Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Noční spoje pražské MHD změní čísla. Pětku na začátku nahradí devítka

Dopravce Ropid chce přečíslovat všechny noční linky pražské MHD, které dosud jezdily pod čísly začínajícími pětkou. Nově by měly všechny tramvaje a autobusy začínat devítkou. Ke změně možná dojde už letos v dubnu. Linky se musí přečíslovat kvůli integraci pražské a středočeské veřejné dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80a13r76t64i70n 41R77u28z27i23c84k17a 1632718366547

a uvolnena cisla 51-69 muzou opet pouzit pro trolejbusy ;-D;-)

0/0
19.1.2017 15:51

M15a88r66t74i32n 86R70u96z98i64c86k79a 1902398596767

Idelane precislovat nocni na N01-N99 (tramvaje i autobusy) a skolni linky na napr. A01-A99 a nebudou prekazet uz zadne ciselne rade, mj. skolni linky take museji precislovat a uvazuje se o linkach 251-299... a tudiz i precislovani mestskych linek v teto rade...

0/0
19.1.2017 15:48

M57a85r45t41i40n 12K57u86b42í88k 9797869936823

Patrně má Ropid dost peněz, jen co bude to přečíslování stát-výměna na všech zastávkách! Kdo to vymyslel ať to zaplatí z vlastních peněz.

0/0
19.1.2017 13:18

M70a54r32t18i78n 23R30u94z43i93c42k78a 1642168546977

Vzdyt na zastavkach meni jizdni rady skoro porad, tak s nimi vymeni i cisla...

0/0
19.1.2017 15:49

M37o86n62i18k58a 76R35. 4938235122416

tímto chci podekovat Ropidu, že mě v polední dobe neustále udržuje ve střehu a nedovolí mi jen tak volně popameti sednou na nejaký spoj.

A koukám už se chystá další trénink pameti. takže díky:-/

+2/0
18.1.2017 21:18

M78a42r43t17i82n 13R26u92z41i56c81k59a 1462558626527

Proc ne? Misto 54 vam prijede 94, misto 511 prijede 911, no nevim, na mou pamet to tedy moc zadny trenink neni...

+5/−1
18.1.2017 21:25

P51a98t61r47i51k 42E43g60e91r 2338850339931

Opět se zeptám. S tím, že budou noční autobusy mít čísla 901 - 915 a noční tramvaje čísla 91 - 99 bych komplikace neměl, ale historickou linku bych raději označil číslem 71. No a zajímá mě jak to bude s řadou nočních regionální autobusů 601 - 610 to použije ROPID třeba čísla 990 - 999? Myslím si, že by šlo přemýšlet o regionální tramvajové dopravě a použít čísla 31 - 39.

0/0
18.1.2017 19:16

J28i37ř94í 76Č81e51r62n98ý 7862586751

Ropid změňte na Rapid to bude také činnost.

+3/0
18.1.2017 15:31

M47a22t22o51u54š 36B26á61r95t34a 2835944614

Dejme tramvajím iracionální čísla. To nejlépe vyjádří myšlení těch, kteří tomu velí.

0/0
18.1.2017 15:22

J64i88ř46í 97Č81e24r59v26e92n98ý 5221283862822

Jsem po zachování čísla 91 pro histroickou linku tramvaje, idkyž bude z číselných řad nočních linek tramvají.

Přeci jen:

1891 ... Všeobecná výstava v Praze,

1991 ... Všeobecná výstava v Praze u příležitosti 100. výročí konání této výstavy.

Po roce 19991 zavedení linky 91 jako výroční linky tramvaje právě u příležitosti obou Všeobecných výstav, kdy v roce 1891 p. Křižík zprovoznil první pražskou tramvajovou linku.

Tak logicky zachoval číslo 91. Hodně lidí ji už tak zná za to přibližně čtvrt století jejího provozu.

Prostě nechápu, jaký význam a souvislost s čísly 1891, 1991 a 91 má číslo 41?

Ale odhaduji to na to nejjednodušší. Celé přečíslování řídí v podstatě jen "úředník" bez zájmu o souvislosti, význam a symboliku věcí. Prostě to neví nebo tuto symboliku ignoruje a přehlíží. Co si budeme povídat.

