Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

O77n32d31ř13e89j 55Š23r19u85b95a66ř 1705341975336

Krumlov bez epopeje skoro nikdo nenavstivi.

Prahu i bez epoje navstivi spousta lidi

+14/0
doporučit
18.1.2017 12:36

I66v57a74n 81K16a12z71i27m14o13u56r 6522837756866

Naprostá hloupost je "vyvážet" plátna do Japonska. Japonci mají jezdit sem a tady utrácet a ne aby výstavu viděli doma za pár dolarů. Nikde jsem nenašel výši částky, kterou NG za zapůjčení obdrží. Když už to vezou ven, tak by Japonci měli zaplatit nejen veškeré náklady dopravy a výstavy, ale také zaplatit stavbu nové budovy na Vítkově. Jinak to vyvážení nemá žádnou cenu. Obávám se ale, že vzhledem k mlčení jsme jim to půjčili zadarmo (a nějaké všimné pro příslušné úředníky).

+15/−4
doporučit
18.1.2017 11:55

J14o53s12e47f 91K31u19b98e10š 7318928393108

A včil mudrujme kolegové :-) :

Smlouva uzavřená mezi Charlesem R. Cranem, bytem New York City,12th Street, a Alfonsem Muchou, momentálně přebývajícím na zámku Zbirov vČechách, na vzájemné spolupráci s městem Prahou.

1/ Charles Crane pověřil Alfonse Muchu kompozicía namalováním cyklu nazvaného Slovanská epopej, sestávajícího z dvaceti obrazůo rozměrech 9x7 nebo 8x6 metrů, pro radu města Praha. Alfons Mucha přijalobjednávku pana Charlese R. Cranea na vytvoření kompozice a namalování cykluSlovanská epopej, sestávajícího z dvaceti obrazů o rozměrech 9x7 nebo 8x6metrů, pod podmínkou, že město Praha umístí dokončené obrazy na své náklady doprostor postavených zvlášť pro tyto účely.

2/ Alfons Mucha se zavazuje, že počínaje 1.prosincem 1912 začne bezodkladně pracovat na tomto díle a sice tak, abybezodkladně po dokončení předal tři obrazy ročně radě města Praha, jakožto jehomajetek.

3/ Charles R. Crane se zavazuje, že zaplatíAlfonsi Muchovi za každé za tři dokončené obrazy cyklu, doručené radě městaPrahy a jím přijaté, sumu 15 000 amerických dolarů. Respektive 7500 americkýchdolarů v okamžiku, kdy začne Alfons Mucha obrazy malovat, a 7500 americkýchdolarů jakmile budou doručeny radě města Praha. Tento závazek Charlese R.Cranea přechází v plné míře i na jeho potomky.

4/ Obě strany berou v potaz, že rada města Prahana zasedání z 19. listopadu 1909, soudě dle dopisu číslo 671-I A z 22.listopadu a dopisu číslo 7339 I A z 25. listopadu, akceptovala prohlášeníAlfonse Muchy z jeho dopisu z 6. listopadu roku 1909, že s finanční pomocí CharleseCranea vytvoří cyklus dvaceti obrazů nazvaný Slovanská epopej, a to podpodmínkou, že rada města Prahy umístí dokončené obrazy na své náklady vprostorách zvláště pro tyto účely vybudovaných.

+8/0
doporučit
18.1.2017 12:18

Z80d73e96n65ě58k 76G75l84a60s 7728278598535

Neuznání historických dokumentů je v principu zcizení.

+7/0
doporučit
18.1.2017 12:14

V33l96a45d41a80n 41Č13e83r33n49ý 8652316513806

Jestli to dobře chápu, tak epopej od Muchy koupil ten Američan a pak ji daroval Praze. Nechápu tedy, jakým právem si na ni dělá nárok Muchův vnuk. 8-o

+7/0
doporučit
18.1.2017 11:25

J82o80s86e76f 61H98á34j34e82k 5925565527619

No, císař pán poručil a služebník musel sloužit. Jestliže měla mít epopej svoje prostory a do dnešního dne nemá. Je celkem jasné, že Praha o své právo přišla. Plátna patří rodině autora děl. Ten rozhodne, kde budou díla umístěna. Zda je vrátí, na místa jejich dlouholetého umístění na Moravu, je jeho věcí. Je to to samé, jako kdyby orloj byl majetkem jedné rodiny a měl se stěhovat jinam. Ten patří městu a tak má své místo od nepaměti. Dílo A. Muchy toto místo nedostalo do dnešního dne, proto patří dědicům. Ti mají rozodovat. Praha o svůj dar přišla svou liknavostí.

+13/−9
doporučit
18.1.2017 11:27

L82a57d14i72s37l49a36v 72L42a33k24e70r 2293219505376

Podle zde zveřejněného textu se jeví, že Mucha je sice autorem Slovanské epopeje, ale šlo o dílo vzniklé na zakázku. Mucha za vytvoření obrazů přijal smluvní odměnu a zavázal se, že po dokončení děl je předá magistrátu hl. m. Prahy.

