Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za potíže řidičů v Praze nemohou „pasti“, ale neznalost, tvrdí odborníci

Špatně viditelné dopravní značení křižovatek, nejasné řazení do pruhů, nebo dva svítící zelené semafory. To je několik příkladů pastí na řidiče v Praze, které zaslali redakci iDNES.cz čtenáři. Podle odborníků by ale měli řidiči nejdříve hledat chybu u sebe a dávat za jízdy pozor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T98o94m24á41š 67A78n23d14e15r97l11e 2522151924247

V noci autor v bodě 1 mylně uváděl "U Palackého mostu". Teď si to opravil na "U Jiráskvého mostu". Tak nevím, co je horší varianta. Ještě že je nízká nezaměstnanost...

+3/0
8.3.2017 11:05

M35a90r28t61i78n 26Š14v78o46r50c 9479183108410

A já bych přivítal opětovné vymalování pruhů na všech hlavních křižovatkách v Praze. Po zimě je značení už téměř neviditelné. Jedná se o Bulhar, I.P. Pavlova komplet, Nám. Míru, celá Veletržní, nábřeží od Intercontinentalu až po Těšnovský tunel, křižovatka Sokolská-Žitná ... to jsou největší průšvihy, kde skoro každý mimopražský nemůže tušit, co tím básník myslel ...

+4/0
8.3.2017 9:42

J22a82k84u34b 68K76o70r42e55c 6314810211493

Tak u toho bodu dva (křižovatka na Karlově náměstí) nechápu, kde je problém. Pokud mám šipku doprava, je jasné, že mi umožňuje vjezd do křižovatky, ale současně dávám přednost ostatním autům. V podstatě tak mohu jet za situace, kdy bych, kdyby tam ta šipka nebyla, nemohl. Např. v USA to zvládají i bez šipky, kde na většině křižovatkách je umožněno zatáčet doprava na červenou.

+4/−1
8.3.2017 7:40

J70o19s22e47f 13M18i56k78u30l91í12k 8434297946

To platí hned za hranicemi v Pirně. Je tam zelená plechová šipka doprava. Také by mohlo být zavedeno u nás na některých místech

0/0
8.3.2017 8:55

M26a76r90t29i69n 22R71ů92ž25i26č28k46a 9254521918449

ale mám tam hlavní - značka dle fotky (křižovatku neznám)

jak mají vědět, že je volný i ten druhý směr - na ten semafor přece nevidí

jaký § to upravuje přesně ... díky za doplnění vzdělání :)

pokud by ten semafor nesvítil, tak má určitě přednost ten co odbočuje - hlavní silnice

---

o USA jsem to slyšel

kolegu tam překvapilo, že semafor je až za křižovatkou ... a ze zvyku zastavil u něj a z boku auto :)

0/−1
8.3.2017 8:59

M95a79r67t76i43n 68R34ů13ž44i98č53k62a 9904891828899

už jsem si to našel ... ale ta značka hlavní je tam matoucí opravdu :)

jako normálně při odbočování dávám přednost!, ale poprvé jsem na té fotce viděl i jinou značku než přednost nebo bez značky

0/0
8.3.2017 9:24

V48á81c54l64a64v 12Z21e97l76i76n93k94a 2282660913132

Světelná signalizace, pokud je v činnosti, je svislým dopravním značkám nadřazena. Ty značky jsou tam pro případ, že signalizace vypadne.

+1/0
8.3.2017 11:25

M85a85r94t32i75n 52R61ů56ž52i87č84k69a 9684191118349

já to chápu, ale tohle je první místo s takovou šipkou a u toho značka hlavní silnice

každý den jedu přes několik podobných, ale tam je i dej přednost - takže to je takové logické, tohle ... vypadnou světla a přednost je obráceně :)

tak jsem to myslel

0/0
8.3.2017 12:17

J43a38k96u43b 97K37o79r93e67c 6694100651743

To s tou zelenou šipkou je upraveno v pravidlech silničního provozu, např. zde http://www.ibesip.cz/cz/ridic/zasady-bezpecne-jizdy/jizda-krizovatkou, skoro dole.

To že tam je značka hlavní není rozhodující, protože značkami se řídíte jen v případě, že semafory nefungují.