+4/0
18.1.2017 14:54

M63a14r98e52k 63H50r84u98b39y 6297912161648

Jakakoli logika jde stranou, kdyz je treba vykazat cinnost. Nejak se tech 70 milionu z rozpoctu obhajit musi, ne?;-)

+3/0
18.1.2017 14:55

M16a33r36t68i44n 42K43u21b92í15k 9637269726983

Číslo 41 bude patrně symbolizovat příjezd Heydricha do Prahy v roce 1941:-)

0/0
19.1.2017 13:19

M58a54r22t98i32n 66R52u62z57i95c81k29a 1532758646587

To mate pravdu...

0/0
19.1.2017 15:49
Foto

N26i16k75o58l52a 92K66a39r77a84f53i70á69t 1975450351902

Když se najde dostatek lidí, pohnou i s tím úředníkem. V Lipsku se v roce 2010 taky překopával systém značení linek, a to tak, aby byl z první cifry čísla linky poznat směr, resp. část města, kterou příslušná linka obsluhuje. Pro jih a východ byla určená sedmička. První na ráně, protože začíná/končí v centru, byla linka, která na památku revoluce měla číslo 89. No a lidi si "vypodpisovali", že plánovaná 71 nevyjela a 89 jezdí dodnes - tam, co vždycky, i když podle systému měla obsluhovat satelity na severozápadě...

0/0
1.2.2017 15:12

M50i36c54h26a30e68l 48C22h53a74r39v86á24t 9879668563432

Teda že to těm pražákům trvalo, takovou triviálnost jakou mají v brně už spoustu let, znovu vynalézt.;-D

+1/0
18.1.2017 14:43

M88i57l50a23n 55V64o87l82e31k 5469233806919

Až na to, že Ropid nejsou Pražáci.

+1/0
18.1.2017 17:12

M58a60r55t38i13n 49R19u42z94i46c36k46a 1972288366517

Tak ono v Praze bude problem jakakoliv ciselna rada...

0/0
19.1.2017 15:44

J62i96ř85í 24Č36e19r87v83e76n94ý 5701663432982

Jenže stavba železnice se zpožďuje jako vše a i s tím se mělo úplně samozřejmě počítat. Navíc, nikde není psáno, že i v budoucnu se najde blbeček, který nahlásí na železnici na letiště nějaký problém typu bomba ve vlaku nebo na kolejích a zase bude potřeba přestup na Veleslavíně z metra na autobus. Ta stanice prostě měla eskalátory být vybavena v každém případě! A ne že bylo v plánu ... , nepočítalo se, že ..., atp.

0/0
18.1.2017 14:38

J32i35ř40í 60Č25e78r41n84ý 7842276461

Světová výstava v Praze byla v roce 1891, nebo nově v roce 1941.8-o

+2/0
18.1.2017 13:47

L11e92n20k24a 75N56o46v60o40t67n49a 4371663655493

Bude jednodužší orientace... ale chápu, že zvyk je železná košile...

0/0
18.1.2017 12:58

M71a71r60e17k 78H52r97u95b24y 6107162471128

Je úplně jedno, jestli ta řada navazuje či ne. Málokdo využívá úplnou a systém už v t taky dávno není.

0/0
18.1.2017 13:14

M57a20r77t21i68n 77R35u26z76i68c10k47a 1332168126417

No, u tech tramvaji uz jste vycerpali vsechny moznosti na pripadne rozsireni... Desatou linku uz nepridate...

0/0
18.1.2017 12:56

M81a97r72t94i75n 16R68u33z76i47c92k12a 1952958246697

Meli jste zacit radou 8x a 8xx... Nebo u tramvaji udelejte opet i celodenni linky...

0/0
18.1.2017 13:20

P19e43t13r 30Š89k38o67d88a 5407320944120

Mám z toho pocit, že Ropid prostě musí vykazovat činnost.

+13/−1
18.1.2017 12:10

J60i69ř54í 46B95o64č41e12k 6431514365513

a co historická vyhlídková tramvaj ? mám pocit, že má číslo 91

+2/−1
18.1.2017 12:10

M50a53r43t30i83n 32R29u80z54i40c37k88a 1122818506527

41

0/0
18.1.2017 13:12

P39a83t64r52i21k 66E72g17e92r 2568160419631

Měla by podle mě dostat číslo 71. Protože o tom, že tramvaje pojedou za hranice Prahy se taky uvažuje a logicky dostanou čísla 31 - 39. Jen mě zajímá jak si ROPID poradí s čísly 601 - 610 asi použije čísla 990 - 999.

