Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chce zklidnit Malou Stranu, zvažuje sloučit pruhy pro tramvaje a auta

Pražští radní chtějí odradit řidiče aut od jízdy centrem Prahy a snaží se je nasměrovat do tunelů. Plánují proto úpravy ulic na Malé Straně a zvažují tři návrhy, jak dopravu omezit. Praha 1 je pro to, aby řidiči jezdili jen po spodní části Malostranského náměstí v jednom směru po kolejích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T18o22m97á88š 57H34u89d23e90č79e89k 3303583319303

Richard Bureš se snaží občanům otravovat život. A to si ODS dovolí sebe samu nazývat pravicovou? Je to banda kréťanů.

0/0
7.2.2017 22:18

P84e78t96r 33N50o67v22a97k 3370607479777

cílem dopravy by mělo být, dostat se někam co nejrychleji, nejbezpečněji a s co nejmenším vlivem na okolí (hluk, prach, atd.) Tzv. zklidňování dopravy jde opačným směrem. Dopravu zpomaluje, bezpečnost ... (to nevím), ale smrad a hluk určitě zvyšuje. Když někde nemají jezdit auta, tak je tam zakažte nebo snižte teda rychlost na 30, ale nesnažte se z ulicí dělat dráhu pro jízdu zručnosti.

+2/0
6.2.2017 9:40

P36e59t15r 14Č20e94r39m64á61k 9318295179700

Aneb my tu lokalitu umrtvíme a zničíme za každou cenu. Rv

+2/0
3.2.2017 10:32

J26a36n 87D74l31o69u64h33ý 8256670243120

Takže tramvaje budou čekat v kolonách spolu s auty. Možná je to první krok, než se zakáže vjezd aut do centra všem úplně.. ;-)

+1/0
3.2.2017 8:55

J71o90s12e83f 71N39o75v59a96k 5398752236538

Dnes jsem vezl ženu k lékaři. Proměnlivý cedule hlásily smogoviu situaci. Na hlavních tazích jsem všude chytil červenou vlnu. Ty rozjezdy fakt smog vylepší.

Místo vymejškení krávovin by měli poštelovat semafory. A dostavět okruh.

+3/0
2.2.2017 14:38

J40i24ř53í 20Č34e54r24n45ý 7112316601

Teoreticky je to výborné.

0/−4
2.2.2017 13:41

K51a80r10e71l 72D56r65d94a 6804872527

Co tam dělá kolaborující vrah Radecký? Proč ne rovnou Babinský? ;-D

Na Malostranské patří jedině Ernest Denis, který se svojí pohádkou o slovanském osvíceném vůdčím národě Čechů, vydupal ze země Československo. Němci si dali záležet a jeho pročeskou sochu během okupace fofrem zlikvidovali. Likvidaci Ernesta Denise podepisoval děda Kaslové. Tedy, rodina vnučky Pertoutky v akci. ;-D

A co se týká dopravy, s těmi plky to spěje k vídeňským zastávkám. Odfrčí tramvaj a mezi zmatené turisty "na chodníku" vletí černá audina a bude houkat jak na lesy, že jí hloupí chodci neuskakují. V zabedněné Praze to jinak dopadnout nemůže. Rv:-P

0/0
2.2.2017 12:41

J80a37n 91H69r29u44z44a 8404508769897

Poslat auta na koleje je bezva nápad. Tramvaje si občas trochu počkají. Třeba když pojedou popeláři nebo když nějaké auto prostě zdechne. A je třeba udělat alespoň 20 cm obrubníky aby nebylo možné uhnout. To se občas zeleným hlavám daří i jinde, nejen v Praze.;-D

+5/−1
2.2.2017 11:34

P44a54v56e20l 92N10o23v13á77k 2263753656810

omezit vjezd do centra Prahy a bude klid:-) metro jede

+2/−4
2.2.2017 10:56

K50a78r33e77l 95N66o13v65o87t45n43y 4657674522272

No tak by si měla naše paní primátorka s Dolínkem a Kolínskou projet Blanku ráno cca 7,00 od Zlíchova a zpět mezi 16,30-18,00 oběma směry, pak by je trklo to co my denně zažíváme. Bém to totiž "zvoral", Blanka měla mít pruhy tři ;-D

0/0
2.2.2017 10:21

I32v74o 81J85a25n21á40č33e80k 8373113191832

Aneb jak naštvat co nejvíce lidí, jak zvýšit emise z aut. To, že tam zůstanou tramvaje, které dělají největší randál nikomu nevadí, protože to jaksi jinak nejde. Ale až za pár let budou jezdit tiché elektromobily, za dalších pár let zcela autonomně, pak bude klasická stará MHD pomalu končit a co pak? Zase nová rekonstrukce?

