Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Asociace segway žaluje Prahu kvůli zákazu vjezdu do centra

Asociace provozovatelů dvoukolek segway podala žalobu kvůli zákazu vjezdu vozítek do centra Prahy. Žaloba se týká vyhlášky, kterou magistrát loni zakázal vjezd vozítek do historických lokalit. Na provoz dvoukolek si stěžovali radnice i obyvatelé centra. Za nerespektování vyhlášky hrozí až dvoutisícové pokuty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a73n41a 95M16a18x30o59v93á 7335828388427

Byla jsem svědkem toho jak byl chodec poražen na chodníku v centru turistou jedoucím ve skupině. Ve předu jel nějaký "možná" průvodce, který pánovi vynadal co se tam motá. Segway na chodník prostě nepatříRv. A už vůbec nechápu jak mohou party turistů jezdit v hloučcích, pozorovat město, bavit se a naprosto se nesoustředit na to, že něco řídí. Jana

0/0
7.2.2017 12:58

P23e25t90r 33H51o30f31m96a72n43n 6499634875540

Chci mit povoleni jezdit na ctyrkolce po lese. Vzdyt jsem si ji koupil, tak mi prece stat nebude zakazovat, kde s na nim muzu jezdit. Prece vsude.

0/−1
6.2.2017 17:55

O34t47a 58F20u17k23s 2640268615438

Důvod žaloby: zisk nadevše. To jsem zvědav, zda to soud posvětí.

+2/0
5.2.2017 11:31

J56o61s62e11f 75K93a31r68f36í17k 7512385766250

Rozhodnutí soudu závisí váhradně na několika skutečnostech.

Kdo má jak šikovného právníka, kdo má jaký posudek a jak se vyspí pan soudce. Na čí straně je pravda a právo je zcela nepodstatné.

.

Když se kouknu na naše soudy jak rozhodují, kdy po několika letech to vypadá, že konečně padne rozsudek v Kauze Ráth (osvobozující verdikt).

Člověk upadl na zmrzlém ledu a finální soudní rozhodnutí zda odškodnit či nikolv padlo již za pouhých 10 let.

Použití střelné zbraně pro obranu, jeden soud vyhodnotil jako vraždu na 25 let nepodmíněně, druhý soud se stejnými důkazy vyhodnotil jako nepřimněřenou obranu se sazbou podmínka.

.

Takže v kauze Segway je zde možnost, jak zamítnutí žaloby, tak odškodnní provozovatelů a okamžité odstranění cedulí a zrušení vyhlášky:-P

0/0
7.2.2017 14:42

L69u53c53i45a41n 39P90a41p28a63z95i21a44n 5224747251775

Jen ať žalují, ostatně to tvrdí už několik měsíců. Tak se na to zmohli až včera?

0/0
5.2.2017 11:08

J95i62ř57í 75P88r66a29ž31á78k 9220792361792

Většina lidí ví, kdo za těmi "firmami z asociace" stojí. Takže strach bude podstatný činitel při rozhodování....

0/0
5.2.2017 10:51
Foto

K12a94r69e43l 49D63v68o29r84a32k 2512248432986

Zhruba 66 000.- Kc za jednu znacku - tomu rikam vejvar.

+2/0
5.2.2017 9:48

J15o63s58e18f 92K21a39r55f75í28k 7482795856330

Tak ono když potřebujte na každou jednu značku celé schcvalovací kolečko...

A pak si taky musí zobnu příslušní majitelé fa.úředníci atd.;-)

0/0
7.2.2017 14:45
Foto

I24m62r26i20c14h 47S60u11c51h11a71r21s55k57ý 8216403165611

Další pokus darmožroutu o peníze ze státního rozpočtu, vůbec bych se nedivil kdyby je zastupoval náš vele známí Sokol, ochránce všech mocných pardon neplatičů daní a nerespektováni zákona.

+2/0
5.2.2017 9:36

T55o67m24a66s 29B14a85r25t50o56s 5284513933699

Ja mam pocit, ze provozovatele Segway vozitek byli tak trochu nenapapani a pujcovali to kazdemu moulovi. Bydlim na Praze 1 a casto mi vyraz a chovani nekterych "jezdcu" nahanel strach. Nejednou jsem byl svedkem nebezpecne situace. Jednou jsem videl, jak jedna z turistek nezvladla ovladani najela do lidi na zahradce. Ja zakaz vitam! A to i kvuli turistum, kteri se bez neceho jako je Segway, obejdou.

