Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chystá dvacet nových tramvajových tratí, první zamíří do Slivence

Rozvoj tramvajových tratí v metropoli byl v posledních desetiletích spíše symbolický, nyní však nastal obrat. Do deseti let se může síť významně rozšířit. A dokonce až za hranice města. Nejblíže dokončení je trať z Barrandova do Slivence, která by mohla vzniknout mezi lety 2018 a 2020.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a37r86o78m48í89r 67Š66r59á86m63e48k 3297146867642

No, jestli to půjde podobně jako jiné velké projekty, tak bych věřil spíše potrubní lidopoště do Brna a rozvoji MHD v Brně, díky čemuž bude snazší bydlet např. ve Střelicích u Brna ;-D

0/0
15.3.2017 11:14

K93a22r71e38l 81D16r90d11a 6304982537

A pak "studenti" z Moravské malují nové trati v Praze citlivě a s ohledem na ostatní Pražany. ;-D

Trať na Dědině je jen jedna obrovská katastrofa, co zničí bezpečnost dětí před školou, klid pro místní vilky a na sídlišti parkoviště. Odkryje vojenské pozemky a ukáže na jejich zužitkování. Takže tady mohou čekat dík tramvaji developery, mohutnou výstavbu a nové sousedy. Do toho hádanice rychlodráha, metro nebo tramvaj na Ruzyň. Zatím není ani jedno, ale tahat přes soukromou zahradu MHD na Ruzyň je fakt boží (ehm, bolševický) nápad.

V Opletalce je na stole zmasakrování Vrchlického sadů, aby Šervůdem drnčely tramvaje a rozvážely bezdomovce po Praze.

A Praha 11, to je taky síla. Tady se povedlo ve volbách vykopnout Mlejnského, že zkorumpovaná kriminální radnice, co jde na ruku developerům končí. Vítězný revoluční výbor to projel na celé čáře a byl z radnice rukou koaličních partnerů a opozice včetně Mlejnského vykopán. Stavěl se negativně k veškerým budovatelským nesmyslům na Jižním Městě. Provizorní kompromisní starosta Jirava první co udělal, tak prohlásil, že když mu odborníci z DPP radí trať na Háje, nemá důvod ji nějak blokovat.

Takže zpět na začátek, zkorumpovaní kriminálníci se pustili do budování nesmyslné trati na Jižní Město. ;-D

Cílem této trati je zhodnotit pozemky na Opatově za dálnicím, kde má vyrůst TESCO, které nemá při té smůle slušné napojení na MHD jako Centrum Chodov. Tak je v plánu tramvaj. Aby to šlo udělat za veřejné peníze, tak se to dělá za cenu zavšivení tramvajovou tratí jako veřejně prospěšné trati pro obyvatele sídliště.

A kdyby to nestačilo, stejná trať má obsloužit Trojmezí. Developeři se již těší na mohutnou výstavbu pod okny Babiše za státní prachy. ;-D

0/−4
15.3.2017 9:42

P41e25t68r 29Č78e48r36m48á22k 9198945109190

Zůstaňte raději v té své Opletalce, dění na Praze 11 dlouhodobě nerozumíte. ;-)

Na Praze 11 vyhrálo volby jisté aktivistické hnutí, bývalý starosta si však své voliče našel také a skončil v opozici. Aktivistické hnutí předvedlo za 2 roky pozoruhodnou neschopnost a naprostou nekompetentnost řídit město, natož jej rozvíjet, proto byly jeho zástupci odvolání (samotným se jim nechtělo rezignovat ani za nic, koryto jim chutnalo), a dál na radnici zůstavají jejich koaliční partneři a mají menšinovou radu. R^

0/0
20.3.2017 11:04

K48a54r15e52l 51D63r61d70a 6534962747

Pravidelně chodím na trénink přes Moravskou. Vždy je tady k večeru na chodníku před Dopravkou banda uřvaných sprostých kuřáků. Taková sprostá chátra, co na klidných Vinohradech působí jak křupani spadlí z Marsu. A on je to prosím pěkně pedagogický sbor zdejšího výchovného ústavu DPP. Neskutečně mě uráží, jaká spodina může vychovávat českou mládež v 21. století. :-P

