Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražská opozice chce smazat parkovací čáry, za stání by měl platit každý

Piráti představili svou vizi parkování v Praze. Podobně jako ODS navrhují odklon od dnešního rozdělení podle městských částí a barev. Rezidenti by si předplatili stání v lokalitách, kam často jezdí. V ostatních místech by společně s mimopražskými řidiči za parkování platili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z91d52e18n73ě14k 69Z75a35b42a95v63a 1392564206934

No jo,před volbami se i Dolínek rozhýbe... Socánek nebo Čapí ANO hnízdo, je to jedna partička... RvRvRvRv

0/0
4.3.2017 17:46

M61a40r51i95e 30H56r55d42i16n94o11v57á 5858151665676

Naprosto souhlasím se zrušením parkovacích míst pro rezidenty a to nejen v Praze. To, že někdo bydlí v centru, neznamená, že by měl mít výhodu oproti ostatním obyvatelům, i pro své auto. A za celodenní parkování v centru platit v některých městech 1,--/ročně nebo v Praze (jak někdo dole čtu) "zvýšených" 1200,--/ročně je pro nerezidenty naprostý výsměch. Vždyť přece je to stání na městských popř. státních pozemcích, ne?

Tak pokud se v poslední době stále píše o narovnání podnikatelského prostředí, toto je úplně to samé. Narovnání a přístup k parkování pro všechny stejně.

+2/−2
4.3.2017 13:52

O61l35d48ř33i26c55h 98K84r27a20t66o91c10h93v25í97l 9492447683137

Státní parkovací místa fakt neexistují. Patří městu, tak ho laskavě nechte si se svým majetkem svobodně nakládat. Zatím jste vymyslela jen parkování zdarma na Staromáku pro celý vesmír - gratuluji, fakt geniální myšlenka

+1/0
4.3.2017 16:50

M18a67r12i31e 45H19r12d77i12n22o88v29á 5758381125146

Pane Oldřichu, státní parkovací místa fakt existují. Ve svém příspěvku nepíšu nic o parkování zdarma. Jen o rovném přístupu k parkování pro všechny.

0/0
4.3.2017 17:43

O18l85d76ř16i41c66h 78K20r88a63t42o21c78h13v17í51l 9452627593927

Žádný zákon neříká, že u pronájmu čehokoli musí být aplikován rovný přístup

+1/0
5.3.2017 10:52

R33o26b87e16r52t 30H81o15m30o47l26k70a 2910212882631

Hej, jupí! Celý systém sesypeme na hromadu a zamícháme. Pak ho ještě zkomplikujeme a znepřehledníme. Proč ne? :-D

0/0
4.3.2017 13:41

J66a62k71u50b 88F90e42i81f76a90r 7979979146479

Ale jasně, ať se za parkování platí, je to služba jako každá jiná.

Ale hlavně ať je kde zaparkovat!!!

Spousta lidí trpí přesvědčením, že jiní jezdí někam jenom z plezíru nebo dlouhé chvíle.

Bohužel u většinu nemocnic, úřadů atd atd se zaparkovat legálně nedá.

Každý volný prostor se zastaví králíkárnou nebo kancly. A město jen bere od developerů.

Ale aby se postavily parkovací domy, zkapacitnili některé komunikace, to jen slyšíme tisíce důvodů, proč to nejde. Magistrát nejedná v zájmu občanů.

+4/−1
4.3.2017 8:42

V82í22t 77P19r80č90í96k 9698620204830

Většina lidí zajisté nejezdí z plezíru nebo dlouhé chvíle, ale nutno říct, že na jednání na úřadech nebo vyšetření v nemocnici se dá zvládnout z 90% i s MHD. Právo na parkovací místo rozhodně nikdy nebude patřit k základním lidským právům, protože tolik místa tady zkrátka není.

Zkapacitnění komunikací... Nic takového rozhodně potřeba není. Pouze dostavět okruhy kolem Prahy. Severojižní magistrála a jiné komunikace uvnitř města potřebují zklidnit či úplně zrušit, nikoliv zkapacitnit. Jinak dopravní problémy v Praze opravdu nevyřešíme.