Ty semafory v USA za křižovatkou jsou mnohem lepší než tady u nás před křižovatkou, protože je pohodlně vidíte, tady když stojíte jako první, musíte si kolikrát kroutit krk, abyste je viděl.

0/0
8.3.2017 12:23

M38a83r76t17i49n 76R15ů94ž59i23č95k29a 9964221758279

jj ... to už jsem našel ... díky

značky vs semafory samozřejmě znám :)

"Při odbočování z ulice Resslova na světelné křižovatce s Karlovým náměstím svítí na semaforu zelená šipka doprava a to současně s přijíždějícími auty zleva, kteří mají také zelenou." - jako tyhle křižovatky jsou hodně, ale ještě jsem si nevšiml, že by u toho byla hlavní silnice

z článku jsem nepochopil co je matoucí (co uvedli v anketě) - podle mne spíš ta hlavní ... když přestanou fungovat semafory, tak je to obráceně a to je trochu proti logice a nebezpečné

jsou lépe vidět aspoň pro prvního ... naše občas zmizí za zpětným nebo sloupkem ... ale je to pro lidi, kteří to neznají a z filmů si to neuvědomí asi nezvyk ... já tam nebyl :)

0/0
8.3.2017 12:51

M50i38l67a75n 69N61o89v69á58k 2140585155115

Přijíždím ke křižovatce, kde je v provozu semafor (není zhaslý, nebliká oranžová). Na značky upravující přednost v jízdě vůbec nekoukám, protože mne vůbec nezajímají a pro mou jízdu neplatí. Je to pro mozek naprosto zbytečně zatěžující informace. Asi jste chodil do špatné autoškoly.

+1/0
8.3.2017 13:22

M63a16r52t95i80n 24R14ů17ž62i29č41k94a 9394821248109

mozek to zvládne :)

já psal, že to pravidlo znám ...

když myslíte ...

já tedy koukám i po značkách ... zda tam třeba není zákaz odbočení, jaké pruhy a kam... zvlášť když tu křižovatku neznám

nemám úzký průhled pouze na semafor, ale raději na celou křižovatku + zpětná :) ... takže i ostatní značky zaznamenám a automaticky vyhodnotím :)

některé takovéto křižovatky mají své vlastní semafory na odbočení a ne pouze tyhle šipky - když je tam samotný pruh pro odbočení (Holešovice ...) tak proč to je takto

- - -

podobné křižovatky mají být řešené podobně a jednoduše

0/−1
8.3.2017 14:08

M23i10l25a13n 76N26o41v41á88k 2140755935175

Zákaz odbočení ani značka Řadicí pruhy není značkou upravující přednost v jízdě o nichž jsem psal. Tyto značky se umisťují před křižovatkou samostatně. Značka upravující přednost v jízdě se u světelně řízené křižovatky umisťuje na semafor. Kde už koukám jaká světla svítí a ne na značku umístěnou na semaforu. Vy tu značku vyhodnocujete, ale ona vás pak mate a můžete dojít k chybným závěrům. --- Podstatný není samostatný pruh pro odbočení, ale zda je světlo celý kruh nebo šipka. A zda je zelená šipka v úrovni červeného světla nahoře nebo je dole na semaforu kde jsou pod sebou tři šipky (červená, oranžová, zelená). To je potřeba vyhodnotit.

0/0
8.3.2017 14:40

M57a45r28t98i93n 95R17ů53ž33i26č97k71a 9194871198359

psal jsem obecně o značkách ... vyhodnocuji celou křižovatku, včetně lidí na chodníku a hlavně druhé řidiče okolo ... tak nějak předvídám :)

na této křižovatce mi přijde matoucí (z fotky a popisu, protože jsem jí asi nikdy nejel ... třeba by to v reálu bylo jiné):

1, v odbočovacím oblouku je zase celý semafor + šipka --- na podobných křižovatkách (např. Holešovice tvarově, ale je tam vedlejší i značkou) je v oblouku semafor jiný - samostatný jen pro to odbočení (šipka v kruhu) ... svítí trochu déle než na silnici rovně (myslím)

