Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklosouboj Prahy a Vídně: česká metropole za rakouskou zaostává

Kolem Vídeňské opery jezdí ročně milion a půl cyklistů. Okolo té pražské vede magistrála. MF DNES srovnala cyklodopravu v rakouské metropoli s Prahou. Ukázalo se, že Pražané jezdí na kole mnohem méně, a oproti Vídni u nás chybí vnitřní páteřní síť cyklostezek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L59i80b33o54r 67V66a34v79ř30í84k 7773112943322

To cyklistické propojení na severu města v případě, že nezůstane jen na papíře bude fajn :-)

0/0
29.1.2017 14:54
Foto

M36a19r86t58i79n 57P53i78š51t42o25r98a 8418158676889

Rozdíl je v tom, že Vídeň je placka. Srovnávat by se měla třeba s Hradcem Králové.

+6/0
28.1.2017 21:44

J84i76ř67í 16M63a12c70e19k 3955755234571

Rozdíl vidím především ve stupiditě pražských radních. Zatímco ve Vídni jsou pruhy pro cyklisty na širokých chodnících a bez problémů to tam funguje, tak u nás tam, kde jsou široké a prakticky nevyužívané chodníky (např. u některých sídlišť), je pruh pro cyklisty nesmyslně veden hned vedle – jako úzký pruh v části vozovky. Není to bezpečné (zvláště pro rodiny s dětmi) a automobilisté zbytečně nevraží na cyklisty.

+2/0
30.1.2017 7:45
Foto

M70a95r76t97i88n 68P31i13š83t19o66r68a 8598808386899

To je pravda.

Úplně bezpečná ale není ani jedna varianta. Oddělení cyklostezky na chodníku jenom čárou, jako ve Vídni, se u nás bude zavádět desítky let - než to začnou obě strany dodržovat.

+1/0
30.1.2017 8:47

M39a68r34t28i21n 41M10a10l42o88s 6675343471766

Placka není. Západní část je velmi hornatá. Placatý je centrum. To ale Staré Město v Praze taky. https://de.wikipedia.org/wiki/Kahlenberg#/media/File:Austria_Vienna_relief_location_map.jpg

0/0
1.2.2017 21:54

P62e13t43r 95Č17e55r64m26á20k 9718835649140

Krásnej PR článek cyklofašistů z automatu. Nejhorší že jim tu možnost prezentovat ty nesmyslné vize platíme my z veřejných rozpočtů.Rv

Obsah nemá smysl komentovat, slátanina od začátku do konce.

+10/−4
28.1.2017 21:33

T74o20m97á55š 81Z72e79m78a36n 3505948454385

Za Vídní zaostáváme kromě cyklostezek i v počtu mešit.

Hodlají neziskovkáři nejen z Automatu dotahovat Vídeň i v tomto?

+8/−2
28.1.2017 21:08

J95a75n 64M10a11z95ů64r17e55k 2628344638735

Je tu však jeden zasadni rozdíl....Vídeň je placka...v Praze je rovina prakticky jen podél Vltavy.

+7/0
28.1.2017 19:43

L82u35c22i58a62n 44P56a37p35a89z44i42a85n 5614677961355

S Vídní zaostáváme nejen v tomto, ale hlavně ve vztahu k životní úrovni.

0/0
28.1.2017 18:57

J62i48ř59í 77K58o87c61u19r70e86k 6105954285568

"Ve Vídni každé ráno usedá dva a půl milionu obyvatel!" hlásí víděňský cyklokoordinátor na schůzi cyklokordinátorů.

"V Praze každé ráno usedají TŘI milióny cyklistů!" trumfuje ho pražský cyklokoordinátor na schůzi cyklokordinátorů.

"Momen, vždyť máte jen jeden milion obyvatel?" podivuje se víděňský cyklokoordinátor na schůzi cyklokordinátorů.

"Nařidili jsme jim před jízdou dvakrát sesednout" blaženě se usmívá pražský cyklokoordinátor na schůzi cyklokordinátorů nebo vidí, že vyhrál. Podařilo se mu nařídit lidem nejvíce štěstí a uspojojení ze všech cyklokoordinátorů.