+9/0
5.2.2017 9:03

P76e45t15r 31Č15e40r19m94á47k 9138225579450

Jak píšete - šlo o některé jezdce, především o turisty. Ti se bez toho skutečně obejdou, ale co ti bežní uživatelé kteří tím jezdili každý den do práce, nikdy nikoho cíleně neohrozili, a nyní jsou tím biti zcela stejně... Prostě paskvil, najednu stranu si Praha hraje ne ekologické a moderní způsoby dopravy (a v centru obavlášť), a na druhou je pak zakáže. Kocourkov.

+2/−4
5.2.2017 11:52

M81a65r80e43k 45T22u86r34n28o18v56e42c 7225342880966

A on tím fakt někdo jezdil do práce? Jestli si dobře pamatuji, klasický Segway stál asi čtvrt milionu, ale možná, že už je to dnes levnější, a nebo nějaké napodobeniny konkurují hlavně cenou. Za tolik už má člověk auto. Nebo za zlomek ceny si člověk může pořídit mopeda nebo skútr.

Jak se to parkuje? Nechá se to před domem a zamkne zámkem jako kolo? To bych se tedy docela bál, takovou věc za tolik peněz takto někde nechávat. Nebo si to lidi berou do kanceláře? Co když jsou po cestě chody? A co doma? To si to berou do bytu? Dá se s tím třeba do metra? Jasně, po eskalátorech asi ne, ale tam kde je třeba výtah... To musí být horší a ještě méně praktické, než kolo...

Ne, fakt se mi nechce věřit, že to někdo používá opravdu jako dopravní prostředek. No a pokud jde o ty firmy, co si na tom založily byznys - ne, vůbec mi jich není líto. O tom, že to skončí, už se mluvilo dost dlouho, tak se na to ty firmy mohly připravit a vymyslet si nějaký jiný byznys plán. Kola na chodníky nesmějí, tak nevím, proč by se tam měla prohánět tahle vozidla.

Že na tom můžou turistické zajímavosti poznávat hůře pohybliví lidé? Že jsem na tom zatím viděl jen samé mladé a zdravé. Jen ať se pěkně projdou, pokud chtějí centrum Prahy vidět...

+1/0
5.2.2017 21:28

P14e81t10r 17Č12e44r20m52á88k 9348745519600

Pochopitelně, segway používá spousta normálních uživatelů (tzn. ne půjčovny ani turisti), a jezdí s ním do práce (a nebo třeba v rámci práce). Za čtvrt milionu byla top verze, základní stály skoro polovinu. A porovnáváte neporovnatelné - segway jednak nebyl zcela jistě pro každého (a pokud někdo zcela normálně dává za auto 1-2 mil, tak tohle bylo dostupné), a především právě nabízel to co skůtr nabídnout nemohl - pohyb po přímé trase, nikoliv jen po silnici jako auto, což byla právě ta hlavní výhoda + to že byl na elektriku. Ač mezi ně rozhodně nepatřím, tak to byl sen ekologů a zelených vizionářů dopravy ve městě.

Jinak se s tím dalo normálně po pár schodech vyjet, takže se dalo uskladnit v podstatě kdekoliv bylo místo nebo kam vedl výtah.

Takže ano, je to dopravní prostředek a stejně tak se i využívá. Firmy co to měly na business jsou mě osobně taky jedno, na druhou stranu chápu že se bouří - je to hrubý zásah ze strany státu do jejich podnikání, na přípravu bylo sotva půl roku, za kterých stroj pochopitelně nedožije, takže mělo být minimálně přechodné období kdy by se stávající stroje začali evidovat a žádné nové nesměly provozovat. Ale to by bylo moc práce, takhle to na prasáka zaříznout bylo pro úředníky samozřejmě snazší.

Takže jak jsem psal - turisty vem čert, proč ale mají trpět i normální uživatelé nedává logiku.

0/0
5.2.2017 23:04

M29a20r54e70k 68T14u59r68n22o82v38e16c 7445582360576

No, "spousta normálních uživatelů" - by mě fakt zajímalo kolik, speciálně tady v Praze... Víte o nějakých statistikách? Nebo nějaké takové lidi znáte?

