Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha brojí proti taxislužbě Uber, snaží se prosadit změnu zákona

Kolem mobilní aplikace Uber, pomocí které si zákazníci sjednávají dopravu u často amatérských řidičů, je opět živo. Primátorka Adriana Krnáčová společnosti Uber pohrozila, že proti ní bude metropole vystupovat přísněji, a přidal se k ní i brněnský primátor Petr Vokřál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O74n58d54r94e65j 29P47a36t36e44k 5140370959901

Ta Slovena kdyz uz vladne Praze by myslim mela resit dulezitejsi veci...

+1/−1
10.3.2017 16:26

O96n29d69r26e34j 79P57a92t41e76k 5320400699791

Já po letech potřeboval klasické taxi. Spechal jsem do divadla a zbývalo přeběhnout Václavák od koně dolu. Každá sekunda drahá. Stopl jsem taxi a řekl, že jsem v kopru... :-). Taxikář nás nejen nevyhodil, ale zvezl dolu a chtěl dvacku! Snad jsem někomu nezavařil...u mně to byl borec! Představení jsem díky němu stihl bez infarktu a mokrého obleku...

0/0
10.3.2017 16:25

M27a47r74t22i22n 87M73a37t87ý42s24e58k 6978131946590

Mimochodem, když už jsem píchnul do vosího hnízda, zkusím to ještě jednou.

Vážení diskutéři, koho z Vás v poslední době okradl taxikář? Osobně. Ne, že to povídal Fanda, protože Máňa říkala, že Pepu okradl v 90. letech nějakej zmetek, kterej neměl ani svítilnu.

Neříkám, že nekradou. Nicméně na druhou stranu, slyšel jsem, že v hospodě vás ošmelí čísník a do alkoholu přilejvaj vodu. takže přestanu chodit do hospody a budu se opíjet doma.

Mezi taxikařema v Praze (nemluvím o malých městech, tak je to o něčem jiném) je spopusta poctivých a inteligentních lidí. No a pak pár zlodějů. Jenže těch pár zlodějů je vidět nejvíc.

0/0
10.3.2017 15:42
Foto

J90i44ř64í 15K50r16á66k50o91r71a 9959803

Mně okradl loni v létě a ještě mi drze řekl, že nemá na pětikilo zpět (tři stovky). Od té doby jsem si taxíka nevolal, jezdím jen Uberem.

+1/−1
10.3.2017 18:27

M26a76r72t34i58n 67M19a88t68ý91s25e18k 6278691406360

Já vím, že tu budu za černo ovci. Vím, že mne bude hanit a peskovat spousta "odborníků", kteří tu píšou svá moudra a mají spoustu zkušeností z oboru. Musím se však pozastavit nad nepřesnostmi, které jsou v článku.

Nadpis ... taxiuslužba Uber? Tak buď to je taxislužba a nebo není. Autor by si měl vybrat. Aktuálně vládne myšlenka, že Uber není taxislužba. S tím souhlasím, Uber je aplikace.

"Primátorka Adriana Krnáčová společnosti Uber pohrozila, že proti ní bude metropole vystupovat přísněji, a přidal se k ní i brněnský primátor Petr Vokřál." Pokud si dobře vzpomínám, tak humbuk začal v době, kdy Uber expandoval do Brna. Brněnský magistrát se vzepřel a oznámil, že Uber je nelegální. Po týdnu MHMP zveřejnilo, že Uber je nelegální. Kdo se ke komu přidal?

"Na úředníky si taxikáři stěžují i přesto, že Krnáčová dlouho tvrdí, že Uber není jen sympatickým startupem a součástí sdílené ekonomiky, jak o sobě firma tvrdí." Krnáčová v době vstupu Uberu na pražský trh prohlásila, že je to sympatický startup, výborná ukázka sdílené ekonomiky a zejména zdravá konkurence. Tak nevím.

"...v případě UberBlack sice ke klientům přijíždějí řidiči, kteří mají doklady pro vykonávání taxislužby v pořádku, ale chybí jim označení auta názvem provozovatele a svítilnou s nápisem TAXI." No ono jim chybí ještě taxametr. Podle zákona musí mít taxametr nebo písemnou objednávku. Je jedno jestli je to zastaralý zákon. Prostě to tak je. Pokud se změní zákon, můžou jezdit jinak.

