Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Asociace segway žaluje Prahu kvůli zákazu vjezdu do centra

Asociace provozovatelů dvoukolek segway podala žalobu kvůli zákazu vjezdu vozítek do centra Prahy. Žaloba se týká vyhlášky, kterou magistrát loni zakázal vjezd vozítek do historických lokalit. Na provoz dvoukolek si stěžovali radnice i obyvatelé centra. Za nerespektování vyhlášky hrozí až dvoutisícové pokuty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25a33n59a 55M78a72x64o97v58á 7485848568357

Byla jsem svědkem toho jak byl chodec poražen na chodníku v centru turistou jedoucím ve skupině. Ve předu jel nějaký "možná" průvodce, který pánovi vynadal co se tam motá. Segway na chodník prostě nepatříRv. A už vůbec nechápu jak mohou party turistů jezdit v hloučcích, pozorovat město, bavit se a naprosto se nesoustředit na to, že něco řídí. Jana

0/0
7.2.2017 12:58

P92e40t31r 49H82o55f79m22a72n72n 6829884405610

Chci mit povoleni jezdit na ctyrkolce po lese. Vzdyt jsem si ji koupil, tak mi prece stat nebude zakazovat, kde s na nim muzu jezdit. Prece vsude.

0/−1
6.2.2017 17:55

O11t93a 47F79u66k65s 2170308135368

Důvod žaloby: zisk nadevše. To jsem zvědav, zda to soud posvětí.

+2/0
5.2.2017 11:31

J77o78s87e57f 88K33a22r93f22í48k 7262895426380

Rozhodnutí soudu závisí váhradně na několika skutečnostech.

Kdo má jak šikovného právníka, kdo má jaký posudek a jak se vyspí pan soudce. Na čí straně je pravda a právo je zcela nepodstatné.

.

Když se kouknu na naše soudy jak rozhodují, kdy po několika letech to vypadá, že konečně padne rozsudek v Kauze Ráth (osvobozující verdikt).

Člověk upadl na zmrzlém ledu a finální soudní rozhodnutí zda odškodnit či nikolv padlo již za pouhých 10 let.

Použití střelné zbraně pro obranu, jeden soud vyhodnotil jako vraždu na 25 let nepodmíněně, druhý soud se stejnými důkazy vyhodnotil jako nepřimněřenou obranu se sazbou podmínka.

.

Takže v kauze Segway je zde možnost, jak zamítnutí žaloby, tak odškodnní provozovatelů a okamžité odstranění cedulí a zrušení vyhlášky:-P

0/0
7.2.2017 14:42

L28u74c36i18a51n 60P75a66p47a20z62i13a20n 5684287891285

Jen ať žalují, ostatně to tvrdí už několik měsíců. Tak se na to zmohli až včera?

0/0
5.2.2017 11:08

J71i37ř94í 71P13r67a32ž33á49k 9600882751912

Většina lidí ví, kdo za těmi "firmami z asociace" stojí. Takže strach bude podstatný činitel při rozhodování....

0/0
5.2.2017 10:51
Foto

K45a21r61e19l 60D90v38o97r78a51k 2592218402766

Zhruba 66 000.- Kc za jednu znacku - tomu rikam vejvar.

+2/0
5.2.2017 9:48

J93o85s22e52f 74K31a30r54f62í47k 7652245166140

Tak ono když potřebujte na každou jednu značku celé schcvalovací kolečko...

A pak si taky musí zobnu příslušní majitelé fa.úředníci atd.;-)

0/0
7.2.2017 14:45
Foto

I84m12r98i86c89h 55S74u51c51h11a17r36s61k29ý 8926843455601

Další pokus darmožroutu o peníze ze státního rozpočtu, vůbec bych se nedivil kdyby je zastupoval náš vele známí Sokol, ochránce všech mocných pardon neplatičů daní a nerespektováni zákona.

+2/0
5.2.2017 9:36

T72o89m38a47s 36B17a23r53t70o89s 5574233523469

Ja mam pocit, ze provozovatele Segway vozitek byli tak trochu nenapapani a pujcovali to kazdemu moulovi. Bydlim na Praze 1 a casto mi vyraz a chovani nekterych "jezdcu" nahanel strach. Nejednou jsem byl svedkem nebezpecne situace. Jednou jsem videl, jak jedna z turistek nezvladla ovladani najela do lidi na zahradce. Ja zakaz vitam! A to i kvuli turistum, kteri se bez neceho jako je Segway, obejdou.

