Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha brojí proti taxislužbě Uber, snaží se prosadit změnu zákona

Kolem mobilní aplikace Uber, pomocí které si zákazníci sjednávají dopravu u často amatérských řidičů, je opět živo. Primátorka Adriana Krnáčová společnosti Uber pohrozila, že proti ní bude metropole vystupovat přísněji, a přidal se k ní i brněnský primátor Petr Vokřál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O71n39d67r72e91j 77P65a20t28e14k 5790470689311

Ta Slovena kdyz uz vladne Praze by myslim mela resit dulezitejsi veci...

+1/−1
10.3.2017 16:26

O27n11d58r13e55j 83P20a58t74e37k 5970690689111

Já po letech potřeboval klasické taxi. Spechal jsem do divadla a zbývalo přeběhnout Václavák od koně dolu. Každá sekunda drahá. Stopl jsem taxi a řekl, že jsem v kopru... :-). Taxikář nás nejen nevyhodil, ale zvezl dolu a chtěl dvacku! Snad jsem někomu nezavařil...u mně to byl borec! Představení jsem díky němu stihl bez infarktu a mokrého obleku...

0/0
10.3.2017 16:25

M15a69r49t74i10n 82M23a88t31ý67s21e52k 6518911556630

Mimochodem, když už jsem píchnul do vosího hnízda, zkusím to ještě jednou.

Vážení diskutéři, koho z Vás v poslední době okradl taxikář? Osobně. Ne, že to povídal Fanda, protože Máňa říkala, že Pepu okradl v 90. letech nějakej zmetek, kterej neměl ani svítilnu.

Neříkám, že nekradou. Nicméně na druhou stranu, slyšel jsem, že v hospodě vás ošmelí čísník a do alkoholu přilejvaj vodu. takže přestanu chodit do hospody a budu se opíjet doma.

Mezi taxikařema v Praze (nemluvím o malých městech, tak je to o něčem jiném) je spopusta poctivých a inteligentních lidí. No a pak pár zlodějů. Jenže těch pár zlodějů je vidět nejvíc.

0/0
10.3.2017 15:42
Foto

J63i97ř47í 66K85r79á87k39o95r53a 9569263

Mně okradl loni v létě a ještě mi drze řekl, že nemá na pětikilo zpět (tři stovky). Od té doby jsem si taxíka nevolal, jezdím jen Uberem.

+1/−1
10.3.2017 18:27

M54a56r24t26i49n 66M50a58t13ý74s77e29k 6568271286450

Já vím, že tu budu za černo ovci. Vím, že mne bude hanit a peskovat spousta "odborníků", kteří tu píšou svá moudra a mají spoustu zkušeností z oboru. Musím se však pozastavit nad nepřesnostmi, které jsou v článku.

Nadpis ... taxiuslužba Uber? Tak buď to je taxislužba a nebo není. Autor by si měl vybrat. Aktuálně vládne myšlenka, že Uber není taxislužba. S tím souhlasím, Uber je aplikace.

"Primátorka Adriana Krnáčová společnosti Uber pohrozila, že proti ní bude metropole vystupovat přísněji, a přidal se k ní i brněnský primátor Petr Vokřál." Pokud si dobře vzpomínám, tak humbuk začal v době, kdy Uber expandoval do Brna. Brněnský magistrát se vzepřel a oznámil, že Uber je nelegální. Po týdnu MHMP zveřejnilo, že Uber je nelegální. Kdo se ke komu přidal?

"Na úředníky si taxikáři stěžují i přesto, že Krnáčová dlouho tvrdí, že Uber není jen sympatickým startupem a součástí sdílené ekonomiky, jak o sobě firma tvrdí." Krnáčová v době vstupu Uberu na pražský trh prohlásila, že je to sympatický startup, výborná ukázka sdílené ekonomiky a zejména zdravá konkurence. Tak nevím.

"...v případě UberBlack sice ke klientům přijíždějí řidiči, kteří mají doklady pro vykonávání taxislužby v pořádku, ale chybí jim označení auta názvem provozovatele a svítilnou s nápisem TAXI." No ono jim chybí ještě taxametr. Podle zákona musí mít taxametr nebo písemnou objednávku. Je jedno jestli je to zastaralý zákon. Prostě to tak je. Pokud se změní zákon, můžou jezdit jinak.

