Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chce zklidnit Malou Stranu, zvažuje sloučit pruhy pro tramvaje a auta

Pražští radní chtějí odradit řidiče aut od jízdy centrem Prahy a snaží se je nasměrovat do tunelů. Plánují proto úpravy ulic na Malé Straně a zvažují tři návrhy, jak dopravu omezit. Praha 1 je pro to, aby řidiči jezdili jen po spodní části Malostranského náměstí v jednom směru po kolejích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T75o77m88á86š 75H29u12d37e77č11e95k 3213363269783

Richard Bureš se snaží občanům otravovat život. A to si ODS dovolí sebe samu nazývat pravicovou? Je to banda kréťanů.

0/0
7.2.2017 22:18

P42e50t95r 22N64o20v46a61k 3570577289777

cílem dopravy by mělo být, dostat se někam co nejrychleji, nejbezpečněji a s co nejmenším vlivem na okolí (hluk, prach, atd.) Tzv. zklidňování dopravy jde opačným směrem. Dopravu zpomaluje, bezpečnost ... (to nevím), ale smrad a hluk určitě zvyšuje. Když někde nemají jezdit auta, tak je tam zakažte nebo snižte teda rychlost na 30, ale nesnažte se z ulicí dělat dráhu pro jízdu zručnosti.

+2/0
6.2.2017 9:40

P89e97t66r 48Č57e69r56m51á50k 9208285109280

Aneb my tu lokalitu umrtvíme a zničíme za každou cenu. Rv

+2/0
3.2.2017 10:32

J44a41n 20D15l36o24u56h98ý 8196870613330

Takže tramvaje budou čekat v kolonách spolu s auty. Možná je to první krok, než se zakáže vjezd aut do centra všem úplně.. ;-)

+1/0
3.2.2017 8:55

J47o29s97e39f 26N40o38v57a50k 5218382216628

Dnes jsem vezl ženu k lékaři. Proměnlivý cedule hlásily smogoviu situaci. Na hlavních tazích jsem všude chytil červenou vlnu. Ty rozjezdy fakt smog vylepší.

Místo vymejškení krávovin by měli poštelovat semafory. A dostavět okruh.

+3/0
2.2.2017 14:38

J47i50ř79í 73Č38e32r31n95ý 7932296771

Teoreticky je to výborné.

0/−4
2.2.2017 13:41

K36a55r30e43l 71D78r80d20a 6144242207

Co tam dělá kolaborující vrah Radecký? Proč ne rovnou Babinský? ;-D

Na Malostranské patří jedině Ernest Denis, který se svojí pohádkou o slovanském osvíceném vůdčím národě Čechů, vydupal ze země Československo. Němci si dali záležet a jeho pročeskou sochu během okupace fofrem zlikvidovali. Likvidaci Ernesta Denise podepisoval děda Kaslové. Tedy, rodina vnučky Pertoutky v akci. ;-D

A co se týká dopravy, s těmi plky to spěje k vídeňským zastávkám. Odfrčí tramvaj a mezi zmatené turisty "na chodníku" vletí černá audina a bude houkat jak na lesy, že jí hloupí chodci neuskakují. V zabedněné Praze to jinak dopadnout nemůže. Rv:-P

0/0
2.2.2017 12:41

J50a57n 22H33r78u88z51a 8764338139977

Poslat auta na koleje je bezva nápad. Tramvaje si občas trochu počkají. Třeba když pojedou popeláři nebo když nějaké auto prostě zdechne. A je třeba udělat alespoň 20 cm obrubníky aby nebylo možné uhnout. To se občas zeleným hlavám daří i jinde, nejen v Praze.;-D

+5/−1
2.2.2017 11:34

P52a88v72e76l 34N79o64v40á36k 2523983296120

omezit vjezd do centra Prahy a bude klid:-) metro jede

+2/−4
2.2.2017 10:56

K69a20r94e84l 71N40o28v17o47t36n10y 4317604152522

No tak by si měla naše paní primátorka s Dolínkem a Kolínskou projet Blanku ráno cca 7,00 od Zlíchova a zpět mezi 16,30-18,00 oběma směry, pak by je trklo to co my denně zažíváme. Bém to totiž "zvoral", Blanka měla mít pruhy tři ;-D

0/0
2.2.2017 10:21

I41v54o 27J95a74n37á13č41e70k 8943533101542

Aneb jak naštvat co nejvíce lidí, jak zvýšit emise z aut. To, že tam zůstanou tramvaje, které dělají největší randál nikomu nevadí, protože to jaksi jinak nejde. Ale až za pár let budou jezdit tiché elektromobily, za dalších pár let zcela autonomně, pak bude klasická stará MHD pomalu končit a co pak? Zase nová rekonstrukce?

