18Š14u78b74r74t 1455891184515

Když jsme počítali zrychlení v minutách při busech ve všech tunelech, tak to za 70 milionů nestojí. Busy čistě na busy v tunelech ještě jsou, ale pak už by nebyly ve městě na cokoliv jiného. A to je podstatný problém. Vyměnit mírné zrychlení dojezdové doby autobusem za metro za to, že ve městě už nebudou žádné busy a řidiči na další plošná posílení. To je velmi složité rozhodnutí. Proto jsou ke schválení ty plošné posily a ty zdroje budou použity tam.

+2/0
17.1.2017 21:35

P60a50v75e22l 60S41l48a50d48o68v53n87í92k 6117393687756

Radnici Prahy 6 asi nenapadlo, že zavedením autobusu do tunelu by mohlo v danou chvíli zmizet z Vítězného náměstí asi 10 aut.:-/

Ale určitě bude vhodné objednat si na to u spřátelené firmy studii za několik miliónů.

+1/0
17.1.2017 19:10

T34o58m44á12š 96Z33e42m54a71n 3315348414145

Spíše by zmizeli lidé z metra a tramvají.

Autem tuhle trasu asi jede málokdo..

+1/0
17.1.2017 19:18

P38e58t15r 31H57a15n79z37a71l 6332156240540

Pokud by bylo spojení Vítězné náměstí - Holešovice, tak tam jezdí lidé téměř výhradně autem! Ono to rozumným způsobem ani jinak nejde :(

+1/0
17.1.2017 20:31
Foto

M12a46r84t25i12n 48Š16u98b21r41t 1735481634265

Tak bus by z tunelu určitě nevyjel tak, aby směřoval do Holešovic. Ty jsou z Vítězného nám. pak i s přestupem dostupné snadněji tramvajemi. Bus byl zvažován pro vazbu na Prosek, Letňany, Ládví či Bohnice, kde se zrychlení jízdní doby už dá využít lépe.

+2/0
17.1.2017 21:37

P42a66v87e20l 23K18u43n39c 9932829718528

Pan Dolínek opět ukázal svou schopnost zdůvodnit cokoli čímkoli.

+1/0
17.1.2017 19:08

P34a88v47e61l 34S38l87a51d30o94v68n56í28k 6857353157266

Aha, tak jsem se dozvěděl, že osvětlení strahovského tunelu je pro řidiče nebezpečné. Tak proč se tudy jezdí?8-o

+5/0
17.1.2017 19:04
Foto

M26a40r82t92i87n 46Š69u82b23r90t 1155211714515

Pro řidiče ne, ale on je rozdíl, když se tam pak začne v případě poruchy pohybovat 110 lidí z kloubového busu. To je skoro 2x víc než u běžného zájezdového busu a v takovou chvíli je už osvětlení poměrně zásadní problém, protože MHD potřebuje dovézt záložní bus, zajistit přestup lidí a další věci. Zvyšuje se tak celková doba, kdy by tunely byly zavřené, a to až násobně.

+1/0
17.1.2017 21:54

R58a24d27e60k 58N17o44v60a22k 9954473979410

A co teprv těch 80tis projíždějících vozidel za den, těm bych zakázal jízdu také! Mohli by se bát...to jsou mi výmluvy. Je tak těžké trochu přisvítit?

Není špatné když něco nejde, ale když se nechce. V tomto případě asi ne u vás ale na straně ROPID/MHMP

0/0
18.1.2017 6:55

J90a37n 82S37v22a77t52e87k 4588466518776

S autobusy v Blance je to jako v Hospodě na mýtince (pravděpodobná velká oblíbenost autobusového spojení ze strany cestujících).

Čili - pořídil si hospodu a vadí mu, že mu tam lezou lidi...;-D

+6/0
17.1.2017 18:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.