Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Asociace segway žaluje Prahu kvůli zákazu vjezdu do centra

Asociace provozovatelů dvoukolek segway podala žalobu kvůli zákazu vjezdu vozítek do centra Prahy. Žaloba se týká vyhlášky, kterou magistrát loni zakázal vjezd vozítek do historických lokalit. Na provoz dvoukolek si stěžovali radnice i obyvatelé centra. Za nerespektování vyhlášky hrozí až dvoutisícové pokuty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a51n72a 83M18a32x95o70v34á 7885888708577

Byla jsem svědkem toho jak byl chodec poražen na chodníku v centru turistou jedoucím ve skupině. Ve předu jel nějaký "možná" průvodce, který pánovi vynadal co se tam motá. Segway na chodník prostě nepatříRv. A už vůbec nechápu jak mohou party turistů jezdit v hloučcích, pozorovat město, bavit se a naprosto se nesoustředit na to, že něco řídí. Jana

0/0
7.2.2017 12:58

P97e31t90r 92H67o24f16m88a37n74n 6849824975620

Chci mit povoleni jezdit na ctyrkolce po lese. Vzdyt jsem si ji koupil, tak mi prece stat nebude zakazovat, kde s na nim muzu jezdit. Prece vsude.

0/−1
6.2.2017 17:55

O65t64a 24F93u28k63s 2230968425878

Důvod žaloby: zisk nadevše. To jsem zvědav, zda to soud posvětí.

+2/0
5.2.2017 11:31

J54o72s63e98f 36K28a38r86f83í12k 7202555776560

Rozhodnutí soudu závisí váhradně na několika skutečnostech.

Kdo má jak šikovného právníka, kdo má jaký posudek a jak se vyspí pan soudce. Na čí straně je pravda a právo je zcela nepodstatné.

.

Když se kouknu na naše soudy jak rozhodují, kdy po několika letech to vypadá, že konečně padne rozsudek v Kauze Ráth (osvobozující verdikt).

Člověk upadl na zmrzlém ledu a finální soudní rozhodnutí zda odškodnit či nikolv padlo již za pouhých 10 let.

Použití střelné zbraně pro obranu, jeden soud vyhodnotil jako vraždu na 25 let nepodmíněně, druhý soud se stejnými důkazy vyhodnotil jako nepřimněřenou obranu se sazbou podmínka.

.

Takže v kauze Segway je zde možnost, jak zamítnutí žaloby, tak odškodnní provozovatelů a okamžité odstranění cedulí a zrušení vyhlášky:-P

0/0
7.2.2017 14:42

L67u50c50i30a88n 37P75a51p29a77z33i17a35n 5614697421695

Jen ať žalují, ostatně to tvrdí už několik měsíců. Tak se na to zmohli až včera?

0/0
5.2.2017 11:08

J23i29ř80í 46P89r66a47ž48á85k 9540942551322

Většina lidí ví, kdo za těmi "firmami z asociace" stojí. Takže strach bude podstatný činitel při rozhodování....

0/0
5.2.2017 10:51
Foto

K21a45r85e90l 86D91v11o53r63a71k 2732348912266

Zhruba 66 000.- Kc za jednu znacku - tomu rikam vejvar.

+2/0
5.2.2017 9:48

J18o68s79e88f 10K38a16r64f33í66k 7212805596630

Tak ono když potřebujte na každou jednu značku celé schcvalovací kolečko...

A pak si taky musí zobnu příslušní majitelé fa.úředníci atd.;-)

0/0
7.2.2017 14:45
Foto

I37m87r82i21c79h 55S53u41c89h26a91r88s52k69ý 8846233265231

Další pokus darmožroutu o peníze ze státního rozpočtu, vůbec bych se nedivil kdyby je zastupoval náš vele známí Sokol, ochránce všech mocných pardon neplatičů daní a nerespektováni zákona.

+2/0
5.2.2017 9:36

T32o55m65a88s 31B27a17r71t20o40s 5894423583959

Ja mam pocit, ze provozovatele Segway vozitek byli tak trochu nenapapani a pujcovali to kazdemu moulovi. Bydlim na Praze 1 a casto mi vyraz a chovani nekterych "jezdcu" nahanel strach. Nejednou jsem byl svedkem nebezpecne situace. Jednou jsem videl, jak jedna z turistek nezvladla ovladani najela do lidi na zahradce. Ja zakaz vitam! A to i kvuli turistum, kteri se bez neceho jako je Segway, obejdou.