„Samozřejmě kontrolujeme i jiné aplikace a třeba s Liftagem či Taxify problémy nejsou. Jejich řidiči jezdí se vším, co mají mít,“ říká Jiří Bureš, vedoucí odboru taxislužby. Pan Bureš nebyl dlouho v ulicích, nebo nemá aktuální údaje. Příápadně je nemá autor. Taxify začala fungovat na stejném principu jako Uber. Bere každého kdo nemá staré auto a má řidičák. Účtují ujete kilometry a strávený čas. Mají nižší sazbu než Uber a nenásobí. Snad jen v tom jsou jiní než Uber. Jo a jsou to litevci. To je fakt.

Dlouho jsem se tak nezasmál..

0/0
10.3.2017 15:37

R11a75i81n53e96r 81E85l87l75e64d38e20r 2793343299496

Vrchnost v CR jiste nepripusti omezovat US-aktivity "volneho trhu", ktery se prevazne vyviji k modernimu otrokarstvi, coz vetsina obcanu jeste nepochopila.

0/−2
10.3.2017 9:43

Z91u92z20a21n69a 89K98a39u93f16m89a98n28o55v86á 8808754406497

Už nic jiného nevyužívám, Uber tady vyloženě chyběl. Krnda a taxikářská lobby ať si tržnou.

+5/−2
10.3.2017 8:07

M26i89c51h82a44l 90K83u58d93l38á97č18e44k 9711754254

Souhlas. Se sousedem sdílím jeho auto, řidičák a občas i manželku a začnu pro Uber jezdit. Zastaralé zákony jsou k ničemu a budu už jen sdílet se všemi vše.

+1/0
11.3.2017 22:48

L34u58k29a65s 21M75a51d59l90e 4910856687298

A pak,ze se ten komunismus nevybuduje;-)

0/0
12.3.2017 5:51

J76a57n 44D49l84o13u59h50ý 2190754309857

O ostude ve svete diky zlutym strakam ani nemluvim.

+1/−1
10.3.2017 7:31

J40a15n 11D94l97o54u37h52ý 2390624319557

Taxikar te okrade kdy muze. Uber ti s navigaci usetri penize. Na co je mi taxi ridic kdyz pak se mnou napali tic-tac audina na kruhac u NKU protoze si hraje s telefonem? Zlodeji se proste boji ze jim nepokvete ta jejich zlodejska psenka. Maji moznost stat se Uber ridicem.

+4/−2
10.3.2017 7:30

J73a37n 50D47l90o91u51h14ý 2240384269797

Zlodej troubi Zakazte poctivemu! To je teprve absurdistan

+3/−2
10.3.2017 7:18

S62l67a59v68o26m74í24r 82Š98t79ě79p70á50n 1648914462584

Dost mě zaráží jak pražští radní poslouchají taxikáře na místo aby podpořili to co je pro pražany a návštěvníky Prahy výhodnější

+6/−2
10.3.2017 6:19

O26n88d23r36e87j 75K56o61d22a58d 8271333251707

Praha si brání svoje zlodějské taxikáře, místo aby s těmi šmejdy vymetla! Neskutečné, co se tady děje...

+5/−2
10.3.2017 6:02

V12l87a30d41i40m94í68r 36R63o48z48e56h92n57a78l 5958360987156

Pražská taxikářská mafie v ohrožení;-D.

+14/−1
10.3.2017 2:11

V55í97t 48J13ů53z74a 8902136161138

Pokud na to není patřičný živnosťák, je to jednoznačně nedovolené podnikání. Stejně, jako když si doma sami uvaříte nebo uklidíte. V zákoně formulováno skutečně tak, aby se nedal jen tak obcházet.

+2/−2
10.3.2017 1:46
Foto

J26i96ř58í 83K19r76á82k29o32r61a 9519893

Já bych si kolikrát i taxíka zavolal, ale pak si vždycky přečtu něco takového a jsem z toho opět na dlouho vyléčen.

+1/−1
10.3.2017 0:52

O89n35d74r87e41j 81K97o82d25a32d 8271273691727

To radši budu půl hodiny čekat na smradlavou socku, než abych si v Praze objednal tágo...