+9/0
5.2.2017 9:03

P84e34t23r 75Č51e71r30m83á12k 9518435219440

Jak píšete - šlo o některé jezdce, především o turisty. Ti se bez toho skutečně obejdou, ale co ti bežní uživatelé kteří tím jezdili každý den do práce, nikdy nikoho cíleně neohrozili, a nyní jsou tím biti zcela stejně... Prostě paskvil, najednu stranu si Praha hraje ne ekologické a moderní způsoby dopravy (a v centru obavlášť), a na druhou je pak zakáže. Kocourkov.

+2/−4
5.2.2017 11:52

M47a69r11e60k 76T12u14r51n25o74v46e74c 7915722450836

A on tím fakt někdo jezdil do práce? Jestli si dobře pamatuji, klasický Segway stál asi čtvrt milionu, ale možná, že už je to dnes levnější, a nebo nějaké napodobeniny konkurují hlavně cenou. Za tolik už má člověk auto. Nebo za zlomek ceny si člověk může pořídit mopeda nebo skútr.

Jak se to parkuje? Nechá se to před domem a zamkne zámkem jako kolo? To bych se tedy docela bál, takovou věc za tolik peněz takto někde nechávat. Nebo si to lidi berou do kanceláře? Co když jsou po cestě chody? A co doma? To si to berou do bytu? Dá se s tím třeba do metra? Jasně, po eskalátorech asi ne, ale tam kde je třeba výtah... To musí být horší a ještě méně praktické, než kolo...

Ne, fakt se mi nechce věřit, že to někdo používá opravdu jako dopravní prostředek. No a pokud jde o ty firmy, co si na tom založily byznys - ne, vůbec mi jich není líto. O tom, že to skončí, už se mluvilo dost dlouho, tak se na to ty firmy mohly připravit a vymyslet si nějaký jiný byznys plán. Kola na chodníky nesmějí, tak nevím, proč by se tam měla prohánět tahle vozidla.

Že na tom můžou turistické zajímavosti poznávat hůře pohybliví lidé? Že jsem na tom zatím viděl jen samé mladé a zdravé. Jen ať se pěkně projdou, pokud chtějí centrum Prahy vidět...

+1/0
5.2.2017 21:28

P83e93t37r 57Č70e51r37m15á26k 9428725409870

Pochopitelně, segway používá spousta normálních uživatelů (tzn. ne půjčovny ani turisti), a jezdí s ním do práce (a nebo třeba v rámci práce). Za čtvrt milionu byla top verze, základní stály skoro polovinu. A porovnáváte neporovnatelné - segway jednak nebyl zcela jistě pro každého (a pokud někdo zcela normálně dává za auto 1-2 mil, tak tohle bylo dostupné), a především právě nabízel to co skůtr nabídnout nemohl - pohyb po přímé trase, nikoliv jen po silnici jako auto, což byla právě ta hlavní výhoda + to že byl na elektriku. Ač mezi ně rozhodně nepatřím, tak to byl sen ekologů a zelených vizionářů dopravy ve městě.

Jinak se s tím dalo normálně po pár schodech vyjet, takže se dalo uskladnit v podstatě kdekoliv bylo místo nebo kam vedl výtah.

Takže ano, je to dopravní prostředek a stejně tak se i využívá. Firmy co to měly na business jsou mě osobně taky jedno, na druhou stranu chápu že se bouří - je to hrubý zásah ze strany státu do jejich podnikání, na přípravu bylo sotva půl roku, za kterých stroj pochopitelně nedožije, takže mělo být minimálně přechodné období kdy by se stávající stroje začali evidovat a žádné nové nesměly provozovat. Ale to by bylo moc práce, takhle to na prasáka zaříznout bylo pro úředníky samozřejmě snazší.

Takže jak jsem psal - turisty vem čert, proč ale mají trpět i normální uživatelé nedává logiku.

0/0
5.2.2017 23:04

M87a85r13e25k 71T74u83r69n38o79v21e47c 7935682580756

No, "spousta normálních uživatelů" - by mě fakt zajímalo kolik, speciálně tady v Praze... Víte o nějakých statistikách? Nebo nějaké takové lidi znáte?

