Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha se vrací k vizi nízkoemisních zón, na podobě se koalice neshodla

Pražský magistrát oprášil myšlenku vykázat z centra stará a neekologická auta. Celkem jsou ve hře čtyři varianty zákazu, ale na žádné se koalice neshoduje. Odborníci jsou k zavedení nízkoemisních zón opatrní, výsledek je podle nich nejistý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T78o73m34á43š 25Z73e72m86a68n 3945718484315

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/grafroc/13groc/gr13cz/png/o04_1_20.png

Nízkoemisní zóny mohou těžko fungovat, když osobní doprava se na škodliivnách podílí jen asi 6%..

60% jsou lokální topeniště..

Jestli chcete opravdu omezit emise z dopravy, tak omezte zklidňovací opatření, kde stačí pár aut a už se brzdí a popojíždí.

+2/0
16.3.2017 17:43

J88o68s87e11f 38B92r49o95ž59e61k 7453205372851

Jestli chcete, aby bylo méně emisí z aut, tak jsou na to opravdu jednoduché způsoby.

a) zavést tvrdé kontroly na emise u aut - těch viditělně čudících je hodně, ale policajti radši řeší 52 na padesátce, než čudící diesel.

b) zrušit většinu retardérů. Nejvíc splodin vzniká při rozjezdu - a pokud auto musí po každých ujetých 20-50 metrech zabrdit, přehoupnout se přes retardér a znovu rozjet, tak samozřejmě má mnohem víc splodin, než když může projet plynule.

c) vzrušit (vypnout) polovinu semaforů. Většina je zbytečná a navíc seřízena tak, že nutí buď jet 70, nebo povolenou rychlostí zastavit každých cca 100 metrů. Praha má nejvíc semaforů na počet km ulic na světě.

d) vrátit značení hlavních a vedlejších silnic. Stejně jako retardéry i přednosti zprava vedou k tomu, že tam kde se dříve projíždělo bez problémů je to nyní jen styl brzda-plyn, protože prostě nic jiného nezbývá.

e) odstranit úzká hrdla v dopravě, způsobená většinou úmyslně tzv.zklidňováním. Zajistit průzjezdnost okruhů. Zrušit nesyslné přednosti tramvají tam, kde to nesmyslné je - pokud semafor blikne na 5 vteřin na zelenou a pak zpět na červenou a takhle to dělá každé 3 minuty, tak prostě vznikají zbytečné kolony, zbytečné rozjezdy apod. ̈

Cílem bodů b-e je prostě plynulost dopravy a ne její nesmyslné blokování za každou cenu včetně ceny za zhoršené ovzduší a zdraví lidí, jak to dělá magistrát nyní.

+4/−1
16.3.2017 17:00

J15i47ř22í 25S34o89l11d41á82t 1721211421109

Dolinku jestli si myslíte že když jedu do Prahy takže toužím po tom jezdit někam do centra tak jste na omylu. Pokud budu moci zaparkovat někde na okraji (sever) tak to rád udělám ale není kde protože Vás toto nezajímá , máte akorát plnou hubu keců o záchytných parkovištích ale skutek utek. Jo a pro ty Pražáky;-D co melou o venkovanech - každý víkend vyráží z Prahy ven desetitisíce pražáků a lidi na venkově musí dýchat taky jejich smrady a to je v pořádku?

+1/0
16.3.2017 15:51

J60i70ř47í 25S57o28l97d30á74t 1481861281899

No jo zase Dolinek;-€;-€;-€;-€;-€;-€;-€

+1/0
16.3.2017 15:42

K31a26r68e46l 48L37a76n60g57r 2622787920408

Krasne jsou ty vymontovane filtry a dalsi prasarny. Denne vidam "drazsi" vozy co huhej jak Sergej v plnym zaprahu a klidek tabacek.