2. i v odbočovacím oblouku je hlavní = jiná přednost při světlech a jiná když nejdou ... kdo bude čekat, že když přejel hlavní směr - kde dal přednost, tak že z připojení mu nedá přednost

raději bych zjednodušení a nějakou štábní kulturu a logická řešení - nejlepší tam vůbec semafor nedávat a při odbočení vpravo musí dát vždy přednost - někdo tu vzpomněl USA

méně je někdy více

0/0
10.3.2017 7:27

S79t40a77n 74N68o45v13á42k 5127335475744

Tohle silniční pravidlo platí už o komunistů. Jenže 99,9% světelných signalizací bylo nastaveno tak, že při zelené šipce byly ostatní proudy, které by křížili její směr, uzavřeny. A tady platí, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou...

+1/0
8.3.2017 14:22

M20i16l76a47n 19N10o15v83á23k 2950445865175

Ostatní proudy, které by křížili její směr, byly uzavřeny, ale proud chodců uzavřen nebyl. Máme již čtyři druhy signálů volno a) signál se zeleným plným kruhovým světlem "Volno" b) signál se zelenou směrovou šipkou c) signál "Doplňková zelená šipka" d) "Signál pro opuštění křižovatky". Chtěl by jste pro tento případ, kdy místní situace umožňuje zvětšit plynulost dopravy povolením jízdy ze dvou směrů v jeden čas, ještě pátý druh signálu, nebo by jste snížil plynulost a upřednostnil čekání v koloně ?

0/0
8.3.2017 14:53

S56t88a83n 27N40o67v38á32k 5167195735964

Nemám nic proti tomuhle pravidlu, ale upřednostnil bych, kdyby platilo všude. Už nejezdím profesionálně, takže nemám současné srovnání, ale když si teď v hlavě vybavuji dvě křižovatky, kterými projíždím skoro denně, tak obě mají signál "C", ale příčný směr je přitom uzavřen.

Několikrát za rok jezdím do "endéer" a tam jsem na tohle připraven (jak plechové, tak stále svítící) a zhruba stejně často do Prahy, kde by mne naopak vyvedlo z míry, kdybych na to někde narazil.

Pokud 10-20 let jezdíte s tím, že máte na tomhle signálu vždy přednost před příčným směrem (tak říkajích proti předpisům), tak najednou vás jedna křižovatka provozovaná předpisově vyvede z míry.

Sám si to zkuste porovnat. Kolik znáte křižovatek s touhle popisovanou šipkou a na kolika z nich dáváte přednost volnému směru.

0/0
8.3.2017 17:16

J28a47n 21K41o84h96l 4693577421434

Do centra Prahy nikdy.

0/−1
8.3.2017 7:37

M27a49r59t61i19n 81N35e22m83e94r90á67d 5229560288255

Prahou jsem projizdel parkrat a dalo mi to zabrat, ale ocividne to ma pan "odbornik" nastudovane, a narozdil odemne vi co a jak. Jen by me zajimalo jak by zvladl jizdu ve Valencii a nebo Barcelone, ty jejich kruhace bez znaceni jsou peklo a nebo tady u nas v Linzi, kdyz je dopravni spicka. Velice rad bych videl "odbornika" v praxi..

+1/−2
8.3.2017 7:11

P70a65v19e52l 13O96b12d49r90ž61á93l51e37k 6976744388732

Bych pána poslal i do Říma... skončil by na první křižovatce a nehnul se z místa.

+3/0
8.3.2017 7:14

P22a70v44e66l 77B57r55n96a 1932343781166

Jestli budete dělat Brno tak tam rozhodně patří tahle křižovatka: https://www.youtube.com/watch?v=orpT2KMSj4k

0/0
8.3.2017 7:11

P59a35v63e22l 68O35b14d48r89ž39á30l46e20k 6706564878822

Rád bych pana "odborníka" viděl, jak při přesném dodržování všech pravidel zvládne ve špičce přes Prahu vůbec někam dojet.

