Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha brojí proti taxislužbě Uber, snaží se prosadit změnu zákona

Kolem mobilní aplikace Uber, pomocí které si zákazníci sjednávají dopravu u často amatérských řidičů, je opět živo. Primátorka Adriana Krnáčová společnosti Uber pohrozila, že proti ní bude metropole vystupovat přísněji, a přidal se k ní i brněnský primátor Petr Vokřál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O42n63d44r46e89j 52P38a96t50e91k 5450480799801

Ta Slovena kdyz uz vladne Praze by myslim mela resit dulezitejsi veci...

+1/−1
10.3.2017 16:26

O24n85d20r94e76j 83P40a94t85e44k 5930300319211

Já po letech potřeboval klasické taxi. Spechal jsem do divadla a zbývalo přeběhnout Václavák od koně dolu. Každá sekunda drahá. Stopl jsem taxi a řekl, že jsem v kopru... :-). Taxikář nás nejen nevyhodil, ale zvezl dolu a chtěl dvacku! Snad jsem někomu nezavařil...u mně to byl borec! Představení jsem díky němu stihl bez infarktu a mokrého obleku...

0/0
10.3.2017 16:25

M44a61r28t39i67n 46M11a17t20ý32s87e74k 6468171136870

Mimochodem, když už jsem píchnul do vosího hnízda, zkusím to ještě jednou.

Vážení diskutéři, koho z Vás v poslední době okradl taxikář? Osobně. Ne, že to povídal Fanda, protože Máňa říkala, že Pepu okradl v 90. letech nějakej zmetek, kterej neměl ani svítilnu.

Neříkám, že nekradou. Nicméně na druhou stranu, slyšel jsem, že v hospodě vás ošmelí čísník a do alkoholu přilejvaj vodu. takže přestanu chodit do hospody a budu se opíjet doma.

Mezi taxikařema v Praze (nemluvím o malých městech, tak je to o něčem jiném) je spopusta poctivých a inteligentních lidí. No a pak pár zlodějů. Jenže těch pár zlodějů je vidět nejvíc.

0/0
10.3.2017 15:42
Foto

J35i43ř90í 63K44r52á13k39o97r39a 9439473

Mně okradl loni v létě a ještě mi drze řekl, že nemá na pětikilo zpět (tři stovky). Od té doby jsem si taxíka nevolal, jezdím jen Uberem.

+1/−1
10.3.2017 18:27

M77a10r52t69i31n 27M61a88t73ý16s80e43k 6788161746860

Já vím, že tu budu za černo ovci. Vím, že mne bude hanit a peskovat spousta "odborníků", kteří tu píšou svá moudra a mají spoustu zkušeností z oboru. Musím se však pozastavit nad nepřesnostmi, které jsou v článku.

Nadpis ... taxiuslužba Uber? Tak buď to je taxislužba a nebo není. Autor by si měl vybrat. Aktuálně vládne myšlenka, že Uber není taxislužba. S tím souhlasím, Uber je aplikace.

"Primátorka Adriana Krnáčová společnosti Uber pohrozila, že proti ní bude metropole vystupovat přísněji, a přidal se k ní i brněnský primátor Petr Vokřál." Pokud si dobře vzpomínám, tak humbuk začal v době, kdy Uber expandoval do Brna. Brněnský magistrát se vzepřel a oznámil, že Uber je nelegální. Po týdnu MHMP zveřejnilo, že Uber je nelegální. Kdo se ke komu přidal?

"Na úředníky si taxikáři stěžují i přesto, že Krnáčová dlouho tvrdí, že Uber není jen sympatickým startupem a součástí sdílené ekonomiky, jak o sobě firma tvrdí." Krnáčová v době vstupu Uberu na pražský trh prohlásila, že je to sympatický startup, výborná ukázka sdílené ekonomiky a zejména zdravá konkurence. Tak nevím.

"...v případě UberBlack sice ke klientům přijíždějí řidiči, kteří mají doklady pro vykonávání taxislužby v pořádku, ale chybí jim označení auta názvem provozovatele a svítilnou s nápisem TAXI." No ono jim chybí ještě taxametr. Podle zákona musí mít taxametr nebo písemnou objednávku. Je jedno jestli je to zastaralý zákon. Prostě to tak je. Pokud se změní zákon, můžou jezdit jinak.

