Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklosouboj Prahy a Vídně: česká metropole za rakouskou zaostává

Kolem Vídeňské opery jezdí ročně milion a půl cyklistů. Okolo té pražské vede magistrála. MF DNES srovnala cyklodopravu v rakouské metropoli s Prahou. Ukázalo se, že Pražané jezdí na kole mnohem méně, a oproti Vídni u nás chybí vnitřní páteřní síť cyklostezek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L84i82b96o10r 26V34a71v88ř21í78k 7183482133282

To cyklistické propojení na severu města v případě, že nezůstane jen na papíře bude fajn :-)

0/0
29.1.2017 14:54
Foto

M46a55r36t58i26n 57P50i57š57t34o33r32a 8388518406819

Rozdíl je v tom, že Vídeň je placka. Srovnávat by se měla třeba s Hradcem Králové.

+6/0
28.1.2017 21:44

J82i90ř72í 42M24a83c84e41k 3705855154851

Rozdíl vidím především ve stupiditě pražských radních. Zatímco ve Vídni jsou pruhy pro cyklisty na širokých chodnících a bez problémů to tam funguje, tak u nás tam, kde jsou široké a prakticky nevyužívané chodníky (např. u některých sídlišť), je pruh pro cyklisty nesmyslně veden hned vedle – jako úzký pruh v části vozovky. Není to bezpečné (zvláště pro rodiny s dětmi) a automobilisté zbytečně nevraží na cyklisty.

+2/0
30.1.2017 7:45
Foto

M17a14r11t69i41n 10P16i73š20t86o67r71a 8278688356559

To je pravda.

Úplně bezpečná ale není ani jedna varianta. Oddělení cyklostezky na chodníku jenom čárou, jako ve Vídni, se u nás bude zavádět desítky let - než to začnou obě strany dodržovat.

+1/0
30.1.2017 8:47

M51a68r98t47i65n 82M36a77l66o30s 6375733221226

Placka není. Západní část je velmi hornatá. Placatý je centrum. To ale Staré Město v Praze taky. https://de.wikipedia.org/wiki/Kahlenberg#/media/File:Austria_Vienna_relief_location_map.jpg

0/0
1.2.2017 21:54

P74e41t26r 79Č70e51r48m25á28k 9368815979810

Krásnej PR článek cyklofašistů z automatu. Nejhorší že jim tu možnost prezentovat ty nesmyslné vize platíme my z veřejných rozpočtů.Rv

Obsah nemá smysl komentovat, slátanina od začátku do konce.

+10/−4
28.1.2017 21:33

T76o26m61á54š 55Z21e66m72a45n 3405628274175

Za Vídní zaostáváme kromě cyklostezek i v počtu mešit.

Hodlají neziskovkáři nejen z Automatu dotahovat Vídeň i v tomto?

+8/−2
28.1.2017 21:08

J65a45n 85M15a31z49ů53r82e23k 2548594528365

Je tu však jeden zasadni rozdíl....Vídeň je placka...v Praze je rovina prakticky jen podél Vltavy.

+7/0
28.1.2017 19:43

L18u75c79i26a60n 32P47a56p53a79z83i53a20n 5214677661625

S Vídní zaostáváme nejen v tomto, ale hlavně ve vztahu k životní úrovni.

0/0
28.1.2017 18:57

J74i53ř43í 40K88o30c17u61r90e95k 6915594365728

"Ve Vídni každé ráno usedá dva a půl milionu obyvatel!" hlásí víděňský cyklokoordinátor na schůzi cyklokordinátorů.

"V Praze každé ráno usedají TŘI milióny cyklistů!" trumfuje ho pražský cyklokoordinátor na schůzi cyklokordinátorů.

"Momen, vždyť máte jen jeden milion obyvatel?" podivuje se víděňský cyklokoordinátor na schůzi cyklokordinátorů.

"Nařidili jsme jim před jízdou dvakrát sesednout" blaženě se usmívá pražský cyklokoordinátor na schůzi cyklokordinátorů nebo vidí, že vyhrál. Podařilo se mu nařídit lidem nejvíce štěstí a uspojojení ze všech cyklokoordinátorů.