0/−2
10.3.2017 6:08
Foto

J84i75ř66í 48K90r61á32k47o50r88a 9719833

Ještě mě napadlo, že kdysi měli drožkaři povinnost vozit s sebou lopatu a pytel na výkaly, které po sobě koně nechávali na dlažbě. Tak jestli to taxikáři stále vozí.

0/−1
10.3.2017 0:48

M79i95c75h13a47l 63K65u17d23l37á65č42e18k 9141334874

Sr*čky vozí skoro pořád to je pravda, takže lopaty určitě mají

0/0
11.3.2017 22:52

P92a78v40e24l 45S24o97b53o64t22k59a 5370674

ZDANIT!!!!!!

Netřeba nic novelizovat, stačí, aby finanční úřad udělal u Uberu křížovou da

ňovou kontrolu, tj. vytáhl si komu kolik zaplatili a zkontoloval zda to dotyční zdanili jakopříjem a narovnat tak podmínky na trhu, kdy taxikáři daně platit musí, zvlášť s EET.

+2/0
10.3.2017 0:43
Foto

J86i33ř97í 68K97r27á85k48o29r78a 9639133

Firma Uber nemusí a ani nesmí poskytovat data třetí straně.

+2/−2
10.3.2017 0:45

P64a48v56e20l 34S39o85b38o43t54k70a 5580574

TO JE NESMYSL.

Uber podléhá daňové kontrole stejně jako všichni ostatní.

A nejlepší je, že může dodanit řidiče několik roků zpětně - možná proto to váhání, aby výnos z kontroly stál za to.

+1/−2
10.3.2017 0:47
Foto

J47i65ř97í 32K47r34á13k37o49r36a 9139673

Uber ano, ale co s tím mají co dělat soukromá data jeho klientů?

+2/0
10.3.2017 0:49

P72a20v86e46l 49S72o10b75o20t79k74a 5500424

Řidič není klient, tale poskytovatel, tj. musí danit a to právě ta křížová kontrola FÚ zjišťuje - jestli daní všichni v řetězci.

Zákazníka se to netýká, ten s tím má jen náklad, leda by si ho uplatňoval jako podnikatel do daní, ale pak by se šlo od něj nahoru.

+2/0
10.3.2017 0:58
Foto

J40i82ř72í 98K33r41á61k49o21r59a 9609873

Jenže z pohledu Uberu je i řidič jeho klientem. Uber není jeho zaměstnavatel.

+3/−1
10.3.2017 9:23

R25a80i54n59e75r 25E22l53l52e61d28e98r 2913933809706

Vsechno co je USA, cili svetove vlady, vubec nicemu nepodleha, vzdyt je znamo, ze US-obcane v cizine podlehaji jen US-zakoneum a justici.

+1/0
10.3.2017 9:47

T81o47m66á90š 57H89u17d51e39č38e25k 3933503279613

A co zrušit buzerační regulace pro taxikáře a tak jim snížit náklady, aby byli konkurenceschopní?

+2/0
10.3.2017 0:38

P60a35v58e33l 91S55o25b44o64t61k95a 5880784

U Uberu jde především o obcházení daní - řidiči narozdíl od taxislužby neplatí DPH, daň z příjmů, zdravotní, sociální pojištění a ani silniční daň.

+1/−2
10.3.2017 0:44
Foto

J63i73ř17í 39K60r90á66k72o91r69a 9409353

To je věc finanční správy, že si to nedokáže vymoci.

+1/0
10.3.2017 0:45

P73a12v30e46l 98S27o12b34o10t67k72a 5420694

O tom píšu - FU prostě ještě do Uberu na křížovou kontrolu nevyrazil.

Ale viz výše, možná jen vyčkávají a pak to vezmou za X let zpětně.

+1/0
10.3.2017 0:48
Foto

J88i25ř65í 13K12r38á60k10o37r87a 9659313

FÚ nemá v Uberu co najít. Uber ty řidiče nezaměstnává. Tudíž nemá FÚ ani nárok dělat jakoukoliv křížovou nebo nekřížovou výpravu do Uberu. FÚ musí za těmi řidiči přímo.

+1/−1
10.3.2017 0:50

P85a43v59e60l 87S67o65b27o97t27k52a 5940964

Nechápete vo co gou - asi jste jen zaměstnanec.