Ono asi čekat, že úředník bude používat mozek je hodně bláhové...

+3/−3
2.2.2017 9:50

J87o87s39e77f 58K74a92r62f62í93k 7612265976930

Autonomní auta a vše tiše na elektřinu jo? No tou dobou už bude náměsrtí předělané několikrát;-)

+2/0
2.2.2017 10:04

I76v51o 89J32a56n66á57č45e34k 8983533901102

Do deseti let jich budou mraky. Na cesty po městě ideální. Lidi budou mít jedno klasické auto na delší trasy a po městě se budou pohybovat těmito taxíky. Vyjde je to levně a ještě navíc nebudou muset řešit parkování.

+2/−1
2.2.2017 10:20

K63a62r22e47l 72L85a74n64g78r 2602547760378

Jako vtip dobry.

+3/−1
2.2.2017 10:54

M74a67r56t80i28n 33Č31a58p24e35k 6860601587284

S těmi elektromobily, ostatně jako s automobily, máte trochu problém. A tím je prostorová i energetická náročnost. Takže to spíš vypadá na pomalý konec individuální dopravy ve prospěch hromadné. Ostatně rozumný hospodář by to udělal už dávno.

+2/−2
2.2.2017 10:39

I61v40o 31J81a41n34á75č49e71k 8613393981132

Kdepak, ono je to trochu naopak. Hromadná doprava má smysl na dlouhé vzdálenosti, ale pak se musíte dostat taky nějak na dané konkrétní místo a tam je prostě hromadná doprava drahá a těžkopádná.

0/0
2.2.2017 11:08

M60a31r90t76i35n 52Č94a21p79e17k 6580401967194

Hromadná doprava, má smysl nejen na dlouhé vzdálenosti, ale hlavně tam, kde jsou velké objemy přeprav. A ty ve městě jsou i na krátké vzdálenosti.

+1/0
2.2.2017 13:06

I80v40o 41J63a32n47á97č24e16k 8593983241552

Pokud je to na jedné trase, pak ano, ale pokud je to z jednoho bodu, ale každý jede jinam?

0/0
2.2.2017 13:12

M55a43r42t80i41n 55Č70a90p59e20k 6730651687804

Přestupy? MHD v podstatě funguje na demokratických principech: linky jsou v rámci možností (průjezdnost, cena, oběhy) vedeny tak, aby vyhovovaly většině. A menšina se musí přizpůsobit a jet s přestupem.

0/0
2.2.2017 17:53

I92v18o 44J19a11n33á75č44e51k 8623803981662

Víte co mám z toho, že se dostanu rychle vlakem z místa A do místa B třeba za tři hodiny, když dostat se na nádraží do místa A a pak z nádraží B do místa kam vlastně jedu trvá další dvě hodiny? Bohužel toto MHD není schopna vyřešit.

0/0
2.2.2017 18:01

V49á37c82l92a62v 29Z92e95l96i33n60k24a 2972260763342

Promiňte, ale tohle je ještě hodně dlouho utopie. I kdyby nakrásně byla k dispozici technika, tak se všechna ta osobní auta s průměrnou obsazeností 1,2 člověka do Prahy prostě nevejdou. Autem jezdí nejezdí zdaleka ani polovina obyvatel a i tak je město permanentně zacpané.

0/0
2.2.2017 16:12

I69v50o 13J21a72n41á54č34e66k 8893783451542

Auta spolu budou komunikovat, tím se podstatně zvýší kapacita. Navíc kdo říká, že budou lidi jezdit sami? Naopak díky tomu, že auta nebudou jejich, tak často pojede více lidí najednou a budou průběžně nastupovat a vystupovat.

0/0
2.2.2017 16:28

M19a66r45t88i92n 89Č91a91p70e45k 6810751287734

A co když každý bude chtít jinam? :-)

To co jste popsal už bylo dávno objeveno a říká se tomu veřejná hromadná doprava.;-)

0/0
2.2.2017 17:55

I25v48o 22J77a71n60á46č35e85k 8553383261452

Samozřejmě, že každý bude chtít jinam. Každý si zadá odkud kam chce jet a o víc se nebude muset starat.

