Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy MHD pražskými tunely nepojedou. Kvůli bezpečnosti i efektivitě

V pražském tunelu Blanka nebo Strahovském tunelu nebudou jezdit autobusy pražské MHD. Rozhodl o tom dnes magistrátní výbor pro dopravu. Důvodem je mimo jiné bezpečnost, ekologie nebo nesouhlas některých dotčených městských částí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90a45r21t68i70n 46R60u67z68i31c41k36a 1602188916797

Co je tunel Blanka, kdyz ofiko se jmenuji tunely Zlichovsky, Mrazovka, Strahovsky, Brusnicky, Dejvicky, Bubenecsky?

0/0
18.1.2017 12:51
Foto

D78a83v48i28d 21Z98á83p59a43l 9645245937152

Rozhodně bych zrušil tramvaj 22, vůbec celé metro a všechny nevytíženější autobusové linky. Jsou populární a tudíž jsou nákladné...

Argumentace dotyčných mi připadá jako z nějaké humoristické knížky...

+1/0
18.1.2017 12:31

J86a59n 17S75l71o18v81í33k 3509877480288

A od kdy zakážou jezdit tunelem metro ? Kvůli bezpečnosti.

0/0
18.1.2017 11:53
Foto

V83o39j94t15ě12c78h 73P75a61v62l68í27k 5374851534338

Asi by někdo měl založit podobnou galerii jako jsou oblíbené "Kim se dívá na ...", nebo "Rusko popírá, že ...", která by se jmenovala "Praha 6 nesouhlasí s ...".

+1/0
18.1.2017 11:32

P19a63v70e88l 59R86e97z90n48i21c88e17k 3505834774462

Podle původních plánů Ropid přitom měly autobusy jezdit Blankou hned po otevření. Ukázalo se ale, že by byly příliš oblíbené a jejich provoz by byl pro město nákladný

Zdroj: http://praha.idnes.cz/autobusy-mhd-v-tunelu-blanka-nepojedou-dyx-/praha-zpravy.aspx?c=A170117_161226_praha-zpravy_rsr

Zprovoznili MHD, ale chteli jim tam jezdit lidi ... co dodat

+3/0
18.1.2017 10:21

P48e46t33r 32C95i74h46l85á18ř 6610671777949

„Ve Strahovském tunelu pak je horší osvětlení a viditelnost, není tam světlojako v Blance, tudíž je tam snížena bezpečnost cestujících,“ řekl Tomčík....to jako autobusy nemají světla? nebo není v autobusech osvětlení? nebo se chystá zrušení těch linek, které jezdí za tmy, protože prostě tma? ;-D

+5/0
18.1.2017 9:54

P45a86v21e31l 82R42e11z75n59i20c43e54k 3265684624422

asi je tam vetsi sance osahavani peknych slecen.. jinak si to neumim vysvetlit..

anebo asi byla planovana zastavka v tunelu.. pak to slabsi osvetleni asi muze byt nebezpecim pro cestujici co vystoupi...

0/0
18.1.2017 10:22

J50o53s64e87f 32K41o29m33á84r54e23k 5274822764389

Ta poslední věta mluví za vše ;-D

+1/0
18.1.2017 9:28

M13i65l88o72s61l78a73v 94P66r19o82c16h94a78z66k18a 7514148666838

To je dobře, aspoň tam nebudou překážet, jako v ostatních částech města.

0/−1
18.1.2017 8:12

R75a22d64e77k 62N19o82v27a27k 9524383249800

Důvody pro nezavedení linek v článku jsou zástupné a nesmyslné.

Město prostě NECHCE aby existovalo kapacitní rychlé spojení MHD.

Ono by to totiž mj příliš vyčnívalo v porovnání rychlosti jízdy a výkonů oproti drtivé většině linek.

Jen se podívejte místo aby se hledaly způsoby jak to udělat, hledají se stále důvody proč by to nemělo jít. Ono by stačilo třeba kopnout RENCAR konečně do pozadí a spravovat si reklamu na vozech sami a hned by byly zaplacené dvě tunelové linky.

A to není jediná nevýhodná smlouva v DPHMP...

+3/0
18.1.2017 7:07

M46a47r87t17i85n 56R46u71z85i56c45k27a 1742458576727

Radsi rozsirte tramvajovou sit smerem na jih mesta... Pankrac, Krc, Lhotka, Kamyk, Sporilov, Jizni mesto...