Ono asi čekat, že úředník bude používat mozek je hodně bláhové...

+3/−3
2.2.2017 9:50

J73o87s66e50f 37K19a62r68f93í65k 7142925836900

Autonomní auta a vše tiše na elektřinu jo? No tou dobou už bude náměsrtí předělané několikrát;-)

+2/0
2.2.2017 10:04

I15v62o 71J54a72n74á22č97e81k 8353133531732

Do deseti let jich budou mraky. Na cesty po městě ideální. Lidi budou mít jedno klasické auto na delší trasy a po městě se budou pohybovat těmito taxíky. Vyjde je to levně a ještě navíc nebudou muset řešit parkování.

+2/−1
2.2.2017 10:20

K66a77r34e89l 27L39a73n42g59r 2682597920508

Jako vtip dobry.

+3/−1
2.2.2017 10:54

M51a83r46t87i22n 13Č90a46p96e78k 6970491807354

S těmi elektromobily, ostatně jako s automobily, máte trochu problém. A tím je prostorová i energetická náročnost. Takže to spíš vypadá na pomalý konec individuální dopravy ve prospěch hromadné. Ostatně rozumný hospodář by to udělal už dávno.

+2/−2
2.2.2017 10:39

I42v74o 15J41a47n83á45č94e89k 8683753861622

Kdepak, ono je to trochu naopak. Hromadná doprava má smysl na dlouhé vzdálenosti, ale pak se musíte dostat taky nějak na dané konkrétní místo a tam je prostě hromadná doprava drahá a těžkopádná.

0/0
2.2.2017 11:08

M20a57r55t92i22n 60Č31a32p37e60k 6930231107624

Hromadná doprava, má smysl nejen na dlouhé vzdálenosti, ale hlavně tam, kde jsou velké objemy přeprav. A ty ve městě jsou i na krátké vzdálenosti.

+1/0
2.2.2017 13:06

I37v69o 98J35a50n46á14č40e67k 8533373221192

Pokud je to na jedné trase, pak ano, ale pokud je to z jednoho bodu, ale každý jede jinam?

0/0
2.2.2017 13:12

M15a56r92t76i22n 35Č49a79p87e51k 6840841877584

Přestupy? MHD v podstatě funguje na demokratických principech: linky jsou v rámci možností (průjezdnost, cena, oběhy) vedeny tak, aby vyhovovaly většině. A menšina se musí přizpůsobit a jet s přestupem.

0/0
2.2.2017 17:53

I13v14o 23J20a27n46á30č17e35k 8893433341492

Víte co mám z toho, že se dostanu rychle vlakem z místa A do místa B třeba za tři hodiny, když dostat se na nádraží do místa A a pak z nádraží B do místa kam vlastně jedu trvá další dvě hodiny? Bohužel toto MHD není schopna vyřešit.

0/0
2.2.2017 18:01

V58á78c89l11a64v 10Z51e25l74i44n82k81a 2872590823492

Promiňte, ale tohle je ještě hodně dlouho utopie. I kdyby nakrásně byla k dispozici technika, tak se všechna ta osobní auta s průměrnou obsazeností 1,2 člověka do Prahy prostě nevejdou. Autem jezdí nejezdí zdaleka ani polovina obyvatel a i tak je město permanentně zacpané.

0/0
2.2.2017 16:12

I28v24o 49J61a87n10á36č53e42k 8203743881972

Auta spolu budou komunikovat, tím se podstatně zvýší kapacita. Navíc kdo říká, že budou lidi jezdit sami? Naopak díky tomu, že auta nebudou jejich, tak často pojede více lidí najednou a budou průběžně nastupovat a vystupovat.

0/0
2.2.2017 16:28

M31a13r43t86i84n 90Č10a96p49e30k 6840461427374

A co když každý bude chtít jinam? :-)

To co jste popsal už bylo dávno objeveno a říká se tomu veřejná hromadná doprava.;-)

0/0
2.2.2017 17:55

I69v39o 38J39a86n47á67č16e75k 8923723611572

Samozřejmě, že každý bude chtít jinam. Každý si zadá odkud kam chce jet a o víc se nebude muset starat.