+4/0
8.3.2017 7:09

M83a84r30t62i92n 98S84t82a58n92ě17k 3621543180717

axikář Dominik Kolář považuje za jedno z takových míst sjezd z Palackého mostuu Dienzenhoferových sadů. Z dvou pruhů se stávají za křižovatkou tři.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/pasti-na-ridice-odbornici-neznalost-dba-/praha-zpravy.aspx?c=A170220_140132_praha-zpravy_rsr jen pro doplneni predchozi zpravy

0/0
8.3.2017 7:05

M33a43r40t35i39n 38S67t71a69n88ě83k 3821503970567

Dienzenhoferovy sady jsou za jirasokovym mostem a ne u palackeho mostu. Kdyz uz neco pisete podivejte se do mapy kde konkretni misto je .

+2/0
8.3.2017 7:03

J17i10ř67í 23P20r49a57ž53á65k 9360772391202

V Praze po zavedení placených parkovacích zón přestaly platit zákony. Radnice ve snaze maximalizovat zisky systematicky porušuje Zákon o provozu na pozemních komunikacích. Ponechává se pouze jediný jízdní pruh šířky necelé 3 metry, který je určen pro oba směry jízdy, protože po obou stranách ulic jsou vyznačeny parkovací místa, která jsou trvale obsazená. Uhnout protijedoucímu vozidolu není kam.

Neměla by policie ČR ve spolupráci se silničním správním úřadem (kterými jsou pro ulice III. třídy v obytných částech města odbory dopravy městských částí) zajistit nápravu? Ponechání protiprávního stavu nabádá řidiče, že zákony není potřeba dodržovat.

+4/0
8.3.2017 6:56

M42i95r85o44s30l57a23v 75U40r31b57a54n 1256227591729

Neco mi rika, zda nas neceka opet nejake utazeni sroubu... ?

0/0
8.3.2017 6:29

J19a26n 43D84l12o85u16h94ý 7414979320749

Redakce Vomacka neni zadnej "odbornik". Nema ani v oboru dopravy patricne vzdelani. Pouze pracuje u UAMK neco jako "mluvci". priste bude odbornikem baba co myje zachody v UAMK?! :-D

0/0
8.3.2017 6:18

D89a73v97i60d 98K57l39i72n13e49r 5618915841793

Buďme rádi, že nežijeme v Paříži, 6 souběžně vedoucích pruhů vedle sebe a naposledy v roce 2010 co jsem tam byl se na křižovatkách míjeli zprava, takže se vlastně v tý křižovatce navzájem ty odbočující auta zablokovali a byl z toho kolaps....

0/0
8.3.2017 5:46

J76i78ř19í 68T94e36p97r 4797560205435

Vzal bych odbornika do nejakeho mesta kde to nezna a kde maji podobne pasti a pak bych ho vypeskoval za neznalosti.

+15/0
8.3.2017 3:51

J53a18n 56D89l89o12u32h35ý 7474859650329

Mno vite hacek je hlavne v tom ze pan Vomacka je asi takovej odbornik jako mluvci hradu :-D

+2/0
8.3.2017 6:20
Foto

T95o54m66á82š 85A68n69d63e51r10l31e 2192371844727

Rubrika Praha a autor neví, který most je Palackého a který rozhodně není? 21. století a autor se neumí podívat do google maps? Pán asi nebude nejostřejší pastelkou v penálu...

+5/0
8.3.2017 3:21

R13a94d76e19k 27P87e26č54e49n81ý 8829228460

S tím mostem souhlas. S tím přirovnáním ale už moc ne. Chápu, že je to velká móda používat anglicismy, ale u idiomů je to poněkud ošemetné. Některé se dají doslovně přeložit a zachovají si smysl, jiné ne. Zrovna tenhle, založený na tom, že slovo sharp znamená jak ostrý, tak bystrý, v češtině, která pro to má dvě různá slova, působí dost kostrbatě.

Myslím, že máme dost vlastních frází, jak někomu dát najevo, že nevládne ostrovtipem, ale když už bych musel překládat tuhle , udělal bych něco jako: Pán asi bude z těch tupějších pastelek v penálu. Přijde mi to tak srozumitelnější.

+3/0
8.3.2017 6:26

M38a65r47t92i20n 55R23ů23ž37i52č21k21a 9864551918539

to bych neřekl ... označit někoho za tupého je urážlivé už významem

říct, že nění nejostřejší pastelkou je vtipné ... a třeba mu nedojde, že je to urážka a zasměje se i on :)

+1/0
8.3.2017 9:10

P85a47v61e15l 39S29o40b69o76t48k43a 5780104

jj, pokud jsou dopravními značkami všechny silnice označeny jako hlavní, na všech semaforech svítí zelená a dopravu řídí dva policisté a každý ukazuje jinak, je naprosto jasné, že platí pravidlo pravé ruky.

