Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chce zklidnit Malou Stranu, zvažuje sloučit pruhy pro tramvaje a auta

Pražští radní chtějí odradit řidiče aut od jízdy centrem Prahy a snaží se je nasměrovat do tunelů. Plánují proto úpravy ulic na Malé Straně a zvažují tři návrhy, jak dopravu omezit. Praha 1 je pro to, aby řidiči jezdili jen po spodní části Malostranského náměstí v jednom směru po kolejích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T45o71m81á81š 61H55u46d63e12č50e57k 3593163129563

Richard Bureš se snaží občanům otravovat život. A to si ODS dovolí sebe samu nazývat pravicovou? Je to banda kréťanů.

0/0
7.2.2017 22:18

P14e69t39r 75N97o69v31a44k 3270357899367

cílem dopravy by mělo být, dostat se někam co nejrychleji, nejbezpečněji a s co nejmenším vlivem na okolí (hluk, prach, atd.) Tzv. zklidňování dopravy jde opačným směrem. Dopravu zpomaluje, bezpečnost ... (to nevím), ale smrad a hluk určitě zvyšuje. Když někde nemají jezdit auta, tak je tam zakažte nebo snižte teda rychlost na 30, ale nesnažte se z ulicí dělat dráhu pro jízdu zručnosti.

+2/0
6.2.2017 9:40

P58e75t39r 31Č15e15r90m69á15k 9678855589800

Aneb my tu lokalitu umrtvíme a zničíme za každou cenu. Rv

+2/0
3.2.2017 10:32

J33a41n 12D33l74o80u11h62ý 8676450583760

Takže tramvaje budou čekat v kolonách spolu s auty. Možná je to první krok, než se zakáže vjezd aut do centra všem úplně.. ;-)

+1/0
3.2.2017 8:55

J91o10s24e36f 63N56o71v28a86k 5868712286518

Dnes jsem vezl ženu k lékaři. Proměnlivý cedule hlásily smogoviu situaci. Na hlavních tazích jsem všude chytil červenou vlnu. Ty rozjezdy fakt smog vylepší.

Místo vymejškení krávovin by měli poštelovat semafory. A dostavět okruh.

+3/0
2.2.2017 14:38

J54i24ř42í 50Č45e82r79n93ý 7732386291

Teoreticky je to výborné.

0/−4
2.2.2017 13:41

K20a52r53e87l 73D89r39d80a 6544842237

Co tam dělá kolaborující vrah Radecký? Proč ne rovnou Babinský? ;-D

Na Malostranské patří jedině Ernest Denis, který se svojí pohádkou o slovanském osvíceném vůdčím národě Čechů, vydupal ze země Československo. Němci si dali záležet a jeho pročeskou sochu během okupace fofrem zlikvidovali. Likvidaci Ernesta Denise podepisoval děda Kaslové. Tedy, rodina vnučky Pertoutky v akci. ;-D

A co se týká dopravy, s těmi plky to spěje k vídeňským zastávkám. Odfrčí tramvaj a mezi zmatené turisty "na chodníku" vletí černá audina a bude houkat jak na lesy, že jí hloupí chodci neuskakují. V zabedněné Praze to jinak dopadnout nemůže. Rv:-P

0/0
2.2.2017 12:41

J90a55n 78H14r39u86z61a 8464538399157

Poslat auta na koleje je bezva nápad. Tramvaje si občas trochu počkají. Třeba když pojedou popeláři nebo když nějaké auto prostě zdechne. A je třeba udělat alespoň 20 cm obrubníky aby nebylo možné uhnout. To se občas zeleným hlavám daří i jinde, nejen v Praze.;-D

+5/−1
2.2.2017 11:34

P36a86v30e27l 98N74o95v34á27k 2703933256200

omezit vjezd do centra Prahy a bude klid:-) metro jede

+2/−4
2.2.2017 10:56

K12a82r54e95l 56N90o73v65o40t32n85y 4717414532922

No tak by si měla naše paní primátorka s Dolínkem a Kolínskou projet Blanku ráno cca 7,00 od Zlíchova a zpět mezi 16,30-18,00 oběma směry, pak by je trklo to co my denně zažíváme. Bém to totiž "zvoral", Blanka měla mít pruhy tři ;-D

0/0
2.2.2017 10:21

I42v37o 84J89a15n29á26č11e52k 8723403161582

Aneb jak naštvat co nejvíce lidí, jak zvýšit emise z aut. To, že tam zůstanou tramvaje, které dělají největší randál nikomu nevadí, protože to jaksi jinak nejde. Ale až za pár let budou jezdit tiché elektromobily, za dalších pár let zcela autonomně, pak bude klasická stará MHD pomalu končit a co pak? Zase nová rekonstrukce?