0/0
2.2.2017 17:59

P52e46t67r 54Č35e61r27m53á40k 9498945139680

To je ale vinou nedostatečně infrastruktury, na západě pojmou obdobně velká města daleko větší počet aut.

0/0
3.2.2017 10:35

R81i51c78h92a64r24d 54H72l66a23d14í79k 2865503409249

Kdysi bylo řečeno, že Blanka nemůže být otevřena dříve než se postaví severní obchvat Prahy. Blanka se otevřela bez vnějšího okruhu, Břevnov, Dejvice a Smíchov jsou nyní enormně zatíženi dopravou. Pokud se ještě přiškrtí Malá Strana či protější nábřeží, doprava v západní části Prahy zkolabuje...

0/0
2.2.2017 9:47

J36o50s24e32f 42K57a59r80f74í59k 7832245836380

Pokud by se čekalo, až ekoteroristi, špekulanti a sdružení přátel brouka hovnivála přestane blokovat dostavbu okruhu, tak by se Blanka otevírala až v roce 2025 a to jsem ještě hoodně otimista:-P

0/0
2.2.2017 10:05

R89o43b36e28r64t 25V37i81l37i57m16o84v85s32k63ý 1739475214868

Tak to dopadá, když je magistrát prolezlej pseudohumanistama. Zmrtvejí další část města. Zjklidnit dopravu lze také číst jako umrtvit zklidňoanou část. Kam paznjecht těhle zakazovačů sáhne, tak nikdo žít nechce.

+4/−2
2.2.2017 9:03

M38a14r97t80i79n 35Č34a90p97e28k 6150391407884

Zajímavé je, že odkud se vyhnala jen auta, nikoliv doprava jako celek - to je kupodivu i MHD - tak tam to žije více než dříve. To co prostor nejvíce umrtvuje jsou ve skutečnosti auta, jelikož vytvářejí překážku pohybu lidí. Ať už jedou nebo parkují - ty hlavně. https://youtu.be/CZDg6tO9sgo?t=2m40s

Problém ovšem je, že "ochránci lidských práv automobilů" už z aut tak zdegenerovali, že jim pojmy doparava a auto splívají.

+2/−1
2.2.2017 10:49

J37a33n 70H53r68u84z25a 8864538229657

Vám zase splývá češtin.;-D

+1/−1
2.2.2017 11:31

T25e57r71e37z26a 10H21a72j37k54o33v90a 5627552914400

Jenze Curych je mensi mesto a pesi zona je velice mrnava oproti historickemu centru Prahy. A taky tam nemaji metro.

Souhlasim, ze doprava v Praze je problem.

+1/0
2.2.2017 17:29

M33a39r63t32i28n 75Č95a57p98e91k 6300771357714

Ono jde o ten princip, kdy lidi řvou, že bez aut to tam "umře", protože jiný způsob dopravy neuznávají/neznají. Ve skutečnosti prostor "umře" po vyhnání dopravy, tedy i MHD, protože se tam lidé nebudou mít jak dostat a přiom se bez omezení pohybovat.

0/0
2.2.2017 17:46

J50a59n 85D24l63o76u62h63ý 8806280923650

Nemám nic proti uzavření nějakého bulváru, ale příjezd k objektům musí zůstat např. ze zadních ulic. To je v některých oblastech třeba právě Malé Strany problém.

0/0
3.2.2017 9:01

M12a43r13t41i18n 97V75e54v90e57r89k88a 8472498614

Řidiči nebudou čekat za tramvajemi. Tramvaje budou čekat mezi vozidly !!

+12/0
2.2.2017 8:54

J23a37n 34V79a42l47o65u13c73h 6152477908250

Ano, na první pohled to vypadá jako blbost, ale - pokud auta pojedou celou dobu za tramvají, pojedou stejně rychle a během stanicování se před tramvají kolona pohne a tramvaj pak může uvolněným prostorem. Pokud mají auta možnost stanicující tramvaj objet, pak kolonu doplní a tramvaj se zařadí do stále plné ulice až za ně, tedy jede pomaleji než auta.

+1/0
2.2.2017 8:54

M76i68r58o45s38l61a73v 61G53r67o83s31s12m79a79n92n 8692959764

Je vidět, že Vítěznou a Karmelitskou neznáte. V žádné zastávce není možné tramvaj objet. Ale ve Vítězné může tramvaj předjet kolonu aut.

0/0
2.2.2017 22:25

K24a25r48e36l 55M47a60r28t45i39n39e35c 6698168606764

S tým jednoznáčno súhlasím a ešče bysom navrhol akési isté zlepčenije, ktoré by mohlo vylepčít naviác aj životné prostredijé a ktoré sa osvedčílo aj v inakších prážských uliciách.