PS: Když jsme v tom přibližování se rozvojovým zemím, co kdybychom zakázali pluh?

+7/0
28.1.2017 18:40

O72l90d18ř88i54c65h 77K87r59a88t11o70c85h29v66í25l 9432957193307

Dokud bude cyklistika v Praze zdravá asi jako krabička cigaret denně, zůstane můj bicykl na chatě v kůlně. Na rozdíl od těchto dobrodinců své plíce neobětuji a beztak jezdím většinou tramvají nebo metrem.

+3/0
28.1.2017 15:22

V10i85k14t94o33r 46Š60e48d90i56v55ý 8406161420716

Nějaký "cyklosouboj" existuje jen v představách cykloaktivistů. Normální lidé se potřebují dostat do práce, na nákup, za zábavou a zpátky domů, to vše pokud možno rychle a pohodlně. V tom jim jízdní kolo zas až tak často pomoct nemůže.

+11/−1
28.1.2017 14:08

M51a76r72t23i40n 56S73p87i70c76a87k 8114428529556

opravdu nechapu proc se z cyklistu v praze delaj blazni ojedineli silenci (kteri proto nepotrebuji zadnou infrastrukturu) to jako kvuli par 30-50 metrovych prevyseni, nebo co. To je totiž opravdu jediná věc která prahu odlisuje od dejme tomu amsterdamu a kodane. nikoliv vidne, ta kopcovita je. ja jezdim na kole do prace celorocne vyjma dnu kdy prsi nebo je ledovka, nebezpecne je to jen proto, ze v klicovych mistech infrastruktury se na cyklisty nemyslelo!!!!!!!!

+3/−4
28.1.2017 10:46

P52e13t86r 97B55á85č86a 8235646175155

Nedelaji, oni jsou.

+5/−3
28.1.2017 11:25

M39a96r13t42i69n 63S53p57i25c47a70k 8824778729356

ja se ptam proc ale

+1/−2
28.1.2017 12:18

P97e42t27r 45B44á28č94a 8445136515535

Chovani na silnici a ignorace vsech predpisu.

+4/−5
28.1.2017 12:29

M18a85r84e64k 62T17u15r35n26o76v84e37c 7165332570836

Já bych ani ty kopce neviděl jako závažný problém. Docela dost kol jsem totiž viděl třeba i v Zürichu. A taky ne úplně každá trasa do práce je přes kopce. Když někdo bude jezdit třeba z Bráníka do Karlína, tak pokud nebude chtít, tak se při tom nezpotí. Víc ale bude nadávat při projíždění centra, kde A2 najednou mizí a objevuje se až o kilometr dál...

+1/0
28.1.2017 12:30

V37i17k81t30o18r 34Š29e87d53i95v29ý 8726861430616

Určitě jsou v Praze trasy, které se dají za slušného počasí vcelku pravidelně jezdit na kole. To ale není dopravní cyklistika, to je spíš kategorie sport a fitness.

Ta pražská stoupání totiž nejsou jenom třicetimetrová. Z centra do Kobylis nebo na Barrandov je převýšení přes stovku. A to se už většina lidí dost zpotí.

+4/−2
28.1.2017 14:06

K98a89r26e55l 66M72a59r84t62i76n52e55c 6588228146204

Prečo prebohá takéto zrovnávanié ??? Veď to svedčí ibá o tem ako sa v tem v tej našej zlatej, matíčke stovežátej máme skutočno dobre.

Načo byzme sa dakdě po mestě a jeho okolijú trmácali a unavováli šlapátím do pedálov, keď tuná máme jednu z najlepčích MHD v Európe, ktorá nas bez problémov všady zavezijé. A pokiál je aj to zložité, tak predsáj móžme jednoducho do auta sadnúť a pohodlno sa presunúť, kam trebárs.

