Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za potíže řidičů v Praze nemohou „pasti“, ale neznalost, tvrdí odborníci

Špatně viditelné dopravní značení křižovatek, nejasné řazení do pruhů, nebo dva svítící zelené semafory. To je několik příkladů pastí na řidiče v Praze, které zaslali redakci iDNES.cz čtenáři. Podle odborníků by ale měli řidiči nejdříve hledat chybu u sebe a dávat za jízdy pozor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T71o71m71á36š 88A71n60d81e36r20l47e 2712311794937

V noci autor v bodě 1 mylně uváděl "U Palackého mostu". Teď si to opravil na "U Jiráskvého mostu". Tak nevím, co je horší varianta. Ještě že je nízká nezaměstnanost...

+3/0
8.3.2017 11:05

M75a91r50t63i52n 84Š47v51o86r40c 9709153868530

A já bych přivítal opětovné vymalování pruhů na všech hlavních křižovatkách v Praze. Po zimě je značení už téměř neviditelné. Jedná se o Bulhar, I.P. Pavlova komplet, Nám. Míru, celá Veletržní, nábřeží od Intercontinentalu až po Těšnovský tunel, křižovatka Sokolská-Žitná ... to jsou největší průšvihy, kde skoro každý mimopražský nemůže tušit, co tím básník myslel ...

+4/0
8.3.2017 9:42

J81a94k53u22b 49K40o10r12e15c 6294580921373

Tak u toho bodu dva (křižovatka na Karlově náměstí) nechápu, kde je problém. Pokud mám šipku doprava, je jasné, že mi umožňuje vjezd do křižovatky, ale současně dávám přednost ostatním autům. V podstatě tak mohu jet za situace, kdy bych, kdyby tam ta šipka nebyla, nemohl. Např. v USA to zvládají i bez šipky, kde na většině křižovatkách je umožněno zatáčet doprava na červenou.

+4/−1
8.3.2017 7:40

J43o91s22e60f 58M49i69k56u52l93í55k 8374747346

To platí hned za hranicemi v Pirně. Je tam zelená plechová šipka doprava. Také by mohlo být zavedeno u nás na některých místech

0/0
8.3.2017 8:55

M30a83r94t27i65n 73R37ů53ž25i92č58k80a 9484921738859

ale mám tam hlavní - značka dle fotky (křižovatku neznám)

jak mají vědět, že je volný i ten druhý směr - na ten semafor přece nevidí

jaký § to upravuje přesně ... díky za doplnění vzdělání :)

pokud by ten semafor nesvítil, tak má určitě přednost ten co odbočuje - hlavní silnice

---

o USA jsem to slyšel

kolegu tam překvapilo, že semafor je až za křižovatkou ... a ze zvyku zastavil u něj a z boku auto :)

0/−1
8.3.2017 8:59

M30a14r58t57i13n 59R73ů78ž22i64č26k96a 9384111968849

už jsem si to našel ... ale ta značka hlavní je tam matoucí opravdu :)

jako normálně při odbočování dávám přednost!, ale poprvé jsem na té fotce viděl i jinou značku než přednost nebo bez značky

0/0
8.3.2017 9:24

V74á16c79l27a20v 11Z91e29l98i88n76k29a 2112760113762

Světelná signalizace, pokud je v činnosti, je svislým dopravním značkám nadřazena. Ty značky jsou tam pro případ, že signalizace vypadne.

+1/0
8.3.2017 11:25

M82a66r72t51i77n 27R31ů70ž20i25č15k11a 9574401248239

já to chápu, ale tohle je první místo s takovou šipkou a u toho značka hlavní silnice

každý den jedu přes několik podobných, ale tam je i dej přednost - takže to je takové logické, tohle ... vypadnou světla a přednost je obráceně :)

tak jsem to myslel

0/0
8.3.2017 12:17

J94a73k16u42b 23K55o75r28e21c 6394570231813

To s tou zelenou šipkou je upraveno v pravidlech silničního provozu, např. zde http://www.ibesip.cz/cz/ridic/zasady-bezpecne-jizdy/jizda-krizovatkou, skoro dole.

To že tam je značka hlavní není rozhodující, protože značkami se řídíte jen v případě, že semafory nefungují.

