Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Noční spoje pražské MHD změní čísla. Pětku na začátku nahradí devítka

Dopravce Ropid chce přečíslovat všechny noční linky pražské MHD, které dosud jezdily pod čísly začínajícími pětkou. Nově by měly všechny tramvaje a autobusy začínat devítkou. Ke změně možná dojde už letos v dubnu. Linky se musí přečíslovat kvůli integraci pražské a středočeské veřejné dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63a14r18t49i91n 36R83u64z72i55c33k39a 1672468176947

a uvolnena cisla 51-69 muzou opet pouzit pro trolejbusy ;-D;-)

0/0
19.1.2017 15:51

M91a27r89t18i83n 38R16u30z96i56c16k54a 1512718746987

Idelane precislovat nocni na N01-N99 (tramvaje i autobusy) a skolni linky na napr. A01-A99 a nebudou prekazet uz zadne ciselne rade, mj. skolni linky take museji precislovat a uvazuje se o linkach 251-299... a tudiz i precislovani mestskych linek v teto rade...

0/0
19.1.2017 15:48

M49a77r36t41i94n 21K86u30b61í63k 9797109426133

Patrně má Ropid dost peněz, jen co bude to přečíslování stát-výměna na všech zastávkách! Kdo to vymyslel ať to zaplatí z vlastních peněz.

0/0
19.1.2017 13:18

M40a11r71t77i22n 27R19u70z50i55c30k79a 1422708386377

Vzdyt na zastavkach meni jizdni rady skoro porad, tak s nimi vymeni i cisla...

0/0
19.1.2017 15:49

M57o27n14i61k63a 68R95. 4388675602316

tímto chci podekovat Ropidu, že mě v polední dobe neustále udržuje ve střehu a nedovolí mi jen tak volně popameti sednou na nejaký spoj.

A koukám už se chystá další trénink pameti. takže díky:-/

+2/0
18.1.2017 21:18

M78a30r62t75i51n 49R96u23z13i24c49k98a 1962868326677

Proc ne? Misto 54 vam prijede 94, misto 511 prijede 911, no nevim, na mou pamet to tedy moc zadny trenink neni...

+5/−1
18.1.2017 21:25

P65a89t49r89i17k 86E89g35e52r 2528240979771

Opět se zeptám. S tím, že budou noční autobusy mít čísla 901 - 915 a noční tramvaje čísla 91 - 99 bych komplikace neměl, ale historickou linku bych raději označil číslem 71. No a zajímá mě jak to bude s řadou nočních regionální autobusů 601 - 610 to použije ROPID třeba čísla 990 - 999? Myslím si, že by šlo přemýšlet o regionální tramvajové dopravě a použít čísla 31 - 39.

0/0
18.1.2017 19:16

J46i13ř80í 82Č58e58r48n70ý 7352676131

Ropid změňte na Rapid to bude také činnost.

+3/0
18.1.2017 15:31

M90a31t41o23u53š 13B63á62r66t80a 2735694124

Dejme tramvajím iracionální čísla. To nejlépe vyjádří myšlení těch, kteří tomu velí.

0/0
18.1.2017 15:22

J69i81ř88í 22Č74e85r26v95e53n98ý 5141453132942

Jsem po zachování čísla 91 pro histroickou linku tramvaje, idkyž bude z číselných řad nočních linek tramvají.

Přeci jen:

1891 ... Všeobecná výstava v Praze,

1991 ... Všeobecná výstava v Praze u příležitosti 100. výročí konání této výstavy.

Po roce 19991 zavedení linky 91 jako výroční linky tramvaje právě u příležitosti obou Všeobecných výstav, kdy v roce 1891 p. Křižík zprovoznil první pražskou tramvajovou linku.

Tak logicky zachoval číslo 91. Hodně lidí ji už tak zná za to přibližně čtvrt století jejího provozu.

Prostě nechápu, jaký význam a souvislost s čísly 1891, 1991 a 91 má číslo 41?

Ale odhaduji to na to nejjednodušší. Celé přečíslování řídí v podstatě jen "úředník" bez zájmu o souvislosti, význam a symboliku věcí. Prostě to neví nebo tuto symboliku ignoruje a přehlíží. Co si budeme povídat.

