Diskuze

Páternostery v Praze ožívají, se záchranou pomáhají i školní sbírky

Páternostery neboli také oběžné výtahy se postupně v Praze vracejí do provozu. Po různých úředních budovách a školách jich je po metropoli rozmístěno téměř třicet. Na právnické fakultě se do záchrany zapojili i studenti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Byval i v budově ČKD Dukla v Karlíně...Už asi nebude

0 0
možnosti
Foto

Páternoster je podle mě nejinteligentnějsí způsob přepravy osob v budovách. Skvěle by mohl sloužit na místech jako jsou třeba obchodní centra, typicky Flora, kde jsou klasické výtahy absolutně nevyhovující. Ano, musel by být doplněn i klasickým výtahem, pro vozíčkáře a kočárky. Ale kapacitně a rychlostně by vycházel výrazně lépe. Nechápu, že na spoustě míst byly zrušeny...

0 1
možnosti

Jen tak mimochodem, jde o výtah s velmi nízkou energetickou náročností, jak se jednou rozjede, je potom jeho spotřeba energie na udržení pohybu velmi malá.

0 0
možnosti

Jako dite jsem u mamy v praci jezdil paternosterem pravidelne do obou strojoven.. Clovek z toho mel vzdy hruzu, ale ... dnes lidi skacou bungee jumping, my jako deti jsme jezdily vytahem, no :-)

0 0
možnosti
Foto

Jako malý jsem se jich bál;-D No a jako velký vlastně taky..;-D;-D;-D

4 0
možnosti

Přesto jsou úžasný vynález!

0 0
možnosti

R80a63d84i72m 92Š74o58l77c

5. 3. 2017 13:56

Na Praze 1 vám chybí budova Ministerstva dopravy, kde jsou dokonce 3 paternostery.

2 0
možnosti

J44a46n 21J77í46c80h60a

5. 3. 2017 15:15

A v Dejvicich je i na strojarne a ne jen na FELu...i kdyz je to jedna propojena budova

A pak byl taky na P3...na Olsanky v SUDOPu

2 0
možnosti

Páternostery nemohou využívat lidé s tělesným postižením. Právě proto, že jsou neustále v pohybu, člověku o berlích by se do nich těžko nastupovalo a vystupovalo, pro vozíčkáře absolutně neřešitelný problém. Ale po bezpečnostní stránce jsou bezpečnější, než klasické výtahy. Nemůže se stát, že otevřu dveře a výtah tam není. Tady žádné dveže nejsou, ato je tam vždycky kabina, nebo předěl kabin. Někdo může namítnout, že, když někdo uklouzne, popř. špatně nastoupí, že jej to "rozstřihne". Nikoli. Jednoduchým zařízením v každém patře - pohyblivou mřížkou, která se v případě překážky trčící z podlahy kabiny jedoucí vzhůru, zvedne a vzpne koncový spínač a výtah se okamžitě (bez setrvačnosti) zastaví a výklopnou částí stropu každé kabiny, která se vyklopí v případě překážky trčící venkdyž výtah jede dolů. Dodnes si pamatuji, a je to již pěkná řádka let, kdy jseem si na FEL ČVUT vystřelil z kámošů, kteří chtěli projet spodem, že jsem se, když byli v dolní úvrati, opřel o desku slkopného stropu projíždějící kabiny a výtah zastavil. Chudáci tam strávili asi půl hodiny, než technici výtah znovu spustili. Zcela zaslouženě jsem si vyslechl nepublikovatelné titulatury, které se snesly na mou hlavu, když jsme se znovu sešli. Nakonec jsme se zmazali jako klokani v tehdy ještě fungující hospodě U jezírka ve Strahovské stráni a ještě týden se tomu řehtali, jako blázni.

7 0
možnosti

Kde jsou ty časy. když jsme v páternosteru hráli na babu;-D

1 0
možnosti

Jako kluci jsme v HK jezdili pořád dokola na místí Poliklinice :-))))Jezdí tam dodnes

0 0
možnosti
Foto

I61v75a88n 96M79a57r38e30k

5. 3. 2017 12:12

A Vyhovují směrnicím EU ? ! 8-o

0 0
možnosti
Foto

Ano, vyhovují. Nejde o výtah, takže se na něj nevztahují nesmyslné předpisy. Jde o "zdvihací zařízení".

0 0
možnosti