Notabene, tady se připravují zaměstnanci pro DPP. A aby měli jednou fajn platy z kapes Pražanů, tak jim přímo tady DPP rozdává výuční listy a maturity. Předpokládám, že v případě studentů jde vesměs o děti zaměstnanců DPP s IQ konve, kterým takto rodičové z DPP zametají cestičku ke "kvalitnímu vzdělání". Rv

Myslím, že jsem opět odhalil hlavní problém pražské MHD. Hulvátství s maturitou. ;-D

0/−3
15.3.2017 9:18

L37u63c92i76e 46K85u57b49e46l36k35o44v27á 3434684795

Fakt nepochopím, kterej jouda vymyslel tram-trať přes sídliště Dědina.. tedy vláčet koleje mezi paneláky!Vlastinou ulicí...Proč sakra prostě neprotáhnou trať po Evropské až na Ruzyni, když už metro vede kamsi do zadele! Neeee, to bude tramvaj pěkně rachotit lidem pod okny. Pane Bože, to se fakt politickou funkcí takhle zblbne, nebo to mají už od narození? Tram na Suchdol je dobrý nápad, mno ale do toho kopce by snad byla potřeba zubačka....

+1/−1
14.3.2017 15:55

P77a47v52e84l 27H71o28r42á60č85e57k 3777444902681

A co kdyby se dobudoval Pražský okruh?? nebylo by to lepší řešení a dle toho jak by se vyvíjela hustota provozu ve městě pokračovat dále ..... co hlavy pomazané??? p. Dolínek a další??

+7/−7
13.3.2017 11:17

O86n27d92ř91e25j 54S59e12m35e60c55k62ý 8811236208865

Pražský okruh je stavba státu. Město buduje Městský okruh. Ten by byl taky fajn.

+1/−1
13.3.2017 12:41

Š19i82m83o83n33-11E22r57i64c44h 60J26e59l38í78n14e54k 5670472263343

No jo, jenomže to, jak to tu bude vypadat po dostavbě Pražského okruhu, se dá těžko předvídat. Samozřejmě je to stavba státu, který ale nečinností brzdí rozvoj Prahy.

0/0
13.3.2017 15:14

P51e53t34r 28K44r26á33l 4714180468282

Tramvaje jsou pomalé, nepohodlné a bohužel i zapáchající především kvůli vzorku nižší a starší vrstvy obyvatel, která se třeba v metru v takové míře nevyskytuje. Pokud to je jen možné, tramvají nejedu. Jediný nápad, který dává smysl je tramvaj z Troji přes Vltavu na západ, jinak nechápu smysl nových dálkových tratí na nebo i za okraj Prahy, které budou mít i hodinovou délku ?

+2/−21
13.3.2017 10:06

O49l98d48ř94i59c17h 45K85r15a44t36o79c93h42v52í96l 9802507173247

Zato autobusy jsou rychlé, voňavé a pohodlné. Ono jde kolikrát i o provozní náklady, víte.

+10/0
13.3.2017 11:06

L74i93b61o67r 38M59o65h87o84u87t 3856557978412

Zkuste pochopit co je rychlík-tedy metro a co je osobák,courák-tramvaj.Určitě není účelem cestovat přes celou Prahu v tramvaji,ale jsou místa kde je tram.nenahraditelná.Osobně si myslím že tramvaje se mají vrátit na Václavské náměstí,Příkopy,do Hybernské a vést by měly na Novodvorskou,Lhotku a třeba opět na Pankrác a Budějovické náměstí i dál, jak už tam kdysi byly.

+3/−1
13.3.2017 20:05

J75i60ř89í 82J54o47z31a 3618203880241

V Drazdanech, ktere jsou mensi nez Praha, jezdi tramvajova linka c. 4 jeji jizdni doba z jednoho konce mesta na druhy je 83 minut.

