Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Letišti Václava Havla vlak zastaví v podzemí. Ubude třetina autobusů

Tři nové železniční zastávky vzniknou na trase „rychlodráhy“ z Veleslavína na Ruzyni. Z letištní stanice cestující vystoupí do „schengenského“ Terminálu 2. V budoucnu díky trati ubude pasažérů v autobusech asi o třetinu, představili ve čtvrtek plány zástupci investora a projektantů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Š59t22ě56p39á31n 35T59u29š81j77á19k 4246339817913

Rychlodráha do Kladna má jeden dost podstatný problém. Stopa buštěhradské dráhy měla možná své opodstatnění před 150 lety, ale ne nyní. Ok, zdvojkolejní se, ok, některé oblouky se napřímí, bude se moci jezdit o něco rychleji. Nicméně i tak se bude vlakem jezdit výrazně pomaleji, než autobusem. S tím souvisí další věc, kladenské nádraží, tzv. výhybka, je situováno západně až jihozápadně od větší části Kladna. Praha je od Kladna přibližně směrem na jihovýchod, tak si to prosím pěkně zkuste představit. Většina obyvatel, bydlící ve východní části Kladna, v Kročehlavech apod., nepojede na druhou stranu od Prahy, aby se nejdřív dostala na nádraží v Kladně, ale prostě nasedne na to, co ji doveze co nejrychleji do Prahy, což je autobus.

Je velká škoda, že byl smeten ze stolu návrh tzv. kladenského diametru, který mě osobně přišel hodně zajímavý, a na rozdíl od všech ostatních návrhů by to byla doopravdy rychlodráha.

0/0
20.2.2017 12:48

K45a49r41e36l 81B95l54á62h56a 1355336321369

Co to bylo za návrh? Myslím ten kladenský diametr.

0/0
20.2.2017 14:28

K25a12r85e64l 69B88l72á27h92a 1495576601559

Kopat další tunely do centra Prahy je opravdu nereálné. Nelze je vézt ještě někde pod metrem někde ve třetím, nebo čtvrtém patře pod zemí. Nahoru by se totiž dostávali lidé dlouhé minuty. A to nezmiňuji složité podloží, obrovskou cenu, atd.

Naopak vedení dalších tratí do centra po povrchu je kvůli husté zástavbě prakticky nemožné.

Abych ale nebyl jenom ten, který říká, že je to nemožné, tak uvedu svůj názor. Myslím si, že je nutno zastavit meziměstskou dopravu na hranicích Prahy a tam udělat přestupní terminály. Vyšlo by to určitě levněji.

Co se týká Kladna, patrně by bylo schůdné dovést jednu trať k prostoru letiště. Pokud by toto řešení nestačilo kapacitně, pak v další části udělat další trať z Kladna do jiného terminálu na jihozápadě Prahy. Ale myslím si, že i ta jedna trať by stačila.

Problémem je ale vlaková "loby", která se snaží nějakou alternativu s vlakem prosadit. Dokonce i za cenu lží a podfuků. Jedním z těchto podfuků třeba byla podhodnocená cena vlakové trati z Kladna do centra, během prvních návrhů, kdy se porovnávala cena metra a cena vlaku.

0/−1
17.2.2017 22:19

J28o64s81e68f 73K83o36p55e78c56k81y 9174462545

Zadne dalsi nove trate ale do centra nepovedou... Vyuzije se ta, co uz tam davno existuje a to vcetne te casti, ktera povede zahloubena... Coz neni vymysl "vlakove lobby" ale obyvatel phy6. "Vlakova lobby" se jen snazi prosadit zcela logickou variantu, ktera naprosto stejne funguje vsude nejen v evropskych velkomestech = vlaky jsou rychlou a vybornou volbou, jak se dostat z okoli techto mest dostat primo do centra a to bez prestupu. Ostatne uplne stejne to funguje i na dalsich primeststkych trati i v samotne Praze ;-)

+1/0
18.2.2017 7:38

K37a85r41e37l 44B69l88á40h18a 1595266741759

Faktem je, že ti co prosazují modernizaci vlakové trati na úkor metra k letišti několikrát použili takové návrhy, které např. totálně zkreslily cenu za danou stavbu, jak jsem napsal výše. A i nyní používají nejrůznější fígle, např. čachry s počtem lidí, kteří by dojížděli tímto typem dopravy.