Docela frčet by to mohlo třeba v Norsku, do elektrovozidel tam jsou tam docela blázni a hlavně na ně mají (aneb Tesla na každém rohu). Ale kupodivu tam jsem Segwaye snad vůbec neviděl.

Jako ne že by mě nenapadalo smysluplné využití - někde si to pořizuje třeba i policie - pro trochu rychlejší pohyb někde, kde by auta jezdit neměla to nemusí být špatné - i když zrovna v případě třeba pražské Městské policie to byl asi taky kanón na vrabce, podobně jako hummer a vznášedlo, co se jich pak stejně museli zbavit.

No a pokud jde o ten hrubý zásah proti firmám - o tom, že jsou se segwayisty problémy se v Praze mluví už pár let. A už docela dlouho se také mluvilo o tom, že se je Praha bude snažit omezit - minimálně několiv let. Takže to "sotva půl roku" je trochu mimo. Půl roku jen Praze trvalo pořídit značky - a to že to trvalo tak dlouho také vyvolává jistá podezření.

0/0
6.2.2017 0:15

K11a59r97e83l 98D27r57d16a 6624732957

Pouhá zabedněnost. Teď byl v TV dokument o Sinclairovi (autor ZX Spectrum). Vymyslel elektro vozítka do města. Jednoduchá praktická doprava, bez splodin a nenáročná na parkování. Jediný problém bezpečnost. V běžném provozu v případě nehody z toho vozítka udělá mohutnější auto hrst trsátek.

Aneb vize, jednou v centrech měst žádná páchnoucí plechová auta nebudou. A teď řešte segwaye. Praha si přijme vyhlášku, "Jsme zabedněnci a chceme jimi být navždy. Pražané" ;-D

Já jezdím v rodině invalidní vozík - električák. Roky to tady nebylo, protože xenofobní zabedněné Československo. Lidé s postižením se zavírali do ústavů, aby neobtěžovali zdravou majoritu na ulici! Trvalo to 40 let. Kultura nacistických lágrů - to byla česká společnost do roku 89.

Električáky se sem vozí z Německa a co vím, až po sametu. Je to v podstatě novinka. Za posledních 10 let sleduji docela obstojný vývoj. S tím souvisí také bezbariérovost, která se zavádí neskutečně pomalu a pracně 20 let. Nyní jsou navíc populární seniorské skútry. Na silnici to nesmí. Na chodníku to zabere víc místa než invalidní vozík. Obrovský problém legislativa. Ti nepohybliví senioři v podstatě nemají jistotu, že něco neporušují a jezdí tak trochu na černo. Takže vyhláška Prahy co umí "rychle" řešit elektro-dopravníky je pěkná podlost.

Osobně jsem segway uvažoval jako vhodnou kompenzační pomůcku pro procházky zdatnějších seniorů Prahou. Nemusí každý jezdit na kole, zvlášť když se nabízelo, že segway může tam, kam kolo ne. A pak, pěším zónám chybí dopravní prostředek pro drobné pochůzky. Opět je segway ideální, asi tak jako ho užívá městská policie.

Ten zákaz je nesmysl. Praha jen zamrzne v 80. letech 20. století. Rv

+1/0
6.2.2017 11:07

P42e94t44r 44Č38e73r62m37á88k 9438585299970

Přesnou statistiku na to rozdělení nemám, ale znám jenom takové lidi, turistů a půjčoven je max polovina, akorát že tím že na tom jezdí ve skupinkách a neumí s tím moc jezdit jsou samozřejmě daleko viditelnější než ti normální co jenom projedou okolo a ani si jich nikdo nevšimne.

Proč to nefrčí v norsku asi dojde každému ;-)

Pak ty firmy - opakuju že je mi to šumák, ale to že se o něčem "mluví" nic neznamená, o okruhu Prahy nebo nízkoemisních zónách v centru se mluví víc jak 10 let a neděje se nic. Takže chápu že řídit se tím že se něco někde možná jednou změní prostě nejde. Takže jako nějaký relevantní bod lze brát až to schválení, a od něj prostě skutečně utekla strašně krátká doba.

0/0
6.2.2017 20:37

A61n24t54o23n26í19n 75N82o77v38á25k 7821737550877

Je to vozidlo, ať jezdí po vozovce. Stejně tak tam nemá co dělat třeba cyklista.