„Samozřejmě kontrolujeme i jiné aplikace a třeba s Liftagem či Taxify problémy nejsou. Jejich řidiči jezdí se vším, co mají mít,“ říká Jiří Bureš, vedoucí odboru taxislužby. Pan Bureš nebyl dlouho v ulicích, nebo nemá aktuální údaje. Příápadně je nemá autor. Taxify začala fungovat na stejném principu jako Uber. Bere každého kdo nemá staré auto a má řidičák. Účtují ujete kilometry a strávený čas. Mají nižší sazbu než Uber a nenásobí. Snad jen v tom jsou jiní než Uber. Jo a jsou to litevci. To je fakt.

Dlouho jsem se tak nezasmál..

0/0
10.3.2017 15:37

R17a11i47n32e90r 96E19l59l38e66d75e91r 2583873419376

Vrchnost v CR jiste nepripusti omezovat US-aktivity "volneho trhu", ktery se prevazne vyviji k modernimu otrokarstvi, coz vetsina obcanu jeste nepochopila.

0/−2
10.3.2017 9:43

Z13u63z39a20n79a 28K53a29u55f24m24a28n62o57v83á 8388774256317

Už nic jiného nevyužívám, Uber tady vyloženě chyběl. Krnda a taxikářská lobby ať si tržnou.

+5/−2
10.3.2017 8:07

M95i91c21h55a79l 90K91u40d63l50á69č40e84k 9731524404

Souhlas. Se sousedem sdílím jeho auto, řidičák a občas i manželku a začnu pro Uber jezdit. Zastaralé zákony jsou k ničemu a budu už jen sdílet se všemi vše.

+1/0
11.3.2017 22:48

L25u75k64a17s 88M57a28d76l76e 4820896957808

A pak,ze se ten komunismus nevybuduje;-)

0/0
12.3.2017 5:51

J81a47n 23D43l65o44u45h90ý 2170594299867

O ostude ve svete diky zlutym strakam ani nemluvim.

+1/−1
10.3.2017 7:31

J86a88n 77D84l83o38u54h19ý 2270674619237

Taxikar te okrade kdy muze. Uber ti s navigaci usetri penize. Na co je mi taxi ridic kdyz pak se mnou napali tic-tac audina na kruhac u NKU protoze si hraje s telefonem? Zlodeji se proste boji ze jim nepokvete ta jejich zlodejska psenka. Maji moznost stat se Uber ridicem.

+4/−2
10.3.2017 7:30

J17a42n 47D73l43o78u95h11ý 2940594819127

Zlodej troubi Zakazte poctivemu! To je teprve absurdistan

+3/−2
10.3.2017 7:18

S55l95a29v39o17m48í18r 25Š45t30ě11p68á49n 1908914542454

Dost mě zaráží jak pražští radní poslouchají taxikáře na místo aby podpořili to co je pro pražany a návštěvníky Prahy výhodnější

+6/−2
10.3.2017 6:19

O85n63d23r85e10j 35K33o96d71a56d 8381623271907

Praha si brání svoje zlodějské taxikáře, místo aby s těmi šmejdy vymetla! Neskutečné, co se tady děje...

+5/−2
10.3.2017 6:02

V37l17a74d39i86m18í24r 12R77o59z45e76h86n40a78l 5338520867516

Pražská taxikářská mafie v ohrožení;-D.

+14/−1
10.3.2017 2:11

V65í19t 94J67ů26z55a 8702946421458

Pokud na to není patřičný živnosťák, je to jednoznačně nedovolené podnikání. Stejně, jako když si doma sami uvaříte nebo uklidíte. V zákoně formulováno skutečně tak, aby se nedal jen tak obcházet.

+2/−2
10.3.2017 1:46
Foto

J90i78ř62í 27K38r72á61k73o61r14a 9459303

Já bych si kolikrát i taxíka zavolal, ale pak si vždycky přečtu něco takového a jsem z toho opět na dlouho vyléčen.

+1/−1
10.3.2017 0:52

O83n84d62r49e32j 47K91o27d47a14d 8511213611817

To radši budu půl hodiny čekat na smradlavou socku, než abych si v Praze objednal tágo...