0/0
18.2.2017 19:04

K30a46r27e83l 59B66l18á22h28a 1165776781519

Myslím si, že stavba-modernizace vlakového spojení za několik desítek miliard (na co by se to určitě vyšplhalo) prostě nebude využívána natolik, aby měla smysl. Rozhodně tím nechci upírat Kladeňákům rozumné zlepšení možnosti, jak se dostat do Prahy! Ale mělo by se hledat takové řešení, které bude finančně méně náročné.

0/−1
18.2.2017 19:09

J24o88s69e73f 10K33o42p53e12c37k61y 9404962445

Nevim, co tady kdo predvadi za cachry s cenou nebo poctem lidi. ja pracuji s fakty a ty jsou nasledujici:

1/ Vsude kde je k dispozici moderni 2 kolejna elektrifikovana trat s dvoupodlaznimi jednotkami = Kolin, Beroun, Benesov jsou tyto trasy vyuzivany desetitisici cestujicimi denne. A je to zcela logicke neb je to nejrychlejsi a nepohodlnejsi zpusob jak se z okoli mesta do centra bez prestupu verejnou dopravou.

2/ Vy jste zatim nepredstavil zadny jiny podobne efektivni zpusob jak dostanete desetitisice kladenaku do centra mesta bez prestupu a zaroven vyresite dostupnost letiste. Az na nej prijdete, tak dejte vedet ;-)

+1/0
18.2.2017 19:58

K79a51r43e45l 51B88l33á69h47a 1665386741399

myslím, že jsem to psal na více místech této diskuze

0/−1
18.2.2017 22:55

K67a13r23e96l 70B62l44á46h56a 1855166321639

Co se týká stávajícího využití vlakového spojení, jedná se o zanedbatelný počet lidí, pro které ne neekonomické stavět drahou trať.

0/−1
18.2.2017 22:57

R44a78d85e65k 75J49a24n25a28t87a 9575676204502

Dokážete prosím pochopit, že po výrazném vylepšením trati bude jezdit také výrazně více cestujících? Minimálně tolik, kolik z ostatních směrů, kde odpovídající příměstská trať už je.

Kladno je totiž největší středočeské město, navíc poznamenané tím, že tam komunisté natáhli spoustu obyvatel, ale jim protežovaný těžký a těžební průmysl vesměs zkracoval. Takže lidí odtamtud dojíždí do Prahy opravdu hodně - většina dnes ovšem jinak než vlakem.

0/−1
19.2.2017 0:13

K76a83r31e66l 60B13l61á79h18a 1645806751339

Ano, většina Kladeňáků jezdí autem, protože je to pro ně pohodlnější a cena je srovnatelná.

0/−1
19.2.2017 10:58

R74a79d45e71k 57J78a74n49a19t54a 9285776794162

Co tím chcet říct? Ano, DNES je to často rychlejší a pohodlnější, protože moderní trať neexistuje! Ovšem třeba z Čelákovic či Říčan jsou čísla zcela jiná.

Co se týče nákladů, jste kompletně mimo, jako pořád. Roční dojíždění ze 3. pásma do Prahy vyjde na 10850 Kč (včetně pražské MHD). To je při 230 pracovních dnech 23 Kč na jednu cestu. Kolik km za to ujedete autem? Musel byste mít náklady na jízdu autem 75 haléřů na 1 km.

0/−1
19.2.2017 11:15

K28a27r36e39l 74B14l11á41h84a 1755766501509

Chtěl bych vidět, kolik Kladeňáků si koupí roční předplatné, když neví co bude za půl roku ... Prostě se mi stále vnucuje ta myšlenka, že lobujete za stavbu trati ;-)

0/−1
19.2.2017 12:26

R87a20d14e16k 30J13a91n44a49t78a 9785136494422

Roční neexistuje, kupuje se to u vnějších pásem po čtvrtletích. Každou replikou ukazujete, jak málo o příměstské dopravě víte.

0/−1
19.2.2017 16:21

K69a69r64e14l 40B30l37á57h77a 1755796141979

A vy každou replikou jenom potvrzujete, že lobujete o sto šest ...

0/0
19.2.2017 16:23

K82a33r90e34l 67B50l58á71h56a 1735156481979

např. při měsíčním předplatném stojí Kladno - Zličín na měsíc 1190,-, takže na rok je to 14280,-

0/0
19.2.2017 16:28

R75a66d85e56k 65J73a70n72a79t14a 9365966114692

Za prvé, předpokládáte, že typický dojíždějící má v Praze nějakou brigádu nebo co, že neví, co bude za měsíc. Typické časové jízdné je čtvrtletní a ze zákona je dvouměsíční výpovědní lhůta.