+9/0
5.2.2017 9:03

P74e19t63r 20Č12e88r20m75á13k 9858235249100

Jak píšete - šlo o některé jezdce, především o turisty. Ti se bez toho skutečně obejdou, ale co ti bežní uživatelé kteří tím jezdili každý den do práce, nikdy nikoho cíleně neohrozili, a nyní jsou tím biti zcela stejně... Prostě paskvil, najednu stranu si Praha hraje ne ekologické a moderní způsoby dopravy (a v centru obavlášť), a na druhou je pak zakáže. Kocourkov.

+2/−4
5.2.2017 11:52

M78a21r97e91k 23T36u30r48n10o66v61e77c 7295102770656

A on tím fakt někdo jezdil do práce? Jestli si dobře pamatuji, klasický Segway stál asi čtvrt milionu, ale možná, že už je to dnes levnější, a nebo nějaké napodobeniny konkurují hlavně cenou. Za tolik už má člověk auto. Nebo za zlomek ceny si člověk může pořídit mopeda nebo skútr.

Jak se to parkuje? Nechá se to před domem a zamkne zámkem jako kolo? To bych se tedy docela bál, takovou věc za tolik peněz takto někde nechávat. Nebo si to lidi berou do kanceláře? Co když jsou po cestě chody? A co doma? To si to berou do bytu? Dá se s tím třeba do metra? Jasně, po eskalátorech asi ne, ale tam kde je třeba výtah... To musí být horší a ještě méně praktické, než kolo...

Ne, fakt se mi nechce věřit, že to někdo používá opravdu jako dopravní prostředek. No a pokud jde o ty firmy, co si na tom založily byznys - ne, vůbec mi jich není líto. O tom, že to skončí, už se mluvilo dost dlouho, tak se na to ty firmy mohly připravit a vymyslet si nějaký jiný byznys plán. Kola na chodníky nesmějí, tak nevím, proč by se tam měla prohánět tahle vozidla.

Že na tom můžou turistické zajímavosti poznávat hůře pohybliví lidé? Že jsem na tom zatím viděl jen samé mladé a zdravé. Jen ať se pěkně projdou, pokud chtějí centrum Prahy vidět...

+1/0
5.2.2017 21:28

P42e65t85r 40Č78e74r52m90á73k 9258335109950

Pochopitelně, segway používá spousta normálních uživatelů (tzn. ne půjčovny ani turisti), a jezdí s ním do práce (a nebo třeba v rámci práce). Za čtvrt milionu byla top verze, základní stály skoro polovinu. A porovnáváte neporovnatelné - segway jednak nebyl zcela jistě pro každého (a pokud někdo zcela normálně dává za auto 1-2 mil, tak tohle bylo dostupné), a především právě nabízel to co skůtr nabídnout nemohl - pohyb po přímé trase, nikoliv jen po silnici jako auto, což byla právě ta hlavní výhoda + to že byl na elektriku. Ač mezi ně rozhodně nepatřím, tak to byl sen ekologů a zelených vizionářů dopravy ve městě.

Jinak se s tím dalo normálně po pár schodech vyjet, takže se dalo uskladnit v podstatě kdekoliv bylo místo nebo kam vedl výtah.

Takže ano, je to dopravní prostředek a stejně tak se i využívá. Firmy co to měly na business jsou mě osobně taky jedno, na druhou stranu chápu že se bouří - je to hrubý zásah ze strany státu do jejich podnikání, na přípravu bylo sotva půl roku, za kterých stroj pochopitelně nedožije, takže mělo být minimálně přechodné období kdy by se stávající stroje začali evidovat a žádné nové nesměly provozovat. Ale to by bylo moc práce, takhle to na prasáka zaříznout bylo pro úředníky samozřejmě snazší.

Takže jak jsem psal - turisty vem čert, proč ale mají trpět i normální uživatelé nedává logiku.

0/0
5.2.2017 23:04

M34a27r88e63k 65T38u52r19n62o34v98e92c 7195442400886

No, "spousta normálních uživatelů" - by mě fakt zajímalo kolik, speciálně tady v Praze... Víte o nějakých statistikách? Nebo nějaké takové lidi znáte?