+2/0
14.3.2017 5:33

P73e39t84r 91O28t51ý30p11k31a 8522543468792

Aaaa pán je nejspíš papaláš...jednou budete taky starej. Teda tohle je hnus co jste napsal

+2/0
14.3.2017 8:20

J66a10n 50B57u11b27i58k 9802801612657

Blíží se volby, takže se opět vytáhly sliby. Na státní úrovni vysokorychlostní tratě, dálnice, obchvaty, na městské P+R parkoviště, tramvajové linky, metro D, pokračování Blanky........

Nic z toho nebude, na vše se už v listopadu na 4 roky zapomene.........

+9/0
13.3.2017 10:04

P90a17t96r95i68k 92E23g82e72r 2528640299791

Divím se, že se nezavede kloubová autobusová linka 198 v intervalech 4 minuty :01; 05; :09; :13; :17; :21; :25; :29; :33; :37; :41; :45; :49; :53; :57 v trase Cholupické náměstí - Písnice - Sídliště Písnice - Pavlíkova - Chýnovská [t] / Nové Dvory [z] - Novodvorská - Zálesí - Thomayerova nemocnice v Krči - Nad Rybníky - Na Strži - Pankrác (C) - Jezerka - Kloboučnická - Nádraží Vršovice (S) - Náměstí Bratří Synků [t] / Otakarova [z] - Nuselské schody - Bruselská - Náměstí Míru (A) - Římská - Náměstí W. Churchilla - Hlavní nádraží (C) - Masarykovo nádraží (B) - Náměstí Republiky (B) - Dlouhá třída - Strossmayerovo náměstí - Letenské náměstí - Hradčanská (A) - Vítězné náměstí - Nádraží Podbaba - V Podbabě - Kamýcká - Suchdol myslím si, že ul. Novodvorská od sídliště Libuš až po zastávku Novodvorská by mohla být omezena pouze pro vozy s povolením MČ Praha 4, IZS a MHD, stejně omezena by mohla být ul. U Krčského nádraží, Pujmanové, Na Veselí, Bělehradská, Suchdolská pokud by tudy jel autobus.

0/−2
13.3.2017 9:26

M95a65r45t64i54n 76Č88a30p24e19k 6260531967734

Důvod je prostý - málo řidičů a peněz. Když je poptávka po přepravě takhle vysoká, tak to je vyřešitelné jenom tramvají nebo metrem. Ale určitě ne autobusy, které jsou na spodku pyramidy.

+1/0
13.3.2017 11:02

R59a92d40i43m 91Š77o28l10c 1215545345414

Motol - Vypich už tu jednou bylo ;-) http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041468

+8/0
13.3.2017 8:50

O37l38d71ř72i37c11h 80K70r61a44t80o92c35h14v72í44l 9752977803517

Paradoxně spolu s metrem by se to celkem hodilo ke svážení lidí ze Řep.

+2/0
13.3.2017 11:06

J71a29n 63K88o42ť19á72t50k61o 9945545902399

Minule se slibovala trať do Zdib z Kobylis. Kampak se dnes ztratila? Asi tam, kam se příště (po volbách) ztratí ty koleje, plánované dnes.

+11/0
13.3.2017 8:42

R23o48m59a58n 51P81o24l71á35č21e24k 5226469185

Opět oprášený článek, který známe cca deset let.

Seznam tratí je skoro neměnný, ale nepostaví se prakticky nic... Takže jsme se zasnili a hurá se probudit...

+20/0
13.3.2017 8:38

V87á14c82l34a22v 72Z81e68l18i74n81k40a 2282380393182

Tak nějak. A navíc zrovna ta prvně proklamovaná trať do Slivence prakticky nemá v této podobě význam. Celá čtvrť Slivenec se totiž rozprostírá za Barrandovskou spojkou směrem k Chuchli a Lochkovu. Na té mapce je pouze okrajová část. Pokud by to mělo mít význam, tak by museli podejít Barrandovskou spojkou a pokračovat po severozápadním a západním okraji Slivence směrem k Lochkovu. Takto to budou vyhozené peníze, protože 90% Slivence budou dál obsluhovat autobusy, které ovšem jezdí na Barrandov.