0/0
6.2.2017 13:15

P69e38t96r 62Č97e78r51m73á93k 9458815739410

Je to vozítko postavené právě na to aby po vozovce jezdit nemuselo. Cpát ho na ní by mělo stejný smysl jako montovat cyklistům spalovací motorek na kolo.R^

0/0
6.2.2017 20:39

A40n69t42o51n40í10n 32N84o72v43á88k 7521967230637

Když se podívám třeba na tenhle web

http://www.pujcovna-segway.cz/

Tak nabízejí tu nejmonstróznější terénní verzi

http://cz-cs.segway.com/products/segway-x2-se

která má na šířku 85cm a váží půl metráku, tedy jako babeta a výkon to má 4 kW, víc než dvakrát tolik co babeta. Tohle absolutně na chodníku nemá co dělat a v centru už vůbec ne.

0/0
6.2.2017 21:01

P65e29t61r 64Č28e73r66m59á45k 9958305289200

V centru to má rozhodně co dělat, na to je navržené, a centrum nejsou jenom úzké chodníky, ale především veřejná prostranství a pěší zóny.

A nevím proč jste vybral terénní verzi, existují normální, a zákon nerozlišuje kterou, bere plošně všechny, takže jste jen ukázal důvod navíc v čem je zákon špatný. R^

0/0
6.2.2017 21:09

A49n60t77o44n45í44n 51N18o95v72á51k 7731337130967

Vybral sem tu terénní protože to je ta co ty turistický agentury používaj. Pokud jsou zakázaná i vozidla na vlastní pohon jako kolo a koloběžka tak tohle prostě ne, to že je to zkonstruované na chodník je jen tvůj fantas.

0/0
6.2.2017 21:21

P93e17t19r 11Č65e86r17m73á83k 9278545669730

To že to je zkonstruované na pohyb po pěších zónách, chodnících a podobných plochách je jasný fakt, k ničemu jinému to ani užití nemá, pokud ti to uniklo tak máš celkem mezeru ;-)

A evidentně jsi nepochopil dotaz - proč je zákon plošný a omezuje stejně běžné uživatele na městských verzích stejně jako turistu na terénní???

Jinak s pohonem to nemá co dělat, elektrický invalidní vozík taky může na chodník, takže to chce si neplést pojmy s dojmy R^

0/0
6.2.2017 23:12

A19n95t55o20n80í21n 44N21o65v54á16k 7611707540697

Invalidi sou snad něco jinýho, ti si to nevybrali, elektrický kriplkáry nejezdí až 20 km/h, ale většinou tak 6.

Neterénní verze i2 je sice o 20 cm užší, ale jinak stejně výkonná a skoro stejně těžká, takže to skoro není rozdíl.

A je snad jedno kdo na tom jezdí, je to dost těžké a výkonné motorové vozidlo a na chodníku to prostě nemá co dělat, pokud někdo tvrdí, že půlmetráková kraksna s výkonem 4kW a maximálkou 20 km/h patří mezi chodce, tak je bezohledný hovado nebo patří k těm šmejdům co si na díře v zákone postavili byznys a teď se můžou podělat, že jim někdo zatnul tipec. Já tomu zákazu tleskám, jak se říká na každou svini se někde vaří voda a tady se povadlo, že se zas jednou dovařila.

0/0
6.2.2017 23:52

P56e19t89r 94Č70e69r65m37á85k 9288625329410

Invalidní vozíky nejsou nic jiného, je to ukázka toho že elektrický vozík na chodníku nebo v pěší zóně lze provozovat bezpečně a bez problému.

A s váhou nebo šířkou normální verze problém není, rychlost je stejně omezená a hmotnost je nižší než u těch invalidních vozíků.