Za druhé, nevím, kde jste vzal cenu 1190,-, ale bavíme se tu snad o vlaích a o PID. Doplňkový měsíční kupon pro 1.-3. pásmo stojí 800 Kč. Zbytek je pražská tramvajenka, kterou by měl i tam váš hypotetický dojíždějící na Zličin, aby se někam dostal.

0/0
19.2.2017 17:23

K45a89r36e79l 25B94l44á51h85a 1765326141979

Stačilo v Googlu zadat ceny jízdného Praha Kladno ...

0/0
19.2.2017 18:46

R10a43d93e13k 78J56a73n56a65t83a 9965716534162

Tj. naprosto neinformovaný dotaz. Věříte všemu, co vypadne z Googlu?

0/0
20.2.2017 21:00

K96a23r87e10l 96B87l34á62h37a 1155876371269

A vy zase věříte jenom svým argumentům ... :-/

Tady nejde ani tak o to, jestli to nebo ono stojí o 5 Kč více nebo méně ale o to, že dráha je pořád relativně drahá. A pro dost velkou část uživatelů se vyplatí zaplatit o něco více a jet autem. Ty důvody snad pochopíte sám a nebudu je muset tady psát.

0/0
20.2.2017 23:19

R93a77d65e51k 61J62a94n23a98t33a 9485516104382

Prosazuji nejlogičtější řešení, podle znalostí v oboru, zkušeností ze zahraničí i z jiných částí Prahy.

Ne, opravdu by nikoho rozumného nenapadlo ukončovat vlaky od Benešova v Hostivaři či Strašnicích, jak navrhujete u Kladna.

0/0
19.2.2017 16:31

K26a38r92e23l 90B24l97á55h26a 1325486271259

Formuloval bych to jinak: Prosazujete šílené utrácení peněz

0/0
19.2.2017 16:36

R69a82d49e26k 46J36a94n20a60t51a 9835736334112

Každá infrastrukturní stavba je "drahá", dálnice apod. Jde o to, kde je nejvyšší užitek. Zde je užitek velmi vysoký (jak už jsem tu několikrát napsal, Klando je největší středočeské město a relace Praha-Kladno podle SLDB nejsilnější směr dojížďkymezi obcemi v ČR). Jestli se nevyplatí příměstská železniční trať zde, tak pak už asi nikde.

0/0
19.2.2017 17:30

K16a67r96e58l 17B83l95á20h64a 1805876651879

Takže vy prosazujete stavbu ať to stojí co to stojí, že? A ani se nesnažíte hledat nějaké ekonomicky schůdnější řešení. A pak kdo je v této diskuzi ten "kolovrátek".

0/0
20.2.2017 14:58

K98a77r17e82l 11B45l26á67h28a 1885726951679

Podle vás to je nejlogičtější řešení, podle mne to je nejdražší řešení.

Navíc při cestách do zahraničí jsem několikrát narazil na systém, kdy se dojede metrem na kraj města, a pak se pokračuje příměstským vlakem dál k nějaké atrakci.

0/0
20.2.2017 23:29

J36o15s25e31f 35K26o41p17e23c59k16y 9664672385

Jste jako takovy uz trochu nudny kolovratek. V mem prispevku vyse se jasne pise, ze vsude, kde existuje moderni 2 kolejna trat s vysokovu frekvenci spojeni a kvalitou souprav je pocet cestujici vysoky. Neexistuje tak jediny duvod, aby to v pripade nejvetsiho stredoceskeho mesta bylo jinak. Pokud mate jine informace, tak sem s nimi. Zatim jste ale zadne takove nepredlozil;-)

0/0
19.2.2017 8:10

K59a81r82e71l 18B62l35á58h92a 1915326941109

Totéž můžu říci já o vás, protože také stále opakujete jedno a to samé.

0/0
19.2.2017 9:55

R36a43d79e61k 80J37a81n67a63t13a 9505316814972

Podívejte pane Bláha, vaše příspěvky obsahují velmi málo argumentů, čísel, odkazů, analogií. Utkvěle prosazete nějakou myšlenku (nějaké vlaky/busy/auta ukončené na okraji prahy a cpát do do metra, je to tak?), ale ignorujete, když vám vaše argumenty někdo vyvrací. Nemáte ani funkční příklad, kde se tak dělá.