Ty semafory v USA za křižovatkou jsou mnohem lepší než tady u nás před křižovatkou, protože je pohodlně vidíte, tady když stojíte jako první, musíte si kolikrát kroutit krk, abyste je viděl.

0/0
8.3.2017 12:23

M54a77r44t63i49n 23R71ů37ž55i17č56k84a 9194171938959

jj ... to už jsem našel ... díky

značky vs semafory samozřejmě znám :)

"Při odbočování z ulice Resslova na světelné křižovatce s Karlovým náměstím svítí na semaforu zelená šipka doprava a to současně s přijíždějícími auty zleva, kteří mají také zelenou." - jako tyhle křižovatky jsou hodně, ale ještě jsem si nevšiml, že by u toho byla hlavní silnice

z článku jsem nepochopil co je matoucí (co uvedli v anketě) - podle mne spíš ta hlavní ... když přestanou fungovat semafory, tak je to obráceně a to je trochu proti logice a nebezpečné

jsou lépe vidět aspoň pro prvního ... naše občas zmizí za zpětným nebo sloupkem ... ale je to pro lidi, kteří to neznají a z filmů si to neuvědomí asi nezvyk ... já tam nebyl :)

0/0
8.3.2017 12:51

M90i70l68a73n 63N33o37v69á67k 2620365905545

Přijíždím ke křižovatce, kde je v provozu semafor (není zhaslý, nebliká oranžová). Na značky upravující přednost v jízdě vůbec nekoukám, protože mne vůbec nezajímají a pro mou jízdu neplatí. Je to pro mozek naprosto zbytečně zatěžující informace. Asi jste chodil do špatné autoškoly.

+1/0
8.3.2017 13:22

M39a47r69t17i87n 64R47ů69ž47i18č26k52a 9844481668599

mozek to zvládne :)

já psal, že to pravidlo znám ...

když myslíte ...

já tedy koukám i po značkách ... zda tam třeba není zákaz odbočení, jaké pruhy a kam... zvlášť když tu křižovatku neznám

nemám úzký průhled pouze na semafor, ale raději na celou křižovatku + zpětná :) ... takže i ostatní značky zaznamenám a automaticky vyhodnotím :)

některé takovéto křižovatky mají své vlastní semafory na odbočení a ne pouze tyhle šipky - když je tam samotný pruh pro odbočení (Holešovice ...) tak proč to je takto

- - -

podobné křižovatky mají být řešené podobně a jednoduše

0/−1
8.3.2017 14:08

M57i13l48a80n 32N30o67v88á48k 2280305495735

Zákaz odbočení ani značka Řadicí pruhy není značkou upravující přednost v jízdě o nichž jsem psal. Tyto značky se umisťují před křižovatkou samostatně. Značka upravující přednost v jízdě se u světelně řízené křižovatky umisťuje na semafor. Kde už koukám jaká světla svítí a ne na značku umístěnou na semaforu. Vy tu značku vyhodnocujete, ale ona vás pak mate a můžete dojít k chybným závěrům. --- Podstatný není samostatný pruh pro odbočení, ale zda je světlo celý kruh nebo šipka. A zda je zelená šipka v úrovni červeného světla nahoře nebo je dole na semaforu kde jsou pod sebou tři šipky (červená, oranžová, zelená). To je potřeba vyhodnotit.

0/0
8.3.2017 14:40

M94a85r86t80i82n 25R68ů86ž76i31č51k55a 9354521628519

psal jsem obecně o značkách ... vyhodnocuji celou křižovatku, včetně lidí na chodníku a hlavně druhé řidiče okolo ... tak nějak předvídám :)

na této křižovatce mi přijde matoucí (z fotky a popisu, protože jsem jí asi nikdy nejel ... třeba by to v reálu bylo jiné):

1, v odbočovacím oblouku je zase celý semafor + šipka --- na podobných křižovatkách (např. Holešovice tvarově, ale je tam vedlejší i značkou) je v oblouku semafor jiný - samostatný jen pro to odbočení (šipka v kruhu) ... svítí trochu déle než na silnici rovně (myslím)