0/−1
16.3.2017 14:04

K64a58r76e36l 86M50a66r54t33i47n41e63c 6258448886974

Ja bysom jednoznáčno na hranícijách našej zlátej, matíčky stovežátej zaviédol podobné kontróly aké sú na Hradě a vóbec bysom sem něpustíl žiádné z tých vrákov ktorými sem jazdijú tý všeliký venkovánijá, ktorý nam niélen ovzdušijé kazijá ale aj na tých svojích pneumátýkách nam sem z tých polí hlinu a hnoj nanášajú, ktoré pak mosí TSK za naše peniáze čistíť.

Prosto ať si zvostánú v tej ich bohom zabudnutej krajíně a neotrávujú tuná niélen vzduch a vozóvky, ale aj nás všetkých Pražiákov.

+1/−1
16.3.2017 12:31

J85a57n 89L98u64d53y 6629130169

Nesmí se zapomínat, že starší vozy již nemají takový nájezd. Osobně držím ve firmě starší dodávku jen pro občasnou přepravu většího rozsahu.

+1/0
16.3.2017 11:10

K21a62r79e31l 67M40a82r65t80i90n20e78c 6178928626804

...a s tou "přepravou většího rozsahu" sem taháte aj větší rozsah emisí, že.

0/0
16.3.2017 14:53

J57a67n 10L33u56d49y 6519280709

Mám na mysli to, co se nevleze do osobního vozu. Pokud se to vleze do brašny, zaměstnanec vyrazí MHD.

0/0
16.3.2017 16:02

V31o97j41t95ě22c61h 86M50o13r81a95v36e14c 5345284656445

Dokud nebude dokončen vnitřní a vnější oktuh a dostatek P+R, tak ať na to ani nepomyslí.;-O

+5/0
16.3.2017 11:09

J54i95n80d31ř94i24c17h 24L63u95k61á14š 8467281480605

už pomysleli:-)

0/0
16.3.2017 11:14

P65e38t28r 74Č70e95r20m73á68k 9558315469480

Pomýšlet mohou, realizovat nikoliv. Právě existence hotových okruhů (resp. kapacitních objízdných komunikací) je momentálně nutnou legislativní podmínkou pro vznik takových omezení. Takže to máme mnoho let klidu R^

+1/0
16.3.2017 12:09

R10a16d97i49m 55S73v50o89b92o17d44a 9443449176252

tady nejde o emise, tady jde o dalsi zdaneni

+2/0
16.3.2017 11:06

T67a11d52e26a66s 18P38i63s31t55a 6699842501597

Mýtné je zlodějina! Začnese diskutovat o emisích a neekologických autech a nějaký ..... (to slovo nechci ani použít) už zase vyhrožuje s mýtným, ať už se s tím jdou jednou pro vždycky bodnout!!!!!!!

Na druhou stranu zakázat vjezd neekologickým autům rozumné asi je. Proti tomu bych si nic nenamítal, ale je třeba když už, tak bez vyjímek. Nebo vyjímky dávat v jednotkách kusů ročně (pro absolutně výjimečné případy), ne plošně, pak by to smysl nemělo.

0/0
16.3.2017 11:01

Z83d55e24n11ě25k 23W50e87r63n56h35a40r26t 6307935202598

Zajímavé. Auto rezidenta nesmrdí a auto člověka, co musí něco vyřídit na úřadě nebo u soudu zjevně ano. Když zákaz, tak úplný a pro všechny.

+5/−1
16.3.2017 11:01

J12o94s67e57f 11S46l91o82v26á54č45e23k 2989949887935

Je skoro jedno jaké má auto emise, když musíte při hledá místa na parkování kroužit po ulicích do zblbnutí, tak naděláte emisí až až

+2/0
16.3.2017 10:56

T74o90m91á30š 92C56h53r68a42s69t36n94ý 2721974781603

Že v Praze těch aut co jsou EURO2- jezdí že? Jo, vlastně polovina vozového parku DPP v autobusech, ale ty asi dostanou výjimku, hádám...

+4/0
16.3.2017 10:43

K36a87r22e82l 13N66o11v38o69t64n11y 4247544972682

No jo Dolínek;-D, takže zavedeme modré zóny, nízkoemisní zóny čímž bude v centru místo pro milované taxikáře a majitele výjimek, že?

+4/0
16.3.2017 10:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.