Docela frčet by to mohlo třeba v Norsku, do elektrovozidel tam jsou tam docela blázni a hlavně na ně mají (aneb Tesla na každém rohu). Ale kupodivu tam jsem Segwaye snad vůbec neviděl.

Jako ne že by mě nenapadalo smysluplné využití - někde si to pořizuje třeba i policie - pro trochu rychlejší pohyb někde, kde by auta jezdit neměla to nemusí být špatné - i když zrovna v případě třeba pražské Městské policie to byl asi taky kanón na vrabce, podobně jako hummer a vznášedlo, co se jich pak stejně museli zbavit.

No a pokud jde o ten hrubý zásah proti firmám - o tom, že jsou se segwayisty problémy se v Praze mluví už pár let. A už docela dlouho se také mluvilo o tom, že se je Praha bude snažit omezit - minimálně několiv let. Takže to "sotva půl roku" je trochu mimo. Půl roku jen Praze trvalo pořídit značky - a to že to trvalo tak dlouho také vyvolává jistá podezření.

0/0
6.2.2017 0:15

K87a92r16e30l 96D42r31d22a 6504422477

Pouhá zabedněnost. Teď byl v TV dokument o Sinclairovi (autor ZX Spectrum). Vymyslel elektro vozítka do města. Jednoduchá praktická doprava, bez splodin a nenáročná na parkování. Jediný problém bezpečnost. V běžném provozu v případě nehody z toho vozítka udělá mohutnější auto hrst trsátek.

Aneb vize, jednou v centrech měst žádná páchnoucí plechová auta nebudou. A teď řešte segwaye. Praha si přijme vyhlášku, "Jsme zabedněnci a chceme jimi být navždy. Pražané" ;-D

Já jezdím v rodině invalidní vozík - električák. Roky to tady nebylo, protože xenofobní zabedněné Československo. Lidé s postižením se zavírali do ústavů, aby neobtěžovali zdravou majoritu na ulici! Trvalo to 40 let. Kultura nacistických lágrů - to byla česká společnost do roku 89.

Električáky se sem vozí z Německa a co vím, až po sametu. Je to v podstatě novinka. Za posledních 10 let sleduji docela obstojný vývoj. S tím souvisí také bezbariérovost, která se zavádí neskutečně pomalu a pracně 20 let. Nyní jsou navíc populární seniorské skútry. Na silnici to nesmí. Na chodníku to zabere víc místa než invalidní vozík. Obrovský problém legislativa. Ti nepohybliví senioři v podstatě nemají jistotu, že něco neporušují a jezdí tak trochu na černo. Takže vyhláška Prahy co umí "rychle" řešit elektro-dopravníky je pěkná podlost.

Osobně jsem segway uvažoval jako vhodnou kompenzační pomůcku pro procházky zdatnějších seniorů Prahou. Nemusí každý jezdit na kole, zvlášť když se nabízelo, že segway může tam, kam kolo ne. A pak, pěším zónám chybí dopravní prostředek pro drobné pochůzky. Opět je segway ideální, asi tak jako ho užívá městská policie.

Ten zákaz je nesmysl. Praha jen zamrzne v 80. letech 20. století. Rv

+1/0
6.2.2017 11:07

P54e38t54r 20Č47e44r72m97á97k 9118705539290

Přesnou statistiku na to rozdělení nemám, ale znám jenom takové lidi, turistů a půjčoven je max polovina, akorát že tím že na tom jezdí ve skupinkách a neumí s tím moc jezdit jsou samozřejmě daleko viditelnější než ti normální co jenom projedou okolo a ani si jich nikdo nevšimne.

Proč to nefrčí v norsku asi dojde každému ;-)

Pak ty firmy - opakuju že je mi to šumák, ale to že se o něčem "mluví" nic neznamená, o okruhu Prahy nebo nízkoemisních zónách v centru se mluví víc jak 10 let a neděje se nic. Takže chápu že řídit se tím že se něco někde možná jednou změní prostě nejde. Takže jako nějaký relevantní bod lze brát až to schválení, a od něj prostě skutečně utekla strašně krátká doba.

0/0
6.2.2017 20:37

A39n38t91o98n70í10n 67N84o83v93á10k 7411687310637

Je to vozidlo, ať jezdí po vozovce. Stejně tak tam nemá co dělat třeba cyklista.