0/−2
10.3.2017 6:08
Foto

J41i48ř57í 83K26r22á81k66o86r79a 9829593

Ještě mě napadlo, že kdysi měli drožkaři povinnost vozit s sebou lopatu a pytel na výkaly, které po sobě koně nechávali na dlažbě. Tak jestli to taxikáři stále vozí.

0/−1
10.3.2017 0:48

M57i66c26h58a89l 81K15u44d34l20á14č76e32k 9321134244

Sr*čky vozí skoro pořád to je pravda, takže lopaty určitě mají

0/0
11.3.2017 22:52

P97a85v37e50l 64S56o41b22o26t77k87a 5320474

ZDANIT!!!!!!

Netřeba nic novelizovat, stačí, aby finanční úřad udělal u Uberu křížovou da

ňovou kontrolu, tj. vytáhl si komu kolik zaplatili a zkontoloval zda to dotyční zdanili jakopříjem a narovnat tak podmínky na trhu, kdy taxikáři daně platit musí, zvlášť s EET.

+2/0
10.3.2017 0:43
Foto

J27i97ř81í 66K71r89á34k10o87r23a 9689153

Firma Uber nemusí a ani nesmí poskytovat data třetí straně.

+2/−2
10.3.2017 0:45

P27a56v31e44l 80S60o92b19o67t67k10a 5520414

TO JE NESMYSL.

Uber podléhá daňové kontrole stejně jako všichni ostatní.

A nejlepší je, že může dodanit řidiče několik roků zpětně - možná proto to váhání, aby výnos z kontroly stál za to.

+1/−2
10.3.2017 0:47
Foto

J94i11ř35í 14K42r22á92k81o96r17a 9229313

Uber ano, ale co s tím mají co dělat soukromá data jeho klientů?

+2/0
10.3.2017 0:49

P19a59v42e77l 23S19o72b67o44t47k98a 5190774

Řidič není klient, tale poskytovatel, tj. musí danit a to právě ta křížová kontrola FÚ zjišťuje - jestli daní všichni v řetězci.

Zákazníka se to netýká, ten s tím má jen náklad, leda by si ho uplatňoval jako podnikatel do daní, ale pak by se šlo od něj nahoru.

+2/0
10.3.2017 0:58
Foto

J44i26ř93í 23K79r58á96k39o34r76a 9879973

Jenže z pohledu Uberu je i řidič jeho klientem. Uber není jeho zaměstnavatel.

+3/−1
10.3.2017 9:23

R95a55i11n75e33r 30E49l19l22e70d11e60r 2403533589376

Vsechno co je USA, cili svetove vlady, vubec nicemu nepodleha, vzdyt je znamo, ze US-obcane v cizine podlehaji jen US-zakoneum a justici.

+1/0
10.3.2017 9:47

T83o95m56á12š 26H35u96d94e97č68e26k 3573243919843

A co zrušit buzerační regulace pro taxikáře a tak jim snížit náklady, aby byli konkurenceschopní?

+2/0
10.3.2017 0:38

P81a53v78e26l 63S70o91b21o27t58k10a 5650734

U Uberu jde především o obcházení daní - řidiči narozdíl od taxislužby neplatí DPH, daň z příjmů, zdravotní, sociální pojištění a ani silniční daň.

+1/−2
10.3.2017 0:44
Foto

J25i43ř81í 35K10r69á55k38o30r84a 9819693

To je věc finanční správy, že si to nedokáže vymoci.

+1/0
10.3.2017 0:45

P57a16v76e63l 13S91o93b29o85t28k16a 5610374

O tom píšu - FU prostě ještě do Uberu na křížovou kontrolu nevyrazil.

Ale viz výše, možná jen vyčkávají a pak to vezmou za X let zpětně.

+1/0
10.3.2017 0:48
Foto

J94i66ř90í 83K39r53á26k69o33r78a 9649863

FÚ nemá v Uberu co najít. Uber ty řidiče nezaměstnává. Tudíž nemá FÚ ani nárok dělat jakoukoliv křížovou nebo nekřížovou výpravu do Uberu. FÚ musí za těmi řidiči přímo.

+1/−1
10.3.2017 0:50

P89a57v54e46l 55S61o67b96o55t15k63a 5250574

Nechápete vo co gou - asi jste jen zaměstnanec.