PS: Když jsme v tom přibližování se rozvojovým zemím, co kdybychom zakázali pluh?

+7/0
28.1.2017 18:40

O78l41d10ř60i23c45h 36K63r81a10t56o43c96h38v60í51l 9642987713117

Dokud bude cyklistika v Praze zdravá asi jako krabička cigaret denně, zůstane můj bicykl na chatě v kůlně. Na rozdíl od těchto dobrodinců své plíce neobětuji a beztak jezdím většinou tramvají nebo metrem.

+3/0
28.1.2017 15:22

V37i39k24t85o65r 57Š86e34d26i46v42ý 8366651120606

Nějaký "cyklosouboj" existuje jen v představách cykloaktivistů. Normální lidé se potřebují dostat do práce, na nákup, za zábavou a zpátky domů, to vše pokud možno rychle a pohodlně. V tom jim jízdní kolo zas až tak často pomoct nemůže.

+11/−1
28.1.2017 14:08

M60a27r93t66i41n 18S71p72i16c39a22k 8674338839726

opravdu nechapu proc se z cyklistu v praze delaj blazni ojedineli silenci (kteri proto nepotrebuji zadnou infrastrukturu) to jako kvuli par 30-50 metrovych prevyseni, nebo co. To je totiž opravdu jediná věc která prahu odlisuje od dejme tomu amsterdamu a kodane. nikoliv vidne, ta kopcovita je. ja jezdim na kole do prace celorocne vyjma dnu kdy prsi nebo je ledovka, nebezpecne je to jen proto, ze v klicovych mistech infrastruktury se na cyklisty nemyslelo!!!!!!!!

+3/−4
28.1.2017 10:46

P53e43t36r 34B43á54č73a 8565446975825

Nedelaji, oni jsou.

+5/−3
28.1.2017 11:25

M92a37r53t40i89n 80S70p61i40c46a82k 8264958699516

ja se ptam proc ale

+1/−2
28.1.2017 12:18

P16e65t51r 11B22á18č24a 8385606425635

Chovani na silnici a ignorace vsech predpisu.

+4/−5
28.1.2017 12:29

M82a52r73e31k 90T27u56r61n28o69v87e95c 7275712230836

Já bych ani ty kopce neviděl jako závažný problém. Docela dost kol jsem totiž viděl třeba i v Zürichu. A taky ne úplně každá trasa do práce je přes kopce. Když někdo bude jezdit třeba z Bráníka do Karlína, tak pokud nebude chtít, tak se při tom nezpotí. Víc ale bude nadávat při projíždění centra, kde A2 najednou mizí a objevuje se až o kilometr dál...

+1/0
28.1.2017 12:30

V54i35k90t13o89r 51Š27e58d13i15v37ý 8426411910246

Určitě jsou v Praze trasy, které se dají za slušného počasí vcelku pravidelně jezdit na kole. To ale není dopravní cyklistika, to je spíš kategorie sport a fitness.

Ta pražská stoupání totiž nejsou jenom třicetimetrová. Z centra do Kobylis nebo na Barrandov je převýšení přes stovku. A to se už většina lidí dost zpotí.

+4/−2
28.1.2017 14:06

K44a25r61e29l 37M97a56r92t18i93n15e52c 6938548466804

Prečo prebohá takéto zrovnávanié ??? Veď to svedčí ibá o tem ako sa v tem v tej našej zlatej, matíčke stovežátej máme skutočno dobre.

Načo byzme sa dakdě po mestě a jeho okolijú trmácali a unavováli šlapátím do pedálov, keď tuná máme jednu z najlepčích MHD v Európe, ktorá nas bez problémov všady zavezijé. A pokiál je aj to zložité, tak predsáj móžme jednoducho do auta sadnúť a pohodlno sa presunúť, kam trebárs.