2. i v odbočovacím oblouku je hlavní = jiná přednost při světlech a jiná když nejdou ... kdo bude čekat, že když přejel hlavní směr - kde dal přednost, tak že z připojení mu nedá přednost

raději bych zjednodušení a nějakou štábní kulturu a logická řešení - nejlepší tam vůbec semafor nedávat a při odbočení vpravo musí dát vždy přednost - někdo tu vzpomněl USA

méně je někdy více

0/0
10.3.2017 7:27

S31t77a83n 70N20o19v58á87k 5197325195784

Tohle silniční pravidlo platí už o komunistů. Jenže 99,9% světelných signalizací bylo nastaveno tak, že při zelené šipce byly ostatní proudy, které by křížili její směr, uzavřeny. A tady platí, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou...

+1/0
8.3.2017 14:22

M80i67l68a43n 97N94o51v31á39k 2710115335965

Ostatní proudy, které by křížili její směr, byly uzavřeny, ale proud chodců uzavřen nebyl. Máme již čtyři druhy signálů volno a) signál se zeleným plným kruhovým světlem "Volno" b) signál se zelenou směrovou šipkou c) signál "Doplňková zelená šipka" d) "Signál pro opuštění křižovatky". Chtěl by jste pro tento případ, kdy místní situace umožňuje zvětšit plynulost dopravy povolením jízdy ze dvou směrů v jeden čas, ještě pátý druh signálu, nebo by jste snížil plynulost a upřednostnil čekání v koloně ?

0/0
8.3.2017 14:53

S71t79a81n 95N35o95v76á15k 5477275505454

Nemám nic proti tomuhle pravidlu, ale upřednostnil bych, kdyby platilo všude. Už nejezdím profesionálně, takže nemám současné srovnání, ale když si teď v hlavě vybavuji dvě křižovatky, kterými projíždím skoro denně, tak obě mají signál "C", ale příčný směr je přitom uzavřen.

Několikrát za rok jezdím do "endéer" a tam jsem na tohle připraven (jak plechové, tak stále svítící) a zhruba stejně často do Prahy, kde by mne naopak vyvedlo z míry, kdybych na to někde narazil.

Pokud 10-20 let jezdíte s tím, že máte na tomhle signálu vždy přednost před příčným směrem (tak říkajích proti předpisům), tak najednou vás jedna křižovatka provozovaná předpisově vyvede z míry.

Sám si to zkuste porovnat. Kolik znáte křižovatek s touhle popisovanou šipkou a na kolika z nich dáváte přednost volnému směru.

0/0
8.3.2017 17:16

J78a63n 85K36o98h70l 4603157881164

Do centra Prahy nikdy.

0/−1
8.3.2017 7:37

M18a61r17t57i39n 11N40e21m59e76r60á72d 5479380768905

Prahou jsem projizdel parkrat a dalo mi to zabrat, ale ocividne to ma pan "odbornik" nastudovane, a narozdil odemne vi co a jak. Jen by me zajimalo jak by zvladl jizdu ve Valencii a nebo Barcelone, ty jejich kruhace bez znaceni jsou peklo a nebo tady u nas v Linzi, kdyz je dopravni spicka. Velice rad bych videl "odbornika" v praxi..

+1/−2
8.3.2017 7:11

P82a35v42e73l 42O50b28d96r28ž41á65l94e40k 6106494278182

Bych pána poslal i do Říma... skončil by na první křižovatce a nehnul se z místa.

+3/0
8.3.2017 7:14

P65a71v29e87l 77B65r75n74a 1352663721846

Jestli budete dělat Brno tak tam rozhodně patří tahle křižovatka: https://www.youtube.com/watch?v=orpT2KMSj4k

0/0
8.3.2017 7:11

P15a25v56e59l 17O86b35d72r25ž72á66l43e20k 6386974448452

Rád bych pana "odborníka" viděl, jak při přesném dodržování všech pravidel zvládne ve špičce přes Prahu vůbec někam dojet.