+9/−1
28.1.2017 8:49

P21a85t43r67i37k 31E31g45e82r 2658950209661

Praha s Vídní má sice pár věcí společných, ale cyklostezky jsou asi nejlepší v Hradci Králové, aspoň se o tom dříve mluvilo. Praha by se ráda srovnávala i s Paříží. Na Jižňáku kolem Chodovec City jsou nedokončené cyklostezky. Zvažuje se zde výstavba obchodního centra (těch je v Praze asi pořád málo) a residence Blažimská má vzniknout Čenětická II.

+1/0
28.1.2017 8:04

L87a42d47i82s25l85a47v 89K77o90l21a76č32k29o52v64s78k70ý 5753491849171

Vídeň má svůj Ring postavený v 19. století a široké velkoměstské bulváry, kde se krásně vejdou tramvaje, chodci, kola, aniž by si překáželi a ohrožovali.

+8/0
28.1.2017 7:53

D85a52n75i34e77l 67D79r71á10b75e49k 8280730445152

Hlavně zavřete lidi z Automatu do blázince

A to nejsem proti cyklistům Přes léto na kole jezdím skoro každej den

+8/−2
28.1.2017 7:11

J72a43n 36I66š29t43v94á32n90e14k 5116780798148

Pise se kazdy

0/0
28.1.2017 13:12

T94o30m70á80š 79Z55e93m17a90n 3185788194155

V Praze?;)

+1/0
28.1.2017 17:42

R89i44c36h14a54r17d 59V15a37c48e82k 5641738902298

Člověk by řekl, že hlavní příčinou rozdílu jsou kopce v Praze, jen pár bláznů má chuť šlápnout do pedálů a jet od řeky na Petřín. To takový Hradec Králové - to je pro cyklistu ráj.

+10/−1
28.1.2017 2:31

T83o29m75á88š 98Z67e15m55a78n 3465938874205

Ale né, já si kopce rád vyjedu a sjedu, ale opravdu ne ráno v obleku cestou do práce..

+4/0
28.1.2017 8:28

K65a51r28e86l 20V37a14c87h63u10t 9563702309973

Ve Vídni víc rovina, v Praze víc i kopce - ve Vídni čistší vzduch, v Praze sportovci inhalují hustší smog... Více šlapat a ještě zhluboka inhalovat, komu by se chtělo - beztak je to nezdravé... :-/ ... boj za čistší vzduch v Praze má přednost před bojem za cyklostezky.

+3/0
28.1.2017 8:30

M66a80r87e25k 15T64u73r32n71o42v88e19c 7475842870576

Tak nemusí se jezdit jenom podél těch hlavních silnic s hustým provozem. V Praze je i dost klidnějších silnic. Jinak řidiči aut to dýchají také, nemyslím si, že by auta byla hermeticky utěsněná a s vlastní nádrží kyslíku. A HEPA filtry v klimatizaci asi taky každý nemá. Teoreticky v kolonách ten cyklista je v tom aspoň kratší dobu, když tu kolonu objede, než řidič, co v ní půl hodiny popojíždí. Viz třeba ta Plzeňská. :-)

+1/0
28.1.2017 12:33

G66a59b29r48i49e84l 30H94o54r46t85e41n 9291289283284

Nevzal jste v potaz velmi podstatný faktor - při jízdě na kole vykonáváte fyzickou práci, při řízení auta téměř nikoliv. Cyklista prostě potřebuje vzduchu mnohem víc.:-)

+3/−1
28.1.2017 15:21

M78a68r47e73k 90T30u87r32n45o42v79e85c 7975102890286

Ale jo, to mě napadlo také, ale to taky dost záleží, jestli ten cyklista zrovna jede do kopce. Pokud jede po rovině a zbytečně se moc nežene, nebo dokonce jede z kopce, tak zase o tolik víc toho nenadýchá. :-)

0/0
28.1.2017 17:00

V98i16k42t95o51r 81Š58e81d60i91v69ý 8686781420126

Šmarjá, zase z hysterických cykloaktivistů dělají odborníky na městskou dopravu.