0/0
6.2.2017 13:15

P85e88t42r 30Č35e66r14m40á66k 9718905719700

Je to vozítko postavené právě na to aby po vozovce jezdit nemuselo. Cpát ho na ní by mělo stejný smysl jako montovat cyklistům spalovací motorek na kolo.R^

0/0
6.2.2017 20:39

A59n37t56o27n48í85n 89N67o50v31á50k 7501747610707

Když se podívám třeba na tenhle web

http://www.pujcovna-segway.cz/

Tak nabízejí tu nejmonstróznější terénní verzi

http://cz-cs.segway.com/products/segway-x2-se

která má na šířku 85cm a váží půl metráku, tedy jako babeta a výkon to má 4 kW, víc než dvakrát tolik co babeta. Tohle absolutně na chodníku nemá co dělat a v centru už vůbec ne.

0/0
6.2.2017 21:01

P43e54t78r 77Č23e19r21m18á67k 9508275629350

V centru to má rozhodně co dělat, na to je navržené, a centrum nejsou jenom úzké chodníky, ale především veřejná prostranství a pěší zóny.

A nevím proč jste vybral terénní verzi, existují normální, a zákon nerozlišuje kterou, bere plošně všechny, takže jste jen ukázal důvod navíc v čem je zákon špatný. R^

0/0
6.2.2017 21:09

A97n34t37o79n38í95n 34N55o47v82á91k 7811407940457

Vybral sem tu terénní protože to je ta co ty turistický agentury používaj. Pokud jsou zakázaná i vozidla na vlastní pohon jako kolo a koloběžka tak tohle prostě ne, to že je to zkonstruované na chodník je jen tvůj fantas.

0/0
6.2.2017 21:21

P67e91t79r 60Č15e42r95m22á91k 9228575619480

To že to je zkonstruované na pohyb po pěších zónách, chodnících a podobných plochách je jasný fakt, k ničemu jinému to ani užití nemá, pokud ti to uniklo tak máš celkem mezeru ;-)

A evidentně jsi nepochopil dotaz - proč je zákon plošný a omezuje stejně běžné uživatele na městských verzích stejně jako turistu na terénní???

Jinak s pohonem to nemá co dělat, elektrický invalidní vozík taky může na chodník, takže to chce si neplést pojmy s dojmy R^

0/0
6.2.2017 23:12

A29n87t75o31n33í64n 69N26o93v69á22k 7781367250957

Invalidi sou snad něco jinýho, ti si to nevybrali, elektrický kriplkáry nejezdí až 20 km/h, ale většinou tak 6.

Neterénní verze i2 je sice o 20 cm užší, ale jinak stejně výkonná a skoro stejně těžká, takže to skoro není rozdíl.

A je snad jedno kdo na tom jezdí, je to dost těžké a výkonné motorové vozidlo a na chodníku to prostě nemá co dělat, pokud někdo tvrdí, že půlmetráková kraksna s výkonem 4kW a maximálkou 20 km/h patří mezi chodce, tak je bezohledný hovado nebo patří k těm šmejdům co si na díře v zákone postavili byznys a teď se můžou podělat, že jim někdo zatnul tipec. Já tomu zákazu tleskám, jak se říká na každou svini se někde vaří voda a tady se povadlo, že se zas jednou dovařila.

0/0
6.2.2017 23:52

P70e86t95r 81Č24e75r50m75á69k 9668575919110

Invalidní vozíky nejsou nic jiného, je to ukázka toho že elektrický vozík na chodníku nebo v pěší zóně lze provozovat bezpečně a bez problému.

A s váhou nebo šířkou normální verze problém není, rychlost je stejně omezená a hmotnost je nižší než u těch invalidních vozíků.