„Samozřejmě kontrolujeme i jiné aplikace a třeba s Liftagem či Taxify problémy nejsou. Jejich řidiči jezdí se vším, co mají mít,“ říká Jiří Bureš, vedoucí odboru taxislužby. Pan Bureš nebyl dlouho v ulicích, nebo nemá aktuální údaje. Příápadně je nemá autor. Taxify začala fungovat na stejném principu jako Uber. Bere každého kdo nemá staré auto a má řidičák. Účtují ujete kilometry a strávený čas. Mají nižší sazbu než Uber a nenásobí. Snad jen v tom jsou jiní než Uber. Jo a jsou to litevci. To je fakt.

Dlouho jsem se tak nezasmál..

0/0
10.3.2017 15:37

R24a34i26n97e16r 33E45l52l16e15d13e66r 2123623949226

Vrchnost v CR jiste nepripusti omezovat US-aktivity "volneho trhu", ktery se prevazne vyviji k modernimu otrokarstvi, coz vetsina obcanu jeste nepochopila.

0/−2
10.3.2017 9:43

Z52u26z44a73n51a 66K94a36u74f15m95a23n49o44v91á 8188604406227

Už nic jiného nevyužívám, Uber tady vyloženě chyběl. Krnda a taxikářská lobby ať si tržnou.

+5/−2
10.3.2017 8:07

M77i18c41h90a38l 57K17u91d14l24á44č52e10k 9171744654

Souhlas. Se sousedem sdílím jeho auto, řidičák a občas i manželku a začnu pro Uber jezdit. Zastaralé zákony jsou k ničemu a budu už jen sdílet se všemi vše.

+1/0
11.3.2017 22:48

L61u14k74a28s 79M59a73d41l20e 4950696467198

A pak,ze se ten komunismus nevybuduje;-)

0/0
12.3.2017 5:51

J91a62n 32D20l53o44u80h40ý 2470354429607

O ostude ve svete diky zlutym strakam ani nemluvim.

+1/−1
10.3.2017 7:31

J37a47n 28D81l10o80u78h95ý 2440844439937

Taxikar te okrade kdy muze. Uber ti s navigaci usetri penize. Na co je mi taxi ridic kdyz pak se mnou napali tic-tac audina na kruhac u NKU protoze si hraje s telefonem? Zlodeji se proste boji ze jim nepokvete ta jejich zlodejska psenka. Maji moznost stat se Uber ridicem.

+4/−2
10.3.2017 7:30

J78a17n 13D89l60o41u64h26ý 2960944449777

Zlodej troubi Zakazte poctivemu! To je teprve absurdistan

+3/−2
10.3.2017 7:18

S34l60a46v84o64m22í27r 33Š44t79ě54p26á23n 1138714762864

Dost mě zaráží jak pražští radní poslouchají taxikáře na místo aby podpořili to co je pro pražany a návštěvníky Prahy výhodnější

+6/−2
10.3.2017 6:19

O45n37d22r66e86j 34K20o49d12a33d 8441453801287

Praha si brání svoje zlodějské taxikáře, místo aby s těmi šmejdy vymetla! Neskutečné, co se tady děje...

+5/−2
10.3.2017 6:02

V72l31a31d86i65m13í53r 44R97o10z78e81h60n82a68l 5198160247506

Pražská taxikářská mafie v ohrožení;-D.

+14/−1
10.3.2017 2:11

V22í34t 28J57ů41z95a 8472786961398

Pokud na to není patřičný živnosťák, je to jednoznačně nedovolené podnikání. Stejně, jako když si doma sami uvaříte nebo uklidíte. V zákoně formulováno skutečně tak, aby se nedal jen tak obcházet.

+2/−2
10.3.2017 1:46
Foto

J11i76ř30í 20K45r19á45k93o39r50a 9559103

Já bych si kolikrát i taxíka zavolal, ale pak si vždycky přečtu něco takového a jsem z toho opět na dlouho vyléčen.

+1/−1
10.3.2017 0:52

O79n34d67r31e88j 34K41o67d50a49d 8751353741147

To radši budu půl hodiny čekat na smradlavou socku, než abych si v Praze objednal tágo...