+9/−1
28.1.2017 8:49

P22a25t89r52i24k 76E86g38e91r 2498830799721

Praha s Vídní má sice pár věcí společných, ale cyklostezky jsou asi nejlepší v Hradci Králové, aspoň se o tom dříve mluvilo. Praha by se ráda srovnávala i s Paříží. Na Jižňáku kolem Chodovec City jsou nedokončené cyklostezky. Zvažuje se zde výstavba obchodního centra (těch je v Praze asi pořád málo) a residence Blažimská má vzniknout Čenětická II.

+1/0
28.1.2017 8:04

L68a53d56i90s37l56a14v 13K36o96l31a35č96k92o55v95s42k33ý 5523601209811

Vídeň má svůj Ring postavený v 19. století a široké velkoměstské bulváry, kde se krásně vejdou tramvaje, chodci, kola, aniž by si překáželi a ohrožovali.

+8/0
28.1.2017 7:53

D94a59n78i97e54l 72D46r51á49b68e64k 8530330235412

Hlavně zavřete lidi z Automatu do blázince

A to nejsem proti cyklistům Přes léto na kole jezdím skoro každej den

+8/−2
28.1.2017 7:11

J83a50n 97I54š52t65v21á86n26e26k 5546610408978

Pise se kazdy

0/0
28.1.2017 13:12

T92o87m47á49š 25Z91e45m18a41n 3955358144815

V Praze?;)

+1/0
28.1.2017 17:42

R34i84c82h56a33r89d 51V18a19c21e76k 5681838502168

Člověk by řekl, že hlavní příčinou rozdílu jsou kopce v Praze, jen pár bláznů má chuť šlápnout do pedálů a jet od řeky na Petřín. To takový Hradec Králové - to je pro cyklistu ráj.

+10/−1
28.1.2017 2:31

T23o86m66á56š 29Z95e87m38a66n 3605458754905

Ale né, já si kopce rád vyjedu a sjedu, ale opravdu ne ráno v obleku cestou do práce..

+4/0
28.1.2017 8:28

K67a58r61e45l 21V68a85c81h43u91t 9693772839743

Ve Vídni víc rovina, v Praze víc i kopce - ve Vídni čistší vzduch, v Praze sportovci inhalují hustší smog... Více šlapat a ještě zhluboka inhalovat, komu by se chtělo - beztak je to nezdravé... :-/ ... boj za čistší vzduch v Praze má přednost před bojem za cyklostezky.

+3/0
28.1.2017 8:30

M12a45r38e40k 13T25u76r34n90o89v21e27c 7245772640866

Tak nemusí se jezdit jenom podél těch hlavních silnic s hustým provozem. V Praze je i dost klidnějších silnic. Jinak řidiči aut to dýchají také, nemyslím si, že by auta byla hermeticky utěsněná a s vlastní nádrží kyslíku. A HEPA filtry v klimatizaci asi taky každý nemá. Teoreticky v kolonách ten cyklista je v tom aspoň kratší dobu, když tu kolonu objede, než řidič, co v ní půl hodiny popojíždí. Viz třeba ta Plzeňská. :-)

+1/0
28.1.2017 12:33

G68a94b33r90i72e43l 29H18o20r31t14e94n 9531119833224

Nevzal jste v potaz velmi podstatný faktor - při jízdě na kole vykonáváte fyzickou práci, při řízení auta téměř nikoliv. Cyklista prostě potřebuje vzduchu mnohem víc.:-)

+3/−1
28.1.2017 15:21

M37a35r19e54k 90T57u10r46n60o63v42e84c 7215302780736

Ale jo, to mě napadlo také, ale to taky dost záleží, jestli ten cyklista zrovna jede do kopce. Pokud jede po rovině a zbytečně se moc nežene, nebo dokonce jede z kopce, tak zase o tolik víc toho nenadýchá. :-)

0/0
28.1.2017 17:00

V64i28k24t15o90r 24Š79e77d53i65v95ý 8836171650126

Šmarjá, zase z hysterických cykloaktivistů dělají odborníky na městskou dopravu.