Křížová kontrola FÚ se dělá tak, že jdete do jedné firmy, konkrétně do Uberu, a vytáhnete si všechny, kterým něco zaplatil. A pak jdete na daňovou kontrolu k nim (nebo se stačí podívat do informačního systému daňové spávy) a kontrolujete, zda to, co jim bylo zaplaceno, také řádně zdanili.

To se dělá naprosto běžně, nevím, proč dosud Uber má výjimku.

+3/−1
10.3.2017 1:00
Foto

J23i65ř15í 45K87r95á36k29o97r14a 9129633

Vy nechápete vo co gou. Jít do Uberu pro data jeho klientů (řidič je také klient) je jako jít do Googlu pro maily jeho klientů. Jasný?

0/−1
10.3.2017 9:24

M53a89r41t65i10n 33M37a21t76ý22s44e48k 6828391666470

Řidič není klient. Řidič je normální odběratel. Uber dodává lidi, řidič uskutečnuje jízdu. Tedy mezi Uberem a řidičem by měl existovat odběratelsko - dodavatelský vztah.

Uber na konci každého měsíce vydává každému řidiči seznam odjetých jízd. Zde by měl FU začít pracovat. jak může mít výkaz o přepravě osob někdo kdo nemá koncesi na přepravu osob. A pokud má koncesi na přepravu, jak může přepravovat lisi a nemít záznam o přepravdě z cejchovaného a ověřeného měřidla.

+1/0
10.3.2017 15:08
Foto

J64i80ř88í 12K75r36á25k86o20r33a 9459813

Uber nedodává lidi, Uber dodává aplikaci.

0/−1
10.3.2017 18:16

T37o66m91á52š 51H81u12d70e36č40e54k 3803363139803

Ale platí DPH a spotřební daň z paliv, takže daňově je to pozitivní.

0/0
10.3.2017 15:08

T11o31m65á61š 57K39u87c64h26a25ř 3107861278741

Proč nadáváte na magistrát? Podle stávajících zákonů je přeprava cizích osob koncesovanou živností a na řidiče uberu je pohlíženo stejně jako na řidiče taxislužby. Pokud to chcete změnit, tlačte na změnu zákona.

+1/0
10.3.2017 0:32
Foto

J53i54ř75í 87K54r82á19k29o90r96a 9109363

Nadáváme na magistrát, protože jde na ruku taxikářům, kteří sami, byť si na legislativu stěžují, tak ji nechtějí zrušit. Jde jim jen o likvidaci nepříjemné konkurence.

+3/−2
10.3.2017 0:39

A94n21t33o35n17í75n 72Č55e23c64h 7536717866529

Může mě někdo vysvětlit jak Pražaci mohli zvolit takové mafiáně do magistrátu? Myslel jsem že primátorka by měla starat o zájmy občanů, nikoliv o zájmy privátních firem :/

+14/−2
10.3.2017 0:23
Foto

J48i11ř74í 36K51r94á84k95o81r84a 9789923

Protože spousta z nás volí za koblihu.

0/−1
10.3.2017 0:40

J80i29ř70í 80L40e68ž60a30l 7444769419908

Takže doufám, že v okolí magistrátu se bude v daném termínu pohybovat dostatečné množství MP či dopravních policistů a vybere se dostatek pokut za zneužití zvukového výstražného znamení. Řekněme litr od každého x 100 taxikářů x 5 pracovních dnů v týdnu, to by mohl být celkem slušný příspěvek do rozpočtu. ;-D

0/−1
10.3.2017 0:11

M18i33l24a71n 60V88o11t14a10v12a 5444176531632

Hezké, pražské taxikáře, které zná celý svět a je před nimi varováno v každé druhé příručce nevyřešila, ale do fungující služby, která nedělá ostudu ve světě se ráda naveze. Tady je cosi shnilého ve státě dánském. https://www.stream.cz/praha-vs-prachy/10005776-praha-vs-krnacova pro neznalé doporučují i pár dílů před tím

+12/−2
9.3.2017 23:57
Foto

M54a15r51t97i39n 47K56o23p93á52s83e42k 9343840209654

Tak Taxify už dávno nezapojuje taxikáře, ale vytváří přímou konkurenci Uberu. Může pro něj jezdit kdokoli, kdo má auto mladší 10 let a platný řidičák. Auto ani nemusí být jeho, takže také porušují zákon.