Takže jde jenom o to kdo na tom jezdí - a to má problém ve dvou faktorech - jednak v těch turistech co jezdili ve skupinkách a navíc to neuměli pořádně obsluhovat, a pak v české malosti a závisti, kdy ten kdo nemá ani na fabii samozřejmě odsuzuje ty co si koupí moderní elektrický přepravník za čtvrt mega, a budou vymýšlet teorie o tom jak je to nebezpečné a bla bla, přestože po většině civilizované evropy to naprosto normálně jezdí a funguje R^

Takže princip kolektivní viny je nepřijatelný - spousta chodců se obzvlášť v centru chovají jako hlupáci a skáčou doslova pod kola aut, zavřou se kvůli tomu snad chodníky? Asi ne, tady je to to samé, a pakliže Praha bude chtít rozvíjet svojí ekopolitiku dopravy, stejně na to bude muset časem přistoupit. R^

0/0
7.2.2017 22:29

J85i92ř27í 90Č76e77r98n98ý 7272416911

Jsou vyhrazená místa kam se nesmí. Auta mají také omezení.

0/0
9.2.2017 14:00

J21a67n 84S37l62o12v48í93k 3429477270738

On je hlavně rozdíl v tom, jestli jede na vozítku člověk, který jej využívá jako dopravní prostředek pro cestu z bodu A do B. Anebo jestli na něm jede turista, či dokonce houf turistů, čučících po památkách, jen ne na cestu a vynucujících si neustále volný průjezd v přecpaných a úzkých uličkách Prahy. Já jako turista si chci procházku užít a ne pořád koukat kolem sebe, kdy do mě někdo narazí. Jako by nestačili mnozí bezohlední cyklisté.

+9/0
5.2.2017 8:59

K36a59r95e13l 53D68r68d90a 6273885127359

Nejznámější kolize chodce a segwaye v Praze je případ lynče, kdy nasupená Češka napadla turistku na segwayi v Pařížské a srazila ji k zemi, protože se jí nelíbilo, že jede po chodníku. ;-D

Přesně v tomto duchu prosadili bezvýznamní politici Prahy 1 zákaz segwayů, aby se zviditelnili. Proč se snadno nezviditelnit podporou české xenofobie? ;-D

A přesně o tom je "nebezpečnost" segwayů v Praze. ;-)

+2/−9
5.2.2017 8:47

K71a37r25e84l 92N55o69v39o77t96n82y 4127834372742

A od kdy se po chodníku nechodí, ale jezdí? Ať jim dají RZ, povinnou výbavu, světla a jezdí si ulicích (rezervu bych jim odpustil;-D)

+1/−1
5.2.2017 11:21

P82e79t68r 89Č93e67r29m89á40k 9808735549400

Od té doby co někdo vymyslel elektrické vozítko které je právě na to určeno a které právě těží z toho že dokáže nabídnout alternativní trasy oproti běžné motorové dopravě. R^

+1/−1
5.2.2017 11:55

K57a50r74e31l 65N59o65v35o86t63n10y 4857764872952

Jo takže vozítko? A na chodníku? To máte trochu pomotané;-D

0/0
5.2.2017 15:31

P38e75t92r 28Č25e92r84m21á58k 9988185669520

Ani ne, máte pocit že invalidní vozík na chodník nesmí? ;-)

0/0
5.2.2017 15:52

J46a84n 13K28r10e39j80č36í 7320613466343

Tak ať tůristi jezdí na invalidních vozících.

0/0
5.2.2017 21:20

P71e49t95r 25Č67e13r26m78á32k 9618635879550

A normální uživatelé?

0/0
5.2.2017 23:05

J39o46s71e39f 26Z31a56h91á22l87k11a 4593809848476

Jedna komunikace a dvě rozdílné rozdílné rychlosti pohybu, to bude vždy riziko kolize. Do určité hustoty provozu to nemusí vadit (parky, stezky atp.), ale městské chodníky a pěší zóny na to nejsou. Ještě, kdyby to tak chtěli pochopit pumpičkáři.

+6/0
5.2.2017 8:47

J17a68n 15Z24e56m93a53n 1536885944896

Budou výrobci aut žalovat města za používání značek Zákaz vjezdu všech vozidel?

+3/0
5.2.2017 8:40

P95a90t87r30i84k 30E25g72e70r 2918190969161

Já doopravdy nevím. Podle mého názoru segway na chodník ani pěší zónu nepatří. Je to jako na osoba na on-line bruslích či na kole, ta také musí respektovat nějaká pravidla. Segway bych proto nezakazoval třeba v parku Stromovka, v Ladronce, ale na náměstí Republiky, v ulici Na Příkopě, na Karlově mostě sem určitě ne! Pokud zahraniční turista chce vidět krásy historické Prahy musí jít pěšky, pokud nemá nějaký hendikep. Věřím tomu, že 110 korun do MHD každý z nich může vrazit. Případně ať vzniknou pro segway úseky.