Ono asi čekat, že úředník bude používat mozek je hodně bláhové...

+3/−3
2.2.2017 9:50

J59o94s29e60f 63K92a36r14f17í49k 7952485406660

Autonomní auta a vše tiše na elektřinu jo? No tou dobou už bude náměsrtí předělané několikrát;-)

+2/0
2.2.2017 10:04

I94v63o 43J55a67n31á12č91e88k 8853143191902

Do deseti let jich budou mraky. Na cesty po městě ideální. Lidi budou mít jedno klasické auto na delší trasy a po městě se budou pohybovat těmito taxíky. Vyjde je to levně a ještě navíc nebudou muset řešit parkování.

+2/−1
2.2.2017 10:20

K84a81r11e33l 26L83a24n15g44r 2132357170478

Jako vtip dobry.

+3/−1
2.2.2017 10:54

M27a88r34t87i87n 51Č73a61p30e47k 6190271717844

S těmi elektromobily, ostatně jako s automobily, máte trochu problém. A tím je prostorová i energetická náročnost. Takže to spíš vypadá na pomalý konec individuální dopravy ve prospěch hromadné. Ostatně rozumný hospodář by to udělal už dávno.

+2/−2
2.2.2017 10:39

I55v67o 15J42a56n53á12č50e31k 8153263781632

Kdepak, ono je to trochu naopak. Hromadná doprava má smysl na dlouhé vzdálenosti, ale pak se musíte dostat taky nějak na dané konkrétní místo a tam je prostě hromadná doprava drahá a těžkopádná.

0/0
2.2.2017 11:08

M26a61r60t59i18n 47Č30a13p23e66k 6110961627444

Hromadná doprava, má smysl nejen na dlouhé vzdálenosti, ale hlavně tam, kde jsou velké objemy přeprav. A ty ve městě jsou i na krátké vzdálenosti.

+1/0
2.2.2017 13:06

I38v63o 44J91a16n54á98č67e47k 8383693781632

Pokud je to na jedné trase, pak ano, ale pokud je to z jednoho bodu, ale každý jede jinam?

0/0
2.2.2017 13:12

M44a76r66t29i70n 19Č87a57p10e69k 6860111787514

Přestupy? MHD v podstatě funguje na demokratických principech: linky jsou v rámci možností (průjezdnost, cena, oběhy) vedeny tak, aby vyhovovaly většině. A menšina se musí přizpůsobit a jet s přestupem.

0/0
2.2.2017 17:53

I80v41o 10J14a44n93á19č73e85k 8863233201332

Víte co mám z toho, že se dostanu rychle vlakem z místa A do místa B třeba za tři hodiny, když dostat se na nádraží do místa A a pak z nádraží B do místa kam vlastně jedu trvá další dvě hodiny? Bohužel toto MHD není schopna vyřešit.

0/0
2.2.2017 18:01

V63á57c23l31a89v 38Z83e84l36i56n47k39a 2872740853382

Promiňte, ale tohle je ještě hodně dlouho utopie. I kdyby nakrásně byla k dispozici technika, tak se všechna ta osobní auta s průměrnou obsazeností 1,2 člověka do Prahy prostě nevejdou. Autem jezdí nejezdí zdaleka ani polovina obyvatel a i tak je město permanentně zacpané.

0/0
2.2.2017 16:12

I93v57o 90J36a13n28á35č47e34k 8343843531702

Auta spolu budou komunikovat, tím se podstatně zvýší kapacita. Navíc kdo říká, že budou lidi jezdit sami? Naopak díky tomu, že auta nebudou jejich, tak často pojede více lidí najednou a budou průběžně nastupovat a vystupovat.

0/0
2.2.2017 16:28

M89a78r16t60i84n 33Č10a85p48e95k 6710941657534

A co když každý bude chtít jinam? :-)

To co jste popsal už bylo dávno objeveno a říká se tomu veřejná hromadná doprava.;-)

0/0
2.2.2017 17:55

I84v61o 73J56a28n32á44č91e39k 8313823301442

Samozřejmě, že každý bude chtít jinam. Každý si zadá odkud kam chce jet a o víc se nebude muset starat.

