Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Noční spoje pražské MHD změní čísla. Pětku na začátku nahradí devítka

Dopravce Ropid chce přečíslovat všechny noční linky pražské MHD, které dosud jezdily pod čísly začínajícími pětkou. Nově by měly všechny tramvaje a autobusy začínat devítkou. Ke změně možná dojde už letos v dubnu. Linky se musí přečíslovat kvůli integraci pražské a středočeské veřejné dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a42r62t77i60n 30R54u27z60i13c14k75a 1752408666967

a uvolnena cisla 51-69 muzou opet pouzit pro trolejbusy ;-D;-)

0/0
19.1.2017 15:51

M51a56r75t68i94n 68R37u26z47i34c98k23a 1442668366767

Idelane precislovat nocni na N01-N99 (tramvaje i autobusy) a skolni linky na napr. A01-A99 a nebudou prekazet uz zadne ciselne rade, mj. skolni linky take museji precislovat a uvazuje se o linkach 251-299... a tudiz i precislovani mestskych linek v teto rade...

0/0
19.1.2017 15:48

M44a50r75t27i58n 83K35u24b13í77k 9317649976893

Patrně má Ropid dost peněz, jen co bude to přečíslování stát-výměna na všech zastávkách! Kdo to vymyslel ať to zaplatí z vlastních peněz.

0/0
19.1.2017 13:18

M86a86r51t87i14n 40R55u55z51i94c73k67a 1182338136177

Vzdyt na zastavkach meni jizdni rady skoro porad, tak s nimi vymeni i cisla...

0/0
19.1.2017 15:49

M92o60n89i68k18a 49R62. 4318565752386

tímto chci podekovat Ropidu, že mě v polední dobe neustále udržuje ve střehu a nedovolí mi jen tak volně popameti sednou na nejaký spoj.

A koukám už se chystá další trénink pameti. takže díky:-/

+2/0
18.1.2017 21:18

M27a83r68t53i33n 48R26u68z10i32c57k78a 1842888406197

Proc ne? Misto 54 vam prijede 94, misto 511 prijede 911, no nevim, na mou pamet to tedy moc zadny trenink neni...

+5/−1
18.1.2017 21:25

P30a71t16r88i61k 56E94g53e27r 2578150389961

Opět se zeptám. S tím, že budou noční autobusy mít čísla 901 - 915 a noční tramvaje čísla 91 - 99 bych komplikace neměl, ale historickou linku bych raději označil číslem 71. No a zajímá mě jak to bude s řadou nočních regionální autobusů 601 - 610 to použije ROPID třeba čísla 990 - 999? Myslím si, že by šlo přemýšlet o regionální tramvajové dopravě a použít čísla 31 - 39.

0/0
18.1.2017 19:16

J27i42ř48í 50Č19e97r79n22ý 7772886981

Ropid změňte na Rapid to bude také činnost.

+3/0
18.1.2017 15:31

M64a10t64o90u33š 60B66á21r39t63a 2735894474

Dejme tramvajím iracionální čísla. To nejlépe vyjádří myšlení těch, kteří tomu velí.

0/0
18.1.2017 15:22

J55i66ř20í 94Č17e96r37v94e97n21ý 5931923602602

Jsem po zachování čísla 91 pro histroickou linku tramvaje, idkyž bude z číselných řad nočních linek tramvají.

Přeci jen:

1891 ... Všeobecná výstava v Praze,

1991 ... Všeobecná výstava v Praze u příležitosti 100. výročí konání této výstavy.

Po roce 19991 zavedení linky 91 jako výroční linky tramvaje právě u příležitosti obou Všeobecných výstav, kdy v roce 1891 p. Křižík zprovoznil první pražskou tramvajovou linku.

Tak logicky zachoval číslo 91. Hodně lidí ji už tak zná za to přibližně čtvrt století jejího provozu.

Prostě nechápu, jaký význam a souvislost s čísly 1891, 1991 a 91 má číslo 41?

Ale odhaduji to na to nejjednodušší. Celé přečíslování řídí v podstatě jen "úředník" bez zájmu o souvislosti, význam a symboliku věcí. Prostě to neví nebo tuto symboliku ignoruje a přehlíží. Co si budeme povídat.