Docela frčet by to mohlo třeba v Norsku, do elektrovozidel tam jsou tam docela blázni a hlavně na ně mají (aneb Tesla na každém rohu). Ale kupodivu tam jsem Segwaye snad vůbec neviděl.

Jako ne že by mě nenapadalo smysluplné využití - někde si to pořizuje třeba i policie - pro trochu rychlejší pohyb někde, kde by auta jezdit neměla to nemusí být špatné - i když zrovna v případě třeba pražské Městské policie to byl asi taky kanón na vrabce, podobně jako hummer a vznášedlo, co se jich pak stejně museli zbavit.

No a pokud jde o ten hrubý zásah proti firmám - o tom, že jsou se segwayisty problémy se v Praze mluví už pár let. A už docela dlouho se také mluvilo o tom, že se je Praha bude snažit omezit - minimálně několiv let. Takže to "sotva půl roku" je trochu mimo. Půl roku jen Praze trvalo pořídit značky - a to že to trvalo tak dlouho také vyvolává jistá podezření.

0/0
6.2.2017 0:15

K67a21r25e94l 51D13r88d87a 6964202247

Pouhá zabedněnost. Teď byl v TV dokument o Sinclairovi (autor ZX Spectrum). Vymyslel elektro vozítka do města. Jednoduchá praktická doprava, bez splodin a nenáročná na parkování. Jediný problém bezpečnost. V běžném provozu v případě nehody z toho vozítka udělá mohutnější auto hrst trsátek.

Aneb vize, jednou v centrech měst žádná páchnoucí plechová auta nebudou. A teď řešte segwaye. Praha si přijme vyhlášku, "Jsme zabedněnci a chceme jimi být navždy. Pražané" ;-D

Já jezdím v rodině invalidní vozík - električák. Roky to tady nebylo, protože xenofobní zabedněné Československo. Lidé s postižením se zavírali do ústavů, aby neobtěžovali zdravou majoritu na ulici! Trvalo to 40 let. Kultura nacistických lágrů - to byla česká společnost do roku 89.

Električáky se sem vozí z Německa a co vím, až po sametu. Je to v podstatě novinka. Za posledních 10 let sleduji docela obstojný vývoj. S tím souvisí také bezbariérovost, která se zavádí neskutečně pomalu a pracně 20 let. Nyní jsou navíc populární seniorské skútry. Na silnici to nesmí. Na chodníku to zabere víc místa než invalidní vozík. Obrovský problém legislativa. Ti nepohybliví senioři v podstatě nemají jistotu, že něco neporušují a jezdí tak trochu na černo. Takže vyhláška Prahy co umí "rychle" řešit elektro-dopravníky je pěkná podlost.

Osobně jsem segway uvažoval jako vhodnou kompenzační pomůcku pro procházky zdatnějších seniorů Prahou. Nemusí každý jezdit na kole, zvlášť když se nabízelo, že segway může tam, kam kolo ne. A pak, pěším zónám chybí dopravní prostředek pro drobné pochůzky. Opět je segway ideální, asi tak jako ho užívá městská policie.

Ten zákaz je nesmysl. Praha jen zamrzne v 80. letech 20. století. Rv

+1/0
6.2.2017 11:07

P54e68t49r 13Č73e95r48m16á56k 9268475399420

Přesnou statistiku na to rozdělení nemám, ale znám jenom takové lidi, turistů a půjčoven je max polovina, akorát že tím že na tom jezdí ve skupinkách a neumí s tím moc jezdit jsou samozřejmě daleko viditelnější než ti normální co jenom projedou okolo a ani si jich nikdo nevšimne.

Proč to nefrčí v norsku asi dojde každému ;-)

Pak ty firmy - opakuju že je mi to šumák, ale to že se o něčem "mluví" nic neznamená, o okruhu Prahy nebo nízkoemisních zónách v centru se mluví víc jak 10 let a neděje se nic. Takže chápu že řídit se tím že se něco někde možná jednou změní prostě nejde. Takže jako nějaký relevantní bod lze brát až to schválení, a od něj prostě skutečně utekla strašně krátká doba.

0/0
6.2.2017 20:37

A66n50t46o23n82í50n 89N77o41v75á28k 7551827950327

Je to vozidlo, ať jezdí po vozovce. Stejně tak tam nemá co dělat třeba cyklista.