+4/0
8.3.2017 7:09

M80a58r36t42i64n 81S66t56a13n15ě68k 3651983170837

axikář Dominik Kolář považuje za jedno z takových míst sjezd z Palackého mostuu Dienzenhoferových sadů. Z dvou pruhů se stávají za křižovatkou tři.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/pasti-na-ridice-odbornici-neznalost-dba-/praha-zpravy.aspx?c=A170220_140132_praha-zpravy_rsr jen pro doplneni predchozi zpravy

0/0
8.3.2017 7:05

M54a22r23t26i19n 45S32t22a24n53ě92k 3921143850777

Dienzenhoferovy sady jsou za jirasokovym mostem a ne u palackeho mostu. Kdyz uz neco pisete podivejte se do mapy kde konkretni misto je .

+2/0
8.3.2017 7:03

J67i40ř39í 53P17r46a51ž50á42k 9880132141812

V Praze po zavedení placených parkovacích zón přestaly platit zákony. Radnice ve snaze maximalizovat zisky systematicky porušuje Zákon o provozu na pozemních komunikacích. Ponechává se pouze jediný jízdní pruh šířky necelé 3 metry, který je určen pro oba směry jízdy, protože po obou stranách ulic jsou vyznačeny parkovací místa, která jsou trvale obsazená. Uhnout protijedoucímu vozidolu není kam.

Neměla by policie ČR ve spolupráci se silničním správním úřadem (kterými jsou pro ulice III. třídy v obytných částech města odbory dopravy městských částí) zajistit nápravu? Ponechání protiprávního stavu nabádá řidiče, že zákony není potřeba dodržovat.

+4/0
8.3.2017 6:56

M65i16r26o64s82l87a96v 24U80r35b10a57n 1466217881709

Neco mi rika, zda nas neceka opet nejake utazeni sroubu... ?

0/0
8.3.2017 6:29

J62a69n 34D65l11o35u68h62ý 7754179690719

Redakce Vomacka neni zadnej "odbornik". Nema ani v oboru dopravy patricne vzdelani. Pouze pracuje u UAMK neco jako "mluvci". priste bude odbornikem baba co myje zachody v UAMK?! :-D

0/0
8.3.2017 6:18

D26a64v80i56d 12K17l79i37n52e97r 5158675381163

Buďme rádi, že nežijeme v Paříži, 6 souběžně vedoucích pruhů vedle sebe a naposledy v roce 2010 co jsem tam byl se na křižovatkách míjeli zprava, takže se vlastně v tý křižovatce navzájem ty odbočující auta zablokovali a byl z toho kolaps....

0/0
8.3.2017 5:46

J51i93ř60í 42T71e54p41r 4247310395665

Vzal bych odbornika do nejakeho mesta kde to nezna a kde maji podobne pasti a pak bych ho vypeskoval za neznalosti.

+15/0
8.3.2017 3:51

J15a81n 17D92l39o93u98h49ý 7234939650299

Mno vite hacek je hlavne v tom ze pan Vomacka je asi takovej odbornik jako mluvci hradu :-D

+2/0
8.3.2017 6:20
Foto

T35o22m27á52š 80A87n97d70e66r63l72e 2212831914917

Rubrika Praha a autor neví, který most je Palackého a který rozhodně není? 21. století a autor se neumí podívat do google maps? Pán asi nebude nejostřejší pastelkou v penálu...

+5/0
8.3.2017 3:21

R69a33d83e49k 58P26e45č12e97n29ý 8589688210

S tím mostem souhlas. S tím přirovnáním ale už moc ne. Chápu, že je to velká móda používat anglicismy, ale u idiomů je to poněkud ošemetné. Některé se dají doslovně přeložit a zachovají si smysl, jiné ne. Zrovna tenhle, založený na tom, že slovo sharp znamená jak ostrý, tak bystrý, v češtině, která pro to má dvě různá slova, působí dost kostrbatě.

Myslím, že máme dost vlastních frází, jak někomu dát najevo, že nevládne ostrovtipem, ale když už bych musel překládat tuhle , udělal bych něco jako: Pán asi bude z těch tupějších pastelek v penálu. Přijde mi to tak srozumitelnější.

+3/0
8.3.2017 6:26

M67a88r91t67i84n 74R35ů29ž54i11č59k35a 9324671988509

to bych neřekl ... označit někoho za tupého je urážlivé už významem

říct, že nění nejostřejší pastelkou je vtipné ... a třeba mu nedojde, že je to urážka a zasměje se i on :)

+1/0
8.3.2017 9:10

P19a94v18e46l 11S38o25b39o53t17k13a 5890204

jj, pokud jsou dopravními značkami všechny silnice označeny jako hlavní, na všech semaforech svítí zelená a dopravu řídí dva policisté a každý ukazuje jinak, je naprosto jasné, že platí pravidlo pravé ruky.