+4/0
18.1.2017 14:54

M51a49r89e98k 31H90r93u20b71y 6577402521628

Jakakoli logika jde stranou, kdyz je treba vykazat cinnost. Nejak se tech 70 milionu z rozpoctu obhajit musi, ne?;-)

+3/0
18.1.2017 14:55

M66a81r77t39i16n 13K83u76b29í60k 9347549676933

Číslo 41 bude patrně symbolizovat příjezd Heydricha do Prahy v roce 1941:-)

0/0
19.1.2017 13:19

M90a66r71t68i91n 21R65u72z59i77c21k33a 1102488336757

To mate pravdu...

0/0
19.1.2017 15:49
Foto

N25i83k44o49l96a 51K45a54r22a25f30i54á48t 1645220781702

Když se najde dostatek lidí, pohnou i s tím úředníkem. V Lipsku se v roce 2010 taky překopával systém značení linek, a to tak, aby byl z první cifry čísla linky poznat směr, resp. část města, kterou příslušná linka obsluhuje. Pro jih a východ byla určená sedmička. První na ráně, protože začíná/končí v centru, byla linka, která na památku revoluce měla číslo 89. No a lidi si "vypodpisovali", že plánovaná 71 nevyjela a 89 jezdí dodnes - tam, co vždycky, i když podle systému měla obsluhovat satelity na severozápadě...

0/0
1.2.2017 15:12

M66i48c52h77a65e72l 79C92h73a69r21v66á55t 9349718523292

Teda že to těm pražákům trvalo, takovou triviálnost jakou mají v brně už spoustu let, znovu vynalézt.;-D

+1/0
18.1.2017 14:43

M21i10l78a51n 19V56o27l73e27k 5559663536569

Až na to, že Ropid nejsou Pražáci.

+1/0
18.1.2017 17:12

M38a33r72t68i86n 68R62u18z76i41c65k82a 1342708526797

Tak ono v Praze bude problem jakakoliv ciselna rada...

0/0
19.1.2017 15:44

J51i13ř63í 97Č23e91r69v59e58n66ý 5681103682182

Jenže stavba železnice se zpožďuje jako vše a i s tím se mělo úplně samozřejmě počítat. Navíc, nikde není psáno, že i v budoucnu se najde blbeček, který nahlásí na železnici na letiště nějaký problém typu bomba ve vlaku nebo na kolejích a zase bude potřeba přestup na Veleslavíně z metra na autobus. Ta stanice prostě měla eskalátory být vybavena v každém případě! A ne že bylo v plánu ... , nepočítalo se, že ..., atp.

0/0
18.1.2017 14:38

J55i16ř75í 28Č13e67r19n26ý 7112986831

Světová výstava v Praze byla v roce 1891, nebo nově v roce 1941.8-o

+2/0
18.1.2017 13:47

L41e52n46k69a 73N77o90v43o49t55n13a 4851113525743

Bude jednodužší orientace... ale chápu, že zvyk je železná košile...

0/0
18.1.2017 12:58

M34a58r75e27k 18H14r51u18b40y 6957742781648

Je úplně jedno, jestli ta řada navazuje či ne. Málokdo využívá úplnou a systém už v t taky dávno není.

0/0
18.1.2017 13:14

M76a61r47t45i53n 80R21u91z85i27c15k29a 1972368906277

No, u tech tramvaji uz jste vycerpali vsechny moznosti na pripadne rozsireni... Desatou linku uz nepridate...

0/0
18.1.2017 12:56

M21a65r30t24i26n 65R65u51z76i50c17k24a 1432428276657

Meli jste zacit radou 8x a 8xx... Nebo u tramvaji udelejte opet i celodenni linky...

0/0
18.1.2017 13:20

P46e93t68r 70Š89k36o34d62a 5177300524460

Mám z toho pocit, že Ropid prostě musí vykazovat činnost.

+13/−1
18.1.2017 12:10

J82i40ř89í 97B32o19č14e15k 6561664985553

a co historická vyhlídková tramvaj ? mám pocit, že má číslo 91

+2/−1
18.1.2017 12:10

M46a30r79t87i39n 44R51u77z13i71c86k80a 1702538326527

41

0/0
18.1.2017 13:12

P94a39t87r91i12k 58E31g33e13r 2338820529431

Měla by podle mě dostat číslo 71. Protože o tom, že tramvaje pojedou za hranice Prahy se taky uvažuje a logicky dostanou čísla 31 - 39. Jen mě zajímá jak si ROPID poradí s čísly 601 - 610 asi použije čísla 990 - 999.