0/0
2.2.2017 17:59

P93e35t15r 27Č86e16r15m40á79k 9868415799580

To je ale vinou nedostatečně infrastruktury, na západě pojmou obdobně velká města daleko větší počet aut.

0/0
3.2.2017 10:35

R20i50c36h59a78r16d 92H74l39a32d75í46k 2155983639179

Kdysi bylo řečeno, že Blanka nemůže být otevřena dříve než se postaví severní obchvat Prahy. Blanka se otevřela bez vnějšího okruhu, Břevnov, Dejvice a Smíchov jsou nyní enormně zatíženi dopravou. Pokud se ještě přiškrtí Malá Strana či protější nábřeží, doprava v západní části Prahy zkolabuje...

0/0
2.2.2017 9:47

J34o74s82e11f 38K87a42r40f86í63k 7392675346790

Pokud by se čekalo, až ekoteroristi, špekulanti a sdružení přátel brouka hovnivála přestane blokovat dostavbu okruhu, tak by se Blanka otevírala až v roce 2025 a to jsem ještě hoodně otimista:-P

0/0
2.2.2017 10:05

R33o33b45e94r44t 24V16i87l63i95m23o84v96s37k85ý 1809595934178

Tak to dopadá, když je magistrát prolezlej pseudohumanistama. Zmrtvejí další část města. Zjklidnit dopravu lze také číst jako umrtvit zklidňoanou část. Kam paznjecht těhle zakazovačů sáhne, tak nikdo žít nechce.

+4/−2
2.2.2017 9:03

M18a29r13t17i10n 54Č87a23p80e90k 6560121177354

Zajímavé je, že odkud se vyhnala jen auta, nikoliv doprava jako celek - to je kupodivu i MHD - tak tam to žije více než dříve. To co prostor nejvíce umrtvuje jsou ve skutečnosti auta, jelikož vytvářejí překážku pohybu lidí. Ať už jedou nebo parkují - ty hlavně. https://youtu.be/CZDg6tO9sgo?t=2m40s

Problém ovšem je, že "ochránci lidských práv automobilů" už z aut tak zdegenerovali, že jim pojmy doparava a auto splívají.

+2/−1
2.2.2017 10:49

J35a86n 79H75r74u89z23a 8714888599767

Vám zase splývá češtin.;-D

+1/−1
2.2.2017 11:31

T23e74r90e28z54a 89H35a53j85k74o84v25a 5257252914370

Jenze Curych je mensi mesto a pesi zona je velice mrnava oproti historickemu centru Prahy. A taky tam nemaji metro.

Souhlasim, ze doprava v Praze je problem.

+1/0
2.2.2017 17:29

M24a61r98t49i25n 32Č38a93p30e59k 6550721237414

Ono jde o ten princip, kdy lidi řvou, že bez aut to tam "umře", protože jiný způsob dopravy neuznávají/neznají. Ve skutečnosti prostor "umře" po vyhnání dopravy, tedy i MHD, protože se tam lidé nebudou mít jak dostat a přiom se bez omezení pohybovat.

0/0
2.2.2017 17:46

J43a39n 89D44l20o93u21h10ý 8156980383560

Nemám nic proti uzavření nějakého bulváru, ale příjezd k objektům musí zůstat např. ze zadních ulic. To je v některých oblastech třeba právě Malé Strany problém.

0/0
3.2.2017 9:01

M26a98r80t10i15n 89V58e73v96e79r61k45a 8242238344

Řidiči nebudou čekat za tramvajemi. Tramvaje budou čekat mezi vozidly !!

+12/0
2.2.2017 8:54

J75a94n 26V94a15l92o40u11c71h 6832807858110

Ano, na první pohled to vypadá jako blbost, ale - pokud auta pojedou celou dobu za tramvají, pojedou stejně rychle a během stanicování se před tramvají kolona pohne a tramvaj pak může uvolněným prostorem. Pokud mají auta možnost stanicující tramvaj objet, pak kolonu doplní a tramvaj se zařadí do stále plné ulice až za ně, tedy jede pomaleji než auta.

+1/0
2.2.2017 8:54

M92i13r66o87s48l19a33v 98G47r14o60s74s71m18a50n84n 8642919634

Je vidět, že Vítěznou a Karmelitskou neznáte. V žádné zastávce není možné tramvaj objet. Ale ve Vítězné může tramvaj předjet kolonu aut.

0/0
2.2.2017 22:25

K58a58r95e86l 79M32a42r40t30i93n86e69c 6138288736914

S tým jednoznáčno súhlasím a ešče bysom navrhol akési isté zlepčenije, ktoré by mohlo vylepčít naviác aj životné prostredijé a ktoré sa osvedčílo aj v inakších prážských uliciách.