+1/0
18.1.2017 19:52

M21a36r67t17i61n 78R45u94z47i15c17k12a 1232578296427

To mate pravdu, u tech tramvaji je to ale vubec divne, dvouciferna rada se rychle omezi, po rozsireni trati na jih mesta nemusi 30 cisel stacit. Uz v minulosti bylo v provozu 35 linek jen na cca soucasnem rozsahu trati a dnes mate uz volna jen cisla 19, 27, 28, 29 a 30... linka 23 uz je obsazena a mozna bude i linka 19... takze zbyvaji 4...

U tech nocnich je to ted tak, ze bude 91-99 a volne nic.

Takze by mi prislo logicke linky tramvaji, metra a vlaku neresit s vyjimkou nocnich a zacit cisly 80-99.

U autobusu je to snazsi jde o rad vyssi cisla, ale chtelo se mozna zamyslet nad tim, zda nepouzit radu 201-299 pro primestske, i kdyz v soucasnosti je mozne uvolnit pouze cisla 241-299 (alespon pro spoje z Prahy do 1. pasma), ale linky autobusu budou v Praze spise ubyvat, nocni spoje posunout pak na radu 800-999.

Nebo nocni spoje cislovat N01-N99 u tramvaji (N01-N30) i autobusu (N31-N99) a skolni linky (A01-A99),...

0/0
19.1.2017 15:26

L65i43b23o23r 88V71a58v86ř82í39k 7833792363372

V evropských metropolích používané značení N.. prý nezvládne zobrazovat informační systém. Nechápu proč se nepořídil takový, který to umí.

0/0
19.1.2017 18:23

M36a26r87e27k 42H14r69u81b50y 6137152571918

91 už bylo...

0/0
18.1.2017 13:14

J78a57r49o96m19í53r 73P37r22o92c28h74á49z76k80a 8334310942650

No jo,jak za za bývalého režimu,inženýři musí vykonat činnost,aby se jako něco dělo....to samé přeměna jizdního řádu v říjnu....nejlepší změna v neděli v pět ráno...kde jezdí pár lidí do práce a ještě jim to zkomplikují....

+7/−1
18.1.2017 11:40

S68t20a77n89i24s94l24a24v 72G82r91i19g18á40r79e79k 7381432410745

Nadšen nejsem ale u těch autobusů to jinak nepůjde..

A to furt není integrované Kladno..

+5/0
18.1.2017 11:40

M36a61r98e23k 33H68r52u92b37y 6887572291188

Tak ať třeba přihodí písmenka. Možností je spousta, rozvrtat stávající systém je ta nejhloupější.

+2/0
18.1.2017 13:16

J48o88s80e10f 66V34o11l93f38í11k 4538295829193

To zas bude bordel.

+1/0
18.1.2017 11:11

M43a68r95t51i89n 88R29u39z16i20c63k65a 1542528316867

Ani ne, pokud zmeni jen pocatecni pismeno, tak o nic nejde...

Navic nevidim problem v tom, ze se zmeni jen cislo a trasa zustava stejna...

0/0
18.1.2017 13:14

Š82t34ě72p11á68n 51F97r78a70n18c39l 8794969594550

Přečíslování nočních linek z 5* a 6* na 9* není problém. Ale který inteligent vymyslel, že elektrobus je (podle dvoumístného číslování) vlastně tramvaj, to by mě fakt zajímalo.... ;-D

+2/0
18.1.2017 11:08

L92u50b59o18š 33H40o47l67í39k 5877190812690

Označení linek podle mně není problém, že má jet 901kou místo 501kou snad pochopí i ti myšlenkově slabší. Náklady budou v celkovém objemu zanedbatelné - jízdní řády se mění stejně.

Rozhodně to považuji za menší "problém", než absenci eskalátorů na stanici metra Veleslavín a pochybnou koncepci pražské dopravy celkově.

+11/−1
18.1.2017 11:04

M46a11r79t58i72n 50R27u28z56i81c50k91a 1692268796817

Veleslavin nepotrebuje eskalatory, potrebuje dostavbu zel. stanice, kdyz podivate na projekt, tak se vytahy i eskalatory dostanete k peronum bez problemu...