To je přeci ze zákona zřejmé, stačí ho jen znát.

+3/0
8.3.2017 2:47

M29i32l32a29n 86N13o77v71á14k 2360195655725

Nikoli, platí signál toho policisty, který vám nedovoluje pokračovat v jízdě. Vyplývá z § 4a) a b) a a §22 odst.3 zákona 361/2000 Sb.

0/0
8.3.2017 13:42

V25e32n34d24u35l57a 45S60z87l34a49u31e19r39o72v62á 7242766717458

Já třeba nechápu odbočování z Mostu Barikádníků do Blanky. (Nebezpečné situace nevznikají.) Je tam semafor, na kterém jsem nikdy nikoho neviděla stát. Má normální světla jako dopředu a pak věčně svítící zelenou šipku doprava. Protože však vede do jediného pruhu, který vede doprava, nikdy se tam nikdo nezastaví, ani když je červená na hlavních světlech.

Teorie je zřejmě taková, že když chce někdo vjet do Blanky, měl by na červenou na světlech dopředu stát. Praxe je taková, že nikdo nestojí. Možná jsem tam nikdy nebyla ve správnou dobu a něco to dělá, ale nevím..

0/−2
8.3.2017 2:10

E19d35a 78D37r16á45b64e30k 7789142683987

nevím ale nejede náhodou někdy někdo zleva? kvůli němu by tam mohla být ta červená (nelze použít pouze zelenou šipku, to by ten zleva neměl přednost). Funguje to tedy možná jako normální křižovatka s rozlišením hlavní - vedlejší... Jinak obecně semafory před tunelem bývají proto, aby bylo možné je rozsvítit červeně a regulovat tak vjezd vozidel do tunelu (kolony v tunelech jsou nežádoucí).

0/0
8.3.2017 7:00

V79e38n23d92u14l39a 80S54z53l58a40u97e81r97o76v72á 7152186897588

No právěže jede a to docela hodně aut, která tam mají vlastní světla. Smysl mého příspěvku byl ale v tom, že ačkoli auta jezdí do toho pruhu do Blanky a mají červenou, stejně tam nezastavují. A to ve velkém, ne jakože občas to někdo projede..

0/0
8.3.2017 13:46

V46e30n63d88u52l96a 17S89z91l24a81u83e65r50o50v80á 7262786577838

Když o tom teď ale přemýšlím, nikdy jsem tam nebyla v opravdové špičce, to možná opravdu regulují auta do tunelu. Potom ovšem nechápu, proč je to zapnutý i když jede z každého směru jedno auto za půl minuty..

0/0
8.3.2017 13:49

D95o26r91a 59V94e80s54e18l68á 2900253699233

Pan Vomáčka očividně neopustil - coby řidič - centrum Phy. Tam se dobře oriientuje a přesně ví, kam se kdy má řadit, kde připojovací pruh je, kde je připojovák sakra krátký, kde není vůbec, ač u každého křížení je stejná značka P04-dej přednost v jízdě ...

Poslala bych ho do jiného velkoměsta, aby poznal, jak se cítí motorizovaný turista v cizím městě, v neznámém prostředí a zcela jiným dopravním značením, nebo pak do háje ...

+9/−2
8.3.2017 0:36

P19a61v59e74l 33J49e17ř31á90b61e38k 7761552424417

Nemusí to být turista - ale Pražan, který přijede z druhé strany.

Pokud ten odborník je odborníkem, tak by měl vědět, že v silném provozu je řidič rád, že uhlídá, to nejzákladnější.

