Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chystá dvacet nových tramvajových tratí, první zamíří do Slivence

Rozvoj tramvajových tratí v metropoli byl v posledních desetiletích spíše symbolický, nyní však nastal obrat. Do deseti let se může síť významně rozšířit. A dokonce až za hranice města. Nejblíže dokončení je trať z Barrandova do Slivence, která by mohla vzniknout mezi lety 2018 a 2020.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53a25r63o93m62í26r 49Š89r85á40m32e31k 3957156217752

No, jestli to půjde podobně jako jiné velké projekty, tak bych věřil spíše potrubní lidopoště do Brna a rozvoji MHD v Brně, díky čemuž bude snazší bydlet např. ve Střelicích u Brna ;-D

0/0
15.3.2017 11:14

K26a19r53e53l 48D58r23d81a 6714152177

A pak "studenti" z Moravské malují nové trati v Praze citlivě a s ohledem na ostatní Pražany. ;-D

Trať na Dědině je jen jedna obrovská katastrofa, co zničí bezpečnost dětí před školou, klid pro místní vilky a na sídlišti parkoviště. Odkryje vojenské pozemky a ukáže na jejich zužitkování. Takže tady mohou čekat dík tramvaji developery, mohutnou výstavbu a nové sousedy. Do toho hádanice rychlodráha, metro nebo tramvaj na Ruzyň. Zatím není ani jedno, ale tahat přes soukromou zahradu MHD na Ruzyň je fakt boží (ehm, bolševický) nápad.

V Opletalce je na stole zmasakrování Vrchlického sadů, aby Šervůdem drnčely tramvaje a rozvážely bezdomovce po Praze.

A Praha 11, to je taky síla. Tady se povedlo ve volbách vykopnout Mlejnského, že zkorumpovaná kriminální radnice, co jde na ruku developerům končí. Vítězný revoluční výbor to projel na celé čáře a byl z radnice rukou koaličních partnerů a opozice včetně Mlejnského vykopán. Stavěl se negativně k veškerým budovatelským nesmyslům na Jižním Městě. Provizorní kompromisní starosta Jirava první co udělal, tak prohlásil, že když mu odborníci z DPP radí trať na Háje, nemá důvod ji nějak blokovat.

Takže zpět na začátek, zkorumpovaní kriminálníci se pustili do budování nesmyslné trati na Jižní Město. ;-D

Cílem této trati je zhodnotit pozemky na Opatově za dálnicím, kde má vyrůst TESCO, které nemá při té smůle slušné napojení na MHD jako Centrum Chodov. Tak je v plánu tramvaj. Aby to šlo udělat za veřejné peníze, tak se to dělá za cenu zavšivení tramvajovou tratí jako veřejně prospěšné trati pro obyvatele sídliště.

A kdyby to nestačilo, stejná trať má obsloužit Trojmezí. Developeři se již těší na mohutnou výstavbu pod okny Babiše za státní prachy. ;-D

0/−4
15.3.2017 9:42

P11e30t62r 88Č26e15r18m47á49k 9838595169970

Zůstaňte raději v té své Opletalce, dění na Praze 11 dlouhodobě nerozumíte. ;-)

Na Praze 11 vyhrálo volby jisté aktivistické hnutí, bývalý starosta si však své voliče našel také a skončil v opozici. Aktivistické hnutí předvedlo za 2 roky pozoruhodnou neschopnost a naprostou nekompetentnost řídit město, natož jej rozvíjet, proto byly jeho zástupci odvolání (samotným se jim nechtělo rezignovat ani za nic, koryto jim chutnalo), a dál na radnici zůstavají jejich koaliční partneři a mají menšinovou radu. R^

0/0
20.3.2017 11:04

K56a85r84e53l 19D79r93d26a 6504742237

Pravidelně chodím na trénink přes Moravskou. Vždy je tady k večeru na chodníku před Dopravkou banda uřvaných sprostých kuřáků. Taková sprostá chátra, co na klidných Vinohradech působí jak křupani spadlí z Marsu. A on je to prosím pěkně pedagogický sbor zdejšího výchovného ústavu DPP. Neskutečně mě uráží, jaká spodina může vychovávat českou mládež v 21. století. :-P