0/−3
4.3.2017 17:44

P73e89t51r 46Č70e28r67m24á52k 9838825899180

Zkapacitnění některých komunikací potřeba zcela jistě je, na mnoha místech už se jedná jen o vnitroměstskou dopravu, žádný tranzit a pod., tudíž ani dokončení okruhu nepomůže. Navíc stále ani zdaleka nejsme na maximu úrovně dopravy, ta ještě poroste a musí se tudíž někam vejít.

Zklidňování je cesta do pekel - zatím nikde nepomohlo zlepšit jakkoliv źivotní prostředí, právě naopak. Rv

+1/−1
5.3.2017 20:33

V13í41t 83P16r39č61í32k 9838100814630

Samozřejmě pouze zaměňujete příčinu a následek. Ano, dojde-li ke zkapacitnění komunikací, úroveň dopravy jistě poroste.

Zklidňování je cesta do pekel; proto je ulice Na Příkopě, kterou "zklidnili" již komunisté kolem roku 1980 zřízením pěší zóny, jednou z nejživějších ulicí v metropoli, vysoce prestižní adresou a jednou z nejdražších lokalit v Evropě. Nevím, jak je možné, že Legerova a Sokolská, kdysi výstavní vinohradské bulváry, které místo zklidnění potkalo naopak zkapacitnění, jsou dnes smrdutým, hlučným a začouzeným místem, které nejenže není prestižní adresou, ale v podstatě mrtvou zónou, kam se nevydá nikdo, pokud nemusí.Rv

+1/−1
5.3.2017 22:09

P14e92t81r 40Č96e65r96m10á61k 9668245119890

Ale nesmysl, doprava roste zcela nezávisle i úrovni komunikací, tato sluníčkářská teze se už stihla díky nečinnosti některých vlád Prahy sama vyvrátit - přestože infrastruktura roste jen velmi velmi pomalu, počet vozidel a celkový přepravní výkon stoupl mnohonásobně. Jediný efekt který to tedy má je tvorba kolon vinou chybějících odpovídající kapacit.

Zklidňování je pak skutečně cesta do pekel, celá Praha 1 se vylidňuje, protože se z ní stává turistický skanzen ale nikoliv místo pro život R^

0/0
12.3.2017 23:12

M45a15r71t40i83n 60V62o10l32f 6695156483171

Kdo bydlí v Praze ať za parkování neplatí, kdo v Praze nebydlí, ať si ho platí. Mám několik známých co se odstěhovali za Prahu a denně do Prahy jezdí do práce dvěma auty, znám i třemi, nadávají, že je pořád zácpa, přitom ji sami tvoří a ještě se bouří, že nemají kde zaparkovat. Platím si na Praze 7 nemalý nájem a ještě k tomu parkování o pod okny mi smrdí s autama středočeši. Jsem pro mýto, velké p+r parkoviště a mastné placené stání v celé Praze pro mimopražské.

+7/−3
4.3.2017 8:37

K90a40m11i86l10a 72K17a87l41e77n46s37k26á 9866867827388

Ale copak, závidíte že známý měli na to si postavit někde kousek za Prahou kde

je čistší prostředí pro život? Věřte, že Praha by se bez těch tisíců dojíždějících do zaměstnání neobešla. Ano parkování je problém, ale je třeba ho řešit systémově. Ano je třeba P+R parkovišť a také je třeba pokud Praha zavede zóny, tak posílit MHD a PID dopravu.

+4/−3
4.3.2017 9:16

M51i87l39o92š 70S33e88t91í98k 3489299624810

Je to paradox, že. Přestěhovali se za Prahu, kde je čistší prostředí a nyní je právě i díky jim v té Praze prostředí horší. A doufám, že o té závisti to byl jen takový momentální výpadek rozumu, ne vážně myšlený brebt.

+4/−2
4.3.2017 9:22

M32a75r90t89i74n 66V98o73l65f 6515936123131

Nezávidím nikomu nic, vlastním v Praze dražší byt. Jsem pouze pro omezení vjezdu a parkování do širšího centra města. I pro ty, co se odstěhovali za čistším prostředím a nám ho sem jezdí kazit.