+1/0
18.1.2017 19:52

M94a55r42t88i21n 13R90u79z86i42c37k42a 1232128406627

To mate pravdu, u tech tramvaji je to ale vubec divne, dvouciferna rada se rychle omezi, po rozsireni trati na jih mesta nemusi 30 cisel stacit. Uz v minulosti bylo v provozu 35 linek jen na cca soucasnem rozsahu trati a dnes mate uz volna jen cisla 19, 27, 28, 29 a 30... linka 23 uz je obsazena a mozna bude i linka 19... takze zbyvaji 4...

U tech nocnich je to ted tak, ze bude 91-99 a volne nic.

Takze by mi prislo logicke linky tramvaji, metra a vlaku neresit s vyjimkou nocnich a zacit cisly 80-99.

U autobusu je to snazsi jde o rad vyssi cisla, ale chtelo se mozna zamyslet nad tim, zda nepouzit radu 201-299 pro primestske, i kdyz v soucasnosti je mozne uvolnit pouze cisla 241-299 (alespon pro spoje z Prahy do 1. pasma), ale linky autobusu budou v Praze spise ubyvat, nocni spoje posunout pak na radu 800-999.

Nebo nocni spoje cislovat N01-N99 u tramvaji (N01-N30) i autobusu (N31-N99) a skolni linky (A01-A99),...

0/0
19.1.2017 15:26

L86i36b45o38r 42V60a33v24ř13í26k 7583382763382

V evropských metropolích používané značení N.. prý nezvládne zobrazovat informační systém. Nechápu proč se nepořídil takový, který to umí.

0/0
19.1.2017 18:23

M17a20r48e53k 29H28r52u84b24y 6207432401908

91 už bylo...

0/0
18.1.2017 13:14

J48a17r14o69m31í88r 20P10r92o30c65h17á59z27k98a 8374870882860

No jo,jak za za bývalého režimu,inženýři musí vykonat činnost,aby se jako něco dělo....to samé přeměna jizdního řádu v říjnu....nejlepší změna v neděli v pět ráno...kde jezdí pár lidí do práce a ještě jim to zkomplikují....

+7/−1
18.1.2017 11:40

S63t38a13n59i13s15l91a90v 18G67r18i91g52á28r50e89k 7831222760505

Nadšen nejsem ale u těch autobusů to jinak nepůjde..

A to furt není integrované Kladno..

+5/0
18.1.2017 11:40

M33a17r17e28k 10H48r60u98b62y 6457352951208

Tak ať třeba přihodí písmenka. Možností je spousta, rozvrtat stávající systém je ta nejhloupější.

+2/0
18.1.2017 13:16

J16o51s11e61f 53V75o65l70f84í14k 4178115219963

To zas bude bordel.

+1/0
18.1.2017 11:11

M97a66r74t80i85n 97R15u73z85i87c79k52a 1952868906527

Ani ne, pokud zmeni jen pocatecni pismeno, tak o nic nejde...

Navic nevidim problem v tom, ze se zmeni jen cislo a trasa zustava stejna...

0/0
18.1.2017 13:14

Š57t67ě55p56á26n 31F39r82a41n20c25l 8954569504450

Přečíslování nočních linek z 5* a 6* na 9* není problém. Ale který inteligent vymyslel, že elektrobus je (podle dvoumístného číslování) vlastně tramvaj, to by mě fakt zajímalo.... ;-D

+2/0
18.1.2017 11:08

L43u95b40o59š 86H64o46l68í31k 5397290532950

Označení linek podle mně není problém, že má jet 901kou místo 501kou snad pochopí i ti myšlenkově slabší. Náklady budou v celkovém objemu zanedbatelné - jízdní řády se mění stejně.

Rozhodně to považuji za menší "problém", než absenci eskalátorů na stanici metra Veleslavín a pochybnou koncepci pražské dopravy celkově.

+11/−1
18.1.2017 11:04

M86a67r87t85i28n 87R26u25z57i62c39k52a 1202578586567

Veleslavin nepotrebuje eskalatory, potrebuje dostavbu zel. stanice, kdyz podivate na projekt, tak se vytahy i eskalatory dostanete k peronum bez problemu...