Takže jde jenom o to kdo na tom jezdí - a to má problém ve dvou faktorech - jednak v těch turistech co jezdili ve skupinkách a navíc to neuměli pořádně obsluhovat, a pak v české malosti a závisti, kdy ten kdo nemá ani na fabii samozřejmě odsuzuje ty co si koupí moderní elektrický přepravník za čtvrt mega, a budou vymýšlet teorie o tom jak je to nebezpečné a bla bla, přestože po většině civilizované evropy to naprosto normálně jezdí a funguje R^

Takže princip kolektivní viny je nepřijatelný - spousta chodců se obzvlášť v centru chovají jako hlupáci a skáčou doslova pod kola aut, zavřou se kvůli tomu snad chodníky? Asi ne, tady je to to samé, a pakliže Praha bude chtít rozvíjet svojí ekopolitiku dopravy, stejně na to bude muset časem přistoupit. R^

0/0
7.2.2017 22:29

J21i44ř66í 79Č44e85r35n58ý 7162706581

Jsou vyhrazená místa kam se nesmí. Auta mají také omezení.

0/0
9.2.2017 14:00

J74a34n 28S72l31o67v80í77k 3269987510158

On je hlavně rozdíl v tom, jestli jede na vozítku člověk, který jej využívá jako dopravní prostředek pro cestu z bodu A do B. Anebo jestli na něm jede turista, či dokonce houf turistů, čučících po památkách, jen ne na cestu a vynucujících si neustále volný průjezd v přecpaných a úzkých uličkách Prahy. Já jako turista si chci procházku užít a ne pořád koukat kolem sebe, kdy do mě někdo narazí. Jako by nestačili mnozí bezohlední cyklisté.

+9/0
5.2.2017 8:59

K26a74r46e71l 77D22r15d63a 6753715677159

Nejznámější kolize chodce a segwaye v Praze je případ lynče, kdy nasupená Češka napadla turistku na segwayi v Pařížské a srazila ji k zemi, protože se jí nelíbilo, že jede po chodníku. ;-D

Přesně v tomto duchu prosadili bezvýznamní politici Prahy 1 zákaz segwayů, aby se zviditelnili. Proč se snadno nezviditelnit podporou české xenofobie? ;-D

A přesně o tom je "nebezpečnost" segwayů v Praze. ;-)

+2/−9
5.2.2017 8:47

K58a12r41e44l 49N88o47v64o25t47n16y 4887574762532

A od kdy se po chodníku nechodí, ale jezdí? Ať jim dají RZ, povinnou výbavu, světla a jezdí si ulicích (rezervu bych jim odpustil;-D)

+1/−1
5.2.2017 11:21

P12e84t78r 75Č12e69r38m50á14k 9968245569460

Od té doby co někdo vymyslel elektrické vozítko které je právě na to určeno a které právě těží z toho že dokáže nabídnout alternativní trasy oproti běžné motorové dopravě. R^

+1/−1
5.2.2017 11:55

K10a16r81e12l 66N23o23v28o35t46n38y 4367614862892

Jo takže vozítko? A na chodníku? To máte trochu pomotané;-D

0/0
5.2.2017 15:31

P78e67t56r 24Č11e67r13m77á95k 9958655449300

Ani ne, máte pocit že invalidní vozík na chodník nesmí? ;-)

0/0
5.2.2017 15:52

J61a36n 46K34r42e11j63č18í 7640133326433

Tak ať tůristi jezdí na invalidních vozících.

0/0
5.2.2017 21:20

P62e34t75r 48Č50e48r49m82á48k 9718455499100

A normální uživatelé?

0/0
5.2.2017 23:05

J55o77s96e38f 85Z16a10h77á92l66k98a 4103139938606

Jedna komunikace a dvě rozdílné rozdílné rychlosti pohybu, to bude vždy riziko kolize. Do určité hustoty provozu to nemusí vadit (parky, stezky atp.), ale městské chodníky a pěší zóny na to nejsou. Ještě, kdyby to tak chtěli pochopit pumpičkáři.

+6/0
5.2.2017 8:47

J32a80n 23Z63e33m79a47n 1426365394556

Budou výrobci aut žalovat města za používání značek Zákaz vjezdu všech vozidel?

+3/0
5.2.2017 8:40

P57a25t61r80i88k 89E95g34e85r 2328650799781

Já doopravdy nevím. Podle mého názoru segway na chodník ani pěší zónu nepatří. Je to jako na osoba na on-line bruslích či na kole, ta také musí respektovat nějaká pravidla. Segway bych proto nezakazoval třeba v parku Stromovka, v Ladronce, ale na náměstí Republiky, v ulici Na Příkopě, na Karlově mostě sem určitě ne! Pokud zahraniční turista chce vidět krásy historické Prahy musí jít pěšky, pokud nemá nějaký hendikep. Věřím tomu, že 110 korun do MHD každý z nich může vrazit. Případně ať vzniknou pro segway úseky.

