Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha se vrací k vizi nízkoemisních zón, na podobě se koalice neshodla

Pražský magistrát oprášil myšlenku vykázat z centra stará a neekologická auta. Celkem jsou ve hře čtyři varianty zákazu, ale na žádné se koalice neshoduje. Odborníci jsou k zavedení nízkoemisních zón opatrní, výsledek je podle nich nejistý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T81o38m62á39š 95Z52e95m12a28n 3665568594415

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/grafroc/13groc/gr13cz/png/o04_1_20.png

Nízkoemisní zóny mohou těžko fungovat, když osobní doprava se na škodliivnách podílí jen asi 6%..

60% jsou lokální topeniště..

Jestli chcete opravdu omezit emise z dopravy, tak omezte zklidňovací opatření, kde stačí pár aut a už se brzdí a popojíždí.

+2/0
16.3.2017 17:43

J46o63s30e26f 97B53r37o72ž53e46k 7923705722271

Jestli chcete, aby bylo méně emisí z aut, tak jsou na to opravdu jednoduché způsoby.

a) zavést tvrdé kontroly na emise u aut - těch viditělně čudících je hodně, ale policajti radši řeší 52 na padesátce, než čudící diesel.

b) zrušit většinu retardérů. Nejvíc splodin vzniká při rozjezdu - a pokud auto musí po každých ujetých 20-50 metrech zabrdit, přehoupnout se přes retardér a znovu rozjet, tak samozřejmě má mnohem víc splodin, než když může projet plynule.

c) vzrušit (vypnout) polovinu semaforů. Většina je zbytečná a navíc seřízena tak, že nutí buď jet 70, nebo povolenou rychlostí zastavit každých cca 100 metrů. Praha má nejvíc semaforů na počet km ulic na světě.

d) vrátit značení hlavních a vedlejších silnic. Stejně jako retardéry i přednosti zprava vedou k tomu, že tam kde se dříve projíždělo bez problémů je to nyní jen styl brzda-plyn, protože prostě nic jiného nezbývá.

e) odstranit úzká hrdla v dopravě, způsobená většinou úmyslně tzv.zklidňováním. Zajistit průzjezdnost okruhů. Zrušit nesyslné přednosti tramvají tam, kde to nesmyslné je - pokud semafor blikne na 5 vteřin na zelenou a pak zpět na červenou a takhle to dělá každé 3 minuty, tak prostě vznikají zbytečné kolony, zbytečné rozjezdy apod. ̈

Cílem bodů b-e je prostě plynulost dopravy a ne její nesmyslné blokování za každou cenu včetně ceny za zhoršené ovzduší a zdraví lidí, jak to dělá magistrát nyní.

+4/−1
16.3.2017 17:00

J95i24ř57í 29S64o49l51d33á47t 1771591401119

Dolinku jestli si myslíte že když jedu do Prahy takže toužím po tom jezdit někam do centra tak jste na omylu. Pokud budu moci zaparkovat někde na okraji (sever) tak to rád udělám ale není kde protože Vás toto nezajímá , máte akorát plnou hubu keců o záchytných parkovištích ale skutek utek. Jo a pro ty Pražáky;-D co melou o venkovanech - každý víkend vyráží z Prahy ven desetitisíce pražáků a lidi na venkově musí dýchat taky jejich smrady a to je v pořádku?

+1/0
16.3.2017 15:51

J26i34ř86í 24S27o59l26d57á24t 1601111471719

No jo zase Dolinek;-€;-€;-€;-€;-€;-€;-€

+1/0
16.3.2017 15:42

K54a97r33e18l 97L88a54n28g57r 2342687350548

Krasne jsou ty vymontovane filtry a dalsi prasarny. Denne vidam "drazsi" vozy co huhej jak Sergej v plnym zaprahu a klidek tabacek.