+1/0
4.3.2017 10:55

P37e35t12r 67Č73e74r27m92á27k 9268195249290

Tak není jim co závidět, koupit domek v ležatém paneláku za městem mohl každý, to nebylo otázkou peněz - zpravidla to pokryl výnos z prodeje bytu v tom normálním paneláku R^ Spíš se málokomu chtělo opustit městký komfort a stát se poustevníkem v poli kde nic není a je absolutně závislý na autě.

0/−1
4.3.2017 11:33

R16o21b94e10r34t 86H34o59m54o69l45k36a 2210302832631

A myslíte, že v Praze je bydlení levnější než nějaký domek ve vidlákově? :-D

+2/−1
4.3.2017 13:42

J84a46k44u89b 67K95o63r88e41c 6734530451873

At jezdi prazaci mhd a nebudou je teapit ridic odjinud

+1/−1
4.3.2017 10:21

M14a59r81t74i54n 60V86o77l65f 6265166773521

A mimopražští vlakem a budeme všichni spokojeni.

+2/0
4.3.2017 13:28

J81a65k66u41b 61K53o42r38e42c 6784730331613

To bylo nejlepší, ovšem zase vlak nejezdí tolik co mhd.

0/0
4.3.2017 14:07

J19a57n 16J67o59r43d87a71n 5491207639

A hlavne je potrebaa zdrazit, aby si urednici namastili kapsy. Stejne to k nicemu jinemu neslouzi!

+3/0
4.3.2017 8:02

O60l66d69ř95i85c29h 30K38r22a25t24o97c31h10v22í98l 9122587713797

Zdražení bych coby rezident uvítal, parkování by mi to usnadnilo

0/0
4.3.2017 8:37

J17a51n 92J50o39r70d96a66n 5721897799

Zdražením se zvýší počet parkovacích míst??? To je mi logika Rv

0/0
4.4.2017 12:43

P41e55t12r 79Z94e83l46e52n22k58a 8457214463937

parkování v Praze a nejen tam, je pozůstalost komunistické totalitní doby, z které jsme se nedostali !!!

0/−1
3.3.2017 23:29

V59í83t 67P47r43č84í23k 9768390564190

Co tím myslíte? Jako, že za totality vzniklo v Praze málo parkovacích míst? proč by je taky tenkrát budovali, když byl provoz sotva třetinový. Proto tenkrát ani nebyla nutná žádná regulace parkování.:-)

0/0
4.3.2017 8:20

P73e28t66r 24Z32e63l64e31n44k81a 8517294293277

kdyby tu totalita nebyla ............................. .

0/0
4.3.2017 9:07

R25o65m15a58n 30P71o39l55á56č79e86k 5386299395

Zony jsou v překladu další zdanění obyvatel... Nic víc nic mín... Kdyby opravdu šlo o lidi, tak by se neporcoval nově medvěd půl na půl (MČ/velký magistrát) a zárověn se nezdražovalo. na 1200 ročně pro rezidenty...

+10/−2
3.3.2017 23:01

J14i66ř63í 25K55ü70h30r 2640786370896

Jak zdanění? Prostě se za nedostatkovou službu platí. (a to ještě minimálně pro residenty)

Si kupte/předplaťte parkovací místo v nějakém parkovacím domě na rok.

Za pár stovek to asi nebude........

+4/−2
3.3.2017 23:10

R94o79m88a11n 22P17o64l47á29č27e28k 5176289195

A kolik lidí prodalo auto kvůli zonám? A těch řečí jak se postaví parkovací domy... A peníze se v tichosti rozpouští v rozpočtech;-).

Navíc na 1000 karet připadá cca 800 reálných míst. To není podvod?

+5/−1
3.3.2017 23:14

J27i71ř86í 37K92ü44h35r 2260766270366

Není to podvod?

To mají jako těm posledním dvou stům říci, že prostě kartu nedostanou i když na ní mají nárok?