+2/0
13.3.2017 9:17

R66a89d88i62m 21K64o23k85t34a 7262657799459

Úplně stejný případ jako trať do Modřan. Koleje vedeny po okraji směřované na Karlovo náměstí. Vesele si po nich drnčí prázdné tramvaje a cestující se stále mačkají v nacpané 150, 139, protože nechtějí poslouchat plánovače a prostě jezdí na ten Kačerov potvory.

+3/−1
13.3.2017 9:43

J17a48r76o94s11l83a46v 78B69e41d27r56n54a 3396841751207

Celý život mi je záhadou, že nevede tramvaj z Podbaby do Tróje přes Vltavu... Ten pocit koukat přes řeku a autem to jet půl hodiny...

+24/0
13.3.2017 8:23

P62a85v41e27l 54T34o32m83a95n 1325906961989

Co zkusit vlakem z Podbaby na Holešovice a odtud metrem na Kobylisy?

+2/−2
13.3.2017 9:11

J95a17r12o32s11l35a15v 44B26e53d92r39n95a 3576711151667

No dobře.. 25min

+3/0
13.3.2017 9:54
Foto

M35a38r19t23i62n 79P48i28š61t24o54r21a 8158618546819

To není 25 minut, ale 4 plus 3 plus jak rychle stihnete přestup. Takže, když popoběhnete, lze to stihnout za 10 minut.

0/0
19.3.2017 23:58

T70o44m 20P54á31l38e58k 1701756469418

Souhlas, v těchto místech chybí most. Ten by tam byl vynikající i pro automobily a cyklisty. R^

+4/0
13.3.2017 11:32
Foto

M47a86r58t75i59n 77P38i96š62t86o84r43a 8378638136489

Je tam most. Úplně nový. Akorát ho asi o 3 km netrefili.

0/0
20.3.2017 0:01

J20a59n 33Z21e91m47a57n 1346225604606

Je tam přívoz ;-) Funguje na tramvajenku.

0/−1
13.3.2017 20:17

L44u95c78i47e 47K26u48b10e40l13k48o93v43á 3754644915

jezdí od jara do podzimu a pobere pár lidí. Most v téhle části je součástí okruhu, který Suchdol a Běchovice blokují. Kolo vezme Cháron jen jedno, s dětmi je to o strach, při horším počasí dokonce o zdraví. Od listopadu do cca dubna můžete řeku leda tak přeplavat. Most tu chybí, o tom žádná.

+1/0
14.3.2017 15:59

J93i84ř11í 82O90s28i89n48a 5217522342495

Je před volbama, čekám, že Česko bude mít brzo vlastní raketoplán. Jinak trolejbusy by byly levnější

+2/−3
13.3.2017 8:22

D98a39n33i62e98l 27S92o10b82o49t47a 9279884626710

Trolejbusy mají takovou drobnou nevýhodu a to, že jedou po stejné silnici jako ostatní provoz :-)

+10/−1
13.3.2017 8:34

M45a71r65t88i45n 36Š54ť63a49s21t77n68ý 6262165404360

A nebylo by jednodušší udělat vyhrazený pás jako je pro tramvaje, ale bez kolejí a potom by trolejbusy po stejné silnici nejely?

+3/0
13.3.2017 8:38

J93a90r97o10s11l78a84v 94B26e81d64r19n54a 3466821931377

Jako, že bychom postavili nová depa, novou trakci atd. ;-D ?

+4/0
13.3.2017 8:46

M55a54r75t55i62n 87Š22ť54a74s83t50n30ý 6572755934510

Ne, jen jsem reagoval na to, že jezdí v normální dopravě. Jinak je to nesmysl :)

+1/0
13.3.2017 9:03
Foto

B22r52o35n89i62s69l65a85v 69G72a62b71r45y18š 2122389831

A proč ne? V Praze existuje minimálně 50 autobusových linek, které by mohly jezdit pod dráty.

+1/−1
13.3.2017 9:06

J41a70r61o63s80l41a12v 84B55e36d94r43n74a 3676161691667

A k čemu by to bylo? O lepším ovzduší? ;-D

0/0
13.3.2017 9:08
Foto

B41r92o56n13i74s84l87a88v 84G88a35b50r18y66š 2802229451

Ano.