+4/0
18.1.2017 14:54

M26a13r72e19k 26H28r24u32b14y 6957682921398

Jakakoli logika jde stranou, kdyz je treba vykazat cinnost. Nejak se tech 70 milionu z rozpoctu obhajit musi, ne?;-)

+3/0
18.1.2017 14:55

M98a21r44t25i79n 31K17u22b56í87k 9667819226913

Číslo 41 bude patrně symbolizovat příjezd Heydricha do Prahy v roce 1941:-)

0/0
19.1.2017 13:19

M27a73r34t86i24n 48R67u59z67i49c76k10a 1602848516677

To mate pravdu...

0/0
19.1.2017 15:49
Foto

N66i17k78o26l32a 66K54a86r69a30f33i72á18t 1905260301592

Když se najde dostatek lidí, pohnou i s tím úředníkem. V Lipsku se v roce 2010 taky překopával systém značení linek, a to tak, aby byl z první cifry čísla linky poznat směr, resp. část města, kterou příslušná linka obsluhuje. Pro jih a východ byla určená sedmička. První na ráně, protože začíná/končí v centru, byla linka, která na památku revoluce měla číslo 89. No a lidi si "vypodpisovali", že plánovaná 71 nevyjela a 89 jezdí dodnes - tam, co vždycky, i když podle systému měla obsluhovat satelity na severozápadě...

0/0
1.2.2017 15:12

M45i11c39h86a32e44l 15C24h59a52r83v56á39t 9539168613712

Teda že to těm pražákům trvalo, takovou triviálnost jakou mají v brně už spoustu let, znovu vynalézt.;-D

+1/0
18.1.2017 14:43

M46i98l25a14n 23V10o50l66e42k 5369783466369

Až na to, že Ropid nejsou Pražáci.

+1/0
18.1.2017 17:12

M93a40r85t83i39n 34R15u65z36i30c55k81a 1262528936447

Tak ono v Praze bude problem jakakoliv ciselna rada...

0/0
19.1.2017 15:44

J84i72ř92í 28Č12e39r53v83e60n30ý 5951263862802

Jenže stavba železnice se zpožďuje jako vše a i s tím se mělo úplně samozřejmě počítat. Navíc, nikde není psáno, že i v budoucnu se najde blbeček, který nahlásí na železnici na letiště nějaký problém typu bomba ve vlaku nebo na kolejích a zase bude potřeba přestup na Veleslavíně z metra na autobus. Ta stanice prostě měla eskalátory být vybavena v každém případě! A ne že bylo v plánu ... , nepočítalo se, že ..., atp.

0/0
18.1.2017 14:38

J76i72ř87í 80Č15e56r62n97ý 7672316311

Světová výstava v Praze byla v roce 1891, nebo nově v roce 1941.8-o

+2/0
18.1.2017 13:47

L46e40n42k88a 83N66o27v33o24t48n91a 4921733435743

Bude jednodužší orientace... ale chápu, že zvyk je železná košile...

0/0
18.1.2017 12:58

M38a56r39e55k 73H84r68u20b43y 6747142531638

Je úplně jedno, jestli ta řada navazuje či ne. Málokdo využívá úplnou a systém už v t taky dávno není.

0/0
18.1.2017 13:14

M22a38r37t20i94n 60R79u17z17i52c27k41a 1222588686567

No, u tech tramvaji uz jste vycerpali vsechny moznosti na pripadne rozsireni... Desatou linku uz nepridate...

0/0
18.1.2017 12:56

M62a34r94t87i41n 23R86u69z20i91c75k71a 1552728776507

Meli jste zacit radou 8x a 8xx... Nebo u tramvaji udelejte opet i celodenni linky...

0/0
18.1.2017 13:20

P91e22t79r 59Š35k63o64d63a 5487230574480

Mám z toho pocit, že Ropid prostě musí vykazovat činnost.

+13/−1
18.1.2017 12:10

J31i12ř56í 52B56o60č73e27k 6511294675343

a co historická vyhlídková tramvaj ? mám pocit, že má číslo 91

+2/−1
18.1.2017 12:10

M95a24r32t34i50n 87R41u45z96i53c62k71a 1662558766127

41

0/0
18.1.2017 13:12

P98a41t32r77i74k 73E21g70e69r 2728250129261

Měla by podle mě dostat číslo 71. Protože o tom, že tramvaje pojedou za hranice Prahy se taky uvažuje a logicky dostanou čísla 31 - 39. Jen mě zajímá jak si ROPID poradí s čísly 601 - 610 asi použije čísla 990 - 999.