To je přeci ze zákona zřejmé, stačí ho jen znát.

+3/0
8.3.2017 2:47

M27i11l13a55n 32N35o84v61á38k 2970805705585

Nikoli, platí signál toho policisty, který vám nedovoluje pokračovat v jízdě. Vyplývá z § 4a) a b) a a §22 odst.3 zákona 361/2000 Sb.

0/0
8.3.2017 13:42

V74e52n65d96u39l41a 34S10z62l43a30u17e16r19o35v76á 7262716227438

Já třeba nechápu odbočování z Mostu Barikádníků do Blanky. (Nebezpečné situace nevznikají.) Je tam semafor, na kterém jsem nikdy nikoho neviděla stát. Má normální světla jako dopředu a pak věčně svítící zelenou šipku doprava. Protože však vede do jediného pruhu, který vede doprava, nikdy se tam nikdo nezastaví, ani když je červená na hlavních světlech.

Teorie je zřejmě taková, že když chce někdo vjet do Blanky, měl by na červenou na světlech dopředu stát. Praxe je taková, že nikdo nestojí. Možná jsem tam nikdy nebyla ve správnou dobu a něco to dělá, ale nevím..

0/−2
8.3.2017 2:10

E23d19a 51D18r65á63b30e17k 7909572493807

nevím ale nejede náhodou někdy někdo zleva? kvůli němu by tam mohla být ta červená (nelze použít pouze zelenou šipku, to by ten zleva neměl přednost). Funguje to tedy možná jako normální křižovatka s rozlišením hlavní - vedlejší... Jinak obecně semafory před tunelem bývají proto, aby bylo možné je rozsvítit červeně a regulovat tak vjezd vozidel do tunelu (kolony v tunelech jsou nežádoucí).

0/0
8.3.2017 7:00

V43e80n53d86u14l78a 18S12z54l98a64u66e81r48o26v25á 7582846217358

No právěže jede a to docela hodně aut, která tam mají vlastní světla. Smysl mého příspěvku byl ale v tom, že ačkoli auta jezdí do toho pruhu do Blanky a mají červenou, stejně tam nezastavují. A to ve velkém, ne jakože občas to někdo projede..

0/0
8.3.2017 13:46

V68e37n45d65u11l56a 41S75z21l26a19u15e93r49o72v35á 7652486717468

Když o tom teď ale přemýšlím, nikdy jsem tam nebyla v opravdové špičce, to možná opravdu regulují auta do tunelu. Potom ovšem nechápu, proč je to zapnutý i když jede z každého směru jedno auto za půl minuty..

0/0
8.3.2017 13:49

D63o19r87a 24V54e83s36e26l47á 2150573169453

Pan Vomáčka očividně neopustil - coby řidič - centrum Phy. Tam se dobře oriientuje a přesně ví, kam se kdy má řadit, kde připojovací pruh je, kde je připojovák sakra krátký, kde není vůbec, ač u každého křížení je stejná značka P04-dej přednost v jízdě ...

Poslala bych ho do jiného velkoměsta, aby poznal, jak se cítí motorizovaný turista v cizím městě, v neznámém prostředí a zcela jiným dopravním značením, nebo pak do háje ...

+9/−2
8.3.2017 0:36

P23a22v16e44l 86J85e57ř46á41b90e38k 7891592714427

Nemusí to být turista - ale Pražan, který přijede z druhé strany.

Pokud ten odborník je odborníkem, tak by měl vědět, že v silném provozu je řidič rád, že uhlídá, to nejzákladnější.