0/−2
10.3.2017 6:08
Foto

J32i18ř95í 67K17r70á56k95o28r12a 9499793

Ještě mě napadlo, že kdysi měli drožkaři povinnost vozit s sebou lopatu a pytel na výkaly, které po sobě koně nechávali na dlažbě. Tak jestli to taxikáři stále vozí.

0/−1
10.3.2017 0:48

M83i62c57h73a95l 78K56u81d83l71á57č61e71k 9791574174

Sr*čky vozí skoro pořád to je pravda, takže lopaty určitě mají

0/0
11.3.2017 22:52

P14a69v18e78l 70S68o82b69o89t17k41a 5580414

ZDANIT!!!!!!

Netřeba nic novelizovat, stačí, aby finanční úřad udělal u Uberu křížovou da

ňovou kontrolu, tj. vytáhl si komu kolik zaplatili a zkontoloval zda to dotyční zdanili jakopříjem a narovnat tak podmínky na trhu, kdy taxikáři daně platit musí, zvlášť s EET.

+2/0
10.3.2017 0:43
Foto

J71i62ř20í 34K70r32á90k87o66r85a 9289613

Firma Uber nemusí a ani nesmí poskytovat data třetí straně.

+2/−2
10.3.2017 0:45

P77a35v74e35l 22S95o59b19o84t26k70a 5930454

TO JE NESMYSL.

Uber podléhá daňové kontrole stejně jako všichni ostatní.

A nejlepší je, že může dodanit řidiče několik roků zpětně - možná proto to váhání, aby výnos z kontroly stál za to.

+1/−2
10.3.2017 0:47
Foto

J20i74ř82í 85K14r23á18k66o74r51a 9229263

Uber ano, ale co s tím mají co dělat soukromá data jeho klientů?

+2/0
10.3.2017 0:49

P88a19v68e32l 46S80o77b30o22t83k50a 5300904

Řidič není klient, tale poskytovatel, tj. musí danit a to právě ta křížová kontrola FÚ zjišťuje - jestli daní všichni v řetězci.

Zákazníka se to netýká, ten s tím má jen náklad, leda by si ho uplatňoval jako podnikatel do daní, ale pak by se šlo od něj nahoru.

+2/0
10.3.2017 0:58
Foto

J63i41ř16í 46K44r21á52k35o17r10a 9379553

Jenže z pohledu Uberu je i řidič jeho klientem. Uber není jeho zaměstnavatel.

+3/−1
10.3.2017 9:23

R76a90i13n41e57r 64E26l18l60e70d83e43r 2293743579476

Vsechno co je USA, cili svetove vlady, vubec nicemu nepodleha, vzdyt je znamo, ze US-obcane v cizine podlehaji jen US-zakoneum a justici.

+1/0
10.3.2017 9:47

T57o63m42á54š 70H12u63d91e26č12e42k 3443753809763

A co zrušit buzerační regulace pro taxikáře a tak jim snížit náklady, aby byli konkurenceschopní?

+2/0
10.3.2017 0:38

P65a42v24e46l 52S31o52b30o80t19k72a 5360474

U Uberu jde především o obcházení daní - řidiči narozdíl od taxislužby neplatí DPH, daň z příjmů, zdravotní, sociální pojištění a ani silniční daň.

+1/−2
10.3.2017 0:44
Foto

J32i54ř75í 60K77r32á60k59o61r79a 9919443

To je věc finanční správy, že si to nedokáže vymoci.

+1/0
10.3.2017 0:45

P46a41v39e93l 71S98o16b28o35t18k62a 5510184

O tom píšu - FU prostě ještě do Uberu na křížovou kontrolu nevyrazil.

Ale viz výše, možná jen vyčkávají a pak to vezmou za X let zpětně.

+1/0
10.3.2017 0:48
Foto

J25i32ř20í 20K20r12á50k30o53r28a 9899643

FÚ nemá v Uberu co najít. Uber ty řidiče nezaměstnává. Tudíž nemá FÚ ani nárok dělat jakoukoliv křížovou nebo nekřížovou výpravu do Uberu. FÚ musí za těmi řidiči přímo.

+1/−1
10.3.2017 0:50

P19a89v10e29l 98S42o80b64o83t72k38a 5170824

Nechápete vo co gou - asi jste jen zaměstnanec.