+1/0
18.1.2017 19:52

M27a75r73t70i59n 90R10u66z50i40c23k72a 1682178856157

To mate pravdu, u tech tramvaji je to ale vubec divne, dvouciferna rada se rychle omezi, po rozsireni trati na jih mesta nemusi 30 cisel stacit. Uz v minulosti bylo v provozu 35 linek jen na cca soucasnem rozsahu trati a dnes mate uz volna jen cisla 19, 27, 28, 29 a 30... linka 23 uz je obsazena a mozna bude i linka 19... takze zbyvaji 4...

U tech nocnich je to ted tak, ze bude 91-99 a volne nic.

Takze by mi prislo logicke linky tramvaji, metra a vlaku neresit s vyjimkou nocnich a zacit cisly 80-99.

U autobusu je to snazsi jde o rad vyssi cisla, ale chtelo se mozna zamyslet nad tim, zda nepouzit radu 201-299 pro primestske, i kdyz v soucasnosti je mozne uvolnit pouze cisla 241-299 (alespon pro spoje z Prahy do 1. pasma), ale linky autobusu budou v Praze spise ubyvat, nocni spoje posunout pak na radu 800-999.

Nebo nocni spoje cislovat N01-N99 u tramvaji (N01-N30) i autobusu (N31-N99) a skolni linky (A01-A99),...

0/0
19.1.2017 15:26

L12i89b84o92r 28V50a48v30ř35í11k 7283482583232

V evropských metropolích používané značení N.. prý nezvládne zobrazovat informační systém. Nechápu proč se nepořídil takový, který to umí.

0/0
19.1.2017 18:23

M78a28r67e30k 93H37r44u94b92y 6837262211978

91 už bylo...

0/0
18.1.2017 13:14

J74a81r46o61m10í52r 63P82r67o22c21h40á33z56k32a 8324390642970

No jo,jak za za bývalého režimu,inženýři musí vykonat činnost,aby se jako něco dělo....to samé přeměna jizdního řádu v říjnu....nejlepší změna v neděli v pět ráno...kde jezdí pár lidí do práce a ještě jim to zkomplikují....

+7/−1
18.1.2017 11:40

S48t11a81n10i93s49l49a65v 21G74r55i88g10á43r34e36k 7311602290805

Nadšen nejsem ale u těch autobusů to jinak nepůjde..

A to furt není integrované Kladno..

+5/0
18.1.2017 11:40

M86a57r70e25k 45H98r17u81b95y 6217472691618

Tak ať třeba přihodí písmenka. Možností je spousta, rozvrtat stávající systém je ta nejhloupější.

+2/0
18.1.2017 13:16

J85o55s10e35f 79V63o61l16f12í24k 4268565469653

To zas bude bordel.

+1/0
18.1.2017 11:11

M51a33r23t97i94n 18R14u77z67i24c34k38a 1772148496577

Ani ne, pokud zmeni jen pocatecni pismeno, tak o nic nejde...

Navic nevidim problem v tom, ze se zmeni jen cislo a trasa zustava stejna...

0/0
18.1.2017 13:14

Š38t78ě43p50á39n 81F47r80a31n34c49l 8264349504670

Přečíslování nočních linek z 5* a 6* na 9* není problém. Ale který inteligent vymyslel, že elektrobus je (podle dvoumístného číslování) vlastně tramvaj, to by mě fakt zajímalo.... ;-D

+2/0
18.1.2017 11:08

L10u28b52o70š 25H54o86l34í71k 5657770512310

Označení linek podle mně není problém, že má jet 901kou místo 501kou snad pochopí i ti myšlenkově slabší. Náklady budou v celkovém objemu zanedbatelné - jízdní řády se mění stejně.

Rozhodně to považuji za menší "problém", než absenci eskalátorů na stanici metra Veleslavín a pochybnou koncepci pražské dopravy celkově.

+11/−1
18.1.2017 11:04

M67a64r39t32i37n 96R74u67z27i66c32k10a 1922408606247

Veleslavin nepotrebuje eskalatory, potrebuje dostavbu zel. stanice, kdyz podivate na projekt, tak se vytahy i eskalatory dostanete k peronum bez problemu...