Kdyby se nezdrzovala vystavba trati na Kladno, tak by zadny problem nebyl...

Na Dejvicke taky nebyl eskalator...

+1/0
18.1.2017 13:17

M58i49r41o56s64l69a25v 94K44o96c56h 8455665435226

Jízdní řády mění hodně často (i na dvoudenní prázdniny) a pak je na každou zastávku vytisknou, někdo je rozveze, vymění.... Nakonec je stejně nedodržují.

0/0
18.1.2017 17:05

J59a68k38u42b 69Č37u80b16a 9550416367

Proč musí být v noci jiné číslo než přes den, pokud je to stejná trasa?

+1/−1
18.1.2017 19:02

P46a68t19r26i62k 24E66g84e79r 2488760359151

No ona trasa nočních linek se trochu mění třeba dříve jezdila linka 170 a 203 v trase Jižní Město - Vavřenova jen linka 170 zvládala obsloužit zst. Michelský les - Nemocnice Krč a linka 203 Nad Havlem - Višňová. Bohužel došlo k přetrasování linek. Jenže co vím tak některé linky jezdily v noci z 31. 12. na 1. 1. i do 2:00 hod. třeba 125 takže s Vámi souhlasím. Nevím ovšem jestli stejně jako v televizi se bere, že den má 30 hodin tedy, že začíná v 6:00 hod. a končí v 6:00 hod. noční linky bych měl v provozu od 22:00 do 6:00 hod. a víkendech a svátcích po celý den a denní provoz od 5:00 do 23:00 hod.

0/0
18.1.2017 20:02

K75a85r83e24l 74M93a80r61t22i68n89e32c 6418828196534

Tá zmená numér u tých nočných liniék všetkým prospeje, pretože luděj donutí trocháj aj mozok namáhať a premýšláť. A to predsáj je istú prevencijú protivá tej demencíji aj temu Alzheimérovi.

Mali bystě temu Ropídu byť vďačný, a njé tuná v dýškuziji ibá hlúpo plkáť.

+1/−8
18.1.2017 10:57

Z77d42e84n24ě37k 33K56o85v27á44ř 9428789809625

Nemělo by se změnit i značení linek metra? Linka A,B,C, zelená, žlutá, červená je to takové nelogické, moc složité.

+2/−1
18.1.2017 10:54
Foto

V73o81j43t32ě66c83h 53P66a41v61l59í74k 5334981284928

Na to bychom nejdříve museli zavést příměstské a noční linky metra. Třeba na letiště ...

+1/0
18.1.2017 11:18

L30a40d56i41s12l15a91v 20M76a52c39h97á95č40e61k 8129797597940

Potřebují 5 nočních tramvají pro příměstské tramvaje?;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
18.1.2017 10:51

P18a88t18r26i35k 10E20g11e33r 2638620989561

Nevím zda o tom víte, ale třeba tramvaj měla jezdit do Průhonic a Čestlic, do Jesenice a do Odolné Vody, Brandýse nad Labem takže čísla 31 - 39 by určitě ROPID využil. Když už noční autobusy budou začínat 901 - 916 chtěl to ROPID vyřešit jednoduše i pro tramvaje 91 - 99. Myslím si však, že historická tramvaj by měla obdržet číslo 71 protože k výstavišti Holešovice jezdí 751 i k výstavišti Letňany jezdí 758.

0/0
18.1.2017 21:48

M67a34r23e11k 31S49a60j67d88a 2325550246548

Pokud to neni zamysleno jenom jako "kamaradsoft" pro nejakou spratelenou firmu, tak s tim asi nemam problem.

0/0
18.1.2017 10:49

H55e69l10e98n56a 94Z73v14o19n13í21č24k31o41v90á 4144676551231

Vypadá to, že Praha neví co s penězi na blbosti.

0/−4
18.1.2017 10:47

K53a81r39e71l 26N60a80s39t97o36u28p66i62l 3110801530501

platba jízdného běžnou bezkontaktní kartou? zase ne?

+4/−1
18.1.2017 10:41

O10n34d17ř67e34j 51Z57d30e11r86a98d18i69č62k31a 6754415703718

Nevím kam nastupujete vy, ale zrovna tohle už fungovat začíná. Pomalu, ale ty terminály přibývají.

+1/0
18.1.2017 11:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.