Notabene, tady se připravují zaměstnanci pro DPP. A aby měli jednou fajn platy z kapes Pražanů, tak jim přímo tady DPP rozdává výuční listy a maturity. Předpokládám, že v případě studentů jde vesměs o děti zaměstnanců DPP s IQ konve, kterým takto rodičové z DPP zametají cestičku ke "kvalitnímu vzdělání". Rv

Myslím, že jsem opět odhalil hlavní problém pražské MHD. Hulvátství s maturitou. ;-D

0/−3
15.3.2017 9:18

L10u76c14i79e 79K54u43b81e50l33k53o30v75á 3524314595

Fakt nepochopím, kterej jouda vymyslel tram-trať přes sídliště Dědina.. tedy vláčet koleje mezi paneláky!Vlastinou ulicí...Proč sakra prostě neprotáhnou trať po Evropské až na Ruzyni, když už metro vede kamsi do zadele! Neeee, to bude tramvaj pěkně rachotit lidem pod okny. Pane Bože, to se fakt politickou funkcí takhle zblbne, nebo to mají už od narození? Tram na Suchdol je dobrý nápad, mno ale do toho kopce by snad byla potřeba zubačka....

+1/−1
14.3.2017 15:55

P89a17v71e14l 68H87o51r24á35č84e30k 3627354362841

A co kdyby se dobudoval Pražský okruh?? nebylo by to lepší řešení a dle toho jak by se vyvíjela hustota provozu ve městě pokračovat dále ..... co hlavy pomazané??? p. Dolínek a další??

+7/−7
13.3.2017 11:17

O83n78d86ř74e25j 38S14e66m68e39c26k34ý 8571326428645

Pražský okruh je stavba státu. Město buduje Městský okruh. Ten by byl taky fajn.

+1/−1
13.3.2017 12:41

Š77i65m58o43n36-43E13r19i41c88h 61J65e54l68í23n28e24k 5950672453953

No jo, jenomže to, jak to tu bude vypadat po dostavbě Pražského okruhu, se dá těžko předvídat. Samozřejmě je to stavba státu, který ale nečinností brzdí rozvoj Prahy.

0/0
13.3.2017 15:14

P65e55t43r 61K13r15á44l 4384710278652

Tramvaje jsou pomalé, nepohodlné a bohužel i zapáchající především kvůli vzorku nižší a starší vrstvy obyvatel, která se třeba v metru v takové míře nevyskytuje. Pokud to je jen možné, tramvají nejedu. Jediný nápad, který dává smysl je tramvaj z Troji přes Vltavu na západ, jinak nechápu smysl nových dálkových tratí na nebo i za okraj Prahy, které budou mít i hodinovou délku ?

+2/−21
13.3.2017 10:06

O13l52d65ř84i68c77h 50K56r45a82t65o82c48h51v10í24l 9702137153427

Zato autobusy jsou rychlé, voňavé a pohodlné. Ono jde kolikrát i o provozní náklady, víte.

+10/0
13.3.2017 11:06

L35i74b28o81r 10M13o10h74o39u97t 3746137268432

Zkuste pochopit co je rychlík-tedy metro a co je osobák,courák-tramvaj.Určitě není účelem cestovat přes celou Prahu v tramvaji,ale jsou místa kde je tram.nenahraditelná.Osobně si myslím že tramvaje se mají vrátit na Václavské náměstí,Příkopy,do Hybernské a vést by měly na Novodvorskou,Lhotku a třeba opět na Pankrác a Budějovické náměstí i dál, jak už tam kdysi byly.

+3/−1
13.3.2017 20:05

J10i51ř26í 56J43o54z28a 3268873590811

V Drazdanech, ktere jsou mensi nez Praha, jezdi tramvajova linka c. 4 jeji jizdni doba z jednoho konce mesta na druhy je 83 minut.

