- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Muhehe, Tohle mě dostává do kolen. Jezdím do centra Prahy do práce. Někdy, pokud se zadaří, odložím auto na P+R a sjedu dolů metrem. A možná kdybych tušil že je situace tak špatná, právě bych to udělal. Nejezdím do centra autem abych ukázal, že je mi socka pod úroveň, prostě jedu do práce na čas a vím, že zase pojedu domů a spolehlivě se dostanu tam i zpět. Nic víc, nic míň. .... "Magistrát vyzval řidiče aby použili MHD" a ...výzva nedorazila. No a kdyby jo, co v časech mezi půlnocí a 5 ranní hodinou, jak z toho centra nějak přijatelně na okraj ? A co kapacity P+R když jsou za normálních okolností prakticky plné .. ?? Klidně si koupím Dlouhodobou jízdenku na MHD a budu nechávat auto někde na hranici města pokud se v kteroukoliv hodinu dostanu k tomu autu. A právě tady vidím problém. Město by chtělo omezit auta v centru, ale není na to připravené. Jízdenku... tu si koupím, benzín si taky kupuju. Ale rád bych nechal auto někde bezplatně i přes půlnoc a pohodlně se k němu dostal.
Zákaz vjezdu do centra. Ano nikdo tam nepojede a co dál pane Vomáčko? Zůstanu se spoustou dalších lidí viset na kraji města v chaosu a vy si nekoupíte housku k svačině protože nebude kdo by ji upekl... třeba.
MHD zdarma za dvě hodiny.... a bude jezdit nonstop k parkovištím, které jistě máte v záloze pane Dolínku ?
A.K
To je dobře,protože bezdomovce(zapáchájicí) by nikdo nedostal z MHD .
Zajimalo by mne jestli i paní primátorka jezdila do práce MHD.
Krnáčová a její guru už ovládají i smog....
Mně to přijde jako kravina.
1) Tak smogový stav je vyhlašován kvůli prachovým částicím - limit je tuším 50mg/m3. A auta. pokud vím, prach neprodukují.
2) MHD zadarmo - jednak je to drahý, jednak by se musela MHD zvednout na nejméně dvojnásobek, aby přepravila ty lidi. A tolik autobusů DP nemá a kdyby měl, vyprodukovaly by více exhalací, než současná normální autodoprava.
Podle mne je to populistický výkřik politiků, kteří tomu samozřejmě nerozumí.
Jako ostatně ničemu.
Krátký autobus uveze 100 lidí, kloubový 150, auto max. 5 (i když většinou spíš jen jednoho). Takže jedním autobusem nahradíte něco mezi 20 a 150 auty. I kdyby to bylo těch 20 (tj. všechna auta by jezdila plně naložená), tak 20x větší emise autobus nemá.
Několik poznámek:1) ceny MHD - i když do Prahy dojíždím z venkova tak mne vyjde benzín laciněji než MHD i při ceně benzínu 31 kč,-, zdražení MHD(+ integrované dopravy) bylo v minulosti zdůvodněno vyšší cenou ropy - ta šla dolů ale ceny zůstaly 2) čas-autem 2x 25 min. , veřejná doprava 4 hodiny. 3)záchytná parkoviště na severním okraji Prahy -nejsou 4)omezení kvůli smogu- jezdím z práce mezi 1-4 hodinou ráno osobní doprava minimální ale kamionů stovky a že Bulharům a Rumunům (těch je nejvíc) kamiony řádně čoudí ale nikoho to nezajímá.
Usnesení mají připravené, jde jen o to, aby stihli svolat jednání rady, kde by se schválilo, dříve než se smog zase rozpustí. Prostě udělali okolo toho humbuk ,aby vypadali dobře, ale je to k ničemu.
Pokud opravdu chtějí, aby MHD v Praze byla během smogové situace zdarma, co jim brání připravit a nechat zastupitelstvem schválit vyhlášku, která by takovou úpravu stanovila trvale. Pokud bude vyhlášena smogová situace, bude cestování v MHD zdarma. A nebudou se muset scházet pokaždé, když k tomu dojde.
A jak by potom prosím vás makali? Kdo by se do kamer tvářil rozhodně? Co byste po nich nechtěl - jsou snad placeni za to, že přemýšlí?