Mucha ovšem nepředával obrazy jako svůj dar Praze, nýbrž pouze plnil svůj závazek ze smlouvy s objednatelem - tím byl mecenáš Crane.

Otázkou pouze zůstává, zda Crane někdy později obrazy věnoval Praze. Není to zcela jisté. Mucha byl vlastníkem děl pouze do okamžiku, kdy je předal pražskému magistrátu. Magisrát se ovšem nemohl stát vlastníkem děl jenom tím, že je převzal. Magistrát se pouze stal oprávněným držitelem obrazů které v té době vlastnil pan Crane. Jinými slovy - magistrát pouze převzal zhotovená díla do úschovy jako zástupce objednavatele.

Je zcela zřejmé, že Crane měl v úmyslu převést tato díla později na hl. m. Prahu, ale stanovil si k tomu podmínku - že Praha vybuduje pro soubor obrazů důstojnou budovu k tomuto účelu.

Pokud se nenajde darovací smlouva mezi magistrátem a panem Cranem, pak soud by měl věc uzavřít s tím, že díla jsou stále ve vlastnictví dědiců pana Crane.

+4/0
doporučit
18.1.2017 14:34

V50a10c29l26a95v 43P81e76r49o77u93t31k80a 6268617594931

Tím že nikdo z pražských primátorů není schopen a nemá zájme najít či vybudovat nějaké prostory,je smutné,že potom se z epopeje stává možnost pro výlety politiků a jejich příbuzných.

+4/0
doporučit
18.1.2017 12:20

P64a50v83e97l 24K82o37v94á37ř 1313977396714

Co jednou Praha schvátí - nikdy nenavrátí!!

+4/−1
doporučit
18.1.2017 17:53

D88a71d84a96k 19P60e33t37r 7901620454638

Vnoučku, máš to marný, máš to marný. Dědeček dostal za dílo zaplaceno, pracoval na zakázce. Máš to marný.

+6/−6
doporučit
18.1.2017 11:21

B44o86h49u16m55i46l 88V42a92n78ě42k 5552155682826

Osoba, která se nyní sama nazývá John Mucha, je ve skutečnosti John Omond, nemanželský syn manželky Jiřího Muchy Geraldiny. Čeština má pro ten stav jadrný výraz: PANCHARNT! Jiří Mucha ho nikdy za vlastního nepřijal! Teprve po smrti Jiřího Muchy si Omond přidal ke jménu Mucha - nejdříve se nazýval John Omond Mucha nyní již jen John Mucha.

John Mucha systematicky podvádí veřejnost, když se prohlašuje za vnuka Alfonse Muchy a to dokonce pokrevního i když Jiří Mucha není jeho otcem ani ho nikdy neadoptoval. Důvod je jasný: získat majetkový prospěch z dědictvé a autorských práv. Nyní už uplynula ochranná doba autorských práv po A.Muchovi, zdroj příjmů z nich vyschnul a tak se chce zmocnit Epopeje.

Takže by John Omond nyní přejmenovaný na John Mucha nejdříve dokázat, že je skutečně vnukem Alfonse Muchy a to testem DNA stejně jako to musela u soudu dokázat skutečná vnučka Jarmila Plocková- nemanželská dcera Jiřího Muchy, který jí písemně uznal za svou dceru. Přestože měla tento doklad, tak jí soudy ve sporu s Omondem odpíraly deset let právo na dědictví.

Prostě John Omond má nebetyčnou drzost se kterou se vydává za vnuka Alfonse Muchy a z tohoto titulu se domáhá Epopeje i když je to PODVODNÍK.

Nejhorší je, že mu v tom podvádění masivně pomáhají media v čele s Českou televizí.

+2/0
doporučit
18.1.2017 18:46

V67o65j11t77ě40c91h 50R62y20c93h85e87c40k61ý 2640917606229

Pokud budu slovíčkařit, tak A. Mucha souhlasil, že obrazy vytvoří a předá městu (oboje, ne jen předá) s podmínkou vybudování spec. prostor. Prostory vybudovány nebyly, tak A. Mucha neměl tedy nic kreslit a hlavně si za to brát odměnu. Proste Crane chtěl dát Praze taková díla a zaplatil za to Muchovi. Úplně čisté (neříkámže spravedlivé) by bylo, že by obrazy zůstaly Muchovi a on vrátil honorář Craneovi. Jenže jaká částka by se teď vracela? Jen zvýšená o úroky? Nebo nějaká astronomická suma (možná i přesahující tržní cenu díla), aby to Craneovi (dědicům) vyvážilo riziko. A jak by se k tomu stavěl Mucha tehdy, pokud by Crane prohlásil, že Praha podmínku nesplnila, ať si Mucha obrazy nechá a prodá komu chce (v té době by z toho asi nadšený nebyl) a vrátí mu okamžitě veškerý honorář. Prostě se v tom nemá cenu se šťourat. Pokud tam měly být nějaké přesné a závazné podmínky, tak tam mělo také být specifikované, co se stane, pokud je nějaké ze stran poruší. Protože Mucha nic nikomu nedaroval (pracoval na placené zakázce), jeho podmínka byla ne proto, že jinak bude obrazy chtít zpět, ale proto, že by to toho kšeftu jinak asi nešel.