Křížová kontrola FÚ se dělá tak, že jdete do jedné firmy, konkrétně do Uberu, a vytáhnete si všechny, kterým něco zaplatil. A pak jdete na daňovou kontrolu k nim (nebo se stačí podívat do informačního systému daňové spávy) a kontrolujete, zda to, co jim bylo zaplaceno, také řádně zdanili.

To se dělá naprosto běžně, nevím, proč dosud Uber má výjimku.

+3/−1
10.3.2017 1:00
Foto

J44i93ř64í 77K94r11á73k68o70r74a 9119693

Vy nechápete vo co gou. Jít do Uberu pro data jeho klientů (řidič je také klient) je jako jít do Googlu pro maily jeho klientů. Jasný?

0/−1
10.3.2017 9:24

M89a40r79t35i45n 24M64a24t23ý82s52e73k 6218101176250

Řidič není klient. Řidič je normální odběratel. Uber dodává lidi, řidič uskutečnuje jízdu. Tedy mezi Uberem a řidičem by měl existovat odběratelsko - dodavatelský vztah.

Uber na konci každého měsíce vydává každému řidiči seznam odjetých jízd. Zde by měl FU začít pracovat. jak může mít výkaz o přepravě osob někdo kdo nemá koncesi na přepravu osob. A pokud má koncesi na přepravu, jak může přepravovat lisi a nemít záznam o přepravdě z cejchovaného a ověřeného měřidla.

+1/0
10.3.2017 15:08
Foto

J71i70ř72í 69K15r46á92k65o45r58a 9919643

Uber nedodává lidi, Uber dodává aplikaci.

0/−1
10.3.2017 18:16

T57o26m72á84š 59H28u76d34e47č72e80k 3383403829503

Ale platí DPH a spotřební daň z paliv, takže daňově je to pozitivní.

0/0
10.3.2017 15:08

T60o51m89á66š 94K92u57c96h98a12ř 3407631528461

Proč nadáváte na magistrát? Podle stávajících zákonů je přeprava cizích osob koncesovanou živností a na řidiče uberu je pohlíženo stejně jako na řidiče taxislužby. Pokud to chcete změnit, tlačte na změnu zákona.

+1/0
10.3.2017 0:32
Foto

J23i88ř85í 31K10r66á96k20o66r24a 9929323

Nadáváme na magistrát, protože jde na ruku taxikářům, kteří sami, byť si na legislativu stěžují, tak ji nechtějí zrušit. Jde jim jen o likvidaci nepříjemné konkurence.

+3/−2
10.3.2017 0:39

A81n56t98o89n44í39n 32Č95e41c24h 7546917966709

Může mě někdo vysvětlit jak Pražaci mohli zvolit takové mafiáně do magistrátu? Myslel jsem že primátorka by měla starat o zájmy občanů, nikoliv o zájmy privátních firem :/

+14/−2
10.3.2017 0:23
Foto

J98i29ř72í 82K28r63á34k86o53r82a 9939163

Protože spousta z nás volí za koblihu.

0/−1
10.3.2017 0:40

J40i25ř53í 50L83e75ž73a71l 7214109969198

Takže doufám, že v okolí magistrátu se bude v daném termínu pohybovat dostatečné množství MP či dopravních policistů a vybere se dostatek pokut za zneužití zvukového výstražného znamení. Řekněme litr od každého x 100 taxikářů x 5 pracovních dnů v týdnu, to by mohl být celkem slušný příspěvek do rozpočtu. ;-D

0/−1
10.3.2017 0:11

M66i11l41a56n 14V98o44t93a34v38a 5664776471832

Hezké, pražské taxikáře, které zná celý svět a je před nimi varováno v každé druhé příručce nevyřešila, ale do fungující služby, která nedělá ostudu ve světě se ráda naveze. Tady je cosi shnilého ve státě dánském. https://www.stream.cz/praha-vs-prachy/10005776-praha-vs-krnacova pro neznalé doporučují i pár dílů před tím

+12/−2
9.3.2017 23:57
Foto

M94a38r96t93i13n 26K94o38p97á16s52e90k 9403770289344

Tak Taxify už dávno nezapojuje taxikáře, ale vytváří přímou konkurenci Uberu. Může pro něj jezdit kdokoli, kdo má auto mladší 10 let a platný řidičák. Auto ani nemusí být jeho, takže také porušují zákon.

