Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha se vrací k vizi nízkoemisních zón, na podobě se koalice neshodla

Pražský magistrát oprášil myšlenku vykázat z centra stará a neekologická auta. Celkem jsou ve hře čtyři varianty zákazu, ale na žádné se koalice neshoduje. Odborníci jsou k zavedení nízkoemisních zón opatrní, výsledek je podle nich nejistý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T24o48m85á82š 41Z59e12m89a49n 3845708114745

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/grafroc/13groc/gr13cz/png/o04_1_20.png

Nízkoemisní zóny mohou těžko fungovat, když osobní doprava se na škodliivnách podílí jen asi 6%..

60% jsou lokální topeniště..

Jestli chcete opravdu omezit emise z dopravy, tak omezte zklidňovací opatření, kde stačí pár aut a už se brzdí a popojíždí.

+2/0
16.3.2017 17:43

J56o14s31e12f 61B42r59o65ž79e49k 7633495742281

Jestli chcete, aby bylo méně emisí z aut, tak jsou na to opravdu jednoduché způsoby.

a) zavést tvrdé kontroly na emise u aut - těch viditělně čudících je hodně, ale policajti radši řeší 52 na padesátce, než čudící diesel.

b) zrušit většinu retardérů. Nejvíc splodin vzniká při rozjezdu - a pokud auto musí po každých ujetých 20-50 metrech zabrdit, přehoupnout se přes retardér a znovu rozjet, tak samozřejmě má mnohem víc splodin, než když může projet plynule.

c) vzrušit (vypnout) polovinu semaforů. Většina je zbytečná a navíc seřízena tak, že nutí buď jet 70, nebo povolenou rychlostí zastavit každých cca 100 metrů. Praha má nejvíc semaforů na počet km ulic na světě.

d) vrátit značení hlavních a vedlejších silnic. Stejně jako retardéry i přednosti zprava vedou k tomu, že tam kde se dříve projíždělo bez problémů je to nyní jen styl brzda-plyn, protože prostě nic jiného nezbývá.

e) odstranit úzká hrdla v dopravě, způsobená většinou úmyslně tzv.zklidňováním. Zajistit průzjezdnost okruhů. Zrušit nesyslné přednosti tramvají tam, kde to nesmyslné je - pokud semafor blikne na 5 vteřin na zelenou a pak zpět na červenou a takhle to dělá každé 3 minuty, tak prostě vznikají zbytečné kolony, zbytečné rozjezdy apod. ̈

Cílem bodů b-e je prostě plynulost dopravy a ne její nesmyslné blokování za každou cenu včetně ceny za zhoršené ovzduší a zdraví lidí, jak to dělá magistrát nyní.

+4/−1
16.3.2017 17:00

J55i24ř62í 28S88o32l56d95á10t 1781521431979

Dolinku jestli si myslíte že když jedu do Prahy takže toužím po tom jezdit někam do centra tak jste na omylu. Pokud budu moci zaparkovat někde na okraji (sever) tak to rád udělám ale není kde protože Vás toto nezajímá , máte akorát plnou hubu keců o záchytných parkovištích ale skutek utek. Jo a pro ty Pražáky;-D co melou o venkovanech - každý víkend vyráží z Prahy ven desetitisíce pražáků a lidi na venkově musí dýchat taky jejich smrady a to je v pořádku?

+1/0
16.3.2017 15:51

J32i43ř66í 40S14o23l63d28á38t 1331281701389

No jo zase Dolinek;-€;-€;-€;-€;-€;-€;-€

+1/0
16.3.2017 15:42

K56a24r83e12l 48L35a27n12g17r 2342217100188

Krasne jsou ty vymontovane filtry a dalsi prasarny. Denne vidam "drazsi" vozy co huhej jak Sergej v plnym zaprahu a klidek tabacek.