Autobusy by mely spise ubyvat...

0/0
18.1.2017 5:44
Foto

T89o45m64á72š 93A20n84d22e60r57l80e 2412361174597

Autor téhle hlášky by měl v práci rezignovat a svěřit se do ústavní péče. Nebo se aspoň projet nočním busem.

"Ve Strahovském tunelu pak je horší osvětlení a viditelnost, není tam světlo jako v Blance, tudíž je tam snížena bezpečnost cestujících"

Zdroj: http://praha.idnes.cz/autobusy-mhd-v-tunelu-blanka-nepojedou-dyx-/praha-zpravy.aspx?c=A170117_161226_praha-zpravy_rsr

+2/0
18.1.2017 1:57

M33a36r69t33i91n 20Š71t34r39o30s 4359127310288

Proč se neřekne skutečný důvod, a sice, že by autobusy odebíraly cestující kolejové dopravě, která je levnější. A taky, že podporovat MHD je potřeba hlavně na relacích, kde není dostatečně kapacitní silniční síť - a pražské okruhy právě jsou tou kapacitní komunikací. Nadto, problém okruhů je, že na nich busy nemohou mít moc časté zastávky...

+4/−1
17.1.2017 22:31

T22o88m25á71š 41Z15e91m79a43n 3485198404375

Souhlas

za obdobný názor jsem nasbíral kupu mínusů.

0/0
17.1.2017 23:22

M83i59c85h23a78l 75H83i21r86k53a 4197556500713

Argument ... byly by příliš oblíbené ... jsem ještě u MHD nezažil 8-o, Praha chce asi raději vozit vzduch ...přitom tento argument zase používají při rušení spojů ...Rv

+3/0
17.1.2017 20:21

G33a75b57r31i77e79l 29H79o24r41t32e94n 9781759733494

Je to jeden z argumentů, navíc chybně formulovaný - prostě jste naletěl tomu, čemu novináři říkají "licence" a slušní lidé "překrucování faktů".

+3/0
17.1.2017 20:33
Foto

M55a53r26t36i60n 46Š85u21b79r60t 1595941454405

Aktuálně máme od městských částí 50 požadavků na posílení autobusových spojů cca v nákladech za 230 milionů korun ročně. Peníze by problém v těchto dnech nebyly, ale problém je, že všichni dopravci začali narážet na kapacitní možnosti vozového parku a počet řidičů. Řidiči jsou v předdůchodovém věku a noví nepřicházejí, výběrová řízení na nové vozy se táhnou a ani obnovy vozidel se moc plynule nedaří. Takže reálně můžeme letos a příští rok posílit provoz v objemu za cca 70-80 milionů korun, na to ještě jsou vozy a řidiči, i když část posil už budou večery, noc a víkendy. Bus v jednom z tunelů, Blanka, nebo Strahovský, je za 30-40 milionů Kč ročně, v obou za cca 60-70 milionů. Tj, kromě věcí uvedených v článku je to o volbě. Máme zahodit 50 požadavků městských částí, kde často jde o zřízení základního spojení, které nemá alternativu, a zavést busy v tunelech, které alternativu mají? Nebo máme začít řešit často velmi oprávněné požadavky téměř všech městských částí a busy v tunelech zatím odložit?

+2/0
17.1.2017 21:27
Foto

B92r92o61n84i22s65l11a26v 24G61a61b20r19y40š 2682629491

Pane Šubrte, mám Vás za člověka na svém místě, snad jako jednoho z mála. :-) Opravdu Vám nechci dávat nic za vinu. Za finanční problémy v dopravě však mohou ti, kterým se zodpovídáte.

Už jsem dříve psal, že by se vám teď hodila ta suma, kterou kdosi utratil za červenou kartu a kterou dnes nahrazuje zelená.

Ale zajímá mě, z jakého důvodu dochází ke snižování počtu spojů během pracovního dne. Loni v říjnu bylo v Praze v pracovním dni vypravováno 28 696 spojů, dnes je to "pouhých" 27 407 spojů. Zhubly především autobusy. Zmizelo cca 1 100 spojů. Většinou autobusy mizí, když se rozšíří jiný kvalitativně vyšší druh dopravy, ale tady to moc nechápu.