0/0
6.2.2017 13:15

P38e77t81r 16Č48e90r22m75á94k 9828625799360

Je to vozítko postavené právě na to aby po vozovce jezdit nemuselo. Cpát ho na ní by mělo stejný smysl jako montovat cyklistům spalovací motorek na kolo.R^

0/0
6.2.2017 20:39

A92n49t21o35n44í95n 49N68o17v66á59k 7281387170167

Když se podívám třeba na tenhle web

http://www.pujcovna-segway.cz/

Tak nabízejí tu nejmonstróznější terénní verzi

http://cz-cs.segway.com/products/segway-x2-se

která má na šířku 85cm a váží půl metráku, tedy jako babeta a výkon to má 4 kW, víc než dvakrát tolik co babeta. Tohle absolutně na chodníku nemá co dělat a v centru už vůbec ne.

0/0
6.2.2017 21:01

P77e37t37r 77Č22e85r36m30á33k 9978285179320

V centru to má rozhodně co dělat, na to je navržené, a centrum nejsou jenom úzké chodníky, ale především veřejná prostranství a pěší zóny.

A nevím proč jste vybral terénní verzi, existují normální, a zákon nerozlišuje kterou, bere plošně všechny, takže jste jen ukázal důvod navíc v čem je zákon špatný. R^

0/0
6.2.2017 21:09

A53n96t54o75n83í40n 58N13o68v22á77k 7551687530257

Vybral sem tu terénní protože to je ta co ty turistický agentury používaj. Pokud jsou zakázaná i vozidla na vlastní pohon jako kolo a koloběžka tak tohle prostě ne, to že je to zkonstruované na chodník je jen tvůj fantas.

0/0
6.2.2017 21:21

P90e55t85r 25Č91e92r68m72á39k 9658345609190

To že to je zkonstruované na pohyb po pěších zónách, chodnících a podobných plochách je jasný fakt, k ničemu jinému to ani užití nemá, pokud ti to uniklo tak máš celkem mezeru ;-)

A evidentně jsi nepochopil dotaz - proč je zákon plošný a omezuje stejně běžné uživatele na městských verzích stejně jako turistu na terénní???

Jinak s pohonem to nemá co dělat, elektrický invalidní vozík taky může na chodník, takže to chce si neplést pojmy s dojmy R^

0/0
6.2.2017 23:12

A19n61t31o74n83í71n 23N47o23v43á37k 7811307900847

Invalidi sou snad něco jinýho, ti si to nevybrali, elektrický kriplkáry nejezdí až 20 km/h, ale většinou tak 6.

Neterénní verze i2 je sice o 20 cm užší, ale jinak stejně výkonná a skoro stejně těžká, takže to skoro není rozdíl.

A je snad jedno kdo na tom jezdí, je to dost těžké a výkonné motorové vozidlo a na chodníku to prostě nemá co dělat, pokud někdo tvrdí, že půlmetráková kraksna s výkonem 4kW a maximálkou 20 km/h patří mezi chodce, tak je bezohledný hovado nebo patří k těm šmejdům co si na díře v zákone postavili byznys a teď se můžou podělat, že jim někdo zatnul tipec. Já tomu zákazu tleskám, jak se říká na každou svini se někde vaří voda a tady se povadlo, že se zas jednou dovařila.

0/0
6.2.2017 23:52

P43e67t14r 82Č30e11r69m24á87k 9668845569690

Invalidní vozíky nejsou nic jiného, je to ukázka toho že elektrický vozík na chodníku nebo v pěší zóně lze provozovat bezpečně a bez problému.

A s váhou nebo šířkou normální verze problém není, rychlost je stejně omezená a hmotnost je nižší než u těch invalidních vozíků.