Vy, co tu nadáváte na taxikáře, uvědomte si, že problém není v taxikářích, ale v legislativě. Buď platí pravidla hry pro všechny, nebo pro nikoho. I ti, co jezdí na Liftago, Hopin a já nevím co ještě, jezdí pro "registrované" zákazníky a přitom musí mít řádné koncese, licence, místopisy. Takže když to jde i přes moderní aplikace, musí to umět i Uber a Taxify. A pokud to nedělají, tak porušují zákon, resp. jejich řidič.

Je proto potřeba změnit zákon. Buď se budou dodržovat pravidla, nebo se řekne, že stačí nainstalovat appku a jedéééém. Taxikáři vyhodí taxametry, nebudou řešit metrologii, dražší pojištění, 1x ročně STK a všichni budou spokojení. A každý může být taxikářem. Ale zatím to tak není a o tom a jen o tom to je.

A jen pro zajímavost. Těm, co nadávají na taxikáře: připadá vám normální, že taxikář od března 2018 bude muset řešit EET a řidič Taxify a Uberu to hodí za hlavu? Myslíte si, že se stát přes Uber nedá okrádat? Probuďte se. Takže opět je tu nerovnováha. A opět o tom to je.

+3/−7
9.3.2017 23:54

T71o69m83á28š 27V79r23á44b92e83l 8730914783844

S tím souhlasím a jsem zastáncem řešení nainstalovat appku a jedéééém, ale obávám se, že ANO je spíše zastáncem taxislužby z 90.let.

+5/0
9.3.2017 23:58
Foto

J62i36ř75í 23K54r77á45k46o92r43a 9939393

Jenže zákon tu nechtějí měnit ani ti taxikáři. Chtějí jen zakázat konkurenci, a tom to je hlavně.

+3/−2
10.3.2017 0:00

R71a86d28i63m 26Z92e43h93e71r 3474690453371

Vy tu mluvíte o pravidlech hry? Tak fajn, tak ať přestanou taxíkáři okrádat lidi a přestanou s mafiánskýma praktikama. V první řadě by totiž s dodržováním pravidel měli začít oni. Když mi taxíkář řekl, že za jízdu z Vaníčkovy na Hradčany bere litr, tak jsem měl chuť mu opravdu ublížit.

+3/−1
10.3.2017 0:04
Foto

J35i38ř63í 46K63r81á31k25o66r30a 9159583

No jo, to je stará klasika. Spolu s tím, že chudák nemá drobné na pětikilo, takže očekává, že mu ty tři kila navíc necháte.

+1/−1
10.3.2017 0:05

Š70i64m87o71n 34D75a50l33e87c18k35ý 8260384676795

Zrovna systém plateb přes aplikace je daleko transparentnější a pro stát kontrolovatelnějš, než tomu bude díky EET. Jinak s vámi souhlasím, že legislavita by se měla dodržovat. Na druhou stranu tu máme nádherný příklad toho, jak regulace vůbec nereflektují potřeby a možnosti současného světa a bylo by lepší jí místo toho raději osekat. Popularita uberu dokazuje, že lidé tuto regulaci nevyžadují a nepotřebují, aby řidič v době GPS znal každou ulici v Praze, platil si koncesi a tak dále. Lidem nevadí, že auto neprochází každý rok STK. A co se týče porovnání řidičkých dovednost klasických taxikářů a lidech jezdch pro Uber, tak z vlastí zkušenosti mohu říct, že klasičtí taxikáři jezději v porovnání s řidičí Uberu jako větší hovada. Jestliže řidič Uberu jede jako prase, tak dostane špatné hodnocení a už si nezajezdí. Jak je vidno, tak současný model taxikařiny je zastaralý a v provnání s uberem neefektivní a zbytečně nákladný. Cestu vidím ne v regulaci Uberu, ale naopak deregulaci taxi služby jako obecně.

+4/−1
10.3.2017 0:09

J57a83n 23T25a66r39a85b29a 4496816109399

Nebýt problém v taxikářích a spřátelených úřednících, nikdo by Uber neřešil.

+3/0
10.3.2017 0:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.