+2/0
doporučit
18.1.2017 16:47

P23e27t72r75a 71H98e39l44i92k18a53r83o44v89a 9638244437944

No, i podle článku v dnešních LN http://www.lidovky.cz/slovanskou-epopej-praha-nikdy-nevlastnila-uvedl-muchuv-pribuzny-p97-/zpravy-domov.aspx?c=A170118_101958_ln_domov_ele soudím, že majitelem pláten by měli být potomci Charlese Cranea, který obrazy objednal a zaplatil. Mucha je vytvořil, dostal za ně zaplaceno, ale nevidím důvod, proč by na ně měli mít nárok jeho potomci. Mucha byl autor, nikoliv majitel děl. To je stejné, jako kdyby si na Múllerovu vilu v Praze (zvanou též Loosova) dělali nárok potomci architekta Loose.

Jinak co se týče názorů, že obrazy jsou umělecky mimo - viděla jsem je nedávno, a jistě je to trochu anachronismus, ale jsou to velkolepá díla, skutečně velkolepá. Až na to poslední, to je trošku přitažené za vlasy a i v době svého vzniku bylo vnímáno jako zastaralé, ale ty ostatní mají kouzlo a náboj, opravdu doporučuji je vidět, ovšem nejlépe s komentovanou prohlídkou. Jen tak si to sám projít nemá cenu, chce to výklad, který upozorní na různé zajímavosti.

+2/0
doporučit
18.1.2017 15:40

A96n83t12o17n39i27n 65K48a88d44l20c11e10k 9382799441206

Ikdyz je to urcite hodnotne umelecke dilo, me to prijde dost nacionalisticky, panslovansky ladene coz urcite ztelesnuje dobu tvorby. Dnes by asi nic takoveho nevzniklo:)

+2/−1
doporučit
18.1.2017 14:39

J82u94l36i14u46s 85C79h79a36l45o47u28p23k87a 4102269700831

Jestli umístění v prostorách Národní galerie není důstojné, tak nevím, jak kde by to bylo důstojnější. Ostatně díla se zapůjčují běžně, tak co tolik křiku. Osobně soudím, že jde o "marketingový tah" pana rádoby vnuka.

+3/−8
doporučit
18.1.2017 13:21

A16n37n77a 36J18a60v37o13r42s60k89á 8112245664786

Pokud Epopej skončí v Asii plakat nebudu, viděla jsem ji ještě v M. Krumlově a STRAŠNĚ se mi nelíbila

+1/0
doporučit
18.1.2017 18:39

P51a74v79e32l 93K95o54v32á71ř 2284433691229

Ale pane Johne, přece Vám musí být jasné, že vlastizrádci, kteří bohužel jsou ve funkcích v kterých mohou záležitost ovlivňovat - někteří politici, "pražská kavárna", značná část "kulturní fronty", budou dělat a dělají jakékoliv neuvěřitelné, až do ad absurdum vedené čachry, aby v konečné fázi dílo pana Muchy jakkoliv odstranili, třeba i totálně zničili právě proto, ŽE TO JE "SLOVANSKÁ ! EPOPEJ".

+1/−1
doporučit
18.1.2017 20:49

M84a96t34o31u30š 11B43á96r91t68a 2165364864

Epopej je umělecky a především ideologicky mimo mísu. Především je to velké, obří, a to zájemce láká, aby to viděli. Jen ať to putuje po světě a galerie platí té naší, aby si mohla koupit něco hodnotného.

+1/−3
doporučit
18.1.2017 15:16

M75a11r72e51k 58S18l38a66b84i83h67o65u80d81e90k 7708981842433

Než pro ty mazanice stavět barák za půl miliardy, to ať si je raději John odveze. Jako doklad opožděného vlastnečení budou stačit v digitálních kopiích!

+2/−14
doporučit
18.1.2017 11:55

M80a15r19t45a 15S66o38u95k32u18p38o89v82á 9976726750530

Tak proč by je dědeček Praze daroval, když by za ne Praha platila?

0/−4
doporučit
18.1.2017 11:26

J87a74n 35C74i63g85l96e31r 7328571770524

Takový humbuk kolem pouťovky, uloupené do Krumlova ve stylu pohádky o mluvící panně... No tak tedy dobrá! V tom případě to dejte na Těšnov, ať to mám blízko! ;-)

0/−2
doporučit
19.1.2017 4:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.