+2/0
14.3.2017 5:33

P88e59t22r 61O14t30ý66p68k21a 8322763778462

Aaaa pán je nejspíš papaláš...jednou budete taky starej. Teda tohle je hnus co jste napsal

+2/0
14.3.2017 8:20

J12a68n 73B50u81b16i84k 9892791322177

Blíží se volby, takže se opět vytáhly sliby. Na státní úrovni vysokorychlostní tratě, dálnice, obchvaty, na městské P+R parkoviště, tramvajové linky, metro D, pokračování Blanky........

Nic z toho nebude, na vše se už v listopadu na 4 roky zapomene.........

+9/0
13.3.2017 10:04

P10a72t54r55i71k 86E17g57e39r 2318270239491

Divím se, že se nezavede kloubová autobusová linka 198 v intervalech 4 minuty :01; 05; :09; :13; :17; :21; :25; :29; :33; :37; :41; :45; :49; :53; :57 v trase Cholupické náměstí - Písnice - Sídliště Písnice - Pavlíkova - Chýnovská [t] / Nové Dvory [z] - Novodvorská - Zálesí - Thomayerova nemocnice v Krči - Nad Rybníky - Na Strži - Pankrác (C) - Jezerka - Kloboučnická - Nádraží Vršovice (S) - Náměstí Bratří Synků [t] / Otakarova [z] - Nuselské schody - Bruselská - Náměstí Míru (A) - Římská - Náměstí W. Churchilla - Hlavní nádraží (C) - Masarykovo nádraží (B) - Náměstí Republiky (B) - Dlouhá třída - Strossmayerovo náměstí - Letenské náměstí - Hradčanská (A) - Vítězné náměstí - Nádraží Podbaba - V Podbabě - Kamýcká - Suchdol myslím si, že ul. Novodvorská od sídliště Libuš až po zastávku Novodvorská by mohla být omezena pouze pro vozy s povolením MČ Praha 4, IZS a MHD, stejně omezena by mohla být ul. U Krčského nádraží, Pujmanové, Na Veselí, Bělehradská, Suchdolská pokud by tudy jel autobus.

0/−2
13.3.2017 9:26

M92a54r45t57i31n 76Č73a48p20e40k 6850531757164

Důvod je prostý - málo řidičů a peněz. Když je poptávka po přepravě takhle vysoká, tak to je vyřešitelné jenom tramvají nebo metrem. Ale určitě ne autobusy, které jsou na spodku pyramidy.

+1/0
13.3.2017 11:02

R53a96d98i79m 88Š53o13l56c 1225235495444

Motol - Vypich už tu jednou bylo ;-) http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041468

+8/0
13.3.2017 8:50

O68l29d16ř80i51c60h 11K29r37a90t45o44c73h84v33í97l 9162447403117

Paradoxně spolu s metrem by se to celkem hodilo ke svážení lidí ze Řep.

+2/0
13.3.2017 11:06

J62a80n 33K76o29ť24á68t72k33o 9885965332449

Minule se slibovala trať do Zdib z Kobylis. Kampak se dnes ztratila? Asi tam, kam se příště (po volbách) ztratí ty koleje, plánované dnes.

+11/0
13.3.2017 8:42

R80o41m15a28n 13P59o44l92á73č86e25k 5156629445

Opět oprášený článek, který známe cca deset let.

Seznam tratí je skoro neměnný, ale nepostaví se prakticky nic... Takže jsme se zasnili a hurá se probudit...

+20/0
13.3.2017 8:38

V24á67c79l58a15v 77Z19e43l16i47n82k13a 2312450413552

Tak nějak. A navíc zrovna ta prvně proklamovaná trať do Slivence prakticky nemá v této podobě význam. Celá čtvrť Slivenec se totiž rozprostírá za Barrandovskou spojkou směrem k Chuchli a Lochkovu. Na té mapce je pouze okrajová část. Pokud by to mělo mít význam, tak by museli podejít Barrandovskou spojkou a pokračovat po severozápadním a západním okraji Slivence směrem k Lochkovu. Takto to budou vyhozené peníze, protože 90% Slivence budou dál obsluhovat autobusy, které ovšem jezdí na Barrandov.