Prosto by sa ešče mála v tej tráse vytvoríť a zaviést tá "zelená zóna" a vysádzať tam trávu a rvózné strómky a krovíčká a bolo by to dokonálo ekologýcké.

0/0
2.2.2017 8:48

M31i97c54h60a84l 75J98a69r69o49š 7574400672855

Tak hlavní věc je dořešit, aby poslanci všech sněmoven nemuseli vyndat svůj drahocenný zadek z auta o ulici dřív.

+1/0
2.2.2017 8:47

J20i13t18k69a 76J98a38n42ý12r96o77v42á 6378323230416

Tak to udělejte jinak. Na stránkách policie se mají označovat nebezpečná místa na silnicích. Tedy označujte.

0/0
2.2.2017 8:35

J23a25n 50K12a57r94l24í45č90e47k 5258781659158

Nejdřív jsem myslel, že je apríla, ale podle kalendáře to vypadá, že ne... Auta budou častěji a déle stát za tramvajemi, ale že se tramvaje ani nehnou kvůli stojícím autům, to nikoho nenapadlo? Kam oko dohlédne panuje snaha dostat naopak auta tramvajím z kolejí, aby mohly tramvaje kolony stojících aut pohodlně objíždět. Na Malé Straně je tolik úřadů a institucí, že tam nějaká auta vždycky jezdit budou, a pokud budou překážet tramvajím, je to cesta do hrobu...

+4/0
2.2.2017 8:35
Foto

K89a30t60e59ř29i36n27a 10M38a60r48t88í95n57k81o52v48á 8767567381369

Jen ne auta na koleje!!! Koho ta blbost napadla??? 8-o

+5/0
2.2.2017 8:18
Foto

A42n88d64r37e24a 87Š72r78e38t83r59o75v95á 7171575810768

Ja to taky nechapu. To ty lidi nejezdi autem ve spicce po tech inkriminovanych mistech a jezdi vubec autem nebo alespon chodi po ulicich? Problemem asi vsech politiku je, ze neumi myslet komplexne a v souvislostech, vyberou si jeden nejaky usek, ktery chteji resit, ale vubec se nepodivaji, jak se to projevi jinde. Je to k uzoufani, obavam se, ze timto tempem Praha za chvili bude permanentne v kolapsu, byt to teda nikdy nebylo uplne optimalni.

0/0
2.2.2017 8:22

J12a86k24u23b 85R89o63u68s 3973660624482

Praha by hlavně měla zklidnit své magistrátní politiky.

+9/0
2.2.2017 8:09
Foto

A98n47d32r37e78a 56Š41r94e32t14r47o53v31á 7101765880228

Omlouvam se za ponekud silnejsi slova, ale jsou to tam do jednoho vsichni idioti. Tohle nemuze nikdo s rozumem myslet vazne. Byli tam vubec nekdy?

+4/0
2.2.2017 8:08

T98e49r34e69z70a 73H68a23j23k56o97v11a 5677262314190

Oni nejzdi predne HD.

0/0
2.2.2017 17:29

R39u38d45o36l47f 27P59e25k85a53r 6979499694915

Já to říkám pořád, že magistrátní politici nedělají nic jiného, mež že škodí. A to dokonce schválně.

+1/0
2.2.2017 8:03

M84a23r73e55k 98T26e37t78u37r 9739624236

No fuj, další odporná betonová džungle - tam bude krásně v létě.

+1/−1
2.2.2017 8:00

M65i10c42h93a63l 87Z25e43l90e70n40ý 6614733815896

A co na to rikaji obyvatele Letne? Pres Letnou by totiz jezdila ta auta, ktera by chtela vjet do tunelu.

Celkove je myslenka, ze auta vytlaci do Blanky dosti silena. Auta by kvuli objeti Malostranskeho namesti ujela o 5 km vic uplne zbytecne.

0/0
2.2.2017 7:51

R18u82d26o75l29f 53P31e70k84a36r 6229269144815

pak se v Blance stane nehoda a celá Praha se zastaví. Nebude jiná cesta.

+4/0
2.2.2017 8:05

P60e10t71r 73K34e61ř 8593824912898

A už je to tu zase! Místo aby usnadnili nájezd do tunelu a jeho užití se tak stalo výhodnější variantou, zákazy, restrikce a další zbytečnosti.

+1/0
2.2.2017 7:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.