0/0
19.2.2017 17:33

K30a70r27e35l 98B38l36á63h42a 1695946791729

To samé lze říci o vás, také argumentujete "nějakou myšlenku" tj. ve prospěch stavby vlakové trati bez ohledu na nevýhody tohoto řešení. A jak už jsem napsal jinde, snižujete význam jakéhokoliv argumentu proti a zvýrazňujete každý argument pro. To samé dělá loby, která chce tuto stavbu prosadit. Proto vás považuji za její součást.

Já jsem ani další argumenty proti této stavbě neuváděl, protože by to vedlo k dlouhým diskuzím kolem každého bodu.

0/0
19.2.2017 18:40

K71a35r77e81l 50B72l44á14h34a 1555946131269

Zase nemáte pravdu ohledně čísel, viz část kolem cen za alternativní způsoby dopravy.

0/0
19.2.2017 18:41

K45a56r60e60l 22B53l82á63h95a 1315396581629

V současné době je na internetu k dispozici informace, že by trať z Kladna stála 31 miliard korun. A to je jenom současný odhad ceny. V reálu a podle předchozích zkušeností by to stálo 40-50 miliard.

Vážně pochybuji, že by tuto trať využívalo tolik lidí jak uvádíte. Možná to je tak celkový počet lidí, kteří jezdí z Kladna do Prahy. Ale většina z nich dává přednost autům a pak autobusům ... z nejrůznějších důvodů. A při tom mají také možnost používat stávající vlak. Proč ho nevyužívají již teď? Patrně vysoká cena, nechuť dojít v Kladně na nádraží, nebo co já vím. Každopádně v současných vlacích (ve většině z nich) jezdí cca 10-20 lidí ve dvou vagonech.

0/0
18.2.2017 23:14

R98a29d63e70k 54J83a98n85a19t32a 9595776944362

"Proč ho nevyužívají již teď?"

Protože jede dlouho a nejezdí tak často, jak by měl (na jednokolejce už nelze jezdit častěji). Navíc je jízda motorovou soupravou méně pohodlná. Přestupní místa také nejsou dobře vyřešena (Hradčanská, Vltavská), protože se čeká, že se to udělá v rámci modernizace.

"10-20 lidí ve dvou vagonech"

Blbost. Jezdí jak více lidí, tak více vagonů.

"Patrně vysoká cena, "

Proboha, neukazujte tak svou omezenost. Časové jízdné PID je široko daleko nejnižší jízdné. Neintegrované autobusy i auta jsou dražší.

0/−1
19.2.2017 0:17

K77a81r83e23l 66B73l85á84h53a 1985466481659

Na internetu jsem našel ceny vlaku, autobusu a vypočítal jsem cenu za auto (jedná se o jednorázové jízdenky):

vlak: 51Kč

autobus: 42 Kč

auto: 36 Kč (spotřeba 6l, cena benzínu: 30 Kč)

Pokud si někdo koupí měsíční jízdenku na autobus nebo vlak, vyjde to samozřejmě levněji. Ale i tak je jasné, že cena za jízdu autem není zase tak vysoká v porovnání s autobusem nebo vlakem. Proto velká část lidí jezdí autem. Nehledě na to, že je to pohodlnější.

A jestli si někdo myslí, že po modernizaci (za cca 40 miliard Kč) se cena vlaku sníží, tak je na velkém omylu.

0/−1
19.2.2017 10:57

R31a20d71e15k 24J20a95n88a44t28a 9255326444342

Vša cenové srovnání je srandovní. Cenu časových jízdenek, ba ani tarif PID, neuvažujete, přestou, že je využívá valná většina cestujícícíh. U auta jste klasicky "zapomněl", že náklady nejsou jen benzín.

U vlivu ceny modernizace na jízdné jste taktéž mimo. Náklady na modernizaci se do jízdného nepočítají, stejně jako se náklady na stavbu dálnice nepočítají do jízdného v autobuse. Abytse vůbec mohl spojovat tato dvě čísla, musel by trať stavět soukromý investor, ale to se na železnici nedělá už asi 100 let a u silnic se to nedělalo nikdy.

Naopak, obecně dává modernizace prostor pro snížení jízdného, protože dělá provoz efektivnější. Ostatně viz modernizace trati Praha-Ostrava. Kdy se začali o trať zajímat soukromníci? Až po té, co si spočítali, že se může komerční provoz vyplatit. A proč se mohl najednou vyplatit? Protože modernizace snižila cestovní čas z 5h pod 3,5h, což zvyšeje efektivitu a snižuje náklady.