0/0
17.1.2017 21:42
Foto

M33a74r11t41i39n 93Š90u75b86r44t 1635381264935

Ale právě dneska problémem nejsou peníze, ty by byly. Ale problémem je stav, kdy řidiči jsou v průměrném věku před důchodem a nové shání složitě i DP. A také výběrová řízení na nová vozidla, která se táhnou a jsou samá odvolání, takže busů ne že nepřibývá, ale sotva se obnovují. Tj. ač máme požadavky na posily za 230 milionů, odjezdit už můžeme jen za 80 a neradi bychom to projezdily jen v tunelech a celý zbytek města nechali na holičkách.

Přemýšlím, jak jste přišel na ty počty spojů. Včetně třístovek v Praze denně je vypraveno cca 23 000 autobusových spojů. Od října platí stejné jízdní řády, naopak pár spojů jsme na základě připomínek cestujících přidávali. Tj. kolísání počtu spojů může být řádově +-100. Ale nedokážu posudit, z jakých dat vycházíte. V Ropidu žádná redukce spojů neproběhla. 15.10.2016 došlo naopak k mírnému navýšení a na základě žádostí MČ jde do Rady tisk, který obsahuje posílení výraznější.

+2/0
17.1.2017 21:49
Foto

B17r23o22n25i17s42l26a65v 63G19a85b89r76y12š 2842449531

Rozumím.:-)

Čtyřikrát ročně si prohlížím výkony pomocí aplikace IDOS, které jsou běžně dostupné. Sleduju stále stejný balík linek, čili metro, tramvaje a městské autobusy linek 100 - 299, dále lodě a lanovku. Nic víc. A právě v tomto balíku jsem objevil tento rozdíl.

Odchylka zhruba 100 spojů je během roku jasná - hlavně prázdniny a vysokoškoláci, kterých ke konci akademického roku zpravidla ubývá.

0/0
17.1.2017 22:01
Foto

M81a84r69t83i17n 10Š76u64b76r66t 1775971534845

Jinak suma za Opencard, která se považuje za ztracenou, je asi 1,5 miliardy. Samozřejmě by se hodila, ale MHD v Praze stojí ročně 18 miliard, tj. zmizela by na nějaké turistické nebo předvánoční výraznější posílení, ale dlouhodobě by systému moc nepomohla. Bohužel. Přes 32 500 spojů denně veškeré MHD v Praze prostě něco stojí a těch 18 miliard tomu odpovídá, byť se to zdá strašně moc.

0/0
17.1.2017 21:51
Foto

B18r80o44n95i55s10l53a77v 85G46a47b39r56y59š 2532349171

Nemám důvod té částce nevěřit.

Ale za těch 1,5 mld. Kč by bylo něco nových tramvají nebo autobusů, případně nových nebo rekonstruovaných tratí.

Ta suma je vysoká, ale na velkoměsto typu Praha je to asi normální. A myslím, že nižší už asi nebude. Podle mě je však lepší dávat peníze na kvalitní MHD.

0/0
17.1.2017 22:05
Foto

M67a85r67t97i60n 58Š26u18b69r36t 1175351964305

Cca 1 km tramvajové trati, 23 nových tramvají a cca 200 autobusů. Na druhou stranu šlo o peníze, které investovalo do systému město, které DP autobusy a tramvaje koupit nesmí. Takže DP si na busy i tramvaje musí vydělat svou činností sám. Na tramvajovou trať by ty peníze ale užitečné byly.

+1/0
17.1.2017 22:10

M19i62c64h18a14l 40H64i54r86k92a 4377606620253

Díky za vysvětlení.

0/0
18.1.2017 15:46

K30a42r78e13l 27Č50e68r38n26ý 6775813822241

"Byly by příliš oblíbené" je pozoruhodný argument.

+2/0
17.1.2017 20:14
Foto

J85i91ř44í 45K73r55á80k92o52r63a 9329913

"Ukázalo se ale, že by (autobusy) byly příliš oblíbené..."

Udělali si autobus, ale lezli jim tam lidi.

+5/0
17.1.2017 20:13

D70a91v46i53d 88Z93a43j17d56á79k 8525582340521

Jednoznacne jsou vic efektivni okruzni jizdy na hodinu nez paterni spoje mezi castmi.Jeste ze je to tam samej odbornik.