+19/−1
28.1.2017 1:13

J52o23s70e40f 77C47h24o66d45o70u95n13s16k14ý 4441966549560

V Radiožurnálu byl nějaký hodinový pořad o smogové situaci v Praze a jinde, kde vystupoval mimo jiné i ten starosta Prahy 7. Na otázku, co město dělá pro to, aby se zimní smogové situace neopakovaly a odpověď: "Podporujeme alternativní druhy dopravy, hlavně cyklistiku..." Chlape, venku je mínus 10 a lidi budou jezdit na kole? Ano, takhle přemýšlí cykloteroristi. Cyklistika je lék na vše, i na zimní smogy.

+22/0
28.1.2017 1:10

Š66i41m23o85n32-75E96r20i64c22h 97J60e29l53í13n40e37k 5710362683213

No nevím, ve Finsku jezdí teda i v zimě.

0/0
28.1.2017 12:57

K80a84r49e95l 34H55o77f51m76a26n 7944251220212

Rozumím správně tomu, že ten, kdo slovem vyjádří podporu cyklistice, je cykloterorista? To máte zvláštní pojetí světa.

Kromě kol ještě v Praze existuje MHD (možná jste o ní slyšel). Zkuste ji, většinou tam nemrzne.

0/0
29.1.2017 15:03

R10a88d66i90m 93P43a67v81l11i67c84e51k 1510108751764

Ve Vidni jezdim na kole kazdy den. Procetl jsem si celou diskusi a musim se smat. To jako myslite, ze ve Vidni nejsou cykloztezky vedle zaparkovanych aut? Samozrejme, ze ano. Nekde proste neni misto, tak nic jineho nezbyde. Ano, mame tu paterni cykloztezky, ty jsou dobre, kdyz se chce clovek nerusene dostat na delsi vzdalenost. Napriklad kolem kanalu, nebo pres reku k UNO city. Mame tu most pres Dunaj jen pro cyklisty. Mame tu CityBike, kdy clovek muze za 1.- Euro jezdit na mestkem kole cely rok 60 minut zdarma. Co je ovsem nejvetsi rozdil jsou samotni ridici. V Rakousku proste ridic automaticky pribrzdi, v Cesku (v Brne) mi prijde, ze schvalne nedavaji prednost, aby ukazali ja nevim co. Dalsi vec - stojany. Ve Vidni na kazde ulici mate parkovaci stojany pro motorky a kola. V cesku sem nic opdobneho nevidel. Kola a hromadna doprava musi dostat prednost pred autama.

+1/−4
28.1.2017 1:05

T71o69m84á44š 85Z56e73m88a96n 3305288674875

Netuším proč by měl cyklista - slabý, pomalý, nanicovatý - dostat přednost před řidičem.

Pokaždé když 80 kg masa a kostí dostalo přednost před tunou a víc plechu, tak to dopadlo blbě.

+6/−1
28.1.2017 1:08

R95a12d44i17m 42P12a51v70l80i41c35e52k 1970828801214

Nemaji chodci uz ted prednost pred autama?

+1/−1
28.1.2017 7:19

T82o14m77á74š 10Z53e35m40a76n 3355528244765

Ano, to píšu v druhém souvětí.

A dopadlo to špatně.

0/0
28.1.2017 8:29

M92a73r25e10k 93T14u65r50n43o18v96e34c 7165902370586

No dopadne to blbě, když právě řidiči těch tun plechu nedodrží daná pravidla. Vy to píšete tak, jako kdyby cyklista, který jede po hlavní, měl dávat přednost autu, které jede z vedlejší jen proto, že je to auto. Co je to proboha za logiku?

0/0
28.1.2017 12:36

J91i86ř72í 91K77o24c26u49r91e87k 6525764135408

To je právě ta věc. Nastavíme pravidla a problém hodíme na jejich dodržování. Nebylo by lepší upravit pravidla? Ne, nebylo! Raději budeme lidi nutit ....

Hele má dát přednost chodci narvaný kloubový autobus? Musí! A pak to všichni čucháme.

0/0
28.1.2017 18:18

M17a58r36e92k 86T67u20r52n14o78v25e69c 7485942800506

Ano, i řidič kloubového autobusu, když se blíží k přechodu a uvidí tam chodce, co chce přejít, tak má zastavit a umožnit mu to. Stejné pravidlo platí snad v celém civilizovaném světě, tak nevím, co tu chcete vymýšlet za exoťárnu.