+3/−1
5.2.2017 6:12

P39e89t41r 58Č60e93r64m86á27k 9788715629550

Vcelku logický krok, každý se snaží chránit svoje zájmy - na tom není nic divného, a v situaci kdy se Praha zachovala tak diletantsky jak se zachovala, a místo skutečného řešení v duchu většiny západních měst radši strčila hlavu do písku a udělala tento plošný zákaz, je to asi očekávatelné.

+1/−5
5.2.2017 0:34

K49a41r61e85l 91L82a43n35g35r 2642147910128

Pokud by se provozovatelé segwayu nechovali jako zver co necti zakladni slusnost a neohrozovali chodce, nebyl by duvod tohle zavest. U ND bylo bezne, ze jeli na max a ohrozovali tak chodce. Park u Strahovskeho klastera byl to same, jizda jako dobytek, opirani vozitek o lavicky...

+11/0
5.2.2017 0:46

P80e44t18r 24Č54e97r70m98á84k 9658615939910

V pohodě, ale proč kvůli tomu dělat plošný zákaz který postihuje i soukromé majitele kteří nikoho neohrožovali??? Tento problém řešili skoro ve všech západních státech, a jen absolutní minimum z nich volilo stejně striktní zákaz jako u nás, většina zavedla opatření která to pouze nutně zregulovala R^

0/0
5.2.2017 11:47

J93o39s13e77f 22H25a66n39y80á83š 2214839983

Absolutní minimum? Takže Praha není jediná.

0/0
5.2.2017 15:29

P35e62t79r 13Č34e37r66m58á23k 9308785139330

Jediná ne, patří do té menšiny která se s tím neuměla popasovat lépe.

0/0
5.2.2017 15:31

J73o90s55e64f 74H98a91n98y87á14š 2324579513

Jsem rád, že jste se s vyjádřením problému popasoval zjištěním, že jiní se s problémem "segway" popasovali lépe. Tady prostě není co dodat.

0/0
5.2.2017 15:51

P87e35t72r 10Č60e95r39m55á71k 9178295809410

Přesně tak - není co dodat, to jsou fakta R^

0/0
5.2.2017 15:54

J34o36s43e80f 19H33a74n88y51á74š 2824269193

Hm, je vidět, že víte.:-/

0/0
5.2.2017 16:24

P21e91t98r 46Č58e56r55m81á48k 9418845229690

Ano, to jsou vcelku snadno dostupné informace R^

0/0
5.2.2017 16:43

O81n72d77ř11e83j 36L82o42š74o64t65h 9170942984822

Problém je v uživatelích těch samochodek, jezdili jako hovada, tak se jim to zakázalo.

+8/0
5.2.2017 1:33

P62e45t59r 88Č83e50r84m47á55k 9348585719350

Jenomže právě podle principu kolektivní viny - tedy plošně. Takže dnes nemůžou vyjet ani ti normální uživatelé. Rv

0/0
5.2.2017 11:45

L58i84b94o58r 67M48o51z11i21s 4505905569421

V tomhle state si kazdej dement zalozi asociaci k prosazovani svych zajmu... a vsichni jako padneme na zadnici?

+12/0
4.2.2017 22:47
Foto

P75a45v36e43l 39J63o57s71e29f 12M80ö94r38t28l 9969341312757

Ani ne tak "každej dement", ale podnikavec, který nic neumí a baží po vysokých ziscích. Odrbat cizince - to je v Práglu jeden z nejlepších způsobů, jak se stát zbohatlíkem. Mimochdem, těm co se na oněch vozítkách jak ovce (nečumím vpravo ani vlevo, jen jedu) jejich "vodiči" vyprávějí někdy naprosté zhovadilosti o tom co "nalevo vidíte, napravo vidíte, nebo uvidíte!" Leč, demokracie je holka prodejná, všudypřítomná[>-]

+1/−1
5.2.2017 5:30

M34i63r56o83s89l69a16v 48K55l56i80m50e94š 2680422508748

Pokud budou moci jezdit sewaye, po chodníku, tak tam mohou jezdit cyklisté, skůtry a motorky.

+17/0
4.2.2017 21:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.