+19/−1
28.1.2017 1:13

J86o93s67e26f 40C64h37o60d58o49u42n43s71k95ý 4671536779460

V Radiožurnálu byl nějaký hodinový pořad o smogové situaci v Praze a jinde, kde vystupoval mimo jiné i ten starosta Prahy 7. Na otázku, co město dělá pro to, aby se zimní smogové situace neopakovaly a odpověď: "Podporujeme alternativní druhy dopravy, hlavně cyklistiku..." Chlape, venku je mínus 10 a lidi budou jezdit na kole? Ano, takhle přemýšlí cykloteroristi. Cyklistika je lék na vše, i na zimní smogy.

+22/0
28.1.2017 1:10

Š91i74m74o36n29-92E23r30i28c39h 21J78e55l80í64n79e34k 5280182423833

No nevím, ve Finsku jezdí teda i v zimě.

0/0
28.1.2017 12:57

K16a48r87e58l 76H39o65f39m45a20n 7924101250632

Rozumím správně tomu, že ten, kdo slovem vyjádří podporu cyklistice, je cykloterorista? To máte zvláštní pojetí světa.

Kromě kol ještě v Praze existuje MHD (možná jste o ní slyšel). Zkuste ji, většinou tam nemrzne.

0/0
29.1.2017 15:03

R87a65d93i29m 91P88a21v71l23i40c39e20k 1300638261254

Ve Vidni jezdim na kole kazdy den. Procetl jsem si celou diskusi a musim se smat. To jako myslite, ze ve Vidni nejsou cykloztezky vedle zaparkovanych aut? Samozrejme, ze ano. Nekde proste neni misto, tak nic jineho nezbyde. Ano, mame tu paterni cykloztezky, ty jsou dobre, kdyz se chce clovek nerusene dostat na delsi vzdalenost. Napriklad kolem kanalu, nebo pres reku k UNO city. Mame tu most pres Dunaj jen pro cyklisty. Mame tu CityBike, kdy clovek muze za 1.- Euro jezdit na mestkem kole cely rok 60 minut zdarma. Co je ovsem nejvetsi rozdil jsou samotni ridici. V Rakousku proste ridic automaticky pribrzdi, v Cesku (v Brne) mi prijde, ze schvalne nedavaji prednost, aby ukazali ja nevim co. Dalsi vec - stojany. Ve Vidni na kazde ulici mate parkovaci stojany pro motorky a kola. V cesku sem nic opdobneho nevidel. Kola a hromadna doprava musi dostat prednost pred autama.

+1/−4
28.1.2017 1:05

T13o72m52á27š 82Z41e90m30a79n 3145648524885

Netuším proč by měl cyklista - slabý, pomalý, nanicovatý - dostat přednost před řidičem.

Pokaždé když 80 kg masa a kostí dostalo přednost před tunou a víc plechu, tak to dopadlo blbě.

+6/−1
28.1.2017 1:08

R73a81d42i44m 86P63a63v69l40i52c48e63k 1240598761864

Nemaji chodci uz ted prednost pred autama?

+1/−1
28.1.2017 7:19

T63o98m35á28š 25Z55e76m84a22n 3905448484205

Ano, to píšu v druhém souvětí.

A dopadlo to špatně.

0/0
28.1.2017 8:29

M87a10r68e40k 66T58u86r50n46o48v31e80c 7375482190816

No dopadne to blbě, když právě řidiči těch tun plechu nedodrží daná pravidla. Vy to píšete tak, jako kdyby cyklista, který jede po hlavní, měl dávat přednost autu, které jede z vedlejší jen proto, že je to auto. Co je to proboha za logiku?

0/0
28.1.2017 12:36

J85i40ř91í 37K16o30c37u76r88e89k 6485624275878

To je právě ta věc. Nastavíme pravidla a problém hodíme na jejich dodržování. Nebylo by lepší upravit pravidla? Ne, nebylo! Raději budeme lidi nutit ....

Hele má dát přednost chodci narvaný kloubový autobus? Musí! A pak to všichni čucháme.

0/0
28.1.2017 18:18

M20a78r51e78k 94T13u37r75n23o89v45e29c 7145212830816

Ano, i řidič kloubového autobusu, když se blíží k přechodu a uvidí tam chodce, co chce přejít, tak má zastavit a umožnit mu to. Stejné pravidlo platí snad v celém civilizovaném světě, tak nevím, co tu chcete vymýšlet za exoťárnu.