Když ten autobus dojede ke křižovatce na červenou, tak musí brzdit taky (dost často, zdaleka ne na všech světelných křižovatkách funguje preference i pro autobusy). Navíc kromě autobusů jsou tu taky třeba ještě mnohem těžší kamióny. Podle Vaší logiky by jako tato vozidla měla v takových případech jet klidně na červenou, protože jsou větší?

0/0
28.1.2017 23:28

S93t61a96n80i83s47l79a31v 98B78r57a74b17e16c 2616880460131

Přesně tak!

http://ekonomicky-denik.cz/absolutni-prednost-chodcu-vzala-krvave-konce/

0/0
1.2.2017 17:06

V11i48k97t22o14r 69Š48e49d82i93v76ý 8176741300686

Ne, nemají přednost, to je obvyklý omyl.

+1/0
28.1.2017 10:27

M51a93g89d78a32l55e68n78a 14H92r17o19n44o44v97s26k36á 3330452924419

Pardon, mělo být plus.

0/0
29.1.2017 4:51

T51o80m57á37š 41Z44e64m84a54n 3905148364165

Považuji se za cyklistu - jezdím cyklomaratony -+100km jako je Malevil, Drásal, a pod..

Nicméně i s kondičkou, která mi umožňuje jet 100 km závod v terénu a v kopcích, mi cyklistika po Praze nepřipadá jako dobrá možnost - jsou tu kopce do kterých se nevyhnutelně zpotíte, značnou část roku vládne počasí, kdy je to na kolo jen se zapřením, atd.. Cyklistika nehraje a nikdy nebude hrát sebemenší dopravní roli v Praze. A těch pár bláznů, kteří ji využívají opravdu nepotřebuje žádnou zvláštní infrastrukturu, snad kromě povolení jízdy po chodnících (je tu mnoho chodníků, které jsou široké a málo používané).

Naopak jsem proti cikánizaci cyklsitů - žádné přednosti, vyhrazené pruhy a už vůbec automatická vina řidiče při srážce s cyklistou. To by z nás dělalo jen cikány silnic, už tak stačí že přednost dostali pěší - kam to vedlo asi všichni víme.

+16/0
28.1.2017 0:57

M65i21r70e19k 23N57o41v68o93t29n95y 1609143154830

Jest-li vam dela problem v Praze prekonat 50m prevyseni, tak nechapu co na tech cyklomaratonech delate.

0/−5
28.1.2017 7:19

M76a50r83t39i37n 36P98o23s42p51í89š20i14l 8935581116137

Jemu ne, píše i těch davech které mají jezdit do práce na kole místo autem. Většina ty kopce nedá.

+2/0
28.1.2017 7:40

T81o38m77á85š 55Z26e19m86a60n 3725578604605

On je trochu rozdíl sednou v 7 ráno v obleku na kolo a jet od práce (třeba dnes, kdy musíte být nabalený, aby člověk nezmrznul z kopce, čímž se zas vaříte do kopce).

A sednout na kolo o víkendu s tím, že až se z kola vrátím, dám si horkou vanu.

+2/0
28.1.2017 8:32

J75i37ř39í 79K17o14c17u73r98e78k 6665974375678

Je rozdíl, když celý den lítáte po střeše a pak byste měl naházet vercajk do batohu a sednout na kolo, šlapej domů. Oni cyklofanatici propagují, aby na kole jezdil každý. Strejda Pepin po operaci močového měchýře si zajede nakoupit na kole ... a druhý den ho poveze rychlá. Ale stále se bude tvrdit bickykl je vhodný pro všechny a všude.

+2/0
28.1.2017 18:22

J33o46s37e74f 44V27o92s77i75c36k97y 4313337746513

Na cyklostezky se vzdy nadavalo pokazde, kdyz byla zminka o evropskych dotacich.

Tohle vadilo vsem nejvice! Tak se nedivte.

0/0
28.1.2017 0:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.