+1/0
17.1.2017 20:01

F82i43l26i28p 29G43a58l58a70š 2127337704458

Tak moment.. Jako náklady jsou jedna věc, ale "Himl hergot, donr vetr, krucajs element!" to si dělaj už srandu ne? Napřed vyhlašují jak chtějí aby lidi více jezdili MHD, že zavedou vyhrazené pruhy aby byla plynulejší atd. ale když zjistí, že by se mohlo stát, že by se nějaká linka a tedy postupně i celá MHD mohli stát pro lidi lákavější než jízda autem tak to stopnou kuli nákladům? ;-D;-D

+3/0
17.1.2017 19:32

G88a70b77r76i53e83l 69H20o93r88t84e67n 9521399103804

Konkrétně u Kulaťáku je ten důvod složitější - pokud by ta linka byla tak oblíbená, jak se předpokládá, tak by se tam potřebné autobusy prostě nevešly.

0/0
17.1.2017 20:01

D69a73v24i11d 24Z96a20j89d28á91k 8865122100231

Kulatak je totalni spunt diky svedeni do jednoho pruhu a prechodu kazdych pet metru.

+4/0
17.1.2017 20:05

G69a10b14r33i32e23l 67H93o84r15t93e51n 9111739523134

To myslíte Svatovítskou. Ano - ti samí zelení smradi, kteří dnes nejvíc vřeští na dané téma, vymysleli zúžení výjezdu z Kulaťáku tak, že tam mají zdaleka největší problémy autobusy. A to i přesto, že jsou Pražané zvyklí je pouštět.

+3/0
17.1.2017 20:09
Foto

M28a28r61t48i80n 82Š40u83b42r87t 1565181764485

Jak je uvedeno výše, je tu také limit počtu vozidel a řidičů. Pokud by byly zavedeny busy v tunelech, je to zavedení spojení, které metrem existuje, mírně se zrychlí, ale stojí desítky milionů. Peníze problém nejsou, ale tyto busy v tunelech spotřebují všechny zbylé zdroje vozidel a řidičů a v žádné městské části 2-3 roky neposílí Praha busy ani o spoj, Přitom existuje seznam 50 prioritních požadavků v objemu 230 mil. Kč ročně. A ani ty nejde splnit všechny, odjezdit se dá tak třetina. Každé řešení má i své fyzikální souvislosti.

+1/0
17.1.2017 21:30

D59a46v95i35d 93H10e61l57l86e98r 6176263700956

Teda nezavést trasu autobusů, protože by hrozilo, že by jí Pražané využívali, to bych nečekal. ;-D

+12/0
17.1.2017 19:22
Foto

M81a62r58t38i17n 87Š18u53b24r53t 1155911604535

Nikoliv, vzhledem ke kapacitám, které Praha má (busy, řidiči), se Praha rozhodla pomoci posilovat spojení plošně v rámci celého města a neinvestovat všechny zbylé zdroje vozidel a řidičů na jedno místo. Zvláště když nemá plnou podporu okolních čtvrtí.

+2/0
17.1.2017 21:32

R86o36b86e72r93t 32M56á17s52l93o 1561811177457

Už dávno jsem pochopil, že Magistrát nenávidí auta a chce je z Prahy vyštvat. Ale, že chce ještě při tom sabotovat MHD, to už mi fakt hlava nebere.

+1/0
17.1.2017 19:14

T65o12m19á72š 94Z31e39m28a44n 3515258264935

Nahradit metro autobusem by bylo sabotování MHD..

0/0
17.1.2017 19:23

T72o20m18á61š 98C76h15r50a44s15t60n44ý 2621594261593

No, jakože tím metrem je to nesmyslně dlouhé a navíc s přestupem...

+2/0
17.1.2017 19:28

G49a65b22r65i78e35l 78H12o89r75t65e80n 9751279353734

Můžete jet dvacítkou tramvají bez přestupu.

+2/0
17.1.2017 19:59

M27i15r71o47s42l21a28v 56Z29i15k62m53u60n38d 6528132487418

No kolik to dělá metrem s přestupem ? 17 minut, tram 20 jede 16 minut, za jak dlouho by "TO" projel autobus ? Vyhledávač mapy.cz ukazuje 5,1 km za 6 minut - ten BUS by "asi" někde stavěl, takže řekněme 10 minut.