Když ten autobus dojede ke křižovatce na červenou, tak musí brzdit taky (dost často, zdaleka ne na všech světelných křižovatkách funguje preference i pro autobusy). Navíc kromě autobusů jsou tu taky třeba ještě mnohem těžší kamióny. Podle Vaší logiky by jako tato vozidla měla v takových případech jet klidně na červenou, protože jsou větší?

0/0
28.1.2017 23:28

S75t34a94n56i72s80l62a61v 78B94r72a62b20e38c 2806960600971

Přesně tak!

http://ekonomicky-denik.cz/absolutni-prednost-chodcu-vzala-krvave-konce/

0/0
1.2.2017 17:06

V85i13k91t26o69r 66Š13e90d37i64v60ý 8916391900576

Ne, nemají přednost, to je obvyklý omyl.

+1/0
28.1.2017 10:27

M84a77g63d79a50l63e25n32a 77H96r42o50n57o79v49s37k35á 3900322244339

Pardon, mělo být plus.

0/0
29.1.2017 4:51

T83o89m30á12š 40Z13e24m59a70n 3515408214695

Považuji se za cyklistu - jezdím cyklomaratony -+100km jako je Malevil, Drásal, a pod..

Nicméně i s kondičkou, která mi umožňuje jet 100 km závod v terénu a v kopcích, mi cyklistika po Praze nepřipadá jako dobrá možnost - jsou tu kopce do kterých se nevyhnutelně zpotíte, značnou část roku vládne počasí, kdy je to na kolo jen se zapřením, atd.. Cyklistika nehraje a nikdy nebude hrát sebemenší dopravní roli v Praze. A těch pár bláznů, kteří ji využívají opravdu nepotřebuje žádnou zvláštní infrastrukturu, snad kromě povolení jízdy po chodnících (je tu mnoho chodníků, které jsou široké a málo používané).

Naopak jsem proti cikánizaci cyklsitů - žádné přednosti, vyhrazené pruhy a už vůbec automatická vina řidiče při srážce s cyklistou. To by z nás dělalo jen cikány silnic, už tak stačí že přednost dostali pěší - kam to vedlo asi všichni víme.

+16/0
28.1.2017 0:57

M80i46r33e21k 82N43o15v62o38t10n46y 1879153584850

Jest-li vam dela problem v Praze prekonat 50m prevyseni, tak nechapu co na tech cyklomaratonech delate.

0/−5
28.1.2017 7:19

M16a80r52t11i65n 65P62o62s40p95í60š42i23l 8915741826827

Jemu ne, píše i těch davech které mají jezdit do práce na kole místo autem. Většina ty kopce nedá.

+2/0
28.1.2017 7:40

T79o16m49á37š 67Z53e53m97a12n 3505498834675

On je trochu rozdíl sednou v 7 ráno v obleku na kolo a jet od práce (třeba dnes, kdy musíte být nabalený, aby člověk nezmrznul z kopce, čímž se zas vaříte do kopce).

A sednout na kolo o víkendu s tím, že až se z kola vrátím, dám si horkou vanu.

+2/0
28.1.2017 8:32

J72i39ř65í 35K53o22c64u33r40e26k 6785804665588

Je rozdíl, když celý den lítáte po střeše a pak byste měl naházet vercajk do batohu a sednout na kolo, šlapej domů. Oni cyklofanatici propagují, aby na kole jezdil každý. Strejda Pepin po operaci močového měchýře si zajede nakoupit na kole ... a druhý den ho poveze rychlá. Ale stále se bude tvrdit bickykl je vhodný pro všechny a všude.

+2/0
28.1.2017 18:22

J29o13s19e11f 95V86o54s23i31c74k16y 4103407256433

Na cyklostezky se vzdy nadavalo pokazde, kdyz byla zminka o evropskych dotacich.

Tohle vadilo vsem nejvice! Tak se nedivte.

0/0
28.1.2017 0:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.