Vy, co tu nadáváte na taxikáře, uvědomte si, že problém není v taxikářích, ale v legislativě. Buď platí pravidla hry pro všechny, nebo pro nikoho. I ti, co jezdí na Liftago, Hopin a já nevím co ještě, jezdí pro "registrované" zákazníky a přitom musí mít řádné koncese, licence, místopisy. Takže když to jde i přes moderní aplikace, musí to umět i Uber a Taxify. A pokud to nedělají, tak porušují zákon, resp. jejich řidič.

Je proto potřeba změnit zákon. Buď se budou dodržovat pravidla, nebo se řekne, že stačí nainstalovat appku a jedéééém. Taxikáři vyhodí taxametry, nebudou řešit metrologii, dražší pojištění, 1x ročně STK a všichni budou spokojení. A každý může být taxikářem. Ale zatím to tak není a o tom a jen o tom to je.

A jen pro zajímavost. Těm, co nadávají na taxikáře: připadá vám normální, že taxikář od března 2018 bude muset řešit EET a řidič Taxify a Uberu to hodí za hlavu? Myslíte si, že se stát přes Uber nedá okrádat? Probuďte se. Takže opět je tu nerovnováha. A opět o tom to je.

+3/−7
9.3.2017 23:54

T58o97m31á62š 25V27r32á77b81e54l 8470104813114

S tím souhlasím a jsem zastáncem řešení nainstalovat appku a jedéééém, ale obávám se, že ANO je spíše zastáncem taxislužby z 90.let.

+5/0
9.3.2017 23:58
Foto

J58i74ř12í 98K79r44á73k26o96r80a 9249383

Jenže zákon tu nechtějí měnit ani ti taxikáři. Chtějí jen zakázat konkurenci, a tom to je hlavně.

+3/−2
10.3.2017 0:00

R12a34d14i23m 67Z65e74h98e79r 3684560843681

Vy tu mluvíte o pravidlech hry? Tak fajn, tak ať přestanou taxíkáři okrádat lidi a přestanou s mafiánskýma praktikama. V první řadě by totiž s dodržováním pravidel měli začít oni. Když mi taxíkář řekl, že za jízdu z Vaníčkovy na Hradčany bere litr, tak jsem měl chuť mu opravdu ublížit.

+3/−1
10.3.2017 0:04
Foto

J77i16ř29í 21K57r77á93k55o95r57a 9769873

No jo, to je stará klasika. Spolu s tím, že chudák nemá drobné na pětikilo, takže očekává, že mu ty tři kila navíc necháte.

+1/−1
10.3.2017 0:05

Š40i97m83o59n 41D10a49l47e85c25k96ý 8720684856805

Zrovna systém plateb přes aplikace je daleko transparentnější a pro stát kontrolovatelnějš, než tomu bude díky EET. Jinak s vámi souhlasím, že legislavita by se měla dodržovat. Na druhou stranu tu máme nádherný příklad toho, jak regulace vůbec nereflektují potřeby a možnosti současného světa a bylo by lepší jí místo toho raději osekat. Popularita uberu dokazuje, že lidé tuto regulaci nevyžadují a nepotřebují, aby řidič v době GPS znal každou ulici v Praze, platil si koncesi a tak dále. Lidem nevadí, že auto neprochází každý rok STK. A co se týče porovnání řidičkých dovednost klasických taxikářů a lidech jezdch pro Uber, tak z vlastí zkušenosti mohu říct, že klasičtí taxikáři jezději v porovnání s řidičí Uberu jako větší hovada. Jestliže řidič Uberu jede jako prase, tak dostane špatné hodnocení a už si nezajezdí. Jak je vidno, tak současný model taxikařiny je zastaralý a v provnání s uberem neefektivní a zbytečně nákladný. Cestu vidím ne v regulaci Uberu, ale naopak deregulaci taxi služby jako obecně.

+4/−1
10.3.2017 0:09

J34a81n 31T88a28r27a40b12a 4376536159499

Nebýt problém v taxikářích a spřátelených úřednících, nikdo by Uber neřešil.

+3/0
10.3.2017 0:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.