Kdyby se nezdrzovala vystavba trati na Kladno, tak by zadny problem nebyl...

Na Dejvicke taky nebyl eskalator...

+1/0
18.1.2017 13:17

M24i73r63o69s90l32a12v 60K53o94c22h 8975805905196

Jízdní řády mění hodně často (i na dvoudenní prázdniny) a pak je na každou zastávku vytisknou, někdo je rozveze, vymění.... Nakonec je stejně nedodržují.

0/0
18.1.2017 17:05

J57a10k10u62b 86Č24u38b37a 9680636277

Proč musí být v noci jiné číslo než přes den, pokud je to stejná trasa?

+1/−1
18.1.2017 19:02

P54a78t24r11i33k 34E93g57e72r 2798720399321

No ona trasa nočních linek se trochu mění třeba dříve jezdila linka 170 a 203 v trase Jižní Město - Vavřenova jen linka 170 zvládala obsloužit zst. Michelský les - Nemocnice Krč a linka 203 Nad Havlem - Višňová. Bohužel došlo k přetrasování linek. Jenže co vím tak některé linky jezdily v noci z 31. 12. na 1. 1. i do 2:00 hod. třeba 125 takže s Vámi souhlasím. Nevím ovšem jestli stejně jako v televizi se bere, že den má 30 hodin tedy, že začíná v 6:00 hod. a končí v 6:00 hod. noční linky bych měl v provozu od 22:00 do 6:00 hod. a víkendech a svátcích po celý den a denní provoz od 5:00 do 23:00 hod.

0/0
18.1.2017 20:02

K33a97r95e62l 25M37a72r30t45i64n57e61c 6108108586554

Tá zmená numér u tých nočných liniék všetkým prospeje, pretože luděj donutí trocháj aj mozok namáhať a premýšláť. A to predsáj je istú prevencijú protivá tej demencíji aj temu Alzheimérovi.

Mali bystě temu Ropídu byť vďačný, a njé tuná v dýškuziji ibá hlúpo plkáť.

+1/−8
18.1.2017 10:57

Z60d85e49n40ě62k 63K47o42v97á26ř 9968969569655

Nemělo by se změnit i značení linek metra? Linka A,B,C, zelená, žlutá, červená je to takové nelogické, moc složité.

+2/−1
18.1.2017 10:54
Foto

V25o98j36t29ě89c57h 90P15a39v71l10í11k 5264151934648

Na to bychom nejdříve museli zavést příměstské a noční linky metra. Třeba na letiště ...

+1/0
18.1.2017 11:18

L68a75d42i57s72l31a26v 77M45a83c66h43á98č77e93k 8749147487670

Potřebují 5 nočních tramvají pro příměstské tramvaje?;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
18.1.2017 10:51

P11a94t84r11i31k 36E70g38e57r 2358320909461

Nevím zda o tom víte, ale třeba tramvaj měla jezdit do Průhonic a Čestlic, do Jesenice a do Odolné Vody, Brandýse nad Labem takže čísla 31 - 39 by určitě ROPID využil. Když už noční autobusy budou začínat 901 - 916 chtěl to ROPID vyřešit jednoduše i pro tramvaje 91 - 99. Myslím si však, že historická tramvaj by měla obdržet číslo 71 protože k výstavišti Holešovice jezdí 751 i k výstavišti Letňany jezdí 758.

0/0
18.1.2017 21:48

M41a81r20e13k 41S87a88j82d50a 2635970736788

Pokud to neni zamysleno jenom jako "kamaradsoft" pro nejakou spratelenou firmu, tak s tim asi nemam problem.

0/0
18.1.2017 10:49

H55e31l72e37n11a 32Z31v40o89n26í10č74k46o72v71á 4984886171161

Vypadá to, že Praha neví co s penězi na blbosti.

0/−4
18.1.2017 10:47

K35a41r20e17l 40N62a91s92t44o35u23p16i11l 3590661380951

platba jízdného běžnou bezkontaktní kartou? zase ne?

+4/−1
18.1.2017 10:41

O59n11d13ř59e63j 45Z18d59e78r23a25d86i24č45k77a 6914975833708

Nevím kam nastupujete vy, ale zrovna tohle už fungovat začíná. Pomalu, ale ty terminály přibývají.

+1/0
18.1.2017 11:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.