0/−1
16.3.2017 14:04

K42a17r59e49l 13M65a81r95t23i22n51e97c 6308268746934

Ja bysom jednoznáčno na hranícijách našej zlátej, matíčky stovežátej zaviédol podobné kontróly aké sú na Hradě a vóbec bysom sem něpustíl žiádné z tých vrákov ktorými sem jazdijú tý všeliký venkovánijá, ktorý nam niélen ovzdušijé kazijá ale aj na tých svojích pneumátýkách nam sem z tých polí hlinu a hnoj nanášajú, ktoré pak mosí TSK za naše peniáze čistíť.

Prosto ať si zvostánú v tej ich bohom zabudnutej krajíně a neotrávujú tuná niélen vzduch a vozóvky, ale aj nás všetkých Pražiákov.

+1/−1
16.3.2017 12:31

J86a26n 68L74u46d90y 6279640229

Nesmí se zapomínat, že starší vozy již nemají takový nájezd. Osobně držím ve firmě starší dodávku jen pro občasnou přepravu většího rozsahu.

+1/0
16.3.2017 11:10

K32a26r33e50l 76M30a30r41t30i46n13e15c 6258398846724

...a s tou "přepravou většího rozsahu" sem taháte aj větší rozsah emisí, že.

0/0
16.3.2017 14:53

J77a66n 81L64u43d60y 6979360629

Mám na mysli to, co se nevleze do osobního vozu. Pokud se to vleze do brašny, zaměstnanec vyrazí MHD.

0/0
16.3.2017 16:02

V44o11j51t11ě13c64h 85M39o17r81a28v77e89c 5965814666355

Dokud nebude dokončen vnitřní a vnější oktuh a dostatek P+R, tak ať na to ani nepomyslí.;-O

+5/0
16.3.2017 11:09

J51i58n92d38ř53i64c70h 47L82u55k26á22š 8217291600475

už pomysleli:-)

0/0
16.3.2017 11:14

P21e69t48r 11Č63e39r49m30á48k 9898875359780

Pomýšlet mohou, realizovat nikoliv. Právě existence hotových okruhů (resp. kapacitních objízdných komunikací) je momentálně nutnou legislativní podmínkou pro vznik takových omezení. Takže to máme mnoho let klidu R^

+1/0
16.3.2017 12:09

R49a22d26i93m 94S77v51o20b50o33d81a 9903629916942

tady nejde o emise, tady jde o dalsi zdaneni

+2/0
16.3.2017 11:06

T47a38d52e52a78s 57P51i17s93t40a 6569122461757

Mýtné je zlodějina! Začnese diskutovat o emisích a neekologických autech a nějaký ..... (to slovo nechci ani použít) už zase vyhrožuje s mýtným, ať už se s tím jdou jednou pro vždycky bodnout!!!!!!!

Na druhou stranu zakázat vjezd neekologickým autům rozumné asi je. Proti tomu bych si nic nenamítal, ale je třeba když už, tak bez vyjímek. Nebo vyjímky dávat v jednotkách kusů ročně (pro absolutně výjimečné případy), ne plošně, pak by to smysl nemělo.

0/0
16.3.2017 11:01

Z44d57e86n28ě36k 42W32e43r31n58h36a65r10t 6827265942328

Zajímavé. Auto rezidenta nesmrdí a auto člověka, co musí něco vyřídit na úřadě nebo u soudu zjevně ano. Když zákaz, tak úplný a pro všechny.

+5/−1
16.3.2017 11:01

J15o87s42e35f 18S43l84o88v12á14č64e39k 2749689457285

Je skoro jedno jaké má auto emise, když musíte při hledá místa na parkování kroužit po ulicích do zblbnutí, tak naděláte emisí až až

+2/0
16.3.2017 10:56

T28o73m54á34š 61C19h77r51a15s47t64n45ý 2311434731193

Že v Praze těch aut co jsou EURO2- jezdí že? Jo, vlastně polovina vozového parku DPP v autobusech, ale ty asi dostanou výjimku, hádám...

+4/0
16.3.2017 10:43

K50a53r96e80l 46N68o88v51o10t59n23y 4577884952952

No jo Dolínek;-D, takže zavedeme modré zóny, nízkoemisní zóny čímž bude v centru místo pro milované taxikáře a majitele výjimek, že?

+4/0
16.3.2017 10:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.