+3/−1
5.2.2017 6:12

P96e32t65r 68Č67e76r48m47á53k 9888595679570

Vcelku logický krok, každý se snaží chránit svoje zájmy - na tom není nic divného, a v situaci kdy se Praha zachovala tak diletantsky jak se zachovala, a místo skutečného řešení v duchu většiny západních měst radši strčila hlavu do písku a udělala tento plošný zákaz, je to asi očekávatelné.

+1/−5
5.2.2017 0:34

K81a25r29e18l 44L70a98n40g57r 2842267220778

Pokud by se provozovatelé segwayu nechovali jako zver co necti zakladni slusnost a neohrozovali chodce, nebyl by duvod tohle zavest. U ND bylo bezne, ze jeli na max a ohrozovali tak chodce. Park u Strahovskeho klastera byl to same, jizda jako dobytek, opirani vozitek o lavicky...

+11/0
5.2.2017 0:46

P18e13t77r 17Č37e66r11m44á66k 9118245779740

V pohodě, ale proč kvůli tomu dělat plošný zákaz který postihuje i soukromé majitele kteří nikoho neohrožovali??? Tento problém řešili skoro ve všech západních státech, a jen absolutní minimum z nich volilo stejně striktní zákaz jako u nás, většina zavedla opatření která to pouze nutně zregulovala R^

0/0
5.2.2017 11:47

J58o90s17e13f 36H12a23n40y18á80š 2144779873

Absolutní minimum? Takže Praha není jediná.

0/0
5.2.2017 15:29

P93e80t47r 48Č47e49r56m89á68k 9458685459610

Jediná ne, patří do té menšiny která se s tím neuměla popasovat lépe.

0/0
5.2.2017 15:31

J91o65s23e24f 24H15a39n68y22á17š 2324549573

Jsem rád, že jste se s vyjádřením problému popasoval zjištěním, že jiní se s problémem "segway" popasovali lépe. Tady prostě není co dodat.

0/0
5.2.2017 15:51

P23e97t46r 98Č32e72r39m48á71k 9308955279630

Přesně tak - není co dodat, to jsou fakta R^

0/0
5.2.2017 15:54

J74o31s84e88f 55H48a66n73y19á56š 2274929653

Hm, je vidět, že víte.:-/

0/0
5.2.2017 16:24

P98e48t28r 81Č72e25r93m88á35k 9578525699230

Ano, to jsou vcelku snadno dostupné informace R^

0/0
5.2.2017 16:43

O94n16d22ř30e45j 26L96o59š40o18t82h 9320612834862

Problém je v uživatelích těch samochodek, jezdili jako hovada, tak se jim to zakázalo.

+8/0
5.2.2017 1:33

P83e14t50r 28Č15e65r73m90á30k 9898575799320

Jenomže právě podle principu kolektivní viny - tedy plošně. Takže dnes nemůžou vyjet ani ti normální uživatelé. Rv

0/0
5.2.2017 11:45

L74i49b72o42r 29M42o52z60i61s 4875215119941

V tomhle state si kazdej dement zalozi asociaci k prosazovani svych zajmu... a vsichni jako padneme na zadnici?

+12/0
4.2.2017 22:47
Foto

P16a67v39e44l 58J20o41s17e14f 30M16ö34r63t56l 9319251912397

Ani ne tak "každej dement", ale podnikavec, který nic neumí a baží po vysokých ziscích. Odrbat cizince - to je v Práglu jeden z nejlepších způsobů, jak se stát zbohatlíkem. Mimochdem, těm co se na oněch vozítkách jak ovce (nečumím vpravo ani vlevo, jen jedu) jejich "vodiči" vyprávějí někdy naprosté zhovadilosti o tom co "nalevo vidíte, napravo vidíte, nebo uvidíte!" Leč, demokracie je holka prodejná, všudypřítomná[>-]

+1/−1
5.2.2017 5:30

M87i45r74o84s90l44a50v 12K29l40i36m32e25š 2390272198588

Pokud budou moci jezdit sewaye, po chodníku, tak tam mohou jezdit cyklisté, skůtry a motorky.

+17/0
4.2.2017 21:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.