Kdo sliboval nějaké parkovací domy? Oni by je i investoři rádi postavili, kdyby lidi nemohli stát zdarma/za pakatel na cestě. To jim pak v takovém domě nikdo moc parkovat nebude a investice se jim nevyplatí.

+1/−1
3.3.2017 23:18

P73a58v95e60l 86Š77e67b35e91k 8494543432710

Od te doby co v Dejvicích a Bubenči musí drnohryzové za parkování platit tak já jako rezident zaparkuji pokaždé když přijedu z práce a už nemusím jezdit v zimě na motorce

0/0
4.3.2017 10:00

V89á87c33l66a41v 39K59ř82í91ž 3387722386245

a zase si někdo vydělá těžký prachy, nejdřív tisíce značek za desítky milionů, modrý čáry, který nejsou po třech měsících vidět, buzerace řidičů z jiných částí Prahy, kde na dvě auta obyvatel stojí jedno auto z venkova. a teď se to zase všechno demontuje a smaže aa všichni se na tom budeme podílet. Rád bych viděl, co by ti z těch modrých zón dělali, kdyby přijeli na chalupu a nemohli zaparkovat u obchodu, protože by měli pražskou značku.

Možná zase, až budete chtít dělat podobné kraviny, že byste se měli zamyslet nad důsledky svých rozhodnutí. Možná, že by bylo dobré, kdybyste se zamysleli nad tím, zda byste neměli z politiky vypadnout

+13/0
3.3.2017 22:21

J15i11ř44í 24K40ü27h80r 2300126670926

Residenti (voliči) rozhodli jasně. Chceme parkovat před barákem.(přednostně u bydliště)

Volení zástupci jim to umožnili, ovšem problém se posunul dále.

+2/0
3.3.2017 23:01

P68a93v76e70l 73Š47e76b30e49k 8914413122740

Až přijedu na chalupu,zaparkuji na svém pozemku a těch pár kroků do obchodu dojdu i kdybych měl jít na druhý konec vesnice pořád je to max pár stovek metrů a mimochodem vesničanům nikdo v Praze nebrání parkovat ....jen uż za to musí zaplatit

0/0
4.3.2017 10:05

O54l54d30ř85i32c78h 61K39r63a77t93o94c25h39v41í16l 9222597873307

Za parkování už dávno každý platí. A naprosto mi to vyhovuje.

+1/0
3.3.2017 22:16

P40e96t46r 61Z88e19l53e60n52k87a 8327734973697

postavit několik parkovacích domů by situaci pomohlo.

+1/−1
3.3.2017 22:02

J69i85ř96í 94K96ü32h15r 2620156260826

Vzhledem k tomu, že spousta lidí chce parkovat za minimální peníze v maximální blízkosti cíle, se to investorovi pravděpodobně nevyplatí.

To radši postaví bytový komplex.

+3/0
3.3.2017 22:04

O74l58d18ř45i24c36h 41K53r81a44t56o17c67h95v23í34l 9102867743547

Nevím, když pár milionů motoristů cítí právo mít zaručené místo zdarma na Staromáku

0/0
3.3.2017 22:17

M96i55r69o55s18l26a61v 64G25r76o91s30s78m24a59n45n 8252379614

Předplatné pro místo zaměstnání by popřelo systém zón, které mají za úkol mimo jiné regulovat individuální automobilovou dopravu.

0/−1
3.3.2017 21:52

P89e30t26r 34Č22e77r39m98á83k 9968145749400

Zóny absolutně nijak individuální dopravu neregulují.

0/0
4.3.2017 3:02

V70í61t 77P12r47č88í15k 9198790874650

Vůbec nejsem militantním odpůrcem automobilismu, osobní vůz kvůli svému zaměstnání používám denně. Přesto je mi jasné, že Praha není nafukovací a není stavěná na takový počet aut, jaký se v ní denně pohybuje. Proto je určitá regulace parkování nutná, neboť i ta zde na diskuzi opěvovaná svoboda pohybu, kterou nám zaručují automobily, končí v dopravní zácpě nebo na beznadějně přeplněném parkovišti. Hlavní problém není v chybějících parkovacích domech a dalších dopravních stavbách, ale v myšlení. Na západ od našich hranic není společensky únosné hlasité ofrňování se nad veřejnou dopravou, či dokonce nazývání hromadné dopravy "sockou", naopak tam hromadnou dopravu příležitostně i pravidelně využívají i velmi dobře situovaní lidé. Proto jsou v řešení dopravních problémů ve městech mnohem dál, než my. Praze nepomůže ani sto parkovacích domů, pokud bude postkomunistickému milovníkovi individuální dopravy zatěžko popojet pár stanic tramvají či metrem.

