- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Rychlodráha do Kladna má jeden dost podstatný problém. Stopa buštěhradské dráhy měla možná své opodstatnění před 150 lety, ale ne nyní. Ok, zdvojkolejní se, ok, některé oblouky se napřímí, bude se moci jezdit o něco rychleji. Nicméně i tak se bude vlakem jezdit výrazně pomaleji, než autobusem. S tím souvisí další věc, kladenské nádraží, tzv. výhybka, je situováno západně až jihozápadně od větší části Kladna. Praha je od Kladna přibližně směrem na jihovýchod, tak si to prosím pěkně zkuste představit. Většina obyvatel, bydlící ve východní části Kladna, v Kročehlavech apod., nepojede na druhou stranu od Prahy, aby se nejdřív dostala na nádraží v Kladně, ale prostě nasedne na to, co ji doveze co nejrychleji do Prahy, což je autobus.
Je velká škoda, že byl smeten ze stolu návrh tzv. kladenského diametru, který mě osobně přišel hodně zajímavý, a na rozdíl od všech ostatních návrhů by to byla doopravdy rychlodráha.
Co to bylo za návrh? Myslím ten kladenský diametr.
Kopat další tunely do centra Prahy je opravdu nereálné. Nelze je vézt ještě někde pod metrem někde ve třetím, nebo čtvrtém patře pod zemí. Nahoru by se totiž dostávali lidé dlouhé minuty. A to nezmiňuji složité podloží, obrovskou cenu, atd.
Naopak vedení dalších tratí do centra po povrchu je kvůli husté zástavbě prakticky nemožné.
Abych ale nebyl jenom ten, který říká, že je to nemožné, tak uvedu svůj názor. Myslím si, že je nutno zastavit meziměstskou dopravu na hranicích Prahy a tam udělat přestupní terminály. Vyšlo by to určitě levněji.
Co se týká Kladna, patrně by bylo schůdné dovést jednu trať k prostoru letiště. Pokud by toto řešení nestačilo kapacitně, pak v další části udělat další trať z Kladna do jiného terminálu na jihozápadě Prahy. Ale myslím si, že i ta jedna trať by stačila.
Problémem je ale vlaková "loby", která se snaží nějakou alternativu s vlakem prosadit. Dokonce i za cenu lží a podfuků. Jedním z těchto podfuků třeba byla podhodnocená cena vlakové trati z Kladna do centra, během prvních návrhů, kdy se porovnávala cena metra a cena vlaku.
Zadne dalsi nove trate ale do centra nepovedou... Vyuzije se ta, co uz tam davno existuje a to vcetne te casti, ktera povede zahloubena... Coz neni vymysl "vlakove lobby" ale obyvatel phy6. "Vlakova lobby" se jen snazi prosadit zcela logickou variantu, ktera naprosto stejne funguje vsude nejen v evropskych velkomestech = vlaky jsou rychlou a vybornou volbou, jak se dostat z okoli techto mest dostat primo do centra a to bez prestupu. Ostatne uplne stejne to funguje i na dalsich primeststkych trati i v samotne Praze
Projektanti ve čtvrtek prezentovali propočty, podle nichž by roce 2052 mohlo během průměrného pracovního dne ...
Zvláštní úvaha... Co bude za 35 let ? Česky asi taky projektanti moc neumí !
jo jo, Ostrava má také vlakové spojení s letištěm a kdo jím jezdí ?
To je ale divný argument. Na to se dá říct asi tolik - Ostrava má letiště (Mošnov), ale kdo tam létá?
Ruzyňské letiště mělo za rok 2016 asi 13 miliónů cestujících. To mošnovské v roce 2015 (novější údaj jsem nenašel) asi 300 tisíc. Uvědomujete si ten rozdíl?
A) Jen prostě nerozumím tomu, proč když se budou investovat desítky miliard do tratě, se převedly okrajové pozemky koncového nádraží soukromému subjektu. Tedy nádraží bude špatně rozšířitelné.
B) Proč se neprovede napojení na hlavní nádraží. (a převedou okrajové pozemky na soukromý subjekt)
Předpokládám, že mluvíte o Masarykově nádraží.
A) protože na ten okraj se nádraží nikdy rozšiřovat nebude a nemělo. Jsou tam jen dnes už nepotřebné sklady a podobné historicky i komerčně bezcenné budovy, které nemají v centru města co dělat.
B) napojení na hlavní nádraží je možné a je i lepší (projekt Nové Spojení 2, podzemní patro Hlaváku, stanice Opera). Jen je to komplikované a drahé a politici na to nemají koule. Ale v plánu to je.
Modernizace trati ve stejném místě jako vede teď, je pro Kladno dá se říci zbytečností, čas to nezrychlí, o dostupnosti kladenských nádraží ani nemluvě.
Tak urcite.... jednokolejna neelektrifikovana trat s provozem Regionov je totiz logicky stejne rychla jako castecne zahloubena, modernizovana dvoukolejna elektrifikovana trat se CityElefanty...
Lepší řešení je odbočka metra z Nádraží Veleslavín pod Evropskou ulicí, přibyly by 4 nové zastávky Liboc, Ruzyně (čtvrť), Terminál 3 a Letiště. Trať do Kladna modernizace určitě potřebuje, ale ať to nikdo nespojuje se zpřístupněním letiště....
Zbytecne nakladne a nesmyslne. Jak rikate, trat do Kladna potrebuje modernizaci, takze se modernizuje a zaroven se udela odbocka na letiste. Tim se docili jeji vysoka vytizenost a metro zustane tim cim zustat ma. tedy hlavnim dopravnim prostredkem mestskeho systemu. Je to pro vsechny vyhodnejsi
A neměl tam už stát ten krtek? Zase kočkopes, jako vždy, a koukám, že ani na hlavák se to podle přiloženého plánku nedostane jinak než oklikou, jestli vůbec.
Nadace policistů a hasičů
Adresa:Ministerstvovnitra, Praha 7, Nad Štolou 3, 170 34, IČ:26738747
Čísloúčtu: 175787001 /0300, Ředitelnadace: PhDr.Vladimír Šutera, CSc.
Telefon:974 824 030, Mobil:603 191 478, Fax:974 824 321
E-mail:vladimir.sutera@pcr.cz Web:http://www.nadacepah.cz
Nadace Policistů a hasičů je nezisková organizace, jejímžposláním je zlepšit životní podmínky dětem po policistech ahasičích, kteří zahynuli při výkonu služby a policistů ahasičů těžce tělesně postižených následkem zraněníutrpěného v souvislosti s výkonem služby.
Pokudse rozhodnete podílet se s námi na pomoci rodinám, jejichž tátovézemřeli při výkonu služebních povinností policisty a hasiče,můžete poslat jakoukoliv částku na číslo účtu Nadace:175787001/0300
A to letiště je v nějakém Václavo Havlově? No nevím, já bych raději jezdil pořád na Ruzyňské. Alepoň vím, kde ho hledat.
Jo, v Přední Kopanině. To z názvu krásně vyplývá...