- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pane Petře Vondráčku, vůbec nic nevíte o práci záchranné služby a zbytečně "ječíte". Pan ředitel má stoprocentní pravdu. Těch 80% je pravdivých. Nejde o zlomené nohy a pod. tam je to v pořádku. Ale jezdí se i na sluncem spálená záda a podobné věci. Pan ředitel se ještě nezmínil o jednom "fenoménu" doby a to je fyzické napadání posádek, většinou opilými pacienty.
Věřte, že práce posádek záchranné služby je práce velice fyzicky i psychicky náročná s obrovskou zodpovědností a ne moc velkým platem
Pane, mate malo vedomosti a pak mate plane reci o "systemovem reseni". Proste mnoho lidi vola s malickostmi (vyvrtnuty kotnik, porezany prst, atd.) a to system neresi. Pokud by si to museli platit, preslo by je to.
Pane, zkuste se podivat na statistiky. Podle me nevite, o cem mluvite. Je to smutne, ale lide jsou sobci i u nas v Australii, mame podobne problemy.
To je problém tzv zdravotnictví zadarmo. V zemi, kde 30 Kč poplatek vyhrává volby, se ale není čemu divit. Pokud 30 kč je cifra, měnící pravidla, pak 5000 Kč za marný výjezd by zase ta pravidla vrátila do povědomí.
Ovsem castka za marny vyjezd by musela byt strhnutelna i ze soc. davek,jinak to nema vyznam.
teď máme v rodině zkušenost se záchranáři, kteří nepoznali cévní mozkovou příhodu od nedostatku hořčíku a pacient leží ochrnutý a je z něj nemohoucí ležák ...
Děkuji za zajímavý rozhovor....A hlavně děkuji záchrance, respektive středočeským záchranářům, kteří mi před měsícem ( a to bez přehánění a doslova) zachránili život
Ano, skorosvagr je zachranar, takze o zbytecnych vyjezdech mam take dost zasvecene informace. Vzdycky jsem nastvana a rikam si, ze bych tohle delat nemohla, protoze bych to tem lidem davala dost sezrat.
Jeste jsem zapomnela dodat, ze je mnohdy tezke to odhalit, pokud to nejsou zname firmy. Lidi totiz nahlasi buhvico, aby pro ne sanitka prijela. Napriklad jednou dostali hlaseni, ze na nekoho spadla skrin, prijeli, pripraveni na nejhorsi, a v obyvaku sedel typek, co jim rekl, ze si pri presouvani skrine o roh ukopl (pro detailisty, jen jim zavadil o roh, v dusledku cehoz ho to trochu bokelo, ale nemel s tim vubec nic) malicek. Takze i k takovym vecem se vyjizdi.
To trochu přehnal, ne?
Pan ředitel plácá naprosté nesmysly a je postižen profesní slepotou ...... mohl by nám pan vele chytrý dát nějaká čísla, kdy lidé používají sanitku jako taxi - je to 70% výjezdů nebo snad ještě více ??
Víte - pane řediteli - já si myslím, že je pořád lepší, když záchranka přijede sem tam zbytečně než nepřijet vůbec.
Jen pro potěšení pana ředitele - před několika lety se mi stal vážný úraz a záchranku jsme nevolali - do nemocnice mě vezla manželka, která moc neřídí a cestou jsme měli nehodu ..... ale buďte rád - opravdu jsme záchranku nezneužili
Vždyť to tam máte jasně napsané.
"Naše statistiky říkají, že maximálně dva výjezdy z deseti jsou indikovány pro záchranku."
...ve vyspělých zemích jdou za pacientem peníze, u nás se jede na paušály. Ale v zájmu nemocnic by mělo být ošetřit co nejvíc pacientů a co nejkvalitněji. Na druhou stranu jsem v nemocnici pracoval, takže vím, jak jsou přetížené. Když máte za víkend padesát příjmů a dalších sto ambulantních, to je na hranici lidských možností a já se obávám, že systému časem hrozí kolaps.
Systém je před kolapsem již nyní v některých nemocnicích bezprostředně. A to,že za pacientem nejdou v mnoha případech peníze, ale pouze náklady = pojištovna nezaplatí ani to, co pacient stál, to je naprostá zvrácenost, ale hlavně je to pravda.