Prosto by sa ešče mála v tej tráse vytvoríť a zaviést tá "zelená zóna" a vysádzať tam trávu a rvózné strómky a krovíčká a bolo by to dokonálo ekologýcké.

0/0
2.2.2017 8:48

M20i77c67h42a56l 34J85a65r71o26š 7574100422655

Tak hlavní věc je dořešit, aby poslanci všech sněmoven nemuseli vyndat svůj drahocenný zadek z auta o ulici dřív.

+1/0
2.2.2017 8:47

J39i62t43k95a 31J18a38n53ý18r91o61v39á 6108663160826

Tak to udělejte jinak. Na stránkách policie se mají označovat nebezpečná místa na silnicích. Tedy označujte.

0/0
2.2.2017 8:35

J65a86n 12K14a31r20l71í81č84e89k 5258481619938

Nejdřív jsem myslel, že je apríla, ale podle kalendáře to vypadá, že ne... Auta budou častěji a déle stát za tramvajemi, ale že se tramvaje ani nehnou kvůli stojícím autům, to nikoho nenapadlo? Kam oko dohlédne panuje snaha dostat naopak auta tramvajím z kolejí, aby mohly tramvaje kolony stojících aut pohodlně objíždět. Na Malé Straně je tolik úřadů a institucí, že tam nějaká auta vždycky jezdit budou, a pokud budou překážet tramvajím, je to cesta do hrobu...

+4/0
2.2.2017 8:35
Foto

K66a69t23e72ř92i54n13a 73M64a40r95t88í68n39k87o48v42á 8337367711599

Jen ne auta na koleje!!! Koho ta blbost napadla??? 8-o

+5/0
2.2.2017 8:18
Foto

A50n27d75r78e37a 58Š21r85e59t36r52o62v91á 7531105440428

Ja to taky nechapu. To ty lidi nejezdi autem ve spicce po tech inkriminovanych mistech a jezdi vubec autem nebo alespon chodi po ulicich? Problemem asi vsech politiku je, ze neumi myslet komplexne a v souvislostech, vyberou si jeden nejaky usek, ktery chteji resit, ale vubec se nepodivaji, jak se to projevi jinde. Je to k uzoufani, obavam se, ze timto tempem Praha za chvili bude permanentne v kolapsu, byt to teda nikdy nebylo uplne optimalni.

0/0
2.2.2017 8:22

J95a92k20u72b 41R97o40u66s 3793750924252

Praha by hlavně měla zklidnit své magistrátní politiky.

+9/0
2.2.2017 8:09
Foto

A60n37d10r29e70a 40Š96r63e31t75r78o34v45á 7161285200398

Omlouvam se za ponekud silnejsi slova, ale jsou to tam do jednoho vsichni idioti. Tohle nemuze nikdo s rozumem myslet vazne. Byli tam vubec nekdy?

+4/0
2.2.2017 8:08

T42e85r34e55z88a 33H90a38j62k57o17v12a 5467382274540

Oni nejzdi predne HD.

0/0
2.2.2017 17:29

R15u83d43o36l12f 64P52e79k73a12r 6989389874965

Já to říkám pořád, že magistrátní politici nedělají nic jiného, mež že škodí. A to dokonce schválně.

+1/0
2.2.2017 8:03

M61a72r93e59k 60T65e63t82u73r 9129534396

No fuj, další odporná betonová džungle - tam bude krásně v létě.

+1/−1
2.2.2017 8:00

M46i48c68h11a73l 68Z75e86l17e88n73ý 6144543985596

A co na to rikaji obyvatele Letne? Pres Letnou by totiz jezdila ta auta, ktera by chtela vjet do tunelu.

Celkove je myslenka, ze auta vytlaci do Blanky dosti silena. Auta by kvuli objeti Malostranskeho namesti ujela o 5 km vic uplne zbytecne.

0/0
2.2.2017 7:51

R32u89d45o52l26f 36P63e28k28a15r 6849659324935

pak se v Blance stane nehoda a celá Praha se zastaví. Nebude jiná cesta.

+4/0
2.2.2017 8:05

P53e27t79r 53K37e61ř 8983494362628

A už je to tu zase! Místo aby usnadnili nájezd do tunelu a jeho užití se tak stalo výhodnější variantou, zákazy, restrikce a další zbytečnosti.

+1/0
2.2.2017 7:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.