0/0
2.2.2017 17:59

P31e75t95r 64Č53e39r23m46á76k 9408785129500

To je ale vinou nedostatečně infrastruktury, na západě pojmou obdobně velká města daleko větší počet aut.

0/0
3.2.2017 10:35

R85i51c54h60a28r40d 46H74l50a84d60í76k 2655313359979

Kdysi bylo řečeno, že Blanka nemůže být otevřena dříve než se postaví severní obchvat Prahy. Blanka se otevřela bez vnějšího okruhu, Břevnov, Dejvice a Smíchov jsou nyní enormně zatíženi dopravou. Pokud se ještě přiškrtí Malá Strana či protější nábřeží, doprava v západní části Prahy zkolabuje...

0/0
2.2.2017 9:47

J49o83s76e64f 87K77a19r51f40í28k 7652525176180

Pokud by se čekalo, až ekoteroristi, špekulanti a sdružení přátel brouka hovnivála přestane blokovat dostavbu okruhu, tak by se Blanka otevírala až v roce 2025 a to jsem ještě hoodně otimista:-P

0/0
2.2.2017 10:05

R30o93b54e77r46t 92V46i78l13i51m83o69v80s90k45ý 1879875184878

Tak to dopadá, když je magistrát prolezlej pseudohumanistama. Zmrtvejí další část města. Zjklidnit dopravu lze také číst jako umrtvit zklidňoanou část. Kam paznjecht těhle zakazovačů sáhne, tak nikdo žít nechce.

+4/−2
2.2.2017 9:03

M47a37r56t11i47n 61Č17a41p12e29k 6100741937674

Zajímavé je, že odkud se vyhnala jen auta, nikoliv doprava jako celek - to je kupodivu i MHD - tak tam to žije více než dříve. To co prostor nejvíce umrtvuje jsou ve skutečnosti auta, jelikož vytvářejí překážku pohybu lidí. Ať už jedou nebo parkují - ty hlavně. https://youtu.be/CZDg6tO9sgo?t=2m40s

Problém ovšem je, že "ochránci lidských práv automobilů" už z aut tak zdegenerovali, že jim pojmy doparava a auto splívají.

+2/−1
2.2.2017 10:49

J42a63n 65H32r86u84z42a 8614698809347

Vám zase splývá češtin.;-D

+1/−1
2.2.2017 11:31

T79e28r96e28z16a 52H39a56j63k68o79v73a 5927172254380

Jenze Curych je mensi mesto a pesi zona je velice mrnava oproti historickemu centru Prahy. A taky tam nemaji metro.

Souhlasim, ze doprava v Praze je problem.

+1/0
2.2.2017 17:29

M60a43r59t12i75n 89Č12a47p36e79k 6640101327544

Ono jde o ten princip, kdy lidi řvou, že bez aut to tam "umře", protože jiný způsob dopravy neuznávají/neznají. Ve skutečnosti prostor "umře" po vyhnání dopravy, tedy i MHD, protože se tam lidé nebudou mít jak dostat a přiom se bez omezení pohybovat.

0/0
2.2.2017 17:46

J85a66n 74D76l66o43u20h23ý 8956750693280

Nemám nic proti uzavření nějakého bulváru, ale příjezd k objektům musí zůstat např. ze zadních ulic. To je v některých oblastech třeba právě Malé Strany problém.

0/0
3.2.2017 9:01

M39a97r61t89i72n 25V71e55v81e27r20k78a 8572898254

Řidiči nebudou čekat za tramvajemi. Tramvaje budou čekat mezi vozidly !!

+12/0
2.2.2017 8:54

J58a91n 35V87a39l33o19u82c23h 6972257498800

Ano, na první pohled to vypadá jako blbost, ale - pokud auta pojedou celou dobu za tramvají, pojedou stejně rychle a během stanicování se před tramvají kolona pohne a tramvaj pak může uvolněným prostorem. Pokud mají auta možnost stanicující tramvaj objet, pak kolonu doplní a tramvaj se zařadí do stále plné ulice až za ně, tedy jede pomaleji než auta.

+1/0
2.2.2017 8:54

M28i47r47o82s41l57a60v 14G85r45o17s48s37m76a72n67n 8552959284

Je vidět, že Vítěznou a Karmelitskou neznáte. V žádné zastávce není možné tramvaj objet. Ale ve Vítězné může tramvaj předjet kolonu aut.

0/0
2.2.2017 22:25

K76a28r60e30l 69M87a39r93t29i24n48e90c 6568748906374

S tým jednoznáčno súhlasím a ešče bysom navrhol akési isté zlepčenije, ktoré by mohlo vylepčít naviác aj životné prostredijé a ktoré sa osvedčílo aj v inakších prážských uliciách.