Křížová kontrola FÚ se dělá tak, že jdete do jedné firmy, konkrétně do Uberu, a vytáhnete si všechny, kterým něco zaplatil. A pak jdete na daňovou kontrolu k nim (nebo se stačí podívat do informačního systému daňové spávy) a kontrolujete, zda to, co jim bylo zaplaceno, také řádně zdanili.

To se dělá naprosto běžně, nevím, proč dosud Uber má výjimku.

+3/−1
10.3.2017 1:00
Foto

J48i79ř78í 64K47r26á36k49o52r25a 9799513

Vy nechápete vo co gou. Jít do Uberu pro data jeho klientů (řidič je také klient) je jako jít do Googlu pro maily jeho klientů. Jasný?

0/−1
10.3.2017 9:24

M44a38r68t80i33n 44M89a18t49ý52s19e51k 6188441186420

Řidič není klient. Řidič je normální odběratel. Uber dodává lidi, řidič uskutečnuje jízdu. Tedy mezi Uberem a řidičem by měl existovat odběratelsko - dodavatelský vztah.

Uber na konci každého měsíce vydává každému řidiči seznam odjetých jízd. Zde by měl FU začít pracovat. jak může mít výkaz o přepravě osob někdo kdo nemá koncesi na přepravu osob. A pokud má koncesi na přepravu, jak může přepravovat lisi a nemít záznam o přepravdě z cejchovaného a ověřeného měřidla.

+1/0
10.3.2017 15:08
Foto

J52i74ř43í 67K36r47á80k93o66r80a 9739493

Uber nedodává lidi, Uber dodává aplikaci.

0/−1
10.3.2017 18:16

T34o26m92á62š 59H76u82d61e39č30e54k 3133573829483

Ale platí DPH a spotřební daň z paliv, takže daňově je to pozitivní.

0/0
10.3.2017 15:08

T57o70m39á21š 37K73u28c14h44a82ř 3377761108701

Proč nadáváte na magistrát? Podle stávajících zákonů je přeprava cizích osob koncesovanou živností a na řidiče uberu je pohlíženo stejně jako na řidiče taxislužby. Pokud to chcete změnit, tlačte na změnu zákona.

+1/0
10.3.2017 0:32
Foto

J42i43ř52í 49K33r36á74k13o83r34a 9249803

Nadáváme na magistrát, protože jde na ruku taxikářům, kteří sami, byť si na legislativu stěžují, tak ji nechtějí zrušit. Jde jim jen o likvidaci nepříjemné konkurence.

+3/−2
10.3.2017 0:39

A57n65t68o22n14í47n 80Č44e33c21h 7286327136199

Může mě někdo vysvětlit jak Pražaci mohli zvolit takové mafiáně do magistrátu? Myslel jsem že primátorka by měla starat o zájmy občanů, nikoliv o zájmy privátních firem :/

+14/−2
10.3.2017 0:23
Foto

J23i88ř28í 44K54r41á10k34o61r29a 9839693

Protože spousta z nás volí za koblihu.

0/−1
10.3.2017 0:40

J44i64ř18í 52L49e13ž32a85l 7274679639958

Takže doufám, že v okolí magistrátu se bude v daném termínu pohybovat dostatečné množství MP či dopravních policistů a vybere se dostatek pokut za zneužití zvukového výstražného znamení. Řekněme litr od každého x 100 taxikářů x 5 pracovních dnů v týdnu, to by mohl být celkem slušný příspěvek do rozpočtu. ;-D

0/−1
10.3.2017 0:11

M33i61l98a28n 38V14o13t71a93v70a 5454956461122

Hezké, pražské taxikáře, které zná celý svět a je před nimi varováno v každé druhé příručce nevyřešila, ale do fungující služby, která nedělá ostudu ve světě se ráda naveze. Tady je cosi shnilého ve státě dánském. https://www.stream.cz/praha-vs-prachy/10005776-praha-vs-krnacova pro neznalé doporučují i pár dílů před tím

+12/−2
9.3.2017 23:57
Foto

M33a67r87t51i27n 96K73o20p79á29s96e67k 9533140459784

Tak Taxify už dávno nezapojuje taxikáře, ale vytváří přímou konkurenci Uberu. Může pro něj jezdit kdokoli, kdo má auto mladší 10 let a platný řidičák. Auto ani nemusí být jeho, takže také porušují zákon.