Proti TRAM 20 opravdu převratná časová úspora. Nehledě na to, že BUS by patrně nestavěl u Anděla v Nádražní, ale jinde, čili + docházková vzdálenost a výsledek bude stejný ...

+2/0
17.1.2017 21:01

G60a48b59r23i96e91l 82H87o81r59t10e78n 9951719483264

Plus čas na projetí Kulaťáku.;-)

0/0
17.1.2017 21:12
Foto

M16a40r20t95i95n 14Š82u22b74r86t 1465501504255

Když jsme počítali zrychlení v minutách při busech ve všech tunelech, tak to za 70 milionů nestojí. Busy čistě na busy v tunelech ještě jsou, ale pak už by nebyly ve městě na cokoliv jiného. A to je podstatný problém. Vyměnit mírné zrychlení dojezdové doby autobusem za metro za to, že ve městě už nebudou žádné busy a řidiči na další plošná posílení. To je velmi složité rozhodnutí. Proto jsou ke schválení ty plošné posily a ty zdroje budou použity tam.

+2/0
17.1.2017 21:35

P51a83v83e44l 46S90l66a26d36o74v75n93í94k 6217263187186

Radnici Prahy 6 asi nenapadlo, že zavedením autobusu do tunelu by mohlo v danou chvíli zmizet z Vítězného náměstí asi 10 aut.:-/

Ale určitě bude vhodné objednat si na to u spřátelené firmy studii za několik miliónů.

+1/0
17.1.2017 19:10

T66o48m77á25š 77Z26e11m90a19n 3325188394235

Spíše by zmizeli lidé z metra a tramvají.

Autem tuhle trasu asi jede málokdo..

+1/0
17.1.2017 19:18

P57e45t95r 24H42a72n13z30a76l 6522146890310

Pokud by bylo spojení Vítězné náměstí - Holešovice, tak tam jezdí lidé téměř výhradně autem! Ono to rozumným způsobem ani jinak nejde :(

+1/0
17.1.2017 20:31
Foto

M12a38r56t35i66n 43Š57u84b55r40t 1285171214695

Tak bus by z tunelu určitě nevyjel tak, aby směřoval do Holešovic. Ty jsou z Vítězného nám. pak i s přestupem dostupné snadněji tramvajemi. Bus byl zvažován pro vazbu na Prosek, Letňany, Ládví či Bohnice, kde se zrychlení jízdní doby už dá využít lépe.

+2/0
17.1.2017 21:37

P35a97v50e76l 34K53u33n54c 9982509898318

Pan Dolínek opět ukázal svou schopnost zdůvodnit cokoli čímkoli.

+1/0
17.1.2017 19:08

P93a16v78e20l 22S20l80a30d41o55v59n90í25k 6957683867586

Aha, tak jsem se dozvěděl, že osvětlení strahovského tunelu je pro řidiče nebezpečné. Tak proč se tudy jezdí?8-o

+5/0
17.1.2017 19:04
Foto

M94a29r89t88i49n 57Š31u35b62r82t 1945251324285

Pro řidiče ne, ale on je rozdíl, když se tam pak začne v případě poruchy pohybovat 110 lidí z kloubového busu. To je skoro 2x víc než u běžného zájezdového busu a v takovou chvíli je už osvětlení poměrně zásadní problém, protože MHD potřebuje dovézt záložní bus, zajistit přestup lidí a další věci. Zvyšuje se tak celková doba, kdy by tunely byly zavřené, a to až násobně.

+1/0
17.1.2017 21:54

R43a25d84e23k 26N39o94v48a13k 9204513829760

A co teprv těch 80tis projíždějících vozidel za den, těm bych zakázal jízdu také! Mohli by se bát...to jsou mi výmluvy. Je tak těžké trochu přisvítit?

Není špatné když něco nejde, ale když se nechce. V tomto případě asi ne u vás ale na straně ROPID/MHMP

0/0
18.1.2017 6:55

J13a30n 85S44v13a74t33e72k 4878166358786

S autobusy v Blance je to jako v Hospodě na mýtince (pravděpodobná velká oblíbenost autobusového spojení ze strany cestujících).

Čili - pořídil si hospodu a vadí mu, že mu tam lezou lidi...;-D

+6/0
17.1.2017 18:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.