+2/0
13.3.2017 9:20

O25l15d42ř87i41c21h 32K14r16a43t70o51c94h14v56í11l 9772767183807

O nižších provozních nákladech pochopitelně. A i emise jsou poněkud znát. Obzvlášť v kopcovité Praze.

0/0
13.3.2017 11:08

J66a85r72o74s95l51a76v 44B46e68d23r31n38a 3526111361787

Jenže trolejbus neřeší zácpy, spíš je ještě prohlubuje. Nedochází vám nejspíš to, že výstavba tramvají se plánuje kvůli úspoře času, protože mají vlastní těleso. Trolejbusy jsou dobré pro města jako je Ústí n.L. např.

+2/−1
13.3.2017 8:38

J33a98k67u50b 26Š46a88f83a78n48d39a 7885717401641

Zda bude mít trolejbus vlastní pruh (třeba i vyvýšený) nebo ne je už věcí řešení. U trolejbusu jde snadno objet překážku, když se objeví (porouchaná tramvaj, nehoda...). Navíc ta trolejbusová trať bez kolejí může vyjít levněji.

0/0
13.3.2017 8:44

J58a28r68o22s45l69a55v 69B69e73d56r30n66a 3616551731987

Není to jenom o tom, pro trolejbus se musí postavit x dalších doplňkových věcí, které tramvaj už v Praze má...

+3/0
13.3.2017 8:47

P76e36t56r 80P97e44t56r 6373162668973

no hlavně tramvaje mají úplně novou životnost. 50 let stará tramvaj stále jezdí, trolejbusy na tom budou s životností jen o něco lépe jak autobusy.

+3/0
13.3.2017 9:33

J94a16r78o50s89l73a92v 81B67e65d63r22n77a 3396971751687

Mimochodem trolejbus má taky omezený objížděcí prostor, nevyhne se všemu, sběrač není nafukovací

+4/0
13.3.2017 8:48

J26a32k32u33b 73Š40a22f45a83n83d60a 7835227841391

Jde dát do trolejbusu malé baterie pro pár KM nezávislých na trakci. Myslím, že už se to i někde takto provozuje. S tramvají neuděláte vůbec nic.

+1/0
13.3.2017 10:51

O12l57d73ř62i93c16h 39K91r68a72t16o42c22h24v78í51l 9982677863207

To je jistě fajn, ale hlavní je kapacita a náklady. A zde trolejbus proti kolejovému vozidlu prostě nemůže mít šanci. Navíc kolej může být výhoda i v historickém centru, neboť pevná jízdní dráha nepotřebuje žádnou toleranci - řidič se nemusí trefovat a jede průjezdem vždy zcela stejně.

+2/0
13.3.2017 12:12

O83l44d73ř30i75c66h 15K16r88a42t97o54c80h34v19í30l 9642457803627

Místo některých autobusů jistě. S tramvají se trolejbus kapacitně nemůže rovnat.

+1/0
13.3.2017 11:09

M86a39r62t59i66n 96Č98a31p14e41k 6600251357734

To není tak jednoznačné. Trolejbus je mezi autobusem a tramvají. Trolejbus je levný tam, kde autobus (sólo 12m) jezdí v zhruba 15 minutovém intervalu (v kopcích i delší) anebo tam jezdí dlouhé (15 metrů) nebo kloubové vozy - výhoda většího výkonu při rozjezdu. Když je celodenní interval pod 10 minut je už lepší tramvaj, protože má větší kapacitu.

+2/0
13.3.2017 10:58

O54l67d82ř52i85c37h 11K32r13a35t74o61c61h87v14í58l 9852637863337

Levnější. Slyšel jste někdy o fixních a variabilních nákladech, pane "levnější"?

+2/0
13.3.2017 11:07

F33r53a80n24t62i78š66e82k 11V57a80n81ě29k 1167784517467

A teď o Karkulce.:-)

+6/−3
13.3.2017 7:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.