0/−1
16.3.2017 14:04

K53a38r69e41l 97M13a50r76t51i53n20e98c 6168268976284

Ja bysom jednoznáčno na hranícijách našej zlátej, matíčky stovežátej zaviédol podobné kontróly aké sú na Hradě a vóbec bysom sem něpustíl žiádné z tých vrákov ktorými sem jazdijú tý všeliký venkovánijá, ktorý nam niélen ovzdušijé kazijá ale aj na tých svojích pneumátýkách nam sem z tých polí hlinu a hnoj nanášajú, ktoré pak mosí TSK za naše peniáze čistíť.

Prosto ať si zvostánú v tej ich bohom zabudnutej krajíně a neotrávujú tuná niélen vzduch a vozóvky, ale aj nás všetkých Pražiákov.

+1/−1
16.3.2017 12:31

J40a94n 68L34u57d95y 6349250309

Nesmí se zapomínat, že starší vozy již nemají takový nájezd. Osobně držím ve firmě starší dodávku jen pro občasnou přepravu většího rozsahu.

+1/0
16.3.2017 11:10

K61a14r69e72l 12M42a19r29t83i88n43e76c 6528578776954

...a s tou "přepravou většího rozsahu" sem taháte aj větší rozsah emisí, že.

0/0
16.3.2017 14:53

J57a43n 67L85u34d80y 6359440659

Mám na mysli to, co se nevleze do osobního vozu. Pokud se to vleze do brašny, zaměstnanec vyrazí MHD.

0/0
16.3.2017 16:02

V68o20j56t72ě69c31h 64M29o36r97a70v72e47c 5945964176945

Dokud nebude dokončen vnitřní a vnější oktuh a dostatek P+R, tak ať na to ani nepomyslí.;-O

+5/0
16.3.2017 11:09

J77i34n17d43ř31i61c56h 24L67u77k57á25š 8597171320205

už pomysleli:-)

0/0
16.3.2017 11:14

P91e48t40r 61Č74e55r48m95á67k 9958295719860

Pomýšlet mohou, realizovat nikoliv. Právě existence hotových okruhů (resp. kapacitních objízdných komunikací) je momentálně nutnou legislativní podmínkou pro vznik takových omezení. Takže to máme mnoho let klidu R^

+1/0
16.3.2017 12:09

R82a16d88i24m 95S60v65o20b77o63d29a 9623589946232

tady nejde o emise, tady jde o dalsi zdaneni

+2/0
16.3.2017 11:06

T54a10d79e66a83s 41P25i83s78t85a 6939322891727

Mýtné je zlodějina! Začnese diskutovat o emisích a neekologických autech a nějaký ..... (to slovo nechci ani použít) už zase vyhrožuje s mýtným, ať už se s tím jdou jednou pro vždycky bodnout!!!!!!!

Na druhou stranu zakázat vjezd neekologickým autům rozumné asi je. Proti tomu bych si nic nenamítal, ale je třeba když už, tak bez vyjímek. Nebo vyjímky dávat v jednotkách kusů ročně (pro absolutně výjimečné případy), ne plošně, pak by to smysl nemělo.

0/0
16.3.2017 11:01

Z41d73e67n19ě84k 82W37e79r52n12h39a75r16t 6237835212988

Zajímavé. Auto rezidenta nesmrdí a auto člověka, co musí něco vyřídit na úřadě nebo u soudu zjevně ano. Když zákaz, tak úplný a pro všechny.

+5/−1
16.3.2017 11:01

J26o59s35e51f 67S25l62o87v55á66č31e20k 2389119377745

Je skoro jedno jaké má auto emise, když musíte při hledá místa na parkování kroužit po ulicích do zblbnutí, tak naděláte emisí až až

+2/0
16.3.2017 10:56

T47o45m88á60š 52C72h22r85a73s56t76n37ý 2171344121983

Že v Praze těch aut co jsou EURO2- jezdí že? Jo, vlastně polovina vozového parku DPP v autobusech, ale ty asi dostanou výjimku, hádám...

+4/0
16.3.2017 10:43

K67a86r77e71l 64N31o73v57o15t31n39y 4257154692242

No jo Dolínek;-D, takže zavedeme modré zóny, nízkoemisní zóny čímž bude v centru místo pro milované taxikáře a majitele výjimek, že?

+4/0
16.3.2017 10:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.