0/−1
19.2.2017 11:23

K31a19r77e78l 76B97l86á19h76a 1215766391229

Přečtěte si ještě jednou můj příspěvek

0/0
19.2.2017 12:20

K23a43r97e53l 97B49l68á87h89a 1305876401629

Vy opravdu věříte tomu, že po 40 miliardové investici se cena jízdného sníží??? A pak kdo je tady demagog

0/0
19.2.2017 12:22

K71a90r52e59l 73B45l86á96h86a 1965446311349

pardon, ne demagog ... ale lobista

0/0
19.2.2017 12:27

R70a35d18e95k 38J16a70n21a56t29a 9565386944442

Výše jízdného je politická otázka. Ostatně předpokládám, že jste zaznamenal, že se před nedávnem po volbách v Praze časové jízdné snížilo.

0/0
19.2.2017 16:25

K14a71r58e28l 34B28l12á62h10a 1225896231429

Já jsem především zaznamenal to, že se v pravidelných intervalech pokouší lobisté protlačit stavbu trati, která by byla drahá a jejíž přínosy by byly malé (ve srovnání s výší investic)

0/−1
19.2.2017 16:40

R18a86d52e17k 89J56a69n42a97t75a 9425106414122

Když se ten směr 100 let zanedbaný, tak levné řešení neexistuje.

Mimochodem, jen povrchová modernizace by nebyla tak drahá, ten tunel si prosadila P6 (respektive pár vlivných boháčů z Ořechovky). Tedy oni by nejraději tu trať zrušili úplně, takže si ten požadavek před 20 lety vymysleli, aby tu modernizaci pohřbily vysoké náklady a trať se zrušila. A stále se toho drží a protože těch potenciálních cestujících je tolik, že výpočet efektivity vyjde i s tunelem, tak se to udělá s tunelem.

A v neposlední řadě, v tom horlení jak je to drahé, jste zapomněl na to, že EU u železničních investic proplácí klidně 80% nákladů. U silničních mnohem méně, protože dlouhodobou strategií EU je snížit závislost Evropy na dovozu energie (ropy). Peníze jsou. Není akceschopnost. Nestíháme rozhodovat, schvalovat, projektovat. Ministersvo musí vymýšlat šílenosti typu státní půjčovna vlaků, jen aby ty peníze vyčerpalo, když nemá projekty.

0/−1
19.2.2017 17:41

K67a37r86e80l 11B55l20á67h93a 1345966311419

A tady jste to sám řekl. Jde o to, dostat od EU peníze (a pak je neefektivně utratit) ... stejné jako je to např. se stavbou rozhleden, cyklostezek, atd.

A zase používáte argument "pod pás", když nazýváte lidi z Prahy 6 za "vlivné boháče" ... abyste ten jejich argument shodil před zbytkem čtenářů ... prostě mluvíte jazykem té loby, o které si myslím jen to nejhorší.

A chci upozornit, že původní "soutěž" bylo o tom, zda metro nebo dráha. Protože bylo jasné, pokud by se prosadila dráha, pak by se na metro nedaly peníze.

Z těch rozhodnutí se člověku někdy obrací žaludek. A není to jenom o této kauze ale třeba o tunelu Blanka, opravy D1, D8, atd.

0/0
19.2.2017 19:31

K21a37r27e30l 52B31l26á23h51a 1235316791949

Proboha, neukazujte svoji zaslepenost. Je pravda, že jsem třeba napočítal i 3 vagony, ale totálně prázdných. Jinde byly 4 vagony a v nich sedělo na té straně, kde jsem se díval cca 10 lidí ... tedy opravdu celkem 20 lidí. Ještě zkusím dát info v době špičky .. tam snad pojede těch lidí více.

A s tou pohodlností při přestupování uváděné jako důvod, že lidi nejezdí vlakem, to je fakt docela drsný argument ...

0/0
23.2.2017 13:23

J93o13s11e14f 31K40o52p27e55c51k42y 9274642265

Vyuzivalo by ji tolik lidi, jako jine podobne trate, ktere uz existuji a pak by se jednoznacne vyplatila. Pokud mate jine poznatky, predlozte je. Jinak se jen motate v kruhu svym vlastnich mylnych predstav ;-)

0/0
19.2.2017 8:12

K20a75r75e25l 88B69l14á48h26a 1835346291789

Pokud mi jeden z vás řekne svůj email, pošlu video, kde bude vidět kolik vagonů jezdí a jak jsou obsazené.