Takže jde jenom o to kdo na tom jezdí - a to má problém ve dvou faktorech - jednak v těch turistech co jezdili ve skupinkách a navíc to neuměli pořádně obsluhovat, a pak v české malosti a závisti, kdy ten kdo nemá ani na fabii samozřejmě odsuzuje ty co si koupí moderní elektrický přepravník za čtvrt mega, a budou vymýšlet teorie o tom jak je to nebezpečné a bla bla, přestože po většině civilizované evropy to naprosto normálně jezdí a funguje R^

Takže princip kolektivní viny je nepřijatelný - spousta chodců se obzvlášť v centru chovají jako hlupáci a skáčou doslova pod kola aut, zavřou se kvůli tomu snad chodníky? Asi ne, tady je to to samé, a pakliže Praha bude chtít rozvíjet svojí ekopolitiku dopravy, stejně na to bude muset časem přistoupit. R^

0/0
7.2.2017 22:29

J34i41ř37í 70Č95e31r31n48ý 7312916211

Jsou vyhrazená místa kam se nesmí. Auta mají také omezení.

0/0
9.2.2017 14:00

J10a48n 42S70l54o26v10í14k 3369827260698

On je hlavně rozdíl v tom, jestli jede na vozítku člověk, který jej využívá jako dopravní prostředek pro cestu z bodu A do B. Anebo jestli na něm jede turista, či dokonce houf turistů, čučících po památkách, jen ne na cestu a vynucujících si neustále volný průjezd v přecpaných a úzkých uličkách Prahy. Já jako turista si chci procházku užít a ne pořád koukat kolem sebe, kdy do mě někdo narazí. Jako by nestačili mnozí bezohlední cyklisté.

+9/0
5.2.2017 8:59

K40a92r32e48l 23D40r10d36a 6623785117479

Nejznámější kolize chodce a segwaye v Praze je případ lynče, kdy nasupená Češka napadla turistku na segwayi v Pařížské a srazila ji k zemi, protože se jí nelíbilo, že jede po chodníku. ;-D

Přesně v tomto duchu prosadili bezvýznamní politici Prahy 1 zákaz segwayů, aby se zviditelnili. Proč se snadno nezviditelnit podporou české xenofobie? ;-D

A přesně o tom je "nebezpečnost" segwayů v Praze. ;-)

+2/−9
5.2.2017 8:47

K73a11r65e37l 14N89o80v16o84t87n23y 4897174462752

A od kdy se po chodníku nechodí, ale jezdí? Ať jim dají RZ, povinnou výbavu, světla a jezdí si ulicích (rezervu bych jim odpustil;-D)

+1/−1
5.2.2017 11:21

P74e36t83r 30Č16e55r39m89á95k 9938645929430

Od té doby co někdo vymyslel elektrické vozítko které je právě na to určeno a které právě těží z toho že dokáže nabídnout alternativní trasy oproti běžné motorové dopravě. R^

+1/−1
5.2.2017 11:55

K41a21r15e24l 60N28o80v46o78t34n39y 4107974942622

Jo takže vozítko? A na chodníku? To máte trochu pomotané;-D

0/0
5.2.2017 15:31

P83e62t42r 51Č28e74r16m92á30k 9678945329230

Ani ne, máte pocit že invalidní vozík na chodník nesmí? ;-)

0/0
5.2.2017 15:52

J81a84n 89K35r64e50j15č85í 7910593156533

Tak ať tůristi jezdí na invalidních vozících.

0/0
5.2.2017 21:20

P14e33t55r 60Č76e37r85m87á44k 9668825219780

A normální uživatelé?

0/0
5.2.2017 23:05

J12o17s75e69f 98Z38a67h67á74l91k73a 4113839498306

Jedna komunikace a dvě rozdílné rozdílné rychlosti pohybu, to bude vždy riziko kolize. Do určité hustoty provozu to nemusí vadit (parky, stezky atp.), ale městské chodníky a pěší zóny na to nejsou. Ještě, kdyby to tak chtěli pochopit pumpičkáři.

+6/0
5.2.2017 8:47

J67a76n 95Z28e74m67a17n 1946145844546

Budou výrobci aut žalovat města za používání značek Zákaz vjezdu všech vozidel?

+3/0
5.2.2017 8:40

P96a95t93r54i24k 20E97g60e63r 2668650659341

Já doopravdy nevím. Podle mého názoru segway na chodník ani pěší zónu nepatří. Je to jako na osoba na on-line bruslích či na kole, ta také musí respektovat nějaká pravidla. Segway bych proto nezakazoval třeba v parku Stromovka, v Ladronce, ale na náměstí Republiky, v ulici Na Příkopě, na Karlově mostě sem určitě ne! Pokud zahraniční turista chce vidět krásy historické Prahy musí jít pěšky, pokud nemá nějaký hendikep. Věřím tomu, že 110 korun do MHD každý z nich může vrazit. Případně ať vzniknou pro segway úseky.