+7/0
8.3.2017 0:48

J56a94n 56D35l59o15u61h29ý 7384139930719

On ale zadnym odbornikem neni. Nema v oboru dopravy zadne vzdelani ;-) a je to prazakR^

+1/0
8.3.2017 6:22

M51a98r30t11i98n 21P69e55r87o90u16t91k38a 1506623151645

pro nás čechy typické, každý všechno umí, každý všechno zná. Chraň bůh, aby někdo o nás řekl, že jsme špatní řidiči. Dopravní předpisy jsou od toho, aby se dodržovaly. To, že většina z nás si pamatuje z autoškoly jen význam tří barev je fakt, rychlost je pro nás jen doporučená a zip známe pouze z kalhot našich přítelkyň a manželek. Na silnicích se bohužel většina většina řidičů chová jako hovada a řeší si svoje mindráky sprinty mezi křižovatkami. Ten kdo jede v obci 50 je jen magor co všechny zdržuje a to samé si myslíme o pitomci co jede na dálnici pouhých 130. Hodně lidí se vystresuje samo už jen tím, že si nedávají dostatečný čas na cestu a podceňují , alespoň drobné nahlédnutí do mapy místa kam cestují. Ještě, že doprava v Praze je tak hustá, že při většině nehod nedojde k nejhoršímu a odnesou to jen plechy. Spěch je největší nepřítel řidiče - teda hnedka po chlastu.

+2/−4
8.3.2017 0:20

M62i82c48h48a23l 61S73t44e88l20m18a56c41h 2315703380777

Spíš je pro některé Čechy typické tohle sebemrskačství. Nerozporuji, že vše, co bylo zmíněno, je častým nešvarem, ale když jsem jel po dálnici Graz - Vídeň a před Vídní je možná pět a více pruhů a pro blbce jsou tam tabule s nápisem "Držte se v pravo", které jsem u nás neviděl, tak jsem si nevzpomněl na to, že u nás je pravý pruh taky sprosté slovo, ale na to, že by zas nějaký sebemrskač tvrdil, jak je to typické právě pro Čechy.

+1/0
8.3.2017 0:36

M65a32r69t60i38n 64P84e85r52o64u88t63k96a 1196523561645

jenže u nás je na rozdíl od Rakouska počet úmrtí na silnicích v průměru na ujeté kilometry skoro dvojnásobný, statistiky jsou v tomto neúprosné, dokonce i čobolové jsou na tom mnohonásobně lépe. To není sebemrskačství, ale fakt. Samozřejmě, že v tom hraje roli i stáří a kvalita vozového parku, ale nemyslím si, že třeba takové Srbsko, které je žebříčku nad námi má lepší auta a kvalitnější zdravotní péči.

0/0
8.3.2017 7:01

J74a29n 55D33l37o47u56h65ý 7204119610979

Jenom z mych vrstevniku ( a to nepatrim mezi oldschool generaci, co ma mobil pouze na volani ) nepouziva na denni bazi nikdo navigaci typu waze. Ja ji pouzivam denne vcetne planovani cilu a mobil mi vzdy vcas rekne kdy mam vyrazit a kudy jet ( dle hustoty provozu) a nikdy jsem nemusel spechat a dojel jsem vzdy vcas.R^

0/0
8.3.2017 6:27

M55a69r44c63e60l 84S40t44a14r34ý 9288624613699

jasně, před křižovatkou se složitým značením je třeba zastavit, pečlivě prohlédnout všechny značky, pruhy a výstrahy, pak zanalyzovat situaci a potom teprve jet. výborně "experti"

+7/−1
8.3.2017 0:05

F95r84a79n90t11i64š10e76k 55N50o81v53o37t84n23ý 7932279630

Odborníci, kteří ani nemají řidičák.

+9/0
7.3.2017 23:22

V33á87c96l93a53v 10K45u34r22e21š 9606509113926

Jasně, všichni řidiči jsou debilové, jenom já jsem expert. Přesně podle hesla "všichni blili, jen pan starosta zvracel".

+13/−2
7.3.2017 22:34

V71á66c50l71a85v 28Z98e95l97i77n24k92a 2802170563542

No, tak pokud někdo nepochopí doplňkovou zelenou šipku u křižovatky anebo dělá ty popisované vylomeniny u Ženských domovů, tak prostě označení za debila za volantem tak nějak zasluhuje. V tom má ten expert prostě pravdu. Ono tam by stálo za to dát kamery i na křížení ulic Ostrovského a Nádražní. To by bylo za den natočených dementů, kteří nemají co dělat za volantem.

+9/−1
7.3.2017 23:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.