+7/0
8.3.2017 0:48

J75a89n 58D20l23o73u71h58ý 7484319200269

On ale zadnym odbornikem neni. Nema v oboru dopravy zadne vzdelani ;-) a je to prazakR^

+1/0
8.3.2017 6:22

M30a25r38t15i67n 13P68e80r36o65u89t77k61a 1246103311285

pro nás čechy typické, každý všechno umí, každý všechno zná. Chraň bůh, aby někdo o nás řekl, že jsme špatní řidiči. Dopravní předpisy jsou od toho, aby se dodržovaly. To, že většina z nás si pamatuje z autoškoly jen význam tří barev je fakt, rychlost je pro nás jen doporučená a zip známe pouze z kalhot našich přítelkyň a manželek. Na silnicích se bohužel většina většina řidičů chová jako hovada a řeší si svoje mindráky sprinty mezi křižovatkami. Ten kdo jede v obci 50 je jen magor co všechny zdržuje a to samé si myslíme o pitomci co jede na dálnici pouhých 130. Hodně lidí se vystresuje samo už jen tím, že si nedávají dostatečný čas na cestu a podceňují , alespoň drobné nahlédnutí do mapy místa kam cestují. Ještě, že doprava v Praze je tak hustá, že při většině nehod nedojde k nejhoršímu a odnesou to jen plechy. Spěch je největší nepřítel řidiče - teda hnedka po chlastu.

+2/−4
8.3.2017 0:20

M59i34c94h21a92l 50S56t55e47l91m70a50c62h 2665233760687

Spíš je pro některé Čechy typické tohle sebemrskačství. Nerozporuji, že vše, co bylo zmíněno, je častým nešvarem, ale když jsem jel po dálnici Graz - Vídeň a před Vídní je možná pět a více pruhů a pro blbce jsou tam tabule s nápisem "Držte se v pravo", které jsem u nás neviděl, tak jsem si nevzpomněl na to, že u nás je pravý pruh taky sprosté slovo, ale na to, že by zas nějaký sebemrskač tvrdil, jak je to typické právě pro Čechy.

+1/0
8.3.2017 0:36

M13a84r69t86i89n 90P15e19r98o79u57t97k73a 1506393881955

jenže u nás je na rozdíl od Rakouska počet úmrtí na silnicích v průměru na ujeté kilometry skoro dvojnásobný, statistiky jsou v tomto neúprosné, dokonce i čobolové jsou na tom mnohonásobně lépe. To není sebemrskačství, ale fakt. Samozřejmě, že v tom hraje roli i stáří a kvalita vozového parku, ale nemyslím si, že třeba takové Srbsko, které je žebříčku nad námi má lepší auta a kvalitnější zdravotní péči.

0/0
8.3.2017 7:01

J24a14n 36D73l80o58u30h20ý 7964399730989

Jenom z mych vrstevniku ( a to nepatrim mezi oldschool generaci, co ma mobil pouze na volani ) nepouziva na denni bazi nikdo navigaci typu waze. Ja ji pouzivam denne vcetne planovani cilu a mobil mi vzdy vcas rekne kdy mam vyrazit a kudy jet ( dle hustoty provozu) a nikdy jsem nemusel spechat a dojel jsem vzdy vcas.R^

0/0
8.3.2017 6:27

M75a11r91c87e77l 27S43t88a47r14ý 9308874403569

jasně, před křižovatkou se složitým značením je třeba zastavit, pečlivě prohlédnout všechny značky, pruhy a výstrahy, pak zanalyzovat situaci a potom teprve jet. výborně "experti"

+7/−1
8.3.2017 0:05

F74r89a93n96t10i32š77e26k 61N64o98v56o32t35n49ý 7752929610

Odborníci, kteří ani nemají řidičák.

+9/0
7.3.2017 23:22

V41á20c33l78a64v 20K95u32r95e98š 9586199833476

Jasně, všichni řidiči jsou debilové, jenom já jsem expert. Přesně podle hesla "všichni blili, jen pan starosta zvracel".

+13/−2
7.3.2017 22:34

V43á33c83l39a25v 10Z38e50l31i58n48k37a 2872300943172

No, tak pokud někdo nepochopí doplňkovou zelenou šipku u křižovatky anebo dělá ty popisované vylomeniny u Ženských domovů, tak prostě označení za debila za volantem tak nějak zasluhuje. V tom má ten expert prostě pravdu. Ono tam by stálo za to dát kamery i na křížení ulic Ostrovského a Nádražní. To by bylo za den natočených dementů, kteří nemají co dělat za volantem.

+9/−1
7.3.2017 23:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.