Vy, co tu nadáváte na taxikáře, uvědomte si, že problém není v taxikářích, ale v legislativě. Buď platí pravidla hry pro všechny, nebo pro nikoho. I ti, co jezdí na Liftago, Hopin a já nevím co ještě, jezdí pro "registrované" zákazníky a přitom musí mít řádné koncese, licence, místopisy. Takže když to jde i přes moderní aplikace, musí to umět i Uber a Taxify. A pokud to nedělají, tak porušují zákon, resp. jejich řidič.

Je proto potřeba změnit zákon. Buď se budou dodržovat pravidla, nebo se řekne, že stačí nainstalovat appku a jedéééém. Taxikáři vyhodí taxametry, nebudou řešit metrologii, dražší pojištění, 1x ročně STK a všichni budou spokojení. A každý může být taxikářem. Ale zatím to tak není a o tom a jen o tom to je.

A jen pro zajímavost. Těm, co nadávají na taxikáře: připadá vám normální, že taxikář od března 2018 bude muset řešit EET a řidič Taxify a Uberu to hodí za hlavu? Myslíte si, že se stát přes Uber nedá okrádat? Probuďte se. Takže opět je tu nerovnováha. A opět o tom to je.

+3/−7
9.3.2017 23:54

T41o32m54á82š 66V97r33á60b18e24l 8220704303404

S tím souhlasím a jsem zastáncem řešení nainstalovat appku a jedéééém, ale obávám se, že ANO je spíše zastáncem taxislužby z 90.let.

+5/0
9.3.2017 23:58
Foto

J92i23ř81í 14K17r85á83k92o98r75a 9539153

Jenže zákon tu nechtějí měnit ani ti taxikáři. Chtějí jen zakázat konkurenci, a tom to je hlavně.

+3/−2
10.3.2017 0:00

R63a34d17i57m 84Z15e13h49e65r 3104270143791

Vy tu mluvíte o pravidlech hry? Tak fajn, tak ať přestanou taxíkáři okrádat lidi a přestanou s mafiánskýma praktikama. V první řadě by totiž s dodržováním pravidel měli začít oni. Když mi taxíkář řekl, že za jízdu z Vaníčkovy na Hradčany bere litr, tak jsem měl chuť mu opravdu ublížit.

+3/−1
10.3.2017 0:04
Foto

J77i84ř31í 53K93r46á65k95o67r58a 9769363

No jo, to je stará klasika. Spolu s tím, že chudák nemá drobné na pětikilo, takže očekává, že mu ty tři kila navíc necháte.

+1/−1
10.3.2017 0:05

Š60i90m63o74n 33D45a70l88e66c32k78ý 8540534886145

Zrovna systém plateb přes aplikace je daleko transparentnější a pro stát kontrolovatelnějš, než tomu bude díky EET. Jinak s vámi souhlasím, že legislavita by se měla dodržovat. Na druhou stranu tu máme nádherný příklad toho, jak regulace vůbec nereflektují potřeby a možnosti současného světa a bylo by lepší jí místo toho raději osekat. Popularita uberu dokazuje, že lidé tuto regulaci nevyžadují a nepotřebují, aby řidič v době GPS znal každou ulici v Praze, platil si koncesi a tak dále. Lidem nevadí, že auto neprochází každý rok STK. A co se týče porovnání řidičkých dovednost klasických taxikářů a lidech jezdch pro Uber, tak z vlastí zkušenosti mohu říct, že klasičtí taxikáři jezději v porovnání s řidičí Uberu jako větší hovada. Jestliže řidič Uberu jede jako prase, tak dostane špatné hodnocení a už si nezajezdí. Jak je vidno, tak současný model taxikařiny je zastaralý a v provnání s uberem neefektivní a zbytečně nákladný. Cestu vidím ne v regulaci Uberu, ale naopak deregulaci taxi služby jako obecně.

+4/−1
10.3.2017 0:09

J22a44n 35T88a73r25a13b89a 4806136259249

Nebýt problém v taxikářích a spřátelených úřednících, nikdo by Uber neřešil.

+3/0
10.3.2017 0:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.