Oba dva bagatelizujete problémy týkající se stavby té trati a naopak zveličujete argumenty pro její stavbu.

Připadá mi, že jste oba buď totálně "oklamaní" (nechci používat jiné daleko přesnější slovo" z argumentů "vlakové loby", nebo jste na ni nějakým způsobem navázáni.

Ostatně i tento článek má za úkol připravovat veřejné mínění na to, aby bylo prosazení stavby trati snadnější. I v minulosti zde bylo několik podobně zaměřených článků.

0/0
19.2.2017 9:53

R60a17d72e33k 84J76a78n25a66t49a 9485826634142

Už se přestaňte ztrapňovat. Počty cestujících se nedokazují videem, ale průzkumem, sčítáním!

Zde [ http://docplayer.cz/181207-Srovnani-jizdnich-dob-vlak-vs-mhd.html ] na straně 5 vidíte v roce 2012 mezi Veleslavínem a Dejvicemi 2800 osob v jednom směru. Tehdy jezdilo cca 40 párů vlaků denně, takže to máte celodenní průměr 70 lidí na vlak. Ve špičce logicky více.

Novější čísla jsem nenašel, nicméně počty cestujících ve vlacích PID obecně trvale rostou [http://www.top-expo.cz/domain/top-expo/files/smart-city/smart-city-2015/integrovana-doprava-praha-a-sk/prednasky/sury_pavel.pdf stana 6]. Například v roce 2010 to bylo 2400 cestujících [http://stary.ropid.cz/data/Galleries/70/105/106/d845_1_08_statistika.pdf]

K dalšímu jen to, že zde se nejedná o žádný "problém". Ten v tom hledají pouze politici. Je to normální železniční trať a její modernizace, jakých už se v ČR udělalo hodně (ano, včetně tunelů). Žádné sci-fi, žádný let na Mars.

Co se týká novin, je a byla zde spíš za posledních 20 let opačná masáž. "Chceme metro, ne rychlodráhu" byla před lety naprosto lživá kampaň, využívající FUD (když tomu nerozumím, tak se bojím) efekt. Dokázala nemalé množství laiků pod argumenty jako hluk apod. poštvat proti modernizaci, která by hluk zátěž obecně naopak snížila. A největší zátěží pro P6 je Evropská, které by se ulehčilo, kdyby lidi z Kaldno konečně začali jezdit vlakem.

0/−1
19.2.2017 11:09

K76a93r26e51l 54B37l41á56h19a 1135966461549

A vy už se konečně přiznejte že lobujete za trať ;-)

Dráhy nejsou schopny modernizovat nádraží ale peníze na luxusní trať by chtěly ... :-/

0/0
19.2.2017 12:29

K75a25r51e93l 40B96l54á75h48a 1405836911789

Jediné, v čem bych s vámi souhlasil je to, že by po dokončení byla trať patrně méně hlučná.

0/0
19.2.2017 12:31

K61a16r98e80l 97B47l25á75h17a 1695746311319

Ale tady nebylo nic o nerozumění ale o jasnou obranu a zastání stavby metra směrem k letišti. Bylo totiž jasné, pokud by se prosadila rychlodráha, že by se pak řeklo Pražákům: pokud chcete jet z Prahy 6 do centra, použijte vlak a metro by se už nestavělo.

Překroutil jste to stejně jako to překrucovali ti, kteří prosazovali tehdy vlak!

0/0
20.2.2017 15:50

K41a16r40e57l 81L90a46n80a 69I90n11g17. 9976701352

Projektanti ve čtvrtek prezentovali propočty, podle nichž by roce 2052 mohlo během průměrného pracovního dne ...

Zdroj: http://praha.idnes.cz/rychlodraha-stavba-letiste-veleslavin-projekt-fr0-/praha-zpravy.aspx?c=A170216_130437_praha-zpravy_mav

Zvláštní úvaha... Co bude za 35 let ? Česky asi taky projektanti moc neumí !

0/0
17.2.2017 13:11

J93a42n 20S52l72o39v92í40k 3429957360718

jo jo, Ostrava má také vlakové spojení s letištěm a kdo jím jezdí ?

0/0
17.2.2017 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.