+3/−1
5.2.2017 6:12

P82e18t34r 38Č65e47r65m72á51k 9408895479720

Vcelku logický krok, každý se snaží chránit svoje zájmy - na tom není nic divného, a v situaci kdy se Praha zachovala tak diletantsky jak se zachovala, a místo skutečného řešení v duchu většiny západních měst radši strčila hlavu do písku a udělala tento plošný zákaz, je to asi očekávatelné.

+1/−5
5.2.2017 0:34

K37a96r68e14l 55L22a12n42g72r 2422847650678

Pokud by se provozovatelé segwayu nechovali jako zver co necti zakladni slusnost a neohrozovali chodce, nebyl by duvod tohle zavest. U ND bylo bezne, ze jeli na max a ohrozovali tak chodce. Park u Strahovskeho klastera byl to same, jizda jako dobytek, opirani vozitek o lavicky...

+11/0
5.2.2017 0:46

P45e44t45r 82Č56e25r45m15á80k 9128395209350

V pohodě, ale proč kvůli tomu dělat plošný zákaz který postihuje i soukromé majitele kteří nikoho neohrožovali??? Tento problém řešili skoro ve všech západních státech, a jen absolutní minimum z nich volilo stejně striktní zákaz jako u nás, většina zavedla opatření která to pouze nutně zregulovala R^

0/0
5.2.2017 11:47

J98o38s41e93f 63H30a22n38y53á40š 2254289313

Absolutní minimum? Takže Praha není jediná.

0/0
5.2.2017 15:29

P82e18t18r 47Č13e53r35m35á37k 9398735239970

Jediná ne, patří do té menšiny která se s tím neuměla popasovat lépe.

0/0
5.2.2017 15:31

J94o83s51e25f 67H25a73n40y93á80š 2594649343

Jsem rád, že jste se s vyjádřením problému popasoval zjištěním, že jiní se s problémem "segway" popasovali lépe. Tady prostě není co dodat.

0/0
5.2.2017 15:51

P47e62t23r 19Č19e17r53m82á12k 9468195959600

Přesně tak - není co dodat, to jsou fakta R^

0/0
5.2.2017 15:54

J24o51s20e34f 97H47a23n13y65á86š 2904899263

Hm, je vidět, že víte.:-/

0/0
5.2.2017 16:24

P16e18t23r 38Č34e16r10m92á56k 9748215859290

Ano, to jsou vcelku snadno dostupné informace R^

0/0
5.2.2017 16:43

O48n25d60ř81e79j 84L37o76š34o57t34h 9840662304402

Problém je v uživatelích těch samochodek, jezdili jako hovada, tak se jim to zakázalo.

+8/0
5.2.2017 1:33

P28e46t69r 65Č43e97r31m33á44k 9858855379250

Jenomže právě podle principu kolektivní viny - tedy plošně. Takže dnes nemůžou vyjet ani ti normální uživatelé. Rv

0/0
5.2.2017 11:45

L74i85b74o84r 76M72o62z56i81s 4355685539301

V tomhle state si kazdej dement zalozi asociaci k prosazovani svych zajmu... a vsichni jako padneme na zadnici?

+12/0
4.2.2017 22:47

P59a71v20e91l 14J88o29s23e64f 41M10ö34r21t44l 9709511962347

Ani ne tak "každej dement", ale podnikavec, který nic neumí a baží po vysokých ziscích. Odrbat cizince - to je v Práglu jeden z nejlepších způsobů, jak se stát zbohatlíkem. Mimochdem, těm co se na oněch vozítkách jak ovce (nečumím vpravo ani vlevo, jen jedu) jejich "vodiči" vyprávějí někdy naprosté zhovadilosti o tom co "nalevo vidíte, napravo vidíte, nebo uvidíte!" Leč, demokracie je holka prodejná, všudypřítomná[>-]

+1/−1
5.2.2017 5:30

M97i59r68o32s14l96a61v 74K73l26i50m97e33š 2140342428728

Pokud budou moci jezdit sewaye, po chodníku, tak tam mohou jezdit cyklisté, skůtry a motorky.

+17/0
4.2.2017 21:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.