+2/0
13.3.2017 9:17

R14a11d47i21m 39K13o90k92t87a 7412797669689

Úplně stejný případ jako trať do Modřan. Koleje vedeny po okraji směřované na Karlovo náměstí. Vesele si po nich drnčí prázdné tramvaje a cestující se stále mačkají v nacpané 150, 139, protože nechtějí poslouchat plánovače a prostě jezdí na ten Kačerov potvory.

+3/−1
13.3.2017 9:43

J17a46r60o24s60l34a57v 65B19e48d27r65n71a 3976981791307

Celý život mi je záhadou, že nevede tramvaj z Podbaby do Tróje přes Vltavu... Ten pocit koukat přes řeku a autem to jet půl hodiny...

+24/0
13.3.2017 8:23

P55a22v57e42l 40T21o14m24a33n 1845636881649

Co zkusit vlakem z Podbaby na Holešovice a odtud metrem na Kobylisy?

+2/−2
13.3.2017 9:11

J27a46r39o75s46l40a45v 52B17e83d17r97n47a 3916981921737

No dobře.. 25min

+3/0
13.3.2017 9:54
Foto

M41a92r93t18i20n 34P53i21š73t15o48r20a 8468108726119

To není 25 minut, ale 4 plus 3 plus jak rychle stihnete přestup. Takže, když popoběhnete, lze to stihnout za 10 minut.

0/0
19.3.2017 23:58

T30o83m 98P29á42l31e61k 1481836139158

Souhlas, v těchto místech chybí most. Ten by tam byl vynikající i pro automobily a cyklisty. R^

+4/0
13.3.2017 11:32
Foto

M72a34r42t73i21n 25P39i21š31t94o70r19a 8358158316349

Je tam most. Úplně nový. Akorát ho asi o 3 km netrefili.

0/0
20.3.2017 0:01

J65a40n 13Z95e47m16a34n 1456715244926

Je tam přívoz ;-) Funguje na tramvajenku.

0/−1
13.3.2017 20:17

L98u70c41i68e 36K30u48b48e48l72k74o97v30á 3694614795

jezdí od jara do podzimu a pobere pár lidí. Most v téhle části je součástí okruhu, který Suchdol a Běchovice blokují. Kolo vezme Cháron jen jedno, s dětmi je to o strach, při horším počasí dokonce o zdraví. Od listopadu do cca dubna můžete řeku leda tak přeplavat. Most tu chybí, o tom žádná.

+1/0
14.3.2017 15:59

J34i22ř89í 92O37s98i37n81a 5537982182345

Je před volbama, čekám, že Česko bude mít brzo vlastní raketoplán. Jinak trolejbusy by byly levnější

+2/−3
13.3.2017 8:22

D28a17n37i49e10l 46S66o32b33o39t49a 9989834826840

Trolejbusy mají takovou drobnou nevýhodu a to, že jedou po stejné silnici jako ostatní provoz :-)

+10/−1
13.3.2017 8:34

M33a93r56t10i82n 49Š93ť52a26s51t64n85ý 6702205174810

A nebylo by jednodušší udělat vyhrazený pás jako je pro tramvaje, ale bez kolejí a potom by trolejbusy po stejné silnici nejely?

+3/0
13.3.2017 8:38

J44a70r13o97s43l16a59v 61B35e62d26r61n53a 3706951121897

Jako, že bychom postavili nová depa, novou trakci atd. ;-D ?

+4/0
13.3.2017 8:46

M49a96r22t77i18n 45Š28ť62a65s28t54n60ý 6312955594290

Ne, jen jsem reagoval na to, že jezdí v normální dopravě. Jinak je to nesmysl :)

+1/0
13.3.2017 9:03
Foto

B16r48o30n76i54s30l89a87v 96G47a57b86r76y89š 2722809681

A proč ne? V Praze existuje minimálně 50 autobusových linek, které by mohly jezdit pod dráty.

+1/−1
13.3.2017 9:06

J83a79r69o19s68l65a61v 66B78e79d49r40n17a 3736401301117

A k čemu by to bylo? O lepším ovzduší? ;-D

0/0
13.3.2017 9:08
Foto

B33r64o56n81i23s94l75a32v 89G21a96b70r74y87š 2372819791

Ano.