+9/−7
3.3.2017 21:19

A67l64e86š 88C81h62a88l84o58u22p64k10a 6799312565

Mate pravdu,MHD ve všech mestskych aglomeracích je rychlejsi a nikdo to nenazyva sockou,je to normalni cestovni prostředek,a kdo potřebuje usetrit cas,cestuje takhle-ne tak v CZ

+1/−7
3.3.2017 21:31

K78a27r77e66l 21Č11e61r58n26ý 5466571969362

Pokud chci v Praze ušetřit čas na trasách, které nejčastěji jezdím, volím auto. Poloviční doba oproti MHD, bohužel. Pro upřesnění: jsou to trasy Letňany - Jinonice, Jinonice - Uhříněves, Letňany - Uhříněves (a zpět). Pravdou je, to přiznávám, že v naprosté většině nejsem nucen jet v největší špičce. Pokud jsem nucen jet v jednom dni celý tento trojúhelník, ušetřím hodinu až hodinu a půl času.

+9/0
3.3.2017 21:54

V31í52t 20P41r60č65í57k 9908490264310

Ano, doprava mezi okrajovými částmi Prahy, které jsou od sebe poměrně vzdálené, bude vždy rychlejší a pohodlnější autem než MHD. Navíc tam nejsou větší potíže s parkováním. Ale v širším centru je situace úplně jiná.

0/−1
3.3.2017 22:33

T18o29m26á27š 16Z61e96m80a90n 3225368904115

I Roztyly - Karlovo náměstí bylo rychlejší autem (když jsem měl parkování v areálu čvut) a to i v ranní špičce.

+1/0
3.3.2017 22:38

V31í54t 65P13r37č71í45k 9158900574360

Měl jste parkování v areálu ČVUT... Předpokládám, že v současné době ho už nemáte a proto tam nejezdíte, protože by to vzhledem k dlouhému hledání parkovacího místa, resp. k nákladům na parkování nebylo výhodné. A jsme u toho, oč tu běží.

0/0
3.3.2017 22:46

P69e54t67r 29Č64e98r84m38á10k 9558575919840

Ale bylo i tak, doba jízdy je podobná, a než někdo dojde od bytu k mhd a od mhd k cíli, tak je dávno zaparkováno R^

0/0
4.3.2017 3:05

E43v52a 64D48r75o16z23d94o60v18á 7199157105545

Z P5 na P7 ve špičce auto 35 min. MHD 45 min. Po otevření Blanky by to teď bylo ještě rychlejší. Nebo jsou to pro vás okrajové části Prahy?

0/0
3.3.2017 23:13

K63a77m80i26l26a 70K88a56l60e92n77s26k90á 9366977897558

MHD může být rychlejší puze za předpokladu, že se jedná o přímý spoj. Ale z praxe mám zkušenost, že pokud MHD použiju někam kde jsou třeba přestupy, tak auto je rychlejší. Např. z Choceadské ul. na P4 v Dolních Počernicích jsem za 10 min. ve špičce za 35min. Mhd 50min. ve špičce i déle než hodinu. Nebo z ul. V Zápolí na Ortenovo nám. autem 25-45min. MHD 50-70 min.

+3/0
3.3.2017 22:19

V72á61c79l68a84v 17K95o38v84á44ř 1412191457574

Jak kde, jezdím 2x denně trasu Černý most - Jeseniova (Praha 3) celkem 8 km tam a 8 zpět. Autem jedna cesta 12 minut, MHD 45 minut se dvěma přestupy.

Pardon ale můj čas je drahý luxus MHD si nemohu dovolit.

+4/0
3.3.2017 22:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.