Prosto by sa ešče mála v tej tráse vytvoríť a zaviést tá "zelená zóna" a vysádzať tam trávu a rvózné strómky a krovíčká a bolo by to dokonálo ekologýcké.

0/0
2.2.2017 8:48

M44i78c37h46a98l 39J21a72r55o28š 7484120562455

Tak hlavní věc je dořešit, aby poslanci všech sněmoven nemuseli vyndat svůj drahocenný zadek z auta o ulici dřív.

+1/0
2.2.2017 8:47

J25i66t12k95a 72J62a66n26ý76r94o11v63á 6408883470536

Tak to udělejte jinak. Na stránkách policie se mají označovat nebezpečná místa na silnicích. Tedy označujte.

0/0
2.2.2017 8:35

J59a73n 46K49a38r87l28í59č29e46k 5168871739518

Nejdřív jsem myslel, že je apríla, ale podle kalendáře to vypadá, že ne... Auta budou častěji a déle stát za tramvajemi, ale že se tramvaje ani nehnou kvůli stojícím autům, to nikoho nenapadlo? Kam oko dohlédne panuje snaha dostat naopak auta tramvajím z kolejí, aby mohly tramvaje kolony stojících aut pohodlně objíždět. Na Malé Straně je tolik úřadů a institucí, že tam nějaká auta vždycky jezdit budou, a pokud budou překážet tramvajím, je to cesta do hrobu...

+4/0
2.2.2017 8:35
Foto

K48a37t46e82ř98i80n88a 59M12a37r69t27í11n41k44o44v97á 8327357111679

Jen ne auta na koleje!!! Koho ta blbost napadla??? 8-o

+5/0
2.2.2017 8:18
Foto

A74n65d17r17e36a 48Š52r76e35t55r78o52v35á 7551735270568

Ja to taky nechapu. To ty lidi nejezdi autem ve spicce po tech inkriminovanych mistech a jezdi vubec autem nebo alespon chodi po ulicich? Problemem asi vsech politiku je, ze neumi myslet komplexne a v souvislostech, vyberou si jeden nejaky usek, ktery chteji resit, ale vubec se nepodivaji, jak se to projevi jinde. Je to k uzoufani, obavam se, ze timto tempem Praha za chvili bude permanentne v kolapsu, byt to teda nikdy nebylo uplne optimalni.

0/0
2.2.2017 8:22

J89a65k64u10b 70R18o79u20s 3853850244832

Praha by hlavně měla zklidnit své magistrátní politiky.

+9/0
2.2.2017 8:09
Foto

A48n83d62r71e82a 73Š71r39e75t72r42o46v82á 7751805890748

Omlouvam se za ponekud silnejsi slova, ale jsou to tam do jednoho vsichni idioti. Tohle nemuze nikdo s rozumem myslet vazne. Byli tam vubec nekdy?

+4/0
2.2.2017 8:08

T74e84r70e27z50a 41H69a46j67k13o56v37a 5967492614370

Oni nejzdi predne HD.

0/0
2.2.2017 17:29

R91u86d71o26l79f 52P81e12k86a80r 6279329274265

Já to říkám pořád, že magistrátní politici nedělají nic jiného, mež že škodí. A to dokonce schválně.

+1/0
2.2.2017 8:03

M93a37r88e45k 20T10e53t65u96r 9519924346

No fuj, další odporná betonová džungle - tam bude krásně v létě.

+1/−1
2.2.2017 8:00

M24i69c25h12a77l 32Z80e18l89e88n19ý 6724933325136

A co na to rikaji obyvatele Letne? Pres Letnou by totiz jezdila ta auta, ktera by chtela vjet do tunelu.

Celkove je myslenka, ze auta vytlaci do Blanky dosti silena. Auta by kvuli objeti Malostranskeho namesti ujela o 5 km vic uplne zbytecne.

0/0
2.2.2017 7:51

R68u39d69o24l46f 29P50e18k29a47r 6619389604835

pak se v Blance stane nehoda a celá Praha se zastaví. Nebude jiná cesta.

+4/0
2.2.2017 8:05

P36e88t29r 33K54e37ř 8223854842128

A už je to tu zase! Místo aby usnadnili nájezd do tunelu a jeho užití se tak stalo výhodnější variantou, zákazy, restrikce a další zbytečnosti.

+1/0
2.2.2017 7:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.