+2/0
13.3.2017 9:20

O62l21d79ř58i95c78h 64K24r87a51t19o47c65h40v83í56l 9562887483257

O nižších provozních nákladech pochopitelně. A i emise jsou poněkud znát. Obzvlášť v kopcovité Praze.

0/0
13.3.2017 11:08

J21a11r66o74s43l46a74v 49B68e18d15r61n12a 3346921761187

Jenže trolejbus neřeší zácpy, spíš je ještě prohlubuje. Nedochází vám nejspíš to, že výstavba tramvají se plánuje kvůli úspoře času, protože mají vlastní těleso. Trolejbusy jsou dobré pro města jako je Ústí n.L. např.

+2/−1
13.3.2017 8:38

J31a73k67u76b 27Š97a16f34a22n52d54a 7665867281411

Zda bude mít trolejbus vlastní pruh (třeba i vyvýšený) nebo ne je už věcí řešení. U trolejbusu jde snadno objet překážku, když se objeví (porouchaná tramvaj, nehoda...). Navíc ta trolejbusová trať bez kolejí může vyjít levněji.

0/0
13.3.2017 8:44

J48a43r64o50s19l23a83v 62B42e88d74r28n42a 3146841621167

Není to jenom o tom, pro trolejbus se musí postavit x dalších doplňkových věcí, které tramvaj už v Praze má...

+3/0
13.3.2017 8:47

P89e78t47r 66P73e56t43r 6833672678183

no hlavně tramvaje mají úplně novou životnost. 50 let stará tramvaj stále jezdí, trolejbusy na tom budou s životností jen o něco lépe jak autobusy.

+3/0
13.3.2017 9:33

J34a31r93o12s31l85a30v 63B90e38d36r97n18a 3886151441377

Mimochodem trolejbus má taky omezený objížděcí prostor, nevyhne se všemu, sběrač není nafukovací

+4/0
13.3.2017 8:48

J33a86k91u17b 66Š91a59f95a49n92d81a 7685177171351

Jde dát do trolejbusu malé baterie pro pár KM nezávislých na trakci. Myslím, že už se to i někde takto provozuje. S tramvají neuděláte vůbec nic.

+1/0
13.3.2017 10:51

O55l26d54ř17i66c79h 26K20r27a64t98o25c61h52v49í58l 9832517983567

To je jistě fajn, ale hlavní je kapacita a náklady. A zde trolejbus proti kolejovému vozidlu prostě nemůže mít šanci. Navíc kolej může být výhoda i v historickém centru, neboť pevná jízdní dráha nepotřebuje žádnou toleranci - řidič se nemusí trefovat a jede průjezdem vždy zcela stejně.

+2/0
13.3.2017 12:12

O43l79d26ř26i64c12h 51K34r46a37t80o31c30h28v72í61l 9722607363697

Místo některých autobusů jistě. S tramvají se trolejbus kapacitně nemůže rovnat.

+1/0
13.3.2017 11:09

M53a70r80t89i12n 91Č44a44p95e52k 6320841657184

To není tak jednoznačné. Trolejbus je mezi autobusem a tramvají. Trolejbus je levný tam, kde autobus (sólo 12m) jezdí v zhruba 15 minutovém intervalu (v kopcích i delší) anebo tam jezdí dlouhé (15 metrů) nebo kloubové vozy - výhoda většího výkonu při rozjezdu. Když je celodenní interval pod 10 minut je už lepší tramvaj, protože má větší kapacitu.

+2/0
13.3.2017 10:58

O78l22d46ř37i90c12h 76K73r84a79t37o28c92h40v33í76l 9952217893717

Levnější. Slyšel jste někdy o fixních a variabilních nákladech, pane "levnější"?

+2/0
13.3.2017 11:07

F85r88a18n44t35i61š20e17k 89V50a83n57ě46k 1637204937497

A teď o Karkulce.:-)

+6/−3
13.3.2017 7:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.