Kdyby se nezdrzovala vystavba trati na Kladno, tak by zadny problem nebyl...

Na Dejvicke taky nebyl eskalator...

+1/0
18.1.2017 13:17

M85i78r38o50s88l82a69v 77K84o95c85h 8235345555266

Jízdní řády mění hodně často (i na dvoudenní prázdniny) a pak je na každou zastávku vytisknou, někdo je rozveze, vymění.... Nakonec je stejně nedodržují.

0/0
18.1.2017 17:05

J66a25k68u38b 98Č65u83b86a 9120236707

Proč musí být v noci jiné číslo než přes den, pokud je to stejná trasa?

+1/−1
18.1.2017 19:02

P35a59t34r13i92k 53E93g92e21r 2518910729911

No ona trasa nočních linek se trochu mění třeba dříve jezdila linka 170 a 203 v trase Jižní Město - Vavřenova jen linka 170 zvládala obsloužit zst. Michelský les - Nemocnice Krč a linka 203 Nad Havlem - Višňová. Bohužel došlo k přetrasování linek. Jenže co vím tak některé linky jezdily v noci z 31. 12. na 1. 1. i do 2:00 hod. třeba 125 takže s Vámi souhlasím. Nevím ovšem jestli stejně jako v televizi se bere, že den má 30 hodin tedy, že začíná v 6:00 hod. a končí v 6:00 hod. noční linky bych měl v provozu od 22:00 do 6:00 hod. a víkendech a svátcích po celý den a denní provoz od 5:00 do 23:00 hod.

0/0
18.1.2017 20:02

K27a74r55e61l 59M22a77r81t14i42n75e83c 6358258906844

Tá zmená numér u tých nočných liniék všetkým prospeje, pretože luděj donutí trocháj aj mozok namáhať a premýšláť. A to predsáj je istú prevencijú protivá tej demencíji aj temu Alzheimérovi.

Mali bystě temu Ropídu byť vďačný, a njé tuná v dýškuziji ibá hlúpo plkáť.

+1/−8
18.1.2017 10:57

Z85d22e54n62ě86k 69K98o51v34á70ř 9828299799615

Nemělo by se změnit i značení linek metra? Linka A,B,C, zelená, žlutá, červená je to takové nelogické, moc složité.

+2/−1
18.1.2017 10:54
Foto

V32o55j72t75ě65c17h 48P18a41v49l62í58k 5574771304708

Na to bychom nejdříve museli zavést příměstské a noční linky metra. Třeba na letiště ...

+1/0
18.1.2017 11:18

L27a69d67i77s29l66a15v 59M47a64c87h84á61č17e86k 8179987837610

Potřebují 5 nočních tramvají pro příměstské tramvaje?;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
18.1.2017 10:51

P23a60t79r51i24k 28E78g73e45r 2308460179501

Nevím zda o tom víte, ale třeba tramvaj měla jezdit do Průhonic a Čestlic, do Jesenice a do Odolné Vody, Brandýse nad Labem takže čísla 31 - 39 by určitě ROPID využil. Když už noční autobusy budou začínat 901 - 916 chtěl to ROPID vyřešit jednoduše i pro tramvaje 91 - 99. Myslím si však, že historická tramvaj by měla obdržet číslo 71 protože k výstavišti Holešovice jezdí 751 i k výstavišti Letňany jezdí 758.

0/0
18.1.2017 21:48

M93a55r50e21k 12S20a93j53d35a 2165700166698

Pokud to neni zamysleno jenom jako "kamaradsoft" pro nejakou spratelenou firmu, tak s tim asi nemam problem.

0/0
18.1.2017 10:49

H82e30l56e87n54a 70Z50v78o46n19í13č18k86o36v15á 4484366851111

Vypadá to, že Praha neví co s penězi na blbosti.

0/−4
18.1.2017 10:47

K43a50r77e20l 23N40a66s86t80o51u29p17i54l 3450531210181

platba jízdného běžnou bezkontaktní kartou? zase ne?

+4/−1
18.1.2017 10:41

O89n25d73ř58e61j 79Z53d76e13r11a97d11i16č27k30a 6664445303678

Nevím kam nastupujete vy, ale zrovna tohle už fungovat začíná. Pomalu, ale ty terminály přibývají.

+1/0
18.1.2017 11:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.